Gisteren trouwens naar Dordrecht - AZ geweest. Voor iedereen die in de buurt van Dordrecht woont kan ik aanraden om eens een wedstrijd bij Dordrecht te gaan kijken. Het kaartje kostte 17 euro en je hebt erg goed zicht op het spel. Daarnaast is het ook wel eens grappig om te zien hoe klein en slemiel alles is. Ik hoop dat ze in de eredivisie blijven.
Lukoki ook nog eens rood. Het is echt drama vandaag, al is die scheidsrechter een irritant door overal voor te fluiten.
...
Inderdaad. En als ik dan het programma voor de komende weken zie, voorzie ik veel auw.schwarzenegger schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:16:
[...]
Ik mis de beleving totaal. Het hobbelt allemaal wat rond.
Geruchten over Vermeer naar Feyenoord?
[ Voor 25% gewijzigd door Vos op 31-08-2014 16:43 ]
Kenneth Vermeer naar Feyenoord?!?
Tomorrow is not today!
ja??Spacey23 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:41:
Kenneth Vermeer naar Feyenoord?!?
Ik snap dat niet, besteed dan geld aan een nieuwe spits...
Ik vind Mulder goed genoeg.
Over opmerkelijke transfers gesproken. Kenneth Vermeer zo goed als rond met Feyenoord.
Bron: VI
PSN: Finally_Chris
Ik vind zowel Vermeer als Mulder onzeker. Dus echt opschieten doet het niet.
Het is ook wanbeleid. Nooit was men op zoek naar een nieuwe keeper en men haalt Hahn als goede backup voor Mulder. En nu komt er op de laatste dag een extra keeper bij?
Het is ook wanbeleid. Nooit was men op zoek naar een nieuwe keeper en men haalt Hahn als goede backup voor Mulder. En nu komt er op de laatste dag een extra keeper bij?
Vermeer is beter dan Mulder dus deze transfer is heel begrijpelijk. En hij kost slechts een miljoen dus prima transfer voor hem en Feyenoord.
Met Vermeer halen ze wel een erg goede keeper imo. Mulder is al tijden onwijs zwak bezig.
I served in a company of heroes.
En Hahn dan? Die hadden ze toch als stok achter de deur gehaald? Had Vermeer dan gelijk gekocht. Die is al maanden op zoek. En Mulder is ook niet plots nu zwak geworden
tja, het is een lichte vooruitgang vind ik, maar als je een bekende/betere spits haalt ga je er denk ik meer op vooruit
Verhuren aan Excelsior. Die zoeken nog een keeper en kennelijk is hij er nog niet klaar voor. En misschien wordt Mulder nog wel verkocht. Who knows.D-e-n schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:47:
En Hahn dan? Die hadden ze toch als stok achter de deur gehaald? Had Vermeer dan gelijk gekocht. Die is al maanden op zoek. En Mulder is ook niet plots nu zwak geworden
Ik ben altijd fan van Vermeer geweest, maar toch gek. Mulder is onzeker, maar kost je niet echt punten
Binnen een paar uur?CR1691 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:49:
[...]
Verhuren aan Excelsior. Die zoeken nog een keeper en kennelijk is hij er nog niet klaar voor. En misschien wordt Mulder nog wel verkocht. Who knows.
Er zijn op deadline day gekkere dingen gebeurd.
En Mulder kost je geen punten? Die jongen verziekte donderdag in zijn eentje bijna kwalificatie voor de EL.. Hij groeit gewoon niet meer, rek is eruit.
En Mulder kost je geen punten? Die jongen verziekte donderdag in zijn eentje bijna kwalificatie voor de EL.. Hij groeit gewoon niet meer, rek is eruit.
Dat ben ik wel met je eens hoor. Maar dan had je in de zomer toch gewoon een keeper kunnen halen?CR1691 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:51:
Er zijn op deadline day gekkere dingen gebeurd.
Van Geel zwalkt echt wat mij betreft. Hij staart zich eerst maanden blind op spitsen die hij niet kan betalen en dan haalt hij plots een keeper. En dan iedere keer dat gepraat met de pers over Dost: genant gewoon.
Als van Geel geen goede spits kan halen had hij dat maanden terug ook al kunnen weten. Dan had je gelijk andere plannen kunnen maken en had Rutten er bijvoorbeeld een ander systeem in kunnen slijpen.
Vanmiddag in slaap gevallen, blijkt verstandig zijn geweest. En dan ook nog dat Vermeer naar Feyenoord vertrekt.. Wordt een ramp seizoen voor Ajax zo..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dus... Je maakt een concurrent sterker en moet waarschijnlijk de volledige opbrengsten van de transfer (en wellicht nog wat extra) neerleggen voor een mindere vervanger. Wie dit nou weer verzonnen heeft?
Wordt er niet gewoon doorgeschoven binnen de jeugd? Aan de andere kant, Ajax heeft geld ZAT en hoeft deze verkoop helemaal niet te doen, maar misschien hebben ze het hem beloofd...
Weer slim van de Boer om dat vlak voor de wedstrijd te melden. Zal wel in Mulder zn hoofd zitten nu.CR1691 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:44:
Over opmerkelijke transfers gesproken. Kenneth Vermeer zo goed als rond met Feyenoord.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik gun het Vermeer van harte. Hopelijk is hij snel van meerwaarde bij Feyenoord. Veel te
goed om op de bank te zitten.
goed om op de bank te zitten.
