Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
PSN: Finally_Chris
EDIT: Oh, toch geen Immers
[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 27-09-2014 21:14 ]
De beker is welnde kortste route naar direct Europees voetbal zonder voorrondesPWM schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:14:
Top spits Immers. Als we vanavond 3 punten pakken ben ik erg tevreden. Die beker is niet belangrijk, aansluiting missen wel.
EDIT: Oh, toch geen Immers
Korte samenvatting: Als de bal via speler van team A buiten de lijnen raakt, mag team B ingooien
Toch al een paar keer mis gegaan.
Ik ook niet. Was erbij toen een 3-0 nog bijna fout ging.CR1691 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:26:
Hoppa en daar is 2! Toch ben ik nog niet gerust op de 3 punten
Nog 5 goals te gaan...PWM schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 20:59:
Top wedstrijd. Feyenoord snijd door de defensie als een scherp mes door de boter. Kans na kans, jammer dat de keeper elke keer op de goede plek staat na al die ballen op het goal. Mooi hoor. Als het zo doorgaat zal het wel 0-7 worden.
nggyu nglyd
Feyenoord heeft deze wedstrijd voor de verandering eens 2 doelpunten uit 2 kansen.
En ze staan achter.krissie100 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:29:
Als AZ fan zit ik me ook op te vreten hoor, jezus zo triest die verdediging, ook alleen maar tikkie breed, geen goede combinaties en iemand in laten koppen tussen 2 man in
nggyu nglyd
Edit: lijkt Feyenoord wel, 100% score, 1 kans 1 goal
[ Voor 54% gewijzigd door krissie100 op 27-09-2014 21:32 ]
Goal van Poulsen zit er wel lekker in ja.
[ Voor 60% gewijzigd door Quad op 27-09-2014 21:36 ]
nggyu nglyd
nggyu nglyd
Idd maar de commentator moet niet zeggen dat het gespeeld is.CR1691 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:58:
Lekkere goal van Kazim hoor! Lekker geraakt!
[ Voor 44% gewijzigd door CR1691 op 27-09-2014 22:02 ]
Damn smerige overtreding van Embering, PEC verdiend gewonnen.
Edit: Alledrie de goals van AZ zijn mooie doelpunten.
[ Voor 76% gewijzigd door Quad op 27-09-2014 23:18 ]
nggyu nglyd
Toch zonde dat ze dit niet afgelopen woensdag hebben kunnen laten zien, de KNVB-beker is toch erg aantrekkelijk ivm met het te behalen van Europees voetbal voor het seizoen erna..
Goed Feyenoord gezien die hun kansen benutten, erg sterke wedstrijd van Manu met 3 assists.
Eigenlijk wel logisch toch? De meeste clubs die hun stadion verkopen doen dat omdat ze in financiële problemen zitten. Ajax heeft geld zat en zo'n stadion levert naast wedstrijden ook bij concerten nog het nodige geld op. Lijkt me een goede investering en het scheelt flink wat huur.Kevinp schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 09:49:
grappig dit had ik eigenlijk nooit meer verwacht:
http://www.telegraaf.nl/t...ekijkt_kopen_ArenA__.html
Dat Ajax meer/volledig eigenaar van de Arena wil worden, juist de meeste clubs stoten het stadion af.
Kuipers laat in het algemeen erg veel (te veel) doorgaan. Hij trekt haast nooit een kaart waar 't merendeel van de Nederlandse scheidsrechters dat wel zou doen.PWM schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:19:
Kuipers heeft aangegeven de oerwoud geluiden gisteren gehoord te hebben. Sinds wanneer word er dan niet direct ingegrepen? Oerwoud geluide anno 2014 in Nederland
Ik vind dat het ook zo hoort. Niemand heeft zin in die onderbrekingen die de meeste scheidsrechters doen om de paar minuten voor een flauwekul overtreding.toolkist schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:25:
[...]
Kuipers laat in het algemeen erg veel (te veel) doorgaan. Hij trekt haast nooit een kaart waar 't merendeel van de Nederlandse scheidsrechters dat wel zou doen.
Signature
Omdat je niet altijd gelijk aandacht moet schenken aan een paar debielen, lekker makkelijk ga je in een stadion zitten je maakt 2x een apen geluid en de wedstrijd zou gestaakt worden?!PWM schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:19:
Kuipers heeft aangegeven de oerwoud geluiden gisteren gehoord te hebben. Sinds wanneer word er dan niet direct ingegrepen? Oerwoud geluide anno 2014 in Nederland
Float like a butterfly, sting like a bee.
