Maar dat zijn natuurlijk geen Nederlanders
Toch jammer die 1-2, net nu je dacht dat er misschien nog werk meer in zat..
[ Voor 16% gewijzigd door dutchgio op 12-11-2014 21:54 ]
De rest maakt nu ook niet bepaald indruk.Goron schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:53:
Oei oei wat staan ze achterin verkeerd
Het is geen toeval dat we ek2012 niet ver kwamen...
Het is ook gewoon idioot om hem als back neer te zetten wanneer je al een zwak centrum hebt.Harribo schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:55:
En weer gepruts van Willems....
Willems is aanvallend leuk maar verdedigend gewoon zwak.
Hem kun je als back neerzetten wanneer je een sterk centrum hebt maar bij dit centrum moet je 2 backs neerzetten die kunnen verdedigen.
Tenminste dat is mijn mening.
Toen waren we wel op het EKHarribo schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:55:
En weer gepruts van Willems....
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Probleem is dat je als back bij een topclub in de eredivisie niet goed kan leren verdedigen. Types als Willems en van Rhijn worden lijkt het wel vooral afgerekend op hun aanvallende kwaliteiten en zijn meer middenvelder dan back.Deadsy schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:57:
[...]
Het is ook gewoon idioot om hem als back neer te zetten wanneer je al een zwak centrum hebt.
Willems is aanvallend leuk maar verdedigend gewoon zwak.
Hem kun je als back neerzetten wanneer je een sterk centrum hebt maar bij dit centrum moet je 2 backs neerzetten die kunnen verdedigen.
Tenminste dat is mijn mening.
lekker dan, 1-3.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
XXXVI
Kom maar door met dat victorieliedje op haar ukelele
[ Voor 88% gewijzigd door Luxicon op 12-11-2014 22:04 ]
...
En zo kan hij dus gewoon aanblijven met matige prestaties.
ftfydutchgio schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:13:
Ach, verliezen van Mexico in een oefenpot misschien wel maar van Letland verlies je toch niet, dat is weer zo'n ultieme uitspraak waarvan je weet dat het toch niet gaat gebeuren.
En zo kan hij dus gewoon aanblijven met dramatische prestaties.
En niet voor het eerstD-e-n schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:16:
Die speelt sowieso slecht
Het maakt verschillende spelers ook niet uit dat ze volgende week weer hun Duitse ploeggenoten onder ogen moeten komen.Deadsy schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:15:
Zou iemand de spelers eens kunnen uitleggen dat sommige mensen hier familie in Duitsland hebben?
Daar haal je depay ervoor uit ....Saturnus schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:18:
Promes nog een keer...
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Robben als vleugel speler om het veld breed te houden en deze moet dan regelmatig switchen tussen links en rechts en v. Persie dan als zwerver in een volledig vrije rol.
Probleem is dat dit nooit zou werken.
...
Saturnus schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:18:
Promes nog een keer...
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Wijnaldum heeft hetzelfde probleem als dat hij altijd heeft bij Oranje.Luxicon schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:21:
Klunzen van de avond Wijnaldum en Promes.
Hij is veel te traag om de bal onder controle te krijgen en ik heb het gevoel dat hij ook zit na te denken over wat hij ermee moet doen inplaats van dat hij het op gevoel doet.
Hij heeft twee potentiële top kansen klasse weten te verprutsen. Dat zijn juist momenten waar zo'n speler zijn klasse moet tonen.D-e-n schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:23:
Wijnaldum kluns? Dat is juist een verbetering ten op zichte van Afellay
...
Mwoah, ik zou gewoon weer terugvallen op 532. Het aantal tegengoals moet snel omlaag en daarna kun je verder bouwen.Deadsy schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:19:
Ik zou eigenlijk wel eens graag een 4-3-3 willen zien met Huntelaar als spits en Robben en v. Persie erbij in de aanval.
Robben als vleugel speler om het veld breed te houden en deze moet dan regelmatig switchen tussen links en rechts en v. Persie dan als zwerver in een volledig vrije rol.
Probleem is dat dit nooit zou werken.
Van gaal had snel door dat 442/433 niet werkte, bij Hidding duurt dat iets langer
Laat iedereen maar thuis op Robben, Sneijder na.dutchgio schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:24:
Laat Promes en Willems voortaan maar thuis, die voorheen toch niets toe.
