PSN: Finally_Chris
En toch heb ik het gevoel dat Feyenoord vandaag niet met 3 punten naar huis gaat.CR1691 schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:40:
Haha Pietje was weer lekker aan het grabbelen. Schieten op die clown, gaat er altijd wel eentje in.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Mooie knal van Lex en een goede redding van Pietje. Mag ook gezegd worden.
[ Voor 31% gewijzigd door CR1691 op 09-11-2014 14:48 ]
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
En nu met een mannetje meer voor Twente.Quad schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:55:
FC Twente is uhmm redelijk vlot onderweg. Binnen 25 minuten staat het al 0-3 in en tegen Dordrecht.
Volgens Evert kan het wel 0-10 worden
Mooi, dan kan ik gerust naar de wedstrijd kijken waar het nog wel spannend is (Vit-Fey).schwarzenegger schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:57:
[...]
En nu met een mannetje meer voor Twente.
Volgens Evert kan het wel 0-10 worden
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Het GoT bierteam had hier vandaag ook gewonnen.
Waar kan ik mij opgeven?PWM schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:00:
Ik wilde net typen "Dordrecht schiet ze er nog net niet zelf in", maar toen deden ze dat ook nog eens![]()
Het GoT bierteam had hier vandaag ook gewonnen.
Van de topploegen tot vandaag alleen Feyenoord gelukt, Twente heeft daar al gelijk gespeeld.
Dus eigenlijk hebben van de top 3 zeg maar.. Feyenoord en Ajax er gewonnen en heeft PSV er nog niet gespeeld.Mr_Size schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:14:
Wauw toch wel een knappe overwinning hoor van Ajax daar in Leeuwarden
Van de topploegen tot vandaag alleen Feyenoord gelukt, Twente heeft daar al gelijk gespeeld.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Mjah, ik reken Twente toch ook wel tot de top. Maar ik moet nog zien of PSV daar met 3 punten wegkomtSt@m schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:16:
Dus eigenlijk hebben van de top 3 zeg maar.. Feyenoord en Ajax er gewonnen en heeft PSV er nog niet gespeeld.
Vitesse overigens met zijlijn reclame voor de lokale Albert Heijn en een kroeg.
Dat Leerdam nog geen 6 gele kaarten heeft gekregen voor klagen is ook een wonder.
http://www.ad.nl/ad/nl/10...aat-Oranje-afzeggen.dhtml
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Best kan nog wel de derde plaats zijnPWM schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:07:
Best of the rest, niet meer een top-3
Wel zonde. Je hebt een meevaller gehad met Toornstra en het centrum dat het zo goed doet maar een goed aankoopbeleid had je kampioen kunnen maken
[ Voor 17% gewijzigd door carpebios op 09-11-2014 16:15 ]
Die had al gekocht moeten zijn. Dure misser van v GeelCR1691 schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:16:
Te vrede is ook lood om oud ijzer. Die spits moet echt gekocht worden komende winter..
Tsja, als het verhaal van Schellevis waar is dan kan van geel daar weinig aan doen toch?D-e-n schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:18:
[...]
Die had al gekocht moeten zijn. Dure misser van v Geel
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Egels hebben gisteren gelijkgespeeld.
Er zijn meer spitsen in de wereld dan Dost en Guidetti. Als optie A niet lukt ga je voor optie B en anders voor C. Voorheen was er geen geld dus toen je moest je gokken met huurlingen als Pelle en Guidetti maar dat we nu met een hark als Kazim zitten opgescheept is gewoon een blunder eerste klas.Royz schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:19:
[...]
Tsja, als het verhaal van Schellevis waar is dan kan van geel daar weinig aan doen toch?
Ja spelen samen, 22 tegen 11
Haha Dordrecht, zaten daar belchinezen op de tribune? Wat die ook aan het doen waren
[ Voor 20% gewijzigd door Vos op 09-11-2014 16:30 ]
Guidetti had ik ook niet gehaald, voor het prijskaartje dat eraan hing was het risico veel te groot.Royz schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:19:
[...]
Tsja, als het verhaal van Schellevis waar is dan kan van geel daar weinig aan doen toch?
Maar zoals D-E-N al zegt zijn er ook nog andere spitsen dan Guidetti en Bos.
Deze hele zomer zat ik me af te vragen of Feyenoord wel scouts had want alle spitsen waar ze mee bezig waren waren bekende namen.
Nja er is niet niets gehaald.D-e-n schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:35:
Als een spits gehaald wordt en hij blijkt aanpassingsproblemen te hebben kan ik dat nog begrijpen. Maar er is NIETS gehaald. En dat is wat mij betreft gewoon een blunder.
