Je kunt het ze in 1 wedstrijd wel moeilijk maken en dan pak je punten, maar uiteindelijk resulteerd dat niet in overwinteren in de CL, dat is nog teveel gevraagd.
klopt, daarnaast heb ik vaak het gevoel dat bepaalde clubs het gas los laten tegen Ajax in de CL.dutchgio schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:38:
Je kunt het ze in 1 wedstrijd wel moeilijk maken en dan pak je punten, maar uiteindelijk resulteerd dat niet in overwinteren in de CL, dat is nog teveel gevraagd.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Het is hetzelfde verhaal als waarom kleinere teams het vaak beter doen tegen Ajax dan tegen andere teams in de Eredivisie.Bospa01 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:43:
[...]
klopt, daarnaast heb ik vaak het gevoel dat bepaalde clubs het gas los laten tegen Ajax in de CL.
Maar dan ligt het vaak aan het geval dat Ajax zo slecht speelde, geen inzet toonde of wat dan ook.
Maar als Ajax wint van Barcelona, ligt dat aan Ajax en niet aan Barcelona.
Media

Ajaxsupporters

Feyenoord speelt op het moment een oefenwedstrijd. Ze staan 0-1 achter tegen FC Bunyodkor.

Ja, en dat met in principe het sterkste elftal.
Wat een wereldgoal.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
We moeten ze niet onderschatten hoor, Rivaldo heeft daar gespeeld toen hij 57 was las ik.ph4ge schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:33:
Ja, en dat met in principe het sterkste elftal.Wat een wereldgoal.
Alsof het zo moet zijn scoort Vilhena de 1-1. Met een afstandsschot zelfs, niks voor Vilhena en eigenlijk niks voor Feyenoord.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Toch heeft Joostje een punt hoor! Ik heb bijna alle wedstrijden gezien van Ajax en ik heb nooit het gevoel gehad dat ze echt kans maakte om verder te gaan. Daarvoor waren de tegenstanders gewoon minimaal een klasse te goed voor Ajax. Je kan idd best wel eens pech hebben maar Ajax heeft ook veel geluk gehad in die wedstrijden en om nu te zeggen dat zowel Barcelona als PSG hun best deden !?!?!
Ik hoop nu gewoon dat alle 3 de Nederlandse club in de EL wat potten gaan breken want dat heeft het NL voetbal echt nodig. Wij horen gewoon (nog) niet op dit moment in de CL.
Waarheid is misschien hard maar probeer het wel objectief te bekijken.
Haha, toen was het 10 vs 10. Eerst een van die gasten donker rood voor een zware overtreding op onze Ananas, daarna Boulah rood voor protesteren. 
EDIT: Overigens een zwaar overdreven rode kaart voor Boularouz lijkt het, of hij moet iets heel ergs geroepen hebben. Ik snap ook wel dat hij boos is als je ziet wat voor aanslagen er ineens gepleegd werden door die gasten de afgelopen minuten. Het is toch een oefenwedstrijd.

EDIT: Overigens een zwaar overdreven rode kaart voor Boularouz lijkt het, of hij moet iets heel ergs geroepen hebben. Ik snap ook wel dat hij boos is als je ziet wat voor aanslagen er ineens gepleegd werden door die gasten de afgelopen minuten. Het is toch een oefenwedstrijd.
[ Voor 48% gewijzigd door ph4ge op 08-01-2015 15:15 ]
Zit jij daar ofzo?ph4ge schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:13:
Haha, toen was het 10 vs 10. Eerst een van die gasten donker rood voor een zware overtreding op onze Ananas, daarna Boulah rood voor protesteren.
Ben het geheel met je eens. Maar ik reageer op 'Ajaxsupporters'.rikoos schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:59:
[...]
Toch heeft Joostje een punt hoor! Ik heb bijna alle wedstrijden gezien van Ajax en ik heb nooit het gevoel gehad dat ze echt kans maakte om verder te gaan. Daarvoor waren de tegenstanders gewoon minimaal een klasse te goed voor Ajax. Je kan idd best wel eens pech hebben maar Ajax heeft ook veel geluk gehad in die wedstrijden en om nu te zeggen dat zowel Barcelona als PSG hun best deden !?!?!
Jij en ik zijn al een uitzondering wat dat betreft en er zijn hier zeker wel meer realistische supporters.
[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 08-01-2015 15:32 ]
Moet eerlijk zeggen dat ik Griekenland/Maduro niet volg, maar een speler met die ervaring zou wel eens een aanwinst kunnen zijn voor Ajax.
Hattrick: Thorgal Eagles
Ok ik had moeten zeggen:
De meeste media

De meeste Ajaxsupporters

Hier een samenvatting van de samenvatting van de samenvatting van Feyenoord vanmiddag.
Die rode kaart van Boulahrouz

'Vilhena de man die wil vertrekken bij Feyenoord' heeft tonny er zelf ook nog maar een woord over gezegd?JST94 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:36:
Hier een samenvatting van de samenvatting van de samenvatting van Feyenoord vanmiddag.
[video]
Alsof jij elke Griekse wedstrijd volgt, wat een argument zeg om een speler te beoordelen.Vos schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:31:
[...]
Hij volgt Maduro en het Grieks voetbal blijkbaar wekelijks. Maduro lijkt mij een prima aanwinst.

Volgens RTV Rijnmond heeft Vilhena tot twee keer toe aan gegeven dat hij 'weg' wilt bij Feyenoord. Maar wat ik uit de tekst haal is dat die jongen gewoon wedstrijden wilt spelen, of dat bij Feyenoord is, of bij een andere club maakt niet uit.StrongArmLance schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:31:
[...]
'Vilhena de man die wil vertrekken bij Feyenoord' heeft tonny er zelf ook nog maar een woord over gezegd?
Als Feyenoord hem wilt behouden zal Feyenoord hem moeten verhuren. Weet alleen niet of er een club is die interesse zou hebben om Vilhena te huren.
Van Bronckhorst is destijds uitgeleend aan RKC Waalwijk en kwam terug en nam een basisplaats in bij Feyenoord. Laten we hopen dat Feyenoord Vilhena kan behouden en kan verhuren.
Naar mijn mening mag je Vilhena ook gerust verhuren voor een laag bedrag, je investeert toch in jezelf.
-
PSV trekt schijnbaar een groot talent aan, zijn naam is Gianluca Scamacca. Een Italiaanse spits die word vergeleken met Zlatan.
Ik ben benieuwd hoe goed die jongen echt is, als je op YouTube kijkt zie je dat die gast 2 koppen groter is dan zijn leeftijdsgenoten. Fysiek heeft hij 0,0 tegenstand.

[ Voor 16% gewijzigd door JST94 op 09-01-2015 08:45 ]
Nee je had, ondanks dat het over Ajax ging, de club uit de benaming moeten laten. Dan is het niet minder correct, maar heb je wel veel minder kans op allergische clubreacties.Joostje123 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:52:
Ok ik had moeten zeggen:
De meeste media![]()
De meeste Ajaxsupporters
Ok, de volgende. Kan iemand mij uitleggen waarom we aan de ene kant boe en ah roepen over Barcelona, het overnemen van jeugdspelers tussen clubs of dergelijke praktijken. En aan de andere kant het een stunt en knappe scouting noemen als een minderjarige speler uit het buitenland gehaald worden? Alle clubs doen hetzelfde, op hun eigen niveau.'PSV stunt met komst Italiaanse groeibriljant (16)'
PSV heeft zich verzekerd van de diensten van een veelbelovend Italiaans talent. De zestienjarige Gianluca Scamacca komt volgens VI en FOX Sports per direct over van AS Roma. Een sterk staaltje scouting van de Eindhovenaren, die geen afkoopsom over hoeven te maken voor de tiener.
