Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15:45
Ik zag vandaag ook nog dat Elgato de Eve Core op hun site had gezet, een kant en klare HomeKit module. Andere fabrikanten kunnen hierdoor makkelijker en sneller HomeKit implementaties doen op hun eigen producten.

Eve Core is een complete Bluetooth Low Energy module met chip antenne en een aantal flexibele I/O-opties en heeft al Bluetooth SIG certificering. Eve Core draait dezelfde firmware die wordt gebruikt door de Eve producten waaronder HomeKit pairing, authenticatie en codering en beheer van maximaal 16 controllers.
De Eve Core firmware is ontwikkeld door Elgato in Duitsland en Eve Core module wordt vervaardigd door Dexatek Technologies in Taiwan.

Bron: https://www.elgato.com/en/eve-core

robertwebbe wijzigde deze reactie 26-07-2015 18:01 (25%)

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• robertwebbe

Inmiddels heb ik de Elgato Eve Weather, Eve Room en Eve Door & Window binnen, de Eve Energy volgt met 2 weken. En het is eigenlijk zoals MacRumers al reviewde, het is nog niet je van het. Regelmatig verbroken verbindingen en dan moet ik de sensor resetten en opnieuw pairen. Het bereik van bluetooth is maximaal 9 meter. Voor de Weather sensor is dat zelfs nog minder als je HR++ isolatieglas hebt. Ik zie hem notabene 3 meter verder hangen maar achter het glas is er geen verbinding. Pas als ik in de deuropening (met de deur geopend) ga staan maakt die weer contact.

Daarnaast was het even stoeien voordat alle sensoren correct verbonden waren. Dan werkte de een weer niet, dan gaf de andere enorm afwijkende informatie af of werd er in het overzicht niets getoond.

Ook HomeKit zelf valt nogal tegen. Siri leest in de meeste gevallen niet de sensor uit maar kijkt op het internet naar de lokale temperatuur. Bij de andere sensoren kun je vragen wat je wilt maar Siri kan er nog niets mee. Het is ook allemaal nog passief, je kunt dus nog geen voorwaarden scheppen waarin er iets moet gebeuren.

Op mijn iPad Air 2 draai ik de laatste beta van iOS9, ik was benieuwd of het dan al beter zou werken. Helaas niet, volgens mij zitten er nog allemaal bugs in dit gedeelte. Omdat de iPad op hetzelfde netwerk zit met dezelfde AppleID hoefde ik niet opnieuw alles te configureren, alle sensoren, namen, kamers, scenes waren direct aanwezig. Alleen niets werkte, alle waardes bleven leeg. Wat nu wel kan, via Instellingen > Homekit is anderen uitnodigen op basis van iCloud ID. Maar mijn vrouw kan hier niets mee, vermoedelijk omdat ze nog geen iOS9 heeft.

Al met al, de Elgato Eve producten zitten nog volop in de ontwikkelfase en zijn eigenlijk nog niet af. Ze wilde blijkbaar de eerste op de HomeKit markt zijn. Ik had al een groot vermoeden dat dat zo zou zijn dus ik houd de spulletjes gewoon en wacht af hoe de ontwikkelingen zullen gaan. Ik denk dat het pas een beetje gaat werken als iOS9 en de nieuwe Apple TV (4e generatie) beschikbaar zijn, vermoedelijk eind september.

robertwebbe wijzigde deze reactie 06-08-2015 13:41 (17%)

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb gisteren ook een Eve Room gehaald. Tot nu toe heb ik alleen de basics gebruikt en daarmee ben ik best tevreden. De setup verliep erg gemakkelijk, kwestie van de setup code invullen in de Eve app en het werkte. Monitoren op afstand heb ik helaas nog niet kunnen testen, volgens de support site van Elgato werkt de relay functie via de Apple TV op dit moment alleen met Apple-ID's eindigend op @icloud.com:
quote:
You will need to sign into iCloud with your Apple ID to use Eve with Apple TV. Currently, only Apple IDs with the domain @icloud.com are supported. If your Apple ID ends in @mac.com or @me.com, simply change the ending to @icloud.com on both your Apple TV and your iOS devices.
https://help.elgato.com/c...th-devices-away-from-home-

Ik hoop dat Elgato of Apple dat snel fixt want ik ga natuurlijk niet een compleet andere Apple-ID gebruiken met alle gevolgen van dien. Voor die functies is het jammer dat de AppleTV de waardes niet aan het LAN-netwerk doorgeeft. Zo zou je door bijv. een VPN verbinding met je thuisnetwerk makkelijk toegang kunnen hebben tot je HomeKit apparaten. Wat ik ook jammer vind is dat ik niks lees over ondersteuning van HomeKit voor OS X, het lijkt me best handig soms om de waardes via m'n laptop uit te lezen.

