Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:19
Rgerr schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:03:
[...]

Thanks, zal het morgen eens proberen!
En daarna even je ATV herstarten… Dat was hier ook de truc met de Tap en alle dimmer switches.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een mooie ontwikkeling dat toekomstige Zigbee 3.0 produkten compatible kunnen zijn met HomeKit.
https://www.iculture.nl/n...bridge-firmware-zigbee-3/
Omdat de Hue Bridge HomeKit ondersteunt, betekent het ook dat je apparaten kunt bedienen die zelf niet met HomeKit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:38
Iemand hier handson ervaring met HomeKit compatible videocamera's? Ik twijfelde er over om de Circle2 te kopen, maar ik werd met name door de reacties onder alle reviews een beetje huiverig. Met name de opmerking dat hij geregeld volledig onbereikbaar is totdat je een powercycle doet vond ik wat jammer. Dat defeat natuurlijk direct het hele doel van een beveiligingscamera.

Edit: aw, fok it, ik heb hem besteld en laat jullie binnenkort zelf wel horen hoe hij bevalt :P

[ Voor 11% gewijzigd door posttoast op 08-02-2018 11:49 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:54
posttoast schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:35:
Iemand hier handson ervaring met HomeKit compatible videocamera's? Ik twijfelde er over om de Circle2 te kopen, maar ik werd met name door de reacties onder alle reviews een beetje huiverig. Met name de opmerking dat hij geregeld volledig onbereikbaar is totdat je een powercycle doet vond ik wat jammer. Dat defeat natuurlijk direct het hele doel van een beveiligingscamera.

Edit: aw, fok it, ik heb hem besteld en laat jullie binnenkort zelf wel horen hoe hij bevalt :P
Ik ben best gecharmeerd van de circle 2, MAAR!
Een van DE hoofdzaken van een dergelijke camera is het kunnen instellen van een triggerzone. Zo kun je van je beeld dus ook delen uitsluiten waar hij niet op hoeft te reageren. Een must als je het mij vraagt.
De Circle2 kan dat ook, maar alleen als je 100 euro per jaar betaalt :( |:(

Dan is 200 euro voor een camera + 100 per jaar echt absurd.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
paQ schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:55:
[...]

Ik ben best gecharmeerd van de circle 2, MAAR!
Een van DE hoofdzaken van een dergelijke camera is het kunnen instellen van een triggerzone. Zo kun je van je beeld dus ook delen uitsluiten waar hij niet op hoeft te reageren. Een must als je het mij vraagt.
De Circle2 kan dat ook, maar alleen als je 100 euro per jaar betaalt :( |:(

Dan is 200 euro voor een camera + 100 per jaar echt absurd.
Mjah, maar als het écht goed werkt dan heb ik daar op zich wel 100 per jaar voor over. Maar dat is een kwestie van testen natuurlijk.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu jullie het hebben over de Circle 2, klopt het dat de wired versie wel, en de wireless versie niet compatible is met HomeKit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 09:23
@meesje Heb in de Xiaomi app gekeken naar de bewegingssensor, je kunt hem in de app nergens op gevoeligheid instellen... Wel een log functie qua beweging en een grafiek waarmee je lux kunt inzien. Ook automations kun je er mee instellen, maar dan wel beperkt tot de app zelf, geen koppeling met iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
meesje schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:13:
Nu jullie het hebben over de Circle 2, klopt het dat de wired versie wel, en de wireless versie niet compatible is met HomeKit?
Dat klopt. Schijnt een afgedwongen beperking van Apple te zijn.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
posttoast schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:08:
[...]

Dat klopt. Schijnt een afgedwongen beperking van Apple te zijn.
Wat is de wired versie? (Utp connected?)

Goed dit te weten, ik ben ook in de race voor een circle2 maar wil wel dat hij werkt via homekit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel nieuwsgierig naar het spelen met HomeKit en het automatiseren van allerhande dingen, maar wou graag van jullie weten wat de makkelijkste manier is om te starten... Mij leek een Hue-starterset wel prima om te beginnen spelen. Wat denken jullie?

(Heb een Apple TV 4K die als hub kan dienen en volgende week ook een HomePod)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:23:
Ik ben heel nieuwsgierig naar het spelen met HomeKit en het automatiseren van allerhande dingen, maar wou graag van jullie weten wat de makkelijkste manier is om te starten... Mij leek een Hue-starterset wel prima om te beginnen spelen. Wat denken jullie?

Je kunt starten waar je mee wil: een plug (Elgato, Koogeek), een lamp (Hue met bridge) een lampfitting (Koogeek), kijk eens op homekitty.world voor een overzicht. Maakt niet uit waar je mee begint.

Met lampen instappen is misschien wel het handigst, je kunt dan ook gelijk verschillende scenes en automatiseringen aanmaken. Daar op kun je dan ook weer plugs gaan gebruiken voor het aanzetten van je broodrooster (of iets dergelijks) als je 's ochtends nog in bed ligt. Volgende stap zou een thermostaat kunnen zijn, of zelf iets knutselen. Ik heb bijvoorbeeld een magneetventiel aangesloten middels een stekker op een HK plug, waardoor ik mijn sproeier installatie op gezette tijden kan aanzetten. Maar daar zou je ook weer een vochtsensor aan kunnen koppelen, dat als je sensor merkt dat de luchtvochtigheid laag is, de sproeier aangaat. Genoeg keuze! Als je maar creatief bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
boefje79 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:23:
[...]

Wat is de wired versie? (Utp connected?)

Goed dit te weten, ik ben ook in de race voor een circle2 maar wil wel dat hij werkt via homekit...
Nee, gaat puur om de voeding. De Circle2 werkt alleen via wifi, niet via ethernet.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:23:

Ik sluit me aan bij wat @Rgerr aangeeft. Je kunt vrij eenvoudig met een slimme stekker (Elgato Eve of Koogeek) beginnen. Je kunt dan b.v. inregelen dat bij zonsondergang de stekker (met daaraan gekoppelde lamp) aangaat, of 's ochtends vroeg op een bepaald tijdstip het koffiezetapparaat aan gaat (natuurlijk wel klaar zetten met koffie/water.... ;) ).
Het voordeel van een Koogeek stekker is dat deze lekker goedkoop is (tomtop.com, aliexpress, eBay), maar hij is wel lomp.
Naast lampen van Hue, kun je ook gaan voor de goedkopere slimme lampen van Ikea Tradfri. Een hub, schakelaar, lamp en spelen maar!

Al met al denk ik dat veel tweakers begonnen zijn met Hue lampen welke volgens mij als 1 van de eerste in NL HomeKit compatible waren (pin me er niet op vast... ;) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
posttoast schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:59:
[...]

Nee, gaat puur om de voeding. De Circle2 werkt alleen via wifi, niet via ethernet.
Dat is niet juist. Van de Circle 2 heb je twee varianten: bedraad en draadloos.
https://www.coolblue.nl/p...itech-circle-2-wired.html
https://www.coolblue.nl/p...ch-circle-2-wireless.html

Kennelijk is dus alleen de wired versie compatible met HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:12:
[...]