Het felbegeerde talent moet nog wel medisch gekeurd worden in Eindhoven. Deze test staat voor komende vrijdag gepland. Als Scamacca deze met succes doorstaat, dan zet hij zijn handtekening onder een driejarig contract. Komt het op een gegeven moment tot een debuut van de spits in het eerste elftal, dan wordt hij de eerste Italiaan ooit die in PSV 1 heeft gespeeld.
Veel clubs zouden in de race zijn geweest voor de Italiaanse jeugdinternational. Hij start bij PSV in de B-jeugd.
Bron: fcupdate.nl

*in before ja-maar-dit-is-anders-clubkleurgeneuzel*
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Yep.
Of je nou een satellietclub inlijft overzee, of scout, het effect is exact hetzelfde.
Of je nou een satellietclub inlijft overzee, of scout, het effect is exact hetzelfde.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nee, het is ook hetzelfde. Heb er zelf ook altijd een erg dubbel gevoel bij als Ajax weer een jonge gozer haalt (laatst weer uit Denemarken). Enerzijds goed dat Ajax zo'n talent kan halen, anderszijds... sja, ze zijn nog ontzettend jong en inderdaad, we vervloeken Barcelona, Liverpool, Chelsea, etc etc er allemaal ook om.Gonadan schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:45:
[...]
Ok, de volgende. Kan iemand mij uitleggen waarom we aan de ene kant boe en ah roepen over Barcelona, het overnemen van jeugdspelers tussen clubs of dergelijke praktijken. En aan de andere kant het een stunt en knappe scouting noemen als een minderjarige speler uit het buitenland gehaald worden? Alle clubs doen hetzelfde, op hun eigen niveau.
Jouw glazen bol postgeschiedenis zegt genoegtweaker2010 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 07:19:
[...]
Alsof jij elke Griekse wedstrijd volgt, wat een argument zeg om een speler te beoordelen.

En de Italiaan in kwestie had natuurlijk niet zo vroeg naar het buitenland moeten gaan. Of geldt dat ook niet wanneer dat buitenland voor ons binnenland is?Gonadan schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:45:
[...]
Ok, de volgende. Kan iemand mij uitleggen waarom we aan de ene kant boe en ah roepen over Barcelona, het overnemen van jeugdspelers tussen clubs of dergelijke praktijken. En aan de andere kant het een stunt en knappe scouting noemen als een minderjarige speler uit het buitenland gehaald worden? Alle clubs doen hetzelfde, op hun eigen niveau.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Er zit natuurlijk wel een enorm verschil in. Wanneer een jonge speler naar een topclub in Italië of Engeland komt hij daar in een moordende concurrentie en is hij voor de desbetreffende club gewoon één van de jeugdspelers die ze aantrekken. In dit geval zal de speler de stap naar Nederland maken omdat hij denkt hier meer kans te maken op een snelle entree in het eerste.argro schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:15:
[...]
En de Italiaan in kwestie had natuurlijk niet zo vroeg naar het buitenland moeten gaan. Of geldt dat ook niet wanneer dat buitenland voor ons binnenland is?
Er zijn maar weinig spelers die vroeg vanuit Nederland naar het buitenland vertrekken die een succesverhaal kunnen vertellen. Dan denk ik aan van Persie (nog niet eens superjong) en Seedorf. Maar die waren dan ook echt goed. Bruma, van Aanholt, Rekik, Ebicilio, Barazite, Castaignos, Aké: ik heb niet het idee dat ze er sportief iets mee zijn opgeschoten. Het was puur om het geld.
Het voordeel is dat als je niet door breekt in het buitenland je in ieder geval binnen bent. Er zijn ook genoeg toppers die in Nederland blijven en niet doorbreken. Je zal maar op je 16e gegarandeerd 5 miljoen euro afgeslagen hebben, vervolgens nog 3 jaar bij Feyenoord hebben rondgelopen voor 2x modaal en daarna naar de topklasse moeten. Er mislukken ook in de Nederlandse jeugdelftallen veel meer spelers dan dat er wel slagen. Daarnaast kan je als je mislukt in het buitenland vaak alsnog naar een andere leuke club en zelfs daarna weer een kans op top buitenland hebben.
Overigens worden er door grote clubs veel talenten gehaald omdat ze bang zijn dat er strengere home grown regels komen. Tot nu toe valt dat reuze mee en is het dus moeilijk voor talenten, maar als die regels ineens strenger worden dan heb je als jonge jeugdspeler op latere leeftijd juist een streepje voor op spelers die op latere leeftijd gehaald moeten worden.
Overigens worden er door grote clubs veel talenten gehaald omdat ze bang zijn dat er strengere home grown regels komen. Tot nu toe valt dat reuze mee en is het dus moeilijk voor talenten, maar als die regels ineens strenger worden dan heb je als jonge jeugdspeler op latere leeftijd juist een streepje voor op spelers die op latere leeftijd gehaald moeten worden.
Ik ben er echter van overtuigd dat een speler die naar het buitenland gaat nadat hij in het eerste van Ajax/PSV/Feyenoord heeft gespeeld een veel en veel grotere kans op succes heeft dan een speler die al op zijn zestiende verkast. Dus in die zin helpt de lokroep van het geld wel degelijk carrières om zeep.
Als die homegrown regel gaat inhouden dat een speler die op zijn zestiende is gehaald als "homegrown" geldt is die regel veel te slap en totaal niet functioneel.
Als die homegrown regel gaat inhouden dat een speler die op zijn zestiende is gehaald als "homegrown" geldt is die regel veel te slap en totaal niet functioneel.
Je hebt een punt, maar deze Italiaanse speler heeft zelf bewust gekozen voor een vertrek uit Italië/AS Roma omdat hij vroeg wil debuteren in het eerste elftal. Daar heeft hij in die competitie geen uitzicht op en in de Nederlandse competitie wel.Gonadan schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:45:
[...]
Nee, merp!
Maar als je op 16 jarige leeftijd (of eerder) naar de opleiding van Manchester United/City, Real Madrid of iets dergelijks kan en je slaagt er niet is de stap terug naar Nederland op je 19/20ste (zelfs op je 22ste zou niet te oud zijn) alsnog niet heel slecht. Ja je mist wellicht wat ervaring maar je kan niet zeggen dat ze geen goede opleiding hebben gehad en een niet verkeerde financiële start.D-e-n schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:59:
Ik ben er echter van overtuigd dat een speler die naar het buitenland gaat nadat hij in het eerste van Ajax/PSV/Feyenoord heeft gespeeld een veel en veel grotere kans op succes heeft dan een speler die al op zijn zestiende verkast. Dus in die zin helpt de lokroep van het geld wel degelijk carrières om zeep.
