[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste
Acties:
  • 203.848 views

Onderwerpen

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:37:
[...]

Men vraagt zich af waarom de uitsupporters nu ineens belangrijk zijn en in het verleden niet, dat is omdat Feyenoord ze belangrijk heeft gemaakt.
Hopelijk is dit geen incident en wordt dit structureel zo toegepast in de toekomst, dan zal (nagenoeg) niemand er nog een probleem mee hebben dat het beleid nu anders is dan vorig jaar.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-02 13:37

Player1S

Probably out in the dark

Martijndoes schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:16:
Volgens mij is t in Engeland vooral de meldingsplicht voor mensen met een stadionverbod die veel effect heeft gehad. Een stadionverbod heeft in Nederland nog verdomd weinig effect aangezien ze nog wel vrij om het stadion mogen lopen.

Als een stadionverbod betekent dat je voortaan elke zaterdag/zondag anderhalf uur op het politiebureau mag doorbrengen dan denk je wel even 2x na voor je een vuurwerkbom op het veld gooit.
Dat volk denkt niet 2x na voordat ze die bom gooien. Echter als ze zich moeten melden is het in theorie wel mogelijk dat de supporter naar een uitwedstrijd kan.zonder dat hij/zij als pedofiele politieke terroristische seriemoordenaar behandeld word.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:27

PauseBreak

derp!

Rubman schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:53:
[...]

Die insteek snap ik, maar er is met bussen toch hetzelfde mogelijk als wat er met de trein mogelijk is, namelijk afleveren op locatie en gescheiden van andere supporters en winkelend publiek.
Bij mijn weten is er in ieder geval bij de Kuip een droplocatie voor de bussen die net als met de trein direct uitkomt op de tunnel naar het uitvak. Lijkt me dat dit bij het PSV stadion toch ook het geval moet zijn.
Die droplocatie zit aan de andere kant van het stadion, bij de arbeiderswijk volgens mij. Niet ideaal. Daarbij is ook de verkeerssituatie verre van ideaal. Zeker met koopavonden kun je in en om Eindhoven wel spreken van een verkeersinfarct. Het heeft wel een reden dat risicowedstrijden vrijwel alleen met treincombi worden gespeeld in Eindhoven. Eigenlijk zou het stadion ergens anders moeten staan, dat zou het allemaal iets simpeler maken :P

Nee, merp!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:53

Rubman

Retarded or just overjoyed!

PauseBreak schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:31:
[...]

Die droplocatie zit aan de andere kant van het stadion, bij de arbeiderswijk volgens mij. Niet ideaal. Daarbij is ook de verkeerssituatie verre van ideaal. Zeker met koopavonden kun je in en om Eindhoven wel spreken van een verkeersinfarct. Het heeft wel een reden dat risicowedstrijden vrijwel alleen met treincombi worden gespeeld in Eindhoven. Eigenlijk zou het stadion ergens anders moeten staan, dat zou het allemaal iets simpeler maken :P
Dat zou het allemaal oplossen natuurlijk, ben niet zo goed op de hoogte van de situatie rondom het Philips stadion. O-)
Napo schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:40:
[...]

De Kuip != het Philips stadion

Dat hebben ze dus niet, ze zullen iets moeten creeren indien ze dat willen. Kijkend naar de locatie van het philips stadion gaat dat niet heel gemakkelijk worden, wat er is nogal weinig ruimte daarvoor ;)
Snap dat het niet het Philips stadion is, maar kan begrijpen als het een soort van vereiste is bij stadia dat er een naast een treinstation ook een busdrop locatie is met zelfde eisen qua tunnel. Dacht in die hoedanigheid.
Een stadion in het centrum heeft zo zijn charmes, stuk fijner dan een industrieterein. Functioneler zou het wel zijn op een industrieterein maar daar is het overige een stuk minder voor de supporters.
True de Kuip staat ook vrij dicht tegen woonwijk aan en de oma van mijn vriendin kan dan ook thuis meegenieten als de Kuip juicht. heeft zeker zijn charmes.

[ Voor 41% gewijzigd door Rubman op 03-12-2014 12:43 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Rubman schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:53:
[...]

Bij mijn weten is er in ieder geval bij de Kuip een droplocatie voor de bussen die net als met de trein direct uitkomt op de tunnel naar het uitvak. Lijkt me dat dit bij het PSV stadion toch ook het geval moet zijn.
De Kuip != het Philips stadion

Dat hebben ze dus niet, ze zullen iets moeten creeren indien ze dat willen. Kijkend naar de locatie van het philips stadion gaat dat niet heel gemakkelijk worden, wat er is nogal weinig ruimte daarvoor ;)
PauseBreak schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:31:
[...]

Die droplocatie zit aan de andere kant van het stadion, bij de arbeiderswijk volgens mij. Niet ideaal. Daarbij is ook de verkeerssituatie verre van ideaal.
Dat is de hoofdingang en daar worden de spelers afgezet. Bij buscombi's worden supporters aan het kant van het spoor afgezet. Flink aantal politie erbij evenals stewards.
PSV-Laan
PauseBreak schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:31:Eigenlijk zou het stadion ergens anders moeten staan, dat zou het allemaal iets simpeler maken :P
Een stadion in het centrum heeft zo zijn charmes, stuk fijner dan een industrieterein. Functioneler zou het wel zijn op een industrieterein maar daar is het overige een stuk minder voor de supporters.

[ Voor 5% gewijzigd door Napo op 03-12-2014 12:41 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Napo schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:40:
[...]

Dat is de hoofdingang en daar worden de spelers afgezet. Bij buscombi's worden supporters aan het kant van het spoor afgezet. Flink aantal politie erbij evenals stewards.
PSV-Laan
Aha, verkeerd onthouden. Wel een vreemde plek aangezien je daar als PSV-fan ook gewoon vrolijk naar binnen kunt/moet wandelen (afhankelijk van je plek).
Zeker, ik vind deze plek ook wel handig en minder sfeer- en zielloos dan een stadion van PEC Zwolle of Ajax, maar ideaal is het niet als het aankomt op dit soort zaken :P

Nee, merp!

• Napo
  • Niet online
PauseBreak schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:43:
[...]

Aha, verkeerd onthouden. Wel een vreemde plek aangezien je daar als PSV-fan ook gewoon vrolijk naar binnen kunt/moet wandelen (afhankelijk van je plek).
Nah, uitvak is zover ik weet volledig gescheiden met het rest van het stadion. Fans gaan dacht ik ook via dezelfde brug als de supporters die met de trein komen naar binnen. Het risico zit hem dan ook in het stukje van de bus naar de 'veilige zone' naar het uitvak.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 02:31

Royz

Kleurenblind!!

Napo schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:45:
[...]

Nah, uitvak is zover ik weet volledig gescheiden met het rest van het stadion. Fans gaan dacht ik ook via dezelfde brug als de supporters die met de trein komen naar binnen. Het risico zit hem dan ook in het stukje van de bus naar de 'veilige zone' naar het uitvak.
Ik vind dit wel opmerkelijk eigenlijk. Als ik kijk naar ADO, Feyenoord maar ook bij Twente rijden bussen inderdaad een zone binnen waarna de poorten worden gesloten en niemand meer die eruit kan. Bij ADO kan geen trein komen volgens mij en van Twente weet ik het niet, maar Feyenoord heeft dat wel goed gedaan met die sluis over de weg heen vanaf het spoor.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:47

StrongArmLance

Endless flow

Het is toch ergens gewoon diep triest dat er om 1200 mensen van de ene stad naar de ander te brengen zonder dat er doden vallen zoveel maatregelen genomen moeten worden?

Alsof ze hun hele opvoeding vergeten zodra ze zo'n sjaaltje om doen.

Maar nee, dat is 'fanatiek' en 'mooi voor het voetbal'. Het zou fijn zijn als ze zich bezighouden met het maken van sfeeracties en niet met steekpartijen als ze een bus uitrennen.

Je mag toch niet bang zijn om supporters los te laten tussen winkelend publiek oid? Het zijn toch geen beesten?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 11:39

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

StrongArmLance schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:31:
Het is toch ergens gewoon diep triest dat er om 1200 mensen van de ene stad naar de ander te brengen zonder dat er doden vallen zoveel maatregelen genomen moeten worden?