Volgens mij heeft @posttoast gelijk hoor.
De 1 voedt op accu, de ander op adapter.

Er is veel gezeik terug te vinden over de oplaadbare in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
meesje schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:12:
[...]

Ja, dat zeg ik ook, ik formuleerde het misschien niet helemaal helder. Voor zover ik weet is dit het verschil:

Wired: heeft een (USB) power-aansluiting, maar géén ethernetaansluiting. Werkt via wifi dus. Is compatible met HomeKit.

Wireless: heeft een accu en géén ethernetaansluiting. Werkt dus ook alleen via wifi. Is niet compatible met Homekit.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
posttoast schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:00:
[...]

Mjah, maar als het écht goed werkt dan heb ik daar op zich wel 100 per jaar voor over. Maar dat is een kwestie van testen natuurlijk.
:)

Met name de dagsamenvatting van de circle 2 vind ik erg vet gedaan, maar van die 10 euro per maand om het ding eigenlijk (fatsoenlijk) te kunnen gebruiken knapte ik direct af.
bewegende beelden vallen overigens behoorlijk tegen :X
https://www.tomsguide.com...circle-2,review-4696.html

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 08-02-2018 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
paQ schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:20:
[...]

Met name de dagsamenvatting van de circle 2 vind ik erg vet gedaan, maar van die 10 euro per maand om het ding eigenlijk te kunnen gebruiken knapte ik direct af.
Ja, het is eigenlijk ook wel een beetje zot die bedragen. Zeker omdat ik overweeg om (als het allemaal een beetje werkt) een tweede camera op te hangen bij de deur. Maar om dan 2x € 100 per jaar af te tikken is mij ook wat gortig.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Geinig, ik krijg net een FW update voor een apparaat gepushed in homekit :) Nog nooit eerder gezien.
(nanoleaf Aurora in dit geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rgerr schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:44:
[...]

Je kunt starten waar je mee wil: een plug (Elgato, Koogeek), een lamp (Hue met bridge) een lampfitting (Koogeek), kijk eens op homekitty.world voor een overzicht. Maakt niet uit waar je mee begint.

Met lampen instappen is misschien wel het handigst, je kunt dan ook gelijk verschillende scenes en automatiseringen aanmaken. Daar op kun je dan ook weer plugs gaan gebruiken voor het aanzetten van je broodrooster (of iets dergelijks) als je 's ochtends nog in bed ligt. Volgende stap zou een thermostaat kunnen zijn, of zelf iets knutselen. Ik heb bijvoorbeeld een magneetventiel aangesloten middels een stekker op een HK plug, waardoor ik mijn sproeier installatie op gezette tijden kan aanzetten. Maar daar zou je ook weer een vochtsensor aan kunnen koppelen, dat als je sensor merkt dat de luchtvochtigheid laag is, de sproeier aangaat. Genoeg keuze! Als je maar creatief bent.
meesje schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:09:
[...]

Ik sluit me aan bij wat @Rgerr aangeeft. Je kunt vrij eenvoudig met een slimme stekker (Elgato Eve of Koogeek) beginnen. Je kunt dan b.v. inregelen dat bij zonsondergang de stekker (met daaraan gekoppelde lamp) aangaat, of 's ochtends vroeg op een bepaald tijdstip het koffiezetapparaat aan gaat (natuurlijk wel klaar zetten met koffie/water.... ;) ).
Het voordeel van een Koogeek stekker is dat deze lekker goedkoop is (tomtop.com, aliexpress, eBay), maar hij is wel lomp.
Naast lampen van Hue, kun je ook gaan voor de goedkopere slimme lampen van Ikea Tradfri. Een hub, schakelaar, lamp en spelen maar!

Al met al denk ik dat veel tweakers begonnen zijn met Hue lampen welke volgens mij als 1 van de eerste in NL HomeKit compatible waren (pin me er niet op vast... ;) ).
Wat me net opvalt: die Tradfrispullen van Ikea, die zijn in België duurder dan in Nederland, en soms best aardig. Enig idee waarom? De BTW ligt ietsje hoger in België, maar het verschil is duidelijk groter dan dat.
*edit* alles is duurder, behalve de bewegingssensor, die kost in NL 19,95 en in Bel 14,99. Begrijpen wie begrijpen kan?

Ervaring met die Koogeek-stekker? Dat lijkt me wat het gaat worden als eerste speelgoed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:02:
[...]

[...]

Wat me net opvalt: die Tradfrispullen van Ikea, die zijn in België duurder dan in Nederland, en soms best aardig. Enig idee waarom? De BTW ligt ietsje hoger in België, maar het verschil is duidelijk groter dan dat.
*edit* alles is duurder, behalve de bewegingssensor, die kost in NL 19,95 en in Bel 14,99. Begrijpen wie begrijpen kan?

Ervaring met die Koogeek-stekker? Dat lijkt me wat het gaat worden als eerste speelgoed :-)
Heb een hele hoop van Koogeek, waaronder plugs, lamp fittingen en led strips. Werken allemaal top. Alles vanuit China laten komen en met een beetje geduld heb je het voor een goede prijs.

Wel rekening houden dat de spullen van Koogeek alleen op 2.4GHz WiFi werken. Er zijn hier in het topic al wel eerder issues gemeld icm 5GHz, maar uit eindelijk opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@paQ @posttoast Excuses mannen, jullie hebben helemaal gelijk. Zowel de wired als wireless versie maken gebruik van wifi. De wired heeft dus een voeding via een draad en niet via een accu (zoals de wireless versie).
Destijds bij de zoektocht ter vervanging van mijn Foscam C1 kwam ik de Circle 2 tegen. Ik heb te snel ‘wired’ als utp geïnterpreteerd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:02:
Bij deze een link naar mijn opmerking die ik gisteren heb geplaats:
meesje in "Apple HomeKit"

Zelf heb ik twee Koogeek (P1EU) stekkers: eentje buiten voor de tuinverlichting en eentje om het koffiezetapparaat ‘s ochtends vroeg aan te zetten. Zelfs met de vrieskou werkt het exemplaar buten nog steeds.

Wat @Rgerr al aangaf, je kunt problemen ervaren icm 5ghz. Indien je zowel 5ghz als 2,4ghz wifi hebt, is het aan te raden om 5ghz uit te zetten of het ssid van 5ghz een andere naam te geven.
Sowieso is het advies om bij eerste installatie gebruik te maken van de Koogeek app, je kunt dan namelijk na eerste verbinding direct de firmware updaten. Oude firmware leidde tot vage problemen.

Voor de aanschaf van Koogeek kun je het goedkoopst terecht op de Chinese webwinkels. Mijn exemplaren komen van tomtop.com (daar is ie nu 26,55 euro), via nl.aliexpress.com kun je ze vinden tussen 25-26 euro. De mijne waren destijds iets goedkoper, maar schommelingen in wisselkoers heeft veel effect op de prijzen.

