[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste
Acties:
  • 203.341 views

Onderwerpen

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:36
Feyenoord gewoon voor het eerst pas in de Europa League groepsfase :o .. De laatste keer dat ze verder kwamen in Europa was het nog de Uefa Cup (2008/2009).

Het blijft trouwens wel een mooie voetballer die Manu!

Edit:

Ondertussen bij Legia Warschau..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BwJqorXIEAAzAQo.jpg

Opvallende uitschakelingen deze avond:
Lok. Moskou - Limassol* 1-4 (1-1)
Krasnodar* - Real Sociedad 3-0 (0-1)
Astra G.* - Olympique Lyon 0-1 (2-1)

[ Voor 40% gewijzigd door Gynnad op 28-08-2014 22:07 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Deadsy schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:51:
[...]Betwijfel het een beetje. Feyenoord staat vrij laag op de ranking dus ze zullen denk ik best wel eens pittig kunnen loten.
Feyenoord staat behoorlijk laag zul je bedoelen;
PSV 29
Ajax 30
AZ 35
Twente 43
Heerenveen 118
Utrecht 129
Feyenoord 134
Vitesse 155
NAC 158
ADO 164
Bron: http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/trank2014.html

Oei dat gaat een flinke boete worden voor Legia Warschau, Ajax kreeg al een flinke boete voor dat kleine spandoekje (ook iets met UEFA en geld).

[ Voor 11% gewijzigd door OPSLAGHOND op 28-08-2014 22:09 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-10 09:18
PWM schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:55:
Het voordeel nu is dat het een mooi leermoment is, zonder slechte consequenties.

Kan me niet voorstellen dat Clasie hier wil blijven.
Clasie stond zelf aan de basis van de 3-3...

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-10 21:21
Arme Stjarnan... 5-0 voor Internazionale en gecombineerde uitslag is ondertussen 8-0 :X

Edit en 6-0 :D

Wel grappig overigens, Kovacic maakt een hattrick, wordt gewisseld voor Icardi en die is nu ook bezig een hattrick te maken (moet er nog 1tje)

Mönchengladbach ook 5-0 voor...
Edit2: Ook 6-0 voor Mönchengladbach, in het begin van de wedstrijd (eerste 5 min) leek het compleet anders en was het bijna na 3 min 0-1, bizar..

Verassingen van de avond m.i. Apollon Limassol (Lokomotiv afgedroogd in Moskou met 1-4) en Petrolul Ploiesti (Dinamo Zagreb uit de EL geknikkerd).

[ Voor 91% gewijzigd door Krukar op 28-08-2014 22:34 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oeps, dat zal inderdaad wel duur gaan worden. Maar het sentiment klopt wel, ik ben dan ook eigenlijk wel blij dat Celtic utgeschakeld is voor de CL ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Krukar
7-0 Voor Mönchengladbach, de kneiters zeg.. Hazard heeft het in de benen, doel van Sarajevo wordt nonstop onder vuur genomen.

[ Voor 26% gewijzigd door Krukar op 28-08-2014 22:37 ]

• Joosie200
  • Niet online
Als het zo ook had kunnen lopen voor PEC als bij Feyenoord.. PEC was niet trefzeker terwijl Sparta Praag feilloos 3-0 noteert. Dat sprookje valt hard in duigen :'( Het zegt genoeg als je alleen uit een penal kan scoren en je eerdere kansen niet snoeihard afmaakt. Nu is Praag ook wel een tegenstander van formaat waar het lastig van te winnen is. Maar ik had toch stiekem op een gelijkspel gehoopt. :Y

• Krukar
Joosie200 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:37:
Als het zo ook had kunnen lopen voor PEC als bij Feyenoord.. PEC was niet trefzeker terwijl Sparta Praag feilloos 3-0 noteert. Dat sprookje valt hard in duigen :'( Het zegt genoeg als je alleen uit een penal kan scoren en je eerdere kansen niet snoeihard afmaakt. Nu is Praag ook wel een tegenstander van formaat waar het lastig van te winnen is. Maar ik had toch stiekem op een gelijkspel gehoopt. :Y
Eerlijkheidshalve stond PEC natuurlijk wel tegen de enige tegenstander van formaat (t.o.v. de andere Nederlandse ploegen) en speelden ze iets meer als twee jaar geleden nog in de Jupiler League...

Edit: Niks interessants meer om te kijken :(

Rio Ave tegen Elfsborg is een wedstrijd die je nog niet gaat kijken als je je doodverveelt, laat staan als je dat niet doet :D

[ Voor 11% gewijzigd door Krukar op 28-08-2014 22:42 ]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
PEC (en zijn/haar supporters) hoeven zich niet te schamen. ;)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:47
PEC heeft het prima gedaan, maar het was wel te verwachten dat ze het niet gingen redden.
Toch kunnen ze trots zijn want het was ook niet de minste tegenstander. Kun je van die van de andere Nederlandse ploegen niet zeggen....

• Krukar
Hoop trouwens dat als Ajax, Feyenoord of PSV straks een keer verliezen van een echte club, het hoongelach een keer achterwege blijft omdat de fans van andere clubs zich nog steeds ergens in een hoekje kapot zitten te schamen omdat ze Europees uitgeschakeld zijn door FC Kattenbak en nietszeggende clubs uit Schotland of überhaupt al niet Europees meededen ;) (Met uitzondering van PEC).

[ Voor 5% gewijzigd door Krukar op 28-08-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hm... Schaken was al met zijn hoofd bij de verlenging toen die dekselse Manu het weer flikte.... knap...
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 06:53
Die hele EL riekt bij mij altijd naar matchfixing met al die korfbal uitslagen. Om maar te zwijgen over clubs uit weet ik veel waar. Sommige landen horen niet eens bij Europa volgens mij (Afghanistan :?)

Maar Real Madrid - Ludogorets wordt dé wedstrijd! Ronaldo in Bulgarije, prachtig! Dat stadion is niet eens CL gerechtigd. _O-

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7PFQ9nvunOno1nHLagR9udG2/full.jpg

Robben staat erbij als een uitsmijter. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Koppensneller

winterrrrrr

P.O. Box schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:24:
Hm... Schaken was al met zijn hoofd bij de verlenging toen die dekselse Manu het weer flikte.... knap...
:)
Een verlenging was er nooit meer gekomen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
We hebben het altijd over de grote clubs en vergeten de kleintjes, maar dit is wel triest nieuws. Zou zonde zijn als ze failliet gingen!

