Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 15:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Iemand bekend met deze foutmelding? Ik probeer een Aqara G4 deurbel te koppelen, maar krijg deze melding. Snap niet zo goed waarom, heb laatst ook Matter accessoires toegevoegd die volgens mij lopen via de HomePod mini. Mijn router is niet nieuw, maar is een Velop systeem van +- 5 jaar oud (en die het echt nog prima doet).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChpJvhCkuNGvSOhN3Z4zxIuXr9M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GWB9fxVJagjQoqD9PQkdKG1A.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 01:30

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Bulligan schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 19:50:
Sinds de laatste update heb ik alleen maar de vraag van Siri “in welke kamer?”. Als ik bijvoorbeeld zeg “doe alle verlichting aan in de woonkamer”, komt ze met die response. Ook als ik daarna nogmaals zeg “woonkamer”, krijg ik hetzelfde antwoord. Zowel op mijn, phone, watch of iPad. Alles is up to date naar 18.2 en sindsdien zijn die issues er ook. Heel irritant.
Dit heb ik ook en heb er eens wat mee getest.

Ik heb een burolamp die out of the box al Homekit ondersteuning heeft. Die heb ik toegevoegd in mijn woning en aan mijn studeerkamer toegewezen. Deze lamp heet ook Burolamp in de woning app.

Als ik zeg: Hey Siri, Burolamp Aan, dan krijg ik dus dezelfde melding die jij ook krijgt: In welke Kamer met een aantal opties waaruit ik kan kiezen.

Als ik een scene aanmaak die heet Burolamp Aan en voeg de lamp toe als acccessoire en zeg dan Hey Siri: Burolamp Aan, dan gaat direct de lamp aan zonder vraag: In welke kamer. Ik heb dus ook maar een scene aangemaakt Burolamp Uit die de lamp uitschakelt. Dat werkt eigenlijk altijd 100% goed ipv de homekitnaam van een accessoire te roepen met aan of uit.

IK doe overigens bijna alles met scenes. Zo heb ik een aantal slimme stekkers met homekit ondersteuning. Die heten in de woning app allemaal stekker + kamernaam, bv stekker keuken. Ik geef ze niet de naam van de functie die ze hebben. Ik heb bv nu met Kerst een slimme stekker waarop de kerstboom verlichting is aangesloten. De stekker heet gewoon stekker in de woning app en niet Kerstboom. Ik heb dus weer een 2 tal scenes aangemaakt Kerstboom Aan en Kerstboom Uit.

Het enige nadeel hiervan is dat je in het scene overzicht wanneer een apparaat uit staat toch het icoontje brandt/aan staat. Zo lijkt het dus net alsof een apparaat aanstaat als de scene Kerstboom Uit is geactiveerd, maar in feite staat de kerstboom verlichting dus uit.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04 22:49
N1ckk schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:59:
Iemand bekend met deze foutmelding? Ik probeer een Aqara G4 deurbel te koppelen, maar krijg deze melding. Snap niet zo goed waarom, heb laatst ook Matter accessoires toegevoegd die volgens mij lopen via de HomePod mini. Mijn router is niet nieuw, maar is een Velop systeem van +- 5 jaar oud (en die het echt nog prima doet).

[Afbeelding]
Geen idee of dat het punt is, maar ik heb een tijdje geleden problemen gehad omdat ik een gescheiden ssid voor 2,4 en 5ghz op mn router ingesteld had. Nadat ik een gedeelde 2,4/5ghz ssid ingesteld had (wat ook de default eigenlijk op de router (asus) is) werkte alles zonder problemen.
Toen het gescheiden was, kreeg ik errors dat mn telefoon op een ander netwerk zat (terwijl de beide ssid's uiteraard op hetzelfde netwerk uitkwamen).
Misschien heb je er iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijno75
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-04 19:36
Ik had ook wat issues. Wat meestel werkt is alle hubs (AppleTV, HomePod) die homekit draaien een reboot geven. Als het nog niet werkt, automatisering weggooien en weer aanmaken.

Zelf liep ik tegen een issue aan dat een automatisering niet werkte. Het betrof een Eve Room i.c.m. Eve Energy. De automatisering was: wanneer de temperatuur onder de 17 graden daalt en het is tussen 05:00-23:00 dan de Eve Energy aanzetten. Dit werkte niet zoals ik de automatisering interpreteerde.