Het lijkt me dan voor de KNVB een moment van heroverweging betreft de wedstrijden van het Nederlandse XItal. De KNVB zou anders direct Ajax ondersteunen door aan hen huur te betalen. Weigeren ze om in een ander stadion te spelen dan is dat oneeerlijk. Op die manier heeft Ajax als enige club voordeel bij wedstrijden van onze Oranje helden.tweaker2010 schreef op zondag 28 september 2014 @ 13:20:
[...]
Eigenlijk wel logisch toch? De meeste clubs die hun stadion verkopen doen dat omdat ze in financiële problemen zitten. Ajax heeft geld zat en zo'n stadion levert naast wedstrijden ook bij concerten nog het nodige geld op. Lijkt me een goede investering en het scheelt flink wat huur.
Verwijderd
Alsof het onderhoud van een stadion geen geld kost.rikoos schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:26:
[...]
Het lijkt me dan voor de KNVB een moment van heroverweging betreft de wedstrijden van het Nederlandse XItal. De KNVB zou anders direct Ajax ondersteunen door aan hen huur te betalen. Weigeren ze om in een ander stadion te spelen dan is dat oneeerlijk. Op die manier heeft Ajax als enige club voordeel bij wedstrijden van onze Oranje helden.
De KNVB profiteert hier zelf juist ook van (denk aan het EK wat Amsterdam heeft toegewezen gekregen).
Alleen draaft hij te ver door in het niet geven van gele kaarten. Ook bij overduidelijke gele kaarten houdt ie liever een praatje met een verbale waarschuwing, in plaats van gewoon een gele kaart te geven.mimang schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:37:
[...]
Ik vind dat het ook zo hoort. Niemand heeft zin in die onderbrekingen die de meeste scheidsrechters doen om de paar minuten voor een flauwekul overtreding.
Inderdaad. Vervolgens geef je die club een flinke boete of reglementaire nederlaag, eens kijken hoe lang die randdebielen dat volhouden...martinusz schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:38:
[...]
Omdat je niet altijd gelijk aandacht moet schenken aan een paar debielen, lekker makkelijk ga je in een stadion zitten je maakt 2x een apen geluid en de wedstrijd zou gestaakt worden?!
Dat zal geheel afhankelijk zijn van capaciteit, hoogte van de huur, etcetera. Of mogen de wedstrijden over een paar jaar ook niet in de nieuwe kuip gespeeld worden, als daar dan heel wat meer toeschouwers in kunnen dan in de arena? Want dan wordt Feyenoord ineens "bevoordeeld"rikoos schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:26:
[...]
Het lijkt me dan voor de KNVB een moment van heroverweging betreft de wedstrijden van het Nederlandse XItal. De KNVB zou anders direct Ajax ondersteunen door aan hen huur te betalen. Weigeren ze om in een ander stadion te spelen dan is dat oneeerlijk. Op die manier heeft Ajax als enige club voordeel bij wedstrijden van onze Oranje helden.
Wat een blunder, en dan ben ik niet eens PSV fan.
wat een onzin, ze spelen vaak genoeg bij Feyenoord of vroeger PSV.rikoos schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:26:
[...]
Als je geen club wil ondersteunen moet je een eigen stadion bouwen. In de categorie geld verspilling.
[ Voor 70% gewijzigd door Kevinp op 28-09-2014 17:22 ]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Wat is nu je standpunt? Blunder van de scheids of van de speler?Kevinp schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:20:
Zelden zo'n flauwe rode kaart gezien. Het was eigenlijk niet eens een overtreding.
Wat een blunder, en dan ben ik niet eens PSV fan.
Ik vind de kaart zelf terecht. Weinig aan de hand, maar het is gewoon heel dom en de speler is doorgebroken. De speler benadeelt zijn eigen team.
Wanneer je als speler stil gaat staan om de ander tegen je aan te laten lopen, puur om deze rode kaart aan te naaien dan verdien je geen overtreding mee. Want dat is wat er meestal gebeurd.Polbeer91 schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:21:
Zag het in mijn ooghoeken gebeuren en bij de herhaling klapte mijn verbinding eruit, zag er niet heel zwaar uit, maar als je bent doorgebroken hoeft dat volgens mij volgens de regels ook niet.
95% van de overtredingen in het voetbal kan je andersom uitleggen, meestal zijn er twee schuldigen.
PSV heeft al jaren veel rode kaarten mee, dat lijkt me toch ook wat vreemd.
Zoals de "overtreding" nu van willems, je kan toch niet door een speler heen lopen. Daar is gewoon niks aan de hand. eerder een overtreding van Heerenveen.
[ Voor 25% gewijzigd door Kevinp op 28-09-2014 17:26 ]
Blijft wel over dat het denk ik onmogelijk is op op de intentie van een aanvaller te fluiten.
Bedoel je daarmee dat het scheidrechterskorps partijdig is of dat het bij psv een stelletje klootzakken/proffesionele spelers zijn, die hier gehaaid mee om gaan?PSV heeft al jaren veel rode kaarten mee, dat lijkt me toch ook wat vreemd.