De Koogeek ga je zeker aan de praat krijgen! En anders gaat het ongetwijfeld lukken met hulp via dit topic.
Vanavond gelijk bestellen! ;)

O ja, misschien een open deur, maar kies wel het exemplaar voor de EU. Formeel heet deze stekker Koogeek P1EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Vind dat als er iemand doorverwezen wordt via dit topic, er een bepaalde commissie uitgekeerd moet worden naar top-posters. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Iemand eigenlijk al een HomePod? Vanaf vandaag leverbaar in o.a. US en UK. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Wil er een als hub.
En Siri lulijzer.

Alleen geen spotify tsssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 07:50:
[...]

Wil er een als hub.
En Siri lulijzer.

Alleen geen spotify tsssss
Dat is inderdaad erg jammer. Spotify kan nu alleen via Airplay.
Op dit moment heb ik nog geen behoefte aan een Homepod, maar wel leuk om de ontwikkelingen en ervaringen te volgen. Het lijkt me in ieder geval een leuker Apple produkt dan b.v. een Applewatch.

[ Voor 27% gewijzigd door meesje op 09-02-2018 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Volgende week in Londen. Eens kijken of hij daar dan ook in de winkel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@meesje

Vraagje over 2.4 vs 5Ghz. Als die Geeko op mijn 2.4Ghz zit met netwerknaam A en mijn iPhone op 5.0Ghz met netwerknaam B... Gaat mijn iPhone die Geeko dan wel kunnen aansturen?
Rgerr schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 07:33:
Iemand eigenlijk al een HomePod? Vanaf vandaag leverbaar in o.a. US en UK. ;)
Ik ga de mijne halen in London dit weekend :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 08:58:
@meesje

Vraagje over 2.4 vs 5Ghz. Als die Geeko op mijn 2.4Ghz zit met netwerknaam A en mijn iPhone op 5.0Ghz met netwerknaam B... Gaat mijn iPhone die Geeko dan wel kunnen aansturen?

[...]

Als je iPhone of iPad op een ander netwerk zit is dat geen probleem, zowel 2.4 als 5GHz. En je bedoeld denk ik de Koogeek apparatuur? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Weet iemand of er iets bijzonders aan de hand is met het keyword "welterusten"? Ik heb een scene aangemaakt met die naam die mijn verwarming op 18 graden zet en al mijn Hue lampen (behalve de buitenverlichting) uit. Als ik vanuit de Home-app of het control center op welterusten klik werkt dit perfect. Als ik echter "Hey Siri, welterusten" zeg dan zet hij al mijn lampen uit (dus ook buitenverlichting) en doet hij niets met mijn verwarming.

Misschien is dit een Hue issue (heeft Hue de "welterusten" gekaapt?), maar ik vraag het toch ook even hier.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 08:58:
@meesje

[...]

Als ik me niet vergis (ik heb het zelf niet ervaren, maar wel in dit topic voorbij zien komen), moet je bij eerste installatie er wel voor zorgen dat je iphone op 2,4ghz zit. Het kan ook zijn dat dit probleem niet meer speelt vanwege nieuwe firmware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
posttoast schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:20:
Weet iemand of er iets bijzonders aan de hand is met het keyword "welterusten"? Ik heb een scene aangemaakt met die naam die mijn verwarming op 18 graden zet en al mijn Hue lampen (behalve de buitenverlichting) uit. Als ik vanuit de Home-app of het control center op welterusten klik werkt dit perfect. Als ik echter "Hey Siri, welterusten" zeg dan zet hij al mijn lampen uit (dus ook buitenverlichting) en doet hij niets met mijn verwarming.

Misschien is dit een Hue issue (heeft Hue de "welterusten" gekaapt?), maar ik vraag het toch ook even hier.
Ik gebruik ook de scène welterusten, geen issues met Hue eigenlijk. Kwam er wel achter dat zodra ik scène film aanroep, Siri die prima aanzet maar zodra ik vraag om die uit te zetten zegt ze heel netjes: “volgens mij speel je nu niets af”. Clever girl, maar wellicht dat Siri welterusten interpreteerd als alles uit en niet scène welterusten. Misschien scène hernoemen en herzien? Bij mij doet ze namelijk bij: “Hey Siri, welterusten.” Alles uit, dus ook de verwarming. Maar dat staat ook zo in mijn scène welterusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Rgerr schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:31:
[...]

Ik gebruik ook de scène welterusten, geen issues met Hue eigenlijk. Kwam er wel achter dat zodra ik scène film aanroep, Siri die prima aanzet maar zodra ik vraag om die uit te zetten zegt ze heel netjes: “volgens mij speel je nu niets af”. Clever girl, maar wellicht dat Siri welterusten interpreteerd als alles uit en niet scène welterusten. Misschien scène hernoemen en herzien? Bij mij doet ze namelijk bij: “Hey Siri, welterusten.” Alles uit, dus ook de verwarming. Maar dat staat ook zo in mijn scène welterusten.
Goeie tip, dat hernoemen. Als ik de "welterusten" scene hernoem naar "ananas", dan werkt ie wel zoals ik bedoeld heb via Siri. Maar, ik kan nog steeds "Hey siri, welterusten" zeggen. Ook al is er dus geen scene meer die zo heet. Blijkbaar is het een standaard triggerwoord van HomeKit/Siri en kun je dat niet overrulen. Ik vind het stom! ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
:D hey siri, ANANAS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
posttoast schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:38:
[...]

Goeie tip, dat hernoemen. Als ik de "welterusten" scene hernoem naar "ananas", dan werkt ie wel zoals ik bedoeld heb via Siri. Maar, ik kan nog steeds "Hey siri, welterusten" zeggen. Ook al is er dus geen scene meer die zo heet. Blijkbaar is het een standaard triggerwoord van HomeKit/Siri en kun je dat niet overrulen. Ik vind het stom! ;)
Doet ze hetzelfde als je op z’n Hollands ‘ananas’ (ènènès)? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Rgerr schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:11:
[...]

Doet ze hetzelfde als je op z’n Hollands ‘ananas’ (ènènès)? :+
Hahaha, mijn iPhone staat op Engels maar ik heb Siri op Nederlands gezet. Met alle fruitsoorten in het Nederlands is er dus niets aan de hand.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meesje schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:54:
[...]

De Koogeek ga je zeker aan de praat krijgen! En anders gaat het ongetwijfeld lukken met hulp via dit topic.
Vanavond gelijk bestellen! ;)
Heb er drie besteld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik heb zonet de Logitech Circle 2 aangesloten. Eerste indruk: wat een beroerde beeldkwaliteit. Het is zelfs zo erg dat ik me afvraag of er niet iets mis mee is. Er zit een enorm rode zweem over alles heen. Beelden uit reviews zijn een stuk beter.

Ter illustratie, dit is een wit A4tje in een goed verlichtte huiskamer:

Rode waas over video Circle2

En nog een andere irritatie: de bijbehorende app is nog niet geschikt voor de iPhone X. Maar goed, dat ben ik inmiddels wel gewend van Logitech (de Harmony heeft hetzelfde probleem).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
posttoast schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:57:
Ik heb zonet de Logitech Circle 2 aangesloten. Eerste indruk: wat een beroerde beeldkwaliteit. Het is zelfs zo erg dat ik me afvraag of er niet iets mis mee is. Er zit een enorm rode zweem over alles heen. Beelden uit reviews zijn een stuk beter.

