Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
@hierboven: Excelsior gaat slecht
[ Voor 10% gewijzigd door Arjan90 op 06-12-2014 18:58 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Van Diermen heeft er geen zin meer in haha.
[ Voor 17% gewijzigd door CR1691 op 06-12-2014 19:04 ]
PSN: Finally_Chris
Kan ik me goed voorstellen, als je dit soort prutsers als teamgenoten hebtCR1691 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 19:00:
Van Diermen heeft er geen zin meer in haha.
Wedstrijd volledig over in het voordeel van Feyenoord. Prima avond voor de Rotterdammers.
En 1-5, trieste verdediging heeft Excelsior zeg.
[ Voor 67% gewijzigd door Quad op 06-12-2014 19:48 ]
nggyu nglyd
XXXVI
U zei?ephymerous schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 20:38:
Oi oi, Sightorsson staat in de basis, de Boer probeert dit nog recht te lullen maar dat is natuurlijk godsonmogelijk
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
...
Gestrekt been, dus zeker wel een overtreding, wat mij betreft ook duidelijk geel. Alleen geen rood wat de commentator blijkbaar wel vindt.Luxicon schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 21:06:
Nou scoort hij eindelijk, krijgt hij een ongelukkige tackle op z'n enkel. Wat naar mijn idee geen overtreding was trouwens.
nggyu nglyd
Scoren doet hij af en toe, maar voor de rest faalt hij op alle vlakken. Zoals hij nu de wedstrijd is uitgeschopt is niet normaal
XXXVI
Oke, dat is dus per definitie geel. Ik vind het zelf een goede tackle die ongelukkig uitkomt toevallig. Ik zie genoeg lompe acties voorbijkomen die totaal niet op de bal gericht zijn (waar ook enkels geraakt worden). Waar dan vaak genoeg geen geel voor komt. Pas als diegene geblesseerd op de grond ligt.toolkist schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 21:08:
[...]
Gestrekt been, dus zeker wel een overtreding, wat mij betreft ook duidelijk geel. Alleen geen rood wat de commentator blijkbaar wel vindt.
Edit: Wow, ik keek heel even Cambuur en Ajax scoort 2 keer.
Net weer. Tackle op de bal en weer geel.
[ Voor 8% gewijzigd door Luxicon op 06-12-2014 21:23 ]
...
EDIT: en nu kopt hij netjes binnen
[ Voor 17% gewijzigd door CR1691 op 06-12-2014 21:31 ]
nggyu nglyd
Is een aanslag op zijn enkels dus rood was op zijn plaats geweest. Kijk de herhaling maar terug.toolkist schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 21:08:
[...]
Gestrekt been, dus zeker wel een overtreding, wat mij betreft ook duidelijk geel. Alleen geen rood wat de commentator blijkbaar wel vindt.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Ik vond het eigenlijk wel meevallen. Je zag hier duidelijk dat het nooit de intentie was om iemand te blesseren. Wanneer je ingezoomd kijkt naar de actie op de enkels zou je rood kunnen zeggen.toolkist schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 21:08:
[...]
Dergelijke acties zijn lastig te beoordelen. Maar ik zie liever een bewuste actie die niet zo hard is met rood bestraft dan deze die misschien wat lomp was, maar wel een oprechte actie voor de bal.
De actie van Kramer vorige week was in vergelijking qua intentie in ieder geval 20x erger.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Idd. Spijtig voor hem, maar Milik staat er ook als het moet. Geen aderlating vind ik.dutchgio schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 21:48:
Scoort Sigi weer een keer als ie in de basis staat, gaat Milik er vervolgens 2 keer overheen
Alleen speelt ie eerst zuiver de bal. Dan wordt het al lastig om voor zo'n actie rood te rechtvaardigen.bobsquad schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 22:16:
[...]