Overigens werkt het opvragen via Siri bij mij wel, het jammere is alleen dat Siri de temperatuur in Fahrenheit vermelt, daardoor een beetje onhandig (ik heb de Engelse stem actief)

Elgato
Eve Room
http://static.tweakers.net/ext/f/Sk4UtpUXd68YBKNtQlk8HGp0/thumb.jpghttp://static.tweakers.net/ext/f/FGs1z6Oxo3qXEixzUNPi7RLn/thumb.jpghttp://static.tweakers.net/ext/f/9xXUyGIOuvZusLTJWjXQJQhz/thumb.jpg
http://static.tweakers.net/ext/f/jRC4iJXqtjNmrPCfI16gvIiO/thumb.png

Je kan bijv. mooi zien dat ik om 02:00 m'n Airco uit deed :p

fsfikke wijzigde deze reactie 05-08-2015 16:21 (34%)

DUT Racing

• robertwebbe
quote:
fsfikke schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:06:
[...]
Overigens werkt het opvragen via Siri bij mij wel, het jammere is alleen dat Siri de temperatuur in Fahrenheit vermelt, daardoor een beetje onhandig (ik heb de Engelse stem actief)
[...]
Dat kun je zelf wijzigen via de instellingen, niet in de app zelf maar via de iPhone Instellingen en dan de Eve app selecteren:

• robertwebbe
Open source HomeBridge links 3rd-party smart home devices like Nest to Apple's HomeKit

By Blair MacGregor
Tuesday, December 08, 2015, 09:06 am PT

Users looking to connect their existing smart home setup to Apple's HomeKit ecosystem can turn to Homebridge, an open-source tool that brings voice control to popular devices from Nest, Sonos and others.

Homebridge is currently available on GitHub,and works by emulating the iOS HomeKit API through user-contributed modules called Plugins. Each plugin corresponds with a different manufacturer, with the list including smart home titans Nest and Sonos, as well as lesser known manufacturers like Indigo Domotics, Netatmo and Wemo.

Both the Homebridge database as well as the Plugins can be installed through a command line prompt as global NPM modules and are compatible with Linux-based systems as well as the Raspberry Pi.

The most obvious use case for using Homebridge to connect with HomeKit is integration with Siri, allowing a user to use voice commands (e.g. "Siri, unlock the front door") for a variety of tasks.

While third-party apps like Home or MyTouchHome have been available for some time, Apple has yet to release an app that functions as a central hub to control multiple HomeKit-connected smart devices, which makes a project like this necessary for those who don't want to wait for Apple. However, some smart home manufacturers like Phillips have introduced devices like the Hue Bridge, which enables users of Phillips' own line of smart light bulbs and accessories to connect their system to HomeKit.

Last month, Apple began removing smart home devices like Belkin's WeMo Switch and WeMo Light Switch that don't support the HomeKit protocol from its online store.

For more information on Homebridge, including installation instructions and FAQs, you can visit the project's GitHub page and repository.

Bron: http://appleinsider.com/a...ke-nest-to-apples-homekit

• robertwebbe
Ik zag trouwens dat Elgato nog van plan is om deze aan de Eve homekit familie toe te voegen:
- Elgato eve motion
- Elgato eve light switch

robertwebbe wijzigde deze reactie 30-04-2016 20:32 (4%)

• robertwebbe
Elgato komt waarschijnlijk binnenkort ook met een bewgingsmelder voor HomeKit, waarschijnlijk de Eve Motion: http://appleinsider.com/a...l-line-with-motion-sensor

robertwebbe wijzigde deze reactie 05-09-2016 17:57 (4%)

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:18
Sinds 06:30 vanochtend is eve room 'slechtere' data gaan meten. Ik denk zo rond zonsopgang wellicht. Tot ca 08;10 werd het slechter en bijna rood.
Toen om 8 uur het ventilatie systeem inschakelde, ging het na een minuut of 10 rap naar beneden, en in tijd van 10 min weer terug bij 450.

Ik heb eve nu in een kast gelegd, naast een open bakje met wat siliconelak. Bestanddelen Toluol / Tolueen.
quote:
meesje schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:48:
[...]

