[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste
Acties:
  • 203.673 views

Onderwerpen

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:51

Quad

Doof

Maar 9/10 keer wordt de coach als verantwoordelijke gehouden voor de resultaten terwijl de bobos blijven zitten.

Hoewel van Geel de afgelopen jaren prima heeft gedaan heeft hij afgelopen zomer duidelijk gefaald. Ik denk niet dat een andere coach met deze spelers het beter gaat doen. Maar spijtig genoeg voor Fred Rutten kom je daar maar op 1 manier achter..

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-12 14:06

CR1691

Hero of Time

tweaker2010 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:21:
[...]

Wel apart om te zien. Na de wedstrijd tegen Ajax riep iedereen nog dat Feyenoord onterecht verloren had.
En nu is het opeens een triest elftal. Ik vond naast (het gebrek aan) afwerking vooral de inzet matig.
Ja en dat was toch ook onterecht? Wat wil je nou hiermee zeggen? Dit is alweer de vierde nederlaag op rij, een topclub onwaardig. Van Ajax kun je verliezen en de manier waarop was gewoon heel zuur, maar door een club zoals met alle respect GAE mag je je nooit zo laten afbluffen.

PSN: Finally_Chris

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12 21:32

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CR1691 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:23:
[...]
Ja en dat was toch ook onterecht? Wat wil je nou hiermee zeggen? Dit is alweer de vierde nederlaag op rij, een topclub onwaardig. Van Ajax kun je verliezen en de manier waarop was gewoon heel zuur, maar door een club zoals met alle respect GAE mag je je nooit zo laten afbluffen.
Mee eens. Als de trainer ze niet weet te motiveren ligt dat wel degelijk aan de trainer vind ik. Krijg een beetje een Utrecht/ADO gevoel. Ook van die clubs die zich alleen kunnen opladen als Ajax voor de deur staat.

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-12 09:35

Arm1n

Zeven over half twee

Voor het zelfde geld gingen die ballen op de lat tegen Ajax er wel in, had het team vertrouwen, GA verslagen en was het nu groot feest bij Feyenoord met Rutten die met een op papier niet goed elftal toch weet te winnen etc.

Het kan soms raar lopen in het Voetbal

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Arm1n schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:28:
Voor het zelfde geld gingen die ballen op de lat tegen Ajax er wel in, had het team vertrouwen, GA verslagen en was het nu groot feest bij Feyenoord met Rutten die met een op papier niet goed elftal toch weet te winnen etc.

Het kan soms raar lopen in het Voetbal
Nee.

Dit soort dingen golden onder Koeman waar kampioenschappen verloren zijn tegen kleine ploegen, mmet weinig punten verschil. Nu zijn er van de 12 wedstrijden 10 niet gewonnen. Er was dan ook na winst vanavond geen jubelstemming.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43
PWM schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:37:
[...]

Nee.

Dit soort dingen golden onder Koeman waar kampioenschappen verloren zijn tegen kleine ploegen, mmet weinig punten verschil. Nu zijn er van de 12 wedstrijden 10 niet gewonnen. Er was dan ook na winst vanavond geen jubelstemming.
Nouja, als Fey had gewonnen van Ajax en GA deze week, dan waren er vast wel weer berichten over het lek is te boven etc.

Dus ben het wel enigszins met de eerdere opmerking eens, kleine dingetjes kunnen soms best doorslaggevend zijn.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:22
Quad schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:22:
Maar 9/10 keer wordt de coach als verantwoordelijke gehouden voor de resultaten terwijl de bobos blijven zitten.

Hoewel van Geel de afgelopen jaren prima heeft gedaan heeft hij afgelopen zomer duidelijk gefaald. Ik denk niet dat een andere coach met deze spelers het beter gaat doen. Maar spijtig genoeg voor Fred Rutten kom je daar maar op 1 manier achter..
Hoezo prima gedaan. Met het succes van de afgelopen jaren had hij vrijwel niets te maken.
Het succes was te danken aan 2 spitsen en jeugd spelers die goed presteerden. Hij had niets met de jeugd te maken en met de komst van Pelle had hij ook niets te maken.
Bij Guidetti had hij wel een kleine vinger in de pap geloof ik maar ik denk niet dat hij veel over hem wist toen hij hem haalde.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
JustMU schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:18:
[...]
De selectie speelt nog als los zand, maar sorry hoor, als je in de 12e(!) officiele wedstrijd nog 'automatismen' moet gaan inslijpen is er iets goed mis. Daarvoor is de voorbereiding toch voor ?
In de voorbereiding had hij heel veel spelers nog niet. Toornstra, El Ahmadi, Wilkishire, Kazim: bezopen dat die pas in de loop van het seizoen binnen kwamen

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

PWM schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:37:
[...]

Nee.

Toch geloof ik niet dat er veel mensen Rutten graag weg hadden zien gaan bij winst op Ajax. Ook niet dat winst op Ajax opeens Feyenoord kampioen zou maken. En Rutten nu de deur uit doen gaat ook niet veel helpen ben ik bang, ik zou niet weten wie ze als vervanger moeten halen. Misschien van Gaal als hij wordt ontslagen bij Man. United? :+

Wat betreft Koeman, ik kan me nog goed herinneren dat iedereen er een beetje lacherig om deed toen hij samen met Pelle Feyenoord er weer bovenop zou moeten brengen :P

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:16
Arm1n schreef op donderdag 25 september 2014 @ 01:24:
[...]

Toch geloof ik niet dat er veel mensen Rutten graag weg hadden zien gaan bij winst op Ajax. Ook niet dat winst op Ajax opeens Feyenoord kampioen zou maken. En Rutten nu de deur uit doen gaat ook niet veel helpen ben ik bang, ik zou niet weten wie ze als vervanger moeten halen. Misschien van Gaal als hij wordt ontslagen bij Man. United? :+
Tja, ik hoorde op de radio de reactie van Rutte, en hij zei gewoon dat hij vond dat Feyenoord goed had gespeeld.

Ik weet niet welke wedstrijd hij heeft gezien, maar als je tegen GAE één (of geen) kans creëert heb je slecht gespeeld.

Hij zei eigenlijk dat Feyenoord onterecht had verloren. Maar ik vond het volkomen terecht. En als GAE wat scherper was geweest was het 4 tot 5 -0 geweest.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

De kansen stapelden zich best wel op in deze wedstrijd, maar al je er zoveel mist, of recht op de keeper schiet, dan kun je de wedstrijd net zo goed administratief afdoen.

Ik heb in de tweede helft geen kansen meer gezien voor GAE, maar die vrije trap mag er dan ook niet in gaan.

Feyenoord doet zichzelf ernsig tekort met dit soort wedstrijden. Beter zijn, beter spelen, maar de kansen die je krijgt niet verzilveren - dodelijk.

Defensie is overigens eerder het probleem dan de spits. Al mag die er wel een paar meer maken dan tot nu toe.

