Veelzeggend dat Veltman weer met rood van het veld af moest. Dat is de zoveelste keer al dat hem dat gebeurt in een belangrijke wedstrijd. Tegen een goede tegenstander lijkt hij vaak te bezwijken onder de druk.
Veelzeggend dat er zo veel geel getrokken moest worden in deze wedstrijd.tweaker2010 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:12:
Veelzeggend dat Veltman weer met rood van het veld af moest. Dat is de zoveelste keer al dat hem dat gebeurt in een belangrijke wedstrijd. Tegen een goede tegenstander lijkt hij vaak te bezwijken onder de druk.
Allemaal terecht. Maar nog wel te weinig, volgens mij.
De tweede voor Veltman was erg licht, maar niet onterecht. Je hoeft je tegenstander ook geen vrije doortocht te geven, en als jij het slot op de deur bent...
En het geduikel blijft toch ergerlijk. Zoals bijv. Neymar zelf uitdeelt, maar al op het gras ligt na een normaal duel om de bal.
[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 06-11-2014 09:23 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Had kaarten op M, maar helaas van de hand moeten doen omdat er vanavond zakelijk overleg is ingeplandJST94 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:27:
Zo, vanavond een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen voor Feyenoord, meer mensen hier die kaarten hebben voor vanavond?
Telefoon onder tafel en spieken dus.
D'r hadden aan beide kanten behoorlijk wat meer kaarten kunnen vallen. En meer dan 1x rood was helemaal niet raar geweest. Zoals die speler van Barcelona (weet ff niet wie) doorging op El Ghazi toen die bij de cornervlag de bal afhield... dat is imho gewoon een aanslag op z'n enkels, en rood waardig. Volgens mij is er nieteens een kaart voor gegeven.Ramzzz schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:18:
[...]
Veelzeggend dat er zo veel geel getrokken moest worden in deze wedstrijd.
Verder zeker de 1e helft genoten van Ajax. Ze kúnnen het dus wel, nu nog zorgen dat ze het ook tegen 'de kleintjes' kunnen laten zien. Dat ze dan uiteindelijk toch verliezen van Barcelona kan ik prima mee leven. Na 4 wedstrijden uitgeschakeld zijn is jammer, maar ook niet heel onverwacht. Het word tijd dat een NL ploeg eens wat geluk heeft met de loting, want die zit de afgelopen jaren toch ook niet echt mee.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ziekmelden.PWM schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:28:
[...]
Had kaarten op M, maar helaas van de hand moeten doen omdat er vanavond zakelijk overleg is ingepland![]()
Zonde dat je niet kan gaan, toch een van de belangrijkste wedstrijden van het jaar.
Je ziet al jaren dat Ajax hun beste wedstrijden voor de CL bewaart. Alleen tegen Real verliezen ze kansloos.BM schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:48:
[...]
Verder zeker de 1e helft genoten van Ajax. Ze kúnnen het dus wel, nu nog zorgen dat ze het ook tegen 'de kleintjes' kunnen laten zien. Dat ze dan uiteindelijk toch verliezen van Barcelona kan ik prima mee leven. Na 4 wedstrijden uitgeschakeld zijn is jammer, maar ook niet heel onverwacht. Het word tijd dat een NL ploeg eens wat geluk heeft met de loting, want die zit de afgelopen jaren toch ook niet echt mee.
Heeft waarschijnlijk ook te maken met dat Ajax tegen Barca hun spelletje kan spelen. Tegen de wat mindere en stuggere tegenstanders heeft Ajax het al snel een stuk moeilijker. Dus ik weet niet of een andere loting grotere kansen biedt.
Met zo'n profiel foto en dan afzeggen ? Dat kan echt niet hoor ;-)PWM schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:28:
[...]
Had kaarten op M, maar helaas van de hand moeten doen omdat er vanavond zakelijk overleg is ingepland![]()
Ik op mijn vaste plekkie op UU (goed uitzicht aan de beste kant van het stadion)
Vanavond gaan we weer 2 mensen omturnen, 1 psv en 1 ajax supporter gaan er mee en waarschijnlijk na vanavond beide omgeturnd. Vorige wedstrijd 2 neefjes meegenomen, waren ook allebei ajax gek, en na de wedstrijd waren ze verkocht door de sfeer in de kuip en willen vaker mee :-) Zo leuk dit hahahaha
Vond Ajax ook heel behoorlijk spelen. Klaassen, Serrero en El Ghazi wat mij betreft spelbepalers. Heb van een afstandje moeten kijken en het niet helemaal mee gekregen. van Rhijn volgens mij ook behoorlijk irritant gespeeld (en dus prima). Jammer dat je het niet af kunt maken. Komt mijn inziens toch ook door dat Sigthorsson er weer onzichtbaar bij liep (in aanvallend opzicht). Ondanks dat ze ongetijwfeld veel verschillende doelpuntenmakers hebben, ontbeerd ze een echte spits.. Ben benieuwd hoelang de Boer Milik nog op de bank houdt.
Als PSV'er hoop ik natuurlijk lang want vind hem eigenlijk wel beter. Maar in de CL had ik ze het allerbeste gegund. Op basis van hun spel ook gewoon verdiend. Helaas weet je dan dat als je in de eerste helft niet zelf de 1 of 2-0 voor komt te staan je hem aan de andere kant zelf tegen krijgt.
In ieder geval met moed en passie gespeeld, een heel behoorlijke wedstrijd om naar te kijken!
Als PSV'er hoop ik natuurlijk lang want vind hem eigenlijk wel beter. Maar in de CL had ik ze het allerbeste gegund. Op basis van hun spel ook gewoon verdiend. Helaas weet je dan dat als je in de eerste helft niet zelf de 1 of 2-0 voor komt te staan je hem aan de andere kant zelf tegen krijgt.
