[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste
Acties:
  • 203.264 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

Niku

Alagaesii

Renfie schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:01:
Europa League wedstrijden van PSV gaan dus naar FOX.
Ajax en Feyenoord blijven bij RTL.
https://twitter.com/thijsslegers/status/547374538942857216
Kak.

Aldus een PSV supporter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Niku schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:36:
[...]

Kak.

Aldus een PSV supporter.
Gelukkig, aldus een PSV supporter. Zit tenminste de commentator van RTL er niet, dat scheelt al een hoop ergenissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 19:02
Tussen wie moesten ze kiezen?
Ligt natuurlijk aan wie tegelijk met PSV moet voetballen, waar de keuze tussen ligt.
Of kon RTL bepalen hoelaat de wedstrijden waren?

En als Feyenoord met 5 -0 verliest de eerste wedstrijd mogen ze dan nog switchen?
Of Ajax met 4-0 wint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

Niku

Alagaesii

Napo schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:40:
[...]

Gelukkig, aldus een PSV supporter. Zit tenminste de commentator van RTL er niet, dat scheelt al een hoop ergenissen ;)
Als het achter de decoder gaat is dat toch jammer. Dan maar in de kroeg kijken, ook niet vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Joostje123 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:27:
[...]

Aahja ik vind het wel geinig.

Maar je kan voetbal niet vergelijken met honkbal.
Want honkbal is per wedstrijd gewoon 200x de identieke situatie per wedstrijd.
Ja dan kan je statistische gaan werken.

Bij voetbal totaal niet, ik denk als je dit team in een team zet het geen kampioen wordt het mist creativiteit.
Waardoor de statische spelers makkelijker opgevangen kunnen worden, maar statistische gezien blijkbaar niet ;)
Precies, bij voetbal moet een speler veelzijdiger zijn dan bij honkbal.
Waardoor het moneyball idee van honkbal bij voetbal niet zal werken.

Bij honkbal heeft een speler vaak slechts 1 taak, hij zal niet naar de andere kant van het veld gaan om een andere speler te helpen.

Als ik er 3 aanvallers neerzet die alle 3 veel assists en goals maken maar alle 3 niet mee verdedigen dan heb ik een probleem. Of dat ze alle 3 niet helpen bij de opbouw etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Feyenoord en Ajax trekken per definitie hogere kijkcijfers dan PSV. Als PSV dan ook nog eens tegen een Russische ploeg moet, is de keuze wel makkelijk. Tegen Liverpool was het waarschijnlijk anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:48

Player1S

Probably out in the dark

PWM schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:55:
Feyenoord en Ajax trekken per definitie hogere kijkcijfers dan PSV. Als PSV dan ook nog eens tegen een Russische ploeg moet, is de keuze wel makkelijk. Tegen Liverpool was het waarschijnlijk anders geweest.
Snap de keuze maar vind wel dat ze na de eerste wedstrijd moeten herzien.
Stel Ajax of Feyenoord is zo goed als kansloos en PSV niet dan vind ik dat PSV voorrang heeft.

Paar jaar terug kozen ze ook voor een allang geplaatst PSV dacht ik terwijl een NEC en Twente (pff heel lang geleden was dat dus) nog ergens voor speelden. Ik weet nog dat de lokale zenders de kijkrechten toen kochten en betere kijkcijfers hadden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
JST94 schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:47:
Het kan een klein voordeel zijn dat AS Roma op 1 maart thuis tegen Juventus speelt. Ik ben benieuwd of AS Roma dan op volle oorlogssterkte naar de Kuip zal komen.
Wedstrijd is een dag verschoven, dus de topper word nu op 2 maart gespeeld. Waarom? Geen idee.
L1nt schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 21:21:
[...]
Stel Ajax of Feyenoord is zo goed als kansloos en PSV niet dan vind ik dat PSV voorrang heeft.
Dat gaat lastig, je zit ook met speeltijden te kijken. Feyenoord speelt de return in de Kuip om 21.05, PSV speelt in Rusland om 18.00. Als Ajax dus op hun bek zou zijn gegaan en kans op een ronde verder komen is minimaal zou je PSV én Feyenoord kunnen uitzenden. Met de speeltijden is dat ook mogelijk

Maar stel Feyenoord gaat met 0-6 op hun bek in Rome en Ajax en PSV hebben een grotere kans om een ronde verder te komen, dan kan je moeilijk PSV én Ajax uitzenden. Want PSV speelt om 18.00 en Ajax om 19.00.

Begrijp je punt, en ben het er helemaal mee eens. Maar het is misschien niet mogelijk..

[ Voor 60% gewijzigd door JST94 op 24-12-2014 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:47
Bij de returns gaat dat nog niet werken, bij een verder vervolg wel, mochten alledrie door weten te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Dan wel natuurlijk, dan word er weer opnieuw gekeken. Maar dan zit je weer met speeltijden te kijken.

Ik denk alleen niet dat PSV, Ajax én Feyenoord door zullen gaan. Maar laten we het hopen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik lees op diverse sites dat Ajax Stefano Denswil transfervrij laat vertrekken. Beetje vreemd, daar er nog niet echt iemand sterker is dan Moisander op die positie en toevallig ook nog wil vertrekken.

Ben benieuwd wat die <knip> gaat doen en of het waar is wat geschreven wordt.

Nergens voor nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 30-12-2014 09:35 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ik las dat Ajax Moisander wou behouden tot aan het einde van het seizoen. Wat zou betekenen dat Denswil sowieso niet zou bijtekenen en zou vertrekken.

Ze kunnen vd Hoorn toch op de positie zetten van Moisander indien nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 06:17
JST94 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:51:
Ik las dat Ajax Moisander wou behouden tot aan het einde van het seizoen. Wat zou betekenen dat Denswil sowieso niet zou bijtekenen en zou vertrekken.

Je hebt Viergever en Riedewald natuurlijk ook nog. Denswil doet moeilijk over zijn contract verlengen omdat hij in de basis wil staan, maar hij krijgt het niet voor elkaar om Moisander eruit te spelen. Als je dan niet wilt tekenen dat is jammer, genoeg die daar kunnen spelen. En je kunt beter kans maken om kampioen worden met Moisander dan nu een paar ton vangen..

Klein detail dit is dezelfde zaakwaarnemer als die van Kenneth Vermeer en daar zijn ze bij Ajax al niet zo blij mee. Hij vertelde ook dat Denswil pas bij moet tekenen wanneer Moisander weg is. Denswil mag overigens deze winterstop niet overstappen naar Feyenoord en PSV

[ Voor 16% gewijzigd door Gynnad op 30-12-2014 10:52 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

JST94 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:51:

Moisander mag in de winterstop wel weg, alleen naar een goede club in het buitenland heeft de Boer gezegd.

Van der Hoorn is bruikbaar als invaller, maar om nu hem in de basis te zetten... daar komt hij tekort voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gynnad schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:48:
[...]

Je hebt Viergever en Riedewald natuurlijk ook nog. Denswil doet moeilijk over zijn contract verlengen omdat hij in de basis wil staan, maar hij krijgt het niet voor elkaar om Moisander eruit te spelen. Als je dan niet wilt tekenen dat is jammer, genoeg die daar kunnen spelen. En je kunt beter kans maken om kampioen worden met Moisander dan nu een paar ton vangen..

