Nou nou dat valt ook wel mee hoor, Celissen kwam deze wedstrijd ook goed weg en had er net zo makkelijk ook af gestuurd kunnen worden. Hij zat maar te zeuren bij de scheids over Kramer (soms terecht maar soms klinkklare onzin). Vooral de bal bewust bij een uittrap tegen een weglopende Kramer aanschieten en daarna zeuren om een kaart verdiende ZEKER ook een kaart. Vlak voor rust torpedeerde Moisander een speler van ADO en kwam er zonder een overtreding mee weg. Dus het was 2 kanten op en niet alleen in het nadeel van Ajax.JanW schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:31:
Kramer was die knakker die vorig jaar een elleboog uitdeelde aan Cillessen. Smeerpijp eerste klas dat
Niet naar excuses zoeken maar gewoon accepteren dat Ajax goed is weggekomen in Den Haag.
Hij zoekt toch niet naar excuses? Hij vind Kramer alleen een smerige speler..rikoos schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:41:
[...]
Nou nou dat valt ook wel mee hoor, Celissen kwam deze wedstrijd ook goed weg en had er net zo makkelijk ook af gestuurd kunnen worden. Hij zat maar te zeuren bij de scheids over Kramer (soms terecht maar soms klinkklare onzin). Vooral de bal bewust bij een uittrap tegen een weglopende Kramer aanschieten en daarna zeuren om een kaart verdiende ZEKER ook een kaart. Vlak voor rust torpedeerde Moisander een speler van ADO en kwam er zonder een overtreding mee weg. Dus het was 2 kanten op en niet alleen in het nadeel van Ajax.
Niet naar excuses zoeken maar gewoon accepteren dat Ajax goed is weggekomen in Den Haag.
[ Voor 98% gewijzigd door gambieter op 01-12-2014 13:23 ]
Dat soort spelers heb je ook nodig. Brengen wat actie in de wedstrijd, alleen maar brave jongetjes is ook zoiets he.
[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 01-12-2014 13:23 ]
Ik vond die actie van Cilessen weer smerig. Een weglopende Kramer opzoeken bij een uittrap en die bal vol op zijn rug schieten en vervolgens de scheids opzoeken om hem zo zijn 2e gele kaart aan te naaien.
*knip*
[ Voor 37% gewijzigd door gambieter op 01-12-2014 13:25 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Haha R in de maand, mei en soms een stukje juni of augustus is de enige competitiemaand zonder RRamzzz schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:06:
ADO-uit, geen uitpubliek, kunstgras, mistig weer, de R is in de maand - wat voor demotivatie heb je nog meer nodig?
Ik vind het echt een aanfluiting, als je geen motivatie op kan brengen. Maar dat was het - zeker in de 1e helft - van twee kanten.
Spelers van ADO werden door hun eigen publiek uitgescholden, uitgefloten wegens lethargie en dom verdedigend voetbal.
Maar dat zal altijd wel zo zijn.
Misschien is lichttherapie iets voor de ongemotiveerde blagen?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Volgens mij ben jij nu degene die steeds onzin (smoesjes) probeert aan te dragen. Ik was tot vorig jaar een redelijke Cilissen fan maar wat is dat een vervellende vent geworden. Zeer slechte verliezer, gelukkig voor hem beschermde de scheids hem tegen zichzelf. Nog een paar maanden en dan staat Vermeer gelukkig weer op doel bij het Nederlandse elftal :-)
PS Zwak hoor om mOnk aan te vallen op zijn profiel foto en daarom zijn mening te bagatelliseren.
[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 01-12-2014 13:26 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Thx. Ben het wel gewend. Als Den Haag supporter maak je best vaak mee dat men zijn of haar mening over je klaar heeft zonder dat ze je kennen..rikoos schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:13:
[...]
Volgens mij ben jij nu degene die steeds onzin (smoesjes) probeert aan te dragen. Ik was tot vorig jaar een redelijke Cilissen fan maar wat is dat een vervellende vent geworden. Zeer slechte verliezer, gelukkig voor hem beschermde de scheids hem tegen zichzelf. Nog een paar maanden en dan staat Vermeer gelukkig weer op doel bij het Nederlandse elftal :-)
PS Zwak hoor om mOnk aan te vallen op zijn profiel foto en daarom zijn mening te bagatelliseren.
Vermeer, vind het echt top hoe hij nu speelt bij Feyenoord. Volg ook wel een beetje de verschillende fora van de Feyenoord supporters en hoe sceptisch ze in het begin waren hoe lovend zijn ze nu. Heeft echt een meerwaarde in die verdediging.
[ Voor 7% gewijzigd door m0nk op 01-12-2014 13:34 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
PSN: Curvaa_
rikoos schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:41:
[...]
Nou nou dat valt ook wel mee hoor, Celissen kwam deze wedstrijd ook goed weg en had er net zo makkelijk ook af gestuurd kunnen worden. Hij zat maar te zeuren bij de scheids over Kramer (soms terecht maar soms klinkklare onzin). Vooral de bal bewust bij een uittrap tegen een weglopende Kramer aanschieten en daarna zeuren om een kaart verdiende ZEKER ook een kaart. Vlak voor rust torpedeerde Moisander een speler van ADO en kwam er zonder een overtreding mee weg. Dus het was 2 kanten op en niet alleen in het nadeel van Ajax.
Ik zie hem niet vervellen? Celissen, Cilissen...je doelt op Cillessen? En rood?rikoos schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:13:
[...]
Maar serieus, je kan het ook overdrijven. De scheids beschermde hem tegen zichzelf? Zoveel is er niet verandert aan Cillessen... Hij heeft de laatste tijd alleen wel eens een foutje, wat er voorheen toch bijna nooit was.
En wat is er mis met een slechte verliezer zijn?
[ Voor 31% gewijzigd door Vos op 01-12-2014 13:43 ]
Verder heeft Ajax het weer over zichzelf afgeroepen. Iedereen weet dat Ajax beter is dan ADO, dat weten ze bij ADO zelf ook wel (en de supporters ook
En zelfs, ondanks het slechte spel, had Ajax gewoon moeten winnen. Dat Van Rhijn een lobje probeert terwijl hij gewoon diagonaal laag kan binnen schieten is toch om gek van te worden? Hoe verzint 'ie het?
Ongelooflijk dat de wetenschap dat ze aan kop konden gaan niet genoeg motiveert om dit soort wedstrijden te winnen
Zo mooi dat dat "domineren" tegen PSG door heel veel mensen wordt gezien door het fantastische spel van Ajax.Mr_Size schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:01:
Tja, Kramer had er af gekund met rood vanwege die overtreding op Klaassen. Met gestrekt been op iemand zijn enkels invliegen, dat kan slechter aflopen. Veel scheidsrechters zullen er direct rood voor geven, maar er wordt ook vaak geel gegeven. Was het Ajax - ADO geweest dan had ie misschien wel direct rood gehad.
Verder heeft Ajax het weer over zichzelf afgeroepen. Iedereen weet dat Ajax beter is dan ADO, dat weten ze bij ADO zelf ook wel (en de supporters ook). Ajax voetbalt gewoon niet goed genoeg tegen dit soort clubs. Waarom wel domineren bij PSG, maar niet bij ADO? Onbegrijpelijk.
En zelfs, ondanks het slechte spel, had Ajax gewoon moeten winnen. Dat Van Rhijn een lobje probeert terwijl hij gewoon diagonaal laag kan binnen schieten is toch om gek van te worden? Hoe verzint 'ie het?![]()
Was het 0-2 geworden dan was dat hoogstwaarschijnlijk ook de eindstand geweest.
Ongelooflijk dat de wetenschap dat ze aan kop konden gaan niet genoeg motiveert om dit soort wedstrijden te winnen
Kijk Chelsea - Sunderland eerste helft, dat is domineren op de helft van de tegenstander, waar ze geen resultaat mee wisten te benutten, maar waren ze wel dominant.
