[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 101 Laatste
Acties:
  • 203.679 views

Onderwerpen

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-12 22:44
Ik weet niet wat je precies probeert te zeggen, maar blijkbaar is er meer dan genoeg kwaliteit? Wat lopen jullie dan te zeiken? Je ploeg en je spelers steunen heeft niks te maken met de lat hoog leggen te maken. Supporter (letterlijk vertaalt: ondersteuner) ben je niet alleen als het goed gaat. Iedereen hier weet nu wel dat jullie Sighterson niks vinden, dat hoeft niet elke keer geroepen te worden. Ga hem lekker in het stadion uitfluiten ipv hier.

Overigens doet Manolev het inderdaad prima op een niveau wat boven de top van de Eredivisie ligt. Pelle is ook een voorbeeld van een mislukkeling die door vertrouwen groot is geworden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Heb meer problemen met Boilesen dan met Sigthórsson want die weet echt niet hoe die überhaupt moet verdedigen wat een puinhoop maakt die man er soms van -O-

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 16:22
ph4ge schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:59:

Overigens doet Manolev het inderdaad prima op een niveau wat boven de top van de Eredivisie ligt. Pelle is ook een voorbeeld van een mislukkeling die door vertrouwen groot is geworden.
Hij speelt bij zijn huidige club ook niet meer als back maar op het middenveld.
Manolev had de juiste instelling maar was gewoon totaal niet geschikt voor de back positie, iets wat ze bij PSV nooit ingezien hebben.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
PEC mag wel winnen, angstgegner voor Ajax zijn is wel een leuke status. ;)

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mag wel wat vriendelijker.

[ Voor 87% gewijzigd door Señor Sjon op 05-10-2014 22:36 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• ph4ge
Er wordt elke wedstrijd over de arbitrage nagepraat, dat is bij alle voetbaldiscussies het geval. Constant dezelfde eigen speler aanvallen en vervloeken zonder dat er überhaupt gespeeld is is vrij bijzonder. Dat kan gewoon best wat minder, zo raar is dat verzoek niet.

[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 05-10-2014 17:18 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Verwijderd

Gemakkelijke wedestrijd voor Feyenoord gezien zojuist. Groningen leek er niet veel zin in te hebben. Of Feyenoord was zo goed, kan ook natuurlijk.

Ajax heeft het vooralsnog heel wat lastiger.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:12
Het schil is dat Groningen er echt geen zin in had, PEC vecht nog.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Verwijderd

Over het algemeen hebben teams er altijd extra zin in als ze tegen Ajax mogen :)

Verwijderd

Dat heet indekken van Frank de Boer

• carpebios
Dat is ook zo bij Feyenoord en PSV. Alleen had Groningen er toch echt geen zin in. Of Feyenoord was gewoon zo oppermachtig....

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Verwijderd

Mwah, teams als ADO, Feyenoord en Utrecht gaan er voor mijn gevoel alleen tegen Ajax extra voor.

• carpebios
Toevallig een Ajax fan? :+

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Deadsy schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:02:
[...]

Hij speelt bij zijn huidige club ook niet meer als back maar op het middenveld.
Manolev had de juiste instelling maar was gewoon totaal niet geschikt voor de back positie, iets wat ze bij PSV nooit ingezien hebben.
De statistieken van de PSV verdediging waren juist beter als Manolev erin stond anders. Ondanks de haatcampagne tegen hem heeft hij het echt niet zo slecht gedaan als mensen vaak voordoen.

Nee, merp!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:45

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:29:
Mwah, teams als ADO, Feyenoord en Utrecht gaan er voor mijn gevoel alleen tegen Ajax extra voor.
Je wilt nooit afgaan tegen de beste club :+

Verwijderd

Daarom dekte Frank de Boer zich afgelopen week ook in in zijn persconferentie naar deze wedstrijd toe :P

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
PauseBreak schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:30:
[...]

De statistieken van de PSV verdediging waren juist beter als Manolev erin stond anders. Ondanks de haatcampagne tegen hem heeft hij het echt niet zo slecht gedaan als mensen vaak voordoen.
Grootste nadeel (en voordeel) van Manolev was dat hij altijd bleef gaan. Zelfs bij een 1-0 stand ging hij in de laatste minuut nog vol naar voren met de kans de bal te verliezen waardoor PSV wel eens tegen puntverlies aanliep.

Daarnaast gewoonweg 'kapot gemaakt' door VI.

• dutchgio
  • Niet online
Vos schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:32:
[...]

Je wilt nooit afgaan tegen de beste club :+
Dat gebeurd anders vrijwel altijd wel :o

Verwijderd

Manolev was in elk geval aanvallend nog gevaarlijk. Boilesen kan niet verdedigen en niet aanvallen helaas.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:57
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:36:
Manolev was in elk geval aanvallend nog gevaarlijk. Boilesen kan niet verdedigen en niet aanvallen helaas.
Hij is er nu in ieder geval uit.

XXXVI

• Joosie200
  • Niet online
Live reporter in vak 405 hier. PEC weert zich kranig en Ajax ging slordig om met de vele kansen. Net een dot van een kans voor nummer 30 die maar net over krulde :o

Verwijderd

NM

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 18:17 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:40

St@m

@ Your Service

Niet Milik? ;)
Hoop dat PEC de poort nog even gesloten kan houden, Ajax ontwikkelt geen echte druk nog. PEC blijft redelijk eenvoudig overeind.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Ik wilde idd zeggen waarom Milik er niet in komt, maar heb een wissel gemist blijkbaar :)

• Vos

Vos

AFCA

St@m schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:21:
[...]

Niet Milik? ;)
Hoop dat PEC de poort nog even gesloten kan houden, Ajax ontwikkelt geen echte druk nog. PEC blijft redelijk eenvoudig overeind.
Inderdaad, was een fase van veel druk maar verder doet Ajax bar weinig met het vele balbezit. De invallers vallen ook zeer matig in.

Wat een tempooooooo :z. Daar ligt geen ploeg wakker van.

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 05-10-2014 18:28 ]

• Joosie200
  • Niet online
PEC jaagt mooi door nu. Tijd voor een doelpunt in blessuretijd last minute :P

• ephymerous
Blij dat ik geen seizoenskaart meer heb, je blijft zo met tien man spelen :/

XXXVI

Verwijderd

Kan al een poosje echt beide kanten op gaan. Wie het eerste scoort wint waarschijnlijk deze wedstrijd.

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:30:
Kan al een poosje echt beide kanten op gaan. Wie het eerste scoort wint waarschijnlijk deze wedstrijd.
Het valt me op dat als Zwolle de bal heeft dat ze ook zo bij de 16 van Ajax zijn. Verdedigend en positioneel staat Ajax slecht. Komt natuurlijk ook omdat Zwolle iets meer inzakt :).

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 05-10-2014 18:32 ]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:33
Dat is een redelijk veilige uitspraak met nog maar 6 minuten te spelen ;)

Lijkt ook alsof beide de 0-0 niet zo heel erg vinden. Van Zwolle verwacht je dat natuurlijk, maar van Ajax verwachtte ik toch meer vandaag.

Verwijderd

Vos schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:32:
[...]

Het valt me op dat als Zwolle de bal heeft dat ze ook zo bij de 16 van Ajax zijn. Verdedigend en positioneel staat Ajax slecht. Komt natuurlijk ook omdat Zwolle iets meer inzakt :).
Dat is idd opvallend. Wordt van beide kanten dwars door het middenveld van de tegenpartij gevoetbald of het er niet staat.

• Vos

Vos

AFCA

Man man man :+ Kishna :F

Ajax vind 0-0 ook wel prima, matte instelling van bepaalde spelers.

[ Voor 57% gewijzigd door Vos op 05-10-2014 18:35 ]

• ephymerous
Dit puntverlies is net als tegen Apoel de Boer aan te rekenen. Met een spits win je gewoon twee keer. Vorig jaar verspeelde Ajax veel punten door Vermeer en nu door Sightorsson...