Alsof ze hun hele opvoeding vergeten zodra ze zo'n sjaaltje om doen.

Maar nee, dat is 'fanatiek' en 'mooi voor het voetbal'. Het zou fijn zijn als ze zich bezighouden met het maken van sfeeracties en niet met steekpartijen als ze een bus uitrennen.

Je mag toch niet bang zijn om supporters los te laten tussen winkelend publiek oid? Het zijn toch geen beesten?
Klopt.

Probleem is dat je als verantwoordelijken dermate hard wordt aangesproken op je verantwoording als er ooit iets misgaat dat je er zeker wil zijn dat er ook helemaal niet mis gaat.

Gevolg hiervan zijn overdreven maatregelen, het is namelijk echt niet zo erg dat er meteen messen (ooit gebeurd? of bommen (meer dan 10 jaar geleden) worden gegooid.

Als je zegt: Jongens, we willen dat jullie de wedstrijd ook willen zien, maar dat kan alleen als jullie beloven als jullie je netjes gedragen. Denk je dan echt dat er niet geluisterd wordt? Kans bestaat inderdaad dat er 1 of meer idioten tussen zitten en dat is nu net het probleem.....

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Napo
  • Niet online
Royz schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:29:
[...]

Ik vind dit wel opmerkelijk eigenlijk. Als ik kijk naar ADO, Feyenoord maar ook bij Twente rijden bussen inderdaad een zone binnen waarna de poorten worden gesloten en niemand meer die eruit kan. Bij ADO kan geen trein komen volgens mij en van Twente weet ik het niet, maar Feyenoord heeft dat wel goed gedaan met die sluis over de weg heen vanaf het spoor.
Het verschil is dat het stadion van ADO, Feyenoord en Twente niet midden in het centrum liggen. Dat kan je niet vergelijken met het stadion van PSV. Daar is simpelweg de ruimte niet.

Nu kan je inderdaad er voor kiezen om het stadion te verplaatsen naar een plek waar wel de ruimte is, een extra opstapplek te maken speciaal voor de buscombi supporters van uitspelende clubs bijvoorbeeld ten hoogte van de herdgang maar ook dat is niet risicovrij. Andere optie is om te werken met verplaatsbare hekken die na het binnenrijden van de bussen sluiten en er enkel tijdelijk zijn.

Beste optie blijft in mijn ogen dat supporters zich eens gaan gedragen als normale fatsoenlijke mensen en ophouden met het kinderlijke gedrag.
Tukk schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:39:
[...]
Probleem is dat je als verantwoordelijken dermate hard wordt aangesproken op je verantwoording als er ooit iets misgaat dat je er zeker wil zijn dat er ook helemaal niet mis gaat.
helaas wel ja, gaat het fout wordt de politie en de burgermeester er op afgerekend. Daarom snap ik ook wel waarom een Van Gijzel sneller nee zegt tegen verplaatsingen. Het is haast politieke zelfmoord om enig risico te nemen met zulke zaken.
Als je zegt: Jongens, we willen dat jullie de wedstrijd ook willen zien, maar dat kan alleen als jullie beloven als jullie je netjes gedragen. Denk je dan echt dat er niet geluisterd wordt? Kans bestaat inderdaad dat er 1 of meer idioten tussen zitten en dat is nu net het probleem.....
Het grote deel van de 1200 man is niet het probleem. Het overgrote deel komt enkel voor de wedstrijd, een kleiner deel initieert geen geweldadige acties en zoals er niets aan de hand is heb je er geen last van. Het kleinste deel zoekt de confrontatie op, of dit nu met of zonder drank/drugs op is gebeurt doet er niet toe.

Dat kleinste deel trekt een ander deel mee in de shit, dat deel zou je als club kwijt moeten willen zijn. Helaas zijn er ontzettend weinig clubs - zo erg zelfs dat ik er geen kan opnoemen - die openlijk afstand nemen van dat soort 'supporters'.

Dat zou de boodschap moeten zijn richting dat soort supporters. Men kan zich de 'harde kern' noemen maar dat is het eerste deel waar je afscheid van zou moeten nemen. Willen ze rotzooi trappen? Doe dat op een weiland zonder enige link met de club die je zogenoemd support.

Eenzelfde heb ik met supporters die fakkels in het stadion afsteken (en al helemaal als ze dat onder een spandoek doen). Ben je daar mee bezig kom je er een jaar niet meer in. Daarna nogmaals? 2 jaar er niet meer in. Men ziet niet in dat er risico's aan dat gedrag zit. Wil je dat doen ga je in overleg met de club. Het hoeft niet zo moeilijk te zijn en je moet het ook niet moeilijker maken dan het al is maar wel zo veilig mogelijk.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
De loting voor de KNVB beker gaat gewoon door toch?

...

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Grotendeels mee eens, maar wat het ook niet moet worden is dat alles pais en free is in een stadion. Fakkels zie ikzelf geen problemen in.

Mooi toch?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:53

Rubman

Retarded or just overjoyed!

www.ad.nl/ad/nl/5610/Ered...ef-naar-17-december.dhtml

Nou er is een besluit genomen hoor.
17 december is van beide opties wel de beste in mijn ogen. Trek je het niet over de winterstop heen, en een bekerwedstrijd tegen Roda is makkelijker te reorganiseren dan een topper als PSV - Feyenoord.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Tukk schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:09:
[...]

Grotendeels mee eens, maar wat het ook niet moet worden is dat alles pais en free is in een stadion. Fakkels zie ikzelf geen problemen in.

Mooi toch?
*knip*
Het afsteken van fakkels != harde kern he.

Ohja, ik vind die Ultras maar niks. Lekker met een megafoon en een trommel. Rug naar de wedstrijd toe. Nee, is niet voor mij weggelegd. :9

[ Voor 19% gewijzigd door JST94 op 03-12-2014 15:13 ]

• Napo
  • Niet online
Tukk schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:09:
[...]

Mooi toch?
[video]
[video]
Mooi? Jazeker!
Verantwoord in een stadion met meer dan 25.000 personen? Nee!

Fakkels worden op het veld gegooid met alle risico's van dien
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XKAqqdAuXKQ]

Wat als een fakkel niet ver genoeg komt en in bijvoorbeeld de nek van een supporter komt?
Er is wel eens vuurwerk in een familievak gevallen.
Er wordt weleens vuurwerk naar een ander vak gegooid

Gaat het ooit mis? Klaarblijkelijk wel ;). Is dat vaak nee, zeker niet.
Maar zoiets kan je met de club afspreken, clubs zijn daar in principe niet onwelwillend in maar ook zij hebben verantwoordelijkheden. Helaas hebben sommige supporters daar geen gehoor aan

[ Voor 4% gewijzigd door Napo op 03-12-2014 15:22 ]

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Rubman schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:10:

17 december is van beide opties wel de beste in mijn ogen. Trek je het niet over de winterstop heen, en een bekerwedstrijd tegen Roda is makkelijker te reorganiseren dan een topper als PSV - Feyenoord.
Wat een gezeur. In topcompetities spelen ze zo vaak drie wedstrijden per week, en in Engeland hebben ze bv niet eens een winterstop..

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Rubman schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:10:

Nog maar een keer verzetten dan, het valt samen met de kerstborrel van mijn werk, die was eerder ingepland. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Fiber
  • Laatst online: 16:00

Fiber

Beaches are for storming.

Gewoon met z'n allen kijken. Wordt die kerstborrel toch nog gezellig... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Friespeuk schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:04:
[...]
Wat een gezeur. In topcompetities spelen ze zo vaak drie wedstrijden per week, en in Engeland hebben ze bv niet eens een winterstop..
Geen winterstop hebben kan alleen als iedere club veldverwarming heeft, het liefst in combinatie met een hybride grasmat. Dat is in Nederland echt niet het geval :P

Nee, merp!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-02 23:39
PauseBreak schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:18:
Geen winterstop hebben kan alleen als iedere club veldverwarming heeft, het liefst in combinatie met een hybride grasmat. Dat is in Nederland echt niet het geval :P
Je hebt geen enkele garantie dat het rond de jaarwisseling ook het koudste is. Je kan beter geen winterstop plannen en ruimte in het schema opnemen voor de koude periode. Dan had PSV-Feyenoord ook niet zo'n hoofdpijn dossier geworden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ph4ge schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:34:
[...]