LIVE vanaf 10.00 uur: persconferentie in gemeentehuis Waalwijk over RKC
WAALWIJK - Omroep Brabant zendt vanmorgen vanaf tien uur de persconferentie in het gemeentehuis van Waalwijk live uit op internet. Het college van burgemeester en wethouders zal uitleggen hoe de financiële situatie bij RKC is en wat daaraan gedaan zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-10 09:12
Krukar schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:54:
Wordt wel een goedkope Dost dan :+ 2 ton voor winst en 4 ton voor plaatsing voor de eindronde, misschien wil die z'n schoenen daarvoor verkopen :D
Plaatsing voor groepsfase EL schijnt iets van 2 miljoen op te leveren.

De loting is vanmiddag om 13:00. PSV zit in pot 1, Feyenoord in pot 3. Maar ook PSV kan pech hebben met de loting. Een mogelijke groep is bijv. PSV, Steaua Boekarest, Everton en Dinamo Moskou.
chim0 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 05:13:
Sommige landen horen niet eens bij Europa volgens mij (Afghanistan :?)
Welke club was dat dan?

[ Voor 16% gewijzigd door Railgunner op 29-08-2014 09:52 ]

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Afghanistan, Kazachstan en Oekraïne zijn Europa? Dan heb ik het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 19:52

BM

Moderator Spielerij
chim0 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:05:
[...]

Afghanistan niet, kazachstan ligt zowel in Azie als Europa, en Oekraïne is volledig Europees ja.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
gambieter schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:34:
[...]

Oeps, dat zal inderdaad wel duur gaan worden. Maar het sentiment klopt wel, ik ben dan ook eigenlijk wel blij dat Celtic utgeschakeld is voor de CL ;)
Wat is de reden dan om daar een boete voor te geven? Er staat toch eigenlijk niets beledigends op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik denk niet dat Feyenoord de illusie moet hebben dat ze ver gaan komen zeker als je zo speelt als gister.
Dit fouten kunnen écht niet op dit niveau, maar vorig jaar werden ze naar mate het seizoen voortging een stuk stabieler, misschien gebeurd dat dit jaar ook wel. (Een mens mag hopen :P)

Het zou wel tof zijn als ze Celtic / Tottenham loten.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Krukar schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:48:
Hoop trouwens dat als Ajax, Feyenoord of PSV straks een keer verliezen van een echte club, het hoongelach een keer achterwege blijft omdat de fans van andere clubs zich nog steeds ergens in een hoekje kapot zitten te schamen omdat ze Europees uitgeschakeld zijn door FC Kattenbak en nietszeggende clubs uit Schotland of überhaupt al niet Europees meededen ;) (Met uitzondering van PEC).
Feyenoord moet zich nu al schamen (ook al zijn ze door), PSV idem die nipt in blessuretijd wint. Verder is die hele EL een aanfluiting, alleen Ajax krijgt flink zware tegenstand en neemt deze CL wedstrijden serieus.
Terwijl een club als Twente het voordeel heeft dat ze nu al hun focus op de competitie kunnen leggen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
tweaker2010 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:15:
[...]

Feyenoord moet zich nu al schamen (ook al zijn ze door), PSV idem die nipt in blessuretijd wint. Verder is die hele EL een aanfluiting, alleen Ajax krijgt flink zware tegenstand en neemt deze CL wedstrijden serieus.
Terwijl een club als Twente het voordeel heeft dat ze nu al hun focus op de competitie kunnen leggen. :X
Twente is dan weer geen serieuze titelkandidaat, die stellen de laatste jaren zowel in de competitie als Europees ontzettend teleur. Het zou mij niet verbazen als de piek die Twente heeft gehad een tijdelijke was. Daarom denk ik dat het voor de competitie niet veel uitmaakt.

Na zoveel jaren hakken over de sloot voetbal tegen nietszeggende voetbalclubs is het denk ik echt zo dat we gewoon niks meer voorstellen buiten Nederland :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Aghanim schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:31:

Na zoveel jaren hakken over de sloot voetbal tegen nietszeggende voetbalclubs is het denk ik echt zo dat we gewoon niks meer voorstellen buiten Nederland :-(
Inderdaad. En het erge is ook nog dat je bij de Europese wedstrijden die je wél speelt, uitkomt tegen onbekende oost-Europese clubs en wedstrijden ziet die pijn aan de ogen doen. Ik beleef er in ieder geval weinig lol meer aan.

Jammer.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 29-08-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het sentiment is volledig misplaatst. Legia heeft onreglementair gehandeld waarop de beschreven straf is toegepast, het resultaat is erg lullig maar 100% aan Legia zelf aan te rekenen. Ik vind het dan ook een goede zaak dat het beroep afgewezen is want als je dat door de vingers ziet waar ligt dan de grens? In de 75e minuut?

Het sentiment dat Celtic onterecht door ging naar de volgende ronde ben ik het helemaal mee eens. Ondanks dat ik de Schotten normaal wel een warm hart toedraag kon ik er deze week geen traan om laten dat ze uitgeschakeld werden. Toch kan je ook hen hierin niets verwijten, zij hebben simpelweg strontmazzel gehad en nu is alsnog gebleken dat ze eigenlijk niet kunnen voetballen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Rutten wilde gisteren Kongolo wisselen, maar de 4de man gooide Mathijssen op het bord. Een man met visie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Dat niet alleen, maar de laatste jaren brengt Nederland ook geen spelers uit van het kaliber Cruijf/Van Basten/Gullit etc. Althans, ik heb hem nog niet gezien. Misschien over 5 of 10 jaar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09
Gonadan schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:35:
[...]

Het sentiment is volledig misplaatst. Legia heeft onreglementair gehandeld waarop de beschreven straf is toegepast, het resultaat is erg lullig maar 100% aan Legia zelf aan te rekenen. Ik vind het dan ook een goede zaak dat het beroep afgewezen is want als je dat door de vingers ziet waar ligt dan de grens? In de 75e minuut?

