Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 09:23
iOS 12 begint langzaam in het vizier te komen. Nu zijn er al verschillende zaken gelekt, maar nog niks gelezen over uitbreiding van de Woning app of HomeKit functionaliteiten.

Ben wel erg benieuwd of dat daar nog ontwikkelingen in zijn, hoop op meer functies en betere automatisering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rgerr schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:44:
iOS 12 begint langzaam in het vizier te komen. Nu zijn er al verschillende zaken gelekt, maar nog niks gelezen over uitbreiding van de Woning app of HomeKit functionaliteiten.

Ben wel erg benieuwd of dat daar nog ontwikkelingen in zijn, hoop op meer functies en betere automatisering.
Ik heb geen hoge verwachtingen. Volgens mij ligt de focus op stabiliteit.
We zullen het in juni tijdens de wwdc wel zien.
boefje79 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:09:
Willen de logi circle eigenaren aub even meedenken?

Blijkbaar is de camera dus niet te zien in het quickmenu op iOS (de bewegingdetector wel). Dus so be it.

Maar waarom de thumbnail in de home-app wel een actueel beeld geeft, maar bij het kiezen van de stream de camera niet bereikt kan worden snap ik niet.

Via de logi-app zelf werkt de stream gewoon...
Ik volg dit topic nu al een tijdje en heb weinig berichten voorbij zien komen over homekit compatible webcams zoals de logi. Hopelijk kan er iemand je wel helpen. Een HK webcam staat trouwens nog wel op mijn wensenlijstje.

[ Voor 40% gewijzigd door meesje op 14-02-2018 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zo ver was ik. Maar welke instellingen zijn precies nodig?
Helox-in-a-box schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:27:
Oeh nodev4 :) zou gewoon kijken naar nodejs v8, heb zelf dit draaien:

node v8.9.4
homebridge 0.4.3
Mijn kennis is niet zo groot, dus een tutorial is wel zo praktisch. En zoals ik zei: met een ander versie nummer krijg ik meer errors dan een werkende HomeBrige! ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:54
iAmRenzo schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:34:
[...]

Zo ver was ik. Maar welke instellingen zijn precies nodig?
Dat staat precies uitgelegd in de plugin :)
https://github.com/KraigM/homebridge-nest

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
meesje schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:07:
[...]

[...]

Ik volg dit topic nu al een tijdje en heb weinig berichten voorbij zien komen over homekit compatible webcams zoals de logi. Hopelijk kan er iemand je wel helpen. Een HK webcam staat trouwens nog wel op mijn wensenlijstje.
Thanks!

Officieel is hij compatible. Functionaliteit is nog beperkt, maar de sensor kan prima in een automatisering ingepast worden.

Het lijkt een bug te zijn, want hij krijgt dus wel content van de cam anders zou er ook geen actuele thumbnail zijn. Zou gewoon moeten werken...🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:27:
Heb vanochtend zitten spelen met de beta versie van de aankomende update voor Smart Home app.
Loopt lekker soepeltjes nu (de huidige wordt laggy bij ca 16-18+ automatiseringen) en wat makkelijkere instellingen op een sliderscale. Verder nog wat kleine bugfixes.
Kom maar door met de update.
Zit er ook een mogelijkheid in van: IF no motion >2 min THEN actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:02:
[...]

Zonder het zelf te kunnen testen, begint dit bijna een retorische vraag te worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 17:09:
[...]

Zonder het zelf te kunnen testen, begint dit bijna een retorische vraag te worden. ;)
Volgens mij was dat alleen nog mogelijk met de Hue app, niet met smart home. Maar hoop het mis te hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een vraagje voor de Elgato Eve Weather eigenaren. Hoe nauwkeurig is bij jullie de luchtvochtigheid meting. Op dit moment geeft ie 69% aan, terwijl de Apple weer app en google beide 55% aangeven. De Elgato hangt aan de schutting net onder een korte overkapping, wel redelijk dicht bij de woning. Ik vind het verschil wel vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Rgerr schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:02:
[...]

ja, maar niet op een hue sensor :+

Ik blijf erbij: het is het apparaat dat het moet ondersteunen.
Heb er zelf geen, maar zo te zien kan een eve sensor dit gewoon in HomeKit.

• Rgerr
Die motion sensors van Xiaomi geven op de tegel in Woning aan dat wanneer er beweging is, deze zo’n drie minuten blijft. Dus wanneer ik een automatisering instel:

- IF motion detected THEN licht aan

En:

IF no motion detected THEN licht uit

Blijft het licht dus voor drie minuten aan. Een beperking van de sensor om maar zo te zeggen. Het gaat namelijk om het toilet, en daar is men vaak niet langer dan 1-2 minuten, zonde van het licht. Dus stel ik hem in dat hij na 2 minuten automatisch uit gaat. Maar mocht je er toch langer zijn, zit je 1 minuut in het donker te kijken, voor de sensor weer beweging detecteert.

Ervaring met Hue Motion, hoe lang die de beweging detecteert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rgerr schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:33:
Die motion sensors van Xiaomi geven op de tegel in Woning aan dat wanneer er beweging is, deze zo’n drie minuten blijft. Dus wanneer ik een automatisering instel:

En:

Blijft het licht dus voor drie minuten aan. Een beperking van de sensor om maar zo te zeggen. Het gaat namelijk om het toilet, en daar is men vaak niet langer dan 1-2 minuten, zonde van het licht. Dus stel ik hem in dat hij na 2 minuten automatisch uit gaat. Maar mocht je er toch langer zijn, zit je 1 minuut in het donker te kijken, voor de sensor weer beweging detecteert.

Wat betreft de Hue Motion icm HomeKit, kun je beter even een paar pagina's terug zoeken. Daarover hebben we recentelijk gediscussieerd. Uiteindelijk ben ik overstag gegaan om de Hue Motion niet via HomeKit maar via de Hue app in te regelen. Even simpel gezegd: tussentijdse motions werden door de Hue Motion in HK niet opgepakt, middels het inregelen via Hue wel.

• paQ
Rgerr schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:33:

En:

Of maak een fake delay switch aan in homebridge, met bijv een time out van 60 sec.
Elke keer als er beweging is telt ie opnieuw 60 sec af.
Is er 60 sec geen beweging > licht uit.
('t kan zo makkelijk ;) )

Dat is namelijk precies de functionaliteit die een dedicated homekit sensor ook heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 15-02-2018 14:31 ]

• Rgerr
paQ schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:28:
[...]

