[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste
Acties:
  • 203.718 views

Onderwerpen

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-12 08:28

Rubman

Retarded or just overjoyed!

JST94 schreef op maandag 15 december 2014 @ 08:49:
[...]

Dat klopt, maar het continue tijdrekken van AZ roept ook irritatie bij de spelers op. Maar dit schijnt gewoon toegestaan te zijn. Zodra een bal dan niet terug gespeeld word spreekt men van onsportief voetbal.

Als er een speler daadwerkelijk geblesseerd is geraakt en verzorging nodig heeft is het zo netjes de bal terug te spelen. Iets wat Kazim ook deed, maar daar schijnt niemand aandacht voor te hebben.

In het geval van AZ, hun speler lag in het 5-meter gebied op de grond. Esteban speelde door, vervolgens speelde een andere speler van AZ de bal toch maar uit. Toen de scheids bij de speler kwam stond de speler op, strekte een keer en liep hij weg.

In dat geval hoef je de bal niet terug te spelen naar mijn mening, dit is ook gewoon een vorm van tijdrekken. Hiermee roep je net zo goed irritatie bij de spelers op hè.

Weet je Feyenoord - Dordrecht nog? Waar El Ahmadi de speler van Dordrecht over de lijn wou duwen? Dat gebeurt niet als een team niet vanaf minuut 1 theatraal naar de grond gaat en er alles aan doet om het spel te bederven.

Ik wil alleen maar aangeven dat sportiviteit van twee kanten moet komen. Feyenoord was onsportief door die bal niet terug te spelen, prima. Maar AZ was net zo onsportief door het continue tijd te rekken.

[...]

Als spelers van Feyenoord zich gaan aanstellen om tijd te rekken vind ik dat PSV het goed recht heeft om door te spelen of de bal niet terug te geven.

[...]

Wat een arbitrage... 8)7 8)7
Dit inderdaad,

Waarom moet een team de bal teruggeven aan een team dat bij het minste of geringste gaat liggen kermen alsof hun darmen eruit rollen en beide benen gebroken zijn om vervolgens wanneer een medespeler de bal heeft een sprintje te trekken om in scoringspositie te komen.

Beide elftallen verdienden in deze wedstrijd geen blauwe kaart op het gebied van sportief spel.

Volgens mij hadden er ook wel rode kaarten gegeven mogen worden. Esteban die na een gele kaart en terugsturen door de scheids voor het aanvallen van een speler (volgens mij al rood) gewoon weer eropaf vliegt. Immers die eerst een douw/klap in het gezicht krijgt en vervolgens een kopstoot. Toornstra die voor de neus van de scheidsrechter naar de grond gewerkt wordt.
Kazim die alleen maar kon zeuren en douwen en Immers met een karatetrap op de keeper inkomt (weliswaar ook op de bal maar toch). 8)7.

Feyenoord heeft het in het begin laten liggen waardoor AZ 2 keer makkelijk/met geluk kan scoren en AZ verdiende de winst niet door vanaf minuut 28 te beginnen met tijdrekken en na de rust alleen maar ging liggen terwijl er niks aan de hand was. Gelijkspel is dan het eerlijkst.

Hoewel ik toch liever Feyenoord had zien winnen hoor O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:59
JST94 schreef op maandag 15 december 2014 @ 08:49:
[...]

In het geval van AZ, hun speler lag in het 5-meter gebied op de grond. Esteban speelde door, vervolgens speelde een andere speler van AZ de bal toch maar uit. Toen de scheids bij de speler kwam stond de speler op, strekte een keer en liep hij weg.

In dat geval hoef je de bal niet terug te spelen naar mijn mening, dit is ook gewoon een vorm van tijdrekken. Hiermee roep je net zo goed irritatie bij de spelers op hè.
Simpel op te lossen door de scheidsrechter:
AZ speelt bal uit
Speler wordt overeind geholpen en verlaat het veld
Feyenoord geeft bal terug en voetbalt een minuut tegen 10 man.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-12 09:37
Echt balen dat Feyenoord niet gewonnen heeft. Dadelijk ook nog punten morsen tegen PSV en je gaat met een klote gevoeld de winterstop in.
En over het niet terugspelen. Mooi zo. Je wilt winnen en een bal teruggeven past niet in dat filosofie. Als er echt wat aan de hand is, moet de scheidsrechter fluiten en het spel stil leggen. Anders gewoon lekker doorspelen.
Blessures faken om tijd te rekken, wordt gewoon misbruikt en ben blij dat Feyenoorders daar schijt aan hebben. Lekker doorspelen.

• Rubman

Rubman

Vind trouwens dat er op arbitrage gebied wel eens wat mag veranderen met betrekking tot hands en het stil leggen van het spel.

Bij Feyenoord - AZ was het gisteren ook een handsfestijn van jewelste waarbij het 9 van de 10 keer gewoon niet beoordeeld wordt. Of wordt gezien als aangeschoten hands.
In mijn ogen is hands gewoon hands tenzij de arm helemaal langs het lichaam zit.

Bal uitschieten om het spel stil te leggen als er een speler (vaak onnodig) ligt te kermen moet ook gewoon afgestraft worden. De Scheidsrechter bepaalt of een spel wordt stilgelegd en niet de spelers.
Bal teruggeven bij deze situaties vind ik dan ook niet nodig als de speler in kwestie op moment supreme gewoon weer opspringt en verder voetbalt. Krijgt hij daarentegen verzorging dan gewoon de bal teruggeven want dan is het terecht geweest.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:08
Rubman schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:31:
Vind trouwens dat er op arbitrage gebied wel eens wat mag veranderen met betrekking tot hands en het stil leggen van het spel.

