Ook steekjes TEN NADELE van Feyenoord? Ik heb het laatste jaar namelijk heel vaak strafschopgevallen gezien voor Feyenoord die door een scheidsrechter genegeerd werden, alsof hij te graag wilde bewijzen neutraal te zijn.Sempy schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:20:
[...]
een agressieve/intimiderende sfeer richting tegenstander/scheidsrechter waardoor die vaak steekjes laten vallen.
Mja, ze hadden ook niet net in dat ene vak moeten gaan zitten waar wel Vitesse fans zaten. Ik bedoel, er was weer ruimte genoeg.JST94 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:39:
[...]
Als die PSV'ers gewoon op een legale manier aan kaartjes zijn gekomen mogen ze gewoon plaats nemen op de thuisvakken. Raar als je word weggestuurd terwijl je gewoon een geldig kaartje hebt.
Nee, merp!
Genoeg ruimte in het uitvak bedoel je?PauseBreak schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:54:
[...]
Mja, ze hadden ook niet net in dat ene vak moeten gaan zitten waar wel Vitesse fans zaten. Ik bedoel, er was weer ruimte genoeg.
Misschien was er een verplichte buscombi van kracht, die omzeil je hiermee.
Nee, zoals gebruikelijk meer dan genoeg lege vakken in het Gelredome
Geen idee, maar waarom zou die van kracht zijn? Het is toch geen risicowedstrijd? Alhoewel, PSV - SC Heerenveen is tegenwoordig ook al een risicowedstrijd, dus dan zal dit er vast ook wel een zijn geweest.Misschien was er een verplichte buscombi van kracht, die omzeil je hiermee.
Nee, merp!
Volgens mij is het sowieso gewoon verboden om als supporter van de uitspelende club in de normale vakken te zitten. Of je nou op een legale manier aan dat kaartje bent gekomen of niet.Als die PSV'ers gewoon op een legale manier aan kaartjes zijn gekomen mogen ze gewoon plaats nemen op de thuisvakken. Raar als je word weggestuurd terwijl je gewoon een geldig kaartje hebt.
Nee, zolang je de kaartjes op een legale manier hebt gekocht mag je gewoon op de thuisvakken zitten. Alleen word het door veel mensen niet geaccepteerd.Martijndoes schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:04:
[...]
Volgens mij is het sowieso gewoon verboden om als supporter van de uitspelende club in de normale vakken te zitten. Of je nou op een legale manier aan dat kaartje bent gekomen of niet.
Maarja, er zijn altijd een paar rotte appels die zich niet weten te gedragen waardoor het gezeik komt. Zolang je je normaal gedraagt is de kans dat er iets gebeurd echt heel klein.
Dat viel mij ook al op zondag dat er echt van alles naar beneden werd gegooid vanuit het Twente vak. Zag liters drank (eigenlijk wil ik niet weten wat het was) en andere zaken vliegen. Daarom reageerde ik dat die proppen helemaal niet erg zijn en zelfs wel grappig om te zien. Men moet alleen wel de grens weten wat leuk intimideren is en wat ongewenst is (munten, aansteker en andere gevaarlijke objecten)Rubman schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:30:
Ja er klonken wat beste klappen vanuit het uitvak. en waarom zouden ze met 50 centjes gooien, kunnen ze die niet beter aan de clubleiding geven om de financiële situatie te helpen
Zelf zit ik er tegenover dus zie je het natuurlijk niet, en wat betreft de propjes papier de meeste suppoosten gaan er inderdaad klaar voor staan als de sfeeractie over is en laten de propjesregen over zich heen komen.
Ik begrijp ook nog steeds niet waarom dat uit vak boven een Feyenoord vak zit. Dat is vragen om problemen. Ook vlak voor de wedstrijd begon waren er diverse knokpartijen in het Twente vak die eruit probeerde te breken. Zover ik begrepen heb zit je in de arena achter netten in het uitvak, bij de Kuip is alles open. Levensgevaarlijk lijkt me!
Mooiste moment was nadat de Twente supporters Duitse liedjes begonnen te zingen na de 1-1. Dit resulteerde na de 2-1 in liederen als: Oh wat zijn die Duitsers stil :-)
Wat op legale wijze lastig is. Seizoenskaarten mag je nog van verschillende clubs hebben, maar clubkaarten dan weer niet. Officieel zou de houder van de kaart ook degene moeten zijn die het kaartje benut, echter wordt daar weinig tot niet op gecontroleerd. Het kaartje is als toegangsbewijs voldoende.JST94 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:20:
Nee, zolang je de kaartjes op een legale manier hebt gekocht mag je gewoon op de thuisvakken zitten. Alleen word het door veel mensen niet geaccepteerd.
Het is inderdaad niet zo dat je als supporter van PSV niet in het Ajax thuisvak zou mogen zitten, ook al spelen ze tegen PSV. Het lijkt mij dan alleen gezond verstand dat je niet al te uitbundig gaat staan springen, anders is het ook gewoon een vorm van provoceren.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Afhankelijk van de wedstrijd mag ik met mijn clubcard tot wel 4 kaarten aanschaffen, het lijkt me dus onjuist dat er een match tussen clubcard en toegangskaartje aanwezig moet zijn.Gonadan schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:59:
[...]
Wat op legale wijze lastig is. Seizoenskaarten mag je nog van verschillende clubs hebben, maar clubkaarten dan weer niet. Officieel zou de houder van de kaart ook degene moeten zijn die het kaartje benut, echter wordt daar weinig tot niet op gecontroleerd. Het kaartje is als toegangsbewijs voldoende.
Je mag dus drie mensen meenemen, dat noem ik een match. Het is niet de bedoeling dat je de vier kaarten van de hand doet, al dan niet voor geld.Sempy schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:04:
Afhankelijk van de wedstrijd mag ik met mijn clubcard tot wel 4 kaarten aanschaffen, het lijkt me dus onjuist dat er een match tussen clubcard en toegangskaartje aanwezig moet zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt dat je niet mag doorverkopen, maar er staat voor zover nergens in de reglementen dat ik met de andere drie tegelijk het stadion moet betreden of zelf aanwezig moet zijn. Het feit dat je op een clubkaart meerdere entreekaarten kan kopen, maakt het systeem echter zo lek als een mandje. Er zullen ongetwijfeld genoeg clubcards op naam van familie/vrienden rondzwerven om toch die ene belangrijke uitwedstrijd aan een kaartje te komen. Ook voor stadionverboden wordt dit geprobeerd, die jongen die een paar seizoenen geleden Ajax-AZ verstoorde was ondanks een stadionverbod ook op een kaartje van een ander.
Ik haal kaartjes bij een niet nader te noemen tabakshandel. Die heeft gewoon van elke club een stapel clubcards liggen. Hartstikke handig, maar volgens mij ook niet de bedoeling
Mijn ervaring is dat zodra het om clubs gaat waar men 'objectief' gezien van verhoogd risico spreekt je maar één kaart kunt kopen op je clubkaart.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is een heel beperkt rijtje, in het geval van Ajax enkel: Feyenoord, Ado, Utrecht. En nogmaals clubcard op naam van een ander en het is omzeild.
Gewoon via-via aan barcodes komen van de clubkaarten. Dus legaal die kaarten krijgen is gewoon vragen om zo'n code en dan komt het goed.Gonadan schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:59:
[...]
Wat op legale wijze lastig is. Seizoenskaarten mag je nog van verschillende clubs hebben, maar clubkaarten dan weer niet. Officieel zou de houder van de kaart ook degene moeten zijn die het kaartje benut, echter wordt daar weinig tot niet op gecontroleerd. Het kaartje is als toegangsbewijs voldoende.
Het is inderdaad niet zo dat je als supporter van PSV niet in het Ajax thuisvak zou mogen zitten, ook al spelen ze tegen PSV. Het lijkt mij dan alleen gezond verstand dat je niet al te uitbundig gaat staan springen, anders is het ook gewoon een vorm van provoceren.
Als je moet gaan controleren dat diegene die het kaartje heeft gekocht ook echt met dat kaartje naar de wedstrijd gaat is niet te doen, ga maar eens eventjes 45k mensen controleren of het kaartje wel voor hun is bij de toegangspoorten van de Kuip.
Wel slim natuurlijk, maar zal de desbetreffende club niet blij mee zijn natuurlijk. Maar is niet goed te controleren, het kan misschien wel opvallen dat Meneer X met een clubkaart van Ajax naar iedere thuiswedstrijd gaat, maar geen seizoenskaart neemt.PWM schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:18:
Ik haal kaartjes bij een niet nader te noemen tabakshandel. Die heeft gewoon van elke club een stapel clubcards liggen. Hartstikke handig, maar volgens mij ook niet de bedoeling
Dat noem je legaal?JST94 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:28:
Gewoon via-via aan barcodes komen van de clubkaarten. Dus legaal die kaarten krijgen is gewoon vragen om zo'n code en dan komt het goed.