Dit dus ja. Echt onbegrijpelijk!toolkist schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 17:02:
Dus... Je maakt een concurrent sterker en moet waarschijnlijk de volledige opbrengsten van de transfer (en wellicht nog wat extra) neerleggen voor een mindere vervanger. Wie dit nou weer verzonnen heeft?
Om aan het eind van het seizoen voor de vijfde keer op rij kampioen te worden?Quad schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:57:
Vanmiddag in slaap gevallen, blijkt verstandig zijn geweest. En dan ook nog dat Vermeer naar Feyenoord vertrekt.. Wordt een ramp seizoen voor Ajax zo..
Lach me rot als het zo is.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Alsof Mulder er nu opeens naast wordt gezet?CR1691 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:45:
Vermeer is beter dan Mulder dus deze transfer is heel begrijpelijk. En hij kost slechts een miljoen dus prima transfer voor hem en Feyenoord.
Ik vind het een onbegrijpelijke transfer zowel van Vermeer zelf als Ajax. Wat een beleid wordt er daar gevoerd zeg. Het belooft een geweldig seizoen te worden, Ajax is goed bezig... not.
De Boer kan beter zijn eigen team gaan coachen en vragen om wat extra versterking ipv de concurrentie te versterken. Zo slim vind ik het niet.ph4ge schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 17:03:
[...]
Weer slim van de Boer om dat vlak voor de wedstrijd te melden. Zal wel in Mulder zn hoofd zitten nu.
Heb tot en met de 60e minuut gekeken maar dit is weer weggeven, net als vorige week. Mogelijkheden genoeg om voor rust 2-0 voor te staan. Maar wat wil je met Sightorsson die al bijna 600 minuten niet heeft gescoord in de Eredivisie 
Kansloos trouwens om de goede reserve doelman naar de Kuip te laten gaan. Zowel van Vermeer die pretendeerde een Ajacied in hart en nieren te zijn als van Overmars met zo'n weggeef bedrag.
Kansloos trouwens om de goede reserve doelman naar de Kuip te laten gaan. Zowel van Vermeer die pretendeerde een Ajacied in hart en nieren te zijn als van Overmars met zo'n weggeef bedrag.
[ Voor 28% gewijzigd door ephymerous op 31-08-2014 17:32 ]
XXXVI
Vermeer zit in een uitzichtloze situatie en krijgt nu een kans om bij een andere topclub in NL te gaan spelen. Ik snap dat wel van hem. Van Ajax is het een ander verhaal, maar Marc moet misschien nog wat extra centen ophalen.
Precies wat ik dacht. Hahn verhuurd aan Excelsior.
Ik snap het alleen niet van Feyenoord.Aghanim schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 17:33:
Vermeer zit in een uitzichtloze situatie en krijgt nu een kans om bij een andere topclub in NL te gaan spelen. Ik snap dat wel van hem.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Vind het maar een rare transfer. Ik hoef Vermeer ook niet in een Feyenoord shirt te zien. Ook al is het een betere keeper dan Mulder. Verder ben ik het gezeur over de spits ook wel zat. Tuurlijk had ik graag een spits met meer kwaliteit gehad, maar Te Vrede doet het gewoon goed. En verdiend nu ook die basisplaats.
Ja, want de verkoop van je tweede doelman heeft een zware impact op de resultaten die je gaat halentweaker2010 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 17:22:
[...]
Alsof Mulder er nu opeens naast wordt gezet?
Ik vind het een onbegrijpelijke transfer zowel van Vermeer zelf als Ajax. Wat een beleid wordt er daar gevoerd zeg. Het belooft een geweldig seizoen te worden, Ajax is goed bezig... not.
Stel dat Cilissen geblesseerd zou raken in een lang seizoen, dan is het altijd fijn zo'n ervaren doelman achter de hand te hebben en hij keepte in de beker. Verder coacht hij natuurlijk ook jongere spelers. Voor hem zelf zie ik bij Feyenoord weinig verbetering qua speeltijd.JanW schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 17:43:
[...]
Ja, want de verkoop van je tweede doelman heeft een zware impact op de resultaten die je gaat halen
Ik mag aannemen dat ze hem halen voor de basis. Anders hadden ze Hahn wel als tweede keep gehouden
Ze zullen Diederik boer wel proberen te halen. Maar zou hij midden in het seizoen zijn speeltijd op durven geven? Ik betwijfel het.
Als hij weinig speeltijd krijgt, dan denk ik niet dat hij de overtap maakt.D-e-n schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 17:53:
Ik mag aannemen dat ze hem halen voor de basis. Anders hadden ze Hahn wel als tweede keep gehouden
Stel dat, stel dat. Dat argument gaat voor iedere positie wel op. Ik verwacht ook dat er een afspraak was met Vermeer dat hij mocht vertrekken. Voor hem is het niet goed om nog een seizoen alleen maar op de bank te zitten.tweaker2010 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 17:52:
[...]
