Ook die vind ik wel een beetje geluk. Hij raakt hem zo nooit meerJoostje123 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:25:
[...]
Gaat om mooiste goal, niet belangrijkste goal want dan zal goal van Gotze of Ramos wel winnen.
Die goal van James, was de minste van de 3.
Die van de chick en James zijn gewoon schoten op goedgeluk, waar er best veel van zijn alleen ze houden net de bal even hoog. En dan was de goal van die chick nog mooiste van de 2.
Goal van Persie ga je nooit meer zien.
Klopt. Alle goals heb je toch een beetje geluk nodig.chimera2 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:29:
[...]
Ook die vind ik wel een beetje geluk. Hij raakt hem zo nooit meer
Maar verschil is er zullen nog 1000 keer de spelers in die positie van James komen en hem er nog 50 keer inschieten.
Goal van van Persie gaat nooit meer voorkomen, niemand ooit zal nog in zo positie komen.
Dat maakt hem uniek.
Maar ja colombia is grooter dan NL en zullen dus meer stemmen uitbrengen.Joostje123 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:34:
[...]
Klopt. Alle goals heb je toch een beetje geluk nodig.
Maar verschil is er zullen nog 1000 keer de spelers in die positie van James komen en hem er nog 50 keer inschieten.
Goal van van Persie gaat nooit meer voorkomen, niemand ooit zal nog in zo positie komen.
Dat maakt hem uniek.
Complete onzin, zo special was die goal van Van Persie nou ook echt weer niet, het enige wat de goal echt uniek maakt die dat het de ommekeer was tegen Spanje.Joostje123 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:34:
[...]
Klopt. Alle goals heb je toch een beetje geluk nodig.
Dat maakt hem uniek.
Misschien kunnen ze wel geld ontvangen voor Te Vrede. Te Vrede is ontevreden en niet goed genoeg. Als je er financieel beter voor staat en Havelaar haalt die misschien beter is ga je er op vooruit.Rubman schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:03:
Mag toch hopen dat ze niet gaan doorzetten met die Havenaar. Ik schat dan nog steeds Te Vrede hoger in als die wat meer speelt.
Maar ik zie het niet gebeuren. Hoeft voor mij ook niet, ik ben helemaal niet ontevreden over Kazim. Een betere haal je niet binnen het budget van Feyenoord, althans ik zou niemand weten.
EDIT: Ik heb zo'n goal als Van Persie nog nooit gezien. Een lobje met het hoofd, hoe verzin je het? Duidelijk met opzet en het pastte precies. Elke andere voetballer had niets gekund met die voorzet. Op een belangrijk moment tegen een zeer sterke tegenstander. Het had alles voor een Puskas award.
Ik vind hem ook veel bijzonderder dan een knap afstandsschot die niet eens echt onhoudbaar was.
[ Voor 24% gewijzigd door ph4ge op 13-01-2015 09:45 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Terugkijkend naar het afgelopen jaar (met name het afgelopen WK) hadden er gisterenavond drie moeten winnen.
van Gaal
Robben
van Persie
Niemand had verwacht dat van Gaal het voor elkaar zou krijgen om NL ver te laten komen.
Niemand had verwacht dat NL zo zou presteren en Robben had daar op het veld het meeste invloed op.
Daarnaast heeft hij een belachelijk goed jaar bij Bayern achter de rug.
Niemand had verwacht dat NL de regerend wereld kampioen zo zou afslachten en de unieke goal van van Persie was daar het begin van. Het begin van het geloof dat NL iets op het wk zou kunnen. Het begin van de route naar brons.
Dat is hoe ik de impact van deze drie zie en erg jammer dat dat niet (h)erkend is.
van Gaal
Robben
van Persie
Niemand had verwacht dat van Gaal het voor elkaar zou krijgen om NL ver te laten komen.
Niemand had verwacht dat NL zo zou presteren en Robben had daar op het veld het meeste invloed op.
Daarnaast heeft hij een belachelijk goed jaar bij Bayern achter de rug.
Niemand had verwacht dat NL de regerend wereld kampioen zo zou afslachten en de unieke goal van van Persie was daar het begin van. Het begin van het geloof dat NL iets op het wk zou kunnen. Het begin van de route naar brons.
Dat is hoe ik de impact van deze drie zie en erg jammer dat dat niet (h)erkend is.
Over chauvinisme gesproken.
Nederland slachtte Spanje af, met een 'one time only' combinatie van factoren, waaronder veel, heel veel geluk, en wordt 3e.
Er is er toch nog minstens één beter geweest (even geen scorebordjounalistiek), en 1e geworden. Met o.a. een wedstrijd die nóg meer indruk maakte dan NL-SPA, namelijk DE-BRA.
Waarom hebben die geen winnaars in de individuele categorieën?
Daarom niet. Jurering is nou eenmaal niet - nooit - objectief.
Nederland slachtte Spanje af, met een 'one time only' combinatie van factoren, waaronder veel, heel veel geluk, en wordt 3e.
Er is er toch nog minstens één beter geweest (even geen scorebordjounalistiek), en 1e geworden. Met o.a. een wedstrijd die nóg meer indruk maakte dan NL-SPA, namelijk DE-BRA.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Goal van RvP vond ik wel de mooiste, en Robben(WK + Bayern) heeft imho een beter seizoen gehad dan Messi, maar Neuer en Ronaldo vind ik dan wel weer volledig terecht.
Zoals je kan zien aan de vind ik's te zien in de post is dit zo subjectief dat je het niemand kwalijk kan nemen
als hij het er niet mee eens is.
Bijvoorbeeld Suarez heeft ook een super seizoen gehad, maar door het bijten is hij niet genomineerd waarschijnlijk.
Zoals je kan zien aan de vind ik's te zien in de post is dit zo subjectief dat je het niemand kwalijk kan nemen
Bijvoorbeeld Suarez heeft ook een super seizoen gehad, maar door het bijten is hij niet genomineerd waarschijnlijk.
Duitsland is juist een collectieve prestatie, vandaar dat ze geen individuele prijzen hebben gewonnen.Ramzzz schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:55:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Nee precies, dat was ook mijn punt. Iedereen heeft natuurlijk voorkeur voor clubs/landen/spelers en dat is je goed recht. Alleen zeggen dat een bepaalde goal uniek is of dat maar 1 speler dat zou kunnen bebaseerd op dat chauvinisme is gewoon onzin.Ramzzz schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:55:
Suarez stond nog relatief hoog ondanks z'n bijt en dus 4 maanden niet spelen.Afvalzak schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:07:
Goal van RvP vond ik wel de mooiste, en Robben(WK + Bayern) heeft imho een beter seizoen gehad dan Messi, maar Neuer en Ronaldo vind ik dan wel weer volledig terecht.
Ongeacht of ze een iets minder seizoen draaien of niet, Messi en Ronaldo lijken er atlijd wel voor in aanmerking te komen..
Dat David Luiz in het TOTY zit snapt ook niemand. De keuze op de voorhoede en het middenveld is te begrijpen, maar de verdediging niet.
En bedankt voor het waarde oordeel.Ramzzz schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:55:
Toch niet juist, want als we het over gunnen gaan hebben, dan zou mijn lijstje als volgt zijn:
Low
Messi
Dirk Kuyt (gewoon omdat...)
Geluk en one time only. Komt nooit voor in het voetbal hè.Ramzzz schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:55:
De 7-1 was formidabel, maar ook daar zijn de door jou genoemde factoren toch gewoon van toepassing m.i.. Verder werd er van Duitsland verwacht dat ze ver zouden komen en waren ze volgens mij de favoriet voor de titel. Van NL wed verwacht dat ze de poulefase niet eens zouden overleven.
Neemt niet weg dat voor de 7-1 Duitsland als ploeg trouwens ook nog een 'meeste indruk award' ofzo zou moeten ontvangen ja.
Het voetbal van Duitsland was en is wat ik maar al te graag zie (behalve tegen NL
Dat is ook zo, je doet het nooit goed en zeker niet in de ogen van chauvinisten als ik.Ramzzz schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:55:
Daarom nogmaals gewoon wat IK vind....
Low heeft het goed gedaan, maar van Gaal beter.
Ronaldo heeft het goed gedaan, maar Robben beter.
van Persies goal was gewoon wel echt de aller aller mooiste en het moment voor zijn (toevallig ook mijn) ploeg ontzettend belangrijk.
Je ziet, ik blijf lekker neerplempen wat ik vind en gelukkig mag dat gewoon en mogen wij het lekker met elkaar oneens zijn!
Ik vergat gister avond nogmaals, dat dit een discussie van onbegonnen werk is.
