Ik hoop binnen nu en twee maanden mijn hypotheek af te sluiten en ga voor 100% variabel (of één jaar vast als dat voordeliger uitkomt).
Reden hiervoor is dat je bij een annuiteitenhypotheek de eerste jaren in verhouding het meeste rente betaalt en dus het meest gebaat bent bij een lage rente. Ik zie op korte termijn de rente niet (veel) stijgen en (grote) stijgingen in de toekomst kunnen niet veel kwaad.
We hebben een LTI van < 3 en houden een extra resevering (of aflossing) van €3k/jaar aan.
Op dit moment twijfel ik tussen:
Rabobank 1 jaar vast 2,3%
Afsluiten via Rabobank, advies €650 + afsluiten €350,-
OVR bij andere aanbieder nog bepalen
Woonlife variabel 2,16%
Afsluiten via Hypotheek24, €650,- afsluitkosten incl. OVR
OVR gekoppeld bij Argenta (anders hypotheekrente 0,1% hoger)
Qua maandlasten scheelt het niet veel, het totaalplaatje moet ik nog even doorrekenen incl. bijkomende kosten. Ik moet zeggen dat ik een beetje huiverig ben voor Woonlife, wat gebeurt er met de variabele rente als deze "tak" wordt opgedoekt o.i.d? Hoe veilig is het? Ik neig er toch een beetje naar voor Rabobank te gaan ook als dat iets duurder is.
Voor wat betreft OVR ben ik er nog niet uit, we nemen de minimale voor NHG (42k pp) dus het stelt niet veel voor. Volgens mij kan het niet veel kwaad maar gewoon voor de goedkoopste te gaan.
Edit, deze dus:
TAF Personal ORV - ACE
Totale kosten gehele looptijd: € 1.483
En bloc clausule: Nee
Premieverplichting: 30 jaar
€ 3,62 per maand
[
Voor 5% gewijzigd door
assje op 22-07-2014 22:00
]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]