Ajax tikt de bal rond omdat het daarvoor de ruimte krijgt van PSG, omdat PSG weet dat die fout wordt toch wel een keer gemaakt en dan counter we ze eruit.
PSG heeft zo weinig kansen weggeven, omdat ze niet in en rond de zestien kwamen. Maar 30 meter daar vandaan, dan domineer je niet maar dan heb je de bal.
Ado heeft de kwaliteiten van PSG niet (duh
Eindelijk die prutser even weg, zal vast beter gaan nu
Dat is ook absoluut niet het geval nee. Ajax kreeg de ruimte om balbezit te houden, maar creëerden bar weinig tot de 20 meter. Dat 'domineren' is dus niks waard.Joostje123 schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:10:
[...]
Zo mooi dat dat "domineren" tegen PSG door heel veel mensen wordt gezien door het fantastische spel van Ajax.
Naast het goed 'kunnen voetballen' is de mentale kant van het voetbal ook heel belangrijk. Tegen een PSG op een CL avond stap je heel anders het veld op dan met alle respect ADO. Daar ligt voor de trainer ook een heel belangrijke taak weggelegd. Maar is imo weinig tegen te doen.
Ik merk het zelf ook, als je zondag tegen FC Bal op het dak uit de 5e klasse moet voor de beker dan ben je minder geconcentreerd en gemotiveerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 01-12-2014 15:49 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zat er geen 'niet goed - geld terug'-garantie op? *Harribo schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:45:
Hoesen 2 duels geschorst, dat is goed nieuws voor fc groningen!
Eindelijk die prutser even weg, zal vast beter gaan nu
Dat hij überhaupt gespeeld heeft bij Ajax was al een soort mirakel...
Kishna de volgende?
* Vroeg ik me vorig seizoen ook steevast af als Maher 'speelde'.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Misschien ligt het niet alleen aan de verdediging maar tevens aan het functioneren van het middenveld? Dat is tenminste wat ik her en der lees betreffende de weinig tegendoelpunten die Feyenoord vooralsnog heeft.Curva schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:35:
Toch jammer dat Ajax door verdedigingsfouten veel punten verliest dit seizoen. Voorheen was de verdediging een stabiele factor en kon er vanuit worden gegaan dat er weinig weggeven werd. Ook raar dat het vorig seizoen (bijna) dezelfde achterhoede was. De afgelopen 2 seizoen was het de minst gepasseerde club. Dat zit er dit jaar niet in denk ik.
Dat zeg ik dusph4ge schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:45:
Balbezit en domineren zijn gewoon 2 andere dingen. Balbezit om het balbezit zoals bijv Ajax vs PSG levert niks op.
Ik heb van Kishna in ± 6 maand tijd meer gezien dan van Hoesen in 3 jaar tijd. Heb het in Hoesen nooit zien zitten.Ramzzz schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:46:
[...]
Zat er geen 'niet goed - geld terug'-garantie op? *
Dat hij überhaupt gespeeld heeft bij Ajax was al een soort mirakel...
Kishna de volgende?
* Vroeg ik me vorig seizoen ook steevast af als Maher 'speelde'.
Ik zie je smiley, maar nagenoeg iedere ploeg wel zo'n speler rondlopen. Talent voorspellen is altijd een leuke wat dat betreft
[ Voor 56% gewijzigd door Vos op 01-12-2014 15:57 ]
Daar zal het deels ook wel mee te maken hebben. Blind is natuurlijk weg van het middenveld, die veel weghaalde. Maar buiten dat, worden er ook gewoon (te)veel fouten gemaakt door de verdediging, die ik de afgelopen jaren bijna niet meer zag.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:46:
[...]
Misschien ligt het niet alleen aan de verdediging maar tevens aan het functioneren van het middenveld? Dat is tenminste wat ik her en der lees betreffende de weinig tegendoelpunten die Feyenoord vooralsnog heeft.
Communicatie tussen de doelman/verdediging is niet altijd top, zie Cambuur uit en Barca thuis. En vooral de rugdekking en überhaupt een tegenstander dekken is soms wel belabberd niveau.
PSV en Ajax voorop.
Je hoort je talent constant te laten spreken, en af en toe gewoon rücksigtlos de bal weg te roeien, als er geen andere uitweg is. Dat heet zakelijk voetballen.
Te vaak wordt talent verward met goochemheid, geslepenheid.
Een minder getalenteerde spits pakt je af en toe dan gewoon in met een doordachte of juist zeer onverwachte actie, wanneer je dacht hem uit te kappen, en daar sta je dan met al je talent.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
PSV heeft in de competitie maar 10 doelpunten tegen in 13 wedstrijden. Valt nationaal gezien dus nog wel mee. Maar voor een echt goede verdediging moet je inderdaad bij Feyenoord zijn... (7 tegendoelpunten in 13 wedstrijden) Nou nog een goede spits er bij en ze worden zeker kampioen.Ramzzz schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:18:
Het is toch wel apart, dat teams met zulke talenten in de defensie, zoveel doelpunten nog tegen krijgen.
PSV en Ajax voorop...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
[ Voor 6% gewijzigd door JST94 op 01-12-2014 16:32 ]
PSV staat wel eerste, maar het kan veel beter. Maarja, zo lang je blijft winnen hoeft het schijnbaar niet beter.
Dat weten we pas in het voorjaar, als er ergens een schaal omhoog gehouden wordt.
Als er een club de schaal omhoog houd betekend het nog niet dat er geen ruimte voor verbetering is hè.Niku schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:44:
[...]
Dat weten we pas in het voorjaar, als er ergens een schaal omhoog gehouden wordt.
PSV heeft niet zo heel veel schoten op doel tegen, maar zoals hier al eerder is opgemerkt, is het mentaal niet altijd even goed in orde bij PSV en dan lopen ze te slapen en hoppa, doelpunt tegen. Point in case: Estoril - PSV.JST94 schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:29:
Komt naar mijn mening meer door het slechte afmaken van de tegenstander, dan door de goede verdediging van PSV. Genoeg schoten op goal voor de tegenstanders van PSV heb ik altijd het idee.
Nee, merp!
Ondanks dat ik het spel veelal belabberd vind, bij Ajax blijkbaar ook niet:Niku schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:32:
En toch eerste met een wedstrijd minder gespeeld.. het is niet allemaal hosanna bij PSV, maar zo slecht gaat het er nu ook weer allemaal niet.
Gekeken naar de eerste 13 wedstrijden, dus geen ADO meegerekendAjax heeft dit seizoen het minder last gehad van de gebruikelijke 'herfstdip' in oktober en november dan in voorgaande jaren. De ploeg van Frank de Boer verzamelde tot op heden meer punten dan in de afgelopen seizoensjaren en heeft daarmee nog alle kans op de vijfde landstitel op rij te grijpen.
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 01-12-2014 17:02 ]
PSV is (gelukkigVos schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:00:
[...]
Ondanks dat ik het spel veelal belabberd vind, bij Ajax blijkbaar ook niet:
[...]
Gekeken naar de eerste 13 wedstrijden, dus geen ADO meegerekend. Maar toch zie ik Ajax niet op 1 eindigen, PSV blijft favoriet imo.
Nee, merp!
Ehm misschien komt het ook omdat Feyenoord Vermeer op doel heeft staan en dat hij (samen) met de verdediging ervoor rust uitstraalt ipv angst zoals je bij vdHoorn en Veltman ziet zodra ze een bal aanraken.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:46:
[...]
Misschien ligt het niet alleen aan de verdediging maar tevens aan het functioneren van het middenveld? Dat is tenminste wat ik her en der lees betreffende de weinig tegendoelpunten die Feyenoord vooralsnog heeft.
Dat zeker, hij heeft Feyenoord al aardig wat puntjes verlies bespaard.tweaker2010 schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:42:
[...]