Bij Feyenoord - AZ was het gisteren ook een handsfestijn van jewelste waarbij het 9 van de 10 keer gewoon niet beoordeeld wordt. Of wordt gezien als aangeschoten hands.
In mijn ogen is hands gewoon hands tenzij de arm helemaal langs het lichaam zit.

Bal uitschieten om het spel stil te leggen als er een speler (vaak onnodig) ligt te kermen moet ook gewoon afgestraft worden. De Scheidsrechter bepaalt of een spel wordt stilgelegd en niet de spelers.
Bal teruggeven bij deze situaties vind ik dan ook niet nodig als de speler in kwestie op moment supreme gewoon weer opspringt en verder voetbalt. Krijgt hij daarentegen verzorging dan gewoon de bal teruggeven want dan is het terecht geweest.
De bal teruggeven is dan ook geen vereiste maar meer een gebaar van sportiviteit.

K to the KillaZ

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:27
Ik hoor vaak commentatoren zeggen: "hij had geen tijd op te reageren" of "hij kon er niks aan doen". Hands moet je voorkomen.
Ik vind soms een arm langs het lichaam ook gewoon hands, als de bal tegen de onderarm komt. In heel veel situaties kan een arm gewoon achter het lichaam zijn.
Maar dat zijn grensgevallen.

Laten we maar eerst eens beslissen of de onderstaande gevallen handsballen zijn. Beide zijn in het strafschopgebied en beide zijn door de scheidsrechters & KNVB achteraf beoordeeld als niet hands omdat er sprake zou zijn van een natuurlijke beweging:
http://gfycat.com/PotableDetailedFlatfish
http://gfycat.com/GleefulPiercingIcefish
Nogal cruciale momenten (0-0 bekerfinale en 85ste minuut).

In mijn ogen 100% hands. Want hoe ga je oordelen wat een natuurlijke beweging is?
Alles is wat mij betreft hands, behalve:
- Armen strak langs, of beter nog achter het lichaam.
- Arm voor het lichaam, zoals in een muurtje (om kruis te beschermen meestal) en als de bal dan toch op het lichaam zou zijn gegaan.
Dit gaat niet op als het een niet stilstaande situatie zoals een voorzet is.

Ik vond zelf bijvoorbeeld die handsbal van Janmaat tegen Australië op het WK ook hands. Hij laat zijn arm gewoon hangen. Heel lullig dat de bal er van zo dichtbij er hard tegenaan komt, maar het was te voorkomen.

Wat wel een goede verandering zou zijn is als Australië toen een vrij trap in de 16 zou krijgen in een plaats van een penalty. Want een scoringskans ontnemen of een zware overtreding was het nou ook niet.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-12 17:58

Vos

AFCA

Dus dan gaan we net als bij hockey zien dat de aanvallende partij de bal tegen armen aan gaat spelen, leuk! En dan moeten de spelers in de 16 met de armen strak langs het lichaam gaan verdedigen, zie je het al voor je?

• Rubman

Rubman

Fleximex schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:51:
[...]

Ik hoor vaak commentatoren zeggen: "hij had geen tijd op te reageren" of "hij kon er niks aan doen". Hands moet je voorkomen.
Ik vind soms een arm langs het lichaam ook gewoon hands, als de bal tegen de onderarm komt. In heel veel situaties kan een arm gewoon achter het lichaam zijn.
Maar dat zijn grensgevallen.

Laten we maar eerst eens beslissen of de onderstaande gevallen handsballen zijn. Beide zijn in het strafschopgebied en beide zijn door de scheidsrechters & KNVB achteraf beoordeeld als niet hands omdat er sprake zou zijn van een natuurlijke beweging:
Nogal cruciale momenten (0-0 bekerfinale en 85ste minuut).

In mijn ogen 100% hands. Want hoe ga je oordelen wat een natuurlijke beweging is?
Alles is wat mij betreft hands, behalve:
- Armen strak langs, of beter nog achter het lichaam.
- Arm voor het lichaam, zoals in een muurtje (om kruis te beschermen meestal) en als de bal dan toch op het lichaam zou zijn gegaan.
Dit gaat niet op als het een niet stilstaande situatie zoals een voorzet is.

Ik vond zelf bijvoorbeeld die handsbal van Janmaat tegen Australië op het WK ook hands. Hij laat zijn arm gewoon hangen. Heel lullig dat de bal er van zo dichtbij er hard tegenaan komt, maar het was te voorkomen.

Wat wel een goede verandering zou zijn is als Australië toen een vrij trap in de 16 zou krijgen in een plaats van een penalty. Want een scoringskans ontnemen of een zware overtreding was het nou ook niet.
Juist beide gevallen overduidelijk hands, natuurlijke beweging of niet de bal wordt dermate van richting veranderd of tegengehouden met de hand/arm.

Soms wordt de term schouder ook wat ruim gebruikt (schouder /= de hele bovenarm).
En inderdaad uitgezonderd handen voor de zak in muurtje of wanneer voor het gezicht de bal wordt tegengehouden (al is dat altijd weer discutabel) gewoon hands.

• Fleximex
Ja maar de KNVB heeft beide gevallen dus officieel, volgens de spelregels, beoordeeld als niet hands. Ok...

[ Voor 3% gewijzigd door Fleximex op 15-12-2014 09:55 ]

• Vos

Vos

AFCA

Fleximex schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:51:
[...]