Ze hebben echt 100 aanvallen verprutstHarribo schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:27:
Conclusie : onze llaatste linie is zo lek als een mandje, de rest ging wel ok mi
2 jaar?Bospa01 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:24:
[...]Van gaal had snel door dat 442/433 niet werkte
[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 12-11-2014 22:29 ]
Dream on. Dit oranje verliest van elke tegenstander als ze defensief zo matig spelen. Letland is geen slechte ploeg en zou ik niet onderschatten.dutchgio schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:13:
Ach, verliezen van Mexico in een oefenpot misschien wel maar van Letland verlies je toch niet, dat is weer zo'n ultieme uitspraak waarvan je weet dat het toch niet gaat gebeuren.
En zo kan hij dus gewoon aanblijven met matige prestaties.
Het viel me op dat Willems niet zo vaak mee naar voren ging. Dat moet meer.
Promes viel dramatisch in.
Afellay is geen werkpaard. Die kan je niet samen met Sneijder op het middenveld zetten. Je moet kiezen.
Blind speel opbouwend vrij aardig, maar loopt eigenlijk ook niet. Wijnaldum, Fer, Klaassen, Strootman. Daar moet je er 2 van hebben, anders gebeurd er te weinig.
Huntelaar viel tegen.
Verder heb ik genoten van Guardado. Robben en Van Rhijn hadden het moeilijk tegen hem.
Eigenlijk was Nederland niet zo slecht. Maar als zo vaak onder Hiddink lieten ze zich afbluffen. Die Mexicanen hebben echt geen betere verdediging dan Nederland. Het is allebei matig. Alleen je moet met meer man naar voren. Die Mexicanen gingen met z'n allen terug en naar voren. Dat miste ik bij Nederland en dat komt door het middenveld. Mexicanen waren effectiever en iedereen deed zijn werk.
Ik verwacht in ieder geval dat Letland de mouwen opstroopt en er een stevige pot van maakt.tweaker2010 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:39:
[...]
Dream on. Dit oranje verliest van elke tegenstander als ze defensief zo matig spelen. Letland is geen slechte ploeg en zou ik niet onderschatten.
Word in ieder geval spannend
Maar goed, België mag niet klagen i.t.t. Nederland. Ik heb de match tegen Mexico niet gezien (was op dezelfde tijd), maar wat ik tot dusver las is dramatisch. De huidige generatie is niets speciaals in Nederland, maar het kan ook niet altijd top zijn (hey, België was tussen 2002 en 2012 van het toneel verdwenen). Volgt iemand eigenlijk de Nederlandse U21? Ik vind die altijd een redelijke indicator van wat er zit aan te komen.
YellowOnline schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:51:Volgt iemand eigenlijk de Nederlandse U21? Ik vind die altijd een redelijke indicator van wat er zit aan te komen.
Oei, als ik die smileys goed interpreteer is dat geen goed nieuws.
Nou, ik volg ze wel, en met de ploeg zelf is niks mis. Heb ze laatst tegen Portugal gezien en daar is niks mis mee. Wat daarboven qua entourage hangt is het probleem.YellowOnline schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:53:
[...]
Oei, als ik die smileys goed interpreteer is dat geen goed nieuws.
(Overigens wonnen de Belgische U21 vanavond met 1-4 in Spanje.)
Wat België - IJsland betreft, heb je gelijk dat Courtois goed speelde, maar zijn collega aan de overkant kon er ook wat van, toch?
[ Voor 9% gewijzigd door Coltrui op 12-11-2014 23:05 ]
En toch is het mogelijk om er derde mee op het WK te worden.YellowOnline schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:51:
De huidige generatie is niets speciaals in Nederland, maar het kan ook niet altijd top zijn (hey, België was tussen 2002 en 2012 van het toneel verdwenen).
Huntelaar was ooit speler van het jaar of zo bij de U21, als ik me dat goed herinner.D-e-n schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:57:
De onder 21 is nog nooit een goede graadmeter geweest voor Oranje. De grote jongens slaan dat team over en van de kampioenselftallen op het EK kwam juist weinig door
Dit WK was dan ook het eerste WK in mijn herinnering (sinds '86, laat ons zeggen) waar bijna elk team, eens voorbij de kwalificaties, kans maakte. Niemand was dominerend - ook Duitsland niet (behalve tegen Brazilië ^^).Niku schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:57:
[...]