Het sentiment dat Celtic onterecht door ging naar de volgende ronde ben ik het helemaal mee eens. Ondanks dat ik de Schotten normaal wel een warm hart toedraag kon ik er deze week geen traan om laten dat ze uitgeschakeld werden. Toch kan je ook hen hierin niets verwijten, zij hebben simpelweg strontmazzel gehad en nu is alsnog gebleken dat ze eigenlijk niet kunnen voetballen. :P
De speler in kwestie had al drie Europese wedstrijden niet mee gedaan. Hij was alleen voor die eerste twee niet geregistreerd bij de UEFA. De UEFA telt die wedstrijden dus niet van de schorsing af. Kinderachtige regel van de UEFA imo, want waarom zou je een geschorste speler registreren voor je wedstrijden, terwijl die toch niet mee mag doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Koppensneller schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:46:
[...]

Een verlenging was er nooit meer gekomen hoor :)
vertel jij het Schaken even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 10:54
[...]

Ajax heeft hier ook ooit een boete voor gekregen. (dat vuurwerk mag niet, maar het gaat om het spandoek). Ik zou deze boete echt nooit betalen. Laat maar aanvechten. Als je je mening niet meer mag geven dan is het wel triest gesteld.

Afbeeldingslocatie: http://ajax.blog.nl/files/2013/01/BA03BGCCQAA3-gd-300x2011.jpg

Echt triest dat zoiets niet mag. Je mag toch wel je mening geven, dat je vind dat het allemaal (te) veel om geld draait. Maar nee dat mag niet.
chim0 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:43:
Dat niet alleen, maar de laatste jaren brengt Nederland ook geen spelers uit van het kaliber Cruijf/Van Basten/Gullit etc. Althans, ik heb hem nog niet gezien. Misschien over 5 of 10 jaar weer.
Klaassen bij Ajax heeft de potentie, maar dat moet hij dan wel dit jaar laten zien. Blind is wat saaier, maar heeft op het WK ook grote stappen gemaakt.

Bij Feyenoord lopen ook een aantal goeie, maar lijken net te stap niet te maken. Zoals de meeste speler steken ze gewoon er net niet voldoende boven uit.

Jammer dat niemand het lef heeft om het aan te vechten. Jammer vooral dat de KNVB en ik denk dat je de duitse bond ook nog wel mee krijgt niet achter de clubs staan. Maar zelf ook zo veel mogelijk geld binnen willen harken.

[ Voor 24% gewijzigd door Kevinp op 29-08-2014 11:04 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:01

Niku

Alagaesii

chim0 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:43:
Talent is er momenteel genoeg. Blind, Klaassen, Depay en Wijnaldum zijn in de eredivisie toch de absolute groeibriljanten. De nieuwe Cruijff zit er wellicht niet tussen, maar laten we eens beginnen bij de nieuwe Robben of Van Bommel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kevinp schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:03:
[...]

Ajax heeft hier ook ooit een boete voor gekregen. (dat vuurwerk mag niet, maar het gaat om het spandoek). Ik zou deze boete echt nooit betalen. Laat maar aanvechten. Als je je mening niet meer mag geven dan is het wel triest gesteld.

[afbeelding]

Echt triest dat zoiets niet mag. Je mag toch wel je mening geven, dat je vind dat het allemaal (te) veel om geld draait. Maar nee dat mag niet.
Dat is echt ziek :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 22:50
Gonadan schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:35:
[...]

Nu stel je het wel heel zwart-wit voor en doe je net alsof de enige logische straf is uitgedeeld. Zoals dit artikel van de BBC laat zien, heeft de UEFA in een vergelijkbare zaak enkele jaren geleden juist een heel andere sanctie opgelegd:
However, in 2010, Uefa fined Debrecen £15,000 but rejected a protest from opponents Litex Lovech, who wanted the Hungarian side kicked out of the tournament for fielding an ineligible player.
Debrecen argued that they fielded Peter Mate in good faith as a substitute in Bulgaria when they were leading 4-1 on aggregate.
Uefa ruled that Debrecen had "no interest in fielding this player for the three last minutes of additional time, when the score was so clearly in its favour".
Kortom, vergelijkbare omstandigheden, maar toen kwam de overtredende partij er met een boete vanaf en gingen ze wel gewoon door naar de volgende ronde, terwijl een reglementaire 3-0 voor de tegenstander ook toen tot uitschakeling zou hebben geleid. Zo zwart-wit als jij het stelt, is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Niku schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:20:
[...]

Talent is er momenteel genoeg.
Jaja, dat hoor ik elke dag, ik zie het alleen nooit. Maar Rutten zegt zelf ook, de mentaliteit uitstralen van "Wij zijn Feyenoord, wij willen winnen" ziet hij niet. Die gastjes denken echt dat ze alles zijn.

Niet alleen bij Feyenoord, hoor, bij iedereen is het zo met al die jochies. Of vind jij het "echte profs"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
tweaker2010 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:15:
[...]

Fijn dat je nu al die conclusie kan trekken dat alleen het aller bestigste AJAX de moeite gaat nemen voor de grote CL en de overige clubs er per definitie met de pet naar gooien... Zelfs nu de tegenstanders van PSV en Feyenoord niet eens bekend zijn _O-
Ja het is geen Barcelona en PSG maar goed er zijn ook clubs die de bekerfinale en de johan cruijff schaal laten lopen ;)

PSV hoefde niet te komen om door te gaan, het was een draak van een wedstrijd maar desondanks winnen ze. Nee, ik ben er niet blij mee maar beter dan verliezen dan wel gelijkspelen.
Feyenoord hoeft zich niet te schamen als je ziet hoeveel kwaliteit ze hebben ingeleverd, vrijwel de gehele defensie is nieuw. Dan gaat het achterin wel even wat minder goed. Netjes dat ze door zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

chim0 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:29:
[...]

Jaja, dat hoor ik elke dag, ik zie het alleen nooit. Maar Rutten zegt zelf ook, de mentaliteit uitstralen van "Wij zijn Feyenoord, wij willen winnen" ziet hij niet. Die gastjes denken echt dat ze alles zijn.