In ieder geval met moed en passie gespeeld, een heel behoorlijke wedstrijd om naar te kijken!
Dat is allemaal logisch. Barcelona hield het niet compact genoeg bij balverlies waardoor ajax kon voetballen. Barca leunde teveel op individuele kwaliteiten in de verdediging. bij mindere tegenstanders die gelijkwaardig zijn aan ajax zullen wel compact moeten spelen, dus dan krijgt ajax ook die ruimte niet om te voetballen.tweaker2010 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:07:
[...]
Je ziet al jaren dat Ajax hun beste wedstrijden voor de CL bewaart. Alleen tegen Real verliezen ze kansloos.
Heeft waarschijnlijk ook te maken met dat Ajax tegen Barca hun spelletje kan spelen. Tegen de wat mindere en stuggere tegenstanders heeft Ajax het al snel een stuk moeilijker. Dus ik weet niet of een andere loting grotere kansen biedt.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Wijsheid komt met de jaren zeggen ze.rikoos schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:07:
[...]
Met zo'n profiel foto en dan afzeggen ? Dat kan echt niet hoor ;-)
Ik op mijn vaste plekkie op UU (goed uitzicht aan de beste kant van het stadion)
Vanavond gaan we weer 2 mensen omturnen, 1 psv en 1 ajax supporter gaan er mee en waarschijnlijk na vanavond beide omgeturnd. Vorige wedstrijd 2 neefjes meegenomen, waren ook allebei ajax gek, en na de wedstrijd waren ze verkocht door de sfeer in de kuip en willen vaker mee :-) Zo leuk dit hahahaha
Dat kun je die jonge kinderen toch niet aan doen: "Papa, waarom wint onze club nooit een prijs?"rikoos schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:07:
[...]
Maar leuk. Ik vraag me af wat de gemiddelde leeftijd is dat iemand niet meer van club verandert. Neem mij mee naar de Kuip en ik ben onder de indruk. Maar no way dat ik Feyenoord supporter wordt.
Ja, de scheidsrechter was aardig partijdig. Er waren meerdere Barça-spelers die met direct rood eraf hadden gekund, maar vaak floot die scheids dan niet eens. Dan wordt het lastig om een mooi resultaat te behalen als de andere partij van alles wel mag waarvoor jij wordt teruggefloten en geboekt.Ramzzz schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:18:
[...]
Veelzeggend dat er zo veel geel getrokken moest worden in deze wedstrijd.
De tweede voor Veltman was erg licht, maar niet onterecht. Je hoeft je tegenstander ook geen vrije doortocht te geven, en als jij het slot op de deur bent...
En het geduikel blijft toch ergerlijk. Zoals bijv. Neymar zelf uitdeelt, maar al op het gras ligt na een normaal duel om de bal.
Desalniettemin vond ik Ajax echt goed spelen. Je vraagt je dan toch af waarom ze dat niet kunnen in de Eredivisie, maar mij hoor je daar niet over klagen want dat vergroot alleen maar de kansen voor PSV
Nee, merp!
Wel hilarisch: PEC > Ajax > Barca. En dan roepen die journalisten gisteren dat Ajax Barca overklast.Royz schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:09:
[...]
Dat is allemaal logisch. Barcelona hield het niet compact genoeg bij balverlies waardoor ajax kon voetballen. Barca leunde teveel op individuele kwaliteiten in de verdediging. bij mindere tegenstanders die gelijkwaardig zijn aan ajax zullen wel compact moeten spelen, dus dan krijgt ajax ook die ruimte niet om te voetballen.
PSV stapt over van Nike naar Umbro, omdat Umbro wel geld wil betalen en Nike niet meer. Ben benieuwd.
Brrrr...Niku schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:42:
PSV stapt over van Nike naar Umbro, omdat Umbro wel geld wil betalen en Nike niet meer. Ben benieuwd.
Ik vind Umbro echt zo'n Brits patjepeeër-merk.
Maar goed, 't is maar spul om in te zweten.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Das waar maar kinderen weten op dit moment heel goed (na de wedstrijd van gisteren) wat die prijzen internationaal waard zijn ;-) dus ook eigenlijk niets heheheFleximex schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:15:
[...]
Dat kun je die jonge kinderen toch niet aan doen: "Papa, waarom wint onze club nooit een prijs?"
Maar leuk. Ik vraag me af wat de gemiddelde leeftijd is dat iemand niet meer van club verandert. Neem mij mee naar de Kuip en ik ben onder de indruk. Maar no way dat ik Feyenoord supporter wordt.
Betreft je vraag: er zit in ons vak nu een man van in de 70 die zijn hele leven AZ supporter was en sinds 5 jaar bloed fanatiek Feyenoorder. Hij heeft nu een seizoenkaart voor zijn kleinzoon gekocht en rijden sindsdien elke wedstrijd naar de kuip vanuit Schagen (1,5 uur rijden).
Dat is het calimero effect wat je ook in de eredivisie ziet als clubs tegen Ajax, Feyenoord of PSV spelen. Dan gaan ze opeens 150% van hun kunnen spelen en kan een kleine club als PEC winnen van Ajax. Alleen moet je nu Ajax als PEC zien en Barca als Ajax. Ajax speelde boven hun kunnen en dat lukt ze wel tegen een grote club als Barca maar die spirit lukt niet bij JOS uit.PauseBreak schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:35:
[...]
Ja, de scheidsrechter was aardig partijdig. Er waren meerdere Barça-spelers die met direct rood eraf hadden gekund, maar vaak floot die scheids dan niet eens. Dan wordt het lastig om een mooi resultaat te behalen als de andere partij van alles wel mag waarvoor jij wordt teruggefloten en geboekt.
Desalniettemin vond ik Ajax echt goed spelen. Je vraagt je dan toch af waarom ze dat niet kunnen in de Eredivisie, maar mij hoor je daar niet over klagen want dat vergroot alleen maar de kansen voor PSV
Ja die associatie maak ik ookRamzzz schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:49:
[...]
Brrrr...
Ik vind Umbro echt zo'n Brits patjepeeër-merk.
Maar goed, 't is maar spul om in te zweten.
Van Nike naar Umbro is naar mijn mening wel een stap terug. Umbro komt toch meer over als een B-Merk vind ik..Niku schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:03:
[...]
Ja die associatie maak ik ookMaar enfin, ze betalen meer, als de shirts mooi zijn maakt mij het niet uit.
Heeft Nike Umbro toch niet helemaal niet kapot gekregenNiku schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:42:
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 06-11-2014 12:31 ]
Wat mij betreft wel. Ik hoop alleen wel dat het tenue niet al te lelijk wordtVos schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:31:
[...]
Heeft Nike Umbro toch niet helemaal niet kapot gekregen. Vorig jaar weer verkocht. Maar als ze meer willen betalen prima toch?
Nee, merp!
PSV heeft nu juist meer inspraak op het design, dus wat dat betreft hebben ze het in eigen hand.PauseBreak schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:32:
[...]
Wat mij betreft wel. Ik hoop alleen wel dat het tenue niet al te lelijk wordt
Belachelijk vind ik dat. Ik ben heel erg voor "support-your-local-team".rikoos schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:52:
[...]
..
Betreft je vraag: er zit in ons vak nu een man van in de 70 die zijn hele leven AZ supporter was en sinds 5 jaar bloed fanatiek Feyenoorder. Hij heeft nu een seizoenkaart voor zijn kleinzoon gekocht en rijden sindsdien elke wedstrijd naar de kuip vanuit Schagen (1,5 uur rijden).
Als je in Schagen woont ben je gewoon voor AZ. Net zo onbegrijpelijk dat je voor Ajax bent als je in Utrecht woont, voor Feyenoord als je in Breda woont of voor PSV als je een echte Tilburger bent.
Nu is het natuurlijk anders als je in de loop van je leven ergens anders bent gaan wonen ofzo...
Maar iemand van 70 die jarenlang AZ supporter geweest is en dan alsnog de overstap maakt? Ben je dan ooit wel echt supporter geweest? Daar geloof ik geen reet van...
Ik vind de sfeer in de Kuip fantastisch. Ook de club is een stuk sympathieker geworden de laatste jaren. Heeft ook met de noodzaak van het beleid te maken. Veel jonge spelers. En Ronald Koeman was ook gewoon een aardige vent. Maar ik zal nooit voor Feyenoord worden. Daarvoor zit die andere club uit Rotterdam te diep in mijn hart. Nu noem ik ook wel een extreem voorbeeld natuurlijk. Maar toch, als je eenmaal supporter bent van een club, lief en leed hebt meegemaakt (hoogtepunten en dieptepunten), sociale contacten hebt opgebouwd, etc, hoe kun je dan in 's hemelsnaam na zoveel jaren een overstap maken?? Ik kan me niets anders voorstellen dan dat die vent nooit echt supporter van AZ geweest is...
Sowieso is supporter natuurlijk een rekbaar begrip. Sommige mensen zijn meer toeschouwer... Daar is niets mis mee verder, daar leven de clubs ook van, van de incidentele toeschouwer...
[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 06-11-2014 13:19 ]
Mooi dat Excelsior zulke trouwe fans heeftFreakNL schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:17:
[...]
Daarvoor zit die andere club uit Rotterdam te diep in mijn hart.
Wat is dat voor onzin? Je kunt prima voor een andere club zijn dan de club die toevallig het dichtst bij je wieg staat.
Net zoals muziek, kunst, literatuur kan je smaak voor een sport(club) door allerlei andere dan geografische factoren worden bepaald.
Nature/nurture.
Net zoals muziek, kunst, literatuur kan je smaak voor een sport(club) door allerlei andere dan geografische factoren worden bepaald.
Nature/nurture.
Ik zei club, niet vereniging 
Excelsior is trouwens ook best een leuke club, als je het geflirt met Feyenoord even buiten beschouwing laat. Ik ging ook in de jaren '90 regelmatig kijken op Woudesteijn. Maarja, toen waren ze nog geen concurrent van "ons" en was de flirt met Feyenoord er ook nog niet. Wij mochten zelfs van hun stadion gebruik maken tijdens de verbouwing van het Kasteel.
Daarna is het wel iets minder sympathiek geworden. Ook de supporters zijn redelijk vijandig tegenover Sparta, er zit daar (onterecht) ook een stuk frustratie.. Geen idee waarom, Excelsior doet het trouwens (met een stuk minder steun van Feyenoord) prima momenteel. Ik ben an sich jaloers op het feit dat zij eredivisie spelen. Maar ik denk wel dat wij nog altijd de 2e club van Rotterdam zijn. Niet op basis van ranglijst overigens, en ook niet op basis van de resultaten van de laatste jaren. Maar ik ben er wel van overtuigd dat op de langere termijn wij toch meer te zoeken hebben in de eredivisie dan Excelsior. Overigens moet het dan wel een keer gebeuren, want het Fortuna scenario ligt ook op de loer.....
Excelsior is trouwens ook best een leuke club, als je het geflirt met Feyenoord even buiten beschouwing laat. Ik ging ook in de jaren '90 regelmatig kijken op Woudesteijn. Maarja, toen waren ze nog geen concurrent van "ons" en was de flirt met Feyenoord er ook nog niet. Wij mochten zelfs van hun stadion gebruik maken tijdens de verbouwing van het Kasteel.
Daarna is het wel iets minder sympathiek geworden. Ook de supporters zijn redelijk vijandig tegenover Sparta, er zit daar (onterecht) ook een stuk frustratie.. Geen idee waarom, Excelsior doet het trouwens (met een stuk minder steun van Feyenoord) prima momenteel. Ik ben an sich jaloers op het feit dat zij eredivisie spelen. Maar ik denk wel dat wij nog altijd de 2e club van Rotterdam zijn. Niet op basis van ranglijst overigens, en ook niet op basis van de resultaten van de laatste jaren. Maar ik ben er wel van overtuigd dat op de langere termijn wij toch meer te zoeken hebben in de eredivisie dan Excelsior. Overigens moet het dan wel een keer gebeuren, want het Fortuna scenario ligt ook op de loer.....
[ Voor 94% gewijzigd door FreakNL op 06-11-2014 13:27 ]
Wat een raar standpunt, waarom zou ik meer sympathie moeten hebben voor een team 30km verderop dan voor 1 230km verderop? Ik ben een rasechte brabander, maar de dag dat de brabantse clubs gezamenlijk in de Jupiler League spelen vier ik een feestjeFreakNL schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:17:
[...]
Belachelijk vind ik dat. Ik ben heel erg voor "support-your-local-team".
Als je in Schagen woont ben je gewoon voor AZ. Net zo onbegrijpelijk dat je voor Ajax bent als je in Utrecht woont, voor Feyenoord als je in Breda woont of voor PSV als je een echte Tilburger bent.
Belachelijk vind ik dat, ik ben heel erg voor het "support-your-favorite-team"
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Dus ik mag Arsenal niet supporten omdat ik in nederland woon?
Ik zou mijn lokale club niet eens willen supporten, sterker nog, ik schaam me ervoor.
Ik zou mijn lokale club niet eens willen supporten, sterker nog, ik schaam me ervoor.
Een buitenlandse club kun je sowieso niet supporten, je bezoekt immers amper de wedstrijden. Ik zou dan eerder zeggen dat je sympathie voor zo´n club hebt of er fan van bent. Zo heb ik een sympathie voor Newcastle United omdat ik er een aantal keer geweest ben, echter zou ik niet willen stellen dat ik ze support.
PSN: Finally_Chris
Over heel deze kwestie denk een hoop turken toch anders. Die gaan toeterend door de straten als Galatasaray 2000km verderop kampioen wordt.
Eens met CR1691.
Maargoed, het woord supporter is (zoals ik al zei) rekbaar en voor vele interpretaties vatbaar.
Ik zit er zelf scherp in (als in, seizoenkaarthouder, 95% van de thuiswedstrijden gaan, paar uitwedstrijdjes meepakken), maar er is geen vaststaande definitie van...
Maargoed, het woord supporter is (zoals ik al zei) rekbaar en voor vele interpretaties vatbaar.
Ik zit er zelf scherp in (als in, seizoenkaarthouder, 95% van de thuiswedstrijden gaan, paar uitwedstrijdjes meepakken), maar er is geen vaststaande definitie van...
Ik vind het maar raar dat je je club zou moeten kiezen op basis van geboorte/woonplaats. Ik zelf woon in Brabant, maar ik zou echt niet voor een Brabantse club kunnen gaan juichen.FreakNL schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:17:
[...]
Belachelijk vind ik dat. Ik ben heel erg voor "support-your-local-team".
Naar mijn mening kies je een club waar je je thuis voelt en niet op basis van geboorte/woonplaats.
Ik zelf ben ik meerdere stadions geweest, heb bij meerdere clubs gekeken naar wedstrijden. Naar het wedstrijden kijken kan ik gewoon prima, en als een vriend eens vraagt of ik toevallig zin heb om mee te gaan naar bijvoorbeeld PSV - Heracles Almelo dan zou ik meegaan. Puur omdat ik een liefhebber ben van het spelletje.
Maar ik voel me nergens in die stadions echt 'thuis'. Dat gevoel krijg ik wel, en zodoende ben ik ook Feyenoorder gewonnen. Het zal natuurlijk ook wel meespelen dat mijn vader uit Rotterdam komt, dus het word toch wel met de paplepel ingegoten
Supporter = Supporter naar mijn mening. Waarom zou je pas een supporter zijn als je een bepaald aantal wedstrijden gaat. Als je zo echt de supporters van clubs gaat tellen krijg je geen enkel stadion meer gevuld.FreakNL schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:31:
Eens met CR1691.
Niet iedereen kan het zichzelf financieel veroorloven om zo vaak naar wedstrijden te gaan natuurlijk, of de kosten die er ook nog eens bij komen kijken (Reiskosten etc).
Iedereen heeft zijn eigen manier van het supporten van hun club, of dat nou thuis op de bank, of in het stadion is maakt voor mij geen verschil.
[ Voor 27% gewijzigd door JST94 op 06-11-2014 13:37 ]
Dat mag jij vinden. Daarom zeg ik ook dat het een rekbaar begrip vind.
Iemand die af en toe een wedstrijdje meepakt is in mijn ogen geen supporter, maar eerder fan of incidentele toeschouwer.
Maar nogmaals, dat is een kwestie van definitie en ook iets waar je nooit uit gaat komen
Iemand die af en toe een wedstrijdje meepakt is in mijn ogen geen supporter, maar eerder fan of incidentele toeschouwer.
Maar nogmaals, dat is een kwestie van definitie en ook iets waar je nooit uit gaat komen
Je bent alleen maar een supporter als je naar het stadion gaat, want dan support je het team.FreakNL schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:09:
Dat mag jij vinden. Daarom zeg ik ook dat het een rekbaar begrip vind.
Als je een seizoenskaart hebt en je gaat 1 wedstrijd niet ben je tijdens die ene wedstrijd geen supporter maar een fan de andere wedstrijden die je wel gaat ben je een supporter.
Maar een fan kan meer beleving hebben dan een supporter.
Ik heb 10 jaar ene seizoenskaart gehad van de plaatselijke FC, maar ben nu 200 km verderop verhuist.
Dit seizoen 1 wedstrijdje meegepakt de rest zit ik nagelbijtend achter de tv te kijken.
Vind ik eigenlijk wel een hele goeie redenering!
Nee, het is duidelijk dat het hier geen supporter betreft maar een gloryhunter. Ik kan het al raden: Ingestapt toen Scheringa kwam en men promoveerde, uitgestapt na het blokhuttenvoetbal van Verbeek. Uiteindelijk zag hij meer potentie in Feyenoord en is hij dus daarheen gegaan. Het is bij AZ meer voorgekomen: In 2010 stonden er nog duizenden mensen in de rij voor een seizoenskaart, nu kun je elke wedstrijd rustig kiezen uit vrije plekken in alle vakken.FreakNL schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:17:
Maar iemand van 70 die jarenlang AZ supporter geweest is en dan alsnog de overstap maakt? Ben je dan ooit wel echt supporter geweest? Daar geloof ik geen reet van...
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
'Love-your-own-rather-than-hate-the-other'BM schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:24:
[...]
Ik ben een rasechte brabander, maar de dag dat de brabantse clubs gezamenlijk in de Jupiler League spelen vier ik een feestje
Belachelijk vind ik dat, ik ben heel erg voor het "support-your-favorite-team"
why not both?Niku schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:48:
[...]
'Love-your-own-rather-than-hate-the-other'
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dus dan ben ik fan van PSV en supporter van PEC.. zoiets? Of kan je ook niet twee clubs een warm hart toedragen? En als PEC dan uitspeelt ben ik weer fan van PEC.. maar als PEC nou op bezoek gaat bij PSV en ik zit in het thuisvak.. van wie ben ik dan een supporter? Ik snap er niets meer van..
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Vanavond naar de Kuip! Erg veel zin in. Is best een tijd geleden. Aantal jaar een seizoenskaart gehad, maar in de weekenden steeds vaker andere verplichting. Vanavond een mooie wedstrijd. 2-0 dat lijkt me duidelijk
rikoos schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:52:
[...]
er zit in ons vak nu een man van in de 70 die zijn hele leven AZ supporter was
Ik wist niet dat het al zó lang geleden is dat Scheringa kwam...BeefHazard schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:35:
[...]
Nee, het is duidelijk dat het hier geen supporter betreft maar een gloryhunter. Ik kan het al raden: Ingestapt toen Scheringa kwam en men promoveerde, uitgestapt na het blokhuttenvoetbal van Verbeek.
Edit: en verder was het natuurlijk inderdaad al weer veel te lang geleden dat er een discussie was over de definitie van 'de echte supporter' (tm).
[ Voor 12% gewijzigd door Anakha op 06-11-2014 16:37 ]
Dan mag je je vanavond een supporter noemen, anders ben je een fan.Lekkerboeie86 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:31:
Vanavond naar de Kuip! Erg veel zin in. Is best een tijd geleden. Aantal jaar een seizoenskaart gehad, maar in de weekenden steeds vaker andere verplichting. Vanavond een mooie wedstrijd. 2-0 dat lijkt me duidelijk
Ik ben aanwezig op Vak H. Ik heb er zin in, behalve in die tyfuskou .
Dat waren 2/3 fouten ja...eerst Willems, toen Zoet (en misschien de centrale man).
[ Voor 56% gewijzigd door Vos op 06-11-2014 19:18 ]
Mooi, de 1 - 1.
Wel enorm veel mazzel dat de tegenstander hem recht bij Depay in de voeten schuift.
Wel enorm veel mazzel dat de tegenstander hem recht bij Depay in de voeten schuift.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Wat maakt PSV het zichzelf moeilijk zeg. Totaal onnodig. En als Panathinaikos zo lomp door blijft gaan dan eindigen we niet met 22 man op het veld.
Nee, merp!
Prima overwinning voor PSV, nu op naar Feyenoord, kijken wat zij ervan bakken.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Mazzel? Hoe dat?
7 Minuten was niet minder dan terecht, Willems moest even paar minuten behandeld worden.
Edit: Scheidsrechter is in elk geval van goede huize.
7 Minuten was niet minder dan terecht, Willems moest even paar minuten behandeld worden.
Edit: Scheidsrechter is in elk geval van goede huize.
[ Voor 94% gewijzigd door Quad op 06-11-2014 21:20 ]
nggyu nglyd
Tot nu toe leuk om naar te kijken. Goede sfeer ook in de KuipQuad schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:59:
Prima overwinning voor PSV, nu op naar Feyenoord, kijken wat zij ervan bakken.
Nee, merp!
Ik hoop dat Feyenoord in de tweede helft weer gaat aanvallen. Dan blijft het leuk om naar te kijken
Nee, merp!
Wel net geblesseerd geweest dus op zich niet heel raar? Volgens mij heeft hij ook wel aardig wat meters gemaakt.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Goed gedaan Vermeer! Fantastisch gekeept!
Wilkshire ook uiteraard, goed verdedigd op de rebound.
Wilkshire ook uiteraard, goed verdedigd op de rebound.
[ Voor 41% gewijzigd door Quad op 06-11-2014 22:27 ]
nggyu nglyd
Nou.. fantastisch was het geweest als hij die bal klem had gepakt. Dit was gewoon goed breedmakenQuad schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:25:
Goed gedaan Vermeer! Fantastisch gekeept!
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Lijkt er wel op. Hoop voor Feyenoord dat Boulahrouz wedstrijdfit is. Tweede helft was echt niet om aan te zien zeg, maar een 2-0 overwinning is prima.Quad schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:29:
Ai, hamstringblessure bij Wilkshire nu?
Nee, merp!
Mocht ook wel weer even, wat punten er bij voor Nederland.
Prima resultaat zul je bedoelen, maar wederom 2 verschrikkelijk onnodig zware wedstrijden.Quad schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:58:
Prima avondje Europees gezien, eindelijk weer eens.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Heerlijke overwinning ! Genoten van Feyenoord, nu 3 thuisduels op rij gewonnen. Op naar de 4!
Dus een prima avondje.OPSLAGHOND schreef op donderdag 06 november 2014 @ 23:27:
[...]
Prima resultaat zul je bedoelen, maar wederom 2 verschrikkelijk onnodig zware wedstrijden.
nggyu nglyd
Schaamteloze zelfquote. 2-0 was vooraf al duidelijk, toch een leuke avond gehad in de kuipLekkerboeie86 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:31:
Toch hoop ik dat te Vrede snel weer een kans krijgt. Vind Kazim tot nu toe niet meer dan redelijk. Vind hem ook niet erg bij het team passen ofzo.
Vermeer deed het uitstekend. Ik ben nog steeds niet blij met deze ajacied, maar het is duidelijk een betere keeper dan Mulder.
PSV sleept al twee keer op rij een loodzware partij binnen.. progressie?
Niet meer dan redelijk? Ik vind die Kazim echt 10x niets, voegt echt helemaal niets toe. Laat Te Vrede daar gewoon lekker spelen een jongen uit de jeugd die nog veel kan leren en zeker niet minder is.Lekkerboeie86 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 23:56:
[...]
Schaamteloze zelfquote. 2-0 was vooraf al duidelijk, toch een leuke avond gehad in de kuip![]()
Toch hoop ik dat te Vrede snel weer een kans krijgt. Vind Kazim tot nu toe niet meer dan redelijk. Vind hem ook niet erg bij het team passen ofzo.
Vermeer deed het uitstekend. Ik ben nog steeds niet blij met deze ajacied, maar het is duidelijk een betere keeper dan Mulder.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
PSV - Panaithinaikos was toch gelijkspel geworden op het laatst?Niku schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 00:20:
Ik vind kazim niet zo slecht, laat zich goed terugzakken om ballen op te vangen waardoor buitenspelers en El ahmadi (en immers) voor de goal komen.
Geen scorende spits, maar het is ook nooit goed... Dat was te vrede wel en daar werd ook over gehuild.
Geen scorende spits, maar het is ook nooit goed... Dat was te vrede wel en daar werd ook over gehuild.
Bij Te Vrede krijg je het gezeik dat hij niet mee kan voetballen. Iets wat Kazim dan wel weer kan.StrongArmLance schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:45:
Ik vind kazim niet zo slecht, laat zich goed terugzakken om ballen op te vangen waardoor buitenspelers en El ahmadi (en immers) voor de goal komen.
Enige nadeel van Kazim is is dat hij zich zo opzichtig breed maakt en daardoor veel overtredingen maakt. Pellè had dat nooit, af en toe wel. Maar nooit zo erg.
Ziggo nieuwe hoofdsponsor van Ajax:
http://www.ajax.nl/Ajax-N...uwe-hoofdsponsor-Ajax.htm
Wel verrassend.
http://www.ajax.nl/Ajax-N...uwe-hoofdsponsor-Ajax.htm
Wel verrassend.
Ado.. 70 minuten met 10 manJST94 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:44:
[...]
PSV - Panaithinaikos was toch gelijkspel geworden op het laatst?

Ziggo is de nieuwe hoofdsponsor van Ajax.
Ziggo is per 1 januari 2015 de nieuwe hoofdsponsor van Ajax. De merknaam Ziggo zal vanaf die datum op de officiële wedstrijdtenues van het eerste elftal en van Jong Ajax staan.
De vaste jaarlijkse vergoeding van het nieuwe sponsorcontract bedraagt € 8 miljoen. Daarnaast is een variabel deel van maximaal € 2 miljoen per jaar afgesproken. Het eerste half jaar zijn de vergoedingen € 4 miljoen vast en maximaal € 1 miljoen variabel. De overeenkomst heeft een looptijd van viereneenhalf jaar, tot en met 30 juni 2019. Voor Ziggo bestaat de mogelijkheid tot opzegging na tweeëneenhalf jaar. Hiervoor geldt een opzegtermijn van twaalf maanden.
Ajax behoudt de mogelijkheid om een apart sponsorcontract af te sluiten voor de jeugd, de vrouwen en de zaterdagamateurs. Evenals de partnerrechten van sportpark de Toekomst is dit niet in de overeenkomst met Ziggo opgenomen.
Michael Kinsbergen, algemeen directeur van Ajax: ,,Met Ziggo hebben we een partner gevonden die echt bij Ajax past. Het is een modern, ambitieus bedrijf waar veel jonge mensen werken en dat midden in de maatschappij staat. Vanaf het eerste gesprek voelt het goed. Wij verheugen ons op een mooie samenwerking.”
Baptiest Coopmans, beoogd CEO van Ziggo na de overname door Liberty Global: ,,De mogelijkheid om shirtsponsor van Ajax te worden komt zelden voor. Ziggo kan zich als nieuw landelijk kabel- en mediabedrijf op een unieke manier presenteren door dit partnership. Het is een logische keuze voor beide partijen. Wij zijn dan ook zeer enthousiast over onze samenwerking.”
nggyu nglyd
Eigenlijk ironisch dat in Amsterdam je geen Ziggo kan krijgen, wel UPC, en dat er de Ziggo Dome staat.