Ik ben benieuwd of het probleem door resetten is verholpen of dat het echt hardwarematig is.
edit:

:')
ja dat lijkt wel iets te doen :+

Ik zal over 10 minuten het potje weghalen en eve in de kast laten liggen. Kijken of het niet alleen zomaar de kast was.

edit 2:
potje verwijderd om 09:20, eve nog steeds in de kast :+

edit3:
uit de kast, en na 15 min valt de grafiek hard. nu op ca 2200.
Zal toch het raam maar even open zetten :+

paQ wijzigde deze reactie 07-09-2016 09:58 (50%)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• paQ
quote:
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:07:
[...]

Je hebt wel de 2nd gen Bridge? Met de 1st gen lukt het niet, tenzij je een softwarematige bridge-emulator draait (homebridge).
yep

maar het is sowieso vaag, want de instellingen die ik nu in Woning app kan maken kunnen pas sinds vanmiddag.

edit:
misschien om dat ik niet fysiek thuis ben? (Heb thuis nog geen homekit hub ingesteld)

Edit2:
Ow wat frustrerend :(
Ik kom voor "thuis" bij de knop automatisering dus niet verder dat dit beginscherm. Er gebeurt verder niks :?

paQ wijzigde deze reactie 20-09-2016 18:21 (32%)

• paQ
anyway...
nu 5 lampen hue wit, een bridge 2, en een lichtdimmer thuis.
gewoon over de bestaande wipschakelaar heen gemonteerd *O*

offtopic:
afgekeken van een ander topic, blindplaatje bij Praxis 2,19

En dat werkt uitstekend
Op kantoor nu 2 weken een Eve room. Eigenlijk best wel een nice ding. Ik wil daar dus naar gelang de luchtkwaliteit een licht scene aan hangern (in kleur) maar dat via Elgato avea is dus even een vette tegenvaller :(

Zojuist dus nog maar een bridge 2 en Led strip hue, een lamp en nog een dimmer besteld voor op kantoor (ipad4 is daar hub)
en een apple tv4 voor thuis

:X duur weekje ineens

paQ wijzigde deze reactie 22-09-2016 10:13 (6%)

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12:42
Ik zit er aan te denken om Homekit te gaan gebruiken icm AppleTV4.
Ik mis echter de Homekit optie op de AppleTV, welke ik wel op mijn iPad heb. Ik heb al meermalen uitgelogd, ingelogd op iCloud en herstart. Geen HomeKit optie

Iemand een idee?

• paQ
quote:
meesje schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 19:40:
Zojuist via amazon.de een Elgato Eve Motion besteld voor 40,80 euro. Normaal wordt deze door amazon.de geleverd aan NL voor 50,80 euro, maar met de code 'welkom' krijg je 10 euro korting. De voorwaarde voor deze korting is een min. bedrag van 40 euro en dat het door amazon wordt geleverd.
vertel.

wat zijn zo de eerste ervaringen? :)

Ik krijg die van mij morgen binnen, samen met een Eve Energy.
Het is de bedoeling dat ze automatisch mijn afzuigarmen gaan bedienen :D Ik dacht ik monteer de eve door op twee scharnierende delen van de afzuigarm.

Zodra ik het scherm dan naar me toe trek :o alarm! :o *klik eve energy aan, en sucky sucky :+

en vice versa.

hoop zó dat het (goed) werkt :D

paQ wijzigde deze reactie 07-12-2016 20:03 (32%)

• paQ
quote:
robertwebbe schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:14:
Als je het werkend hebt zie ik daar graag een keer een video van.
het werkt :D

Inschakelen duurt ca 4 seconden (vrij lang wel eigenlijk) en dan heeft de afzuiginstallatie zelf ook nog 1 - 2 sec om te starten. Uitschakelen gaat vrij snel.
Moet alleen nog een beetje goede locatie zoeken op de armen voor de montage van de sensor. Het komt vrij nauw. Als ik er uit ben dan print ik wel twee klemmen oid.

• paQ
:+ twee klemmen getekend en geprint

works _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robertwebbe
Je kunt trouwens ook vragen: staat de thermostaat in {naam kamer} aan of uit?

En zeggen: thermostaat {naam kamer} aan {of uit}

Ik heb via de Home - Smart Home Automation de HomeKit friendly name gewijzigd van tado smart radiotor thermostat gewijzigd naar thermostaat, vandaar dat die dit begrijpt.