Omdat het buiten dit tijdsvlak al onder de 17 graden was gekomen werkte deze niet. Als je met tijden werkt dan werkt dit alleen wanneer het dalen plaats vind binnen die periode.

Nu kijken of het wel werkt als 'converteer naar opdracht' gekozen is. ALS ALLE [Eve room temp <=17] and [time] between 05:00 - 23:00 DAN schakel Eve Energy.
DeNachtwacht schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:45:
Hey, ik heb 4 Eve Thermo radiatorknoppen in huis, waarvan 1 het nieuwere model is dat te upgraden was naar Matter via de Eve app. Jarenlang werkte deze als een zonnetje in HomeKit.

Na de update naar Matter leek alles in eerste instantie goed te gaan. Je kan meer details in de Woning app zien en bewerken, en de 1-2 seconden vertraging na het geven van het commando was eruit. Fijn dus, totdat... het ineens stopte met werken via automatiseringen en via Sir

Mij viel op dat de verwarming niet meer automatisch om 21:30 uit gingen, zoals in de rest van het huis wel goed gaat. Alleen als ik met de iPhone in de Woning app hem aan of uitschakel werkt het (meteen goed en snel overigens).

Wat ook niet meer goed werkt is via Siri commando's geven. "verwarm de werkkamer naar 19 graden" geeft een melding dat er geen koel/verwarmingsapparaten in die kamer zijn. Maar zeg je "zet de Eve Thermo in de werkkamer uit" dan werkt het weer wel goed. In de werkkamer staat hij overigens netjes onder het kopje "klimaat" en kan je temperatuur uitlezen et cetera.

Iemand een idee wat hier mis gaat? Matter zou alles juist mooier moeten laten draaien was de belofte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vier jaar geleden had ik vanwege het thuiswerken de Xiaomi Mi Led Desk Lamp 1S gekocht. Vanwege gezinsuitbreiding moest de thuiswerkplek opgedoekt worden. Overwogen om de bureaulamp te verkopen. Normaliter zegt mijn vrouw van doe maar weg, maar deze keer niet. Ik ben daar erg blij om. Nu met onze nieuwe woning hebben we op de 1e verdieping vier slaapkamers waarvan er eentje ingericht wordt voor thuiswerken. Net de lamp weer geïnstalleerd. Je kunt ‘m zelfs direct toevoegen aan HomeKit zonder de Xiaomi app te gebruiken. Je mist dat wel firmware updates. Wat een fijne lamp is dit toch. Enorm veel wit tinten en super helder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 17:28:
Vier jaar geleden had ik vanwege het thuiswerken de Xiaomi Mi Led Desk Lamp 1S gekocht. Vanwege gezinsuitbreiding moest de thuiswerkplek opgedoekt worden. Overwogen om de bureaulamp te verkopen. Normaliter zegt mijn vrouw van doe maar weg, maar deze keer niet. Ik ben daar erg blij om. Nu met onze nieuwe woning hebben we op de 1e verdieping vier slaapkamers waarvan er eentje ingericht wordt voor thuiswerken. Net de lamp weer geïnstalleerd. Je kunt ‘m zelfs direct toevoegen aan HomeKit zonder de Xiaomi app te gebruiken. Je mist dat wel firmware updates. Wat een fijne lamp is dit toch. Enorm veel wit tinten en super helder!
Ik ben dan toch benieuwd wat de meerwaarde is van een bureaulamp in HomeKit. Er zit zo te zien gewoon een draaiknop op om te dimmen?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:05:
[...]

Ik ben dan toch benieuwd wat de meerwaarde is van een bureaulamp in HomeKit. Er zit zo te zien gewoon een draaiknop op om te dimmen?
Net als met diverse andere normale lampen zijn er volgens mij wel legio automations te bedenken. Helemaal icm motion sensoren, zeker die van Aqara (dat vierkantige blokje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 01:30

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Toppe schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:05:
[...]

Gewoon in 1x klaar zijn om te werken.

Ik heb op mijn werkkamer nog een oude radiatorknop. De kamer wordt dus niet warm als het beneden 21 graden is.

Onder mijn buro hangt een infrarood paneel en naast mijn buro hangt er ook eentje welke via Siri aan/uitkunnen. Op mijn buro staat ook een lamp die via homekit te bedienen is. Op mijn iPhone draait een applicatie die mijn werkuren registreert.

