Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Viergever is als verdediger gehaald, als vervanger van Moisander. Dat hij wellicht ook op een andere positie goed uit de voeten kan nu daar een probleem is moet nog blijken en zou voor een deel toeval zijn. Mokotjo is echter gewoon een verbeterde versie van Blind, die had je zo voor elkaar kunnen uitwisselen.Gonadan schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:30:
Wie zegt dat Mokotjo het zoveel beter gaat doen dan een Viergever?
[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 02-09-2014 10:46 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Waarom Vermeer blijkbaar per se weg moet dat je zelfs de concurrent en grootste rivaal van versterkingen gaat voorzien is me ook onbekend. Oke, hij wil meer speeltijd die hij bij Ajax niet krijgt, maar dan nog kun je een transfer naar Feyenoord niet als optie zien.
Al met al hebben Feyenoord, Twente en PSV goede zaken gedaan, waar Ajax het wel heeft laten liggen. Teveel gefocust op de transfersoap rondom Eto'o.
Ajax wilde Vermeer niet perse weghebben, maar Vermeer wilde logischerwijs speeltijd... als dank voor zijn inzet van de afgelopen jaren belooft Ajax Vermeer om mee te werken aan een transfer en zet een "lage" vraagprijs van 1 miljoen op zijn hoofd. Misschien dom van Ajax om aan deze toezegging geen voorwaarden te verbinden (zoals: niet naar een NL top 5 club), maar het is dan wel zo chique om, als Feyenoord dan komt, niet je kont tegen de krib te gooien...dutchgio schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:08:
Waarom Vermeer blijkbaar per se weg moet dat je zelfs de concurrent en grootste rivaal van versterkingen gaat voorzien is me ook onbekend. Oke, hij wil meer speeltijd die hij bij Ajax niet krijgt, maar dan nog kun je een transfer naar Feyenoord niet als optie zien.
ik ben trouwens wel geschrokken van de hoeveelheid Ajacieden die op diverse fora tekeer gaan tegen Vermeer... had verwacht dat er wel wat meer realisme zou zijn... die jongen wil spelen... alleen Feyenoord meldt zich bij hem en "garandeert" hem speeltijd... ik denk dat werkelijk waar bijna niemand dan nee zou zeggen... zeker als je als Vermeer zijnde weet dat je, als je speelt, heeeeel dicht bij een NL-elftal selectie zit... logisch dat Vermeer voor zichzelf kiest... ik gun hem het beste... hoop dat Feyenoord al zijn wedstrijden verliest, maar dat dat nooit Vermeer's schuld is, maar dat hij iedere week, ondanks de nederlaag, de uitblinker is
Waarom ook per se verkoop? Ze liepen al niet echt storm voor m dus verhuur naar een sub-topper was misschien ook een optie geweest.
Volgens mij stond ook in de transferclaussule van 1 miljoen dat wanneer hij tegen Ajax zou spelen hij dan een paar keer over de bal zou duikenP.O. Box schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:16:
[...]
Ajax wilde Vermeer niet perse weghebben, maar Vermeer wilde logischerwijs speeltijd... als dank voor zijn inzet van de afgelopen jaren belooft Ajax Vermeer om mee te werken aan een transfer en zet een "lage" vraagprijs van 1 miljoen op zijn hoofd. Misschien dom van Ajax om aan deze toezegging geen voorwaarden te verbinden (zoals: niet naar een NL top 5 club), maar het is dan wel zo chique om, als Feyenoord dan komt, niet je kont tegen de krib te gooien...
ik ben trouwens wel geschrokken van de hoeveelheid Ajacieden die op diverse fora tekeer gaan tegen Vermeer... had verwacht dat er wel wat meer realisme zou zijn... die jongen wil spelen... alleen Feyenoord meldt zich bij hem en "garandeert" hem speeltijd... ik denk dat werkelijk waar bijna niemand dan nee zou zeggen... zeker als je als Vermeer zijnde weet dat je, als je speelt, heeeeel dicht bij een NL-elftal selectie zit... logisch dat Vermeer voor zichzelf kiest... ik gun hem het beste... hoop dat Feyenoord al zijn wedstrijden verliest, maar dat dat nooit Vermeer's schuld is, maar dat hij iedere week, ondanks de nederlaag, de uitblinker is
Maar zonder dollen, het kan nooit de bedoeling zijn dat je een andere topclub in Nederland sterker maakt. Ik snap het van Vermeer en gun het hem ook dan, maar Ajax en eigenlijk dus Overmars had dit nooit door mogen laten gaan. Ze hadden een moeten zeggen voor 1 miljoen naar het buitenland, binnen Nederland kost je gewoon 6 miljoen, zo gaat het in andere landen ook. Binnenlandse transfers zijn veel duurder dan een Buitenlandse.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Alsof iemand Moisander ging wegkopen.ph4ge schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:45:
Viergever is als verdediger gehaald, als vervanger van Moisander. Dat hij wellicht ook op een andere positie goed uit de voeten kan nu daar een probleem is moet nog blijken en zou voor een deel toeval zijn. Mokotjo is echter gewoon een verbeterde versie van Blind, die had je zo voor elkaar kunnen uitwisselen.
Maar ik zie het gewoon als een andere keuze, of het de juiste was moet blijken.
Vermeer heeft helemaal gelijk en ik gun hem dan ook alle succes. Die jongen heeft jaren alles gegeven voor Ajax en heeft zich zonder stampij geschikt in zijn rol als tweede keeper. Hij verdient het niet om nu een trap na te krijgen.dutchgio schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:08:
Ook van Ajax vind ik het niet zo'n probleem. Het is een goede keeper maar wel je tweede, dus een concurrent maak je niet zo sterk als je zelf bent. De rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord is wat mij betreft ook allang niet meer wat het geweest was dus zo gevoelig ligt het niet. Hooguit bij die hersenlozen die de clubs steeds met boetes opzadelen.
Het zou mij verbazen als er veel energie in de soap rondom Eto'o is gegaan. Ik vermoed eerder dat er überhaupt weinig energie in transfers is gestoken. Ajax heeft het inderdaad wat laten liggen, wellicht bewust, maar ik maak mij wel enigszins zorgen over komend seizoen.Al met al hebben Feyenoord, Twente en PSV goede zaken gedaan, waar Ajax het wel heeft laten liggen. Teveel gefocust op de transfersoap rondom Eto'o.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Met een beetje pech heeft Ajax dan al zoveel averij opgelopen dat ze het dit keer niet meer kunnen inhalen.yrew schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:47:
Volgens mij willen ze bewust een spannende tweede seizoenshelft creeeren..
Leen mij die glazen bol is.tweaker2010 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:50:
[...]
Met een beetje pech heeft Ajax dan al zoveel averij opgelopen dat ze het dit keer niet meer kunnen inhalen.
Het seizoen net begonnen. En nu weet je al zeker dat ze het niet meer kunnen inhalen.