XXXVI

Verwijderd

Nou, Kishna had die laatste anders toch ook echt wel binnen mogen schieten hoor.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:37:
Dit puntverlies is net als tegen Apoel de Boer aan te rekenen. Met een spits win je gewoon twee keer. Vorig jaar verspeelde Ajax veel punten door Vermeer en nu door Sightorsson...
Frank de Boer moet begrijpen dat je op deze manier helemaal niets aan Sightorsson hebt, maar ik geloof niet dat De Boer een al te snuggere man is.
Waarschijnlijk moet Ajax eerst 12 punten achterstand hebben voordat hij wat anders gaat proberen.
Andersen speelde vandaag redelijk, maar het niveau van Fischer haalt hij bij lange na niet.
Mooie actie van Klaassen, jammer dat Sightorsson op hem afloopt ipv ruimt creeërt zodat Klaassen enigszins gedwongen afgeeft waar hij zelf had moeten gaan.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Laat Zivkovic maar gewoon in de spits staan. Veel slechter dan Sigthórsson zal Zivkovic het echt niet doen. Ervaring in de Nederlandse competitie heeft hij al, dus ik snap de keuze van Ajax niet echt om hem week in week uit te stallen bij jong Ajax. Laat Sigthórsson maar bij jong Ajax spelen, daar doet de uitslag er immers niet toe.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vos schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:34:

Ajax vind 0-0 ook wel prima, matte instelling van bepaalde spelers.
Snap ik. Gezien de vorige paar wedstrijden tegen PEC kunnen we gerust stellen dat Ajax vandaag een punt gewonnen heeft. :P

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12 21:32

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gaius schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:50:
[...]
Snap ik. Gezien de vorige paar wedstrijden tegen PEC kunnen we gerust stellen dat Ajax vandaag een punt gewonnen heeft. :P
Idd. Eens kijken of Ajax tegen Twente wel tot scoren komt.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 22:24

Royz

Kleurenblind!!

Dat is meestal, met rivaliseerde clubs. Ik denk dat Real Madrid er ook extra voor gaat tegen Barcelona.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:28
Slap excuus. Dat kun je dan ook zeggen als Ajax tegen Man City of Barcelona speelt. En als Feyenoord één potje altijd slecht speelt is het Ajax uit wel.

• Vos

Vos

AFCA

Gaius schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:50:
[...]

Als je het zo bekijkt wel ja ;).

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-12 16:23

jeka

Support your local club.

carpebios schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:25:
Alleen had Groningen er toch echt geen zin in.
Groningen heeft dit jaar alleen tegen ajax thuis goed gespeeld. Verder is het al tijden brandhout...

FCG

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

OPSLAGHOND schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:44:
[...]

Frank de Boer moet begrijpen dat je op deze manier helemaal niets aan Sightorsson hebt, maar ik geloof niet dat De Boer een al te snuggere man is.
Waarschijnlijk moet Ajax eerst 12 punten achterstand hebben voordat hij wat anders gaat proberen.
Andersen speelde vandaag redelijk, maar het niveau van Fischer haalt hij bij lange na niet.
Mooie actie van Klaassen, jammer dat Sightorsson op hem afloopt ipv ruimt creeërt zodat Klaassen enigszins gedwongen afgeeft waar hij zelf had moeten gaan.
Er zullen ook wel andere belangen spelen. Hij is natuurlijk ook gebonden aan de plannen van hogerop. Het kan best zijn dat ze Sigthorsson graag willen verkopen en dat doe je nu eenmaal het snelst door hem gewoon te laten spelen.

Nee, merp!

• ph4ge
D-e-n schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:16:
Slap excuus. Dat kun je dan ook zeggen als Ajax tegen Man City of Barcelona speelt. En als Feyenoord één potje altijd slecht speelt is het Ajax uit wel.
Er is ook vrijwel geen club waar Ajax de laatste jaren betere resultaten heeft gehaald dan Feyenoord, terwijl Ajax met afstand de slechtste resultaten voor Feyenoord zijn. Natuurlijk heeft Ajax het hoogste budget en gemiddeld dus ook het beste team, maar tegen bijv. PSV presteert Feyenoord (zeker de laatste jaren) gemiddeld beter. Op basis van de cijfers is het precies andersom, Ajax kan zich niet opladen tegen PEC maar wel tegen Feyenoord.

Verwijderd

Milik is ook niet alles, die zien ze ook wekelijks op de training..... Dat ze dan voor Siggi kiezen is toch OK?

Ik vind de Boer geen snuggere man noemen na landstitel op landstitel ook niet al te snugger. Hij kan het slechter doen, nietwaar? Gaan we straks als hij een keer 2e word ook zeggen "zie je wel"?

Siggi is gewoon goed, hij word alleen niet zo goed gebruikt. Voor ijsland schiet ie ook raak.
Natuurlijk moeten we die 17 jarige pipo erin zetten :z Dan gaat het vast beter.

Dit was wel Zwolle, de angstgegner van Ajax....

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:53:
Milik is ook niet alles, die zien ze ook wekelijks op de training..... Dat ze dan voor Siggi kiezen is toch OK?

Ik vind de Boer geen snuggere man noemen na landstitel op landstitel ook niet al te snugger. Hij kan het slechter doen, nietwaar? Gaan we straks als hij een keer 2e word ook zeggen "zie je wel"?

Siggi is gewoon goed, hij word alleen niet zo goed gebruikt. Voor ijsland schiet ie ook raak.

Het probleem van Ajax is niet Sigthorsson. Het probleem is dat ze geen betere spits kunnen aantrekken terwijl continu de spelers die wel een millimeter er bovenuitsteken worden verkocht. Alleen al het feit dat je PEC Zwolle de angstgegner van Ajax kunt noemen is dieptriest. (al vraag ik me af, is PEC de angstgegner, of Ron Jans?)

Dat je een keer verliest van Zwolle kan gebeuren (al mag dat nooit met 5-1 zijn natuurlijk). Dat je twee keer verliest is opmerkelijk. Dat je ook na drie wedstrijden kansloos bent geweest is een structureel tekort aan kwaliteit en gezien het budgetverschil vind ik dat dieptriest.

Nog triester is dat dit Ajax 'gewoon' 2e staat en waarschijnlijk tot het einde meedoet voor de titel en 'm wellicht nog wel wint ook. :+

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:53:
Ik had het over het feit dat hij Sigthorsson verkeerd gebruikt, te laat wisselt als het niet draait en zijn tactiek (dat vervelende achterin rondtikken bij een 0 - 0 stand, de backs het veld klein laten maken door ze meer en meer op te laten komen en de vleugelspelers die naar binnen trekken waardoor spelers dichter en dichter op elkaar komen te staan en er met 10 - 11 man op eigen helft geen doorkomen aan is) .
De 4 kampioenschappen zijn niet bepaald verdiend door aantrekkelijk voetbal te spelen of door zoveel beter te zijn dan de rest.
Het verschil was telkens minimaal en het spel is in 9 van de 10 gevallen niet om aan te gluren.
Siggi kan stukken beter maar of hij ook echt goed is dat is nog maar de vraag.
Bij Ijsland benutten ze zijn kwaliteiten wel veel beter dan bij Ajax.
Misschien wel met deze speelstijl, maar het is duidelijk dat er iets moet veranderen.
Yupp, zoals Heracles enkele jaren geleden en daarvoor een ander clubje etc. etc.
Een terugval is bijna een zekerheid.

• Gonadan
  • Laatst online: 14:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kansloos? De afgelopen wedstrijd waren er kansen genoeg, maar je moet wel écht gevaarlijk worden en raak schieten. Ik blijf erbij, zolang je spelers opstelt die liever zelf een schot naar tweede ring produceren (en dan niet eens kunnen blijven staan) dan dat ze goede voorzetten op Sigthórsson geven zullen beiden moeilijk scoren.

Je moet kiezen, of vleugelspelers die veel ballen op Sigthórsson geven, of kiezen voor een spits die zelf veel meer kan creëren. Nu is het beide niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Gonadan op 06-10-2014 13:13 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Tsja, het spel van de huidige koploper (en "mijn" club) PSV is ook niet om aan te gluren. Sterker nog, ik heb de afgelopen twee, drie wedstrijden niet eens afgekeken. Het was gewoon echt niet uit te houden. Ik zet dan liever een film of serie aan dan dat ik half in slaap val. En het sneue is dat PSV niet de uitzondering is. Ajax, Feyenoord, Twente, AZ ... Allemaal niet om aan te gluren. Eigenlijk alleen Vitesse speelt voetbal dat leuk is om te zien.