Ehm misschien komt het ook omdat Feyenoord Vermeer op doel heeft staan en dat hij (samen) met de verdediging ervoor rust uitstraalt ipv angst zoals je bij vdHoorn en Veltman ziet zodra ze een bal aanraken.
Dat zou kunnen inderdaad, maar dan nog mis je 6 basisspelers, waarvan 3 of 4 bepalend (Depay, Guardado, Wijnaldum, Willems). Dat is lastig opvangen natuurlijk, en ook bij PSV zijn ze bezig met het zoveel mogelijk door laten stromen van eigen jeugd.Vos schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:15:
Als dat gebeurt levert dat ook een flinke zak met geld op, als ze dat direct herinvesteren kunnen ze misschien weer prima meedoen. Al is dat altijd afwachten...
Nee, merp!
Wel weer heerlijk avondje, met helaas een ontknoping die je niet wenst. Na half uur man minder, 88e minuut op 2-0 voor komen, 90e minuut domme penalty tegen, in blessuretijd 2-2.
Nou, dan moet PSV goed kijken hoe Feyenoord het opgevangen heeft, toch?PauseBreak schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:07:
[...]
PSV is (gelukkig) eindelijk weer eens favoriet, maar als ik eerlijk ben, zou het beter zijn voor onze Europese coëfficiënten wanneer Ajax zou winnen. Dit PSV gaat volledig leeg worden gekocht in de zomerperiode. Depay gaat weg, Wijnaldum gaat weg, Guardado gaat waarschijnlijk niet blijven, Rekik gaat weg, Arias en Willems gaan ook weg. Dan blijft er bar weinig over van je elftal, en Ajax doet dat iets beter denk ik. Daar speelt nu eigenlijk geen enkele speler zo goed dat ik die naar een grotere competitie zie vertrekken en dat is voor Europees voetbal volgend jaar alleen maar gunstig.
[ Voor 7% gewijzigd door JST94 op 02-12-2014 08:34 ]
Genomineerde trainers: Carlo Ancelotti (Italië/Real Madrid CF), Joachim Löw (Duitsland/Duits Elftal) en Diego Simeone (Argentinië/Atlético de Madrid)
Genomineerde spelers: Cristiano Ronaldo (Portugal), Lionel Messi (Argentinië) en Manuel Neuer (Duitsland)
Mijn top 3:
Trainers:
Löw en Ancelotti hebben een goede maar niet bijzondere prestatie geleverd. Beide hebben ze het beste team ter wereld tot hun beschikking (kijkend naar het spelersmateriaal). Ancelotti misschien wel een middelmatige prestatie. Met Ronaldo die in de competitie 31 goals in 30 wedstrijden maakte en dan nog derde
1. Diego Simeone (omdat het een heel seizoen betreft)
2. Louis Van Gaal (beste prestatie, maar wel over kortere periode)
3. Jürgen Klopp (maakte het Real weer heel moeilijk in de kwart finale van de CL)
Spelers:
Messi kan hier nooit bij staan. Is pas sinds enkele maanden weer in vorm. Het is wat gelukkig dat hij voor alle records die hij moest breken dit jaar zeg maar op -1 stond. Zelf in slechte vorm breek je dan records ja.
En Neuer keept geweldig, maar ik heb geen buitenaardse dingen gezien zoals de constante prestatie van Ronaldo of de vorm van Robben op de WK. En een goede verdediging helpt ook wel mee.
1. Cristiano Ronaldo (we willen graag Robben, maar net als bij de trainers is dit over een langere periode)
2. Arjen Robben (was op de WK eventjes beter dan Pelé en Maradona bij elkaar)
3. Diego Godín (had een geweldig jaar bij Atlético, verdedigde uitstekend en scoorde buitengewoon veel en belangrijke goals)
Er is in de media zo triest gesproken over Messi de afgelopen 1,5 jaar. Te triest voor woorden. Vorig seizoen had hij 'gewoon' 41 goals en 14 assists gemaakt in 46 wedstrijden voor Barca. Voor argentinie maakte hij er 8 in 14 caps.
Hij is lang geblesseerd geweest, en eigenlijk heel dat seizoen incl WK was hij niet topfit. Dat zag heel de wereld. Toch presteerde hij het om bijna in zijn eentje argentinie naar de finale te voetballen. Ronaldo hebben we niet gezien op het wk, en om nou te zeggen dat Argentinie beduidend beter is betwijfel ik. Ja voorin wel, maar achterin is portugal de betere.
Robben was op het WK natuurlijk fabuleus. Wij en de rest van de wereld hebben genoten van onze Arjen. En bij bayern was hij ook belangrijk. Maar hij kan nog steeds niet tippen aan de genialiteiten van Messi. Overigens spelen deze 2 vaak vanuit dezelfde positie en zwerven ze het hele veld over, Robben heeft er nog nooit meer dan 16 gemaakt in 1 seizoen. Het gaat niet om de doelpunten, maar Messi vs Robben, kom op.
Ronaldo verdient hem dit jaar weer, gewoon omdat hij door is blijven gaan met scoren. Ben overigens geen fan van zijn nare trekjes en makkelijke valpartijen met zijn o zo gespierde en sterke lichaam.
mijn top 3 spelers:
1. Ronaldo
2. Messi
3. Robben.
Mijn top 3 coaches:
1. Diego Simeone.
2. v Gaal (WK)
3. Low of Ancelotti. Allebei knap wat ze hebben gedaan. Ancelotti vanwege het Madrid wat Mourinho achter gelaten had. Low voor de WK titel. Beste spelers hebben zegt namelijk lang niet alles > Spanje
Messi is nog steeds een heel goede speler, maar de beste is hij al een tijdje niet meer.NakedDutchy schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:14:
Met jouw stelling over Messi ben ik het echt niet mee eens.
Er is in de media zo triest gesproken over Messi de afgelopen 1,5 jaar. Te triest voor woorden. Vorig seizoen had hij 'gewoon' 41 goals en 14 assists gemaakt in 46 wedstrijden voor Barca. Voor argentinie maakte hij er 8 in 14 caps.
Hij is lang geblesseerd geweest, en eigenlijk heel dat seizoen incl WK was hij niet topfit. Dat zag heel de wereld. Toch presteerde hij het om bijna in zijn eentje argentinie naar de finale te voetballen. Ronaldo hebben we niet gezien op het wk, en om nou te zeggen dat Argentinie beduidend beter is betwijfel ik. Ja voorin wel, maar achterin is portugal de betere.
Robben was op het WK natuurlijk fabuleus. Wij en de rest van de wereld hebben genoten van onze Arjen. En bij bayern was hij ook belangrijk. Maar hij kan nog steeds niet tippen aan de genialiteiten van Messi. Overigens spelen deze 2 vaak vanuit dezelfde positie en zwerven ze het hele veld over, Robben heeft er nog nooit meer dan 16 gemaakt in 1 seizoen. Het gaat niet om de doelpunten, maar Messi vs Robben, kom op.
Ronaldo verdient hem dit jaar weer, gewoon omdat hij door is blijven gaan met scoren. Ben overigens geen fan van zijn nare trekjes en makkelijke valpartijen met zijn o zo gespierde en sterke lichaam.
mijn top 3 spelers:
1. Ronaldo
2. Messi
3. Robben.
Doelpunten scoren en records verbreken zegt niet alles als je er geen prijzen mee pakt.
Voor wie Ronaldo niet gezien heeft zou ik adviseren de wedstrijd tegen Zweden (met Zlatan) terug te kijken.
Argentinie is als team vele malen beter dan Portugal (denk aan spelers als Aguero bijvoorbeeld). Messi hoefde het niet alleen te doen en kon zich amper onderscheiden op het WK. Geen speler van het jaar.
Al een tijdje? Beargumenteer.tweaker2010 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:57:
[...]
Messi is nog steeds een heel goede speler, maar de beste is hij al een tijdje niet meer.
Doelpunten scoren en records verbreken zegt niet alles als je er geen prijzen mee pakt.