Ze hebben een spits gehaald die geen spits is.
Tis kunstgras 😏bobsquad schreef op zondag 09 november 2014 @ 17:15:
Hoppa 1-0 voor heracles![]()
Lijkt wel of PSV geen goede grasmat meer gewend is om op te spelen
Zoet met een mooie poedel.. Pff
Het heeft ook geen zin om wat te kopen om het kopen. Het moet wel een betere speler dan Kazim of Te Vrede zijn.D-e-n schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:35:
Als een spits gehaald wordt en hij blijkt aanpassingsproblemen te hebben kan ik dat nog begrijpen. Maar er is NIETS gehaald. En dat is wat mij betreft gewoon een blunder.
Ik geloof trouwens wel dat Van Geel zegt dat die Kroaat echt niet zo goedkoop was. Je hebt tegenwoordig allerlei zaakwaarnemer ed. die van alles kunnen roepen, maar of dat klopt is maar twijfelachtig en zelfs dan komt er nog van alles bij.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 09-11-2014 17:33 ]
Je maakt mij niet wijs dat er voor zo'n 4 miljoen niks te koop is. Bilal kostte ook al drie miljoen en die hebben ze nu overbodig gemaakt.ph4ge schreef op zondag 09 november 2014 @ 17:31:
[...]
Het heeft ook geen zin om wat te kopen om het kopen. Het moet wel een betere speler dan Kazim of Te Vrede zijn.
Van Geel heeft de blunder begaan door tot op het laatste moment op Dost te gokken.
Te Vrede hadden ze al met de wetenschap dat deze tekort kwam en om te weten of een andere speler beter is daarvoor heb je scouts.ph4ge schreef op zondag 09 november 2014 @ 17:31:
[...]
Het heeft ook geen zin om wat te kopen om het kopen. Het moet wel een betere speler dan Kazim of Te Vrede zijn.
Ik geloof trouwens wel dat Van Geel zegt dat die Kroaat echt niet zo goedkoop was. Je hebt tegenwoordig allerlei zaakwaarnemer ed. die van alles kunnen roepen, maar of dat klopt is maar twijfelachtig en zelfs dan komt er nog van alles bij.
En een extra spits moesten ze sowieso halen, dus gebruik dan je scouts en ga niet een speler zoals Kazim halen die nog nooit in de spits gestaan heeft en ook nog nooit iets gepresteerd heeft.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hij heeft tot op het laatste moment laten doorschemeren dat er nog gehoopt werd op Dost. Tot op het laatste moment werd er bij Kazim gezegd "dan hebben we in elk geval iemand". Hopen op een spits die al tig keer nee heeft gezegd is gewoon een onverantwoorde gok.ph4ge schreef op zondag 09 november 2014 @ 17:45:
Dat weten we allemaal niet, niemand kent de plannen van Van Geel.
Er word ook niet gezegd dat ze met geld hadden moeten smijten.ph4ge schreef op zondag 09 november 2014 @ 17:45:
Dat weten we allemaal niet, niemand kent de plannen van Van Geel. Volgens mij hebben we 15 magere jaren achter de rug omdat men veel te makkelijk de portemonnee trok. De enige manier hoe Feyenoord kan concurreren met de vele malen rijkere top 2 is door van elk dubbeltje een kwartje te maken, niet door met geld te smijten uit angst met lege handen te staan. Ook een goed signaal naar andere toekomstige verkopende clubs. Feyenoord laat zich niet opjagen en geeft geen cent meer uit dan dat ze voor een speler over hebben. Het gaat om de lange termijn.
Als je niet veel geld ter beschikking hebt maar wel een speler nodig hebt voor een specifieke positie dan heb je toch juist scouts in dienst om ervoor te zorgen dat dit geld goed besteed word, of niet?
Je zegt zelf al dat ze voorzichtig moeten zijn met hun geld en van elk dubbeltje een kwartje maken etc.
Maar als je Kazim haalt als versterking dan doe je dat toch juist niet, of wel soms?
Als je Kazim haalt dan zit je juist met geld te smijten. Nee, geen dure transfer som en zal ook geen top salaris krijgen maar het is als je naar zijn prestaties en CV kijkt wel weg gesmeten geld.
Hop hop
Gebeurde helemaal niets inderdaad. Wat een slappe actie van Telgenkamp.Vos schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:11:
Wat liep die Heracles keeper nou te mekkeren dan? Als hij zelf niet bang was en die bal uit de lucht wil plukken dan had de scheids kunnen fluiten. Hij liep nu als een klein meisje naar de bal te grabbelen.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Werd ook een keer tijd!