Is een aanslag op zijn enkels dus rood was op zijn plaats geweest. Kijk de herhaling maar terug.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Heel spijtig, maar mijn eerste gedachte was wel dat de laatste persoon op deze aarde die twijfelde tussen Milik en Sigthorsson voorlopig geen keuze meer heeft. Ik gun geen enkele speler een blessure maar ik ergerde mij behoorlijk aan de Boer over zijn standpunt van Milik en Sigthorsson. Iedereen ziet dat Milik vele malen beter is. Niet alleen qua afronding maar ook qua assists en opbouw. Nu zijn we voorlopig verlost van zijn gezever dat er weinig verschil zit tussen beiden en kan Milik bouwen aan zijn speelritme.tweaker2010 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 22:38:Idd. Spijtig voor hem, maar Milik staat er ook als het moet. Geen aderlating vind ik.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik denk dat geel voldoende was, hij speelt zeer duidelijk eerst de bal.bobsquad schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 22:16:
[...]
Is een aanslag op zijn enkels dus rood was op zijn plaats geweest. Kijk de herhaling maar terug.
Maar wat een lompe tackle...
PSV wordt dit seizoen vast en zeker kampioen ...
Overigens, Ajax heeft kennelijk de motivatie tegen 'de kleintjes' teruggevonden? Na een verdiende les vorige week?
En het stokje doorgegeven? Ik heb echt een aantal ploegen ongemotiveerd zien ballen...
[ Voor 19% gewijzigd door Ramzzz op 07-12-2014 12:16 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
[ Voor 18% gewijzigd door Luxicon op 07-12-2014 13:24 ]
...
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
...
Tja het is al een dom stadion hoe het gebouwd is ( met die betonnen hoeken ). Maar de supporters zijn voor de helft gewoon bagger. Uiteraard zijn er ook vele goede, maar Arnhem verdiend geen grote club, maar gewoon een goede middenmoter die af en toe eens de top 5 haalt, in een stadion van 20k man.
Een beetje zoals Zwolle nu doet.
edit:
Vitesse moet ook eens leren om wanneer je inzet toont je niet iedereen onderuit hoort te schoppen. Nu 2-2 en twente welke eigenlijk nog de enige kans maakt op de overwinning.
[ Voor 16% gewijzigd door Kevinp op 07-12-2014 17:58 ]
Tuurlijk niet, het is geen verboden gebied ofzo. Dat Marsman niet weet wat ie ermee aan moet wil niet automatisch zeggen dat het meteen een overtreding is. Kon alleen niet goed zien wat er gebeurde nadat de bal getrapt was.Kevinp schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:05:
Wanneer een speler zo bij de keeper gaat staan is dat toch altijd hinderen. Ik bedoel dat had al afgefloten moeten worden nog voor de corner genomen was.
Wat een bizar slechte scheids trouwens weer. Die 1-0 is dus dubieus, de 1-1 staat ie enorm in de weg en ziet ie buitenspel over het hoofd en de 2-2 was wel een penalty maar absoluut geen rood.
Het was geen buitenspel. De lijn die ze trokken was van de voet niet de bal. Je moet achter de bal blijven. Als je de bal voorop de voet raakt is dat 10 cm verschil met de hak. En zelfs dan leek hij nog niet buitenspel te staan.toolkist schreef op zondag 07 december 2014 @ 18:12:
[...]
Tuurlijk niet, het is geen verboden gebied ofzo. Dat Marsman niet weet wat ie ermee aan moet wil niet automatisch zeggen dat het meteen een overtreding is. Kon alleen niet goed zien wat er gebeurde nadat de bal getrapt was.
Wat een bizar slechte scheids trouwens weer. Die 1-0 is dus dubieus, de 1-1 staat ie enorm in de weg en ziet ie buitenspel over het hoofd en de 2-2 was wel een penalty maar absoluut geen rood.
Hij bleef achter de bal en dat is voldoende om niet buitenspel te staan. (hij stond wel in de weg, maar hielp de verdediger eerder dan iets anders).
