Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-09 09:37
Volgens de geruchten gaat Apple op 2 juni op de WWDC 2014 een smart home platform onthullen. Ik denk zelf dat Apple hier al een tijdje mee bezig is en dat het een revolutie in de home control wereld teweeg zal brengen. Uiteraard niet alles in 1 keer, het zal het eerste jaar nog beperkt zijn en waarschijnlijk gericht op de USA. Pas in het 2e jaar zal het globaler worden en zullen er nieuwe producten aan worden toegevoegd.

Ik verwacht niet dat Apple het wiel volledig opnieuw uit zal vinden, ik denk dat ze bestaande producten die betrouwbaar werken een "Made for iPhone" stempeltje zullen geven. Deze apparaten zullen met bestaande protocollen werken (denk aan Z-Wave, ZigBee, JenNet, etc.) en waarschijnlijk ook Bluetooth 4.0 LE (iBeacons).

Het lijkt mij het meest logisch dat Apple een nieuwe Apple TV gaat uitbrengen met een multi-protocol bridge erin. Het apparaat staat meestal centraal in de huiskamer, stuurt de TV aan (via HDMI met CEC) en de geluidsinstallatie (via TOSLINK). Op de TV kun je dan ook een soort van dashboard tonen waarin je mooie overzichten kunt zien van je
  • energie & verbruik (stroom-, gas en water verbruik, teruglevering zonnepanelen)
  • temperatuur & weer (kachelsturing, aircosturing, binnen- en buitentemperatuur via weerstation onderdelen)
  • verlichting (bijvoorbeeld van de Philips HUE lampen)
  • bediening (denk aan je Somfy besturing, etc.)
  • bewaking (denk aan PIR en magneetsensoren, webcams, deurbellen, branddetectie)
Daarnaast lijkt me dit een kans voor 3th party apps.
Het zou mooi zijn als ze ITTT-achtige integraties zouden doen.

Nadeel aan bestaande homecontrol apparaten is dat het bereik relatief klein is. Via MESH networking wordt het bereik vergroot en ik vermoed dat Apple dit via extra Apple TV's gaat oplossen. Zet op je slaapkamer(s) ook zo'n ding neer en ze synchroniseren met elkaar en vergroten het bereik. Als ze het helemaal fancy willen maken bouwen ze er ook direct AirPort Express in (met 802.11ac ondersteuning), daardoor zullen mensen ook de AirPort Extreme willen hebben. Via Wi-Fi heb je dan nog een backbone in het netwerk en verbeter je je Wi-Fi dekking in huis. Maak de nieuwe Apple TV's wit en alles sluit mooi aan op de huidige AirPorts.

Als dit echt groot wordt dan zal de creativiteit van de wereld los komen. Je zou dan bijvoorbeeld een sensor in je badkamer kunnen hangen die vochtigheid, temperatuur, lichtsterkte en beweging meet en op basis van regels de ventilatie, het licht en de (zonale) verwarming automagisch kan regelen.

Of een wasmachine of wasdroger die je een push berichtje stuurt als die klaar is met het programma.

Oh, en ik hoop nog vurig dat ze een alliantie gaan sluiten met Sonos voor het geluid maar dat is whisfull thinking.

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robertwebbe

Philips heeft op Facebook bevestigd dat Homekit ondersteuning zal worden toegevoegd aan het iPhone bestuurde Hue verlichtingssysteem - en dat de bestaande lampen zal compatibel zijn.

Het bericht geeft geen specifieke details maar in antwoord op de vraag van een klant, of zijn bestaande Hue verlichting zal werken met HomeKit, heeft Philips bevestigd dat dat het geval is.

"Ja, we werken aan een oplossing welke zal werken met al uw bestaande en nieuwe Hue lampen. Over details over hoe uw bestaande Philips Hue producten zullen gaan werken met HomeKit, volg ons op Twitter of Facebook."

De meest waarschijnlijke benadering is dat Philips een hub zal gebruiken als brug tussen HomeKit en bestaande Hue producten. Het bedrijf zegt dat het volledige informatie zal onthullen in september.

Een Apple support document bevestigde onlangs de verwachtingen dat de Apple TV zal fungeren als een HomeKit gateway voor het besturen van apparaten van buitenshuis.

robertwebbe wijzigde deze reactie 11-10-2015 00:00 (36%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robertwebbe
Ik zag vandaag ook nog dat Elgato de Eve Core op hun site had gezet, een kant en klare HomeKit module. Andere fabrikanten kunnen hierdoor makkelijker en sneller HomeKit implementaties doen op hun eigen producten.

Eve Core is een complete Bluetooth Low Energy module met chip antenne en een aantal flexibele I/O-opties en heeft al Bluetooth SIG certificering. Eve Core draait dezelfde firmware die wordt gebruikt door de Eve producten waaronder HomeKit pairing, authenticatie en codering en beheer van maximaal 16 controllers.
De Eve Core firmware is ontwikkeld door Elgato in Duitsland en Eve Core module wordt vervaardigd door Dexatek Technologies in Taiwan.

Bron: https://www.elgato.com/en/eve-core

robertwebbe wijzigde deze reactie 26-07-2015 18:01 (25%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robertwebbe
Een eerste review van de Elgato Eve met HomeKit en het is nog niet optimaal:
http://www.macrumors.com/...mekit-accessories-review/

robertwebbe wijzigde deze reactie 31-07-2015 21:55 (30%)

• robertwebbe

Inmiddels heb ik de Elgato Eve Weather, Eve Room en Eve Door & Window binnen, de Eve Energy volgt met 2 weken. En het is eigenlijk zoals MacRumers al reviewde, het is nog niet je van het. Regelmatig verbroken verbindingen en dan moet ik de sensor resetten en opnieuw pairen. Het bereik van bluetooth is maximaal 9 meter. Voor de Weather sensor is dat zelfs nog minder als je HR++ isolatieglas hebt. Ik zie hem notabene 3 meter verder hangen maar achter het glas is er geen verbinding. Pas als ik in de deuropening (met de deur geopend) ga staan maakt die weer contact.

Daarnaast was het even stoeien voordat alle sensoren correct verbonden waren. Dan werkte de een weer niet, dan gaf de andere enorm afwijkende informatie af of werd er in het overzicht niets getoond.

Ook HomeKit zelf valt nogal tegen. Siri leest in de meeste gevallen niet de sensor uit maar kijkt op het internet naar de lokale temperatuur. Bij de andere sensoren kun je vragen wat je wilt maar Siri kan er nog niets mee. Het is ook allemaal nog passief, je kunt dus nog geen voorwaarden scheppen waarin er iets moet gebeuren.

Op mijn iPad Air 2 draai ik de laatste beta van iOS9, ik was benieuwd of het dan al beter zou werken. Helaas niet, volgens mij zitten er nog allemaal bugs in dit gedeelte. Omdat de iPad op hetzelfde netwerk zit met dezelfde AppleID hoefde ik niet opnieuw alles te configureren, alle sensoren, namen, kamers, scenes waren direct aanwezig. Alleen niets werkte, alle waardes bleven leeg. Wat nu wel kan, via Instellingen > Homekit is anderen uitnodigen op basis van iCloud ID. Maar mijn vrouw kan hier niets mee, vermoedelijk omdat ze nog geen iOS9 heeft.

Al met al, de Elgato Eve producten zitten nog volop in de ontwikkelfase en zijn eigenlijk nog niet af. Ze wilde blijkbaar de eerste op de HomeKit markt zijn. Ik had al een groot vermoeden dat dat zo zou zijn dus ik houd de spulletjes gewoon en wacht af hoe de ontwikkelingen zullen gaan. Ik denk dat het pas een beetje gaat werken als iOS9 en de nieuwe Apple TV (4e generatie) beschikbaar zijn, vermoedelijk eind september.

robertwebbe wijzigde deze reactie 06-08-2015 13:41 (17%)

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb gisteren ook een Eve Room gehaald. Tot nu toe heb ik alleen de basics gebruikt en daarmee ben ik best tevreden. De setup verliep erg gemakkelijk, kwestie van de setup code invullen in de Eve app en het werkte. Monitoren op afstand heb ik helaas nog niet kunnen testen, volgens de support site van Elgato werkt de relay functie via de Apple TV op dit moment alleen met Apple-ID's eindigend op @icloud.com:
quote:
You will need to sign into iCloud with your Apple ID to use Eve with Apple TV. Currently, only Apple IDs with the domain @icloud.com are supported. If your Apple ID ends in @mac.com or @me.com, simply change the ending to @icloud.com on both your Apple TV and your iOS devices.
https://help.elgato.com/c...th-devices-away-from-home-

Ik hoop dat Elgato of Apple dat snel fixt want ik ga natuurlijk niet een compleet andere Apple-ID gebruiken met alle gevolgen van dien. Voor die functies is het jammer dat de AppleTV de waardes niet aan het LAN-netwerk doorgeeft. Zo zou je door bijv. een VPN verbinding met je thuisnetwerk makkelijk toegang kunnen hebben tot je HomeKit apparaten. Wat ik ook jammer vind is dat ik niks lees over ondersteuning van HomeKit voor OS X, het lijkt me best handig soms om de waardes via m'n laptop uit te lezen.

