Haha ja. En in Italië is het hosanna dat ze zo makkelijk van Nederland hebben gewonnen.tweaker2010 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 23:08:
[...]
Lekkere scorebord journalistiek, ook het AD loopt na 1 mislukte wedstrijd al te klagen dat we weer terug moeten naar het oude systeem. Terwijl ze voor de wedstrijd nog schreven dat 4-3-3 een geweldige keuze van Guus was. Echt typisch dit, die rode kaart en penalty hebben de wedstrijd al vroeg om zeep geholpen.
Van Persie moet nog wel even mee kunnen hoor, hij is alleen fysiek erg zwak door allerlei blessures. Daarnaast hebben we ook echt geen 2e spits (Huntelaar is geblesseerd) die in de buurt komt bij van Persie.chim0 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:26:
Ik heb de eerste 10 minuten gemist, maar wat ik daarna zag, leek niet eens op voetbal. Ze bewogen amper. Het leek alsof ze allebei geen zin hadden of zo. En spelers als Kuyt en Van Persie kunnen echt niet meer. Gewoon te langzaam in alles. Maar vooral Kuyt, dat is alleen maar balverlies. Ik snap niet Kuyt er altijd in moet. Is het zo'n aardige jongen of vindt het Nederlandse volk hem zo leuk of zo? En ik ken Hiddink niet als trainer, ik weet niet wat voor soort voetbal hij speelt, maar het leek in ieder geval nergens op. Ik zou graag gasten als Gullit of Koeman zien als bondscoaches.
Maar goed, dan moet hij wel een bal krijgen .
Kuyt snap ik ook niet. Je bent aan het oefenen voor een EK/de kwalificatiewedstrijden, en dan ga je iemand erin zetten die nu al te oud is, laat staan over 2 jaar.
Waarom Luuk de Jong geen kans geven vraag ik me af (als van Persie toch niet fit is) en dan bedoel ik niet als invaller maar als basisspeler. Bij PSV doet hij het ook best goed op dit moment.Afvalzak schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:51:
[...]
Van Persie moet nog wel even mee kunnen hoor, hij is alleen fysiek erg zwak door allerlei blessures. Daarnaast hebben we ook echt geen 2e spits (Huntelaar is geblesseerd) die in de buurt komt bij van Persie.
Maar goed, dan moet hij wel een bal krijgen .
Het schijnt dat Hiddink liever voor ervaring koos en op zeker wilde spelen. Deze wedstrijd heeft wel aangetoond dat Kuyt geen zekerheidje meer is. Had dan Depay mee genomen, lekker veel snelheid en dreiging voorin, daar ontbrak het nu volledig aan.Kuyt snap ik ook niet. Je bent aan het oefenen voor een EK/de kwalificatiewedstrijden, en dan ga je iemand erin zetten die nu al te oud is, laat staan over 2 jaar.
Het kan makkelijk anders. Zoals ik zeg: het draait om de combinatie.tweaker2010 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:16:
Probleem is dat er niet zo gek veel alternatieven zijn. Strootman is geblesseerd en de rest van de ervaren jongens loopt op zijn laatste benen. Van Persie mag dan niet helemaal fit zijn, hij kan het verschil niet meer maken. Zonder Robben is er weinig creativiteit. Verder is Kuyt alleen bruikbaar als verdediger, als rechtsbuiten heb je weinig aan hem. Ik hoop dat Guus dat ook ziet.
Je hebt van Persie en Huntelaar voorin, dat kan nog wel even denk ik als ze beiden weer fit zijn. Maar dan niet met oudjes in de rug en aan de zijkant.
In plaats van Lens (was op het WK al helemaal niks) en Kuijt denk ik eerder aan Depay en Narsingh. En Promes deed het toch ook aardig in Rusland? Er zitten ook nog genoeg vleugelspelers achter.
