Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-08-2020
ronaldvs schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:37:
[...]

Heb hem ook net binnen. Zelfde probleem met de nuldraad. Ga eens kijken hoe ik die op de juiste plek kan krijgen.
Ik heb hem pas vandaag besteld op Ali express, ik had helemaal gemist dat ie op de markt te krijgen was.

Ook hier geen nul-draad bij de schakelaar. Ik ga het volgende doen: nul draad vanaf m'n plafond contactdoos door zelfde goot trekken naar m'n schakelaar. Hopelijk is er genoeg ruimte in de kabelgoot.

Ik vind het wel jammer dat de kleur van de koogeek switch zo geel-achtig ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 09:23
Jasper-NL schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:47:
[...]
Ik vind het wel jammer dat de kleur van de koogeek switch zo geel-achtig ik.
Schuurpapiertje korrel 220, primer en spuitbusje verf in de gewenste kleur een idee? Ik ga hem namelijk wel zodanig bewerken dat ie in mijn interieur past. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
Rgerr schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:01:
[...]

Schuurpapiertje korrel 220, primer en spuitbusje verf in de gewenste kleur een idee? Ik ga hem namelijk wel zodanig bewerken dat ie in mijn interieur past. :)
Zo'n doe-het-zelf'er ben ik helaas niet. Ik hoop gewoon dat de 'knop' past binnen het bestaande Jung frame (is namelijk onderdeel van een rijtje van drie....). Wishful thinking ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Jasper-NL schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:17:
[...]

Zo'n doe-het-zelf'er ben ik helaas niet. Ik hoop gewoon dat de 'knop' past binnen het bestaande Jung frame (is namelijk onderdeel van een rijtje van drie....). Wishful thinking ben ik bang.
Heb die van mij reeds binnen, post de binnenafmetingen hier eens, meet ik het morgen na of het zou passen exclusief het Koogeek raamwerkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
Rgerr schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:25:
[...]

Heb die van mij reeds binnen, post de binnenafmetingen hier eens, meet ik het morgen na of het zou passen exclusief het Koogeek raamwerkje.
De binnenafmeting is 55mm.
http://downloads.jung.de/..._sheets/JUNG_AS500_NL.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Die van Koogeek is 70,5mm binnen en 85,5mm buiten, en wil je niet het risico lopen het ding te vernaggelen, zou ik hem ook niet aanpassen qua formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:19
Vandaag roljaloezieën besteld voor de woonkamer. Toch eens gaan verdiepen in dat kleine apparaatje om ze te automatiseren. Heeft iemand hier dat al?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:00:
[...]

Ik heb in het begin ook wel eens zitten klooien met de Hue Tap.
Mijn stappenplan is:
1. Verwijder de Tap via de Hue app
2. Voeg de Tap weer toe via de Hue app
3. Wanneer deze gevonden is, stop met de verdere configuratie (selecteer een linkje van configureren in Woning app of zoiets dergelijks)
4. Open de Woning app en configureer de Tap
Middels bovenstaande weet ik in ieder geval zeker dat er niet nog een beetje/restant configuratie in de Hue app blijft zitten, anders kan dat wellicht conflicteren met de configuratie in de Woning app.
Bij mij staat in de Hue app onder accessoires in oranje aangegeven dat de Tap niet is geconfigureerd.

Thanks, zal het morgen eens proberen!
En? Is het gelukt? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en het stappenplan heeft mij niet verder geholpen.

Als ik een bepaalde knop instel en ik doe "test deze taak" dan werkt het gewoon.
Als ik vervolgens op die knop druk, dan zie ik wel dat die "trigger" aankomt in HomeKit,
maar vervolgens gebeurt er niets. (overigens is dat niet bij elke knop het geval)

[ Voor 39% gewijzigd door coromandel op 24-02-2018 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
coromandel schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 19:41:
[...]

En? Is het gelukt? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en het stappenplan heeft mij niet verder geholpen.

Als ik een bepaalde knop instel en ik doe "test deze taak" dan werkt het gewoon.
Als ik vervolgens op die knop druk, dan zie ik wel dat die "trigger" aankomt in HomeKit,
maar vervolgens gebeurt er niets. (overigens is dat niet bij elke knop het geval)
Mij is het op die manier gelukt, dus toevoegen aan Hue app en vervolgens niet configureren. Daarna acties toewijzen aan de knoppen in Woning app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coromandel schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 19:41:
[...]

Volgens mij iets niet goed gegaan met quoten. In ieder geval heeft de juiste persoon (@Rgerr ) al gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Serena schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:39:
Vandaag roljaloezieën besteld voor de woonkamer. Toch eens gaan verdiepen in dat kleine apparaatje om ze te automatiseren. Heeft iemand hier dat al?
Somfy bedoel je? Volgens dat @paQ die eens geprobeerd heeft... Maar kan het mis hebben, ik heb zelf Blind Engines van BRUNT die (nog) niet werken met HK helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Inmiddels is ‘t met een andere Hue Tap wel gelukt. Vreemd... want ik heb hetzelfde trucje gedaan.
Overigens werkt de Tap (die problemen geeft) wel goed als ik ‘t vanaf de Hue App configureer.

Zijn er verschillende modellen van de Hue Tap (of moet ik hiervoor naar ‘t Hue topic)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Rgerr schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 21:09:
[...]

Somfy bedoel je? Volgens dat @paQ die eens geprobeerd heeft... Maar kan het mis hebben, ik heb zelf Blind Engines van BRUNT die (nog) niet werken met HK helaas.
Volgens mij heet het Soma.
Ik heb trouwens die pagina van Brunt bekeken, daar staat dat het met Siri zou moeten werken. Ook filmpjes van Alexa te zien. Misschien een update geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Ik begreep vandaag, dat luxaflex powerview per mei homekit-compatible gaat worden.
Weet iemand daar wellicht al meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
boefje79 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 23:23:
Ik begreep vandaag, dat luxaflex powerview per mei homekit-compatible gaat worden.
Weet iemand daar wellicht al meer over?
Enige wat ik zie is eerste helft 2018. Maar kan niet worden geïnstalleerd op bestaande zonwering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Via twitter werd mei teruggekoppeld.

Nu moeten wij ivm een verhuizing toch nieuw, maar ben inderdaad wel benieuwd naar de bestaande oplossingen.

Zonder automatisering kan ik mij wel voorstellen, maar bestaande power motion is nu ook al via homebridge in homekit te krijgen, dus wellicht is die te updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nav de berichten hierboven over Brunt blind engines toch ook maar eens gegoogled.
Op hun website (https://brunt.co/en/be.html) staat dat Amazon Alexa en Google Home vanaf mei 2018 worden ondersteund. Alhoewel wel een afbeelding van een Homepod zichtbaar wordt er nog niks gezegd over Siri/HomeKit.

Ook al kan HomeKit nu softwarematig geïmplementeerd worden in een produkt (geen specifieke chip/hardware weer benodigd) heb ik wel het idee dat Alexa en Google Home eenvoudiger te ondersteunen zijn dan HomeKit. Zelf heb ik sinds kort een Echo Dot (erg leuk speelgoed ;) ), waarvoor je volgens mij vrij eenvoudig een plugin kunt bouwen.

Wel logisch trouwens, maar je hebt voor de blind engines wel een voedig nodig (wordt bijgeleverd). Deze moet natuurlijk ook wel aardig weggewerkt worden. Ik had liever voeding via batterijen gezien, maar die zullen wel snel leeg zijn, de engine moet best flink werk leveren. Ze weten zelf ook wel dat zo’n voedingssnoertje niet fraai is, want bij veel filmpjes/foto’s is deze helemaal niet zichtbaar.