Je hebt geen enkele garantie dat het rond de jaarwisseling ook het koudste is. Je kan beter geen winterstop plannen en ruimte in het schema opnemen voor de koude periode. Dan had PSV-Feyenoord ook niet zo'n hoofdpijn dossier geworden.
Behalve dan de langjarig gemiddelde temperatuur. Daar komt vrij duidelijk naar voren dat december - februari traditioneel gezien het koudst zijn.

Nee, merp!

• ph4ge
Met gemiddelden kan je alleen zo weinig, bovendien hebben we geen 3 maanden winterstop. Het gebeurt gewoon vaak dat het tijdens de winterstop prima voetbalweer is terwijl er op andere momenten niet gevoetbald kan worden. Bovendien is temperatuur niet altijd het probleem, neerslag is vaak de oorzaak van een onbespeelbaar veld.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• tweaker2010
  • Laatst online: 31-01 20:26

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

6 december 2014 18:30 Excelsior-Feyenoord
14 december 2014 16:45 Feyenoord-AZ
17 december 2014 20:45 PSV-Feyenoord
21 december 201414:30 NAC Breda-Feyenoord
18 januari 2015 14:30 Feyenoord-FC Twente
25 januari 2015 12:30 Ajax-Feyenoord
Lekker handig zo'n wedstrijd verzetten. Nu eerst AZ en dan PSV. Vervolgens NAC uit.
En na de winterstop moet Feyenoord ook gelijk vol aan de bak tegen Twente en Ajax.

• Fiber

Fiber

AZ, PSV en NAC moet Feyenoord in deze vorm best kunnen hebben, dat is minimaal 7 punten, waarschijnlijk zelfs 9 punten. 'Na de winterstop' duurt nog zo lang, zullen we het daar volgend jaar over hebben...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

tweaker2010 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:58:
[...]

Lekker handig zo'n wedstrijd verzetten. Nu eerst AZ en dan PSV. Vervolgens NAC uit.
En na de winterstop moet Feyenoord ook gelijk vol aan de bak tegen Twente en Ajax.
Mooi toch :) Kom je er goed doorheen,sta je er opeens heel erg lekker voor. Kan ook minder zijn natuurlijk, maar volgens mij kan je beter je "top" wedstrijden (AZ, Twente e.d. voelen niet aan als topwedstrijden) achter elkaar afhandelen. Een mooie flow.

• Napo
  • Niet online
De KNVB met haar geweldige enquetes...
Waarom bent u van plan om uw seizoenkaart te verlengen?
  • prijs van de seizoenkaart
  • speciale acties van de club bij het verlengen van de seizoenkaart
  • transfers (spelers die komen of vertrekken)
  • prestaties van PSV
  • tijdstip van de wedstrijden
  • mijn plek in het stadion
  • sfeer in het stadion
  • familie of vrienden die hun seizoenkaart ook verlengen
  • ik heb elk jaar een seizoenkaart en verleng hem sowieso
  • anders, namelijk...
Uhm, misschien omdat je supporter/fan bent van? Niet? Nee? Echt niet?

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:19
martinusz schreef op woensdag 03 december 2014 @ 01:48:
Was dat al niet het plan van eigenlijk de topklasse? Maar goed, men probeert de Engelse divisies hier na te doen, maar daar zijn we simpelweg te klein voor.
Ik vind die hele piramide dan ook een waardeloos idee.

Ten eerste vind ik een gesloten eerste divisie wel zijn charme hebben. Door de periode titels had iedere club altijd nog wat om voor te strijden zonder aan het degradatiespook te hoeven denken. Een competitie zonder degradatie is ook echt zo vreemd niet. In de VS doen ze niet anders.

Als ik dan kijk naar een club als Dordrecht. Indien die degraderen naar de tweede divisie is het einde verhaal. Dan moeten ze qua aandacht concurreren met de traditionele amateurclubs uit de regio met hun vaste aanhang en dat verliezen ze. Concurrentie klinkt leuk maar het is ook een illusie om te denken dat er ruimte is voor nog een club op dat niveau in de regio.

Volgens mij verspreid je het talent ook over teveel clubs op deze manier. We zijn een klein land en je zou er naar moeten streven zoveel mogelijk potentiële fullprofs te verzamelen in de eerste divisie, niet er nog twee extra divisies onder hangen.

Ik heb ook niet het idee dat de meeste amateurclubs er echt op zitten te wachten om een echte proforganisatie te worden als NEC of Roda. Ruimte voor extra profclubs is er ook helemaal niet. Die doorstroming lijkt me dan ook een wassen neus.

• JST94
Jaap Stam heeft enkele weken geleden besloten te stoppen met de cursus Coach Betaald Voetbal van de KNVB. De voormalig topverdediger ‘trok het niet langer’ om in de schoolbanken te zitten en de cursus te blijven volgen. Dat meldt De Telegraaf donderdagmorgen. Stam overlegt nu met de Zeister bond, hoe hij de cursus toch nog kan afronden.
Bron.

Dat de KNVB hier nog met Stam overlegt. Het zou heel simpel moeten zijn, heb je geen zin om in de schoolbanken te zitten en de cursus te volgen? Dan geen diploma voor jou.

• StrongArmLance
  • Laatst online: 15:47

StrongArmLance

Endless flow

Tukk schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:39:
[...]

Klopt.

Gevolg hiervan zijn overdreven maatregelen, het is namelijk echt niet zo erg dat er meteen messen (ooit gebeurd? of bommen (meer dan 10 jaar geleden) worden gegooid.

Tijd voor landelijk stadionverbod en gevangenisstraffen :)

Ik bedoel we hebben het niet moeilijker dan in Italië, hier gooien we niet met stenen en/of messen...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

JST94 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:30:
Dat de KNVB hier nog met Stam overlegt. Het zou heel simpel moeten zijn, heb je geen zin om in de schoolbanken te zitten en de cursus te volgen? Dan geen diploma voor jou.
Aan de andere kant; waarom moet er in Nederland een papiertje worden gehaald? Als jij wilt gaan trainen en een club acht jou in staat dat goed te doen, wat maakt dan een papiertje uit? Sterker nog; is dat papiertje van de KNVB een garantie dat iemand een goede trainer is? En iemand zonder papieren een slechte trainer? Ik vind het niet echt nodig. Er zijn zat beroepen waarbij ik een opleiding en diploma zeer nodig vind, maar daar behoort een beroep als voetbaltrainer absoluut niet bij. Wat is het risico van een trainer zonder de benodigde papieren? Het is toch een club haar eigen verantwoordelijkheid? Betutteling ten top en een manier van de KNVB om belangrijk te blijven...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• KillaZ
  • Laatst online: 10:02
Ik snap niet dat de KNVB zo moeilijk doet over iemand die op dit moment voornamelijk veldtraining verzocht en een bak ervaring achter zich heeft waar je u tegen zegt. Het is niet alsof je het amateurtje tegenover je hebt zitten die jaren over zijn TC1, 2, en 3 heeft gedaan en nu de stap hoger wilt zetten.

K to the KillaZ

• JST94
Han schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:43:
[...]

Aan de andere kant; waarom moet er in Nederland een papiertje worden gehaald? Als jij wilt gaan trainen en een club acht jou in staat dat goed te doen, wat maakt dan een papiertje uit? Sterker nog; is dat papiertje van de KNVB een garantie dat iemand een goede trainer is? En iemand zonder papieren een slechte trainer? Ik vind het niet echt nodig. Er zijn zat beroepen waarbij ik een opleiding en diploma zeer nodig vind, maar daar behoort een beroep als voetbaltrainer absoluut niet bij. Wat is het risico van een trainer zonder de benodigde papieren? Het is toch een club haar eigen verantwoordelijkheid? Betutteling ten top en een manier van de KNVB om belangrijk te blijven...
Het is gewoon een regel dat je een papiertje moet halen om trainer te worden, of het nou echt nodig is laten we buiten beschouwing.

Stam hoort net zoals iedere andere trainer zijn diploma te halen. Dat hij geen zin heeft om in de schoolbanken te zitten is zijn probleem, niet die van de KNVB.