Niet alleen bij Feyenoord, hoor, bij iedereen is het zo met al die jochies. Of vind jij het "echte profs"?
Ik vind Memphis Depay (in mijn ogen het grootste talent van allemaal), zeker die uitstraling hebben en een echte prof.

Maar ook de andere drie die ik noemde zijn wel echte profs ja. Jongens die er echt kunnen komen, allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
[...]

Daar heb ik het niet over. Jij zegt dat er een club uit Afghanistan meedeed/meedoet aan de EL-playoffs. Ik vraag welke club dat was. Daarnaast is het inderdaad zo dat Kazachstan en Oekraïne lid van de UEFA zijn (daar gaat het om, niet of de landen in Europa liggen; de precieze grens is niet duidelijk).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
[...]

Precies je hebt gelijk.

NL heeft twee keer het jeugd EK kort achter elkaar gewonnen. Met erg grote talenten. Maar maar daar is niet veel van over, of nog niet door gebroken.

Ebecilio
Vilhena
Rekik
Anita
Özyakup (of speelt hij voor Turkije nu)
Biseswar
Isoufi
Wijnaldum
Heye
de Vrij.
Castaignos
Castillion
Locadia
Depay
Goossens

Veel goede spelers (en helaas kan ik niet de elftallen vinden, maar deze spelers hebben recent voor het NK elftal < 17 gespeeld ) en veel gespeeld of veel gescoord.

Maar van sommige hoor je zo ongeveer niks meer. En andere lijken aan hun top te zitten.

Depay kan hoger op, maar of hij ooit echt wereldtop is weet ik niet.
Ebecilio is niet die van Ajax dus dat kan nog komen.

Maar zo zijn er te veel die wereldtop waren op hun 17e maar nooit zijn door gegroeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
[...]

Turkije ligt ook grotendeels in Azië maar daar klaagt niemand over. Landen die ook discutabel zijn omdat ze grotendeels of volledig in Azië liggen:
  • Rusland (is een land dat geografisch gedeeltelijk gelegen is in Europa (Europees Rusland) en gedeeltelijk in Azië. nl.wikipedia.org/wiki/Rusland)
  • Kazakhstan (officieel de Republiek Kazachstan, is een land in Azië en Europa nl.wikipedia.org/wiki/Kazachstan)
  • Cyprus (is gelegen op het gelijknamige eiland Cyprus in het oosten van de Middellandse Zee, ca. 70 km ten zuiden van Turkije en 105 km ten westen van Syrië. Cyprus behoort geografisch gezien tot het Aziatische continent, maar om politieke en culturele redenen wordt het soms ook tot Europa gerekend. nl.wikipedia.org/wiki/Cyprus)
  • Israël (is een land in Azië, het Midden-Oosten en de Levant. nl.wikipedia.org/wiki/Israël)
  • Georgië (is een land dat geografisch gezien vrijwel geheel in Zuidwest-Azië ligt en voor een zeer klein deel ook in Europa. nl.wikipedia.org/wiki/Georgië)
  • Armenië (Geografisch gezien behoort het land tot Azië maar in culturele en historische aspecten beschouwt het zich als behorend tot Europa nl.wikipedia.org/wiki/Armenië)
  • Azerbaidjan (is het grootste en dichtst bevolkte land in de Kaukasus. Azerbeidzjan ligt op de grens van Oost-Europa en West-Azië. nl.wikipedia.org/wiki/Azerbeidzjan)
Maar dit heb je ook op andere continenten, zo doet Suriname bijvoorbeeld mee met de Midden-Amerikaanse competities, terwijl het land toch echt in Zuid-Amerika ligt.

[ Voor 61% gewijzigd door Gynnad op 29-08-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyprus en Israel liggen gewoon in Europa hoor..

Landen als Rusland en Israel zijn wat mij wel betreft zeer discutabel, maar dan door hun politieke mankementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Kevinp schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:47:
[...]

Precies je hebt gelijk.

NL heeft twee keer het jeugd EK kort achter elkaar gewonnen. Met erg grote talenten. Maar maar daar is niet veel van over, of nog niet door gebroken.

Ebecilio
Vilhena
Rekik
Anita
Özyakup (of speelt hij voor Turkije nu)
Biseswar
Isoufi
Wijnaldum
Heye
de Vrij.
Castaignos
Castillion
Locadia
Depay
Goossens

Veel goede spelers (en helaas kan ik niet de elftallen vinden, maar deze spelers hebben recent voor het NK elftal < 17 gespeeld ) en veel gespeeld of veel gescoord.

Maar van sommige hoor je zo ongeveer niks meer. En andere lijken aan hun top te zitten.

Depay kan hoger op, maar of hij ooit echt wereldtop is weet ik niet.
Ebecilio is niet die van Ajax dus dat kan nog komen.

Maar zo zijn er te veel die wereldtop waren op hun 17e maar nooit zijn door gegroeid.
Van jouw lijstje:

Ebecilio
Vilhena
Rekik
Anita
Özyakup (of speelt hij voor Turkije nu) -> Speelt wel ontzettend goed daar en is een van de belangrijkere spelers, zou zeker niet misstaan bij een Nederlandse topclub!
Biseswar
Isoufi
Wijnaldum - Laat zien als een echte leider te spelen, verwacht veel van hem dit seizoen
Heye
de Vrij. - Tactisch gezien sterke verdediger, mist alleen nog wat body, zou in Italië een stuk sterker kunnen worden en dus ook beter
Castaignos
Castillion
Locadia
Depay - Ongelooflijk groot talent, kan het zomaar eens waar gaan maken, qua grootte als Robben
Goossens

Dan heb je natuurlijk nog spelers als El Ghazi, Kishna, Klaassen, Blind, Kongolo, Zivkovic, Manu, Sinkgraven, Rekik, Veltman die het misschien best wel eens zouden kunnen gaan maken, maar ze zijn nu nog jong en je kunt niet verwachten dat ze ineens net zo goed zijn als iemand van 27. En dan vergeet is waarschijnlijk nog een hele zwerm aan talenten. Als je bijvoorbeeld al ziet hoe Vlaar zich heeft ontwikkeld, dat had niemand gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:02
Gynnad schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:06:
[...]