Klein detail dit is dezelfde zaakwaarnemer als die van Kenneth Vermeer en daar zijn ze bij Ajax al niet zo blij mee. Hij vertelde ook dat Denswil pas bij moet tekenen wanneer Moisander weg is. Denswil mag overigens deze winterstop niet overstappen naar Feyenoord en PSV
Buitenkansje voor Ajax, én geld vangen, én tegenstanders zwakker maken. Ik zeg doen!

Feyenoord, lees je mee? :+

Even serieus, bij wat voor club denkt Denswil in de basis te komen?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:32
tweaker2010 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:09:
[...]

Moisander mag in de winterstop wel weg, alleen naar een goede club in het buitenland heeft de Boer gezegd.

Van der Hoorn is bruikbaar als invaller, maar om nu hem in de basis te zetten... daar komt hij tekort voor.
Jij hebt het nieuws vandaag nog niet gelezen blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

JanW schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:11:
[...]
Jij hebt het nieuws vandaag nog niet gelezen blijkt.
Volgens mij begrijp jij het spel niet helemaal wat hier gespeeld wordt om Denswil onder druk te zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ramzzz schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:10:
[...]

Buitenkansje voor Ajax, én geld vangen, én tegenstanders zwakker maken. Ik zeg doen!

Feyenoord, lees je mee? :+

Even serieus, bij wat voor club denkt Denswil in de basis te komen?
Ik geloof niet dat Feyenoord erg geïnteresseerd zal zijn in Denswil, ze hebben imho de beste verdediging van NL op dit moment ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Inderdaad, ze mogen nu allebei gratis weg.
Raar beleid IMHO. Je zou juist nog geld willen vangen voor spelers met een aflopend contract, maar daar hebben ze in Amsterdam blijkbaar al wel genoeg van, en dus mogen ze gratis weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Afvalzak schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:12:
[...]

Ik geloof niet dat Feyenoord erg geïnteresseerd zal zijn in Denswil, ze hebben imho de beste verdediging van NL op dit moment ;)
Mijn idee. Denswil hoeft bij de 'top-3' imho niet op een basisplaats te rekenen. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:32
tweaker2010 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:12:
[...]

Volgens mij begrijp jij het spel niet helemaal wat hier gespeeld wordt om Denswil onder druk te zetten. ;)
Als je denkt dat het een spel is, dan zou het slim zijn dat in je post aan te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 16:31
dutchgio schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:12:
Raar beleid IMHO. Je zou juist nog geld willen vangen voor spelers met een aflopend contract, maar daar hebben ze in Amsterdam blijkbaar al wel genoeg van, en dus mogen ze gratis weg..
Spelers moeten ook willen. Elke club heeft als beleid om geld te verdienen op spelers die vertrekken, maar dat lukt nou eenmaal niet altijd, hoewel het Ajax vaker lukt dan de meeste andere clubs.

Volgens mij kan Denswil prima een gaatje opvullen bij Feyenoord als een van de 2 heren achterin voor de hoofdprijs vertrekt. Bij PSV, Twente en Vitesse kan hij zo in de basis en prima verdienen. Hij is beter dan twijfelaars als Bruma en Bengtsson.

Dan ga ik wel af op wat ik zelf van Denswil heb gezien in bijv. de CL en niet de verhalen die nu de ronde over hem doen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
L1nt schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 21:21:

Paar jaar terug kozen ze ook voor een allang geplaatst PSV dacht ik terwijl een NEC en Twente (pff heel lang geleden was dat dus) nog ergens voor speelden. Ik weet nog dat de lokale zenders de kijkrechten toen kochten en betere kijkcijfers hadden.
En jij denkt dat Fox de wedstrijd uit handen gaat geven als blijkt dat die ineens interessanter is dan de anderen? :D
dutchgio schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:12:
Het beleid is inderdaad om spelers bij voorkeur niet transfervrij te laten vertrekken. Je kunt dat echter niet altijd voorkomen, als ze niet bijtekenen en niemand koopt ze dan houdt het op.

Los daarvan was ook het beleid om iemand met een aflopend contract niet meer per definitie de voorkeur te geven boven zijn potentiele vervanger. Zo zou Denswil feitelijk de voorkeur boven Moisander krijgen omdat die laatste toch weg gaat. Dat is voor de continuiteit van het team beter en voor Moisander een aanvullende motivatie om dan maar bij te tekenen (weinig kans) of voor het aflopen van het contract te vertrekken.

Zo geformuleerd is het ook niet zo dat iemand die niet wil bijtekenen op de bank belandt, maar dat iemand die toch al weggaat zijn positie kan verliezen aan een opkomende vervanger om zo het team daar alvast op voor te bereiden. Denswil heeft echter het probleem dat hij gewoon nog niet goed genoeg is waardoor hij niet altijd in de basis staat en Moisander dus nog niet op de bank belandt. Helaas voor Denswil zit er in zijn hoofd dat hij garanties moet krijgen (wie praat hem dat in?) en die kan je als club natuurlijk nooit geven.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Na Denswil mag ook Lerin Duarte vertrekken bij Ajax alleen dan wel voor een transfersom. Duarte gaat al niet meer mee op trainingskamp naar Qatar. Het lijkt er op dat Ajax alvast plaats maakt voor Sinkgraven (misschien is Duarte nog niet eens zo verkeerd voor Heerenveen?). Verder wil Ajax Sheraldo Becker en Ruben Ligeon verhuren voor de rest van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gynnad schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:49:
Na Denswil mag ook Lerin Duarte vertrekken bij Ajax alleen dan wel voor een transfersom. Duarte gaat al niet meer mee op trainingskamp naar Qatar. Het lijkt er op dat Ajax alvast plaats maakt voor Sinkgraven
Volgens mij is Ajax allang rond met Heerenveen over Sinkgraven, anders zouden die toch wel een keer geklaagd hebben over het openlijk geflirt van o.a. De Boer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gynnad schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:49:
Na Denswil mag ook Lerin Duarte vertrekken bij Ajax alleen dan wel voor een transfersom. Duarte gaat al niet meer mee op trainingskamp naar Qatar. Het lijkt er op dat Ajax alvast plaats maakt voor Sinkgraven (misschien is Duarte nog niet eens zo verkeerd voor Heerenveen?). Verder wil Ajax Sheraldo Becker en Ruben Ligeon verhuren voor de rest van het seizoen.
Opvallend vind ik. Toch de zoveelste miskoop onder de Boer. Een speler die voor de breedte wordt gehaald en vervolgens amper een kans geven. Qua scouting is het slecht gesteld bij Ajax de laatste jaren.
Alsof die gehypte Sinkgraven Ajax naar een hoger niveau gaat tillen... ze hebben nu ervaren spelers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Inderdaad, zoals Zimling?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
tweaker2010 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 00:08:
[...]

Opvallend vind ik. Toch de zoveelste miskoop onder de Boer. Een speler die voor de breedte wordt gehaald en vervolgens amper een kans geven. Qua scouting is het slecht gesteld bij Ajax de laatste jaren.
Alsof die gehypte Sinkgraven Ajax naar een hoger niveau gaat tillen... ze hebben nu ervaren spelers nodig.
Sinkgraven is 1 van de grootste talenten op het veld die in de basis speelt bij een subtopper, natuurlijk wil je die erbij hebben!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Maher was/is ook een groot talent, maar niet elk talent kan het waarmaken bij een topclub. Er zijn ook genoeg spelers van bijv een club als Twente mislukt bij Ajax.

