Dit inderdaad,JST94 schreef op maandag 15 december 2014 @ 08:49:
[...]
Dat klopt, maar het continue tijdrekken van AZ roept ook irritatie bij de spelers op. Maar dit schijnt gewoon toegestaan te zijn. Zodra een bal dan niet terug gespeeld word spreekt men van onsportief voetbal.
Als er een speler daadwerkelijk geblesseerd is geraakt en verzorging nodig heeft is het zo netjes de bal terug te spelen. Iets wat Kazim ook deed, maar daar schijnt niemand aandacht voor te hebben.
In het geval van AZ, hun speler lag in het 5-meter gebied op de grond. Esteban speelde door, vervolgens speelde een andere speler van AZ de bal toch maar uit. Toen de scheids bij de speler kwam stond de speler op, strekte een keer en liep hij weg.
In dat geval hoef je de bal niet terug te spelen naar mijn mening, dit is ook gewoon een vorm van tijdrekken. Hiermee roep je net zo goed irritatie bij de spelers op hè.
Weet je Feyenoord - Dordrecht nog? Waar El Ahmadi de speler van Dordrecht over de lijn wou duwen? Dat gebeurt niet als een team niet vanaf minuut 1 theatraal naar de grond gaat en er alles aan doet om het spel te bederven.
Ik wil alleen maar aangeven dat sportiviteit van twee kanten moet komen. Feyenoord was onsportief door die bal niet terug te spelen, prima. Maar AZ was net zo onsportief door het continue tijd te rekken.
[...]
Als spelers van Feyenoord zich gaan aanstellen om tijd te rekken vind ik dat PSV het goed recht heeft om door te spelen of de bal niet terug te geven.
[...]
Wat een arbitrage...![]()
Waarom moet een team de bal teruggeven aan een team dat bij het minste of geringste gaat liggen kermen alsof hun darmen eruit rollen en beide benen gebroken zijn om vervolgens wanneer een medespeler de bal heeft een sprintje te trekken om in scoringspositie te komen.
Beide elftallen verdienden in deze wedstrijd geen blauwe kaart op het gebied van sportief spel.
Volgens mij hadden er ook wel rode kaarten gegeven mogen worden. Esteban die na een gele kaart en terugsturen door de scheids voor het aanvallen van een speler (volgens mij al rood) gewoon weer eropaf vliegt. Immers die eerst een douw/klap in het gezicht krijgt en vervolgens een kopstoot. Toornstra die voor de neus van de scheidsrechter naar de grond gewerkt wordt.
Kazim die alleen maar kon zeuren en douwen en Immers met een karatetrap op de keeper inkomt (weliswaar ook op de bal maar toch).
Feyenoord heeft het in het begin laten liggen waardoor AZ 2 keer makkelijk/met geluk kan scoren en AZ verdiende de winst niet door vanaf minuut 28 te beginnen met tijdrekken en na de rust alleen maar ging liggen terwijl er niks aan de hand was. Gelijkspel is dan het eerlijkst.
Hoewel ik toch liever Feyenoord had zien winnen hoor
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken