Ik denk dat hij bedoelt met de resultaten, als in hoe ver je komt in een toernooi. Maar hij vergeet dat Ajax wel een paar keer tegen zijn tegenstander in de poulefase won. En daar krijg je ook aardig wat punten voor, voor de Fifa ranking.
En voor de rest scheelt het allemaal niet veel. Misschien kan je zeggen dat AZ nog het meest succesvol is geweest Europees de afgelopen jaren. Twente, PSV, Ajax en AZ zijn allemaal wel een keer tot de 2de ronde en/of kwart finale gekomen (AZ zelfs halve finales).
Maar ik snap St@m's frustratie wel. In VI wordt PSV, i.m.o. als PSV supporter, wel erg makkelijk afgezeken. René van der Gijp heeft er een handje in. Ik hem werkelijk nog nooit enthousiast gezien over wedstrijden van PSV. Ik heb het idee dat wanneer Ajax zo goed als PSV zaterdag tegen AZ speelde René wel positief zou zijn en het er meer over zou hebben.
Ik zie dit seizoen wel degelijk een verschil met vorig seizoen. Bruma en Rekic worden ook heel makkelijk neergezet als randdebielen. Maar op voetballend gebied hebben beide zeker een stap vooruit gezet. Ze durven sneller een harde pass of een hoge diepe bal te geven, die dan regelmatig ook nog goed aankomt.
Bruma is wat lomp. Ja nou Pepe is nog lomper, maar speelt wel bij Real Madrid. Bruma verdedigt gewoon goed.
Je moet gewoon niet zo matig voetballen in de laatste 20 minuten. Dan gebeurt zo iets ook niet.
En ik vind het erg kortzichtig op elke keer de schuld te geven aan de 2 centrale verdedigers van elke tegengoal. Dat doen ze bij VI vaak. Maar het probleem ligt duidelijk op het middenveld of een keer de back die bij elke veldgoal van een tegenstander een fout maakt. Gisteren liet het middenveld het echt totaal afweten. Mee verdedigen gebeurde niet altijd meer.
Verder willen heeft PSV bij een verlies in de Europa League er nog al snel met de pet naar gegooid. "Een schande, dat kan echt niet". Dat hoor je ook minder bij andere ploegen. Als Ajax tegen Barcelona heel naïef het spel gaat maken gooi je er wat mij betreft meer met de pet naar.
Verder word ik ook ziek van elke keer die kritiek op Cocu. Hij was gisteren realistisch, minder media getrainde antwoorden dan normaal en oprecht boos en geïrriteerd. En wat zeggen ze dan bij VI. "Ja, dat antwoord heb ik al 20x gehoord". Of "hahaha, hij werd boos". Want dat maakt echt geen indruk. Willen ze dat ie met een blije kop langs de lijn staat als zijn team matig speelt.
Bij Frank de Boer zou Derksen gezegd hebben: "Een realistisch antwoord. De spelers hebben het laten afweten". Derksen is naast de oprichter van de Bert van Marwijk fanclub ook de oprichter van die van Frank de Boer

.
En maandag waren ze verbaasd dat Guardado speler van de week was. Ik heb niet alle andere wedstrijden gezien, maar Guardado was zo ontzettend goed. Niet normaal. Ik moest bijna janken dat een bankspeler van Valencia bijna alle andere spelers op het veld deklasseerde tot amateurvoetballers. Zo groot is het niveauverschil tussen de Eredivisie en de top competities

.
Maar dat willen de heren aan tafel weer niet zien.
Ik vind VI hartstikke leuk om te kijken. Maar als PSV supporter is het net of ze een vete hebben tegen PSV. Ze zouden maar ooit iets positiefs over PSV als team zeggen:
plaatje