Ronaldo heeft hem natuurlijk echt verdiend, maar in mijn ogen hadden anderen er meer recht op.
Ronaldo heeft hem natuurlijk echt verdiend, maar in mijn ogen hadden anderen er meer recht op.
Verwijderd
Vincent Janssen, topscorer uit de A1 van Feyenoord nog maar een paar jaartjes geleden maar geen profcontract gekregen om een hem niet bekende reden. Doet het nu zo goed bij Almere City en in de jeugdelftallen van Oranje dat PEC Zwolle hem maar wat graag over wil nemen.Sempy schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:17:
Ik krijg een beetje het idee dat hij na het toch wel onverwachte succes met Pelle denkt een gave te hebben om mislukte spitsen voor niks of weinig aan te trekken en dat ze dan vervolgens heel goed worden.
Feyenoord had een veelscorende spits in huis maar gaf hem geen profcontract en laat Achahbar naar het zich laat aan zien gratis en voor niets de deur uit lopen. Terwijl ook Achahbar bepaald geen slechte prestaties op de mat legde in de elftallen van Feyenoord waarin hij in de spits speelde.
Zou Feyenoord een beetje meer vertrouwen hebben in de eigen jeugd dan was Feyenoord wellicht verder geweest dan nu.
Dat een 21 jarige speler het nu leuk doet onderaan de Jupiler League is natuurlijk nog geen enkele garantie dat hij iets in de Kuip te zoeken had. Jansen heeft overigens maar 1 wedstrijd voor jong-Oranje gespeeld, wat geen succes was.
Achahbar heeft helemaal niks laten zien, is vervolgens verhuurd aan een Duitse tweedeklasser en heeft ook daar niks laten zien. Die jongen is gewoon te vroeg gestopt met groeien.
Je kan geen selectie hebben met 22 zelfopgeleide spelers. Castagnois is de spits die er nu normaal gesproken in had moeten staan. Dat is anders gelopen, en helaas zat er niks achter. Dat is geen schande. Dat je vervolgens met een vrijwel lege portemonnee creatief moet zijn vind ik ook niet raar. Vergeet niet dat de voorganger van Van Geel met Van Beukering kwam als oplossing voor hetzelfde probleem...
Achahbar heeft helemaal niks laten zien, is vervolgens verhuurd aan een Duitse tweedeklasser en heeft ook daar niks laten zien. Die jongen is gewoon te vroeg gestopt met groeien.
Je kan geen selectie hebben met 22 zelfopgeleide spelers. Castagnois is de spits die er nu normaal gesproken in had moeten staan. Dat is anders gelopen, en helaas zat er niks achter. Dat is geen schande. Dat je vervolgens met een vrijwel lege portemonnee creatief moet zijn vind ik ook niet raar. Vergeet niet dat de voorganger van Van Geel met Van Beukering kwam als oplossing voor hetzelfde probleem...
Van Burgerking!ph4ge schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:07:
Vergeet niet dat de voorganger van Van Geel met Van Beukering kwam als oplossing voor hetzelfde probleem...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Heb je vertrouwen in je eigen jeugdspelers die in de spits tig keer scoorden in de jeugd en in die hoedanigheid ook menigmaal in de diverse Oranje elftallen speelden?ph4ge schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:07:
Dat een 21 jarige speler het nu leuk doet onderaan de Jupiler League is natuurlijk nog geen enkele garantie dat hij iets in de Kuip te zoeken had. Jansen heeft overigens maar 1 wedstrijd voor jong-Oranje gespeeld, wat geen succes was.
Castagnois had het geluk dat er geen geld was voor een externe spits waardoor hij noodgedwongen veel speelminuten kreeg. Vincent Janssen en Achahbar zouden zeker niet minder hebben gescoord als zij zoveel speelminuten als Castaignos zouden hebben gekregen in Feyenoord 1. Geldt overigens evenzo voor Te Vrede.
Feyenoord heeft de afgelopen 3 seizoenen gepoogd tegelijkertijd te saneren en te presteren, zowel sportief als financieel. Financieel gaat het weer beter met Feyenoord. Voornamelijk een gevolg van transfers van eigen jeugdspelers. De jeugd van Varkenoord is de kip met de gouden eieren voor Feyenoord. Een beetje meer vertrouwen in de eigen jeugd en Feyenoord zou er op dit moment beter voor hebben gestaan.
Lijkt wel of Feyenoord keer op keer zwicht voor de druk van het legioen. Koeman met Immers, omdat Immers de Kuip op sleeptouw zou kunnen nemen. Guidetti en Pelle waren regelrechte mazzeltjes. Niets met beleid vanuit een bepaalde visie te maken. Mathijsen werd door tig mensen niet begrepen, en al helemaal niet voor 3 jaar en met een dergelijk salaris. Nu weer Wilkshire en Bouhlarouz. Vooral laatstgenoemde heeft een track record van blessures waar je niet goed van wordt. Vormer mocht voor niets weg en blijkt zich bij Club Brugge tot waardevolle speler te ontpoppen, gelijk in zijn tijd bij Roda JC.
Nee, wat van Geel doet is bepaald niet allemaal rozengeur en maneschijn. Zijn enige echt goede aankoop is Toornstra geweest dit seizoen. En Vermeer. De rest van zijn aankopen lopen slechts de eigen jeugd in de weg. En kosten bovendien ook nog eens bepaald meer aan salaris.
PSV en Ajax staan niet zo maar boven Feyenoord. Heeft alles met visie te maken en het gevoerde beleid bij PSV en Ajax. Feyenoord zette dat soort beleid indertijd noodgedwongen in. Lijkt wel of PSV en Ajax dat in verbeterde versie over hebben genomen en daarmee Feyenoord hebben ingehaald.
Het gat tussen de jeugd en de top van de Eredivisie is altijd groot. Genoeg spelers die die stap nooit zullen zetten. Als deze voetballers werkelijk kwaliteit hebben kwamen/komen ze wel bovendrijven. Zo'n Jansen kon klaarblijkelijk niet eens naar een andere Eredivisie club, hoe kan je dan denken dat hij het wel bij Feyenoord zou maken als hij de kans kreeg? Kansen dwing je ook af. Feyenoord heeft geen centrale verdedigers gehaald omdat ze veel vertrouwen in het eigen talent hebben, en dan bleek terecht. Diezelfde mensen die dat goed gezien hebben hadden geen vertrouwen in de door jou genoemde spelers.
Verwijderd
Castaignos had mazzel, Vincent Janssen en Achahbar pech dat de mazzeltjes Guidetti en Pelle naar Feyenoord kwamen. Idem geldt voor Te Vrede. Gozer zou bepaald niet minder hebben gescoord dan Kramer wanneer hij zoveel speelminuten als hem zou hebben gekregen bij Feyenoord.ph4ge schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:36:
Het gat tussen de jeugd en de top van de Eredivisie is altijd groot. Genoeg spelers die die stap nooit zullen zetten. Als deze voetballers werkelijk kwaliteit hebben kwamen/komen ze wel bovendrijven. Zo'n Jansen kon klaarblijkelijk niet eens naar een andere Eredivisie club, hoe kan je dan denken dat hij het wel bij Feyenoord zou maken als hij de kans kreeg? Kansen dwing je ook af. Feyenoord heeft geen centrale verdedigers gehaald omdat ze veel vertrouwen in het eigen talent hebben, en dan bleek terecht. Diezelfde mensen die dat goed gezien hebben hadden geen vertrouwen in de door jou genoemde spelers.
Heeft vaak niet eens zoveel met de kwaliteiten van spelers te maken maar vele malen meer met de omstandigheden waarin spelers dienen te opereren. Je mag me hier rustig nog aan herinneren hoor wanneer zal blijken dat zowel Vincent Janssen, Achahbar en Te Vrede het elders goed zullen blijken te doen.
Met betrekking tot Vincent Janssen, vergeet je niet dat die in al heel wat jeugdelftallen van Oranje mee heeft gedaan? Doen niet zoveel spelers uit de eerste divisie hem na dacht ik.
Castagnois had geen mazzel, dat was gewoon een groot talent die klaar was voor de Eredivisie. Hij heeft Makaay min of meer uit de basis gespeeld. De namen die jij noemt zijn dat niet. Niet alleen slagen ze er niet in door te breken bij Feyenoord, maar ook de rest van de Eredivisie zit niet op ze te wachten.