Ja, een speler die van het eerste van een topclub naar het buitenland gaat heeft een grotere kans op succes dan een speler die dat op zn 16e doet. Daar gaat het echter niet om. Een speler die op zijn 16e naar het buitenland gaat heeft misschien wel een net zo grote kans om succesvol te zijn als een speler die in eigen land blijft. Van de spelers die op hun 16e in Nederland blijft breekt namelijk het overgrote deel ook nooit door. Bovendien, misluk je in het buitenland en moet je een stap terug doen speel je vaak nog steeds op een redelijk niveau en heb je een tweede kans, misluk je gewoon in Nederland en moet je een stap terug komt dan moet je een bijbaan gaan zoeken.D-e-n schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:59:
Daar ben ik het dus totaal mee oneens. De echte wereldtoppers redden zich wel maar juist de spelers er net onder (van de categorie Afellay tot van Bommel tot Blind tot De Vrij) heeft baat bij begeleiding, bij training. Ik denk dat spelers tussen hun 16e en 20e beter begeleid worden in Nederland dan in Engeland. Bij Arsenal en Man Utd besteden ze er nog wel aandacht aan maar juist clubs die massaal jeugd binnen harken zoals City en Chelsea zijn daar tot nu toe gewoon erg slecht in.ph4ge schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:43:
[...]
Ja, een speler die van het eerste van een topclub naar het buitenland gaat heeft een grotere kans op succes dan een speler die dat op zn 16e doet. Daar gaat het echter niet om. Een speler die op zijn 16e naar het buitenland gaat heeft misschien wel een net zo grote kans om succesvol te zijn als een speler die in eigen land blijft.
Dan komt altijd de dooddoener van "trainen met toppers" maar gezien de uitslagen in jeugdtoernooien lijkt het me niet aannemelijk dat de trainingen bij de jeugd van Chelsea op een hoger niveau liggen dan die hier. En als de spelers uit de jeugd komen zitten ze of veel op de bank of ze worden van club naar club gestuurd om nog speeltijd te krijgen. Daar zie ik echt geen sportief voordeel.
Dat is geen argument. Een deel breekt namelijk wél door. Vind jij dat er genoeg positieve voorbeelden zijn te noemen om te bewijzen dat het allemaal niks uitmaakt?Van de spelers die op hun 16e in Nederland blijft breekt namelijk het overgrote deel ook nooit door.
Vandaar mijn stelling: geld maakt dat talent verloren gaat en dat is slecht voor de sport.Bovendien, misluk je in het buitenland en moet je een stap terug doen speel je vaak nog steeds op een redelijk niveau en heb je een tweede kans, misluk je gewoon in Nederland en moet je een stap terug komt dan moet je een bijbaan gaan zoeken.
Ik kijk niet vanuit de optiek van de speler, want in dat licht snap ik die Koreaan van Barcelona ook prima.PauseBreak schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:03:
Je hebt een punt, maar deze Italiaanse speler heeft zelf bewust gekozen voor een vertrek uit Italië/AS Roma omdat hij vroeg wil debuteren in het eerste elftal. Daar heeft hij in die competitie geen uitzicht op en in de Nederlandse competitie wel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
er is wel zo'n lijstje met spelers die al vroeg naar de BPL zijn vertrokken. Grootste voorbeeld waar het wel goed is gegaan is Tim Krul dacht ik, maar de rest hoor je eigenlijk niet veel meer van achteraf, die maken toch een verkeerde keuze.D-e-n schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:59:
Vind dit toch ook wel erg dubieus:
http://www.tubantia.nl/re...fc-twente-1.4516987?rs=cb
Vreemd beleid bij die club....
Aan alle kanten bezuinigen, en dan kopen ze onlangs een toko op die al een keer of 5 falliet is gegaan (go planet) en waar helemaal geen toekomstperspectief inzit. Dat terwijl ze schijnbaar ook nog een lening van 20 miljoen euro hebben uitstaan bij de gemeente Enschede:De KNVB maakt zich zorgen over de financiële situatie bij FC Twente. Omdat de club nog onvoldoende heeft kunnen bezuinigen op spelerskosten, heeft de voetbalbond besloten om de Tukkers een 'publieke waarschuwing' op te leggen. Op de eigen website reageert FC Twente op deze maatregel.
FC Twente is zich bewust van de situatie zegt Arjan Hoop, financieel adviseur van de huidige nummer vijf van de Eredivisie. "We hebben de KNVB tijdig op de hoogte gesteld dat we op dit punt nog niet aan ons plan van aanpak zouden gaan voldoen. Tijdens de persconferentie in oktober hebben we dit aspect nader toegelicht. Dat de KNVB een publieke waarschuwing geeft, is nou eenmaal een consequentie die daarbij hoort."
Hij benadrukt dat FC Twente keihard werkt om de huishouding op orde te krijgen. ""De afgelopen twee jaar zijn de bedrijfslasten met vijftien miljoen euro gedaald, inclusief afschrijvingen. Hiervan bedroegen de kosten van het voetbalbedrijf zeven miljoen euro. Deze zomer voeren we, primair binnen het voetbalbedrijf, een bezuiniging van nog eens ruim drie miljoen euro door en zullen we zodoende aan de normstelling voldoen."
http://www.tubantia.nl/re...fc-twente-1.4516987?rs=cb
Vreemd beleid bij die club....
Go Planet zit op het terrein / in de gebouwen van FC Twente. Ze zullen dus vast een plan hebben met die ruimte dat niet kon worden gerealiseerd zonder GP over te nemen. Hoop ik voor ze.
Nee, merp!
Een deel van de spelers die naar het buitenland gaat breekt όόk door. Er gaan ook maar veel minder spelers naar Engeland dan dat er blijven.D-e-n schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:59:
Dat is geen argument. Een deel breekt namelijk wél door. Vind jij dat er genoeg positieve voorbeelden zijn te noemen om te bewijzen dat het allemaal niks uitmaakt?
Er zitten alleen al bij Feyenoord van elke jaarlaag ongeveer 25 spelers in de Academy, maar tot ze de o19 bereiken is waarschijnlijk al 80% afgevallen. Zelfs bij een club met een staat van dienst als Feyenoord zullen er per jaarlaag gemiddeld 2 spelers die de o19 halen zich ontwikkelingen tot volwaardige eerste elftal spelers en misschien 0,5 de top (zeg maar a-international) halen. Dat wil dus zeggen dat ook veruit de meeste van de overgrote talenten die blijven het niet halen.
Punt is dat je geen enkele garantie hebt en je maar moeilijk kan voorspellen hoe de toekomst verloopt. Het is van heel veel onvoorspelbare factoren afhankelijk. We zullen nooit weten of de spelers die in het buitenland mislukt zijn wel waren geslaagd als ze in Nederland waren gebleven of dat toptalenten zoals Achahbar die wel bleven misschien in het buitenland wel doorgebroken waren.D-e-n schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:59:
Vandaar mijn stelling: geld maakt dat talent verloren gaat en dat is slecht voor de sport.
Laten we niet vergeten dat de 2 beste voetballers op dit moment, Messi en Ronaldo, op jonge leeftijd vertrokken naar het buitenland allemaal jong uit hun thuisland. Robben, Ibrahimovic, Van Persie etc, allemaal vertrokken ze jong naar het buitenland. Sterker nog, als je de huidige topvoetballers bekijk kan je haast concluderen dat als je echt de absolute top wilt halen dat je uiterlijk met 21 echt uit je thuisland vertrokken moet zijn. Dat terwijl de Eredivisie, Eerstedivisie en alles daar onder gevuld is met spelers die bleven
Zou Strootman hem en PSV getipt hebben?PauseBreak schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:03:
[...]
Je hebt een punt, maar deze Italiaanse speler heeft zelf bewust gekozen voor een vertrek uit Italië/AS Roma omdat hij vroeg wil debuteren in het eerste elftal. Daar heeft hij in die competitie geen uitzicht op en in de Nederlandse competitie wel.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Zou je misschien wel moeten doen. Niet ieder geval is gelijk.Gonadan schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:08:
[...]