Turkije ligt ook grotendeels in Azië maar daar klaagt niemand over. Landen die ook discutabel zijn omdat ze grotendeels of volledig in Azië liggen:

Rusland
Kazakhstan
Cyprus
Israël
Georgië
Armenië
Azerbaidjan

Maar dit heb je ook op andere continenten, zo doet Suriname bijvoorbeeld mee met de Midden-Amerikaanse competities, terwijl het land toch echt in Zuid-Amerika ligt.
Wut? Sinds wanneer liggen Cyprus, Georgië, Armenië en Azerbaidjan in Azië?
Kazakhstan is een beetje dubieus en Israel is alleen Uefa lid omdat ze anders nooit een potje zouden kunnen spelen met de buren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:09:

Landen als Rusland en Israel zijn wat mij wel betreft zeer discutabel, maar dan door hun politieke mankementen.
Isreal ligt niet in Euopa, Cyprus ook niet.Het gaat een beetje van kreta tot portugal (zelfs tenerife enzo liggen niet in Europa) en van portugal tot ijsland. en dan van ijsland tot het oeral gebergte in Rusland.

Moskou ligt wel in Europa. En zelfs Amrenie Azerbeidja en georgio en zelfs stukjes iran ligen in "Europa". De grens is eigenlijk de kaspische zee en de zwarte zee.

Isreal is "Europees" omdat Amerika dat graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:09:

Israel ligt volgens mij toch echt in Azie (Wikipedia: Israël) evenals Cyprus wat onder Turkije ligt wat geografisch gezien Azië is (Wikipedia: Cyprus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Gynnad schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:15:
[...]

Van jouw lijstje:

Ebecilio
Vilhena
Rekik
Anita
Özyakup (of speelt hij voor Turkije nu) -> Speelt wel ontzettend goed daar en is een van de belangrijkere spelers, zou zeker niet misstaan bij een Nederlandse topclub!
Biseswar
Isoufi
Wijnaldum - Laat zien als een echte leider te spelen, verwacht veel van hem dit seizoen
Heye
de Vrij. - Tactisch gezien sterke verdediger, mist alleen nog wat body, zou in Italië een stuk sterker kunnen worden en dus ook beter
Castaignos
Castillion
Locadia
Depay - Ongelooflijk groot talent, kan het zomaar eens waar gaan maken, qua grootte als Robben
Goossens

Dan heb je natuurlijk nog spelers als El Ghazi, Kishna, Klaassen, Blind, Kongolo, Zivkovic, Manu, Sinkgraven, Rekik, Veltman die het misschien best wel eens zouden kunnen gaan maken, maar ze zijn nu nog jong en je kunt niet verwachten dat ze ineens net zo goed zijn als iemand van 27. Als je bijvoorbeeld al ziet hoe Vlaar zich heeft ontwikkeld, dat had niemand gedacht.
Zat Nathan Ake er ook niet bij? Kan me hem wel herinneren iig, was vlgns mij aanvoerder ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gynnad schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:17:
[...]
Israel ligt volgens mij toch echt in Azie (Wikipedia: Israël) evenals Cyprus wat onder Turkije ligt wat geografisch gezien Azië is (Wikipedia: Cyprus)
Er zit een verschil tussen geografisch en politiek Europees. ;)

Cyprus en Israel zitten daarom ook gewoon bij de UEFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
tweaker2010 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:22:
[...]

Er zit een verschil tussen geografisch en politiek Europees. ;)

Cyprus en Israel zitten daarom ook gewoon bij de UEFA.
Dat is iets anders dan dat ze 'liggen' in Europa, want dat doen ze niet. Ze liggen in Azië maar behoren politiek gezien tot Europa. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Dat klopt allemaal, maar ik reageerde op de stelling van chim0 dat er een club uit Afghanistan meedoet/meedeed. En dat lijkt me erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]

Rutten straalt nu zelf ook niet echt iets uit van onoverwinnelijkheid. Ik vind hem totaal niet bij Feyenoord passen. Op die jonge gasten maakt hij weinig tot geen indruk. En in de media komt hij ook niet sterk over.

PS: Hiddink haalt Afellay naar oranje... dat moet een grap zijn. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
tweaker2010 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:31:
[...]

Ajax weer eens hofleverancier, dat is een hele tijd geleden (met dank aan de spelers die zijn vertrokken bij Feyenoord). Dat ze Affelay erbij halen vind ik niet zo heel erg vreemd, heeft er lang uitgelegen en was toen een groot talent. Ik denk dat Hiddink de gok wil wagen en hem eens op de training aan het werk wil zien.

De selectie van Oranje

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Jeroen Zoet (PSV)

Verdediging: Daley Blind (Ajax), Daryl Janmaat (Newcastle United), Bruno Martins Indi (FC Porto), Erik Pieters (Stoke City), Joël Veltman (Ajax), Paul Verhaegh (Augsburg), Ron Vlaar (Aston Villa), Stefan de Vrij (Lazio Roma)

Middenveld: Ibrahim Afellay (Olympiakos Piraeus), Jordy Clasie (Feyenoord), Leroy Fer (Queens Park Rangers), Nigel de Jong (AC Milan), Davy Klaassen (Ajax), Wesley Sneijder (Galatasaray), Rafael van der Vaart (Hamburger SV), Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval: Memphis Depay (PSV), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Dirk Kuijt (Fenerbahçe), Jeremain Lens (Dinamo Kiev), Robin van Persie (Manchester United), Arjen Robben (Bayern München)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Kan wel leven met de selectie. Ben benieuwd naar Afellay, lang niet meer zien spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
waarom nog steeds die Verheagh (ipv bijv v Dijk)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:47
Van de Wiel geblesseerd, anders zou je die in plaats van Verhaegh nemen.
Van Dijk wordt al veel langer geroepen, maar geen bondscoach die ernaar luistert :+
Misschien moet hij een transfer naar de BPL maken, nu Celtic ook de CL misloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

thewizard2006 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:47:
waarom nog steeds die Verheagh (ipv bijv v Dijk)
Omdat Verhaegh een RB is en Van Dijk een CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-10 14:59

Zeddicius

Conscience do cost

tweaker2010 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:31:
[...]