Afellay en vd Vaart hebben we niet nodig. Sneijder lijkt me de nummer één nog en als dat niet meer gaat moet je het meer zoeken in een combinatie van creativiteit van achteruit (Clasie) en loopvermogen achter de spits (Klaassen, v Ginkel, Wijnaldum) dan krampachtig maar naar een gelijksoortige vervanger van Sneijder te gaan zoeken.
Het is niet voor niks dat dat tegen Brazilië zo goed werkte.
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 05-09-2014 10:26 ]
What? Are you kidding?tweaker2010 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:01:
[...]
Waarom Luuk de Jong geen kans geven vraag ik me af (als van Persie toch niet fit is) en dan bedoel ik niet als invaller maar als basisspeler. Bij PSV doet hij het ook best goed op dit moment
Bij Psv doet ie het matig hoor, 1 goal uit een kluts situatie
Psv pet op?
Het leek gisteren ook wel alsof Italië er meer zin in hadden.
Tja en wat al tig keer eerder geroepen is : onze verdedigers kunnen niet om gaan met ruimte, daar lopen dan snelle mannetjes in en zijn ze geklopt
En nee, dat is niet na 1 wedstrijd zo, al een tijdje.
Dus gewoon met 5 verdedigers en 2 spitsen.
Ik heb in de loop der jaren nu te vaak rvp alleen voorin gezien. Geen medespeler die hem daar ondersteunt.
De meeste spelers durven daar niet te komen, tikken liever terug en gaan terug en breed staan steeds. Het ouderwetse breiwerk waar ze dan ook nog geen steek verder mee komen :-)
Kluts goals moet je ook maken als spits. Belangrijker dan scoren is nog dat hij een aanspeelpunt is waardoor de rest ook doelpunten kan maken. Denk aan de 2 ballen op Narsingh waar 2 goals uitvielen tegen Ajax.Harribo schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:40:
[...]
What? Are you kidding?
Psv pet op?
Kan je beter Mitchell te Vrede oproepen voor Oranje.Harribo schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:40:
[...]
What? Are you kidding?
Psv pet op?
Luuk de Jong in Oranje? Nu in ieder geval niet. Hij overtuigd mij totaal niet, kan misschien nog wel komen. Maar ik vind tot nu toe dat PSV belachelijk veel geld heeft betaald voor hem. Dan hadden ze beter Locadia in de spits kunnen houden naar mijn mening.
Ik hoopte dat Hiddink gelijk met het materiaal van hier en nu een eigen team ging bouwen, maar het lijkt er op dat hij eerst weer kiest voor "zekerheidjes" als Kuijt en zelf eerst alles moet ondervinden. Van Gaal kwam uiteindelijk pas een paar maanden voor het eindtoernooi met het succesvolle 5-3-2 systeem, Hiddink moet gelijk naar zijn eigen op maat gemaakte systeem werken. Ik zeg niet dat dat systeem heilig is, maar we hebben wel wat "out of the box" denken nodig als we ver willen komen. "Gewoon" 4-3-3 met onze beperkte keeper en verdedigers werkt gewoon niet. VdV, Kuijt dat soort jongens moet je niet meer willen. Als over anderhalf jaar blijkt dat er ergens een probleem is kan je ze altijd weer oproepen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Volgens mij hebben we kunnen zien dat dreiging van snelheid voorin enorm belangrijk is voor dit elftal. Als je er voor kiest met vleugelspelers te spelen moeten die dus snelheid hebben. Gelukkig hebben we juist op die positie wel wat jongens die aan de deur kloppen.
We hebben vaak problemen met de opbouw. Nu vond ik die op het WK er enorm op vooruit gaan toen Clasie mocht spelen. Of dat dan samen met of in plaats van de Jong moet zijn hangt af van de rest van het elftal.
In het huidige topvoetbal is fysiek belangrijk. Twee kleine spelers, twee puur aanvallende creatieve jongens: het kan echt niet. Wanneer je bijvoorbeeld Sneijder (of ook een Clasie) opstelt dan moet de rest van het middenveld dus andere kwaliteiten hebben.