"Met een beetje pech". Dat betekent niet dat het al vast staatchimera2 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:53:
[...]
Leen mij die glazen bol is.
Het seizoen net begonnen. En nu weet je al zeker dat ze het niet meer kunnen inhalen.
Dat er aan beide kanten apen in de harde kern zitten die daar niet mee kunnen leven, dat is dan maar zo.
Het moet gemoedelijker worden, de tijd van elkaar de hersens in slaan om dat je voetbalhart anders gekleurd is dan dat van je buurman, is zo 1990....
Uit NL heeft in ieder geval AZ zich ook gemeld, en diverse buitenlandse clubs (geen namen bij mij bekend). Maar dat zag Vermeer niet zitten.P.O. Box schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:16:
[...]
ik ben trouwens wel geschrokken van de hoeveelheid Ajacieden die op diverse fora tekeer gaan tegen Vermeer... had verwacht dat er wel wat meer realisme zou zijn... die jongen wil spelen... alleen Feyenoord meldt zich bij hem en "garandeert" hem speeltijd...
Verwijderd
Die rivaliteit ontaardt gelukkig al jaren niet meer in weerzinwekkende taferelen. Opmerkelijk vind ik overigens wel dat het gros van de supporters van Ajax en Feyenoord een grotere afkeer van PSV dan ze van elkaar hebben.loewie1984 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:09:
Die rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord, leek toch veel gezonder te zijn geworden de laatste jaren op en rondom het veld. En ik vind het zelfs mooi dat het zo kan.
Dat er aan beide kanten apen in de harde kern zitten die daar niet mee kunnen leven, dat is dan maar zo.
Het moet gemoedelijker worden, de tijd van elkaar de hersens in slaan om dat je voetbalhart anders gekleurd is dan dat van je buurman, is zo 1990....
Verwijderd
Van die 100 miljoen moeten er 20 opgaan aan scouting. Stuur alle bobo's maar naar brazilie, scandinavie, naar spanje lekker bij Barca de Dtjes bekijken. En dan vaders een baan aanbieden als grasmaaier in de Arena. Dan komen ze vanzelf. Als je dat 3 seizoenen doet, krijg je misschien 1x een ban voor 2 jaar transfers, maar dat geeft niet, want dan hebben we alles al binnen.
Ajax is een grote club, gedraag je er dan ook eens naar
Wat ik zo gek vind is dat je Siem en Daley niet gewoon 5 miljoen laat verdienen en in Nederland houd (als je toch 100 miljoen hebt) dat wij Feyenoord niet leeghalen voor 50 miljoen. Een (oud-)international hun kant opsturen voor 1 miljoen is net zo erg als ze wat rijker maken voor wat goede spelers.
Dat je iets meer de focus gooit op de CL die je speelt... Nee, dan met een droevig gezicht maar vertellen dat je de door jou begeerde spelers niet kan halen.....want wij spelen eredivisie, klein landje.....boehoe.
Als je je geld niet meer kan besteden aan nieuwe (oudere) spelers, dan is je geld opmaken aan salarissen inderdaad geen onlogische keuze.Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:36:
Wat ik totaal niet snap is dat er word gezegd dat de spelers die Ajax wil hebben, niet komen spelen in de eredivisie... Dan wil je dus de verkeerde spelers.
Van die 100 miljoen moeten er 20 opgaan aan scouting. Stuur alle bobo's maar naar brazilie, scandinavie, naar spanje lekker bij Barca de Dtjes bekijken. En dan vaders een baan aanbieden als grasmaaier in de Arena. Dan komen ze vanzelf. Als je dat 3 seizoenen doet, krijg je misschien 1x een ban voor 2 jaar transfers, maar dat geeft niet, want dan hebben we alles al binnen.
Wat ik zo gek vind is dat je Siem en Daley niet gewoon 5 miljoen laat verdienen en in Nederland houd (als je toch 100 miljoen hebt) dat wij Feyenoord niet leeghalen voor 50 miljoen. Een (oud-)international hun kant opsturen voor 1 miljoen is net zo erg als ze wat rijker maken voor wat goede spelers.
Dat je iets meer de focus gooit op de CL die je speelt... Nee, dan met een droevig gezicht maar vertellen dat je de door jou begeerde spelers niet kan halen.....want wij spelen eredivisie, klein landje.....boehoe.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Verwijderd
Volgens mij doet Ajax het financieel bepaald niet slecht.Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:36:
Wat ik totaal niet snap is dat er word gezegd dat de spelers die Ajax wil hebben, niet komen spelen in de eredivisie... Dan wil je dus de verkeerde spelers.
Stel je wordt als Ajax een keertje geen kampioen. Is niet ondenkbeeldig. Moet je minimaal voorronde CL spelen. En die door te zien komen. Wat gezien de ploegen die daar spelen in de laatste ronde bepaald geen sinecure is. Mis je aldus de inkomsten uit de CL. Terwijl je kosten wel op niveau blijven. Teer je aldus stevig in op je vermogen.
Ajax kan echter in een dergelijk scenario de selectie op peil houden, door hun financiele reserve.
Verwijderd
Maar serieus, dat treurige gezeur van de Boer, als ie aangeeft dat de grote jongens niet naar Ajax komen....
Nee, dan wil een Eto'o eindelijk luisteren naar wat aanbiedingen, dan ga je vast al praten over je salaris plafond? Echt niet, dan moet je m vertellen dat ie bij Everton de CL gaat missen. en gewoon aangeven dat ie bij 1 jaar tekenen 8 miljoen krijgt. Met een eenzijdige optie aan Ajax kant.
Als je 100 miljoen hebt, dan kan je 4 jaar vooruit denken. Nee.....Nu is het dus 'Ow jongens we hebben 100 miljoen, goed he, houden zo!'
Met 100 miljoen kun je de knieën van Overmars, Bergkamp en van Basten weer repareren en laten voetballen
Verwijderd
Wat Ajax wel zou kunnen doen in mijn optiek is een club in Denemarken of een Oostblok land kopen en daar talenten speelminuten laten op doen, vergelijkbaar met Chelsea. Dat lijkt mij persoonlijk zinniger dan nodeloos salarissen omhoog te gooien voor spelers of, in mijn optiek nog zinlozer, van de beurs af gaan dan wel de Arena overnemen.Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:50:
Maar met 100 miljoen kun je dat met 2 vingers in de neus, echt wel 4 jaar lang doen. Afgaan op EL, ipv CL, dan teer je al minder op je eigen vermogen.
Maar serieus, dat treurige gezeur van de Boer, als ie aangeeft dat de grote jongens niet naar Ajax komen....
Nee, dan wil een Eto'o eindelijk luisteren naar wat aanbiedingen, dan ga je vast al praten over je salaris plafond? Echt niet, dan moet je m vertellen dat ie bij Everton de CL gaat missen. en gewoon aangeven dat ie bij 1 jaar tekenen 8 miljoen krijgt. Met een eenzijdige optie aan Ajax kant.