Een beetje offtopic, maar die beer kon me niet los laten. :)
https://www.digitaltrends...clova-smart-speaker-news/
Dat is dus een speaker die Alexa en Google Home ondersteunt.

[ Voor 32% gewijzigd door meesje op 25-02-2018 08:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rgerr
BRUNT blind Engines ondersteunen nog GEEN HomeKit. Ook geen open API voor Homebridge plug-ins. Maar daar ‘zijn ze mee bezig’. De Engines zelf zijn wel vrij lomp, ik heb ze boven in het raam achter de rolgordijnen geplaatst, met de kabels via de plinten weggewerkt.

Alexa wordt momenteel wel ondersteund.

Verder werken de blind Engines via een server, en dus niet lokaal. Wat ik best gek vind, want als de server in Korea uitvalt, werken ze dus niet meer. Maar, ook daar ‘zijn ze mee bezig.

[ Voor 15% gewijzigd door Rgerr op 25-02-2018 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:27:
Een vraagje voor de Elgato Eve Weather eigenaren. Hoe nauwkeurig is bij jullie de luchtvochtigheid meting. Op dit moment geeft ie 69% aan, terwijl de Apple weer app en google beide 55% aangeven. De Elgato hangt aan de schutting net onder een korte overkapping, wel redelijk dicht bij de woning. Ik vind het verschil wel vrij groot.
Niemand die ooit eens de waarden gemeten door de Eve Weather vergeleken heeft met de Apple weer app of google?

Verder een vraagje aan Logi Circle 2 (bedraad) eigenaren: Als je deze camera staand plaatst, kan de camera zodanig neergezet worden dat deze een beetje naar beneden kijkt? Ik zie overal foto's van dat ie naar boven kijken of horizontaal, het lijkt er op dat er minimale ruimte is om iet naar beneden te kijken. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:03
paQ schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:28:
Ik heb vanochtend bij Elgato maar eens twee tickets ingeschoten.
1 over het wederom klevend relais bij een power plug
1 over het leegtrekken van de batterijen in een eve room

Ik heb afgelopen woensdag nieuwe Duracell batterijen geplaatst, vanochtend batterijlading: 89% :|
Uit ervaring weet ik dat ie bij 20% begint te mekkeren, en dan ook binnen enkele dagen uitvalt.
Gisteravond melding dat de batterijen van de room weer leeg zijn.
Dat is dus krap 6 weken. 8)7

De support bij Elgato is ook wel echt erbarmelijk zeg :r

Op dat ticket van de room nooit meer reactie gekregen.
Op het ticket van de energy komt elke 5 - 9 dagen een reactie, die je vervolgens geen steek verder helpt.
Heb je al eens gereset, heb je al eens een ander apparaat, heb je al eens homekit opnieuw geïnstalleerd (dat je het durft voor te stellen).
En dan na 4 weken begint de discussie weer helemaal van voor af aan. :(

Ik dien hem wel weer netjes in bij coolblue. Probleem is dat als je daar een nieuwe krijgt ik denk ik over een maand of 6 - 7 vanaf nu een zelfde soort post erover kan maken.

Overal waar Elgato op staat ga ik voorlopig maar eens mijden als ik nog nieuwe spulletjes nodig heb.
En meteen maar eens kijken welke alternatieven er zijn voor een eve room.

In hoeverre zal een Xiaomi air purifier 'laser' een goede meting maken?
Kan ook niet echt terug vinden of dat ding ook VOC meet. (daar gaat het mij met name om) Dan lijkt een Natatmo home coach de enige andere te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 26-02-2018 09:39 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
meesje schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:38:
[...]

Niemand die ooit eens de waarden gemeten door de Eve Weather vergeleken heeft met de Apple weer app of google?

Verder een vraagje aan Logi Circle 2 (bedraad) eigenaren: Als je deze camera staand plaatst, kan de camera zodanig neergezet worden dat deze een beetje naar beneden kijkt? Ik zie overal foto's van dat ie naar boven kijken of horizontaal, het lijkt er op dat er minimale ruimte is om iet naar beneden te kijken. Klopt dit?
Niet heel veel inderdaad, maar wel een beetje.
De draaibol in de voet is de bottleneck niet eens, maar de cam-body raakt al snel de ondergrond.

Ik heb er zelf geen last van, want ik heb hem op een plankje met de cam-body net over de rand. Hij blijft stabiel staan op de voet en kijkt zo iets naar beneden, wat prima is voor mijn toepassing (babyfoon op twee ledikantjes)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper-NL
boefje79 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:45:
De koogeek-dimmer is binnen hier, maar helaas geen schakelaar in huis met een nuldraad, dus hij blijft even in de doos tot het nieuwe huis.

Anderen hem ook al binnen en eerste bevindingen?
Vorige week de dimmer besteld, vandaag alvast een nul-draad getrokken naar de schakelaar. Nu is het wachten op m'n pakketje uit China. Zal mijn ervaringen posten zodra ik m'n pakketje binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Jasper-NL schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:11:
[...]

Vorige week de dimmer besteld, vandaag alvast een nul-draad getrokken naar de schakelaar. Nu is het wachten op m'n pakketje uit China. Zal mijn ervaringen posten zodra ik m'n pakketje binnen heb.
Let er wel op dat de nuldraad op dezelfde groep zit als waar je de schakelaar op aansluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper-NL
Rgerr schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:24:
[...]
Let er wel op dat de nuldraad op dezelfde groep zit als waar je de schakelaar op aansluit.
Dat heb ik inderdaad. Ik heb het nuldraad / blauwe draad vanuit de plafonddoos getrokken naar de schakelaar-doos aan de muur. Dus i.p.v. twee draden (in mijn geval bruin en zwart) lopen er nu drie draden doorheen. Zo is het dus in principe mogelijk om van bij elke schakelaar een nuldraad te trekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rgerr
Heb de Koogeek dimmer switch binnen en geinstalleerd. Wijkt qua kleur iets af van de rest van mijn schakelmateriaal, maar als je hem netjes afplakt, verder een stukje schuurpapier, een primer en een spuitbusje in de juist kleur ga je een heel eind komen. Installeren is een eitje mits je de juiste bedrading hebt liggen (dus zwart/bruin/blauw).

Materiaal voelt stevig aan, schakelknop lijkt alleen los te zitten maar zit 'ie niet. Je moet wel midden boven/midden/onder drukken (op de pijltjes), in de hoeken drukken doet 'ie niks.

Doet wat 'ie moet doen, aan/uit en dimmen. Volgens mij werkt het dimmen alleen niet op de schakelaar zelf, maar alleen in de app. Ik heb het althans niet voor elkaar gekregen op de schakelaar.

Heb er nog één op bestelling staan, maar dan een dubbele schakelaar zonder dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
Rgerr schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:26:
Doet wat 'ie moet doen, aan/uit en dimmen. Volgens mij werkt het dimmen alleen niet op de schakelaar zelf, maar alleen in de app. Ik heb het althans niet voor elkaar gekregen op de schakelaar.
Thanks,

Dat lijkt me wel erg vreemd, waarom zouden er anders knopjes naar boven en onder zitten?

Heb je ook foto's van het resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
En ben ook wel benieuwd naar de (dim)-samenwerking met siri/homekit (dus zonder de app)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Jasper-NL schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:11:
[...]

Thanks,

Dat lijkt me wel erg vreemd, waarom zouden er anders knopjes naar boven en onder zitten?