Van Ginkel, Klaassen, Wijnaldum: er komen dynamische middenvelders aan. Maher laat het wat afweten dus een echt opvolger van Sneijder is er niet. Ik denk dus dat langzaam moeten toewerken naar een ander soort middenveld. Ik zou me goed kunnen voorstellen dat een Clasie of Blind twee van die dynamische middenvelders in de rug dekt.
Dit soort vergezichten mis ik dus wel bij Hiddink.
Overigens moet je niet alleen bedenken wat er aan komt, maar ook wat er vertrekt. Het is nog maar zeer de vraag of de toppers het nog een keer kunnen. Op Van Persie en Sneijder begint ook zichtbaar sleet te komen, Kuijt en Vd Vaart hebben dat al langer. Huntelaar is ook veel geblesseerd. Misschien moet je er wel voor kiezen om straks met alleen Robben te spelen als pater familias.
[ Voor 56% gewijzigd door ph4ge op 05-09-2014 13:14 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik weet niet of dat echt iets met de leeftijd te maken heeft, maar volgens mij bedoel je gewoon te zeggen dat Afellay geen teamspeler is maar vooral bij Oranje was voor z'n ego, of op z'n best gewoon een belabberde motivatie had op het moment dat het nodig was. Tenminste, zo zie ik het. Kuijt en VDV zijn gewoon traag, dat heeft nou niet echt iets met leeftijd te maken (al was Kuijt ooit wel eens wat sneller, en is hij nog steeds zesendertig categorieën sneller dan VDV).D-e-n schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 08:47:
Wat onder v Gaal goed werkte was een beperkt aantal ouderen (Sneijder, Robben, v Persie) die de rest op sleeptouw nam. Als je er dan weer mannen als vd Vaart, Kuijt en Afellay bijneemt voegt dat voor mij niks toe en remt dat die wisselwerking alleen maar.
Ik denk dat een groep een bepaalde balans nodig heeft qua leeftijd
Daarom is de keuze voor Kuijt wel een beetje raar. Alsof Hiddink dacht dat hij stiekem toch 5-3-2 kon spelen zonder dat iemand het door zou hebben ofzo.D-e-n schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:03:
Volgens mij hebben we kunnen zien dat dreiging van snelheid voorin enorm belangrijk is voor dit elftal. Als je er voor kiest met vleugelspelers te spelen moeten die dus snelheid hebben.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Deze gast heeft zo mogelijk nog meer hersenschade opgelopen dan Blatter....Michel Platini heeft opzien gebaard met uitspraken over voetballers die weigeren om voor hun land uit te komen. De Franse voorzitter van de UEFA vindt dat spelers die een uitnodiging voor de nationale ploeg niet accepteren, geschorst moeten kunnen worden. Hij reageerde met deze uitlatingen op Franck Ribéry, die onlangs zijn afscheid bij de Franse nationale ploeg aankondigde.
"Voor een dergelijk besluit kan ik geen begrip opbrengen", zegt Platini in het Duitse Bild over de keuze van Ribéry. "De beslissing is niet aan de spelers, of ze voor hun land uitkomen. Dat is aan de bondscoach. Als hij ze een uitnodiging stuurt, dan moeten ze zich melden bij het Franse elftal. Dat is vastgelegd in de statuten van de FIFA."
Platini doet er nog een schepje bovenop: "Als hij niet ingaat op de uitnodiging, dan zal hij voor drie wedstrijden van Bayern München geschorst worden", aldus de UEFA-preses, die er maar niets van snapt: "Ik begrijp het gewoon niet. Het EK 2016 speelt zich in Frankrijk af en hij is een Fransman. Dan moet je toch willen spelen?", vraagt Platini zich af.