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 25-09-2014 08:06 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ramzzz schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:05:
Defensie is overigens eerder het probleem dan de spits. Al mag die er wel een paar meer maken dan tot nu toe.
Tja, hoe zwak de verdediging ook is, als je er één meer maakt dan de tegenstander win je de wedstrijd :)

Met alle respect voor Feyenoord, maar wat er voorin loopt is gewoon B-garnituur. Spelers als Toornstra, Schaken en Kazim-Richards zijn aardige spelers voor een team als bijvoorbeeld FC Utrecht, maar dan houdt het toch echt op. Helemaal als spelers Clasie, Vilhena en Boëtius uit vorm zijn. En met Rutten aan het roer heb niet echt vertrouwen dat het binnen enkele wedstrijden om slaat. Ik zie het somber in voor Feyenoord en dat vind ik jammer. Ze waren op de weg terug en dat vond ik voor het Nederlands voetbal en de competitie een goede zaak. De wedstrijd van afgelopen zondag was een wedstrijd op zich, thuis en tegen de aardsrivaal. Dat brengt net dat beetje extra in de ploeg omhoog wat ze doorgaans missen. Met name bij uitwedstrijden.

Ik denk dat Rutten zich de afgelopen weken, en vooral vannacht, behoorlijk achter de oren heeft gekrabd. Het moment van instappen bij Feyenoord kon gewoon niet beroerder. Koeman heeft het uitzonderlijk goed gedaan de afgelopen jaren, echt 120% uit het team geperst. Nu zijn veel sterkhouders vertrokken en staat Rutten aan het roer bij Feyenoord terwijl er alleen middelmatige spelers zijn overgebleven en de verwachtingen juist zijn toegenomen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:08
Rutten mag van mij lekker zn tas pakken. Waardeloos zoals het nu gaat. Er staat geen ploeg die kampioen kan worden, maar ook geen ploeg die kansloos is tegen Willem II, Utrecht of Go Ahead.

De wedstrijden die wel gewonnen werden waren in blessure tijd.

Van Gastel en van Bronkhorst als trainer en assistent. Misschien wil van Hooydonk nog iets voor de club doen.

• D-e-n
  • Nu online
Ik denk overigens niet dat Koeman er het maximale heeft uitgehaald hoor. In spelers als Clasie en Vilhena had best meer rek gezeten in mijn ogen en het pas de laatste maanden geweest dat hij ook succesvol met wat andere systemen is gaan spelen.

Toorrnstra is zeker wel een prima speler voor de top van de eredivisie. Hij lijkt me ook beter dan Immers. Op het middenveld heeft Feyenoord ook geen personele problemen. Dat is zelfs veel sterker dan vorig jaar.

En daar ligt gelijk ook het probleem. Kijk waar al dat geld aan is uitgegeven : niet aan de posities waar mensen zijn vertrokken. Leuk dat je als TD denkt het vertrek van de topscorer, beste rechtsback van de eredivisie en één van de betere verdedigers van het WK intern met wat transfervrije spelers denkt op te kunnen lossen maar dan moet de trainer ook de tijd krijgen om te bouwen.

Hoe lang heeft Rutten de groep nu pas compleet? Een week of twee? Er had veel eerder duidelijkheid gegeven moeten worden. En van Geel had zeker niet moeten roepen dat hij voor de titel wilde gaan. Dat helpt echt niet in zo n proces.

@lekkerboeie86
Van Hooydonk? Laat die lekker weg. Die gast heb ik nog nooit op een voetbal visie kunnen betrappen en met praktisch elk jeugdig talent van Feyenoord heeft hij gezeik gehad, van Kalou tot de Guzman tot van Persie. Die gast is totaal ongeschikt om met jongeren te werken

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 25-09-2014 09:26 ]

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:10
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:14:
Rutten mag van mij lekker zn tas pakken. Waardeloos zoals het nu gaat. Er staat geen ploeg die kampioen kan worden, maar ook geen ploeg die kansloos is tegen Willem II, Utrecht of Go Ahead.

Van Gastel en van Bronkhorst als trainer en assistent. Misschien wil van Hooydonk nog iets voor de club doen.
Graag haal van Hooijdonk snel weg bij Jong Oranje.
Sinds hij daar aan het helpen is verliest Jong Oranje alles. Terwijl ze vorodat hij kwam helpen alles wonnen..
Snel daar weg ga maar bij Feyenoord.

Feyenoord was ook niet kansloos tegen Utrecht, in de eerste helft had het 3-0 moeten staan voor Feyenoord.
Maar in de 2de helft overklaste Utrecht, Feyenoord. Dat had meer te maken met het goede aanvallend spel van Utrecht en met namelijk Tommy Oar.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:49
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:14:

Rutten kreeg pas een team nadat het seizoen al een tijdje bezig was.
Er zijn 3 verdedigers vertrokken, allen basisspelers. Wilkshire en Boularouz zijn de vervangers...
Belangrijkste speler waar het spel op geent was is verkocht en zijn vervanger is Richards. 12 clubs in 12 jaar ofzo. Werd voornamelijk gebruikt als buitenspeler.
De belangrijkste/sterkste versterkingen werden gehaald voor het middenveld. De enige linie waar niemand van waarde vertrokken is.

Hoe kun je in zo'n situatie nou meteen presteren?
Rutten presteert niet goed, verre van. Maar het is te eenzijdig om te denken dat een andere trainer de oplossing is.
Geef die man een kans.

• Railgunner
  • Laatst online: 19-12 16:24
Arm1n schreef op donderdag 25 september 2014 @ 01:24:
Wat betreft Koeman, ik kan me nog goed herinneren dat iedereen er een beetje lacherig om deed toen hij samen met Pelle Feyenoord er weer bovenop zou moeten brengen :P
Koeman was er al een jaar eerder dan Pelle. Koemen kwam in 2011, tegelijk met Guidetti. Guidetti ging na 1 jaar terug naar ManCity, waarna Pelle naar Feyenoord kwam.
Kevinp schreef op donderdag 25 september 2014 @ 07:58:
Tja, ik hoorde op de radio de reactie van Rutte, en hij zei gewoon dat hij vond dat Feyenoord goed had gespeeld.
Best bijzonder dat de premier van Nederland reageerde op een voetbaluitslag! ;) Of bedoel je misschien Rutten?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• JST94
  • Laatst online: 31-07 13:28
Railgunner schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:49:
[...]

Koeman was er al een jaar eerder dan Pelle. Koemen kwam in 2011, tegelijk met Guidetti. Guidetti ging na 1 jaar terug naar ManCity, waarna Pelle naar Feyenoord kwam.

[...]

Best bijzonder dat de premier van Nederland reageerde op een voetbaluitslag! ;) Of bedoel je misschien Rutten?
Het schijnt wel dat Rutte, en niet Rutten een Feyenoord-fan is. Dus wie weet :+

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:18

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Russel88 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:27:
Hoe kun je in zo'n situatie nou meteen presteren? Rutten presteert niet goed, verre van. Maar het is te eenzijdig om te denken dat een andere trainer de oplossing is. Geef die man een kans.
Je mag Rutten weldegelijk dingen aanrekenen... Een nieuwe ploeg, ok. Weinig voorbereidingstijd, ok. Maar dat hoeft niet te betekenen dat zoiets als excuus geldt wanneer je tegen aanzienlijk mindere teams slechte prestaties levert. Die wedstrijd tegen Luhansk, echt, wat de fuck was dat? En wedstrijden tegen Willem II en FC Utrecht. nota bene thuis... Dat je als 'nieuw team' wedstrijden verliest tegen gelijkwaardige ploegen is wellicht nog te verdedigen, maar verliezen tegen teams als Willem II en nu GAE niet. Ook die wedstrijd tegen Luhansk, al heb je 7 nieuwe spelers, die moet je gewoon moeiteloos kunnen winnen.

