[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 101 Laatste
Acties:
  • 203.456 views

Onderwerpen

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Na deze wanvertoning begrijp ik pas echt wat een prestatie van Gaal geleverd heeft met oranje.

[ Voor 6% gewijzigd door blobber op 09-09-2014 22:48 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:59
Die deed gewoon logische dingen

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:40

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Van Gaal , de schoolmeester. Hiddink de leuke oom volgens Sneijder.
Misschien komt de kentering nog, is nog maar de eerste wedstrijd.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• D-e-n
Jonge spelers hebben misschien een meester nodig

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pfff, Frank de Boer is "pundit" op ITV. Die hoeft er niet op te rekenen dat hij een baantje op de Britse TV krijgt, wat een saaie brombeer zonder echt veel te zeggen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:06
Het is dan wel een verdedigende fout die de beslissing veroorzaakt, maar wat hebben onze aanvallers precies gepresteerd? Vrijwel niks gecreëerd. Sneijder en Wijnaldum niet gezien, Narsingh en Memphis pover. En waar was Hiddink? Annvaller erbij of body op het middenveld inbrengen waren opties geweest. Tactisch stond het ook slecht, 3 centrale verdedigers en toch vooral op links en in de 2e lijn enorm veel ruimte voor de tegenstander.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• D-e-n
Oh oh Guus, wat val je door de mand met dit interview. Gaat hij zitten mokken over de laatste minuut terwijl hij zelf zit te kutten?

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Een beetje zelfreflectie ontbreekt wel bij hem. Als hij zo blijft selecteren roep je het onheil over jezelf af.

Edit: Sigthorsson is goed bezig bij IJsland

[ Voor 17% gewijzigd door tweaker2010 op 09-09-2014 23:32 ]

• D-e-n
Ik had Kuijt en Afellay niet meegenomen maar het gaat meer fout in de opstelling

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-11 20:17
Heerlijk, dat ouderwetse gemiep van bepaalde supporters over 'inzet', 'het echt moeten willen' enzovoorts :') Gewoon wachten, we kwalificeren ons sowieso wel en in 2016 of 2018 staat daar een mooi elftal met de huidige jonge spelers en wat er nog aan komt. Tegen 2018 zijn die allemaal 23-29, perfecte leeftijd.

• Marmar
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:25
Catorce schreef op woensdag 10 september 2014 @ 07:39:
Heerlijk, dat ouderwetse gemiep van bepaalde supporters over 'inzet', 'het echt moeten willen' enzovoorts :') Gewoon wachten, we kwalificeren ons sowieso wel en in 2016 of 2018 staat daar een mooi elftal met de huidige jonge spelers en wat er nog aan komt. Tegen 2018 zijn die allemaal 23-29, perfecte leeftijd.
Als je al niet wint van een land als Tsjechie heb je wel een reden tot klagen. Zeker als je met dit soort voetbal voor de dag komt.

Daarbij heb ik zelf geen zin om te wachten tot 2018 voordat we een goed team hebben. Met de kwaliteit die Oranje (in potentie) heeft, zou je nu ook goed voetbal moeten kunnen laten zien.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:42
Goed voetbal is in het huidige internationale voetbal sowieso een utopie; De verschillen zijn klein, waardoor je voor mooie dingen op 't veld afhankelijk bent van individuele klasse. Daar zal je er als Nederland nooit meer dan 2/3 tegelijk van hebben.

Daarnaast, er zijn 9 poules, 24 landen die meedoen, dus excl gastland 23 landen die zich kwalificeren.
Dus nr's 1 en 2 direct, de beste nr. 3 ook direct en de rest van de nr's 3 een play-off tegen elkaar. Ja, de start is beroerd, maar de weg naar kwalificatie is zo breed, dat kan (en mag) nog steeds eigenlijk niet mis gaan

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Ik weet niet hoor, maar dan zijn Sneijder, vd Vaart, Robbel, Van Persie, Kuyt er niet meer bij. Wat daar achteraan komt, is een behoorlijk treurige, talentloze groep. Depay Memphis en Narsingh zijn echt niet van het niveau Sneijder en Robben. Gisteren konden we dit al een beetje aanschouwen.
Heb je Jong Oranje - Slowakijke toevallig gezien? Dat zijn dan de toekomstige Oranjespelers :|
We gaan na 2 decennnia van steeds een behoorlijk goede groep, met goede resultaten naar middelmaat.

Wat je zegt, geldt wél voor onze zuiderburen. Die gaan komende jaren profiteren van een goede groep.

[ Voor 10% gewijzigd door Witte op 10-09-2014 09:42 ]

Houdoe

• ph4ge
De sterren van nu presteerden ook niet met jong oranje. Terwijl het succesvolle jong oranje er nu had moeten staan maar vrijwel afwezig is in de selectie van het grote oranje. Dat zegt gelukkig nog niets dus.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

rik86 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:01:
Daarnaast, er zijn 9 poules, 24 landen die meedoen, dus excl gastland 23 landen die zich kwalificeren.
Dus nr's 1 en 2 direct, de beste nr. 3 ook direct en de rest van de nr's 3 een play-off tegen elkaar. Ja, de start is beroerd, maar de weg naar kwalificatie is zo breed, dat kan (en mag) nog steeds eigenlijk niet mis gaan
Juist door te denken dat het allemaal wel goed komt is gevaarlijk. Als je gekwalificeerd bent mag je op je lauweren gaan rusten, nu moet de focus er zijn om te presteren. Oranje lijkt wel een kleuterkas met een paar oude opa's die toe zijn aan pensioen.

• D-e-n
Die punten zijn ook belangrijk. Als je eerste wordt in de groep heb je ook weer een betere uitgangspositie bij volgende lotingen. Dat had van Gaal ook op het laatst van de kwalificatie heel goed begrepen.

Opa 's is misschien wat overdreven. Maar probleem is dat Hiddink zich ook wel heel krampachtig aan die oudere spelers vasthoudt. Die moeten dan zogenaamd de kar trekken. Maar hoe kunnen spelers helemaal voorin nu de verdediging leiden? Dat gaat helemaal niet.

Dat Robben niet ter discussie staat is logisch, dat je het voorlopig met van Persie en Huntelaar moet doen lijkt me duidelijk. De Jong kan nuttig zijn maar wat voor leidende spelers zijn er verder? Hiddink denkt als een gearriveerde trainer even lekker elf toppers te kunnen opstellen maar zo werkt het niet op dit moment. Hij zal verder moeten bouwen op het fundament van v Gaal. En dan heb ik het niet over het systeem maar wel over de visie. Hiddink heeft geen visie.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:45

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Sneijder is ook maar 2 -3 jaar top geweest, en vooral de laatste jaren is het maar iets aanmodderen. Ook op het WK heeft hij op 1 belangrijke goal na, geen enkele bruikbare steekpass gegeven of is hij onmisbaar geweest. Veel Arbeid levert bijv Wijnaldum / Clasie / Fer ook. Als er toch niks van zijn voeten afkomt dan kun je ook een van de bovenstaande spelers op 10 zetten. Daar zullen ze op dit moment niet onder doen voor meneer Sneijder. Echter kunnen ze wel groeien de komende jaren zodat ze op 27 jarige leeftijd wel goed of zelfs top zijn. Sneijder gaat alleen nog maar achteruit.

