Sissors schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:29:
[...]
Ik hoop dat die 30-40k die je erin steekt ook voor een waarde verhoging zorgt. En tja de eeuwig stijgende prijzen zijn wel voorbij, het zou verder naarbeneden kunnen gaan, maar ook omhoog. Het maakt voor mij allemaal niet zo heel veel uit, gezien dat als het omlaag gaat ook mijn volgende huis goedkoper is, en ik zat eigen geld erin heb gestoken dat ik geen zorgen hoef te maken over een huis wat onderwater staat.
..
Weet ik niet precies. Dat heb ik eigenlijk niet onderzocht. Het boeit me in die zin ook niet omdat dit een huis is waar we in principe (zelfs als we kinderen krijgen) kunnen blijven wonen. Het is niet supergroot (125m), maar groot genoeg. We waren eigenlijk niet van plan om binnen nu en 10 jaar te verhuizen en wellicht wonen we hier wel gewoon 30 jaar. Dus dan maakt het ook geen zak uit of het voor waardeverhoging zorgt, als het maar voor woongenot zorgt. Ik heb niet de illussie dat de 10k die ik in de keuken gestopt heb over 20 jaar nog steeds 10k oplevert.
Dat gezegd hebbende kan ik natuurlijk wel één en ander inschatten. De prijs waarvoor ik het gekocht heb lag sowieso 20k lager dan de laagste transactie in de buurt van vergelijkbare huizen in de laatste jaren. Er zijn zelfs vergelijkbare huizen die voor 40k meer weggaan. Die zijn dan wel perfect onderhouden.
Tevens ligt de WOZ waarde ook hoger dan mijn aankoopbedrag. Ik denk dat ik met mijn verbeteringen toch wel een waardestijging van 20k heb gerealiseerd. En wellicht meer. Maar eigenlijk is dat weinig relevant want we gaan toch niet weg, en alles wat ik nu gedaan heb verliest uiteindelijk toch ook weer zijn waarde (wie zit er op een badkamer van 20 jaar oud te wachten?)...
Overigens, bedenk ik me nu, heb ik slechts zo'n 20 tot 25k uitgegeven aan (semi)vaste verbeteringen (stucen/verven, keuken, badkamer, toilet, vloer, meterkast en nog wat andere kleine dingen). De rest van het genoemde bedrag zit in kosten koper (zelf afgetikt) en losse dingen die niet meteen betrekking hebben op het huis an sich (bank, tafel, stoelen, etc)...
Nog een vraagje voor de kenners in deze;
Ik heb een brief van de gemeente gehad, inzake de WOZ waarde. Ze hebben gezien dat ik deze woning recentelijk heb aangekocht en willen nu vanalles weten. (het lijkt erop dat ze dat gebruiken om de WOZ waarde in te schatten). Nu vragen ze sowieso om de koopsom. Die mogen ze wel weten, die is sowieso vrij opvraagbaar. Maar ze vragen dus ook of ik de boel gerenoveerd, geverfd, etc heb.. Ik denk zelf -> Bekijk het ff, ik ga hun niet zeggen dat ik ik alles heb laten stucen en verven en dat ik er een nieuwe badkamer (komt nog) en keuken heb ingezet? Of denk ik dan te naief?
[
Voor 8% gewijzigd door
FreakNL op 03-10-2014 15:03
]