Wanneer ik 's ochtends ga thuiswerken, is het commando: Start thuiswerken voldoende om:

* mijn urenapplicatie te triggeren zodat mijn werktijd wordt bijgehouden
* mijn burolamp aangaat omdat het nu rond 8:30 nog best donker is op mijn werkkamer
* mijn beide infrarood panelen aangaan om het lekker warm te houden.

Uiteraard heb ik ook een commando: Stop thuiswerken wat alle bovenstaande acties ongedaan maakt.

EDIT: Mijn burolamp heeft geen dimmer en kan tevens verschillende kleuren en tinten doen, dus ik heb een scene die tijdens het werken de voor mij prettigste kleur/tint instelt.

[ Voor 7% gewijzigd door MRE-Inc op 10-01-2025 16:25 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:14:
[...]

Gewoon in 1x klaar zijn om te werken.

Ik heb op mijn werkkamer nog een oude radiatorknop. De kamer wordt dus niet warm als het beneden 21 graden is.

Onder mijn buro hangt een infrarood paneel en naast mijn buro hangt er ook eentje welke via Siri aan/uitkunnen. Op mijn buro staat ook een lamp die via homekit te bedienen is. Op mijn iPhone draait een applicatie die mijn werkuren registreert.

Wanneer ik 's ochtends ga thuiswerken, is het commando: Start thuiswerken voldoende om:

* mijn urenapplicatie te triggeren zodat mijn werktijd wordt bijgehouden
* mijn burolamp aangaat omdat het nu rond 8:30 nog best donker is op mijn werkkamer
* mijn beide infrarood panelen aangaan om het lekker warm te houden.

Uiteraard heb ik ook een commando: Stop thuiswerken wat alle bovenstaande acties ongedaan maakt.

EDIT: Mijn burolamp heeft geen dimmer en kan tevens verschillende kleuren en tinten doen, dus ik heb een scene die tijdens het werken de voor mij prettigste kleur/tint instelt.
toon volledige bericht
mmWave sensor doet dit ook en scheelt je weer een trigger :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whateverisfree
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 27-04 20:57
Apple HomeKit ondersteund nu robotstofzuigers:

https://smarthomecentre.n...-aan-homekit-in-ios-18-4/

[ Voor 3% gewijzigd door Whateverisfree op 21-02-2025 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:37
Ik ben aan het kijken naar een Aqara G5 outdoor camera om mijn achterdeur in de gaten te houden. Nu zie ik dat er 2 versies beschikbaar zijn PoE en WiFi. In de garage, waar ik de camera zou aan hangen heb ik een internet aansluitign voorsien met behulp van TP Link WPA8635P powerline adapters. Ik vroeg me nu af of ik 1 van de ethernet poorten kan gebruiken om via PoE de camera te verbinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 23:33
Voor zover ik zie ondersteunt de WPA8635P geen Power-over-Ethernet (PoE). Je kan hem dus wel gebruiken om je camera van een netwerkverbinding te voorzien via een bedrade netwerkverbinding, maar voor het voeden zal er nog een PoE injector tussen de WPA8635P en camera geplaatst moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:37
davasch schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:11:
Voor zover ik zie ondersteunt de WPA8635P geen Power-over-Ethernet (PoE). Je kan hem dus wel gebruiken om je camera van een netwerkverbinding te voorzien via een bedrade netwerkverbinding, maar voor het voeden zal er nog een PoE injector tussen de WPA8635P en camera geplaatst moeten worden.
En is het dan beter om te investeren in een PoE injector zodat ik de PoE kan gebruiken of zou de WiFi versie ook goed genoeg zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:18
Tibs schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:56:
[...]

En is het dan beter om te investeren in een PoE injector zodat ik de PoE kan gebruiken of zou de WiFi versie ook goed genoeg zijn?
Sorry. Maar dan kan toch niemand een goed antwoord op geven. HK wifi camera’s zijn op zich prima. Maar alles hangt of staat met het wifi signaal/bereik. 9 van de 10 problemen met wifi camera’s zijn terug te herleiden naar gebrekkige wifi. Dus dit is per situatie anders.

Poe camera’s hebben dit probleem niet en hebben daarom de voorkeur. Echter moet je dan wel met poe en utp kabels gaan werken. Hetgeen niet altijd gemakkelijk te realiseren is.

Mocht je geld teveel hebben, beide bestellen. Uitproberen en dan een van de twee retourneren. Niet geheel netjes maar kan een oplossing voor jou situatie zijn.