Ik geloof niet in partijdigheid van scheidsrechters althans niet bewust.Polbeer91 schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:30:
klootzakken/proffesionele spelers zijn, die hier gehaaid mee om gaan?
Maar ik geloof wel dat spelers matennaaiers zijn, en er in de wedstrijd alles aan doen om elkaar kaarten aan te naaien, waar ze soms beter gewoon kunnen scoren.
Beetje overdreven naar mijn mening, het is toch niet meer dan logisch dat Ajax hier een vergoeding voor zal krijgen? Ajax heeft dan wel het nadeel dat hun grasmat meer belast word dan bij andere clubs, het is maar net hoe je het bekijkt..rikoos schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:26:
[...]
Over Heerenveen - PSV. Ik vind de beslissing van Blom om een rode kaart aan Marzo te geven overdreven. Ik heb meer het idee dat Jozefzoon op een gegeven moment de rem erop gooit om zo het contact op te zoeken met Marzo.
Als je heel reglementair gaat kijken is het een rode kaart, maar als je dan toch zo reglementair bezig bent had Heerenveen een pingel moeten hebben. Bruma kreeg de bal tegen zijn hand (onbewust, dat wel), maar zijn hand hing niet langs zijn lichaam..
Achja, een scheidsrechter kan nooit altijd foutloos fluiten.
Klopt, maar door een aantal idiote regels moet een scheitsrechter wedstrijden kapot fluiten. Rode kaarten onder andere voor hele, hele lichte overtredingen die ook nog eens voor 99% uitgelokt worden omdat het toevallig de laatste man is.JustMU schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:39:
[...]
Achja, een scheidsrechter kan nooit altijd foutloos fluiten.
(en zeker bij keepers is dat een idiote regel).
En hier was de speler er ook door trouwens.
Hmm ik zou eerst zeggen geen rood, maar als je zo inkomt en je raakt de speler dan breekt hij z'n been.
[ Voor 9% gewijzigd door Kevinp op 28-09-2014 18:11 ]
...
Ik vind het ook terecht. Het raken van de bal is in geen enkel opzicht de intentie van Brenet, het raken en daarmee blesseren van de tegenspeler echter ogenschijnlijk wel. Als Brenet het been iets hoger had gehad en zijn tegenstander vol in de buik had geschopt had niemand getwijfeld, nu misschien wel.Kevinp schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:09:
[...]
Hmm ik zou eerst zeggen geen rood, maar als je zo inkomt en je raakt de speler dan breekt hij z'n been.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
PSV speelt tot de rode kaart van Brenet gewoon heel goed. Geen eens kans meer tegen en af en toe toch best een goede kans. Die goal ging echt wel komen. Ik ben het niet met de commentator eens. Dit doet PSV zichzelf niet aan, alleen Blom.
[ Voor 3% gewijzigd door Fleximex op 28-09-2014 18:17 ]
Je maakt een grapje toch?Luxicon schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:12:
Naar mijn idee lost Blom dit nu goed op. De rood voor Heerenveen had naar mijn idee niet gehoeven. Dat is de regel, ik denk dat doorspelen en geel voor die overtreding daarvoor beter op zijn plaats was. Dan zijn twee niet echte rode kaarten recht getrokken.
Maar wanneer ik psv zie spelen tegen de 10 dan had je toch meer druk verwacht.Fleximex schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:14:
PSV speelt tot de rode kaart van Brenet gewoon heel goed. Geen eens kans meer tegen en af en toe toch best een goede kans. Ik ben het niet met de commentator eens. Dit doet PSV zichzelf niet aan, alleen Blom.
Niet dat Herenveen echt gevaarlijk wordt, maar dat psv het gevaarlijkst wordt uit een counter zegt veel.
Voor de rode kaart voor SC Heerenveen vond ik PSV niet best. Verder dan een paar snelle omschakelingen kwamen ze niet en er werd best wat weggegeven. Ook na de eerste rode kaart kwam PSV niet verder dan counteren. Dat wil ik tegen 10 man als koploper zijnde toch niet heel goed noemen.Fleximex schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:14:
PSV speelt tot de rode kaart van Brenet gewoon heel goed. Geen eens kans meer tegen en af en toe toch best een goede kans. Die goal ging echt wel komen. Ik ben het niet met de commentator eens. Dit doet PSV zichzelf niet aan, alleen Blom.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Maak het uit welke Uth op gaat dan?Fleximex schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:14:
Och och och. In de Eredivisie zie je vaak dat de ploeg met een man meer juist benadeelt wordt omdat een scheidsrechter het gevoel heeft meer in het voordeel van het team met een man minder te fluiten. Dit is echt niet normaal. Ik vond het niet eens geel. Want Uth ging richting eigen goal.