Of maak een fake delay switch aan in homebridge, met bijv een time out van 60 sec.
Elke keer als er beweging is telt ie opnieuw 60 sec af.
Is er 60 sec geen beweging > licht uit.
('t kan zo makkelijk ;) )

Dat is namelijk precies de functionaliteit die een dedicated homekit sensor ook heeft.
Ook met een Aqara sensor? Of alleen met direct HK compatibel sensoren?

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:11:
[...]

Wat betreft de Hue Motion icm HomeKit, kun je beter even een paar pagina's terug zoeken. Daarover hebben we recentelijk gediscussieerd. Uiteindelijk ben ik overstag gegaan om de Hue Motion niet via HomeKit maar via de Hue app in te regelen. Even simpel gezegd: tussentijdse motions werden door de Hue Motion in HK niet opgepakt, middels het inregelen via Hue wel.
Heb ik dan even gemist, probeer het allemaal wel bij te houden maar is niet altijd even makkelijk. ;)
Rgerr schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:39:
[...]

Heb ik dan even gemist, probeer het allemaal wel bij te houden maar is niet altijd even makkelijk. ;)
Geen probleem. Bij deze de link naar het bericht met de workaround.
meesje in "Apple HomeKit"

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:40:
[...]

Geen probleem. Bij deze de link naar het bericht met de workaround.
meesje in "Apple HomeKit"
Even teruggelezen, zie dat het je is gelukt middels de Reddit workaround. Hoe is dat bevallen? Nog wijzigingen aangebracht?
Rgerr schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:50:
[...]

Even teruggelezen, zie dat het je is gelukt middels de Reddit workaround. Hoe is dat bevallen? Nog wijzigingen aangebracht?
Ik heb de Reddit workaround toegepast, welke naar behoren werkt. Echter door de opmerking van paQ (overlappende automations) ben ik overstag gegaan om de Hue Motion alleen in te regelen in de Hue app. Het voordeel daarbij is trouwens dat als er geen beweging gesignaleerd wordt, de lamp eerst flink gedimd wordt, zodat je daarop kunt anticiperen. Via HomeKit zit je gelijk in het donker.

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:54:
[...]

Ik heb de Reddit workaround toegepast, welke naar behoren werkt. Echter door de opmerking van paQ (overlappende automations) ben ik overstag gegaan om de Hue Motion alleen in te regelen in de Hue app. Het voordeel daarbij is trouwens dat als er geen beweging gesignaleerd wordt, de lamp eerst flink gedimd wordt, zodat je daarop kunt anticiperen. Via HomeKit zit je gelijk in het donker.
Is voor mij geen optie lijkt me, gebruik momenteel een Aqara sensor en Koogeek lampfitting (zonder dim mogelijkheid). Heb zojuist een Hue Motion besteld, en zal je de automatisering van Reddit eens proberen icm beide.

• paQ
Rgerr schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:38:
[...]

Ook met een Aqara sensor? Of alleen met direct HK compatibel sensoren?
die aqara sensor in homebridge, fake delay switch homebridge en klaar is kees :)
Die delay switch start met whatever jij instelt dat ie moet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:19
Hebben jullie rookmelders in HomeKit gekoppeld?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Serena schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:58:
Hebben jullie rookmelders in HomeKit gekoppeld?
Staat nog op het verlanglijstje, volgens mij heeft @paQ dat wel gezien zijn Woning app screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1zqsoxk.png

Krijg sinds gisteren steeds van zulke meldingen als ik thuis kom of weg ga. Beetje domme vraag lijkt me als ik het zo heb ingesteld. Iemand hier ook ‘last’ van?

Edit: krijg ze nu ook als ik gewoon thuis ben. :?

[ Voor 10% gewijzigd door Rgerr op 16-02-2018 18:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
Rgerr schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:22:
[...]

Staat nog op het verlanglijstje, volgens mij heeft @paQ dat wel gezien zijn Woning app screenshots.
Ik heb twee aqara Honeywell rookmelders in HomeKit idd.

Net homepodje opgepikt in de Applestore btw *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Zijn er hier mensen met huishoudelijke apparatuur icm homekit? Wasmachine, droger, oven, robotzuiger?

Er zijn best wat “slimme” versies in omloop, maar homekit kom ik weinig tegen, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
paQ schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:24:
[...]

Ik heb twee aqara Honeywell rookmelders in HomeKit idd.