En dan vergeet ik 'aanwinst' vd Hoorn nog. Dat was ook een toptalent bij Utrecht...

[ Voor 20% gewijzigd door tweaker2010 op 03-01-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
tweaker2010 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:39:
Maher was/is ook een groot talent, maar niet elk talent kan het waarmaken bij een topclub. Er zijn ook genoeg spelers van bijv een club als Twente mislukt bij Ajax.

En dan vergeet ik 'aanwinst' vd Hoorn nog. Dat was ook een toptalent bij Utrecht...
Soms moet je een gok nemen natuurlijk, je kunt niet 'iedereen' laten lopen omdat ze misschien zullen falen. Kijk eens hoeveel spelers topclubs kopen en hoe weinig er daarvan doorbreken. Al die spelers die nu worden verhuurd aan Vitesse etc die zie je bijna nooit het eerste halen van het team van wie ze worden gehuurd.

Sinkgraven doet het nu gewoon erg goed, jong talent met de drive naar voren. Zeker een goede versterking al dan niet voor de bank/basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
martinusz schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 09:50:
[...]

Sinkgraven is 1 van de grootste talenten op het veld die in de basis speelt bij een subtopper, natuurlijk wil je die erbij hebben!
Stuur je Denswil of Duarte in ruil daarvoor naar Heerenveen toe, zijn ze daar ook weer blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gynnad schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:45:
[...]
Soms moet je een gok nemen natuurlijk, je kunt niet 'iedereen' laten lopen omdat ze misschien zullen falen.
De kans is groter dat ze falen dan dat ze het halen maar ook zijn er voorbeelden van spelers die het wel 'halen'.

Neem in dezen Strootman als 'perfect' voorbeeld. Vaak genoeg is er gezegd dat hij de stap niet kon maken.

Grootste nadeel van de huidige tijd is dat men die stap al heel snel lijkt te moeten maken terwijl het wellicht handiger is een jaar extra ervaring op te doen bij een Heerenveen waar de druk compleet anders is. Daar wordt je niet snel afgeschreven na één fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
tweaker2010 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 00:08:
[...]

Aan de andere kant ook veel gemiste kansen qua aankopen.
Mokotjo was ook een uitblinker in de Eredivisie, en met het vetrek van Blind in zicht had men een nummer 6 nodig. 1+1=2 zou je zeggen maar dat durft men dan toch niet aan of iets dergelijks en dan doet Twente goede zaken, met naast Mokotjo ook nog Ziyech.

Met onder andere Zimling, Viergever en Duarte is het nog niet zo best gesteld, de enige positieve 'gok' die goed uitvalt is Milik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

tweaker2010 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:39:

Sinkgraven heb ik persoonlijk te weinig beeld van om wat over te kunnen zeggen, heb het niet genoeg gevolgd. Maar van Maher en vd Hoorn was bij voorbaat al twijfel of ze het wel aan konden, dus dat zijn mogelijk niet de beste voorbeelden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dutchgio schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:53:
[...]

Mokotjo was ook een uitblinker in de Eredivisie, en met het vetrek van Blind in zicht had men een nummer 6 nodig. 1+1=2 zou je zeggen maar dat durft men dan toch niet aan of iets dergelijks en dan doet Twente goede zaken, met naast Mokotjo ook nog Ziyech.

Met onder andere Zimling, Viergever en Duarte is het nog niet zo best gesteld, de enige positieve 'gok' die goed uitvalt is Milik.
Schone bleek toch wel een redelijke gok te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dutchgio schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:53:
[...]

Het probleem met Mokotjo was dat er nog geen bod binnen was voor Blind.
En toen er wel een bod binnen kwam zat Mokotjo al bij Twente.
En ik denk niet dat Mokotjo naar Ajax was gegaan zonder een garantie dat Blind dezelfde zomer weg zou gaan.

Bij Duarte is het jammer dat hij nooit die lijn doorgezet heeft van die eerste CL wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Laatst online: 20-09 18:53
Deadsy schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:17:
[...]

Het probleem met Mokotjo was dat er nog geen bod binnen was voor Blind.
En toen er wel een bod binnen kwam zat Mokotjo al bij Twente.
En ik denk niet dat Mokotjo naar Ajax was gegaan zonder een garantie dat Blind dezelfde zomer weg zou gaan.

Bij Duarte is het jammer dat hij nooit die lijn doorgezet heeft van die eerste CL wedstrijd.
Vanaf het moment dat Blind die voorzet op Van Persie gaf wist je dat er een bod ging komen...
Dit is gewoon wanbeleid van Ajax. Mokotjo wilde naar Ajax, dus had ie wss ook wel geaccepteerd dat ie het eerste jaar tweede keus achter Blind zou kunnen zijn.
Sowieso had je iemand achter Blind nodig, want Poulsen was ál weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
P.K. schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:46:
[...]

Vanaf het moment dat Blind die voorzet op Van Persie gaf wist je dat er een bod ging komen...
Dit is gewoon wanbeleid van Ajax. Mokotjo wilde naar Ajax, dus had ie wss ook wel geaccepteerd dat ie het eerste jaar tweede keus achter Blind zou kunnen zijn.
Sowieso had je iemand achter Blind nodig, want Poulsen was ál weg.
Dat Mokotjo het geaccepteerd had dat hij het eerste jaar 2e keus zou zijn is jouw mening en dus geen feit.
ZIyech gaf ook gewoon toe dat hij naar Twente ging in plaats van Feyenoord omdat hij bij Feyenoord geen garantie kreeg.
Of Mokotjo dat goed had gevonden weten we gewoon niet.
Bij Cillissen ging men er ook vanuit dat er een bod zou komen maar dat kwam ook niet.

Tot het bod er daadwerkelijk is heb je geen garantie dat een speler daadwerkelijk weg gaat.
Het zou niet de eerste keer zijn dat een speler wat moois op een WK of EK laat zien en dat iedereen zegt dat hij weg gaat maar dat er uiteindelijk gewoon geen bod komt.

En ik betwijfel dat Ajax een vervanger voor Poulsen had gehaald in het geval dat Blind was gebleven.
Als Blind was gebleven dan hadden ze de de plek van Poulsen denk ik intern opgevuld.

[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 03-01-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Laatst online: 20-09 18:53
Deadsy schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:55:
[...]

Dat Mokotjo het geaccepteerd had dat hij het eerste jaar 2e keus zou zijn is jouw mening en dus geen feit.
ZIyech gaf ook gewoon toe dat hij naar Twente ging in plaats van Feyenoord omdat hij bij Feyenoord geen garantie kreeg.
Of Mokotjo dat goed had gevonden weten we gewoon niet.
Bij Cillissen ging men er ook vanuit dat er een bod zou komen maar dat kwam ook niet.

Tot het bod er daadwerkelijk is heb je geen garantie dat een speler daadwerkelijk weg gaat.
Het zou niet de eerste keer zijn dat een speler wat moois op een WK of EK laat zien en dat iedereen zegt dat hij weg gaat maar dat er uiteindelijk gewoon geen bod komt.