Als ik niet naar school zou gaan omdat ik het saai vind om in de schoolbanken te zitten, dan gaat de school echt geen oplossing voor mij vinden om niet naar school te hoeven, maar toch mijn opleiding te halen.

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-02 13:09
Han schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:43:
[...]

Amen!

Ook vind ik het maar raar. Als Jaap Stam er geen zin meer in heeft, best. Maar als Jan, Piet of Klaas, trainer van amateurvereniging Bal op het Dak, betaald voetbaltrainer wil worden en geen zin heeft om in de schoolbanken te zitten, heeft hij pech. Dan zullen ze hem ook niet een extra kans geven of speciale behandeling.

PSN: Curvaa_

• KillaZ
  • Laatst online: 10:02
JST94 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:48:
[...]

Het is gewoon een regel dat je een papiertje moet halen om trainer te worden, of het nou echt nodig is laten we buiten beschouwing.

Stam hoort net zoals iedere andere trainer zijn diploma te halen. Dat hij geen zin heeft om in de schoolbanken te zitten is zijn probleem, niet die van de KNVB.

Als ik niet naar school zou gaan omdat ik het saai vind om in de schoolbanken te zitten, dan gaat de school echt geen oplossing voor mij vinden om niet naar school te hoeven, maar toch mijn opleiding te halen.
Verkeerde vergelijking: Als jij 20 jaar praktijkervaring hebt, zijn er in overleg met je school vaak onderdelen die je niet hoeft te doen. Dat zou net zo moeten zijn met TC Betaald Voetbal i.m.o.

Iemand als Stam hoef je echt niet uit te leggen hoe hij een veldtraining moet verzorgen, of hoe hij voor de camera moet staan. Wat meer nadruk leggen op managementkwaliteiten zou dan wel weer een goede zijn, maar ik ken de inhoud van de opleiding niet.

K to the KillaZ

• JST94
KillaZ schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:50:
[...]

Verkeerde vergelijking: Als jij 20 jaar praktijkervaring hebt, zijn er in overleg met je school vaak onderdelen die je niet hoeft te doen. Dat zou net zo moeten zijn met TC Betaald Voetbal i.m.o.

Iemand als Stam hoef je echt niet uit te leggen hoe hij een veldtraining moet verzorgen, of hoe hij voor de camera moet staan. Wat meer nadruk leggen op managementkwaliteiten zou dan wel weer een goede zijn, maar ik ken de inhoud van de opleiding niet.
Met 20 jaar praktijkervaring zou ik niet meer naar school gaan hoor. :+

Of de opleiding nou nuttig is voor Stam doet er naar mijn mening niet toe. Het is gewoon een regel dat iedereen die trainer wilt worden een diploma moet behalen. Dat Stam hier geen zin in heeft hoeft niet het probleem van de KNVB te zijn naar mijn mening.

Hij heeft al een verkort traject, maar zelfs dan is hij nog niet tevreden. Hoe kan je 110% inzet van je spelers verwachten, terwijl je zelf de discipline niet hebt om je opleiding normaal af te maken?

Stam geeft aan graag zijn diploma te willen halen, maar waarom dan toch niet even doorzetten? Dan ben je er daarna van af.

[ Voor 5% gewijzigd door JST94 op 04-12-2014 08:54 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

JST94 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:48:
Oh, ok. Het is zo, dus elk tegenargument is dus onzin. Nogmaals, die regel slaat nergens op. Ik ben benieuwd welke wettelijke basis hier aan te grondslag ligt. Het is betutteling ten top. Ik vraag me werkelijk af of dit in andere landen ook zo is.
JST94 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:53:
Met 20 jaar praktijkervaring zou ik niet meer naar school gaan hoor. :+
Wat zei u meneer Stam? ;)
]Stam geeft aan graag zijn diploma te willen halen, maar waarom dan toch niet even doorzetten? Dan ben je er daarna van af.
Je hebt op het hoogste niveau gevoetbald, je bent assistent bij een topploeg en hebt jaren ervaring in het trainen/coachen van elftallen. Waarom dan nog een pappiertje halen waar je lessen moet volgen die worden gegeven door mensen die minder hebben gepresteerd als diegene die de cursus volgt.
Hij heeft al een verkort traject, maar zelfs dan is hij nog niet tevreden. Hoe kan je 110% inzet van je spelers verwachten, terwijl je zelf de discipline niet hebt om je opleiding normaal af te maken?
Omdat voetbal nou juist een tak is waar een papiertje waardeloos is ten opzichte van ervaring. Je spelers motiveer je niet omdat je een papiertje op zak hebt, die motiveer je omdat je aanzien hebt vanwege jouw staat van dient en/of ervaring. Ik kan legio voorbeelden noemen van mensen die zonder papieren beter zijn dan mensen die met een KNVB papiertje rondlopen...

[ Voor 20% gewijzigd door Han op 04-12-2014 09:18 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• D-e-n
Hij leert op zo'n cursus natuurlijk ook dingen die hij in de praktijk niet kan opdoen. Dat lijkt me erg nuttig. Bovendien heeft Stam als oud topvoetballer toch al een verkort traject?

Je kunt discussiëren over of het nog korter moet maar het papiertje an sich is een goede zaak. Een bepaald basisniveau eisen is goed voor het betaalde voetbal als geheel.

Ik denk dat het voetbal overigens behoorlijk conservatief is. We flikkeren een oud topvoetballer voor de groep en denken dat het goed komt. Het valt me op dat coaches uit andere sporten vaak veel beter onderlegd lijken op wetenschappelijk vlak.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:22
De KNVB heeft wel vaker mee gewerkt met spelers.
Zo heeft Seedorf de opleiding in brazillie gevolgd, dus die zal ook niet letterlijk iedere keer in de schoolbanken zijn geweest.

Dus Stam wil daar nu ook gebruik van maken.

• JST94
Het gaat mij er gewoon om dat Stam net zoals ieder ander dat papiertje hoort te halen, of dat papiertje invloed heeft op de kwaliteit van een trainer is over te discussiëren.

Dat Stam zelf weinig zin heeft om in de schoolbanken te zitten kan de KNVB toch niks aan doen? Dit is gewoon onderdeel van dat papiertje, of je het nou leuk vind of niet zal het toch afgelegd moeten worden.

• Napo
  • Niet online
Han schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:15:
[...]

Oh, ok. Het is zo, dus elk tegenargument is dus onzin. Nogmaals, die regel slaat nergens op. Ik ben benieuwd welke wettelijke basis hier aan te grondslag ligt. Het is betutteling ten top. Ik vraag me werkelijk af of dit in andere landen ook zo is.
Wettelijk?
De KNVB heeft simpelweg een aantal eisen gesteld aan clubs die binnen de KNVB actief willen zijn. Daar komt geen wet te pas. Je kan er voor kiezen om er niet aan te houden en derhalve uit de KNVB te stappen maar dan doe je dus ook niet meer mee in de Eredivisie e.d.
Hiermee voorkom je ook dat trainers gaan roepen dat ze bepaalde regels niet kennen.

Aan de ene kant begrijp ik maar al te goed dat je enige basis vereist van trainers in de top van het Nederlandse voetbal. Helaas krijg je ook schijnconstructies zoals bij FC Twente, dat is in mijn ogen onwenselijk en juist daar zou de KNVB dan ook harder op moeten treden.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-02 20:09
http://www.vi.nl/nieuws/k...oeger-voor-eregalerij.htm

Wie vinden jullie eigenlijk dat gekozen moet worden voor dat standbeeld in de tuin van de KNVB? De criteria zijn mij niet duidelijk. Bergkamp is gewoon de beste voetballer van de rijtje. Maar Koeman is de meest succesvolle speler. Wie kies je dan?
Ik denk dat ik voor Koeman kies, maar Bergkamp mag ook wel een standbeeld in die tuin krijgen van mij.

Verder vond ik het pakkend wat iemand in de comments op VI schreef. Als er niet de criteria bestaat dat de erelijst goed gevuld moet zijn dan is het inderdaad belachelijk dat Moulijn, van der Kuilen en van Beveren er niet tussen staan.