Nee, merp!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

PauseBreak schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:19:
Tsja, het spel van de huidige koploper (en "mijn" club) PSV is ook niet om aan te gluren. Sterker nog, ik heb de afgelopen twee, drie wedstrijden niet eens afgekeken. Het was gewoon echt niet uit te houden. Ik zet dan liever een film of serie aan dan dat ik half in slaap val. En het sneue is dat PSV niet de uitzondering is. Ajax, Feyenoord, Twente, AZ ... Allemaal niet om aan te gluren. Eigenlijk alleen Vitesse speelt voetbal dat leuk is om te zien.
Cambuur, speelt leuk voetbal, Pec over het algemeen ook.
Feyenoord is de laatste weken een stuk leuker om te bekijken (maar ik kijk vanuit een Feyenoord bril, dus dan is winnen al snel leuk ;-))
Ik heb geen problemen om mijn ogen open te houden bij de meeste wedstrijden, maar af en toe zit er een draak van een wedstrijd tussen. (zoals Ajax - Pec gister de 2e helft echt verschrikkelijk was imho)

Last.fm | Code Talks

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:10

Niku

Alagaesii

Eigenlijk boeit het me niets hoe PSV speelt dit seizoen speelt, als er maar resultaat geboekt wordt. Ik wil weer eens op het stadhuisplein staan in het voorjaar.

Overigens is de voorhoede momenteel het probleem bij PSV. Josefzoon en Locadia doen het treurig, hopen dat Depay en De Jong snel terug komen. Achterin staat het best prima. Willems vind ik geweldig spelen laatste tijd, Arias komt er ook weer aan en het centrum is aardig (slordigheden daargelaten). Zeven tegengoals is prima vergeleken met de concurrentie in ieder geval.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Niku schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:25:
Eigenlijk boeit het me niets hoe PSV speelt dit seizoen speelt, als er maar resultaat geboekt wordt. Ik wil weer eens op het stadhuisplein staan in het voorjaar.
Bij PSV is het ondertussen ook alweer een tijdje geleden (7 jaar) dus ik begrijp wel waarom het voor jou niet uitmaakt hoe ze winnen, Feyenoorders hebben het wat dat betreft nog veel zwaarder (16 jaar ...).
Maar als je als club zijnde 4x op rij kampioen bent geworden dan mag je als supporter toch wel verwachten dat het spel aantrekkelijker gaat worden?
Overigens is de voorhoede momenteel het probleem bij PSV. Josefzoon en Locadia doen het treurig, hopen dat Depay en De Jong snel terug komen.
Depay werd al meteen gemist toen hij enkele weken terug uitviel, De Jong heeft nog niet veel laten zien.
Achterin staat het best prima. Willems vind ik geweldig spelen laatste tijd, Arias komt er ook weer aan en het centrum is aardig (slordigheden daargelaten).
Het centrum is een puinhoop mede dankzij Rekik die te onrustig is en te vaak rare ballen geeft waardoor de vrij trage Bruma onnodig vaak in de problemen komt (zie gisteren).
Willems heeft me de afgelopen tijd verbaast, dat vond ik één van de slechtste spelers van de Eredivisie, maar die lijkt wekelijks beter te gaan spelen.
Wat mij betreft mag hij zelfs opgesteld worden in Oranje als hij zo speelt.
Zeven tegengoals is prima vergeleken met de concurrentie in ieder geval.
Moet je wel kijken tegen wie er gespeeld is, Zoet is nu niet bepaald een goede keeper en als hij meer ballen zou moeten verwerken dan vliegen er zonder twijvel nog heel wat Vermeertjes in.

• Niku

Niku

Alagaesii

OPSLAGHOND schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:44:
[...]

Bij PSV is het ondertussen ook alweer een tijdje geleden (7 jaar) dus ik begrijp wel waarom het voor jou niet uitmaakt hoe ze winnen, Feyenoorders hebben het wat dat betreft nog veel zwaarder (16 jaar ...).
Maar als je als club zijnde 4x op rij kampioen bent geworden dan mag je als supporter toch wel verwachten dat het spel aantrekkelijker gaat worden?
Daarom reageerde ik ook op het genoemde dat PSV niet om aan te gluren was.
Depay werd al meteen gemist toen hij enkele weken terug uitviel, De Jong heeft nog niet veel laten zien.
Als je de wedstrijden van PSV bekijkt zie je echt een wereld van verschil tussen De Jong en Locadia. Alleen al in de combinatie.
[quote]
Moet je wel kijken tegen wie er gespeeld is, Zoet is nu niet bepaald een goede keeper en als hij meer ballen zou moeten verwerken dan vliegen er zonder twijvel nog heel wat Vermeertjes in.
Dat is een mening, ik vind Zoet wel een goede doelman. Vaak erg goed zelfs.

• Gonadan
  • Laatst online: 14:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Helaas moet ik toegeven dat ik ook minder graag kijk, het niveau begint echt amateuristisch aan te voelen. Tegen bijvoorbeeld PSG kunnen ze zich nog een klein beetje opladen, maar verder is het om te huilen. Toegegeven, kampioenschappen maken een hoop goed, maar het oog wil ook wat dus zodra dat niet meer lukt is het gewoon drama.

Daarbij blijf ik mij verbazen dat ondanks dat het team elk jaar redelijk hetzelfde blijft (op een enkeling na) maar toch altijd weer vanaf nul lijkt te moeten beginnen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gonadan schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:13:
Kansloos? De afgelopen wedstrijd waren er kansen genoeg, maar je moet wel écht gevaarlijk worden en raak schieten. Ik blijf erbij, zolang je spelers opstelt die liever zelf een schot naar tweede ring produceren (en dan niet eens kunnen blijven staan) dan dat ze goede voorzetten op Sigthórsson geven zullen beiden moeilijk scoren.

Je moet kiezen, of vleugelspelers die veel ballen op Sigthórsson geven, of kiezen voor een spits die zelf veel meer kan creëren. Nu is het beide niet.
Het is gewoon gebrek aan inzet wat Ajax keer op keer de das omdoet. Dit puntverlies tegen PEC verbaast me dan ook helemaal niets. De Boer kan gemaakt boos worden maar die spelers lopen er geen meter harder door. Met opgestroopte mouwen had Ajax dik gewonnen. We moeten niet doen alsof PEC een wereldteam is.

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Gonadan schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:56:
Helaas moet ik toegeven dat ik ook minder graag kijk, het niveau begint echt amateuristisch aan te voelen. Tegen bijvoorbeeld PSG kunnen ze zich nog een klein beetje opladen, maar verder is het om te huilen. Toegegeven, kampioenschappen maken een hoop goed, maar het oog wil ook wat dus zodra dat niet meer lukt is het gewoon drama.

Daarbij blijf ik mij verbazen dat ondanks dat het team elk jaar redelijk hetzelfde blijft (op een enkeling na) maar toch altijd weer vanaf nul lijkt te moeten beginnen.
Ja, dat laatste punt is een probleem voor iedere "topclub" binnen de Eredivisie. Gek genoeg hebben teams als Cambuur en PEC Zwolle daar geen last van. Die spelen vanaf het begin af aan als een echt team. Dat is ook het probleem dat ik met dit PSV heb. Ja, ze staan bovenaan, maar het is geen team. Dat zag je ook tegen PEC, die daar echt goed gebruik van hebben gemaakt.

Nee, merp!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-12 23:01

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Dat komt omdat ondanks de enorme begrotingsverschillen tussen zeg Ajax en Pec er wel overal alleen maar talenten spelen. De gemiddelde leeftijd is zeg +- 21 jaar bij de topclubs. Dat is hetzelfde als bij een Pec of Cambuur of een andere club. Voorheen speelden bij de topclubs in Nederland spelers van gemiddeld 24 / 25 ofzo. Die zijn al een stuk stabieler en presteren constanter (grotere overmacht van de top op de rest). Tegenwoordig hebben de top 3 / 4 clubs over het algemeen wel de grootste talenten in huis maar het blijven talenten die in de regel onregelmatiger presteren. Vandaar dat iedereen steeds meer van elkaar gaat winnen.

Het zal dan ook steeds meer een opleidingscompetitie worden de komende jaren. Financieel gezien kunnen wij niet mee met andere grote landen dus blijft het een utopie om weer mee te gaan doen aan de top.

Laatst stond er een interessant stuk in de VI over de opleidingen die ze in Duitsland hebben opgezet. Grotendeels overgenomen vanuit Nederland maar ook Frankrijk. Zou verstandig zijn om ook die aspecten weer eens te bekijken voor ons eigen land. Een verplichte academy etc.

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Het is een mooi stuk, maar gaat niet in op waar ik het over heb: Geen van de topclubs is een echt team, maar de clubs daaronder wel. Dat heeft niets te maken met talenten, maar met de trainers/coaches. Je kunt het ook zien aan het gebrek aan automatismen binnen de topploegen. PSV heeft die niet, positiespel is ook matig (op zijn zachtst gezegd), allemaal zaken die wijzen op slechte coaching/training(svormen) en niet zozeer op het werken met talenten.

Nee, merp!