Heb je ook foto's van het resultaat?
Opnieuw geprobeerd, van volledig uit (0%) naar boven werkt niet via de knoppen. Wel van aan (>0%) naar boven en naar beneden. Heb de aanname gemaakt dat ‘ie niet deed door alleen van 0% naar boven te testen, niet andersom.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/nzg42c.jpg

Huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02:18
Ik ben helemaal nieuw in de wereld van HomeKit. Vandaag mijn eerste KooGeek smart power socket mogen ontvangen en installeren! Het werk super simpel en is leuk om mee te spelen. Zijn er aanraders die jullie hebben op het gebied van HomeKit? Zoals toffe accessoires etc.

Zat ook te kijken naar de KooGeek dimmer, weet alleen niet of die geschikt is voor mijn lampen, maak nu gewoon gebruik van een druk en draaiknop om de lichten aan te doen en te dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Iemand al een oplossing bedacht voor gordijnen op rails? Zag Slide (Innovation in Motion) voorbij komen, maar niet lekker HK compatibel. Andere opties voor bestaande gordijnen/rails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
mprkooij schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:45:
Ik ben helemaal nieuw in de wereld van HomeKit. Vandaag mijn eerste KooGeek smart power socket mogen ontvangen en installeren! Het werk super simpel en is leuk om mee te spelen. Zijn er aanraders die jullie hebben op het gebied van HomeKit? Zoals toffe accessoires etc.

Zat ook te kijken naar de KooGeek dimmer, weet alleen niet of die geschikt is voor mijn lampen, maak nu gewoon gebruik van een druk en draaiknop om de lichten aan te doen en te dimmen.
Blader het topic maar eens door, hebben we regelmatig over gediscussieerd. :+ Verder kan volgens mij een Koogeek dimmer op je bestaande dimmer worden aangesloten, zolang je er maar een zwarte schakeldraad, bruine fase draad en blauwe nul draad hebt zitten. Blauw zit er meestal niet, maar is over het algemeen wel te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rgerr schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:50:
[...]

Opnieuw geprobeerd, van volledig uit (0%) naar boven werkt niet via de knoppen. Wel van aan (>0%) naar boven en naar beneden. Heb de aanname gemaakt dat ‘ie niet deed door alleen van 0% naar boven te testen, niet andersom.

[afbeelding]

Huidige situatie.
Toen ik dit plaatje zag, dacht ik gelijk van 'thuisautomatisering kent z'n grenzen'..... :+
Dit heeft toch weinig WAF?

Verder natuurlijk mooi dat je het werkend hebt gekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 02-03-2018 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:21:
[...]

Toen ik dit plaatje zag, dacht ik gelijk van 'thuisautomatisering kent z'n grenzen'..... :+
Dit heeft toch weinig WAF?

Verder natuurlijk mooi dat je het werkend hebt gekregen.
Moet er nog wat op verzinnen zodat die witte plaatjes weg kunnen. ;) Wat is WAF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:52:
[...]

Moet er nog wat op verzinnen zodat die witte plaatjes weg kunnen. ;) Wat is WAF?
Ah, je volgt het Hue topic zeker niet (wellicht heb je helemaal geen Hue spul, kan natuurlijk ook ;) ), maar in dat topic werd ook al eens gevraagd (door een dame deze keer) wat WAF is. Helaas moest er ook best wat (waarschijnlijk geen nette) opmerkingen weg gemodereerd worden.
Begin bij en blader een paar berichten naar beneden: Serena in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:00:
[...]

Ah, je volgt het Hue topic zeker niet (wellicht heb je helemaal geen Hue spul, kan natuurlijk ook ;) ), maar in dat topic werd ook al eens gevraagd (door een dame deze keer) wat WAF is. Helaas moest er ook best wat (waarschijnlijk geen nette) opmerkingen weg gemodereerd worden.
Begin bij en blader een paar berichten naar beneden: Serena in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"
Briljante term welke ik zal onthouden. ;) Heb wel Hue spul, maar werkt allemaal binnen HK. Eigenlijk niks mee van doen, het werkt. Maar WAF is vooralsnog hoog genoeg, mijn insteek is om die verder te verhogen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Zo ziet een eve room met problemen er uit.

Batterijen na 6 weken “leeg”. Eergister nog 18%, vanmiddag kapte hij er mee (bij de rode piek)
Batterijen vervangen, en sindsdien een flatline :|
Afbeeldingslocatie: http://a67.tinypic.com/5n6k39.jpg
Temperatuur toont een dalende lijn nu
Op naar nummer 3
Best wel heel erg slecht allemaal... :N

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 02-03-2018 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:36:
Zo ziet een eve room met problemen er uit.

Batterijen na 6 weken “leeg”. Eergister nog 18%, vanmiddag kapte hij er mee (bij de rode piek)
Batterijen vervangen, en sindsdien een flatline :|
[afbeelding]
Temperatuur toont een dalende lijn nu
Op naar nummer 3
Best wel heel erg slecht allemaal... :N
Zo hee, dat is wel heel snel. Vanwege jouw problemen met de Eve Room ben ik gaan bijhouden wat ie bij mij doet. Op 7/2 heb ik er nieuwe batterijen in gedaan.

Datum Tijdstip Percentage
7/2/2018 1800 100
8/2/2018 2145 100
9/2/2018 2130 100
10/2/2018 1945 100
12/2/2018 2120 100
14/2/2018 1900 99
21/2/2018 2130 94
1/3/2018 2150 90
2/3/2018 2015 90

In ruim drie weken tijd batterij capaciteit gedaald naar 90 procent. Dat vind ik eerlijk gezegd nog best rap. Dat betekent dat je er in theorie 30 weken mee doet. Mij staat trouwens wel bij dat bij mij het laatste stukje ook erg snel leeg was. Ik ben benieuwd wat de status is over drie weken. Dan heb ik jouw zes weken periode bereikt.

Wordt vervolgd...

Is er trouwens ergens gecommuniceerd hoe lang batterijen het ongeveer moeten volhouden?

Ik haal overigens het batterijpercentage uit de Woning app. In de Elgato Eve app heb ik dat niet kunnen vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 02-03-2018 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Die van mijn buurman doet het nu al een maand of 6 op een lading.
De mijne ook in het begin, maar ineens nog maar 5 w, 5 w en nu 6 w

Tis gewoon ruk dat zon apparaat het geen jaar lijkt vol te houden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
paQ schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:24:
[...]

Ik heb twee aqara Honeywell rookmelders in HomeKit idd.

Net homepodje opgepikt in de Applestore btw *O*
Kunnen die aqara rookmelders ook als bv bewegingsensor dienst doen in andere automatisering, of alleen rook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
ws alleen rook of hitte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Ja dat denk ik ook, nest kan ook beweging detecteren (gaat hij in het donker licht geven), maar die sensor is bv niet in te zetten bij automatisering ipv een stand alone bewegingsensor, zo lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
boefje79 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:44:
Ja dat denk ik ook, nest kan ook beweging detecteren (gaat hij in het donker licht geven), maar die sensor is bv niet in te zetten bij automatisering ipv een stand alone bewegingsensor, zo lijkt het
Ik weet niet wat een nest protect uitspuugt in homebridge.

Ik zit met iets vaags.
Met een van mijn 2 hue motions kan ik op beweging geen automatisering maken :?
Tegeltje licht netjes op, ales reageert verder hoe het zou moeten in homekit, maar op welke manier ik het ook deel laat uitmaken van een automatisering, het werk _niet_

zelfs iets simpels al: als beweging dan lamp aan
dat doet ie gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Destijds heb ik ook moeite gehad met het werkend krijgen van een Hue Motion in HomeKit. Middels de Hue app deed alles het en inderdaad via HomeKit deden de tegels het ook (ik kreeg keurig een beweging symbool), maar automations ho maar.
Echter op een gegeven moment deed ie het opeens onder HomeKit. De reden is me nog steeds onbekend.
Bij een tweede Hue Motiom sensor (later aangeschaft dan de eerste) exact hetzelfde verhaal. Ik heb het gevoel dat er redelijk wat vertraging zit in het goed activeren van een Hue Motion sensor in HomeKit.