De 31-jarige Ribéry wilde zich focussen op Bayern en sloeg daarom de deur van het nationale elftal van Frankrijk achter zich dicht. Bovendien wilde hij meer tijd hebben voor zijn familie en plaatsmaken voor jonge talenten.
Als Robben had afgezegd had je hem echt niet gehoord.
Inderdaad, er zijn meerdere spelers die hun interland carriere hebben beeindigd. niet allemaal op 31 jarige leeftijd maar wel rond die koers. Klaarblijkelijk is het voor zo iemand belangrijker dat de sfeer in de groep wordt verpest dan dat men er alles voor geeft.Afvalzak schreef op zondag 07 september 2014 @ 12:09:
Die is gewoon boos omdat Frankrijk nu minder kans maakt.
Als Robben had afgezegd had je hem echt niet gehoord.
Zo vind ik het ook jammer dat voor veel sporten de Olympische Spelen niet het hoogste goed zijn, een leuk uitstapje maar verder boeit het niet. Zonde.
Het heel verhaal omtrent het schorsen slaat inderdaad nergens op.
[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 08-09-2014 11:06 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Trouwens, die Platini spoort echt niet. Hij is nog erger dan Blatter volgens mij...
[ Voor 22% gewijzigd door Terryb47 op 08-09-2014 11:36 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Los daarvan vind ik wel dat men rondom interlands wat meer rekening mogen houden met de fysieke gesteldheid van spelers. Het moet niet zo zijn dat ze later bij hun werkgever in de problemen komen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Eens, maar ik zou nog iets verder gaan: Ik zie überhaupt niet in waarom je niet zou mogen weigeren. Ik dacht dat er nog zoiets bestond als "vrije wil". Waarom zou een bondscoach iemand moeten kunnen dwingen om op te komen draven voor een potje voetbal (met een schorsing als dwangmiddel) als de speler niet wil?Terryb47 schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:33:
Als hij was opgeroepen en weigerde dan was het een ander verhaal geweest. Maar dit is nadat hij had aangegeven niet meer voor het nationale elftal meer gaat uitkomen (maw met pensioen), dan is dat toch zijn goed recht? Dat hij het wat eerder doet dan de meesten moet niet uitmaken.
Makkelijk op te lossen natuurlijk, één keer komen opdraven, 6x de bal in eigen doel schieten en je wordt ook niet meer uitgenodigd.
Tja, dat is dus per speler verschillend: http://www.nu.nl/pirlo-35-gaat-toch-als-italiaans-international.htmlGonadan schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:38:
Dat vind ik dus niet. Beschikbaarheid wordt bepaald door de bondscoach, als hij je oproept ben je blij en doe je mee. Roept hij je niet op dan is dat omdat hij anderen beter vindt of je kan niet meer mee vanwege leeftijd.
Los daarvan vind ik wel dat men rondom interlands wat meer rekening mogen houden met de fysieke gesteldheid van spelers. Het moet niet zo zijn dat ze later bij hun werkgever in de problemen komen.
Kuyt zou qua conditie ook nog wel even meekunnen als international. Terwijl vdVaart en Sneijder (mede dankzij hun levensstijl) al op hun laatste benen lopen ondanks ze nog maar net 30 zijn. Robben kan zich beter ook maar alleen op het clubvoetbal storten anders hobbelt hij van van de ene in de andere blessure.
Nou verwacht ik nog toelichting op hun levensstijl...tweaker2010 schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:17:
[...]
Tja, dat is dus per speler verschillend: http://www.nu.nl/pirlo-35-gaat-toch-als-italiaans-international.html
Kuyt zou qua conditie ook nog wel even meekunnen als international. Terwijl vdVaart en Sneijder (mede dankzij hun levensstijl) al op hun laatste benen lopen ondanks ze nog maar net 30 zijn. Robben kan zich beter ook maar alleen op het clubvoetbal storten anders hobbelt hij van van de ene in de andere blessure.