• Chrosser

Chrosser

Gisteren in Studio Voetbal werd daar wel iets leuks over opgemerkt. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat waar is. Maar het is bij mij zelf ook wel eens door de kop geschoten. Namelijk:

De spelers bij de lagere clubs hebben nog alles te bewijzen en rijden in een spreekwoordelijke ''Opel Corsa''. Geven alles tijdens trainingen en wedstrijden. Bij de topclubs hebben ze allemaal al een Mercedes of iets vergelijkbaars onder de kont, worden ze op hun wenken bediend en is alles tot in de puntjes voor ze geregeld.
Onder het mom van Topsport klimaat. Dat klopt ook wel. De faciliteiten zijn een stuk beter, luxe en geavanceerder. Maar vaak spelen ze zich al financieel onafhankelijk met bijv een 4 jarig contract. De spelers met een echte winnaarsmentaliteit komen dan bovendrijven en maken de stap. De rest komt nog eens ergens hoogstens bij een subtopper terecht. Depay vind ik zo'n talent die er alles aan doet om het allerhoogste na te streven maar er lopen ook een paar rond waarvan dit al het maximale is.

Voor de rest sluit dit dan aan op bovenstaand verhaal. Met alleen talent kun je het redden tot de top in Nederland. Met daarbij de juiste instelling en mentaliteit kun je ook buiten de eredivisie nog een stuk groeien.

(oja, nogmaals ik zeg niet dat bovenstaande verhaal klopt, maar het is wel een beeld dat velen zich kunnen voorstellen, en waar vast een of andere kern van waarheid in zit) Natuurlijk wegen de punten die jij aangeeft ook erg mee. Zolang de topclubs nog europees spelen, ik hoop heel lang iig, zal er in wedstrijden een team moeten ontstaan. Doordeweeks is er doorgaans alleen nog tijd voor wat uitloopwerk en reizen.

[ Voor 7% gewijzigd door Chrosser op 06-10-2014 16:05 ]

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Chrosser schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:03:
Gisteren in Studio Voetbal werd daar wel iets leuks over opgemerkt. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat waar is. Maar het is bij mij zelf ook wel eens door de kop geschoten. Namelijk:

De spelers bij de lagere clubs hebben nog alles te bewijzen en rijden in een spreekwoordelijke ''Opel Corsa''. Geven alles tijdens trainingen en wedstrijden. Bij de topclubs hebben ze allemaal al een Mercedes of iets vergelijkbaars onder de kont, worden ze op hun wenken bediend en is alles tot in de puntjes voor ze geregeld.
Onder het mom van Topsport klimaat. Dat klopt ook wel. De faciliteiten zijn een stuk beter, luxe en geavanceerder. Maar vaak spelen ze zich al financieel onafhankelijk met bijv een 4 jarig contract. De spelers met een echte winnaarsmentaliteit komen dan bovendrijven en maken de stap. De rest komt nog eens ergens hoogstens bij een subtopper terecht. Depay vind ik zo'n talent die er alles aan doet om het allerhoogste na te streven maar er lopen ook een paar rond waarvan dit al het maximale is.

Voor de rest sluit dit dan aan op bovenstaand verhaal. Met alleen talent kun je het redden tot de top in Nederland. Met daarbij de juiste instelling en mentaliteit kun je ook buiten de eredivisie nog een stuk groeien.

(oja, nogmaals ik zeg niet dat bovenstaande verhaal klopt, maar het is wel een beeld dat velen zich kunnen voorstellen, en waar vast een of andere kern van waarheid in zit) Natuurlijk wegen de punten die jij aangeeft ook erg mee. Zolang de topclubs nog europees spelen, ik hoop heel lang iig, zal er in wedstrijden een team moeten ontstaan. Doordeweeks is er doorgaans alleen nog tijd voor wat uitloopwerk en reizen.
Valt bij Feyenoord nogal tegen dat met die Mercedes'n :
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BlboPIhIMAAIeWr.jpg ;)

Last.fm | Code Talks

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Afvalzak schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:15:
[...]
Valt bij Feyenoord nogal tegen dat met die Mercedes'n :
[afbeelding] ;)
Leenfiets van de Opel garage waarschijnlijk :P :+

• Niku

Niku

Alagaesii

Het is weer afzeik tv bij VI, le tering :')

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12 17:04

FlotterPower

Boxy Brown

Han schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:12:

Dat clubs als PEC beter scouten is absolute onzin. Sterker nog, ze zijn meer een stofzuiger welke afgevallen resten van topploegen oppikken. Die resten presteren vervolgens leuk omdat er minder verwachtingen zijn en ontbreekt er vaak concurrentie waardoor ze wel in de basis spelen en daardoor 'doorbreken'. Kijk maar eens naar alle leuke 'verrassingen' bij clubs als PEC of Cambuur. DIe zijn of gehuurd van een topclub of overgenomen/opgepikt bij dezen.
Een oude quote, maar ik wil er wel graag even op terugkomen. Vorig seizoen werd bij Cambuur vooral de verdediging (en dan met name het centrale duo) geroemd. Martijn van der Laan; werd opgepikt bij nota bene BV Veendam (was daar zelfs tweede/derde optie linksachter) en werd drie seizoenen later winnaar van de zilveren schoen. Die andere centrale verdediger, Ramon Leeuwin, werd opgepikt bij ADO Den Haag. Gedeeld winnaar van de zilveren schoen. Linksachter deed Bijker het geweldig en die jongen is getogen (niet geboren) in Leeuwarden en komt gewoon uit de eigen jeugd. Eén van de beste verdedigers van de Nederlandse velden en hij heeft geen andere club gehad dan Den Bosch en Cambuur. De enige échte toevoegingen die gehuurd waren, waren Ritzmaier en Manu. Van Manu hebben we in Leeuwarden een half seizoen kunnen genieten, hij kwam pas in Januari. Voor Ritzmaier geldt eigenlijk hetzelfde; hij kwam dan wel al in de zomer, maar toen in de winterstop bekend werd dat PSV zijn contract wilde verlengen was het beste er wel af.

Dit seizoen is het bij Cambuur eigenlijk hetzelfde. Er zijn drie gehuurde spelers: Janzen, een linksback gehuurd van Groningen die niet bij de eerste 18 hoort. Meleg, linksbuiten/nummer 10 van Ajax die tot nu toe eigenlijk nog niemand heeft overtuigd. Laatste wedstrijden zelfs niet op de bank. Dan is er nog Rúsnak. Gehuurd van Man City en wél een echte topper (en zoals jij stelt een verrassing). En om nou te zeggen dat Cambuur dit seizoen niet verrast of goed speelt lijkt me niet helemaal met de waarheid te stroken.

Dus ja, ik denk wél dat clubs als PEC, Willem II gewoon goed scouten. Simpelweg de restjes van de topclubs afromen zit er echt niet meer tussen. Daarmee red je het niet in de eredivisie. Je ziet zelfs in de JL dat dat geen recept voor succes is. Clubs als Almere hebben bijna alleen máár spelers die bij de topclubs (en dan vooral Ajax) afvallen maar zelfs in de JL bakken ze er eigenlijk niks van. :P Laat staan meedoen in de subtop, al ben ik de eerste die toegeeft dat Cambuur daar niet eindigt.
Han schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:12:
Daarnaast spelen clubs als PEC en Cambuur leuk omdat er totaal geen verwachtingen heersen. Verliezen ze twee keer dan is dat normaal, winnen ze twee keer dan wordt er nog ouderwets genoten en gevierd. Vergelijk het maar met Twente. Toen die club omhoog kroop was alles hosanna en werd er vrij uit gevoetbald. Echter toen er verwachtingen werden geschept door het structureel willen mee voetballen om het kampioenschap ging het lineadirect bergafwaarts. Dan spelen er in eens andere zaken mee die zwaar gaan wegen op de staf en selectie. Fans zijn eerder ontevreden, spelers worden opgeroepen voor het nationale elftal, Europees worden er wedstrijden gespeeld, in de beker komen ze verder, kortom, de selectie wordt zwaarder belast en een seizoen duurt in eens een stuk langer.
In dit stukje kan ik dan weer niks vinden waar ik niet níet mee eens ben. :)

I don't want no cake, I want me some pie!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

FlotterPower schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 02:15:
Een oude quote, maar ik wil er wel graag even op terugkomen. Vorig seizoen werd bij Cambuur vooral de verdediging (en dan met name het centrale duo) geroemd. Martijn van der Laan; werd opgepikt bij nota bene BV Veendam (was daar zelfs tweede/derde optie linksachter) en werd drie seizoenen later winnaar van de zilveren schoen. Die andere centrale verdediger, Ramon Leeuwin, werd opgepikt bij ADO Den Haag. Gedeeld winnaar van de zilveren schoen. Linksachter deed Bijker het geweldig en die jongen is getogen (niet geboren) in Leeuwarden en komt gewoon uit de eigen jeugd. Eén van de beste verdedigers van de Nederlandse velden en hij heeft geen andere club gehad dan Den Bosch en Cambuur. De enige échte toevoegingen die gehuurd waren, waren Ritzmaier en Manu. Van Manu hebben we in Leeuwarden een half seizoen kunnen genieten, hij kwam pas in Januari. Voor Ritzmaier geldt eigenlijk hetzelfde; hij kwam dan wel al in de zomer, maar toen in de winterstop bekend werd dat PSV zijn contract wilde verlengen was het beste er wel af.