Is het toevallig een nieuwe sensor?

Tegenwoordig heb ik beide sensoren alleen binnen de Hue app geconfigureerd, vanwege het bekende timer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Nee de sensor hangt er al een jaartje ofzo.
Mja ik moet wat Custom gebeuren triggeren, dus heb niks aan de hue app.

Heb overigens met een hue dimmer een soortgelijke issue. Daar druk je op en er gebeurt niks... nog eens nog eens.... niks

20 sec later wordt de actie 3 keer uitgevoerd :|

Lijkt wel bugje in de laatste hub fw ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Apple TV 4K 32GB voor €179,95

https://www.1dayfly.com/nl/nl/1dayfly/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nice, wel jammer dat ze geen 64 GB versie hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
iAmRenzo schreef op zondag 4 maart 2018 @ 09:52:
[...]

Nice, wel jammer dat ze geen 64 GB versie hebben!
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/qxrn82.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Weet iemand of het mogelijk is om de tradfi lampen van IKEA met een hue bridge op Siri te krijgen? De Philips Hue lampen reageren wel op Siri maar de IKEA tradfi lamp niet (zelfde kamer en groep).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wel nog 4 euro aan verzendkosten. Dus zeg maar 16 euro voordeel. Dat is best weinig. Aan de andere kant, alle kleine beetjes helpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Awaken1 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:32:
Weet iemand of het mogelijk is om de tradfi lampen van IKEA met een hue bridge op Siri te krijgen? De Philips Hue lampen reageren wel op Siri maar de IKEA tradfi lamp niet (zelfde kamer en groep).
HomeBridge is wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Awaken1 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:32:
Nee, dat werkt niet. Daarvoor heb je echt de Tradfri bridge nodig. Dit is trouwens een eis vanuit HomeKit (elk apparaat moet van nieuwe firmware kunnen worden voorzien).
Naast dat ze niet met Siri werken, zullen ze ongetwijfeld ook niet zichtbaar zijn in de Woning app.

Voor voice control kun je naast Siri ook Amazon Alexa (bv een Amazon Echo Dot) of Google Assistant (bv GooglebHome Mini) overwegen. Google Assistant support is er nog niet voor Tradfri, maar komt er wel snel aan (de verpakkingen zijn al voorbedrukt met het logo, maar nu nog afgeplakt). Daarnaast krijgt Google ook vrij snel NL support.

[ Voor 31% gewijzigd door meesje op 04-03-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Vandaag deze gekocht ;)

https://nl.aliexpress.com...yY&scm=1007.12783.72505.0

Ben benieuwd of hij hier in huis gaat werken, heb nu een gewone dim schakelaar met een draaiknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
mprkooij schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:47:
Vandaag deze gekocht ;)

https://nl.aliexpress.com...yY&scm=1007.12783.72505.0

Ben benieuwd of hij hier in huis gaat werken, heb nu een gewone dim schakelaar met een draaiknop.
Die gaat gewoon werken, mits je een blauwe draad er bij trekt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Rgerr schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:13:
[...]

Die gaat gewoon werken, mits je een blauwe draad er bij trekt. :)
Geen idee, misschien hebben we die blauwe draad er al zitten. Als ik thuis ben is even kijken, helemaal vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
mprkooij schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:14:
[...]

Geen idee, misschien hebben we die blauwe draad er al zitten. Als ik thuis ben is even kijken, helemaal vergeten.
Mocht je die nog gaan trekken: let op dat die op dezelfde groep zit als waar je de schakelaar op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Waarom is dat belangrijk? Gaat er toch om dat deze spanning krijgt?

Ik snap dat het handig is, maar noodzakelijk toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Vannacht schijnbaar updatetje geweest op de homepod oid.
Vanmorgen reageerde de netatmo bridge niet meer, en dus was het voorverwarmen niet automatisch gestart op kantoor :|
Anyway, kom ik binnen, reageert ineens de automatisering die ik in had gesteld op de hue motion :')

Het heeft zich dus vanzelf opgelost..

Het hele ecosysteem loopt verder bijzonder stabiel op een homepod trouwens. heb eigenlijk totaal geen uitval meer sinds ik dat ding heb (op een glitch/update van afgelopen nacht na dan). Een iPad blijkt gewoon niet echt een geschikte hub. Het werkt allemaal wel, maar soms ook niet, en dan zoek je je het schompes waar het aan kan liggen.

[ Voor 35% gewijzigd door paQ op 08-03-2018 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:52
paQ schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:25:
Vannacht schijnbaar updatetje geweest op de homepod oid.
Vanmorgen reageerde de netatmo bridge niet meer, en dus was het voorverwarmen niet automatisch gestart op kantoor :|
Anyway, kom ik binnen, reageert ineens de automatisering die ik in had gesteld op de hue motion :')

Het heeft zich dus vanzelf opgelost..

Het hele ecosysteem loopt verder bijzonder stabiel op een homepod trouwens. heb eigenlijk totaal geen uitval meer sinds ik dat ding heb (op een glitch/update van afgelopen nacht na dan). Een iPad blijkt gewoon niet echt een geschikte hub. Het werkt allemaal wel, maar soms ook niet, en dan zoek je je het schompes waar het aan kan liggen.
Ik maak nu gebruik van een iPad pro als hub en ik ervaar vaak hickups. Alle tegels staan dan weer op bijwerken en met wat geluk werken de tegels na ff wachten weer. Was al aan het overwegen om een apple tv aan te schaffen, maar ook de homepod is interessant alleen nog niet hier verkrijgbaar.

Deze hobby kost klauwen met geld.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bvsteyn schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:38:
[...]

Ik maak nu gebruik van een iPad pro als hub en ik ervaar vaak hickups. Alle tegels staan dan weer op bijwerken en met wat geluk werken de tegels na ff wachten weer. Was al aan het overwegen om een apple tv aan te schaffen, maar ook de homepod is interessant alleen nog niet hier verkrijgbaar.

Deze hobby kost klauwen met geld.. 8)7
Voor HomePod kun je ook bij eglobalcentral terecht:
https://www.eglobalcentra...&dispatch=products.search
Beide kleuren 359 euro. Dat is denk ik goedkoper dan de prijs die straks in NL gehanteerd zal worden.
Wat ik begrepen heb, is dat ze uit de UK verzenden en je geen extra btw/invoerkosten hebt.

En een iPad als hub is inderdaad niet aan te raden. Destijds ben ik overgegaan van een iPad Air 2 naar een ATV 4K als hub en alles is nu stabiel (en het bluetooth bereik is gigantisch toegenomen).

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 08-03-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:34:
[...]

Beide kleuren 359 euro. Dat is denk ik goedkoper dan de prijs die straks in NL gehanteerd zal worden.
Wat ik begrepen heb, is dat ze uit de UK verzenden en je geen extra btw/invoerkosten hebt.

En een iPad als hub is inderdaad niet aan te raden. Destijds ben ik overgegaan van een iPad Air 2 naar een ATV 4K als hub en alles is nu stabiel (en het bluetooth bereik is gigantisch toegenomen).
Maar dan krijg je natuurlijk een buitenlandse stekker erbij. Ik zou liever wachten op een NL stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:37:
[...]