In een wedstrijd tegen Ajax laten ze zien dat ze weldegelijk kunnen voetballen. Maar klaarblijkelijk moeten er externe prikkels zijn om het team te motiveren. Als die er niet zijn dan gaan ze gewoon de bietenbrug op. En dat mag je een trainer zeker aanrekenen. Elke ploeg heeft wel eens een off-day, maar daar is hier geen sprake van. Het probleem bij Feyenoord zit dieper. Je zou bijna denken dat Rutten niet krachtig genoeg is om dit team goed neer te zetten en te motiveren tegen mindere tegenstanders.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• JST94
Ik snap niet dat dit zo'n groot 'nieuws' is. Dit is toch bij iedere voetbalclub? Alleen omdat nou iemand van regie dit gaat verspreiden is het zo belangrijk?

Gelukkig is diegene die dit verspreid gestraft, nu nog hopen in de zin van ontslagen.

• T-MOB
  • Laatst online: 20-12 13:24
Het is nieuws omdat het om een leraar gaat, en omdat hij is herkend door zijn leerlingen. Zo'n man heeft een voorbeeldfunctie en als dan op film staat dat je voor Feyenoord bent... :+

Regeren is vooruitschuiven

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Han schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:08:
[...]
Het probleem bij Feyenoord zit dieper. Je zou bijna denken dat Rutten niet krachtig genoeg is om dit team goed neer te zetten en te motiveren tegen mindere tegenstanders.
Dat dus inderdaad. Ik heb Rutten altijd al een weinig daadkrachtig persoon gevonden en vind hem totaal niet passen bij een club als Feyenoord waar na het vertrek van Koeman zoveel druk ligt en de spelers ook niet weten waar ze aan toe zijn.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
T-MOB schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:14:
Het is nieuws omdat het om een leraar gaat, en omdat hij is herkend door zijn leerlingen. Zo'n man heeft een voorbeeldfunctie en als dan op film staat dat je voor Feyenoord bent... :+
maar goed dat ik niet net koffie in mijn mond had hahaha

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:01
Han schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:08:
In een wedstrijd tegen Ajax laten ze zien dat ze weldegelijk kunnen voetballen. Maar klaarblijkelijk moeten er externe prikkels zijn om het team te motiveren. Als die er niet zijn dan gaan ze gewoon de bietenbrug op. En dat mag je een trainer zeker aanrekenen. Elke ploeg heeft wel eens een off-day, maar daar is hier geen sprake van. Het probleem bij Feyenoord zit dieper. Je zou bijna denken dat Rutten niet krachtig genoeg is om dit team goed neer te zetten en te motiveren tegen mindere tegenstanders.
Nogmaals, het heeft niets met inzet of motivatie te maken, maar alles met vertrouwen. Er zijn op het moment teveel "als" momentjes die allemaal verkeerd vallen daardoor gaan ze steeds slechter voetballen. Gisteren is er ook weer hard gewerkt. GEA had natuurlijk een droomstart en kreeg logischerwijs daarna ook vleugels, itt Ajax wat alleen maar dacht aan tijdrekken en de tegenstander het voetbal onmogelijk maken bleef GAE voetballen.

1 moment, waar een bal binnenkant paal erin in plaats binnenkant paal eruit gaat, dat is wat de ploeg nodig heeft. Vertrouwen, ipv het idee dat wat je ook doet en hoe goed je ook speelt de bal er toch niet in wil. Een keer een scheidsrechter die zoals gisteren weer op dubieuze wijze een rode kaart achterwege laat en een doelpunt afkeurt maakt helpt het vertrouwen ook niet.

Verdedigend staat het gewoon vrij goed. Sevilla, Ajax en GAE scoorden allen alleen uit spelhervattingen, waarvan er 2 onhoudbaar waren, 1 (over) randje buitenspel en 1 heel ongelukkig van richting veranderd wordt (en 1 grove dekkingsfout, oke dat wel, maar dat is over 3 verloren wedstrijden op rij). Dat is best een basis waarmee we verder kunnen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• JST94
Feyenoord heeft plannen om De Kuip uit te breiden en hoopt over een paar jaar in een compleet vernieuwd stadion zijn thuiswedstrijden te kunnen afwerken. Architect Rein Jansma heeft van bouwgigant BAM de opdracht gekregen het vernieuwde stadion te ontwerpen, maar de supporters moeten volgens Erick van Egeraat niet al te hoge verwachtingen hebben.

Van Egeraat is een van de architecten die de klus misliep en is niet erg te spreken over het werk van zijn collega's. "Schrijf maar op: daar komt gegarandeerd een kutgebouw uit", zegt hij in Quote. "Een architect van minder dan middelmatige kwaliteit krijgt nu de klus." Volgens Van Egeraat is dit het resultaat van vriendjespolitiek.

"Omdat hij niet te lastig is, genoegen neemt met het honorarium, niet te veel zeurt of met de bullshit naar buiten treedt", legt de architect uit. "Maar je krijgt nu gewoon iemand die mijn voorstel voor de Kuip omzet in een foeilelijke verbouwing. Ik ben natuurlijk streng en veeleisend, dat is niet voor alle betrokkenen en financiers interessant."
Volgens mij is Van Egeraat gefrustreerd dat hij niet gekozen is.. 8)7

• Russel88
  • Laatst online: 18:49
JustMU schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:55:
[...]

Haha. Wel mooi om te lezen hoe gefrustreerd hij nog is.

• JST94
Russel88 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:03:
[...]

Haha. Wel mooi om te lezen hoe gefrustreerd hij nog is.
Inderdaad, hij krijgt de klus niet, dus het word meteen een kutgebouw? 8)7

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Die architect Rein Jansma heeft toch ook het stadion van AZ ontworpen? Lijkt me niet iemand zonder ervaring.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

:O

Welkom in de wondere wereld van de architect.

Beschamend infantiel moddergooien, laster, verdachtmakingen en overig 'toujours les autres' van laag allooi en pure, onverdunde kinnesinne is daar aan de orde van de dag.

Hoe hoger in de ivoren toren, hoe harder je anderen mag afbranden, afzagen boven de enkels.

Behalve als het een zogenaamde 'rockstar-architect' is, want die kan nooit iets fout doen, natuurlijk - je zou eens een baan mislopen op een gerenommeerd bureau, omdat je daar ooit eens een vorm van commentaar op hebt gehad... De werkloze architect is momenteel niet zonder reden ongeveer de meest voorkomende werkloze hoogopgeleide op de arbeidsmarkt...

Wat rest is je verweren in de rechtzaal, want waar ze ook erg goed in zijn: rechtzaken tegen elkaar starten.

/kutvolk

* Ramzzz werkt zelf op een architectenbureau, en leest nogal eens iets op architectuurfora en overige architectuur-gerelateerde sites.

Absurditeit ten top, en vooral omdat hij zelf niet mag bouwen, is elk alternatief uiteraard volkomen kut. Van Egeraat heeft zelf een berg boter op het hoofd waar de honden geen brood van (in casu: mee) lusten. Waaronder zijn bureau laten klappen, na faillissement mensen op straat dumpen, en vrolijk verder gaan.