Te Vrede is geen eigen jeugd, maar knap gescout. Wie verzint het dat een speler die op de bank zit bij Excelsior een rol van betekenis kan spelen bij Feyenoord? Aan de andere kant is het ook logisch dat zo'n speler net niet goed genoeg is. Het is duidelijk dat Feyenoord met hem in de basis gewoon minder is dan met Kazim.
Het is overigens mooi om te zien dat we altijd zeggen dat we hier niet kunnen verdedigen en dat de Eredivisie een paradijs is voor spitsen, terwijl ondertussen Bony en Pelle gewoon in de top van de Premier League gaan spelen.
Te Vrede is geen eigen jeugd, maar knap gescout. Wie verzint het dat een speler die op de bank zit bij Excelsior een rol van betekenis kan spelen bij Feyenoord? Aan de andere kant is het ook logisch dat zo'n speler net niet goed genoeg is. Het is duidelijk dat Feyenoord met hem in de basis gewoon minder is dan met Kazim.
Het is overigens mooi om te zien dat we altijd zeggen dat we hier niet kunnen verdedigen en dat de Eredivisie een paradijs is voor spitsen, terwijl ondertussen Bony en Pelle gewoon in de top van de Premier League gaan spelen.
Van Geel heeft uitstekend werk geleverd. Vergeet niet hoe we ervoor stonden voordat hij kwam.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:00:
[...]
Nee, wat van Geel doet is bepaald niet allemaal rozengeur en maneschijn. Zijn enige echt goede aankoop is Toornstra geweest dit seizoen. En Vermeer. De rest van zijn aankopen lopen slechts de eigen jeugd in de weg. En kosten bovendien ook nog eens bepaald meer aan salaris.
PSV en Ajax staan niet zo maar boven Feyenoord. Heeft alles met visie te maken en het gevoerde beleid bij PSV en Ajax. Feyenoord zette dat soort beleid indertijd noodgedwongen in. Lijkt wel of PSV en Ajax dat in verbeterde versie over hebben genomen en daarmee Feyenoord hebben ingehaald.
Uiteraard heeft hij minder goede aankopen gedaan, maar wie niet. Tot nu toe heeft hij uitstekend gepresteerd.
Zijn prestaties in het huidige seizoen vind ik ook niet al te best. Had idd liever een spits gezien en we hebben teveel middenvelders. Boularouz en Wilkshire kan ik ook niet echt begrijpen.
PSV en Ajax liepen al jaren voor op Feyenoord. Op sportieve vlak is het eigenlijk top 2 in NL en daaronder Feyenoord. Het is dat Feyenoord een enorme achterban en historie heeft.
Hoezo kan je Wilkshire niet begrijpen?
Stel we hadden Wilkshire niet gehad, wie zou je op de rechtsback positie moeten zetten? Dan zou je erg veel moeten schuiven.
Wilkshire is naar mijn mening een uitstekende 'aankoop', transfervrij, contract voor 1 jaar met optie tot nog 1 jaar. Geen financiele risico's (Zoals bij Verhoek/Mathijssen, meerjarig contract met flink salaris).
Over Boulahrouz zijn komst kan je discussieren, naar mijn mening was hij ook niet echt nodig geweest. Maar ook zijn contract loopt dit eind dit seizoen. Dus je zal niet lang aan hem vast zitten indien hij niet bevalt.
Stel we hadden Wilkshire niet gehad, wie zou je op de rechtsback positie moeten zetten? Dan zou je erg veel moeten schuiven.
Wilkshire is naar mijn mening een uitstekende 'aankoop', transfervrij, contract voor 1 jaar met optie tot nog 1 jaar. Geen financiele risico's (Zoals bij Verhoek/Mathijssen, meerjarig contract met flink salaris).
Over Boulahrouz zijn komst kan je discussieren, naar mijn mening was hij ook niet echt nodig geweest. Maar ook zijn contract loopt dit eind dit seizoen. Dus je zal niet lang aan hem vast zitten indien hij niet bevalt.
Boularouz speelt ook voor een appel en een ei naar het schijnt en staat geen eigen jeugd in de weg.
Van Geel is een opportunist geweest. El Ahmadi was een buitenkansje, en dat Clasie ineens toch wilde verlengen was dat ook. Daardoor zijn er teveel middenvelders, maar je kan hem moeilijk kwalijk nemen dat hij El Ahmadi en Clasie niet heeft laten lopen. Vermeer idem dito. Helaas deed zo'n kans zich dit jaar niet voor in de spits, maar ik heb liever dat hij niets haalt dan dat Feyenoord zodra het uit de rode cijfers is gelijk weer gaat kopen om het kopen.
Van Geel is een opportunist geweest. El Ahmadi was een buitenkansje, en dat Clasie ineens toch wilde verlengen was dat ook. Daardoor zijn er teveel middenvelders, maar je kan hem moeilijk kwalijk nemen dat hij El Ahmadi en Clasie niet heeft laten lopen. Vermeer idem dito. Helaas deed zo'n kans zich dit jaar niet voor in de spits, maar ik heb liever dat hij niets haalt dan dat Feyenoord zodra het uit de rode cijfers is gelijk weer gaat kopen om het kopen.
Eens,
Van Geel heeft prima gehandeld afgelopen zomer. Alleen is wel een cruciaal punt wat echt beter had gemoeten en dat was het eerder op orde hebben van de selectie.
Gehaalde spelers zijn uitstekende versterkingen naar mijn mening, alleen Kazim laat nog niet het zelfde als Guidetti en Pelle zien, maar dat kan nog komen. Die jongen begint steeds beter te voetballen naar mijn mening.
Hij kan zelfs naar het zelfde aantal doelpunten toegroeien als Guidetti (Penaltys niet meegerekend). Kazim staat nu op 7, terwijl Guidetti 13 velddoelpunten had gemaakt voor Feyenoord.
Van Geel heeft prima gehandeld afgelopen zomer. Alleen is wel een cruciaal punt wat echt beter had gemoeten en dat was het eerder op orde hebben van de selectie.
Gehaalde spelers zijn uitstekende versterkingen naar mijn mening, alleen Kazim laat nog niet het zelfde als Guidetti en Pelle zien, maar dat kan nog komen. Die jongen begint steeds beter te voetballen naar mijn mening.
Hij kan zelfs naar het zelfde aantal doelpunten toegroeien als Guidetti (Penaltys niet meegerekend). Kazim staat nu op 7, terwijl Guidetti 13 velddoelpunten had gemaakt voor Feyenoord.
Het te laat handelen van v Geel heeft Feyenoord anders wel punten gekost. Toornstra had je veel eerder kunnen halen en dat gedraai met Dost was ook genant.
Tot op het laatste moment bleef die naam rondzingen en pas toen de transfermarkt gesloten was werd Kazim ineens als de nummer één spits gezien, veel te laat natuurlijk. Als Kazim alsnog blijkt te gaan voldoen is dat ook vooral veel mazzel.
Verder vind ik dat men verkeerd is omgegaan met Vilhena. El Ahmadi is ook pas op het laatste moment gehaald en dat kost Vilhena nu zijn plekkie. Uitlenen kon niet meer en nu tekent hij natuurlijk niet bij. Dus dan loopt er wederom een talent voortijdig de deur uit.
Samenvattend : ik vind v Geel vooral opportunistisch handelen. Er zit weinig lijn in.
Tot op het laatste moment bleef die naam rondzingen en pas toen de transfermarkt gesloten was werd Kazim ineens als de nummer één spits gezien, veel te laat natuurlijk. Als Kazim alsnog blijkt te gaan voldoen is dat ook vooral veel mazzel.
Verder vind ik dat men verkeerd is omgegaan met Vilhena. El Ahmadi is ook pas op het laatste moment gehaald en dat kost Vilhena nu zijn plekkie. Uitlenen kon niet meer en nu tekent hij natuurlijk niet bij. Dus dan loopt er wederom een talent voortijdig de deur uit.
Samenvattend : ik vind v Geel vooral opportunistisch handelen. Er zit weinig lijn in.
Van Geel heeft op de koopjes gewacht. El Ahmadi is daar een voorbeeld van.
Als je een kleinere portemonnee hebt, dan is dat een manier om toch kwalitatief betere spelers te halen.
De huidige selectie aan het begin zo rond krijgen lukt gewoon niet. Feyenoord wilde een spits, dat kost geld. Tegen het einde bleek dat een spits niet haalbaar was, dus is er van dat geld andere spelers gehaald. Waaronder El Ahmadi.
Dat gedoe met Dost was idd genant. Als ik hoor dat hij 4 miljoen verdient, dan is de kans wel erg klein dat hij naar Feyenoord komt.
Als je een kleinere portemonnee hebt, dan is dat een manier om toch kwalitatief betere spelers te halen.