Het was ook wel een wedstrijd waar je zoiets voelt groeien. Nagelbijten, maar wel verdiend!
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nou ja, Heracles deed het defensief natuurlijk wel goed. Die stonden echt met 11 man te verdedigen. Niemand verzaakte. Als ze zo blijven spelen tegen andere teams dan komen ze vanzelf op een betere plek te staan dan die degradatieplekken waar ze nu omheen cirkelen.St@m schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:39:
[...]
Hop hophadden het al eerder moeten afmaken natuurlijk
Nee, merp!
Maar wat is Vitesse toch een club van niks als je kijkt naar het publiek. Zoals ik zei er zijn vast echte supporters die echte clubliefde hebben.
Maar een belangrijke wedstrijd tegen Feyenoord op een zondag middag en het stadion zit amper half vol.
Nu zijn er wel meer clubs waar dit af en toe lastig bij is, Ajax fans werden daar ook vaak van beschuldigd, maar daar is het toch vaak behoorlijk vol. Bij vele andere clubs is dat ook beter.
Je ziet helaas dat één supporter de club helemaal uit z'n verband heeft getrokken.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
De reden die Jacobs gaf was:
Clasie heeft dat [de meerwaarde] wel in de vorm van een voorwaartse pass.
Nou ja... Oke. Prima. TIL Verdedigen en fysieke aanwezigheid is geen meerwaarde.
Nou snap ik prima dat Clasie als controleur volgens hem De Jong moet vervangen, maar ik ben gewoon bang dat je dan compleet overlopen wordt en dat De Jong dan beter achter clasie kan staan met daarbij dan Strootman. Of zo.
ik woon in Arnhem... heb enige sympathie voor Vitesse... ook al is het niet mijn favoriete club, ik zou best vaker naar Vitesse willen gaan.... hier in Arnhem is een heel handig systeem, waarbij de trolley bussen een geel-zwart vlaggetje op de bus hebben, wanneer Vitesse thuis speelt... ik zie en herken het altijd meteen...Kevinp schreef op zondag 09 november 2014 @ 22:12:
Zonder dat ik nu iemand persoonlijk wil aanpakken, want er zijn vast echte supporters.
Maar wat is Vitesse toch een club van niks als je kijkt naar het publiek. Zoals ik zei er zijn vast echte supporters die echte clubliefde hebben.
Maar een belangrijke wedstrijd tegen Feyenoord op een zondag middag en het stadion zit amper half vol.
Nu zijn er wel meer clubs waar dit af en toe lastig bij is, Ajax fans werden daar ook vaak van beschuldigd, maar daar is het toch vaak behoorlijk vol. Bij vele andere clubs is dat ook beter.
Je ziet helaas dat één supporter de club helemaal uit z'n verband heeft getrokken.
so far so good, maar het is mij nu al zo vaak gebeurt dat ik denk "goh, ik kan wel eens naar Vitesse gaan vandaag..." en dat er dan weer een of andere 'risico-wedstrijd' is... een groot deel van de thuiswedstrijden van Vitesse is gewoon niet te bezoeken zonder dat je iemand met een seizoenkaart kent die voor jou een kaartje wil kopen....
als ik om 1 uur 's middags nog kan beslissen dat ik om half 3 een wedstrijd van Vitesse wil bezoeken, dan vind ik dat dat (uitgezonderd dat het uitverkocht is) ten alle tijden moet kunnen... Ik begrijp dat het tegen NEC wat lastiger wordt... maar verder... tsja.... en daarom is het al weer 2 jaar geleden dat ik in het Gelredome was (en die kaartjes had ik viavia geregeld, want dat was tegen Ajax)....
het zal wel bij meer clubs zo gaan, maar toch... het irriteert mij enorm...
Clasie en Strootman en De Jong kunnen nooit samen. Dan heb je niemand die kort op de spits spelen kan. Strootman is allround maar Clasie en De Jong spelen toch het best achter de voorste middenvelder(s).StrongArmLance schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:30:
Ene Rob Jacobs vindt dat De Jong geen meerwaarde heeft voor oranje en dat Clasie moet starten. Nu, Clasie is een goede speler, maar hoe kan je deze twee vergelijken en sinds wanneer is De Jong geen meerwaarde meer...
De reden die Jacobs gaf was:
Clasie heeft dat [de meerwaarde] wel in de vorm van een voorwaartse pass.