De man wordt opgehemeld door zijn vazallen, die hem zonder uitzondering constant kritiekloos de hemel in prijzen, maar zal zelf anderen het brood in de mond eens gunnen... :r

Brrrr...

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 25-09-2014 12:57 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:30

Player1S

Probably out in the dark

Vraag me alleen af hoe ze dat willen gaan doen.

Zo'n verbouwing doe je niet eventjes in de zomer. Uitwijken naar Excelsior of Sparta kan ook niet. Veels te klein.

Bij Twente werd toen een ring erbij gebouwd met lading prefab en daar kwamen ze al bijna in de knoei en moesten een dag ervoor de supporters nog massaal helpen de stoeltjes plaatsen.
De kuip verbouwen lijkt me toch een veel grotere onderneming.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Het grootste probleem bij Feyenoord nu is scorend vermogen, in potentie staat er het beste middenveld van de eredivisie. het grote punt met dit middenveld is dat zowel Clasie, Vilhena als El-Ahmadi geen scorende spelers zijn. Dan blijft een Toornstra over als scorende middenvelder.

Daarachter staan jonge of (te) oude verdedigers, hoewel zowel Kongolo als Van Beek te boek staan als talenten zijn ze beiden nog erg jong en zullen derhalve echt nog wel fouten maken en verkeerde posities kiezen. Dit komt meer naar voren als gedurende een wedstrijd dingen niet lukken (scoren, pases, etc.) wat direct effect heeft op het spelen van alle spelers. Wilkshire is een verdediger ala Janmaat, komt goed op maar laat verdedigend nog wel eens wat vallen. Nelom zal ik het maar niet over hebben, die vind ik echt het niveau niet halen.

Het grootste probleem is de voorhoede Te vrede haalt het niveau niet (Is niet balvast genoeg, en scoort alleen met voorzetten op maat als echt diepe spits) Manu is in potentie erg gevaarlijk en komt ook steevast dreiging van uit, maar verliest door gedrevenheid ook nog wel een stukje scherpte, Boëtius is zeer uit vorm en kan enkel vanuit zijn rechterbeen spelen wat aan de linkerkant niet werkt als je geen man kan paseren. Schaken houdt een hoger tempo nog maar kort vol en spaart zichzelf om langer te kunnen spelen resulterend in slappe voorzetten, vastlopen bij spelers en domme overtredingen (altijd het handje om iemand neer te halen) als hij een speler kwijt is. Kazim heeft in zijn carrière weinig gescoord en is nog te bezien of het een goede spits is.

Dan rest de vraag waar zijn een duur aangekochte Bilal en een jeugd talent Achabar om op de vleugels en in de spits te voetballen?

Van Geel heeft in de transferperiode wel degelijk gefaald met het niet behalen van een degelijke spits ala Guidetti die gewoon wekelijks scoort bij Celtic. of een Zapata die het ook erg goed doet. Vast blijven houden aan Bas Dost was hierbij een groot probleem gezien deze jongen niet graag naar Feyenoord wou en een te hoog salaris heeft.
Rutten is niet aan te rekenen dat hij moet werken met een team zonder echte spits wat nog niet goed op elkaar is ingespeeld. Wel aan te rekenen is de drive die ze soms niet op lijken te kunnen brengen of het volslagen terugvallen op een moment dat er een tegendoelpunt valt.

Ik ben van mening dat het voornamelijk van Geel is die gefaald heeft en dat Rutten nog steeds een kans moet krijgen al is dat niet te lang meer want zijn gestotter en gehaspel op de tv wordt je ook wel een beetje moet van. Feyenoord zou wat dat betreft beter af zijn met een trainer die een sterke persoonlijkheid heeft. De periode Verbeek wordt niet als positief gezien maar denk dat die met een jong team een stuk beter zal presteren dan het team destijds wat voornamelijk uit oudere spelers bestond.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Gynnad
  • Laatst online: 19:09
JustMU schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:55:
[...]

Volgens Van Egeraat had Architect Rein Jansma niet te veel eisen, zijn enige eis is dat iedereen met een soort gelijk klappertje moet gaan zitten als bij AZ omdat dat akoestisch zo mooi klinkt.. :+

Maar even serieus, het lijkt me voor die 'Egeraat' ook niet echt slim om je zo openlijk te uiten, haal je niet bepaald meer opdrachten mee binnen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:14

Niku

Alagaesii

Gynnad schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:00:
[...]
Maar even serieus, het lijkt me voor die 'Egeraat' ook niet echt slim om je zo openlijk te uiten, haal je niet bepaald meer opdrachten mee binnen..
Dit. Wat dom.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Rubman schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:59:
Het grootste probleem bij Feyenoord nu is scorend vermogen, in potentie staat er het beste middenveld van de eredivisie. het grote punt met dit middenveld is dat zowel Clasie, Vilhena als El-Ahmadi geen scorende spelers zijn. Dan blijft een Toornstra over als scorende middenvelder.
In dat kader, ik las laatst een artikel in de Volkskrant, getiteld "Jordy Clasie is de koning van kansloze doelpogingen", waarin zijn verbluffende ineffectiviteit bij pogingen op doel werd belicht. :+

Klassementje:

Rang Speler Team Schoten Kans Schoten
1 Jordy Clasie Feyenoord 15 3.3%

[...]
Er is 'de gewone wereld', en er is 'de wereld waarin de rockstar-architect leeft'.

Die twee zijn echt niet met elkaar te vergelijken, verdiep je er maar eens in - als je van beerputten houdt. :X

[ Voor 57% gewijzigd door Ramzzz op 25-09-2014 13:06 ]

• JST94
Ramzzz schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:03:
[...]

In dat kader, ik las laatst een artikel in de Volkskrant, getiteld "Jordy Clasie is de koning van kansloze doelpogingen", waarin zijn verbluffende ineffectiviteit bij pogingen op doel werd belicht. :+

Klassementje:

Dat is altijd al te zien bij Clasie, passen kan hij als de beste. Maar een fatsoenlijk schot lossen op goal zit er kennelijk niet in. Ik heb altijd het gevoel dat Clasie zijn ogen maar dicht doet en een poeier tegen die bal aangeeft(en dan hopen dat hij er mooi invliegt).

Bij El Ahmadi ligt het anders, die kan wel schieten, maar die kan gewoon geen kracht geven aan een bal heb ik het idee. :9

Vilhena heeft een redelijke traptechniek, maar hij doet veels, en veels te weinig ermee heb ik het idee.

Toornstra is de enige scorende middenvelder bij Feyenoord, al moet hij het ook nog maar bewijzen. :)

Is naar mijn mening ook een van de grootste zwaktes van Feyenoord de afgelopen seizoenen, het scorend vermogen van de spelers (Op Pelle en Guidetti na) is het gewoon slecht, heel slecht.

• T-MOB
[...]

Klassementje:

Die auteur snapt weinig van statistiek. Wat hij heeft berekend is de gemiddelde kans op een doelpunt door een gemiddelde eredivisiespeler (die een poging doet van deze afstand) vanaf de afstand waarop Clasie schoot. Dat zegt weinig over de kwaliteit van Clasie. ALs Clasie 1 keer heeft gescoord van buiten de 16 zou zijn succespercentage 6.7% zijn, dubbel zo effectief dus als de gemiddelde schutter. Ware het niet dat je veel te weinig metingen hebt om toeval uit te sluiten...