En ik betwijfel dat Ajax een vervanger voor Poulsen had gehaald in het geval dat Blind was gebleven.
Als Blind was gebleven dan hadden ze de de plek van Poulsen denk ik intern opgevuld.
Volgens mij was er nooit concrete interesse voor Cillessen. En al zou dat, dan had Ajax in Vermeer een prima back-up, daar gaat het om.
Voor '6' had Ajax alleen Blind, waar de hele wereld lyrisch over was. Poulsen was vertrokken.
Dan moet je gewoon zorgen dat er een goede vervanger komt. In de jeugd stond er geen een klaar en Serero was nog niet geprobeerd op die positie.

Ajax was gecharmeerd van Mokotjo, Mokotjo wilde naar Ajax. Die dingen staan vast. Ajax is redelijk bekend met vertrekkende spelers aan het eind van de transferperiodes. Er was ruimte voor een extra '6' in de selectie. Dan is het gewoon wanbeleid dat je eind augustus Zimling moet halen, terwijl je de hele zomer Mokotjo kon ophalen.
Armoedig zelfs.

[ Voor 3% gewijzigd door P.K. op 03-01-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het was al met al gewoonweg niet zo'n beste transferperiode.
Het feit dat men mu opneemt in nieuwe contracten dat een vertrek naar Feyenoord of PSV geen optie is zegt ook wel weer genoeg, achteraf hebben ze zich ook aardig vergist door Vermeer te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
P.K. schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:42:
[...]

Ajax was gecharmeerd van Mokotjo, Mokotjo wilde naar Ajax. Die dingen staan vast.
Ja er was van beide kanten interesse maar je weet niet of Mokotjo bereid was om een jaar bankzitter te worden.
En dat er interesse in een speler is betekend nog lang niet dat de speler ook weg gaat.

Op het moment dat Mokotjo de transfer maakte naar Twente zat Blind nog gewoon bij Ajax en wij weten niet of Mokotjo bereid was om 2e keus te spelen bij Ajax.
Nu kunnen we een hele lange discussie hier over voeren maar dit zijn gewoon 2 punten waar je niet omheen kunt.

Ja deze transfer periode was uiterst zwak voor Ajax maar achteraf is het altijd makkelijk om zulke dingen te gaan zeggen. Vooral als we de details in voorkeuren van de spelers niet kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Twente kon Mokotjo die zekerheid ook niet geven, bij een topclub is nu eenmaal veel meer concurrentie dan bij PEC. Hetzelfde geldt voor spelers als Narsingh en Maher die bij PSV op bank terecht kwamen.

Ajax slaagt er steeds niet in om adequaat te handelen en vooraf alvast een opvolger halen bij het vertrek van belangrijke spelers schijnt bijzonder lastig te zijn, terwijl PSV dat wel lukt. Gevolg: Ajax betaalt keer op keer de hoofdprijs voor een breedte aankoop omdat ze te voorzichtig zijn.

Edit: lees net dat Denswil naar Club Brugge vertrekt. Wat een wanbeleid van Ajax. Die speler hoor je ook nooit meer iets van.

[ Voor 11% gewijzigd door tweaker2010 op 04-01-2015 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:40
tweaker2010 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 00:49:

Edit: lees net dat Denswil naar Club Brugge vertrekt. Wat een wanbeleid van Ajax. Die speler hoor je ook nooit meer iets van.
En wat had Ajax dan moeten doen? Denswil wilde zijn aflopende contract niet verlengen omdat hij geen garantie op een basisplaats had. Dus je kan hem transfervrij laten gaan van de zomer of je laat hem nu naar Brugge gaan en mocht hij daar per ongeluk wel succesvol zijn, dan pakt Ajax een afgesproken aandeel in de transfersom mee. Lijkt me het best haalbare scenario in een situatie met een speler die niet wil bijtekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
tweaker2010 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 00:49:
Twente kon Mokotjo die zekerheid ook niet geven, bij een topclub is nu eenmaal veel meer concurrentie dan bij PEC. Hetzelfde geldt voor spelers als Narsingh en Maher die bij PSV op bank terecht kwamen.

Ajax slaagt er steeds niet in om adequaat te handelen en vooraf alvast een opvolger halen bij het vertrek van belangrijke spelers schijnt bijzonder lastig te zijn, terwijl PSV dat wel lukt. Gevolg: Ajax betaalt keer op keer de hoofdprijs voor een breedte aankoop omdat ze te voorzichtig zijn.

Nou spreek je jezelf toch echt tegen. Als ie het bij Brugge niet dermate goed doet "dat je nog iets van em hoort", dan was ie bij Ajax ook echt niet alsnog doorgebroken.

@P.K. Als Ajax Mokotjo had gehaald, die nou nog niet echt briljant speelt bij Twente, had Serero nooit op 6 komen te staan. Dat doet ie prima, heb dit een stuk liever dan een gehypte mokotjo waarbij je net als bij Zimling geen idee hebt hoe ie het zou gaan doen.
Overigens heeft Mokotjo net als Zijech min of meer een garantie op een basisplaats gehad, anders was ie echt wel naar PSV gegaan wat hem een hoger salaris bood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sempy schreef op zondag 04 januari 2015 @ 09:05:
[...]
En wat had Ajax dan moeten doen? Denswil wilde zijn aflopende contract niet verlengen omdat hij geen garantie op een basisplaats had. Dus je kan hem transfervrij laten gaan van de zomer of je laat hem nu naar Brugge gaan en mocht hij daar per ongeluk wel succesvol zijn, dan pakt Ajax een afgesproken aandeel in de transfersom mee. Lijkt me het best haalbare scenario in een situatie met een speler die niet wil bijtekenen.
Ik vind het gewoon vrij knullig dat Ajax Denswil een half jaar voordat zijn contract afloopt hem transfervrij laat vertrekken. Hoe graag wil je dan van je spelers af? Denswil is nog maar 21 jaar en heeft bij Ajax nog niet echt een kans gekregen. Straks wandelt Moisander deze zomer ook de deur uit en dan heb je zijn jonge opvolger een half jaar eerder gratis weggestuurd.

[ Voor 13% gewijzigd door tweaker2010 op 04-01-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

tweaker2010 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:24:
[...]

Ik vind het gewoon vrij knullig dat Ajax Denswil een half jaar voordat zijn contract afloopt hem transfervrij laat vertrekken. Hoe graag wil je dan van je spelers af? Denswil is nog maar 21 jaar en heeft bij Ajax nog niet echt een kans gekregen. Straks wandelt Moisander deze zomer ook de deur uit en dan heb je zijn jonge opvolger een half jaar eerder gratis weggestuurd.
Hij wou zelf niet bijtekenen. Dus Ajax poogde wel, Denswil wou gewoon garanties. Als Ajax die niet kan geven, dan houdt het toch echt op. Moisander zie ik ook wel vertrekken, ik hoop dat Ajax op de achtergrond al bezig is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Blijkbaar zien ze in Denswil dus niet de gewenste opvolger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
P.K. schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:42:
[...]Voor '6' had Ajax alleen Blind, waar de hele wereld lyrisch over was.
Heb ik iets gemist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Outerspace schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:27:
[...]
Moisander zie ik ook wel vertrekken, ik hoop dat Ajax op de achtergrond al bezig is.
Dat is het probleem dus elke keer. Ze hadden ook nu alvast een opvolger kunnen halen ipv Denswil al begin januari weg te sturen. Nu komen ze pas in actie als Moisander ook weg is, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

tweaker2010 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:54:
[...]