En als dat wel de criteria is dan zou Seedorf er juist weer bij moeten zitten.

• JST94
Het zijn allemaal spelers die een erg mooie carriere hebben gehad, zelf heb ik gekozen voor v Bronckhorst. Ik denk omdat ik Bergkamp, de Boer en en Koeman niet echt heb meegemaakt. Ohja, en een beetje clubvoorkeur dan. :+

• ph4ge
Ik heb ook van Bronckhorst gekozen, het zou mooi zijn als ook eens een stille kracht gewaardeerd wordt.

• Fleximex
Niks op tegen. Van Bronckhorst is denk ik wel de beste back van Nederland ooit. Ik vind lijstjes en dit ook altijd wel een beetje meh. Er wordt een soort mening voor je gevormd. En waarom is de stemming publiek. Er zijn toch meer Ajax supporters...
Zo simpel is het gewoon. Het wordt daarom hoogstwaarschijnlijk Bergkamp.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-02 21:18
Fleximex schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:17:
Niks op tegen. Van Bronckhorst is denk ik wel de beste back van Nederland ooit. Ik vind lijstjes en dit ook altijd wel een beetje meh. Er wordt een soort mening voor je gevormd. En waarom is de stemming publiek. Er zijn toch meer Ajax supporters...
Want Bergkamp was niet een geweldige voetballer? Of telt dat niet want Ajax?

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-02 15:48
ph4ge schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:15:
Ik heb ook van Bronckhorst gekozen, het zou mooi zijn als ook eens een stille kracht gewaardeerd wordt.
Ik ben best wel een Gio fan (zeker na het WK 2010) maar kijk je naar de prestaties dan verdient er echt maar één een standbeeld en dat is Koeman.

Kijk eens wat hij heeft gedaan bij PSV, Ajax & Feyenoord en dan halen we het NL XItal en Barca er nog niet bij. Dit is echt een icoon die dat echt verdiend.

• Fleximex
HamburgerHenk schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:20:
[...]
Want Bergkamp was niet een geweldige voetballer? Of telt dat niet want Ajax?
Zo. Rustig man 8)7.
Ik zeg in de post erboven dat Bergkamp van mij ook dat standbeeld mag krijgen. Ik zeg alleen maar dat bij een publieke stemming er natuurlijk een grote kans is dat Bergkamp gekozen wordt. Lijstjes zijn nooit objectief logischerwijs. En daarom vind ik ze meh. Want er zijn natuurlijk meer Ajax supporters, dus er is een grote kans dat zulke lijstjes uit Ajax spelers bestaan. Of dat dan niet of wel terecht is laat ik in het midden.

Edit: Ik zeg zelfs in mijn post dat het de beste voetballer in dat rijtje is...

[ Voor 24% gewijzigd door Fleximex op 04-12-2014 13:29 ]

• Terranova
Fleximex schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:23:
Zo. Rustig man 8)7.
Ik zeg in de post erboven dat Bergkamp van mij ook dat standbeeld mag krijgen. Ik zeg alleen maar dat bij een publieke stemming er natuurlijk een grote kans is dat Bergkamp gekozen wordt. Lijstjes zijn nooit objectief logischerwijs. En daarom vind ik ze meh. Want er zijn natuurlijk meer Ajax supporters, dus er is een grote kans dat zulke lijstjes uit Ajax spelers bestaan. Of dat dan niet of wel terecht is laat ik in het midden.
Ja maar het lijstje is niet door het publiek samengesteld. De reden dat er veel Ajax spelers is staan omdat er in de afgelopen 25 jaar gewoon weg meer "Top" spelers bij Ajax vandaan zijn gekomen. Niet omdat het een Ajax minded committee is.

Dus de reden dat ik zo reageer is omdat het al voor de zoveelste keer hier calimero gedrag ten opzichte van Ajax wordt getoond terwijl het gewoon weer onterecht is.

• Fleximex
Of het is voor de zoveelste keer dat als een niet Ajax supporter een mening heeft die meteen als calimero wordt bestempeld. Lekker makkelijk.
Met lijstje heb ik het over publieke lijsten. Ik weet ook dat deze 5 niet door het publiek gekozen zijn. Ik heb het over andere lijstjes en de uitkomst van de stemming van dit lijstje van 5 namen. Niet over de opstelling van dit lijstje met 5 namen zelf.

• Terranova
Fleximex schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:35:
Of het is voor de zoveelste keer dat als een niet Ajax supporter een mening heeft die meteen als calimero wordt bestempeld. Lekker makkelijk.
Met lijstje heb ik het over publieke lijsten. Ik weet ook dat deze 5 niet door het publiek gekozen zijn. Ik heb het over andere lijstjes en de uitkomst van de stemming van dit lijstje van 5 namen. Niet over de opstelling van dit lijstje met 5 namen.
Je zegt letterlijk: En waarom is de stemming publiek. Er zijn toch meer Ajax supporters...

Oftewel meer Ajax supporters dus dan wint een Ajacied.

Dat lijkt toch wel een beetje op. "Zij zijn groot en ik is klein en da's niet eerlijk".

Nou bedoelde je het misschien niet helemaal zo. Maar het staat er wel

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Fleximex schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:03:
http://www.vi.nl/nieuws/k...oeger-voor-eregalerij.htm

Wie vinden jullie eigenlijk dat gekozen moet worden voor dat standbeeld in de tuin van de KNVB? De criteria zijn mij niet duidelijk. Bergkamp is gewoon de beste voetballer van de rijtje. Maar Koeman is de meest succesvolle speler. Wie kies je dan?
Ik denk dat ik voor Koeman kies, maar Bergkamp mag ook wel een standbeeld in die tuin krijgen van mij.

Verder vond ik het pakkend wat iemand in de comments op VI schreef. Als er niet de criteria bestaat dat de erelijst goed gevuld moet zijn dan is het inderdaad belachelijk dat Moulijn, van der Kuilen en van Beveren er niet tussen staan.

En als dat wel de criteria is dan zou Seedorf er juist weer bij moeten zitten.
:+ Die heeft het goed gelezen dan ... 'van de laatste 25 jaar' en het gaat puur over de prestaties als international. Aangezien 1988 er dus buiten valt heeft Koeman toch niet zoveel betekend voor Oranje (een beslissende vrije trap in de kwalificatie tegen Engeland schiet me nu te binnen maar verder ...). Van Bronckhorst beste back van Oranje ooit zegt meer over het niveau van de backs in Oranje :D ... Hoe komt Cocu er uberhaupt tussen en Kluivert niet eens of is dat te controversieel?

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 04-12-2014 13:46 ]

• Terranova
apis29 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:39:
[...]

:+ Die heeft het goed gelezen dan ... 'van de laatste 25 jaar' en het gaat puur over de prestaties als international. Aangezien 1988 er dus buiten valt heeft Koeman toch niet zoveel betekend voor Oranje (een beslissende vrije trap in de kwalificatie tegen Engeland schiet me nu te binnen maar verder ...). Van Bronckhorst beste back van Oranje ooit zegt meer over het niveau van de backs in Oranje :D ... Hoe komt Cocu er uberhaupt tussen en Kluivert niet eens of is dat te controversieel?
Verbaasd me eerder dat Danny Blind er niet tussen staat. Scholletje heeft zich volgens mij wel goed naar binnen weten te werken bij de KNVB :+

• Fleximex
Ok. Het spijt me dat ik het blijkbaar allemaal niet duidelijk verwoord. Want jullie interpreteren mijn posts niet helemaal goed.

Ik heb het nooit over de lijst van 5 zelf. Als ik zeg dat Coen Moulijn er bij moet staan dan heb ik het over die tuin met standbeelden. Niet over die lijst van 5 nu.

Ik vind publieke lijstjes en een stemming als deze (niet de lijst van 5) 'meh', omdat er natuurlijk een veel grotere kans is dat het een Ajacied wordt. Dat komt omdat er natuurlijk altijd subjectief gestemd wordt. Dat doe ik ook.
Er zijn simpelweg meer Ajax supporters. Dat is gewoon een constatering. Als je een poll gaat houden in Brazilië wie de beste voetballer is komt Maradona er niet uit. Dat is een extremere vergelijking, maar deze geldt in veel mindere mate ook in Nederland.
Dat is toch zo. Of zeg ik nu iets raars?