En toch is het mogelijk om er derde mee op het WK te worden.
Maakt dat de prestatie minder?YellowOnline schreef op woensdag 12 november 2014 @ 23:00:
Dit WK was dan ook het eerste WK in mijn herinnering (sinds '86, laat ons zeggen) waar bijna elk team, eens voorbij de kwalificaties, kans maakte. Niemand was dominerend - ook Duitsland niet (behalve tegen Brazilië ^^).
Neen. Mijn punt was enkel dat het is niet bepaald een gouden generatie is op dit moment, ondanks die goede prestatie op het WK.
Dat ziet en weet een iederYellowOnline schreef op woensdag 12 november 2014 @ 23:26:
[...]
Neen. Mijn punt was enkel dat het is niet bepaald een gouden generatie is op dit moment, ondanks die goede prestatie op het WK.
Ik snap die hype rond 98 nooit zo goed. Weinig aansprekende resultaten dat WK. Oa gelijk tegen België en Mexico. Wat niveau betreft vond ik de selectie van EK2000 sterker.Vos schreef op woensdag 12 november 2014 @ 23:39:
[...]
Dat ziet en weet een ieder. De beste generatie sinds jaren was 1998, maar dat resultaat weten we allemaal nog
.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Nu heb je de situatie dat de verdedigers op Vlaar na allemaal net komen kijken. Sneijder zit in zijn nadagen en Hiddink heeft wat dat betreft de balans tussen jonge en oude middenvelders nog niet gevonden.
Ik snap de hype rond 1998 overigens wel. Je was gewoon beter dan Brazilië.
[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 13-11-2014 08:18 ]
Hij maakt alleen goede loopacties als de bal aan de zijkant bij Willems of van Rhijn waren.
Maar als Robben naar binnen trekt (wat die schijnt best wel vaak te doen) loopt die meer in de weg dan dat die met het spel mee doet. Waar ik van Persie dan verdedigers zie wegtrekken vaak. Wil Huntelaar alleen de bal krijgen.
Ben altijd fan van Afellay geweest dus daar ook extra opgelet, wat te veel gedraai en vaak onnodig maar door zijn gedraai had die wel soms extra veel Ruimte, alleen was voorin niemand aanspeelbaar. Maakte heel veel meters.
Wat ik ook zag bij de 3-1(?) was dat Blind gewoon totaal geen behoefte had om zijn zwakke inspeelpass op Willems te corrigeren, ja Willems had het balverlies. Maar begon bij Blind zijn bal en het leek meer het idee van Blind los jij het maar op Willems ik sjok er wel achterna.
Voor de rest toen ik de opstelling in het stadion hoorde van Mexico bedacht ik me eigenlijk wel dat is echt geen verkeerde selectie hoor had vooraf daar niet zo over nagedacht eigenlijk was meer met Nederland bezig.
Over het algemeen wel leuke wedstrijd gezien met belachelijk veel Mexicanen in het stadion.
Zonde van het resultaat.
Volgens mij was het juist andersom. Willems speelde beroerd in op Blind vanaf de zijkant, en daarna werd er direct balverlies geleden.Joostje123 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:30:
Wat ik ook zag bij de 3-1(?) was dat Blind gewoon totaal geen behoefte had om zijn zwakke inspeelpass op Willems te corrigeren, ja Willems had het balverlies. Maar begon bij Blind zijn bal en het leek meer het idee van Blind los jij het maar op Willems ik sjok er wel achterna.
Anders lees je gewoon even wat ik zegtweaker2010 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 07:03:
[...]
Ik snap die hype rond 98 nooit zo goed. Weinig aansprekende resultaten dat WK. Oa gelijk tegen België en Mexico. Wat niveau betreft vond ik de selectie van EK2000 sterker.
Dit dusTerryb47 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 07:28:
Toen hadden we fantastische voetballers, nu niet?
[ Voor 20% gewijzigd door Vos op 13-11-2014 09:41 ]
Was de 1-2, en Willems speelde inderdaad beroerd in. Blind stond ook met zijn hakken in het gras en stond muurvast. Sneijder had die bal echt niet verloren. Valt weinig positiefs te zeggen over dit elftal in deze fase...Koppensneller schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:34:
[...]