Geen losse tickets verkopen, clubkaart scannen in plaats van ticket. Pasfoto vereisen die de beveiligers dan zien op een scherm als ze scannen. Eventueel een melding voor eerdere incidenten en je komt een heel eind. Mogelijkheden zat, maar men moet wel willen.Als je moet gaan controleren dat diegene die het kaartje heeft gekocht ook echt met dat kaartje naar de wedstrijd gaat is niet te doen, ga maar eens eventjes 45k mensen controleren of het kaartje wel voor hun is bij de toegangspoorten van de Kuip.
Overigens is dat geneuzel in de marge want de meeste supporters in het 'verkeerde' vak veroorzaken helemaal geen problemen. Tijdens Ajax - Dortmund zat ik ook naast een stel Duitsers.
Wil je echt wat beginnen? Stadionverbod met meldplicht, en nu eens wél handhaven.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja, want het kaartje is op een legale manier gekocht bij de club. Dat de club hun verkoop niet waterdicht is is niet probleem van de klant.
Al die extra regelingen doorvoeren vanwege een klein aantal rotte appels in het publiek moet natuurlijk niet gebeuren. Er zijn helaas gewoon een paar mensen bij iedere club die het verzieken voor de rest.Gonadan schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:32:
Geen losse tickets verkopen, clubkaart scannen in plaats van ticket. Pasfoto vereisen die de beveiligers dan zien op een scherm als ze scannen. Eventueel een melding voor eerdere incidenten en je komt een heel eind. Mogelijkheden zat, maar men moet wel willen.
Overigens is dat geneuzel in de marge want de meeste supporters in het 'verkeerde' vak veroorzaken helemaal geen problemen. Tijdens Ajax - Dortmund zat ik ook naast een stel Duitsers.
Wil je echt wat beginnen? Stadionverbod met meldplicht, en nu eens wél handhaven.
Nee, want de barcode is onrechtmatig verkregen, die mag je niet zomaar delen.JST94 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:56:
Ja, want het kaartje is op een legale manier gekocht bij de club. Dat de club hun verkoop niet waterdicht is is niet probleem van de klant.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zelfs het uitwisselen van barcodes is toegestaan. Je kan immers bij een bestelling meerdere barcodes toevoegen zodat je ook op meer kaartjes recht hebt. Ongetwijfeld bedoeld om mensen terwille te zijn die naast elkaar willen zitten met een groep, maar uiteindelijk weer een juridisch gat in het systeem.
Maar je krijgt het systeem niet waterdicht zonder de goed bedoelende meerderheid aan een strafkampregime te onderwerpen. Enige optie is overtreders veel zwaarder straffen.
Maar je krijgt het systeem niet waterdicht zonder de goed bedoelende meerderheid aan een strafkampregime te onderwerpen. Enige optie is overtreders veel zwaarder straffen.
Ik kan met mijn seizoenskaart ook kaarten bijkopen voor andere personen. Die kaarten zijn toch ook gewoon legaal?Gonadan schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:03:
[...]
Nee, want de barcode is onrechtmatig verkregen, die mag je niet zomaar delen.
Wat een gezeur. 1 speler die VROEGER speelde voor Willem II schijnt omgekocht te zijn.
Gelijk de media erop, die vervelen zich dood en zijn dolblij dat ze weer wat nieuws hebben.
En uiteraard steeds over Willem II hebben, terwijl die club absoluut er geen zier mee te maken heeft, nee sensatie ten top.
Iedereen die er ook maar iets mee te maken heeft, ja zelfs de terreinmeester van Willem II, allemaal worden ze ondervraagd. En allemaal hebben ze uiteraard niets te melden. Lekker zinnige journalistiek.
En dan de persoon waar het om ging, Kargbo, tja die zegt natuurlijk niet: ja maar natuurlijk! ik was het!
Zucht...en dan maar steeds herhalen op de televisie. En het er over hebben want het is zooo belangrijk.
Zonde van de zendtijd. Erover hebben ok en het melden als nieuws ook ok maar de mate waarin dat hier in Nederland gebeurt, is compleet buiten proporties.
Teveel media hier, te weinig gebeurt er hier. Het wordt steeds meer een pulp land, kijkende naar de media.
Laten ze het vnl hebben over voetbal, niet over randzaken.
Mij zal het een biet zijn, Kargbo zal wel wat centjes extra willen hebben. So what, tijd geleden, beter opletten overal en gewoon weer naar de orde van de dag. Dat gezeur van die media steeds...zucht..
Punt, meer wil ik er niet over kwijt, laten we weer gaan praten over zinnigere of leukere dingen.
Gelijk de media erop, die vervelen zich dood en zijn dolblij dat ze weer wat nieuws hebben.
En uiteraard steeds over Willem II hebben, terwijl die club absoluut er geen zier mee te maken heeft, nee sensatie ten top.
Iedereen die er ook maar iets mee te maken heeft, ja zelfs de terreinmeester van Willem II, allemaal worden ze ondervraagd. En allemaal hebben ze uiteraard niets te melden. Lekker zinnige journalistiek.
En dan de persoon waar het om ging, Kargbo, tja die zegt natuurlijk niet: ja maar natuurlijk! ik was het!
Zucht...en dan maar steeds herhalen op de televisie. En het er over hebben want het is zooo belangrijk.
Zonde van de zendtijd. Erover hebben ok en het melden als nieuws ook ok maar de mate waarin dat hier in Nederland gebeurt, is compleet buiten proporties.
Teveel media hier, te weinig gebeurt er hier. Het wordt steeds meer een pulp land, kijkende naar de media.
Laten ze het vnl hebben over voetbal, niet over randzaken.
Mij zal het een biet zijn, Kargbo zal wel wat centjes extra willen hebben. So what, tijd geleden, beter opletten overal en gewoon weer naar de orde van de dag. Dat gezeur van die media steeds...zucht..
Punt, meer wil ik er niet over kwijt, laten we weer gaan praten over zinnigere of leukere dingen.
Nou inderdaadP.O. Box schreef op maandag 19 januari 2015 @ 18:33:
wees blij dat we hier geen roze krant hebben...
Het meest amusante aan dat omkopingsverhaal is dat het Willem II zelfs toen ze er dik mee konden verdienen, schijnbaar niet lukte om met meer dan 1 doelpunt verschil te verliezen in de Kuip.
Of het lag aan de kwaliteit van Feyenoord, maar dat laat ik in het middenSempy schreef op maandag 19 januari 2015 @ 18:57:
Het meest amusante aan dat omkopingsverhaal is dat het Willem II zelfs toen ze er dik mee konden verdienen, schijnbaar niet lukte om met meer dan 1 doelpunt verschil te verliezen in de Kuip.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik begreep dat die gast tegen Feyenoord al na 30 minuten gewisseld werd, die kon zijn klus dus niet afmaken
Even een reactie op die onzinnige clubcards. Ik ben supporter van FC Utrecht, met mijn SCC kom je bijna nergens binnen (te zien aan het aantal bezoekers is het zelfs moeilijk om kaarten voor de Galgenwaard te kopen
). Nu:
- M'n neef is Ajacied
- Goede vriend is Feyenoorder
- Heb bekenden bij AZ, Ado Den Haag, FC Twente, Almere City, Emmen, Vitesse, Heracles, Roda JC en PEC Zwolle
Als ik een kaartje wil voor een willekeurige wedstrijd, in een willekeurig vak, dan krijg ik die. Geen probleem. Zeker tegen Ajax ga ik écht niet met de combi: grote kans dat je naar huis wordt gestuurd voor de wedstrijd, in elkaar geslagen wordt na de wedstrijd of wat gekken naast je te hebben tijdens de wedstrijd. Echt, als je uitsupporter bent, bedenk je je nog wel 10x om ooit naar Ajax-uit te gaan. Nergens in Nederland zó vaak zó slecht behandeld.
Maar goed, kaartje in het thuisvak, dus. Nog nooit één probleem geweest om de kaarten te krijgen, nog nooit één probleem geweest als ze erachter kwamen dat we Utrechters waren. Nu ga ik altijd met m'n vader van 67 en ben ik ook alweer eind 30, dat zal vast schelen. Juichen doe ik normaal gesproken niet (bij sommige clubs kan het wel, bijvoorbeeld RKC of De Graafschap), maar dan ook niet voor de thuisploeg
.
Die hele clubkaart is nutteloos. Iedereen kent wel ergens iemand die je kan helpen. Het is in mijn ogen een lapmiddel om de politiek blij te houden, zonder dat het écht werkt.
Ik heb geen probleem om in een uitvak te zetten (behalve tegen Ajax of Ado Den Haag, wellicht), maar ik heb er een bloedhekel aan om met 40 randdebielen in een bus te zitten, waarbij je alleen maar scheldwoorden, ziektes en geschreeuw om je heen hoort.