Dit seizoen is het bij Cambuur eigenlijk hetzelfde. Er zijn drie gehuurde spelers: Janzen, een linksback gehuurd van Groningen die niet bij de eerste 18 hoort. Meleg, linksbuiten/nummer 10 van Ajax die tot nu toe eigenlijk nog niemand heeft overtuigd. Laatste wedstrijden zelfs niet op de bank. Dan is er nog Rúsnak. Gehuurd van Man City en wél een echte topper (en zoals jij stelt een verrassing). En om nou te zeggen dat Cambuur dit seizoen niet verrast of goed speelt lijkt me niet helemaal met de waarheid te stroken.

Dus ja, ik denk wél dat clubs als PEC, Willem II gewoon goed scouten. Simpelweg de restjes van de topclubs afromen zit er echt niet meer tussen. Daarmee red je het niet in de eredivisie. Je ziet zelfs in de JL dat dat geen recept voor succes is. Clubs als Almere hebben bijna alleen máár spelers die bij de topclubs (en dan vooral Ajax) afvallen maar zelfs in de JL bakken ze er eigenlijk niks van. :P Laat staan meedoen in de subtop, al ben ik de eerste die toegeeft dat Cambuur daar niet eindigt.
Een mooi verhaal, maar ik snap niet echt wat je nu wilt aanstippen. Spelers als van der Laan, Leeuwin en Bijker spelen aardig en passen prima bij dergelijke clubs. Ze spelen nu op hun top van hun kunnen. Ze kunnen hooguit nog een keer een stap maken naar een club als Utrecht of Twente, maar dan houdt het ook echt op. Het zijn geen topspelers in wording. Dat die clubs daar op scouten is niet meer dan logisch, maar voor clubs als Feyenoord, PSV en Ajax zijn dat soort spelers gewoon te licht. Om te spelen voor een topclub komt er meer bij kijken dan alleen vrijuit spelen in de Eredivisie. Zonder verwachtingen, zonder Europees voetbal en veel minder wedstrijden op jaarbasis. Nogmaals, ze scouten prima op hun eigen niveau, maar om te stellen dat ze beter scouten dan de traditionele top 3 is gewoon niet waar. Die scouten spelers die wel geschikt zijn voor een stap hoger. Natuurlijk zitten daar uitzonderingen tussen, dat houd je altijd in het voetbal. Veel spelen in het eerste is ook een factor. Mindere spelers zullen eerder in de basis spelen bij een club als Cambuur of Zwolle en daardoor positief opvallen. Maar we zullen zien waar spelers als van der Laan, Leeuwin en Bijker over een paar jaar spelen. Ik gok dat dat nog steeds op dit niveau is en niet in het buitenland of bij een Nederlandse topploeg.

Nogmaals, als je stelt dat clubs als Zwolle en Cambuur goed scouten dan is daar geen speld tussen te krijgen. aar je stelde dat die clubs beter scouten dan een Ajax, Feyenoord of PSV. En dat is gewoon niet waar :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:25

Shabbaman

Got love?

Spelers krijgen de mogelijkheid om uit te blinken als het team goed functioneert, en zowel Cambuur als PEC zijn er prima in geslaagd om spelers te vinden voor het spel dat ze willen spelen. Gewoon een kwestie van veel Football Manager spelen :+

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Verwijderd

Gaius schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:02:
[...]

Het probleem van Ajax is niet Sigthorsson. Het probleem is dat ze geen betere spits kunnen aantrekken terwijl continu de spelers die wel een millimeter er bovenuitsteken worden verkocht. Alleen al het feit dat je PEC Zwolle de angstgegner van Ajax kunt noemen is dieptriest. (al vraag ik me af, is PEC de angstgegner, of Ron Jans?)

Dat je een keer verliest van Zwolle kan gebeuren (al mag dat nooit met 5-1 zijn natuurlijk). Dat je twee keer verliest is opmerkelijk. Dat je ook na drie wedstrijden kansloos bent geweest is een structureel tekort aan kwaliteit en gezien het budgetverschil vind ik dat dieptriest.

Nog triester is dat dit Ajax 'gewoon' 2e staat en waarschijnlijk tot het einde meedoet voor de titel en 'm wellicht nog wel wint ook. :+
clubs die om plek 13 voetballen in Engeland betalen meer. Dan kun je als Ajax zijnde wel de CL voetballen, ieder jaar landskampioen worden... Maar het helpt niets.
Dat Bojan bij Stoke op de bank zit, en bij Ajax alles moest spelen zegt al genoeg.
Waarom noemen we het budget? Ajax speelt CL, is nummer 1 en zelfs dan wil Eto'o niet. Ajax biedt niemand 6 miljoen. Dat is beleid. Dan kunnen wij wel vinden dat ze het budget hebben... Het beleid is nou eenmaal dat alle winst voor Overmars zijn golfvakantie is.
Nee, alle gekheid op een stokje....als ze al zonder hoofdsponsor zitten, moet er nu eenmaal gespaard worden...

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:48
En ergens zou je als voetballer natuurlijk ook wel gek zijn als je voor 500k-1M per jaar in Nederland gaat voetballen terwijl je ook zo 2-4M/jaar in 't buitenland binnen kunt harken

• Chrosser

Chrosser

Als talent wil je nog wel voor die kans gaan, in de wetenschap dat het een juiste tussenstap voor je kan betekenen. Als je 25 of ouder bent wil je inderdaad cashen en op een paar jaar zo veel mogelijk geld verdienen om na je voetbalcarriere alleen nog maar van het mooie weer te genieten in het buitenland.. en je in ieder geval niets meer perse moet.

• ph4ge
Als talent kan je meestal altijd nog naar Ajax of een vergelijkbare club als het een niveautje hoger niet lukt. Kijk maar naar Bruma en Rekik bij PSV en Ebecilio en Castagnois bij Twente. Wie weet of ze sportief verder waren geweest als ze lekker bij Feyenoord waren gebleven, misschien waren ze dan nu wel net zover of minder ver geweest, maar ze zijn in ieder geval nu wel al multi-miljonair. Hoewel ik er van kan genieten dat De Vrij en Indi nu veel verder zijn omdat ze de weg van geleidelijkheid hebben gekozen terwijl ze misschien minder talent hadden begrijp ik die andere jongens ook wel.

• Player1S
  • Laatst online: 21-12 15:30

Player1S

Probably out in the dark

rik86 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:33:
En ergens zou je als voetballer natuurlijk ook wel gek zijn als je voor 500k-1M per jaar in Nederland gaat voetballen terwijl je ook zo 2-4M/jaar in 't buitenland binnen kunt harken
Ik zal uitzondering zijn en misschien er ook anders in staan als ik de keus daadwerkelijk had maar ik zou toch echt liever elke week voor 500k/jaar voetballen dat 2m/jaar betaald krijgen om anderen te zien voetballen en 5-6 dagen in de week te trainen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:31
rik86 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:33:

Maar dan snap ik die clubs niet, want waarom zou je dat willen? Waarom zou je in godsnaam iemand voor 20 miljoen halen en dan voor 2 miljoen op de bank laten zitten? Wat is het nut daarvan? Je haalt toch iemand om te spelen? Zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp dat echt niet. Soms denk ik dat ze het gewoon doen, omdat het kan.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:44

Rhapsody

In Metal We Trust

chim0 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:43:
[...]