Z'n hoofd doet ook mee, daar mag je ook legaal mee scoren. En die was ruim voorbij de balKevinp schreef op zondag 07 december 2014 @ 18:16:
[...]
Het was geen buitenspel. De lijn die ze trokken was van de voet niet de bal. Je moet achter de bal blijven. Als je de bal voorop de voet raakt is dat 10 cm verschil met de hak. En zelfs dan leek hij nog niet buitenspel te staan.
Hij bleef achter de bal en dat is voldoende om niet buitenspel te staan. (hij stond wel in de weg, maar hielp de verdediger eerder dan iets anders).
Het mooie is dat als ik het goed heb dit in de regels staat:toolkist schreef op zondag 07 december 2014 @ 18:27:
[...]
Z'n hoofd doet ook mee, daar mag je ook legaal mee scoren. En die was ruim voorbij de bal
-je dichter bij de doellijn van de tegenpartij staat dan de bal en de voorlaatste tegenstander.
Het woordje staat kan je interpreteren als je voeten. Iets wat ook zo ongeveer het enige is wat redelijkerwijs goed te controleren is. Anders is je arm uitsteken geen rede voor buitenspel, maar je hoofd uitsteken wel.
Hetzelfde geld dan voor je been uitsteken wel buitenspel, been aan de grond ( op de plek van het standbeen ) geen buitenspel
Tja de regels zijn lastig. En ik wens te betwijfelen of de regels daar duidelijk over zijn.

De regels zijn er dus duidelijk over
[ Voor 10% gewijzigd door JanW op 07-12-2014 19:16 ]
Hoewel de discussie meer ging of de speler voorbij de speler was dan voorbij de bal.
Overigens, je hebt spelregels, en "mentingen" dat lijkt me vreemd, of eigenlijk is dat slecht. In de regels staat iets, maar dat is niet duidelijk genoeg dus maak je richtlijnen.
Die richtlijnen moeten dus gewoon in de regels staan.

Hogere res
Ik denk net aan buitenspel. Maar het scheelt heel erg weinig. Ik denk nog geen halve voet lengte.
De lijn staat trouwens op een rare plek.
Hier kan een grensrechter voordeel van de twijfel aan de aanvaller geven. Dan kan je hem niets verwijten, omdat het zo weinig scheelt i.m.o.
Kan je zien, wij hebben al de discussie over een stilstaand beeld. De grensrechter moet in een fractie van een seconde beslissen.Fleximex schreef op zondag 07 december 2014 @ 22:02:
Ik denk net aan buitenspel. Maar het scheelt heel erg weinig. Ik denk nog geen halve voet lengte.
Hier kan een grensrechter voordeel van de twijfel aan de aanvaller geven. Dan kan je hem niets verwijten, omdat het zo weinig scheelt i.m.o.
Zijn hoofd staat ver buitenspel en omdat je daarmee kan scoren is het gewoon buitenspel.Fleximex schreef op zondag 07 december 2014 @ 22:02:
[afbeelding]
Hogere res
2-4Luxicon schreef op zondag 07 december 2014 @ 16:03:
Zo, Heracles op 1-3 in Utrecht...
Ja... Ik was er natuurlijk weer bij, maar kan het niet eens meer opbrengen om te applaudiseren voor de spelers na afloop. De Utrechtse spelers hebben niet de individuele klasse om een wedstrijd te beslissen (misschien Boymans) en dus moet je het compenseren met strijd en passie. Laat dat nou totaal afwezig zijn.
Van de laatste vijf thuiswedstrijden vier verloren. Niet van grote clubs, maar van Heracles, Cambuur, Go Ahead Eagles. PSV mag je verliezen, maar tegen die andere clubs moet je punten pakken, zeker thuis. Dan hoeven het er niet eens 9 zijn, maar 0??