...
...
Ik zou zeggen ja en nee. De eerste is een doelpoging, de 2e totaal niet. Net als een ongelukkige handsbal op de achterlijn, dat vind ik echt geen penalty. Geef dan gewoon een vrije trap in de 16.

• Fleximex
Maar het beïnvloed het spel. Spelers gaan dadelijk nog oefenen op expres hands maken maar het er zo natuurlijk mogelijk uit te laten zien (zoals een schwalbe). Dat is veel te subjectief en ik vind dat er gewoon een lijn getrokken moet worden. Beide gevallen moet je gewoon oordelen als hands ook al is het in het 2de geval zeker niet expres. Dat is dan maar een random factor in het voetbal.
Dan is er ten minste duidelijkheid. En zeg nou zelf. In dat moment wordt het spel sterk beïnvloed.

• Vos

Vos

AFCA

Fleximex schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:59:
Maar het beïnvloed het spel. Spelers gaan dadelijk nog oefenen op expres hands maken maar het er zo natuurlijk mogelijk uit te laten zien (zoals een schwalbe). Dat is veel te subjectief en ik vind dat er gewoon een lijn getrokken moet worden. Beide gevallen moet je gewoon oordelen als hands ook al is het in het 2de geval zeker niet expres. Dat is dan maar een random factor in het voetbal.
Dan is er ten minste duidelijkheid. En zeg nou zelf. In dat moment wordt het spel sterk beïnvloed.
Ja het spel wordt beïnvloed, maar ik vind het geen penalty. Als alles op de arm hands is en dus een penalty, dan gaan spelers toch constant op zoek, denk je niet?

Een videoref zou een prima oplossing zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 15-12-2014 10:02 ]

• Fleximex
Ja, een vrij trap in de 16 zou een mooie oplossing zijn. Want het is geen scoringskans en geen zware overtreding.

• Rubman

Rubman

Vos schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:02:
[...]

Ja het spel wordt beïnvloed, maar ik vind het geen penalty. Een videoref zou een prima oplossing zijn.
Ja een videoref is zeker een goede toevoeging net als het stilzetten van de tijd bij een blessurebehandeling. want 5 minuten extra tijd terwijl er minstens 10 minuten is verspeeld vanwege blessures en andere zaken is gewoon idioot.
In Hockey werkt dit ook al jaren prima zonder al teveel extra tijd te kosten, waarom kan het dan bij voetbal niet.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-12 14:39
PWM schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:59:
Je ploeg kan toch gewoon buiten spelen als ze denken dat het moet :? Zie niet in hoe het doden kan opleveren, of is de eigen ploeg zo blij met de bal dat ze je laten liggen.

Teruggeven hoeft niet. Indien een speler er inderdaad geblesseerd af moet, kan je aardig zijn, in alle overige 999 van de 1000 keer hoeft het dus niet.

Het is wat anders als de tegenpartij uitspeelt voor een speler van jouw team, dan geef je hem natuurlijk terug.
Dat deed AZ bij het eerste geval ook hè, toen lag er iemand van jullie ;)
Rubman schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:04:
[...]

Ja een videoref is zeker een goede toevoeging net als het stilzetten van de tijd bij een blessurebehandeling. want 5 minuten extra tijd terwijl er minstens 10 minuten is verspeeld vanwege blessures en andere zaken is gewoon idioot.
In Hockey werkt dit ook al jaren prima zonder al teveel extra tijd te kosten, waarom kan het dan bij voetbal niet.
Dan kan je nog beter met echt absolute speeltijd gaan werken zoals in het basketbal. In jouw voorstel wordt er namelijk nog steeds geen rekening gehouden met tijdrekken bij doeltrappen / ingooien / vrije trappen en corners...

[ Voor 35% gewijzigd door Joster op 15-12-2014 10:41 ]

• Fleximex
Fleximex schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:59:
Spelers gaan dadelijk nog oefenen op expres hands maken maar het er zo natuurlijk mogelijk uit te laten zien (zoals een schwalbe).
Net als wat ik hierboven benoem heb ik wel eens het idee dat spelers de loop nemen met de regels door expres naar het hoofd grijpen terwijl ze daar helemaal niet geraakt zijn. Want dan moet de scheidsrechter het spel stilleggen.

Misschien moet er een regel zijn dat als een speler aan het hoofd geraakt is hij minimaal 1 / 2 minuten buiten het veld moet staan.
Ik zou het ook een goede nieuwe regel vinden dat als een speler even van het veld af moet wegens verzorging en de oorzaak van de (kortstondige) blessure door de scheidsrechter beoordeeld is als overtreding, de dader samen met die man er af moet.
Echter mag de dader dan wel niet veel later weer terug komen. Want anders krijg je dat een speler na een overtreding van Messi of Ronaldo expres heel lang verzorgt wordt zodat de sterspeler van de tegenpartij er niet meer in komt >:)

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
KillaZ schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:50:
[...]

De bal teruggeven is dan ook geen vereiste maar meer een gebaar van sportiviteit.
En sportiviteit krijg je vanzelf als een tegenstander sportief speelt. Dat is een wat je bij elkaar afdwingt door eerlijk te spelen. Helaas was dit hier niet het geval. Vanaf de 0-1 speelde AZ alleen om tijd te winnen en Feyenoord door tijd te rekken en fake blessures uit het spel te krijgen. Dat was alles behalve sportief dus ik begrijp de spelers van Feyenoord wel hierin. Ik denk dat Feyenoord nog het meest sportief was in deze wedstrijd want er is minimaal 3x een bal terug gespeelt naar AZ terwijl er niets was (de speler stond op en rende door telkens).