Net homepodje opgepikt in de Applestore btw *O*
Maar ook via HomeBridge denk ik? Dit zijn toch wel items waarvan ik wil dat ze standaard met HK werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Keurig de stappen gevolgd, resultaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
[2018-2-17 10:42:38] [Nest] { Error: UNAUTHORIZED: {"error":"unauthorized","type":"https://developer.nest.com/documentation/cloud/error-messages#auth-error","message":"unauthorized","instance":"b0ac8b26-456d-4bd0-a066-6ac81abe2ba7"}
    at Yg (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/lib/firebase-node.js:150:468)
    at Object.Cc (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/lib/firebase-node.js:149:255)
    at /usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/lib/firebase-node.js:182:177
    at Rh.h.Jd (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/lib/firebase-node.js:186:104)
    at Fh.Jd (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/lib/firebase-node.js:176:364)
    at wh.Jg (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/lib/firebase-node.js:174:280)
    at zh (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/lib/firebase-node.js:168:464)
    at Client.Ka.onmessage (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/lib/firebase-node.js:167:321)
    at Client.dispatchEvent (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/lib/faye/websocket/api/event_target.js:22:30)
    at Client._receiveMessage (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/lib/faye/websocket/api.js:134:10)
    at Client.<anonymous> (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/lib/faye/websocket/api.js:34:49)
    at emitOne (events.js:121:20)
    at Client.emit (events.js:211:7)
    at Client.<anonymous> (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/node_modules/websocket-driver/lib/websocket/driver/hybi.js:451:14)
    at pipe (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/node_modules/websocket-driver/node_modules/websocket-extensions/lib/pipeline/index.js:37:40)
    at Pipeline._loop (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/node_modules/websocket-driver/node_modules/websocket-extensions/lib/pipeline/index.js:44:3)
    at Pipeline.processIncomingMessage (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/node_modules/websocket-driver/node_modules/websocket-extensions/lib/pipeline/index.js:13:8)
    at Extensions.processIncomingMessage (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/node_modules/websocket-driver/node_modules/websocket-extensions/lib/websocket_extensions.js:133:20)
    at Client._emitMessage (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/node_modules/websocket-driver/lib/websocket/driver/hybi.js:442:22)
    at Client._emitFrame (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/node_modules/websocket-driver/lib/websocket/driver/hybi.js:405:19)
    at Client.parse (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/node_modules/websocket-driver/lib/websocket/driver/hybi.js:144:18)
    at Client.parse (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/node_modules/websocket-driver/lib/websocket/driver/client.js:56:58)
  cause: { Error: UNAUTHORIZED: {"error":"unauthorized","type":"https://developer.nest.com/documentation/cloud/error-messages#auth-error","message":"unauthorized","instance":"b0ac8b26-456d-4bd0-a066-6ac81abe2ba7"}
    at Yg (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/lib/firebase-node.js:150:468)
    at Object.Cc (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/lib/firebase-node.js:149:255)
    at /usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/lib/firebase-node.js:182:177
    at Rh.h.Jd (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/lib/firebase-node.js:186:104)
    at Fh.Jd (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/lib/firebase-node.js:176:364)
    at wh.Jg (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/lib/firebase-node.js:174:280)
    at zh (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/lib/firebase-node.js:168:464)
    at Client.Ka.onmessage (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/lib/firebase-node.js:167:321)
    at Client.dispatchEvent (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/lib/faye/websocket/api/event_target.js:22:30)
    at Client._receiveMessage (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/lib/faye/websocket/api.js:134:10)
    at Client.<anonymous> (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/lib/faye/websocket/api.js:34:49)
    at Client.<anonymous> (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/node_modules/websocket-driver/lib/websocket/driver/hybi.js:451:14)
    at pipe (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/node_modules/websocket-driver/node_modules/websocket-extensions/lib/pipeline/index.js:37:40)
    at Pipeline._loop (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/node_modules/websocket-driver/node_modules/websocket-extensions/lib/pipeline/index.js:44:3)
    at Pipeline.processIncomingMessage (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/node_modules/websocket-driver/node_modules/websocket-extensions/lib/pipeline/index.js:13:8)
    at Extensions.processIncomingMessage (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/node_modules/websocket-driver/node_modules/websocket-extensions/lib/websocket_extensions.js:133:20)
    at Client._emitMessage (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/node_modules/websocket-driver/lib/websocket/driver/hybi.js:442:22)
    at Client._emitFrame (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/node_modules/websocket-driver/lib/websocket/driver/hybi.js:405:19)
    at Client.parse (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/node_modules/websocket-driver/lib/websocket/driver/hybi.js:144:18)
    at Client.parse (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/node_modules/websocket-driver/lib/websocket/driver/client.js:56:58) code: 'UNAUTHORIZED' },
  isOperational: true,
  code: 'UNAUTHORIZED' }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
iAmRenzo schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:44:
[...]

Keurig de stappen gevolgd, resultaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
[2018-2-17 10:42:38] [Nest] { Error: UNAUTHORIZED: {"error":"unauthorized","type":"https://developer.nest.com/documentation/cloud/error-messages#auth-error","message":"unauthorized","instance":"b0ac8b26-456d-4bd0-a066-6ac81abe2ba7"}
    at Client.parse (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/node_modules/websocket-driver/lib/websocket/driver/client.js:56:58)
  cause: { Error: UNAUTHORIZED: {"error":"unauthorized","type":"https://developer.nest.com/documentation/cloud/error-messages#auth-error","message":"unauthorized","instance":"b0ac8b26-456d-4bd0-a066-6ac81abe2ba7"}
    at Client.parse (/usr/lib/node_modules/homebridge-nest/node_modules/firebase/node_modules/faye-websocket/node_modules/websocket-driver/lib/websocket/driver/client.js:56:58) code: 'UNAUTHORIZED' },
  isOperational: true,
  code: 'UNAUTHORIZED' }
Iets met unauthorized: https://developer.nest.co...error-messages#auth-error

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Denk dat dit meer iets is voor het Homebridge topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:34:
[...]

Normaal gesproken zeg ik dat... ;)
Aan jou de eer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Serena schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:23:

Denk dat dit meer iets is voor het Homebridge topic.
Natuurlijk. Er is een Homebridge topic! Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:40
@Serena Inderdaad de rookmelders via Homebridge in HomeKit. Vanmiddag ontvangen, even koppelen aan de Xiaomi gateway, homebridge even herstarten zodat ie de config.json file opnieuw inleest en voila: weer een tegeltje erbij in HomeKit :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ja wat maakt het uit of het via HB in HK komt. Als er brand is gilt het ding toch :?
Lekker belangrijk of HK dan doet wat je wil :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
paQ schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:20:
Ja wat maakt het uit of het via HB in HK komt. Als er brand is gilt het ding toch :?
Lekker belangrijk of HK dan doet wat je wil :p
Nou, als je niet thuis bent is het wel fijn om zeker te weten dat je een melding ontvangt.
Ik denk dat ik op de Eve Smoke wacht…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Serena schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:29:
[...]

Nou, als je niet thuis bent is het wel fijn om zeker te weten dat je een melding ontvangt.
Ik denk dat ik op de Eve Smoke wacht…
Je kunt het testen met eentje van Xiaomi, maar ben het met @DePaul en @paQ eens dat het net goed zal werken als met een direct HK compatibel device. Ik ga ze iig ook aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:40
Ik kan hem aanraden in ieder geval, compact dingetje, zit goed in elkaar, en kan behoorlijk luid. En dat voor 25 dollar.

En zie hem dus (net als de andere sensoren) in HomeKit :>

[ Voor 20% gewijzigd door DePaul op 17-02-2018 21:37 . Reden: Toevoeging ]

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
DePaul schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:36:
Ik kan hem aanraden in ieder geval, compact dingetje, zit goed in elkaar, en kan behoorlijk luid. En dat voor 25 dollar.

En zie hem dus (net als de andere sensoren) in HomeKit :>
Gewoon Honeywell (degelijk merk) met Zigbee op Aqara. Ziet er iig prima uit, ondanks de Chinese integratie (wat begrijpelijk vragen mbt kwaliteit en betrouwbaarheid oproept).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Iemand enig idee of je raamventilatieroosters ook kan automatiseren via HK?