Ter illustratie, dit is een wit A4tje in een goed verlichtte huiskamer:

[afbeelding]

En nog een andere irritatie: de bijbehorende app is nog niet geschikt voor de iPhone X. Maar goed, dat ben ik inmiddels wel gewend van Logitech (de Harmony heeft hetzelfde probleem).
Mijn eerste indruk is: terug naar de winkel!
De plaatjes in de verschillende reviews zien er m.i. juist heel erg goed uit. Ik heb vandaag juist een paar review doorgebladerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
meesje schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:11:
[...]

Mijn eerste indruk is: terug naar de winkel!
De plaatjes in de verschillende reviews zien er m.i. juist heel erg goed uit. Ik heb vandaag juist een paar review doorgebladerd.
Nou, dat wordt een retour aanvragen bij CoolBlue dan maar :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
posttoast schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:18:
[...]

Nou, dat wordt een retour aanvragen bij CoolBlue dan maar :)
In ieder geval wel een winkel met goede service. Wil je 'm omwisselen voor een goed exemplaar of wil je er nu van af? Wellicht eerst je probleem voorleggen? Straks is het een fabricagefout (en heeft een hele reeks hetzelfde issue?).

Hoe ziet het beeld er in HomeKit uit? Net zo slecht?

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 09-02-2018 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
meesje schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:22:
[...]

In ieder geval wel een winkel met goede service. Wil je 'm omwisselen voor een goed exemplaar of wil je er nu van af? Wellicht eerst je probleem voorleggen? Straks is het een fabricagefout (en heeft een hele reeks hetzelfde issue?).

Hoe ziet het beeld er in HomeKit uit? Net zo slecht?
Ik heb een inruil aangevraagd, kijken of het daarmee beter gaat. Zo niet dan kijken we even verder denk ik :)

In HomeKit is het net zo slecht, gek genoeg is het als ik beelden terugkijk iets minder erg, maar nog steeds erg rood.

[ Voor 16% gewijzigd door posttoast op 09-02-2018 16:25 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben trouwens benieuwd of de nieuwe Koogeek wandschakelaars ook geschikt zijn voor hotelschakeling. Ik ben geen electricien, dus wellicht zeggen jullie van ‘Natuurlijk kan dat!’ of ‘Natuurlijk kan dat niet!’. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Ga er maar van uit van niet, @meesje :+ Voor een hotelschakeling heb je tenminste twee ingangen voor de zwarte schakeldraad nodig, dat heeft de Koogeek wandschakelaar (voor zover ik de foto's heb gezien) niet.Afbeeldingslocatie: https://www.elektramat.nl/Static/Images/UserUpload/hotelschakeling.jpg Googleplaatje voor de duidelijkheid. De blauwe nul draad moet je overigens ook naar de schakelaar brengen met de Koogeek schakelaars.

[ Voor 41% gewijzigd door Rgerr op 09-02-2018 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Probeer m’n lampen te laten schakelen op het aantal lux, maar heb het idee dat die sensoren van Xiaomi niet echt heel lekker weergeven wat de lichtsterkte daadwerkelijk is. (Om 08.41 geeft ‘ie 0,0001 lux aan, en staat 2m van een raam.)

Zijn die van Hue accurater vwb lux?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rgerr schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 20:57:
Ga er maar van uit van niet, @meesje :+ Voor een hotelschakeling heb je tenminste twee ingangen voor de zwarte schakeldraad nodig, dat heeft de Koogeek wandschakelaar (voor zover ik de foto's heb gezien) niet.[afbeelding] Googleplaatje voor de duidelijkheid. De blauwe nul draad moet je overigens ook naar de schakelaar brengen met de Koogeek schakelaars.
Zonder plaatje was ik al overtuigd hoor. ;)
In ieder geval bedankt voor de extra info!
Rgerr schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 08:42:
Probeer m’n lampen te laten schakelen op het aantal lux, maar heb het idee dat die sensoren van Xiaomi niet echt heel lekker weergeven wat de lichtsterkte daadwerkelijk is. (Om 08.41 geeft ‘ie 0,0001 lux aan, en staat 2m van een raam.)

Ik heb zelf twee Hue sensoren. Echter deze zijn ingeregeld via de Hue app (niet via HomeKit) en ook nog geplaatst in donkere ruimtes (toilet en trapkast). Ik kan dat dus niet zo snel testen. Ik heb wel het idee dat de lux meting van Hue aardig werkt, want je kunt in de Hue app aangeven vanaf hoeveel lux de sensor beweging moet registreren.

Wellicht kun je je vraag ook voorleggen in het Xiaomi/Aqara topic? [Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie

Aangezien Xiaomi een fractie kost van Hue of andere thuisautomatisering, kan ik me trouwens wel voorstellen dat het minder accuraat is.

[ Voor 44% gewijzigd door meesje op 10-02-2018 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 09:03:
[...]

Zonder plaatje was ik al overtuigd hoor. ;)
In ieder geval bedankt voor de extra info!

[...]

Ik heb zelf twee Hue sensoren. Echter deze zijn ingeregeld via de Hue app (niet via HomeKit) en ook nog geplaatst in donkere ruimtes (toilet en trapkast). Ik kan dat dus niet zo snel testen. Ik heb wel het idee dat de lux meting van Hue aardig werkt, want je kunt in de Hue app aangeven vanaf hoeveel lux de sensor beweging moet registreren.

Wellicht kun je je vraag ook voorleggen in het Xiaomi/Aqara topic? [Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie

Aangezien Xiaomi een fractie kost van Hue of andere thuisautomatisering, kan ik me trouwens wel voorstellen dat het minder accuraat is.
Zal er binnenkort eens 1 bestellen om het te vergelijken, gelijk een mooi representatief onderzoekje naar beide gemeten waarden! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Rgerr schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 08:42:

In de hue sensor zijn ze prima.
Heb er meerdere en allemaal steady in lux. (temp niet)

Ik vraag me alleen al bijna 6 maanden af wat de verversing bepaalt van de meting.
Het lijkt wel alsof er op een logaritmische schaal, hoe hoger de waarde, hoe minder vaak er ververst wordt.
Ergo: verschil van 20 naar 40 gaat vrijwel direct, van 11 naar 400 ook, maar ga je van 600 naar 912 bijv, dan moet je soms 20 sec wachten. of er moet beweging komen. Beetje ongrijpbaar.

Maar mooi speelgoed in homekit iig. Op kantoor geldt: hoe meer licht van buiten naar binnen, hoe minder hard de lampen branden, en hoe harder de LEDstrip en Aurora. :) En dat valt eigenlijk alleen op als er ineens een duistere wolk voor het zonnetje waait. Want dan gaan ws. de lampen van 60% naar 100%. (dat 'valt op' enigszins)
Dit heb ik ingesteld in 5 stappen/automatiseringen. Dat duurt een paar dagen, pen en papier erbij, en kijken bij welke waarde je waarop je lichtsterkte zou willen.
Bij het inregelen daarvan is hesperus eigenlijk onmisbaar. De schaal van een hue lux meter loopt namelijk tot ergens in de 30.000. In hesperus kun je de slider ingedrukt houden en zo handmatig een waarde invoeren.