Ik ga al anderhalf seizoen echt niet voor m'n plezier naar het stadion. Spelers worden niet beter, inmiddels zitten we op 29 (!!) verschillende spelers dit jaar. De technische staf zegt dat ze geen idee hebben waarom juist bij FCU zoveel spelers geblesseerd zijn. Ik ook niet, maar ben er dan ook geen expert in. Maar dit is al lange tijd aan de gang, veel te veel spelers in de ziekenboeg.
Dit is weer een verloren seizoen. Volgende week uit tegen Ajax, ik hou m'n hart vast
Het erger vind ik nu dat het in thuiswedstrijden niet lukt, waar andere jaren altijd de uitwedstrijden het probleem waren.don_jorg schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:57:
[...]
Ja... Ik was er natuurlijk weer bij, maar kan het niet eens meer opbrengen om te applaudiseren voor de spelers na afloop. De Utrechtse spelers hebben niet de individuele klasse om een wedstrijd te beslissen (misschien Boymans) en dus moet je het compenseren met strijd en passie. Laat dat nou totaal afwezig zijn.
Van de laatste vijf thuiswedstrijden vier verloren. Niet van grote clubs, maar van Heracles, Cambuur, Go Ahead Eagles. PSV mag je verliezen, maar tegen die andere clubs moet je punten pakken, zeker thuis. Dan hoeven het er niet eens 9 zijn, maar 0??
Ik ga al anderhalf seizoen echt niet voor m'n plezier naar het stadion. Spelers worden niet beter, inmiddels zitten we op 29 (!!) verschillende spelers dit jaar. De technische staf zegt dat ze geen idee hebben waarom juist bij FCU zoveel spelers geblesseerd zijn. Ik ook niet, maar ben er dan ook geen expert in. Maar dit is al lange tijd aan de gang, veel te veel spelers in de ziekenboeg.
Dit is weer een verloren seizoen. Volgende week uit tegen Ajax, ik hou m'n hart vast
En dan moet je eens kijken wat als je je 2-0 voorsprong had vastgehouden tegen Eagles?
En wat als je tegen Cambuur die 2de pingel er wel inschoot
En wat als je tegen Heracles wel die pingel raak schoot.
Had je 9 punten meer gehad, niet schrikken dan stond je gewoon 3de..
Dat is het erger, je hebt zoveel kansen gehad om er een geweldig seizoen van te maken dit jaar.
Met spelers als Rubin, Ayoub en Petersson als geweldige talenten.
Boymans als topscorer.
Je hebt gewoon de kwaliteiten, maar thuis in de 2de helft lijkt er iets mis te gaan.
Doodzonde!
don_jorg schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:57:
[...]
Zijn inderdaad vaak wedstrijden die opzich staan. Ajax zelf speelt ook niet geweldig, nu ging het goed tegen Willem II, maar daarvoor tegen PSG en Ado was het ook niet bijzonder..chimera2 schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:24:
Fc utrecht kan zich altijd wel opladen voor wedstrijden tegen ajax.
[...]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
In Amsterdam lukt dat toch een stuk minder dan in Utrecht, als mijn geheugen me niet bedriegt.chimera2 schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:24:
[...]
Dat valt wel mee. Laatste 5 jaren, 2 keer winst Ajax, 2 keer winst Utrecht en een keer gelijk.Koppensneller schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:55:
[...]
In Amsterdam lukt dat toch een stuk minder dan in Utrecht, als mijn geheugen me niet bedriegt.
Laatste keer, vorig seizoen, won Ajax.
PSN: Curvaa_
Zijn hoofd is echt niet heel ver buitenspel. Het scheelt erg weinig. De speler bovenin heeft bijna heel zijn voet over de streep + de bal daar voor nog. De speler onderin heeft enkel zijn tenen over de streep + het deel (lengte) tussen zijn hoofd en tenen + zijn hoofd. Hij staat vrij rechtop. Ik noem dat niet ver buitenspel.Joostje123 schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:01:
[...]
Zijn hoofd staat ver buitenspel en omdat je daarmee kan scoren is het gewoon buitenspel.