Maar UPC en Ziggo zijn in feite één bedrijf tegenwoordig, dus ja, en blijven gescheiden hun diensten aanbieden om een monopoly claim te ontlopen.
In hoeverre verschilt dit contract eigenlijk met het contract dat ze met Aegon hebben? Gaat Ajax meer verdienen?
Maar UPC en Ziggo zijn in feite één bedrijf tegenwoordig, dus ja, en blijven gescheiden hun diensten aanbieden om een monopoly claim te ontlopen.
In hoeverre verschilt dit contract eigenlijk met het contract dat ze met Aegon hebben? Gaat Ajax meer verdienen?
Ik als Utrecht fan ga Ziggo nu maar opzeggen.
Ondanks dat het niet met voetbal te maken heeft, klopt het niet helemaal wat je zegt over UPC en Ziggo.
Volgens mij is het inderdaad zo dat UPC en Ziggo nu van hetzelfde bedrijf zijn (liberty global) Echter gaat de UPC merknaam verdwijnen en wordt alles Ziggo. (is goed gekeurd door een of andere europese commisie dat het geen monopoly positie wordt door de overname)
Volgens mij is het inderdaad zo dat UPC en Ziggo nu van hetzelfde bedrijf zijn (liberty global) Echter gaat de UPC merknaam verdwijnen en wordt alles Ziggo. (is goed gekeurd door een of andere europese commisie dat het geen monopoly positie wordt door de overname)
Bij Aegon was het meen ik 10 miljoen plus 2 miljoen variabel. Ze gaan er dus nu 2 miljoen per jaar op achteruit dus ergens moeten er inkomsten komen die dat gat kan opvullen.Fleximex schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:06:
Eigenlijk ironisch dat in Amsterdam je geen Ziggo kan krijgen, wel UPC, en dat er de Ziggo Dome staat.
nggyu nglyd
Ah, ik dacht dat het alleen over de EL-wedstrijden ging.
Typische voetbalzone en nujij reactieJoostje123 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:09:
Ik boycot ook Opel en Phillips! En Adidas, Truphone, XXImo, Grolsch, Heineken.....
Aegon blijft wel aan als sponsor, het bedrag is echter niet bekend.Quad schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:15:
[...]
Bij Aegon was het meen ik 10 miljoen plus 2 miljoen variabel. Ze gaan er dus nu 2 miljoen per jaar op achteruit dus ergens moeten er inkomsten komen die dat gat kan opvullen.
[ Voor 44% gewijzigd door Vos op 07-11-2014 09:36 ]
Grappige is dat mijn moeder verplicht moet overstappen van Ziggo naar Caiway vanaf 1 januari. Zou de Cogas meer hebben geweten?Joostje123 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:09:
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Inderdaad triest als mensen zo denken. Je koopt toch ook spullen van Adidas terwijl het de kledingsponsor is?Vos schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:34:
[...]
Typische voetbalzone en nujij reactie![]()
Ik boycot ook Opel en Phillips! En Adidas, Truphone, XXImo, Grolsch, Heineken.....
[...]
Aegon blijft wel aan als sponsor, het bedrag is echter niet bekend.
Doet me denken aan ADO die geen Ajax brandblussers in het stadion wilde.
Ik heb nooit iets gehad van die merken die daar zijn genoemd.tweaker2010 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:46:
[...]
Inderdaad triest als mensen zo denken. Je koopt toch ook spullen van Adidas terwijl het de kledingsponsor is?
Hoe dat komt geen idee zijn betere dingen op de markt.
Nu dus wel Ziggo maar daar zal ik nog wel mee opgescheept zitten.
even een pareltje uit de voetbalzone reacties omdat deze zo grappig is.
Word dus meteen overstappen naar UPC
Die zal niet zo goed op de hoogte zijn.L1nt schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:54:
L1nt schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:54:
[...]
[...]
De Telegraaf is niet zo goed op de hoogte. Indirect blijven ze via Liberty Global wel beursgenoteerd op de NASDAQ.In tegenstelling tot Ajax is Ziggo binnenkort niet meer beursgenoteerd. Het van oorsprong Amerikaanse kabelbedrijf Liberty Global koopt Ziggo, om het daarna samen te voegen met UPC, dat al eigendom van Liberty Global is.
L1nt schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:54:
[...]
[...]
Het iq van de gemiddelde Nederlander daalt ook met de dag volgens mij: http://www.ajaxshowtime.c...jzaken-en-geruchten/83168
[ Voor 14% gewijzigd door Quad op 07-11-2014 10:50 ]
nggyu nglyd
Mij maakt het niet zo veel uit, maar ik denk dat kazim aardig nodig is, tenzij immers de rol van kazim kan over nemen, hij is best lang, dan kan te vrede echt als prima punta en niet als een soort valse 9JST94 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:49:
[...]
Bij Te Vrede krijg je het gezeik dat hij niet mee kan voetballen. Iets wat Kazim dan wel weer kan.![]()
Enige nadeel van Kazim is is dat hij zich zo opzichtig breed maakt en daardoor veel overtredingen maakt. Pellè had dat nooit, af en toe wel. Maar nooit zo erg.
Ik lees genoeg reacties van Feyenoorders die nu gaan overstappen. Erg kinderachtig naar mijn mening, de heren van FRFC1908 vinden dit 'Fanatiek'. Daar kom ik zelf niet bij maarja.tweaker2010 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:46:
[...]
Inderdaad triest als mensen zo denken. Je koopt toch ook spullen van Adidas terwijl het de kledingsponsor is?
Als ze echt zo 'Fanatiek' zijn dragen ze geen Adidas meer, drinken ze geen Heineken meer, rijden ze niet meer in een Mercedes en ga zo maar door. Ik vind het allemaal maar een kansloos gebeuren.