Robben is de laatste jaren pas van uitzonderlijke klasse geweest.

Ik betwijfel of van Persie nog wel meekan in de top, gezien zijn fysiek waar hij al jaren mee in de knoop ligt. Natuurlijk staat zijn klasse buiten kijf als hij fit is. Alleen jammer dat dit vele jaren lang maar een helft van het seizoen is geweest. Waarna zowel bij Arsenal als United een uitzondering is geweest en hij ook meteen topscorer werd. Maar om maar steeds te blijven zeuren dat een halve van persie beter is dan een Luuk de Jong of Lens of iemand anders.. NEE dat is niet zo. Hij schiet er nu geen in. Als een andere spits er dan ook geen inschiet is hij niet minder of slechter dan van Persie.

Een memphis is pas 21, en toen was Sneijder ook niet ''top''. Hij was goed, maar dat is memphis ook.
Narsingh kan met zijn snelheid een belangrijk wapen zijn en heeft ook zijn beste jaren nog voor zicht.

Al met al wordt het tijd dat Guus de oude garde eens met pensioen gaat sturen. In de huidige vorm leveren ze niks extra's ten opzichte van de jongere generatie (op Robben en Nigel na uiteraard). Wat moet je nog met van der Vaart / Kuyt / van Persie / Sneijder als ze niet in vorm zijn en hetzelfde niveau halen als een eredivisie concurrent op hun positie

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:13

Niku

Alagaesii

Memphis is zelfs pas 20. Onmiskenbaar het grootste talent dat we hebben en ongelofelijk dat sommigen hem hier kraken.

• D-e-n
Chrosser schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:27:
Maar om maar steeds te blijven zeuren dat een halve van persie beter is dan een Luuk de Jong of Lens of iemand anders.. NEE dat is niet zo. Hij schiet er nu geen in. Als een andere spits er dan ook geen inschiet is hij niet minder of slechter dan van Persie.
Een beetje raar om een spits alleen te beoordelen op goals. Spits zijn is ook ruimte maken, kaatsen en aanspeelbaar zijn. En hij is nog steeds aanspeelbaar en hij verloor ook gister toch weinig ballen.

Wat mij opviel is dat de aansluiting zo ongelofelijk bagger was, ook nu weer. Narsingh kwam in de tweede helft zijn man toch een aantal keren voorbij en behoudens Depay en van Persie was er dan vaak niemand in de zestien.

Dat sterkt me nog steeds in mijn heilige overtuiging: de sleutel ligt op het middenveld. Het middenveld met Strootman en vd Vaart (en ik meen ook een keer Maher) stond anderhalf jaar terug wél goed. Tegen Brazilië stond het ook prima. Zoek de verschillen.

• Chrosser

Chrosser

terugspeelballetjes geven als spits zijnde kunnen er ook meerdere. Hij heeft inderdaad heel veel positief werk verricht gezien de 2-1 nederlaag. De hoop op een bevlieging begint zo langzamerhand ook wel te verdwijnen vind ik.

Met alle respect, hij is topscorer van het Nederlands elftal maar toch heeft hij naar mijn mening nooit kunnen overtuigen. In de onbelangrijke wedstrijden 2x scoren is allemaal leuk en aardig. Op een wk eindronde heeft hij nooit kunnen overtuigen als DE spits van het elftal.

• ph4ge
Chrosser schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:44:
terugspeelballetjes geven als spits zijnde kunnen er ook meerdere. Hij heeft inderdaad heel veel positief werk verricht gezien de 2-1 nederlaag. De hoop op een bevlieging begint zo langzamerhand ook wel te verdwijnen vind ik.
Nouja, het was de wonder goal van Van Persie die de stunt tegen Spanje inleidde en ineens het team vleugels gaf. Daarnaast was hij wat ongelukkig, ook met een onterechte schorsing en alles, maar slecht is het gewoon niet. Je moet als spits ook gewoon bruikbare ballen krijgen. Die bal die hij van Blind kreeg tegen Spanje was en de wedstrijd ervoor van Clasie tonen aan dat je hem niet eens perfect hoef te bedienen of hij maakt er een prachtige goal van, maar als hij helemaal niet wordt bediend dan kan hij het niet.
Met alle respect, hij is topscorer van het Nederlands elftal maar toch heeft hij naar mijn mening nooit kunnen overtuigen. In de onbelangrijke wedstrijden 2x scoren is allemaal leuk en aardig. Op een wk eindronde heeft hij nooit kunnen overtuigen als DE spits van het elftal.
Tja, dat overtuigen ligt vooral aan de mensen die hem beoordelen. Op beide WK's is een uitstekend resultaat geboekt, heeft hij keihard gewerkt en was hij onmisbaar in het systeem. Uiteindelijk stelde hij eerst Sneijder en daarna Robben in staat om te excelleren en siert het hem alleen maar dat hij zich wegcijferde, maar ook los daarvan heeft hij enkele beslissende acties gehad op beide toernooien. Huntelaar heeft kans na kans gehad maar doet het ook gewoon niet beter, is ook erg blessure gevoelig en heeft ook een aantal vormcrisissen gehad. Een jongere spits zit er gewoon niet achter op het moment. Dat maakt dat het geen toeval is dat 3 grote bondscoaches telkens bij Van Persie uitkomen.

Een alternatief is zonder spits te spelen, Depay en Robben samen in een vrije rol voorin. Het is maar een idee en ik beweer zeker niet dat het het antwoord is, maar ik mis bij Hiddink tot nu toe wel iets van visie of tactisch lef.

• D-e-n
Ik heb het al vaker gezicht: uitblinken als spits is moeilijk. Zlatan kan dat wel ja maar die speelt dan ook altijd in elftallen die op hem gericht zijn.

Voor alle andere spitsen geldt: je speelt toch vaak in dienst van een elftal, zeker als je een voetballende/kaatsende spits bent. Tegen Costa Rica en Argentinië was van Persie overduidelijk op maar ik denk dat er geen spits ter wereld is die het in de andere wedstrijden beter had gedaan.

Vergeet niet: deze discussie hebben we ook over Kluivert en Bergkamp gehad. Dus we hebben in Nederland ook niet realistische verwachtingen van een spits.

p.s.
Ik zou het elftal ook wel eens zonder Sneijder willen zien. Die heeft toch de neiging alles op te willen eisen. Ballen naar voren moeten naar hem en anders komt hij hem halen.