Maar dan krijg je natuurlijk een buitenlandse stekker erbij. Ik zou liever wachten op een NL stekker.
Klopt. Ik heb zelf geen ervaring met eglobalcentral, maar via het tweakers forum vernomen dat er wel een verloopstekker bijgeleverd wordt. Daarnaast kun je tzt voor 29 euro een nieuwe stekker laten plaatsen.

Het is de vraag hoe belangrijk je het vindt dat je de HomePod snel in huis hebt. Via eglobalcentral in ieder geval flink goedkoper dan de prijzen op Marktplaats.

Nu maak ik gebruik van een Google Home Mini, voor voice control van home automation en leuk icm mijn Chromecast (Netflix) en Chromecast Audio (Spotify). Wanneer Apple met een klein model HomePod komt, wordt de Home Mini wellicht ooit ingewisseld.

[ Voor 32% gewijzigd door meesje op 08-03-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Serena schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:37:
[...]

wat maakt dat nou uit :P

Tegen de tijd dat ze hier uit zien, ruk je de kabel eruit en vervang je hem voor 29 euro... of niet...
Of soldeer er zelf een stekker aan, kost 3,95 bij de bouwmarkt.

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 08-03-2018 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
boefje79 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 07:06:
Waarom is dat belangrijk? Gaat er toch om dat deze spanning krijgt?

Ik snap dat het handig is, maar noodzakelijk toch niet?
Zeker wel noodzakelijk, anders zit er verschil in afname/terugloop van stroom in de groepen en klapt je aardlek er steeds uit. Niet echt leuk als je net met pijn en moeite een blauwe draad door een gevulde bestaande leiding hebt getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:34:
[...]

Met code
code:
1
SAVE599
nog NET ietsjes goedkoper. ;) Ik twijfel nog steeds, heb de verleiding nog kunnen weerstaan. Zal maar niet vragen om redenen om het niet te doen, ben bang dat ik des te meer redenen zal krijgen om het wél te doen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rgerr schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:01:
[...]

Met code
code:
1
SAVE599
nog NET ietsjes goedkoper. ;) Ik twijfel nog steeds, heb de verleiding nog kunnen weerstaan. Zal maar niet vragen om redenen om het niet te doen, ben bang dat ik des te meer redenen zal krijgen om het wél te doen. :+
O ja, die waardeloze kortingscodes van hun (met vaak erg hoge minimale bestelbedragen).... Maar ook hier weer inderdaad alle kleine beetjes helpen.... ;)

Mijn voornaamste redenen om nog geen HomePod te kopen zijn:
- geen Spotify ondersteuning
- katten krabpaal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
paQ schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:11:
[...]

wat maakt dat nou uit :P

Tegen de tijd dat ze hier uit zien, ruk je de kabel eruit en vervang je hem voor 29 euro... of niet...
Of soldeer er zelf een stekker aan, kost 3,95 bij de bouwmarkt.
Apparaat is me te duur om er mee te klo***. Ik wacht nog wel even. Ben ook nog een goede reden aan het zoeken om hem aan te moeten schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 06:34:
[...]

Apparaat is me te duur om er mee te klo***. Ik wacht nog wel even. Ben ook nog een goede reden aan het zoeken om hem aan te moeten schaffen.
Een goede reden, die is er niet.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
kloten? De kabel is gewoon loskoppelbaar hoor.
En ik ben er erg blij mee. Het ding doet alles wat ik vraag. timers starten, muziek spelen, het weer, waar haal ik pleepapier...
En hij (ze) reageert ook gewoon vanaf 8 meter verderop, met de stofzuiger aan terwijl hij muziek speelt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:34:
En ik ben er erg blij mee. Het ding doet alles wat ik vraag. timers starten, muziek spelen, het weer, waar haal ik pleepapier...
En hij (ze) reageert ook gewoon vanaf 8 meter verderop, met de stofzuiger aan terwijl hij muziek speelt _/-\o_
Zo lang je 100% in het eco systeem zit van Apple, lijkt het me een goede keuze. Echter Spotify....... Dat is toch wel een redelijke blunder. Hoe wil je dan concurreren met Sonos?
Daarnaast kunnen de andere eco systemen (Amazon, Google) wel hun eigen apparatuur (Amazon - Fire, Google - Chromecast(Audio) ) aansturen. Apple is verschrikkelijk traag hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
paQ schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:34:
Klinkt als een ideale oplossing. Reageert de homepod ook als iemand anders iets vraagt? Wil namelijk wel dat mijn vrouw ook de 'boel' kan bedienen.

Neig toch naar de homepod omdat ik de toegevoegde waarde van het aanschaffen van een apple tv op dit moment niet zie. Gebruik nu plex server op mijn iMac en Google Chromecast om het op mijn tv te presenteren. Werkt top. Dus vraag me af wat een apple tv me meer brengt.

hmm..ben me zelf aan het overtuigen op dit moment.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:51:
[...]

Zo lang je 100% in het eco systeem zit van Apple, lijkt het me een goede keuze. Echter Spotify....... Dat is toch wel een redelijke blunder. Hoe wil je dan concurreren met Sonos?
Daarnaast kunnen de andere eco systemen (Amazon, Google) wel hun eigen apparatuur (Amazon - Fire, Google - Chromecast(Audio) ) aansturen. Apple is verschrikkelijk traag hiermee.
Ik begrijp heel die spotify discussie bij de homepod niet zo.
Wat doet een sonos dat een homepod niet doet dan :?

Mijn Philips Fidelio E6 heeft "geïntegreerd" Spotify. Je hebt echter nog steeds je app nodig om spotify aan te zetten.
Of ik in de app nou voor Fidelio E6, of Homepod kies... ik zie het verschil echt niet.

Als je stemcommando's kunt geven aan een sonos voor spotify, dan is dat een 'plus'. Apple doet dat (logisch ergens) op zijn eigen platform.
bvsteyn schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:55:
[...]

Klinkt als een ideale oplossing. Reageert de homepod ook als iemand anders iets vraagt? Wil namelijk wel dat mijn vrouw ook de 'boel' kan bedienen.

Neig toch naar de homepod omdat ik de toegevoegde waarde van het aanschaffen van een apple tv op dit moment niet zie. Gebruik nu plex server op mijn iMac en Google Chromecast om het op mijn tv te presenteren. Werkt top. Dus vraag me af wat een apple tv me meer brengt.

hmm..ben me zelf aan het overtuigen op dit moment.. :+
Homepod luistert naar iedereen.
En iedereen op hetzelfde netwerk kan er naar streamen, of gebruik maken van home (mits je dat zo instelt)

ik zat ook op de wip> apple TV/ homepod.. hmmm...
Thuis gebruik ik de apple tv echt vrijwel nooit, en de homepod spreek ik meermaals per dag aan. Veelal voor een timertje of even een bepaald liedje op apple music of itunes.

[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 09-03-2018 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb voor dat Spotify een Yamaha WXAD-10 aan m'n HiFi set hangen. Voor mij hoeft die intergratie niet nog eens in een HomePod te komen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
wimmel_1 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:23:
Ik heb voor dat Spotify een Yamaha WXAD-10 aan m'n HiFi set hangen. Voor mij hoeft die intergratie niet nog eens in een HomePod te komen.
Precies, maar een Sonos koop je daarom ook niet, toch? :)
Het is dat ik zo tevreden ben over het Fidelio systeem, anders had ik voor thuis nog een stereopaar Homepods aangeschaft.

Die "alleen maar op apple eco systeem" review 'conclusies' begrijp ik daarom ook werkelijk niet. Uiteraard sluit alles binnen apple vrijwel naadloos aan. duh 8)7
Ik zie het eerder als een plus! Eindelijk een fatsoenlijke hub, die je automatiseringen uitvoert als je daarom vraagt.
(ok ok.. nu even in het Engels dan alleen, maar so what)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:12:
[...]