Nou ja... Oke. Prima. TIL Verdedigen en fysieke aanwezigheid is geen meerwaarde.
Nou snap ik prima dat Clasie als controleur volgens hem De Jong moet vervangen, maar ik ben gewoon bang dat je dan compleet overlopen wordt en dat De Jong dan beter achter clasie kan staan met daarbij dan Strootman. Of zo.
Ik vind wel dat Jacobs nu gelijk heeft, althans bij de tegenstanders die we nu in de groep tegenkomen. Je hebt meestal zelf de bal dus dan is een vlotte pass vooruit belangrijk. De Jong speelde tegen IJsland en Kazachstan ook veel te veel met de kont tegen het centrale duo. Het is één van de redenen dat het middenveld al jaren problemen heeft.
Wanneer je echt grote ploegen tegenkomt dan kan De Jong altijd weer naast Clasie als extra buffer. Alhoewel wat mij betreft Strootman tegen die tijd weer terug is. Klaassen-Strootman-Clasie: mooi middenveld dat mooi in balans is.
Lijkt me sterk dat je niet op een andere manier aan een kaartje kan komen. Bij Feyenoord kan je gratis een clubkaart aanvragen, deze is een aantal jaar geldig en dan kan je voor wedstrijden waar een clubkaartverplichting is een kaartje kopen.P.O. Box schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:40:
[...]
so far so good, maar het is mij nu al zo vaak gebeurt dat ik denk "goh, ik kan wel eens naar Vitesse gaan vandaag..." en dat er dan weer een of andere 'risico-wedstrijd' is... een groot deel van de thuiswedstrijden van Vitesse is gewoon niet te bezoeken zonder dat je iemand met een seizoenkaart kent die voor jou een kaartje wil kopen....
Ik heb het even opgezocht en bij Vitesse hebben ze een Fankaart (Andere naam voor clubkaart..). Is zover ik zie ook gewoon gratis aan te vragen via deze link.
Je hoeft dus helemaal geen seizoenskaarthouder te kennen. Je hoeft alleen zelf even 10 minuten van je tijd er in te steken en dan kan je de komende 5 jaar vooruit. Dat is toch niet teveel gevraagd?
Jammer dat Feyenoord het gister niet is gelukt hun winnende reeks voort te zetten. Wel wéér de 0 gehouden, maarja. Daar heb je uiteindelijk ook niks aan. Wel wat kansen gehad in de 1e helft. Helaas er geen weten af te maken. Feyenoord is de eerste club die dit seizoen niet weet te scoren tegen Vitesse.
Wat vonden jullie trouwens van de opzettelijke handsbal van Kashia? Manu speelde de bal langs hem en zou 1 op 1 komen te staan. Maar Kashia blokte opzettelijk de bal met de hand zodat Manu niet verder kon. Dit is toch ook het ontnemen van een scoringskans?
Ach, als die maar scoort toch? Beter als niet scoren. *kuch* Te Vrede *kuch* Kazim *kuch*.chim0 schreef op maandag 10 november 2014 @ 07:20:
Nou, die Milik heeft ook een Ronaldo poster boven z'n bed hangen, want hij viert z'n tweede goal net als Ronaldo.
[ Voor 28% gewijzigd door JST94 op 10-11-2014 09:00 ]
Ik vond het vooral slim, je ziet echt zelden direct rood voor hands, dan moet je echt de bal bewust uit het doel slaan. Volgens de letter van de wet is het een ander verhaal en zou rood op zn plaats zijn.JST94 schreef op maandag 10 november 2014 @ 08:43:
Wat vonden jullie trouwens van de opzettelijke handsbal van Kashia? Manu speelde de bal langs hem en zou 1 op 1 komen te staan. Maar Kashia blokte opzettelijk de bal met de hand zodat Manu niet verder kon. Dit is toch ook het ontnemen van een scoringskans?
Het is inderdaad slim, maar als je een doorgebroken speler neerhaalt krijg je direct rood. Manu zou hier 1 op 1 zijn gekomen met Velthuizen.ph4ge schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:43:
[...]
Ik vond het vooral slim, je ziet echt zelden direct rood voor hands, dan moet je echt de bal bewust uit het doel slaan. Volgens de letter van de wet is het een ander verhaal en zou rood op zn plaats zijn.
Als je de bal per ongeluk met de hand speelt begrijp ik het nog wel, maar Kashia maakte bewust hands zodat Manu door kon. Vandaar dat ik het twijfelachtig vind en dat je misschien ook rood had kunnen trekken.
Maar ach, Feyenoord had gewoon moeten scoren.