Ik heb momenteel deze roosters:

Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/static-sr.s3.werkspot.nl/70a12b52-5d3e-4c63-8e4c-561610475a06.jpg
(niet mijn eigen foto, maar vrijwel hetzelfde)

En wil dus eigenlijk dat als ik aan het koken ben, of mijn eve room geeft aan dat de luchtkwaliteit verslechterd, hij automatisch de roosters open en of dicht doet (door een automatisering aan te maken), evenals s nachts.

Het zou kunnen dat de standaard soma/serena apparaatjes deze opdracht aan kunnen, maar geen idee eigenlijk want hij hoeft iedere keer maar een paar cm verschoven te worden en niet zoals een normaal gordijn een lang stuk, omdat het maar een klein schuifje betreft, zoals je ook ziet op de foto.

Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom, de shades apparaatjes leken mij het dichts in de buurt te komen.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37
Misschien een hele simpele vraag, maar ik krijg iets heel eenvoudigs niet voor elkaar. Ik ben een begin aan het maken met het automatiseren in huis. Ik heb op dit moment een HUE ledstrip en een Living Color Gen 2 in huis. Ik heb in de Woning app als test een timer aangemaakt dat beide lampen automatisch aangaan om 18:30 uur. Ze mogen dan op 100% gaan branden. Deze 'automatisering' werkt prima.
Vervolgens wil ik dat om 19:30 uur een andere scene (tv kijken) actief wordt. De verlichting wordt dan aangepast qua kleur en moet wat dimmen. Deze automatisering wordt niet opgepakt en dus moet ik handmatig de verlichting aanpassen. dwz de scene tv kijken selectern. Moet ik de eerste automatisering eerst afsluiten en daarna pas de nieuwe laten starten?

Ik heb een Raspberry Pi met homebridge draaien en heb naast de woning app ook de hue app ter beschikking. Ook heb ik de Eve app als test geinstalleerd. Welke app raden jullie aan voor bovenstaande beschreven simpele scenario's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvsteyn schreef op maandag 19 februari 2018 @ 07:07:
Misschien een hele simpele vraag, maar ik krijg iets heel eenvoudigs niet voor elkaar. Ik ben een begin aan het maken met het automatiseren in huis. Ik heb op dit moment een HUE ledstrip en een Living Color Gen 2 in huis. Ik heb in de Woning app als test een timer aangemaakt dat beide lampen automatisch aangaan om 18:30 uur. Ze mogen dan op 100% gaan branden. Deze 'automatisering' werkt prima.
Vervolgens wil ik dat om 19:30 uur een andere scene (tv kijken) actief wordt. De verlichting wordt dan aangepast qua kleur en moet wat dimmen. Deze automatisering wordt niet opgepakt en dus moet ik handmatig de verlichting aanpassen. dwz de scene tv kijken selectern. Moet ik de eerste automatisering eerst afsluiten en daarna pas de nieuwe laten starten?

Ik heb een Raspberry Pi met homebridge draaien en heb naast de woning app ook de hue app ter beschikking. Ook heb ik de Eve app als test geinstalleerd. Welke app raden jullie aan voor bovenstaande beschreven simpele scenario's?
Hmmmm..., bijzonder dat het niet werkt. Je hoeft automations niet af te sluiten. Zelf ben ik niet bekend hoe een Living Color Gen2 zicht gedraagt in HomeKit. Is deze standaard zichtbaar of heb je daarvoor homebridge draaiend? Maar dan nog, het zou gewoon behoren te werken.
Ik kan niks verzinnen wat de oorzaak van je probleem is. Het enige is dat wellicht kunt testen met alleen de Hue strip en kijken wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Underworld schreef op zondag 18 februari 2018 @ 23:48:
Iemand enig idee of je raamventilatieroosters ook kan automatiseren via HK?

Ik heb momenteel deze roosters:

[afbeelding]
(niet mijn eigen foto, maar vrijwel hetzelfde)

En wil dus eigenlijk dat als ik aan het koken ben, of mijn eve room geeft aan dat de luchtkwaliteit verslechterd, hij automatisch de roosters open en of dicht doet (door een automatisering aan te maken), evenals s nachts.

Het zou kunnen dat de standaard soma/serena apparaatjes deze opdracht aan kunnen, maar geen idee eigenlijk want hij hoeft iedere keer maar een paar cm verschoven te worden en niet zoals een normaal gordijn een lang stuk, omdat het maar een klein schuifje betreft, zoals je ook ziet op de foto.

Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom, de shades apparaatjes leken mij het dichts in de buurt te komen.
Met een nuki slot moet dat wel gaan denk ik. Wordt een dure grap wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37
meesje schreef op maandag 19 februari 2018 @ 07:21:
[...]

Hmmmm..., bijzonder dat het niet werkt. Je hoeft automations niet af te sluiten. Zelf ben ik niet bekend hoe een Living Color Gen2 zicht gedraagt in HomeKit. Is deze standaard zichtbaar of heb je daarvoor homebridge draaiend? Maar dan nog, het zou gewoon behoren te werken.
Ik kan niks verzinnen wat de oorzaak van je probleem is. Het enige is dat wellicht kunt testen met alleen de Hue strip en kijken wat er dan gebeurt.
De Living Color Gen 2 kon ik wel gewoon aanmelden in de Hue app en aansturen, maar wellicht dat deze dwars ligt. Zal het eens met alleen de stip proberen dan.

Qua app keuze zou het niks uit moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvsteyn schreef op maandag 19 februari 2018 @ 07:28:
[...]

De Living Color Gen 2 kon ik wel gewoon aanmelden in de Hue app en aansturen, maar wellicht dat deze dwars ligt. Zal het eens met alleen de stip proberen dan.

Qua app keuze zou het niks uit moeten maken?
Wat jij wil, kan gewoon via de Woning app. Dat moet volgens mij niks uitmaken. Je hoeft daarvoor niet uit te wijken naar apps als Elgato of Hesperus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:50
bvsteyn schreef op maandag 19 februari 2018 @ 07:28:
[...]

De Living Color Gen 2 kon ik wel gewoon aanmelden in de Hue app en aansturen.
Kun je me vertellen hoe je dat hebt gedaan? Ik krijg het echt niet voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
bvsteyn schreef op maandag 19 februari 2018 @ 07:07:

Heb je wat screenshots van die tweede automatisering? Dit moet net zo makkelijk werken als de eerste. Activeer je de scene ook daadwerkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Rgerr schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 17:26:
[afbeelding]

Krijg sinds gisteren steeds van zulke meldingen als ik thuis kom of weg ga. Beetje domme vraag lijkt me als ik het zo heb ingesteld. Iemand hier ook ‘last’ van?

