Weer een middenveld met Sneijder, Affelay en Blind...

Guus blijft het proberen, en wellicht zal je er wel tegen Letland mee winnen, maar dit blijft het probleem wat mij betreft. De middenvelders van de tegenstander kunnen te vaak ongehinderd doorkomen, waardoor de toch al zwakke verdediging constant 1 tegen 1 staat. Blind loopt wek wat gaten dicht maar wint geen duel en Affelay en Sneijder proberen niet eens mee te verdedigen laat staan dat ze de fysiek hebben.
Ondertussen speelt Blind alleen maar balletjes terug en breed als we balbezit hebben, net zolang tot de tegenstander compleet georganiseerd is, is Sneijder is alleen maar uit op zelf scoren maar is hij geen schim meer van de grote speler die hij was en Affelay wil per se elke bal in persoon komen brengen. Dan ook nog eens 2 vleugelaanvallers die alleen voor eigen succes gaan en weinig werken en we vinden het gek dat het voetballend niet loopt.
Ik vraag me echt af wat het idee is achter deze opstelling. Volgens mij stelt Hiddink gewoon een paar spelers op die in zijn ogen het beste zijn en hoopt dat het dan vanzelf wat wordt. Terwijl ik denk dat je uit moet gaan van je 1 of 2 beste spelers en daar een elftal omheen moet bouwen, ook als dat betekent dat je de 3e of 4e grootse speler op de bank moet houden.
Ik ben bang dat het elftal in tweeën uiteen gaat vallen. Sneijder, Afellay, Huntelaar, Van Persie en Robben die omringd door 11 Letten geen centimeter ruimte krijgen om te voetballen en een blok van 5 verdedigers die nergens de bal kwijt kunnen, lucht staan te dekken en puntje bij paaltje nog uit moeten kijken als de Letten er een keer uitkomen.
Ik hoop op een zeer moeizame overwinning, puur op basis van individuele klasse, en dat Hiddink dan uiteindelijk alsnog zn conclusies trekt omdat hij er niks van synergie in weet te brengen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"