• Niku

Niku

Alagaesii

[...]

Die twee zijn echt niet met elkaar te vergelijken, verdiep je er maar eens in - als je van beerputten houdt. :X
Mwoa, nee dankje :p

• JST94
Ajax maakte woensdag gehakt van JOS Watergraafsmeer (0-9) en hoort donderdagavond wie de volgende tegenstander in de KNVB Beker zal worden. Mocht er bij de loting een uitwedstrijd uitrollen voor de Amsterdammers, dan mogen zij geen supporters meenemen. Die straf heeft de KNVB Ajax opgelegd naar aanleiding van de ongeregeldheden in de bekerfinale van vorig seizoen.
Te zwaar, te licht? Wat vinden jullie?

Ik zelf weet het niet echt, natuurlijk moet er een straf zijn. Maar Ajax kan hier zelf niks aan doen natuurlijk. Naar mijn mening zou een fikse geldboete meer op zijn plaats zijn (En dat Ajax deze gaat verhalen op de supporters die hier aan hebben 'meegeholpen').

Ik lees net een tweet van de KNVB dat Ajax het voorstel heeft geaccepteerd. Mocht Ajax de finale halen met tot die tijd alleen thuiswedstrijden, dan geldt de straf voor de finale.

[ Voor 11% gewijzigd door JST94 op 25-09-2014 14:10 ]

• Niku

Niku

Alagaesii

JustMU schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:08:
[...]

Ik zelf weet het niet echt, natuurlijk moet er een straf zijn. Maar Ajax kan hier zelf niks aan doen natuurlijk. Naar mijn mening zou een fikse geldboete meer op zijn plaats zijn (En dat Ajax deze gaat verhalen op de supporters die hier aan hebben 'meegeholpen').
Ik dacht dat die geldboete er al lang geweest was?

• JST94
Niku schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:11:
[...]

Ik dacht dat die geldboete er al lang geweest was?
Die 'geldboete' was een schadevergoeding voor Feyenoord. Dit is een straf vanwege het incident.

• Gynnad
  • Laatst online: 19:09
[...]

Ik lees net een tweet van de KNVB dat Ajax het voorstel heeft geaccepteerd. Mocht Ajax de finale halen met tot die tijd alleen thuiswedstrijden, dan geldt de straf voor de finale.
Aan dat laatste heb je ook niets, omdat het in de praktijk dan toch weer niet gebeurd. Vaak zijn het mensen met een uitkering/een mindere baan die het geld niet hebben. Wat ze veel beter kunnen doen is werkstraffen + stadionverboden opleggen waarbij deze wel goed nageleefd moeten worden. Waarbij ze in het eerste jaar bijvoorbeeld elke wedstrijd van Ajax in de 40e minuut op het bureau moeten melden in de buurt waar ze wonen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Gynnad schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:12:
[...]

Aan dat laatste heb je ook niets, omdat het in de praktijk dan toch weer niet gebeurd. Vaak zijn het mensen met een uitkering/een mindere baan die het geld niet hebben. Wat ze veel beter kunnen doen is werkstraffen + stadionverboden opleggen waarbij deze wel goed nageleefd moeten worden. Waarbij ze in het eerste jaar bijvoorbeeld elke wedstrijd van Ajax in de 40e minuut op het bureau moeten melden in de buurt waar ze wonen.
Bij voorkeur ergens op anderhalf uur afstand, kunnen ze voor en na de wedstrijd niet vervelend zijn. Vervoer op eigen kosten natuurlijk. En na twee keer verzuim bij Den Helder de grens over :+

[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 25-09-2014 14:13 ]

XXXVI

• Niku

Niku

Alagaesii

JustMU schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:12:
[...]

Die 'geldboete' was een schadevergoeding voor Feyenoord. Dit is een straf vanwege het incident.
Dan vind ik het wel erg laat. Hoezo mag de eerste uitwedstrijd wel met supporters en de tweede niet? Die straf had toch een week na het incident al bekend moeten zijn bij wijze van spreken.

• JST94
Niku schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:13:
[...]

Dan vind ik het wel erg laat. Hoezo mag de eerste uitwedstrijd wel met supporters en de tweede niet? Die straf had toch een week na het incident al bekend moeten zijn bij wijze van spreken.
Lijkt mij ook, ze hebben er 5(!) maanden over gedaan om deze straf te bepalen. Dat je een straf de week erna nog niet hebt okè, maar 5(!) maanden? Dat is naar mijn mening wel heel erg lang.

• Kevinp
Ongeacht de straf vind niemand het vreemd dat deze NU pas wordt uitgesproken, dat had toch al 3 maanden geleden moeten gebeuren....

Het lijkt wel haast of ze deze loting al kende. Want wanneer je in Amsterdam uit geen supporters mee mag nemen komen ze toch lekker van de thuisclub :) :P.

[ Voor 37% gewijzigd door Kevinp op 25-09-2014 14:21 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zolang de clubs zich niet duidelijk afzetten van het tuig, zal het door blijven gaan. De clubs moeten gewoon het leven van die "fans" onmogelijk maken, iets als vak 410 (en hoe het ook heet bij andere clubs) moet je gewoon het stadion uitkrijgen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• JST94
gambieter schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:22:
Zolang de clubs zich niet duidelijk afzetten van het tuig, zal het door blijven gaan. De clubs moeten gewoon het leven van die "fans" onmogelijk maken, iets als vak 410 (en hoe het ook heet bij andere clubs) moet je gewoon het stadion uitkrijgen.
Als de sfeergroepen het stadion niet meer inmogen zullen er weinig mensen nog naar het voetbal gaan. Stel je zou alle groepen uit de Kuip halen omdat dat 'tuig' is, dan zal ik zelf niet meer eens de moeite nemen om een seizoenskaart te halen. Ik ga naar het voetballen vanwege de sfeer, als je vervolgens 50.000 90 minuten lang stil op hun stoeltje naar het voetbal ziet kijken dan is er weinig meer aan.

Sfeergroepen in een stadion zijn okè, alleen de 'acties' die soms uitgevoerd worden niet.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kevinp schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:20:
Ongeacht de straf vind niemand het vreemd dat deze NU pas wordt uitgesproken, dat had toch al 3 maanden geleden moeten gebeuren....

Het lijkt wel haast of ze deze loting al kende. Want wanneer je in Amsterdam uit geen supporters mee mag nemen komen ze toch lekker van de thuisclub :) :P.
Dat op de eerste plaats. Hoe moeilijk kan het zijn om een consequentie te hangen aan het twee maal stil laten leggen van een wedstrijd door het publiek van ploeg X.

Hadden ze dit een maand na de bekerfinale uitgesproken had men de wedstrijd tegen JOS moeten missen, had JOS op eigen terrein (?) kunnen spelen.