Goed voorbeeld van een wedstrijd waarbij ik graag met de bus ga: aankomende zondag. Groningen-uit. Bij FC Utrecht zijn twee supportersverenigingen: de SV FC Utrecht, zeg maar de harde kern, en True Support. Deze laatste is meer een pet-en-sjaal-club, familieclub, noem het zoals je wilt. In ieder geval mensen die niet zullen vechten (wel heeeeel veel zeiken over de club
), respect hebben voor de tegenstander en voor de gezelligheid gaan. Precies mijn soort supporters! Deze club organiseert zondag een busreis, waarbij we met alleen leden in een bus zitten. Dan is het dus de hele reis gezellig, waarbij iedereen elkaar loopt te plagen (hoort erbij) en we relaxed naar Groningen rijden. Het kán dus wel!
Ik denk echt dat de befaamde normalisering dé oplossing is. Pak de huftertjes kei- en keihard aan en zorg voor wederzijds respect. Ajax zal nooit mijn club worden en bij elke verliespot zal ik m'n neef bombarderen met berichten (helaas heeft hij daar veel meer mogelijkheden voor), maar iemand in elkaar slaan omdat hij kiest voor Ajax? Schiet toch op. Alleen als we dit soort gekken kunnen verbannen van elk voetbalveld, kan het weer écht leuk worden om naar het voetbal te gaan. Ik neem m'n dochter van 6 echt niet mee, m'n zoon van 12 wel. En dan zit ik op de lange zijde (zuid) in de Galgenwaard, waar het normaal gesproken altijd rustig is.
- M'n neef is Ajacied
- Goede vriend is Feyenoorder
- Heb bekenden bij AZ, Ado Den Haag, FC Twente, Almere City, Emmen, Vitesse, Heracles, Roda JC en PEC Zwolle
Als ik een kaartje wil voor een willekeurige wedstrijd, in een willekeurig vak, dan krijg ik die. Geen probleem. Zeker tegen Ajax ga ik écht niet met de combi: grote kans dat je naar huis wordt gestuurd voor de wedstrijd, in elkaar geslagen wordt na de wedstrijd of wat gekken naast je te hebben tijdens de wedstrijd. Echt, als je uitsupporter bent, bedenk je je nog wel 10x om ooit naar Ajax-uit te gaan. Nergens in Nederland zó vaak zó slecht behandeld.
Maar goed, kaartje in het thuisvak, dus. Nog nooit één probleem geweest om de kaarten te krijgen, nog nooit één probleem geweest als ze erachter kwamen dat we Utrechters waren. Nu ga ik altijd met m'n vader van 67 en ben ik ook alweer eind 30, dat zal vast schelen. Juichen doe ik normaal gesproken niet (bij sommige clubs kan het wel, bijvoorbeeld RKC of De Graafschap), maar dan ook niet voor de thuisploeg
Die hele clubkaart is nutteloos. Iedereen kent wel ergens iemand die je kan helpen. Het is in mijn ogen een lapmiddel om de politiek blij te houden, zonder dat het écht werkt.
Ik heb geen probleem om in een uitvak te zetten (behalve tegen Ajax of Ado Den Haag, wellicht), maar ik heb er een bloedhekel aan om met 40 randdebielen in een bus te zitten, waarbij je alleen maar scheldwoorden, ziektes en geschreeuw om je heen hoort.
Goed voorbeeld van een wedstrijd waarbij ik graag met de bus ga: aankomende zondag. Groningen-uit. Bij FC Utrecht zijn twee supportersverenigingen: de SV FC Utrecht, zeg maar de harde kern, en True Support. Deze laatste is meer een pet-en-sjaal-club, familieclub, noem het zoals je wilt. In ieder geval mensen die niet zullen vechten (wel heeeeel veel zeiken over de club
Ik denk echt dat de befaamde normalisering dé oplossing is. Pak de huftertjes kei- en keihard aan en zorg voor wederzijds respect. Ajax zal nooit mijn club worden en bij elke verliespot zal ik m'n neef bombarderen met berichten (helaas heeft hij daar veel meer mogelijkheden voor), maar iemand in elkaar slaan omdat hij kiest voor Ajax? Schiet toch op. Alleen als we dit soort gekken kunnen verbannen van elk voetbalveld, kan het weer écht leuk worden om naar het voetbal te gaan. Ik neem m'n dochter van 6 echt niet mee, m'n zoon van 12 wel. En dan zit ik op de lange zijde (zuid) in de Galgenwaard, waar het normaal gesproken altijd rustig is.
Die clubcards slaan ook nergens op, want het geeft alleen recht om kaarten te kopen, en er is geen controle om ook daadwerkelijk die kaarten zelf te gebruiken.
Tsja er zit wel een stap tussen.dutchgio schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:29:
Die clubcards slaan ook nergens op, want het geeft alleen recht om kaarten te kopen, en er is geen controle om ook daadwerkelijk die kaarten zelf te gebruiken.
Maar Feyenoord supporters deden dat vorig jaar in de galgenwaard zaten ze met een stuk of 200-300 man naast het uitvak in het thuisvak dus, en bij goals gingen ze provoceren naar famillie supporters waar ook inderdaad kinderen bij zaten.
Dit was ondanks het clubkaart verplichting, maar dat soort dingen krijg je nog meer als je clubkaart verplichting afschraft.
Voetbal is verneukt in Nederland.
Is met seizoenkaarten toch precies hetzelfde?dutchgio schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:29:
Tijd voor grotere uitvakken en soepelere vervoersregelingen. Dan heb je het probleem niet dat er volk op het thuisvak gaat zitten.Joostje123 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:36:
[...]
Tsja er zit wel een stap tussen.
Maar Feyenoord supporters deden dat vorig jaar in de galgenwaard zaten ze met een stuk of 200-300 man naast het uitvak in het thuisvak dus, en bij goals gingen ze provoceren naar famillie supporters waar ook inderdaad kinderen bij zaten.
Dit was ondanks het clubkaart verplichting, maar dat soort dingen krijg je nog meer als je clubkaart verplichting afschraft.
Voetbal is verneukt in Nederland.
Maar het is sowieso al lachwekkend hier in Nederland, bij de KNVB streven ze naar 'normalisatie', maar zelfs bij de niet-risico wedstrijden mag je lekker de met de bus in plaats van eigen vervoer.
Dat ze hier in Nederland niet eens een Klassieker kunnen organiseren zegt ook genoeg.
Het probleem hiervan is dat er blijkbaar 'supporters' zijn die het nodig vinden om zich te misdragen. Zouden ze dat niet doen zou er totaal geen probleem zijn. Dat is niet de fout van de KNVB, niet de fout van de club maar de fout van de 'supporters'.JST94 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:44:
Dat ze hier in Nederland niet eens een Klassieker kunnen organiseren zegt ook genoeg.
Het enige wat de club kan doen is die 'supporters' een stadionverbod geven. Helaas doen veel clubs dat niet omdat het schijnbaar niet zo fijn is om in eigen vlees te snijden en het nog meer kwaad bloed opzet. Als club zijnde zou je jezelf moeten distancieren van dat soort volk.
Grotere uitvakken is onzin, alleen Feyenoord en Ajax krijgen het uitvak vol.JST94 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:44:
[...]
Is met seizoenkaarten toch precies hetzelfde?
[...]
Tijd voor grotere uitvakken en soepelere vervoersregelingen. Dan heb je het probleem niet dat er volk op het thuisvak gaat zitten.
Maar het is sowieso al lachwekkend hier in Nederland, bij de KNVB streven ze naar 'normalisatie', maar zelfs bij de niet-risico wedstrijden mag je lekker de met de bus in plaats van eigen vervoer.
Voetbal moet op een bepaalde manier menselijker worden.
Maar bij onze ooste buren gaat het fantastisch. Voetbalfans gezamelijk stad in kroeg naast kroeg beetje zingen tegen over elkaar en daarna je eigen vak in en na afloop zoek je elkaar weer op bij de kroegen.
Ze moeten gewoon het veevervoer afschaffen en een echt stadionverbod invoeren: Melden bij politiebureau tijdens wedstrijden van je club.
Daarmee verneuk je je eigen leven en niet die van anderen tijdens wedstrijddagen.
Dit wordt ook al veel langer geroepen door meer mensen. Nu worden door alle halfbakken regels waarbij de echte eikels gewoon door kunnen gaan met idioot doen de "normale" supporters benadeeld door belachelijke verplichtingen als buscombi's. (Deze worden trouwens ook veel te snel ingezet).Joostje123 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:36:
[...]
Grotere uitvakken is onzin, alleen Feyenoord en Ajax krijgen het uitvak vol.
Voetbal moet op een bepaalde manier menselijker worden.
Maar bij onze ooste buren gaat het fantastisch. Voetbalfans gezamelijk stad in kroeg naast kroeg beetje zingen tegen over elkaar en daarna je eigen vak in en na afloop zoek je elkaar weer op bij de kroegen.
Ze moeten gewoon het veevervoer afschaffen en een echt stadionverbod invoeren: Melden bij politiebureau tijdens wedstrijden van je club.
Daarmee verneuk je je eigen leven en niet die van anderen tijdens wedstrijddagen.