Rutten straalt nu zelf ook niet echt iets uit van onoverwinnelijkheid. Ik vind hem totaal niet bij Feyenoord passen. Op die jonge gasten maakt hij weinig tot geen indruk. En in de media komt hij ook niet sterk over.

Jij weet hoe die jonge gasten denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 22:13
Zeddicius schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:57:
[...]

Jij weet hoe die jonge gasten denken?
Rutte staat juist bekend om het goed kunnen werken met jonge gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De winnaar van de EL plaatst zich nu voor CL. Toch een prijs van 10 miljoen opeens ;)

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 29-08-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:30

Player1S

Probably out in the dark

Dersan schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:59:
[...]

Rutte staat juist bekend om het goed kunnen werken met jonge gasten.
Laat Rutte zich lekker in Den Haag met de boel bemoeien. De daders van MH17 zijn nog steeds niet gepakt.
En laat RutteN zich lekker bezig houden met Feyenoord.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zo, de loting. Boeit me niet veel, maar als we maar niet teveel oost-blok moeten. Liever Tottenham dan een "makkelijkere" oost-blok club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:55
De selectie van Afellay snap ik ook niet zo. Aannemende dat Sneijder je meest aanvallende middenvelder is zijn vd Vaart en Afellay dan back-up voor Sneijder? Want samen op het middenveld gaat niet. En hoe ziet Hiddink Klaassen dan?

Ik snap dat je niet gelijk alles moet verjongen maar Afellay en vd Vaart op de bank vind ik dan niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

PSV als eerste gekoppeld aan Panathinaikos. Had slechter gekund uit pot 2. Nu pot 3 met Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:53
Groep E: PSV, Panathinaikos, Dinamo Zagreb, Estoril Praia , Dinamo Moskou
Groep G: Sevilla, Standard Luik, Feyenoord, Rijeka

Ik zie wel mogelijkheden voor beide teams...

[ Voor 6% gewijzigd door frumper op 29-08-2014 13:42 ]

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

frumper schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:38:
Groep E: PSV, Panathinaikos, Dinamo Zagreb, Estoril Praia
Groep G: Sevilla, Standard Luik, Feyenoord, Rijeka

Ik zie wel mogelijkheden voor beide teams...
Klopt niet. PSV heeft Dinamo Moskou in plaats van Zagreb, dus Douglas en Buttner komen op bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:53
ik zie het nu ook ja... foutje bij de live-loting van de Telegraaf ;)
dat is een iets zwaardere dobber...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Overmars verspreekt zich en zegt dat Ajax en Barcelona het vorig jaar op een akkoordje gooiden. Ben benieuwd of dit net zulke reacties oproept als de bekende knipoog. ;)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Niku schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:40:
[...]

Klopt niet. PSV heeft Dinamo Moskou in plaats van Zagreb, dus Douglas en Buttner komen op bezoek.
Ik denk dat bij PSV Balázs Dzsudzsák en Stanislav Manolev iets bekender zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:26

Vos

AFCA

ph4ge schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:43:
Overmars verspreekt zich en zegt dat Ajax en Barcelona het vorig jaar op een akkoordje gooiden. Ben benieuwd of dit net zulke reacties oproept als de bekende knipoog. ;)
Kan maar zo, Barca speelde niet bepaald best. Ajax speelde ook wel goed, maar normaliter wint Ajax dit natuurlijk maar 1 op de 30 keer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Zeker kansen voor PSV, al gaat Moskou wel lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:02
ph4ge schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:43:
Marc Overmars deed de uitspraak gisteren met een kleine glimlach om zijn mond, maar het zorgt zeker voor opschudding.
Niet geheel toevallig dat juist het AD hier weer mee komt. Was toch echt geen ophef totdat het AD het meldde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Niku schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:28:
PSV als eerste gekoppeld aan Panathinaikos. Had slechter gekund uit pot 2. Nu pot 3 met Feyenoord.
Kan Hiddink gezellig samen met Afellay op de tribune zitten. Die heeft net 1 wedstrijd bij Olympiakos gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-10 14:59

Zeddicius

Conscience do cost

Dersan schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:59:
[...]

Rutten staat juist bekend om het goed kunnen werken met jonge gasten.
I know, maar Tweaker2010 weet blijkbaar meer, gezien zijn stellige uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

tweaker2010 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:53:
[...]

Kan Hiddink gezellig samen met Afellay op de tribune zitten. Die heeft net 1 wedstrijd bij Olympiakos gespeeld.
Que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Railgunner schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:28:
Dat klopt allemaal, maar ik reageerde op de stelling van chim0 dat er een club uit Afghanistan meedoet/meedeed. En dat lijkt me erg sterk.
Excuses, Azerbaijan! Maar is voor mij, als Bulgaar zijnde, allemaal hetzelfde. Alles rechts vanaf de Bosporus is één brok ellende. Of mag ik dat niet zeggen?

Het punt is, 20 jaar geleden had je toch geen clubs uit Azerbaijan, Kazachstan, Oekraïne en weet ik veel waar? Het gaat steeds verder met de FC Shakhtar Kagghabaggahragghlalala's. 8)7

Cyprus is trouwens voor de ene helft Grieks, de andere helft Turks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
HamburgerHenk schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:51:
Niet geheel toevallig dat juist het AD hier weer mee komt. Was toch echt geen ophef totdat het AD het meldde.
Tja, de knipoog was ook geen nieuws totdat iemand van de NOS het oppikte. Slim is deze opmerking in ieder geval niet, zeker niet omdat ze juist bij Ajax nog steeds boos zijn over een vermeende afspraak waar ze zelf benadeeld werden.

Clasie trouwens tot 2018 verlengd.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 29-08-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Zware pot voor Feyenoord.
- Sevilla kun je de punten gewoon vergeten, titelhouder van de EL (tenzij stunt natuurlijk).
- Standaard Luik zou op zich gelijkwaardig moeten zijn aan Feyenoord en is 50/50.
- Punten kun je halen bij HNK.