Voor wie Ronaldo niet gezien heeft zou ik adviseren de wedstrijd tegen Zweden (met Zlatan) terug te kijken.
Argentinie is als team vele malen beter dan Portugal (denk aan spelers als Aguero bijvoorbeeld). Messi hoefde het niet alleen te doen en kon zich amper onderscheiden op het WK. Geen speler van het jaar.
Baseren we dat Ronaldo beter is op 1 wedstrijd... Tegen Zweden nb?
Daarnaast is Aguero eerder een handicap dan een goede teamgenoot bij Argentinie.
En sorry maar als spelers als Fernando Gago spelen, kan je niet spreken van een topteam.
Ik vind het nationale elftal argument vrij zwak. En als jij kijkt naar clubprestaties ligt het er echt aan voor wat voor soort speler jij een voorkeur hebt.
Nu kan die hele ballon d'or mij trouwens gestolen worden, wat een bullshit award..
[ Voor 23% gewijzigd door StrongArmLance op 02-12-2014 14:15 ]
PSN: Finally_Chris
Wanneer dit gebeurt is er gewoon sprake van competitievervalsing, want dan komt PSV tegen Feyenoord te spelen na een wedstrijd tegen Ajax, deze worden over het algemeen niet gewonnen. De goede flow waar ze nu in zitten zal er dan zeer waarschijnlijk uit zijn. Ik ben er ook van overtuigd dat als ze gewoon op zondag hadden gespeeld om 19:00 o.i.d. ze van PSV hadden gewonnen.CR1691 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:12:
Bij een nee van Roda JC speelt Feyenoord in januari in 7 dagen tijd tegen Ajax, Twente en PSV. Lijkt me niet dat ze daarmee akkoord gaan. Voel de bui helaas wel al hangen.
En wat betreft het noiet mogen en kunnen vanwege voetbalrechten e.d. als zelfs de NOS presentatoren aangeven "had het niet gewoon zondeg om 19:00 gespeeld kunnen worden" moet die hele voetbalwet met betrekking tot uitzendingen eens nagekeken worden.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Want Ajax mag wel 4 "toppers" in 6 wedstrijden hebben aan het begin van het seizoen, maar zodra Feyenoord het krijgt dan is het competitievervalsing?Rubman schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:15:
[...]
Wanneer dit gebeurt is er gewoon sprake van competitievervalsing, want dan komt PSV tegen Feyenoord te spelen na een wedstrijd tegen Ajax, deze worden over het algemeen niet gewonnen. De goede flow waar ze nu in zitten zal er dan zeer waarschijnlijk uit zijn. Ik ben er ook van overtuigd dat als ze gewoon op zondag hadden gespeeld om 19:00 o.i.d. ze van PSV hadden gewonnen.
En wat betreft het noiet mogen en kunnen vanwege voetbalrechten e.d. als zelfs de NOS presentatoren aangeven "had het niet gewoon zondeg om 19:00 gespeeld kunnen worden" moet die hele voetbalwet met betrekking tot uitzendingen eens nagekeken worden.
Vind ook niet dat Ajax 4 toppers mag hebben (is dat begin deze competitie gebeurd?) en als er een wedstrijd van hun op dezelfde manier verplaatst zou worden had ik hetzelfde gereageerd.HamburgerHenk schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:18:
[...]
Want Ajax mag wel 4 "toppers" in 6 wedstrijden hebben aan het begin van het seizoen, maar zodra Feyenoord het krijgt dan is het competitievervalsing?
Ik zeg alleen dat als een wedstrijd moedwillig ver vooruit verplaatst wordt terwijl er legio andere mogelijkheden zijn en er hierdoor dit soort situaties ontstaan het gezien kan worden als competitievervalsing. Daarnaast zijn het 3 uit-wedstrijden tegen de toppers van de eredivisie in 7 dagen, dat is wat anders dan 4 reguliere wedstrijden met een week ertussen.
Hij had ook vandaag gespeeld kunnen worden als de gemeente Eindhoven en PSV niet als idiote eis hadden dat er perse met de trein en alleen met de trein gereisd mag worden. Bus was een optie (en in mijn ogen een prima optie) maar dat mocht opeens niet meer.
PSV-Feyenoord gaat prima er is zelf gedeeltelijk vrij vervoer van Eindhoven naar Rotterdam, maar waarom het dan andersom niet kan is me een raadsel.
Als je al deze punten meeneemt is het toch wat scheef allemaal.
[ Voor 6% gewijzigd door Rubman op 02-12-2014 14:24 ]
Jup:Rubman schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:23:
[...]
Vind ook niet dat Ajax 4 toppers mag hebben (is dat begin deze competitie gebeurd?)
21/09/14 Feyenoord - Ajax
17/09/14 Ajax - Paris Saint Germain Champions League
13/09/14 Ajax - Heracles Almelo
31/08/14 FC Groningen - Ajax
24/08/14 Ajax - PSV
17/08/14 AZ - Ajax
10/08/14 Ajax - Vitesse
Al gaat het CR om de wedstrijden in 7 dagen tijd.
[ Voor 5% gewijzigd door KillaZ op 02-12-2014 14:26 ]
K to the KillaZ
Alleen tegen Feyenoord direct na de CL wedstrijd tegen PSG is een tikkie ongelukkig...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Het gaat om 3 toppers in 7 dagen tijd. Dat is een wezenlijk verschil.HamburgerHenk schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:18:
[...]
Want Ajax mag wel 4 "toppers" in 6 wedstrijden hebben aan het begin van het seizoen, maar zodra Feyenoord het krijgt dan is het competitievervalsing?
Je kunt het ook benaderen als een serie die, als je die goed doorkomt, een boost kan geven richting het einde van het seizoen.
Dat er verplichte combi's worden geëist ligt niet aan gemeente Eindhoven maar aan de voorvallen die in het verleden blijkbaar hebben plaatsgevonden in den landen.
Dit zijn wat mijn inziens "toppers" waarbij de speeldata toch wel minimaal 7 dagen uit elkaar liggen en verder lekker over 2 maanden verdeeld met nog wat "kleinere" wedstrijden er tussendoor.KillaZ schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:25:
[...]
Jup:
21/09/14 Feyenoord - Ajax
17/09/14 Ajax - Paris Saint Germain Champions League
13/09/14 Ajax - Heracles Almelo
31/08/14 FC Groningen - Ajax
24/08/14 Ajax - PSV
17/08/14 AZ - Ajax
10/08/14 Ajax - Vitesse
Al gaat het CR om de wedstrijden in 7 dagen tijd.
Feyenoord - Ajax en vervolgens CL met Ajax - PSG is wat kort op elkaar maar dat zijn ook 2 aparte competities.
Regeren is vooruitschuiven
Ach, je kan het ook positief zien. Drie keer winnen en je bent waarschijnlijk gelijk koploper...CR1691 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:12:
Bij een nee van Roda JC speelt Feyenoord in januari in 7 dagen tijd tegen Ajax, Twente en PSV. Lijkt me niet dat ze daarmee akkoord gaan. Voel de bui helaas wel al hangen.
Feyenoord had ook vanavond kunnen spelen, maar daar hebben ze zelf van af gezien.CR1691 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:12:
Moesten ze wel zonder uitpubliek spelen.
Dus tsja eigen keuzes
Leuk dat je dat naar voren brengt maar die pot wilde Feyenoord best zondagavond of morgen spelen. Maar die dagen lagen de KNVB, PSV en de NS dwars. Dus ik zie niet in waarom Feyenoord dan maar de dupe moet worden.Joostje123 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:48:
[...]
Feyenoord had ook vanavond kunnen spelen, maar daar hebben ze zelf van af gezien.