PSV speelt tot de rode kaart van Brenet gewoon heel goed. Geen eens kans meer tegen en af en toe toch best een goede kans. Ik ben het niet met de commentator eens. Dit doet PSV zichzelf niet aan, alleen Blom.
Moet als Eindhovenaar toch toegeven dat ik dit toch zeker een gele kaart vond, en gezien hoe strikt Blom de rest van de wedstrijd fluit zeker niet onbegrijpelijk.
Vind trouwens ook niet dat PSV veel aanspraak maakt op een overwinning ofzo, tot de eerste rode kaart werden ze compleet overrompeld (komen er wel een paar keer uit met een counter) maar ook na de rode kaart maken ze minder gebruik van de manmeer dan je zou verwachten. Denk dat ze het nog erg lastig gaan krijgen
...
...
Als je dat met 11 tegen 10 doet staat het 3-0 en ben je klaar. En blijf je met 11 man op het veld.
Een terechte overwinning voor Heerenveen en een zeer mooi uitgespeeld doelpunt.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Met een jong elftal kun je ook wedstrijden controleren, sterker nog, je kan vier maal achter elkaar kampioen wordenLuxicon schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:26:
PSV doet het wel aardig, vooral omdat ze met zo'n jong elftal op het veld staan, maar ze hebben moeite om de wedstrijd te controleren.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Willems is een goede speler, veel potentie, maar imho weinig groei.
Verwijderd
Maar Ajax staat helemaal niet bovenaan.Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:52:
Het heeft even geduurd maar Ajax staat weer waar het hoort. Daarnaast heeft Ajax al een veel lastiger programma gehad tot heden. Ook dit seizoen hoef je wederom niet goed te voetballen om bovenaan te staan
Rode kaart voor Brenet vond ik ook wat makkelijk gegeven.. Voor de neutrale toeschouwer wel een vermakelijk wedstrijd.
Ik vind dat ze deze lompe acties veel, veel vaker moeten bestraffen met rood.JustMU schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:53:
[...]
Rode kaart voor Brenet vond ik ook wat makkelijk gegeven.. Voor de neutrale toeschouwer wel een vermakelijk wedstrijd.
Hoe vaak zie je niet overtredingen die ontweken worden, maar waar totaal niet voor de bal wordt gegaan. Omdat de speler ze ontwijkt is het geen aanslag wordt hij geraakt is het 3x rood in één. Dat mag van mij best rood zijn.
dat gold ook voor deze, raakt hij hem op zijn bovenbeen dan kan hij die zomaar breken.
De eerste was twijfelachtiger (wel verdiend rood) dan deze, dit had heel anders kunnen aflopen ...
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Die Sinkgraven van Heerenveen is trouwens een goede speler, denk dat ie volgend jaar een stap gaat maken naar de top clubs.
Ondertussen even een half uur genieten van de beste voetballer ter wereld, alle 401 goals!
http://youtu.be/k0198nRgcNk
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ach ja, een paar weken geleden riep iedereen nog dat Ajax de slechtste start in jaren had en nu staan al weer bijna eerste. Het aantal tegengoals vind ik wel zorgwekkend. Gisteren ook weer 2 tegen NAC.Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:52:
Het heeft even geduurd maar Ajax staat weer waar het hoort. Daarnaast heeft Ajax al een veel lastiger programma gehad tot heden. Ook dit seizoen hoef je wederom niet goed te voetballen om bovenaan te staan
Grootste onzinargument ooit. Fouten los je niet op met nieuwe fouten, helaas is zo'n beslissing niet terug te draaien als achteraf bleek dat die fout was maar dat houdt niet in dat je de andere club dan ook maar een rode kaart moet geven als correctie.Luxicon schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:12:
Naar mijn idee lost Blom dit nu goed op. De rood voor Heerenveen had naar mijn idee niet gehoeven. Dat is de regel, ik denk dat doorspelen en geel voor die overtreding daarvoor beter op zijn plaats was. Dan zijn twee niet echte rode kaarten recht getrokken.
Overdrijven is natuurlijk ook een vak apart, een bovenbeen is niet gemaakt van het hout waarmee tandenstokers worden gemaakt.Kevinp schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:10:
[...]
Ik vind dat ze deze lompe acties veel, veel vaker moeten bestraffen met rood.
Hoe vaak zie je niet overtredingen die ontweken worden, maar waar totaal niet voor de bal wordt gegaan. Omdat de speler ze ontwijkt is het geen aanslag wordt hij geraakt is het 3x rood in één. Dat mag van mij best rood zijn.
dat gold ook voor deze, raakt hij hem op zijn bovenbeen dan kan hij die zomaar breken.