Overigens werkt het opvragen via Siri bij mij wel, het jammere is alleen dat Siri de temperatuur in Fahrenheit vermelt, daardoor een beetje onhandig (ik heb de Engelse stem actief)

Elgato
Eve Room
http://static.tweakers.net/ext/f/Sk4UtpUXd68YBKNtQlk8HGp0/thumb.jpghttp://static.tweakers.net/ext/f/FGs1z6Oxo3qXEixzUNPi7RLn/thumb.jpghttp://static.tweakers.net/ext/f/9xXUyGIOuvZusLTJWjXQJQhz/thumb.jpg
http://static.tweakers.net/ext/f/jRC4iJXqtjNmrPCfI16gvIiO/thumb.png

Je kan bijv. mooi zien dat ik om 02:00 m'n Airco uit deed :p

fsfikke wijzigde deze reactie 05-08-2015 16:21 (34%)

DUT Racing

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
robertwebbe schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:05:
[...]

Dat kun je zelf wijzigen via de instellingen, niet in de app zelf maar via de iPhone Instellingen en dan de Eve app selecteren:

[afbeelding]
Daar heb ik het inderdaad op Celsius gezet, maar dat heeft alleen effect op de weergave in de app zelf. Zoals in de screenshot te zien geeft ie daar de temperatuur in Celsius aan, maar als ik Siri vraag dan krijg ik alsnog een antwoord in Fahrenheit.

DUT Racing

• robertwebbe
En als je Instellingen > Algemeen > Taal en regio > Geavanceerd > Automatisch: uit en Taal: Nederlands forceert, doet die het dan wel?

robertwebbe wijzigde deze reactie 06-08-2015 18:21 (58%)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
robertwebbe schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:12:
[...]

En als je Instellingen > Algemeen > Taal en regio > Geavanceerd > Automatisch: uit en Taal: Nederlands forceert, doet die het dan wel?
Zo had ik hem al ingesteld staan maar helaas, ik neem sterk aan dat het aan de output van de Eve app ligt. Siri noemt ook geen eenheden bij het opvragen van de temperatuur en luchtvochtigheid. Volgens mij stuurt de Eve app alleen een eenheidsloos getal, in dit geval zonder rekening te houden met de instellingen van de app. Zo zitten er wel meer slordigheidjes/verbeterpunten in die app.

fsfikke wijzigde deze reactie 06-08-2015 18:06 (12%)

DUT Racing

• robertwebbe
Als ik Siri vraag "Hoe warm is het in de tuin?" dan krijg ik het antwoord "Het staat op 27,9".
Bij mij dus wel in Celcius maar ook zonder eenheid erbij.

robertwebbe wijzigde deze reactie 06-08-2015 18:27 (5%)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ja default neemt de Eve app de lokalisatieinstellingen van je iPhone over (Engels bij mij), de weergave in de app zelf wordt dan overruled door de app instelling zoals je die bij settings kan instellen, maar voor de Siri output kijken ze daar niet meer naar lijkt het.

fsfikke wijzigde deze reactie 06-08-2015 18:35 (3%)

DUT Racing

• Femme
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 19-09 17:38

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik kwam dit project tegen:

https://github.com/nfarina/homebridge

Homebridge is een NodeJS-server die de HomeKit-api emuleert en waarmee je een koppeling kunt maken tussen HomeKit en de api van je domoticasysteem.

Sinds ik een Apple Watch heb gebruik ik daadwerkelijk af en toe Siri, bijvoorbeeld om in de auto of op de fiets te reageren op een bericht. Voor het bedienen van dingen in huis via een Apple Watch zou Siri best handig zijn op momenten dat je je telefoon niet bij de hand hebt. Ik heb wel wel een Watch-app voor de domoticasoftware die ik gebruik maar die werkt veel te traag waardoor je nog beter je telefoon kunt gaan zoeken dan de Watch-app gebruiken.

Met behulp van Homebridge zou ik bepaalde functies van mijn domoticasysteem beschikbaar kunnen maken via HomeKit zonder HomeKit-compatible apparaten te moeten gebruiken.

Femme wijzigde deze reactie 07-09-2015 16:09 (11%)

• Brooky
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:51
quote:
knights16 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:26:
Iemand eigenlijk een work-around om toch siri commando's te kunnen geven off-premise zonder dat je een apple tv hebt ?
VPN naar je thuisnetwerk?

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:56

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

quote:
Brooky schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:30:
[...]

VPN naar je thuisnetwerk?
Geloof dat Homekit via broadcast pakketjes werkt, die ga je niet over VPN krijgen.
Dus je zal echt een Apple TV moeten hebben

PVoutput | Mac Mini 2011 | Macbook Pro Retina 2014 | iPhone 8 Plus 64GB | Apple Watch Sport (1st gen)

• knights16
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 13:01
quote:
robin325 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:01:
zover ik weet is dat er nog niet
het komt helaas veelste sloom op gang best jammer want het kan zo mooi werken...
er worden wel veel beloftes gedaan door diverse bedrijven voor homekit ondersteuning maar dit is nog niet het geval in het schakelmateriaal

[...]
Ik heb een HomeKit emulator geïnstalleerd op me raspberry pi en die koppelt met mijn domoticz en de daarin bekende apparaten. Ik kan middels Siri dus al me klik aan klik uit schakelaars schakelen. Kun je daar wat mee ?

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
meesje schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:05:
[...]

Ik heb zelf nog geen ervaring met radiatorkranen, maar ben hier wel erg in geïnteresseerd. Voornamelijk voor een warme badkamer en een warme babykamer. Maar hoe moet ik dit nu zien?

Stel ik heb beneden in een woonkamer een Tado thermostaat hangen. Deze regelt de temperatuur in de woonkamer. Wanneer de CV moet stoken zullen b.v. de verwarmingen in de slaapkamer (op de 1e verdieping) ook warmte gaan geven.

Indien ik de slaapkamers en badkamer van een radiatorkraan ga voorzien, kunnen deze dan afzonderlijk de CV aansturen? Als dan een slaapkamer verwarmd wordt, wordt dan ook de woonkamer verwarmd?

Hoe groot mag de afstand zijn tussen de bridge en radiatorkraan? Welk protocol/draadloze standaard wordt hierbij gebruikt? Ter vergelijking: de Elgato Eve radiatorkranen werken met bluetooth LE. Hierbij is de afstand beperkt en kun je niet de radiatorkraan in de slaapkamer uitlezen als je in de woonkamer bent.

Als ik straks een Tado thermostaat koop met nieuwe (homekit) bridge, heeft het dan nu een set met twee radiatorkranen te kopen met bridge? Heeft een tweede bridge in dezelfde woning toegevoegde waarde?
De slimme radiatorkranen zullen kunnen samenwerken met onze slimme thermostaat. Dat wil zeggen dat als er 1 radiatorkraan merkt dat hij warmte nodig heeft dat hij dan een signaal kan sturen naar de thermostaat om de ketel aan te zetten. Wel is het belangrijk dat tado ook de warmte in de kamer waar de thermostaat hangt kan reguleren. Anders zou het zo kunnen zijn dat daar teveel warmte naar toe gaat als er een andere kamer warmte nodig heeft.

Dus de ideale situatie is dat de tado thermostaat in de woomkamer hangt en dat tado op een manier de warmte van de woonkamer kan reguleren (of met een zoneklep op de vloerverwarming of met slimme radiatorkranen). Daarna kunt u in elke kamer in het huis een slimme radiatorkraan plaatsen om die kamer dan volledig onafhankelijk te kunnen aansturen.

De afstand tussen bridge en radiatorkraan is zeer afhankelijk van het type gebouw. Over het algemeen is het geen probleem om van de begane grond naar de zolder te zenden omdat wij gebruik maken van de 6LoWPAN 868Mhz communicatiestandaard. Omdat al onze producten met de bridge communiceren is het het beste om de bridge centraal in huis te plaatsen maar in de meeste gevallen gaat het ook prima als de bridge direct bij de router in de meterkast geplaatst is.

U heeft maar 1 bridge nodig en dat is ook het maximum wat u kunt gebruiken per account.
quote:
robertwebbe schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:32:
Wat betreft radiatorkranen houdt men rekening met 2 systemen:
1) je hebt een eigen CV installatie die warmte maakt
2) je betrekt de warmte van een extern systeem (bijv. stadsverwarming)

De Elgato Eve thermo gaat uit van het 2e scenario. Er moet dus altijd warmte zijn zodat de knop alleen maar open / dicht hoeft te gaan.

Als je een eigen CV installatie hebt dan zul je een extra ketel module nodig hebben. Als een van de radiatorkranen dan warmte wil en de aanvoerwarmte is te koud dan moet er een seintje worden gegeven om te gaan stoken zodat er weer warmte in het systeem komt. In de meeste gevallen wordt dit geregeld via de thermostaat. De thermostaat communiceert met de ketel (aan/uit of OpenTherm) en heeft allerlei intelligentie om optimaal te stoken.
tado zal dus zowel met het 1e als het 2e systeem overweg kunnen.

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Jasper1975 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:13:
Zit nog te wachten op een Opentherm Homekit thermostaat.
Dan wordt het waarschijnlijk een Tado. Deze krijgt homekit ondersteuning in Q3.
Op dit moment is mijn ketel als aan/uit ingesteld, echter kan ook modulerend. Ik twijfel om nu al een Netatmo aan te schaffen en niks aan te passen op de ketel. Of te wachten tot Q3 op Tado.
Vanaf vandaag zijn onze V3 starterkits gelanceerd. *knip*
Voor zowel de slimme thermostaat als de slimme radiatorkranen komen deze nu inclusief de tado HomeKit bridge.