Het schijnt dat Ajax hem nu al een contract wil aanbieden. Kost 2,5 miljoen.chim0 schreef op maandag 10 november 2014 @ 07:20:
Nou, die Milik heeft ook een Ronaldo poster boven z'n bed hangen, want hij viert z'n tweede goal net als Ronaldo.
Vooralsnog lijkt het wel een klassieke Ajax-spits.tweaker2010 schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:52:
[...]
Het schijnt dat Ajax hem nu al een contract wil aanbieden. Kost 2,5 miljoen.
Overigens, prima zet van Feyenoord, Vermeer levert nu al volop punten op, althans, hij voorkomt veel puntverlies.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Voor de prijs die Vermeer heeft gekost en de kwaliteiten die hij heeft kon Feyenoord ook bijna niet fout zitten. je slachtoffert.Ramzzz schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:00:
[...]
Vooralsnog lijkt het wel een klassieke Ajax-spits.
Overigens, prima zet van Feyenoord, Vermeer levert nu al volop punten op, althans, hij voorkomt veel puntverlies.
Cillissen is ook niet een onfeilbare keeper, hij lijkt meer fouten te maken de laatste tijd. Voornamelijk bij het uitkomen gaat hij er onthutsend zwak in. Dan niet vergeten het penalty-syndroom. Zal hij er ooit 1 tegenhouden
Bij ajax maakte hij altijd wel een raar foutje, maar ook dat lijkt er nu uit te zijn. Gewoon de hele wedstrijd geconcentreerd en geen gekke dingen meer.Napo schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:11:
[...]
Voor de prijs die Vermeer heeft gekost en de kwaliteiten die hij heeft kon Feyenoord ook bijna niet fout zitten. je slachtoffert.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Misschien als ik 'm neem.Napo schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:11:
[...]
Voor de prijs die Vermeer heeft gekost en de kwaliteiten die hij heeft kon Feyenoord ook bijna niet fout zitten. je slachtoffert.
Cillissen is ook niet een onfeilbare keeper, hij lijkt meer fouten te maken de laatste tijd. Voornamelijk bij het uitkomen gaat hij er onthutsend zwak in. Dan niet vergeten het penalty-syndroom. Zal hij er ooit 1 tegenhouden
Wellicht dat dat iets te maken heeft met de defensie, die geen idiote terugspeelballen geeft?Royz schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:16:
[...]
Bij ajax maakte hij altijd wel een raar foutje, maar ook dat lijkt er nu uit te zijn. Gewoon de hele wedstrijd geconcentreerd en geen gekke dingen meer.
Zoet is bijv. ook niet onfeilbaar, en die krijgt nogal eens idiote terugspeelballen.
Maar dat gaat nog meestal goed. In tegenstelling tot die zwabberbal van gisteren.
[ Voor 34% gewijzigd door Ramzzz op 10-11-2014 10:41 ]
De druk is bij Feyenoord ook een stuk minder zo lijkt het althans. Verder vind ik Cillissen zwaar tegenvallen dit seizoen. Vergelijk het aantal tegengoals maar eens met vorig jaar. Tegen Cambuur weer een penalty die er in gaat. Die gozer heeft echt een groot mentaal probleem.Royz schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:16:
[...]
Bij ajax maakte hij altijd wel een raar foutje, maar ook dat lijkt er nu uit te zijn. Gewoon de hele wedstrijd geconcentreerd en geen gekke dingen meer.
Valt mij ineens op dat je Ajax als enige club stelselmatig zonder hoofdletter schrijft. Het zit je wel diep hèRoyz schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:16:
[...]
Tja, dat zal er wel door komen omdat Mulder eerst in de goal stond.. Leuke keeper, maar niet voor de top van Nederland. Elke vrije trap, hoekschop en afstandschot was het maar weer afwachten wat Mulder nu weer in petto had.tweaker2010 schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:23:
[...]
De druk is bij Feyenoord ook een stuk minder zo lijkt het althans. Verder vind ik Cillissen zwaar tegenvallen dit seizoen. Vergelijk het aantal tegengoals maar eens met vorig jaar. Tegen Cambuur weer een penalty die er in gaat. Die gozer heeft echt een groot mentaal probleem.
Maar ach, Vermeer zal zijn foutjes ook nog wel maken dit seizoen. Maar dat is naar mijn mening niet erg, zolang hij maar niet fout op fout gaat maken. Tot nu toe verricht Vermeer erg vaak hele belangrijke reddingen. Hij word al zelfs toegezongen, zegt natuurlijk wel wat over zijn prestaties.