Echter blijft het ontzettend lastig om de intentie te beoordelen. Dan ga je dus kaarten moeten trekken op basis van de beperkingen van een speler, sommige spelers zijn trager waardoor als ze veel te laat zijn de intentie alsnog de bal was. Helaas zijn er ook scheidsrechters die afhankelijk van het gevolg van de overtreding fluiten en/of kaarten geven. Staat een speler snel op dan wordt er weinig aan gedaan, blijft hij langer liggen wordt er een kaart getrokken. Vind je het dan raar dat men langer blijft liggen met een extra laagje acteren.
[ Voor 48% gewijzigd door Napo op 29-09-2014 06:57 ]
Verwijderd
Geeft elke Feyenoorder hoop!Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:52:
Afgelopen seizoen heeft Feyenoord een winst geboekt van 8.4 miljoen euro.
Voor diegene die dit weinig vinden, de transfers van Pelle, Janmaat, de Vrij en Vormer zijn niet meegerekend.
Overigens is de schuld zeker nog niet helemaal weg (dat hoeft en kan vaak niet in het bedrijfsleven), alleen de verhouding tot het bezit is weer veel beter. Je kan nu wel zeggen dat de club gezond is, en er kan echt gebouwd worden.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Feyenoord heeft genoeg schuld, maar die hoeven ze niet binnen een bepaalde periode af te betalen. De schuld staat bij de VvF, dit is ook rentevrij dacht ik.ph4ge schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:23:
En dat was ook bijna excl. Europees voetbal (1 voorronde) en beker (1 ronde), daar waar andere clubs rode cijfers zouden schrijven zonder deze inkomsten.
Overigens is de schuld zeker nog niet helemaal weg (dat hoeft en kan vaak niet in het bedrijfsleven), alleen de verhouding tot het bezit is weer veel beter. Je kan nu wel zeggen dat de club gezond is, en er kan echt gebouwd worden.
Maar inderdaad, er kan weer gebouwd gaan worden. Er zal steeds meer geinvesteerd kunnen worden. Nu hopen dat we ook sportief weer stappen zullen gaan zetten in de vorm van weer eens naar de Coolsingel toe mogen gaan. Het zit er dit jaar niet meer in denk ik , volgend jaar misschien.
Feyenoord is dus op papier gewoon uit de schulden het enige wat er niet kan is als er een speler voor 10 miljoen wordt verkocht daar ook 10 miljoen van uitgeven voor een andere speler.
Er gaat een x percentage (schommelt tussen de 20 en 50% dacht ik afhankelijk van geen idee) naar de VvF voor het afbetalen van de investering die ze gedaan hebben om Feyenoord een duwtje in de goede richting te geven en gezond te worden.
Dit duwtje heeft zeker geholpen in mijn ogen, nu op naar een volledig schuldenvrij Feyenoord waarbij de VvF ook zijn afbetaald.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Bedoel je nou de talentpools, of bedoel je gewoon dat een bepaald percentage naar de VvF gaat om hun aandelen terug te kopen?Rubman schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:37:
Er staat nog wel een investeringsschuld open bij de VvF, die behouden een percentage op de inkomsten van de verkoop van spelers.
Feyenoord is dus op papier gewoon uit de schulden het enige wat er niet kan is als er een speler voor 10 miljoen wordt verkocht daar ook 10 miljoen van uitgeven voor een andere speler.
Er gaat een x percentage (schommelt tussen de 20 en 50% dacht ik afhankelijk van geen idee) naar de VvF voor het afbetalen van de investering die ze gedaan hebben om Feyenoord een duwtje in de goede richting te geven en gezond te worden.
Dit duwtje heeft zeker geholpen in mijn ogen, nu op naar een volledig schuldenvrij Feyenoord waarbij de VvF ook zijn afbetaald.
Talentpools zijn destijds opgerichten fondsen waarin spelers zaten. Investeerders konden aandelen kopen in deze fondsen waardoor ze recht hebben op een deel van de transfersom als de speler een transfer maakt.
Want alle spelers die in de talentpools zitten zijn volgens mij vertrokken ondertussen.
Spelers van Feyenoord die in Talentpools zitten:
Erwin Mulder - 29,33%
Clasie, Boëtius, Vilhena, Kongolo - 19,33%.
Het percentage wat erachter staat is het percentage waar de investeerders recht op hebben als een speler een transfer maakt. Er zal nu dus nog aardig wat geld misgelopen worden vanwege stomme beslissingen uit het verleden, de enige manier waarop Feyenoord hier winst op maakt is als die 19,33% ONDER de 5,5 miljoen zal blijven.
Gelukkig zit de talentvolle generatie van '97 niet in een beloftenpool, hierbij heb ik het over spelers als Schuurman, Slabbekoorn of Verdonk.