Sommige spelers zitten nu eenmaal wat steviger in elkaar als anderen. Daar kun je weinig aan doen, dat is gewoon je gestel. Je kan er alleen professioneel mee ongaan en de beste begeleiding zoeken en de beste trainingen volgen. Dat maakt verschil. Maar in-the-end blijf je altijd spelers houden die blessure gevoeliger zijn dan anderen...
Ik kan me Van Basten nog herinneren die meerdere internationals zo tegen de schenen schopte dat ze niet meer in Oranje wilden voetballenGaius schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:38:
Waarom zou een bondscoach iemand moeten kunnen dwingen om op te komen draven voor een potje voetbal (met een schorsing als dwangmiddel) als de speler niet wil?
Platini is allang het spoor bijster. Toch teveel ballen gekopt?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Maar deels is het inderdaad ook een fysieke kwestie met mannen van glas als Robben en Litmanen etc.
PS: http://www.nu.nl/sport/3872158/blatter-officieel-opnieuw-kandidaat-voorzitterschap-fifa.html
[ Voor 3% gewijzigd door tweaker2010 op 08-09-2014 12:41 ]
Robben is al een tijdje geen man van glas meer, eerder top vijf beste Nederlandse voetballers aller tijden.tweaker2010 schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:40:
Levensstijl in de zin van leven voor de sport. Sneijder geniet van het leven en vd Vaart heeft ook genoeg prive dingetjes die hem afleiden. Bij echte toppers (net zoals Pirlo) die lang fit blijven zie je dat niet.
Maar deels is het inderdaad ook een fysieke kwestie met mannen van glas als Robben en Litmanen etc.
PS: http://www.nu.nl/sport/3872158/blatter-officieel-opnieuw-kandidaat-voorzitterschap-fifa.html
http://www.nu.nl/sport/3871279/robben-meldt-zich-definitief-af-interland-tsjechie.htmlNiku schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:58:
[...]
Robben is al een tijdje geen man van glas meer, eerder top vijf beste Nederlandse voetballers aller tijden.
Als hij fit is is hij idd fantastisch. Helaas is dat lang niet altijd het geval, Italie moest hij ook al missen.
Reus was net terug, ook weer een doodschop gekregen gisteren. Ribéry. Ronaldo. Messi.
En ga zo maar door.
Elk land kan regelmatig dezelfde problemen met hun pingelaars melden. Robben was juist weer een hele tijd blessurevrij, de afgelopen tijd. Topfit.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik zie überhaupt niet in waarom je zou willen weigeren als je gewoon bij kan dragen. Ik dacht dat er nog zoiets bestond als eergevoel. Waarom zou je nee zeggen tegen een bondscoach als de kans krijgt om voor je land te spelen?Gaius schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:38:
Eens, maar ik zou nog iets verder gaan: Ik zie überhaupt niet in waarom je niet zou mogen weigeren. Ik dacht dat er nog zoiets bestond als "vrije wil". Waarom zou een bondscoach iemand moeten kunnen dwingen om op te komen draven voor een potje voetbal (met een schorsing als dwangmiddel) als de speler niet wil?
Wellicht heb ik een wat geromantiseerd beeld van onze huidige kapitalistische maatschappij.
Logisch, maar dat kan de bondscoach prima inschatten lijkt mij, eventueel in overleg. Robben heeft de pech dat zijn speelstijl extreem veel vraagt van het lichaam, dat maakt hem kwetsbaar.tweaker2010 schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:17:
Tja, dat is dus per speler verschillend: http://www.nu.nl/pirlo-35-gaat-toch-als-italiaans-international.html
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Omdat iemand er geen zin in heeftGonadan schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:18:
[...]
Ik zie überhaupt niet in waarom je zou willen weigeren als je gewoon bij kan dragen. Ik dacht dat er nog zoiets bestond als eergevoel. Waarom zou je nee zeggen tegen een bondscoach als de kans krijgt om voor je land te spelen?