Mja in mijn optiek is een penalty tegenhouden de fout van degene die schiet. Een goed geschoten penalty is onhoudbaar voor de keeper. Snap ook niet dat er nog steeds mensen zijn die hem zacht door het midden schieten. Als je vrije trappen kan trainen en van 20-30 m een bal in de bovenhoek kan laten zeilen is een penalty een eitje toch?tweaker2010 schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:23:
[...]
Tegen Cambuur weer een penalty die er in gaat. Die gozer heeft echt een groot mentaal probleem.
Steevast de verkeerde hoek in duiken is echter wel weer een foute inschatting van de keeper.PolarBear schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:50:
[...]
Mja in mijn optiek is een penalty tegenhouden de fout van degene die schiet. Een goed geschoten penalty is onhoudbaar voor de keeper. Snap ook niet dat er nog steeds mensen zijn die hem zacht door het midden schieten. Als je vrije trappen kan trainen en van 20-30 m een bal in de bovenhoek kan laten zeilen is een penalty een eitje toch?
Kul, de hele verdediging is gewoon zwakker dan vorig jaar. Veltman en Moisander hebben dit seizoen al moeite met de spits van Heracles. Zwak om dat allemaal op Cillessen af te schuiven en dan nog zo'n mooie stelling er bij te deponeren, zoals we gewend zijn van je.tweaker2010 schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:23:
[...]
De druk is bij Feyenoord ook een stuk minder zo lijkt het althans. Verder vind ik Cillissen zwaar tegenvallen dit seizoen. Vergelijk het aantal tegengoals maar eens met vorig jaar. Tegen Cambuur weer een penalty die er in gaat. Die gozer heeft echt een groot mentaal probleem.
Als hij het "geluk" had gehad dat er van die penalty's gewoon 2 of 3 niet op goal waren geweest had niemand het er over gehad dat hij nooit een penalty pakt. Ik ben het met de vorige poster eens, als keeper ben je per definitie kansloos tenzij de aanvaller faalt.Napo schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:58:
Steevast de verkeerde hoek in duiken is echter wel weer een foute inschatting van de keeper.
Vermeer, wiens cijfer het andere uiterste zijn, had dat geluk vaak juist wel.
Guus geluk doet zijn naam eer aanChrosser schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:34:
Nou, de wens van van Hanegem zal gehonoreerd worden. De Jong heeft zich ook afgemeld met een hamstringkwetsuur. Kansen voor Clasie??
Met Clasie wordt Mexico en Letland zo opgerold.
Cillessen maakt de afgelopen week twee "blunders".. tja.. kan gebeuren. Een middenvelder maakt misschien wel 10 "blunders" per wedstrijd. Nadeel van een blunder bij een keeper is dat het in 99% van de gevallen een tegendoelpunt oplevert. Cillessen is een hele goede keeper, en een beetje overdrijven als hij een poedel maakt is gewoon leedvermaak, maar om te stellen dat hij een groot mentaliteitsprobleem heeft, dat lijkt me wat overdreven.JanW schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:27:
[...]
Kul, de hele verdediging is gewoon zwakker dan vorig jaar. Veltman en Moisander hebben dit seizoen al moeite met de spits van Heracles. Zwak om dat allemaal op Cillesen af te schuiven en dan nog zo'n mooie stelling er bij te deponeren, zoals we gewend zijn van je.
Daarbij komt nog dat ik geen idee heb wie Cillissen of Cillesen is
[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 10-11-2014 11:47 ]
Er zijn gradaties van falen. Een voetballer kan de bal ernaast schieten. Een voetballer kan een bal zwakjes tussen de palen mikken.ph4ge schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:39:
[...]
Als hij het "geluk" had gehad dat er van die penalty's gewoon 2 of 3 niet op goal waren geweest had niemand het er over gehad dat hij nooit een penalty pakt. Ik ben het met de vorige poster eens, als keeper ben je per definitie kansloos tenzij de aanvaller faalt.
In het laatste geval pakt Cilessen ze blijkbaar ook niet. Sommige keepers dwingen fouten van voetballers af tijdens een penalty reeks.
V.d. Sar was in het begin ook een zwakker penalty stopper. Daar heeft hij aan gewerkt, in latere stadia van zijn carierre was hij gewoon een stuk beter in het stoppen van penalty's.
Volgens mij zijn er toch echt keepers die significant meer strafschoppen stoppen dan andere keepers.ph4ge schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:39:
[...]