Volgens mij was het juist andersom. Willems speelde beroerd in op Blind vanaf de zijkant, en daarna werd er direct balverlies geleden.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
Guus krijgt het kennelijk niet voor elkaar om het elftal lekker te laten draaien maar we moeten absoluut niet gaan denken dat Blind (met vrijwel 0,0 ervaring) dit wel eventjes gaat doen.
Jammer, want ik had wel zin om naar frankrijk te gaan in 2016 met paar vrienden voetbal kijken
Klopt inderdaad, maar blijft die instelling nog steeds beroerd van Blind, geen zin om fouten van elkaar op te lossen.Koppensneller schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:34:
[...]
Volgens mij was het juist andersom. Willems speelde beroerd in op Blind vanaf de zijkant, en daarna werd er direct balverlies geleden.
Fouten worden gemaakt tijdens wedstrijden hoort niet.
Maar fouten kunnen ook nog herstelt worden en als je daar geen zin in hebt dan verdien je te verliezen.
Hoe zouden jullie zondag spelen nu trouwens?
Vlaar uit > Van Dijk erin
Huntelaar uit > van Persie erin
Voor de rest zal ik het toch laten staan.
Willems = eredivisie niveau goed, waar die meer tijd tegen heeft, denk dat tegen Letland wel goedkomt met Willems.
Blind kan het ook niet waarmaken verwacht ik. Wat een figuur zoals ie naast Hiddink op de bank zit. En van Nistelrooy is al niet veel beter. Ik dacht dat hij zn mondje wel bij zich had maar 0,0 tegengas richting Hiddink.Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:53:
En dan nagaan dat we hierna Papa Blind als bondscoach krijgen![]()
Guus krijgt het kennelijk niet voor elkaar om het elftal lekker te laten draaien maar we moeten absoluut niet gaan denken dat Blind (met vrijwel 0,0 ervaring) dit wel eventjes gaat doen.
Jammer, want ik had wel zin om naar frankrijk te gaan in 2016 met paar vrienden voetbal kijken
Echt waardeloos zo'n staf. Deze spelers hebben iemand nodig die ze achter de vodden aanzit.
Ik snap de roep om van Dijk eerlijk gezegd niet zo. Hij moet in een oefenwedstrijd debuteren en niet in een cruciale kwalificatiewedstrijd. Verder vraag ik me af of het niveau in Schotland beter is dan de eredivisie.Joostje123 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:05:
[...]
Hoe zouden jullie zondag spelen nu trouwens?
Vlaar uit > Van Dijk erin
Huntelaar uit > van Persie erin
Voor de rest zal ik het toch laten staan.
Willems = eredivisie niveau goed, waar die meer tijd tegen heeft, denk dat tegen Letland wel goedkomt met Willems.
Huntelaar kreeg niet zoveel bruikbare ballen van de zijkanten dus daar valt verder weinig van te zeggen.
Van Persie zal wel weer spelen indien hij fit is. Moet wel zeggen dat Robben een verademing is als aanvoerder en zijn comments richting de media. Een beetje zelfreflectie is hem iig niet vreemd.
Willems en Depay speelden slecht maar zou ik er gewoon in laten staan. Misschien Pieters erbij halen?
[ Voor 39% gewijzigd door tweaker2010 op 13-11-2014 10:18 ]
Alleen als van Dijk van Groningen -> Ajax was gegaan speelde die allang in Nederlands elftal.
van Dijk heeft het in tegenstelling tot Veltman wel al eens laten zien in de CL. Vorig seizoen was hij de beste man tegen Barcelona.
Van Dijk is voetballend uitstekend heeft die vaak genoeg bewezen in Groningen.
Van Dijk is een beer waar je als spits bang voorbent.
Ondertussen hebben in de verdediging al gespeelt in de laatste 5 interlands:
Janmaat, Van Rhijn, Van der Wiel, Willems, Vlaar, Indi, Pieters, Veltman, De Vrij.
Waarvan centraal: Vlaar, Indi, Veltman en de Vrij
Voor die spelers hoeft van Dijk echt niks onder te doen hoor alleen Ron Beton steekt daar boven uit.