De huidige selectie aan het begin zo rond krijgen lukt gewoon niet. Feyenoord wilde een spits, dat kost geld. Tegen het einde bleek dat een spits niet haalbaar was, dus is er van dat geld andere spelers gehaald. Waaronder El Ahmadi.
Dat gedoe met Dost was idd genant. Als ik hoor dat hij 4 miljoen verdient, dan is de kans wel erg klein dat hij naar Feyenoord komt.
Verwijderd
El Ahamdi een koopje? Gozer verdient verreweg het meeste van alle Feyenoorders, €1,85 miljoen bruto. Mathijsen is er subiet jaloers op, evenals Immers en de onlangs vertrokken Schaken.Russel88 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:14:
Van Geel heeft op de koopjes gewacht. El Ahmadi is daar een voorbeeld van.
Ajax doet het veel beter. Stelt willens en wetens publiekelijk dat je voor alleen het salaris niet bij Ajax hoeft te komen voetballen. Al zegt Ajax niet dat het aanzienlijke bonussen uit keert bij goede resultaten.
Van Geel maakt er in mijn ogen ook best wel een potje van. Feyenoord handelt niet vanuit een bepaalde visie op voetbal maar al decennialang hap snap. Waarbij het de mazzel had dat Wim Jansen ten tijde van Peter Bosz de middelen en ruimte kreeg om intensief met de jeugd aan de slag te gaan. Die jeugd van Varkenoord is voor Feyenoord de kip met de gouden eieren. Dankzij Varkenoord is Feyenoord er allengs weer een beetje bovenop aan het komen.
Waarom El Ahmadi halen en De Vilhena laten verpieteren op de bank? Had dan Immers laten gaan naar die Engelse club. Maar nee, Immers kreeg een contractverlenging en een hoger salaris.
Aan Immers of El Ahmadi gaat Feyenoord weinig transferinkomsten over houden. Aan de Vilhena vele malen meer. En al helemaal wanneer het de Vilhena gewoon speelminuten gunt. Idem geldt voor menige andere speler van Varkenoord. Worden danig in de weg gezeten door middelmatige spelers van elders.
Noem je El Ahmadi een middelmatige speler? Die jongen behoort juist tot de betere middenvelders van de Eredivisie naar mijn mening.
Dat er zoveel word betaald een El Ahmadi vind ik geen probleem, die jongen die laat het ook zien in het veld waarom er zoveel aan hem betaald word. Ik vind het erger dat er een flink salaris word betaald aan Mathijsen terwijl die voornamelijk op de bank zit.
Schijnbaar is Immers toch beter als iedereen denkt, hij word niks voor niks als vaste basisspeler opgesteld door Koeman én Rutten he. Als die jongen het niet in zich zou hebben zou Vilhena allang op zijn positie hebben gespeeld. Maar schijnbaar laat Vilhena het dan ook (nog) niet zien!
Dat er zoveel word betaald een El Ahmadi vind ik geen probleem, die jongen die laat het ook zien in het veld waarom er zoveel aan hem betaald word. Ik vind het erger dat er een flink salaris word betaald aan Mathijsen terwijl die voornamelijk op de bank zit.
Schijnbaar is Immers toch beter als iedereen denkt, hij word niks voor niks als vaste basisspeler opgesteld door Koeman én Rutten he. Als die jongen het niet in zich zou hebben zou Vilhena allang op zijn positie hebben gespeeld. Maar schijnbaar laat Vilhena het dan ook (nog) niet zien!
Van Geel heeft het salarishuis juist laten krimpen. Natuurlijk zal El Ahmadi goed verdienen, maar ik geloof er echt niets van dat hij meer dan 2 keer het salarisplafond verdient en in zn eentje bijna 1/5 van het totale spelersbudget.
Het opportunisme is juist wat Feyenoord er bovenop heeft gebracht. Pelle en Guidetti waren ook last minute kansjes. Je kan ze wel eerder willen halen, maar je hebt ook met clubs en spelers te maken. Als je met een klein budget toch versterkingen wil halen zul je zien dat clubs liever even afwachten of er hogere bieders komen. Daarnaast is het ook een feit dat spelers van de categorie Dost Feyenoord als een stap terug zien en die stap ook niet nemen zolang ze nog het idee hebben dat ze elders ook aan de bak komen voor meer geld.
Feyenoord is gewoon slachtoffer van het systeem wat er voor zorgt dat clubs na een maand competitie nog kunnen handelen. Buitenkansjes doen zich nou eenmaal aan het einde voor. Het resultaat is wel dat Van Geel zeer veel rendement haalt voor zn geld en dat er een prima team staat ondanks dat er veel belangrijke spelers zijn vertrokken. Met een beetje geluk zou dat op de ranglijst ook duidelijk zichtbaar zijn, maar daar doet Van Geel niks aan.
Vilhena heeft gewoon pech dat het zo gelopen is, maar is ook gewoon niet goed genoeg. Hij heeft dit seizoen zat minuten gemaakt maar gewoon niks laten zien, dan kom je bij een grote club gewoon op de bank. Boetius heeft zich wel terug kunnen knokken ondanks dat Bilal, Toornsta en Manu als nieuwe spelers op zijn posities gehaald zijn. Kwestie van talent en mentaliteit. Als Vilhena het top talent is wat hij denkt dat hij is dan moet hij dat afdwingen, Rutten gaat heus geen mindere spelers opstellen.
Ik zal er geen seconde van wakker liggen. Hij was een zwakke schakel onder Koeman en ontwikkelt zich matig, en er zit meer dan genoeg talent weer achter op die posities. Klagen als je op zijn leeftijd een keer niet speelt bij een club als Feyenoord zegt genoeg. Boetius heb je nooit negatief gehoord.
Het opportunisme is juist wat Feyenoord er bovenop heeft gebracht. Pelle en Guidetti waren ook last minute kansjes. Je kan ze wel eerder willen halen, maar je hebt ook met clubs en spelers te maken. Als je met een klein budget toch versterkingen wil halen zul je zien dat clubs liever even afwachten of er hogere bieders komen. Daarnaast is het ook een feit dat spelers van de categorie Dost Feyenoord als een stap terug zien en die stap ook niet nemen zolang ze nog het idee hebben dat ze elders ook aan de bak komen voor meer geld.
Feyenoord is gewoon slachtoffer van het systeem wat er voor zorgt dat clubs na een maand competitie nog kunnen handelen. Buitenkansjes doen zich nou eenmaal aan het einde voor. Het resultaat is wel dat Van Geel zeer veel rendement haalt voor zn geld en dat er een prima team staat ondanks dat er veel belangrijke spelers zijn vertrokken. Met een beetje geluk zou dat op de ranglijst ook duidelijk zichtbaar zijn, maar daar doet Van Geel niks aan.
Vilhena heeft gewoon pech dat het zo gelopen is, maar is ook gewoon niet goed genoeg. Hij heeft dit seizoen zat minuten gemaakt maar gewoon niks laten zien, dan kom je bij een grote club gewoon op de bank. Boetius heeft zich wel terug kunnen knokken ondanks dat Bilal, Toornsta en Manu als nieuwe spelers op zijn posities gehaald zijn. Kwestie van talent en mentaliteit. Als Vilhena het top talent is wat hij denkt dat hij is dan moet hij dat afdwingen, Rutten gaat heus geen mindere spelers opstellen.
Ik zal er geen seconde van wakker liggen. Hij was een zwakke schakel onder Koeman en ontwikkelt zich matig, en er zit meer dan genoeg talent weer achter op die posities. Klagen als je op zijn leeftijd een keer niet speelt bij een club als Feyenoord zegt genoeg. Boetius heb je nooit negatief gehoord.
[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 16-01-2015 10:08 ]
Idd sterker nog Boetius gaf aan, nadat hij zijn plek was kwijtgeraakt, dat hij vond zelf de oorzaak te zijn en er alles aan zal doen door harder te trainen het tij te doen keren. Dat is een mentaliteit waar je wat aan hebt en niet zeiken dat je niet speelt en garanties wil hebben.ph4ge schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:07:
Dat betekend niet dat Vilhena zijn mentaliteit niet goed is, van meerdere personen hoor je dat Vilhena erg hard werkt op de training. Wat moet die jongen niet meer doen dan?rikoos schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:32:
[...]
Idd sterker nog Boetius gaf aan, nadat hij zijn plek was kwijtgeraakt, dat hij vond zelf de oorzaak te zijn en er alles aan zal doen door harder te trainen het tij te doen keren. Dat is een mentaliteit waar je wat aan hebt en niet zeiken dat je niet speelt en garanties wil hebben.