Edit: krijg ze nu ook als ik gewoon thuis ben. :?
Voor de administratie: heb mijn foscams via Homebridge in HK en automatisering ingesteld bij aankomst/vertrek op disarm/arm enz. doordat HK het echt ziet als een alarmsysteem (door motion detection) heeft hij bevestiging nodig van de gekoppelde gebruiker(s) om te disarmen/armen. Heel normaal eigenlijk. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:54:
[...]

Voor de administratie: heb mijn foscams via Homebridge in HK en automatisering ingesteld bij aankomst/vertrek op disarm/arm enz. doordat HK het echt ziet als een alarmsysteem (door motion detection) heeft hij bevestiging nodig van de gekoppelde gebruiker(s) om te disarmen/armen. Heel normaal eigenlijk. :9
Plaats je ook een update in het homebridge topic? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:07:
[...]

Plaats je ook een update in het homebridge topic? ;)
'Issue' had ik hier gemeld, heeft volgens mij ook meer betrekking op HK dan Homebridge. Vind sowieso dat veel overloopt in elkaar... Gaat in dit geval dan ook om een HK automatisering (via Homebridge, dat wel) maar is voornamelijk HK gerelateerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rgerr schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:10:
[...]

'Issue' had ik hier gemeld, heeft volgens mij ook meer betrekking op HK dan Homebridge. Vind sowieso dat veel overloopt in elkaar... Gaat in dit geval dan ook om een HK automatisering (via Homebridge, dat wel) maar is voornamelijk HK gerelateerd.
Geen enkel probleem. Daarom ook mijn knipoog.
Het is wat anders als het een hele discussie wordt, hetzelfde destijds met Xiaomi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meesje schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:29:
[...]

Laat maar weten wanneer je ze werkend hebt en/of hulp nodig hebt!
Ze zijn zaterdag toegekomen en heb m'n eerste stapjes gezet in de wondere wereld van HomeKit. Heb er eentje gebruikt voor de leeslamp in de woonkamer en samen met de HomePod is het wel geweldig: "Hey Siri, turn on the lights in the living room" en hop, het licht gaat aan.
Voelde me als een kind, zo enthousiast :)

Nu eens kijken om de boel uit te breiden met Hue-lampjes! Maar, ook al staat het zeker ergens in de 66 pagina's aan posts, kan iemand me kort uitleggen waarom je die Hue-bridge nodig hebt en waarom het niet zonder kan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hue Bridge bestuurt de lampen via Zigbee, Homekit bestuurt de Hue Bridge via IP. Homekit kan niet direct Zigbee aansturen. Homekit doet alleen WiFi en BT.
Dat is het heel kort samengevat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Het nadeel van HomeKit is dat de meeste bestaande automatisering systemen niet direct met HomeKit werken. Maar omdat fabrikanten de boot niet willen missen, brengen ze een HomeKit compatibel hub uit (of upgraden de hub). Zo is er toch HomeKit integratie mogelijk en hoeven ze geen volledig nieuw productlijn uit te brengen voor één systeem.

Daarentegen zijn er ook fabrikanten die daar wel voor kiezen, zoals Koogeek en Elgato. Zij waren er dan ook vanaf het begin van HomeKit bij.

Er zijn ook fabrikanten die HomeKit überhaupt niet ondersteunen, maar waarvan gebruikers dat wel graag zouden willen. Zo is Homebridge ontwikkeld, een platform wat op o.a. Raspberry Pi en Mac kan draaien. Ook een soort van hub, waarbij plug-ins zijn gemaakt door gebruikers om diverse apparatuur te integreren in HomeKit, zo is er bijvoorbeeld een Xiaomi Mi plug-in, waarmee verschillende accessoires in HomeKit kunnen worden gebruikt middels Homebridge.

Snap je het nog? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:00:
Hebben jullie al ervaring met Bluetooth Range Extenders? Als ik hierop google, heb ik nog geen exemplaar kunnen vinden. De meeste hits verwijzen naar wifi range extenders.

Ik heb namelijk wel interesse in de Elgato Eve serie, maar zonder extender lijken me deze producten niet echt bruikbaar. Zonder een extender moet ik in de slaapkamer staan om Siri te laten bepalen of het raam open staat. Tja, dat zie ik dan zelf ook wel.....
Kijk eens:
https://www.npmjs.com/package/homebridge-ranger

Goed, homebridge, maaaaaar... het extendt! (BLE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor188
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-03 18:53
Inmiddels heb ik een kleine stap gezet in de HomeKit wereld.
1 elato Eve plug
1 Koogeek Led Bulb
1 Koogeek Ligtstrip
3 x Koogeek plug.
Dit werkt allemaal probleemloos.
Echter wil ik langzaam de overstap van mijn huidige systeem ( HomeWizard ) naar HomeKit maken.
Tegen een aantal zaken loop ik aan.
Inbouwdimmers zijn niet of nauwelijks te vinden.
Heb er 1 besteld van Koogeek via Aliexpress.
Maar deze zijn crème wit en al mijn schakelmateriaal is zilver ( Busch Jager)
Is er een alternatief?

Het enige wat ik zelf heb kunnen vinden zijn Z-wave dimmers en deze dan via Homebridge intergreren in HomeKit.

Inmiddels ben ik in het bezit van een Aeon labs Z-wave stick en probeer deze werkend te krijgen op mijn zelfbouw Nas (xpenology) met Synology DSM 5.2.
Hierop heb ik diverse pogingen gedaan om
Home-asisstant en Homebridge in een Docker container werkend te krijgen.
Helaas zonder resultaat.
Is er iemand die mij hiermee kan/ wil helpen.

De tutorials zijn gebaseerd op DSM 6.0 of hoger en werken niet op DSM 5.2.
De DSM upgraden is eigenlijk geen optie ivm kans op dataverlies bijna (12 TB) dus ook niet ff te backuppen...
Alvast bedankt mede tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:43:
[...]

Kijk eens:
https://www.npmjs.com/package/homebridge-ranger

Goed, homebridge, maaaaaar... het extendt! (BLE)
Zo hee, je bent wel laat met je reactie.... :9
In twee jaar tijd kan veel veranderen: een nieuwe Apple TV 4K waarmee de bluetooth range enorm vergroot is.

