Rgerr schreef op zondag 25 februari 2018 @ 09:10:
BRUNT blind Engines ondersteunen nog GEEN HomeKit. Ook geen open API voor Homebridge plug-ins. Maar daar ‘zijn ze mee bezig’. De Engines zelf zijn wel vrij lomp, ik heb ze boven in het raam achter de rolgordijnen geplaatst, met de kabels via de plinten weggewerkt.
Alexa wordt momenteel wel ondersteund.
Verder werken de blind Engines via een server, en dus niet lokaal. Wat ik best gek vind, want als de server in Korea uitvalt, werken ze dus niet meer. Maar, ook daar ‘zijn ze mee bezig.
Hoe bevallen ze verder? ik lees hier en daar problemen met name over wifi bereik en beroerde support.
Dat laatste hebben ze tot nu toe allemaal wel lijkt het...
Nog steeds niets werkends in de domoticz of homebridge sferen?
Hoe langer je googlet, hoe duidelijker het wordt dat er nog steeds niet veel soeps is te krijgen dat ook echt functioneert zoals het ooit beloofd is. BEHALVE SOMA dan. Die leveren wel wat ze beloofd hebben, met alexa en homekit ondersteuning.
Ik heb het geklooi met de Teptron BT versie eigenlijk ook wel een beetje opgegeven.
Heb er nog twee nieuw in de doos zitten die gaan maar marktplaats op denk ik, en dan maar even in de buidel tasten voor SOMA motortjes denk ik.
Via een complexe manier krijg ik ze wel soort van aan de praat iop een pi, met commando regels. Die regels zijn ook wel weer te koppelen aan een knop in OpenHAB bijv, maar dat zijn allemaal preset standen. Dat is een enorm gedoe kwa bediening. Je kan op die wijze nooit eens zeggen: "He siri, rolgordijnen 40%"
Verder zijn alle lopende kickstarter projecten inmiddels 2- en 3-jarenplannen geworden, met grote pozen van geen ontwikkeling, uitstel, nog eens uitstel, inperken van functionaliteitn enz enz.
[
Voor 36% gewijzigd door
paQ op 11-03-2018 12:12
]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.