Als men mij vraagt om het land te verdedigen tegen IS dank bedank ik ook vriendelijk.Ik heb wel wat beters te doen. En zo ook deze voetballers, die hebben blijkbaar wat beters te doen.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dat heeft m.i. niets te maken met eergevoel. Het zo goed mogelijk willen spelen voor je zeer goed betalende werkgever en de supporters die ieder jaar weer een bak geld neerleggen voor een seizoenskaart kun je immers ook doen vanuit eergevoel.Gonadan schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:18:
[...]
Ik zie überhaupt niet in waarom je zou willen weigeren als je gewoon bij kan dragen. Ik dacht dat er nog zoiets bestond als eergevoel. Waarom zou je nee zeggen tegen een bondscoach als de kans krijgt om voor je land te spelen?
Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Blijkbaar is voor niet iedereen hun nationale elftal automatisch nummer 1. Wat is daar mis mee?
Je hebt hooguit een geromantiseerd beeld van iemands irrationele gevoel voor een vlag.Wellicht heb ik een wat geromantiseerd beeld van onze huidige kapitalistische maatschappij.
En als dat "eergevoel" nu betekend dat je tegen wil en dank met spelers moet voetballen waar je niet mee wil voetballen, of dat je vervolgens enkele weken hersteltijd nodig hebt om voor je eigenlijke werkgever weer echt volle bak te kunnen gaan?Gonadan schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:18:
[...]
Wellicht heb ik een wat geromantiseerd beeld van onze huidige kapitalistische maatschappij.
Werkgever is dan toch echt prio 1, en voor het land is leuk daarnaast, mits het je niet teveel belast. En teveel belasten is voor iedereen "zelf te bepalen", dat hoeft niet persé fysiek te zijn, maar kan ook in psychische zin.
Hij passeert de tegenstander, achterlijn gehaald.. uitstekende voorzet en wat wordt 'ie mooi afgemaakt!!!! Goaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal!!!!!!!!!!!!!!1
Dat. Praat normaal man
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Je omschrijft indirect wel mooi het probleem. Het gaat allang niet meer om de sport beoefenen en daarin het hoogst haalbare bereiken, namelijk spelen voor je land. Maar het gaat simpelweg om werk waar je geld mee verdient, de interlands worden gezien als dat semi-verplichte bedrijfsuitje waar velen geen zin in hebben.Gaius schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:52:
Dat heeft m.i. niets te maken met eergevoel. Het zo goed mogelijk willen spelen voor je zeer goed betalende werkgever en de supporters die ieder jaar weer een bak geld neerleggen voor een seizoenskaart kun je immers ook doen vanuit eergevoel.
Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Blijkbaar is voor niet iedereen hun nationale elftal automatisch nummer 1. Wat is daar mis mee?
Je hebt hooguit een geromantiseerd beeld van iemands irrationele gevoel voor een vlag.
Daar is in mijn ogen zeer veel mis mee.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
St@m schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:04:
[...]
Hij passeert de tegenstander, achterlijn gehaald.. uitstekende voorzet en wat wordt 'ie mooi afgemaakt!!!! Goaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal!!!!!!!!!!!!!!1
[...]
Waarom precies? Het is toch ook maar gewoon werk voor die mensen? Ik denk dat je het werk van de voetballers teveel romantiseert.Gonadan schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:46:
[...]
Je omschrijft indirect wel mooi het probleem. Het gaat allang niet meer om de sport beoefenen en daarin het hoogst haalbare bereiken, namelijk spelen voor je land. Maar het gaat simpelweg om werk waar je geld mee verdient, de interlands worden gezien als dat semi-verplichte bedrijfsuitje waar velen geen zin in hebben.
Daar is in mijn ogen zeer veel mis mee.