Stel dat Cilissen geblesseerd zou raken in een lang seizoen, dan is het altijd fijn zo'n ervaren doelman achter de hand te hebben en hij keepte in de beker. Verder coacht hij natuurlijk ook jongere spelers.
Waarom?Voor hem zelf zie ik bij Feyenoord weinig verbetering qua speeltijd.
Ik denk wanneer Milik er ook een keer bij Ajax in komt..Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:08:
Wanneer gooit Rutten die Kazim erin? Zou wel lachen zijn als hij het goed doet....
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Het was toch allang bekend dat Vermeer weg mocht voor 1 miljoen. Ook verbazingwekkend dat geen enkele club zich heeft gemeld daarna.
750.000 is het zelfs.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 31-08-2014 18:36 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Lekker weekend voor PSV op deze manier.
Concurrenten laten allen, op AZ natuurlijk na als je die als concurrent ziet
, punten liggen.
Concurrenten laten allen, op AZ natuurlijk na als je die als concurrent ziet
Mooi weekend voor PSV. Als ze zo doorgaan gaat niemand ze bedreigen. PEC uit is wel een lastige over twee weken.
Ongelooflijk dat Feyenoord niet scoort. Niet te filmen dat je weer zoveel kansen krijgt.
Het leek er enige tijd op dat Ajax voor de grootste schok zou zorgen met de eventuele transfer van Samuel Eto'o. De meest bijzondere transfer in de Eredivisie is dus nu die van Kenneth Vermeer van Ajax naar Feyenoord. Gun het Vermeer wel, maar het hem toch het liefst ook nog bij Ajax gezien. Gewoon 2 doelmannen die top zijn in de Eredivisie.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Prachtige stand voor een neutrale Noorderling: Groningen, Heerenveen, Cambuur (en iets minder noordelijk Zwolle) allemaal in de top 5!
Verder vooral voor PSV een goed weekend, maar ik vind alle kampioenschapsbespiegelingen nog rijkelijk vroeg. PSV had vorig jaar ook een prima seizoensstart en we weten allemaal hoe dat toen geëindigd is. Toen was bovendien het spel een stuk overtuigender dan nu.
Verder vooral voor PSV een goed weekend, maar ik vind alle kampioenschapsbespiegelingen nog rijkelijk vroeg. PSV had vorig jaar ook een prima seizoensstart en we weten allemaal hoe dat toen geëindigd is. Toen was bovendien het spel een stuk overtuigender dan nu.
Ik herzie mijn mening. 750.000 en een 4 jaar contract. Dit is gewoon een koopje. Gek dat hij hiervoor weg mag.
En vervanger Diederik Boer van PEC is ook al binnen zo schijnt het.
Toch wel opmerkelijke transfers zo...
Die is 34 en zit aan het einde van zijn carriere dus dat hij minder speelt zal hij denk ik wel in orde vinden aangezien hij flink meer salaris zal vangen.CR1691 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 17:54:
Ze zullen Diederik boer wel proberen te halen. Maar zou hij midden in het seizoen zijn speeltijd op durven geven? Ik betwijfel het.
Ajax heeft gewoon de afspraak gemaakt met Vermeer dat hij voor 1mln weg kan maar ze zullen wel geen uitzonderingen genoemd hebben bij het maken van de afspraak.
Vermeer is gewoon te goed voor de bank, heeft het goed gedaan bij Ajax en heeft nooit gezeurd toen hij op de bank terecht kwam.
dutchgio schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:07:
En vervanger Diederik Boer van PEC is ook al binnen zo schijnt het.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik ben benieuwd wat Ajax betaald aan PEC voor Boer, vast niet minder dan 750k. Ik vind het ook weer zonde dat hij naar Ajax gaat, leuke keeper voor Zwolle die daar goed op zijn plek zat. Nu wekelijks banken en de beker bij Ajax spelen.
Edit; Ik denk dat Mulder de enige is die vannacht niet meer kan slapen, hij wordt nu ontzettend te kijk gezet.
Edit; Ik denk dat Mulder de enige is die vannacht niet meer kan slapen, hij wordt nu ontzettend te kijk gezet.
[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 31-08-2014 20:09 ]
⏩ PVOutput☀️
Compleet logisch, hij kan nog even cashen bij Ajax. Geef m groot gelijk.Quad schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:06:
Ik ben benieuwd wat Ajax betaald aan PEC voor Boer, vast niet minder dan 750k. Ik vind het ook weer zonde dat hij naar Ajax gaat, leuke keeper voor Zwolle die daar goed op zijn plek zat. Nu wekelijks banken en de beker bij Ajax spelen.
Natuurlijk, maar niet goed voor zijn speelminuten. Verder denk ik dat men bij Ajax gewoon een tussen seizoen inpast, met deze selectie kom je niet ver in de CL, EL en vrees voor een top 2 klassering.
Feyenoord staat er aardig op, PSV helemaal en denk dat AZ ook boven Ajax gaat eindigen.
Feyenoord staat er aardig op, PSV helemaal en denk dat AZ ook boven Ajax gaat eindigen.
⏩ PVOutput☀️
Of keepen in de A1...Quad schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:06:
Die bekerwedstrijden waren Vermeer toegezegd, het is afwachten of ze met Boer nu dezelfde strategie aanhouden.