Dat is het probleem dus elke keer. Ze hadden ook nu alvast een opvolger kunnen halen ipv Denswil al begin januari weg te sturen. Nu komen ze pas in actie als Moisander ook weg is, vrees ik.
Ze hebben Viergever toch al gehaald? Die speelde ook altijd LCV. Die speelt ook al menig jaartje mee, ervaring genoeg (op Europees niveau na).

Maar goed, ik zie Ajax Heitinga wel halen. Een beetje in de Ooijer-rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Inderdaad, je kunt wel iedere keer jong spul ophalen, maar bij Ajax mis ik nu toch echt iemand achterin die al wat mee heeft gemaakt. Want dat deed een Poulsen wel goed vind ik. Nee, niet spectaculair en soms simpelweg irritant, maar dat sobere heb je wel nodig. Gewoon weten dat je niet moet pingelen, een beuk uitdelen op een handige manier en de tegenstander irriteren. Dat mis ik nu eigenlijk helemaal bij Ajax. Dat hebben ze bij Feyenoord veel meer (traditioneel al, niet in extremis ten opzichte van Ajax).

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Zo, weer terug uit de Kuip. Je merkt toch dat er tijdens zo'n duel veel ander publiek zit dat tijdens een Eredivisiewedstrijd. Niet erg hoor, maar het is toch wel wennen. :9

Nikszeggende wedstrijd tegen FC Emmen, gelukkig wel gewonnen. :+ Mooi dat er weer twee spelers hun debuut hebben mogen maken in het 1e van Feyenoord (Jari Schuurman, ja, die jongen die vernoemd is naar Litmanen :+ en Bart Nieuwkoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 09:01

Vos

AFCA

Prima gedaan door mijn lokale cluppie :). Hopen dat de FC de lijn kan doorzetten van de 1e seizoenshelft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
[...]

De contractonderhandelingen met Denswil dateren al vanaf maart 2014 of zo, hij weigert bij te tekenen en dus is hij zo lang hij dit weigert nooit een echte kandidaatopvolger voor Moisander. Kansen heeft hij genoeg gekregen (vorig seizoen 28 optredens), maar het is natuurlijk zo dat Moisander in de basis staat omdat hij beter is. Tel daar zijn matige optredens de paar keer dat hij dit seizoen mocht spelen en zijn "uit de hoogte"-gedrag (basis plaats eisen, uitspraken sportgala Amsterdam) bij op. Ik kan me echt voorstellen dat men bij Ajax blij is om het zo op te lossen en er mogelijk nog wat aan over te houden.

De Boer heeft eerder al aangegeven dat Denswil, Riedewald en Viergever als potentiele vervangers klaar stonden en dat er bij een vertrek van Moisander in de winterstop niemand bij hoeft. Denswil is dus afgevallen en nu kan je mooi gaan bekijken of een van die andere 2 wel goed genoeg is als LCV en ondertussen kan Marc Overmars alvast een shortlist maken voor de zomertransferperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ajax is weer lekker bezig vandaag, nadat ze Onana al hadden vast gelegd als keeper. Hebben ze nu ook een 17 jarige jeugdinternational van Denemarken vast gelegd (Dolberg). Verder hebben van de Beek en Nouri hun contract tot 2018 verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Dolberg heeft van de zomer al stage gelopen bij de A1 en wordt al tijden gevolgt door john Steen Olsen, dan zal het wel een aardige voerballer zijn hoop ik.

Die verlengingen van a-junioren is de tijd van het jaar, alle contracten openbreken zodat iedereen de maximale termijn van 3 jaar voor een onder 18-speler vast ligt. Het schijnt dat Cerny ook een dezer dagen gaat verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Sempy schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:54:
Dolberg heeft van de zomer al stage gelopen bij de A1 en wordt al tijden gevolgt door john Steen Olsen, dan zal het wel een aardige voerballer zijn hoop ik.

Die verlengingen van a-junioren is de tijd van het jaar, alle contracten openbreken zodat iedereen de maximale termijn van 3 jaar voor een onder 18-speler vast ligt. Het schijnt dat Cerny ook een dezer dagen gaat verlengen.
En het plan is dat Nouri begin april met een paar jaar gaat verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gynnad schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:44:
Ajax is weer lekker bezig vandaag, nadat ze Onana al hadden vast gelegd als keeper. Hebben ze nu ook een 17 jarige jeugdinternational van Denemarken vast gelegd (Dolberg). Verder hebben van de Beek en Nouri hun contract tot 2018 verlengd.
Onana wie? Barca heeft meestal geen goede keepers in huis, die kopen ze elders.Dus ik vraag me af of Ajax hier nu zoveel beter mee is, in Nederland zijn er heus wel betere jonge keepers te vinden.
Die Deen daar verwacht ik eerlijk gezegd een stuk meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dat slimmigheidje van de zaakwaarnemer van Vermeer zou het mij niet verbazen wanneer Feyenoord Ajax wel degelijk ter woord zal gaan staan wanneer Ajax serieuze interesse ten toon zal spreiden voor De Vilhena. Moeten de berichten inzake de Vilhena natuurlijk wel waar zijn.

Mochten zowel de Vilhena als Sinkgraven naar Ajax gaan dan doen ze het bij Ajax bepaald toch niet slecht lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Sinkgraven is een mooie versterking die ik wel zie zitten en het zou me niet eens verbazen als die transfer deze periode of uiterlijk van de zomer komt. Vilhena kan ik me niet voorstellen. Ajax heeft al een heel aardige bezetting op het middenveld en met Sinkgraven erbij wordt het dan wel heel druk bezet. Verder zit Vilhena niet voor niks op de bank bij Feyenoord, kan me niet voorstellen dat Ajax daarvoor wil betalen, als hij nou transfervrij was, zou je misschien een gokje kunnen wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:58:
[...]

Onana wie? Barca heeft meestal geen goede keepers in huis, die kopen ze elders.Dus ik vraag me af of Ajax hier nu zoveel beter mee is, in Nederland zijn er heus wel betere jonge keepers te vinden.
Komt transfervrij over dus dan kan je een gokje wagen. Er zouden grote clubs ook achter hem aan zitten, maar wat daar van waar is weet je nooit. Liever zo'n speler dan een gokje voor 3/4 miljoen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vos schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:51:
[...]
Komt transfervrij over dus dan kan je een gokje wagen. Er zouden grote clubs ook achter hem aan zitten, maar wat daar van waar is weet je nooit. Liever zo'n speler dan een gokje voor 3/4 miljoen ;).
Enig idee wat die Onana voor salaris vangt? En dat voor een backup keeper. Hij zal heus niet voor een appel en ei naar Nederland komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Mwa, blijkbaar zit er wel potentie in.
Komt toch uit de jeugd van Barca maar kon daar dus ook gewoon bijtekenen, dus Ajax moet er wel wat tegenover gezet hebben om naar Nederland te komen..
Met alleen een goed verhaal red je dat vast niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:22
tweaker2010 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:37:
[...]

Enig idee wat die Onana voor salaris vangt? En dat voor een backup keeper. Hij zal heus niet voor een appel en ei naar Nederland komen.
Zodra ie 18 is zou het toch minimaal een salaris van 3 ton moeten worden omdat hij buiten EU vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:19
HamburgerHenk schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:54:
[...]