Als Feyenoord bepaalde beloftes heeft gedaan aan Vilhena die niet worden nagekomen door bepaalde oorzaken zou ik ook niet vrolijk van worden als Vilhena zijnde.
Verwijderd
El Ahmadi vind ik bepaald niet zijn salaris waarmaken tot nog toe. Voor dat geld kun je vier spelers uit de eigen jeugd een langduriger contract geven. Spelers die een transferwaarde vertegenwoordigen die je noch bij El Ahmadi, Immers, Mathijsen, Bouhlarouz, Wilkshire of Schaken zult vinden. De grootverdieners van Feyenoord vertegenwoordigen hoegenaamd geen transferwaarde. Wat iets is om je als Feyenoord zorgen over te maken.JST94 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:34:
Noem je El Ahmadi een middelmatige speler? Die jongen behoort juist tot de betere middenvelders van de Eredivisie naar mijn mening.
Slecht nieuws voor de Feyenoord-fans:
Feyenoord zes weken zonder geopereerde Manu
In aanloop naar de tweede seizoenshelft heeft Feyenoord een tegenvaller te verwerken gekregen. Aanvaller Elvis Manu is vrijdag in het Erasmus MC geopereerd aan zijn lies en is zeker zes weken uit de roulatie, meldt de Rotterdamse club. Manu kwam voor de winterstop tijdens vijftien competitieduels in actie.
Nee, merp!
Verwijderd
Feyenoord is hooguit slachtoffer van het legioen wat steevast voor elk seizoen nieuwe spelers wil zien. Van Geel kan wel zeggen dat hij geen spelers haalt om het halen maar komt ondertussen op aangeven van van Hooydonk doodleuk met een speler aanzetten die voordien nog nooit in de spits heeft gespeeld. Geen probleem hoor, bij Feyenoord krijgt hij rustig de tijd om dat alsnog te leren, in het eerste nota bene ook nog eens. Kan alleen bij Feyenoord.ph4ge schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:07:
Van Geel heeft het salarishuis juist laten krimpen. Natuurlijk zal El Ahmadi goed verdienen, maar ik geloof er echt niets van dat hij meer dan 2 keer het salarisplafond verdient en in zn eentje bijna 1/5 van het totale spelersbudget.
Niet? Ik vind El Ahmadi namelijk véél beter spelen als Vilhena. Waarom zou je een speler opstellen die minder is? Je stelt je beste 11 op, dat is Vilhena duidelijk niet vergeleken met El Ahmadi. El Ahmadi is erg belangrijk voor dit Feyenoord. Iets wat Vilhena duidelijk niet is (Op basis van zijn huidige vorm).Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:27:
[...]
El Ahmadi vind ik bepaald niet zijn salaris waarmaken tot nog toe. Voor dat geld kun je vier spelers uit de eigen jeugd een langduriger contract geven. Spelers die een transferwaarde vertegenwoordigen die je noch bij El Ahmadi, Immers, Mathijsen, Bouhlarouz, Wilkshire of Schaken zult vinden. De grootverdieners van Feyenoord vertegenwoordigen hoegenaamd geen transferwaarde. Wat iets is om je als Feyenoord zorgen over te maken.
Ik besteed liever 1.85 miljoen bruto aan het salaris van El Ahmadi, dan dat ik een hoop geld ga geven aan Vilhena die vervolgens bar weinig presteert.
Het Legioen dat steevast nieuwe spelers wilt zien? Hoe kom je daarbij? We willen vervangers zien voor diegene die zijn vertrokken. Als niet de hele as vertrekt hoeft 95% van het Legioen geen aankopen te zien hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:30:
[...]
Feyenoord is hooguit slachtoffer van het legioen wat steevast voor elk seizoen nieuwe spelers wil zien. Van Geel kan wel zeggen dat hij geen spelers haalt om het halen maar komt ondertussen op aangeven van van Hooydonk doodleuk met een speler aanzetten die voordien nog nooit in de spits heeft gespeeld. Geen probleem hoor, bij Feyenoord krijgt hij rustig de tijd om dat alsnog te leren, in het eerste nota bene ook nog eens. Kan alleen bij Feyenoord.
Kazim is gewoon een juiste aankoop van van Geel, welke spits hadden ze dan moeten halen? Of vind je dat Feyenoord een financieel onverantwoord risico moet nemen met een spits? Waar je net zoals bij Kazim geen garantie hebt op doelpunten?
Wat doet het er trouwens doe of Kazim nou ooit in de spits heeft gespeeld of niet? Had Guidetti veel gescoord voor hij naar Feyenoord kwam? Had Pellè ooit al iets klaargespeeld? Nee, Guidetti en Pellè hadden ook nog 0,0 bewezen voordat ze naar Feyenoord kwamen.
Geef Kazim ook eens een kans, ik weet zeker dat Kazim méér velddoelpunten gaat maken in een seizoen dan Guidetti.
[ Voor 9% gewijzigd door JST94 op 16-01-2015 14:00 ]
Het is nou eenmaal een feit dat er geen geschikte spitsen uit de jeugd komen bij Feyenoord en dat je een hele goede spits had die verkocht wilde/moest worden. Het is ook een feit dat je net uit de rode cijfers bent en een hele bescheiden beurs hebt, je komt dus altijd bij spelers uit waar wat op aan te merken is. Welke haalbare spits zou jij dan halen?Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:30:
Feyenoord is hooguit slachtoffer van het legioen wat steevast voor elk seizoen nieuwe spelers wil zien. Van Geel kan wel zeggen dat hij geen spelers haalt om het halen maar komt ondertussen op aangeven van van Hooydonk doodleuk met een speler aanzetten die voordien nog nooit in de spits heeft gespeeld. Geen probleem hoor, bij Feyenoord krijgt hij rustig de tijd om dat alsnog te leren, in het eerste nota bene ook nog eens. Kan alleen bij Feyenoord.
Kazim en El Ahmadi doen het ook gewoon prima. Beide heren kunnen wat meer scoren, maar ook dat gaat beter de laatste tijd. Als je tegen PSV, Twente en Ajax niet 3 keer zo enorm veel pech had gehad hadden we heel deze discussie niet gehad, pure scoreboard journalistiek.
Als je het toch over een slechte overbodige aankoop wil hebben, noem dan Bilal.
Vergeet niet dat Bilal pas 19 is hè. Echt overbodig wil ik hem niet noemen, die jongen heeft pas amper kansen gehad om zich te bewijzen vind ik.
Ik lees net trouwens dat Vilhena zijn management is gespot bij de Kuip, die werden opgepikt door de secretaresse van van Geel. Ben benieuwd wat hier uit gaat komen!
Ik lees net trouwens dat Vilhena zijn management is gespot bij de Kuip, die werden opgepikt door de secretaresse van van Geel. Ben benieuwd wat hier uit gaat komen!
[ Voor 36% gewijzigd door JST94 op 16-01-2015 14:25 ]
Ik ben bang dat Vilhena voor een veels te laag bedrag de kuip verlaat tezamen met de zaakwaarnemer.
Hoewel ik zoals eerder al aangegeven een zwak heb voor deze jongen en echt het talent er wil in zie, heeft hij de laatste periode duidelijk een dip en naar mijn idee een mentaliteitsprobleem.
Zowel Boëtius als Vilhena gingen tegelijkertijd naar de bank vanwege wisselende resultaten echter heeft Boëtius direct gezegd dat dit enkel aan hemzelf te wijten viel en hij zijn eigen spel moet verbeteren. Hiermee is hij ook duidelijk bezig met de invalbeurten gezien.
Vilhena daarentegen heeft andere/meer concurrentie voor zich en ondanks dat hij veel traint en echt aan zichzelf lijkt te werken komt het er minder uit door minder en kortere invalbeurten. Daarnaast wordt er vanuit zijn kant (voor zover je dat hoort natuurlijk) meteen al geroepen dat hij geen kansen krijgt, er beloftes over speeltijd gemaakt zijn, hij weg wil omdat hij nooit aan spelen toekomt etc.
Dit is mijn inziens de verkeerde instelling en het tegenovergestelde van hoe Boëtius er mentaal in is gegaan, die hoor je niet zeuren over de bankplaats en minder speeltijd maar juist een positieve kop houden en alle momenten aangrijpen om te laten zien dat je meer verdiend.
Hiernaast is in de invalbeurten van Vilhena duidelijk te zien dat de jongen te gretig is en juist hierdoor cruciale fouten maakt.
Hoewel ik zoals eerder al aangegeven een zwak heb voor deze jongen en echt het talent er wil in zie, heeft hij de laatste periode duidelijk een dip en naar mijn idee een mentaliteitsprobleem.