En HamburgerHenk. Jij begint met dit: "Want Bergkamp was niet een geweldige voetballer? Of telt dat niet want Ajax?". Ik zeg letterlijk enkele post erboven dat ik Bergkamp de beste voetballer uit het lijstje met 5 vind.

Jullie zijn echt dingen aan het zoeken die er niet zijn. Ik heb niks tegen Ajax. Ik heb niks tegen Bergkamp. Ik heb iets tegen publieke stemmingen (van lijstjes) omdat dat natuurlijk de mening van de grootste groep vertegenwoordigd en dat zijn in Nederland Ajax supporters.

Nogmaals sorry als mijn bewoordingen blijkbaar niet duidelijk waren ;)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

apis29 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:39:
[...]

Cocu heeft ook een aardige staat van dienst opgebouwd.

Mijn longlist zou o.a. de volgende namen bevatten:
  • R. Koeman
  • Rijkaard
  • Gullit
  • Van Basten
  • Van Breukelen
  • Bergkamp
  • Seedorf
  • Cocu
  • Van Bronkhorst
  • Van der Sar
  • Davids :+
  • Van Bommel :+
  • Sneijder (lekker goedkoop!) :+
  • Robben
:+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Fleximex
Ramzzz schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:53:
[...]
Wow. Gewoon wow _O-

• Terranova
Sneijder en Robben voetballen nog, maar als ze eenmaal stoppen komen ze in ieder geval wel in aanmerking wat mij betreft.

• Fiber

Fiber

Als je in de taxi in pakweg New York of Tokio over Nederlands voetbal begint en naar bekende namen vraagt blijft er maar weinig over van dat lijstje... O-)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[...]

Net zo een als Aron Winter ja :P ... (oke, ietsjes beter)

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 04-12-2014 14:17 ]

• Fiber

Fiber

Ik mis Wim Jonk nog steeds... O-)

Leuk lijstje uit de periode 1990-2006: http://stats.fussball-for...nde%20-%20Spielerbilanzen

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Mijn longlist zou o.a. de volgende namen bevatten:
  • R. Koeman
  • Rijkaard
  • Gullit
  • Van Basten
  • Van Breukelen
  • Bergkamp
  • Seedorf
  • Cocu
  • Van Bronkhorst
  • Van der Sar
  • Davids :+
  • Van Bommel :+
  • Robben
:+
Rijkaard, Van Basten, Van der Sar en Gullit hebben al een standbeeld. :)

Ik vind het eigenlijk vreemd dat Koeman er nog níet tussen staat. Imposante loopbaan en vele prijzen gewonnen. Zowel als speler als trainer.

Arjen Robben zou ik niet doen, die flikkert iedere keer bij een zuchtje wind of als er een blaadje op valt van z'n sokkel natuurlijk. :+

• Fiber

Fiber

Bergkamp heeft ook al een prachtig standbeeld in Londen. Beter dan dat wordt het toch niet...

Tim Krul lijkt me wel wat... :)

• Napo
  • Niet online
Nee!
Nicky Hofs!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:20:
[...]
Ten eerste vind ik een gesloten eerste divisie wel zijn charme hebben. Door de periode titels had iedere club altijd nog wat om voor te strijden zonder aan het degradatiespook te hoeven denken. Een competitie zonder degradatie is ook echt zo vreemd niet. In de VS doen ze niet anders.
Ik ken alleen de honkbal competitie in de VS goed, maar de opbouw is totaal niet vergelijkbaar met wat we hier in Nederland hebben. Zo is er de draf pick (het aantrekken van jeugdige talenten), waarin teams die laag geëindigd zijn de eerste keuze krijgen om zo de competitie te bevorderen, is de selectie beperkt (40, waarvan er 25 in de Major League spelen, als je nagaat dat je 5 starting pitchers nodig hebt, 8 veldspelers, een aantal relievers en je wil ook dubbele bezetting voor posities is dat niet veel). Spelers contracten zijn anders gestructureerd, spelers pas later in hun carrière weg bij teams maar kunnen wel getrade worden. Nou ja 100 redenen waarom de opzet van de competitie heel anders is dan voetballen, je kan de vergelijking niet trekken.

Stel je eens voor dat in het voetbal:
  • Nieuwe spelers van onder de 21 moeten via een draft worden aangetrokken, de beste teams hebben de laatste keuze.
  • Spelers mogen pas weg (uit vrije keuze) na 6 jaar dienst bij een club.
  • Salaris tussen 3 & 6 jaar dienst wordt vastgesteld door een commitee als de club en de speler er niet uitkomen.
  • Max aantal actieve spelers waarmee je in de Eredivisie mag uitkomen, je mag maar een beperkt aantal keer een speler tussen je Eredivisie selectie en je beloftenselectie mag wisselen.
  • Enzovoort.
Gaat niet werken, hoewel sommige dingen (zoals meer gelijkheid tussen de budgetten van teams en de salarissen van spelers) niet zo gek zouden zijn.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

HamburgerHenk schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:47:
[...]

Verbaasd me eerder dat Danny Blind er niet tussen staat. Scholletje heeft zich volgens mij wel goed naar binnen weten te werken bij de KNVB :+
De voorselectie is gedaan door Cruyff.
PolarBear schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:04:
[...]

Ik ken alleen de honkbal competitie in de VS goed, maar de opbouw is totaal niet vergelijkbaar met wat we hier in Nederland hebben. Zo is er de draf pick (het aantrekken van jeugdige talenten), waarin teams die laag geëindigd zijn de eerste keuze krijgen om zo de competitie te bevorderen, is de selectie beperkt (40, waarvan er 25 in de Major League spelen, als je nagaat dat je 5 starting pitchers nodig hebt, 8 veldspelers, een aantal relievers en je wil ook dubbele bezetting voor posities is dat niet veel). Spelers contracten zijn anders gestructureerd, spelers pas later in hun carrière weg bij teams maar kunnen wel getrade worden. Nou ja 100 redenen waarom de opzet van de competitie heel anders is dan voetballen, je kan de vergelijking niet trekken.
Daarvoor heb je weer een disabled list en kan je spelers promoveren en degraderen van league (iets wat in NL gebeurt met het 2e elftal)

[ Voor 62% gewijzigd door MeNTaL_TO op 04-12-2014 15:50 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
Fleximex schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:03:
De criteria zijn mij niet duidelijk. Bergkamp is gewoon de beste voetballer van de rijtje. Maar Koeman is de meest succesvolle speler. Wie kies je dan?
De criteria zijn de prestaties voor het Nederlands Elftal in de afgelopen 25 jaar. Op basis van die criteria valt Koeman voor mij af, zijn prestaties (en die van zijn generatie in het algemeen) vielen na '88 toch wel tegen.

De beste generatie daarna was die van '98. Bergkamp was van die generatie de beste voetballer, maar met name in '98 was Cocu misschien wel MVP. Zijn nominatie snap ik dan ook wel. Net zo goed als Frank de Boer, die aanvoerder van die generatie was.

De generatie daarna was naar mijn mening toch een slagje minder en de beste voetballers van die generatie nog actief en daarom denk ik niet genomineerd. Van Bronkhorst heeft een redelijk staat van dienst in het Nederlands Elftal en was aanvoerder op een WK finale, maar dat was hij naar mijn idee vooral vanwege zijn leeftijd.

Op basis van de gestelde criteria zou ik kiezen voor Bergkamp of Cocu.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gaius schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:41:
[...]

Arjen Robben zou ik niet doen, die flikkert iedere keer bij een zuchtje wind of als er een blaadje op valt van z'n sokkel natuurlijk. :+
Van glas. :P

[ Voor 28% gewijzigd door Ramzzz op 04-12-2014 15:59 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:47:
[...]
De voorselectie is gedaan door Cruyff.

[...]
Daarvoor heb je weer een disabled list en kan je spelers promoveren en degraderen van league (iets wat in NL gebeurt met het 2e elftal)
Ook niet helemaal, disabled list is prima, maar dan zit je er wel 14/60 dagen aan vast. Met een sport waar je elke dag speelt is dat wel een overweging. Zet je iemand met een lichte blessure op de 14 day disabled list dan kan iemand na 7 dagen fit zijn maar mag hij alsnog niet mee doen. En dan nog je blijft aan je 40 men roster gehouden.