Zodra ie 18 is zou het toch minimaal een salaris van 3 ton moeten worden omdat hij buiten EU vandaan komt.
in 2012 was het 550.000 per jaar voor spelers >21. voor spelers daaronder is het de helft (275.000)

http://www.ad.nl/ad/nl/56...r-spelers-buiten-EU.dhtml

Ik weet niet wat het in 2015 is, maar volgens mij (verbeter me als ik het fout heb) verdienen voetballers buiten de EU >21 150% van het gemiddelde salaris van de eredivisie. <21 is dat volgens mij 75%

[ Voor 17% gewijzigd door kimiferrari op 06-01-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:22
kimiferrari schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:07:
[...]

in 2012 was het 550.000 per jaar voor spelers >21. voor spelers daaronder is het de helft (275.000)

http://www.ad.nl/ad/nl/56...r-spelers-buiten-EU.dhtml
zoveel zelfs :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:37:
[...]

Nee, vertel het mij eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:03:
Na dat slimmigheidje van de zaakwaarnemer van Vermeer zou het mij niet verbazen wanneer Feyenoord Ajax wel degelijk ter woord zal gaan staan wanneer Ajax serieuze interesse ten toon zal spreiden voor De Vilhena. Moeten de berichten inzake de Vilhena natuurlijk wel waar zijn.

Mochten zowel de Vilhena als Sinkgraven naar Ajax gaan dan doen ze het bij Ajax bepaald toch niet slecht lijkt mij.
Vilhena naar Ajax? Zie ik niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Prins Ali van Jordanië wil FIFA-baas worden

Tuurlijk zo'n steenrijke prins zal de boel wel ff veranderen. Ik las het het al op meerdere Engelse fora maar het wordt nu echt tijd voor een nieuwe voetbalbond !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

rikoos schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:23:
Prins Ali van Jordanië wil FIFA-baas worden

Tuurlijk zo'n steenrijke prins zal de boel wel ff veranderen. Ik las het het al op meerdere Engelse fora maar het wordt nu echt tijd voor een nieuwe voetbalbond !!
Zover zal het niet gaan denk ik, voor wat betreft deze verkiezing denk ik dat het balletje naar Jerome Champagne gaat.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:52
Ik hoorde 't vanochtend op de radio en hij schijnt juist heel sterk anti-corruptie etc. te zijn en tegen machtsmisbruik/omkoping te zijn. Al is dat ook gelijk de reden dat hij geen kans maakt vermoed ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
En of hij steenrijk is weet ik ook niet zeker, Jordanie zit net verkeerd wat betreft olie- en gasvoorraden (moeten ze gewoon importeren) dus niet te vergelijken met Saoedische prinsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

rik86 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:39:
Ik hoorde 't vanochtend op de radio en hij schijnt juist heel sterk anti-corruptie etc. te zijn en tegen machtsmisbruik/omkoping te zijn. Al is dat ook gelijk de reden dat hij geen kans maakt vermoed ik...
Nee, hij zou zich populair maken als hij het tegendeel zou beweren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:52
Ramzzz schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:20:
[...]

Nee, hij zou zich populair maken als hij het tegendeel zou beweren...
Wel bij de mensen die hem moeten kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
tweaker2010 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:58:
[...]

Speelde fantatisch tegen Ajax in the Youth League, natuurlijk verder heb ik hem ook niet aan het werk gezien. En je hoort niet op één wedstrijd te oordelen. Maar neem aan de de scouts er goed naar hebben gekeken. En hij is transfervrij dus heel erg veel zal hij ook niet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Barca wou zelf toch verlengen met Onana? Lijkt me toch dat die wel een aardig potje kan keepen, speelt ook niets voor niets bij Barca natuurlijk.

Niet geschoten is altijd mis zeg ik maar zo, met zoveel geld op de bankrekening moet je wel een gokje kunnen wagen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JST94 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:39:
[...]

Vilhena naar Ajax? Zie ik niet gebeuren.
Frank de Boer is gecharmeerd van de Vilhena, zo liet hij blijken met dat het duidelijk werd dat Eriksen niet bij Ajax zou blijven. Hij zag toentertijd echter problemen aangezien de Vilhena bij Feyenoord speelde. Na dat slimmigheidje van de zaakwaarnemer van Vermeer zou het mij niet verbazen als het standpunt van de Boer c.q. Ajax aan het opschuiven is geraakt in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:54

PauseBreak

derp!

En tussen het Ajax gespeculeer door komt PSV met een transfer (huur met optie tot koop) :P
PSV huurt François Marquet van Standard

PSV heeft de Belg François Marquet gehuurd van Standard Luik. De 19-jarige middenvelder wordt toegevoegd aan de selectie van Jong PSV. Na de huurperiode van een half seizoen heeft PSV een optie tot koop op de technisch vaardige speler, die dit weekeinde al direct meegaat op trainingskamp naar Turkije. Hij tekende zaterdagmiddag zijn contract.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
rik86 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:10:
[...]

Wel bij de mensen die hem moeten kiezen
Dat blijft het grootste probleem dat landen als Brunei hetzelfde stemrecht hebben als Duitsland en Engeland. Zolang deze kleine dwergen zoveel invloed blijven houden zal het moeilijk worden om het uit te roeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:27:
[...]

Frank de Boer is gecharmeerd van de Vilhena, zo liet hij blijken met dat het duidelijk werd dat Eriksen niet bij Ajax zou blijven. Hij zag toentertijd echter problemen aangezien de Vilhena bij Feyenoord speelde. Na dat slimmigheidje van de zaakwaarnemer van Vermeer zou het mij niet verbazen als het standpunt van de Boer c.q. Ajax aan het opschuiven is geraakt in deze.
Dat is wel een hele tijd terug, ik denk dat andere spelers zich in de tussentijd beter hebben ontwikkeld voor die posite (Andersen, Sinkgraven). Vilhena is juist blijven stilstaan in zijn ontwikkeling en op die leeftijd is dat achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Op die leeftijd is het heel normaal om af en toe een stap terug te zetten en er dan weer 2 vooruit. Sinkgraven en Anderson hebben voorlopig nog lang niet zoveel laten zien als Vilhena, die 2 vallen pas een paar weken/maanden een beetje op en zullen ook nog wel terugslagen krijgen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sempy schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:47:
[...]

Dat is wel een hele tijd terug, ik denk dat andere spelers zich in de tussentijd beter hebben ontwikkeld voor die posite (Andersen, Sinkgraven). Vilhena is juist blijven stilstaan in zijn ontwikkeling en op die leeftijd is dat achteruitgang.
Stil blijven staan in zijn ontwikkeling? Klinkt aardig en lees dergelijke strofes meer op internet. Maar is dat wel werkelijk zo? De Vilhena zou in mijn optiek bij Ajax kunnen brengen wat Ajax vooralsnog node mist, de vervanging voor Blind dan wel Anita. De Vilhena bikkelt als een veel oudere speler. Zimling is subiet verleden tijd als de Boer De Vilhena weet te strikken. Idem geldt voor Serrero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Sempy schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:47:
[...]

Andersen en Sinkgraven komen ander pas net kijken. Voor Tonny is dit al het 4e(!) seizoen dat hij meedraait bij het eerste. Vergeet niet dat die jongen deze maand 20 is geworden.

Lijkt me dus sterk dat een Andersen en Sinkgraven zich beter hebben ontwikkeld. Ze verkeren op het moment in een betere vorm, maar meer ontwikkeld? Dat denk ik niet.

Het is jammer dat Vilhena op het moment weinig speelt / niet sterk speelt. Die jongen moet inderdaad veel minuten maken om beter te worden. Maar de concurrentie op het middenveld is moordend.