ThinkPad wijzigde deze reactie 01-09-2016 22:11 (22%)

• robertwebbe
quote:
meesje schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:18:
[...]
Ze hebben het over zowel bluetooth als wifi voor connectivity. Alle huidige Eve producten ondersteunen alleen Bluetooth. Ik ben benieuwd.
Dat lees ik niet in het artikel. Volgens mij bedoelt de schrijver dat HomeKit verbindingen (in het algemeen) over Bluetooth en WiFi kunnen verlopen. Hij zegt niet specifiek dat deze sensor ook beide doet.
Gezien de sensor met 2 AA batterijen een jaar moet kunnen draaien kan het bijna niet anders dat hij alleen Bluetooh 4 Low Energy gebruikt. WiFi verbruikt zoveel energie, dat houdt die maximaal een aantal uren uit op een paar batterijtjes.

Eindelijk ook een Bluetooth range extender:
https://smartapfel.de/das-sind-elgatos-neue-eve-produkte/

Daarnaast ook nog een Eve Smoke, welke compatible is met Homekit.

• Jasper-NL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 20-09 12:30
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van jaloezieën op HomeKit?

Ik weet dat er (bijna?) geen HomeKit ready jaloezieën op de markt zijn te krijgen, dus dan zou je aan de slag moeten met bijvoorbeeld een Raspberry Pi om wat te programmeren. Maar is in die zin bijna elke jaloezie met motortje via die manier aan te sturen? Of moet die ook aan bepaalde voorwaarden voldoen, bepaalde Bluetooth versie? Wij hebben jaloezieën op het oog van topjaloezieen.nl.

Update: het is een systeem van Somfy (radiocontrol)

Jasper-NL wijzigde deze reactie 14-10-2016 11:12 (8%)

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:22
Ja maar het probleem is zo dat er telkens tussenstappen zijn...
Als je alleen al kijkt wat die TaHoma van Somfy kost 8)7
En met en raspberry kun je die vast wel connecten met homebridge, die je dan vervolgens weer... enz enz...
GEDOE!

Homekit ondersteuning werkt natuurlijk de verkoop van TaHoma enorm tegen... ik snap het ook wel, maar het is wel een soort van suf dat juist iemand als somfy geen homekit ondersteuning biedt. Ik durf te wedden dat dat uiteindelijk veel meer oplevert dan vasthouden aan uitsluitend je eigen platform.

Ik bedoel: ik ga nu echt geen Tahoma kopen omdat ze geen homekit ondersteunen }:O

paQ wijzigde deze reactie 14-10-2016 12:33 (7%)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Blik1984
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 00:04
Homekit vraag. Ik ben in de markt voor een slimme thermostaat en twijfel over de Nest of de Honeywell Lyric T6r. Prijs is hetzelfde, op het eerste gezicht ook dezelfde functionaliteiten zoals geofencing e.d.. Grootste verschil lijkt mij Homekit Support bij Honeywell dat de Nest niet heeft.

Correct me if i'm wrong, maar Homekit Support heeft toch alleen zin als je ook een hub hebt in de vorm van een Apple TV v4 of een IPad die standaard thuis ligt. En voor de toekomst zou een voordeel kunnen zijn dat als je ook nog andere producten hebt die compatibel zijn met Homekit zoals Hue-lampen en dingen van Elgato, dat je dan alles via Homekit zou kunnen aansturen ipv verschillende apps, correct?

• robertwebbe
quote:
tado schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:53:
[...]
U bent een beetje voorbarig met deze vragen. Helaas kan ik pas goed antwoord geven op al deze vragen zodra de nieuwe homekit bridge zal worden uitgeleverd. (en dat is inderdaad verwacht in Q1 2017)
Ik heb van het weekend alvast een tado gekocht, vond een mooie black Friday aanbieding bij Wifimedia.eu.
En het was inderdaad wat ik verwachtte, een v2 bridge met een upgrade voucher. Deze heb ik aangevraagd en de geplande levering is februari.

Ben reuze benieuwd hoe HomeKit zal gaat werken met tado.

quote:
meesje schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:40:
[...]
Wellicht handiger om dit in het Tado topic te plaatsen?
Aangezien mijn vragen heel specifiek over HomeKit gingen dacht ik dat ze hier beter pastte,

quote:
robertwebbe schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:50:
[...]

Ik heb van het weekend alvast een tado gekocht, vond een mooie black Friday aanbieding bij Wifimedia.eu.
En het was inderdaad wat ik verwachtte, een v2 bridge met een upgrade voucher. Deze heb ik aangevraagd en de geplande levering is februari.

Ben reuze benieuwd hoe HomeKit zal gaat werken met tado.

[...]

Aangezien mijn vragen heel specifiek over HomeKit gingen dacht ik dat ze hier beter pastte,
Gelukkig kijkt Tado ook mee in dit topic! ;-)

Ik heb de Tado nog niet besteld, maar ga dat vanavond doen bij Kommago. Ook nog even profiteren van Cyber Monday.
quote:
jffry90 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:54:
[...]

Is maar net hoe je het bekijkt, icm de bridge is het compatible met homekit.
Al heeft deze niet de volledige homekit ondersteuning.
Hoe je het maar bekijkt????????? Wat een flauwekul!

De Hue motion sensor is per definitie NIET compatible met Homekit. Je kunt de sensor niet uitlezen/instellen of wat dan ook via de Woning/Home app en/of via Siri. Ook kan de sensor niet andere Homekit apparaten aansturen. B.v. dat de Elgato Eve Energy plug aan/uit moet.

• Jasper-NL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 20-09 12:30
Apple is begonnen met het verkopen van de nieuwe D-Link Omna 180 cam, een beveiligingscamera die met Homekit werkt.

Ik zit er zelf over na te denken om deze aan te schaffen. Lijkt me handig om met één druk op de knop het huis uit te lopen, lampen uit te laten gaan, verwarming omlaag en alarm dat aanspringt!

http://www.apple.com/nl/s...0184463a256026647a9690e8b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jffry90
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 20-09 11:52
Het is een hele tijd stil geweest maar er is weer een nieuwtje rondom Homekit.

De slimme lampen van IKEA gaan samenwerken met onderandere Apple Homekit.
Ik ben benieuwd of dit het vervangen van de Philips HUE waard is...

Dat zal in ieder geval flink gaan schelen in de portemonee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robertwebbe
nieuws: Gerucht: Siri-speaker van Apple heeft surround sound

Zou er dan eindelijk weer eens een grote stap gemaakt worden met HomeKit? Maandagavond weten we het.

robertwebbe wijzigde deze reactie 01-06-2017 07:34 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Aangekondigde homekit wijzigingen voor Q3 (fall) dit jaar:Ik hoop dat mijn huidige Denon Heos (HS2) speakers ook Homekit ondersteuning zullen krijgen.

eXisTa wijzigde deze reactie 06-06-2017 16:28 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19:18
quote:
iAmRenzo schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:16:
[...]

Ik wacht liever op de Koogeek plugs, die moeten deze maand naar Europa komen... ik lus er wel drie! Ventilators en de slowcooker in de keuken :)
Bedankt voor de tip. €32,99 bij Amazon.de. Verkrijgbaar vanaf 21 juni. Gelijk maar besteld.

PSN: RudeRob

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
quote:
MeTooPV schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:35:
Tja, ben ook wel een apple fan, maar de homekit komt nu op een niveau dat floppen serieus tot de mogelijkheden gaat horen.
Heb sinds een paar dagen de Homekit compatible bridge van Tado voor het besturen van al mijn Tado apparaten .....

Nu ik me erin verdiept hebt, ben ik erachter gekomen dat de mogelijkheden voornamelijk beperkt worden door Apple, omdat andere fabrikanten tegen dezelfde problemen oplopen waar Tado ook tegen op loopt en dat de eigen apps meer mogelijkheden bieden, dan wat Homekit op dit moment kan aanbieden... :/

Ik geef toe, Tado heeft nog wat te leren met de planning en consument begeleiding met de uitrol van hun nieuwe Homekit bridge, maar Apple loopt ook achter qua innovaties met Homekit, gezien het commentaar wat ik tot nu toe allemaal gelezen heb met bv Elgato en Ecobee, die ook in Tado's vaarwater zitten.

Ik zelf ben al tot de conclusie gekomen dat ik voorlopig geen tijd in Homekit meer ga steken zolang er van Apple's kant geen grote update komt in de mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid van Homekit en ik daardoor initiatieven zoals ConradConnect in de gaten blijf houden, net zoals ik IFTTT al gebruik voor het linken van devices, zolang er van Tado nog geen guides beschikbaar zijn met wat er wel en nog niet mogelijk is met Homekit.

Dus als de temperatuur in de herfst weer begint te dalen, waardoor mijn Tado installatie weer aan het werk moet, zijn Apple en Tado hopelijk een stapje verder met Homekit ;-)

Montoya200x wijzigde deze reactie 19-06-2017 21:07 (6%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Roppedop
  • Laatst online: 19:18
Even wachten op iOS11, dat ziet er al een stuk beter uit.