Persoonlijk zou ik in uw geval voor de wifi versie gaan. Mits er voldoende signaal beschikbaar is. Anders maak je extra kosten voor de poe versie en moet je nog extra geld neer leggen voor een poe injector. (Tenzij je die nog hebt liggen). Maakt het een vrij dure oplossing. Zit toch al snel €50,- verschil in dan.

[ Voor 15% gewijzigd door TheKerremenke op 28-02-2025 11:26 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:08
Tibs schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:56:
[...]

Dat heeft niet zoveel te maken met 'goed genoeg' 😊
De Wifi versie moet je voeden via een USB C kabel. En volgens de handleiding mag die niet langer dan 2 meter zijn. Dus als je geen stopcontact in de buurt hebt is een PoE injector makkelijker.
Die heb je al voor een tientje dus de investering valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:07
Iemand wel eens aan de hand gehad dat je een woning niet kon verwijderen?

Bij mijn ouders is er eea goed misgegaan, ineens twee woningen geconfigureerd in de woning app. Eentje met een hub (apple tv) en eentje met alle hue verlichting (en bridge). Beide ouders zijn eigenaar van één van de twee woningen en deze zijn gedeeld met elkaar??? Inrichting is identiek (benaming kamers enzo) tussen de twee woningen.

Ik dacht, gooi ze beide leeg en weg en maak het zooitje opnieuw aan. Nu krijg ik de woning met alle hue verlichting niet verwijderd. Er gebeurt gewoon niks als ik op ‘verwijder woning druk’ en de hue lampen komen gewoon weer terug als ‘no response’ terwijl ze eerder wel verwijderd zijn uit de woning.

Er lijkt eea mis te gaan met een icloud sync of backup, maar ik kan niet vinden wat en hoe het op te lossen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TheKerremenke schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:28:
[...]

Hopelijk is het zo wat duidelijker. Als er vragen zijn dan hoor ik dat graag. ;)
Even een schopje uit 2020 geven: ben je nog steeds tevreden met de Eve Aqua? Heb gisteren een Gen 3 besteld, maar lees over eerdere versies dat ze vrij snel de geest geven. Hoe werkt 'ie daar (nog)?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
THE_BASE schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:05:
[...]

Even een schopje uit 2020 geven: ben je nog steeds tevreden met de Eve Aqua? Heb gisteren een Gen 3 besteld, maar lees over eerdere versies dat ze vrij snel de geest geven. Hoe werkt 'ie daar (nog)?
Tot op heden werken ze prima. Maar binnenkort gaan ze waarschijnlijk in de verkoop. Ivm verhuizing gaan we ze niet direct meer nodig hebben. Ze hebben hun doel gediend. Namelijk de tuin bewateren als we zelf niet aanwezig waren ivm vakantie ofzo.

Kan me voorstellen dat met de gen 3 met matter ondersteuning het bereik ook beter is dan met de gen 1 die ik heb. Daar had ik altijd de eve extend bij nodig. Die eve extend gaat dus mee in de verkoop. ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TheKerremenke schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:08:
[...]

Tot op heden werken ze prima. Maar binnenkort gaan ze waarschijnlijk in de verkoop. Ivm verhuizing gaan we ze niet direct meer nodig hebben. Ze hebben hun doel gediend. Namelijk de tuin bewateren als we zelf niet aanwezig waren ivm vakantie ofzo.

Kan me voorstellen dat met de gen 3 met matter ondersteuning het bereik ook beter is dan met de gen 1 die ik heb. Daar had ik altijd de eve extend bij nodig. Die eve extend gaat dus mee in de verkoop. ;)
Top, dank voor je quick reply!

Hier hangt er één in de achtertuin, vrij dicht bij de Apple TV en dus verbonden met Thread. Die in de voortuin is ook verbonden met de Tado X die weer dichtbij de Apple TV staat, zou dus middels Thread goed moeten gaan.

Op zich mooie dingen, maar voor dat geld moeten ze wel blijven werken, anders kan ik net zo goed een goedkoop ding van Gardena kopen. 8)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allissey
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-05 17:16
Homekit deskundigen, ik heb een vraagje: ik wil mijn screens en zonnescherm verder automatiseren door ze aan te sturen op basis van het gemeten zonlicht (UV licht). Nu zoek ik een sensor die ik kan opnemen in homekit en die zo mijn screens en zonnescherm kan sluiten (of openen) op basis van het gemeten zonlicht.