En inderdaad, een 'knutselpakket' (een beetje overtrokken natuurlijk ;) ) als homebridge heb ik geen zin: dan heb je b.v. toch weer een oudere versie nog van de plug-in of je moet in een bestand wat aanpassen. Vroeger had ik dat leuk gevonden, maar nu vind ik het zonde van mijn tijd. Maar ja, ieder z'n hobby. Het is natuurlijk wel knap en bewonderenswaardig dat er überhaupt homebridge en plug-ins bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sandor188 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:58:
Inmiddels heb ik een kleine stap gezet in de HomeKit wereld.
1 elato Eve plug
1 Koogeek Led Bulb
1 Koogeek Ligtstrip
3 x Koogeek plug.
Dit werkt allemaal probleemloos.
Echter wil ik langzaam de overstap van mijn huidige systeem ( HomeWizard ) naar HomeKit maken.
Tegen een aantal zaken loop ik aan.
Inbouwdimmers zijn niet of nauwelijks te vinden.
Heb er 1 besteld van Koogeek via Aliexpress.
Maar deze zijn crème wit en al mijn schakelmateriaal is zilver ( Busch Jager)
Is er een alternatief?

Het enige wat ik zelf heb kunnen vinden zijn Z-wave dimmers en deze dan via Homebridge intergreren in HomeKit.

Inmiddels ben ik in het bezit van een Aeon labs Z-wave stick en probeer deze werkend te krijgen op mijn zelfbouw Nas (xpenology) met Synology DSM 5.2.
Hierop heb ik diverse pogingen gedaan om
Home-asisstant en Homebridge in een Docker container werkend te krijgen.
Helaas zonder resultaat.
Is er iemand die mij hiermee kan/ wil helpen.

De tutorials zijn gebaseerd op DSM 6.0 of hoger en werken niet op DSM 5.2.
De DSM upgraden is eigenlijk geen optie ivm kans op dataverlies bijna (12 TB) dus ook niet ff te backuppen...
Alvast bedankt mede tweakers.
Is het niet handiger om voor een paar tientjes een RPI aan te schaffen en daarop homebridge te installeren? Daar zijn genoeg tutorials voor en is een bewezen oplossing.

Aangezien je aangeeft dat je je data erg belangrijk vindt (en terecht!) zou ik sowieso wel gaan kijken naar een backup oplossing (cloud of NAS op een remote locatie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor188
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-03 18:53
Dat is idd misschien wel de beste oplossing.
Ik dacht het is een leuke uitdaging om dit op de synology werkend te krijgen, maar denk te hoog gegrepen.
ga maar eens op zoek naar een RPI.
Bedankt voor je antwoord.

Ik draai op moment Synology hybrid raid met 1 schijf als fouttolerantie en maak wel backups van documenten en foto's op een externe Nas.
Maar alle data backuppen is bijna niet te doen (betaalbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 21:08
Is de functie er al dat je het ambilight effect kan creëren met een apple tv icm philips hue and home kit uiteraard. Zoals ik hier las nieuws: Philips Hue breidt Apple HomeKit-ondersteuning uit naar meer accessoires

Ben erg benieuwd als iemand deze ook al heeft gebruikt :D foto's :D

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

paQ schreef op maandag 19 februari 2018 @ 07:26:
[...]

Met een nuki slot moet dat wel gaan denk ik. Wordt een dure grap wel.
Thanks, maar x2 is 600 pegels, en dat is een beetje veel inderdaad.
Zou Soma dit niet kunnen? Iemand die Soma shades heeft en weet of je kan instellen hoelang ze moeten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Underworld schreef op maandag 19 februari 2018 @ 23:31:
[...]

Thanks, maar x2 is 600 pegels, en dat is een beetje veel inderdaad.
Zou Soma dit niet kunnen? Iemand die Soma shades heeft en weet of je kan instellen hoelang ze moeten draaien?
Bij Soma zit je nog steeds rond de 320. Incl bridge.
Ik vraag me af of het handig is zo’n korte slag te maken met een gordijnmotor. En of die sterk genoeg zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

paQ schreef op maandag 19 februari 2018 @ 23:33:
[...]

Bij Soma zit je nog steeds rond de 320. Incl bridge.
Ik vraag me af of het handig is zo’n korte slag te maken met een gordijnmotor. En of die sterk genoeg zal zijn.
Oh ik dacht 198 voor twee. ah ik zie het al 129 voor de bridge erbij.. het kon ook niet anders.
https://cdn.shopify.com/s...048x2048.jpg?v=1518018273

Wat ook al idioot is voor deze oplossing maar goed.

Mee eens, vandaar ik me af vroeg of hij instelbaar is om een klein stukje te doen. Maar ik mail ze wel even of ze eerder een vergelijkbare vraag hebben gehad en of het volgens hun kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Underworld op 19-02-2018 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Dingetje: Op mijn iPhone werkt Woning aan naar behoren, als ik accessoires toevoeg komen ze daar ook netjes in te staan. Maar, die worden vervolgens niet ge-update in de Woning app op mijn iPad 2 air. :? Zelfde account, Keychain aan, iPad al eens herstart en zelf al een volledig gewist en als een nieuwe iPad geconfigureerd. Wonderbaarlijk maar waar blijven oude accessoires zichtbaar. Zelfde in Smart Home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Underworld schreef op maandag 19 februari 2018 @ 23:39:
[...]

Oh ik dacht 198 voor twee. ah ik zie het al 129 voor de bridge erbij.. het kon ook niet anders.
https://cdn.shopify.com/s...048x2048.jpg?v=1518018273

Wat ook al idioot is voor deze oplossing maar goed.

Mee eens, vandaar ik me af vroeg of hij instelbaar is om een klein stukje te doen. Maar ik mail ze wel even of ze eerder een vergelijkbare vraag hebben gehad en of het volgens hun kan.
Zelf iets fabriceren? Motortje met een kettinkje icm met delay switch van 1s in Homebridge? Zit ook in die richting te denken om m’n rolluiken te automatiseren. (Kijken hoelang rolluik nodig heeft om open/dicht te gaan, daar delay switch op instellen icm HK enkele schakelaar of plug bijv.)