Als van Dijk zo'n geweldenaar is waarom heeft een club uit de PL hem dan nog niet opgepikt?Joostje123 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:37:
Niveau in Schotland ligt zeker lager dan de Eredivsie.
Alleen als van Dijk van Groningen -> Ajax was gegaan speelde die allang in Nederlands elftal.
van Dijk heeft het in tegenstelling tot Veltman wel al eens laten zien in de CL. Vorig seizoen was hij de beste man tegen Barcelona.
Van Dijk is voetballend uitstekend heeft die vaak genoeg bewezen in Groningen.
Van Dijk is een beer waar je als spits bang voorbent.
Die verdedigers van Ajax spelen ook de pannen van dak tegen Barca. Dan kunnen ze het ook opbrengen.
Veltman en de Vrij ben ik ook geen fan van. Beide zijn te onervaren en maken nog teveel fouten.
Het is alleen jammer dat 50% van die verdediging niet uit Nederland komt en de enige 2 die wel in aanmerking komen zitten er ook bij.tweaker2010 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:41:
[...]
Die verdedigers van Ajax spelen ook de pannen van dak tegen Barca. Dan kunnen ze het ook opbrengen.
Veltman en de Vrij ben ik ook geen fan van. Beide zijn te onervaren en maken nog teveel fouten.
[ Voor 7% gewijzigd door Royz op 13-11-2014 10:48 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Arsenal schijnt interesse te hebben.tweaker2010 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:41:
[...]
Als van Dijk zo'n geweldenaar is waarom heeft een club uit de PL hem dan nog niet opgepikt?
En van onze centrale verdedigers speelt alleen Vlaar in de PL...
Maar de Vrij heeft een draaicirkel van een tientonner vrachtschip.
Veltman maakt in iedere wedstrijd wel een cruciale fout (2x tegen Barcelona met rood eraf dat is niet pannen van het dak spelen...)
Van Indi weet ik nooit wat ik van hem moet vinden.
Van Dijk verdiende allang een kans in het Nederlands elftal.. zeg niet dat hij de verlossende engel is.
Ik zeg alleen dat hij het wel kan waarmaken, waar andere al genoeg kansen hebben gehad. Hij nog nul.
Ik weet niet welke wedstrijd het AD heeft gezien? Typisch om al die verdedigers nog een 5,5 te geven terwijl het zwaar onvoldoende was achterin. En Krul had die 2e ook wel mogen pakken. Geen betere keeper dan Cillissen vind ik.http://www.ad.nl/ad/nl/10...rs-voor-verdedigers.dhtml
Tim Krul - 6
Ricardo van Rhijn 5,5
Ron Vlaar -
Jetro Willems 5,5
Ibrahim Afellay - 5,5
Daley Blind - 6,5
Wesley Sneijder - 6,5
Arjen Robben - 7
Klaas-Jan Huntelaar - 5
Memphis Depay - 4,5
Stefan de Vrij - 5,5
Laten we (op Vlaar na) eens afstappen van dat vasthouden aan verdedigers die het niet laten zien. De Vrij heeft een uitstekend WK gespeeld. Echter met dit team in een 4-3-3 maakt hij het keer op keer niet waar. Zelfde geldt voor Indi en Veltman.
Vooral tegen Mexico, wat best een heel aardig team heeft, speel je ook gewoon naïef met Sneijder, Affelay en Blind.
Sneijder: leuk voor achter de spits maar bikkelen laat hij niet zien tijdens de hele kwali (itt WK)
Affelay: vraag ik me uberhaupt af wat die doet. vooral veel aanvallende acties (geen verdedigend werk)
Blind: geen echte bikkelaar en geen echte aanvallende kwaliteiten. (is in mijn ogen vanalles niets)
Niet onlogisch dat je na 8 minuten alweer op achterstand komt als mexico dwars door je middenveld heen steekt. Tactisch zit het gewoon niet goed in elkaar. Je hebt minimaal 2 sobere spelers nodig. bv Wijnaldum en Clasie (in die rol laten spelen in ieder geval) en daarnaast Sneijder. Geef Depay de opdracht om als meest linker middenvelder te spelen en geef Huntelaar en Robben de vrije rol voorin. Met een 4 mans middenveld kort op de dekking heb je veel meer controle.