[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 10-09-2014 11:58 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:38:
[...]
Een beetje raar om een spits alleen te beoordelen op goals. Spits zijn is ook ruimte maken, kaatsen en aanspeelbaar zijn. En hij is nog steeds aanspeelbaar en hij verloor ook gister toch weinig ballen.

Wat mij opviel is dat de aansluiting zo ongelofelijk bagger was, ook nu weer. Narsingh kwam in de tweede helft zijn man toch een aantal keren voorbij en behoudens Depay en van Persie was er dan vaak niemand in de zestien.

Dat sterkt me nog steeds in mijn heilige overtuiging: de sleutel ligt op het middenveld. Het middenveld met Strootman en vd Vaart (en ik meen ook een keer Maher) stond anderhalf jaar terug wél goed. Tegen Brazilië stond het ook prima. Zoek de verschillen.
De alternatieven worden toch ook afgerekend op hun goals in oranje? Luuk de Jong zou een goed alternatief zijn, zeker omdat hij bij PSV al samenspeelt met Depay en Narsingh. Hij kan de bal goed vasthouden en is het aanspeelpunt wat oranje goed kan gebruiken. Dus ik snap niet waarom Hiddink dat niet probeert.

Strootman is geblesseerd dus dat heeft geen zin. Voorlopig zullen we het met Nigel de Jong moeten doen en die voldoet prima. Op het WK heb ik Strootman ook niet gemist trouwens. We moeten niet doen alsof hij het verschil maakt, dat geldt alleen voor Robben. Maher wordt alleen maar beter en Klaassen komt er ook aan.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:51

St@m

@ Your Service

tweaker2010 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:13:
[...]

De alternatieven worden toch ook afgerekend op hun goals in oranje? Luuk de Jong zou een goed alternatief zijn, zeker omdat hij bij PSV al samenspeelt met Depay en Narsingh. Hij kan de bal goed vasthouden en is het aanspeelpunt wat oranje goed kan gebruiken. Dus ik snap niet waarom Hiddink dat niet probeert.

Strootman is geblesseerd dus dat heeft geen zin. Voorlopig zullen we het met Nigel de Jong moeten doen en die voldoet prima. Op het WK heb ik Strootman ook niet gemist trouwens. We moeten niet doen alsof hij het verschil maakt, dat geldt alleen voor Robben. Maher wordt alleen maar beter en Klaassen komt er ook aan.
Omdat De Jong nou nog niet echt in vorm is, komt vast wel. Maar om hem nou op basis van zijn wedstrijden bij PSV nu al op te roepen is wat mij betreft zwaar overdreven.
Ik maak me niet zo druk, Guus krijgt de boel heus wel aan het draaien. En laten we niet vergeten dat alle oefenwedstrijden en kwalificatiewedstrijden gewoon zaadwedstrijden waren (ik kan me in ieder geval niet heugen dat ik juichend op de bank heb gezet de afgelopen 20 jaar). Dat het kwartje nu de verkeerde kant opvalt in de laatste minuut.. tja.. shit happens.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• D-e-n
Je moet een spits niet alleen afrekenen op goals. De Jong is op dit moment echt nog geen top bij PSV. Dan is het bezopen om hem nu als alternatief aan te dragen voor een van Persie die niet top was maar die ook zeker niet slecht is. Dat kunnen de van Persie-haters hier wel steeds blijven beweren maar dat maakt het nog niet waar. Drie bondscoaches achter elkaar hebben ook geen ongelijk lijkt me.

Ik heb het niet alleen over het niet spelen van Strootman. Ik heb het ook over de terugkeer van Sneijder en De Jong. Als er iemand van de oudere garde is door wie we NIET beter zijn gaan voetballen is het Sneijder wel. En voor De Jong geldt dat gedeeltelijk. Als we de bal niet hebben is hij zeker belangrijk geweest maar met name op momenten dat we de bal wel hebben is het spel met hem achteruit gegaan.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:59
Dus, de afschuwelijke interlandperiode is weer voorbij. Eindelijk weer tijd voor het echte voetbal!

Helaas niet echt spannende wedstrijden komend weekend, maar wat voor mij vooral belangrijk is. Heeft Ajax het weer op de rit? Je zag de twee centrale verdedigers afgelopen week schutteren voor hun Nationale team, dus dat belooft weinig goeds..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:51

St@m

@ Your Service

Gynnad schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:31:
Dus, de afschuwelijke interlandperiode is weer voorbij. Eindelijk weer tijd voor het echte voetbal!

Helaas niet echt spannende wedstrijden komend weekend, maar wat voor mij vooral belangrijk is. Heeft Ajax het weer op de rit? Je zag de twee centrale verdedigers afgelopen week schutteren voor hun Nationale team, dus dat belooft weinig goeds..
PEC - PSV vind ik anders wel spannend :+ Voorkeur gaat naar PSV zaterdag omdat die maar weer eens kampioen moeten worden. PEC blijft er hoogstwaarschijnlijk toch wel in en dan is het seizoen weer geslaagd imo.
Verder inderdaad niets boeiends. TV hoeft in ieder geval niet op voetbal zondag.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:26:
Dan is het bezopen om hem nu als alternatief aan te dragen voor een van Persie die niet top was maar die ook zeker niet slecht is. Dat kunnen de van Persie-haters hier wel steeds blijven beweren maar dat maakt het nog niet waar. Drie bondscoaches achter elkaar hebben ook geen ongelijk lijkt me.
Van Persie is al een tijdje geblesseerd voor het geval je het niet wist. Dat heeft niets met de eerste van die drie bondscoaches te maken. Daarom waren zijn prestaties op het WK matig en nu wordt het er niet beter op.
Het is voor zijn eigen bestwil dat hij een tijdje rust neemt, het heeft helemaal niets met haten oid te maken.

• Gonadan
  • Laatst online: 23:25

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Niku schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:29:
Memphis is zelfs pas 20. Onmiskenbaar het grootste talent dat we hebben en ongelofelijk dat sommigen hem hier kraken.
Ook als je 20 bent kan je dingen fout doen, waarschijnlijk zelfs vaker. Depay heeft het geluk dat hij alle tijd heeft om te leren en zich te verbeteren, gezien zijn potentie gaat dat ook echt wel goed komen. Dat betekent niet dat je niet kritisch mag zijn en ook niet dat hij nu al op het niveau van Robben zit. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
tweaker2010 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:57:
[...]
Van Persie is al een tijdje geblesseerd voor het geval je het niet wist. Dat heeft niets met de eerste van die drie bondscoaches te maken. Daarom waren zijn prestaties op het WK matig en nu wordt het er niet beter op.
Het is voor zijn eigen bestwil dat hij een tijdje rust neemt, het heeft helemaal niets met haten oid te maken.
Hij heeft dat bericht zelf onzin genoemd. En zolang hij beschikbaar is mag je hem gewoon opstellen. Als Robben zich had gemeld hadden we ook niet gezegd "oei oei, voorzichtig". Ik neem aan dat van Persie en vooral Man Utd daar zelf wel op letten.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
St@m schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:38:
[...]
Voorkeur gaat naar PSV zaterdag omdat die maar weer eens kampioen moeten worden.
[...]
Helaas moet ik je denk ik gelijk geven. Er is maar één ploeg die kampioen MOET worden en dat is PSV. Lukt ze dat niet dan mogen ze die club per direct opheven. Ajax en vooral Feyenoord hebben teveel laten gaan en het moet een wonder zijn willen ze aan het einde bovenaan staan.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:42:
[...]
Hij heeft dat bericht zelf onzin genoemd. En zolang hij beschikbaar is mag je hem gewoon opstellen. Als Robben zich had gemeld hadden we ook niet gezegd "oei oei, voorzichtig". Ik neem aan dat van Persie en vooral Man Utd daar zelf wel op letten.
Van Gaal heeft van Persie bij Man Utd 3 weken niet opgesteld omdat hij niet wedstrijdfit was, dus hoezo onzin? Falcao wordt ook niet als breedteaankoop gehaald, dat zegt ook wel iets over zijn status.