[ Voor 28% gewijzigd door JST94 op 29-09-2014 16:49 ]
Dit staat dus los van die idiote talentpools van het verleden.
Could be wrong though
Ah zo, volgens mij is het geen verplichting om een bepaald percentage terug te betalen aan de VvF. Want zover ik weet is er geen datum gesteld aan de terugbetaling van het bedrag.Rubman schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:56:
Bij mijn weten is het nog even net als afgelopen transferperiode, er mag een percentage van het binnengehaalde geld worden geherinvesteerd in nieuwe spelers of salaris. Dit vanwege het terugbetalen van lening/investering aan de VvF.
Dit staat dus los van die idiote talentpools van het verleden.
Could be wrong though
Maar het is inderdaad wel goed dat Feyenoord een groot deel van het binnengekomen budget terugbetaald aan de VvF.
Verwijderd
Helaas niet. Met dat Feyenoord minimaal €3,- miljoen eigen vermogen heeft is Feyenoord verplicht over de nog uitstaande aandelen van de VvF een jaarlijks dividend van 4% te betalen.JustMU schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:31:
[...]
Feyenoord heeft genoeg schuld, maar die hoeven ze niet binnen een bepaalde periode af te betalen. De schuld staat bij de VvF, dit is ook rentevrij dacht ik.
Maar inderdaad, er kan weer gebouwd gaan worden. Er zal steeds meer geinvesteerd kunnen worden. Nu hopen dat we ook sportief weer stappen zullen gaan zetten in de vorm van weer eens naar de Coolsingel toe mogen gaan. Het zit er dit jaar niet meer in denk ik , volgend jaar misschien.
En er is geloof ik ook een grens waarbij ze verplicht zijn een begin te maken aan het terug kopen van deze aandelen.Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:12:
[...]
Helaas niet. Met dat Feyenoord minimaal €3,- miljoen eigen vermogen heeft is Feyenoord verplicht over de nog uitstaande aandelen van de VvF een jaarlijks dividend van 4% te betalen.
Dus het zal nog een aardige tijd duren voordat ze het geld dat binnenkomt ook echt kunnen uitgeven.
Verwijderd
Dat is die €3,- miljoen. Overigens gaat het terugkopen van de aandelen wel in overleg met de VvF.Deadsy schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:10:
[...]
En er is geloof ik ook een grens waarbij ze verplicht zijn een begin te maken aan het terug kopen van deze aandelen.
Dus het zal nog een aardige tijd duren voordat ze het geld dat binnenkomt ook echt kunnen uitgeven.
Verliezen ze 1 of 2 wedstrijden (wat toch niet zo vreemd is in een competitie) en er is meteen paniek en gezeur alom, ook te merken aan die journalist van VI die dan elke aflevering aan de bar zit en alle ins en outs naar buiten gooit.
Lijkt wel alsof vertrouwen heel dun is binnen de club en bij het minste of geringste wordt er paniek gezaaid. Hoe hecht is het team wat er staat of zijn het allemaal individuen die er enkel staan voor hun eigen gewin en het teambelang is ondergeschikt? lijkt mij dat als dat zo is een behoorlijk probleem is wat al jaren bij PSV aan de orde is.
Gedeeltelijk mee eens. Maar PSV verliest wel 2x in de laatste 3 competitiewedstrijden. Daar zaten wel twee winstpartijen tussen in de beker en in Europa, maar dan nog. Mag niet. En zeker niet op de manier van zondag.Rubman schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:39:
Ik vind het bij PSV altijd een beetje een gedoe in mijn ogen.
Verliezen ze 1 of 2 wedstrijden (wat toch niet zo vreemd is in een competitie) en er is meteen paniek en gezeur alom, ook te merken aan die journalist van VI die dan elke aflevering aan de bar zit en alle ins en outs naar buiten gooit.
Lijkt wel alsof vertrouwen heel dun is binnen de club en bij het minste of geringste wordt er paniek gezaaid. Hoe hecht is het team wat er staat of zijn het allemaal individuen die er enkel staan voor hun eigen gewin en het teambelang is ondergeschikt? lijkt mij dat als dat zo is een behoorlijk probleem is wat al jaren bij PSV aan de orde is.
Dat begrijp ik maar al te goed en is ook zorgelijk, maar er lopen wel wat mensen met blessures rond die normaal een belangrijke rol spelen. Krijg gewoon steeds meer het idee door afgelopen jaren dat er bij PSV iets structureel mis zit met teambelang en teamspirit. Alsof het dus echt alleen maar individuele spelers zijn die toevallig bij elkaar spelen.Niku schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:58:
[...]
Gedeeltelijk mee eens. Maar PSV verliest wel 2x in de laatste 3 competitiewedstrijden. Daar zaten wel twee winstpartijen tussen in de beker en in Europa, maar dan nog. Mag niet. En zeker niet op de manier van zondag.