Zowel Boëtius als Vilhena gingen tegelijkertijd naar de bank vanwege wisselende resultaten echter heeft Boëtius direct gezegd dat dit enkel aan hemzelf te wijten viel en hij zijn eigen spel moet verbeteren. Hiermee is hij ook duidelijk bezig met de invalbeurten gezien.
Vilhena daarentegen heeft andere/meer concurrentie voor zich en ondanks dat hij veel traint en echt aan zichzelf lijkt te werken komt het er minder uit door minder en kortere invalbeurten. Daarnaast wordt er vanuit zijn kant (voor zover je dat hoort natuurlijk) meteen al geroepen dat hij geen kansen krijgt, er beloftes over speeltijd gemaakt zijn, hij weg wil omdat hij nooit aan spelen toekomt etc.
Dit is mijn inziens de verkeerde instelling en het tegenovergestelde van hoe Boëtius er mentaal in is gegaan, die hoor je niet zeuren over de bankplaats en minder speeltijd maar juist een positieve kop houden en alle momenten aangrijpen om te laten zien dat je meer verdiend.
Hiernaast is in de invalbeurten van Vilhena duidelijk te zien dat de jongen te gretig is en juist hierdoor cruciale fouten maakt.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik ben het met je eens Rubman, maar als er beloftes worden gedaan dat Vilhena genoeg aan spelen toekomt en vervolgens worden er doodleuk extra middenvelder aangetrokken waardoor hij op de bank terecht komt is het natuurlijk wel balen.
Vilhena zelf hoor je hierin niet, het enige wat je hoort is mensen die zich bemoeien / hun mening geven over zijn situatie. Het enige wat Vilhena doet is hard werken op de trainingen en in de wedstrijden. Maar zoals je al zegt, hij wilt zich té graag bewijzen in de wedstrijden, wat leidt tot fouten.
Zelf hoop ik dat Vilhena 'gewoon' bij Feyenoord blijft. Ook hoop ik dat Rutten Vilhena wat meer minuten geeft, want om eerlijk te zijn, aan een invalbeurt van 10 minuten heb je gewoon vrij weinig.
Er word op Twitter gemeld dat Vilhena sowieso tot einde van het seizoen bij Feyenoord blijft. Ik denk om vervolgens te evalueren wat zijn rol in het elftal het seizoen erna gaat zijn. Als die rol hetzelfde is wilt hij vertrekken, als hij weer terug komt in de basiself zal hij blijven. Goed nieuws dus!
Vilhena zelf hoor je hierin niet, het enige wat je hoort is mensen die zich bemoeien / hun mening geven over zijn situatie. Het enige wat Vilhena doet is hard werken op de trainingen en in de wedstrijden. Maar zoals je al zegt, hij wilt zich té graag bewijzen in de wedstrijden, wat leidt tot fouten.
Zelf hoop ik dat Vilhena 'gewoon' bij Feyenoord blijft. Ook hoop ik dat Rutten Vilhena wat meer minuten geeft, want om eerlijk te zijn, aan een invalbeurt van 10 minuten heb je gewoon vrij weinig.
Er word op Twitter gemeld dat Vilhena sowieso tot einde van het seizoen bij Feyenoord blijft. Ik denk om vervolgens te evalueren wat zijn rol in het elftal het seizoen erna gaat zijn. Als die rol hetzelfde is wilt hij vertrekken, als hij weer terug komt in de basiself zal hij blijven. Goed nieuws dus!
[ Voor 17% gewijzigd door JST94 op 16-01-2015 16:05 ]
Pff. Erg mooi doelpunt van Ajax, maar Groningen heeft volgens mij de hele winterstop liggen blowen oid.
Wat een niveau bij Ajax ...
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Het zijn drie punten, maar daar is ook alles mee gezegd.
Al 4 seizoenen voornamelijk zwak tot matige wedstrijden zonder enige teken van groei of stabiliteit.Vos schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:15:
Het is het bijna niet meer waard om voor dit soort wedstrijden op en neer naar het stadion te rijden. Wat een bagger zeg. Eerste 10 min was erg mooi en daarna kakt het helemaal in.
Andersen is echt subliem qua techniek en behendigheid, maar de eindpass/schot is nooit goed. Komt wel goed met hem. Van der Hoorn speelde ook prima.
Andersen is echt subliem qua techniek en behendigheid, maar de eindpass/schot is nooit goed. Komt wel goed met hem. Van der Hoorn speelde ook prima.
Andersen is leuk om naar te kijken als hij veel ruimte krijgt, maar een klein duwtje en het jochie ligt omver.Aghanim schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:55:
Hetzelfde geldt voor die Serero, zit overal tussen net als Enoh maar mist body en heeft het loopvermogen van Anita alleen veel minder techniek en inzicht.
Ik durf erom te wedden dat Serero over een verfijndere portie techniek beschikt. Die gozer is een stofzuiger op mid... Maar hij mag wel wat sterker worden. Maar een loopvermogen... poe he.OPSLAGHOND schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 23:17:
[...]
Andersen is leuk om naar te kijken als hij veel ruimte krijgt, maar een klein duwtje en het jochie ligt omver.
Hetzelfde geldt voor die Serero, zit overal tussen net als Enoh maar mist body en heeft het loopvermogen van Anita alleen veel minder techniek en inzicht.
[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 17-01-2015 01:09 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Inderdaad zeg... de eerste minuten waren voor Groningen, toen een kwartier Ajax, en met veel, heel veel mazzel en onkunde van o.a. Antonia haalde Ajax onbeschadigd de eindstreep...Vos schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:15:

Opvallend: http://www.nu.nl/sport/39...ek-frisheid-bij-ajax.html
Als dit waar is dan gaat Ajax een lastige 2e helft van het seizoen beleven. Volgens mij was er al een belastingtrainer die hier veelvuldig over gewaarschuwd heeft, trainers die spelers te zwaar belasten in de voorbereiding levert blessures en overbelaste spelers op aan het einde van het seizoen.
Als dit waar is dan gaat Ajax een lastige 2e helft van het seizoen beleven. Volgens mij was er al een belastingtrainer die hier veelvuldig over gewaarschuwd heeft, trainers die spelers te zwaar belasten in de voorbereiding levert blessures en overbelaste spelers op aan het einde van het seizoen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik probeer een wedstrijd te kopen via UPC Horizon, maar er is geen optie om te huren. Iemand enig idee?
Edit, laat maar.
Edit, laat maar.
[ Voor 8% gewijzigd door TheRicolaa10 op 17-01-2015 20:47 ]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Vitesse krijgt de kansen, PSV staat voor. Met de wedstrijd van Ajax gisteren in het achterhoofd, weet je wel wie met zijn tweeën het kampioenschap gaan beslissen.
Jep. En zowel PSV als Vitesse spelen niet echt goed, maar het is wel spannend zoPWM schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:41:
Vitesse krijgt de kansen, PSV staat voor. Met de wedstrijd van Ajax gisteren in het achterhoofd, weet je wel wie met zijn tweeën het kampioenschap gaan beslissen.
Nee, merp!
Echt grote kansen voor Vitesse zie ik eigenlijk niet. Vitesse krijgt vooral kansen om kansen te maken (maar benut die niet en krijgt dus geen kansen). PSV is m.i. de ploeg die het dichtst bij (nog) een doelpunt is.PWM schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:41:
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Tweede helft inderdaad, maar eerste helft was dat toch andersargro schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:08:
[...]
Echt grote kansen voor Vitesse zie ik eigenlijk niet. Vitesse krijgt vooral kansen om kansen te maken (maar benut die niet en krijgt dus geen kansen). PSV is m.i. de ploeg die het dichtst bij (nog) een doelpunt is.
Als Ajax 1 daar volgende week nou eens een voorbeeld aan zou nemen, is mijn (verjaar)dag goed!Ajax A1 is het nieuwe jaar uitstekend begonnen met een 1-2 zege op Feyenoord.
Zullen we dan maar zorgen dat Feyenoord gaat winnen? Dat gaat ook gebeuren, alleen met hoeveel is de vraagchim0 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 07:06:
[...]
Als Ajax 1 daar volgende week nou eens een voorbeeld aan zou nemen, is mijn (verjaar)dag goed!
Mijn hemel, het Feyenoordtuig is weer goed bezig.. Pff
Gelukkig wel een boeiende wedstrijd
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Goh Feyenoord problemen ... niets nieuws helaas.