Waarom zou Ajax een tussenseizoen inlassen? Als je 4 jaar op rij kampioen wordt, waarom zou je dan het 5e jaar daar niet meer voor gaan? Per saldo zijn er minder bepalende spelers vertrokken dan de voorgaande jaren en zijn de concurrenten er niet veel beter op geworden.Quad schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:12:
Natuurlijk, maar niet goed voor zijn speelminuten. Verder denk ik dat men bij Ajax gewoon een tussen seizoen inpast, met deze selectie kom je niet ver in de CL, EL en vrees voor een top 2 klassering.
Ajax had met al die Champions League miljoenen ondertussen met afstand de beste selectie moeten hebben, maar het is wel duidelijk dat dat niet het geval is.
Goeie deal denk ik al heb ik het nooit zo op Ajacieden die naar Feyenoord komen (voor Cruijff maak ik altijd een uitzonderingPWM schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:03:
Ik herzie mijn mening. 750.000 en een 4 jaar contract. Dit is gewoon een koopje. Gek dat hij hiervoor weg mag.
Ik vind / vond juist dat de Boer het goed verwoorde.
Er is geld zat om versterkingen te halen, alleen de versterkingen die Ajax op dit moment een stuk beter kunnen maken komen toch niet naar de Eredivisie.
Ajax heeft het afgelopen seizoenen goed gedaan, met imho matig materiaal (Als je het materiaal afzet tegen de prestaties). Alleen ik geef de Boer wel gelijk dat er op het moment weinig spelers zijn die voor Ajax zouden willen spelen die Ajax echt beter maken. Die spelen of gaan allemaal spelen voor een club met een veelvoud salaris.
Ajax zit gewoon in een lastig parket imho.
Er is geld zat om versterkingen te halen, alleen de versterkingen die Ajax op dit moment een stuk beter kunnen maken komen toch niet naar de Eredivisie.
Ajax heeft het afgelopen seizoenen goed gedaan, met imho matig materiaal (Als je het materiaal afzet tegen de prestaties). Alleen ik geef de Boer wel gelijk dat er op het moment weinig spelers zijn die voor Ajax zouden willen spelen die Ajax echt beter maken. Die spelen of gaan allemaal spelen voor een club met een veelvoud salaris.
Meende te lezen dat Ajax 8 ton overmaakt naar PEC.
⏩ PVOutput☀️
Als Ajax niet meer gaat doen morgen dan heeft overmars de achterban een hoop uit te leggen. Leuk hoor al die miljoenen maar als je er niks mee doet kun je net zo goed niet verkopen.
Lekker kortzichtig.CR1691 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:09:
Als Ajax niet meer gaat doen morgen dan heeft overmars de achterban een hoop uit te leggen. Leuk hoor al die miljoenen maar als je er niks mee doet kun je net zo goed niet verkopen.
Alsof het de relatie goed doet als een speler wilt vertrekken zich aan zijn / haar contract te houden. Als een speler echt weg wilt dan houd je dat niet tegen.
Is er eindelijk een club die zegt we gaan geen spelers halen die niets toevoegen aan onze selectie, en zijn er op het moment geen toevoegingen voor handen, begint iedereen te ageren.
Ik vind Ajax heel verstandig. Ze kunnen toch geen spelers halen die er voor kunnen zorgen dat ze overwinteren in de CL dus halen ze gewoon geen spelers.
[ Voor 26% gewijzigd door RedHat op 31-08-2014 21:16 ]
Inderdaad, de spelers die wel willen komen die maken je niet beter of ze willen een flink stuk meer dan de 1mln salaris cap die Ajax heeft.RedHat schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:52:
Ik vind / vond juist dat de Boer het goed verwoorde.
En als je voor een speler flink over je cap heen gaat dan mag je niet raar kijken als de andere sterke spelers ook flink wat meer salaris willen.
En voordat je het weet zit je in dezelfde situatie als een paar jaar geleden dat je elk jaar verlies draait.
Of dat je een speler haalt die 2mln vangt per jaar maar niets toevoegd of voor problemen in de kleedkamer zorgt.
Daarnaast willen ze denk ik niet een speler halen voor veel geld die slechts iets beter is dan wat ze al hebben en dan ook nog eens jeugd in de weg zit.
edit:
Ik denk dat er ook een beetje de hoop is dat er leiders gaan opstaan. Dat vanwege de situatie opeens spelers zich gaan ontwikkelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 31-08-2014 21:20 ]
Ik begrijp het ook van Ajax maar het past niet bij de doelstelling om bij de beste 16 van Europa te horen. Dus dan moet die doelstelling ook losgelaten worden.
Uiteindelijk ligt het probleem gewoon bij de salarycap. Goede spelers kunnen een veelvoud daarvan verdienen bij subtoppers in Duitsland, Engeland, Italie, Spanje en zelfs Frankrijk. Tja, dan ga je niet in de ArenA ballen. Nu pleit in niet direct voor het verruimen van het salarishuis, maar het zijn overduidelijk niet de transfersommen die betere spelers weghouden bij de Nederlandse topclubs.