[...]
Euh...... je koopt een apparaat van 350+ dollar en je kunt niet spotify streamen..... Dan heb je de plank echt misgeslagen. Apple kennende, zullen ze later ook wel tot dit inzicht komen en dat dan als een groot iets presenteren.

Als ik Apple was, zou ik de Netflix app op de Apple TV ook niet meer toestaan. Moet iedereen maar via iTunes kijken. Cynisch bedoeld natuurlijk, maar dit is toch exact hetzelfde?

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 09-03-2018 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:34:
[...]

Euh...... je koopt een apparaat van 350+ dollar en je kunt niet spotify streamen..... Dan heb je de plank echt misgeslagen.
Ik denk dat jij de plank echt misslaat :/

Ik kan vanuit mijn iPhone keurig streamen, dat zit ik nu net helemaal uit te leggen.
Regardless waarheen, dus ook naar een homepod. (vanuit Spotify)

Dat iets geen Spotify connect heeft (waarvan je -nu naar blijkt- maar moet afwachten of dat zo blijft) wil niet zeggen dat je geen Spotify kunt streamen.

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 09-03-2018 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:36:
[...]

Ik denk dat jij de plank echt misslaat :/

Ik kan vanuit mijn iPhone keurig streamen, dat zit ik nu net helemaal uit te leggen.
Regardless waarheen, dus ook naar een homepod. (vanuit Spotify)

Dat iets geen Spotify connect heeft (waarvan je -nu naar blijkt- maar moet afwachten of dat zo blijft) wil niet zeggen dat je heen Spotify kunt streamen.
Dat is dus niet de discussie. Natuurlijk gaat het om het Connect gebeuren. Amazon Echo en Google Home ondersteunen dit wel, terwijl deze beide ook hun eigen dienst hebben.

Wat betreft mijn voorbeeld met ATV/Netflix, dan hoef je ook geen Netflix app te hebben op je Apple TV. Dan kun je ook via Airplay Netflix streamen naar je ATV.

We mogen af en toe wel een beetje de roze bril afzetten. ;)

Het grootste plus punt van de HomePod lijkt mij voice control voor HomeKit.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 09-03-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:40:
[...]

Het grootste plus punt van de HomePod lijkt mij voice control voor HomeKit.
tell me...
wat is het verschil tussen connect en streamen? (in gebruik)

Voor mij is er geen verschil of ik hier Fidelio E6 aanklik (connect) of Homepod (stream), behalve dat de Fidelio thuis staat en ik ze daar nu helemaal kapot kan laten schrikken.

[Vimeo: https://vimeo.com/259298487]
Dat is dus niet de discussie. Natuurlijk gaat het om het Connect gebeuren. Amazon Echo en Google Home ondersteunen dit wel, terwijl deze beide ook hun eigen dienst hebben.
Die ondersteunen geen homekit. Ik zie geen enkele méérwaarde, eerder minder.

[ Voor 21% gewijzigd door paQ op 09-03-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:45:
[...]
Die ondersteunen geen homekit. Ik zie geen enkele méérwaarde, eerder minder.
Nu is het cirkeltje weer rond. We komen terug naar het begin van de discussie. Zo lang je 100% in het Apple eco systeem zit is, lijkt het me een super apparaat (hub voor HomeKit, Apple Music, etc.).

En nogmaals Apple komt regelmatig later tot andere inzichten of beter gezegd, ze brengen een relatief beperkt produkt op de markt en breiden dat later uit met functionaliteiten. Via Google Home kun je nu via voice bediening Netflix afspelen op je Chromecast. Dat zal ongetwijfeld later ook bij de HomePod (naar ATV) kunnen (en wellicht zelfs nog iets verfijnder/beter).

Bij een Google Home kun je instellen of muziek vanaf Spotify of Google Music afgespeeld moet worden. En dat afspelen kan zonder je iphone/ipad te pakken, gewoon met stembediening. Apple zal ongetwijfeld ook iets dergelijks implementeren in hun produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:00:
[...]

Nu is het cirkeltje weer rond. We komen terug naar het begin van de discussie. Zo lang je 100% in het Apple eco systeem zit is, lijkt het me een super apparaat (hub voor HomeKit, Apple Music, etc.).
so... what's the problem?
waarom zou je een alexa in je homekit willen?

Het is denk ik niet mijn roze bril hoor, het is de zonnebril van sommigen, met name in hippe reviews. Die achterlijke vragen aan een smartspeaker gaan stellen die nieteens in me op zouden komen te vragen. Dan weet siri het niet, en dan is het HA! zie je nou wel!
:O

Alexa, home of sonos zijn allen geen hub, klinken (iets) minder goed dan een homepod, en zijn useless binnen homekit.
En wat is het tegenargument? "homepod heeft geen spotify connect".

[ Voor 37% gewijzigd door paQ op 09-03-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:13:
[...]

Alexa, home of sonos zijn allen geen hub, klinken (iets) minder goed dan een homepod, en zijn useless binnen homekit.
En wat is het tegenargument? "homepod heeft geen spotify connect".
Je hebt het over spotify connect. Of het nu via connect, airplay of cast gaat, maakt mij helemaal niks uit. Het gaat mij vnl. om dat andere concurrerende produkten (Apple loopt al achter) wel met voice control andere streaming diensten kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
paQ schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:12:
[...]

Wat doet een sonos dat een homepod niet doet dan :?

Mijn Philips Fidelio E6 heeft "geïntegreerd" Spotify. Je hebt echter nog steeds je app nodig om spotify aan te zetten.
Of ik in de app nou voor Fidelio E6, of Homepod kies... ik zie het verschil echt niet.

Als je stemcommando's kunt geven aan een sonos voor spotify, dan is dat een 'plus'. Apple doet dat (logisch ergens) op zijn eigen platform.

[...]

Homepod luistert naar iedereen.
En iedereen op hetzelfde netwerk kan er naar streamen, of gebruik maken van home (mits je dat zo instelt)

ik zat ook op de wip> apple TV/ homepod.. hmmm...
Thuis gebruik ik de apple tv echt vrijwel nooit, en de homepod spreek ik meermaals per dag aan. Veelal voor een timertje of even een bepaald liedje op apple music of itunes.
De discussie gaat hard. Denk wel dat de homepod er maar van moet gaan komen uiteindelijk. Overigens heb ik ook Sonos apparatuur staan (Play 1 (2x) en playbase). Dus die gebruik ik wel voor mijn (spotify) muziek/tv. De homepod is dan bedoeld voor voice control en als homekit hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:20:
[...]

Je hebt het over spotify connect. Of het nu via connect, airplay of cast gaat, maakt mij helemaal niks uit. Het gaat mij vnl. om dat andere concurrerende produkten (Apple loopt al achter) wel met voice control andere streaming diensten kunnen bedienen.
En dat weegt dan zwaarder dan al die dingen dat die apparaten niet kunnen :? (nog even los van de geluidskwaliteit van muziek van een google home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:23:
[...]

En dat weegt dan zwaarder dan al die dingen dat die apparaten niet kunnen :? (nog even los van de geluidskwaliteit van muziek van een google home)
Of het zwaarder weegt of niet, moet ieder voor zich bekijken (wat heb je al van Apple spul, heb je al Sonos, etc.). Het is wel een gegeven dat Spotify een zeer grote speler is en deze groep mogelijk nieuwe klanten sluit je nu uit. Leuk dat je het op een andere manier kunt bedienen (iPhone, airplay) maar de focus behoort voice control te zijn en dat kan dus niet met een HomePod.