Maar dan snap ik die clubs niet, want waarom zou je dat willen? Waarom zou je in godsnaam iemand voor 20 miljoen halen en dan voor 2 miljoen op de bank laten zitten? Wat is het nut daarvan? Je haalt toch iemand om te spelen? Zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp dat echt niet. Soms denk ik dat ze het gewoon doen, omdat het kan.
Bij Nederlandse clubs gebeurt toch hetzelfde, maar dan voor bedragen die 10x lager liggen. Aangezien alles 10x lager is, zijn de verhoudingen gelijk.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Chrosser

Chrosser

Haha die Zlatan blijft toch een baas he :)

quote van voetbalprimeur:
Ibrahimovic had het naar zijn zin tijdens zijn ontmoeting met de media. Toen een journalist Zlatan vroeg of hij in de toekomst een goede bondscoach voor Zweden zou zijn, reageerde de aanvaller met een grijs: "Absoluut niet. Ik zou twee spelers na de eerste helft knock-out slaan." Zweden staat in de kwalificatiereeks voor het EK in 2016 op een derde plek met één punt.

• rik86
[...]Maar dan snap ik die clubs niet, want waarom zou je dat willen? Waarom zou je in godsnaam iemand voor 20 miljoen halen en dan voor 2 miljoen op de bank laten zitten? Wat is het nut daarvan? Je haalt toch iemand om te spelen? Zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp dat echt niet. Soms denk ik dat ze het gewoon doen, omdat het kan.
Omdat het kan inderdaad; Voor de breedte als er iemand uitvalt
L1nt schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:25:
[...]Ik zal uitzondering zijn en misschien er ook anders in staan als ik de keus daadwerkelijk had maar ik zou toch echt liever elke week voor 500k/jaar voetballen dat 2m/jaar betaald krijgen om anderen te zien voetballen en 5-6 dagen in de week te trainen.
Je moet niet vergeten dat de 'levensduur' van een profvoetbalcarriere 10-15 jaar is en de duur van een contract 2-4 jaar. Je hebt dus maar 'eenmalig' de kans om te cashen. Doe je dat niet, dan moet je vervolgens alsnog vanaf je 35e 'gewoon' werken. De keuze is dus meer: zit ik 4 jaar op de bank en hoef ik de rest van m'n leven niet meer te werken, of speel ik en zal ik nog wel moeten werken.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:31
Rhapsody schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:49:
[...]
Bij Nederlandse clubs gebeurt toch hetzelfde, maar dan voor bedragen die 10x lager liggen. Aangezien alles 10x lager is, zijn de verhoudingen gelijk.
Het gaat niet om de bedragen, maar gewoon om het feit om iemand voor 2 miljoen op de bank te laten zitten. Net als dat ik een Ferrari koop en hem in de garage laat staan om ernaar te kijken. 8)7
rik86 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:29:
[...]

Je kan Jan en alleman op de bank laten zitten. Het gaat vaak om grote talenten voor veel geld, die veel in de belangstelling staan. Alsof clubs hem wegkapen voordat de concurrent dat doet en dan vervolgens op de bank laten zitten als een etalagepop voor de sier. Zal wel aan mij liggen, maar ik snap dat niet. Je haalt toch iemand om te spelen? Zeker voor die bedragen.

Ik zou zoiets nooit willen. Je wilt toch van voetballen? Dat is toch je lust en je leven? Die Promes gaat nou naar Spartak Moskou om op de bank te zitten. Maar zoals Gijp gisteren ook al zei, 99% gaat voor het geld. Zonde!

• ph4ge
Waarom vinden we het overigens dood normaal als een talent van Groningen naar Ajax gaat om daar een grotere kans te hebben om op de bank te zitten dan bij Groningen, en het heel vreemd als een nog grotere clubs weer spelers bij Ajax vandaan haalt? Voor die situatie geldt hetzelfde: Direct hogere inkomens en de kans om aan te haken bij een hoger niveau, lukt dat niet kan je altijd nog terug naar het lager niveau waar je vandaan kwam.

• rik86
chim0 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:43:
[...]

Het gaat niet om de bedragen, maar gewoon om het feit om iemand voor 2 miljoen op de bank te laten zitten. Net als dat ik een Ferrari koop en hem in de garage laat staan om ernaar te kijken. 8)7

[...]

Je kan Jan en alleman op de bank laten zitten. Het gaat vaak om grote talenten voor veel geld, die veel in de belangstelling staan. Alsof clubs hem wegkapen voordat de concurrent dat doet en dan vervolgens op de bank laten zitten als een etalagepop voor de sier. Zal wel aan mij liggen, maar ik snap dat niet. Je haalt toch iemand om te spelen? Zeker voor die bedragen.

Ik zou zoiets nooit willen. Je wilt toch van voetballen? Dat is toch je lust en je leven? Die Promes gaat nou naar Spartak Moskou om op de bank te zitten. Maar zoals Gijp gisteren ook al zei, 99% gaat voor het geld. Zonde!
Nu weet ik niet hoe rijk jij bent en hoe stevig je in je schoenen staat, maar als je uit een niet heel rijke omgeving komt, je hebt een zaakwaarnemer die je pusht en je bent jong, dan is het heel verklaarbaar dat ze voor het geld gaan.

En de topclubs financieel gezien die halen inderdaad zo 5 potentiële toppers per jaar om A. ze weg te houden bij de concurrentie, B. als risicovolle investering en C. als potentiële versterking.
Als je er elk jaar 5 voor ca. € 5 miljoen koopt met een salaris van 2 miljoen per jaar en 1 daarvan breekt door en kan je na 3/4 seizoen voor 50 miljoen verkopen, dan verdien je er zelfs nog op ook.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.vi.nl/nieuws/van-persie-ik-bemoei-me-helemaal-niet-met-de-tactiek.htm
Lekkere aanvoerder ben je dan. En ook typisch Hiddink om iedereen zoveel vrijheid te geven.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

rik86 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:29:
[...]

[...]

Je moet niet vergeten dat de 'levensduur' van een profvoetbalcarriere 10-15 jaar is en de duur van een contract 2-4 jaar. Je hebt dus maar 'eenmalig' de kans om te cashen. Doe je dat niet, dan moet je vervolgens alsnog vanaf je 35e 'gewoon' werken. De keuze is dus meer: zit ik 4 jaar op de bank en hoef ik de rest van m'n leven niet meer te werken, of speel ik en zal ik nog wel moeten werken.
Mits je de disipline hebt om je levensstijl niet aan te passen aan je inkomsten.
Het is niet voor niets dat menig oud-voetballer in financiële problemen komt. Ik durf wel te beweren dat een voetballer die max 500k/jaar verdient minder moeite heeft met geld na z'n 35e dan een Drenthe voor z'n 35e

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12 17:04

FlotterPower

Boxy Brown

Han schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:30:
[...]

Een mooi verhaal, maar ik snap niet echt wat je nu wilt aanstippen. Spelers als van der Laan, Leeuwin en Bijker spelen aardig en passen prima bij dergelijke clubs. Ze spelen nu op hun top van hun kunnen. Ze kunnen hooguit nog een keer een stap maken naar een club als Utrecht of Twente, maar dan houdt het ook echt op. Het zijn geen topspelers in wording. Dat die clubs daar op scouten is niet meer dan logisch, maar voor clubs als Feyenoord, PSV en Ajax zijn dat soort spelers gewoon te licht. Om te spelen voor een topclub komt er meer bij kijken dan alleen vrijuit spelen in de Eredivisie. Zonder verwachtingen, zonder Europees voetbal en veel minder wedstrijden op jaarbasis. Nogmaals, ze scouten prima op hun eigen niveau, maar om te stellen dat ze beter scouten dan de traditionele top 3 is gewoon niet waar. Die scouten spelers die wel geschikt zijn voor een stap hoger. Natuurlijk zitten daar uitzonderingen tussen, dat houd je altijd in het voetbal. Veel spelen in het eerste is ook een factor. Mindere spelers zullen eerder in de basis spelen bij een club als Cambuur of Zwolle en daardoor positief opvallen. Maar we zullen zien waar spelers als van der Laan, Leeuwin en Bijker over een paar jaar spelen. Ik gok dat dat nog steeds op dit niveau is en niet in het buitenland of bij een Nederlandse topploeg.

Nogmaals, als je stelt dat clubs als Zwolle en Cambuur goed scouten dan is daar geen speld tussen te krijgen. aar je stelde dat die clubs beter scouten dan een Ajax, Feyenoord of PSV. En dat is gewoon niet waar :)
Voordat de discussie nodeloos ingewikkeld wordt; volgens mij verwar je me met iemand anders. :P In dit topic (en GoT in 't algemeen) lurk ik vooral. De post van je die ik gequote heb was een reactie van je op D-e-n. Ik ben het ook met je eens dat de topclubs beter scouten, goed te zien in de individuele kwaliteit van spelers, niet een punt waarover we hoeven te discussiëren.