Echter blijft het een erg lichte straf. Het effect hiervan is minimaal mochten ze tegen een kleine club loten. Het nadeel hiervan is eveneens dat ze moeilijk een volgende club alsnog hard kunnen aanpakken. Je schept op deze manier een precedent dat je klaarblijkelijk voor een schadevergoeding, wat negatieve publiciteit, en een uitwedstrijd zonder publiek zo veel vuurwerk op het veld mag gooien dat een wedstrijd stil moeten worden gelegd, en dat tot twee maal toe.
JustMU schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:25:
Als de sfeergroepen het stadion niet meer inmogen zullen er weinig mensen nog naar het voetbal gaan. Stel je zou alle groepen uit de Kuip halen omdat dat 'tuig' is, dan zal ik zelf niet meer eens de moeite nemen om een seizoenskaart te halen. Ik ga naar het voetballen vanwege de sfeer, als je vervolgens 50.000 90 minuten lang stil op hun stoeltje naar het voetbal ziet kijken dan is er weinig meer aan.

Sfeergroepen in een stadion zijn okè, alleen de 'acties' die soms uitgevoerd worden niet.
Deze specifieke sfeergroep is in mijn ogen ongewenst, de overige kunnen blijven doen wat ze momenteel doen. Je moet men niet binnen houden omdat ze voor "sfeer" zorgen. Die sfeergroepen dienen zich net zo goed aan de geldende regels te houden.

Als club zou je er ook voor moeten gaan om de veroorzakers te weren uit je stadion, zij zorgen op deze manier voor ontzettend veel negatieve publiciteit en niet enkel voor Ajax maar ook voor overige sfeergroepen. De gemiddelde voetbalsupporter wordt aangekeken voor de acties van een paar, waar deze paar negatieve groepen het beeld voor de rest schetst.

Zij horen er niet bij, nu niet en in mijn ogen nooit niet. Voetbal is niet alleen voor woeste, sterke mannen maar ook voor moeders de vrouw en haar twee kinderen die eens een keer een wedstrijd willen zien. Dit wordt met de jaren gelukkig steeds toegankelijker, laten we dat houden zo. Tijden van hooligans moeten we in het verleden houden, niet in het heden of de toekomst herintroduceren.

Hier heeft de club, en de eredivisie (en onderliggende divisies in mindere mate) ook een grote rol in. Spreek met je supporters af wat er mag, kan en hoe ze elkaar zo goed mogelijk kunnen faciliteren. Ze zijn er voor elkaar, niet tegen elkaar.
Gaat het een wedstrijd mis en keur de wedstrijd erop als club zijnde alle sfeeracties af. Directe consequenties en niet lange uitstel. Leg dit uit naar je publiek en hopelijk snapt het "doorgesnoven" volk het eens.

[ Voor 47% gewijzigd door Napo op 25-09-2014 14:31 ]

• T-MOB
Volgens mij werkt het alleen als je de volgende ronde tegen een club speelt waar een clubcard van bestaat. Tegen amateurs kun je nooit controleren of een supporter niet ook voor Ajax is. En dan nog, bij een club als J.O.S. waren zelfs spelers met een seizoenskaart van Ajax. Ga je die dan weigeren?

J.O.S had trouwens sowieso niet op eigen terrein gespeeld, dat ging namelijk om de verlichting die niet toereikend was om een televisie-uitzending te doen. En het belangrijkste aan het huidige voetbal is dat FOX veel geld kan verdienen...

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:04

St@m

@ Your Service

[...]

Lol, ik ga juist naar het stadion voor het voetbal :D Ik zit over het algemeen 90 minuten op mijn stoeltje voetbal te kijken. Tuurlijk, wat zingen e.d. bevorderd de sfeer, maar daar heb je niet persé dat opgeschoten en doorgesnoven tuig voor nodig (en volgens mij gaat het om die mensen, en niet de mensen die een liedje zingen of de club toejuichen).

En ja, er is veel doorgesnoven tuig dat liedjes zingt en de club toejuicht, maar niet iedereen die liedjes zingt en de club toejuicht is doorgesnoven tuig.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Railgunner schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:49:
[...]

Je hebt gelijk, m'n geheugen liet me even in de steek. Kan me nog wel herinneren dat men sceptisch was bij zijn komst. Uiteindelijk erg goed gedaan, ik had hem ook graag gezien bij oranje ipv Hiddink. Deze woorden neem ik uiteraard terug als we Europees kampioen worden :+

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Ik moet nog maar eens zien of de KNVB dan wel voet bij stuk houd. Je kunt natuurlijk niet die arme onschuldige supporters straffen voor de daden van een enkeling he....
Of dat lossen ze wel op met verwarmde balletjes. :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sfeergroepen? Wat een dooddoener. Wat die gasten doen heeft niets met sfeer te maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JustMU schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:15:
[...]

Lijkt mij ook, ze hebben er 5(!) maanden over gedaan om deze straf te bepalen. Dat je een straf de week erna nog niet hebt okè, maar 5(!) maanden? Dat is naar mijn mening wel heel erg lang.
van ajax netwerk:
Het strafrechtelijk onderzoek van het Openbaar Ministerie had, zoals gebruikelijk, voorrang. De looptijd van het strafrechtelijk onderzoek heeft zodoende invloed gehad op het moment dat de aanklager betaald voetbal een uitspraak kon doen.

• Niku

Niku

Alagaesii

Nou, uit de opstelling van PSV spreekt weinig ambitie.

• Napo
  • Niet online
En dat hadden ze niet vooraf kunnen communiceren?
Niku schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:54:
Want?

[ Voor 30% gewijzigd door Napo op 25-09-2014 20:17 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:29

Vos

AFCA

Niku schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:54:
Pasveer; Arias, Bruma, Isimat; Willems; Maher, Ritzmaier, Hendrix; Narsingh, Locadia en Jozefzoon

Vind het wel meevallen.

• Niku

Niku

Alagaesii

Vos schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:17:
[...]
Pasveer; Arias, Bruma, Isimat; Willems; Maher, Ritzmaier, Hendrix; Narsingh, Locadia en Jozefzoon

Vind het wel meevallen.
Geen Zoet, Rekik, Wijnaldum en De Jong (laatste is dan niet fit). Zo'n beetje de hele as staat er niet.

• Napo
  • Niet online
Niku schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:38:
[...]

Geen Zoet, Rekik, Wijnaldum en De Jong (laatste is dan niet fit). Zo'n beetje de hele as staat er niet.
Tweede keeper in de beker is redelijk standaard.
Arias weer in het veld ipv Brenet waarin nu de betere in het veld staat
Geen rekik maar Isimat is wel een aparte keuze, had hem in de plaats van RCV verwacht
één middenvelder vervangen kan ook wel, zeker als Ritzmaier de laatste wedstrijd al voor hem inviel
Locaida voor De Jong kan ook nog wel, heeft in dezen genoeg in de spits gespeeld ;)

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:04

St@m

@ Your Service

Goede goal zeg van Willems! Mooie actie, schitterend!

Edit: De Jong is gewoon niet fit.
Edit2: In dit tempo wordt het 10-0 :+

Edit3: Nou, dat zal het wel niet worden.. maar goed, dit is natuurlijk wel hoe je je overwicht uitspeelt.. het regent kansen. Zijn nu al niet meer op 1 hand te tellen.
En daar is de 2-0

[ Voor 84% gewijzigd door St@m op 25-09-2014 21:03 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Niku

Niku

Alagaesii

Tweede minuut, mooie goal Willems!