Persoonlijk zou ik graag Vilhena eens een paar wedstrijden op nummer '10' willen zien in plaats van Immers. Maar dat durfden Rutten en Koeman schijnbaar niet aan.

Hier een stukje over waarom Vilhena op 10 moet:
Waarom Tonny Vilhena naar 10 moet.

Met bovenstaand stuk ben ik het wel eens, zelf hoop ik dat Vilhena zijn geduld kan bewaren en bij Feyenoord blijft. Ik denk dat dat ook wel gebeurt, er is een hoop rumoer om hem heen, maar zelf heeft hij nog niks over zijn toekomst gezegd.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:23:
[...]

Stil blijven staan in zijn ontwikkeling? Klinkt aardig en lees dergelijke strofes meer op internet. Maar is dat wel werkelijk zo? De Vilhena zou in mijn optiek bij Ajax kunnen brengen wat Ajax vooralsnog node mist, de vervanging voor Blind dan wel Anita. De Vilhena bikkelt als een veel oudere speler. Zimling is subiet verleden tijd als de Boer De Vilhena weet te strikken. Idem geldt voor Serrero.
Kan je voortaan Vilhena typen? Leest wat fijner. :+ , of gebruik zijn volledige naam: Tonny Emilio Trindade de Vilhena. Prachtige naam, word wel wat duur in de shirt bedrukking. :9

[ Voor 19% gewijzigd door JST94 op 06-01-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:36
De oefenwedstrijd tussen Ajax en Schalke '04 is zaterdag 10 januari live en exclusief te zien via de digitale kanalen van Ziggo (kanaal 12) en UPC (kanaal 15).
Gaar dat het ook niet via KPN (glasvezel) is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
chim0 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:59:
[...]

Gaar dat het ook niet via KPN (glasvezel) is. :/
Die zijn geen hoofdsponsor van Ajax. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Sempy schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:02:
[...]

Die zijn geen hoofdsponsor van Ajax. ;)
Gelukkig niet, anders had ik mijn abonnement moeten opzeggen. :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

JST94 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:55:
[...]

Andersen en Sinkgraven komen ander pas net kijken. Voor Tonny is dit al het 4e(!) seizoen dat hij meedraait bij het eerste. Vergeet niet dat die jongen deze maand 20 is geworden.

Lijkt me dus sterk dat een Andersen en Sinkgraven zich beter hebben ontwikkeld. Ze verkeren op het moment in een betere vorm, maar meer ontwikkeld? Dat denk ik niet.

Het is jammer dat Vilhena op het moment weinig speelt / niet sterk speelt. Die jongen moet inderdaad veel minuten maken om beter te worden. Maar de concurrentie op het middenveld is moordend.

Persoonlijk zou ik graag Vilhena eens een paar wedstrijden op nummer '10' willen zien in plaats van Immers. Maar dat durfden Rutten en Koeman schijnbaar niet aan.

Hier een stukje over waarom Vilhena op 10 moet:
Waarom Tonny Vilhena naar 10 moet.

Met bovenstaand stuk ben ik het wel eens, zelf hoop ik dat Vilhena zijn geduld kan bewaren en bij Feyenoord blijft. Ik denk dat dat ook wel gebeurt, er is een hoop rumoer om hem heen, maar zelf heeft hij nog niks over zijn toekomst gezegd.
Mooi stukje inderdaad en ben het er ook wel mee eens, hoop ook dat zowel Vilhena als Boëtius beide bijtekenen. De samenwerking tussen die twee is in meerdere wedstrijden gewoon mooi om te zien. Ze weten elkaar blindelings te vinden lijkt wel.

Begrijp ook dat het voor die jongen een moeilijke periode is want je gaat van basisspeler terug naar de bank op een moment dat je net wat minder in je spel zit, waardoor je niet goed de kans krijgt om je opnieuw te bewijzen. Enkele invalbeurten daargelaten. Boëtius heeft in die paar invalbeurten genoeg laten zien om weer redelijk in de basis te spelen, maar is ook op een hele andere positie met een stuk minder concurrentie voor zich.

Dat Immers op 10 staat begrijp ik zowel wel als niet, het is een jager/loper die voor elke bal rent en vliegt en toch in dit seizoen ook wel beter gaat spelen. Vorig seizoen was het Immers/Pellè als duo en nu zie je meer hetzelfde ontstaan met Kazim. Toch denk ik dat Rutten Vilhena eens de kans moet geven op de nummer 10 omdat hij hier wel degelijk voor verrassingen kan zorgen en een heel ander spelbeeld kan laten zien. (Vilhena speelde zijn beste wedstrijden op de nummer 10 positie) hetzelfde denk ik trouwens over Boëtius op rechts wanneer Toornstra uitvalt en het met Bilal (nog) niet loopt.

Gewoon hoop blijven houden dat het voornamelijk media gekmakerij is, er is nog niks vanuit Vilhena, Rutten en van Geel gekomen hieromtrent. Rutten moet gewoon even een goed gesprek met die jongen aangaan wat betreft zijn positie waarin beide partijen hun verhaal kunnen doen.

Daarnaast schijnen de ouders/vader van Vilhena verstandige mensen te zijn die hun zoon liever zien ontwikkelen bij een club als Feyenoord (al dan niet tijdelijk verhuurd) dan direct voor het grotere geld te gaan bij een Napoli o.i.d.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Volgens Rutten is de mentaliteit van Vilhena in orde. Hopelijk heeft Vilhena ook het geduld om bij Feyenoord te blijven.
Feyenoord-trainer Fred Rutten besteedt deze week extra aandacht aan Tonny Vilhena. De middenvelder heeft de club laten weten aan te sturen op een snel vertrek, maar als het aan Rutten ligt, blijft Vilhena gewoon in Rotterdam.
'Dat weet hij', zegt de coach, 'het liefst neem ik iedereen straks weer mee terug naar huis.' Rutten snapt de onvrede bij Vilhena. 'Voor het eerst in zijn carrière zit hij in deze situatie', weet de trainer. 'Dat is heel vervelend, maar hoort wel bij de ontwikkeling van Feyenoord.'

'We groeien van arm naar nu stabiel en daarbij tekenen de contouren zich steeds meer af van een topclub. Concurrentie hoort daarbij, zo simpel is het.' Rutten merkt niets van gebrek aan motivatie bij Vilhena. 'Als ik hem hier zo zie trainen, denk ik: Jaha, jochie, jij bent wel een échte professional.'
VI.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Vilhena heeft gewoon pech dat Feyenoord er vanuit ging dat Clasie weg zou gaan maar bleef. Ook Immers is in een fase van zn carrière dat hij weleens naar het buitenland kijkt, maar die bleef ook. En dan doet zich ineens het buitenkansje El Ahmadi voor, een schijntje voor die speler. Dan ben je ineens 4e keuze op een 3 mans middenveld, zeker als je zelf een mindere periode hebt. Van de zomer ziet de wereld er hoe dan ook alweer anders uit. Clasie blijft vast niet en van Immers is het ook maar afwachten.

Ik hoop overigens dat Feyenoord veel gaat uithuren de komende maanden. Er zijn toch wel een stuk of 4-5 spelers die op de deur kloppen maar waar gewoon even geen plek voor is in het elftal. Een brede selectie houden is leuk, maar kampioen word je waarschijnlijk toch niet en er moet heel wat gebeuren wil je deze spelers nodig hebben. Beter investeer je in die spelers door ze ergens anders te laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Eens, ik heb er het al eens over gehad met iemand op Twitter. Mij lijkt het een prima plan om Schuurman of Nieuwkoop door te schuiven naar het eerste en Vilhena een half jaartje te verhuren aan een Eredivisieclub, waar hij wedstrijden kan spelen.