YouTube: 20 New HomeKit Features in iOS 11
https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2017/705/

Roppedop wijzigde deze reactie 20-06-2017 16:27 (15%)

PSN: RudeRob

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robertwebbe

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robertwebbe
Je kunt trouwens ook vragen: staat de thermostaat in {naam kamer} aan of uit?

En zeggen: thermostaat {naam kamer} aan {of uit}

Ik heb via de Home - Smart Home Automation de HomeKit friendly name gewijzigd van tado smart radiotor thermostat gewijzigd naar thermostaat, vandaar dat die dit begrijpt.

[Edit: inmiddels heb ik de namen van de knoppen gewijzigd naar thermostaatknop zodat ik nu het verschil kan zien tussen de thermostaat en de knoppen in de woonkamer]

robertwebbe wijzigde deze reactie 21-06-2017 11:22 (39%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 00:21
@Montoya200x Ze werken wel via de Elgato Eve app, maar zie geen rapportages. Alleen power on/off.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:19
quote:
Jasper1975 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:46:
@Tales Ben je tevreden met de Thermo? Gebruik je deze met stadsverwarming (contante warmwaterstroom) of met een ketel en een 'hoofdthermostaat' met homekit?
Als je deze combineert met een 'hoofdthermostaat' met homekit, welke is dat dan en kan de thermo deze triggeren om de ketel te laten lopen?
Tot nu toe erg tevreden, afgelopen maand vanwege de warmte ook goed kunnen zien dat de verwarming niet aanslaat. Zodra we weer een wat koudere periode ingaan zal ik mijn ervaringen verder delen.

De verwarming hier is het beste te vergelijken met stadswarmte denk ik. Ik heb zelf geen CV, maar wordt collectief geregeld door het appartementen complex. Als ik de kraan opendraai wordt de radiator warm. Als je zelf een CV hebt dan is een systeem van Tado (met homekit) interessanter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pendora
  • Laatst online: 15:12
Weet iemand hoeveel stroom de Koogeek zelf neemt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robertwebbe
quote:
iAmRenzo schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:04:
[...]
Andere opties zouden kunnen zijn: koffiemachine (al die een fysieke aan stand heeft), electrische dekens, verlichting zonder HomeKit, afzuigkap (hoewel bij mij licht en afzuiging 1 stekker is), wasmachine (moet ie wel fysieke aan stand hebben)... Ach ja, wat eigenlijk niet ;) Er komen voor mij ook nog twee...
[...]
Houd wel rekening met het vermogen dat een apparaat verbruikt. Vooral apparaten waar warmte wordt opgewekt via stroom verbruiken veel. De Elegato Eve Energy en Koogeek P1EU kunnen maximaal 2.500 Watt aan.

Zoals ik het geïnterpreteerd heb, kan alle apparatuur homekit compatible gemaakt worden zo lang de fabrikant voldoet aan de software eisen (beveiliging/encryptie), ze hebben de eis van een bepaalde hardware chip laten varen. Het is dus aan de fabrikant. Voor zover ik weet, zijn er nog geen lijsten met apparatuur die in de toekomst homekit compatible worden.

Wat fabrikanten gaan doen met bestaande bridges e.d. is nog onbekend. Zo heeft enige tijd geleden Philips een nieuwe bridge op de markt gebracht welke homekit compatible is. Wellicht kunnen ze met een software update ook de oude bridge nu compatible maken. Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze dat doen, aangezien ze al een homekit compatible bridge hebben.

Zo heeft ook Tado recentelijk een nieuwe bridge (v3) op de markt gebracht die ook de hardware encryptie chip bevat en homekit compatible is. Wat ze gaan doen met de v2 bridge is de vraag. Wellicht kunnen ze die ook compatible maken via een software update. Net als bij Philips is het wel de vraag of ze dat willen, ze moeten dan wel tijd/geld investeren en twee bridges onderhouden.

Edit: In het Tado topic heeft Tado het volgende aangegeven: Er is nog altijd een vrij sterke chip nodig voor de vereiste versleuteling. Er zijn op dit moment geen plannen om de V2 bridge ook geschikt te maken voor Apple HomeKit. Wellicht dat vanwege de 'vrije sterke chip' het de vraag is of nu elk apparaat gemakkelijk compatible gemaakt kan worden.

meesje wijzigde deze reactie 13-07-2017 08:26 (14%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robertwebbe
Zojuist belde ik even met tado over een niet goed werkende slimme radiatorknop en heb direct even geïnformeerd over het HomeKit probleem. Ze hebben hier een nieuwe softwareversie voor en deze is vandaag gecertificeerd. Volgende week wordt deze voor iedereen uitgerold maar de helpdeskmedewerker heeft hem vast naar mij gepushed. Mijn v3 bridge draait nu op v43.1. Als het goed is zou deze versie nu geen HomeKit disconnects meer moeten hebben.

• Scidd0w
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17:08

Scidd0w

3000Wp

Na jullie positieve verhalen ben ik ook overstag en wilde ik gisteren een paar pluggen bestellen bij Ali. Maar nu blijkt de plug in de EU nogal populair en zijn deze op het moment uitverkocht. De Koogeek ALi shop heeft aangegeven eind deze maand weer voorraad te hebben!

[update]
Heb nu ook een soort van antwoord op mijn vraag of de versie 2 binnenkort in een EU versie uit komt;
quote:
Dear Friend,

We have to thank you for your advice. Maybe we will have more products of EU plug in the future. :X
Oftewel ze zullen er vast mee bezig zijn maar maken nog niks officieel bekend...

Scidd0w wijzigde deze reactie 20-07-2017 12:54 (38%)

12x ZN Shine 250Wp & Omniksol 3.0K TL @ ZZW

• paQ
quote:
RoTeK70 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:47:
Ik heb toch twee producten van Elgato Eve gekocht om te testen.
Deurcontact, werkt goed maar kan ik ook op een of andere manier een pushbericht versturen naar mijn tel als de status veranderd? Edit: al gevonden via home app van Apple. Maar ik kan de deurcontact dan weer niet gebruiken in scenes via die home app. Hij geeft aan "Altijd Open"
Verder die Eve Room werkt ook leuk maar op de eerste etage heeft hij geen verbinding meer dus niet handig of is dit op te lossen met een BT extender of iets?
Heb je dit soort sensoren ook op basis van WiFi of iets want bereik is wel drama denk ik.
Ik meen dat ik laatst ergens een Elgato extender zag :?
Kan er zo snel niets meer over vinden.

Hier hangt sinds gisteren nanoleaf aurora, gekoppeld aan de luchtkwaliteitsensor van eve room B)
Best een puik dingetje zo. Wel zelf even connectors geprint om de hoek om te kunnen (naar plafond)

O+
Expansionpacks zijn alleen hopeloos duur :N

Mijn Spotcam HD deed vaag, en de verkoper krijgt hem niet eens getest, dus die ruilt hem netjes voor me om voor een nieuwe. Die schakel ik via een eve power, en dat gaat prima verder. Alleen zijn we anderhalf jaar verder en behalve de Omna van DLink was er nog niets dat ook homekit compatible is. En de Omna kun je niet omgekeerd aan het plafond hangen :? :|
Nu leek de Logitech Circle 2 cam me wel wat, omdat ze hebben aangekondigd met de volgende software update, homekit ondersteuning te pushen voor de bedrade variant.
Nu vind ik alleen zone detectie een minimale eis bij camera's, en dat weet logitech dan vervolgens uit te persen in een abo van 10 euro per maand om die optie te hebben.
Echt ronduit belachelijk :(
je krijgt er ook nog wel andere premium zaken bij natuurlijk, maar zone detectie is toch wel essentieel om te hebben als bewakingsfunctionaliteit, anders word je horendol van alle meldingen de hele dag door, waar je vervolgens alleen vanaf kunt komen door een abo van 10/mnd af te sluiten.

• paQ
quote:
Werkhoven schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:11:
[...]

En regel je dat dan via de standaard Apple Home-app of de Eve app? Of mogelijk op een andere manier?
Ik maak eigenlijk alle rules aan met eve app. Dat werkt in de praktijk net wat beter, en je kunt makkelijker specificeren wat je wil. Met name aangaande condities (en die zijn soms super belangrijk)

Bijv rule in eve:
eve room air quality = excellent
aurora power = any
conditie: lamp werkblad power = on (bij deze conditie is aurora ook aan)
start scene aurora excellent

• robertwebbe
Het is me gelukt om Ikea TRÅDFRI lampen op de Hue Homekit bridge aangemeld te krijgen.
Lees hier het hele verhaal: robertwebbe in "[Ikea Tradfri] Ervaringen & discussie".

• LastBoyScout
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 00:05

LastBoyScout

The Last bot not Lost BoyScout

PC-Specs

Een cross post met het Hue topic.

https://www.iculture.nl/n...ekit-armaturen-pakketten/
https://www.engadget.com/...ights-movies-games-music/

Vanaf oktober ondersteunen de Hue schakelaars (tap, motion sensor, dimmer) ook HomeKit. Een mooie ontwikkeling, wat natuurlijk is gekomen doordat Apple de harde eis van een bepaalde chip heeft laten varen. Het kan nu allemaal softwarematig opgelost worden.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:49
quote:
Roppedop schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:04:
Er zal toch bij een Chinese webshop wel een 220V sirene te vinden zijn? Of met 12V adapter er tussen.
Ik bedenk me net… Binnenkort komt de Eve Smoke op de markt. Misschien kan ik die wel laten loeien als de deur geopend wordt…

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 22:43

kazuka

Building Better Worlds

Zag deze gisteren voorbij komen op mij Twitter feed: https://homekitty.world/

Mist nog wel wat zaken maar ziet er best aardig uit. Handig om alles op 1 plaats te hebben.