Dus tsja eigen keuzes
Ik vind het echt ongelofelijk.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Je vergeet nog de politie en het stadsbestuur. Eigenlijk zou dat hele proces gewoon simpeler moeten kunnen.Royz schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:06:
Tsja, soms moet je gewoon leiderschap tonen en een beslissing maken. Gewoon teveel belangen... FoxSports moet het kunnen organiseren op een tijdstip dat er kijkers zijn, NS moet mensen kunnen regelen en treinstellen, Feyenoord en PSV moeten het OK vinden om die dag te spelen, indien je een wedstrijd vervangt moet die tegenstander nog akkoord gaan.
Nee, merp!
Verwijderd
Nu loopt de KNVB tegen tal van gemaakte planningen op.
Oh god...das de lokale boomknuffelaar!!Steenmarterdeskundige Han Brinkcate gaat donderdag voor de eerste keer kijken in het stadion van Heracles. Hij wordt regelmatig om assistentie gevraagd als mensen overlast van deze dieren ondervinden, zo meldt TC Tubantia.
Ken hem niet persoonlijk maar vrijwel iedereen weet wie hij is in m'n oude woonplaats....
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Daar hebben ze niet vanaf gezien. PSV wilde niet meewerken icm de NS. Zogenaamd ging het vanavond ook niet lukken.Joostje123 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:48:
[...]
Feyenoord had ook vanavond kunnen spelen, maar daar hebben ze zelf van af gezien.
Dus tsja eigen keuzes
Het had zondagavond gemoeten volgens de regels. Er moet 48 uur tussen zitten. Dat was het om 18:00 uur. Dat is 1:30 uur later dan wat er gepland was. Dat betekent dat de treinen met uitsupporters iets moeten wachten. Het is zondagavond, dus rustiger op de weg. Minder politie is er nodig etc.
Dit zijn gewoon feiten, en waarom de knvb (met fox?) de makkelijkste manier dan niet grijpt ga je zulke problemen krijgen. En dan nog het verhaal van NS met storingen, of dat bussen niet toegestaan zijn. Het is gewoon BS en achter al dit zit een prima reden denkt de KNVB, PSV, FOX. Ik weet 100% zeker dat op de nieuwe datum er op Fox die avond geen andere bijzondere wedstrijd is in Europa.
En dan krijg je nog dat Feyenoord zich fantastisch voelde na die overwinning op Sevilla, en dat PSV drama was in Portugal.
Op 1 of andere manier is Feyenoord altijd erbij betrokken wanneer ze in zo'n dubieuze situatie zitten. Zie beker finale vs Ajax bijv. ineens moet er ook in de arena gespeeld worden.
En dat wil de NOS weer nietVerwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:31:
KNVB had die wedstrijd natuurlijk ook gewoon afgelopen zondag moeten laten spelen op een later tijdstip in de vooravond.
Nu loopt de KNVB tegen tal van gemaakte planningen op.
De wedstrijd gaat gewoon nooit meer plaatsvinden
Volgens Arno Vermeulen had de NOS best mee willen denken. Nu is Vermeulen natuurlijk geen topman binnen de NOS maar ik denk dat het in geval van onmacht echt wel geregeld had kunnen worden. Dit is echt amateurisme ten top.Fleximex schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:04:
[...]
En dat wil de NOS weer niet
De wedstrijd gaat gewoon nooit meer plaatsvinden. Wat houden we toch van ons bureaucratisch landje
De NOS had mee willen werken (wat wil zeggen gewoon om 19:00 spelen ondanks dat dat het sportjournaal bezig is)
PSV wist nog niets van verplaatsing tot vrijdag laat.
Er is niet gepeild bij NS en Eindhoven wat de problemen zouden worden met vervoer, misschien hadden bussen prima gekund ipv trein maar heeft de gemeente nu gewoon nee besloten omdat het nogal rauw op hun dak kwam.
[Bril-modus]Er is gewoon geprutst en zoals NakedDutchy zegt op de een of andere manier lijkt het wel of het altijd rond een Feyenoord wedstrijd is als er gepruts wordt en vreemde beslissingen worden genomen.[/Bril-modus]
Even een paar dingen: PSV wilde best wel meewerken, maar dan had de KNVB wel met ze moeten communiceren. Is niet gebeurd, dus dat vingertje richting PSV kun je weer intrekken.NakedDutchy schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:03:
[...]
Daar hebben ze niet vanaf gezien. PSV wilde niet meewerken icm de NS. Zogenaamd ging het vanavond ook niet lukken.
Het had zondagavond gemoeten volgens de regels. Er moet 48 uur tussen zitten. Dat was het om 18:00 uur. Dat is 1:30 uur later dan wat er gepland was. Dat betekent dat de treinen met uitsupporters iets moeten wachten. Het is zondagavond, dus rustiger op de weg. Minder politie is er nodig etc.
Dan de NS: Die zitten in een lastige situatie omdat je niet zomaar even op stel en sprong materieel in kunt zetten voor een risicowedstrijd, en waarvan in het verleden al meerdere malen treinen volledig gesloopt zijn terug gekomen. Je kunt niet verwachten dat de reguliere dienstregeling aan de kant wordt geschoven voor 1 wedstrijd. Zeker niet wanneer de KNVB te laat met een dergelijk verzoek komt.
Dan zitten we nog met het feit dat dit een risicowedstrijd is doordat er aan beide kanten een stel kleuters rondlopen die zich niet weten te gedragen. Gevolg: Bussen zijn geen optie want niet veilig genoeg. Ander gevolg: Er moet een X aantal politiemensen aanwezig zijn om de veiligheid te kunnen garanderen. Dat kon op zondagavond blijkbaar niet meer gegarandeerd worden door een tekort aan beschikbaar personeel.
Tsja, dan houdt het op. Wat mij het meest verbaast in dit gebeuren is de rol van de KNVB en dan voornamelijk hoeveel zij falen. Zelfs basale zaken als communicatie met meerdere partijen gaat verkeerd. Je zou bijna denken dat de KNVB hiervoor geen draaiboek heeft liggen en alles maar ter plekke gaat zitten verzinnen waardoor wij met zijn allen nu op zondag een mooie wedstrijd hebben moeten missen.
Nee, merp!
Tsja, je hoort inderdaad altijd de Feyenoordsupporters. Vorig jaar waren de vreemde beslissingen vooral rond het veld van Ado, toen was meen ik vitesse de dupe omdat ze verloren op een kansloze mat. Verder was Groningen - Twente afgelast vanwege sneeuw. Daardoor speelde Groningen drie "toppers" in een week. Twente kreeg door dat akkefietje een programma met 5 feb heerenveen uit, 8 februari PSV uit, 12 februari Groningen uit en 15 februari Vitesse thuis. Ik vind dat je dat als profvoetballer gewoon moet kunnen opbrengen. Bij een buitenlandse club speel je zo'n beetje standaard door de week ook een wedstrijd.Rubman schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:11:
Er is gewoon geprutst en zoals NakedDutchy zegt op de een of andere manier lijkt het wel of het altijd rond een Feyenoord wedstrijd is als er gepruts wordt en vreemde beslissingen worden genomen.
Regeren is vooruitschuiven
Ik las je post en kon het alleen maar beamen. Tot ik je laatste zin las…..NakedDutchy schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:03:
[...]
Daar hebben ze niet vanaf gezien. PSV wilde niet meewerken icm de NS. Zogenaamd ging het vanavond ook niet lukken.
Dit zijn gewoon feiten, en waarom de knvb (met fox?) de makkelijkste manier dan niet grijpt ga je zulke problemen krijgen. En dan nog het verhaal van NS met storingen, of dat bussen niet toegestaan zijn. Het is gewoon BS en achter al dit zit een prima reden denkt de KNVB, PSV, FOX. Ik weet 100% zeker dat op de nieuwe datum er op Fox die avond geen andere bijzondere wedstrijd is in Europa.
En dan krijg je nog dat Feyenoord zich fantastisch voelde na die overwinning op Sevilla, en dat PSV drama was in Portugal.