[ Voor 4% gewijzigd door OPSLAGHOND op 18-01-2015 15:51 ]
Wat doen/deden ze dan?St@m schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:55:
Mijn hemel, het Feyenoordtuig is weer goed bezig.. Pff
Constant vuurwerkgeluiden en bekogelen van spelers van Twente met allerhande voorwerpen..
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Werd een plastic bekertje op het hoofd van ziyech gegooid, misschien wordt dat bedoeld
Mooie goal van Feyenoord. Die penalty was wel heel makkelijk gegeven. Dat is of een gevalletje top-3 ploeg , of het typisch softe beleid van de Nederlandse arbitrage.
...
Meer een Kuip-gevalletje, als je het mij vraagt.Luxicon schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:12:
Mooie goal van Feyenoord. Die penalty was wel heel makkelijk gegeven. Dat is of een gevalletje top-3 ploeg , of het typisch softe beleid van de Nederlandse arbitrage.
Hahaha een echt Vermeertje, dat heeft lang geduurd zeg.
Toornstra maakt het mooi af (ok, met een beetje mazzel)! Tweede helft is al boeiender, belooft nog een leuk half uur te worden!
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Meer een gevalletje achterlijk inglijden, als je het mij vraagt.Koppensneller schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:17:
[...]
Meer een Kuip-gevalletje, als je het mij vraagt.
Netjes gecombineerd, boëtius 3-1
[ Voor 6% gewijzigd door StrongArmLance op 18-01-2015 15:51 ]
5 penalties op rij gemist, best bijzonder.
Dit is wel gespeeld, jammer..
Vraag me af wat er zou gebeuren indien Feyenoord volgende wedstrijd een penalty meekrijgt. De club die niet scoort uit een penalty tegen de keeper die er geen tegenhoudtph4ge schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:51:
5 penalties op rij gemist, best bijzonder.
Die bal hoeft dus niet eens tegengehouden te worden omdat ie buiten de palen eindigt
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Achter de lijn tegen gehouden maar niet gegeven.Arjan90 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:54:
Die bal hoeft dus niet eens tegengehouden te worden omdat ie buiten de palen eindigt
Twente speler geeft Immers even een natrap. Lekker sportief.
[ Voor 11% gewijzigd door StrongArmLance op 18-01-2015 16:17 ]
Is gewoon een 100% strafschop. Heb je hem wel gezien?Koppensneller schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:17:
[...]
Meer een Kuip-gevalletje, als je het mij vraagt.
Ja, het is ongelukkig. En nee, niet smerig of een kaart waardig. Maar zijn sliding raakt alleen de benen en niet de bal. Geen discussie over mogelijk. Snap ook die opmerking niet zo goed hier, hoort er blijkbaar bij.
Verder maakt het niet uit hoeveel strafschoppen Feyenoord krijgt, de aftrap is gevaarlijker
Was een papieren balletje van de papiertjes van de sfeeractie.StrongArmLance schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:07:
[...]
Werd een plastic bekertje op het hoofd van ziyech gegooid, misschien wordt dat bedoeld
Hoezo? Hij maakt elke wedstrijd mooie reddingen voor Feyenoord hoor.OPSLAGHOND schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:41:
Hahaha een echt Vermeertje, dat heeft lang geduurd zeg.
Hm ik dacht dat die papiertjes het veld telkens niet haaldenJST94 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 20:04:
[...]
Was een papieren balletje van de papiertjes van de sfeeractie.
[...]
Je hebt gelijk. In eerste instantie dacht ik dat de verdediger gewoon wat vroeg ging liggen en dat 'ie bewust tegen zijn benen aan liep, maar dat was toch wat anders.PWM schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:43:
[...]
Is gewoon een 100% strafschop. Heb je hem wel gezien?
Ja, het is ongelukkig. En nee, niet smerig of een kaart waardig. Maar zijn sliding raakt alleen de benen en niet de bal. Geen discussie over mogelijk. Snap ook die opmerking niet zo goed hier, hoort er blijkbaar bij.
Verder maakt het niet uit hoeveel strafschoppen Feyenoord krijgt, de aftrap is gevaarlijker
Mogen ze van mij blijven tot de een na laatste speelronde.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Zou bijzonder geweest zijn als ze die 1e plek dit weekend verspeeld hadden, al weet je het nooit met zo'n achterhoede.
Verwijderd
Je bent voor Ajax?Quad schreef op zondag 18 januari 2015 @ 23:31:
[...]
Mogen ze van mij blijven tot de een na laatste speelronde.
PSV na de laatste speelronde niet meer.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
De missende spelers zijn nu toch wel op?Napo schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:53:
[...]
Vraag me af wat er zou gebeuren indien Feyenoord volgende wedstrijd een penalty meekrijgt. De club die niet scoort uit een penalty tegen de keeper die er geen tegenhoudt
Als de penalty hoog over wordt geschopt heeft Cillissen hem niet gestopt en Feyenoord hem niet gemaakt, ideale oplossing lijkt me.
Dan kun je 'm net zo goed niet geven.
Iemand nog het 'Mourinhootje' van AZ opgevallen? In de rust alleen de helft waarop AZ aanvalt goed sneeuwvrij maken.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zondag gaat zowel de TV als telefoon uit. Door een kinderverjaardag kan ik helaas niet naar het stadion zelf (ga eigenlijk alle Ajax-Feyenoord wedstrijden), en achter een TV red ik niet, ga dan door het dak
Ik zal alvast even de samenvatting geven voor na de wedstrijd:
"Feyenoord zette Ajax flink onder druk en creëerde veel kansen. Ajax kwam 30 minuten niet aan voetballen toe. Na de 1-0 van Ajax, een van richting veranderd schot na een zeldzaam slippertje van de Feyenoord verdediging.... etc. etc.:"
Ik zie het wel rond 5 uur
"Feyenoord zette Ajax flink onder druk en creëerde veel kansen. Ajax kwam 30 minuten niet aan voetballen toe. Na de 1-0 van Ajax, een van richting veranderd schot na een zeldzaam slippertje van de Feyenoord verdediging.... etc. etc.:"
Ik zie het wel rond 5 uur
Niet gezien. Maar als dat zo is, zou ik als KNVB gewoon lekker een reglementaire 3-0 geven.Gonadan schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:58:
Iemand nog het 'Mourinhootje' van AZ opgevallen? In de rust alleen de helft waarop AZ aanvalt goed sneeuwvrij maken.
Ik kan me niet voorstellen dat Ajax dit gaat winnen, ze spelen zo matig de laatste wedstrijden. Feyenoord heeft genoeg kwaliteiten om dit te winnen of zeker gelijk te spelen.
Qua kwaliteit kan Feyenoord het zeker redden, wat echter lijkt te ontbreken is makkelijk scoren.
(Hoewel het tegen Twente best lekker ging met 3-1)
Als Ajax net als in de Kuip door een goed schot/mazzelgoal/slipper op 1-0 komt te staan gaat het weer erg lastig worden.
Als Feyenoord daarentegen meteen druk zet en voetballen voor Ajax onmogelijk maakt zie ik ze best nog wel eens winnen.
(Hoewel het tegen Twente best lekker ging met 3-1)
Als Ajax net als in de Kuip door een goed schot/mazzelgoal/slipper op 1-0 komt te staan gaat het weer erg lastig worden.
Als Feyenoord daarentegen meteen druk zet en voetballen voor Ajax onmogelijk maakt zie ik ze best nog wel eens winnen.
Ik heb hoop als PSV fan dat Feyenoord lekker wint zondag, dan staat PSV er 7 los, dat zou heel prettig zijn! Dus go Feyenoord!
Ja, ik ben ook voor Feyenoord zondagZingo schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:44:
Ik heb hoop als PSV fan dat Feyenoord lekker wint zondag, dan staat PSV er 7 los, dat zou heel prettig zijn! Dus go Feyenoord!
"Bekogelen met allerhande voorwerpen" hahahaha idd proppen papier die gebruikt werden bij de sfeeractie..... Betreft die geluiden, ja die werden gemaakt maar dat is echt onschuldig vergeleken wat er normaal door supporters van ALLE clubs wordt geroepen.St@m schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:07:
[...]
Constant vuurwerkgeluiden en bekogelen van spelers van Twente met allerhande voorwerpen..
Hahahaha, ja want het is heel normaal om spelers te bekogelen met o.a. proppen papier.rikoos schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:54:
[...]
"Bekogelen met allerhande voorwerpen" hahahaha idd proppen papier die gebruikt werden bij de sfeeractie..... Betreft die geluiden, ja die werden gemaakt maar dat is echt onschuldig vergeleken wat er normaal door supporters van ALLE clubs wordt geroepen.