[Edit: inmiddels heb ik de namen van de knoppen gewijzigd naar thermostaatknop zodat ik nu het verschil kan zien tussen de thermostaat en de knoppen in de woonkamer]

robertwebbe wijzigde deze reactie 21-06-2017 11:22 (39%)

• Roppedop
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11:50
quote:
Roppedop schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:05:Vreemd. Ben bang dat ik 'm niet ga ontvangen.
Toch 3 stuks Koogeek plug ontvangen van Amazon.de. Via aupotek uit China. Vanavond maar eens toevoegen in homekit.
https://tweakers.net/ext/f/23EQGkWT818BmFgLgGBk1nZ0/thumb.jpg

PSN: RudeRob

• robertwebbe
quote:
meesje schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:24:
[...]
Ik heb nu de Elgato Eve plugs, maar deze gaan via wifi. Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar je ervaringen.
De Elgato Eve producten gebruiken bluetooth.

Ik kwam er vandaag trouwens achter dat de tado radiator knoppen nu ook in de Eve app vermeld staan (logisch uiteraard, de hue lampen staan er ook in).

Heeft iemand wellicht de Elgato Eve Thermo? @Tales
Ik ben namelijk benieuwd of je dan wel onderstaande grafiekjes krijgt of dat dat nog te verwachten is komende updates.

robertwebbe wijzigde deze reactie 23-06-2017 21:59 (21%)

• paQ
quote:
RoTeK70 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:47:
Ik heb toch twee producten van Elgato Eve gekocht om te testen.
Deurcontact, werkt goed maar kan ik ook op een of andere manier een pushbericht versturen naar mijn tel als de status veranderd? Edit: al gevonden via home app van Apple. Maar ik kan de deurcontact dan weer niet gebruiken in scenes via die home app. Hij geeft aan "Altijd Open"
Verder die Eve Room werkt ook leuk maar op de eerste etage heeft hij geen verbinding meer dus niet handig of is dit op te lossen met een BT extender of iets?
Heb je dit soort sensoren ook op basis van WiFi of iets want bereik is wel drama denk ik.
Ik meen dat ik laatst ergens een Elgato extender zag :?
Kan er zo snel niets meer over vinden.

Hier hangt sinds gisteren nanoleaf aurora, gekoppeld aan de luchtkwaliteitsensor van eve room B)
Best een puik dingetje zo. Wel zelf even connectors geprint om de hoek om te kunnen (naar plafond)

O+
Expansionpacks zijn alleen hopeloos duur :N

Mijn Spotcam HD deed vaag, en de verkoper krijgt hem niet eens getest, dus die ruilt hem netjes voor me om voor een nieuwe. Die schakel ik via een eve power, en dat gaat prima verder. Alleen zijn we anderhalf jaar verder en behalve de Omna van DLink was er nog niets dat ook homekit compatible is. En de Omna kun je niet omgekeerd aan het plafond hangen :? :|
Nu leek de Logitech Circle 2 cam me wel wat, omdat ze hebben aangekondigd met de volgende software update, homekit ondersteuning te pushen voor de bedrade variant.
Nu vind ik alleen zone detectie een minimale eis bij camera's, en dat weet logitech dan vervolgens uit te persen in een abo van 10 euro per maand om die optie te hebben.
Echt ronduit belachelijk :(
je krijgt er ook nog wel andere premium zaken bij natuurlijk, maar zone detectie is toch wel essentieel om te hebben als bewakingsfunctionaliteit, anders word je horendol van alle meldingen de hele dag door, waar je vervolgens alleen vanaf kunt komen door een abo van 10/mnd af te sluiten.

• robertwebbe

LIFX, LIFX GU10, LIFX Downlight and LIFX + are Apple HomeKit enabled.

Control LIFX lights with Siri using your voice, or the Apple Home app on your iPhone, iPad, iPod touch and Apple Watch.

Organize your accessories by room, manage multiple accessories at the same time, control your home with Siri, and more.

Bron: https://eu.lifx.com/products/apple-homekit#

• paQ
Ik ben best wel fervent homekitter ;)
En zowel de woning app (ook in iOS11) als de eve app hebben zo hun beperkingen.
Dingen die Smart Home voor heeft, zijn bijv:
- je kunt drempelwaardes kiezen als kleiner dan of gelijk aan, of is juist niet gelijk aan
- je kunt triggeren binnen een bepaalde min en max waarde
- je kunt automations eenmalig uitvoeren
- weekdagen als conditie
- je kunt op een tijdstip triggeren
- je kunt losse actions aan een automation toevoegen (kan in woning ook) en daar maakt ie dan vanzelf een scene van (dat is nieuw)
- undo action kan op elke automation (in woning niet)

op de iPad ziet het zo uit:

Ook op de iPhone is er een smart home widget.
En dat is toch best wel handig eigenlijk :)

vooralsnog dikke prima d:)b

paQ wijzigde deze reactie 23-09-2017 12:37 (9%)

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 15:35
Kickstarter

• paQ
De hue motion lichtsensor in homekit valt nog niet mee :P

Woning kan niet triggeren op de hue lux
Home smart kan triggeren op hue lux in enorme stappen die amper (goed) in te regelen zijn
Eve kan alleen een vaste (opgegeven) waarde aannemen op een schaal van 1-130.000, dus dat is volstrekt doelloos.

Goed, Eve change any, dan naar home smart om een drempel als conditie aan te geven in de vorm van < > of <= en >=
Nu ontstaat het probleem dat meerdere condities 'waar' kunnen zijn in automatisering, en dat geeft gedonder, want, welke automatisering zal er gestart worden :/ Dat weet je pas als het zover is :')
Een tweede (zelfde) conditie kan ik niet aan de automatisering hangen in home smart, want dan refereert ie vanzelf weer aan de eerder opgegeven conditie.

De oplossing zit in Hesperus app.
Veel is niet mogelijk in hesperus, maar som-achtige formules juist weer wel! *D
bijv: Als 10 + (<50 + >6 + x) = 550

Daar dus weer de home smart automatisering voorzien van extra drempel-condities, zodat ik een afgebakende range krijg:

En dat slikt home smart daarna dus ook weer :')
EN DAT WERKT *O*

Als je in hesperus de waarde-slider inhoudt, dan kun je handmatig een waarde opgeven. nice :Y

Uiteindelijk dus deze werkende automatisering, waar ik dan nog steeds 3 verschillende apps voor nodig had :F

de trigger, ANY CHANGE, is uit eve
de conditie aangemaakt in home smart
de conditie aangepast in hesperus

paQ wijzigde deze reactie 06-10-2017 13:35 (3%)

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14:31
quote:
Roppedop schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:54:
Ja. Werkt bij mij gewoon via homekit automations.
hmmm

Ik heb alles al een keer gereset, alles settings nagelopen. Sensor al een keer verwijderd maar noppes.

• Roppedop
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11:50
Heb je wel iOS 11? Ik heb nog een regel selecteer accessoires en scenes. Vreemd

https://tweakers.net/ext/f/cBVBWQc1yWK9QQw70him9lng/thumb.png

Roppedop wijzigde deze reactie 17-10-2017 11:49 (31%)

PSN: RudeRob

• BleuZ
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19-09 21:32

BleuZ

Dolletjes!

Wat zijn jullie ervaringen met het gebruik van HomeKit met meerdere gebruikers?

Voorheen was ik de enige die de Home app gebruikte omdat ik Philips Hue lampen in mijn slaapkamer gebruik, maar nu de TRÅDFRI lampen in de woonkamer en binnenkort onze thermostaat ook met HomeKit werken zullen mijn ouders en broertje de Home app ook gaan gebruiken.

Tijdens het installeren merk ik dat de favoriete scènes en apparaten in het "Home" overzicht voor iedereen hetzelfde zijn. Je kunt dus blijkbaar niet per persoon favoriete scènes en apparaten instellen – dat vind ik niet erg logisch als het over persoonsgebonden kamers zoals slaapkamers gaat.

Nu heeft iedereen thuis dus dit beginscherm, maar het is alleen voor mij nuttig om mijn slaapkamerlampen als favoriet te hebben ingesteld.

Herkent iemand dit, of is er iets waar ik overheen kijk waardoor je de Home app toch per persoon kan aanpassen?

BleuZ wijzigde deze reactie 01-11-2017 22:33 (7%)

• BleuZ
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19-09 21:32

BleuZ

Dolletjes!

Zo, ik heb vandaag de nieuwe thermostaat ingesteld en ik moet zeggen dat HomeKit uiteindelijk wel geniaal werkt als hub voor alle smart devices hier in huis, ondanks het gebrek aan personalisatiemogelijkheden als je de app met meerdere personen thuis gebruikt.

Ik merk dat het door HomeKit zelfs voor mijn ouders ontzettend makkelijk is om alle slimme apparaten in huis te bedienen - alles gaat via de Home app, of dat nu een thermostaat is, een slimme lamp van Philips of IKEA, of een ander HomeKit-compatibel product.