Ongetwijfeld zal Apple later voortschrijdend inzicht krijgen en integratie met Spotify toevoegen. Wellicht al een presentatie tijdens de komende WWDC? Niet voor niks is het produkt maar in een beperkt aantal landen beschikbaar, ze kijken het eerst aan en komen wellicht later tot een besluit van om het produkt in andere landen uit te rollen en daar succesvol te laten zijn, ze eerst Spotify integratie moeten toevoegen.

Ik zie het publiek al wild klappen en op de bank staan als in juni Spotify wordt gepresenteerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvsteyn schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:27:
[...]

De discussie gaat hard. Denk wel dat de homepod er maar van moet gaan komen uiteindelijk. Overigens heb ik ook Sonos apparatuur staan (Play 1 (2x) en playbase). Dus die gebruik ik wel voor mijn (spotify) muziek/tv. De homepod is dan bedoeld voor voice control en als homekit hub.
Kijk, daar noem je twee punten waarvoor ik de HomePod ook zou willen gebruiken. In mijn ogen is de huidige HomePod daarvoor wel overkill (veels te goed geluid, wat je eigenlijk niet gebruikt). Hopelijk wordt het HomePod Mini gerucht snel waarheid.

Ik denk trouwens dat deHomePod discussie wel thuis hoort in het HomePod topic. :+
[HomePod] Discussietopic

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 09-03-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik vind dat je spijkers op laag water zoekt wat betreft waarom je geen homepod zou moeten kopen.
Jouw argumenten:
- de stekker
- te goed geluid :?
- geen spotify connect / blunder
- katten krabpaal (die twee van mij keken er niet naar om, en ze blijven ook met hun klauwen van het wol van de Fidelio af trouwens)
- "Een goede reden, die is er niet"

Een homepod is een meer dan uitstekende homekit hub gebleken, die geweldig klinkt, spotify streamt en scenes in homekit kan uitvoeren.

Als je dan ATV4 overweegt voor bovenstaand (en zo ontstond de discussie namelijk) dan zie ik niet in wat nog doorslag zou moeten geven voor een google home of Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:12:
Ik vind dat je spijkers op laag water zoekt wat betreft waarom je geen homepod zou moeten kopen.
Jouw argumenten:
- de stekker
- te goed geluid :?
- geen spotify connect / blunder
- katten krabpaal (die twee van mij keken er niet naar om, en ze blijven ook met hun klauwen van het wol van de Fidelio af trouwens)
- "Een goede reden, die is er niet"

Een homepod is een meer dan uitstekende homekit hub gebleken, die geweldig klinkt, spotify streamt en scenes in homekit kan uitvoeren.

Als je dan ATV4 overweegt voor bovenstaand (en zo ontstond de discussie namelijk) dan zie ik niet in wat nog doorslag zou moeten geven voor een google home of Sonos.
Als je goed terug leest:
- Ik heb niks over de stekker gezegd. Dat was @Serena die daar moeite mee heeft. Ik heb juist aangegeven dat je voor 29 euro deze later kunt vervangen of een verloopje kunt gebruiken.
- Te goed geluid, dat klopt. Deze opmerking moet je zien icm de prijs. Als het goede geluid je niet interesseert (omdat je bv. een chromecast audio of Sonos hebt), is wat betreft geluid de HomePod overkill. Dan is wellicht een toekomstige Mini versie interessanter en prijstechnisch een betere keuze.
- Bij de opmerking van Katten krabpaal stonden een paar puntjes achter. M.i. moet je zo'n opmerking dan niet te serieus nemen.
- Een goede reden... Daar staat een smiley achter. Ook een dergelijke opmerking hoef je altijd serieus te nemen.

Sommige opmerkingen mogen ook best wat beter en/of lichter/vrolijke gelezen worden.

En wat betreft het streamen van Spotify, negeer je gewoon het punt, dat dit niet via voice control kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Rgerr schreef op zondag 25 februari 2018 @ 09:10:
BRUNT blind Engines ondersteunen nog GEEN HomeKit. Ook geen open API voor Homebridge plug-ins. Maar daar ‘zijn ze mee bezig’. De Engines zelf zijn wel vrij lomp, ik heb ze boven in het raam achter de rolgordijnen geplaatst, met de kabels via de plinten weggewerkt.

Alexa wordt momenteel wel ondersteund.

Verder werken de blind Engines via een server, en dus niet lokaal. Wat ik best gek vind, want als de server in Korea uitvalt, werken ze dus niet meer. Maar, ook daar ‘zijn ze mee bezig.
Hoe bevallen ze verder? ik lees hier en daar problemen met name over wifi bereik en beroerde support.
Dat laatste hebben ze tot nu toe allemaal wel lijkt het...

Nog steeds niets werkends in de domoticz of homebridge sferen?

Hoe langer je googlet, hoe duidelijker het wordt dat er nog steeds niet veel soeps is te krijgen dat ook echt functioneert zoals het ooit beloofd is. BEHALVE SOMA dan. Die leveren wel wat ze beloofd hebben, met alexa en homekit ondersteuning.

Ik heb het geklooi met de Teptron BT versie eigenlijk ook wel een beetje opgegeven.
Heb er nog twee nieuw in de doos zitten die gaan maar marktplaats op denk ik, en dan maar even in de buidel tasten voor SOMA motortjes denk ik.

Via een complexe manier krijg ik ze wel soort van aan de praat iop een pi, met commando regels. Die regels zijn ook wel weer te koppelen aan een knop in OpenHAB bijv, maar dat zijn allemaal preset standen. Dat is een enorm gedoe kwa bediening. Je kan op die wijze nooit eens zeggen: "He siri, rolgordijnen 40%"

Verder zijn alle lopende kickstarter projecten inmiddels 2- en 3-jarenplannen geworden, met grote pozen van geen ontwikkeling, uitstel, nog eens uitstel, inperken van functionaliteitn enz enz.

[ Voor 36% gewijzigd door paQ op 11-03-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:01:
[...]

Hoe bevallen ze verder? ik lees hier en daar problemen met name over wifi bereik en beroerde support.
Dat laatste hebben ze tot nu toe allemaal wel lijkt het...

Nog steeds niets werkends in de domoticz of homebridge sferen?

Hoe langer je googlet, hoe duidelijker het wordt dat er nog steeds niet veel soeps is te krijgen dat ook echt functioneert zoals het ooit beloofd is. BEHALVE SOMA dan. Die leveren wel wat ze beloofd hebben, met alexa en homekit ondersteuning.

Ik heb het geklooi met de Teptron BT versie eigenlijk ook wel een beetje opgegeven.
Heb er nog twee nieuw in de doos zitten die gaan maar marktplaats op denk ik, en dan maar even in de buidel tasten voor SOMA motortjes denk ik.

Via een complexe manier krijg ik ze wel soort van aan de praat iop een pi, met commando regels. Die regels zijn ook wel weer te koppelen aan een knop in OpenHAB bijv, maar dat zijn allemaal preset standen. Dat is een enorm gedoe kwa bediening. Je kan op die wijze nooit eens zeggen: "He siri, rolgordijnen 40%"

Verder zijn alle lopende kickstarter projecten inmiddels 2- en 3-jarenplannen geworden, met grote pozen van geen ontwikkeling, uitstel, nog eens uitstel, inperken van functionaliteitn enz enz.
Werken hier prima, alleen weinig functionaliteit in de app. Alleen op tijd open/dicht. En ook geen integratie met wat dan ook, belofte was vorige maand ongeveer dat er ‘binnenkort’ een open API zou verschijnen, maar tot op heden radio stilte.