Ik zou graag naar meer uitwedstrijden gaan maar gezien ik in Amsterdam woon en voor Feyenoord ben betekend dat steeds vaker eerst naar Rotterdam moeten reizen om vervolgens in een bus met idioten gestopt te worden en weer terug te reizen naar bijvoorbeeld Almelo.
Deze idioten zouden niet eens in de bus moeten zitten maar op het bureau omdat ze zich vaak genoeg misdragen hebben en een stadionverbod hebben opgelopen, door slechte controle is het echter te makkelijk om gewoon naar de wedstrijd te gaan. Dat de bus niet nodig is als deze gasten eens echt aangepakt worden lijkt me duidelijk.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Die clubcards zijn zo lek als wat. Ik heb namelijk een seizoencard voor Feyenoord MAAR heb ook een clubcard voor ADO. Heb me altijd verbaasd dat dat kon!
Op hetzelfde adres?rikoos schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:44:
Die clubcards zijn zo lek als wat. Ik heb namelijk een seizoencard voor Feyenoord MAAR heb ook een clubcard voor ADO. Heb me altijd verbaasd dat dat kon!
Want mij werd een clubkaart geweigerd, van een andere club omdat ik al een seizoenskaart had
Ja het enige probleem is dat ze natuurlijk bang zijn om ook eventueel de verkeerde te straffen.Rubman schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:41:
[...]
Dit wordt ook al veel langer geroepen door meer mensen. Nu worden door alle halfbakken regels waarbij de echte eikels gewoon door kunnen gaan met idioot doen de "normale" supporters benadeeld door belachelijke verplichtingen als buscombi's. (Deze worden trouwens ook veel te snel ingezet).
Ik zou graag naar meer uitwedstrijden gaan maar gezien ik in Amsterdam woon en voor Feyenoord ben betekend dat steeds vaker eerst naar Rotterdam moeten reizen om vervolgens in een bus met idioten gestopt te worden en weer terug te reizen naar bijvoorbeeld Almelo.
Deze idioten zouden niet eens in de bus moeten zitten maar op het bureau omdat ze zich vaak genoeg misdragen hebben en een stadionverbod hebben opgelopen, door slechte controle is het echter te makkelijk om gewoon naar de wedstrijd te gaan. Dat de bus niet nodig is als deze gasten eens echt aangepakt worden lijkt me duidelijk.
Want ik ben een keer naar Ajax - Utrecht gegaan, toen we werden teruggestuurd en toen heb ik gruwelijke dingen gezien.
Utrecht fans stonden op een trap tegengehouden worden door ME'ers alleen aan de achterkant stond ook een peleton van ME'ers, het peleton onder aan de trap zei dat ze terug moesten, richting de trein weer terwijl er geen ruimte was door dat andere peleton, toen na een tijdje begonnen ze maar te meppen de ME'ers dan he, een vader met kind in zijn armen kregen ook nog eens volklappen.
Maar ja in dat geval waren ALLE Utrecht supporters de daders omdat er een tiental idioten, antisemitische leuzen zongen.
Maar toch ben ik groot voorstander van om een echt stadionverbod in te voeren.
[ Voor 70% gewijzigd door Joostje123 op 20-01-2015 10:04 ]
Ach, die ME'ers zijn niet serieus te nemen. Dat volk is naar mijn mening net zo erg als de rotte appels bij een voetbalclub.
ME'ers zijn naar mijn mening gewoon doorgeslagen idioten die graag een potje 'legaal' lopen te meppen. Hier een quote van een slachtoffer van de personen die de 'orde' moeten bewaken rondom voetbalwedstrijden:
En wat hoor je later over consequenties tegen de ME'ers? Erg weinig.
ME'ers zijn naar mijn mening gewoon doorgeslagen idioten die graag een potje 'legaal' lopen te meppen. Hier een quote van een slachtoffer van de personen die de 'orde' moeten bewaken rondom voetbalwedstrijden:
Bron: Rijnmond."We liepen ter hoogte van de Coen Moulijnweg", zegt Peter. "Daar kwamen ineens twee paarden om de hoek, die liepen mijn zoon Tom omver. Waarop ik reageerde: 'Hé kijk uit, je loopt een kind omver. Kan je niet uitkijken'. Waarop de paarden terugkwamen en Mike en mij meegesleept hebben naar het muurtje. Daar zijn we klemgezet achter de paarden en een busje ging open. En toen zijn ze ons gaan bewerken met de lange lat, tot we niet meer op konden staan."
ME'ers zijn er dan ook niet om de discussie mee aan te gaan, iets naar te roepen of iets anders. Dat is iets wat men eens moet begrijpen. Het zal best zo eens zijn dat er wat verkeerde mensen worden aangepakt maar je een apparaat als de ME is er niet om zachthandig met groepen mensen om te gaan.JST94 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:10:
Ach, die ME'ers zijn niet serieus te nemen. Dat volk is naar mijn mening net zo erg als de rotte appels bij een voetbalclub.
Ook dit apparaat is enkel nodig door de zogenoemde fanatieke 'supporters'. Clubs moeten eens inzien dat dit soort volk onwenselijk is.
Je zult maar in elkaar geslagen worden door paardenJST94 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:10:
[...]
Bron: Rijnmond.
Elke keer hetzelfde in Amsterdam. De meest vreselijke ME, agressief en altijd aanvallend ingesteld. Als spits zouden ze geweldig zijn...Joostje123 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:56:
Ja het enige probleem is dat ze natuurlijk bang zijn om ook eventueel de verkeerde te straffen.
Want ik ben een keer naar Ajax - Utrecht gegaan, toen we werden teruggestuurd en toen heb ik gruwelijke dingen gezien.
Vandaar ook dat ik schreef dat ik daar echt niet meer in het uitvak ga zitten. Kijk wel uit, zeker ook gezien de 'supporters' om je heen
Toch zou je als handhavende macht je ongeleide projectielen wel wat beter mogen aansturen, dergelijke collateral damage slaat echt nergens op.
Tenzij je dat voor lief neemt om schrik aan te jagen, maar volgens mij wonen wij niet in een totalitaire maatschappij waar dat aan de orde van de dag is.
Tenzij je dat voor lief neemt om schrik aan te jagen, maar volgens mij wonen wij niet in een totalitaire maatschappij waar dat aan de orde van de dag is.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Leuk baantje als ME'er dan, zodra iemand een opmerking maakt hem mee slepen naar een muurtje, insluiten en blijven meppen tot ze niet meer opstaan.Napo schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:31:
[...]
ME'ers zijn er dan ook niet om de discussie mee aan te gaan, iets naar te roepen of iets anders. Dat is iets wat men eens moet begrijpen. Het zal best zo eens zijn dat er wat verkeerde mensen worden aangepakt maar je een apparaat als de ME is er niet om zachthandig met groepen mensen om te gaan.
Ook dit apparaat is enkel nodig door de zogenoemde fanatieke 'supporters'. Clubs moeten eens inzien dat dit soort volk onwenselijk is.
Kom op, de ME moet ingrijpen wanneer het echt nodig is, niet wanneer er totaal geen dreiging is.
Ook nog een keer een andere ME verhaaltje.
Was bij Utrecht - ........ weet niet meer.
Maar het liep beetje uit de hand, na afloop utrecht fans wachten de uitfans op met bakstenen.
Bussen konden niet meer rijden om fans wegte brengen dus ik stond er weer een beetje bij...
Maar toen het weer rustig was en de bussen mochten rijden, stonden er uiteraard heel veel fans en ook hooligans bij de bussen te wachten. Reden er weer 2 ME busjes langs en dan uit de speakers draaien WE ARE THE CHAMPIONS.
En toen werd het weer onrustig, gelukkig zat ik toen net in de laatste bus die toen weer wegging.
Maar dat soort dingen, hersenloze mensen waar echt een keer in moet gegrepen worden.
Het begint bij de hooligans, maar die ME'ers zorgen nooit voor rust.
Was bij Utrecht - ........ weet niet meer.
Maar het liep beetje uit de hand, na afloop utrecht fans wachten de uitfans op met bakstenen.
Bussen konden niet meer rijden om fans wegte brengen dus ik stond er weer een beetje bij...
Maar toen het weer rustig was en de bussen mochten rijden, stonden er uiteraard heel veel fans en ook hooligans bij de bussen te wachten. Reden er weer 2 ME busjes langs en dan uit de speakers draaien WE ARE THE CHAMPIONS.
En toen werd het weer onrustig, gelukkig zat ik toen net in de laatste bus die toen weer wegging.
Maar dat soort dingen, hersenloze mensen waar echt een keer in moet gegrepen worden.
Het begint bij de hooligans, maar die ME'ers zorgen nooit voor rust.
Eén situatie en vanuit één oogpunt. Hier kan je geen conclusies op trekken.JST94 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:40:
[...]
Leuk baantje als ME'er dan, zodra iemand een opmerking maakt hem mee slepen naar een muurtje, insluiten en blijven meppen tot ze niet meer opstaan.