• tweaker2010
  • Laatst online: 31-01 20:26

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/sport/3945425/uefa-presenteert-eerste-versie-van-nieuwe-nations-league.html

Wat vinden jullie hiervan? Het lijkt me een soort Europa League voor landenteams. Vraag me af wat het nut voor de grotere voetballanden is, zij kwalificeren zich toch wel voor het EK en hebben al een druk schema.

• Fiber

Fiber

Het komt in de plaats van de vrij nutteloze, vriendschappelijke oefenwedstrijden... Het schema blijft dus ongeveer even druk en de wedstrijden gaan tenminste ergens om. Lijkt mij win/win...

Een volledige competitie met 12 landen geeft 22 wedstrijden. Weet alleen niet over hoeveel jaar dat wordt uitgesmeerd. Als je er vier jaar over doet heb je ruim 5 wedstrijden per jaar. Het kan ook een halve competitie zijn van 11 wedstrijden verdeeld over 2 jaar of zo, geen idee.

• D-e-n
Ik vind het waanzin. Het nut van oefenen is dat je eens wat kunt proberen zonder dat het punten kosten. Het geeft je ook de optie om spelers te sparen. Dat kan niet als het ergens om gaat. Dit plan is daarmee een extra belasting op de spelers

• JST94
tweaker2010 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 00:12:
http://www.nu.nl/sport/3945425/uefa-presenteert-eerste-versie-van-nieuwe-nations-league.html

Wat vinden jullie hiervan? Het lijkt me een soort Europa League voor landenteams. Vraag me af wat het nut voor de grotere voetballanden is, zij kwalificeren zich toch wel voor het EK en hebben al een druk schema.
De Nations League vervangt de oefeninterlands, omdat die volgens alle betrokken partijen te weinig waarde hebben.
Het lijkt me dat de landen het niet veel drukker zullen krijgen. Aangezien de oefeninterlands vervallen.

Ik ben wel benieuwd naar de Nations League, lijkt me een best wel leuk iets. Maar geen idee hoe ze zoiets door het seizoen in willen gaan plannen.

• D-e-n
De landen krijgen het niet drukker. De spelers wel. Tel het aantal afzeggingen maar eens bij oefeninterlands. Dat gaat straks moeilijker.

Dit plan dient enkel het spekken van kas van de UEFA. Platini is wat dat betreft net zo n Satan als Blatter.

• JST94
Lijkt me raar als je in eens een hoop extra speeldagen krijgt. In de Eredivisie is dit misschien nog wel in te plannen. Maar in de grotere competities word dat niet te doen hoor, vooral in de Premier League niet.

• Gonadan

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Fleximex schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:49:
Ik heb iets tegen publieke stemmingen (van lijstjes) omdat dat natuurlijk de mening van de grootste groep vertegenwoordigd en dat zijn in Nederland Ajax supporters.
Dat is ook niet zo gek want Ajax is de beste club met de beste spelers, die horen dan ook in zo'n lijstje. :+

* Gonadan rent

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:26
Fiber schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 01:00:
Het komt in de plaats van de vrij nutteloze, vriendschappelijke oefenwedstrijden... Het schema blijft dus ongeveer even druk en de wedstrijden gaan tenminste ergens om. Lijkt mij win/win...

Een volledige competitie met 12 landen geeft 22 wedstrijden. Weet alleen niet over hoeveel jaar dat wordt uitgesmeerd. Als je er vier jaar over doet heb je ruim 5 wedstrijden per jaar. Het kan ook een halve competitie zijn van 11 wedstrijden verdeeld over 2 jaar of zo, geen idee.
Het gaat sowieso om poules:
De vier groepswinnaars uit de topdivisie maken in juni 2019 via een knock-outsysteem uit wie de eerste winnaar van de Nations League wordt.
Oftewel 4 poules van 3:
4 poulewedstrijd
1/2 halve finale
1/2 finale

Maximaal 8 wedstrijden dus.

Als ik het goed begrijp gaat dit dus ten koste van de beste nummers 3 in de normale kwalificatie. Op zich ook een goede zaak want dat sloeg nergens. Vraag me wel af wat ze gaan doen met landen die zich via de Nations League plaatsen maar ook via de normale kwalificatie.

Alsnog de nummer 3 in de poule van het land dat zich kwalificeert?
Beste nummer 3?
Beste land dat zich niet normaal kwalificeert in de nations league?
Land dat het meeste betaalt aan Platini?

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02 12:02
Nations League klinkt inderdaad wel leuk. Hoogeplaatste landen worden in dezelfde poule gestopt, dus potentieel veel betere wedstrijden dan Nederland-San Marino of iets degelijks.

Ben het wel eens met de kritiek op de eventuele extra belasting op de spelers. Ja, het aantal wedstrijden gaat niet omhoog, maar als het ergens om gaat wil je toch altijd je sterkste team neerzetten.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:10
straks 4 divisies met elke divisie 4 poules.

EK via de normale kwalificatie de nr's 1 & 2 in de poule.

Play-offs tussen de hoogst ge-eindigde ongeplaatste landen in de nations league.

Dus stel Nederland zit in dvisie A in een poule met Spanje en Duitsland en wordt daar 3e, loopt kwalificatie voor 't EK mis via de EK-kwalificatie, maar Spanje & Duitsland redden 't daar wel, dan staat Nederland dus in de play-offs. Samen met bijv Estland, Letland, Litouwen en Cyprus - Die zullen namelijk volgens de ranking mogelijk de beste landen uit Divisie D zijn

• Gynnad
  • Laatst online: 14:50
'SBS krijgt Champions League'

SBS heeft de uitzendrechten van voetbalwedstrijden in de Champions League op een haar na binnen. De UEFA, die de rechten verkoopt, zit volgens het AD momenteel exclusief met het mediabedrijf om de tafel. Concurrent RTL is niet bij de gesprekken aanwezig.

SBS is op zoek naar een deal waarbij de televisiezender de wedstrijden komend seizoen uitzendt en grootaandeelhouder Sanoma beelden kan gebruiken voor de nieuwssite Nu.nl. Via de website zou ook geld kunnen worden ingezet op voetbaluitslagen.

Hoeveel geld Sanoma en medeaandeelhouder John de Mol voor de Champions League-licentie overhebben, is niet bekend. SBS heeft bevestigd dat er een bod is gedaan.
Ben in elk geval blij dat we dan elke week nog gewoon twee wedstrijden op het 'open'-net hebben. Analisten zullen wel van Marwijk en R. de Boer zijn, kan ik prima mee leven.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Curva
Gynnad schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:40:
[...]

Ben in elk geval blij dat we dan elke week nog gewoon twee wedstrijden op het 'open'-net hebben. Analisten zullen wel van Marwijk en R. de Boer zijn, kan ik prima mee leven.
Dit dus.
Al denk ik dat het binnen een paar jaar wel anders is. Dat het naar FOX, of een andere betaalzender gaat...

• Gynnad
  • Laatst online: 14:50
Curva schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:45:
[...]

Dit dus.
Al denk ik dat het binnen een paar jaar wel anders is. Dat het naar FOX, of een andere betaalzender gaat...
Rechten zijn in elk geval van 2015 t/m 2018, dus voor 3 jaar. Daarna moeten we het inderdaad maar weer zien..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• JST94
Ik dacht gelezen te hebben dat het niet mogelijk was om de CL of EL achter een betaald-kanaal te zetten ivm de mediawet(?), of telt dat alleen maar bij Nederlandse clubs in de CL of EL?

[ Voor 28% gewijzigd door JST94 op 05-12-2014 11:24 ]

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

JST94 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:23:
Ik dacht gelezen te hebben dat het niet mogelijk was om de CL of EL achter een betaald-kanaal te zetten ivm de mediawet(?), of telt dat alleen maar bij Nederlandse clubs in de CL of EL?
Ondanks dat ik voetbalsupporter ben kan ik me dit niet voorstellen.
Een EK en WK, soit, maar een EL of CL?