Kijk je bijvoorbeeld naar andere clubs zie je dat ze veel meer een team vormen ook buiten het veld om. Goede warme sferen waar nieuwe spelers bij betrokken worden.
Mwa. Dat is voornamelijk beeldvorming door de buitenwacht, en inderdaad Thijs Slegers die elke week bij VI zit. Je laatste stuk (warme sferen en spelers betrekken) lijkt me klinkklare onzin.Rubman schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:05:
[...]
Krijg gewoon steeds meer het idee door afgelopen jaren dat er bij PSV iets structureel mis zit met teambelang en teamspirit. Alsof het dus echt alleen maar individuele spelers zijn die toevallig bij elkaar spelen.
Kijk je bijvoorbeeld naar andere clubs zie je dat ze veel meer een team vormen ook buiten het veld om. Goede warme sferen waar nieuwe spelers bij betrokken worden.
Daarbij helpt de keuze van de coaches ook de laatste jaren niet echt. Advocaat werd gehaald voor op de korte termijn. Er waren allemaal stribbelingen binnen de selectie maar er werd nooit iets aan gedaan. Advocaat wist toch al dat hij na een jaar weer weg was. Daarna Cocu. Goed dat ze hem een kans hebben gegeven maar na een rampzalig seizoen was ik nooit van zijn leven verder gegaan met hem. Het hele middenveld voetbalt als los zand en de aanval moet het ook hebben van de individuele klasse in plaats van met een idee te voetballen.
Cocu lijkt ook in zijn 2e seizoen niet echt iets te verbeteren. Ze spelen gewoon laf. Laten zich meerdere wedstrijden afjagen door een tegenstander en hopen dan maar dat Depay of Narsingh iets uitslepen.
Die 2 zaken heeft Ajax wel al jaren op orde. Vechten voor de overwinning als het niet loopt (een enkele uitzondering daargelaten dan) en met een idee en goed positiespel een wedstrijd proberen te beheersen. Al gaat dat misschien niet met grootse bravoure of spetterend voetbal. De resultaten zijn er wel al jaren.
[ Voor 4% gewijzigd door Chrosser op 30-09-2014 09:23 ]
Juist, je kunt een bal verkeerd geven (ook weer niet zo vaak als zondag), maar dan ga je er in volle sprint achteraan en doe je er alles aan om het duel te winnen.. en dat is wat ik mis bij PSV. Boehoe, we missen Guardado en De Jong (Depay staat buiten kijf).. Guardado heeft 2? wedstrijden gespeeld en was nou niet echt bepalend, en De Jong begon misschien net een beetje in z'n spel te komen, ook niet echt bepalend imo.Chrosser schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:20:
Eens met Rubman, Dit is structureel een probleem bij PSV. Ik erger me al een aantal jaren kapot aan de mentaliteit en inzet bij de spelers. Het lijkt er veel te vaak op dat ze niet willen, in plaats van niet kunnen. Als het niet loopt moet je werken, schoffelen, sleuren en nog harder werken. Ik vind dat er dan gewoon te vaak wat lamlendig heen en weer getikt wordt, naief gespeeld wordt en dan een of meerdere goals om de oren krijgen.
Cocu was er blijkbaar nog niet klaar voor (nu ook niet imo) dus dat je dan voor een tussenpaus gaat lijkt me een logische oplossing. Ik weet niet precies over welke strubbelingen je het hebt, dus daar wil ik niets op zeggen. PSV hoopt met Cocu op een zelfde soort wonder als De Boer bij Ajax, maar dat lijkt er niet in te zitten. Na 7 wedstrijden eredivisie er 2 verliezenDaarbij helpt de keuze van de coaches ook de laatste jaren niet echt. Advocaat werd gehaald voor op de korte termijn. Er waren allemaal stribbelingen binnen de selectie maar er werd nooit iets aan gedaan. Advocaat wist toch al dat hij na een jaar weer weg was. Daarna Cocu. Goed dat ze hem een kans hebben gegeven maar na een rampzalig seizoen was ik nooit van zijn leven verder gegaan met hem. Het hele middenveld voetbalt als los zand en de aanval moet het ook hebben van de individuele klasse in plaats van met een idee te voetballen.
Cocu lijkt ook in zijn 2e seizoen niet echt iets te verbeteren. Ze spelen gewoon laf. Laten zich meerdere wedstrijden afjagen door een tegenstander en hopen dan maar dat Depay of Narsingh iets uitslepen.