Verwijderd

rikoos schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:46:
[...]

Helaas moet ik je denk ik gelijk geven. Er is maar één ploeg die kampioen MOET worden en dat is PSV. Lukt ze dat niet dan mogen ze die club per direct opheven. Ajax en vooral Feyenoord hebben teveel laten gaan en het moet een wonder zijn willen ze aan het einde bovenaan staan.
Dat lijkt helemaal niet op wat de afgelopen 3 jaar ook al gezegd is na 4 wedstrijden.... |:( |:(

Frank moet gewoon tot de winterstop die 10 puntengrens aanhouden. Na de winter schoppen Zimling en Schöne er eigenhandig 57 goals in, en klaar. Ajax weer nummer 1. PSV heeft al 2 seizoenen het beste elftal. En in Amsterdam lachen ze erom.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2014 14:10 ]

• D-e-n
tweaker2010 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:05:
[...]
Van Gaal heeft van Persie bij Man Utd 3 weken niet opgesteld omdat hij niet wedstrijdfit was, dus hoezo onzin?
Hij heeft de laatste wedstrijden gespeeld en heeft zich niet afgemeld. Als hij zich dan bij Hiddink meldt kun je hem opstellen. Dat jij naar elke mogelijke manier zoekt om van Persie niet op te hoeven stellen is jouw probleem.

Mocht hij bij zijn club gaan kwakkelen dit seizoen dan merken we dat vanzelf en komt vanzelf de nummer twee (Huntelaar) in beeld. Mocht die ook afhaken dan hebben we gewoon een probleem op dit moment.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-11 10:33
PSV had vorig jaar echt niet het beste elftal. Met Van Bommel, Strootman en Mertens het jaar daarvoor en dit jaar wel.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:33:
[...]
Mocht die ook afhaken dan hebben we gewoon een probleem op dit moment.
Waarom in problemen denken ipv oplossingen? Laat Hiddink maar eens zien dat hij een topcoach is. Je hoeft niet altijd de beste spelers te hebben om goed te presteren. Dat heeft van Gaal wel bewezen op het WK.
Het is vooral een mentale kwestie.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-11 08:43
tweaker2010 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:39:
[...]

Het is vooral een mentale kwestie.
Het is vooral een kwaliteitskwestie. Ik zit net de samenvatting van Duitsland - Schotland te kijken, maar moet je eens kijken hoe dat gas erop gaat en bij ons is het allemaal slappe hap gewoon. Daarom hou ik niet van Nederlands voetbal, zo traag en dat eeuwige ge-opbouw. Gewoon 90 minuten lang pompen! })

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
tweaker2010 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:39:
[...]
Waarom in problemen denken ipv oplossingen?
Geef eens een oplossing dan?

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
toolkist schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:15:
[...]

Geef eens een oplossing dan?
Heeft hij toch al gezegd. Luuk de Jong in de spits _O-

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04
http://www.independent.co...fp-sanctions-9725033.html

UEFA, grote straffen aan kleine clubs, kleine straffen aan minder kleine clubs :') Mooie wassen neus is die hele Financial Fair Play op deze manier |:(

• Chrosser

Chrosser

Schandalig ja dat FFP op deze manier.

Ik ben trouwens geen van Persie hater en ben juist voor van Persie ten opzichte van Huntelaar geweest de afgelopen toernooien. Ik zie op dit moment gewoon geen enkel vuur in de ogen van die jongen. Hij is opgebrand op dit moment. Dat is zowel te zien bij United als bij het NL Elftal. Dat er dan mensen zijn die een halve van Persie beter vinden dan welke andere spits dan ook gaat mij gewoon te ver.

Op het toernooi heeft hij naar zijn maximale kunnen gespeeld al was hij niet erg fit. Die eerste wedstrijd heeft adrenaline een grote rol gespeeld dat er zo'n wereldgoal gemaakt werd denk ik. Nu in de kwalificatie tegen de kleine landen heb je dat niet en loopt hij wat rond in de hoop dat hij een keer goed staat.

Zolang Huntelaar dan geblesseerd is, kun je in mijn ogen gewoon ook spelen met Lens - Depay - Narsingh (en continue van positie wisselen)

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Chrosser schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:07:

Dat er dan mensen zijn die een halve van Persie beter vinden dan welke andere spits dan ook gaat mij gewoon te ver.
Dat is hij ook, ik kan geen andere spits noemen die ook maar iets in de buurt komt van RvP.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:07

Het probleem van Van Persie is dat hij omringd is door spelers die eerst voor eigen succes gaan en als 2e, 3e optie dan pas naar een andere speler kijken.
Robben en Snijder gaan eerst voor eigen succes. Een spits is afhankelijk van de ballen die hij krijgt. Als je nr 10 en je buitenspeler ze niet geeft, dan kun je ook niet excelleren.
Desondanks knikkert hij ze toch erin. Ondanks dat hij soms niet in de wedstrijd zit, neemt hij zijn verantwoording met strafschoppen. Waarom was Robben nr2 bij de reeks tegen Argentinië?

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Russel88 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:29:
[...]
Het probleem van Van Persie is dat hij omringd is door spelers die eerst voor eigen succes gaan en als 2e, 3e optie dan pas naar een andere speler kijken.
Robben en Snijder gaan eerst voor eigen succes. Een spits is afhankelijk van de ballen die hij krijgt. Als je nr 10 en je buitenspeler ze niet geeft, dan kun je ook niet excelleren.
Van Persie creeert zelf ook (te) weinig. Hij is momenteel niet van het niveau Robben. Hij krijgt kansen genoeg, maar slaagt er maar zelden in bepalend te zijn. Zeker voor een aanvoerder brengt hij te weinig.