[ Voor 15% gewijzigd door Rgerr op 20-02-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Rgerr schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:07:
Dingetje: Op mijn iPhone werkt Woning aan naar behoren, als ik accessoires toevoeg komen ze daar ook netjes in te staan. Maar, die worden vervolgens niet ge-update in de Woning app op mijn iPad 2 air. :? Zelfde account, Keychain aan, iPad al eens herstart en zelf al een volledig gewist en als een nieuwe iPad geconfigureerd. Wonderbaarlijk maar waar blijven oude accessoires zichtbaar. Zelfde in Smart Home.
ik verdenk 11.2.5 toch van diverse bugs... heb ok last van rariteiten zodra een iPad zich ergens mee gaat bemoeien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:32:
[...]

ik verdenk 11.2.5 toch van diverse bugs... heb ok last van rariteiten zodra een iPad zich ergens mee gaat bemoeien....
Dan heeft 11.2.6 het ook niet verholpen, gisteren ge-update maar dus geen verschil. Vreemd en ontzettend irritant met inregelen van automatiseringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
11.2.4 was erg stabiel, maar siri was helemaal ruk daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:45:
11.2.4 was erg stabiel, maar siri was helemaal ruk daar
:-( iPad maar even laten liggen voor HK, jammer genoeg. Apple laat wel vaker wat steekjes vallen qua software de laatste jaren. Ga trouwens Blind Engines proberen te koppelen middels HTTP-blinds plug-in in Homebridge. Maar hoop eigenlijk dat die gasten snel met integratie van wat dan ook komen, HK (kleine kans gok ik) of IFTTT of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
oe ja daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Heb via CRSmesh github wel teptron BT aan de praat kunnen krijgen: lees: ga naar positie zus of zo. maar dat is in HK (of welke automation dan ook) nog steeds waardeloos als je meer wil dan open of dicht.

Vooralsnog is SOMA nog altijd de enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe HomeKit compatible webcam:
https://www.onemorething.nl/2018/02/lyric-c2-honeywell/

De Lyric C1 was niet HK compatible, de nieuwe C2 wel.

niet goed gelezen....

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 20-02-2018 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelrondo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 09:49
meesje schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:25:
Nieuwe HomeKit compatible webcam:
https://www.onemorething.nl/2018/02/lyric-c2-honeywell/

De Lyric C1 was niet HK compatible, de nieuwe C2 wel.
In de bron staat van niet?
De thermostaten van Honeywell werken met HomeKit, maar de Lyric C2 ontbeert ondersteuning voor Apple’s systeem voor een slim huis. De camera is verkrijgbaar bij onder andere bol.com en heeft een adviesprijs van € 149,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appelrondo schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:31:
[...]

In de bron staat van niet?

[...]
Excuses, je hebt gelijk. Ik heb mijn bericht aangepast. Ik was te enthousiast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofingburner
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-10 15:17
Hoi ik ben sinds kort ook bezig met homekit. Ik heb nu een 8 tal HUE lampen die automatisch aan en uit gaan. Dit weekend heb ik geprobeerd de lamp in de lantaarnpaal voor de deur aan te praat te krijgen, maar dit is niet gelukt omdat er geen verbinding is met de lamp. Gekke is dat de lamp bij de voordeur, ca. 3 meter er vanaf, wel werkt. De lantaarnpaal is denk ik ongeveer 3 meter hoog. Ik heb in de meterkast een schakelaar zitten om de lantaarnpaal aan en uit te zetten, kan ik hier iets inbouwen waarmee ik de lantaarn kan automatiseren?

Ook wil ik de lamp bij de deur graag zo automatiseren dat deze aangaat bij zonsondergang en dat de lamp vanaf ca. 2300 uur geleidelijk dimt naar nul zodat de lamp na een uur ofzo helemaal uit is.

Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roofingburner schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:49:
Hoi ik ben sinds kort ook bezig met homekit. Ik heb nu een 8 tal HUE lampen die automatisch aan en uit gaan. Dit weekend heb ik geprobeerd de lamp in de lantaarnpaal voor de deur aan te praat te krijgen, maar dit is niet gelukt omdat er geen verbinding is met de lamp. Gekke is dat de lamp bij de voordeur, ca. 3 meter er vanaf, wel werkt. De lantaarnpaal is denk ik ongeveer 3 meter hoog. Ik heb in de meterkast een schakelaar zitten om de lantaarnpaal aan en uit te zetten, kan ik hier iets inbouwen waarmee ik de lantaarn kan automatiseren?

Ook wil ik de lamp bij de deur graag zo automatiseren dat deze aangaat bij zonsondergang en dat de lamp vanaf ca. 2300 uur geleidelijk dimt naar nul zodat de lamp na een uur ofzo helemaal uit is.

Kan dit?
Voor dat geleidelijk dimmen moet je denk ik zelf verschillende tijden en dimpercentages ingeven.
Wat betreft de lantaarnpaal, is dat een gietijzeren model? Wellicht stoort dat?
Wellicht kun je proberen je eerst op een andere locatie de lamp koppelen en dan verplaatsen naar de lantaarnpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr

Kan dit?
Je kunt een HK compatibel schakelaar kopen, Koogeek heeft er sinds kort een aantal, ook met dimmer functie. Zo zou je de lantaarn kunnen schakelen, en middels automatiseringen dim niveaus instellen zoals @meesje zegt. Maar er is nog geen mogelijkheid om in te stellen dat een lamp binnen bepaalde tijd naar 0 dimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

Kan dit?
Je kan in de hue app een transitie-routine aanmaken.
Bijv elke dag om 23:00 in een uur de lamp laten doven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Ah, niet aan Hue app zelf gedacht. In HK iig niet, maar Hue app wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofingburner
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-10 15:17
Het is inderdaad een gietijzeren lantaarnpaal, maar ik heb de lamp eerst binnen in een ander armatuur gedraaid en toen geconfigureerd. De lamp werkte goed maar in de paal dus niet. Nu werkt de lamp bij de voordeur. Die Koogeek schakelaar heb ik wel gezien, maar die zetten ze in een wandcontactdoos, kan deze ook bij een schakelaar? Dat is de situatie die ik nu heb namelijk. Oh en die Koogeek schakelaar is echt bloedduur vind ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Roofingburner op 20-02-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Roofingburner schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:40:
Het is inderdaad een gietijzeren lantaarnpaal, maar ik heb de lamp eerst binnen in een ander armatuur gedraaid en toen geconfigureerd. De lamp werkte goed maar in de paal dus niet. Nu werkt de lamp bij de voordeur. Die Koogeek schakelaar heb ik wel gezien, maar die zetten ze in een wandcontactdoos, kan deze ook bij een schakelaar? Dat is de situatie die ik nu heb namelijk. Oh en die Koogeek schakelaar is echt bloedduur vind ik.
https://nl.aliexpress.com...ediening/32854255272.html