PSN ID: Jetpaction

• Tales
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:19
quote:
Serena schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:09:
Iemand nog een oplossing voor onderstaande vraagjes?

[...]
quote:
Vraag 1: Ik heb een Eve Degree op de slaapkamer en in Control Center wordt deze keurig weergegeven. Echter niet bovenaan bij de status ( En ja, knopje staat aan). Zou het een bugje zijn van iOS11 bèta?
Werkt bij mij in iOS 10, gok dat dit inderdaad een bug is. Elgato heeft ook aangegeven als iOS 11 uitkomt ook met firmware updates te komen voor de meeste devices :)
quote:
Tweede vraag: Ik heb een Nest voor mijn cv. Boven staan alle radiators uit. Echter, op de studeerkamer wil ik toch af en toe de verwarming aan en het liefst de temperatuur meten. Kan dit met Eve Thermo, of werkt dit echt alleen met stadsverwarming?
Gaat inderdaad niet werken. De Thermo werkt alleen als de warmteaanvoer constant is. Je zou hier echt voor naar Tado moeten kijken ;-)

• Serena
Zo, gewoon nog twee Eve Energy besteld.
Als tip… Bestel bij Amazon Duitsland, daar zijn ze een tientje goedkoper!

• Serena
quote:
meesje schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:07:
[...]

Naast de Eve Energy heb ik ook de Eve Weather en Eve Room. Het is (even) leuk temp.gegevens, luchtvochtigheid, luchtkwaliteit e.d. uit te lezen. Maar verder heb ik nog geen leuke regels kunnen bedenken.
Als het warmer is dan ... graden, zet de ventilator (Energy) aan. Als de luchtvochtigheid onder de .... komt, zet de humidifier aan.

• paQ
Wat een thermostaatkraan ellende zeg :r

Half jaar geleden 5 Eve thermo besteld. Die werken rechtstreeks op homekit. Nu het langzaamaan wat koeler begint te worden merk ik echter dat er fouten zitten in de eve software aangaande de aansturing. MODE OFF bijv wordt volledig genegeerd door andere settings om eens wat te noemen, en maakt de laatste eve app automatisch schedules aan die ik zelf niet erin heb gezet. :(
Elgato heeft ook per mail aan me bevestigd dat het niet werkt en ik moest als oplossing maar geen scenes meer gebruiken 8)7 (zonder scenes valt er niets te automatiseren, dus heel het homekit gebeuren kun je dan ook shaken)
Ze hebben me een RMA nummer gegeven voor retour naar Elgato en ze storten het aankoopbedrag terug.

Ondertussen Tado kranen geïnstalleerd. Helaas moet daar een bridge tussen, poorten op de router op, gekut alom. Tado kranen vallen me enigszins tegen kwa bouw. Het is allemaal wat flimsy en komt niet bepaald duurzaam op me over. Erger nog: alleen per hele graden in te stellen WTF! :| Ik vind het verschil tussen 22 en 23 nogal groot, en ik wil dat gewoon op 22,5 kunnen instellen als ik daar zin in heb :+
Ingepakt en retour.

Laatste poging, Netatmo.
Lange chat, ja kan op x,5
Ja een hub, maar die is draadloos :)
Uiteraard nergens verkrijgbaar verder, via netatmo duurt het ca 6 - 8 werkdagen, dus maar bij conrad besteld zojuist. 2-3 dagen.

We gaan het meemaken!
quote:
Serena schreef op zondag 10 september 2017 @ 07:57:
[...]

Als het warmer is dan ... graden, zet de ventilator (Energy) aan. Als de luchtvochtigheid onder de .... komt, zet de humidifier aan.
air quality = excellent > lichtanimatie x op aurora 8)

paQ wijzigde deze reactie 14-09-2017 14:42 (10%)

• robertwebbe
Blog post van Elgato over de eve producten betreffende de HomeKit update in iOS11 en tvOS11:

https://blog.elgato.com/i...ness-for-eve-accessories/

robertwebbe wijzigde deze reactie 21-09-2017 11:08 (10%)

• vdpoorten
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13-09 14:03
De Hue motion zal vanaf oktober ook homekit compatitable worden.
Grote kans dat de lichtsterkte en temperatuur dan ook beschikbaar komen.

• paQ
quote:
Serena schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:11:
[...]

Bedankt voor de tip. Vond hem altijd veel te duur. Nu toch maar aangeschaft. Moet alleen nog even de meerwaarde ontdekken…
had hem ook al vaak gezien. 17 piek, en goeie reviews. Kon maar niet ontdekken waar dat nou in zat.

Grootste voordeel zit toch wel in het overzicht op een ipad.
Bediening via de iPhone is trouwens ook wel grappig. Als je een service inhoud, kun je hem slepen (AAN/UIT, of dimmer. (werkt niet op ipad)
Als je een scene wilt toevoegen aan een automation ipv een losse action, dan moet je die knop ingedrukt houden voor een pop-up keuze. (loopt vast op de ipad bij mij overigens, heb ik al gemeld aan de maker)

eve heeft trouwens een update in de appstore gezet. Ik zie precies geen verschil alleen...

edit 2:
oh. de deursensors geven nu aan hoe lang ze open zijn geweest in het overzicht.

paQ wijzigde deze reactie 23-09-2017 12:30 (11%)

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:07
quote:
paQ schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:24:
[...]

Vooralsnog is de fibaro de enige die op zowel temperatuur, beweging en lichtsterkte meet. Ik ga er even gemakshalve van uit dat alle drie dan ook als trigger bruikbaar zijn. 70 euro :|

Ben benieuwd wanneer de hue accessoires homekit compatible worden. Er zijn hier volgens mij zat mensen met een hue motion, dan weten we iets :)
De Hue motion sensor meet temperatuur, aanwezigheid en lichtsterkte.
Of/hoe dat straks in HomeKit beschikbaar wordt is afwachten, maar de waarden zijn nu al uitleesbaar, in ieder geval via de REST interface van de bridge.
Zie dit tweakblog.

Wally2002 wijzigde deze reactie 24-09-2017 14:18 (21%)

• paQ
Ja, maar wel verkrijgbaar. Bij kickstarter kunnen we weer tot oktember 2019 wachten

• vdpoorten
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13-09 14:03
Er is nu een update beschikbaar van de Hue app voor ios 11 met homekit ondersteuning voor de Hue Tap, Hue Dimmerswitch en Hue motionsensor.

• paQ
Gisteren nog eens een tijdje aan de gang gegaan met mijn schoonmoeder's 5s. Het maakt woning niet uit waar het ding zich bevindt; hij is gewoon altijd 'present' zo lijkt het.
De test met de bewegingsmelder nog eens uitgevoerd, en ongeacht welke voorwaarde je daar hangt aan de berichtgeving, hij bericht _altijd_ ... en dat klopt natuurlijk niet.

Ik ben na 20 min chatten met Apple over de aanwezigheidsperikelen bij een iPhone 5s, gebeld door een 'senior nogwattes' van Apple.
We hebben een goed half uur met elkaar gesproken en het lijkt er nu toch op dat er in iOS11 een bug zit waardoor een iPhone 5s genegeerd wordt in automatiseringen, maar dus wel negatieve invloed hebben op alle automatiseringen waarin andere toestellen wel gewoon werken... Ik heb op verzoek nog wat informatie gemaild naar hem, en wat schermopnames van de zaken waar het mis lijkt te gaan.

Ze gaan het doorzetten naar de softwareafdeling, en waarschijnlijk (en hopelijk) volgt er dan een software update van iOS11 waarin dit is verholpen.

Vooralsnog prima contact zo, kan Samsung nog wat van leren :+
Nu fingers crossed dat het ook echt opgelost wordt.
quote:
paQ schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:34:

de trigger, ANY CHANGE, is uit eve
de conditie aangemaakt in home smart
de conditie aangepast in hesperus
home smart heeft een update gekregen. Er zijn wat bugs uitgehaald, EN!
"ANY CHANGE" is nu te selecteren in de app. Scheelt weer gedoe in de eve app. :*)

paQ wijzigde deze reactie 15-10-2017 11:26 (39%)

• paQ
quote:
iAmRenzo schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:45:
[...]

Klopt. Sorry. Nu doet hij het, toen ik ze op de iPhone inprogrammeerde. Op de iPad blijf ik volgens mij last houden van de home hub problemen (Apple TV is de homehub).

Ik zag wel weer een nieuw probleem, je kunt in de (third party) home app niet kiezen voor een bestaande scene, je moet kiezen tussen helderheid, tint en verzadiging. Dat is al weer een enorm gepuzzel.
Weet iemand (voor de Ambiance White) wat de warmste waarden zijn met het minste licht? Ik merk dat ik 1% nog best licht vind 's nachts.
jawel, "Add Actions" ingedrukt houden.

• paQ
quote:
iAmRenzo schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:06:
[...]

Heeft ie wel een e-mailadres. Meer dan z'n Twitter account kan ik niet vinden.
staat in de app ;)
home @ hochgatterer.me

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

quote:
ZiSE schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:36:
[...]