Als hij het "geluk" had gehad dat er van die penalty's gewoon 2 of 3 niet op goal waren geweest had niemand het er over gehad dat hij nooit een penalty pakt. Ik ben het met de vorige poster eens, als keeper ben je per definitie kansloos tenzij de aanvaller faalt.
Als keeper kun je best wel wat dingen doen die je kansen vergroten. Je kunt intimideren, jezelf groot maken en dus het doel kleiner (visueel gezien), bewegen op de,lijn, een pas naar voren zetten voordat je een hoek in duikt, met volle overtuiging duiken, enz.
Natte krant (363218) (V.242)
En dan nog pak je een perfect ingeschoten penalty niet. De dingen die je opnoemt zijn natuurlijk waar, maar zijn alleen van toepassing als je de tegenstander daarmee dwingt een penalty slecht in te schieten.YuriV schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:44:
[...]
Volgens mij zijn er toch echt keepers die significant meer strafschoppen stoppen dan andere keepers.
Als keeper kun je best wel wat dingen doen die je kansen vergroten. Je kunt intimideren, jezelf groot maken en dus het doel kleiner (visueel gezien), bewegen op de,lijn, een pas naar voren zetten voordat je een hoek in duikt, met volle overtuiging duiken, enz.
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 10-11-2014 11:52 ]
Cillessen legt ook geen druk op de penaltynemers.PolarBear schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:50:
[...]
Mja in mijn optiek is een penalty tegenhouden de fout van degene die schiet. Een goed geschoten penalty is onhoudbaar voor de keeper. Snap ook niet dat er nog steeds mensen zijn die hem zacht door het midden schieten. Als je vrije trappen kan trainen en van 20-30 m een bal in de bovenhoek kan laten zeilen is een penalty een eitje toch?
Mensen onderschatten veel dingen van een penalty aan beide kanten.
Schijnbewegingen horen er altijd bij, Je moet eens naar een penalty van Hazard kijken (ja laatst miste die), maar zijn hoofd is een funest voor een keeper vaak, hij stuurt je totaal de verkeerde kant op.
Maar als keeper kan je dat natuurlijk ook weer doen hints geven welke hoek je op duikt weet ik veel.
Dat vergeten mensen vaak.
Maar Cillessen haalt de hoek niet, komt niet ver genoeg is heel vreemd altijd te laat.
Uiteraard als je een pingel met volle kracht in de kruising schiet is de keeper altijd kansloos, maar dat durven ze niet omdat het te risico vol is en vaak niet nodig is denken ze.
Een keeper hoort gewoon 1/5 penaltys te pakken lukt je dat niet moet je het op een andere manier in gaan om een penalty te pakken.
Daarbij, hoeveel penalty's krijg je nu tegen? Niet genoeg om je keeperkeuze op af te stemmen, vind ik. Ik denk zelfs dat het een groot compliment is voor Cilessen als _het_ bezwaar op hem is dat hij geen penalty's stopt.
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 10-11-2014 12:10 ]
(Hoeveel penalties stopte vermeer achter elkaar toen hij bij ajax speelde? 7?)ph4ge schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:02:
Het klopt dat je zegt dat ongeveer 1 op de 5 strafschoppen gemist wordt. Dat is echter inclusief alle ballen die niet op doel gaan. Het lijkt er echter op dat het publiek de grootste invloed heeft, wat misschien verklaart dat ze er bij Ajax allemaal in gaan.
Belachelijk slecht onderzoek trouwens die laatste. 30 is natuurlijk bij lange na niet genoeg om dit statistisch te kunnen bepalen.
Dat dus inderdaad. Geen probleem als je een keer in de verkeerde hoek zit, dat kan de beste gebeuren.Joostje123 schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:55:
[...]
Maar Cillessen haalt de hoek niet, komt niet ver genoeg is heel vreemd altijd te laat.
Maar Cillissen duikt altijd half twijfelend de hoek in. Zo stop je natuurlijk nooit een penalty. Die spelers voelen ook dat hij bang is en twijfelt, dan ga je die ballen er niet uit houden. Ik begrijp niet dat hij daar niet op traint.
Facetten als mentaal spelletje, polletje, verkeerd raken van de bal, overschatting etc etc het is allemaal een moment opname waardoor een bal wordt gehouden, naast gaat of erin gaat...
Ik kijk en praat liever over de leuke dingen van het weekend zoals bijvoorbeeld de goal van Gudelj, de domme rode kaart van Necid bij een 2-0 voorsprong etc.
Misschien heeft Cilessen wel de verkeerde kleur shirt aan.Martijndoes schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:11:
(Hoeveel penalties stopte vermeer achter elkaar toen hij bij ajax speelde? 7?)