Als je 100 miljoen hebt, dan kan je 4 jaar vooruit denken. Nee.....Nu is het dus 'Ow jongens we hebben 100 miljoen, goed he, houden zo!'
Met 100 miljoen kun je de knieën van Overmars, Bergkamp en van Basten weer repareren en laten voetballen
Investeringen moeten geld opleveren, niet geld kosten.
Verwijderd
Wat hebben ze nu gedaan? sinds Vertonghen alleen maar geld opgepot. Leuk is dat wel, maar daardoor moet Frank wel tikkie terug voetbal spelen. Als ie er eens een jonge snelle gast als Fisher een seizoen in laat staan zijn ze al kreupel. Maarja hij moest wel, want de back up is Sana. 3ton gekost, wat een pareltje!
en dan die El Ghazi die bij ieder bal contact een schaar moet doen. Effectief, zeer zeker... Dat is een Sana 2, scheelt dat dat alleen maar opleidingskosten zijn geweest, over investeren gesproken.
ROFLOLVerwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:50:
Nog steeds aan het herstellen van een zware blessure, waarschijnlijk pas weer fit na de winterstop.Niku schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:07:
Hoe is het met Fischer trouwens? Had niet eens in de gaten dat ze die nog hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door ADDG op 02-09-2014 13:16 ]
En welk talent gaat daar spelen? Bij de Nederlandse talenten gaat dat echt niet werken. Als ik als Zivkovic zijnde weet dat ik als ik naar Ajax ga in het Oostblok moet ballen dan ga ik dus nog lekker een jaar in Groningen zitten.Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:54:
[...]
Wat Ajax wel zou kunnen doen in mijn optiek is een club in Denemarken of een Oostblok land kopen en daar talenten speelminuten laten op doen, vergelijkbaar met Chelsea.
Sterker nog: je moet er in Nederland vanuit gaan dat je toch zeker de helft van de tijd géén kampioen wordt. Vier keer achter elkaar was leuk voor ze maar het blijft geen feest natuurlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:43:
[...]
Stel je wordt als Ajax een keertje geen kampioen. Is niet ondenkbeeldig. Moet je minimaal voorronde CL spelen. En die door te zien komen. Wat gezien de ploegen die daar spelen in de laatste ronde bepaald geen sinecure is. Mis je aldus de inkomsten uit de CL.
En misschien worden ze wel derde dit jaar, moet je ook in calculeren. Zolang we in Nederland maar één plek hebben moet je CL-voetbal niet als vaste inkomsten meerekenen. Je kunt er hooguit een aankoop mee lokken als je het gehaald hebt.
Het blijft natuurlijk wikken en wegen. Met een verhoging van je salarisplafond zou je goede spelers in principe langer in de eredivisie moeten kunnen houden.
Ondanks dat ik een PSV fan ben, ben ik natuurlijk ook van mening dat miljoenen uitgeven aan transfers ook geen garantie voor succes is (in de eredivisie).
De knvb zou eens moeten kijken naar het duitse model van de bundesliga. Dit is een mix van de beste eigenschappen van de nederlandse en franse competitie. (stond laatst in VI). Als we met z'n allen blijven roepen dat we nooit meer ergens om de prijzen spelen internationaal gezien, dan gaan we dat lot ook achterna. Ga in de keuken kijken van alle omringende voetballanden en zorg dat daar de beste eigenschappen uitgehaald worden. Nederland wil altijd het wiel zelf opnieuw uitvinden terwijl dat vaak niet hoeft. Daarbij is de knvb ook wel een erg stroeve organisatie. dat helpt ook niet. Maarja Nederlanders mekkeren lieveren dan dat er eens naar echte oplossingen gezocht wordt.
[ Voor 7% gewijzigd door Chrosser op 02-09-2014 13:34 ]
Verwijderd
Je laat daar in mijn optiek ook geen Nederlandse talenten spelen maar talenten uit het betreffende land en betreffende regio. Chelsea bouwt een voetbalimperium op door heel Europa heen waardoor die club verzekerd is van de aanwas van talenten. Een dergelijke strategie is Ajax ook op het lijf geschreven in mijn optiek.D-e-n schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:24:
[...]
En welk talent gaat daar spelen? Bij de Nederlandse talenten gaat dat echt niet werken. Als ik als Zivkovic zijnde weet dat ik als ik naar Ajax ga in het Oostblok moet ballen dan ga ik dus nog lekker een jaar in Groningen zitten.
[...]
Sterker nog: je moet er in Nederland vanuit gaan dat je toch zeker de helft van de tijd géén kampioen wordt. Vier keer achter elkaar was leuk voor ze maar het blijft geen feest natuurlijk.
En misschien worden ze wel derde dit jaar, moet je ook in calculeren. Zolang we in Nederland maar één plek hebben moet je CL-voetbal niet als vaste inkomsten meerekenen. Je kunt er hooguit een aankoop mee lokken als je het gehaald hebt.
Feyenoord doet dat overigens in Nederland al jarenlang door samen te werken met tig amateurclubs.
Helemaal mee eens. Het is en blijft echter een onmogelijke concurrentie strijd met landen waarin toegestaan is dat clubs hun financiën niet op orde hebben. Het Spaanse voetbal is door en door verrot, financieel gezien, en dat is iets wat we in Nederland eindelijk hebben uitgebannen gelukkig, maar we kunnen daar gewoon niet in mee. Het is voornamelijk wachten op de UEFA en op de FIFA, en gezien hun reactie snelheid gaat het hoe dan ook nog lang duren voordat 'we' weer een rol spelen in het internationale clubvoetbal.Chrosser schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:31:
Het mislopen van een jaar CL scheelt natuurlijk wel, maar aan de andere kant, PSV speelt al jaren geen CL meer, hoogstens een voorronde. Maar ondanks dat hebben ze toch de 2e begroting van de eredivisie.
Het blijft natuurlijk wikken en wegen. Met een verhoging van je salarisplafond zou je goede spelers in principe langer in de eredivisie moeten kunnen houden.
Ondanks dat ik een PSV fan ben, ben ik natuurlijk ook van mening dat miljoenen uitgeven aan transfers ook geen garantie voor succes is (in de eredivisie).
De knvb zou eens moeten kijken naar het duitse model van de bundesliga. Dit is een mix van de beste eigenschappen van de nederlandse en franse competitie. (stond laatst in VI). Als we met z'n allen blijven roepen dat we nooit meer ergens om de prijzen spelen internationaal gezien, dan gaan we dat lot ook achterna. Ga in de keuken kijken van alle omringende voetballanden en zorg dat daar de beste eigenschappen uitgehaald worden. Nederland wil altijd het wiel zelf opnieuw uitvinden terwijl dat vaak niet hoeft.