Ik had altijd een zwak voor AZ (kleine club die leuk voetbalde en resultaten neerzette) echter was dit nu niet het geval. Van der Brom maakte er een anti voetbal ploeg van.

• Rubman

Rubman

Vorig jaar speelde AZ ook al op eenzelfde wijze. Ze zijn van een leuk voetballende ploeg naar een in gevallen zeer naar en zeurderig spelende en onsportieve ploeg gegaan.
Hierbij maken ze veelvuldig gebruik van het faken van blessures en spelvertragingen met doeltrappen. Dit mag dan ook best wat harder gestraft worden als we toch de regels aan het herschrijven zijn. max tijd voor doeltrap =x en bij overschrijding met duidelijk doel vertragen waarschuwing max 2 keer en dan gele kaart. Bij volgende keer vertragen is rood.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:25

PauseBreak

derp!

Joster schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:36:
[...]

Dan kan je nog beter met echt absolute speeltijd gaan werken zoals in het basketbal. In jouw voorstel wordt er namelijk nog steeds geen rekening gehouden met tijdrekken bij doeltrappen / ingooien / vrije trappen en corners...
Of gewoon de absolute speeltijd zoals in het hockey. Bal buiten de lijnen? Tijd stopt. Bal niet in het spel? (zoals bij een vrije trap) Tijd stopt. De tijd loopt alleen als de bal in het spel is. Werkt prima.
Sowieso zouden we best eens mogen kijken naar het hockey. Geen buitenspel? Werkt prima. Absolute tijd? Werkt prima. Videoref? Werkt prima. Doorlopend wisselen? Werkt prima.
Wat betreft die blessures: De beste oplossing zou zijn om een onafhankelijke arts te laten kijken naar blessures, zoals in het rugby, en de scheidsrechter de mogelijkheid te geven een speler van het veld te sturen middels een wissel.

Nee, merp!

• Joster
PauseBreak schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:32:
[...]

Of gewoon de absolute speeltijd zoals in het hockey. Bal buiten de lijnen? Tijd stopt. Bal niet in het spel? (zoals bij een vrije trap) Tijd stopt. De tijd loopt alleen als de bal in het spel is. Werkt prima.
Sowieso zouden we best eens mogen kijken naar het hockey. Geen buitenspel? Werkt prima. Absolute tijd? Werkt prima. Videoref? Werkt prima. Doorlopend wisselen? Werkt prima.
Wat betreft die blessures: De beste oplossing zou zijn om een onafhankelijke arts te laten kijken naar blessures, zoals in het rugby, en de scheidsrechter de mogelijkheid te geven een speler van het veld te sturen middels een wissel.
Bij hockey maken ze geen gebruik meer van de absolute speeltijd, tijd tikt gewoon door ;) In basketbal is dit anders. Die onafhankelijke arts zie ik echter niet zo zitten, een scheidsrechter moet beslissen hierin ben ik van mening. Verder wel met je eens trouwens :)

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Joster schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:35:
[...]

Bij hockey maken ze geen gebruik meer van de absolute speeltijd, tijd tikt gewoon door ;)
Nou, dan pas je dat nog even aan :P
In basketbal is dit anders. Die onafhankelijke arts zie ik echter niet zo zitten, een scheidsrechter moet beslissen hierin ben ik van mening. Verder wel met je eens trouwens :)
Een scheidsrechter is geen medicus, dus die kun je niet vragen om een medische beslissing. Daarom dat ik voorstel dat een scheidsrechter zo'n besluit maakt op aanwijzing van een onafhankelijke arts. Dan weet je zeker dat er geen clubbelangen meespelen en de gezondheid van de speler het primaire belang is.

Nee, merp!

• Joster
Zou ook kunnen ja, ben benieuwd hoeveel oponthoud dat op gaat leveren. Moet die arts dan het veld steeds in of een beoordeling doen naast de Video Ref? ;)

• JST94
  • Laatst online: 28-12 22:05
PauseBreak schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:32:
[...]

Dat het in een andere sport prima werkt betekend niet dat het in het voetbal ook zal werken hé. Ik snap sowieso niet waarom je de buitenspel regel zal afschaffen.

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-12 12:02
Mensen moeten eens ophouden met het steeds naar hockey kijken. Als puntje bij paaltje komt zijn dat 2 totaal andere sporten waarbij de regels voor hockey waarschijnlijk niet gaan werken voor voetbal en andersom.

Nogmaals belachelijk dat er nog steeds fans zijn die het gedrag van Feyenoord goedpraten. Had het echt wel eens willen zien als AZ zoiets had gedaan. Moet je kijken hoe diezelfde fans dan hadden gereageerd. 8)7

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Joster schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:53:
Zou ook kunnen ja, ben benieuwd hoeveel oponthoud dat op gaat leveren. Moet die arts dan het veld steeds in of een beoordeling doen naast de Video Ref? ;)
Nee, gewoon op aanwijzing van de scheids. Dus bij gevallen waar de scheids nu ook al het spel stil zou leggen.
Arwintju schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:12:
Mensen moeten eens ophouden met het steeds naar hockey kijken. Als puntje bij paaltje komt zijn dat 2 totaal andere sporten waarbij de regels voor hockey waarschijnlijk niet gaan werken voor voetbal en andersom.
Wat maakt het twee "totaal andere" sporten volgens jou?