De ME moet de idioten controleren (of er dreiging was of niet weet je niet). Dat wordt een stuk lastiger indien elk welwillend persoon even kritiek gaat uiten op het handelen van een ME'er in zo'n situatie.Kom op, de ME moet ingrijpen wanneer het echt nodig is, niet wanneer er totaal geen dreiging is.
Ga gewoon aan de kant en laat ze hun werk doen. Er is geen enkele meerwaarde om commentaar richting de ME te leveren. Je moet je gelijk niet bij de ME willen halen. Genoeg mensen die daar anders over denken. Klaarblijkelijk vond in deze situatie (en je leest het vaker) het van belang dat een ME'er zich ging verantwoorden.
Dit verhaal is vrij grof uitgemeten op de site en zelfs in kranten gestaan dacht ik.Napo schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:45:
[...]
Eén situatie en vanuit één oogpunt. Hier kan je geen conclusies op trekken.
Hier waren ook meerdere getuigen gezocht en gevonden en is er een "officieel" onderzoek ingesteld. Uitslag hierover is echter nooit gekomen en lijkt het weer meer een doofpot dingetje te worden. Er is geroepen dat het onderzocht werd...klaar. Wanneer men gaat zeuren om de uitkomst zeggen we gewoon dat de ME in hun recht was.
Ach ik heb ook wel eens mogen rennen bij de ArenA terwijl ik van mijn broodje bal stond te genieten. Echt fijn is dat niet, kreeg opeens de neiging om dingen gaan te gooien omdat ik compleet ten onrechte mijn overheerlijke broodje bal had verloren
Verantwoorden in de zin van iemand insluiten en meppen tot ze niet meer opstaan?Napo schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:45:
[...]
Eén situatie en vanuit één oogpunt. Hier kan je geen conclusies op trekken.
[...]
De ME moet de idioten controleren (of er dreiging was of niet weet je niet). Dat wordt een stuk lastiger indien elk welwillend persoon even kritiek gaat uiten op het handelen van een ME'er in zo'n situatie.
Ga gewoon aan de kant en laat ze hun werk doen. Er is geen enkele meerwaarde om commentaar richting de ME te leveren. Je moet je gelijk niet bij de ME willen halen. Genoeg mensen die daar anders over denken. Klaarblijkelijk vond in deze situatie (en je leest het vaker) het van belang dat een ME'er zich ging verantwoorden.
Dat er misschien meer aan de hand was oké. Maar dat betekend toch niet dat je mensen het ziekenhuis in moet slaan, er zijn toch ook andere oplossingen mogelijk?
Je leest steeds vaker dat de ME/Politie/Stewards tijdens voetbalwedstrijden hun boekje te buiten gaan, vaak gepaard met veel (nutteloos) geweld.
Knappe constructie weet je eruit te bouwenJST94 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:58:
[...]
Verantwoorden in de zin van iemand insluiten en meppen tot ze niet meer opstaan?
Ik keur de acties niet geheel goed, ja het lijkt er ten zeerste op dat de ME in dit geval veel te ver is gegaan.Dat er misschien meer aan de hand was oké. Maar dat betekend toch niet dat je mensen het ziekenhuis in moet slaan, er zijn toch ook andere oplossingen mogelijk?
Tegenwoordig worden de kleinste zaken groot uitgemeten. Zegt weinig over of het vaker voorkomt of niet.Je leest steeds vaker dat de ME/Politie/Stewards tijdens voetbalwedstrijden hun boekje te buiten gaan, vaak gepaard met veel (nutteloos) geweld.
Lastig in te schatten de klassieker deze keer. Ajax is niet 90 minuten scherp (geen één wedstrijd dit seizoen), Feyenoord mist kwaliteit voorin om het af te maken.
Denk dat het middenveld net voor Ajax is (Schöne, Klaassen, Serero staat toch net effe wat meer dan Clasie, Immers, El Ahmadi), voorhoede duidelijk voor Ajax (sorry maar met die mislukte spits bij Feyenoord kom je niet ver
), verdediging is een twijfelgeval als Bouhlarouz weer speelt, als die niet speelt is het duidelijk voor Feyenoord.
Feyenoord moet 3 punten halen en Ajax eigenlijk ook want PSV heeft, met alle respect voor Cambuur, op papier toch wel eeen "2 vingers in de neus wedstrijd" en 7 punten achterstand zou best wel eens fataal kunnen zijn.
Dat wordt dus een wedstrijd waar beide teams weinig weg willen geven en vooral op de counter zullen loeren. M.i. wordt het dan zo'n wedstrijd die vooral op het middenveld bepaald wordt en dan zie ik Ajax wel als winnaar eruit komen.
Mijn inschatting: 2-1 voor Ajax.
Denk dat het middenveld net voor Ajax is (Schöne, Klaassen, Serero staat toch net effe wat meer dan Clasie, Immers, El Ahmadi), voorhoede duidelijk voor Ajax (sorry maar met die mislukte spits bij Feyenoord kom je niet ver
Feyenoord moet 3 punten halen en Ajax eigenlijk ook want PSV heeft, met alle respect voor Cambuur, op papier toch wel eeen "2 vingers in de neus wedstrijd" en 7 punten achterstand zou best wel eens fataal kunnen zijn.
Dat wordt dus een wedstrijd waar beide teams weinig weg willen geven en vooral op de counter zullen loeren. M.i. wordt het dan zo'n wedstrijd die vooral op het middenveld bepaald wordt en dan zie ik Ajax wel als winnaar eruit komen.
Bas Nijhuis de scheidsrechter van de klassieker...
Schöne is de aanval he ;-)Krukar schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:52:
Lastig in te schatten de klassieker deze keer. Ajax is niet 90 minuten scherp (geen één wedstrijd dit seizoen), Feyenoord mist kwaliteit voorin om het af te maken.
Denk dat het middenveld net voor Ajax is (Schöne, Klaassen, Serero staat toch net effe wat meer dan Clasie, Immers, El Ahmadi), voorhoede duidelijk voor Ajax (sorry maar met die mislukte spits bij Feyenoord kom je niet ver), verdediging is een twijfelgeval als Bouhlarouz weer speelt, als die niet speelt is het duidelijk voor Feyenoord.
Mjah, het beeld wat je de laatste wedstrijden bij Ajax ziet is dat Schöne en Andersen elkaar afwisselen (Schöne laat zich vaak terugvallen waar Andersen dan de vrije ruimte inloopt), maar in principe heb je gelijk en is het op papier Klaassen - Serero - Andersen.
Terecht, Kuipers heeft tijdens Ajax - PSV en PSV - Feyenoord al wat discutabele momenten gehad (en gefaald). Naar mijn mening mag dan een andere arbiter het laten zien.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:53:
Bas Nijhuis de scheidsrechter van de klassieker...
Dat plus het feit dat kuipers de wedstrijd vorig jaar in de Kuip floot en ook toe behoorlijk wat discutabele beslissingen nam.
Bedoel je de afgelopen Klassieker? Toen viel het naar mijn mening wel mee.Rubman schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:10:
Dat plus het feit dat kuipers de wedstrijd vorig jaar in de Kuip floot en ook toe behoorlijk wat discutabele beslissingen nam.
Ik lees hier een feitje over Nijhuis:
Laten we hopen dat het zondag geen bloedeloos gelijkspel word, maar net zo'n spectakel als PSV - Feyenoord laatst. (Maar dat Feyenoord nu aan het langste eind trektBas Nijhuis floot dit seizoen 3 duels van Ajax en 1 van Feyenoord. In die duels kwamen beide clubs NIET tot winst en NIET tot scoren
[ Voor 36% gewijzigd door JST94 op 20-01-2015 12:22 ]
Er wordt hier wel ongelooflijk gedaan alsof alle fanatieke supporters zich als malloten gedragen. Erg jammer, want dat is dus absoluut niet het geval.
Sta nu sinds vijf seizoenen in de fanatieke vakken van De Kuip. Ja, er staan doorgesnoven idioten op de vakken, maar het overgrote deel gedraagt zich prima tijdens de wedstrijd.
Scheldpartijtje hier en daar, middelvingertje richting de grensrechter of een prop papier naar Ziyech als die een corner neemt: big deal hoor mensen... Grow up please. Als iedereen als makke schaapjes naar zo'n wedstrijd gaat kijken dan kunnen we voortaan beter naar FOX kijken met z'n alle.
Just my 2 cents. Kom maar op met de discussie.
Sta nu sinds vijf seizoenen in de fanatieke vakken van De Kuip. Ja, er staan doorgesnoven idioten op de vakken, maar het overgrote deel gedraagt zich prima tijdens de wedstrijd.
Scheldpartijtje hier en daar, middelvingertje richting de grensrechter of een prop papier naar Ziyech als die een corner neemt: big deal hoor mensen... Grow up please. Als iedereen als makke schaapjes naar zo'n wedstrijd gaat kijken dan kunnen we voortaan beter naar FOX kijken met z'n alle.
Nee die van vorig seizoen. Toen werd kuipers aangesteld omdat er in de vorige 2 wedstrijden van Feyenoord zeer discutabele beslissingen werden genomen door scheidsrechters die de wedstrijd dermate beïnvloedde.JST94 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:20:
[...]