PSV heeft het iets makkelijker.
- Panathinaikois, club van de bejaarden, hier moet je minimaal 3 punten pakken.
- Estoril moet ook gewoon 6 punten binnenhalen zijn.
- Dinamo Moskou is de club van net-niet spelers die in de rest van Europa niet meer zijn gewild, kan nog wel eens een aardige kluif worden.

Aan de hand van de potten denk ik dat PSV wel doorgaat en Feyenoord naar huis kan over 6 wedstrijden. Al hoop ik natuurlijk dat beide doorgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De eerste twee gaan door toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:39
Maar clasie tekent wel ff bij tot 2018!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Jup.
Krukar schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:54:
Zware pot voor Feyenoord.
- Sevilla kun je de punten gewoon vergeten, titelhouder van de EL (tenzij stunt natuurlijk).
- Standaard Luik zou op zich gelijkwaardig moeten zijn aan Feyenoord en is 50/50.
- Punten kun je halen bij HNK.

PSV heeft het iets makkelijker.
- Panathinaikois, club van de bejaarden, hier moet je minimaal 3 punten pakken.
- Estoril moet ook gewoon 6 punten binnenhalen zijn.
- Dinamo Moskou is de club van net-niet spelers die in de rest van Europa niet meer zijn gewild, kan nog wel eens een aardige kluif worden.

Aan de hand van de potten denk ik dat PSV wel doorgaat en Feyenoord naar huis kan over 6 wedstrijden. Al hoop ik natuurlijk dat beide doorgaan!
PSV moet zich gewoon plaatsen voor de volgende ronde van de EL, maakt niet uit wie de tegenstanders zijn, ze zijn tenslotte 'groepshoofd' (komen uit pot 1). Feyenoord moet wat geluk hebben, maar zijn ook zeker niet kansloos. Al moet Feyenoord echt nog wel hele grote stappen zetten op het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:13:
El Ahmadi is ook binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:13:
Contracten zijn geldig tot iemand hem wil afkopen. Dit geeft nog geen zekerheid ;)
Wel mooi, dat mocht hij nog weggaan, dat hij meer oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
chim0 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:26:
[...]

Excuses, Azerbaijan! Maar is voor mij, als Bulgaar zijnde, allemaal hetzelfde. Alles rechts vanaf de Bosporus is één brok ellende. Of mag ik dat niet zeggen?
Tja, zeggen bepaalde Nederlanders ook over Bulgarije en de rest van de Balkan...
[...]
Het punt is, 20 jaar geleden had je toch geen clubs uit Azerbaijan, Kazachstan, Oekraïne en weet ik veel waar? Het gaat steeds verder met de FC Shakhtar Kagghabaggahragghlalala's. 8)7
Omdat die landen toen nog onder de vlag van het GOS actief waren…
[...]
Cyprus is trouwens voor de ene helft Grieks, de andere helft Turks.
Dus? Het eiland Cyprus hoort geografisch bij Azië. Het land Cyprus, dat op het eiland Cyprus ligt, zit bij de UEFA (en andere Europese organisaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-10 09:08

Shabbaman

Got love?

PWM schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:12:
De winnaar van de EL plaatst zich nu voor CL. Toch een prijs van 10 miljoen opeens ;)
Betekent dat dan dat het land van de winnaar er een plaats in de CL bijkrijgt? Nog meer Spaanse clubs volgend jaar...

EDIT:

Even wat anders:
De licentiecomissie van de KNVB heeft Feyenoord en AZ ingedeeld in categorie 3, de groep van gezondste clubs in het betaalde voetbal. Beide verenigingen promoveerden uit groep 2.

FC Twente, NAC, De Graafschap, Fortuna Sittard en VVV-Venlo hebben hun zaken volgens de voetbalbond financieel onvoldoende op orde. Die clubs zijn daarom ingedeeld in categorie 1. Behalve Feyenoord en AZ zijn Ajax, PSV, Go Ahead Eagles, sc Heerenveen, Heracles Almelo en Almere City ook kerngezond. De overige clubs uit het betaalde voetbal zijn ingedeeld in categorie 2.

De categorisering van clubs is al jaren onderdeel van het licentiesysteem van de KNVB. De licentiecommissie beoordeelt de financiële situatie van de clubs aan de hand van een puntensysteem. Per jaar zijn er drie meetmomenten. Clubs worden per meetmoment ingedeeld in een van de drie categorieën. Doelstelling van het systeem is het waarborgen van de continuïteit van de competities betaald voetbal en in het verlengde daarvan de continuïteit van de clubs.
http://www.volkskrant.nl/...eer-helemaal-gezond.dhtml

Nu heb ik het verhaal van Twente niet erg op de voet gevolgd (er staat me nog een zielig klinkend verhaal van een Twenteman voor de geest waarin werd gesteld dat het allemaal onzin was), maar volgens mij is het in een vorige versie van dit topic wel een paar keer langsgekomen. Maar het valt me nu wel op dat in vergelijking met een paar jaar geleden Feyenoord en Twente stuivertje gewisseld hebben in de risicocategorieën. Heeft Twente onverantwoorde risico's genomen om maar aan dat kampioenschap te komen?

[ Voor 72% gewijzigd door Shabbaman op 29-08-2014 15:40 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Shabbaman schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:36:
Betekent dat dan dat het land van de winnaar er een plaats in de CL bijkrijgt? Nog meer Spaanse clubs volgend jaar...
Geen extra plaats voor dat land (dat suggereert dat die plaats nog te verdelen/veroveren is door bijv. de no.5 van Spanje/Engeland), maar de EL-winnaar krijgt de 32e plek van de CL plaatsen. In de praktijk kan dat inderdaad een 5e club uit Spanje in de CL betekenen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de EL-winnaar via de nationale competitie ook al kwalificatie voor de CL afdwingt. In dat geval levert dit geen verandering op (het is niet zo dat de verliezer van de EL-finale die plaats dan krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Railgunner schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:39:
[...]