Precies, hoe kun je überhaupt spreken over overwinteren in de CL als je constant je beste spelers verkoopt en totaal geen ervaring voor terugkoopt.Aghanim schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:23:
Ik begrijp het ook van Ajax maar het past niet bij de doelstelling om bij de beste 16 van Europa te horen. Dus dan moet die doelstelling ook losgelaten worden.
Wat dat betreft is het voetbal voor ons hier helemaal kapot. Waar spelers uit binnen- en buitenland vroeger nog graag bij Ajax, PSV of Feyenoord speelden voor zowel een mooi salaris als topvoetbal en prestige, gaan zelfs de middelmatige talenten uit de subtop liever degradatievoetbal spelen in het buitenland omdat dat meer oplevert.
Onze topclubs moeten nu die middelmatige talenten, die mislukken in het buitenland, huren omdat we zelf de salarissen niet op kunnen hoesten en daarom een huurconstructie de enige oplossing is. Maar daar kun je niet succesvol mee zijn want het is meestal voor 1 jaar en als de speler goed presteert wil de club hem sowieso terug. Het is gewoon met meerdere NL clubs uit hetzelfde potje van mislukte voetballers vissen in de hoop ze te mogen huren, want iedereen aast op spelers als Guidetti, Dost en Ruiz. Naast dit droevige huren kun je, zelfs als je 120mln hebt, inderdaad geen goede spelers kopen. Dan houdt het gewoon op en kun je als club niet meer groeien. Ik zie ook geen enkele manier voor NL om hier nog ooit uit te komen.
Onze topclubs moeten nu die middelmatige talenten, die mislukken in het buitenland, huren omdat we zelf de salarissen niet op kunnen hoesten en daarom een huurconstructie de enige oplossing is. Maar daar kun je niet succesvol mee zijn want het is meestal voor 1 jaar en als de speler goed presteert wil de club hem sowieso terug. Het is gewoon met meerdere NL clubs uit hetzelfde potje van mislukte voetballers vissen in de hoop ze te mogen huren, want iedereen aast op spelers als Guidetti, Dost en Ruiz. Naast dit droevige huren kun je, zelfs als je 120mln hebt, inderdaad geen goede spelers kopen. Dan houdt het gewoon op en kun je als club niet meer groeien. Ik zie ook geen enkele manier voor NL om hier nog ooit uit te komen.
Niet als Ajax nu de doelman bij Zwolle weghaalt. Zo maak je het de concurrentie wel erg makkelijk.Niku schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:39:
Mooi weekend voor PSV. Als ze zo doorgaan gaat niemand ze bedreigen. PEC uit is wel een lastige over twee weken.
Het is ook een lange termijn doelstelling.Aghanim schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:23:
Ga je als een blind paard geld uitgeven dan val je vind ik terug in de oude situatie en dan word het op de termijn nog moeilijker om deze doelstelling te behalen.
Ik heb zelf liever dat ze niemand halen dan dat ze bv 20mln uitgeven om 2 spelers te halen die weinig tot niets toevoegen.
Want dan haal je puur spelers om ze te halen en om een bepaald deel van de aanhang blij te maken.
Als je spelers haalt dan moet je ze halen omdat je ze nodig hebt of omdat ze je duidelijk sterker maken.
Achteraf (want het is altijd eenvoudig om dingen achteraf te zeggen) hadden ze een Mokotjo moeten halen.
edit:
Ik vind Boer een goede aankoop. Vind het wel flink minder dat Vermeer naar Feyenoord gaat. Hierover mag niet alleen Overmars iets zeggen maar ook Vermeer zelf.
Vind het eigenlijk wel raar dat het zo moeilijk was om een club te vinden voor Vermeer. Had toch wel verwacht dat er wel een leuke club uit Duitsland ofzo voor hem zou aankloppen.
[ Voor 16% gewijzigd door Deadsy op 31-08-2014 22:20 ]
Ik zie op Twitter een aantal walgelijke reacties op de komst van Vermeer. Dat kan echt niet, wat een stelletje hersenlozen lopen er toch rond. Ik ben ook geen fan van zn oude club, maar nu is hij Feyenoorder. Beleid afkeuren, voor zover je daar als fan iets over te zeggen hebt, doe je niet met racisme en ernstige ziektes. Bah.
Hopelijk krijgt Vermeer bij Ajax het afscheid wat hij verdient en bij Feyenoord het welkom dat hij verdient. Mooie kans voor beide clubs en supporters om een gebaar te maken.
Hopelijk krijgt Vermeer bij Ajax het afscheid wat hij verdient en bij Feyenoord het welkom dat hij verdient. Mooie kans voor beide clubs en supporters om een gebaar te maken.
En als je dan ook nog een doelman op de deurmat gooit wordt het wel heel erg makkelijktweaker2010 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:03:
[...]
Niet als Ajax nu de doelman bij Zwolle weghaalt. Zo maak je het de concurrentie wel erg makkelijk.
Bij de ene haal je een doelman weg, bij de ander breng je er juist weer 1 heen.
Vermeer krijgt ook vast leuke potten in de ArenA, al had Ajax natuurlijk ook aan het begin verkoop aan de grootste rivaal en concurrent kunnen blokkeren, en zoveel reden om Vermeer te verkopen is er niet, dat ligt niet aan kwaliteit in ieder geval, maar meer aan dat hij niet aan spelen toe komt. Verhuur leek me dan ook eerder een optie.