Misschien kunnen we nog op onderzoek uit en uitzoeken wat de schoenmaat van beide spelers is
Het zegt al genoeg dat je een discussie krijgt naar aanleiding van videobeelden, laat staan als je in een split second met je eigen ogen langs het veld het moet beoordelen.Fleximex schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:36:
[...]
Zijn hoofd is echt niet heel ver buitenspel. Het scheelt erg weinig. De speler bovenin heeft bijna heel zijn voet over de streep + de bal daar voor nog. De speler onderin heeft enkel zijn tenen over de streep + het deel (lengte) tussen zijn hoofd en tenen + zijn hoofd. Hij staat vrij rechtop. Ik noem dat niet ver buitenspel.
Misschien kunnen we nog op onderzoek uit en uitzoeken wat de schoenmaat van beide spelers is.
We moeten eens gewoon wat meer de keuzes accepteren van een grensrechter of scheidsrechter, hier is ook tv mede verantwoordelijk voor, want alles wordt tot in den treure herhaald met allerlei technische middelen, terwijl dat natuurlijk niet gelijk staat aan het blikveld van een scheids/grensrechter.
Ik vind dat je erover moet discussieren, dat je alles moeten laten zien wat je kan laten zien.martinusz schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:00:
[...]
Het zegt al genoeg dat je een discussie krijgt naar aanleiding van videobeelden, laat staan als je in een split second met je eigen ogen langs het veld het moet beoordelen.
We moeten eens gewoon wat meer de keuzes accepteren van een grensrechter of scheidsrechter, hier is ook tv mede verantwoordelijk voor, want alles wordt tot in den treure herhaald met allerlei technische middelen, terwijl dat natuurlijk niet gelijk staat aan het blikveld van een scheids/grensrechter.
Maar ik zal niet boos worden op de grens. Buitenspel kan je eigenlijk niet beoordelen in een bewegend beeld.
Want je moet 2 momenten tegelijkertijd beoordelen.
Het is in close situatie, bijna altijd een gok op basis van gevoel. Dat zal je niet willen en daarom moet de Fifa gewoon niet morgen maar vandaag videobeelden er in gooien.
De 1-1 was 100% buitenspel, en de keeper werd bij de 1-0 gehinderd en achter de doellijn geduwd, zodat hij zijn werk niet kon doen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nou 100% buitenspel... Het is heel erg op het randje. Met wat hulplijntjes weet ik het nog steeds niet zeker.Ramzzz schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:37:
Gelukkig werd hier een fout met een fout opgelapt.
De 1-1 was 100% buitenspel, en de keeper werd bij de 1-0 gehinderd en achter de doellijn geduwd, zodat hij zijn werk niet kon doen.
Regeren is vooruitschuiven
Denk niet dat dat ons dit jaar kan redden. Je hebt gelijk, op zich. Dan zie je maar wat een 'vijand' en het publiek kunnen doen, vooral in Utrecht. Ajax speelt op dit moment niet geweldig, maar ligt mijlenver voor op FC Utrecht. Als De Boer het slim aanpakt, rollen jullie ons gemakkelijk op.chimera2 schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:24:
[...]
Verwijderd
Dordt moet allengs wel eens punten gaan halen of het gaat er wel heel slecht uit zien voor hen. Terwijl het toch best wel een leuke club is zij het dat er weinig financiële middelen zijn.
Brands heeft 100% gelijk. 4, 5 keer hands, waarvan 3 bestraft met geel, waarvan 1 2x dus rood.Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 17:29:
Zag vanmiddag de gemiste uitzending van RTV Rijnmond via internet. Brands voelde zich bestolen door de scheidsrechter. Zat natuurlijk wel wat in. PSV kreeg een niet benutte pingel waar Dordt dat niet kreeg voor een vergelijkbare situatie.