Op 1 of andere manier is Feyenoord altijd erbij betrokken wanneer ze in zo'n dubieuze situatie zitten. Zie beker finale vs Ajax bijv. ineens moet er ook in de arena gespeeld worden.
het zal me verder aan mijn reet roesten wanneer er gespeeld wordt en wie live getuige mogen zijn, maar op basis van de gegeven argumenten is deze beslissing 100% inconsequent.... (en morgen geeft een scheidsrechter een makkelijke penalty aan Ajax, en spreekt een groot deel van de concurrerende supporters weer van KNVB (even voor de duidelijkheid: ik geloof niet in bewuste bevoordeling of benadeling van ploegen)).
Ook al is het niet je eigen term, naamverbasteringen zijn not done in dit topic.
[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 02-12-2014 17:09 ]
Denk dat Ajax toen gewoon minder sterk in hun schoenen stond voor hun eigen fans.P.O. Box schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:51:
en de KNVB (niet mijn term) toont ook weer zijn flexibiliteit.... vorig jaar ging (aldus de verantwoordelijke) "het speelschema gaat voor de supporters" en mochten Ajax-fans niet naar Eindhoven omdat de NS problemen had.... Nu eigenlijk dezelfde situatie (zeker als je de argumentatie van de KNVB in ogenschouw neemt) en is de verantwoordelijke 100% gedraaid: "het kan niet zo zijn dat de uitsupporters de wedstrijd niet kunnen bezoeken"..... huh? wait... wut?
het zal me verder aan mijn reet roesten wanneer er gespeeld wordt en wie live getuige mogen zijn, maar op basis van de gegeven argumenten is deze beslissing 100% inconsequent.... (en morgen geeft een scheidsrechter een makkelijke penalty aan Ajax, en spreekt een groot deel van de concurrerende supporters weer van KNVB (even voor de duidelijkheid: ik geloof niet in bewuste bevoordeling of benadeling van ploegen)).
Feyenorod heeft gewoon duidelijk in het begin gezegd we gaan niet voetballen zonder onze fans.
Als je niet bij beide onderhandelingen bent geweest kan je daar niet over oordelen eigenlijk.
[ Voor 0% gewijzigd door Señor Sjon op 02-12-2014 17:09 ]
Ik kan me toch niet voorstellen dat de clubs er nu echt heel grote bezwaren tegen hebben dat deze wedstrijd zonder uitpubliek gespeeld zou worden, welke datum het nu ook wordt het komt beiden nooit goed uit.
goed punt... daarom noem ik ook de argumenten van de verantwoordelijke.... daar heeft m.i. geen enkele onderhandelaar iets mee te maken en zijn gewoon inconsequent...Joostje123 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:54:
[...]
Denk dat Ajax toen gewoon minder sterk in hun schoenen stond voor hun eigen fans.
Feyenorod heeft gewoon duidelijk in het begin gezegd we gaan niet voetballen zonder onze fans.
Als je niet bij beide onderhandelingen bent geweest kan je daar niet over oordelen eigenlijk.
Je bent niet bekend met de situatie rondom het Philips stadion? Het heeft namelijk een eigen station, waarvandaan de uitsupporters direct door een tunnelbuis richting stadion gaan. Vrijwel geen contact mogelijk met andere groepen.CR1691 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:07:
Ik snap niet dat men zo moeilijk doet over bussen. Waarom kunnen bussen niet maar treinen wel, zeker als het incidenteel is moet dat toch gewoon kunnen? Op deze manier is de normale supporter er weer de dupe van. Alleen maar vanwege de onkunde binnen de KNVB.
Neem je dan de verkeerssituatie als je met de bus komt dan is het gewoon een ramp. Vergeet niet dat het Philips stadion in het centrum van Eindhoven ligt he. Dat is niet goed bereikbaar met de auto of bus.
Nee, merp!
Dat is het probleem met de buscombi in Eindhoven, 1200 Feyenoord fans midden in de stad, dat risico is gewoon te groot.PauseBreak schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:11:
[...]
Vergeet niet dat het Philips stadion in het centrum van Eindhoven ligt he. Dat is niet goed bereikbaar met de auto of bus.
http://www.nu.nl/buitenla...k-arbeiders-in-qatar.html
[ Voor 20% gewijzigd door Player1S op 02-12-2014 19:33 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dus nu moet Feyenoord er maar de dupe van worden? Volgens mij zag PSV het niet zo zitten om op zondagavond te spelen. Voor hun word de wedstrijd verplaatst..Joostje123 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:48:
[...]
Dus tsja eigen keuzes
Hier heeft Blatter wel een punt, als jij thuis een bouwbedrijf inhuurt om een dakkapel te plaatsen, moet jij je dan zorgen maken over de werkomstandigheden of het bouwbedrijf dat jij inhuurt?L1nt schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:33:
Goed jongens, laten we stoppen met zeuren over de werkomstandigheden in Qatar.
http://www.nu.nl/buitenla...k-arbeiders-in-qatar.html
![]()
![]()
![]()
Ik ben het er wel mee eens dat FIFA iets aan de werkomstandigheden moet doen en actie moet ondernemen om er iets aan te doen. Maar verantwoordelijk? Nee.
Jawel hoor, Philips stadion is uitstekend bereikbaar met auto en/of bus. Alleen als er 1200 mensen met de bus komen is het een ander verhaal.PauseBreak schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:11:
[...]
Dat is niet goed bereikbaar met de auto of bus.
[ Voor 55% gewijzigd door JST94 op 02-12-2014 21:02 ]
Dat betwist ook niemand?ph4ge schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:04:
Feyenoord heeft zich voor het eerst in jaren niet laten piepelen door de KNVB. Feyenoord hoefde de verplaatsing niet te accepteren omdat de 48 uurs regel mee bracht dat er gewoon op zondag gespeeld kon worden. Het is netjes van Feyenoord dat ze toch meewerkten, maar slim en terecht dat ze er de eis van de uitsupporters aan verbonden. Lullig voor de KNVB dat ze een probleem hebben, maar Feyenoord hoeft hier niet het slachtoffer van te worden. Dan hadden ze maar gewoon op zondag moeten spelen.
Ik vind dat zowel PSV als Feyenoord het hier gewoon prima geregeld hebben.
http://www.nu.nl/sport/39...-met-voetbalpiramide.html
Is dat nu echt nodig? Blijkbaar met minder strenge eisen zodat amateurclubs makkelijker kunnen promoveren. Kun je toch ook gewoon toepassen op de Eerste divisie?bestaande uit onder meer de Tweede Divisie.
Lijkt me wel goed.waarbij promotie en degradatie tussen het prof- en amateurvoetbal verplicht wordt gesteld.
Ik weet niet hoe de regels voor de nieuwe divisie eruit zullen zien maar als ze het slim aanpakken kan het een leuke tussenstap zijn voor tussen de Topklasse en de JL.L1nt schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:30:
Grote veranderingen in het voetbal in Nederland
http://www.nu.nl/sport/39...-met-voetbalpiramide.html
[...]
Is dat nu echt nodig? Blijkbaar met minder strenge eisen zodat amateurclubs makkelijker kunnen promoveren. Kun je toch ook gewoon toepassen op de Eerste divisie?
[...]
Lijkt me wel goed.
Qua regels en eisen aan het stadion.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Vergeet daarnaast niet dat het ook nog eens koopavond de komende weken is wat weer wat extra drukte oplevert. Als gemeente zou ik de 1200 'fans' van Feyenoord ook niet tussen het winkelend publiek willen hebbenPauseBreak schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:11:
[...]
Neem je dan de verkeerssituatie als je met de bus komt dan is het gewoon een ramp. Vergeet niet dat het Philips stadion in het centrum van Eindhoven ligt he. Dat is niet goed bereikbaar met de auto of bus.
Met een treincombi is dat al zo goed als niet mogelijk, de zelf afreizende 'fans' daargelaten. Met bussen is het een heel stuk lastiger om een goede zone te creeren waar je de 'fans' van feyenoord gescheiden houdt van de 'fans' van PSV.