Ik kijk niet vanuit de optiek van de speler
Nee, merp!
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar krijgen die gasten die op hun 16de naar Engeland of Spanje gaan 5 miljoen euro?ph4ge schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:33:
Je zal maar op je 16e gegarandeerd 5 miljoen euro afgeslagen hebben, vervolgens nog 3 jaar bij Feyenoord hebben rondgelopen voor 2x modaal en daarna naar de topklasse moeten.
Wellicht, zou zomaar kunnen.Ramzzz schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:36:
Zou Strootman hem en PSV getipt hebben?
Nee, het gaat om het veroordelen van het weghalen van (minderjarige) spelers door clubs waar men de laatste tijd erg over valt. Ik zie niet wat de mening van de speler daaraan verandert, die wordt nergens gedwongen.PauseBreak schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:37:
Zou je misschien wel moeten doen. Niet ieder geval is gelijk.
Een speler kiest altijd voor de overstap vanwege een beter perspectief, of dat nu financieel of sportief is. Deze speler had in Italië ook prima in een eerste team kunnen spelen, maar dan waarschijnlijk geen Europese wedstrijden gehaald.
Natuurlijk kan je erover discussiëren of 16 jaar zoals nu net zo erg is als 10 jaar bij Barcelona, of eigenlijk niet want het tweede is gewoon tegen de regels. Maar los van de mening of perspectieven van spelers zie je gewoon dat clubs steeds jonger gaan shoppen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgens mij is een miljoen per seizoen en een lang contract (want investering) niet uitzonderlijk.lateef schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:12:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar krijgen die gasten die op hun 16de naar Engeland of Spanje gaan 5 miljoen euro?
Van Persie noemde ik al. Robben was daarbij al een vedette in Nederland toen hij ging en Zlatan ging juist eerst naar een mindere competitie als de Nederlandse. Dat is geen vergelijk met de batterij aan spelers die voor hun 18e worden weggeplukt uit de jeugd.ph4ge schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:33:
Robben, Ibrahimovic, Van Persie etc, allemaal vertrokken ze jong naar het buitenland.
Zoals gezegd: de echte toppers halen het sowieso wel. En als 21-jarige speler en beste speler van Nederland naar Engeland verkassen is iets anders dan als anonieme tiener daarheen gaan.Sterker nog, als je de huidige topvoetballers bekijk kan je haast concluderen dat als je echt de absolute top wilt halen dat je uiterlijk met 21 echt uit je thuisland vertrokken moet zijn.
Verwijderd
Dus een Odegaard met zijn 16 jaar en net de baard in de keel, die gaat het helemaal maken bij Real? want in eigen land natuurlijk al lekker met het nationale elftal lopen ballen, dus dat komt goed?
Het draait helemaal niet om of je al goed bent, of goed word, het draait om de focus. Kun jij nog aan voetballen denken als je jong bent en je kan de hypotheek van je ouders met 90 minuten ballen afbetalen?
Daar gaat het om. Er zijn er die het kunnen, er zijn er zat die met geld gekke dingen gaan doen. En verdorie je bent jong, waarom zou je ook niet?
Het draait helemaal niet om of je al goed bent, of goed word, het draait om de focus. Kun jij nog aan voetballen denken als je jong bent en je kan de hypotheek van je ouders met 90 minuten ballen afbetalen?
Daar gaat het om. Er zijn er die het kunnen, er zijn er zat die met geld gekke dingen gaan doen. En verdorie je bent jong, waarom zou je ook niet?
Nee want overal falen er meer spelers dan er slagen. Een vroege overstap heeft een beperkte invloed op slagen/falenVerwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:33:
Dus een Odegaard met zijn 16 jaar en net de baard in de keel, die gaat het helemaal maken bij Real? want in eigen land natuurlijk al lekker met het nationale elftal lopen ballen, dus dat komt goed?
Goh, een beperkte invloed nog wel. Dat lijkt me niet echt hard te maken eigenlijk. Zeker niet wanneer je van Zuid-Amerika naar Europa moet verkassen op je 16e.Napo schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:44:
[...]
Nee want overal falen er meer spelers dan er slagen. Een vroege overstap heeft een beperkte invloed op slagen/falen
Nee, merp!
Net zo realistische inschatting als een grote invloedPauseBreak schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:46:
[...]
Goh, een beperkte invloed nog wel. Dat lijkt me niet echt hard te maken eigenlijk. Zeker niet wanneer je van Zuid-Amerika naar Europa moet verkassen op je 16e.
Er zijn te veel factoren om er één als grote invloed aan te wijzen.
Onderbouw maar eens dan.Napo schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:48:
[...]
Net zo realistische inschatting als een grote invloed
Nee, merp!
Scamacca is op 16 jarige leeftijd al 1,95m dus die heeft daar inderdaad wel een voordeel. Bizar goed te zien in dat filmpje.[message=43539161,noline]JST94 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:37
-
PSV trekt schijnbaar een groot talent aan, zijn naam is Gianluca Scamacca. Een Italiaanse spits die word vergeleken met Zlatan.
Ik ben benieuwd hoe goed die jongen echt is, als je op YouTube kijkt zie je dat die gast 2 koppen groter is dan zijn leeftijdsgenoten. Fysiek heeft hij 0,0 tegenstand.![]()
[video]
Hij wilde weg bij Roma omdat hij bang was dat hij nooit een kans zou krijgen. Absoluut te begrijpen, al is bij de Primavera van roma spelen ook geen schande. Al deed hij dat ook nog niet. Hij speelde voor de under 17 giovanissimi. Wat overigens uit aardig goede talenten bestaat. Hij had 34 goals in 30 wedstrijden gescoord.
Ik weet niet precies waar ze dat 'hij geldt als het grootste aanvallende talen sinds blablabla' vandaan halen. Valt best mee.
[ Voor 17% gewijzigd door StrongArmLance op 10-01-2015 00:59 ]
Het is geen batterij, dat lijkt zo omdat ze de media halen. Voor elk Nederlands jongetje wat naar het buitenland vertrekt blijven er 100.000 achterD-e-n schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:29:
Van Persie noemde ik al. Robben was daarbij al een vedette in Nederland toen hij ging en Zlatan ging juist eerst naar een mindere competitie als de Nederlandse. Dat is geen vergelijk met de batterij aan spelers die voor hun 18e worden weggeplukt uit de jeugd.
Daar geloof ik helemaal niks van, en het is ook niet te bewijzen. We kennen alleen de gevallen die de top halen, we horen gewoon nooit van potentiele Johan Cruijffjes die het om wat voor reden toch niet halen.D-e-n schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:29:
Zoals gezegd: de echte toppers halen het sowieso wel. En als 21-jarige speler en beste speler van Nederland naar Engeland verkassen is iets anders dan als anonieme tiener daarheen gaan.
Wat ik wel weet dat er alleen bij Feyenoord, Ajax en PSV samen er elk jaar meer dan 100 jongetjes uit de jeugd stromen die er vaak al jaren gevoetbald hebben en dus als groot talent werden gezien die helemaal nergens terecht komen. Aan de andere kant zijn er vele spelers die het wel halen die in de jeugd nooit als de grote talenten werden gezien, de Toornstra's en Jaap Stams van deze wereld die in de jeugd nooit zijn opgevallen bij een topclub. Het gros van Jong-Oranje wordt ook nooit volwaardig a-international.