https://nl.aliexpress.com...elpolige/32852301742.html

Kan niet in je portemonnee kijken, maar deze zijn in de HK categorie toch vrij redelijk geprijst. Deze kun je prima in een europese wandcontactdoos plaatsen, nadeel van die aparte dingen is dat 'wij' thuis vaak schakelmateriaal hebben waar er twee of drie naast elkaar zitten, met daar één raampje om heen. Maar met wat huis/tuin gereedschap kom je een heel eind. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Heb thuis nog een IP cam liggen met PTZ (pan/tilt/zoom) functie. Nu wil ik deze in HK zetten middels FFMPEG plugin, maar ik vraag mij af op HK zelf wel PTZ ondersteunt en kan bedienen in Woning app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Toch jammer dat met de nieuwe bèta update van iOS de Apple TV'S weer uit HomeKit zijn verdwenen.

• boefje79
De koogeek-dimmer is binnen hier, maar helaas geen schakelaar in huis met een nuldraad, dus hij blijft even in de doos tot het nieuwe huis.

Anderen hem ook al binnen en eerste bevindingen?
posttoast schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:18:
[...]

Nou, dat wordt een retour aanvragen bij CoolBlue dan maar :)
Hoe is de afhandeling met Coolblue gegaan? Heb je een nieuw exemplaar gekregen? Of ben je nu helemaal klaar met de Circle 2....? ;)

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10 23:39
Serena schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:49:
Toch jammer dat met de nieuwe bèta update van iOS de Apple TV'S weer uit HomeKit zijn verdwenen.
Ik was hem ook in een keer kwijt in Homekit....

Vind het wel slecht hoe ze nu omgaan met het hele Airplay 2 gebeuren. In juni 2017 aangekondigd en nog steeds niet beschikbaar...

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

• paQ
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:46:
[...]

Ik was hem ook in een keer kwijt in Homekit....

Vind het wel slecht hoe ze nu omgaan met het hele Airplay 2 gebeuren. In juni 2017 aangekondigd en nog steeds niet beschikbaar...
Volgens mij ook een reden dat de homepod werd uitgesteld.
Dat gaat ook pas in stereo of multiroom werken bij airplay 2 volgens mij.
Je kan er wel al 2 koppelen in de beta, maar ze werken dan nog niet als zodanig.

Moet zeggen dat het vooralsnog superstabiel werkt allemaal met de homepod als hub :)

Is er momenteel geen extern probleem bij apple homekit servers? Ik krijg ook geen reactie van mijn ATV op afstand. Wel een goede status, maar alls geeft geen reactie.

[ Voor 19% gewijzigd door paQ op 22-02-2018 21:44 ]

• Serena
paQ schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:43:
[...]

Je kan er wel al 2 koppelen in de beta, maar ze werken dan nog niet als zodanig.

Moet zeggen dat het vooralsnog superstabiel werkt allemaal met de homepod als hub :)

Is er momenteel geen extern probleem bij apple homekit servers? Ik krijg ook geen reactie van mijn ATV op afstand. Wel een goede status, maar alls geeft geen reactie.
Heb 11.3 bèta 3 al geïnstalleerd? Daarbij zijn de TV'S weer uit HomeKit verdwenen en hebben ze AirPlay 2 verwijderd.

paQ schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:43:
[...]

Hier niks aan de hand. Heb even wifi uitgezet en alles werkt via 4G.

• paQ
Serena schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:51:
[...]

Heb 11.3 bèta 3 al geïnstalleerd? Daarbij zijn de TV'S weer uit HomeKit verdwenen en hebben ze AirPlay 2 verwijderd.
nope, ik ga geen beta's meer installeren zomaar :+
been there done that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:58:
[...]

nope, ik ga geen beta's meer installeren zomaar :+
been there done that.
Slim! Geen beta spul op apparatuur dat gewoon behoort te blijven werken, zoals home automation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Beta's zijn om nieuwe dingen te testen, daarop gebruikte ik het nog wel eens, of op maar 1 iOS device.
Maar zolang we onze homekit configs nog steeds niet kunnen opslaan of veilig stellen, begin ik er niet meer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:35
boefje79 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:45:
De koogeek-dimmer is binnen hier, maar helaas geen schakelaar in huis met een nuldraad, dus hij blijft even in de doos tot het nieuwe huis.

Anderen hem ook al binnen en eerste bevindingen?
Heb hem ook net binnen. Zelfde probleem met de nuldraad. Ga eens kijken hoe ik die op de juiste plek kan krijgen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@paQ Ik kan me de opmerking over beta van @Serena wel voorstellen. In een eerdere beta was de Apple TV zichtbaar in HomeKit. Jij geeft aan dat je geen reactie kreeg van de ATV op afstand. Ik ben benieuwd hoe jij checkt of Apple TV van buiten benaderbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:49:
@paQ Ik kan me de opmerking over beta van @Serena wel voorstellen. In een eerdere beta was de Apple TV zichtbaar in HomeKit. Jij geeft aan dat je geen reactie kreeg van de ATV op afstand. Ik ben benieuwd hoe jij checkt of Apple TV van buiten benaderbaar is.
gewoon even op 4G knallen :)
Gisteren iPhone (X) reboot en alles was er weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:52:
[...]

gewoon even op 4G knallen :)
Gisteren iPhone (X) reboot en alles was er weer.
4G begrijp ik ;), maar welke app gebruik je dan (de Remote app)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
atv is mijn hub thuis
Dus als ik thuis niet kan benaderen extern dan... naja... ga ik op zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:19:
atv is mijn hub thuis
Dus als ik thuis niet kan benaderen extern dan... naja... ga ik op zoek :)
Ah helder. Ik had het geïnterpreteerd als zijnde dat je specifiek de apple tv niet zag. Maar het is eigenlijk dat je je hele homekit gebeuren niet ziet op afstand.
Nog een keer gecheckt: geen problemen. Wellicht opnieuw inloggen iCloud op je Apple TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:49:
Jij snapt mijn reactie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zitten wel vaker op dezelfde golflengte... ;)

[ Voor 54% gewijzigd door meesje op 23-02-2018 20:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rgerr
Zolang het geen 433mhz is, dat werkt niet in HK. :P
Pagina: 1 ... 17 ... 88 Laatste