Dat werkt lokaal maar niet internationaal. Hadden of hebben al die Nederlandse topclubs ook geen filiaal in Afrika? Had Feyenoord ook geen contacten in Brazilië?Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:35:
[...]
Je laat daar in mijn optiek ook geen Nederlandse talenten spelen maar talenten uit het betreffende land en betreffende regio. Chelsea bouwt een voetbalimperium op door heel Europa heen waardoor die club verzekerd is van de aanwas van talenten. Een dergelijke strategie is Ajax ook op het lijf geschreven in mijn optiek.
Dat werkt niet. Dan zit je in regio A en dan loop je net dat talent in regio B mis. Het valt of staat toch altijd met het op het spoor komen van die ene goede voetballer.
Eens. Op het gebied van jeugdopleiding hebben de Duitsers bijvoorbeeld ook stappen gezet door naar andere landen te kijken. We noemen onszelf steeds wel "opleidingsland" maar ik heb het idee dat die Duitsers ons wat dat betreft ook voorbij snellen. We kunnen nog niet eens een behoorlijk spits opleiden.Chrosser schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:31:
Als we met z'n allen blijven roepen dat we nooit meer ergens om de prijzen spelen internationaal gezien, dan gaan we dat lot ook achterna. Ga in de keuken kijken van alle omringende voetballanden en zorg dat daar de beste eigenschappen uitgehaald worden.
Kijk, een CL winnen zit er niet meer in denk ik. Maar het is werkelijk een schandaal dat we landen als Portugal ook al niet meer bij kunnen benen.
Verwijderd
Ajax heeft een meerderheidsbelang in Ajax Cape Town. Feyenoord heeft zijn belang in Ghana afgestoten vanwege de financiële resultaten, al zijn er nog wel lijntjes naar Ghana.D-e-n schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:43:
[...]
Dat werkt lokaal maar niet internationaal. Hadden of hebben al die Nederlandse topclubs ook geen filiaal in Afrika? Had Feyenoord ook geen contacten in Brazilië?
Dat werkt niet. Dan zit je in regio A en dan loop je net dat talent in regio B mis. Het valt of staat toch altijd met het op het spoor komen van die ene goede voetballer.
[...]
Eens. Op het gebied van jeugdopleiding hebben de Duitsers bijvoorbeeld ook stappen gezet door naar andere landen te kijken. We noemen onszelf steeds wel "opleidingsland" maar ik heb het idee dat die Duitsers ons wat dat betreft ook voorbij snellen. We kunnen nog niet eens een behoorlijk spits opleiden.
Kijk, een CL winnen zit er niet meer in denk ik. Maar het is werkelijk een schandaal dat we landen als Portugal ook al niet meer bij kunnen benen.
Volgens mij is dit de enige manier om te concurreren met Engelse clubs (en Duitse, en Spaanse etc). Vond een aardig artikel over hoe menige Engelse club dat doet: http://www.givemesport.co...foreign-club-partnerships
Dat de NL clubs zoveel spelers verkocht en zo weinig er voor terug gehaald hebben bedoel je?Niku schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:46:
Dit zegt eigenlijk alles: http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=223611
Treurig die verhoudingen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik denk dat jij heel goed snapt wat de strekking van het verhaal is.tweaker2010 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:59:
[...]
Dat de NL clubs zoveel spelers verkocht en zo weinig er voor terug gehaald hebben bedoel je?
Verwijderd
Misschien dat Ajax daar af en toe clinics verzorgd maar opleidingsscholen in eigendom van Ajax? Maar ik laat me graag verrassen hoor.HamburgerHenk schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:59:
Ajax heeft ook nog wel scholen in Rusland, China, Griekenland en Brazilie dacht ik.
Verwijderd
En straks weer een viese winstuitkering doen aan de aandeelhouders?
(Over investeren gesproken.... zet het op de bank)
Say what? RKC 9 miljoen schuld, bijna failliet en wederom gered door de gemeente. Feyenoord bijna failliet, Veendam failliet en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is één en al wanbeleid in Nederland, als je VI soms hoort.rik86 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:35:
Tja, ik ben blij dat hier de voetbalclubs tenminste financieel gezonde bedrijfsvoeringen hebben.
Ik denk dat ie doelt op Spanje waarbij clubs dieprood (kunnen) staan bij de bank. Dat moet je inderdaad niet willen. Maat dat gaat ook een keertje ontploffen. Maar suikerooms heb ik niks tegen. Wat maakt het uit? Moet je toch zelf weten? Voor de zoveelste keer: geld staat niet gelijk aan prestaties!Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:51:
Wat is dat toch met gezonde bedrijfsvoering
Verwijderd
Kan de opbouw van de financiële cijfers van Ajax niet uit de losse pols schudden maar als ik het me goed herinner draait Ajax zonder de inkomsten uit de CL negatieve financiële cijfers.Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:51:
Wat is dat toch met gezonde bedrijfsvoering. Het is voetbal....die sponsors zijn er toch om geld uit te geven.... bah. Nee, nu moeten we 100 miljoen plus maar op 'De bank' zetten a 0,5% rente. Yes, gezonde bedrijfsvoering...
En straks weer een viese winstuitkering doen aan de aandeelhouders?
(Over investeren gesproken.... zet het op de bank)
Dat was het juist niet toch? Ajax hoefde de CL inkomsten niet in te calculeren om zwarte cijfers te blijven schrijven.Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:58:
[...]
Kan de opbouw van de financiële cijfers van Ajax niet uit de losse pols schudden maar als ik het me goed herinner draait Ajax zonder de inkomsten uit de CL negatieve financiële cijfers.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat is het doel, maar voor zover ik weet nog geen realiteit.Quad schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:59:
[...]
Dat was het juist niet toch? Ajax hoefde de CL inkomsten niet in te calculeren om zwarte cijfers te blijven schrijven.
Verwijderd
Maar aan de andere kant, het banksaldo is het dubbele van de begroting, dus zo erg kan het niet zijn, dat geloof ik niet. er lopen daar 23 jeugdspelers en (nu) 1 ouwe Deen, en dan heb je het technische hart, dat kost vast wat ja...Maar verder kan daar niks zijn dat veel kost...
We hebben twee CL plekken in Nederland. Echter 1 met de zekerheid van de poulefase.D-e-n schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:24:
[...]
Sterker nog: je moet er in Nederland vanuit gaan dat je toch zeker de helft van de tijd géén kampioen wordt. Vier keer achter elkaar was leuk voor ze maar het blijft geen feest natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 02-09-2014 16:21 ]
Verwijderd
Klopt. Heb ff gegoogled:toolkist schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:00:
[...]
Dat is het doel, maar voor zover ik weet nog geen realiteit.