Verder is er veel kritiek op Willems, maar hij wordt ook totaal niet goed in zijn kwaliteiten gebruikt. Bij PSV zie je dat als Willems opkomt, de linkermiddenvelder zijn positie overneemt (bij PSV dus Guardado) en dat de aanvaller dus achter Willems aan moet. Gisteren was het gewoon vragen om problemen zodra willems richting de middenlijn ging. Niemand pakt het over en in de omschakeling heb je het doelpunt hangen. Lekker makkelijk om Willems dan de schuld te geven. Dan moet je gewoon een sobere back opzetten die niet mee hoeft op te komen en gewoon alle ballen in zijn buurt inlevert op het middenveld.
Grappig dat je dit zegt over Huntelaar want dat is ALTIJD het probleem met RvP, hij krijgt gewoon geen goede ballen. Daarom snapte ik ook niet waarom mensen altijd maar om Huntelaar bleven roepen. Het bewijs is nu toch wel geleverd? Natuurlijk speelt Robin gewoon de volgende wedstrijd. De beste spits die we hebben en top scorer allertijden!tweaker2010 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:12:
Huntelaar kreeg niet zoveel bruikbare ballen van de zijkanten dus daar valt verder weinig van te zeggen.
Van Persie zal wel weer spelen indien hij fit is. Moet wel zeggen dat Robben een verademing is als aanvoerder en zijn comments richting de media. Een beetje zelfreflectie is hem iig niet vreemd.
Denk idd wel dat Robben de aanvoerder moet zijn (wat hij eigenlijk ook al is alleen zonder de band om zijn arm).
Snapte alleen niet waarom Blind nog steeds erin staat, zo onzeker en weinig toevoegen. Hij speelt zoals bij MU en daar is hij ook (zeker aanvallend) niet echt een gevaarlijke speler.
Waarom zijn ze waardeloos? Licht het eens toe? Wat wil je zien dan in een assistent van Oranje?tweaker2010 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:12:
[...]
Blind kan het ook niet waarmaken verwacht ik. Wat een figuur zoals ie naast Hiddink op de bank zit. En van Nistelrooy is al niet veel beter. Ik dacht dat hij zn mondje wel bij zich had maar 0,0 tegengas richting Hiddink.
Echt waardeloos zo'n staf. Deze spelers hebben iemand nodig die ze achter de vodden aanzit.
Een type Alex Pastoor die de hoofdtrainer overbodig maakt? Ik zie ook maar weinig trainers die de spelers achter de vodden aan zitten tijdens een wedstrijd. Ook zie ik maar weinig assistenten die openlijk een discussie voeren op de bank. Ook zie ik niet in hoe jij kan zien dat zij 0 tegengas geven? Graag zou ik willen weten hoe jij die waarneming doet.
Blind speelt als controlerende/box-to-box middenvelder. Hij wordt ook niet geacht om aanvallend gevaarlijk te zijn. Hij moet zorgen voor rust in het spel en een aanspeelmogelijkheid zijn voor de jongens achterin.rikoos schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:31:
[...]
Snapte alleen niet waarom Blind nog steeds erin staat, zo onzeker en weinig toevoegen. Hij speelt zoals bij MU en daar is hij ook (zeker aanvallend) niet echt een gevaarlijke speler.
Verder snap ik niet waarom er met dit elftal geen 4-2-3-1 wordt gespeeld. Zoals al vaker gezegd hier wordt het middenveld in de huidige vorm overlopen en vervolgens gaat iedereen lopen zeuren op de defensie, terwijl het probleem daar niet ontstaat en ook niet daar opgelost kan worden. Als je met Sneijder én Affelay speelt dan speel je effectief eigenlijk 4-1-4-1 en dat werkt niet. Terwijl we met een blok van Strootman/De Jong, Strootman/Clasie(/Wijnaldum/Blind) een prima duo hebben dat deze problemen op zou kunnen lossen.
Nee, merp!
Iemand die enige vorm van emotie toont (zoals Frank de Boer bijvoorbeeld) en niet als een dood vogeltje naast de bondscoach op de bank zit en gelaten aanziet hoe het elftal keer op keer afgeslacht wordt.JanW schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:33:
[...]