• Niku

Niku

Alagaesii

2-0, PSV walst ook echt over Utrecht heen.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Utrecht speelt ook echt alsof ze willen winnen... Het wordt PSV wel erg makkelijk gemaakt zo ;w

• Quad

Quad

Doof

Wat doet die speler van Utrecht nou.

Even z'n jongeheer recht leggen oid. :')

[ Voor 37% gewijzigd door Quad op 25-09-2014 21:30 ]

nggyu nglyd

Verwijderd

tweaker2010 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:14:
Utrecht speelt ook echt alsof ze willen winnen... Het wordt PSV wel erg makkelijk gemaakt zo ;w
Wacht maar tot Utrecht tegen Ajax mag, dan kunnen ze ineens wel gas geven :+

• Niku

Niku

Alagaesii

Wedstrijd is wel behoorlijk saai geworden nu.

En De Jong schijnt zondag ook niet mee te kunnen doen, het loopt wel op bij PSV nu: Depay, Guardado, Hiljemark en De Jong geblesseerd.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:39:
[...]
Wacht maar tot Utrecht tegen Ajax mag, dan kunnen ze ineens wel gas geven :+
Dat denk ik ook ja.

@Niku: Depay traint toch al weer mee?

• Niku

Niku

Alagaesii

tweaker2010 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:33:
[...]

Dat denk ik ook ja.

@Niku: Depay traint toch al weer mee?
Staat weer op het veld, traint nog niet mee. Depay wordt pas over weken terug verwacht.

• JST94
Ajax dus naar Urk toe, zonder fans.

Enig idee hoe dit te controleren is, want bij Urk zullen ze geen clubkaart regeling hebben neem ik aan. Bij die clubs zijn kaarten vaak op vrije verkoop.

Go Ahead tegen Twente, lijkt me wel een mooie spannende wedstrijd :9
Willem van Hanegem is klaar met Martin van Geel. De technisch directeur van Feyenoord zei dat de sportieve crisis van de club hem en de club niet aan te rekenen valt en dat men simpelweg geduld moet hebben, voordat het begint te lopen. Van Hanegem wijst er echter op dat er wel degelijk wat mis is met het transferbeleid van Van Geel. "Al die aanwinsten zijn leuk en aardig, maar het ging om een spits", zegt de kritische clubicoon in gesprek met het Algemeen Dagblad.
Volgens mij is WvH ook klaar met Feyenoord omdat hij geen officiele functie kreeg binnen de club. Logisch natuurlijk, ze houden niet zo van kritiek in het Maasgebouw. 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door JST94 op 26-09-2014 09:01 ]

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
JustMU schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 08:26:
Ajax dus naar Urk toe, zonder fans.
Wat een straf he? en dat tegen een amateur club! Een echte straf was een wedstrijd zonder THUIS publiek. In het stadion van Urk gaan volgens mij minder mensen als er normaal met een uitwedstrijd meegaan.

• JST94
rikoos schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:08:
[...]

Wat een straf he? en dat tegen een amateur club! Een echte straf was een wedstrijd zonder THUIS publiek. In het stadion van Urk gaan volgens mij minder mensen als er normaal met een uitwedstrijd meegaan.
Ach, de KNVB is sowieso krom naar mijn mening. Ze hanteren rare maatstaven vind ik.

Voorbeeld:
Situatie 1:
Ajax moet definitief de eerstvolgende uitwedstrijd in de KNVB-beker zonder eigen publiek spelen. De club accepteerde de door de KNVB voorgestelde straf naar aanleiding van het vuurwerkincident tijdens de bekerfinale van eerder dit jaar. Als Ajax zonder uitwedstrijden te spelen de finale bereikt, geldt de straf voor dat duel. Zelfs als Ajax officieel de thuisploeg is.
Bron: Nieuws.nl

Situatie 2:
breda – De tuchtcommissie van de KNVB heeft NAC een thuiswedstrijd zonder publiek opgelegd. De straf volgt naar aanleiding van het afsteken van vuurwerk tijdens de gewonnen bekerwedstrijd thuis tegen FC Groningen op 21 januari. Ook moet de Brabantse club een boete van 15.000 euro betalen. NAC vindt de straf buiten proportie. „Er was geen enkele vorm van agressie in het geding”, staat er te lezen op de website. Ook heeft de club een vuurwerkconvenant gesloten met de supporters om herhaling te voorkomen. NAC heeft vier werkdagen de tijd om in beroep te gaan.
Bron: Trouw.

Het vuurwerkincident bij de bekerfinale vond ik vele malen erger dan het vuurwerkincident bij NAC, maar ik vind dat NAC hier toch een zwaardere straf krijgt toegewezen dan Ajax.

Maar dat ter zijde, hoe wil je gaan controleren of er geen Ajacieden naar de wedstrijd in Urk gaan? Ik denk dat die wedstrijd gewoon vrije-verkoop is..

[ Voor 3% gewijzigd door JST94 op 26-09-2014 10:18 ]

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dit is een typische KNVB maatregel waarbij Ajax op structurele wijze het handje boven het hoofd gehouden wordt en andere clubs reguliere (zwaardere) straffen opgelegd krijgen.
Het bestuur van de KNVB is voor het merendeel gerelateerd aan Ajax of haar bestuursleden wat deze situaties alleen maar op de hand werkt.

Een voorbeeld van een straf die een andere club had kunnen krijgen bij eenzelfde incident (namelijk brandende voorwerpen gooien naar een speler en een stadion gedeeltelijk vernielen) was uitsluiting van de KNVB beker voor een X periode.
Als deze straf over het algemeen te zwaar wordt bevonden zou een straf zoals eerder genoemd namelijk thuis spelen zonder publiek een betere en meer gerechtigde straf zijn, evenals het spelen zonder uitpubliek bij een wedstrijd met stadioncontrole, DWZ tegen een eredivisie-ganger of een club met seizoenskaarthouders.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:08
JustMU schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:17:
et vuurwerkincident bij de bekerfinale vond ik vele malen erger dan het vuurwerkincident bij NAC, maar ik vind dat NAC hier toch een zwaardere straf krijgt toegewezen dan Ajax.
De straf van NAC is zwaarder omdat zij als thuisspelende club verantwoordelijk waren voor het veiligheidsbeleid, dus een straf voor nalatigheid en voor misdraging van supporters. Bij Ajax enkel voor het laatste en dan kiest men voor een uit-wedstrijd zodat enkel de supporters gestraft worden en niet de club die recettes misloopt terwijl ze geen mogelijkheid hadden om het incident te voorkomen.

• JST94
Sempy schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:11:
[...]