'68 miljoen aan liquide middelen, nog geen zwarte cijfers zonder CL-deelname
18 februari 2014
Inmiddels heeft Ajax door de goede jaren zo'n 68 miljoen euro aan liquide middelen op de bank staan. Ook al wordt wel eens gesteld, dat te veel geld op de bank niet goed is, vindt Jeroen Slop dat geen probleem. „Dat we een positief banksaldo hebben, vinden we bij Ajax een goed gevoel.”
Ajax Netwerk
Wel geeft hij aan dat Ajax zonder Champions League deelname nog geen zwarte cijfers kan schrijven en los van de incidentele transfers daar nog van afhankelijk is. „Nee, maar we maken hier jaarlijks progressie in,” zo stelt hij in De Telegraaf.'
http://ajax.netwerk.to/ni...0zonder%20CL-deelname.php
Nou, dat laatste waag ik toch te betwijfelen. Manchester City en Chelsea waren niks meer dan een middenmoter met wat uitschieters naar de subtop. Vitesse (als voorbeeld in Nederland) was ook niet meer dan dat, maar deed vorig jaar ineens mee voor het kampioenschap lange tijd.chim0 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:57:
[...]
Ik denk dat ie doelt op Spanje waarbij clubs dieprood (kunnen) staan bij de bank. Dat moet je inderdaad niet willen. Maat dat gaat ook een keertje ontploffen. Maar suikerooms heb ik niks tegen. Wat maakt het uit? Moet je toch zelf weten? Voor de zoveelste keer: geld staat niet gelijk aan prestaties!
In Spanje gaat het jaren tussen Barcelona en Real Madrid, de twee die ieder jaar 50% van het TV geld krijgen daar. Vorig jaar kwam daar Atletico met veel vechtlust tussen.
Sinds PSG in Frankrijk over is genomen is het ook daar niet spannend meer. Monaco kwam vorig jaar vanuit de Ligue 2 ineens in de Ligue 1 binnen op de tweede plaats.
Geld staat niet gelijk aan prestaties, maar het is wel een stuk makkelijker om te preseteren met geld.
Dordrecht wint uit bij Heerenveen, MK Dons wint van United, Stoke wint uit bij City, Real verliest bij Sociedad, Feyenoord komt niet langs Besiktas, PEC walst over Ajax heen in de beker en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het gaat erom dat het tegenwoordig vaak niet zoveel scheelt gewoon en het meer om de vorm van de dag gaat. Dat zag je ook op het WK, Algerije tegen Duitsland bijvoorbeeld had Algerije het eigenlijk verdiend om te winnen. Voetbal van tegenwoordig komt vaak aan op het fysieke en snelheid en opurtunisme. Het tikkie takkie van Barca is een beetje voorbij. En natuurlijk zijn er altijd uitzonderlijke spelers, die door een individuele actie een wedstrijd kunnen beslissen, maar het is niet meer vanzelfsprekend dat een grote, dure club altijd wint.JanW schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:27:
[...]
Nou, dat laatste waag ik toch te betwijfelen.
OK, City twee keer achter elkaar kampioen, Ajax vier keer achter elkaar kampioen, maar wat zegt dat? Niet veel, vind ik. City heeft het ook niet gered in de CL met hun begroting van 1 miljard en Chelsea heeft de CL een keer gewonnen met anti-voetbal, maar dat gebeurt ook maar één keer in de 100 jaar. Dus ook dat is niet meer zo vanzelfsprekend.Manchester City en Chelsea waren niks meer dan een middenmoter met wat uitschieters naar de subtop.
En staat nu troosteloos onderaan met 1 punt uit vier wedstrijden. Feyenoord begon vorig jaar de competitie met drie verliespartijen en eindigde tweede en speelde voorronde CL. Wat zegt dat?Vitesse (als voorbeeld in Nederland) was ook niet meer dan dat, maar deed vorig jaar ineens mee voor het kampioenschap lange tijd.
Spanje is inderdaad een uitzondering (al vraag ik me af hoe lang dat nog doorgaat), maar alle andere landen vallen reuze mee. Daar is het verschil bovenin veel kleiner. Maar ik moet het dit jaar nog maar eens zien met Barca en Real.In Spanje gaat het jaren tussen Barcelona en Real Madrid, de twee die ieder jaar 50% van het TV geld krijgen daar. Vorig jaar kwam daar Atletico met veel vechtlust tussen.
Mja, maar de Franse competitie is nooit echt top geweest toch? Ik ken alleen Olympique Marseille van vroeger als zijnde "een grote club in Frankrijk) maar verder?Sinds PSG in Frankrijk over is genomen is het ook daar niet spannend meer. Monaco kwam vorig jaar vanuit de Ligue 2 ineens in de Ligue 1 binnen op de tweede plaats.
Tuurlijk, maar je ziet gewoon dat iedereen van iedereen kan winnen, ook in de grote competities. Afgezien van het uitzonderlijke spelers/individuele actie verhaal, maar dat hou je altijd.Geld staat niet gelijk aan prestaties, maar het is wel een stuk makkelijker om te preseteren met geld.
En je kunt wel diverse verrassingen aanhalen maar uiteindelijk heeft een club met geld wel kans op de CL en een Nederlandse club niet.
Daar zeg je wat, waarom zou ik als Huawei nog instappen bij een club met zo'n financiële positie. Buiten exposure, zijn het de resultaten die hier van belang zijn. Huawei had wellicht niet ingestapt als Ajax geen CL speelt. Lijkt me toch ook redelijk dat een sponsor clausules aan zijn verbintenis verbindt? Ik vind dat net zoiets als de strekking van de supporters naar Ajax toe, "daar koop je dan je seizoenskaart voor", om elk jaar op 0 te beginnen. Moet je als vak 410 toch ook moedeloos van worden, en maar zingen en maar springen elk jaar hetzelfde liedje en internationaal stel je geen kut meer voor.Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:51:
Wat is dat toch met gezonde bedrijfsvoering. Het is voetbal....die sponsors zijn er toch om geld uit te geven.... bah. Nee, nu moeten we 100 miljoen plus maar op 'De bank' zetten a 0,5% rente. Yes, gezonde bedrijfsvoering...
Oh? 2011-12 en 2013-14 hebben een seizoentje ertussen, met ManUchim0 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:45:
OK, City twee keer achter elkaar kampioen
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
het grote geld wat chelsea en city uitgeven heeft wel als resultaat dat ze iedere jaar met gemak in de top 3 eindigen (en daarom CL voetbal spelen - met een gunstige loting kom je heel ver), dat kan je gewoon niet ontkennen.chim0 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:45:
[...]
[...]
OK, City twee keer achter elkaar kampioen, Ajax vier keer achter elkaar kampioen, maar wat zegt dat? Niet veel, vind ik. City heeft het ook niet gered in de CL met hun begroting van 1 miljard en Chelsea heeft de CL een keer gewonnen met anti-voetbal, maar dat gebeurt ook maar één keer in de 100 jaar. Dus ook dat is niet meer zo vanzelfsprekend.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Verwijderd
En het is niet alleen zingen wat ze doen, ze nemen ook nog eens alles over. Daarom ga ik ook niet meer naar die laatste trainingen voor Ajax-Feyenoord enzo. En dit was ook de laatste keer dat ik de beker finale mee pak.
