Knap redden bedoel ik een redding die niet op een bal is die (bijna) dwars door het midden toevallig tegen de keeper aangeschoten wordt of een mislukte Panenka, maar dat de keeper echt een actie maakt redt op een redelijk ingeschoten penalty. Dat gebeurt al vrijwel nooit. Als 80% raak is, 10%* niet tussen de palen en nog eens 5%* simpel te pakken is dan blijft over dat 1 op de 20 penalty's gestopt worden door een goede actie van de keeper. Als dat 1 op de 20 keer gebeurt dan is het helemaal niet zo raar dat dat na 23 (?) keer nog niet gelukt is. Het is vooral pech voor hem dat die 10% helemaal mis en 5% makkelijk te pakken zich nog niet hebben aangeboden. Maar dat kan straks ook zomaar 2x op rij zijn.tweaker2010 schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:11:
Wat is jouw definitie van knap redden? Een bal uit de kruising slaan? De bal pakken daar gaat het om.
80 procent gaat gewoon links of rechts laag van de keeper erin, maak een keuze: wacht niet te lang maar ga ook niet te vroeg. Als je ergens voor gaat duik dan vol de hoek in. Het is net als bij inhalen in de auto
Als er bij Cilessen "gewoon" 2 of 3 penalty's naast geschoten waren hadden we deze discussie niet gehad terwijl hij er zelf net zoveel aan kan doen.
*Mijn redelijke inschatting.
Dat hij te vroeg dook was eerst het probleem, nu moet hij weer eerder kiezen. En straks duikt hij volop naar de hoek en gaat de bal een keer onder hem door of door het midden en zegt iedereen weer dat hij langer moet blijven staan want dan had hij hem gehad. Zoals alle onzin onderzoeken die ik aanhaalde al laten zien: Het is voor een keeper voornamelijk geluk (tenzij je natuurlijk tegen de paal aan gaat staan ipv in het midden
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"