Nee, merp!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Arsenal vs Monaco
_/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B45ICqjCAAE4Bcp.jpg

Mooie potjes verder ook!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-12 14:41
Er zitten toch wel een aantal krakers tussen zeg! PSG - Chelsea en City - Barca.

PSN: Curvaa_

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar heeft Arsenal mazzel, en Chelsea en Man City pech ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Schalke en Shakhtar geen schijn van kans zou je denken. De rest inderdaad veelbelovend!

• Fleximex
Het is niet echt mogelijk om geen mooie potjes, op papier ten minste, te krijgen in de Knock-Out Fase van de CL. Als een team beter is dan het andere team dan kan je nog steeds daarvan genieten (Shakhtar Donetsk - Bayern München), maar als beide teams niet favoriet zijn voor de CL titel maar redelijk gelijk kan je daar ook van genieten (Bayer Leverkusen - Atlético Madrid).
De enige die misschien echt tegenvalt is Schalke 04 - Real omdat dat niveauverschil zo groot is dat Real net als vorig jaar met grote cijfers Schalke weg countert en er niet veel spektakel te beleven valt.

• Arwintju
PauseBreak schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:21:

[...]

Spelsnelheid bijvoorbeeld. Hockey is qua spel veel sneller om naar te kijken. Dit heeft als bijkomstigheid dat er bepaalde regels gewoon anders moeten worden toegepast.

Waar ik wel voorstander van ben is het invoeren van een videoref. Dit kan een hoop onnodige situaties en relletjes achteraf voorkomen. Maar al die andere dingen zoals geen buitenspel (waar haal je het in godsnaam vandaan) en doorwisselen is absoluut belachelijk.

[ Voor 54% gewijzigd door Arwintju op 15-12-2014 12:36 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

PauseBreak schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:21:
[...]

De verschillen die er zijn, kun je prima anders invullen in de reglementen.

Zoals het afhouden, dat het gevolg is van het gebruik van een stuk gereedschap - de stick - bij hockey. Bij voetbal wordt voortdurend afgehouden, maar omdat er naast de lichamen van de spelers geen obstakels of gevaarlijke objecten in het spel zijn, kan dat.

Ik vind het persoonlijk niet om aan te zien, jezelf 'breed maken' en de bal afschermen om hem over de achterlijn te laten lopen, etc., of de alomtegenwoordige 'schouderduw'.

Maar dat is het wel zo'n beetje. Wegens gevaar voor spelers andere omgang met het 'fysieke' aspect van de sport.

Verder is alles bijzonder goed vergelijkbaar, ondanks het verschil in afmetingen van de speelbal.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:51

Niku

Alagaesii

Eigenlijk is het gewoon wachten totdat Real en Bayern elkaar tegen komen :+

• Gynnad
  • Laatst online: 06:20
Iemand enig idee waar de loting van de Europe League live te volgen is?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Koppensneller
  • Laatst online: 23-12 16:56

Koppensneller

winterrrrrr

Op uefa.com :)

• Rubman

Rubman

Arwintju schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:12:
Nogmaals belachelijk dat er nog steeds fans zijn die het gedrag van Feyenoord goedpraten. Had het echt wel eens willen zien als AZ zoiets had gedaan. Moet je kijken hoe diezelfde fans dan hadden gereageerd. 8)7
Groot verschil dat Feyenoord over het algemeen niet terugvalt op continu blessures faken en veel onnodig tijdrekken.
Mocht Feyenoord dit doen of lijken te doen met langzaam spel en veel vertragen merk ik vaak in het stadion dat het legioen gaat morren en roepen dat ze eens vooruit moeten spelen, het is ook veel te vaak gebeurd dat juist door zulk spel een pot verloren wordt of gelijk gespeeld wordt.
Heel andere insteek dan lekker achterover hangen, veel vallen en rekken waar kan en wachten op het fluitsignaal.

Dit is echter wel puur gebaseerd op mijn ervaring in het stadion en vak waar ik in/naast zit.

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-12 11:10

Barbas

Gallego!

Curva schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:24:
Er zitten toch wel een aantal krakers tussen zeg! PSG - Chelsea en City - Barca.
Juve - Dortmund ook een klassieker :)

Mejor así

• Nightw1ng
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-12 14:31
Kom op AD, zo moeilijk is het toch niet om bij elke club de juiste locatie te zetten:

De spelers van Ajax, PSV en Ajax volgen de loting vanuit hun 'thuishonken', de Arena, De Kuip en De Herdgang. :| 8)7

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Arwintju schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:34:
[...]

Spelsnelheid bijvoorbeeld. Hockey is qua spel veel sneller om naar te kijken. Dit heeft als bijkomstigheid dat er bepaalde regels gewoon anders moeten worden toegepast.

Waar ik wel voorstander van ben is het invoeren van een videoref. Dit kan een hoop onnodige situaties en relletjes achteraf voorkomen. Maar al die andere dingen zoals geen buitenspel (waar haal je het in godsnaam vandaan) en doorwisselen is absoluut belachelijk.
Naast wat Ramzzz zegt - die verschillen kun je prima beoordelen en de regels waar nodig aanpassen - zie ik het grote verschil niet. De sporten zijn in de basis prima vergelijkbaar.

Kijk, dat je buitenspel afschaffen onnodig vindt kan ik inkomen (ben ik ook geen voorstander van, maar dat het kan werken zie je in hockey wel), maar doorwisselen 'absoluut belachelijk' noemen zonder dat te onderbouwen vind ik wat vreemd eigenlijk.