Uitwedstrijden zijn al geen pretje omdat je als vee word behandeld, maar dan word je ook nog vies aangekeken vanuit je eigen vak....
Om nog maar te zwijgen van acties als "stop stadionverboden" of "pro 14:30"
Daar word je toch moe van? Stadionverboden zijn voor boefjes, en ajax is niet de enige die vroeg moet op staan, maar wel de enige die dan als een natte krant voetbalt.
Maar daarnaast, Huawei is toch ook een sponsor? Ik neem aan dat die wat exposure van Ajax in Azie meenemen als hun verdienste. Natuurlijk hebben die clausules, maar als ik dan Ajax was zou ik me niet laten gijzelen door een clausule als "speel maar CL of we nemen ons geld weer mee terug".
Misschien is het inderdaad zo dat Ajax gaat proberen wat aandelen terug te kopen? Dat er daarvoor gespaard word? Of weten we eigenlijk wat die nieuwe ouwe Deen nu verdient? Denen zijn hot.
http://www.ad.nl/.../2014/09/03/Huur-Zimling-kost-Ajax-half-miljoen-euroVerwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:48:
Of weten we eigenlijk wat die nieuwe ouwe Deen nu verdient? Denen zijn hot.
Een half miljoen, dus dat valt nog wel mee. Poulsen verdiende het dubbele (incl bonussen).
Een half miljoen te veel. Zimling.. daar ga je de oorlog niet mee winnen.tweaker2010 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:10:
[...]
http://www.ad.nl/.../2014/09/03/Huur-Zimling-kost-Ajax-half-miljoen-euro
Een half miljoen, dus dat valt nog wel mee. Poulsen verdiende het dubbele (incl bonussen).
Laten we eerst afwachten wat die laat zien. Over Poulsen zei iedereen in het begin ook dat het een miskoop was. Achteraf had hij erg veel waarde voor Ajax. Geef zo'n jongen een kans om zich te laten zien, achteraf kun je nog altijd zeggen dat het niets was.Niku schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:36:
[...]
Een half miljoen te veel. Zimling.. daar ga je de oorlog niet mee winnen.
Wat betreft vak 410 ben ik het wel met je eens. Voordat ik een SSC had, zat ik eens in vak 124 (in elk geval onder 410) en dat was in de wedstrijd Ajax - FC Twente, FC Twente was volgens mij toen al 2e geworden en konden die plaats niet meer kwijt raken. En ik zat langs een Twente supporter die gewoon normaal gekleed was, maar je kon merken dat hij niet voor Ajax was (het juichen etc.) Ik heb prima met die man gepraat want ik vind dat zoiets moet kunnen. Maar wat er vanaf vak 410 allemaal naar beneden kwam en hoe ze ons verrot scholden omdat wij die man geen tik gaven etc. Echt te belachelijk voor woorden.
Ik vond het ook wel mooi toen Vak410 die actie had tegen Vitesse dat ze niets van zich lieten horen en dat Frank de Boer naderhand zei dat hij daar niets van gemerkt had..
In mijn beleving zijn er eigenlijk altijd maar een paar momenten dat er echt gezongen kan worden
- bij een wissel
- Bij een opleving, beter spel is nodig of er wordt ineens vol druk gezet
- Na een goal
- Om de tegenstander op te jutten (en dan vooral het uitpubliek, maar dat is nooit in grote getalen aanwezig)
- Bij feeststemmingen (abnormale standen, grote voorsprong, simpel spel tegen grote ploegen etc)
En dan hoor je ook vaak dat het hele stadion mee doet en heb je ook niet dat saaie ge-Oe-Ah
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verwijderd
Maar dat is toch het hele punt, vak410 misdraagt zich al jaren, en dan als uitschieter dat vuurwerk, dus natuurlijk probeert men vanuit Ajax dat wat te sturen, ik denk dat ze het bij Ajax ook niet meer zo leuk vinden allemaal. Enthousiaste supporters zijn leuk, maar het kan dus te ver gaan. Voor mijn gevoel doet Ajax er goed aan.
Jaartje geleden ofzo sprongen er nog een paar op het veld bij de laatste training voor Ajax feyenoord, beetje handjes schudden met Siem, beetje praten. Maar dat is nu denk ik ook niet meer zo vanzelfsprekend (los van het feit dat Moisander misschien niet zo lekker Nederlands praat? zou het niet weten:))
De ArenA is jarenlang de meest treurloze grafbak van Nederland geweest. Zelfs het Gelredome was een uitgelaten bende vergeleken met het Amsterdamse stadion. Echt, ik kon me niet voorstellen dat het zó stil kon zijn met 50.000 man (de dodenherdeking gaf meer geluidsoverlast). Maar toen begon 410 op te komen, eindelijk een groep die ook in Amsterdam geluid kon maken. Die (bijna) de hele wedstrijd aan het zingen was, een beetje sfeer maakte in het stadion. Tot zover mijn positieve verhaal.
Dan heb je het probleem met de ééncelligen. Daar zijn er nogal wat van in dat vak (overigens niet uniek voor Ajax, helaas, ik zie ze elke twee weken in/rond de Galgenwaard). Ik snap echt niet wat die mensen niet begrijpen aan 'jullie maken de club kapot'. Denken ze nu echt dat het zingen compensatie is voor de agressie, het vuurwerk, de onacceptabele spreekkoren? Schijnbaar. Wat mij betreft worden er nog veel en veel meer stadionverboden uitgedeeld (en gecontroleerd!): oprotten met die gekken die het voor de anderen verpesten. Voetbal is een van mijn grootste hobby's, maar die randdebielen verpesten het elke keer weer.
Overigens, over het gebrek aan uitpubliek in de ArenA: dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik ben vaak genoeg met de supporterstrein vanuit Utrecht naar Amsterdam gegaan en de manier waarop je daar behandeld wordt... Kan er lange verhalen over schrijven. Zelfs bij Ado Den Haag en FC Twente, toch ook niet bepaald de grote vrienden van FC Utrecht, word je vele malen beter behandeld dan daar. Ik doe het niet meer. Voetbal is leuk, maar afgeblaft worden, opgejut, agressief behandeld worden, dat is niet mijn besteding van een middagje voetbal. Even voor de duidelijkheid: als er iets gebeurt, moet er ingegrepen worden. Maar als je gewoon rustig de trein uit loopt, dat er dan direct wordt geschreeuwd dat je GVD op moet schieten: dat vind ik respectloos.