De thermostaat in kwestie is een Honeywell Lyric T6. We hebben ook de thermostaat van Nest overwogen maar ondanks dat die er heel mooi afgewerkt uit ziet, werkt die niet met HomeKit en zit je toch nog met meerdere apps om je apparaten te bedienen. En dan nog is de T6 zeker niet lelijk, dus het geheel ziet er toch strak uit.

Ik heb nu ook onder "automation" in de app ingesteld dat die aan moet springen als iemand in ons gezin thuis komt en uit moet gaan als de laatste persoon thuis weggaat. Ik ben benieuwd hoe betrouwbaar dat werkt, heeft iemand daar al ervaringen mee?

• Underworld
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20-09 22:34

Underworld

+1 Inzichtvol

@paQ @robertwebbe
Ik richt me even tot jullie, gezien jullie beide ook een Eve Room hebben en ik sinds kort ook troste bezitter. Ik vroeg me af of bij jullie de schommelingen in PPM ook af en toe hoog zijn.

http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/th_IMG_2905_zpstevkyxwy.png

Nu is het meeste van de tijd onder de 500 maar soms zijn er onverklaarbare uitschieters.
Nu woon ik in een klein appartement van 40m2 maar vroeg me toch af of jullie wellicht een idee hebben.
Laatst had ik kaarsen aan en toen zag ik verklaarbare uitschieters, gezien kaarsvet gewoon zorgt voor een slechte luchtkwaliteit.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:10
Ik ben bezig met de overgang naar de Home app als centrale om alles te bedienen, inclusief integratie met Hue Taps en Dimmer Switches maar ook met devices en sensoren van andere merken.

Voor Hue lampen merk ik dat de kleurkeuze van de lampen niet fijn werkt, althans hoe ik het nu begrijp. De woonkamer bijvoorbeeld bestaat uit een aantal gegroepeerde lampen (plafond, staand, serre, boekenkast etc). Dit omdat ik soms bijv de staande lampen feller wil dan de plafond lamp. De groepn lampen roep ik gezamenlijk aan in scenes in de Home app (bijv Woonkamer Vol, Woonkamer Aan, Woonkamer Dim). Wat ik nu doe is dat ik per scene vervolgens voor elke groep lampen apart de helderheid (bijv 70%) en kleurkeuze kies.

Dat kost veel tijd maar belangrijkste uitdaging is om prettige en consistente kleuren te krijgen. Dit werkt in de Home app zo:

Door op 'Edit' te drukken krijg je een color picker:

En kun je de temperature instellen:

Wat me niet bevalt is dat de presets en temperature keuze geen fijne kleuren bieden. Zijn een beetje bruinig/roze/roest kleurig en veel minder aangenaam dan standaard Philips Hue presets als Relax, Read en Dimmed. Met de color picker kan ik zelf aan de slag en kom ik wel een beetje in de buurt, maar het lukt me niet om voor een hele scene de kleur in 1x in te stellen - dit moet per groep lampen apart. Omdat de color picker niet heel accuraat is, is het erg ingewikkeld om alle lampen in een ruimte precies gelijk te krijgen qua kleur.

Zijn er nog andere mogelijkheden om enerzijds (eenvoudig) prettige kleuren te kiezen in de Home app en/of te zorgen dat je 1 kleur kunt kiezen die vervolgens op alle lampen in een scene wordt toegepast? Desnoods door handmatig RGB waarden in te vullen oid.

Hoe doen jullie dit?

• paQ
quote:
ericjansen88 schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:57:
[...]

Ik zag op ali ook een stekkerdoos met 3 stekkers en 3 usb ook met homekit van koogeek! Ben inderdaad ook erg benieuwd wat mensen vinden..
Daar is nog geen EU versie van

Dat is trouwens weer min of meer hetzelfde als deze:
http://www.vocolinc.com

• paQ
quote:
iAmRenzo schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:40:
[...]

Nee, enkel op beweging, en wel als volgt:

Als [beweging] en
[tussen 21:00 - 7:00] gedimd
[tussen 21:00 - 7:00] en [woonkamer = aan] = fel
[tussen 21:00 - 7:00] en [slaapkamer = aan] = fel
[tussen 7:00 - 21:00] = fel

De time-out is 2 minuten maar ik had het logisch gevonden als die time-out opnieuw ging tellen als er nieuwe beweging is. Dat is als je Hue.app de sensoren laat managen wél zo.