Dordt moet allengs wel eens punten gaan halen of het gaat er wel heel slecht uit zien voor hen. Terwijl het toch best wel een leuke club is zij het dat er weinig financiële middelen zijn.
Of je bestraft alles - en dan misschien niet direct met geel, want niet cruciaal - of niets, maar een beetje arbitrair - pun intended - kiezen wanneer wanneer wel en wanneer niet... nee. Dat gaat lijken op bevooroordeeld, selectief bestraffen.
Toch bedankt voor de nodige puntjes Utreg!
Ach, de Eredivisie is gewoon te hoog gegrepen voor Dordt. Financieel gezien is het ook al helemaal geen Eredivisieclub.Bas90 schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:28:
Dordt moet zeker blijven vind ik. Mooie club, mooie achterban.
Leuk voor Dordrecht dat ze er een jaar inzitten, maar ze horen er simpelweg niet thuis. Dat het een leuke club is met mooie achterban ben ik het mee eens.
Verwijderd
Mag het adres ook wel ff geven dan toch?JST94 schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:30:
[...]
Ach, de Eredivisie is gewoon te hoog gegrepen voor Dordt. Financieel gezien is het ook al helemaal geen Eredivisieclub.
Leuk voor Dordrecht dat ze er een jaar inzitten, maar ze horen er simpelweg niet thuis. Dat het een leuke club is met mooie achterban ben ik het mee eens.Hun Twitter-account is erg leuk
https://twitter.com/fcdordrechtnlVerwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:31:
[...]
Mag het adres ook wel ff geven dan toch?
Verwijderd
Hun account geeft idd wel aardige sfeerbeelden van waar het om gaat bij het voetbal.
Leuk een klein clubje in de Eredivisie, maar heel eerlijk gezegd voegen ze maar weinig toe. Veel minder dan Cambuur en GAE in hun eerste jaar Eredivisie.Bas90 schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:28:
Dordt moet zeker blijven vind ik. Mooie club, mooie achterban.
Laten we hopen dat NEC, Roda JC en Sparta weer vlug terug zijn in de Eredivisie! Ik zou er niet om rouwen wanneer de clubs die dit seizoen zijn gepromoveerd ook weer terug gaan naar de 1e divisie.
Al moet ik zeggen dat Willem II wel veel fans bij had afgelopen zaterdag, klasse!
Bij twijfel door spelen is de regel, en dat de grensrechter twijfel had is prima te billijken. Zolang hij niet over dezelfde mogelijkheden beschikt als de discussievoerders kan je dit onmogelijk tegen hem gebruiken.Ramzzz schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:37:
Gelukkig werd hier een fout met een fout opgelapt.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
http://www.upcoming.nl/zw...ecies-wat-voetbalhumor-isVerwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:45:
Dank!![]()
Hun account geeft idd wel aardige sfeerbeelden van waar het om gaat bij het voetbal.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Ajax is sowieso niet stabiel genoeg om kampioen te worden vind ik. PSV speelt een stuk volwassener dan vorig seizoen en weet ook moeilijke en slechte wedstrijden te winnen. Het grote aantal tegengoals van Ajax is ook veelzeggend. Feyenoord en Ajax gaan uitvechten wie er 2e wordt verwacht ik.Railgunner schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:18:
Ik ben heel erg benieuwd naar de wedstrijden van komend weekend incl. de inhaalwedstrijd PSV-Feyenoord. Voordat deze topper plaatsvindt, moet PSV tegen FC Twente en Feyenoord tegen AZ. Als PSV zowel van Twente als van Feyenoord wint, zijn ze de terechte winterkampioen en wordt het voor Ajax nog lastig om PSV van de titel af te houden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tja... graag gedaan?Bas90 schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:28:
Volgens mij wordt het Dordrecht-twitteraccount beheerd door een vrouw die volgens mij zo'n beetje alles bij Dordt doet wat zich niet op het veld afspeelt
De islam kan uw vrijheid schaden
ajax is de laatste 4 jaar volgens mij geen herbstmeister geweest en aan het eind stonden we toch weer met ze allen met de schaaltweaker2010 schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:35:
[...]