Geen eigen ervaring maar https://www.npmjs.com/package/homebridge-smarthome wordt actief ontwikkeld zo te zien. Ik zou de gok wel aandurven (ik zat te kijken naar de Elgato door sensor maar voor de 6,5 euro zal ik die xiaomi eens proberen,
Zojuist maar de gok genomen;

1x Original Xiaomi Smart Home Aqara Human Body Sensor
3x Xiaomi Aqara Window Door Sensor
2x Xiaomi Aqara Temperature Humidity Sensor
1x Original Xiaomi Mi Smart WiFi Remote Control Multi-functional Gateway
gokje van 70 euro, maar die Elgato sensoren kosten dat bijna per stuk, mocht niet met homebridge werken, werkt het wel standalone (alhoewel ik in het Domoticz topic ook veel gelezen hebt over dit merk)

Nu eventjes wachten totdat het allemaal binnen is, een EU converter aanschaffen en zal ik eens gaan prutsen met Homebridge en mocht het allemaal bevallen, er valt nog een hoop uit te breiden :)

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 00:12
quote:
ThaNetRunner schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:55:
[...]

Zojuist maar de gok genomen;

1x Original Xiaomi Smart Home Aqara Human Body Sensor
3x Xiaomi Aqara Window Door Sensor
2x Xiaomi Aqara Temperature Humidity Sensor
1x Original Xiaomi Mi Smart WiFi Remote Control Multi-functional Gateway
gokje van 70 euro, maar die Elgato sensoren kosten dat bijna per stuk, mocht niet met homebridge werken, werkt het wel standalone (alhoewel ik in het Domoticz topic ook veel gelezen hebt over dit merk)

Nu eventjes wachten totdat het allemaal binnen is, een EU converter aanschaffen en zal ik eens gaan prutsen met Homebridge en mocht het allemaal bevallen, er valt nog een hoop uit te breiden :)
Succes ;) Ik dacht bestel ff zo'n deur sensor maar je hebt in alle gevallen volgens mij wel dus die gateway nodig. Ik wacht ff op jouw feedback en zal ondertussen eens kijken wat er nog meer aan sensors wordt aangeboden waar ik wat mee kan.

• ZiSE
quote:
Rgerr schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:24:
[...]

Voor de duidelijkheid, als je dus een Raspberry pi met Homebridge installeert, kun je dus ook de Xiaomi dingen werkend in HomeKit krijgen?

Zit nu te kijken om een Raspberry Pi te kopen, nog tips/tricks?
Yup dat zou moeten werken. Ik heb het zelf niet maar gezien dat er een actieve plug-in is voor Homebridge zal het werken. @ThaNetRunner gaat het ons bevestigen over een aantal weken ;)
Ik heb Homebridge op een Synology draaien dus met Pi tips kan ik je niet helpen.

ZiSE wijzigde deze reactie 24-10-2017 15:04 (7%)

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

quote:
ZiSE schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:03:
[...]

Yup dat zou moeten werken. Ik heb het zelf niet maar gezien dat er een actieve plug-in is voor Homebridge zal het werken. @ThaNetRunner gaat het ons bevestigen over een aantal weken ;)
Ik heb Homebridge op een Synology draaien dus met Pi tips kan ik je niet helpen.
Stap 1 was Tradfri toevoegen via Homebridge en dat is gelukt, uiteindelijk zeggen ze dat het ook direct met homekit werkt, maar dit is net zo goed.

Eigenlijk niet meer als het volgens van deze stappen:
https://www.npmjs.com/package/homebridge-tradfri-plugin

Zodra geïnstalleerd komen ze in Home op de locatie waar de Homebridge hangt en kan je ze daarna naar de juiste ruimte toesturen.

Tradfri bridge a 32 euro, 6x 7 euro GU10 en 10 euro dimmer en je hebt goedkoop een homekit setje, want wie wil er nou lampen van 35 euro in de wc hangen? :)

Xiaomi setje is vandaag op de post gegaan, dus als de duif wind mee heeft zal het spoedig binnen zijn.

• paQ
Crosspost uit TRADFRI topic.
Ik heb 6 GU10 lampjes van IKEA in home gezet:

Nou... 6 spotjes “werkend”.
Tussen “ want ik moet bekennen dat ik het een behoorlijk speelgoedsysteempje vind.
De eerste gateway is al retour na 1 dag want de kabel was stuk na 4 keer unpluggen.
De installatie procedure, dat je voor elk lampje op een stoel moet klimmen en een knop 10 sec moet inhouden met de dimmer tegen de lamp aan :’). Man man man man man :F

De dimmer zelf... ik denk als ik die niet een keer terugbreng dat ik er binnen twee weken met de auto overheen rijd.

Hoe dan ook, een spot(Ha!)goedkope poging tot HomeKit gu10 spotjes in de keuken.
Maar zelfs in home blijft het een zo-zo systeem. Het dimmen gaat in stapjes en zelden reageren alle lampen in 1 groep gelijktijdig :?

Men mag dan wel zo schermen met dat het DE hue concurrent is, maar het is nog niet half zo goed als hue...

Ik heb uiteindelijk maar een Hue dimmerswitch ingesteld op een helderheid per knop.

Ik kijk het zo even een weekje of wat aan, maar het valt me vooralsnog berhoorlijk tegen.

• robertwebbe
@Underworld Bij mij schiet die ook flink uit bij het branden van kaarsen en wierook. Tijdens het koken of als er visite is gaat die ook omhoog.

Ik heb gemerkt dat je de luchtkwaliteit ook positief kan beïnvloeden met planten. Google hier maar eens op, NASA is hier al een jaar of 30 mee bezig.

• paQ
Je kan een scène in hue maken. Kleuren temperaturen van alles dat je in die scène wil.
Die activeren, dan naar de HomeKit app gaan en van die settings (hue scène is actief) een HomeKit scène maken.
Dat moet volgens mij doen wat je vraagt.

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14:26
quote:
paQ schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:18:
Je kan een scène in hue maken. Kleuren temperaturen van alles dat je in die scène wil.
Die activeren, dan naar de HomeKit app gaan en van die settings (hue scène is actief) een HomeKit scène maken.
Dat moet volgens mij doen wat je vraagt.
Yes, dat doet het inderdaad, super! Jammer dat scenes maken in Home app niet lekker werkt maar dit is een prima alternatief.

• Underworld
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:34

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik heb zelf geen deursensoren maar met eve room hetzelfde en met mijn hue sensoren/lampen overigens ook vaak dat ze op bijwerken staan. Erg irritant, hoop dat Apple dit een keer fixt.
De apps werken bij mij nog altijd het beste bij het besturen van mijn domotica in huis.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Serena
quote:
Serena schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 07:14:
Sinds de update naar 11.2 beta blijven mijn Elgato deursensoren op bijwerken staan. Met 3D touch wordt dan wel de goede status weergegeven.
Meer mensen last van?
In de Eve app staat overigens alles goed.
Met 11.2 bèta 3 is het probleem weer opgelost!!!
Vandaag bij ibood 2 x Elgato Eve Energy voor 39,95 + 5,95 euro. Geen verkeerde prijs lijkt me. Normaal gesproken heb je 1 plug voor 46 euro. Nu twee stuks.

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

quote:
meesje schreef op zondag 19 november 2017 @ 08:30:
Vandaag bij ibood 2 x Elgato Eve Energy voor 39,95 + 5,95 euro. Geen verkeerde prijs lijkt me. Normaal gesproken heb je 1 plug voor 46 euro. Nu twee stuks.
En bedankt :-) weer geld uitgegeven.

(Kwam mooi uit, iets met kerstboom? En kerstdorp)

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23:25
Helaas al te laat.. mag ook in de krant dat ibood eens een echt goede aanbieding had :+

iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-8100

• Rgerr
quote:
meesje schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:46:
[...]

Verdorie zeg.... ik ben zelf ook te laat. Vanochtend gespot en hier gemeld, maar dacht vanmiddag wel een bestelling te kunnen doen. Helaas.

Nu kijk ik naar de Koogeek plugs. Deze zijn voor ongeveer 25/26 via ali te bestellen. In tegenstelling tot Elgato werkt deze via wifi ipv bluetooth.

Wat zijn jullie ervaringen met de Koogeek plugs? Hebben jullie een vergelijk kunnen maken met de Elgato Eve Energy? Is de reactietijd via wifi (koogeek) sneller dan via bluetooth (elgato)? Hoe is het bereik van de Koogeek?
De Elgato plugs heb ik niet, ben bewust voor de Koogeek gevallen gegaan met wifi dus. Erg positieve ervaringen mee, heb er zo'n 9 door het hele huis zitten. Plus nog een stuk of 6 e27 lampen plugs, en die reageren allemaal net zo snel als mijn Tado thermostaat reageert: snel.

Het bereik van de Koogeek plugs gaat zo ver als je wifi gaat, heb je prut wifi boven, zal de plug ook minder snel reageren. Maar een paar accesspoints maken al gauw verschil.
Voor degene die nog Elgato spullen zoekt (@Serena Nog een paar pluggen extra? ;-) ):
bij Elgato.com krijg je 25% korting. Er komen nog wel verzendkosten van 6,90 euro bij.
De Elgato Eve Motion en Eve Door&Window hebben een firmware update gekregen:
https://blog.elgato.com/firmware-update-for-eve-motion/
https://blog.elgato.com/firmware-update-for-eve-door-window/

Ik heb deze apparaten zelf niet, maar volgens mij is nu de reactiesnelheid enorm toegenomen. Ik had ooit een Eve Motion, maar de reactiesnelheid was toen bedroevend (heb het product weer binnen 14 dagen geretourneerd).