Het is gewoon tuig dat zich niet kan gedragen.. ik zit bijna iedere week in een stadion, maar heb nog nooit de behoefte gehad om dingen richting spelers te gooien of om spelers uit te schelden. Maar goed, dat zal wel aan mijn opvoeding liggen.. kutouders
Als je gewoon lekker de wedstrijd kijkt, paar biertjes met je maten drinkt en je team aanmoedigt ben je echt een kneus.
En ja, dat geldt voor ALLE supportergroepen die niet normaal kunnen doen, alleen afgelopen weekend was het weer overduidelijk (een gedeelte van) het Feyenoordpubliek.
[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 19-01-2015 12:08 ]
Hier nog een eendagsfeyenoordsupporter
Maakt natuurlijk niet uit waarmee er gegooid wordt, bekijk het eens vanuit een speler die wat op zich af ziet komen en maar moet hopen dat het een propje papier is en niet een vol bierblikje. Het zogenaamde kuip-effect is ook niet zo zeer een positieve sfeer waardoor Feyenoord beter gaat spelen, maar een agressieve/intimiderende sfeer richting tegenstander/scheidsrechter waardoor die vaak steekjes laten vallen.rikoos schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:54:
[...]
"Bekogelen met allerhande voorwerpen" hahahaha idd proppen papier die gebruikt werden bij de sfeeractie..... Betreft die geluiden, ja die werden gemaakt maar dat is echt onschuldig vergeleken wat er normaal door supporters van ALLE clubs wordt geroepen.
Wat dat betreft kan Nederland nog veel leren van Engeland, straffen moeten gewoon drastisch omhoog, ook voor een propje papier gooien. Zodra iedereen weet dat je dan een stadionverbod krijgt, wordt er vanzelf niets meer gegooid.
Waarom kan het in Engeland wel dat men tot op een meter naast het veld zit zonder gracht, ja er wordt geroepen naar de tegenstander, maar niets gegooid en er zijn er maar heel weinig die het veld durven te betreden, want dat betekent levenslang stadionverbod + torenhoge boete.
Als Engeland het kan...moet het hier toch ook makkelijk kunnen?!
Wat betreft Ajax - Feyenoord....ik denk dat Ajax de laatste duels tussen elkaar steeds mazzel heeft gehad, Feyenoord vaker de betere ploeg, ook in de Arena, maar op één of andere manier wint Ajax steeds. Dat geluk zal ook wel een keer voorbij zijn, en ik vrees dat dat deze zondag gaat zijn. Op zich kan dat natuurlijk altijd, alleen een gat van 7 punten, mits PSV wint, wil je nu liever niet hebben. Maar goed competitie is nog lang, ook PSV heeft behoorlijk wat geluk al gehad, ook dat houdt een keer op
(of je wordt er kampioen mee)
Waarom kan het in Engeland wel dat men tot op een meter naast het veld zit zonder gracht, ja er wordt geroepen naar de tegenstander, maar niets gegooid en er zijn er maar heel weinig die het veld durven te betreden, want dat betekent levenslang stadionverbod + torenhoge boete.
Als Engeland het kan...moet het hier toch ook makkelijk kunnen?!
Wat betreft Ajax - Feyenoord....ik denk dat Ajax de laatste duels tussen elkaar steeds mazzel heeft gehad, Feyenoord vaker de betere ploeg, ook in de Arena, maar op één of andere manier wint Ajax steeds. Dat geluk zal ook wel een keer voorbij zijn, en ik vrees dat dat deze zondag gaat zijn. Op zich kan dat natuurlijk altijd, alleen een gat van 7 punten, mits PSV wint, wil je nu liever niet hebben. Maar goed competitie is nog lang, ook PSV heeft behoorlijk wat geluk al gehad, ook dat houdt een keer op
[ Voor 32% gewijzigd door Martinusz op 19-01-2015 12:57 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Klopt maar men moet het niet uit zijn verband rukken alsof er bommen gegooid werden. Na de sfeer actie gooit bijna iedereen zijn prop richting het veld. Daar staan de suppoosten waar iedereen op mikt dan en ze lachen er om, sterker nog sommige staan met hun armen wijd om het te ontvangen.Sempy schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:20:
[...]
Maakt natuurlijk niet uit waarmee er gegooid wordt, bekijk het eens vanuit een speler die wat op zich af ziet komen en maar moet hopen dat het een propje papier is en niet een vol bierblikje. Het zogenaamde kuip-effect is ook niet zo zeer een positieve sfeer waardoor Feyenoord beter gaat spelen, maar een agressieve/intimiderende sfeer richting tegenstander/scheidsrechter waardoor die vaak steekjes laten vallen.
Betreft je 2de punt, dat is niets bijzonders want ga eens in andere stadions kijken, dat is overal. Een speler van Feyenoord moet ook niet langs 410 bij Ajax lopen of een Depay langs midden Noord bij Ado want dan krijgt hij ook alles naar zijn hoofd. Het is in de kuip alleen heftig omdat het hele stadion fanatiek is en niet alleen een paar vakken. Feyenoord zelf gaat wel degelijk beter spelen als de kuip achter ze gaat staan want anders worden ze ZELF door hun eigen supporters terecht gezet.
Maar goed ik begrijp heel goed dat als je van een andere club bent het heel anders overkomt dan als je voor Feyenoord bent. Het zegt echter meer over scheidsrechters of tegenstanders dan over de Kuip als ze zich daardoor laten intimideren. Ik blijf het mooi vinden om een volle kuip te keer te zien gaan, de saamhorigheid zie je nergens in Nederland zo groots.
De laatste keer dat Ajax in de Kuip was werd er vuurwerk en 200 fakkels op het veld gegooid (+ alle stoelen afgebroken). Gisteren word er gevochten door PSV-ers in het Gelredome, en nu hebben we het over een prop papier
Iedereen die iets op het veld gooit moet gewoon naar buiten, simpel. 2 jaar niet naar binnen. Maar om er nou conclusies over de hele Kuip aan te verbinden....
Iedereen die iets op het veld gooit moet gewoon naar buiten, simpel. 2 jaar niet naar binnen. Maar om er nou conclusies over de hele Kuip aan te verbinden....
En dan is niet eens genoemd dat Twente supporters vanuit het uitvak vuurwerk in het feyenoord vak gooide, of dat ze gooiden met 50 cent muntjes e.d.PWM schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:16:
De laatste keer dat Ajax in de Kuip was werd er vuurwerk en 200 fakkels op het veld gegooid (+ alle stoelen afgebroken). Gisteren word er gevochten door PSV-ers in het Gelredome, en nu hebben we het over een prop papier
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ja er klonken wat beste klappen vanuit het uitvak. en waarom zouden ze met 50 centjes gooien
, kunnen ze die niet beter aan de clubleiding geven om de financiële situatie te helpen
Zelf zit ik er tegenover dus zie je het natuurlijk niet, en wat betreft de propjes papier de meeste suppoosten gaan er inderdaad klaar voor staan als de sfeeractie over is en laten de propjesregen over zich heen komen.
Dat er een propje naar het veld gegooid word is tot daar aan toe en daar moet het ook bij blijven (tenzij er mogelijkheid is tot sneeuwballen
) dingen als aanstekers en andere rotzooi moet gewoon per definitie niet gebeuren en mogen best hardere straffen op komen.
Zelf zit ik er tegenover dus zie je het natuurlijk niet, en wat betreft de propjes papier de meeste suppoosten gaan er inderdaad klaar voor staan als de sfeeractie over is en laten de propjesregen over zich heen komen.
Dat er een propje naar het veld gegooid word is tot daar aan toe en daar moet het ook bij blijven (tenzij er mogelijkheid is tot sneeuwballen
[ Voor 6% gewijzigd door Rubman op 19-01-2015 13:30 ]
Je weet dat PSV zelf ook nog moet winnen hè.Zingo schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:44:
Als die PSV'ers gewoon op een legale manier aan kaartjes zijn gekomen mogen ze gewoon plaats nemen op de thuisvakken. Raar als je word weggestuurd terwijl je gewoon een geldig kaartje hebt.PWM schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:16:
De laatste keer dat Ajax in de Kuip was werd er vuurwerk en 200 fakkels op het veld gegooid (+ alle stoelen afgebroken). Gisteren word er gevochten door PSV-ers in het Gelredome, en nu hebben we het over een prop papier![]()
Die komen nogal hard aan.Rubman schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:30:
Ja er klonken wat beste klappen vanuit het uitvak. en waarom zouden ze met 50 centjes gooien,
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015