Thuis: als waarde < x EN lampen wand zijn uit EN er is beweging, dan wandlampen op 65%

[ Voor 30% gewijzigd door paQ op 10-02-2018 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
Stift! Jack in the box!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 09:37:
[...]

In de hue sensor zijn ze prima.
Heb er meerdere en allemaal steady in lux. (temp niet)

Ik vraag me alleen al bijna 6 maanden af wat de verversing bepaalt van de meting.
Het lijkt wel alsof er op een logaritmische schaal, hoe hoger de waarde, hoe minder vaak er ververst wordt.
Ergo: verschil van 20 naar 40 gaat vrijwel direct, van 11 naar 400 ook, maar ga je van 600 naar 912 bijv, dan moet je soms 20 sec wachten. of er moet beweging komen. Beetje ongrijpbaar.

Maar mooi speelgoed in homekit iig. Op kantoor geldt: hoe meer licht van buiten naar binnen, hoe minder hard de lampen branden, en hoe harder de LEDstrip en Aurora. :) En dat valt eigenlijk alleen op als er ineens een duistere wolk voor het zonnetje waait. Want dan gaan ws. de lampen van 60% naar 100%. (dat 'valt op' enigszins)
Dit heb ik ingesteld in 5 stappen/automatiseringen. Dat duurt een paar dagen, pen en papier erbij, en kijken bij welke waarde je waarop je lichtsterkte zou willen.
Bij het inregelen daarvan is hesperus eigenlijk onmisbaar. De schaal van een hue lux meter loopt namelijk tot ergens in de 30.000. In hesperus kun je de slider ingedrukt houden en zo handmatig een waarde invoeren.

Thuis: als waarde < x EN lampen wand zijn uit EN er is beweging, dan wandlampen op 65%
Knap hoor! Zo ver ben ik nog niet met mijn automations. Ipv triggering op lux hanteer ik x minuten voor zonsondergang. Natuurlijk is jouw automation vele malen beter, maar voor nu vind ik het wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Voor thuis is het ook vrij simpel, maar o kantoor heb ik ramen rondom. In de zomer merk je haast nieteens dat de lampen aan zijn, dus waarom zijn ze eigenlijk aan :?
Zodoende ben ik daar mee gaan klooien. Ook hier geldt dat het natuurlijk nut moet hebben om zoiets te automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
OK. niet cool :(

Ik migreer gister alles van een iPhone 7 naar iPhone X.
Sindsdien ligt op een van mijn hubs heel homekit overhoop. :(

Al tig keer uit en ingelogd van icloud e.d. maar het biedt geen oplossing.
Op hub ' thuis' werkt alles uitstekend, bij hub "kantoor" staat 80% op geen reactie

Mijn automatiseringen zijn nog wel aanwezig, maar daar heb je dan ook alle mee gezegd.

Wie heeft tips?

[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 11-02-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:53
paQ schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:55:

Op hub ' thuis' werkt alles uitstekend, bij hub "kantoor" staat 80% op geen reactie

Mijn automatiseringen zijn nog wel aanwezig, maar daar heb je dan ook alle mee gezegd.

Wie heeft tips?
Bevindt die hub zich fysiek bij je thuis of ligt ie op kantoor? Mogelijk dat je in de buurt moet zijn van de kantoor hub om het weer werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:55:

Wie heeft tips?
Heb sinds vandaag ook wat vaags, als ik thuis ben werkt alles gewoon. Maar zodra ik uit huis ben, geeft zo ongeveer de helft van mijn accessoires ook ‘geen reactie’. Eenmaal thuis aangekomen werkt alles weer. Misschien een Apple dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Mja naja... ruim 2 uur met apple 'senior' blababla aan de telefoon gezeten.
Er is iets goed kapot in mijn icloud, waarschijnlijk door het overzetten van een iPhone. De enige oplossing leek de woning te wissen... en overnieuw beginnen.
Ben nu al ca 2,5 uur bezig met alles (!) weer terug te zetten.
Heb alles goed gedocumenteerd en screenshots van alle automatiseringen gemaakt
(lang leven Smart Home! _/-\o_ ) en nu bezig met alle automatiseringen weer terugplaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/21en21.jpg
Echt een enorme *(&*klus :(. echt ZO vreselijk ruk dat je nieteens een backup van je configuratie kunt maken :|

De Apple meneer ging het nog escaleren, maar ach... daar ga ik niet op wachten. Ik weet nog goed van de vorige keer dat er dan van die vragen terug komen van: zijn je homekit devices up to date? hebben ze een eigen app wellicht? hangen ze aan de stroom? heb je de kabel al eens verv... AAARGHHHH

Met de thuis automatisering (zelfde icloud) niks aan de hand.
Ik begin toch het instabiele van een iPad (pro) er van te verdenken hoor. Dit is al de 3e keer dat ik soortgelijke issues heb; thuis nog niet 1 keer voorgekomen (ATV4).

Vrijdag toch eens even die homepod uitchecken. (360 in UK, 599 bij Bol :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:32:
Mja naja... ruim 2 uur met apple 'senior' blababla aan de telefoon gezeten.
Er is iets goed kapot in mijn icloud, waarschijnlijk door het overzetten van een iPhone. De enige oplossing leek de woning te wissen... en overnieuw beginnen.
Ben nu al ca 2,5 uur bezig met alles (!) weer terug te zetten.
Heb alles goed gedocumenteerd en screenshots van alle automatiseringen gemaakt
(lang leven Smart Home! _/-\o_ ) en nu bezig met alle automatiseringen weer terugplaatsen.
[afbeelding]
Echt een enorme *(&*klus :(. echt ZO vreselijk ruk dat je nieteens een backup van je configuratie kunt maken :|

De Apple meneer ging het nog escaleren, maar ach... daar ga ik niet op wachten. Ik weet nog goed van de vorige keer dat er dan van die vragen terug komen van: zijn je homekit devices up to date? hebben ze een eigen app wellicht? hangen ze aan de stroom? heb je de kabel al eens verv... AAARGHHHH

Met de thuis automatisering (zelfde icloud) niks aan de hand.
Ik begin toch het instabiele van een iPad (pro) er van te verdenken hoor. Dit is al de 3e keer dat ik soortgelijke issues heb; thuis nog niet 1 keer voorgekomen (ATV4).

Vrijdag toch eens even die homepod uitchecken. (360 in UK, 599 bij Bol :') )
Zo hee! Wat een klus. Succes!
Zo’n Homepod lijkt me eerlijk gezegd ook wel wat. Het ding is nog maar net op de markt en nu al geruchten over een homepod mini. Dat lijkt mij eerlijk gezegd wel wat. Voor muziek heb ik wel mijn chromecast audio + spotify + receiver. Maar een kleiner speakertje om tegen te praten en je thuisautomatisering mee te bedienen, dat lijkt me wel interessant. We zullen wel zien, geruchten, geruchten....
Rgerr schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:17:
[...]