Ook een update voor de Eve Light Switch, maar volgens mij wordt die niet verkocht in NL (of EU zelfs?).

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11-09 17:12
Ik heb toch gemerkt dat een Apple TV beter werkt als een Home Hub dan een iPad. Waar ik met de iPad veel gezeur en bijwerkende/ niet meer aanwezige lampen had. Terwijl de iPad keurig verbinding had en altijd aan de laders lag. Werkt alles perfect na het instellen van de Apple TV als hub.

Ik ben nu bezig om Xiaomi onderdelen in Homekit te krijgen via Homebridge (nog even wachten tot het spul binnen is). Dit schijnt goed te werken en is heel goed te betalen.

Macbook Pro 15" i7 512Gb Nvidia 750M | iPad Air 2 128Gb | iPhone X 256Gb | Apple Watch Series 4 | ESXI 6.5 Server |

• paQ
quote:
meesje schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 18:31:
De Elgato Eve Motion en Eve Door&Window hebben een firmware update gekregen:
https://blog.elgato.com/firmware-update-for-eve-motion/
https://blog.elgato.com/firmware-update-for-eve-door-window/

Ik heb deze apparaten zelf niet, maar volgens mij is nu de reactiesnelheid enorm toegenomen. Ik had ooit een Eve Motion, maar de reactiesnelheid was toen bedroevend (heb het product weer binnen 14 dagen geretourneerd).

Ook een update voor de Eve Light Switch, maar volgens mij wordt die niet verkocht in NL (of EU zelfs?).
Ik heb beide door sensors geüpdatet... Ik merk (in Homekit) geen verschil.

edit:
herstel
De tijdswinst zit hem in een automatisering die een trigger opvolgt.
Zo heb ik een van de door sensors die een afzuiginstallatie start en stopt zodra van contact en andersom.
Die reageerde voorheen tussen de 2-5 sec, nu is dat <2 sec.

paQ wijzigde deze reactie 25-11-2017 13:58 (15%)

• paQ
quote:
iAmRenzo schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:40:
[...]

Nee, enkel op beweging, en wel als volgt:

Als [beweging] en
[tussen 21:00 - 7:00] gedimd
[tussen 21:00 - 7:00] en [woonkamer = aan] = fel
[tussen 21:00 - 7:00] en [slaapkamer = aan] = fel
[tussen 7:00 - 21:00] = fel

De time-out is 2 minuten maar ik had het logisch gevonden als die time-out opnieuw ging tellen als er nieuwe beweging is. Dat is als je Hue.app de sensoren laat managen wél zo.

Ik heb geen manier gevonden om het simpeler te doen. Ik heb 4 sensoren, dus dat zijn 16 regels.
Ik heb op kantoor een controller over van een aurora, en die laat ik fungeren als controle-controller :+
Als in: deur open, controle-controller aan voor 1 min.
Dan een regel: gaat de controle-controller uit, EN de deur is ook nog open, dan verwarming uit.

Nu moet mijn raspberry nog binnenkomen (takkepost :( ) maar mocht je die hebben; ik zag een mogelijkheid tot het toevoegen van nep-lampen. Wellicht kun je het daarmee oplossen?

edit:
Of
je houdt de beweging als trigger maar in plaats van een timer, laat je het aantal lux de scene bepalen.

edit 2:
dit dus

en voor de nacht gebruik ik dan onderstaand.
De voorwaarde hier (supersimpel) is dat de hoofdverlichting ook echt uit is, anders niet uitvoeren.
Het verlicht het looppad vanaf de trap tot aan de koelkast O-)

paQ wijzigde deze reactie 27-11-2017 16:03 (17%)

• paQ
quote:
mattdice schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:25:
Ik heb een vraag over de automatiseringen binnen de Woning app. Ik heb een automatisering ingesteld die mijn lampen 30 min voor zonsondergang activeert als er iemand arriveert. Wordt deze automatisering dan ook geactiveerd wanneer er al iemand thuis is voor de zonsondergang? Dit laatste lijkt namelijk niet te werken.
dat klinkt alsof beide een trigger zijn en geen conditie.

Wat je ws wilt instellen is:
[30 min voor zonsondergang] EN [iemand is thuis] = de lampen aan

de eerste is hier de trigger (wanneer wil je dat er actie komt)
de tweede de conditie (er moet altijd aan ALLE condities worden voldaan)

Ben je nog niet thuis, maar het is wel al later dan 30 min na zonsondergang, dan maak je een tweede regel:
[de eerste persoon arriveert] EN [zonsondergang - 30 min] = de lampen aan
quote:
Het lijkt erop dat er in de woning app een verschil is tussen arriveren en al thuis zijn, klopt dat?
yep, gelukkig wel :). HET grote ding in iOS11
jij kan thuis zijn
jij kan arriveren/weggaan
iemand anders dan jij kan al thuis zijn
iemand anders dan jij kan arriveren/weggaan
quote:
Daarnaast vroeg ik me af of het ook mogelijk is om een groep lampen alsnog makkelijk los van elkaar te kunnen bedienen. De lampen verschijnen nu namelijk als 1 groep in het overzicht van woning.
Je kan naar de groep toe door de tegel ingedrukt te houden > detail > accessoires
Daar kun je inhoud van een groep separaat bedienen, maar als je dat wil kun je ze beter niet groeperen.
quote:
Underworld schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:46:
Heeft er wellicht iemand al ervaring met de Fibaro slimme radiator knoppen?
https://www.fibaro.com/en/products/the-heat-controller/
Volgens mij zijn ze vrij nieuw. Ben benieuwd of er nog snelheidsverschil of verschil in mogelijkheden in zit met Elgato en Tado.

alternatieven:
https://www.tado.com/nl/p...it-slimme-radiatorknoppen
https://www.elgato.com/en/eve/eve-thermo
die fibaro homekit knoppen zijn er nog niet zover ik weet.

Vergeet als alternatief vooral Netatmo niet.
Die hebben veruit de mooiste kranen met elegante bediening.
Ik heb zelf ervaring met de eve thermo, maar die kampten al bijna een jaar met software issues. Geen idee overigens of dat in de tweede versie is opgelost.
De Tado knoppen van mijn buurman zijn ook al weer vrij vlot retour gegaan. Vrij flimsy bediening vond ik zelf overigens.
Het voordeel van Elgato is wel dat het echt homekit compatible is, in de zin van dat je ook geen bridge nodig hebt.
Voordeel van de tado en netatmo kranen is dat ze naadloos opgaan in een thermostaatopstelling.

paQ wijzigde deze reactie 28-11-2017 19:18 (25%)

• mattdice
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20-08-2018
quote:
paQ schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 19:09:
[...]

dat klinkt alsof beide een trigger zijn en geen conditie.

Wat je ws wilt instellen is:
[30 min voor zonsondergang] EN [iemand is thuis] = de lampen aan

de eerste is hier de trigger (wanneer wil je dat er actie komt)
de tweede de conditie (er moet altijd aan ALLE condities worden voldaan)

Ben je nog niet thuis, maar het is wel al later dan 30 min na zonsondergang, dan maak je een tweede regel:
[de eerste persoon arriveert] EN [zonsondergang - 30 min] = de lampen aan

[...]

yep, gelukkig wel :). HET grote ding in iOS11
jij kan thuis zijn
jij kan arriveren/weggaan
iemand anders dan jij kan al thuis zijn
iemand anders dan jij kan arriveren/weggaan

[...]

Je kan naar de groep toe door de tegel ingedrukt te houden > detail > accessoires
Daar kun je inhoud van een groep separaat bedienen, maar als je dat wil kun je ze beter niet groeperen.
Super bedankt voor je antwoorden, het is nu helemaal helder! :*)

• paQ
En ineens is er een vette concurrent voor de hue lightstrip plus :o

https://www.amazon.de/Koo...3&creativeASIN=B077Q9FHBM

• Rgerr
quote:
DaveD1109 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 05:53:
[...]

Zo vet! Bedankt man! Heb er gelijk 1 besteld voor onder de tv kast. :P
https://nl.aliexpress.com...meKit-16/32843274153.html

Ook hier verkrijgbaar! Met huidige koers afgerond zo'n €28,28.

Rgerr wijzigde deze reactie 29-11-2017 07:42 (5%)

• paQ
Dat ligt een beetje aan je stookbron.
Als je thermostaat ‘zegt’ dat de ketel aan moet, maar je neemt niks af, dan sta je onnodig energie te verbruiken.
Heb je stadswarmte, dan maakt het niet zoveel uit; je radiatorkranen dienen dan als regelklep.
quote:
Rgerr schreef op zondag 3 december 2017 @ 07:37:
[...]

Als je je simpele radio aansluit op een HomeKit plug, kun je die alleen aan en uitzetten, wil je ook zenders veranderen en volume harder en zachter zetten via HomeKit, zul je moeten wachten tot er zulke volledig HomeKit geïntegreerde apparaten beschikbaar komen. En of dat het geval is, weet (bijna) niemand.
https://www.invoxia.com/eu/en/smart-speaker/triby
:) (webradio, maar toch!)

paQ wijzigde deze reactie 03-12-2017 09:13 (49%)

• paQ
quote:
Rgerr schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:30:
[...]