Lijkt me dat ik daar toch duidelijk in ben? Ik vind het erg jammer dat het blijkbaar inderdaad alleen nog maar een baan is voor die jongens. De 'echte' sportbeleving bestaat niet meer. Precies dát staat mij tegen.St@m schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:58:
Waarom precies? Het is toch ook maar gewoon werk voor die mensen? Ik denk dat je het werk van de voetballers teveel romantiseert.
Natuurlijk is dat al heel lang zo, en wordt het alleen maar erger. Dat verandert niets aan mijn gevoel erbij.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
⏩ PVOutput☀️
Zonder Robben waren we op het WK lang niet zo ver gekomen.
Vervang Robben door van Gaal en het is imho net zo waarDeadsy schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:22:
Tja met of zonder Robben is gewoon een wereld van verschil.
Zonder Robben waren we op het WK lang niet zo ver gekomen.
XXXVI
Veltman eraf, Narsingh erbij.
⏩ PVOutput☀️
Wel vooral een wanprestatie van Hiddink. Na 40 minuten je systeem weer terugwisselen
Een van Persie die als een geirriteerde oude kerel rondloopt ipv de rest op sleeptouw te nemen.ik222 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:21:
Iemand enig idee waar we naar zitten te kijken? Het lijkt helemaal nergens op... Wat een wanvertoning.
Zo goed zijn die Tsjechen nu ook weer niet. Dat gesprek van Hiddink heeft veel effect gehad... not
Ik betwijfel dat van Gaal het veel beter zou doen zonder Robben.ephymerous schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:25:
[...]
Vervang Robben door van Gaal en het is imho net zo waar
Aanvallend zijn we gewoon afhankelijk van hem. Op het WK werden er ondanks de 5 verdedigers ook veel kansen weg gegeven alleen gingen deze er niet in of we wisten er meer in te schoppen dan de tegenstander.
Hiddink moet gewoon eens de knoop doorhakken betreffende v. Persie.
Zet hem op de bank of vind een andere rol voor hem, eentje waarin hij wel iets toevoegd.
In een 433 zoals nu kan hij ook prima functioneren.
De vraag is of je het risico moet nemen met een speler die niet fit is. Hij kan nu het verschil niet maken (dat zie je bij Man Utd ook) en bovendien is er grote kans op verergering van zijn blessure. Stel dan een andere (liefst jongere speler) op in de spits.ik222 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:47:
Van Persie is gewoon niet 100% fit, dat is aan alles te zien. Op het WK was hij dat ook al niet. Maar goed dat wil niet zeggen dat hij niet beslissend kan zijn...
Maar zoals v. Persie de laatste maanden speelt zou ik hem gewoon niet opstellen, zet er dan maar iemand anders neer.
Luuk de Jong, Lens, Castaignos. Soms moet je ook gewoon wat durven uitproberen ipv veilige keuzes maken.D-e-n schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:51:
Welke jongere speler? Die hebben we niet
Die zijn allemaal niet goed genoeg en gaan dat ook nooit kunnen worden. Komen allemaal simpelweg kwaliteit tekort.tweaker2010 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:54:
[...]
Luuk de Jong, Lens, Castaignos. Soms moet je ook gewoon wat durven uitproberen ipv veilige keuzes maken.
Je mist gewoon Robben, maar ook Van Gaal
Je moet gewoon het risico nemen want degene die er nu staat komt op het moment ook gewoon flink tekort.ik222 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:56:
[...]
Die zijn allemaal niet goed genoeg en gaan dat ook nooit kunnen worden. Komen allemaal simpelweg kwaliteit tekort.
Leuke clubcoach, maar niet in de buurt van de succesmaker die men van hem pleegt te maken.
⏩ PVOutput☀️
Beter dan van Persie. Lens is 26 en die andere zijn 21 en 24. Jong genoeg dus om nog een kans te krijgen.D-e-n schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:55:
Die draaien zo lekker dan? Lens is ook niet echt jong meer
PSN: Finally_Chris
Blind hobbelt ook maar een beetje achter zijn man aan zonder in te grijpen.