En nee, ook niet werkend in Domoticz, maar om eerlijk te zijn ben ik daar ook niet intensief mee bezig geweest. Heb er vooralsnog wel ‘vrede’ mee, hoop alleen gauw op de open API zodat er een Homebridge plug-in gemaakt zou kunnen worden. Desnoods wil ik er zelf wel aan bijdragen, ondanks mijn zeer beperkte kennis van JavaScript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Philips onthult eerste Hue-buitenverlichting, vanaf juli beschikbaar vanaf 140 euro

https://www.iculture.nl/n...ue-tuin-calla-lily-prijs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Rgerr schreef op zondag 11 maart 2018 @ 18:45:
[...]

Werken hier prima, alleen weinig functionaliteit in de app. Alleen op tijd open/dicht. En ook geen integratie met wat dan ook, belofte was vorige maand ongeveer dat er ‘binnenkort’ een open API zou verschijnen, maar tot op heden radio stilte.

En nee, ook niet werkend in Domoticz, maar om eerlijk te zijn ben ik daar ook niet intensief mee bezig geweest. Heb er vooralsnog wel ‘vrede’ mee, hoop alleen gauw op de open API zodat er een Homebridge plug-in gemaakt zou kunnen worden. Desnoods wil ik er zelf wel aan bijdragen, ondanks mijn zeer beperkte kennis van JavaScript.
Ik heb zojuist toch weer 3 x SOMA besteld.
De Connect hub van Soma is een pi met aangepaste software.
Ik ga toch nog eens keer een blinds plugin installeren die daarmee werkt, lukt dat niet, dan kan ik altijd nog een SOMA pi bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 08:07
Ik ben al enige tijd op zoek naar een retrofit systeem voor mijn vouwgordijnen (10 stuks). Nadat Axis aangaf geen z-wave te ondersteunen heb ik mijn order gecanceld en een Movez van teptron besteld. Nu raakt mijn geduld bij teptron ook een beetje op en na enig zoeken zie ik dat hier meerdere mensen een SOMA besteld hebben. Helaas zie ik dat SOMA een bluetooth systeem is en mijn ervaring dat bluetooth en langere afstanden niet zo betrouwbaar is. Kunnen SOMA eigenaren misschien delen op welke afstand de gordijnen van de hub verwijderd zijn?

Gelukkig is bij mij alles gelijkvloers maar een afstand van 10+ meter met bluetooth is volgens mij iets te optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:01:
[...]

Ik heb zojuist toch weer 3 x SOMA besteld.
De Connect hub van Soma is een pi met aangepaste software.
Ik ga toch nog eens keer een blinds plugin installeren die daarmee werkt, lukt dat niet, dan kan ik altijd nog een SOMA pi bestellen :P
Ervaringen met Slide of Xiaomi gordijnrails? Dat zijn tot nu toe de opties die ik overweeg. Slide is (volgens mij) nog (steeds) niet geleverd, en ben een beetje sceptisch over de Xiaomi rails omdat ik nergens zie dat ze een 90* bocht maken op een uiteinde. Nu zijn er wel van die koppelstukken, maar of je daar ook die motor op kunt zetten... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
symen89 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:07:
Ik ben al enige tijd op zoek naar een retrofit systeem voor mijn vouwgordijnen (10 stuks). Nadat Axis aangaf geen z-wave te ondersteunen heb ik mijn order gecanceld en een Movez van teptron besteld. Nu raakt mijn geduld bij teptron ook een beetje op en na enig zoeken zie ik dat hier meerdere mensen een SOMA besteld hebben. Helaas zie ik dat SOMA een bluetooth systeem is en mijn ervaring dat bluetooth en langere afstanden niet zo betrouwbaar is. Kunnen SOMA eigenaren misschien delen op welke afstand de gordijnen van de hub verwijderd zijn?

Gelukkig is bij mij alles gelijkvloers maar een afstand van 10+ meter met bluetooth is volgens mij iets te optimistisch.
Dat ligt ook aan het apparaat waarmee je het bedient natuurlijk. Kan me zo maar voorstellen dat veel telefoons slecht bereik hebben bijv.

Ik zal het eens testen met een iPhone als ze binnen zijn

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 12-03-2018 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 08:07
paQ schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:26:
[...]

Dat ligt ook aan het apparaat waarmee je het bedient natuurlijk. Kan me zo maar voorstellen dat veel telefoons slecht bereik hebben bijv.

Ik zal het eens testen met een iPhone als ze binnen zijn
Ik wil het bedienen met een raspberry pi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
symen89 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 07:58:
[...]

Sja zal toch testen worden denk ik.
Ik verwonder me altijd over het bereik van Xiaomi dingetjes en gateway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
symen89 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 07:58:
[...]

Ik heb volgens mij de plugins gevonden waar SOMA hun Connect bridge mee heeft gemaakt.
Er wordt een scriptje gedraaid zodat de BT motors via http benaderbaar zijn, en je eenvoudige commando's kunt geven, incl (positie) percentages, en ook de status kunt pollen.
Dan zal de SOMA connect hoogstwaarschijnlijk een aangepaste homebridge install hebben zodat het een SOMA bridge lijkt, en klaar is Kees.
Ik vraag me ten zeerste af of apple dat op die wijze gaat goedkeuren. Ik zou niet kunnen bedenken waarom niet overigens, maar het blijft een pi.

Ze zijn nog niet binnen, maar ik heb het scriptje zojuist even getest via homebridge en het geeft inderdaad netjes een zonwering icoontje. :)

[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 13-03-2018 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper-NL
Ik heb vanavond de Kogeek dimmer switch binnen gekregen en natuurlijk direct geïnstalleerd. Hij werkt fantastisch en ziet er goed uit. Installatie was heel eenvoudig, ik had er uiteraard al voor gezorgd dat er een neutraal draad aanwezig was.

De bediening met de knoppen is ook handig. 1x naar boven klikken is aan (naar de vorige stand), 1x naar beneden is uit. Lang boven is feller, lang beneden is minder fel.

De lamp fade mooi aan en uit zoals een Hue lamp dat doet, niet zoals een schakelaar van aan direct naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://blog.elgato.com/homekit-and-carplay/
Ik had hoge verwachtigingen toen ik aan dit artikel begon. Carplay en homekit is leuk, maar je kunt nu toch ook tegen je telefoon zeggen “Hey siri, zet temperatuur op...”? Het enige is dat je de stem van Siri niet hoort over de luidsprekers van de auto als je bv naar de radio luistert. Tijdens het streamen van bv Spotify via bluetooth hoor je wel Siri over de luidsprekers omdat er dan een actieve bluetooth verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:49

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

meesje schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:31:
https://blog.elgato.com/homekit-and-carplay/
Ik had hoge verwachtigingen toen ik aan dit artikel begon. Carplay en homekit is leuk, maar je kunt nu toch ook tegen je telefoon zeggen “Hey siri, zet temperatuur op...”? Het enige is dat je de stem van Siri niet hoort over de luidsprekers van de auto als je bv naar de radio luistert. Tijdens het streamen van bv Spotify via bluetooth hoor je wel Siri over de luidsprekers omdat er dan een actieve bluetooth verbinding is.
Ik heb carplay en meestal als ik iets vraag over de temperatuur dan krijg ik als antwoord: "Gebruik de klimaat knoppen in de auto om de temperatuur te regelen."

Dus zo goed werkt dat helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Psycho_Mantis schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:48:
[...]

Ik heb carplay en meestal als ik iets vraag over de temperatuur dan krijg ik als antwoord: "Gebruik de klimaat knoppen in de auto om de temperatuur te regelen."

Dus zo goed werkt dat helaas niet.
Ah okay. Dat is minder.
Over 10-14 weken heb ik ook Carplay. Ik ben benieuwd.
Pagina: 1 ... 18 ... 88 Laatste