Waarom zou Nederland precies de sweetspot zijn voor jeugd? Waarom is een net iets kleinere competitie niet beter, want nog meer kans om door te breken?
De kans dat je als 16 jarig toptalent daadwerkelijk doorbreekt is en blijft heel klein, ongeacht welke route je kiest. Het valt niet aan te tonen dat de kans in Nederland nou zoveel groter is dan elders. Dan is het helemaal geen gekke keuze om jezelf in ieder geval financieel onafhankelijk te spelen, ook omdat je altijd nog de stap terug kan doen naar Nederland.
Ik vind het typisch Amsterdamse Nederlandse arrogantie om te denken dat een keuze voor ons eigen clubbie landje onbetwist de beste keuze is voor een jeugdspeler.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 09-01-2015 20:23 ]
Nou, 't was geen fijne dag voor de Nederlandse teams in de oefenpotjes tegen Belgische teams:
Heerenveen - Standard: 0-2 (en aardig wat discussie volgens wat ik lees)
Vitesse - Anderlecht: 0-5
Lierse - AZ: 3-0 (tegen Lierse!)
Heracles - Club Brugge: 0-1
Oostende - NEC: 2-0
Gent - Groningen: 2-0
Ook toeval dat zoveel Belgische en Nederlandse teams op dezelfde dag tegen elkaar spelen
Ook toeval dat zoveel Belgische en Nederlandse teams op dezelfde dag tegen elkaar spelen
[ Voor 21% gewijzigd door YellowOnline op 09-01-2015 22:56 ]
Ik ga die spelfout in de naam van Joure Oost gewoon laten staanYellowOnline schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:59:
Nou, 't was geen fijne dag voor de Nederlandse teams in de oefenpotjes tegen Belgische teams:
Hereveen - Standard: 0-2 (en aardig wat discussie volgens wat ik lees)
Nee, merp!
De prestatie van AZ is inderdaad bijzonder: Lierse is immers hekkensluiter in de Jupiler Pro League. Hoe ze daar 3-0 van verliezen is mij een raadsel.PauseBreak schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:02:
[...]
Ik ga die spelfout in de naam van Joure Oost gewoon laten staanMaar eerlijk gezegd is dit toch wel te verwachten? Joure Oost, Vitesse en Heracles zijn niet echt heel briljant bezig. Waar AZ mee bezig is geweest weet niemand.
CdS rapporteert dat Roma woedend zou zijn over de scamacca transfer.
Geen directe uitspraken oid en cds zit er wel vaker naast, maar ergens wel te begrijpen natuurlijk. Zijn vaak Nederlandse clubs die over dit soort praktijken zeuren.
Geen directe uitspraken oid en cds zit er wel vaker naast, maar ergens wel te begrijpen natuurlijk. Zijn vaak Nederlandse clubs die over dit soort praktijken zeuren.
Over Heerenveen: blijkt dus dat ze gewoon van het veld gestapt zijn uit onvrede over de scheidsYellowOnline schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:59:

Als ik de beelden zo bekijk is het overigens volkomen terecht. Wat die scheidsrechter daar doet is bizar. Dat ruikt heel sterk naar matchfixing.
Matchfixing voor een vriendschappelijke wedstrijd tijdens de winterstop lijkt mij toch wel sterk. Er kan inderdaad op die dingen gegokt worden, maar ik vermoed dat daar niet zo ontzettend veel mee te verdienen is (ben geen gokexpert evenwel).RoD schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:10:
[...]
Over Heerenveen: blijkt dus dat ze gewoon van het veld gestapt zijn uit onvrede over de scheidsklik
Als ik de beelden zo bekijk is het overigens volkomen terecht. Wat die scheidsrechter daar doet is bizar. Dat ruikt heel sterk naar matchfixing.
De volledige wedstrijd staat op de website van Standard en ik heb wat gescrolled naar de discussiepunten: de eerste penalty valt weinig over te zeggen. Niet duidelijk te zien (het is geen pro-wedstrijd met 50 camerastandpunten) en weinig protest bij Heerenveen. Tweede penalty, voor Heerenveen deze keer, valt niet veel over te zeggen. Derde penalty, voor Standard, is helaas niet te zien - de actie gebeurt net buiten beeld. Het ziet er in ieder geval naar uit dat beide teams wat verbaasd zijn over de penalty, maar opnieuw is het protest beperkt. Tot hier zie ik dus geen problemen.
Maar dan, de laatste penalty, tenslotte, is inderdaad een zeer vreemde beslissing van de scheidsrechter. En dat zeg ik als Standard-fan
Ik ben het uit principe niet akkoord met het veld af te stappen van het team, maar zeker ivm. de laatste strafschop valt de frustratie te begrijpen. De arbiter was ongezien streng (ik zou de hele match moeten zien om te weten of hij dat consequent was) en/of onervaren en nerveus.
De scheidsrechter liet een gemiste strafschop toch ook nog overnemen? Dat is natuurlijk wel bijzonder (kan terecht zijn, heb het niet gezien).
Was het niet zo dat juist op dergelijke, onbelangrijke wedstrijden het meeste aan matchfixing wordt gedaan?YellowOnline schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:28:
[...]
Matchfixing voor een vriendschappelijke wedstrijd tijdens de winterstop lijkt mij toch wel sterk.
Hoe dan ook, nee, het is geen goede zaak om van het veld te stappen. Maar gezien het feit dat het een oefenwedstrijd is en het zoveel emoties losmaakt bij de spelers, dat zegt wel iets. Bij die derde penalty was volgens mij helemaal niets aan de hand. En er was ook geen enkele reden om de penalty over te laten nemen. Dat vind ik dus zeer verdacht.
Bizar... Volgens livescore is het overigens 2-0 geworden. Geen idee wat daar van klopt.
Mja, klopt natuurlijk dat zulke matchen interessant kunnen zijn omdat er zo weinig aandacht aan gegeven wordt en minder mediamateriaal voorhanden is. Goed punt.RoD schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:35:
[...]
Was het niet zo dat juist op dergelijke, onbelangrijke wedstrijden het meeste aan matchfixing wordt gedaan?
Hoe dan ook, nee, het is geen goede zaak om van het veld te stappen. Maar gezien het feit dat het een oefenwedstrijd is en het zoveel emoties losmaakt bij de spelers, dat zegt wel iets. Bij die derde penalty was volgens mij helemaal niets aan de hand. En er was ook geen enkele reden om de penalty over te laten nemen. Dat vind ik dus zeer verdacht.
Over het hernemen: tja, net zoals bij de originele fout, als je echt 100% het boekje volgt kan je dat wel fluiten, want die ene speler lijkt mij inderdaad iets te vroeg in de box te komen, maar dat wordt normaal nooit gefloten - al is eenzelfde discussie al een aantal keer opgelaaid ivm. hernemingen van strafschoppen omdat de keeper te vroeg uit zijn doel komt (wat ook zelden of nooit gefloten wordt).
Dus opnieuw: eigenlijk moeten we de hele match zien om te oordelen of die scheidsrechter een hele match elke scheet gefloten heeft; en om te oordelen of het kwaadwillig was of een religieuze aanpak van het reglement. (los van het feit dat de beelden niet toestaan om echt goed te zien wat er op alle momenten gebeurd is)
Wat dat van het veld stappen betreft: dat kan in principe nog een staartje krijgen bij de UEFA.