Ben nu al een paar jaar tussen het thuispubliek gaan zitten. Uiteraard zonder te juichen en zeker niet onder vak 410
Geeft ook wel aan hoe nutteloos die clubkaart is. Er is geen club in Nederland waar ik geen kaarten via-via voor kan regelen. Geen enkele. En hoevaak ik niet de veiligheidscoördinator van FC Utrecht tegen het lijf loop bij die uitwedstrijden, daarvoor heb ik een leuk telraam nodig
Verwijderd
Sindsdien zelf maar een seizoenskaart gehaald. Ook een uitkaart later, en ook een EU-tje erop omdat we uit zijn gegaan naar Manchester Utd (denk dat het daarom erop gekomen is).
Uitwedstrijden doe ik nu toch wat minder. Ik vind het gewoon echt geen stijl hoe er met je word omgegaan. je mag niks, en alles moet, je komt uit zo'n gare bus, en dan is iedereen om één of andere reden altijd wat opgefokt. Dan begint het gedrang bij de hekken want je zal maar eens als laatste binnen zijn. En ohja, de echte Amsterdammers die je ook nog eens boos aankijken gaan natuurlijk altijd eerst
Maargoed, dit jaar ook wat andere plannen dan steeds de uitwedstrijden mee pakken, dat helpt ook, anders had ik er misschien wel weer 4-5 meegepakt. Meer lukt toch niet, want die kaarten zijn zo weg.
Of misschien valt dat dit jaar ook wel mee
Ik snap nog steeds niet wat die vent wou bereiken. Snap ook niet dat sommige mensen niet normaal met elkaar kunnen omgaan vanwege hun clubvoorkeur. In en in triest gewoon naar mijn mening.
Ach ik werk in A'dam en parkeer dagelijks onder de Arena waar ik dus voor mijn werk heen moet. Ik betaal daar 200 euro voor. Nu zal je denken: so what? Ik heb dus een SC voor Feyenoord en ga dan ook elke wedstrijd. Laatst was ik vergeten een programma blad uit mijn auto te halen van de wedstrijd het weekend daarvoor. Deze avond speelde Ajax een thuiswedstrijd en toen ik bij mijn auto aan kwam lagen er 2 ramen uit en was er een band lek gestoken. Toen ik dat melde bij de receptie van de Arena kreeg ik te horen dat ze het al wisten maar dat ze niets zouden doen omdat het bepaalde supporters waren en ik slimmer moest zijn dan openlijk te pronken met Feyenoord want dan was dit te verwachten.JustMU schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:23:
Ik ben een keer hier iemand in de kroeg in Uden tegengekomen die bij Vak410 zit. Ik droeg shirt waar 'Rotterdam' opstaat. Ik kwam die vent dus tegen in de kroeg, keek hij eerst naar me shirt en zegt die tegen me 'Weet je waar ik van ben k*t kakkerlak'. Ik zei dat t me niet interreseerde en liep dus door. Kwam hem later weer eens tegen en toen stond die heel stoer te roepen 'Vak 410 Hooligans' met een paar vrienden van hem.
Ik snap nog steeds niet wat die vent wou bereiken. Snap ook niet dat sommige mensen niet normaal met elkaar kunnen omgaan vanwege hun clubvoorkeur. In en in triest gewoon naar mijn mening.
Nu zeg ik niet dat in de Kuip er geen gekken lopen want ik heb daar ook dingen gezien die te bizar zijn. Ik begrijp dit dus niet. Hoe gestoord kan je zijn als je voor voetbal zulke zaken gaat doen.
Kan je zien hoe gestoord zulke gasten zijn hè. Dat soort achterlijken zullen er bij ons ook wel rondlopen daar niet van. Maar ik heb het idee dat bij dat soort volk de haat naar elkaar groter is dan de liefde voor je eigen club.rikoos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:19:
[...]
Ach ik werk in A'dam en parkeer dagelijks onder de Arena waar ik dus voor mijn werk heen moet. Ik betaal daar 200 euro voor. Nu zal je denken: so what? Ik heb dus een SC voor Feyenoord en ga dan ook elke wedstrijd. Laatst was ik vergeten een programma blad uit mijn auto te halen van de wedstrijd het weekend daarvoor. Deze avond speelde Ajax een thuiswedstrijd en toen ik bij mijn auto aan kwam lagen er 2 ramen uit en was er een band lek gestoken. Toen ik dat melde bij de receptie van de Arena kreeg ik te horen dat ze het al wisten maar dat ze niets zouden doen omdat het bepaalde supporters waren en ik slimmer moest zijn dan openlijk te pronken met Feyenoord want dan was dit te verwachten.
Nu zeg ik niet dat in de Kuip er geen gekken lopen want ik heb daar ook dingen gezien die te bizar zijn. Ik begrijp dit dus niet. Hoe gestoord kan je zijn als je voor voetbal zulke zaken gaat doen.
man... ik kreeg bijna in de kuip ruzie toen ik vertelde dat ik dagelijks in de Arena parkeerde ;-) Ik mocht die ...... club niet rijker maken dan ze al waren.JustMU schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:27:
Kan je zien hoe gestoord zulke gasten zijn hè. Dat soort achterlijken zullen er bij ons ook wel rondlopen daar niet van. Maar ik heb het idee dat bij dat soort volk de haat naar elkaar groter is dan de liefde voor je eigen club.
Ach ja, dan heb ik ook nog wel een verhaal. Pas zat ik in de trein en toen vroeg ik aan een vriend of het klopte dat Feyenoord de volgende dag moest (tegen Luhansk). Vervolgens komt er een licht aangeschoten gast naar ons toen en die heeft zoiets van: "Hebben jullie het nou over Feyenoord, zijn jullie voor Feyenoord?". Op die vraag heb ik gelukkig niet gereageerd. Vervolgens gaat hij bij ons zitten en laat hij al zijn anti-020 tattoo's zien. Ik heb zelden zo ongemakkelijk gezeten. We hebben toen maar gedaan of we Feyenoord supporters waren.JustMU schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:27:
[...]
Kan je zien hoe gestoord zulke gasten zijn hè. Dat soort achterlijken zullen er bij ons ook wel rondlopen daar niet van. Maar ik heb het idee dat bij dat soort volk de haat naar elkaar groter is dan de liefde voor je eigen club.
[ Voor 9% gewijzigd door danielkraak op 04-09-2014 19:50 ]
Tjemig wat vals Hahaha
Edit :nu al 2-0 in 10 minuten, 2 kansen, 2 goals en een rode kaart.. Ok voortaan maar weer met 5 verdedigers spelen
Mis van Gaal nu al, heb eigenlijk bar weinig vertrouwen in Hiddink, al voor deze wedstrijd
Edit2:ik weet niet wie die commentator bij sbs6 is maar ik erger mij bijna elke wedstrijd als ik die gozer hoor, TOTAAL MAAR DAN OOK TOTAAL NIETS TE MELDEN
[ Voor 67% gewijzigd door Harribo op 04-09-2014 21:01 ]
Kan je weinig van zeggen, regels zijn regels. Op het WK zat BMI ook met zijn handjes te wapperen, dat moet ie gewoon afleren en accurater verdedigenNiku schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:00:
Wat een flauwe scheids om daar in een oefenwedstrijd rood voor te geven. Bah.