Nee, merp!

• Gynnad
Hmm, maar de live link staat nog niet op de website of kijk ik daar nu zo overheen?

http://www.uefa.com/uefae...588/drawcentre/index.html

Ik zie daar geen live video of iets dergelijks.

• Koppensneller
  • Laatst online: 23-12 16:56

Koppensneller

winterrrrrr

Gynnad schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:54:
[...]

Hmm, maar de live link staat nog niet op de website of kijk ik daar nu zo overheen?

http://www.uefa.com/uefae...588/drawcentre/index.html

Ik zie daar geen live video of iets dergelijks.
Klopt inderdaad, zie ik nu. Vreemd, eerder was daar gewoon altijd live-video te volgen...

• Arwintju
PauseBreak schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:47:
[...]

Naast wat Ramzzz zegt - die verschillen kun je prima beoordelen en de regels waar nodig aanpassen - zie ik het grote verschil niet. De sporten zijn in de basis prima vergelijkbaar.

Kijk, dat je buitenspel afschaffen onnodig vindt kan ik inkomen (ben ik ook geen voorstander van, maar dat het kan werken zie je in hockey wel), maar doorwisselen 'absoluut belachelijk' noemen zonder dat te onderbouwen vind ik wat vreemd eigenlijk.
Ik zal proberen mijn mening over het doorwisselen even duidelijk te maken.

Ik denk dat de absolute topclubs hier ongelofelijk veel voordeel bij gaan hebben. Zo maak je de verschillen tussen de kleine clubs nog groter. Als zo'n regel ingevoerd zou gaan worden dan gaan clubs als Barca natuurlijk naast de 3 absolute topspelers die ze voorin al hebben lopen er nog 3 bijhalen. Dit levert tijdens een wedstrijd situaties op dat messi bijvoorbeeld de hele tijd afgewisseld gaat worden met aguero (ik noem maar wat) De kleinere clubs die dit niet kunnen gaan hieraan helemaal kapot. Tegen een messi een hele wedstrijd is al lastig, kun je je voorstellen dat hij in die drie kwartier ook nog is met dat doorwisselen 3 keer ff uit mag rusten waarna een fitte aguero zijn plek inneemt. Daar wordt je als club niet bepaald slechter van. Kortom je maakt de verschillen tussen de top en de subtop nog groter dan het al is. Is dus niet meer leuk om naar te kijken. Door het grote geld wat er in voetbal omgaat kun je dit soort regels gewoon niet instellen. Er staat bij voetbal naar mijn mening ook iets meer op het spel dan bij hockey (met alle respect).

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Koppensneller schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:56:
[...]

Klopt inderdaad, zie ik nu. Vreemd, eerder was daar gewoon altijd live-video te volgen...
Livestream nu wel aanwezig :>

• Fleximex
Ik vind het maar spannend. Eigenlijk zijn er maar weinig tegenstanders die op papier niet beter zijn. Legia, Club Brugge voor PSV en Ajax zou niet slecht zijn. Maar Inter, Napoli, Everton, etc, etc... Pfffff ;w
Laten we voor Feyenoord vooral hopen dat ze niet tegen Tottenham, Liverpool en Roma loten. Hoewel het natuurlijk altijd van de vorm van de teams afhangt. In deze vorm kan ieder team Liverpool verslaan. Vooral Feyenoord thuis met de Kuip er achter.

De live stream is trouwens nu weer online op UEFA.

• Gynnad
bobsquad schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:00:
[...]

Livestream nu wel aanwezig :>
Inderdaad, ben benieuwd hopelijk mooie lotings die haalbaar zijn.

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:21
Zou leuk zijn als Feyenoord Celtic loot :)

toettoett

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:27
Doe maar juist wel een liverpool of celtic of spurs! Mooie loting :) maar het liefst Celtic!

• Rubman

Rubman

Fleximex schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:00:
Ik vind het maar spannend. Eigenlijk zijn er maar weinig tegenstanders die op papier niet beter zijn. Legia, Club Brugge voor PSV en Ajax zou niet slecht zijn. Maar Inter, Napoli, Everton, etc, etc... Pfffff ;w
Laten we voor Feyenoord vooral hopen dat ze niet tegen Tottenham, Liverpool en Roma loten. Hoewel het natuurlijk altijd van de vorm van de teams afhangt. In deze vorm kan ieder team Liverpool verslaan. Vooral Feyenoord thuis met de Kuip er achter.

De live stream is trouwens nu weer online op UEFA.
Ik hoop als Feyenoorder tegen Celtic te loten. Ook vanwege de dan fantastische sfeer die er zal ontstaan. Beide clubs hebben bewezen zeer goede en uitgedachte supportersacties op te kunnen zetten.
Dan wordt het toch proberen een uitkaart te bemachtigen (gelukkig hier geen rijen bij de sigarenboer voor Feyenoord kaartjes.)

• JST94
Lekkerboeie86 schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:03:
Doe maar juist wel een liverpool of celtic of spurs! Mooie loting :) maar het liefst Celtic!
Spurs gebeurt niet denk ik, we zouden eigenlijk al in de poulefase tegen de Spurs moeten, maar we werden ineens in een andere groep geplaatst destijds.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:06

Quad

Doof

Nou, de loting gaat beginnen, ik ben benieuwd!

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Fleximex
Ik heb geen geluid, maar wat gebeurt er op de stream? Waarom zien we opeens die gast met CL microfoon. Ziet er klunzig uit.