Nou.. daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ajax is ook zo'n ploeg die wanneer ze afgejaagd worden he-le-maal niets kunnen. Zie wedstrijden tegen PEC, Feyenoord, Utrecht, Ado.. Zodra je Ajax laat voetballen zijn ze bijna niet te verslaan.Die 2 zaken heeft Ajax wel al jaren op orde. Vechten voor de overwinning als het niet loopt (een enkele uitzondering daargelaten dan) en met een idee en goed positiespel een wedstrijd proberen te beheersen. Al gaat dat misschien niet met grootse bravoure of spetterend voetbal. De resultaten zijn er wel al jaren.
[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 30-09-2014 10:02 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
2x op rij verliezen zorgt bij elke topclub voor onrust. Verder kun je die journalistiek van VI niet serieus nemen, ze verzinnen van alles om de kijkcijfers of de dalende oplage wat op te krikken.Rubman schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:39:
Ik vind het bij PSV altijd een beetje een gedoe in mijn ogen.
De nieuwe spelers zijn warm verwelkomd in de groep (en voor het overgrote deel ook bij de supporters/Legioen). Het hele gebeuren wat betreft Rutten en weg ivm slechte start etc. komt vooral vanuit de media. De spelersgroep en voor het overgrote deel het Legioen heeft nog wel vertrouwen in de kwaliteiten van Rutten. (van Geel is toch wel eerder de gebeten hond ivm slecht aankopen afgelopen transferperiode).
Dit zie ik bij PSV absoluut niet terug een sterk vertrouwen in de coach en een hecht team.
Hoe kun jij wat zeggen over de hechtheid van een team? Dat is pure subjectiviteit. Twee keer verliezen in drie wedstrijden kan niet bij een topclub, dat moge duidelijk zijn, maar er wordt zo veel onzin bijgehaald. Puur voetbaltechnisch gezien zijn er belangrijke spelers geblesseerd en worstelt Cocu met hoe dat in te vullen. Het was ook wel erg makkelijk voetballen met Depay die elke wedstrijd kan open breken vanuit het niets. Nogmaals, PSV moet de schade beperken, en als iedereen (vooral Depay) weer fit is hebben ze het team om het verschil te maken.Rubman schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:53:
Bij Feyenoord was/is de situatie toch wel wat heftiger hoor en daar zie je juist dat het team heel hecht is.
De nieuwe spelers zijn warm verwelkomd in de groep (en voor het overgrote deel ook bij de supporters/Legioen). Het hele gebeuren wat betreft Rutten en weg ivm slechte start etc. komt vooral vanuit de media. De spelersgroep en voor het overgrote deel het Legioen heeft nog wel vertrouwen in de kwaliteiten van Rutten. (van Geel is toch wel eerder de gebeten hond ivm slecht aankopen afgelopen transferperiode).
Dit zie ik bij PSV absoluut niet terug een sterk vertrouwen in de coach en een hecht team.
Zo geweldig was de sfeer anders niet bij Feyenoord hoor. Als er niet van Heracles was gewonnen had je die supporters eens moeten horen... Een keer winnen met 4-0 en het lek is boven, scoreboardjournalistiek.Rubman schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:53:
Bij Feyenoord was/is de situatie toch wel wat heftiger hoor en daar zie je juist dat het team heel hecht is.
PSV werd na een prima start de hemel in geprezen en nu verliezen ze een paar keer en wordt gelijk alles en iedereen afgebrand. Zo gaan die dingen in het voetbal. De media is hier de grootste oorzaak van.
Het kan natuurlijk volledig anders liggen, maar dit is puur het idee wat ik er van heb.
De sfeer bij Feijenoord was ook niet helemaal pet natuurlijk, maar binnen de spellers was er wel een sterk vertrouwen te bespeuren in elkaar en de trainer. Dit was ook te zien in het bedanken van de trainer na eindelijk doelpunten bij Go Ahead afgelopen zaterdag.
[ Voor 43% gewijzigd door Rubman op 30-09-2014 11:07 ]
Bij PSV ligt het al jaren aan de vorm van de dag. Hebben ze een goede dag en hebben ze er zin in dan kan Ajax met 4-0 aan de kant geschoven worden (bij wijze van spreke). Is een tegenstander niet spraakmakend genoeg in bijvoorbeeld het rechterrijtje dan kunnen ze daar net zo goed met 4-0 verliezen en met schone kleren het veld af lopen.
Verder denk ik dat het goed is voor het jonge elftal om de broekriem bij een aantal aan te trekken. En dan niet zeggen ''ik ben boos''. Ik doel dan meer op een trainer als Verbeek die wel een visie heeft maar ook de teugels eens goed strak kan trekken als dat nodig is.
En hoezo is de sfeer niet goed bij PSV dan? Ik kijk niet naar VI ofzo, maar lees er ook niets over op voetbalzone/vi.nlRubman schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:03:
Het is ook een observatie mijner zijde, puur uit informatie die je krijgt uit de media en fora etc.
Het kan natuurlijk volledig anders liggen, maar dit is puur het idee wat ik er van heb.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015