Waar vind je al die dingen toch? Op de HomeKit website van Apple staat lang niet alles, lijkt het!
Homekitty.world is een redelijk goede bron.
Alhoewel er niet alles op staat, of pas vrij laat.
Ook die site ias afhankelijk van wat mensen vinden.

Vandaag weer een paar Elgato Eve (HomeKit compatible) producten in de aanbieding bij iBood.
http://www.ibood.com/elec...les/31699/2779/leef-slim/

Elgato Eve Weather voor 24,95 euro
Elgato Eve Room voor 44,95 euro
Elgato Eve Thermo (model 2015) voor 44,95 euro
Elgato Eve Motion voor 21,95 euro
Ik heb een probleem met mijn beide Elgato Eve Energy pluggen. Deze heb ik een tijdje niet gebruikt. Destijds verwijderd uit HomeKit. Echter nu lukt het me niet meer om deze toe te voegen aan HK. Zowel via de Eve app wordt de Energy niet gevonden, als via de Woning app (direct de HK code scannen).

Het enige dat ik recentelijk veranderd heb (behalve dan de reguliere updates van iOS en updates van de Eve app) is dat ik nu een Apple TV 4K heb ingesteld als homekit hub (voorheen mijn ipad als hub). Mijn Hue lampen, Eve Room en Eve Weather worden wel herkend (deze heb ik ook nooit verwijderd).

Ik heb gezocht op hoe de Energy te resetten. Dat doe je eenvoudig door de plug uit het stopcontact te halen en er weer in te stoppen. Ik zie ook even kort het lampje rood knipperen. Daarna wordt ie groen als ik ‘m aan zet. Dus een reset heeft niet geholpen. Of doe ik de reset verkeerd?

Hebben jullie nog advies wat ik nog kan uitproberen? Zijn de pluggen nu opeens (kan ik me niet voorstellen) beide overleden? Destijds heb ik onder garantie wel een nieuwe Eve Room gekregen; deze was kennelijk overleden doordat de batterijen al een lange tijd leeg waren.
@robertwebbe @paQ @Serena Ik noem jullie nog even specifiek. Als ik me niet vergis, maken jullie ook gebruik van Eve apparatuur.

Edit: Sorry dat ik jullie hiermee heb lastig gevallen. Een gevalletje van ‘of je pakt de handleiding er bij’.... 8)7
In de handleiding staat namelijk dat je een reset kunt doen door het knopje op de Energy 10 sec. ingedrukt te houden. Nu kan ik ze wel probleemloos toevoegen. Wellicht dat ik niet goed op de support pagina heb gezocht, maar de 10 sec. reset heb ik niet terug kunnen vinden. Niet om mijn fout goed te praten hoor... ;)

meesje wijzigde deze reactie 04-12-2017 20:56 (14%)

• paQ
Is het niet ondertussen handig eens een separaat homebridge topic aan te maken?
Ben er nu een paar dagen mee aan het stoeien en er zitten echt wel geinige dingen tussen.
Complex is het hier en daar echter wel :/

• ZiSE
quote:
meesje schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:31:
Ik overweeg om een Hue Motion aan te schaffen. Hebben jullie ervaring met deze sensor i.c.m. HomeKit?

Mijn Hue Tap werkt namelijk met HK veel minder fijn (reageert soms helemaal niet op de knoppen) dan zonder HK. Ik ben bang dat de Motion sensor wellicht ook minder goed met HK werkt.
Ik heb beiden (een tap en een motion sensor) en ze werken eigenlijk prima. Bij de tap kan het even duren voordat een en andere gesynct is naar Homekit maar zodra dat gebeurd is werkt die bij mij perfect. Mbt de motion sensor die heb ik ook in gebruik via Homekit (lamp aan bij beweging en uit na 5 minuten) en dat werkt ook prima alleen zo af en toe werkt die 5 minuten trigger niet en blijft de lamp aan. Ik durft niet te zeggen hoe vaak exact maar het is de afgelopen maanden enkele keren gebeurd. Geen ramp maar ik geef het mee ;)

• ZiSE
quote:
meesje schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:19:
[...]

Een enkele hapering vind ik ook niet erg. Maar i.c.m. mijn iPad als hub reageerden de button van de tap maar voor 50%. Aangezien jij een Apple TV gebruikt als hub, heb ik goede hoop. Vandaag/morgen maar eens testen.
Give it a go ;)
De Hue tab en dimmer werken zonder problemen, en die zijn hier dagelijks in gebruik. Ik schakel met de tab een combi van licht en radio. Die dan weer uitgaan als iedereen de deur uit is!
quote:
Spam schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:05:
[...]

Zijn er nog goedkopere stekkers te vinden? Ik vind 50 euro per stekker vrij fors?
Koogeek heeft een stekker welke werkt via Wifi. Nu iets meer dan 20 euro.
https://www.tomtop.com/p-p1eu.html

• paQ
quote:
meesje schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:29:

@paQ Goed idee om een apart homebridge (of soortgelijke oplossingen) te maken. Wanneer begin je? ;) Het lijkt me eerlijk gezegd om een goede topic start te maken.
paQ in "Homebridge topic"

Ben er maar eens aan begonnen. :+

quote:
paQ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:28:
Beide opties zijn gewoon fysieke schakelaars, die OOK draadloos bediend kunnen worden. Zo moet je het maar bekijken. Persoonlijk denk ik dat wanner je gaat dimmen je beter naar een product als die van Lightwave kunt kijken. Het moet alleen je smaak maar zijn....

[...]

Als je het over de duivel hebt :(
De door coolblue omgeruilde Elgato energy plug begint nu ook weer te bokken. Hij reageert wel netjes aan/uit, maar het relais zelf schakelt niet. Gewoon in, ongeacht de status...

Dat is nu intussen al het 5e Elgato product waar ik gedoe mee heb. Ik zal er eens een paar van geekook bestellen, kijken hoe dat wil...
Mijn twee Eve Energy doen het nog steeds. Fingers crossed...
Echter de Eve Room is destijds wel overleden en door Coolblue omgewisseld. De batterijen waren al een tijdje leeg, echter met nieuwe batterijen kreeg ik geen enkele connectie meer.

Maak er trouwens maar 'Koogeek' van..... een beetje lastig zoeken anders. ;-)

• Rgerr
quote:
Helox-in-a-box schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:14:
[...]

Bedankt voor het delen! LIFX panels zijn nu wel erg interessant (140 ipv 279 euro)
Moet je er wel twee willen aanschaffen. :+ Of iemand vinden die wil delen.

• paQ
quote:
jeroen11 schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:56:
Op Digitaltrends staat een handig overzicht van HomeKit compatible devices, meest uitgebreide die ik tot nu toe gezien heb.
https://homekitty.world

quote:
Rgerr schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:12:
Zojuist mijn sh*tload aan Xiaomi sensoren geïnstalleerd, wat overigens erg eenvoudig was. Zelfs in het Chinees. Enige jammere (wat ik tot nog toe heb gevonden) is dat automatiseringen aanmaken niet mogelijk is in de Woning app, zoals als deur X opent, dan actie Y. Ook geprobeerd in Koogeek app, daar lukte het dan weer wel!

Leuk speelgoed voor een kleine 9 euro per deursensor en temperatuur/luchtvochtigheid sensor! Batterijduur zou een jaar moeten zijn, mocht dat nou drastisch korter zijn laat ik dat nog even weten.
Werkt dat Xiaomi spul nu direct met HomeKit of indirect? Indien dat laatste, kun je dan deze opmerkingen niet beter plaatsen in het homebridge topic van @paQ ? Zo voorkomen we veel vervuiling in dit topic. Indien het wel direct werkt, heb ik natuurlijk niks gezegd. ;)

• Rgerr
quote:
meesje schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:29:
[...]

Werkt dat Xiaomi spul nu direct met HomeKit of indirect? Indien dat laatste, kun je dan deze opmerkingen niet beter plaatsen in het homebridge topic van @paQ ? Zo voorkomen we veel vervuiling in dit topic. Indien het wel direct werkt, heb ik natuurlijk niks gezegd. ;)
Heb je een punt, het werkt met Homebridge als hub. Zal het pasten in Homebridge topic! :)
quote:
Rgerr schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:24:
[...]

iPad fungeert niet als hub, Apple tv ingelogd op zelfde account als iPhone/iPad, two factor auth staat aan en Bluetooth reeds uit op iPad. Verschil kan zitten in Bluetooth 4/5 verhaal, maar ben toch verbaasd over het bereik momenteel... Het werkt nu hoor, maar gegevens worden vrij traag uitgelezen in vergelijking met andere sensoren die wel 10-15 verder op staan.
Wellicht kan @robertwebbe nog iets voor je betekenen. Hij heeft een review geschreven over de Eve Weather, waarin hij aangeeft een Apple TV 4 aan te gaan schaffen wanneer deze beschikbaar is. Ik ben benieuwd of hij dezelfde ervaringen heeft over het bereik.

meesje wijzigde deze reactie 16-12-2017 17:45 (3%)

Pagina: 1 2 3 ... 7

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True