Je hebt gelijk als je zegt dat mijn punt misschien wat lastig te vinden is, bij nader inzien is het nogal veel tekst voor een klein punt. In je vorige post gaf je aan dat de verrassingen van de clubs als Zwolle, Willem II en Cambuur simpelweg worden opgepikt uit de opleidingen van de traditionele topclubs. Met mijn kleine betoog wilde ik uiteenzetten waarom dat niet het geval is.
Ik accepteer overigens het feit dat presteren in de lagere regionen een heel ander verhaal is dan presteren in de (sub-)top. Dat betekent niet dat het geen prestatie van formaat is dat deze clubs elk seizoen een handvol spelers vinden die het niveau aankunnen en de potentie hebben om verder te groeien. Dat hoeft niet per definitie richting Nederlands (of Europees) topniveau te zijn, besef hierbij dat het om een ander perspectief gaat. Als een subtopper als Twente aanklopt is voor deze clubs een speler al praktisch onhoudbaar. Vanuit dat oogpunt is een transfer naar bijvoorbeeld AZ of Ajax hetzelfde. Beide clubs zullen een vergelijkbaar bedrag bieden en in beide gevallen zal een speler maar al te graag vertrekken.

Waar mijn issue met je statement ligt is dat je deze knuffelclubs tekort doet door te beweren dat hun scouting bestaat uit het inventariseren van (jeugd-)spelers van topclubs om ze vervolgens een klein contractje aan te bieden. Wat je bij zowel Zwolle als Cambuur ziet is dat er gericht wordt gezocht naar spelers die niet alleen qua spelopvatting en kwaliteiten perfect binnen hun respectievelijke systemen passen maar ook qua persoonlijkheid. Hiervoor worden spelers vanuit de meest obscure hoeken niet geschuwd, Cambuur bijvoorbeeld heeft een Nigeriaan, Litouwer, Pool en Slowaak in de selectie. Mijn excuses dat het allemaal een beetje Cambuur-gecentreerd is, dat is nou eenmaal de club waar ik het meeste van weet. :P

Even samenvattend, want ik ben een beetje bang dat ik weer een beetje carried away raakte (structureel probleempje? :X ).
Je punt dat topclubs beter scouten wordt door mij niet betwist, anders eindigden de topclubs niet structureel in de top. Anderzijds ben ik het niet met je eens dat de 'restjes' van topclubs genoeg zijn voor promovendi om boven hun kunnen (hoogte van begroting t.o.v. aantal punten) te presteren. Je ziet heel duidelijk dat deze clubs zichzelf gericht en aantoonbaar versterken zonder daarbij te hoeven leunen op de topclubs.

Een misschien nog wél een interessante stelling is de volgende: clubs als Zwolle, Willem II en Cambuur scouten relatief beter; de kwaliteit die zij aan hun selectie toevoegen d.m.v. het aantrekken van nieuwe spelers is groter dan de kwaliteitsimpuls die je ziet bij de traditionele topclubs. >:)

I don't want no cake, I want me some pie!

• Napo
  • Niet online
L1nt schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:51:
[...]

Mits je de disipline hebt om je levensstijl niet aan te passen aan je inkomsten.
Het is niet voor niets dat menig oud-voetballer in financiële problemen komt. Ik durf wel te beweren dat een voetballer die max 500k/jaar verdient minder moeite heeft met geld na z'n 35e dan een Drenthe voor z'n 35e
Dat is natuurlijk onafhankelijk van de hoogte van je inkomsten. Als je gewend bent al je geld er doorheen te jagen dan kom je altijd in de problemen. Het zou een nobel streven zijn als clubs een bepaalde verantwoordelijkheid in dezen nemen, als ze dat al niet doen. Dit zou onderdeel van een jeugdopleiding moeten zijn, leer de kinderen wat financiële verantwoordelijkheid bij. Dat houdt niet in dat er geen gevallen als Drenthe meer voorkomen, die heb je altijd wel, maar hopelijk neemt het wel af.

• thewizard2006
  • Laatst online: 16-12 15:16
L1nt schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:25:
[...]

Ik zal uitzondering zijn en misschien er ook anders in staan als ik de keus daadwerkelijk had maar ik zou toch echt liever elke week voor 500k/jaar voetballen dat 2m/jaar betaald krijgen om anderen te zien voetballen en 5-6 dagen in de week te trainen.
Die clubs hebben ook gewoon 2e elftallen hoor. En van die grote (Man City, Chelsea etc) zijn die 2e elftallen echt niet veel slechter dan veel Nederlandse teams. Daar zitten genoeg grote talenten in die elkaar ook beter maken. Het grote verschil is dat je ze niet op de tv ziet maar je gaat mij niet vertellen dat die talenten die gehaald worden daar minder leren of slechter worden begeleid dan bij bijv Nederlandse clubs. Dat is een illusie waarmee we willen voorkomen dat jong talent uit NL vertrekt (wat natuurlijk wel jammer is). En ik zou elke dag tekenen voor zo'n salarisverhoging. Het is niet dat het een verhoging van 30000 naar 32000 euro is... het is focking tonnen/miljoenen per jaar.....
[...]

Selecteren in de breedte en diepte. Bijv wanneer er veel wedstrijden op het programma staan of om blessures om te vangen. Het kan ook zijn dat iemand toch niet goed in een systeem past, niet in vorm is of zich nog moet aanpassen etc Het kan ook zijn dat iemand gewoon faalt (suljemani bijv)
chim0 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:43:
Die discussie dat de Russische competitie minder zou zijn dan die van NL is al wel geweest. Daarnaast lees ik net dat hij het erg goed doet bij die club en bij het NL elftal wellicht in de basis kan starten (bij afwezigheid robben). Inmiddels heeft hij in Rusland al 7 wedstrijden gespeeld (weet niet hoeveel competitie wedstrijden er al zijn gespeeld) en 2 gescoord. Dat is niet onaardig lijkt mij.
L1nt schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:51:
[...]

Dat ligt meer aan de persoon dan aan het bedrag hoor. Als je zo achterlijk bent als Drenthe is elk bedrag lastig om mee om te gaan.

[ Voor 76% gewijzigd door thewizard2006 op 08-10-2014 08:05 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hoe win ik alle Afrikaanse stemmen?
http://www.nu.nl/sport/38...icket-afstaat-afrika.html

Zou ie een PVV'tje doen en binnen 24 uur na herverkiezing die belofte laten vallen? Denk het wel.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:54
De enige eerlijke manier is de "schaats" manier.

Elk continent krijgt bv 4 plaatsen.

Wanneer een land de vervolgronde haalt komt er 1 plaats bij, per ronde komt er nog een bij. Tot een maximum van 14 ofzo.

Wanneer je het goed doet krijg je meer plekken doe je het slecht ben je ze kwijt.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Waar gaat het heen met mn club? :+
AD - Stadionverbod voor Kuipkat:
Feyenoord heeft een 'stadionverbod' uitgedeeld aan een wel heel bijzondere voetbalfan: een dikke zwarte kater. De spinnende supporter is niet langer welkom in de Rotterdamse voetbaltempel, waar hij al een tijdje met een paar poezenvriendjes rondscharrelde in de 'kattencomben'.
Stadionverbod voor Kuipkat.
L1nt schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 08:01:

Zou ie een PVV'tje doen en binnen 24 uur na herverkiezing die belofte laten vallen? Denk het wel.
Haha, die Blatter toch. :+

Ik vind al dat gedoe met Tickets maar raar. Waarom niet een grote pot maken, met alle landen die mogen deelnemen in zitten. Vervolgens heb je een X-aantal kwalificatie poules. Vervolgens gewoon balletje voor balletje eruit halen en maar zien welke poules er uit komen gerold. :)

Maarja, dat zou commercieel gezien weer niet leuk zijn. Want je kan als WK-finale dan Kazachstan - IJsland krijgen bijvoorbeeld..

[ Voor 47% gewijzigd door JST94 op 08-10-2014 08:51 ]

• ph4ge
tweaker2010 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:17:
http://www.vi.nl/nieuws/van-persie-ik-bemoei-me-helemaal-niet-met-de-tactiek.htm
Lekkere aanvoerder ben je dan. En ook typisch Hiddink om iedereen zoveel vrijheid te geven.
Tja, en als ze het wel doen staan de media vol met dat de trainer geen grip en autoriteit heeft en dat Van Persie een eigenwijze egoïst is die zn vriendjes voortrekt. Er wordt altijd wel wat verzonnen om op Van Persie te klagen.