Vind ik wel, maar ik heb een PSV-gekleurde bril heNiku schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 00:20:
Je bedoelt Panathinaikos - PSV neem ik aan? Dan nee, dat is een 2-3 overwinning voor PSV gebleven.JST94 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:44:
[...]
PSV - Panaithinaikos was toch gelijkspel geworden op het laatst?
Nee, merp!
Een merk is toch per definitie een emotie? Waarom gaat een merk sponsoren? Om een emotie los te maken. Dat werkt 2 kanten op. Bovendien vond ik het op recht ongezond dat bedrijven als Fortis en vooral Aegon zulke exhobitante sponsordeals hadden en ondertussen staatssteun nodig hebben om overeind te blijven, daar baseer je als consument je keuzes op.tweaker2010 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:46:
In veel gebieden in Nederland kan je helemaal niet kiezen tussen providers, of heb je maar 2-3 keuzes. De vraag is wat dit soort deals toevoegen, zeker als aan de andere kant net de tarieven weer verhoogd zijn. Ik kan me prima voorstellen dat dat mensen in het verkeerde keelgat schiet.
Op het adres dat u heeft ingevoerd, zijn de producten van Ziggo helaas niet beschikbaar. & Het adres XXX valt buiten het UPC-gebied. Ik hoef me er geen zorgen om te maken, ze zitten toevallig blijkbaar niet in deze regio vlakbij Rotterdam.
[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 07-11-2014 11:06 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Nee, ik bedoelde PSV - Pananthinaikos, ik dacht dat de post van de twee zware overwinningen alleen over de EL gingen.PauseBreak schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:59:
[...]
Vind ik wel, maar ik heb een PSV-gekleurde bril heDesalniettemin vond ik de wedstrijd erna van Feyenoord een goed vergelijk. Je kunt duidelijk zien dat PSV verder is in het spel dat ze willen spelen en ook veel effectiever om kan schakelen dan Feyenoord dat op dit moment kan. Het zal wellicht ook meespelen dat Feyenoord geen echte spits heeft, waar PSV dat wel heeft.
[...]
Je bedoelt Panathinaikos - PSV neem ik aan? Dan nee, dat is een 2-3 overwinning voor PSV gebleven.
Ik denk dat 30 november een goed moment zal zijn om de krachtverschillen tussen Feyenoord en PSV te meten. Beide clubs hebben zo hun sterke en zwakke punten. Wedstrijd zal denk ik beslist gaan worden op het middenveld, en kwalitatief liggen die ook weer érg dicht bij elkaar. Ik heb er in ieder geval al zin in.
Lol, diezelfde gasten van Ajax Showtime deden een Opel rant toen die tekenden bij FeyenoordQuad schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:13:
[...]
Het iq van de gemiddelde Nederlander daalt ook met de dag volgens mij: http://www.ajaxshowtime.c...jzaken-en-geruchten/83168
Stom volk, allemaal. Wees blij dat bedrijven nog miljoenen in het Nederlands voetbal willen steken.
Plus heel praktisch is het ook gewoon niet te doen, ik kan me nog herinneren dat ik geen umbrospullen wilde omdat dat de kledingsponsor van ajax was (groep 8 denk ik, ben gelukkig voetbal iets minder belangrijk gaan vinden), zoals het er nu naar uit ziet speelt mijn club volgend jaar in umbro
Joostje123 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:09:
Ik dacht eerst nog: wellicht een sarcastische opmerking, maar verderop blijkt dat hij het nog meent ook.
Erg triest en kleinzerig allemaal hoor. Ik ben absoluut geen fan van PSV, maar ik koop net zo lief Philips producten. Ik associeer Philips namelijk niet automatisch met PSV, maar gewoon met huishoudelijke apparaten.
Meer on topic: fijn dat PSV en Feyenoord wisten te winnen gisteren, is wel weer eens goed voor het Nederlandse voetbal. Hopelijk kunnen beide teams door in de EL. Jammer dat Ajax het weer niet heeft gered, maar in ieder geval niet kansloos afgeslacht en vrij lang erg goed partij geboden. Nu thuis van APOEL winnen en dan is overwintering Europees toch ook weer gelukt
Komende zondag wacht de zware uitwedstrijd tegen Cambuur. Als ze nou met dezelfde instelling als tegen Barca aantreden dan komt het wel goed, maar de ervaring leert dat dit waarschijnlijk niet het geval gaat zijn
Ik denk dat PSV die wedstrijd wint. Middenveld van PSV is denk ik al beter dan dat van Feyenoord en de voorhoede is veel beter. Achterin oogt het bij beide vaak instabiel, centrum van Feyenoord en de backs van PSV lijken me sterker.JST94 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:08:
[...]
Nee, ik bedoelde PSV - Pananthinaikos, ik dacht dat de post van de twee zware overwinningen alleen over de EL gingen.Het is nog vroeg hè.
![]()
Ik denk dat 30 november een goed moment zal zijn om de krachtverschillen tussen Feyenoord en PSV te meten. Beide clubs hebben zo hun sterke en zwakke punten. Wedstrijd zal denk ik beslist gaan worden op het middenveld, en kwalitatief liggen die ook weer érg dicht bij elkaar. Ik heb er in ieder geval al zin in.
Ongelofelijk: waar is de tijd dat Ajax (maar ook PSV en Feyenoord) dergelijke wedstrijden met minimaal 3-0 wist te winnen. En nu is het blijkbaar 'winst' als er een gelijkspel uitroltMr_Size schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:54:
[...]
Komende zondag wacht de zware uitwedstrijd tegen Cambuur.
[...]
Als Ajax daar een punt pakt voelt het al als winst imo
Houdoe
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015