Heb sinds vandaag ook wat vaags, als ik thuis ben werkt alles gewoon. Maar zodra ik uit huis ben, geeft zo ongeveer de helft van mijn accessoires ook ‘geen reactie’. Eenmaal thuis aangekomen werkt alles weer. Misschien een Apple dingetje?
Ik heb trouwens vandaag last gehad van twee Hue lampen. In de Woning app ‘geen reactie’, terwijl in de Hue app ze wel zichtbaar waren. Als ik na het starten van de Hue app de Woning app ‘echt’ afsluit en daarna weer opstart, zijn de lampen wel weer zichtbaar.
Nu heb ik het zigbee kanaal maar aangepast naar 25 (stond op 20 en daarvoor op 11).
Ook deed de Hue motion sensor het opeens niet meer. Even in de hue app een instelling veranderd, opgeslagen en weer terugveranderd. Toen deed ie het weer. Mijn andere Hue sensor deed het gewoon. Hopelijk een incident,

[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 11-02-2018 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
yep. Het was me na anderhalf uur stoeien gelukt een eve energy te wissen uit de kapotte woning. Die kon ik echter niet toevoegen aan een nieuwe woning. Ergo: hij bleef toch hangen in de kapotte woning.
De defecte omgeving gijzelt dus in wezen alle apparaten, dus de enige optie is wissen :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:54
Ik lees al een tijdje mee maar heb nu toch een vraag.

Ik heb in de smart home app een automation staan dat als ik snachts de trap afkom (om baby te voeden) en ik loop langs de hue sensor dat er een lamp op 1% aangaat. En bij 15 min geen beweging weer uit. Dit werkt prima. Maar als ik in de tussentijd toch besluit iets anders te doen en de lamp met hand bijvoorbeeld feller zet. Dan zet de automation na 15 min toch de lamp uit. Is hier iets voor te verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:01:
Hopelijk kom je (of Apple) er achter wat de oorzaak was.
Geen idee, maar ik weet zeker dat de icloud account en/of keychain defecten vertoonde.
Zodra als ik op een van de apparaten iets aanraakte dat met icloud of keychain of homekit te maken had, klapte alles op zwart, met laad-zonnetje > telefoon opnieuw unlocken.
Echt zo 5, 6 keer achter elkaar.

Toen ik de woning had gewist, alle problemen als sneeuw voor de zon weg. -O-

[ Voor 26% gewijzigd door paQ op 11-02-2018 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
thomastvd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:09:
Ik lees al een tijdje mee maar heb nu toch een vraag.

Ik heb in de smart home app een automation staan dat als ik snachts de trap afkom (om baby te voeden) en ik loop langs de hue sensor dat er een lamp op 1% aangaat. En bij 15 min geen beweging weer uit. Dit werkt prima. Maar als ik in de tussentijd toch besluit iets anders te doen en de lamp met hand bijvoorbeeld feller zet. Dan zet de automation na 15 min toch de lamp uit. Is hier iets voor te verzinnen?
De automation in hue laten ;)

OF middels homebridge een fake tijdschakelaar eraan koppelen. Die Schakelt dan elke keer opnieuw in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Ik weet niet wat het is, ik heb namelijk niks gewijzigd, maar sinds vandaag werkt geen enkele van mn automatiseringen niet meer. Zo ook kan ik op 4G geen enkel accessoire bereiken die op Homebridge zit. Vreemd, nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:10:
Ik weet niet wat het is, ik heb namelijk niks gewijzigd, maar sinds vandaag werkt geen enkele van mn automatiseringen niet meer. Zo ook kan ik op 4G geen enkel accessoire bereiken die op Homebridge zit. Vreemd, nog meer mensen hier last van?
Hier geen last. De lampen zijn keurig bij op de ingestelde tijdstippen aangegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Rgerr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:10:
Ik denk toch dat homebridge op een mac het niet is :+

Als er wel iets stabiel is, is het homebridge op een pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:40:
[...]

Ik denk toch dat homebridge op een mac het niet is :+

Als er wel iets stabiel is, is het homebridge op een pi.
Heb Homebridge vanaf een RPi3 draaien. Maar hoe en waarom ik geen accessoires kan benaderen vanaf 4G... Geen idee, kan er geen verklaring voor vinden, vandaar dat ik dan alles maar ga resetten... Leuke klus. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
@Rgerr oh ja dat was Serena. sowwy.

Maar sleep je cachedaccessories eens naar je bureaublad en dan homebridge opnieuw starten. werkt het dan wel?

Reageren je tegels wel nog gewoon zoals het hoort?

[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 12-02-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, het is wellicht homebridge gerelateerd, dan hou ik mij afzijdig...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:54:
@Rgerr oh ja dat was Serena. sowwy.

Maar sleep je cachedaccessories eens naar je bureaublad en dan homebridge opnieuw starten. werkt het dan wel?

Reageren je tegels wel nog gewoon zoals het hoort?
Al opnieuw opgestart, alles ondertussen al wel een keer. Geen verschil, tegels doen ook niks op 4G, WiFi doen ze het prima, gek genoeg... Maar heb laatste tijd vaker issues met HK, reset de hele zooi, nieuwe woning aanmaken en kijken of het weer gaat werken. Geen zin om alles na te gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:58:
[...]

Al opnieuw opgestart, alles ondertussen al wel een keer. Geen verschil, tegels doen ook niks op 4G, WiFi doen ze het prima, gek genoeg... Maar heb laatste tijd vaker issues met HK, reset de hele zooi, nieuwe woning aanmaken en kijken of het weer gaat werken. Geen zin om alles na te gaan lopen.
Ook uit en ingelogd op icloud via je apple tv?
Werkt ook direct HK compatible apparatuur niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:20:
[...]

Ook uit en ingelogd op icloud via je apple tv?
Werkt ook direct HK compatible apparatuur niet goed?
Direct te integreren met HK apparatuur werkt prima, alleen automatiseringen niet meer, ook met alleen HK apparatuur niet. Zelfs nieuwe automatiseringen (om te testen) werken niet.

Zal morgen nog eens in en uitloggen op Apple tv, maar denk dat ik hoe dan ook alles er af gooi en van scratch weer ga opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:25:
[...]

Direct te integreren met HK apparatuur werkt prima, alleen automatiseringen niet meer, ook met alleen HK apparatuur niet. Zelfs nieuwe automatiseringen (om te testen) werken niet.

Zal morgen nog eens in en uitloggen op Apple tv, maar denk dat ik hoe dan ook alles er af gooi en van scratch weer ga opzetten.
Kan dit topic helpen?
https://discussions.apple.com/thread/8031254

Ik heb alleen de eerste pagina heel snel gescand en als ik me niet vergis was bij iemand de oplossing om de apple tv opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Grappig trouwens om de eerste post van dit topic te lezen.
In 2014 zou een revolutie in home-control plaatsvinden.