Verder snap ik je tweede opmerking ook niet. Typisch Hiddink, die veel vrijheid geeft, is juist dat de spelers wel zelf een grote invloed hebben.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-12 14:37
L1nt schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 08:01:

Dit zijn de landen waarvan hij het moet hebben tijdens zijn herverkiezing. Hij zorgt voor een stabiele cashflow richting die landen en klaar is Seppie B :+

• rik86
Haal gewoon van de aantallen van elk continent er 1-4 af zodat je een groep van 12 plekken hebt die intercontinentaal verdeeld worden.

Dan plaatsen bijvoorbeeld de 9 groepswinnaars uit de UEFA-kwalificatie zich direct en de 9 nr's 2 komen in een play-off ronde. Daar komen er dan ook bijv. 3 uit Zuid-Amerika, 5 uit Afrika etc. bij

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
ph4ge schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:57:
Waarom vinden we het overigens dood normaal als een talent van Groningen naar Ajax gaat om daar een grotere kans te hebben om op de bank te zitten dan bij Groningen, en het heel vreemd als een nog grotere clubs weer spelers bij Ajax vandaan haalt? Voor die situatie geldt hetzelfde: Direct hogere inkomens en de kans om aan te haken bij een hoger niveau, lukt dat niet kan je altijd nog terug naar het lager niveau waar je vandaan kwam.
Helaas vinden spelers zichzelf dan vaak te groot om die stap terug te doen. In Nederland vinden de meeste echter een club als ajax nog steeds een top club daarom vinden ze het maar raar. Ik moet dan ook altijd hartelijk lachen als mensen roepen: Hij is een echte Ajacied. De laatste was Sjaakie Swart (maar die is uit de 16de eeuw).

• Napo
  • Niet online
rikoos schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:55:
[...]

Helaas vinden spelers zichzelf dan vaak te groot om die stap terug te doen. In Nederland vinden de meeste echter een club als ajax nog steeds een top club daarom vinden ze het maar raar. Ik moet dan ook altijd hartelijk lachen als mensen roepen: Hij is een echte Ajacied. De laatste was Sjaakie Swart (maar die is uit de 16de eeuw).
Tegenwoordig wordt je ook haast als mislukkeling gezien als je 5 jaar bij Ajax/Feyenoord/PSV (en dat zal niet anders zijn bij andere clubs dunkt mij) speelt. Wat raar is want als je top bij zo'n club ligt is het geen schande.
Mooist vind ik nog wel spelers die roepen wat de achterban wil horen en dat een jaar ervoor en/of erna bij een andere club ook hebben gedaan.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:54
rikoos schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:55:
[...]

Op een of andere manier zijn spelers van Ajax, PSV en Feyenoord in het buitenland vaak ook succesvoller. Het lijkt wel of de druk die er bij topclubs is dat deze ook is bij deze clubs. Het moeten winnen. Iets waar vele niet mee overweg kunnen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Als je denkt dat het niet duidelijker kan vanuit de KNVB:
Ajaxsupporters kunnen toch aanwezig zijn tijdens de bekerwedstrijd tegen Urk. De Amsterdammers moesten het eigenlijk één bekerwedstrijd zonder uitsupporters stellen na het vuurwerkincident in de Kuip in april, maar kaarten voor de wedstrijd Urk - Ajax gaan in de vrije verkoop.

De KNVB heeft het plan hiervoor goedgekeurd.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Napo
  • Niet online
Royz schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:21:

[...]
Ah, de straf voor vuurwerk op het veld gooien is dus:

De uitspelende club mag geen kaarten aan haar fans verkopen maar de fans mogen ze wel via de thuisspelende club kopen door middel van een vrije verkoop regeling.

Nu was dit wel te verwachten aangezien een amateurclub nooit de controle kan uitvoeren die benodigd is voor zo'n straf. Enige nadeel voor de KNVB is dat een volgende maatregel voor eenzelfde vergrijp opeens heel erg uit proportie kan gaan zijn.

• Niku

Niku

Alagaesii

Schijnstraffen, heerlijk.

:')

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Napo schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:29:
[...]

Ah, de straf voor vuurwerk op het veld gooien is dus:

De uitspelende club mag geen kaarten aan haar fans verkopen maar de fans mogen ze wel via de thuisspelende club kopen door middel van een vrije verkoop regeling.

Nu was dit wel te verwachten aangezien een amateurclub nooit de controle kan uitvoeren die benodigd is voor zo'n straf. Enige nadeel voor de KNVB is dat een volgende maatregel voor eenzelfde vergrijp opeens heel erg uit proportie kan gaan zijn.
De KNVB is gewoon niet serieus te nemen. Deze straf is een lachertje. De KNVB had Ajax gewoon dit jaar moeten uitsluiten van KNVB-beker voetbal. Meteen keihard optreden. Dan geef je ook een signaal af, nu ben je als KNVB zijnde gewoon niet serieus te nemen hoor.

Fout ligt overigens niet bij Urk, die kunnen er weinig aan doen als Ajacieden langskomen om kaarten te kopen. De fout ligt bij de KNVB.

[ Voor 7% gewijzigd door JST94 op 09-10-2014 11:35 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Royz schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:21:

[...]
_O- ik moest lachen, gewoon een grote grap dit.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• dutchgio
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:35:
[...]

_O- ik moest lachen, gewoon een grote grap dit.
Het is al een lachertje; de uitwedstrijd tegen Urk zonder uitsupporters als straf voor de ongeregeldheden tijdens de bekerfinale(!) in de Kuip.
En zelfs dat is dus niet volledig uitgesloten.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:33
Hier kan je ook niks aan doen. Urk wil het stadion vol krijgen, die vraagt bij de KNVB na of ze kaarten in de vrije verkoop mogen doen. Die gaan akkoord, dus dan bestaat de kans dat er inderdaad een Ajax-fan aanwezig is.

Lekker selectief gequote trouwens van Royz. Post dan ook de reactie van de voorzitter van Urk erbij, dit is pure stemmingmakerij.
'De straf houdt in dat Ajax geen kaarten mag verkopen aan de eigen fans, daar kunnen wij als club verder weinig aan doen', laat Urk-voorzitter Gerrit Meun weten aan Voetbal International. 'Ik denk dat er zo'n vijfhonderd à zevenhonderd toegangsbewijzen in de vrije verkoop gaan. Maar ik denk niet dat mensen uit Amsterdam hier massaal naartoe komen om kaarten te kopen. Als er bij ons twijfels zijn over of iemand uit Amsterdam of omgeving komt, dan kunnen wij om legitimatie vragen.'

Toch beseft ook Meun dat het onvermijdelijk is dat er Ajax-supporters aanwezig zullen zijn. 'Op Urk zelf zullen vast ook wel een paar honderd mensen voor Ajax zijn. Aan de poort verkopen we op de wedstrijddag geen kaarten meer, maar als Ajax-fans zich melden met een legaal verkregen kaartje, dan kunnen wij verder weinig doen. Heel Urk wil er hoe dan ook een mooi feest van maken. Als er supporters van Ajax zijn, en dat zal ongetwijfeld gebeuren, dan mogen ze lekker meefeesten. Ik verwacht geen rottigheid.'

http://www.vi.nl/nieuws/v...jaxfans-bij-bekerduel.htm

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

JanW schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:58:
Hier kan je ook niks aan doen. Urk wil het stadion vol krijgen, die vraagt bij de KNVB na of ze kaarten in de vrije verkoop mogen doen. Die gaan akkoord, dus dan bestaat de kans dat er inderdaad een Ajax-fan aanwezig is.

Lekker selectief gequote trouwens van Royz. Post dan ook de reactie van de voorzitter van Urk erbij, dit is pure stemmingmakerij.

[...]
De reactie interesseert mij niks, het gaat mij erom dat de KNVB akkoord gaat met vrije verkoop terwijl ze een straf hebben uitgedeeld.

Dat Urk het probeert snap ik ook wel. Sterker nog ik vind dat Urk er niet onder zou moeten leiden, want voor hun is het een wedstrijd van het jaar.

• Napo
  • Niet online
JanW schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:58:

[...]
De straf houdt in dat Ajax geen kaarten mag verkopen aan de eigen fans
Is dat de straf ja? Nee toch? De straf was toch een wedstrijd zonder uitpubliek? Linksom of rechtsom boeit het niet hoe de uitsupporters aan kaarten komen. Natuurlijk is er met enige redelijkheid wel te verwachten dat er mensen uit Urk, die fan zijn van Ajax, aan kaarten komen maar dat is iets compleet anders dan vrije verkoop aan jan en alleman..

Ik vraag mij af wat de gevolgen gaan zijn mocht het mis gaan.
Pagina: 1 ... 38 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015