• D-e-n
Hoe moet een spits creëren? Dat zal toch moeten met één-tweetjes en met combinaties. En als ik dan naar de genoemde alternatieven kijk: Huntelaar is vooral een afmaker dus die is ook afhankelijk en De Jong is meer nog dan van Persie een kaatser. Ik zie het vooral als wishful thinking: denken dat het beter kan terwijl dat helemaal niet kan.

Ik blijf het overigens opvallend vinden dat er in de pers zelden gesproken wordt over het middenveld. Wel of geen Indi of Janmaat, Lens of Narsingh als rechtsbuiten, een andere spits: het gaat allemaal geen reet uitmaken. Maar juist de wisselingen in de middenlinie linie hebben de afgelopen twee jaar diverse wisselende wedstrijden laten zien. Dáár ligt de sleutel tot succes.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:27:
Hoe moet een spits creëren? Dat zal toch moeten met één-tweetjes en met combinaties. En als ik dan naar de genoemde alternatieven kijk: Huntelaar is vooral een afmaker dus die is ook afhankelijk en De Jong is meer nog dan van Persie een kaatser. Ik zie het vooral als wishful thinking: denken dat het beter kan terwijl dat helemaal niet kan.
Ibrahimovic creeert toch ook kansen en scoort zelf ook vaak terwijl hij in een matig elftal (Zweden) speelt?
Echte goede spelers maken ruimte voor zichzelf of anderen waaruit een goal valt. Huntelaar is idd een ander type, hij past erg goed bij het 433 systeem. Verder zou een fysiek sterk aanspeelpunt ook wel fijn zijn voorin.

• D-e-n
En diezelfde Zlatan kwam niet uit de verf in Barcelona? En waarom: omdat anderen daar belangrijker waren, omdat het spel niet op hem gericht was.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:43:
En diezelfde Zlatan kwam niet uit de verf in Barcelona? En waarom: omdat anderen daar belangrijker waren, omdat het spel niet op hem gericht was.
Conclusie, iedere spits heeft een speelwijze waarin hij het beste rendeert. Zorg dat je dus een spits vindt die goed past in de rest van het team. Maakt in dezen niet uit of het team in dienst van de spits speelt of de spits in dienst van het team.

Derhalve hoeft de best scorende spits van het ene team niet de beste spits voor een ander elftal te zijn.

• Gonadan

Gonadan

En precies daarom is het ook niet vreemd om kritiek te hebben op RvP in het Nederlands efltal. Dat is geen kritiek op de persoon of zijn kwaliteiten, dat is kritiek op de keuze en opstelling.

Zo vind ik het ook helemaal niet vreemd dat Sigthórsson niet rendeert bij Ajax, die krijgt veel te weinig voorzetten en moet veel te veel zelf meevoetballen. De wedstrijden waarin hij het goed deed waren niet geheel toevallig de wedstrijden waarin eindelijk een speler de achterlijn haalde en die ballen gewoon knap voorgaf. Dus eens met Napo, gebruik een speler zoals hij bedoeld is, als je die kans hebt. Zo niet, gebruik dan een andere speler.

Dat is ook een beetje wat velen tegen staat. Vanwege de onmiskenbare kwaliteit van RvP 'moet' hij erin, ook al werkt het voor geen meter.

[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 11-09-2014 11:59 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gonadan schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:59:
Zo vind ik het ook helemaal niet vreemd dat Sigthórsson niet rendeert bij Ajax, die krijgt veel te weinig voorzetten en moet veel te veel zelf meevoetballen. De wedstrijden waarin hij het goed deed waren niet geheel toevallig de wedstrijden waarin eindelijk een speler de achterlijn haalde en die ballen gewoon knap voorgaf. Dus eens met Napo, gebruik een speler zoals hij bedoeld is, als je die kans hebt. Zo niet, gebruik dan een andere speler.
Klopt, helemaal mee eens. Ik heb pas de wedstrijd van IJsland tegen Turkije gezien waar hij 2x scoorde.
Ik snap ook niet dat de media hier denkt dat we IJsland uit wel even op gaan rollen. Gevaarlijke tegenstander!

• JST94
  • Laatst online: 31-07 13:28
Ik denk dat Sightorsson gebruikt moet worden zoals Pelle gebruikt werd bij Feyenoord. Want ik weet zeker dat hij met de goede voorzetten er gewoon richting de 20 als het niet meer is inschiet. Nadeel is wel dat je erg afhankelijk gaat worden van je spits, en je heel anders zal moeten gaan spelen als hij nou eens geblesseerd of geschorst is..

• JanW
tweaker2010 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:22:
[...]

Klopt, helemaal mee eens. Ik heb pas de wedstrijd van IJsland tegen Turkije gezien waar hij 2x scoorde.
Ik snap ook niet dat de media hier denkt dat we IJsland uit wel even op gaan rollen. Gevaarlijke tegenstander!
1x maar, andere doelpunt was van Sigurdsson ;)

En die tendens was voor die matige pot tegen Tsjechië. Op zich logisch dat de nummer 3 van het afgelopen WK wel moet winnen van IJsland, een land dat 47ste staat op de FIFA ranking.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

JanW schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:12:
[...]
1x maar, andere doelpunt was van Sigurdsson ;)

En die tendens was voor die matige pot tegen Tsjechië. Op zich logisch dat de nummer 3 van het afgelopen WK wel moet winnen van IJsland, een land dat 47ste staat op de FIFA ranking.
Je hebt gelijk. Die namen lijken ook zoveel op elkaar ;)

Die FIFA ranking zegt helemaal niets, Spanje vloog er ook uit terwijl ze eerste stonden.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

JustMU schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:37:
Ik denk dat Sightorsson gebruikt moet worden zoals Pelle gebruikt werd bij Feyenoord. Want ik weet zeker dat hij met de goede voorzetten er gewoon richting de 20 als het niet meer is inschiet. Nadeel is wel dat je erg afhankelijk gaat worden van je spits, en je heel anders zal moeten gaan spelen als hij nou eens geblesseerd of geschorst is..
Dat past toch prima in de Ajax-speelwijze? Daar speelde Huntelaar toch ook zo? Machlas?

Het verschil tussen spelen met een beweeglijke spits die zelf kansen creëert (à la El Hamdaoui :+ , Robben, Van Persie, Ibrahimovich, wellicht Memphis, passend bij bijv. 4-4-2) en één die als target man, al dan niet met de rug naar het doel, aanspeelbaar is (zoals bijv. Pellè, in veel mindere mate Sigthórsson - lengte! massa!) en de bal al dan niet afspeelt aan iemand die er gunstiger voorstaat of de kans afmaakt (passend bij 4-3-3).

Een beweeglijke spits die geen bal krijgt, heb je geen drol aan.

Een target man die niet afspeelt, heb je ook geen drol aan.