Aanname die je maakt. Je weet niet hoe een PSV de onderhandeling/discussie is ingegaan. Je hebt daarnaast, zoals al vele malen is aangegeven, een aantal factoren en partijen die meewegen. De burgemeester van Eindhoven keurt het al niet heel snel goed en dat is maar één partij. Vergeet ook niet dat als je de wedstrijd anderhalf uur verplaatst dat je fans van beide ploegen weer een stuk langer zich kunnen misdragen/bezatten/volsnuiven w/e. Het risico dat het fout gaat stijgt derhalve ook nog eens.JST94 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:58:
Dus nu moet Feyenoord er maar de dupe van worden? Volgens mij zag PSV het niet zo zitten om op zondagavond te spelen. Voor hun word de wedstrijd verplaatst..
Meh, al jaar en dag een drama. Met de bebouwing van de appartementen langs het stadion is het er niet beter op geworden. Minder parkeerruimte voor meer mensen werkt simpelweg niet zo heel goed.Jawel hoor, Philips stadion is uitstekend bereikbaar met auto en/of bus. Alleen als er 1200 mensen met de bus komen is het een ander verhaal.
De Kuip heeft ook een eigen station met buis om contact tussen supporters te mijden, maar hier is bij mijn weten ook de mogelijkheid om met bussen aan te komen en gebruik te maken van eenzelfde situatie zodat supporters niet bij elkaar kunnen komen.
Het is niet alsof een reis met buscombi de supporters van Feyenoord midden in het winkelcentrum in Eindhoven dropt om ze vanaf daar los te laten naar het stadion.
On a side note eindelijk onderzoek naar ku(ns)tgras in de eredivisie.
Geen heen en weer geschop meer en steken onderwater maar een gedegen onderzoek is wat er nodig is om te bepalen wat het nu doet met het Nederlandse voetbal. Ik ben nog steeds van mening dat zeker in de eredivisie er gevoetbald moet worden op echt gras. Argumenten als we hebben er de middelen niet voor vind ik altijd moeilijk te geloven. Als een GAE het wel kan waarom een Cambuur of een PEC of een Excelsior dan niet.
Dat zeg je, maar de Belgen hebben een soortgelijk systeem, en ditto voor de Scandinvische landen.martinusz schreef op woensdag 03 december 2014 @ 01:48:
Was dat al niet het plan van eigenlijk de topklasse? Maar goed, men probeert de Engelse divisies hier na te doen, maar daar zijn we simpelweg te klein voor.
Het oude systeem werkte niet, en het stagneerde voetbal omdat de teams die niet in de top van de Jup konden meedoen toch niet hun best gingen doen.
Het is pijnlijk voor de amateurclubs die ineens hierin worden geduwd, maar het voetbal moet doorgroeien, en als NL echt sterker wilt worden moet dit gewoon gebeuren.
Veel ''topamateurs'' waren in feite al verkapte profclubs die veel oud-profs inhuurde, maar dan tegelijkertijd onder de regeltjes uitkwamen onder de noemer ''amateur is niet prof''.
En de Jupiler League is een zwart gat van de voetballerij, teams die lang blijven hangen zijn gedoemd tot falen, en hebben veel geluk nodig om weer terug te komen. Alles buiten de top was niet competief meer, omdat die teams alleen maar meededen om zo min mogelijk geld uit te geven (wat gewoon slecht is, en niet ''professioneel''). En als ze laatste staan, maakt toch niet uit omdat die Topklasse teams bedanken voor de eer, dus ''promotie/degradatie'' bestond toch al niet.
Ik ben absoluut geen fan van beloftenteams in de spaanse stijl, want het is gewoonweg niet interresant om beloftes tegen prof's te zien, en als ze dan ook nog winnen staat de hele prof-voetballerij voor lul.
Het is niet populair, maar soms moet je zulke dingen doen om schot in de zaak te brengen. Het word natuurlijk niet zo groot als Engeland, en dat hoeft ook helemaal niet. Maar als je al jarenlang achter de feite aanloopt, en landen als Belgie meer open zijn dan Nederland. dan is het tijd voor een frisse wind.
of het een verschil maak zijn de meningen verdeeld. wat wel is is dat je een wedstrijd voor je supporters speelt. dus ja dat er een ploeg bezwaar maak als hun spelers er niet bij kunnen zijn helemaal mee eens.tweaker2010 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:59:
Wat een gezeur over wel of niet uitfans bij een inhaalwedstrijd, alsof dat het verschil maakt. De NS is een krampachtig bedrijf wat weigert flexibel te zijn en de gemeente is al net zo qua beveiliging maar dan nog...
Ik kan me toch niet voorstellen dat de clubs er nu echt heel grote bezwaren tegen hebben dat deze wedstrijd zonder uitpubliek gespeeld zou worden, welke datum het nu ook wordt het komt beiden nooit goed uit.
Ik vind juist dat dit ook onderdeel is van het niveau van NL omhoog krijgen. Doordat de beloftes spelen tegen profclubs, krijgen ze meer ervaring en zal de stap naar het eerste elftal kleiner zijn.deknegt schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:12:
[...]
Ik ben absoluut geen fan van beloftenteams in de spaanse stijl, want het is gewoonweg niet interresant om beloftes tegen prof's te zien, en als ze dan ook nog winnen staat de hele prof-voetballerij voor lul.
Het is niet populair, maar soms moet je zulke dingen doen om schot in de zaak te brengen. Het word natuurlijk niet zo groot als Engeland, en dat hoeft ook helemaal niet. Maar als je al jarenlang achter de feite aanloopt, en landen als Belgie meer open zijn dan Nederland. dan is het tijd voor een frisse wind.
Aan de andere kant ben ik het wel met de tegenstanders eens. Soms speelt er een verkapt eerste elftal, als er bijvoorbeeld interlands zijn of de wedstrijd op een andere dag wordt gespeeld waardoor een aantal spelers van de A-selectie mee kunnen doen.
En waarom staat de hele pro-voetballerij voor lul? In de beloftes spelen ook gewoon profs, alleen zijn ze (vaak) wat jonger.
De reorganisatie van de competitieopzet vind ik alleen maar goed.
Men vraagt zich af waarom de uitsupporters nu ineens belangrijk zijn en in het verleden niet, dat is omdat Feyenoord ze belangrijk heeft gemaakt.Ramzzz schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:06:
[...]
Dat betwist ook niemand?
Ik vind dat zowel PSV als Feyenoord het hier gewoon prima geregeld hebben.
1200 man - met daartussen ook vooral het minder frisse type - op een steenworp van het winkelend publiek in deze tijd van het jaar?Rubman schreef op woensdag 03 december 2014 @ 08:46:
Ik snap dan nog steeds niet waarom bussen niet kunnen.
De Kuip heeft ook een eigen station met buis om contact tussen supporters te mijden, maar hier is bij mijn weten ook de mogelijkheid om met bussen aan te komen en gebruik te maken van eenzelfde situatie zodat supporters niet bij elkaar kunnen komen.
Het is niet alsof een reis met buscombi de supporters van Feyenoord midden in het winkelcentrum in Eindhoven dropt om ze vanaf daar los te laten naar het stadion.
Ik denk dat Feyenoord noch PSV noch KNVB zin heeft daar de extra politiekosten voor te betalen.
Sowieso is dat natuurlijk een gelegitimeerde vraag.ph4ge schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:37:
[...]
Men vraagt zich af waarom de uitsupporters nu ineens belangrijk zijn en in het verleden niet, dat is omdat Feyenoord ze belangrijk heeft gemaakt.
Ik vond het niet bijzonder leuk om geen uitpubliek te horen in het stadion. Ajax scoorde - doodse stilte. Da's toch niks? Je moet toch zowel op het veld als in het publiek ene tegenstander hebben om je tegen af te zetten?
[ Voor 25% gewijzigd door Ramzzz op 03-12-2014 09:50 ]
Die insteek snap ik, maar er is met bussen toch hetzelfde mogelijk als wat er met de trein mogelijk is, namelijk afleveren op locatie en gescheiden van andere supporters en winkelend publiek.Ramzzz schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:48:
[...]