Ajax is sowieso niet stabiel genoeg om kampioen te worden vind ik. PSV speelt een stuk volwassener dan vorig seizoen en weet ook moeilijke en slechte wedstrijden te winnen. Het grote aantal tegengoals van Ajax is ook veelzeggend. Feyenoord en Ajax gaan uitvechten wie er 2e wordt verwacht ik.
Dat klopt, maar toch denk ik dat Ajax vooral naar zichzelf moet kijken ipv hopen dat de concurrentie wel weer punten laat liggen.chimera2 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 07:59:
[...]
ajax is de laatste 4 jaar volgens mij geen herbstmeister geweest en aan het eind stonden we toch weer met ze allen met de schaal
Waarom? Dat laatste bleek juist erg effectief.tweaker2010 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 08:28:
Dat klopt, maar toch denk ik dat Ajax vooral naar zichzelf moet kijken ipv hopen dat de concurrentie wel weer punten laat liggen.
Maargoed, ik ben ergens wel blij dat Sightórsson geblesseerd is. Niet dat ik zozeer veel meer vertrouwen in Milik heb (een beetje wel) maar omdat De Boer nu maar eens een tijdje ongeveer hetzelfde voorin moet zetten. Dat rouleren is leuk en aardig maar echt vastigheid krijg je er niet van, zeker omdat ze beiden toch wel anders spelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomstchimera2 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 07:59:
[...]
ajax is de laatste 4 jaar volgens mij geen herbstmeister geweest en aan het eind stonden we toch weer met ze allen met de schaal
Vorig jaar wel tochchimera2 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 07:59:
[...]
Ik denk dat het vooral ook onderling beslist gaat worden door Ajax, PSV & Feyenoord. Punten laten ze allemaal liggen tegen de mindere ploegen. Wie onderling de meeste punten pakt, wordt kampioen denk ik.
Dit jaar zit het bij hun mee en valt het goed.
Depay heeft nu zijn mindere fase, maar daar komen ze wel mee door tot de winterstop.
Na de winterstop komt die weer los en schiet die ze naar de titel.
Ach ik hoor dat zo vaak voor de winterstop, terwijl Ajax juist altijd ontzettend stabiel is na de winterstop (en de laatste jaren dan bijna alles winnen).Joostje123 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:24:
PSV is gewoon de favoriet.
Dit jaar zit het bij hun mee en valt het goed.
Depay heeft nu zijn mindere fase, maar daar komen ze wel mee door tot de winterstop.
Na de winterstop komt die weer los en schiet die ze naar de titel.
Maar twee keer verliezen en het ligt helemaal open... Als Ajax dan weer eens van Utrecht verliest blijft het allemaal reuzespannend bovenin. Alleen zie ik Twente zonder Castaignos niet van PSV winnen, dat was de enige waar nog wat strijdlust vandaan kwam. Wat rest is FC-tikkie-breed, maar goed daar wordt Ajax al jaren kampioen mee, dus wie weet loopt het wel los.Niku schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:03:
Aankomende week is gewoon ontzettend belangrijk voor PSV. Winnen van Twente en Feyenoord zorgt er voor dat je minimaal 4 punten voor staat op Ajax en al 10 op Feyenoord. Twente is in dat geval al helemaal klaar lijkt het.
Regeren is vooruitschuiven
Precies daarom is deze week zo belangrijkT-MOB schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:30:
[...]
Maar twee keer verliezen en het ligt helemaal open..
Al zie ik PSV niet van Twente verliezen. Feyenoord wordt daarentegen erg lastig, maar ook die kun je 'gewoon' winnen.
En laat dat nou net een resultaat uit het verleden zijn :-)
Het kan inderdaad zomaar eens zijn dat de onderlinge topwedstrijden het kampioenschap gaan bepalen. Wat dat betreft komen er mooie wedstrijden aan de komende weken!
