Hier ook weer even een update aangaande de huizenjacht
Twee weken geleden hebben we twee bezichtigingen gehad (achter elkaar

).
Het eerste huis viel echt zwaar tegen. Op de foto's heel leuk modern, nieuwe keuken, verouderde badkamer maar niks ernstigs, ook geen vermeldingen van er moet nog geklust worden ofzo (willen we best wel een beetje doen, maar niet teveel). Maar zodra we binnen kwamen was het eigenlijk al duidelijk dat het niks zou worden. Aan het huis is zo te zien een hele lange tijd niks gedaan en wat er wel was gedaan was foutief gedaan. Veel "nieuw" water en elektra werk wat echt gewoon onveilig is aangelegd (open draden die uit de muur steken, water dat alle kanten opgaat behalve de goede enzovoort.) De zonneboiler die wel vermeld stond bleek allang overleden, maar is nooit afgevoerd (zonde van de zolderruimte zou ik dan denken...). De "nieuwe" keuken zag er wel modern uit, maar je kon geen kastje normaal open doen (vielen er bijna uit) en gekke dingen zoals laminaat achter het gasfornuis als spatbescherming. Nou ja ik kan nog wel even doorgaan, maar het beeld is volgens mij wel gemaakt

Voor een lagere prijs op een beter locatie (huis trok ons hier meer dan locatie), had het nog wel een interessant project kunnen zijn, maar voor dit geld absoluut niet... En wij willen eigenlijk geen project dus dan kun je het maar beter niet doen denk ik zo
Tweede huis was vele malen beter! Netjes onderhouden, mooie uitbouw op zolder, nette schuur, leuke keuken en ga zo maar door. Wel wat aan de hoge prijs, maar qua ruimte en locatie echt helemaal wat wij zoeken. Schoonvader had nog wel wat twijfels over de kozijnen op de begane grond (die moeten waarschijnlijk wel vervangen worden) en over de cv ketel.
Gesprek heel leuk afgesloten en de volgende dag besloten weer te bellen voor de goederenlijst en een mogelijke tweede bezichtiging. Krijgen we het bericht dat het huis die ochtend al verkocht was...

Tja dik balen dus...
Na die teleurstelling hebben we het een week wat rustiger aangedaan en nu staat er woensdag weer een nieuwe bezichtiging op de planning

Dit keer in Leeuwarden ipv Drachten dus ik ben heel benieuwd!