[ Voor 29% gewijzigd door dutchgio op 31-08-2014 22:24 ]
Nu speelt PSV dadelijk twee keer tegen Ten Rouwelaar, competitievervalsing!
Waarom haalt Ajax Brama niet? Die zit zonder club en traint momenteel bij Twente waar hij geen contract krijgt.
Ajax gaat niets meer halen, Let maar op.
⏩ PVOutput☀️
Als ze verstandig zijn doen ze dat ook inderdaad niet. In januari ziet de wereld er weer heel anders uit en zullen er in beginsel weer meer spelers zijn die interessanter zijn voor Ajax, Bovendien betaal je je op de slotdagen meestal blauw aan de ''betere spelers'', en kun je alleen nog echt de spelers goedkoop krijgen die weinig toevoegen.
Bovendien zou ik niks huren. Tenzij voor 2 jaar. Ajax heeft structuur en ervaring nodig op het middenveld dat moet je denk ik kopen.
Kijk naar PSV vorig jaar. in het ergste geval krijg je een enorme dip gedurende het seizoen. Het is aan PSV zelf te danken dat ze niet 2e zijn geworden, dat hebben ze zelf uit handen gegeven op het laatst. Door de minieme verschillen kun je in nederland dus zelfs vanuit een enorme dip bovenaan meedoen (dit is trouwens worst case scenario, De Boer krijg het toch weer stabiel, let maar op)
Bovendien zou ik niks huren. Tenzij voor 2 jaar. Ajax heeft structuur en ervaring nodig op het middenveld dat moet je denk ik kopen.
Kijk naar PSV vorig jaar. in het ergste geval krijg je een enorme dip gedurende het seizoen. Het is aan PSV zelf te danken dat ze niet 2e zijn geworden, dat hebben ze zelf uit handen gegeven op het laatst. Door de minieme verschillen kun je in nederland dus zelfs vanuit een enorme dip bovenaan meedoen (dit is trouwens worst case scenario, De Boer krijg het toch weer stabiel, let maar op)
[ Voor 29% gewijzigd door Chrosser op 01-09-2014 09:17 ]
Ajax wilde gisteren Van Ginkel huren en dat lukte niet, maar volgens mij had hij nu bij Ajax gespeeld als Ajax vorig jaar de portemonnee had getrokken. Zelfde geldt voor Dost waar Dost zelfs een arbitrage aanspande maar Ajax het op een paar ton niet rond liet komen met Heerenveen, vervolgens ging hij naar het buitenland. Ik vind het maar een beetje kort door de bocht dat je goede spelers niet kan kopen voor dat geld. Daarnaast kan je gewoon wel dikke tekengelden geven uit je transferpotje zelfs als je het salarishuis niet wil aanpassen.Aghanim schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:48:
Wat dat betreft is het voetbal voor ons hier helemaal kapot. Waar spelers uit binnen- en buitenland vroeger nog graag bij Ajax, PSV of Feyenoord speelden voor zowel een mooi salaris als topvoetbal en prestige, gaan zelfs de middelmatige talenten uit de subtop liever degradatievoetbal spelen in het buitenland omdat dat meer oplevert.
Het komt op mij over als excuses van een TD die zn huiswerk niet heeft gedaan. Die Mexicaan van PSV, El Ahmadi van Feyenoord, dat zijn toch gearriveerde namen die gewoon naar NL komen, een categorie die Ajax zoekt volgens mij.
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 01-09-2014 09:43 ]
Hij is lang geblesseerd geweest. Qua ervaring lijkt het me een goede speler om erbij te hebben, en niet duur.Aghanim schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:39:
Omdat Brama niets toevoegt. Maar hij is wel een goede optie uit de paniek aanlo
Allemaal spelers voor de breedte. Vejinovic moet liefst 4 miljoen kosten en Maduro vraagt flink wat salaris.Vandaag komt Directeur Voetbalzaken Marc Overmars met de technische staf bijeen en wordt besloten of de pijlen alsnog op Marko Vejinovic (24), Niki Zimling (29) of Hedwiges Maduro (29) worden gericht.
http://www.telegraaf.nl/t...mling_of_Vejinovic__.html
[ Voor 41% gewijzigd door tweaker2010 op 01-09-2014 10:03 ]
Doe dan maar Vejinovic of Maduro, speel je tenminste alsnog met een jongen uit je eigen jeugd.
Eens met Ph4ge. Ook afgelopen jaren had Ajax al veel geld op de bank staan. Dat wil niet zeggen dat ze het allemaal moeten uitgeven, maar een keer een speler voor 5 / 6 miljoen kopen als je genoeg te besteden hebt moet zeker kunnen. Ondanks dat het een puike prestatie is om 4x kampioen te worden zou je kwalitatief dan wel sterker zijn denk ik. Op termijn gaat het gokken op wederopstanding van goedkope spelers je opbreken.
Wat? Maakt het dan alsnog uit, of wil je koste wat kost kunnen roepen dat ze uit eigen jeugd komen?HamburgerHenk schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:06:
Doe dan maar Vejinovic of Maduro, speel je tenminste alsnog met een jongen uit je eigen jeugd.