Klopt ook: de laatste penalty (de herneming dan) is officieel niet meer genomen en zodoende is het 2-0 en geen 3-0, al hoorde ik de commentator zeggen dat Cyriac de bal voor de lol toch nog in doel getrapt heeft.StrongArmLance schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:37:
Bizar... Volgens livescore is het overigens 2-0 geworden. Geen idee wat daar van klopt.
[ Voor 14% gewijzigd door YellowOnline op 10-01-2015 00:44 ]
Ja ik heb gekeken, maar ik bedoel of de wedstrijd dan niet als gestaakt moet worden opgegeven oid 
In ieder geval positief dat de scheidsrechter niet zijn gewenste uitslag heeft lijken te krijgen.
In ieder geval positief dat de scheidsrechter niet zijn gewenste uitslag heeft lijken te krijgen.
Bij een gestaakte wedstrijd kan er mogelijk vanuit UEFA een onderzoek en straf komen? Ik weet zelf dat in het amateurvoetbal (niet 1e-elftal) een gestaakte wedstrijd vaak ook als uitgespeeld op het wedstrijdformulier wordt gezet als de gemoederen bedaard zijn, scheelt weer een boete.
Hier is het goed te zien ja. Bij die tweede en derde penalty gebeurt er helemaal niets. Zeker die derde is krankzinnig. Waarschijnlijk wilde de scheids ervoor zorgen dat er minimaal X aantal penalties gescoord worden ofzo. Dit is zo bizar dat matchfixing mij de meest waarschijnlijke oorzaak lijkt.Ruzor schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:43:
Zo, daar klopt dus helemaal niets van![]()
https://www.youtube.com/watch?v=xrLn6r_w-V0
Moeten we nu concluderen dat de Belgische competitie sterker is dan de Nederlandse ?
Ik dacht eerder dat het andersom was laatste jaren...
Wel vreemd hoor deze uitslagen
En die wedstrijd van Heerenveen kan gebeuren maar dan nog, er waren ook andere wedstrijden
Ik dacht eerder dat het andersom was laatste jaren...
Wel vreemd hoor deze uitslagen
En die wedstrijd van Heerenveen kan gebeuren maar dan nog, er waren ook andere wedstrijden
[ Voor 21% gewijzigd door Harribo op 10-01-2015 13:25 ]
KNVB neemt contact op met Heerenveen over 'matchfixing'
Logisch, ben benieuwd wat er uit naar voren komt. Mocht het geen matchfixing zijn geweest dan wil ik de verklaring van de scheidsrechter wel eens horen.De KNVB heeft laten weten contact op te nemen met SC Heerenveen naar aanleiding van de opmerkelijke gebeurtenissen in de oefenwedstrijd van de Friezen tegen Standard Luik (0-2). Mogelijk is er sprake geweest van matchfixing.
Verwijderd
De verklaring van de scheids is dat hij ook maar een mens is, waarna er een rapport van de FIFA van 677 pagina's word gemaakt door een vooraanstaande advocaat, daarvan word een samenvatting gegeven van 2 zinnen, waarna er onvrede schijnt te heersen bij diegene die zeggen hart voor de zaak te hebben.
De nationale teleurstelling die volgt zal 2 weken duren. Daarop volgend zal de FIFA ogenschijnlijk niet eens haar best doen om de geruchten tegen te gaan dat ze gewoon op deze voet verder gaan.
De nationale teleurstelling die volgt zal 2 weken duren. Daarop volgend zal de FIFA ogenschijnlijk niet eens haar best doen om de geruchten tegen te gaan dat ze gewoon op deze voet verder gaan.
Op basis van vriendschappelijke wedstrijden?Harribo schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:25:
Moeten we nu concluderen dat de Belgische competitie sterker is dan de Nederlandse ?
Ik dacht eerder dat het andersom was
Fey won in een competitieve wedstrijd gelukkig nog van standard. Anderlecht is wel echt sterk, voor zover ik weet.
... en ook de Belgische Voetbalbond opent een dossier ivm. matchfixing Standard-Heerenveen.
[ Voor 28% gewijzigd door YellowOnline op 10-01-2015 19:54 ]
Als ik dit lees op VI valt het misschien allemaal wel mee;Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:18:
De verklaring van de scheids is dat hij ook maar een mens is, waarna er een rapport van de FIFA van 677 pagina's word gemaakt door een vooraanstaande advocaat, daarvan word een samenvatting gegeven van 2 zinnen, waarna er onvrede schijnt te heersen bij diegene die zeggen hart voor de zaak te hebben.
Twee terechte, maar misschien makkelijk gegeven strafschoppen, een dubieuze strafschop en een fout van de scheidsrechter. Vervelend maar niet onmenselijk.Mijn mening – niet meer dan dat, en dus voor wat het waard is:
Toekennen penalty 1: is volgens mij te verdedigen.
De linker elleboog van de Heerenveen-speler gaat zonder aanleiding omhoog en raakt de tegenstander. Die gaat weliswaar makkelijk liggen, maar toch: die elleboog heeft daar niets te zoeken. Scheids staat er overigens zeer dichtbij.
Toekennen penalty 2: is volgens mij te verdedigen.
De hand van de aanvoerder van de Belgen lijkt inderdaad naar de bal te gaan, al is het moeilijk te zien. Merk op dat de Heerenveen-speler die de vrije trap heeft genomen onmiddellijk het 'Dat is hands!'-gebaar maakt richting de scheids. (Die ziet dit gebaar overigens niet.) De scheids – die ook hier goed staat opgesteld – fluit direct en zo te zien puur op grond van eigen waarneming. Ik denk dat je deze penalty mag geven.
Toekennen penalty 3: is dubieus.
Aan de reactie van de spelers (de Belgische en de Nederlandse) is te zien dat ze geen idee hebben waarom de strafschop wordt toegekend. Ook als ik de beelden van de corner een keer of twintig terugkijk, kan ik niks onreglementairs ontdekken. De enige aanwijzing voor het toekennen van de strafschop die we krijgen, komt van de scheids zelf: direct nadat hij de gele kaart heeft getoond aan een van de Heerenveen-spelers en de kaart weer heeft teruggedaan in zijn borstzak, trekt de scheids met zijn linkerhand tweemaal aan zijn eigen shirt (ter hoogte van zijn middel, links). Even later herhaalt hij die beweging. Blijkbaar wil hij zo duidelijk maken dat de betreffende Heerenveen-speler een tegenstander aan zijn shirt heeft getrokken? Uit de beelden blijkt dat in elk geval niet. Overigens staat de scheids ook hier goed opgesteld.
Toekennen penalty 4: is onterecht.
De nummer 29 van Heerenveen maakt een ietwat onhandige beweging richting de tegenstander, waarbij hij zijn linkerbeen half uitsteekt. Maar de tegenstander heeft daar nauwelijks last van en kan gewoon de pass versturen die hij in gedachten heeft. Toch kent de scheidsrechter – wiens zicht wellicht enigszins wordt gehinderd door de Heerenveen-speler met nummer 7 – een pingel toe. Net als bij penalty 3 maakt de scheidsrechter nadat hij de gele kaart heeft getoond ook nu weer een beweging die de penalty moet verklaren: hij tilt zijn rechterbeen op en wijst met zijn rechterhand naar zijn voet/enkel. Blijkbaar wil hij aangeven dat nummer 29 de tegenstander heeft geraakt? Maar zelfs als dat zo is, dan nog was er niets aan de hand. Is en blijft een onterechte en ongelofelijke beslissing, deze penalty.
Laten overnemen penalty 4: is volgens mij te verdedigen.