De straf van NAC is zwaarder omdat zij als thuisspelende club verantwoordelijk waren voor het veiligheidsbeleid, dus een straf voor nalatigheid en voor misdraging van supporters. Bij Ajax enkel voor het laatste en dan kiest men voor een uit-wedstrijd zodat enkel de supporters gestraft worden en niet de club die recettes misloopt terwijl ze geen mogelijkheid hadden om het incident te voorkomen.
Kan Ajax er niks aan doen nee?
“Ooggetuigen zeggen dat er niet goed werd gefouilleerd, omdat er chaos ontstond toen de supporters de bussen instapten. Daarbij zouden mensen tegen hekken zijn gedrukt”, legt de omroep maandag uit.
Een ooggetuige zegt dat er zeker vijftig supporters over de hekken klommen en dat zij dus niet werden gefouilleerd. De stewards raakten in paniek toen er vanuit de massa wachtenden werd gejoeld en geschreeuwd en begonnen minder nauwkeurig te fouilleren. Bij aankomst in De Kuip werd evenmin grondig gefouilleerd. “Ik heb in de rij bij De Kuip naast me iemand zakjes speed in haar schoenen zien stoppen. Dat fouilleren daar was helemaal een lachertje”, zegt een ooggetuige. Ajax gaat maandag de camerabeelden bekijken.
Bron: Voetbalzone.

Natuurlijk kan Ajax hier iets aan doen, hier word gewoon hopeloos gefaald door de stewards.

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 22:23
Rubman schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:35:
Dit is een typische KNVB maatregel waarbij Ajax op structurele wijze het handje boven het hoofd gehouden wordt en andere clubs reguliere (zwaardere) straffen opgelegd krijgen.
Het bestuur van de KNVB is voor het merendeel gerelateerd aan Ajax of haar bestuursleden wat deze situaties alleen maar op de hand werkt.

Een voorbeeld van een straf die een andere club had kunnen krijgen bij eenzelfde incident (namelijk brandende voorwerpen gooien naar een speler en een stadion gedeeltelijk vernielen) was uitsluiting van de KNVB beker voor een X periode.
Als deze straf over het algemeen te zwaar wordt bevonden zou een straf zoals eerder genoemd namelijk thuis spelen zonder publiek een betere en meer gerechtigde straf zijn, evenals het spelen zonder uitpubliek bij een wedstrijd met stadioncontrole, DWZ tegen een eredivisie-ganger of een club met seizoenskaarthouders.
*mompelt iets met aluhoedje..

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:01
Ik wil niet zo ver gaan als te zeggen dat Ajax wordt voorgetrokken, maar feit is dat dit natuurlijk een straf van niets is. Dat Ajax iets te verwijten valt is duidelijk maar een uitwedstrijd tegen amateurs zonder uitpubliek is voor zover het al uit te voeren is natuurlijk totaal geen straf. Had er bijv. de eerst volgende bekerfinale van Ajax van gemaakt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

De strafmaatregel is, niet zoals hij bedoeld is, maar zoals hij werkelijk werkt, volstrekt zinloos.

Het publiek, dat eigenlijk gestraft zou moeten worden, leert hier niets van, en de club krijgt in feite een totaal nietszeggende straf opgelegd. En leert dus wellicht ook niets.

Daarbij, volgens mij hoort hier dan een 'afkoelperiode' bij, een extra voorwaardelijke oplegging, met een recidive-strafverzwaring.

De volgende keer dat het gebeurt: nog zwaarder.

Maar deze is al bepaald niet zwaar... ik noem dit wel degelijk meten met 2 maten.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Of Ajax nu wel of niet voorgetrokken word, als onze regering gewoon eens eindelijk een goede wet erdoor drukt zodat de echte relschoppers zich moeten melden op het bureau ipv via via via alsnog het stadion binnen komen met vuurwerk verstopt op plekken waar de meesten niks in willen stoppen ben je ook grotendeels van dit gedonder af.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-12 10:28

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

In principe is het natuurlijk tijdens de wedstrijd prima te zien of er AJAX-supporters zijn, aan vlaggen, T-shirts of eventueel gejuich bij een doelpunt. Zou stijl zijn van de KNVB dat ze op basis daarvan nogmaals de aanwezigheid verbieden van supporters bij een wedstrijd. :P

Dan leg je het gewoon weer neer bij de supporters en wordt het net zo lang wachten, totdat ze bij een club komen waarbij wel een gedegen toegangscontrole is.

Waarom? Omdat het kan!!

• Railgunner
  • Laatst online: 19-12 16:24
Dat lijkt me nogal lastig/onredelijk. De kans is aanwezig dat sommige fans van Urk ook fans van Ajax zijn. Net zoals dat enkele spelers van JOS/Watergraafsmeer (tegenstander van eerder deze week) een seizoenskaart van Ajax hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Railgunner op 26-09-2014 13:30 ]

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:15

Shabbaman

Got love?

De FIFA heeft 3rd party eigendom van transferrechten verboden. Een goede zaak.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:22
Shabbaman schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:47:
Nou, zover ik weet is het nog niet verboden maar hebben ze nu eindelijk een commissie samen gesteld die regels moet gaan opzetten.

Ik geloof dat ze pakweg een jaar geleden voor het eerst zeiden dat dit geen goede zaak is en dat ze ernaar gingen kijken.
Dus ik denk dat we over 1 of 2 jaar regels mogen verwachten die het verbieden.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Shabbaman schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:47:
Ja, helaas ook gelijk het corruptieraport binnenkamers gehouden, want om dat openbaar te maken moet de top toestemming geven.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

http://www.volkskrant.nl/...hef-over-straf-Ajax.dhtml

We zijn niet de enigen die het nogal fishy vinden...

• Kevinp
grappig dit had ik eigenlijk nooit meer verwacht:
http://www.telegraaf.nl/t...ekijkt_kopen_ArenA__.html

Dat Ajax meer/volledig eigenaar van de Arena wil worden, juist de meeste clubs stoten het stadion af.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Ook hij gaat er weer wel een beetje op in, maar mist weer dat NAC thuis speelde en voor de veiligheid verantwoordelijk was en Ajax dit niet (geheel) was, sterker nog, volgens mij is de KNVB zelf de organisator van de bekerfinale.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Verdomme zeg, weer Sigi in de basis. Maakt de Boer nu steeds een grap of is hij echt de enige die hem wel goed vindt?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:17
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:20:
Verdomme zeg, weer Sigi in de basis. Maakt de Boer nu steeds een grap of is hij echt de enige die hem wel goed vindt?
Hij scoort gewoon zeikerd ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:29

Vos

AFCA

Haha blijkbaar had Sigthorsson een prikkel nodig ;).

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Die wil er nu ook 6 inleggen :+

• Quad

Quad

Doof

Wtf Sigthórsson?
Mja penalty missen en enorme kansen erover knallen, ook een kwaliteit.

Ajax loopt ook lekker te prutsen achterin.

[ Voor 89% gewijzigd door Quad op 27-09-2014 20:20 ]

nggyu nglyd

• PWM
  • Niet online

PWM

Volgens velen ging Pelle het niet redden in Engeland, maar hij legt ze er toch aardig in.

Heb hem er zo graag bij gehad :+ Ben erg benieuwd hoe wraakzuchtig Feyenoord is.

• D-e-n
  • Nu online
Als ik de opstelling zie word ik niet blij. Je kersverse nieuwe nummer tien op rechts..... wat een beleid :(

• Quad

Quad

Doof

En Siggy met een hattrick. :')

nggyu nglyd

• PWM
  • Niet online

PWM

Top wedstrijd. Feyenoord snijd door de defensie als een scherp mes door de boter. Kans na kans, jammer dat de keeper elke keer op de goede plek staat na al die ballen op het goal. Mooi hoor. Als het zo doorgaat zal het wel 0-7 worden.

• D-e-n
  • Nu online
Sarcasme?
Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015