Bedoel je de afgelopen Klassieker? Toen viel het naar mijn mening wel mee.
In de wedstrijd die Kuipers vervolgens floot waren er ook wel wat momenten op te noemen die niet helemaal zuiver waren.
Denk ook dat iedereen het over die doorgesnoven idioten heeft en niet de "normale" fanatieke supporter. In Vak U waar ik sta zit ook een mix van supporters van de reguliere supporter tot af en toe echt idioten om me heen waar ik me kapot voor schaam. met daar tussenin de bloedfanatieke maar verder normale supporter die inderdaad hier en daar wat scheld maar meer dan dat ook niet. Meestal zijn deze achteraf ook voor rede vatbaar en kan een punt waar eerder een scheldkanonnade aan te pas kwam wel vanuit een andere hoek gezien worden.Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:20:
Er wordt hier wel ongelooflijk gedaan alsof alle fanatieke supporters zich als malloten gedragen. Erg jammer, want dat is dus absoluut niet het geval.
Sta nu sinds vijf seizoenen in de fanatieke vakken van De Kuip. Ja, er staan doorgesnoven idioten op de vakken, maar het overgrote deel gedraagt zich prima tijdens de wedstrijd. Scheldpartijtje hier en daar, middelvingertje richting de grensrechter of een prop papier naar Ziyech als die een corner neemt: big deal hoor mensen... Grow up please. Als iedereen als makke schaapjes naar zo'n wedstrijd gaat kijken dan kunnen we voortaan beter naar FOX kijken met z'n alle.
Zooi richting een speler worden is diep en diep triest. Ongeacht of het een speler van 'jouw' team is of de tegenstander. Vrijwel niemand zal iets tegen de wat fanatiekere aanhang hebben als ze zich normaal gedragen. Er is niets mis mee met verantwoorde sfeeracties, zangkoren e.d. maar dat houdt niet in dat er geen grenzen zijn.Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:20:
Het is van de zotte dat er bier naar spelers wordt gegooid, er spreekkoren jegens de scheids worden gezongen en dat men loopt te vloeken en te tieren.
Behandel de spelers en/of andere supporters niet zoals je zelf ook niet behandeld wilt worden. Gooi je spullen naar spelers/op het veld dan kom je er naar mijn mening niet meer in. Leer jezelf in bedwang houden en zulke kinderlijk gedrag achterwegen te laten.
Dus, als ik het goed begrijp moet iedereen maar rustig op z'n stoeltje gaan zitten en verder z'n mond houden en alles respecteren? Dan zijn jij en ik totaal verschillende supporters. Ik ga niet stil op m'n stoel zitten (ik sta overigens de hele wedstrijd) als de scheidsrechter aan de verkeerde partij de inworp geeft.Napo schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:40:
[...]
Het is van de zotte dat er bier naar spelers wordt gegooid, er spreekkoren jegens de scheids worden gezongen en dat men loopt te vloeken en te tieren.
Als de scheidsrechter een verkeerde beslissing neemt, krijgt hij dat te horen van mij (niet dat hem dat overigens iets boeit, maar goed.)
[ Voor 3% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 20-01-2015 12:53 ]
Ik ben het wel eens met Napo hoor, je mag best je mening uiten naar de spelers en scheidsrechters. Maar gooien is gewoon uit den boze (hier heeft hij het ook over).Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:50:
[...]
Dus, als ik het goed begrijp moet iedereen maar rustig op z'n stoeltje gaan zitten en verder z'n mond houden en alles respecteren? Dan zijn jij en ik totaal verschillende supporters. Ik ga niet stil op m'n stoel zitten (ik sta overigens de hele wedstrijd) als de scheidsrechter aan de verkeerde partij de inworp geeft.
Als de scheidsrechter een verkeerde beslissing neemt, krijgt hij dat te horen van mij.
Stel je voor dat jij daar staat en een heel vak mafketels van alles naar je hoofd slingert aan aanstekers en dergelijken. Sta je niet echt lekker lijkt me. Dat emoties wat hoger op kunnen lopen en je wat verbaler bent is niet gek tijdens een wedstrijd maar wat zet je er toe aan om moedwillig dingen naar iemand zijn hoofd te gooien.
Nee, ik sta ook de hele wedstrijd (meestal, soms zit ik ook lekker in het zonnetje), ik zing ook mee en als de scheids het in mijn ogen verkeerd heeft roep ik ook wel eens wat. "Hey scheids!! Dat is ook geel!!" (Of zoiets).Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:50:
[...]
Dus, als ik het goed begrijp moet iedereen maar rustig op z'n stoeltje gaan zitten en verder z'n mond houden en alles respecteren? Dan zijn jij en ik totaal verschillende supporters. Ik ga niet stil op m'n stoel zitten (ik sta overigens de hele wedstrijd) als de scheidsrechter aan de verkeerde partij de inworp geeft.
Als de scheidsrechter een verkeerde beslissing neemt, krijgt hij dat te horen van mij.
Maar ik haal het niet in mijn hoofd om spullen naar spelers te gooien of om mensen verrot te kankeren, dat jij er andere normen en waarden op nahoudt moet je lekker zelf weten, maar je kan dan commentaar van mij verwachten.
Grow up please..
[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 20-01-2015 12:57 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Als dingen gooien naar een speler bij een 'echte' supporter zijn horen dan gaat er ergens iets mis in je hoofd.Rubman schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:54:
[...]
Ik ben het wel eens met Napo hoor, je mag best je mening uiten naar de spelers en scheidsrechters. Maar gooien is gewoon uit den boze (hier heeft hij het ook over).
Stel je voor dat jij daar staat en een heel vak mafketels van alles naar je hoofd slingert aan aanstekers en dergelijken. Sta je niet echt lekker lijkt me. Dat emoties wat hoger op kunnen lopen en je wat verbaler bent is niet gek tijdens een wedstrijd maar wat zet je er toe aan om moedwillig dingen naar iemand zijn hoofd te gooien.
Dat je beslissingen van de scheidsrechter in twijfel trekt dat is tot daar aan toe, hoewel je het waarschijnlijk net zo vaak verkeerd ziet als de scheidsrechter verkeerde beslissingen maakt.
Denk dat je de verkeerde quotePolarBear schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:57:
[...]
Als dingen gooien naar een speler bij een 'echte' supporter zijn horen dan gaat er ergens iets mis in je hoofd.
Dat je beslissingen van de scheidsrechter in twijfel trekt dat is tot daar aan toe, hoewel je het waarschijnlijk net zo vaak verkeerd ziet als de scheidsrechter verkeerde beslissingen maakt.

Ik roep wel eens wat maar gooien never. (Hehalve propjes naar de suppoost als hij er weer eens klaar voor gaat staan na een sfeeractie
Nee, je begrijpt het niet. Als je een regel of 2 extra had gelezen:Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:50:
[...]
Er is niets mis mee met verantwoorde sfeeracties, zangkoren e.d. maar dat houdt niet in dat er geen grenzen zijn.
Natuurlijk mag je het oneens zijn met de scheidsrechter maar dat kan ook met normale woorden, te veel mensen die te onpas ziektes richting de scheids gooien of beginnen over het vermeende beroep van de moeder van de beste man.Als de scheidsrechter een verkeerde beslissing neemt, krijgt hij dat te horen van mij (niet dat hem dat overigens iets boeit, maar goed.)
Ik distantieer mij daar vna
Ook maar eens inhaken op de supporterdiscussie.
Ben zelf fanatiek Sparta supporter en beschouw mezelf ook wel als harde kern. Sparta is natuurlijk maar een klein clubje, zeker op het moment, maar er is toch nog wel een aardige fanatieke supportersschare en de sfeer op het Kasteel is de laatste tijd ook weer wat beter. "Schelden" of sarren naar een scheids of tegenstander kan prima, zolang het maar ludiek is en niet kwetsend;
"Jol die weet de uitslag al" kan bijvoorbeeld prima. Net als "Steek die vlag maar in je reet". Maar dan is de grens wel een beetje bereikt, kanker is sowieso not done, net als voorwerpen gooien (of het nou proppen papier of blikken bier is).