Ik heb zojuist op mijn ziektebed de gratis eerste editie van staantribune gelezen. IMHO erg vermakelijk, lekker oude meuk uit de jaren '80 (check Rutten naast zijn auto, ik heb de orginele kaart nog).
* Tukk wordt hier blij van.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:56

backupdevice

No Risk , Full Push

CL bij SBS6

Tijdens de reclame het belspel. "Waar zit het rugnummer "

8)7

[ Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 05-12-2014 11:44 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• toolkist
  • Niet online
Tegen die tijd activeer ik Sport1 wel weer.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
backupdevice schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:44:
CL bij SBS6

Tijdens de reclame het belspel. "Waar zit het rugnummer "

8)7
Ze willen er een soort Toto bij aanmaken zo lijkt het.
Ik had eigenlijk verwacht dat het naar Sport1 of FOX Sports zou gaan, dus het valt nog wel mee nu het toch gewoon op een open kanaal blijft.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:42

Quad

Doof

dutchgio schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:44:
[...]

Ze willen er een soort Toto bij aanmaken zo lijkt het.
Ik had eigenlijk verwacht dat het naar Sport1 of FOX Sports zou gaan, dus het valt nog wel mee nu het toch gewoon op een open kanaal blijft.
Maar zal het ook gratis te zien zijn via een livestream?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Fleximex
Champions League op een andere zender is nou ook weer niet zo heel erg. NOS doet belachelijk veel aan reclames tijden de CL. In de rust krijgen de analisten hooguit 2 minuten. De overige 13 minuten zijn reclame. Na de wedstrijd nog eens 8 minuten. Dan de andere wedstrijd in de poule, een interview en analyse en dan weer 8 minuten reclame alvorens de andere wedstrijden getoond worden. En de samenvattingen zijn bij de meeste wedstrijden belachelijk kort.
En van die samenvattingen waar je al weet dat er gescoord gaat worden aan de hand van het commentaar. En soms zegt de commentaar zelfs letterlijk: "Maar die goal komt er dan uiteindelijk toch".
Rot op! Dat wil ik niet weten. Ik wil verrast worden. En verder heb je Arno Vermeulen die zichzelf bij veel van die samenvattingen het commentaar laat geven :r.

CL wedstrijd met NL-elftal commentator op SBS 6 (Leo Oldenburger denk ik)? Ik zie dat wel zitten hoor. Hij doet op Fox ook vaak Engels voetbal. Altijd lekker enthousiast, niet zoals Jan Roelfs die altijd het zelfde zegt: "daar is de goal".

• Curva
Fleximex schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:59:
Champions League op een andere zender is nou ook weer niet zo heel erg. NOS doet belachelijk veel aan reclames tijden de CL. In de rust krijgen de analisten hooguit 2 minuten. De overige 13 minuten zijn reclame. Na de wedstrijd nog eens 8 minuten. Dan de andere wedstrijd in de poule, een interview en analyse en dan weer 8 minuten reclame alvorens de andere wedstrijden getoond worden. En de samenvattingen zijn bij de meeste wedstrijden belachelijk kort.
En van die samenvattingen waar je al weet dat er gescoord gaat worden aan de hand van het commentaar. En soms zegt de commentaar zelfs letterlijk: "Maar die goal komt er dan uiteindelijk toch".
Rot op! Dat wil ik niet weten. Ik wil verrast worden. En verder heb je Arno Vermeulen die zichzelf bij veel van die samenvattingen het commentaar laat geven :r.
Reclame heb je bij elke zender. En de analytici krijgen bij SBS echt niet meer praattijd in de rust dan bij de NOS. Bij Nederlands Elftal wedstrijden op SBS heb je ook bijna non-stop 15 minuten reclame in de rust.

• Joostje123
JST94 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:23:
Alleen Nederlandse clubs (vanaf hoofdtoernooi, voorrondes tellen niet mee)
En vanaf halve finale iedere wedstrijd (alleen CL volgens mij)

Maar ja vraag me af hoe ze aan de wet willen voldoen als niemand dan gaat bieden?
Ze kunnen RTL, SBS of Fox toch niet verplichten te laten bieden...

• Joostje123
Quad schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:46:
[...]

Maar zal het ook gratis te zien zijn via een livestream?
SBS biedt altijd goede livestreams aan voor hun interlands die ze uitzenden.
Voor de beker die op Veronica wordt uitgezonden vanaf de halve finales weet ik dat eigenlijk niet maar ga ervanuit van wel.
Veronica wordt de zender waar de CL uitgezonden op gaat worden.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
Joostje123 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:19:
[...]

Alleen Nederlandse clubs (vanaf hoofdtoernooi, voorrondes tellen niet mee)
En vanaf halve finale iedere wedstrijd (alleen CL volgens mij)

Maar ja vraag me af hoe ze aan de wet willen voldoen als niemand dan gaat bieden?
Ze kunnen RTL, SBS of Fox toch niet verplichten te laten bieden...
Het wordt echter wel tijd dat Nederland zijn eigen publieke omroep ook eens wat beter gaat gebruiken.

De kosten die Nederland maakt door bv politie inzet bij CL wedstrijden ( ook bij de competitie ) zijn nog altijd grotendeels voor de staat. Eigenlijk zouden deze kosten voor de clubs/media moeten zijn. waarbij je mogelijk kan stellen dat de publieke omroep dit geld bij hun "bid" mag optellen.

Ik hoop wel dat ze bij SBS geen gekke frantsen uithalen. Maar ze weten inmiddels wel dat Nederland daar niet op zit te wachten, dus ik denk dat het wel mee zal vallen.

Ik ben wel blij dat het niet bij RTL 7 is, op Johan derksen zit ik echt niet te wachten.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Fleximex
Curva schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:10:
[...]

Reclame heb je bij elke zender. En de analytici krijgen bij SBS echt niet meer praattijd in de rust dan bij de NOS. Bij Nederlands Elftal wedstrijden op SBS heb je ook bijna non-stop 15 minuten reclame in de rust.
Dat bedoel ik dan ook. Bij een commerciële zender zal het toch niet slechter zijn. Reclame is nu al lang. Dus zo erg is het helemaal niet omdat er toch vrij weinig verandert.

• Joostje123
Fleximex schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:38:
[...]

Dat bedoel ik dan ook. Bij een commerciële zender zal het toch niet slechter zijn. Reclame is nu al lang. Dus zo erg is het helemaal niet omdat er toch vrij weinig verandert.
Alleen vraag ik me af hoe het zit met die vervelende reclame tijdens de wedstrijd.
Opeens Gerard Joling zijn hoofd in beeld voor aanstaande zaterdag want dan is sterren dansen in het ijs weer...

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:42

Quad

Doof

Joostje123 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:22:
[...]

SBS biedt altijd goede livestreams aan voor hun interlands die ze uitzenden.
Voor de beker die op Veronica wordt uitgezonden vanaf de halve finales weet ik dat eigenlijk niet maar ga ervanuit van wel.
Veronica wordt de zender waar de CL uitgezonden op gaat worden.
Als SBS net als de NOS een prima livestream kan aanbieden voor nop dan maakt het mij in elk geval niets uit. Het gaat mij om de wedstrijden zelf, analyseren kan ik zelf ook wel.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:21
In 1e instantie geen fan van League of Nations. 4 klasses, prima, maar waarom niet daar een gevolg aan geven voor de Ek-kwalis, eentje die zoden aan de dijk zet, ik wil niet meer tegen San Marino moeten kijken? En Uefa introduceert een nieuwe prijs, sorry maar dat moet op wereldniveau gebeuren, Dld en Brazilie, Italie en Argentinie doen maar 1x in de 4 jaar echt vechten, daar zou een 2e prijs kunnen, niet op EU-level.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 06-12-2014 02:09 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:14
Cillessen en El Ghazi allebei contracten verlengd tot respectievelijk 2018 en 2019.

Ik vind El Ghazi een geweldig talent en ik hoop dat ie een goede en professionele mentaliteit ontwikkelt, want dat is altijd maar de vraag bij dit soort ventjes.

• toolkist
  • Niet online
Mooie assist van Bruins zeg :X

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:24
Onderdeel van zijn open sollicitatie bij Feyenoord, zie dit als een persoonlijke motivatie voor de sollicitatie :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• toolkist
  • Niet online
En de volgende sollicitatie |:(
Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015