Er zijn ook spitsen die in beide systemen passen, maar dan moet je ze wel navenant gebruiken, en volgens mij zijn Ibrahimovich en Van Persie niet wezenlijk verschillend in die zin.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 11-09-2014 14:08 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• D-e-n
Napo schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:45:
[...]
Zorg dat je dus een spits vindt die goed past in de rest van het team.
Ik denk niet dat die er is. Of beter gezegd: niet op de manier die mensen verwachten. Ten eerste hebben we maar twee spitsen die wat mij betreft echt Oranje waardig zijn op dit moment. En ten tweede denk ik dat ELKE spits in een Oranje met Robben en Sneijder vooral dienend zal zijn en DUS weinig zal opvallen.

Het is niet voor niks dat Bayern daar ook al tijden mee sukkelt. Dat team draait ook meer rondom Ribery en Robben.

ps.
Ik denk: als het team beter gaat draaien volgt die spits vanzelf. Dat is de vorige kwalificatie ook al vaker gebleken.

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 11-09-2014 14:12 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:06:
[...]
ps.
Ik denk: als het team beter gaat draaien volgt die spits vanzelf. Dat is de vorige kwalificatie ook al vaker gebleken.
Of andersom. Als de spits die ballen er eindelijk inschiet krijgt de rest van het team ook weer wat zelfvertrouwen. De vraag is of je daarop kan blijven wachten. Ik zou doorselecteren als ik Hiddink was.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:13

Niku

Alagaesii

tweaker2010 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:24:
[...]

Of andersom. Als de spits die ballen er eindelijk inschiet krijgt de rest van het team ook weer wat zelfvertrouwen. De vraag is of je daarop kan blijven wachten. Ik zou doorselecteren als ik Hiddink was.
En dus RVP er uit gooien?

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:05:
Dat past toch prima in de Ajax-speelwijze? Daar speelde Huntelaar toch ook zo? Machlas?
Nee niet echt, van de spits wordt veel balbezit en kaatswerk verwacht. Machlas rendeerde bijvoorbeeld ook niet. Huntelaar was een klasse apart en kon nog redelijk in balbezit aan de slag. Plus hij had de mazzel dat men toen in bezit was van spelers als Sneijder die wel zorgen dat hij de bal krijgt. ;)
Er zijn ook spitsen die in beide systemen passen, maar dan moet je ze wel navenant gebruiken, en volgens mij zijn Ibrahimovich en Van Persie niet wezenlijk verschillend in die zin.
In mijn optiek is Zlatan een speler die vele malen meer werkt dan RvP. Als die een tijdje geen bal krijgt gaat hij hem gewoon halen. Wellicht niet altijd wat een coach wil, maar RvP blijft rustig 90 minuten onzichtbaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Russel88
  • Laatst online: 19:07
tweaker2010 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:24:
[...]

Hoe?
Welke spits is beter dan Van Persie?
Welke kwaliteiten moet een spits bezitten om oranje naar een hoger niveau kan trekken?

Als Robben de bal krijgt, dan is het kopje naar beneden en dan dribbelen, gevolgd door een schot. Soms past ie af, maar hij is een speler die eerst aan schieten denkt en als laatste mogelijkheid passen.
Zo ook onze nummer 10, Wesley Sneijder. als 1 vleugelspeler en je nr 10 al zo'n mentaliteit heeft, dan kun je gewoon als spits je stempel niet drukken.
Een fitte Van Persie doet het geweldig mijn insziens. Hij kaatst, creert gaten voor zijn medespelers, door slimme loopacties en hij pikt zijn goals mee.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Russel88 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:35:
[...]
Hoe?
Welke spits is beter dan Van Persie?
Welke kwaliteiten moet een spits bezitten om oranje naar een hoger niveau kan trekken?
Het gaat mij niet om beter. Beter is een rekbaar begrip.
Een gemotiveerde en fitte jonge spits zou al heel fijn zijn. Met inzet kun je al een hoop compenseren.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:35:
[...]

Nee niet echt, van de spits wordt veel balbezit en kaatswerk verwacht. Machlas rendeerde bijvoorbeeld ook niet. Huntelaar was een klasse apart en kon nog redelijk in balbezit aan de slag. Plus hij had de mazzel dat men toen in bezit was van spelers als Sneijder die wel zorgen dat hij de bal krijgt. ;)

[...]

In mijn optiek is Zlatan een speler die vele malen meer werkt dan RvP. Als die een tijdje geen bal krijgt gaat hij hem gewoon halen. Wellicht niet altijd wat een coach wil, maar RvP blijft rustig 90 minuten onzichtbaar.
Daarom noemde ik die twee ook allebei. ;)

Het is een wereld van verschil hoe de lijnen op het veld lopen, wie er het overzicht heeft, en welke spelers een klik met elkaar hebben of niet.

Machlas rendeerde fantastisch bij Vitesse, maar uitgerekend bij Ajax niet. Vandaar dat ik hem noem.

Sigthórsson rendeert minder bij Ajax dan hij bij AZ deed - althans zo lijkt het nu, niemand is tevreden.

En Van Persie deed het afgelopen seizoen bij Man Utd prima, en bij het NL-elftal werkt het af en toe minder, af en toe prima.

Alle omstandigheden moeten meegewogen: tegenstander, medespelers, vorm van de dag, opstelling, veld, keeper van de tegenstander, etc., etc. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:01:
[...]

Daarom noemde ik die twee ook allebei. ;)

Het is een wereld van verschil hoe de lijnen op het veld lopen, wie er het overzicht heeft, en welke spelers een klik met elkaar hebben of niet.

Machlas rendeerde fantastisch bij Vitesse, maar uitgerekend bij Ajax niet. Vandaar dat ik hem noem.

Sigthórsson rendeert minder bij Ajax dan hij bij AZ deed - althans zo lijkt het nu, niemand is tevreden.

En Van Persie deed het afgelopen seizoen bij Man Utd prima, en bij het NL-elftal werkt het af en toe minder, af en toe prima.

Alle omstandigheden moeten meegewogen: tegenstander, medespelers, vorm van de dag, opstelling, veld, keeper van de tegenstander, etc., etc. ;)
En daar heb je nu net een goed trainer/coach voor nodig.

Overigens deed Sigthórsson het bij AZ ook niet bijzonder legendarisch. Hij was twee jaar continu geblesseerd, vervolgens ging het één jaar goed en werd hij meteen verkocht. Grote kans dat hetzelfde scenario nu bij Ajax speelt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:47:
[...]

En daar heb je nu net een goed trainer/coach voor nodig.

Overigens deed Sigthórsson het bij AZ ook niet bijzonder legendarisch. Hij was twee jaar continu geblesseerd, vervolgens ging het één jaar goed en werd hij meteen verkocht. Grote kans dat hetzelfde scenario nu bij Ajax speelt. :P
En uiteindelijk moet je gewoon balans in het team hebben.