Zo trainen Schuurman en/of Nieuwkoop op een hoger niveau en zo speelt Vilhena wedstrijden.

Na de zomer komt er ruimte voor Vilhena verwacht ik, Clasie zal denk ik sowieso vertrekken. Die is eigenlijk wel klaar bij Feyenoord, Immers vertrekt alleen als er een leuke club langs komt verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

JST94 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:12:
Eens, ik heb er het al eens over gehad met iemand op Twitter. Mij lijkt het een prima plan om Schuurman of Nieuwkoop door te schuiven naar het eerste en Vilhena een half jaartje te verhuren aan een Eredivisieclub, waar hij wedstrijden kan spelen.

Zo trainen Schuurman en/of Nieuwkoop op een hoger niveau en zo speelt Vilhena wedstrijden.

Na de zomer komt er ruimte voor Vilhena verwacht ik, Clasie zal denk ik sowieso vertrekken. Die is eigenlijk wel klaar bij Feyenoord, Immers vertrekt alleen als er een leuke club langs komt verwacht ik.
Dit lijkt mij inderdaad de beste oplossing, zo biedt je Vilhena ook meer toekomstperspectief bij Feyenoord met de mogelijkheid een basis kracht te worden en geef je hem tegelijkertijd de o zo benodigde speeltijd in de eredivisie.

Vind het alleen nog steeds een probleem dat Immers blijkbaar een hele sterke voorkeur krijgt boven Vilhena en als deze er dan inkomt dit nooit voor Immers is maar altijd voor Clasie of El Ahmadi wat hem nog steeds op de verkeerde positie plaatst.
Als Rutten eerst eens zou beginnen met Vilhena inbrengen op de nummer 10 positie door immers in bijvoorbeeld de 60ste of 70ste minuut te wisselen kan je al veel meer gaan zien van deze jongen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Nu weet ik totaal niet hoe Maduro speelt en hoe goed hij nog is. Maar mocht hij daadwerkelijk nog een aardige speler zijn dan vind ik dit toch wel een opmerkelijk bericht:
Hedwiges Maduro aast op een terugkeer naar Nederland en dan vooral naar Ajax. De verdedigende middenvelder speelt momenteel voor de Griekse koploper PAOK Saloniki en laat zich ook uit over een eventuele terugkeer in Oranje.

"Ik moet Oranje uit mijn hoofd zetten", aldus Maduro tegenover de NOS. Op 2 september 2011 speelde hij zijn laatste interland tegen San Marino (11-0). Sindsdien deed geen enkele bondscoach meer een beroep op de middenvelder.

"Er is een reeks nieuwe spelers opgestaan en die jongens hebben het tijdens het WK in Brazilië zeer goed gedaan. Het is heel logisch dat men met die spelers verdergaat. Ik heb ook niet het gevoel dat men mij nog geregeld in de gaten houdt en telefonisch contact is er evenmin."

Maduro lijkt bij koploper PAOK op zijn plek, maar voor een dienstverband bij Ajax zou de middenvelder waarschijnlijk direct tekenen. "Ik ben opgegroeid bij Ajax en het zou ideaal zijn daar weer te gaan spelen. Dat zou ik heel leuk vinden. Maar ik sta eigenlijk overal in Nederland open voor. Want het kan best zo zijn dat een terugkeer naar Ajax niet reëel is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Als Ajax slim is halen ze hem wel, maar dan niet per se voo de basis maar meer in de rol van Poulsen, datvind hij zelf ook prima lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Maduro? Sorry hoor maar dat is echt een heel matige voetballer. Erg traag en geen toegevoegde waarde voor dit Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:21:
Nu weet ik totaal niet hoe Maduro speelt en hoe goed hij nog is. Maar mocht hij daadwerkelijk nog een aardige speler zijn dan vind ik dit toch wel een opmerkelijk bericht:

[...]
Heb dat interview gisteravond toevallig gehoord bij langs de lijn op radio 1 en zo stellig als het hier staat was zijn uitspraak niet. Was meer dat de interviewer vroeg of hij bij Ajax terug zou willen en daar kwam een redelijk ontwijkend antwoord op en ook meer dat elke club wel interessant kon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:30
tweaker2010 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:23:
Maduro? Sorry hoor maar dat is echt een heel matige voetballer. Erg traag en geen toegevoegde waarde voor dit Ajax.
Ik heb Maduro lang niet gevolgd, maar overschat je Ajax niet een beetje?
Ajax is international toch ook al jaren heel matig.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nog even los van dat het spel soms niet om aan te zien is hebben ze bijna ieder jaar met 1 been in de CL overwinterd. Vaak hadden ze pech en de scheidsrechter hielp ook niet altijd mee (AC Milan penalty 93min, Madrid 2 goals afgekeurd) waardoor ze net een punt te kort kwamen. Ze hebben het diverse top teams toch lastig gemaakt. Het feit dat er soms kansloos verloren werd van Barca of Madrid is niet meer dan logisch. De budgetten zijn dusdanig scheef dat je daar niks van mag verwachten. Het is niet voor niks dat Barca nu geen spelers mag kopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Bospa01 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:09:
[...]

Ik heb Maduro lang niet gevolgd, maar overschat je Ajax niet een beetje?
Ajax is international toch ook al jaren heel matig.
Hij volgt Maduro en het Grieks voetbal blijkbaar wekelijks ;). Maduro lijkt mij een prima aanwinst.

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 08-01-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 20:53
Vos schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:31:
[...]

Hij volgt Maduro en het Grieks voetbal blijkbaar wekelijks ;). Maduro lijkt mij een prima aanwinst.
Veel slechter dan Nikki Zimling kan denk ik ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Laatst online: 23-09 12:54
Aghanim schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:19:
Nog even los van dat het spel soms niet om aan te zien is hebben ze bijna ieder jaar met 1 been in de CL overwinterd. Vaak hadden ze pech en de scheidsrechter hielp ook niet altijd mee (AC Milan penalty 93min, Madrid 2 goals afgekeurd) waardoor ze net een punt te kort kwamen. Ze hebben het diverse top teams toch lastig gemaakt. Het feit dat er soms kansloos verloren werd van Barca of Madrid is niet meer dan logisch. De budgetten zijn dusdanig scheef dat je daar niks van mag verwachten. Het is niet voor niks dat Barca nu geen spelers mag kopen :9
Misschien kijk je door een iets te gekleurde bril

2010-2011 - Ajax 1 wedstrijd voor het einde al uitgeschakeld
2011-2012 - Ajax o.a. genaaid door 7-1
2012-2013 - Ajax vrij kansloos met 4 punten
2013-2014 - Ajax kleine kans uit bij Milan maar vooral omdat het al geplaatste Barca het tegen Ajax liet lopen de wedstrijd ervoor
2014-2015 - Ajax vrij kansloos met 5 punten

Dat noem ik niet bepaald ieder jaar met 1 been in de volgende ronde. Lastig maken ja, maar daadwerkelijk winnen en doorgaan lukt eigenlijk nooit (helaas).

Natte krant (363218) (V.242)

Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015