Over die ME heb ik ook nog wel een mooi verhaal, begin vorig jaar was het redelijk onrustig bij Sparta, had zowel met de resultaten (supporters onrust) en ook met de zogenaamde bedreiging van Vloet te maken (Sparta nerveus). Na een verloren thuiswedstrijd wilden er een aantal supporters "verhaal" halen bij het hoofdgebouw. Dat is op zich altijd een beetje treurig, maar loopt eigenlijk nooit uit de hand bij Sparta, en het is al vaker gebeurt de laatste jaren. Ik heb daar zelf niet zoveel mee, maar aangezien ik ook een vrijwilligersfunctie heb bij Sparta was ik wel aanwezig, al is het alleen maar om eventueel de gemoederen te sussen. Jong en oud en zelfs mensen met kinderen stonden voor het hoofdgebouw te wachten of Vloet en/of Kruys naar buiten zouden komen (wat uiteindelijk later ook gebeurde). Ik zie, zoals gezegd, niet zoveel in dit soort manifestaties, maar okay, de sfeer was verder niet grimmig, er werd alleen af en toe wat geroepen. Ik heb totaal geen dreiging gevoeld en de 2 agenten die erbij stonden hielden een oogje in het zeil. Echter, met heel het gedoe van Vloet erbij leek het de politie echter verstandig om de ME erbij te roepen. Ineens kwamen er dus om de hoek 4 ME te paard (en dat gebeurt echt nooit bij Sparta) draven die de menigte (ongeveer 100 man) uit elkaar dreven. Daarbij werden er ook twee personen "overreden" met de paarden, en het was een geluk bij een ongeluk dat die personen slechts lichte verwondingen hadden. Ik heb direct de twee agenten aangesproken (die altijd bij Sparta zijn, dus die hebben wel een beetje feeling ermee) en die vertelden dat het een beslissing van hogerhand was waar ze zelf negatief over geadviseerd hadden. Ik geloofde ze wel, ik ken ze ook een beetje. Maargoed, staat er verder los van. Anyways, een aantal mensen dropen af (begrijpelijk), maar er bleef toch altijd nog wel een groep van 80 mensen over en de 4 ME'ers namen post op goeie 50 meter afstand. Inmiddels kwamen Vloet en Kruys ook naar buiten. Zij gingen de dialoog aan met de groep mensen, er vielen wel wat harde woorden maar het was verder niet dreigend. Ik had niet zoveel boodschap aan die obligate woorden van Vloet en liep in een boog over parkeerplaats zodat ik achter de ME'ers terecht kwam. Tussen de geparkeerde auto's kwam ik zo'n beetje naast de ME'ers te staan. Ik had geluk dat ze naast een geparkeerde SUV stonden, dus ik kon prima luistervink spelen zonder dat ze het in de gaten hadden. Het gesprek ging ongeveer zo:
ME'er 1: "Zijn er al mensen weg?"
ME'er 2: "Volgens mij wel, maar het is nog steeds een flink grote groep"
ME'er 3: "Volgens mij zijn het er inderdaad wel minder, het lijkt ook rustig"
ME'er 1: "Ik denk dat we nog een charge moeten uitvoeren"
ME'er 2: "Inderdaad"
ME'er 3: "Huh, er is niks aan de hand"
ME'er 2: "Maakt niet uit, we doen zometeen nog een charge, we zijn hier niet voor niets"
ME'er 3: "......
"
Het paard van ME'er 4 deed op dat moment een paar stappen naar voren en op dat moment zag hij mij staan en het eerste wat hij zei was:
"Mond dicht jongens, er staat iemand te luisteren".
Ik stapte daarop vanachter de SUV en confronteerde de ME'ers met hun uitspraken, wees naar de rustige groep mensen en vroeg ze op de man af waarom ze in 's hemelsnaam nog een charge zouden uitvoeren. Het enige antwoord wat ik (tot twee keer toe) kreeg was dat ik me er niet mee moest bemoeien en ik naar huis moest gaan.
Ik ben daarop teruggelopen naar de eerdegenoemde twee agenten en heb mijn verhaal uit de doeken gedaan. Zij liepen daarna richting de ME'ers, ik had daar geen trek in en ben bij de groep mensen blijven staan. Ik heb me er daarna niet meer mee bemoeid, maar volgens mij hebben de agenten daarna een 2e charge wel uit het hoofd van de ME'ers want die bleef uit.
Een verhaal als bovenstaande is denk ik niet uniek, die ME'ers vinden het gewoon prachtig om om mensen te meppen. De actie had (mocht het Sparta niet zijn maar een club met een aggressievere harde kern) ook compleet verkeerd kunnen aflopen en was mijns inziens echt contraproductief.
Ook nog relevant (normalisatie):
http://www.itwm.nl/artike...ank+aan+Wim+en+Jan+Willem
Ben zelf fanatiek Sparta supporter en beschouw mezelf ook wel als harde kern. Sparta is natuurlijk maar een klein clubje, zeker op het moment, maar er is toch nog wel een aardige fanatieke supportersschare en de sfeer op het Kasteel is de laatste tijd ook weer wat beter. "Schelden" of sarren naar een scheids of tegenstander kan prima, zolang het maar ludiek is en niet kwetsend;
"Jol die weet de uitslag al" kan bijvoorbeeld prima. Net als "Steek die vlag maar in je reet". Maar dan is de grens wel een beetje bereikt, kanker is sowieso not done, net als voorwerpen gooien (of het nou proppen papier of blikken bier is).
Over die ME heb ik ook nog wel een mooi verhaal, begin vorig jaar was het redelijk onrustig bij Sparta, had zowel met de resultaten (supporters onrust) en ook met de zogenaamde bedreiging van Vloet te maken (Sparta nerveus). Na een verloren thuiswedstrijd wilden er een aantal supporters "verhaal" halen bij het hoofdgebouw. Dat is op zich altijd een beetje treurig, maar loopt eigenlijk nooit uit de hand bij Sparta, en het is al vaker gebeurt de laatste jaren. Ik heb daar zelf niet zoveel mee, maar aangezien ik ook een vrijwilligersfunctie heb bij Sparta was ik wel aanwezig, al is het alleen maar om eventueel de gemoederen te sussen. Jong en oud en zelfs mensen met kinderen stonden voor het hoofdgebouw te wachten of Vloet en/of Kruys naar buiten zouden komen (wat uiteindelijk later ook gebeurde). Ik zie, zoals gezegd, niet zoveel in dit soort manifestaties, maar okay, de sfeer was verder niet grimmig, er werd alleen af en toe wat geroepen. Ik heb totaal geen dreiging gevoeld en de 2 agenten die erbij stonden hielden een oogje in het zeil. Echter, met heel het gedoe van Vloet erbij leek het de politie echter verstandig om de ME erbij te roepen. Ineens kwamen er dus om de hoek 4 ME te paard (en dat gebeurt echt nooit bij Sparta) draven die de menigte (ongeveer 100 man) uit elkaar dreven. Daarbij werden er ook twee personen "overreden" met de paarden, en het was een geluk bij een ongeluk dat die personen slechts lichte verwondingen hadden. Ik heb direct de twee agenten aangesproken (die altijd bij Sparta zijn, dus die hebben wel een beetje feeling ermee) en die vertelden dat het een beslissing van hogerhand was waar ze zelf negatief over geadviseerd hadden. Ik geloofde ze wel, ik ken ze ook een beetje. Maargoed, staat er verder los van. Anyways, een aantal mensen dropen af (begrijpelijk), maar er bleef toch altijd nog wel een groep van 80 mensen over en de 4 ME'ers namen post op goeie 50 meter afstand. Inmiddels kwamen Vloet en Kruys ook naar buiten. Zij gingen de dialoog aan met de groep mensen, er vielen wel wat harde woorden maar het was verder niet dreigend. Ik had niet zoveel boodschap aan die obligate woorden van Vloet en liep in een boog over parkeerplaats zodat ik achter de ME'ers terecht kwam. Tussen de geparkeerde auto's kwam ik zo'n beetje naast de ME'ers te staan. Ik had geluk dat ze naast een geparkeerde SUV stonden, dus ik kon prima luistervink spelen zonder dat ze het in de gaten hadden. Het gesprek ging ongeveer zo:
ME'er 1: "Zijn er al mensen weg?"
ME'er 2: "Volgens mij wel, maar het is nog steeds een flink grote groep"
ME'er 3: "Volgens mij zijn het er inderdaad wel minder, het lijkt ook rustig"
ME'er 1: "Ik denk dat we nog een charge moeten uitvoeren"
ME'er 2: "Inderdaad"
ME'er 3: "Huh, er is niks aan de hand"
ME'er 2: "Maakt niet uit, we doen zometeen nog een charge, we zijn hier niet voor niets"
ME'er 3: "......
Het paard van ME'er 4 deed op dat moment een paar stappen naar voren en op dat moment zag hij mij staan en het eerste wat hij zei was:
"Mond dicht jongens, er staat iemand te luisteren".
Ik stapte daarop vanachter de SUV en confronteerde de ME'ers met hun uitspraken, wees naar de rustige groep mensen en vroeg ze op de man af waarom ze in 's hemelsnaam nog een charge zouden uitvoeren. Het enige antwoord wat ik (tot twee keer toe) kreeg was dat ik me er niet mee moest bemoeien en ik naar huis moest gaan.
Ik ben daarop teruggelopen naar de eerdegenoemde twee agenten en heb mijn verhaal uit de doeken gedaan. Zij liepen daarna richting de ME'ers, ik had daar geen trek in en ben bij de groep mensen blijven staan. Ik heb me er daarna niet meer mee bemoeid, maar volgens mij hebben de agenten daarna een 2e charge wel uit het hoofd van de ME'ers want die bleef uit.
Een verhaal als bovenstaande is denk ik niet uniek, die ME'ers vinden het gewoon prachtig om om mensen te meppen. De actie had (mocht het Sparta niet zijn maar een club met een aggressievere harde kern) ook compleet verkeerd kunnen aflopen en was mijns inziens echt contraproductief.