Is het terecht dat de scheidsrechter de vierde penalty van deze wedstrijd laat overnemen – de beslissing die voor Heerenveen de spreekwoordelijke druppel was en waarna de spelers het veld afliepen? Dat is helaas niet te zien op de beelden, maar ik heb de indruk dat het laten overnemen (strikt volgens de regels) terecht is.
De regel luidt dat spelers bij een penalty pas mogen inlopen op het moment dat de penaltynemer de bal raakt. Deze scheids doet iets wat scheidsrechters zelden doen: terwijl de penaltynemer aanloopt, richt hij zijn blik op de spelers die klaar staan om in te lopen. (Wij als kijkers kunnen die spelers helaas niet zien.) Het is mogelijk dat de scheidsrechter op dat moment waarneemt dat een van de Heerenveen-spelers (nummer 6) te vroeg inloopt. Vervolgens kijkt de scheidsrechter of het schot in de goal gaat. Zou dat het geval zijn, dan telt de goal volgens de regels – ook al is een verdedigende speler te vroeg ingelopen. Nu wordt de penalty echter gemist. Als het dan inderdaad zo is dat een verdedigende speler te vroeg is ingelopen, dan moet de pingel – wederom: strikt volgens de regels – worden overgenomen.
Uit het shot van de camera-op-de-grond vlak vóórdat de penalty wordt genomen, blijkt dat de betreffende speler op dat moment niet op de rand van de 16 meter staat. Dus staat hij buiten de halve cirkel (dus op 9.15 meter van de strafschopstip). Mijn persoonlijke indruk is dat de nummer 6 inderdaad te vroeg vertrekt en dat de scheidsrechter dit waarneemt.
Overigens gebeurt het zelden dat een scheids een penalty laat overnemen wegens te vroeg inlopen. Dit verklaart, denk ik, mede waarom de Heerenveen-spelers zo boos worden. Voeg daarbij de emotie van twee (volgens Heerenveen-spelers vermoedelijk zelfs drie) onterechte penalty's-tegen en hun boosheid is verklaard. Of weglopen dan een terechte/juiste reactie is, daarover kun je discussiëren.
Matchfixing? Dat is niet uitgesloten op grond van penalty 3 en 4. Maar het zou ook zo kunnen zijn dat de scheidsrechter driemaal een beslissing nam die omstreden maar terecht was, en dat hij tweemaal simpelweg een verkeerde beslissing nam. Niet meer, niet minder.
Overigens vind ik dat scheidsrechters vaker mogen affluiten voor strafschoppen waar te vroeg wordt ingelopen of de keeper te vroeg van z'n lijn komt en vrije trappen die worden genomen terwijl de bal geeneens stil ligt.
Ik ben blij te zien dat deze uitvoerige uiteenzetting eigenlijk exact hetzelfde zegt als ik: de derde penalty voor Standard komt uit de lucht gevallen, maar alle andere dingen zijn te verdedigen.PolarBear schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 23:05:
[...]
Als ik dit lees op VI valt het misschien allemaal wel mee;
[...]
Twee terechte, maar misschien makkelijk gegeven strafschoppen, een dubieuze strafschop en een fout van de scheidsrechter. Vervelend maar niet onmenselijk.
Overigens vind ik dat scheidsrechters vaker mogen affluiten voor strafschoppen waar te vroeg wordt ingelopen of de keeper te vroeg van z'n lijn komt en vrije trappen die worden genomen terwijl de bal geeneens stil ligt.
http://www.nu.nl/sport/39...an-paar-weken-missen.html
Toch vervelend als je net Denswil verkocht hebt en nu alleen vd Hoorn nog maar als backup hebt.
Toch vervelend als je net Denswil verkocht hebt en nu alleen vd Hoorn nog maar als backup hebt.
Tja, een beetje vooruitziende blik had dit al vooraf uitgesloten met in elk geval een extra CV.tweaker2010 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 09:20:
Bijzonder onhandig.
Van Der Hoorn speelde gister anders een hele sterke partij, zowel verdedigend als opbouwend tegen Schalke. Daarnaast zou Denswil nooit voor de plek van Veltman in aanmerking komen, omdat Denswil een linkspoot is. En Denswil heeft dit seizoen een minder solide indruk achter gelaten dan Van Der Hoorn.tweaker2010 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 09:20:
Oftewel, je staat weer lekker populair Van Der Hoorn te bashen, zonder enige onderbouwing (standaard twee-regel post van je zonder inhoud).
Ajax heeft in ieder geval voldoende centrale verdedigers. Voor rechts heb je Veltman en Van Der Hoorn (Moisander kan er ook staan in geval van nood) en links heb je Moisander, Viergever en Riedewald. Vijf spelers voor twee posities, veel clubs moeten het met minder doen.
[ Voor 15% gewijzigd door JanW op 11-01-2015 12:02 ]
Bazoer heeft volgens mij nooit als CV gespeeld, maar Tete kan dat schijnbaar weer wel (en die is toch al vrijwel klaar voor het eerste).Aghanim schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:14:
Wellicht is Heitinga ook in the picture en ik dacht dat Bazoer ook CV kan spelen.
Bij PSV was Bazoer een CVKrukar schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:25:
[...]
Bazoer heeft volgens mij nooit als CV gespeeld, maar Tete kan dat schijnbaar weer wel (en die is toch al vrijwel klaar voor het eerste).
PSV wint dus met 1-0 van Celtic en met 5-2 van Sparta Praag. Impressive.
Klopt, al was een van de redenen van de breuk met PSV dat hij zichzelf meer verdedigende middenvelder vond, maar daar geen kans kreeg.
Verder heeft Ajax meer dan genoeg mogelijkheden achterin op dit moment, Veltman is nu ook weer niet heel erg geblesseerd en Mike van der Hoorn is een prima vervanger. Veel gezeur op die jongen vanwege de te hoge transferprijs die ervoor betaald is, maar daar kan hij ook niks aan doen. Ik denk dat iedere club in NL een CV van het niveau vdHoorn op de bank zou willen. Basisspelers zijn misschien beter, maar op de reservebanken van andere clubs zitten echt niet veel betere CV's.
Je kan weinig zeggen over die oefenpotjes, die 2-0 van Ajax op Schalke lijkt ook een knappe prestatie, maar Schalke speelde nou niet bepaald gemotiveerd. Enige hoogtepuntje was de knappe goal van Milik.Niku schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:05:
Niet alleen de wedstrijd van Heerenveen, maar ook die van ADO zou zijn gemanipuleerd: 'Twee oefenduels eredivisieclubs mogelijk gemanipuleerd'
Hoop dat er eens goed onderzoek naar gedaan wordt."We verdenken in elk geval één bedrijf ervan in Spanje oefentoernooien te organiseren met als het doel het fixen van wedstrijden en geld te verdienen op de gokmarkt", zegt Javier Mena van de ICSS, een particuliere sportbeveilingingsorganisatie.
Ok en nu dat Europees gaan doen.Niku schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:05:
Dan spelen die ploegen met het mes tussen de tanden en zijn ze sterker. NNederlandse ploegen zijn dan te slap.
Maar we zullen het zien
De Puskas Award is ook bekend, helaas geen RvP maar James Rodriguez.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik vind het helemaal verdiend, James zijn goal telde harder op dat moment, die woog meer.Quad schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:50:
De Puskas Award is ook bekend, helaas geen RvP maar James Rodriguez.