Gynnad schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:43:
[...]
Al moet ik zeggen dat Willem II wel veel fans bij had afgelopen zaterdag, klasse!
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik ben het wel met Gynnad eens hoor. Best een aardig uitvak van Willem II. Zo goed als alle clubs (zelfs Twente meen ik me te herinneren) op PSV na, nemen alleen kaarten af voor het verkleinde uitvak de laatste jaren. En het komt zelden voor dat een uitvak (het verkleinde uitvak dus) voor de helft gevuld is. GAE, Zwolle (?) en Willem II hebben het dit seizoen voor elkaar gekregen om (meer dan) de helft te vullen.Krukar schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:20:
[...]
Ik zat in het stadion, niet ver van het uitvak (411), uitvak was max voor de helft gevuld (waarsch. nog minder), ze hebben 5 minuten lawaai gemaakt en na de 1-0 hebben ze rest van de wedstrijd als dooie vogels in het vak gezeten.
Gezegd hebbende geldt alleen voor de eredivisie. Europees is een ander verhaal.
Nou, zo zou ik het niet zeggen, als Excelsior in plaats van de ene kutspeler een een speler in zet die net zo kut is, worden ze geen kampioen.Royz schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:22:
Er is maar één ding dat bepaald wie er eind van het seizoen kampioen wordt en dat is degene die de minste blessures en schorsingen heeft ofwel dat op kan vangen met gelijkwaardige spelers op de bank.
Als je zegt: met de beste en breedste selectie/best bestand tegen blessures en schorsingen dan is dat misschien een beetje een cliche
Het ontmoedigingsbeleid in Amsterdam werkt goed, ja... Ik ging vroeger elk jaar (Utrechtsupporter hier). Lekker naar Utrecht Centraal, stukje treinen en 1283 treden naar bovenCurva schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:43:
[...]
En het komt zelden voor dat een uitvak (het verkleinde uitvak dus) voor de helft gevuld is.
Maar ik doe het niet meer. Ga nog geregeld mee naar uitwedstrijden, maar de ArenA vermijd ik (naja, het uitvak vermijd ik
Duidelijke scheiding dus tussen die debielen en ons. Maar ondanks dat, ondanks dat wij gewoon rustig richting het vak lopen, heeft een aantal van ons tikken gehad, zijn geduwd, etc. Voor de duidelijkheid: door de ME.
Ik kom voor m'n lol, maar die wordt in Amsterdam snel weggehaald.
Verder niets tegen de Amsterdamse stewards, catering en het vak: dat is allemaal prima in orde! Maar ik weiger me zo te laten behandelen en daar nog ruim voor betalen ook. Is jammer, zeker voor de Utrechters is het de wedstrijd van het jaar.
QFT, ik ben twee keer in A'dam geweest. 1 keer voor het uitvak, daar wordt je letterlijk naar binnen geslagen. Als je niet agressief bent, dan wordt je het wel. De tweede keer was voor de supercup, dat was echt wel meer relaxed. Kan ook zijn doordat je daar dan met 10.000 man staat ipv van 800.
[ Voor 19% gewijzigd door Tukk op 09-12-2014 17:08 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Dag na mijn verjaardag.Zondag 25 januari 2015: Ajax - Feyenoord (12:30 uur)
Ze hadden natuurlijk niet veel te juichen, maar ze waren wel af en toe te horen. En ze waren zeker met meer mensen dan dat overige teams komen, zoals sc Heerenveen wat dichterbij is en die ook meer kans tegen Ajax maken..Krukar schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:20:
[...]
Ik zat in het stadion, niet ver van het uitvak (411), uitvak was max voor de helft gevuld (waarsch. nog minder), ze hebben 5 minuten lawaai gemaakt en na de 1-0 hebben ze rest van de wedstrijd als dooie vogels in het vak gezeten.
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015