Kijk naar Heerenveen: meerdere keren de topscorer in je gelederen hebben, maar er geen potten mee kunnen breken. Geen balans, gatenkaas... ;)

• D-e-n
tweaker2010 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:57:
[...]
Een gemotiveerde en fitte jonge spits zou al heel fijn zijn.
Je kan wel willen maar het moet wel kunnen. We zouden het liefst ook verdedigers willen hebben van 27 op topniveau maar op Vlaar na hebben we op dat vlak ook niets.

Ik verbaas me echt dat iedereen zich stort op posities waar we op dit moment niet zo veel mee kunnen. Accepteer het nu eens allemaal: Vd Wiel of Janmaat maakt niet zo veel uit, Indi/Veltman/vDijk/De Vrij zijn écht de jonkies waar we het mee moeten doen en van Persie/Huntelaar steken er nog gewoon bovenuit.

En waarom verjongen op de plek waar het nu net niet mogelijk is? In al die bespiegelingen vergeten we de spelers die dit seizoen wellicht wel wat kunnen betekenen: Klaassen komt eraan, wellicht gaat v Ginkel spelen en krijgt Maher de vorm weer. En Clasie, De Guzman en Wijnaldum deden het tegen Brazilië toch heel erg behoorlijk. Ook Fer is er nog. Laat dát een insteek zijn voor bespiegelingen.

Ik heb het idee dat Hiddink dat overigens ook niet heeft begrepen. Die denkt dat je door het kietelen van een paar oudjes succes kunt hebben. Die fout heeft hij al eens gemaakt bij Oranje. Domoor.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:04

Shabbaman

Got love?

Ik ben het op zich wel met je eens dat Hiddink op het middenveld de verkeerde keuzes maakt. Tenminste, voor zo'n kwalificatiereeks; op het WK stond het niet veel anders, maar dan speel je tegen tegenstanders die zelf ook moeten (alhoewel... Costa Rica...). In de kwalificatie moet je toch makkelijk kunnen scoren. Het beeld wat bij mij blijft hangen is dat de middenvelders niet genoeg bijsluiten. Dat betekent dat je enige spits dus altijd alleen staat, en nog in de dubbele dekking ook. Ja, dan snap ik wel dat niemand de spits inspeelt. Er moet een middenvelder staan die snapt wat RvP doet met z'n loopacties, en er moeten spelers in de buurt staan voor de combinatie. Lopers dus, of "dynamische middenvelders" (kots).

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:35:
Lol, wel eens een competitie wedstrijd van PSG gezien?
Zlatan sjokt dan nog erger over het veld dan Messi afgelopen WK.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

toolkist schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:19:
[...]
Mensen die Zlatan lui noemen snappen het niet helemaal.
http://www.vi.nl/nieuws/talisman-ibrahimovic-geeft-kampioen-psg-kleur.htm
25 goals en 16 assists in 30 wedstrijden. Slechts 1 wedstrijd verloren waarin hij meedeed bij PSG.

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:19:
[...]

Zelfs al zou hij sjokken. Een spits hoeft niet 90 minuten zichtbaar te zijn. IMHO is een spits goed als hij op de juiste momenten zichtbaar is en daarmee profiteert. Het heeft geen nut om je als spits telkens terug te laten zakken of naar de buitenkanten uitwijken indien er niemand gebruik gaat maken van de ruimte.

Hoe verder van de goal hoe minder gevaarlijk de spits zelf is.

Messi en Zlatan kan je wel vergelijken maar het zijn twee totaal verschillende spelers net als van Persie.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wat een heerlijke afgang bij ADO weer. Hebben de Chinezen weer hun termijn gemist (joh). Ook alle vorige afspraken zijn niet nagekomen, niet 1. Ook alle beloften richting spelers zijn gebroken.

Vanaf een paar maanden geleden weet iedereen, maar dan ook IEDEREEN, dat dit op niets uitloopt. Niets aan deze "deal" is serious, behalve een paar ADO aandeelhouders en Maarten Fonteijn. Die denken nog dat het gaat lopen.

Serieus : balen voor de fans dat een paar mensen zich weer gek laten maken. Maar leuk om te zien dat diezelfde mensen zich elke dag verder het moeras inlullen.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:57
En die Fontein kan dan wel stoer doen in de media maar als die Chinezen de club niet kopen dan is hij nog voor de winter vertrokken bij ADO.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21

Fiber

Beaches are for storming.

D-e-n schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:10:
[...]

Ik heb het idee dat Hiddink dat overigens ook niet heeft begrepen. Die denkt dat je door het kietelen van een paar oudjes succes kunt hebben. Die fout heeft hij al eens gemaakt bij Oranje. Domoor.
Ik denk dat Van Gaal door ongelofelijk hard te werken en een beetje geluk (Vliegende kopbal van RVP...) er het maximale heeft uitgeperst. Met wat meer lef was zelfs de finale in zicht gekomen, maar ook die derde plek was al ver boven verwachting. Nu is die 'flow' weer over en volgt de onvermijdelijke dip. De grote vraag is natuurlijk hoe lang die dip gaat duren en hoe je daar weer uitkomt. Robben en Vlaar terug zou al een heel stuk schelen. En jonge gasten als Clasie en Fer een echte kans geven en een paar wedstrijden laten staan.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Lees net dat van Basten stopt bij AZ, op de radio wordt het echter weer ontkent.

• JST94
tweaker2010 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 07:40:
Lees net dat van Basten stopt bij AZ, op de radio wordt het echter weer ontkent.
Inderdaad, ik las het vanochtend op het nieuws, maar toen ik in de auto stapte zeiden ze op de radio dat hij niet opstapte. Ik wacht wel op officieel nieuws vanuit AZ of Van Basten zelf.

Hopen dat het wel al beter gaat met hem. Lijkt me toch geen fijne situatie..

- Edit

Ik lees op Voetbalzone dat het niet waar is dat Van Basten opstapt, dat heeft Earnest Stewart aangegeven bij het Algemeen Dagblad.

[ Voor 17% gewijzigd door JST94 op 12-09-2014 09:42 ]

• Player1S
  • Laatst online: 22:13

Player1S

Probably out in the dark

Kans is dus groot dat ze maandag aankondigen dat ie stopt.
Maandag zou ie weer beginnen maar nu komen ze maandag met een statement. Sorry maar ik heb de basisschool gewoon afgemaakt en weet dus dat 1 + 1 gewoon 2 is.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• JST94
L1nt schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:16:
Kans is dus groot dat ze maandag aankondigen dat ie stopt.
Maandag zou ie weer beginnen maar nu komen ze maandag met een statement. Sorry maar ik heb de basisschool gewoon afgemaakt en weet dus dat 1 + 1 gewoon 2 is.
Ja, maar waarom zou je dat maandag aankondigen en niet nu? Als ze naar buiten brengen dat Van Basten per direct stopt vanwege zijn gesteldheid & priveleven, dan is dat toch gewoon te begrijpen?

• Napo
  • Niet online
JustMU schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:05:
[...]