• Fiber
  • Laatst online: 01:59

Fiber

Beaches are for storming.

Fleximex schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:28:
[...]

De enige die misschien echt tegenvalt is Schalke 04 - Real omdat dat niveauverschil zo groot is dat Real net als vorig jaar met grote cijfers Schalke weg countert en er niet veel spektakel te beleven valt.
Dat lijkt mij juist de leukste, en dan hopen op een stunt... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Fleximex
Ik zie nu Young Boys - Everton staan, maar bij de stream staat er nog een overlay en op de achtergrond zie ik dat het nog 3 minuten duurt. Wat gebeurt er jongens?
Nevermind, F5 werkte. Ik zat ineens op een andere stream ofzo :?

@hieronder, je moet even F5'en

Stream loop wel achter ja.

[ Voor 27% gewijzigd door Fleximex op 15-12-2014 13:15 ]

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:21
Stream loopt wat achter zeker? er onder staat al dat die tegen everton moeten..

toettoett

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Thecola schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:14:
Stream loopt wat achter zeker? er onder staat al dat die tegen everton moeten..
Idd en Sevilla stond er ook al. :P
Waarschijnlijk als er iets misgaat gaat het beeld meteen op zwart. ;)

En ineens is de zaal leeg? Er ging iets mis ...

[ Voor 8% gewijzigd door OPSLAGHOND op 15-12-2014 13:18 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:29

Royz

Kleurenblind!!

Dat is 1, Ajax - Legia

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Fleximex
Ajax - Legia

Dat moet te doen zijn d:)b

• Quad

Quad

Doof

Nou, Ajax mag naar Polen, leuk voor Milik.

Ajax moet het alleen niet onderschatten, Warschau is wel de plek waar de finale gehouden wordt.

[ Voor 54% gewijzigd door Quad op 15-12-2014 13:21 ]

nggyu nglyd

• Fleximex
PSV heeft alleen nog maar moeilijke. Moskou en Feyenoord kunnen niet.
Besiktas is dan nog redelijk te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Fleximex op 15-12-2014 13:21 ]

• Vos

Vos

AFCA

Fleximex schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:21:
PSV heeft alleen nog maar moeilijke. Moskou en Feyenoord kunnen niet.
Besiktas is dan nog redelijk te doen.
Inderdaad, hopen op Besiktas of RBS.

• Quad

Quad

Doof

Hoezo is Feyenoord eigenlijk geplaatst en zijn PSV en Ajax dat niet? Vind ik wel opmerkelijk.

nggyu nglyd

• Arwintju
Quad schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:19:
Nou, Ajax mag naar Polen, leuk voor Milik.

Ajax moet het alleen niet onderschatten, Warschau is wel de plek waar de finale gehouden wordt.
Ajax zal ze heus niet onderschatten. Al is het niveau in de EL natuurlijk nu nog stukken slechter als in de CL zeker omdat ajax weer is ploegen als Barca en PSG had. Dan is Legia natuurlijk stukken makkelijker.

• JST94
Quad schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:24:
Hoezo is Feyenoord eigenlijk geplaatst en zijn PSV en Ajax dat niet? Vind ik wel opmerkelijk.
Omdat Feyenoord groepswinnaar is geworden, PSV is 2e geworden en Ajax komt uit de CL. Niks opmerkelijks aan hoor

[ Voor 12% gewijzigd door JST94 op 15-12-2014 13:24 ]

• Arwintju
Feyenoord werdt groepswinnaar. PSV niet en Ajax hoorde niet bij de beste nummers 3 die uit de CL kwamen.

• Vos

Vos

AFCA

Feyenoord eerste in poule, PSV niet. Ajax niet bij de beste nummers 3 in CL.

• Quad

Quad

Doof

Ah op die fiets. Thanks!

nggyu nglyd

• Niku

Niku

Alagaesii

Hoop dat PSV Inter krijgt, zou wel een mooi affiche zijn.

• Fleximex
Niku schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:25:
Hoop dat PSV Inter krijgt, zou wel een mooi affiche zijn.
Stadion is dan ten minste wel een keer uitverkocht bij een Europa League wedstrijd.

Oei Feyenoord tegen Roma.

[ Voor 5% gewijzigd door Fleximex op 15-12-2014 13:26 ]

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:29

Royz

Kleurenblind!!

Aiii AS roma - feyenoord

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:18
Oef

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Lekker, die geplaatste status :+

• Niku

Niku

Alagaesii

Oei Feyenoord. Lekker dan die geplaatste status :+

Wel prachtige tegenstander, maar uitschakeling lijkt zeker.

• Arwintju
Oei, Feyenoord tegen Roma. Dat gaat niet goed aflopen voor Feyenoord ben ik bang.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Wel fijn die "beschermde status" ...

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:40
Lees net dit:
Legia Warschau heeft nog een straf uitstaan van de UEFA. De wedstrijd van Ajax in Polen wordt daarom in een leeg stadion afgewerkt.
Europaleague is al zo sfeervol... Moet je als UEFA vooral dat soort straffen uit gaan delen. Maar goed, misschien is dit in het voordeel van Ajax.

Regeren is vooruitschuiven

• Rubman

Rubman

Toch wel knap uit de geplaatste status de zwaarste treffen.

Als enige met geplaatste status de zwaarste van de drie treffen.