Belachelijk slecht onderzoek trouwens die laatste. 30 is natuurlijk bij lange na niet genoeg om dit statistisch te kunnen bepalen.
Hoe vaak zie je nou werkelijk dat de keeper een penalty echt knap redt? 80% vliegt er sowieso in, en van die 20% gaat het gros gewoon niet op doel of recht op de keeper. Het is gewoon pech dat Cilessen dat nog niet heeft meegemaakt en het is veel te simpel om te zeggen dat ze er allemaal in gaan dat hij dus iets verkeerds doet.
Hij is bovendien juist te laat in de hoeken omdat iedereen riep dat hij niet te vroeg moest gokken maar moest reageren.
no shit...Volgens de onderzoekers is de perfecte strafschop hoog en gaat deze precies in de rechter- of linkerhoek van de goal.
no shit deel 2...Ook snelheid is belangrijk: de bal moet tussen de 90 en 104 kilometer per uur reizen. Als de bal sneller gaat, vergroot dat de kans dat deze niet goed in het doel beland. Een langzame bal wordt echter door de keeper
(en niet goed in het doel beland? als hij in het doel beland is het wat mij betreft altijd goed, maar dit zal wel gewoon een kromme zin zijn van de journalist)
lol wut? 13s? Neem niet aan dat de scheids dit ooit toelaat.Door kort na het fluitsignaal even te bewegen, wordt de keeper verrast. Maar dit moet wel binnen drie seconden na het fluitsignaal gebeuren. Als een voetballer langer dan dertien seconden wacht met schieten dan krijgt de doelman een ongemakkelijk gevoel en ook dat vergroot de kansen.
Dus ze kunnen wel bereken dat je 0,41s moet wachten met t schieten maar berekenen of 66% of 75% van alle strafschoppen gemist worden is te moeilijk?Puur statistisch gezien heeft de keeper het het lastigst. Van alle strafschoppen die ooit zijn genomen, ging twee derde tot driekwart erin.
Ben trouwens wel benieuwd wat oranje doet? 61% (gemiddelde van geel en rood?
Als je de statistieken - ergo, de door elke keeper gestopte penalties - netjes bijhoudt - en dat gebeurt! - gaat die vlieger natuurlijk niet op.Blankinho schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:13:
Wat veel gepraat over keepers en penals terwijl dit gewoon een momentopname is.
Ik ben het helemaal met je eens, dat je een keeper niet opstelt, omdat ie penalty's stopt.Gaius schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:00:
Ik zie het hele probleem niet. Een penalty-stoppende keeper is m.i. vergelijkbaar met een scorende verdediger. Leuke bonus, maar dat is niet de primaire reden waarom je 'm opstelt.
Daarbij, hoeveel penalty's krijg je nu tegen? Niet genoeg om je keeperkeuze op af te stemmen, vind ik. Ik denk zelfs dat het een groot compliment is voor Cilessen als _het_ bezwaar op hem is dat hij geen penalty's stopt.
Ik vind het alleen vreemd dat mensen zeggen dat het niet aan hem ligt dat ie geen penalty's stopt.
Ik volg die jongen niet zo, maar wat hij liet zien tijdens de WK was niet best. Qua penalty's dan. Voor de rest vond ik 'm uitstekend keepen. Hij heeft Vermeer niet voor niets eruit gekeept.
[ Voor 189% gewijzigd door Royz op 10-11-2014 12:49 ]
Van de Sar was ook een verschrikkelijk slechte penalty keeper. Tja op een of andere manier is dat toch lastig. Maar aan het einde van zijn carieere was hij wel match winnaar voor MU met penalty's.Napo schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:11:
[...]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Wat is jouw definitie van knap redden? Een bal uit de kruising slaan? De bal pakken daar gaat het om.ph4ge schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:23:
[...]
Hoe vaak zie je nou werkelijk dat de keeper een penalty echt knap redt? 80% vliegt er sowieso in, en van die 20% gaat het gros gewoon niet op doel of recht op de keeper. Het is gewoon pech dat Cilessen dat nog niet heeft meegemaakt en het is veel te simpel om te zeggen dat ze er allemaal in gaan dat hij dus iets verkeerds doet.
Hij is bovendien juist te laat in de hoeken omdat iedereen riep dat hij niet te vroeg moest gokken maar moest reageren.
80 procent gaat gewoon links of rechts laag van de keeper erin, maak een keuze: wacht niet te lang maar ga ook niet te vroeg. Als je ergens voor gaat duik dan vol de hoek in. Het is net als bij inhalen in de auto
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015