*knip* dat is dus niet de bedoeling
[ Voor 87% gewijzigd door gambieter op 01-09-2014 10:37 ]
AVR-X1700H | 5x B&W M1 | SVS PC12 NSD-DSP | LG OLED 65C8
Guardado is ook weer gewoon huur en El Ahmadi wil gaan afbouwen zoals hij het zelf omschreef (wtf nu al?).ph4ge schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:39:
Het komt op mij over als excuses van een TD die zn huiswerk niet heeft gedaan. Die Mexicaan van PSV, El Ahmadi van Feyenoord, dat zijn toch gearriveerde namen die gewoon naar NL komen, een categorie die Ajax zoekt volgens mij.
Los daarvan ben ik het wel met je eens dat ik mijn twijfels heb bij de keuzes van Overmars. Hij lijkt de hand wel heel erg op de knip te hebben. Ondanks dat elk jaar gerust weer nieuwe leiders op staan vind ik de spoeling onderhand wel erg dun geworden. Straks ben je de breedte kwijt waar ze de voorgaande jaren zo van geprofiteerd hebben.
Continu goede spelers kopen zoals iemand eerder suggereerde had niet tot een sterkere selectie geleid. Dat had er hooguit voor gezorgd dat je veel meer spelerswisselingen had en dat de goede na opvallen gewoon meteen weer weggekocht worden. Clubs in Nederland moeten het onderhand meer gaan hebben van goed samenspelende subtoppers dan enkele echte topspelers, die ben je toch meteen weer kwijt.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Toch logisch dat jongens uit je eigen opleiding weten hoe het Ajax speel gespeeld moet worden?Catorce schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:19:
[...]
Wat? Maakt het dan alsnog uit, of wil je koste wat kost kunnen roepen dat ze uit eigen jeugd komen?
Eigen opleiding? Wat is nog eigen jeugd tegenwoordig? Hoeveel jaar moet iemand daarin gespeeld hebben om écht als 'eigen jeugd' beschouwd te mogen worden?HamburgerHenk schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:30:
Toch logisch dat jongens uit je eigen opleiding weten hoe het Ajax speel gespeeld moet worden?
Vejinovic heeft bij verschillende clubs gespeeld in de jeugd en Maduro speeld voornamelijk in het tijdperk dat Ajax helemaal geen Ajax-systeem speelde, als daar überhaupt nog wat van over is natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 01-09-2014 10:35 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
http://www.nu.nl/voetbal/...mat-mirin-van-monaco.html
PSV is goed bezig. Misschien kan Overmars een cursus gaan volgen?
Ajax wilde flink betalen voor Van Ginkel, zelfs meer dan Chelsea heeft gedaan, maar Vitesse wilde niet verkopen aan Ajax.ph4ge schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:39:
[...]
Ajax wilde gisteren Van Ginkel huren en dat lukte niet, maar volgens mij had hij nu bij Ajax gespeeld als Ajax vorig jaar de portemonnee had getrokken.
Grappig dat Ajax afgelopen tijd afgebrand werd omdat huur niets toevoegt maar PSV is nu goed bezig.tweaker2010 schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:37:
http://www.nu.nl/voetbal/...mat-mirin-van-monaco.html
Eerst maar eens zien welke huurlingen wel en niet wat gaan toevoegen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
gelukkig dat vermeer wel die rust uitstraalt dan...Phantasmagoria schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:45:
[...]
Goeie deal denk ik al heb ik het nooit zo op Ajacieden die naar Feyenoord komen (voor Cruijff maak ik altijd een uitzondering). Mulder lijkt me een sympathieke gast maar die wordt zo te zien niet meer beter en is gewoon erg wisselvallig en geen absoluut rustpunt in de verdediging.
Dat was ook mijn gedachte, iemand van 16 of 17 halen is niet echt eigen jeugd meer. Dat gebeurt er volgens mij tegenwoordig want alle echt goede jochies gaan als ze 15 zijn naar echte topclubs als ManUNt. etc etc waar ze meer geld krijgen dan de best betaalde speler uit het 1ste bij Ajax.Gonadan schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:35:
[...]
Eigen opleiding? Wat is nog eigen jeugd tegenwoordig? Hoeveel jaar moet iemand daarin gespeeld hebben om écht als 'eigen jeugd' beschouwd te mogen worden?
Vejinovic heeft bij verschillende clubs gespeeld in de jeugd en Maduro speeld voornamelijk in het tijdperk dat Ajax helemaal geen Ajax-systeem speelde, als daar überhaupt nog wat van over is natuurlijk.
Het is gewoon echt bedroevend om te zien, hoe Ajax gister speelde. Of Blind er nou stond of niet, scorend vermogen mist er nog steeds vind ik en het tempo ligt gewoon laag. Ajax had sowieso eerder moeten handelen want die wisten ook wel dat Blind zou weggaan. Ze hadden een deal moeten moeten maken met een speler / club dat zodra Blind vertrekt, tekenen we jou.
Signature
Ach, voor mij is het precies hetzelfde als elk jaar.
• relatief weinig beleving (lees: slappe zakken)
• laag tempo
• combineren voor het vaderland maar niet echt gevaarlijk worden
• bal gaat er niet in
• hierdoor wil iedereen aanvallen en vallen er verdedigend gaten.