Waarom zijn ze waardeloos? Licht het eens toe? Wat wil je zien dan in een assistent van Oranje?
Mentaal en qua groepsgevoel is er iets helemaal mis bij dit oranje en dat kan de staf zich ook aanrekenen. Hiddink weet het allemaal niet meer en zijn assistenten weten de spelers ook niet te prikkelen.
Het is nu eenmaal een feit dat jongens als De Vrij, Indi, Veltman en ook van Dijk nog jong en onervaren zijn. Jong zijn betekent echter dat ze nog kunnen groeien. Met ook nog van Beek, Rekik en Kongolo hebben we wat dat betreft genoeg jonge verdedigers. En dat is ook wel eens anders geweest. De toekomst van de verdediging ziet er wat dat betreft beter uit dan die centraal voorin.
We zijn in Nederland ook wel kortzichtig soms. Vele andere landen hebben geen wereldtoppers achterin. Maar die landen handelen daar dan ook naar en stemmen daar het elftal op af. Dat deed van Marwijk in 2010 ook al.
Met bijvoorbeeld Janmaat, De Vrij, Vlaar en Blind kun je heus wel een degelijke defensie hebben. Maar de sleutel ligt dan wel op het middenveld. Maar een modern middenveld heeft ook loopvermogen nodig. En dat zijn we in Nederland de laatste jaren nog wel eens vergeten. Sneijder, Afellay maar ook De Jong: echt box-to-box spelen is niet hun sterkste punt. Daarom pleit ik al langer voor jongens als Wijnaldum, Klaassen, De Guzman en in de toekomst wellicht iemand als Van Ginkel. Dan ben je toch wat weerbaarder.
Overigens ben ik ook fan van Clasie. Die beheerst perfect datgene wat we ook nog wel eens missen: het snel naar voren spelen.
Is Krul tegenwoordig 'onze' eerste keeper?tweaker2010 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:00:
[...]
En Krul had die 2e ook wel mogen pakken. Geen betere keeper dan Cillissen vind ik.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
En ik vind van Dijk beter dan Veltman. Pelle noemde van Dijk in NL ook zijn lastigste tegenstander.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=185523
FCG
"De Italiaanse spits betitelt de stopper van FC Groningen als de sterkste tegenstander tegen wie hij dit seizoen speelde, ook al scoorde hij twee keer tegen de jongeling"jeka schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:14:
Pelle noemde van Dijk in NL ook zijn lastigste tegenstander.
Lastig? Mwah... denk dat het wel meevalt
Vaak is ook zoiets dat een journalist vraagt: 'Wat vond je van die jonge verdediger', dan kun je slecht zeggen als spits ik vond hem 10x niets.tweaker2010 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:16:
[...]
"De Italiaanse spits betitelt de stopper van FC Groningen als de sterkste tegenstander tegen wie hij dit seizoen speelde, ook al scoorde hij twee keer tegen de jongeling"
Lastig? Mwah... denk dat het wel meevalt
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
FCG
Vermeer op doel kan ook nogjeka schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:14:
Ik hoop het wel
En ik vind van Dijk beter dan Veltman. Pelle noemde van Dijk in NL ook zijn lastigste tegenstander.
Opmerkelijker is het bericht dat Arsenal en United interesse in van dijk zouden hebben. Als hij slim is gaat hij dan wel het United en niet Arsenal.
En dan te bedenken dat Ajax uiteindelijk koos voor Van De Hoorn waar Van Dijk ook een optie was, maar iets duurder...
Van Dijk koste Celtic max 3 miljoen (incl bonussen):dutchgio schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:52:
[...]
Vermeer op doel kan ook nog
Opmerkelijker is het bericht dat Arsenal en United interesse in van dijk zouden hebben. Als hij slim is gaat hij dan wel het United en niet Arsenal.
En dan te bedenken dat Ajax uiteindelijk koos voor Van De Hoorn waar Van Dijk ook een optie was, maar iets duurder...
http://www.fcgroningen.nl...s-over-transfer-van-dijk/
Van der Hoorn 3,8 miljoen:
http://www.soccernews.nl/...ooiste_club_van_Nederland
Van Dijk was dus ook nog eens goedkoper
Ik hoop voor hem dat Clasie en Van Persie kunnen spelen, anders wordt het weer drie keer niks.
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015