1200 man - met daartussen ook vooral het minder frisse type - op een steenworp van het winkelend publiek in deze tijd van het jaar?
Ik denk dat Feyenoord noch PSV noch KNVB zin heeft daar de extra politiekosten voor te betalen.
Bij mijn weten is er in ieder geval bij de Kuip een droplocatie voor de bussen die net als met de trein direct uitkomt op de tunnel naar het uitvak. Lijkt me dat dit bij het PSV stadion toch ook het geval moet zijn.
- minder politie-inzet
- minder schade aan infra
- geen logistieke problemen
- meer capaciteit voor eigen publiek
- aanzienlijk minder kosten voor clubs en overheid
etc. etc.. etc.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar qua sfeer is het echt de dood in de pot. En dat wordt weleens vergeten.Han schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:56:
Gewoon geen uitsupporters meer, voor geen enkele club. Direct het einde van een hoop gezeik, torenhoge kosten en logistiek geneuzel. Het zal absoluut saaier zijn maar het komt een hoop ten goede.
- minder politie-inzet
etc. etc.. etc.
Ik vind de noodzaak van grootschalige politieinzet ook absurd, niemand vindt dat normaal, waarom blijven we dat doen?
Dan kan je de hele beleving van voetbal ook wel weghalen, voor het overgrote deel gaat het goed er is alleen net al bij alles een kleine groep die het voor de massa verpest. Dit kan heel goed opgelost worden door een voetbalwet die hierop inspeelt, het komt langzamerhand een beetje lijkt het maar het moet weer op zijn houtje-touwtje Nederlands.Han schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:56:
Gewoon geen uitsupporters meer, voor geen enkele club. Direct het einde van een hoop gezeik, torenhoge kosten en logistiek geneuzel. Het zal absoluut saaier zijn maar het komt een hoop ten goede.
- minder politie-inzet
etc. etc.. etc.
Ik vindt Engeland hier altijd een goed voorbeeld van hoe het wel moet. hier waren hooligans echt een groot probleem en sinds de invoering van de voetbalwet is het aantal ongeregeldheden met ' supporters" flink gedaald.
Waarom dit in Nederland niet ingevoerd kan worden is mij een raadsel, dit zal wel weer te maken hebben met mankracht (hoewel er juist minder nodig is, maar enkel op kantoor ipv bij het stadion).
Ik heb wedstrijden zonder uitsupporters meegemaakt, het is geen enkele reet aan!Han schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:56:
- minder politie-inzet
etc. etc.. etc.
Het is het begin van het failliet van betaald voetbal.
Daarbij, hoe los je dan op dat mensen op de tribune komen die van een andere club zijn?
Ik heb het zelf al vaak genoeg gedaan, mede doordat ik door die pokkecombi's eerst naar E'de mag komen.
Ten eerste, we hebben hier al een voetbalwet. Ten tweede, de voetbalwet is daar niet de oplossing geweest van het probleem.
De oplossing is vrijheid voor hen die goed doen, straf voor die gene die fout doen. Daar heb je geen wet voor nodig, dat kan al. Dat hebben ze in Engeland gedaan en dat is de reden waarom het daar veel beter gaat.
[ Voor 20% gewijzigd door Tukk op 03-12-2014 10:11 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Ik denk dat het probleem niet bij de supporters ligt, maar bij de betrokken partijen zoals de knvb en politie. Die zijn bang voor supporters. Er moet gewoon harder opgetreden worden. En dan heb ik het niet over ME rushes, maar over straffen. In engeland kan het ook, waarom bij ons niet?Han schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:56:
- minder politie-inzet
etc. etc.. etc.
Er word teveel aandacht geschonken aan de hoolie's.
Als een stadionverbod betekent dat je voortaan elke zaterdag/zondag anderhalf uur op het politiebureau mag doorbrengen dan denk je wel even 2x na voor je een vuurwerkbom op het veld gooit.
Volgens mij is daar juist ook de wet verantwoordelijk geweest voor het terugdringen van problemen.Tukk schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:04:
[...]
Ik heb wedstrijden zonder uitsupporters meegemaakt, het is geen enkele reet aan!
Het is het begin van het failliet van betaald voetbal.
Daarbij, hoe los je dan op dat mensen op de tribune komen die van een andere club zijn?
Ik heb het zelf al vaak genoeg gedaan, mede doordat ik door die pokkecombi's eerst naar E'de mag komen.
[...]
Ten eerste, we hebben hier al een voetbalwet. Ten tweede, de voetbalwet is daar niet de oplossing geweest van het probleem.
De oplossing is vrijheid voor hen die goed doen, straf voor die gene die fout doen. Daar heb je geen wet voor nodig, dat kan al. Dat hebben ze in Engeland gedaan en dat is de reden waarom het daar veel beter gaat.
Dit mede door meldingsplicht en stadionverboden, niet zo laf als hier waarbij je met een verbod nog gewoon naar het stadion mag en vaak gewoon binnen komt, je moet je gewoon melden op bureau o.i.d. en bij buitenlandse (risico) wedstrijden wordt je paspoort tijdelijk ingenomen.
Ik denk wanneer we dat ook in NL en eigenlijk heel EU gaan doen de problemen drastisch verminderen.
Dat mocht in Nederland al, voor de voetbalwet en het werd ook al toegepast.Rubman schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:21:
[...]
Volgens mij is daar juist ook de wet verantwoordelijk geweest voor het terugdringen van problemen.
Dit mede door meldingsplicht en stadionverboden, niet zo laf als hier waarbij je met een verbod nog gewoon naar het stadion mag en vaak gewoon binnen komt, je moet je gewoon melden op bureau o.i.d. en bij buitenlandse (risico) wedstrijden wordt je paspoort tijdelijk ingenomen.
Ik denk wanneer we dat ook in NL en eigenlijk heel EU gaan doen de problemen drastisch verminderen.
bron: http://www.indehekken.net/aanpak-hooligan-kan-ook-nu-al/Het bestuursrecht biedt de burgemeester de mogelijkheid om groepsverboden, meldplichten en omgevingsverboden op te leggen. Met een omgevingsverbod kan de burgemeester een raddraaier uit de buurt van het stadion verbannen. Deze maatregelen gelden in beginsel voor drie maanden, maar kunnen drie maal verlengd worden tot maximaal een jaar. Afhankelijk van de feiten en omstandigheden kan er na dat jaar een nieuw omgevingsverbod worden opgelegd.
Populisme is een te simpel antwoord op dit probleem.
Wil je meer achtergrondfeiten, volg https://twitter.com/Voetbaladvocaat
[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 03-12-2014 10:33 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Als ik een bedrijf inhuur om bij mij de badkamer te komen vernieuwen maar in plaats van vrolijke medewerkers worden er (zwart) onderbetaalde en ondervoede polen (ik noem maar wat) ingezet dan voel ik mij zeker schuldig als ik daar gewoon van op de hoogte ben. Als ik een bedrijf inhuur om een klus te doen wil ik dat het netjes gebeurt, zowel qua werk als qua handelswijze. Als je dan net doet alsof je neus bloedt en je lekker profiteert van de goede deal ben je net zo'n rat als die uitzuiger van een aannemer.JST94 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:58:
Hier heeft Blatter wel een punt, als jij thuis een bouwbedrijf inhuurt om een dakkapel te plaatsen, moet jij je dan zorgen maken over de werkomstandigheden of het bouwbedrijf dat jij inhuurt?
Niet direct verantwoordelijk maar wel, medeplichtig? Net zoals je niet verantwoordelijk bent voor diefstal maar wel beschuldigd wordt van heling?Ik ben het er wel mee eens dat FIFA iets aan de werkomstandigheden moet doen en actie moet ondernemen om er iets aan te doen. Maar verantwoordelijk? Nee.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015