Het is alsof Ajax elk jaar in de zomer een reset krijgt. De spelersgroep verandert niet veel maar toch lijken er veel automatismen verdwenen te zijn. Ik heb geen idee hoe dat zit maar verder in het seizoen trekt het toch altijd weer bij. Het is alleen onderhand wachten op een jaar waarin het bij trekken niet meer genoeg is voor het kampioenschap omdat een concurrent nu eens wél consistent blijft presteren.
• relatief weinig beleving (lees: slappe zakken)
• laag tempo
• combineren voor het vaderland maar niet echt gevaarlijk worden
• bal gaat er niet in
• hierdoor wil iedereen aanvallen en vallen er verdedigend gaten.
Het is alsof Ajax elk jaar in de zomer een reset krijgt. De spelersgroep verandert niet veel maar toch lijken er veel automatismen verdwenen te zijn. Ik heb geen idee hoe dat zit maar verder in het seizoen trekt het toch altijd weer bij. Het is alleen onderhand wachten op een jaar waarin het bij trekken niet meer genoeg is voor het kampioenschap omdat een concurrent nu eens wél consistent blijft presteren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat verhaal is later door Vitesse naar het rijk der fabelen verwezen. Volgens zn zaakwaarnemer bood Ajax een fors bedrag maar Chelsea iets meer. Aanvankelijk wilde Van Ginkel juist naar Ajax, maar die kwamen er niet uit met Vitesse omdat een ander meer bood (en nauwe connecties heeft).Koppensneller schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:38:
Ajax wilde flink betalen voor Van Ginkel, zelfs meer dan Chelsea heeft gedaan, maar Vitesse wilde niet verkopen aan Ajax.
Dat is een ander verhaal dan dat Ajax nog zoveel kan bieden maar dat de spelers gewoon niet willen. Bovendien is het uiteindelijk de speler die zn handtekening zet, eventueel via arbitrage. Had 1 miljoen meer betaald dan Chelsea of iets sneller gehandeld en je had hem gehad.
Beter een huurling halen met de mogelijkheid om een jaar voor relatief weinig kosten een speler te testen dan op je geld zitten en je selectie verzwakken. Dure Barca huurlingen hoeven van mij niet te komen, maar verder zou een (ervaren) speler huren helemaal geen verkeerd idee zijn.Gonadan schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:46:
[...]
Grappig dat Ajax afgelopen tijd afgebrand werd omdat huur niets toevoegt maar PSV is nu goed bezig.
Eerst maar eens zien welke huurlingen wel en niet wat gaan toevoegen.
Zijn zaakwaarnemer had toch een ander verhaal...ph4ge schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:14:
[...]
Dat verhaal is later door Vitesse naar het rijk der fabelen verwezen. Volgens zn zaakwaarnemer bood Ajax een fors bedrag maar Chelsea iets meer. Aanvankelijk wilde Van Ginkel juist naar Ajax, maar die kwamen er niet uit met Vitesse omdat een ander meer bood (en nauwe connecties heeft).
Dat is een ander verhaal dan dat Ajax nog zoveel kan bieden maar dat de spelers gewoon niet willen. Bovendien is het uiteindelijk de speler die zn handtekening zet, eventueel via arbitrage. Had 1 miljoen meer betaald dan Chelsea of iets sneller gehandeld en je had hem gehad.
Je linkt naar hetzelfde artikel...
Met de loting die ze nu hebben, had je Zlatan en Messi moeten halen om een kans op overwintering te maken...RedHat schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:13:
[...]
Lekker kortzichtig.
Alsof het de relatie goed doet als een speler wilt vertrekken zich aan zijn / haar contract te houden. Als een speler echt weg wilt dan houd je dat niet tegen.
Is er eindelijk een club die zegt we gaan geen spelers halen die niets toevoegen aan onze selectie, en zijn er op het moment geen toevoegingen voor handen, begint iedereen te ageren.
Ik vind Ajax heel verstandig. Ze kunnen toch geen spelers halen die er voor kunnen zorgen dat ze overwinteren in de CL dus halen ze gewoon geen spelers.
Apoel Nicosia deed het verrekte goed tegen sterke tegenstanders, dus zelfs dát is geen garantie op 6 punten in de poule.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nee dan snap ik het, gewoon twee maten dus.tweaker2010 schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:15:
Beter een huurling halen met de mogelijkheid om een jaar voor relatief weinig kosten een speler te testen dan op je geld zitten en je selectie verzwakken. Dure Barca huurlingen hoeven van mij niet te komen, maar verder zou een (ervaren) speler huren helemaal geen verkeerd idee zijn.
Sterker nog, ik zie ze dat nog wel onderschatten ook waardoor je nog meer kans hebt tegen PSG.Ramzzz schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:37:
Apoel Nicosia deed het verrekte goed tegen sterke tegenstanders, dus zelfs dát is geen garantie op 6 punten in de poule.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zo maar even een schot in de lucht maar is Bryan Ruiz niet een potentieel aanwinst voor Ajax? Hij heeft het niet naar zijn zin bij Fulham en Ajax kan wel wat creativiteit gebruiken.
⏩ PVOutput☀️
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015