Ik heb geen manier gevonden om het simpeler te doen. Ik heb 4 sensoren, dus dat zijn 16 regels.
Ik heb op kantoor een controller over van een aurora, en die laat ik fungeren als controle-controller :+
Als in: deur open, controle-controller aan voor 1 min.
Dan een regel: gaat de controle-controller uit, EN de deur is ook nog open, dan verwarming uit.

Nu moet mijn raspberry nog binnenkomen (takkepost :( ) maar mocht je die hebben; ik zag een mogelijkheid tot het toevoegen van nep-lampen. Wellicht kun je het daarmee oplossen?

edit:
Of
je houdt de beweging als trigger maar in plaats van een timer, laat je het aantal lux de scene bepalen.

edit 2:
dit dus

en voor de nacht gebruik ik dan onderstaand.
De voorwaarde hier (supersimpel) is dat de hoofdverlichting ook echt uit is, anders niet uitvoeren.
Het verlicht het looppad vanaf de trap tot aan de koelkast O-)

paQ wijzigde deze reactie 27-11-2017 16:03 (17%)

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

quote:
Rgerr schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:06:
[...]

Sowieso een puntje voor de Woning app: tijden van automatiseringen instellen van zonsondergang tot tijd X en van tijd X tot zonsopkomst. Nu kun je alleen van zonsondergang tot zonsopkomst (en vise versa) of tijd.
Je kan gewoon nog een bepaalde tijd kiezen voor en na? Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rgerr
quote:
meesje schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:13:
[...]

Wat heb je gedaan met de lightstrip? Hoe en waar heb je deze ingebouwd?
https://tweakers.net/ext/f/Ei6W5iMZD2VgfelLNRlPGFty/thumb.jpg

Alluminium profiel in steigerhouten plank gefreesd, melkglaasje er in, kabeltje wegwerken aan de achterkant van de plank. Handig lees lampje. :+

Edit: gisteren de tweede strip binnen gekregen, heb deze onder mijn tv meubel geplakt. Ben nog van plan om er buiten nog wat mee te doen, maar concreet is het nog niet.

Rgerr wijzigde deze reactie 07-01-2018 14:10 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Serena schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:21:
[...]

Kan die post helaas niet vinden. Heb al tig pagina’s bekeken.
Was niet écht een "spannende" post hoor :)

't Was meer een beknopt overzichtje van de door mij nú in gebruik zijnde / geplaatste "HUE Sensoren" naar aanleiding van een discussie aangaande de zin / onzin ván sensoren ansich (waarbij ik van mening ben dat je juist zoveel mogelijk sensoren moet gebruiken en géén dimmers/schakelaars als je wil "automatiseren".[/]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• paQ
quote:
NexusUser schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:41:
Hoe gaan jullie om met complexere condities om lampen te schakelen? Homekit is wat beperkt in de automation regels.

Mijn situatie: meerdere Philips HUE lampen en Ikea Tradfri lampen. De Hue lampen worden door de Hue bridge bestuurd, Ikea lampen door de Ikea hub. Beide systemen heb ik in Homekit opgenomen en wat erg fijn is de geintegreerde bediening van beide systemen. Ook de user interface van Apple Homekit spreekt mijn huisgenoten erg aan.

Nu wil ik graag wat extra regels met condities toevoegen om de lampen op de juiste momenten automatisch te schakelen. Bijvoorbeeld: iedere ochtend moeten de lampen (mix van Hue en Traddri) om 06:30uur aan, maar alleen als de zon nog onder is. Deze laatste conditie kan ik niet meegeven bij de time triggers in Homekit. Bij zonsopgang moeten de lampen weer uitgeschakeld worden. De uitdaging zit dus in het toevoegen van de conditie "before sunrise". Immers, zomers is de zonsopgang al ruim voor 06:30u en moeten de lampen dus niet aangeschakeld worden.

Ik heb ook de Eve app en Hesperus bekeken, maar zie daar ook niet direct mogelijkheden om bovenstaand voorbeeld op te lossen. Uiteraard kan ik uitwijken naar Domoticz of Home Assistant, maar gezien de eenvoud los ik het graag op in de Homekit omgeving.

Heeft iemand hier nog tips naast het advies om de Smart Home App aan te schaffen?
Dit?

“At night” is hier tussen zonsondergang en zonsopkomst.