Ach kom, zelfs in een officiële wedstrijd is het belachelijk om hier rood voor te geven. Geel + penalty is hoe dan ook afdoende.Harribo schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:02:
[...]
Kan je weinig van zeggen, regels zijn regels. Op het WK zat BMI ook met zijn handjes te wapperen, dat moet ie gewoon afleren en accurater verdedigen
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik ben altijd voor 2 man voorin, rvp alleen is te weinig
Enfin zal nu wel moeilijk worden met 10 man
Dit. Scheids wil even stempel drukken.carpebios schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:05:
BM moet inderdaad eens een man worden. Maar na 10 minuten op een oefenpot rood terwijl je ook gewoon geel + pingel kan geven....zo maak je de pot gelijk dood. Dat gevaarlijk spel van Italië mocht ook gewoon door.
Dat. Praat normaal man
Over de wedstrijd... Wat zakt onze verdediging hier door het ijs. Krijg de indruk dat als we niet met 5 verdedigers en Robben spelen, we een zeer kwetsbaar team hebben
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
You don't say! Dat was de reden voor het hele 532 ooit, als de tegenstander een topland betrof .Harribo schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:29:
[...]
Over de wedstrijd... Wat zakt onze verdediging hier door het ijs. Krijg de indruk dat als we niet met 5 verdedigers en Robben spelen, we een zeer kwetsbaar team hebben
Harribo schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:29:
[...]
Dat. Praat normaal man
Dit ^^
⏩ PVOutput☀️
Ik weet het maar dat het zo dramatisch als dit kon uitpakken... Gelukkig is het maar een oefenwedstrijdNiku schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:44:
[...]
You don't say! Dat was de reden voor het hele 532 ooit, als de tegenstander een topland betrof .
Guus?
Doe iets?
Memphis?
Zaadpartij overigens.
⏩ PVOutput☀️
OEI!
Bijna weer de fout in Cilessen, het is zo bekend dat hij dat graag doet.
TOET TOET!!! TOET TOET TOET!!!!
De Nederlandse omroep laat het geluid van de irritante bijgeluiden weer lekker uit de speakers knallen.
Alleen is er geen alternatief nu, geen BBC or BRT
Leuke Nike reclame ook. Lijkt wel een van die "You have won a green card' banners.
@Quad
Best wel.
Is ook een friendly, die kijk ik normaal nooit maar een ierse vriend zat te zeiken.
Verliezen we ook nog
[ Voor 10% gewijzigd door MrMonkE op 04-09-2014 22:14 ]
★ What does that mean? ★
Ach, het mooiste is dat m'n pa bij elke actie van NL volledig flipt en alles fout vindt.MrMonkE schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:12:
@Quad
Best wel.
Is ook een friendly, die kijk ik normaal nooit maar een ierse vriend zat te zeiken.
Verliezen we ook nog
Edit: Vloog net 'vuile italiaan' door de woonkamer.
[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 04-09-2014 22:19 ]
⏩ PVOutput☀️
En Guus is echt laf bezig. Breng Afellay en Memphis Depay toch, al die verdedigers erbij terwijl slak Kuyt een van de twee spitsen is.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Ja, bij de penaltie ook.GeeBee schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:21:
Zit er nou bij Ita Ned een of andere sukkel met een groene laser te wapperen?
Daarom dook Cilessen 2 minuten te vroeg de verkeerde hoek in.
Anders had hij hem misschien wel gestopt en was zijn on-ongeslagen record verbroken
Hij had wel paar mooie reddingen, eerlijk is eerlijk
★ What does that mean? ★
Afellay had ik niet eens meegenomen. Verdedigend hebben we nu doorgeselecteerd maar dat moet je aanvallend ook proberen. Kuijt, Afellay: allemaal te gearriveerd.Niku schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:21:
Die VdW ziet er ook niet meer uit zeg.
En Guus is echt laf bezig. Breng Afellay en Memphis Depay toch, al die verdedigers erbij terwijl slak Kuyt een van de twee spitsen is.
Affellay daarentegen.... Die heeft echt z'n breedte tijd wel gehad.
Ja en de hele tijd dat getoeter... Heb mijn tv maar eens op mute gezet, wat een verademing :-)GeeBee schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:21:
Zit er nou bij Ita Ned een of andere sukkel met een groene laser te wapperen?
Nogmaals snap niet dat die commentator zijn werk mag doen, zegt alleen monotoon wat er gaande is meer niet. Ik zou bijna zeggen schuif Piet Paulusma naar voren, die swingt nog meer
(P.S. Leve Defour! Awoert die idioten die hem uitfloten!)
Aan de reacties te zien op Italië - Nederland vermoed ik dat die rode kaart na 10 minuten voor NL was? Als iemand een link heeft naar een samenvatting wil ik het wel eens bekijken. Een IP in NL kan ik wel arrangeren ^^
[ Voor 11% gewijzigd door YellowOnline op 04-09-2014 22:54 ]
Lekkere scorebord journalistiek, ook het AD loopt na 1 mislukte wedstrijd al te klagen dat we weer terug moeten naar het oude systeem. Terwijl ze voor de wedstrijd nog schreven dat 4-3-3 een geweldige keuze van Guus was. Echt typisch dit, die rode kaart en penalty hebben de wedstrijd al vroeg om zeep geholpen.
Want voetbal is louter een spel voor kinderen?sevinc schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:57:
Ik snap niet dat volwassen mannen ineens over aangepaste regels praten in een oefenpot.Nee niks aanpassen anders is het helemaal zoek wat wel of niet meer kan.
Ik had Afellay ook niet meegenomen (laat hem eerst maar eens een reeks neerzetten bij z'n nieuwe club), maar om hem nou "gearriveerd" te noemen... nee. Zo oud is hij nou ook weer niet.D-e-n schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:25:
[...]
Afellay had ik niet eens meegenomen. Verdedigend hebben we nu doorgeselecteerd maar dat moet je aanvallend ook proberen. Kuijt, Afellay: allemaal te gearriveerd.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Onder v Marwijk oogde de gehele groep uitgeblust. Het waren al jaren dezelfde gezichten. Dat maakt een elftal minder fris.
Wat onder v Gaal goed werkte was een beperkt aantal ouderen (Sneijder, Robben, v Persie) die de rest op sleeptouw nam. Als je er dan weer mannen als vd Vaart, Kuijt en Afellay bijneemt voegt dat voor mij niks toe en remt dat die wisselwerking alleen maar.
Ik denk dat een groep een bepaalde balans nodig heeft qua leeftijd
[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 05-09-2014 09:27 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015