Ook nog relevant (normalisatie):
http://www.itwm.nl/artike...ank+aan+Wim+en+Jan+Willem
Ach, dat schelden hoort er ook bij naar mijn mening. Tijdens 'the heat of the moment' kan ik ook kwaad worden op de arbitrage of als er een speler verzaakt. Maar als ik het later allemaal terug kijk is het vaak niet zo heel erg en kan ik wel fatsoenlijk reageren.
Ligt een beetje aan het niveau van schelden. Met name tegen clubs als Feyenoord/PSV heb ik al een paar keer van die malloten in de buurt gehad die bij elke gebeurtenis een scheldpartij met het woord kanker paraat hebben. Dit is wat mij betreft toch een stapje te ver, voor veel mensen toch een beladen woord vanwege vervelende priveomstandigheden en ook geen voorbeeld voor kinderen op de tribune. Een keertje lul of klootzak til ik ook niet zo zwaar aan, dat moet iedereen zelf weten.
Ja zelfde adres en ben naar meerdere wedstrijden geweest van ADO gewoon op mijn kaart.Joostje123 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:56:
[...]
Op hetzelfde adres?
Want mij werd een clubkaart geweigerd, van een andere club omdat ik al een seizoenskaart had
[...]
Vond het ook apart maar ben er blij mee :-)
Poe, zondag Ajax - Feyenoord... aan de ene kant verwacht ik dit keer echt een overwinning voor Feyenoord. Maar het lijkt wel zo te zijn dat hoe meer de odds in het voordeel van Feyenoord zijn hoe zekerder het is dat Ajax wint. Ik ga voor 2-1 door een blunder van onze 'vriend' Vermeer
XXXVI
Joop Munsterman gaat na dit seizoen stoppen als voorzitter van FC Twente! Aldo van der Laan volgt hem op.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
@FreakNL
Ik ken iemand bij de politie en wat ik van hem hoor gaan aardig wat mensen bij de ME puur om ermee te patsen. Daardoor zit er aardig wat volk bij de ME dat er niets te zoeken heeft.
En dan bedoel ik het type dat jij beschrijft, welke macht misbruiken en er gewoon op los slaan maar ook mensen die bang zijn voor geweld en elke confrontatie uit de weg gaan en altijd achteraan lopen (dus mensen waar je niet op kunt bouwen).
Het tweede is vooral te danken aan de positieve discriminatie bij de Politie.
Ik ken iemand bij de politie en wat ik van hem hoor gaan aardig wat mensen bij de ME puur om ermee te patsen. Daardoor zit er aardig wat volk bij de ME dat er niets te zoeken heeft.
En dan bedoel ik het type dat jij beschrijft, welke macht misbruiken en er gewoon op los slaan maar ook mensen die bang zijn voor geweld en elke confrontatie uit de weg gaan en altijd achteraan lopen (dus mensen waar je niet op kunt bouwen).
Het tweede is vooral te danken aan de positieve discriminatie bij de Politie.
In other news: PSV staat na 5 minuten 1-0 achter tegen Roda JC.
De grote teams nemen die hele beker ook niet serieus, wat heb je er nou aan uiteindelijk? Leuk zo'n EL-ticket maar die heb je toch al als je binnen de top 5 eindigt, leuk zo'n beker maar als je daardoor de schaal of iets anders misloopt is het ineens een stuk minder leuk.
Je ziet PSV ook weer op 1/4de van hun kunnen op het veld staan, net als Ajax tegen Vitesse en net als Feyenoord tegen de Eagles.
Je ziet PSV ook weer op 1/4de van hun kunnen op het veld staan, net als Ajax tegen Vitesse en net als Feyenoord tegen de Eagles.
Dat zou heel simpel op te lossen zijn door het 2e CL-ticket aan de bekerwinnaar te geven in plaats van aan de nummer 2 (indien kampioen=bekerwinnaar alsnog ticket voor nr 2), maar dat mag geloof ik niet van de UEFA.
En terecht. Paar keer goed loten en je speelt ineens CL?Sempy schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:49:
Dat zou heel simpel op te lossen zijn door het 2e CL-ticket aan de bekerwinnaar te geven in plaats van aan de nummer 2 (indien kampioen=bekerwinnaar alsnog ticket voor nr 2), maar dat mag geloof ik niet van de UEFA.
Hoorde dat Roda JC ook met reserves speelt? (tenminste daar had de trainer het over in het sportjournaal, want de competitie heeft prioriteit)Sempy schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:21:
PSV met vijf reserves op het veld, ze proberen het in ieder geval spannend te maken zo.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Als je wilt dat de topclubs zich meer gaan inspannen, dan zal je het over deze boeg moeten gooien. Desnoods pas je het toernooi iets aan qua lotingssystematiek, misschien zoals bij andere toernooisporten waar met geplaatste spelers wordt gewerkt.toolkist schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:52:
[...]
En terecht. Paar keer goed loten en je speelt ineens CL?
Wel een hele lekkere goal!
⏩ PVOutput☀️
Ja, geheel terecht ook nog. PSV staat gewoon te slapen. Goed, kunstgras helpt niet mee, maar PSV doet dit echt zichzelf aan.
Nee, merp!
Probleem is eerder dat zelfs de kampioenskandidaten op volle sterkte moeten zijn om een 1ste divisie club te kunnen verslaan. 3-4 posities wijzigingen is gewoon inpakken.
En het wordt verlenging, lijkt het erop.
⏩ PVOutput☀️
De keeper heeft niet zo'n zin in een extra ronde 
EDIT: Ja, Cocu, stel je voor dat je een aanvallende wissel zou aandurven
EDIT: Ja, Cocu, stel je voor dat je een aanvallende wissel zou aandurven

[ Voor 44% gewijzigd door PWM op 20-01-2015 21:41 ]
PSV heeft 5 posities gewijzigd.PWM schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:36:
Probleem is eerder dat zelfs de kampioenskandidaten op volle sterkte moeten zijn om een 1ste divisie club te kunnen verslaan. 3-4 posities wijzigingen is gewoon inpakken.
Nee, merp!
Roda speelt goed, PSV leek er niet heel veel zin in te hebben, jammer dat ze er nog een verlenging uit slepen.
Nou, voor de neutrale toeschouwer is het best leuk zo
Gadverdamme wat is PSV slecht aan het spelen zeg. Het gaat echt helemaal nergens over. Geef dan gewoon van tevoren aan dat je geen zin hebt om tegen Roda te spelen en laat iemand die wel gemotiveerd is spelen, maar dit ...
Nee, merp!
Ach, of Roda nou in de JL speelt of in de Eredivisie.. het is een angstgegner van PSV. Daarom vind ik het ook gewoon raar dat PSV niet gewoon volle bak inzet speelt.. Cocu zou dat moeten weten.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik vermoed dat Cocu en co hebben gedacht dat dit zo wel kon. Of er waren teveel spelers met blessures die dringend rustig nodig hadden. Maar ik ben het met je eens, je moet tegen je angstgegner niet met een B-elftal gaan spelen. Dat is vragen om problemen.St@m schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:07:
Ach, of Roda nou in de JL speelt of in de Eredivisie.. het is een angstgegner van PSV. Daarom vind ik het ook gewoon raar dat PSV niet gewoon volle bak inzet speelt.. Cocu zou dat moeten weten.
Edit:
Ik ben nog steeds geen fan van Maher. Doet eigenlijk vrijwel nooit iets intelligents en vertraagt het spel doorgaans alleen maar. Waarom moet die kerel er toch altijd in
[ Voor 14% gewijzigd door PauseBreak op 20-01-2015 22:17 ]
Nee, merp!
Lekker hoor van Roda JC, dik verdiend!
⏩ PVOutput☀️
Nou, ik ga vast weer kaartjes kopen voor De Kuip
Angstgegner 
Ze hadden er niet echt zin in bij PSV
Ze hadden er niet echt zin in bij PSV

Een underdog de winst gunnen is iets anders dan 'dik verdiend'.Quad schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:28:
Lekker hoor van Roda JC, dik verdiend!
[ Voor 65% gewijzigd door Fleximex op 20-01-2015 22:30 ]
Dat is inderdaad iets anders. Desondanks was dit dik verdiend.
Voor Roda JC is het anders een prestatie van formaat. Zelfs met 5 wissels heeft PSV op iedere positie een op papier betere speler staan.
En zo blijf je dus angstgegner, gededgradeerd of niet. 
Mooie prestatie van Roda tegen een wel heel matig PSV. Het begin van het einde?
Mooie prestatie van Roda tegen een wel heel matig PSV. Het begin van het einde?
Mocht Pasveer dit seizoen nog een keer onder de lat staan bij PSV; jaag de bal maar hoog in het doel 
Serieus, wat is Pasveer slecht bij hoge schoten op het doel
Serieus, wat is Pasveer slecht bij hoge schoten op het doel

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015