[ Voor 36% gewijzigd door Rubman op 15-12-2014 13:28 ]

• Quad

Quad

Doof

AS Roma, Strootman vs Feyenoord. Wel een mooi affiche ook.

nggyu nglyd

• Fleximex
PSV - Zenit

[ Voor 4% gewijzigd door Fleximex op 15-12-2014 13:27 ]

• Niku

Niku

Alagaesii

PSV - Zenit, beetje jammer.

• JST94
Ai, enorm lastige tegenstander. Maar ach, liever op mn bek tegen Roma dan tegen Dnipro ofzo :+

• Arwintju
PSV - zenit. Weer zwaar voor NL. Daar gaan de punten ;w

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Alleen Ajax door, en met een beetje mazzel PSV en met heel veel mazzel Feyenoord.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Quad

Quad

Doof

Spijtig naar Rusland. :(

nggyu nglyd

• Niku

Niku

Alagaesii

Zie alleen Ajax doorkomen. Feyenoord lijkt me kansloos, PSV misschien een kleine kans.

• PWM
  • Niet online

PWM

Ajax heeft de mooiste loting. Nouja, makkelijkste in ieder geval.

Zenit :O

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:40
Is Roma zoveel sterker dan Sevilla? Volgens mij heeft Feyenoord best een kans.

Regeren is vooruitschuiven

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

T-MOB schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:29:
Ja

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Niku

Niku

Alagaesii

PSV begint ook nog thuis, dat is nog extra nadelig.

Feyenoord heeft wel echt een pracht affiche, zou ik niet eens zo heel ontevreden over zijn. Dan maar tegen AS Roma ten onder.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ze gaan toch ook meteen de volgende trekking doen?
Ben benieuwd wie de Nederlandse clubs dan kunnen treffen ...

• Fiber
  • Laatst online: 01:59

Fiber

Beaches are for storming.

We gaan naar Rome toe...! *O*

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Quad

Quad

Doof

Niku schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:29:
PSV begint ook nog thuis, dat is nog extra nadelig.
Dat weet ik niet gezien de uitdoelpunten.

nggyu nglyd

• Rubman

Rubman

Het is inderdaad wel een mooi affiche.

Maar Roma is wel even 2 maten groter dan Sevilla en zal schier onmogelijk worden om van te winnen

• Vos

Vos

AFCA

T-MOB schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:29:
Ja. En de wedstrijd heeft ook andere belangen.

• Niku

Niku

Alagaesii

Zenit staat eerste in Rusland, 6 verliespunten minder dan Dinamo Moskou. Succes PSV :+

• Fleximex
Dat wordt lastig. Voor PSV en Feyenoord geldt voor beide dat ze thuis met het publiek erachter het moeten doen en in de uitwedstrijd de schade moeten beperken. Het moet kunnen. Je bent nooit kansloos.
Ajax acht ik toch wel in staat Legia te verslaan. Je kan wel clichés gebruiken als: "je moet ze niet onderschatten", maar als Ajax zoals tegen APOEL speelt, moet het zeker kunnen. Ajax heeft tegen Salzburg wel geleerd dat ze niet moeten onderschatten. Hoewel Salzburg toen ook wel gewoon beter was.

• PWM
  • Niet online

PWM

Nouja, toen "we" de UEFA cup wonnen, versloegen we de kampioen van Ierland, Nederland, Italie en Duitsland achter elkaar :+

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
PWM schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:31:
Nouja, toen "we" de UEFA cup wonnen, versloegen we de kampioen van Ierland, Nederland, Italie en Duitsland achter elkaar :+
Ter herinnering :+

• Arwintju
Oei dat zijn ook wel pijnlijke statistieken voor Feyenoord. Kunnen we misschien concluderen dat de tradiotionele top 3 niet meer kan bestaan. Feyenoord is langzaam zijn plek aan het inwisselen met Twente en AZ.
PWM schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:31:
Haha, van die tijd kunnen we in Nederland alleen nog maar dromen :P. Denk na deze loting dat misschien alleen Ajax met geluk wat verder kan komen en misschien wel kwart / halve finale kan halen.

[ Voor 31% gewijzigd door Arwintju op 15-12-2014 13:35 ]

• JST94
Quad schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:26:
AS Roma, Strootman vs Feyenoord. Wel een mooi affiche ook.
Emanuelson 'speelt' ook bij AS Roma, is de neef van Boëtius. Toch wel leuk.

Ik ben wel tevreden met de loting, grote club, leuke stad. Plus een stunt is altijd mogelijk! Capaciteit van stadion van Roma is 72k, dus we krijgen minimaal 3600 uitkaarten. :)

Eigenlijk is dat geplaatste/ongeplaatste status vrij apart. Feyenoord is geplaatst en loot AS Roma, Ajax is ongeplaatst en loot Legia Warschau.

Echt een voordeel heb je dus niet met je geplaatste status..

[ Voor 19% gewijzigd door JST94 op 15-12-2014 13:36 ]

• Fleximex
Ok. Ik neem mijn woorden terug: Kansloos!
Zenit heeft een doelsaldo van 41 - 10 in 17 wedstrijden met tien verliespunten.
http://en.wikipedia.org/w...an_Premier_League#Results
2x 4-0, 2x 5-0, 1x 8-1.

Laten we hopen dat ze tegen PSV in een vormdipje zitten :X

[edit:]
Relatief zitten ze in een vormdip. Ze begonnen de competitie met 8 overwinningen...
Klink ik nu wanhopig ;)?

[ Voor 18% gewijzigd door Fleximex op 15-12-2014 13:40 ]

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015