Wie heeft hier ervaring mee of weet een compatible UV sensor. Ik las ergens dat UV licht meten beter is dan lichtintensiteit zelf, maar ik wil ze wel binnen gaan monteren, weet niet of dat nog wat doet met de betrouwbaarheid van de UV meting in verband met het vensterglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Allissey schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:56:
Homekit deskundigen, ik heb een vraagje: ik wil mijn screens en zonnescherm verder automatiseren door ze aan te sturen op basis van het gemeten zonlicht (UV licht). Nu zoek ik een sensor die ik kan opnemen in homekit en die zo mijn screens en zonnescherm kan sluiten (of openen) op basis van het gemeten zonlicht.

Wie heeft hier ervaring mee of weet een compatible UV sensor. Ik las ergens dat UV licht meten beter is dan lichtintensiteit zelf, maar ik wil ze wel binnen gaan monteren, weet niet of dat nog wat doet met de betrouwbaarheid van de UV meting in verband met het vensterglas.
Volgens mij bestaan er geen uv sensoren enkel licht intensiteit sensoren. Bijvoorbeeld de Philips hue sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 13:01
Ik heb 1x Aqara G4 en 2x Eve outdoor camera’s hangen, alles gekoppeld met Apple Homekit secure video. Werkt allemaal prima. Nu heb ik mijn vriendin aan Homekit toegevoegd als contactpersoon en alle beheerder rechten gegeven zodat ook zij de camera’s kan zien en ook de opnamen terug kan kijken.

Ik heb de optie ‘stream en bekijk opnamen’ aangevinkt, maar ze kan alleen de live beelden zien.

Alle info die ik tot op heden heb gevonden geven aan dat de instellingen goed zouden moeten staan en ze dus alles zou moeten kunnen terugkijken, maar dat kan dus niet…

Wat doe ik verkeerd?? Moet ik ergens anders nog iets instellen? Moet ze deel zijn van ‘gezin’?

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De laatste tijd valt me op dat de beeldkwaliteit van mijn Eufy 2K indoor cams vrij slecht is binnen de Woning app. Binnen de Eufy app is het beeld vrij scherp. Mij is bekend dat HomeKit max 1080p is. Maar bij deze resolutie had ik toch beter beeld verwacht. Zie onderstaand screenshot (een stuk van het totale beeld). De eerste via de Eufy app, de tweede het beeld via de Woning app. In mijn beleving was het tot voor kort via de Woning app veel scherper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yp8HyDhHCg0GvW3wyhfhCdipxjY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ssIK20VZSCrunPREkfixt3HY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ufK3SeqDAWeNmrgqetUa-X6M1ec=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KEYesH96rRf91Ks6ifNbvrZA.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:41:
De laatste tijd valt me op dat de beeldkwaliteit van mijn Eufy 2K indoor cams vrij slecht is binnen de Woning app. Binnen de Eufy app is het beeld vrij scherp. Mij is bekend dat HomeKit max 1080p is. Maar bij deze resolutie had ik toch beter beeld verwacht. Zie onderstaand screenshot (een stuk van het totale beeld). De eerste via de Eufy app, de tweede het beeld via de Woning app. In mijn beleving was het tot voor kort via de Woning app veel scherper.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In de woning app. Ik had dus het idee dat het juist beter werd :+
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:35
Bartez schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:35:
Ik heb 1x Aqara G4 en 2x Eve outdoor camera’s hangen, alles gekoppeld met Apple Homekit secure video. Werkt allemaal prima. Nu heb ik mijn vriendin aan Homekit toegevoegd als contactpersoon en alle beheerder rechten gegeven zodat ook zij de camera’s kan zien en ook de opnamen terug kan kijken.

Ik heb de optie ‘stream en bekijk opnamen’ aangevinkt, maar ze kan alleen de live beelden zien.

Alle info die ik tot op heden heb gevonden geven aan dat de instellingen goed zouden moeten staan en ze dus alles zou moeten kunnen terugkijken, maar dat kan dus niet…

Wat doe ik verkeerd?? Moet ik ergens anders nog iets instellen? Moet ze deel zijn van ‘gezin’?

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Thanx!
Volgens mij heb ik dit issue ook gehad. Staat dit ook op haar mobiel zo ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 13:01
Bulligan schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:59:
[...]

Volgens mij heb ik dit issue ook gehad. Staat dit ook op haar mobiel zo ingesteld?
Dat zou ik even moeten checken. Wat was bij jou de oplossing? Kan zij dit van haar kant dan ook aanpassen?
Pagina: 1 ... 87 88 Laatste