We zitten nu verdorie in 2018 en het is naar mijn mening nog één grote versnippering van 1001 aanbieders zonder een fatsoenlijke standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wootism schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:35:

We zitten nu verdorie in 2018 en het is naar mijn mening nog één grote versnippering van 1001 aanbieders zonder een fatsoenlijke standaard.
Geen fatsoenlijke standaard? Welk topic heb je gelezen? Waarschijnlijk niet het HomeKit topic. :)

Nu serieus, ik denk dat HK wel een standaard is die op de (zeer) goede weg is. Steeds meer merken omarmen HK en voegen HK support toe aan hun produkten.

Wat ik trouwens heel bijzonder vind, is dat ze het nu massaal hebben over voice control en slimme assistent. Siri loopt wat achter tov Alexa en Google Assistant. Echter deze twee partijen bieden geen thuisautomatisering standaard aan. Via Alexa kun je zeggen om de lampen uit te doen, maar je kunt er geen automations mee inregelen.

[ Voor 81% gewijzigd door meesje op 12-02-2018 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

meesje schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:42:
Geen fatsoenlijke standaard? Welk topic heb je gelezen? Waarschijnlijk niet het HomeKit topic. :)
Mwah, ergens moet ik 'm wel béétje gelijk geven :+

Ik ben hier nou wat spulletjes aan het uitzoeken om een nieuwe garagedeur opener te kunnen integreren in Apple Home Kit en kom er bij de leverancier(s) van dat soort zaken niet uit of ik dat spul straks gewoon kan bedienen middels Apple Home Kit ONLY óf dat ik alsnog een account moet aanmaken bij de leverancier van die garagedeur opener ;)

Ik heb momenteel dit ding van Chamberlain op 't oog omdat ik er vanuit ga dat 't ding kán werken zonder extra account bij wéér een andere partij. Bij m'n keuze's voor de Philips HUE verlichting en de Honeywell Lyric T6 Thermostaat (beide met eigen "bridges") was dat dus ook één van de meest belangrijke eisen vóór aanschaf.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:53:
[...]

Ik ben hier nou wat spulletjes aan het uitzoeken om een nieuwe garagedeur opener te kunnen integreren in Apple Home Kit en kom er bij de leverancier(s) van dat soort zaken niet uit of ik dat spul straks gewoon kan bedienen middels Apple Home Kit ONLY óf dat ik alsnog een account moet aanmaken bij de leverancier van die garagedeur opener ;)

Ik heb momenteel dit ding van Chamberlain op 't oog omdat ik er vanuit ga dat 't ding kán werken zonder extra account bij wéér een andere partij. Bij m'n keuze's voor de Philips HUE verlichting en de Honeywell Lyric T6 Thermostaat (beide met eigen "bridges") was dat dus ook één van de meest belangrijke eisen vóór aanschaf.
Natuurlijk geven we ‘m gelijk, maar niet in dit topic! :P

Chamberlain kende ik trouwens nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
wimmel_1 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:53:
[...]

Toevallig laatst ook bij Hormann gekeken omdat wij een enorm brakke ab hebben voor de automatische garagedeur. Bij Hormann heb je wel een app om de deur te open, maar geen HK integratie.

Dank voor de chamberlain tip..ga eens kijken of het wat voor ons is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Vraagje:

Ik heb een logi circle 2 in gebruik genomen.
Gekoppeld met homekit zonder problemen.

Via de logi app prima stream van de camera, signalering werkt, etc.

Issue 1: Via homekit zie ik de camera alleen in de homekit-app en niet in het quickmenu op ios, ondanks dat het een favoriet device is. Worden camera’s soms niet getoond in dat menu?

Issue 2: in de homekit-app zie ik een thumbnail van het camerabeeld. Bij daarop klikken opent fullscreen de stream, maar na enige seconden de melding “de camera kan niet worden bereikt”. Op dat zelfde moment werkt de logi-app zelf wel zonder problemen.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Volgens mij kun je in een quick menu geen stream tonen.
Rgerr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:25:
[...]

Sja, problematiek met ws een zelfde oorzaak en uitwerking die ik ook zondag had :/
Een automatisering komt uit je icloud. Als daar iets stuk is kun je op je kop gaan staan, maar dan gebeurt er niets. (En je kunt het zelf niet repareren)

Wat mij betreft wel echt DE flaw van homekit.

[ Voor 86% gewijzigd door paQ op 13-02-2018 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabe83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:15
Ik heb via kickstarter een garagedeur/-poort opener van Nold met homekit aangeschaft. Op dit moment is het device nog een 'testexemplaar' in afwachting op de goedkeuring van Apple. Op zich prima apparaat en te integreren in de bestaande setup waardoor Nold nu de pulse verzorgt maar ook de handmatige bediening blijft gewoon functioneren. Helaas zijn ze al een jaar bezig met officiële HK ondersteuning...dat proces schijnt tergend langzaam te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
rabe83 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:10:
Ik heb via kickstarter een garagedeur/-poort opener van Nold met homekit aangeschaft. Op dit moment is het device nog een 'testexemplaar' in afwachting op de goedkeuring van Apple. Op zich prima apparaat en te integreren in de bestaande setup waardoor Nold nu de pulse verzorgt maar ook de handmatige bediening blijft gewoon functioneren. Helaas zijn ze al een jaar bezig met officiële HK ondersteuning...dat proces schijnt tergend langzaam te gaan...
Danalock Duitsland heeft toch ook van die devices?

https://smartlock.de/universalmodul.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabe83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:15
paQ schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:11:
[...]

Danalock Duitsland heeft toch ook van die devices?

https://smartlock.de/universalmodul.html
Die lijkt er inderdaad op en is vergelijkbaar, alleen heeft mijn testexemplaar Homekit al ingebakken waardoor het gewoon werkt via Siri (zonder homebridge o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
rabe83 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:13:
[...]

Die lijkt er inderdaad op en is vergelijkbaar, alleen heeft mijn testexemplaar Homekit al ingebakken waardoor het gewoon werkt via Siri (zonder homebridge o.i.d.)
ah nice :)

Ik begrijp nog steeds niet zo goed eigenlijk wat zo'n ding nou doet. Kun je dat niet af met elk type relais schakelaar (met HK ondersteuning) :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wootism schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:35:

Vind je? Het komt weliswaar nog langzaam op gang maar volgens mij is HomeKit een van de beste standaarden. Het is eenvoudig, werkt in- en buitenhuis met iPad of Apple TV. Er komen steeds meer spullen voor uit.
Ik lazer alles dat niet werkt met HomeKit momenteel langzaam uit mijn huis: klik aan klik uit en straks mijn nest.
Het zou wel fijn zijn als versterkers en tv's ook native in HomeKit kunnen. Eén keer "Hey Siri, welterutsten" en alles gaat uit. Zelfs de Apple TV kan dat nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:16
iAmRenzo schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:51:
[...]