Geen extra plaats voor dat land (dat suggereert dat die plaats nog te verdelen/veroveren is door bijv. de no.5 van Spanje/Engeland), maar de EL-winnaar krijgt de 32e plek van de CL plaatsen. In de praktijk kan dat inderdaad een 5e club uit Spanje in de CL betekenen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de EL-winnaar via de nationale competitie ook al kwalificatie voor de CL afdwingt. In dat geval levert dit geen verandering op (het is niet zo dat de verliezer van de EL-finale die plaats dan krijgt).
Wat als bijvoorbeeld Anderlecht de Europe league wint?
België heeft geen directe plaatsing, wat wordt het dan?

Ergens moet er dus een plaats worden geslachtofferd.

[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 29-08-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-10 09:08

Shabbaman

Got love?

Railgunner schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:39:
[...]

Maar wie krijgt dan die 32e plek?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
lateef schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:29:
[...]

Tja, zeggen bepaalde Nederlanders ook over Bulgarije en de rest van de Balkan...
Klopt, daarom zijn mijn ouders er ook weggegaan. :)
[...]

Omdat die landen toen nog onder de vlag van het GOS actief waren…

[...]

Dus? Het eiland Cyprus hoort geografisch bij Azië. Het land Cyprus, dat op het eiland Cyprus ligt, zit bij de UEFA (en andere Europese organisaties).
Weet ik, maar ik bedoel te zeggen dat de Europa League gewoon een beetje met goeie teams uit Europa moet blijven uit grote Europese competities en niet vage clubs uit Kazachstan en Oekraïne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Napo schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:41:
Wat als bijvoorbeeld Anderlecht de Europe league wint?
België heeft geen directe plaatsing, wat wordt het dan?

Ergens moet er dus een plaats worden geslachtofferd.
Deze plek gaat ten koste van het laatste land op de ranking dat nu zijn no. 1 direct voor de CL mag inschrijven. Op dit moment is dat het land dat als 12e op de ranking staat (bron: Wikipedia: UEFA-coëfficiënten, sectie Positiebetekenis). Deze landskampioen moet dan voorronde(s) spelen.
In dat geval geldt de situatie zoals dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 23:03
Shabbaman schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:36:
[...]

EDIT:

Even wat anders:

[...]

http://www.volkskrant.nl/...eer-helemaal-gezond.dhtml

Nu heb ik het verhaal van Twente niet erg op de voet gevolgd (er staat me nog een zielig klinkend verhaal van een Twenteman voor de geest waarin werd gesteld dat het allemaal onzin was), maar volgens mij is het in een vorige versie van dit topic wel een paar keer langsgekomen. Maar het valt me nu wel op dat in vergelijking met een paar jaar geleden Feyenoord en Twente stuivertje gewisseld hebben in de risicocategorieën. Heeft Twente onverantwoorde risico's genomen om maar aan dat kampioenschap te komen?
Ten tijde van het kampioenschap was het nog allemaal prima. Daarna zijn er wat onverantwoorde dingen gedaan qua transfers. Het beleid was om altijd al vervangers te regelen voordat spelers vertrokken. Alleen hebben ze een paar keer gehad dat de speler niet vertrok. Chadli bleef bijvoorbeeld terwijl Tadic al was gehaald. Douglas bleef langer dan verwacht, wtc. Dan heb je veel dure spelers op de loonlijst. Het jaar met Adriaanse en McClaren aan het roer zal ook wel niet goedkoop geweest zijn.

Het laatste akkefietje is trouwens vooral een boekhoudkundige discussie. Twente heeft tv-rechten verkocht voor de aankomende jaren aan een investerinfsmaatschappij. De knvb vindt dat een lening, Twente zelf denkt daar anders over. Ik denk dat de knvb wel een punt heeft.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Een lening met onderpand, zo simpel in het. De rechten staan nog gewoon op naam van Twente. Ze betalen ook gewoon rente (ofwel ze dragen meer af dan ze binnenkrijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Blijf het ook een rare keuze vinden.
Je trekt je inkomsten naar voren zodat je nu even wat meer te besteden hebt maar volgende jaren ga je daar dus last van hebben als je jezelf vergelijkt met je concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tenzij je verwacht dat je, door nu iets extra te investeren, een paar jaar op rij kampioen kunt worden omdat je een betere selectie hebt en dat geld met o.a. CL inkomsten terugverdient. Maar dan moet dat wel goed uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 19:52

BM

Moderator Spielerij
Aghanim schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:39:
Tenzij je verwacht dat je, door nu iets extra te investeren, een paar jaar op rij kampioen kunt worden omdat je een betere selectie hebt en dat geld met o.a. CL inkomsten terugverdient. Maar dan moet dat wel goed uitpakken.
Dat heeft Ajax een paar jaar geprobeerd, maar ben blij dat ze daar toch maar mee opgehouden zijn :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Aghanim schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:39:
En nu de keren dat dat bij clubs goed heeft uitgepakt op een rijtje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gaat zo wel een erg vol middenveld worden. Zou Rutten met 451 gaan spelen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoveel spitsen hebben ze toch ook niet, momenteel? Zou best eens kunnen denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

1-8-1, wie weet kennen we straks niet anders meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik lees dat Clasie ook bij gaat tekenen. Plus de komst van EL Ahmadi ziet het er nu ineens een stuk beter uit voor Feyenoord. Het enige wat nog ontbreekt is een goede verdediger + wat scorend vermogen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik heb bedenkingen. Je hebt Toornstra al gehaald en dan haal je een speler voor de positie van Clasie. Is dit nu toch weer het halen van het lievelingetje van de trainer of een kwestie van pakken wat je pakken kan? Hij schijnt goedkoop te zijn.

Straks zitten bijv Vilhena, Immers, Boetius en Bilal op de bank maar zit je nog steeds met een onzekere keeper, een dito centrum, geen linksback en zonder topspits. Daarmee hou je jeugd tegen en heb je nog steeds zwakke plekken. Dat kan even goed uitpakken maar het zou ook kapitaalvernietiging kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
3 5 2 net als in Hattrick :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Mike Verweij (Telegraaf) meldt dat Blind voor 18 mil naar Manchester United is zonder bonussen...

Kutzooi! Hopelijk wordt er nou eens wat geld geïnvesteerd al zou ik niet weten in wie....

[ Voor 3% gewijzigd door Gynnad op 30-08-2014 08:24 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015