Qua spitsen hebben we na Huntelaar en Van Persie wel echt een enorm probleem. Geen jongeling die goed genoeg is of laat staan potentie heeft.
Maar dat is omdat ze de verkeerde clubs gekozen hebben.tweaker2010 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:16:
Die jonge spitsen worden ook niet opgesteld dus dan kunnen ze zich ook niet ontwikkelen en ervaring opdoen.
Een Dost en een hoeheetieookalweer doe nu in Frankrijk zit zijn vanuit Nederland naar een club gegaan waar ik ze persoonlijk niet zag slagen.
Die speler die nu in Frankrijk zat is van Utrecht naar Portugal gegaan. Een veel te grote stap en van daar is hij gewoon foute keuzes blijven maken.
En Dost had niet naar Wolfsburg moeten gaan. Niet dat het niveau te hoog was maar het is gewoon de verkeerde club. Het is een echte koop club en daar moet je direct presteren anders word er iemand anders gehaald.
XXXVI
Tomorrow is not today!
We kunnen vast voorbereiden voor het WK van 2018?
⏩ PVOutput☀️
Dat is ook weer bullshit.ephymerous schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:36:
Nooit meer oproepen, hopelijk Wiel snel fit.
En die commentator maar leuteren over de halve finale op dat WK in 98.
Dat is misschien nog positief voor NL.iChaos schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:36:
Het Turkse voetbal laat zich ook van zijn beste kant zien, met 3-0 naar huis in Ijsland
⏩ PVOutput☀️
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Erg creatief was het middenveld ook niet. Narsingh waardeloos, Sneijder onzichtbaar, Indi te traag.
En goed als team gespeeld van de Tsjechen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Naja, anderzijds lopen Tsjechie en Ijsland nu voorop met 3 punten, en lopen zowel Nederland als Turkije er achteraan. Nederland haalt het sowieso wel denk ik om hier als eerste te eindigen, maar in het geval dat ze weer kostbare punten laten liggen wordt de race om de tweede plek ook een stuk spannender nu Ijsland en Tsjechie waardevolle punten hebben gepakt, in dat geval is dit niet ideaal voor zowel Nederland als Turkije.
5-3-2 / 3-5-2 of 4-3-3 het maakt allemaal niets uit met dit elftal. De inzet en de wil om te winnen ontbreekt volledig.CR1691 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:39:
Pfff wat een amateuristische fout van Janmaat zeg! Jammer dat hij zich zo laat aftroeven. Hiddink mag wat mij betreft ook het boetekleed aantrekken. Hoe haal je het in je hoofd om met 5 verdedigers te beginnen met een team als Tsjechië..
Zo'n blunder gebeurt gewoon een paar keer in je leven, zelfs op dit niveau. Wat een onzin om gelijk te doen alsof hij er niets van kan.
Hij wilde het kunstje weer herhalen wat hij daarvoor deed met zijn borst. Alleen Cillisen stond net een stap te ver.gambieter schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:40:
Tjeezus, over jezelf in de voet schieten eh.. koppen. Het was zeer matig, maar dat soort terugspeelballen doe je gewoon niet. Altijd buiten de goalmond houden, bijna les 1 van verdedigen.
Erg creatief was het middenveld ook niet. Narsingh waardeloos, Sneijder onzichtbaar, Indi te traag.
En goed als team gespeeld van de Tsjechen.
Erg middelmatig de gehele wedstrijd.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
⏩ PVOutput☀️
+1tweaker2010 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:41:
[...]
5-3-2 / 3-5-2 of 4-3-3 het maakt allemaal niets uit met dit elftal. De inzet en de wil om te winnen ontbreekt volledig.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Vind ik de overwinning van Cyprus op Bosnie-Herzogevina nog wat beter.iChaos schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:36:
Het Turkse voetbal laat zich ook van zijn beste kant zien, met 3-0 naar huis in Ijsland
...
⏩ PVOutput☀️
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015