Vind je? Het komt weliswaar nog langzaam op gang maar volgens mij is HomeKit een van de beste standaarden. Het is eenvoudig, werkt in- en buitenhuis met iPad of Apple TV. Er komen steeds meer spullen voor uit.
Ik lazer alles dat niet werkt met HomeKit momenteel langzaam uit mijn huis: klik aan klik uit en straks mijn nest.
Het zou wel fijn zijn als versterkers en tv's ook native in HomeKit kunnen. Eén keer "Hey Siri, welterutsten" en alles gaat uit. Zelfs de Apple TV kan dat nog niet.
Gooi maar deze kant op dan de Nest ;) Heb zelf m'n Marantz en Sonos in homekit gezet met homebridge plugins. Deze gaan dus ook uit als er niemand meer thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Helox-in-a-box schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:12:
Gooi maar deze kant op dan de Nest ;) Heb zelf m'n Marantz en Sonos in homekit gezet met homebridge plugins. Deze gaan dus ook uit als er niemand meer thuis is.
:+

Ik krijg het niet voor elkaar helaas met de Nest ;( Ik had deze tutorial gevolgd. Maar dat is een verkeerde versie van NodeJS of HomeBridge en alles ging south. Als je nog een betere tutorial hebt... 8)

@paQIk kreeg het dus niet voor elkaar op mijn Pi de laatste keer. Heb Raspbian met Pi-Hole en dus heel veel rotzooi van NodeJS, Homebridge en andere meuk, met vooral heel veel errors.

[ Voor 21% gewijzigd door iAR op 13-02-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Begrijp echt niet dat mensen hun nest wegdoen vanwege homekit :?
Het werkt super in homebridge.

Ik snap nog wel dat mensen overstappen naar een netatmo of tado ecosysteempje (bedienbaar in homekit), maar eer dat je dat in je huis hebt aangelegd ben je met gemak 700 euro verder.
iAmRenzo schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:19:
[...]

:+

Ik krijg het niet voor elkaar helaas met de Nest ;( Ik had deze tutorial gevolgd. Maar dat is een verkeerde versie van NodeJS of HomeBridge en alles ging south. Als je nog een betere tutorial hebt... 8)
welke tutorial?

[ Voor 47% gewijzigd door paQ op 13-02-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:19:
Begrijp echt niet dat mensen hun nest wegdoen vanwege homekit :?
Het werkt super in homebridge.

Ik snap nog wel dat mensen overstappen naar een netatmo of tado ecosysteempje (bedienbaar in homekit), maar eer dat je dat in je huis hebt aangelegd ben je met gemak 700 euro verder.

die van iculture al geprobeerd?
Zie link...
Maar deze is dus te oud: https://nodejs.org/dist/v...4.0.0-linux-armv7l.tar.gz. Heb toen volgens mij 4.5.0 gedownload...
Ik kreeg foutmeldingen van Nest (de 8-letter code werd niet geaccepteerd).
En de link met instellingen voor de developerpage van Nest zijn weg (of werkt niet meer).

[ Voor 3% gewijzigd door iAR op 13-02-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
iAmRenzo schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:23:
[...]

Zie link...
Maar deze is dus te oud: wget https://nodejs.org/dist/v...4.0.0-linux-armv7l.tar.gz
Ik kreeg foutmeldingen van Nest (de 8-letter code werd niet geaccepteerd).
En de link met instellingen voor de developerpage van Nest zijn weg (of werkt niet meer).
Oeh nodev4 :) zou gewoon kijken naar nodejs v8, heb zelf dit draaien:

node v8.9.4
homebridge 0.4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Node 8.9 loopt bij mij ook bagger, blijf zelf fijn op node 7.x!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Helox-in-a-box schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:12:
[...]

Vraagje; wat kan je nu bereiken met je Marantz en Sonos in homekit? Kan me ff geen voorstelling maken wat voor voordeel dit heeft. Neem aan dat je nu tegen Siri zegt dat ie een playlist moet afspelen via Sonos?

[ Voor 8% gewijzigd door bvsteyn op 13-02-2018 19:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mijn home automation 'beleid' is dat de apparatuur minimaal HomeKit compatible (dus zonder homebridge) is en bij voorkeur ook om kan gaan met Alexa en Google Assistant. Mocht om wat voor reden ooit HK 'omvallen', dan kan altijd nog uitwijken naar Alexa of Google.

Voor degene die al een mooie Nest thermostaat hebben, zou ik wel overwegen om eerst met homebridge aan de slag te gaan en als dat niet fijn werkt pas over te stappen naar een andere thermostaat. In mijn ogen zijn dat er maar twee: Honeywell Lyric T6(R) en Tado, waarbij de laatste multi zones kan ondersteunen.

Zelf ben ik wel erg terughoudend met homebridge. Ik vind dat te veel 'geknutsel', ik lees dat sommigen het niet fijn werkend krijgen (zie de opmerkingen hierboven) en ook ben je erg afhankelijk van de ontwikkelaar van de plugin. Natuurlijk ben je bij dedicated HK apparatuur ook afhankelijk van een developer, maar daar zit een commerciele organisatie achter die belang heeft bij een goed werkend produkt.

O ja, ik noem het geknutsel, maar dat moeten jullie niet negatief opvatten. Sommige tweakers vinden het juist leuk om in homebridge of domoticz met scripts aan de slag te gaan. Dat is niet (meer, vroeger wel trouwens) mijn ding. Ik wil nu graag dat het (praktisch) out the box gelijk werkt. Ik denk dat ik meer een eindgebruiker ben..... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:29:
[...]

Kan dit topic helpen?
https://discussions.apple.com/thread/8031254

Ik heb alleen de eerste pagina heel snel gescand en als ik me niet vergis was bij iemand de oplossing om de apple tv opnieuw te installeren?
@Rgerr Heb je nog je probleem op kunnen lossen met het niet op afstand via 4G kunnen bedienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
bvsteyn schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:09:
[...]

Vraagje; wat kan je nu bereiken met je Marantz en Sonos in homekit? Kan me ff geen voorstelling maken wat voor voordeel dit heeft. Neem aan dat je nu tegen Siri zegt dat ie een playlist moet afspelen via Sonos?
Aan/uit, volume. Vooral handig tijdens het eten (kids luisteren dan naar de radio) en als de afstandsbediening zoek is van de tv. Duidelijk first world problems inderdaad haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:28:
[...]

@Rgerr Heb je nog je probleem op kunnen lossen met het niet op afstand via 4G kunnen bedienen?
Heb vanmiddag alles er uitgegooid, uit/ingelogd van al m’n iOS apparaten en Homebridge opnieuw geïnstalleerd. Alles werkt vooralsnog, ook op 4G. Maar ‘not out of the woods yet’, nog wel wat issues met Homebridge zelf, aankomend weekend maar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Heb vanochtend zitten spelen met de beta versie van de aankomende update voor Smart Home app.
Loopt lekker soepeltjes nu (de huidige wordt laggy bij ca 16-18+ automatiseringen) en wat makkelijkere instellingen op een sliderscale. Verder nog wat kleine bugfixes.
Kom maar door met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Willen de logi circle eigenaren aub even meedenken?

Blijkbaar is de camera dus niet te zien in het quickmenu op iOS (de bewegingdetector wel). Dus so be it.

Maar waarom de thumbnail in de home-app wel een actueel beeld geeft, maar bij het kiezen van de stream de camera niet bereikt kan worden snap ik niet.

Via de logi-app zelf werkt de stream gewoon...
Pagina: 1 ... 16 ... 88 Laatste