Ja, maar waarom zou je dat maandag aankondigen en niet nu? Als ze naar buiten brengen dat Van Basten per direct stopt vanwege zijn gesteldheid & priveleven, dan is dat toch gewoon te begrijpen?
wedstrijdvoorbereiding e.d.
Dit zou weinig effect moeten hebben maar je wil je spelers zo optimaal mogelijk laten werken naar een wedstrijd.

• D-e-n
Fiber schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:36:
[...]
Ik denk dat Van Gaal door ongelofelijk hard te werken en een beetje geluk (Vliegende kopbal van RVP...) er het maximale heeft uitgeperst. Met wat meer lef was zelfs de finale in zicht gekomen, maar ook die derde plek was al ver boven verwachting. Nu is die 'flow' weer over en volgt de onvermijdelijke dip. De grote vraag is natuurlijk hoe lang die dip gaat duren en hoe je daar weer uitkomt. Robben en Vlaar terug zou al een heel stuk schelen. En jonge gasten als Clasie en Fer een echte kans geven en een paar wedstrijden laten staan.
Ook in de kwalificatie heeft v Gaal goede resultaten neergezet toch? Dat waren geen aansprekende tegenstanders maar dat is Tsjechië ook niet.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Napo schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:07:
[...]
wedstrijdvoorbereiding e.d.
Dit zou weinig effect moeten hebben maar je wil je spelers zo optimaal mogelijk laten werken naar een wedstrijd.
Alsof deze tegenstrijdige berichtgeving in de media geen onrust veroorzaakt bij de spelers?
Je kunt beter als club en trainer open kaart spelen en eerlijk zijn dan weet iedereen waar hij aan toe is.

• Player1S
  • Laatst online: 22:13

Player1S

Probably out in the dark

Geen idee waarom ze het doen. De mensen in sport lijken wel autistisch. Als ze besluiten dat ze iets op een bepaald moment bekent maken dan moet dat op die dag en mag het niet afwijken.

Afgelopen zaterdag ontkende di. Montezemelo stellig dat hij zou vertrekken bij Ferrari. Was de grootste onzin. Woensdag kondigde hij als nog z'n vertrek aan. 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Inderdaad. Als een club in de media zegt dat ze vertrouwen blijven hebben in de trainer weet je bijna zeker dat hij een week later weg is. Alsof het publiek daar niet doorheen prikt...

• toolkist
  • Niet online
tweaker2010 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:23:
[...]

Mensen die Zlatan lui noemen snappen het niet helemaal.
http://www.vi.nl/nieuws/talisman-ibrahimovic-geeft-kampioen-psg-kleur.htm
25 goals en 16 assists in 30 wedstrijden. Slechts 1 wedstrijd verloren waarin hij meedeed bij PSG.
Lees ook even de post die ik quote dan? Ik zeg niet dat ie niet belangrijk is, ik reageer op een post waarin iemand claimt dat Zlatan harder werkt dan van Persie

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:11

Vos

AFCA

Dat noem ik goed beginnen, 1-0 na 1 minuut. Milik.

• bobsquad
  • Niet online
Idd laat wel zien dat milik een meerwaarde kan vormen voor ajax *O*

• Napo
  • Niet online
bobsquad schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 18:33:
1 zwaluw maakt nog geen zomer ;)

• bobsquad
  • Niet online
Zoals ik al zei het KAN een meerwaarde vormen voor Ajax :>

[ Voor 3% gewijzigd door bobsquad op 13-09-2014 18:40 ]

Verwijderd

Van Rhijn is weer op stap geweest gisteren zo te zien.

Heb trouwens een maand gratis EL. Beeld stoort iedere 5 sec behoorlijk, met een heleboel artifcats. Alle andere zenders werken perfect. Ik weet dat de streams van FOX niet best zijn, maar het tv beeld is normaal wel prima toch?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2014 18:56 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:11

Vos

AFCA

Vos schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 18:32:
Dat noem ik goed beginnen, 1-0 na 1 minuut. Milik.
En dat is ook bijna het enige positieve. :O

• bobsquad
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 18:44:
Van Rhijn is weer op stap geweest gisteren zo te zien.

Heb trouwens een maand gratis EL. Beeld stoort iedere 5 sec behoorlijk, met een heleboel artifcats. Alle andere zenders werken perfect. Ik weet dat de streams van FOX niet best zijn, maar het tv beeld is normaal wel prima toch?
Hier geen problemen met KPN dus weet niet welke provider je hebt?

Verwijderd

Ziggo. Ondertussen zwart beeld dus toch maar weer een illegale stream als Back-up ;w

• JanW
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:06:
Ziggo. Ondertussen zwart beeld dus toch maar weer een illegale stream als Back-up ;w
Afbeeldingslocatie: https://i.chzbgr.com/maxW500/3308038400/h24293626/ :+

• bobsquad
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:06:
Gewoon Ziggo bellen en vragen om restitutie (helaas al vaker moeten doen) bij Ziggo. Ja ook bij KPN voor de haters :>

Zelf hier gewoon een maand abbo en als ik zie dat er zo vaak wat mis gaat bij verschillende providers kan ik mij er dood aan ergeren voor die prijs welke je betaald.

• JanW
Ik zou trouwens geen moeite doen. Wat een dramatisch slecht niveau is 't zeg. Als je niet beter zou weten zou je denken dat t twee teams uit de eerste divisie zijn. Kunnen de bal nog geen 4 keer naar iemand met 't zelfde shirtje spelen :F

Wel 2-0 nu door Milik, mooie actie van El Ghazi. Enige lichtpuntje dit seizoen bij Ajax.

[ Voor 16% gewijzigd door JanW op 13-09-2014 19:16 ]

Verwijderd

Boem!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:37
Napo schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 18:38:
[...]

1 zwaluw maakt nog geen zomer ;)
En 2? :+ Mooi schot, maar vooral El Ghazi erg goed!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-10 14:37
bobsquad schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 18:33:
Ik hoop dat hij dit kan doorzetten. Weer een seizoen op de bank zou weleens funest kunnen zijn voor zijn ontwikkeling.

Verwijderd

Zijn wel 2 goede goals die hij gemaakt heeft en hij staat nu op 2 uit 2. Wat dat betreft doet hij het beter dan Luuk de Jong, die alleen dat geluksballetje als doelpunt heeft gemaakt. En Sigthorsson natuurlijk :)

• bobsquad
  • Niet online
Ajax ga je schamen voor de 2e helft ;(

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:21
Kansloos slecht van van Rhijn en daarom nog spannende minuten :F

XXXVI

Verwijderd

Gewoon onder druk staan en billenknijpen tegen de nummer laatst. Wat een fop elftal zeg. De Boer krijgt er ook geen swing in lijkt het.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:18
Eerste helft was prima; een vroege goal en bij rust 2-0 voor. Ze maken het zich alleen in de tweede helft wel heel moeilijk, en dan win je uiteindelijk maar nipt.
Pagina: 1 ... 23 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015