Ik vind de schoonheid van de goal van van Persie toch wel iets hoger. Deze goal is ook niet eens perfect in de hoek fzo, de keeper zou hem gewoon moeten hebben lijkt me. Vooral vanuit het 2e camera punt. Maar goed, award voor mooiste goal heb je toch niet zoveel aan.Quad schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:53:
Sowieso een mooie goal, maar ik gunde hem RvP ook wel graag.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ugh, ik kan die uitstraling van Blatter niet uitstaan.

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ronaldo verdient hem gewoon, maar toch vind ik, dat Neuer er meer recht op zou hebben gehad.
Ik had er een discussie met een mede-leerling over op school en die kwam met slechte argumenten aan waarom Ronaldo het zou moeten zijn. Meneer: Ja hij scoort veel, maar daar tegenover Neuer zetten, die juiste ook punten voor je pakt.
Ik heb echt geen zin meer om 365 dagen te wachten op iets wat toch geen zak meer aan is. Neuer, Schweinsteiger en noem maar op, Robben ook. Dat zijn pas echt voorbeelden voor jeugd. Je zou zelfs een Iniesta daar tot kunnen rekenen, maar die begint gewoon iets minder te worden. Iets wat heel normaal is.
Er zijn nog genoeg niet-Duitse of Nederlandse voetballers die een betere voorbeeld functie hebben, maar daar lijken ze niet eens naar op te kijken. Erg jammer..
Heeft iemand dat gezicht van Henry opgemerkt? Die kwam niet echt blij of tevreden over
Ik had er een discussie met een mede-leerling over op school en die kwam met slechte argumenten aan waarom Ronaldo het zou moeten zijn. Meneer: Ja hij scoort veel, maar daar tegenover Neuer zetten, die juiste ook punten voor je pakt.
Ik heb echt geen zin meer om 365 dagen te wachten op iets wat toch geen zak meer aan is. Neuer, Schweinsteiger en noem maar op, Robben ook. Dat zijn pas echt voorbeelden voor jeugd. Je zou zelfs een Iniesta daar tot kunnen rekenen, maar die begint gewoon iets minder te worden. Iets wat heel normaal is.
Er zijn nog genoeg niet-Duitse of Nederlandse voetballers die een betere voorbeeld functie hebben, maar daar lijken ze niet eens naar op te kijken. Erg jammer..
Heeft iemand dat gezicht van Henry opgemerkt? Die kwam niet echt blij of tevreden over
[ Voor 10% gewijzigd door Mosin op 12-01-2015 20:23 ]
Ehm, sinds wanneer telt dat mee bij de schoonheid van een goal?iPodKiller schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:51:
[...]
Ik vind het helemaal verdiend, James zijn goal telde harder op dat moment, die woog meer.
Het gaat om het mooiste doelpunt, niet de belangrijkste. Overigens was die van v Persie ook erg belangrijk.
@BamBoomBots: waarom zou Neuer hem meer verdienen dan? Courtois is toch ook niet genomineerd?
Iemand hier al de Fallon d'Floor gezien?
Nee, merp!
Een gelijkmaker op slag van rust niet dan? Die goal Van RvP draaide de hele wedstrijd om.iPodKiller schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:51:
[...]
Ik vind het helemaal verdiend, James zijn goal telde harder op dat moment, die woog meer.
PSN: Finally_Chris
Nou ook qua mooiheid en techniek was die van James ook beter hoor, meer techniek en is 10x beter naar mijn mening, terechte uitslag van een topspeler!tweaker2010 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:33:
[...]
Ehm, sinds wanneer telt dat mee bij de schoonheid van een goal?![]()
Het gaat om het mooiste doelpunt, niet de belangrijkste. Overigens was die van v Persie ook erg belangrijk.
@BamBoomBots: waarom zou Neuer hem meer verdienen dan? Courtois is toch ook niet genomineerd?
Waarom zijn Ronaldo/Messi geen voorbeelden voor de jeugd? Omdat ze te goed zijn? Ik volg je niet.Mosin schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:22:
Ronaldo verdient hem gewoon, maar toch vind ik, dat Neuer er meer recht op zou hebben gehad.
Persoonlijk begrijp ik dat mensen zich storen aan Ronaldo vanwege zijn zelf ingenomenheid. Voor mij is het de beste voetballer en de beste prof. Er zijn opnames van hem bij een show van de BBC waarbij ze zijn talent proberen te "verwetenschappelijken". Dan zie je hem ontspannen, de sympathie zelve. En je ziet hoe hard hij traint en werkt voor zijn vak. Net als Van Hooijdonk vroeger deed. Je mag het eikels vinden, maar ze halen alles uit hun carriere wat er in zit.
Messi is minstends net zo'n geweldenaar, maar voor mij toch de mindere van de twee. Zal wel net zoiets als de Stones/Beatles zijn, ik kan de Beatles niet luchten
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
Wat schreeuwde ie nou na zijn toespraakje? Iets van "Seeeeehhh!!!" of zo. Weet echt niet wat ie daar nou mee bedoelde. Was dat iets Portugees of zo? En nou donderdag laten zien tegen Atletico!
Ik las net op Voetbalzone dat CR7 dat altijd doet na een goal, hij noemde het een schreeuw van Real Madrid. Ik vond t maar raar.
http://www.vi.nl/nieuws/f...ver-transfer-te-vrede.htm
Van Geel krijgt die spitspositie maar niet ingevuld, nu weer het oog laten vallen op Mike Havenaar die na 5 optredens in een half jaar al weer weg mag bij Osasuna. Kan je net zo goed Te Vrede in de spits zetten, is ook geen wereldspits, maar ook weer niet heel verkeerd.
Van Geel krijgt die spitspositie maar niet ingevuld, nu weer het oog laten vallen op Mike Havenaar die na 5 optredens in een half jaar al weer weg mag bij Osasuna. Kan je net zo goed Te Vrede in de spits zetten, is ook geen wereldspits, maar ook weer niet heel verkeerd.
Mag toch hopen dat ze niet gaan doorzetten met die Havenaar. Ik schat dan nog steeds Te Vrede hoger in als die wat meer speelt.Sempy schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:57:
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Van Geel heeft daar de laatste jaren al moeite mee. Het is natuurlijk niet de makkelijkste positie. Als je een paar doelpunten maakt ben je al snel te duur voor een Nederlandse club en als je te vroeg komt ben je als Nederlandse club ook niet direct zo heel interessant.Sempy schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:57:
Ik krijg een beetje het idee dat hij na het toch wel onverwachte succes met Pelle denkt een gave te hebben om mislukte spitsen voor niks of weinig aan te trekken en dat ze dan vervolgens heel goed worden.
Gaat om mooiste goal, niet belangrijkste goal want dan zal goal van Gotze of Ramos wel winnen.iPodKiller schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:51:
[...]
Die goal van James, was de minste van de 3.
Die van de chick en James zijn gewoon schoten op goedgeluk, waar er best veel van zijn alleen ze houden net de bal even hoog. En dan was de goal van die chick nog mooiste van de 2.
Goal van Persie ga je nooit meer zien.
-----
Vind trouwens de manier van beste speler een beetje vreemd, ze doen dus gewoon 1 stemming onder de 23 maar hebben dan wel nominaties maar dan is de winnaar al bekend.
Vind 2 rondes stemmen beter eigenlijk, dat ze eerst uit de 23 spelers, 3 spelers komen en daaruit de beste speler wordt gekozen. Je merkt bij de shortlist dat er toch nog veel wordt gestemd op voorkeur.
[ Voor 24% gewijzigd door Joostje123 op 13-01-2015 09:28 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015