• paQ
Nou. Danalock zit in HomeKit, via domoticz en homebridge.
http://a68.tinypic.com/15p5u07.jpg

Dat maakt een WiFi bridge voor je slot alvast overbodig. Het is alleen jammer dat de open/open functie iets van de danalock app zelf is, en je niet kunt triggeren elders.
Het was mijn bedoeling om een knop te koppelen aan die actie.
Klik > deur open voor 3 sec.
Dat lijkt dus niet te kunnen...

paQ wijzigde deze reactie 01-02-2018 00:06 (14%)

• paQ
Dat kan zeker :)
Maar ik denk in hesperus ook wel trouwens.

@Rgerr
http://a68.tinypic.com/2i8yrlg.jpg

Smart home werkt overzichtelijker hier in, maar hesperus heeft het grote voordeel dat longpress op een waarde, een handmatig invoerscherm geeft. Dat is bij lux-afhankelijke zaken zéer welkom.

paQ wijzigde deze reactie 04-02-2018 11:41 (77%)

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
meesje schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:37:
Ik stel de vraag eerst maar hier. Wellicht later ook in het Hue topic. Ik weet dat @Serena en @wimmel_1 Hue motion sensoren gebruiken. Deze heb ik nu ook in het toilet. Hoe hebben jullie deze ingesteld?
Ik heb even gespeeld met na 1 minuut weer uit. Dat is eerlijk gezegd best snel. En dan zit je in het donker te zwaaien en dan duurt het best wel even voordat de sensor (in het pikkedonker) de beweging ziet.
Nu heb ik ‘m ingesteld op na 3 min. weer uit. Hoe gaan jullie hier mee om?
Je had inmiddels al wat info van Serena maar: Ik heb de sensor in m'n toilet op ±1 Mtr. hoogte zitten ín de inbouwdoos waar in 't verleden de schakelaar zat. Heb in 't Philips HUE topic ook al eens een fotootje gepost van de manier van inbouw... Die HEU Sensor past precies (verzonken) in een raampje van Busch-Jeager... :*)

Ding reageert echt "instant" doordat 'ie récht naar de persoon "kijkt" en ik heb de tijd hier op één minuut staan. Nog van niemand klachten gehad over het feit dat ze "bijna" in 't donker kwamen te zitten...

Aan dat raampje moet je een klein beetje verbouwen (Dremel FTW) en vervolgens met montagekit bevestigen, maar daarna zit 't spul écht netjes. (En je moet even een beugeltje maken zodat de sensor niet in de inbouwdoos gedrukt kan worden.)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• robertwebbe
Volgens mij is het nog niet gepost: Koogeek heeft Smart Light Switches voor 220-240 Volt geïntroduceerd.

Enkelvoudig met dimmer - momenteel € 37,88
https://www.aliexpress.co...i-Remote/32854255272.html

Tweevoudig met dimmer - momenteel € 72,40
https://www.aliexpress.co...-Support/32852121016.html

Enkelvoudig (aan/uit) - momenteel € 38,17
https://www.tomtop.com/p-kh01cn.html

Ze meten blijkbaar ook het energieverbruik *O*

robertwebbe wijzigde deze reactie 06-02-2018 20:38 (47%)

• robertwebbe
quote:
paQ schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:52:
Eerst effe uitvissen of de knop een homekitdimmer is, of een 220V dimmer (die toevallig ook in homekit bediend kan worden)
Dat is een wezenlijk verschil.
Ik vermoed het laatste....

robertwebbe wijzigde deze reactie 08-02-2018 11:28 (9%)

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20-09 20:16
Ik heb zonet de Logitech Circle 2 aangesloten. Eerste indruk: wat een beroerde beeldkwaliteit. Het is zelfs zo erg dat ik me afvraag of er niet iets mis mee is. Er zit een enorm rode zweem over alles heen. Beelden uit reviews zijn een stuk beter.

Ter illustratie, dit is een wit A4tje in een goed verlichtte huiskamer:

En nog een andere irritatie: de bijbehorende app is nog niet geschikt voor de iPhone X. Maar goed, dat ben ik inmiddels wel gewend van Logitech (de Harmony heeft hetzelfde probleem).

omniscale.nl

• Rgerr
Ga er maar van uit van niet, @meesje :+ Voor een hotelschakeling heb je tenminste twee ingangen voor de zwarte schakeldraad nodig, dat heeft de Koogeek wandschakelaar (voor zover ik de foto's heb gezien) niet. Googleplaatje voor de duidelijkheid. De blauwe nul draad moet je overigens ook naar de schakelaar brengen met de Koogeek schakelaars.

Rgerr wijzigde deze reactie 09-02-2018 21:04 (41%)

• paQ
Mja naja... ruim 2 uur met apple 'senior' blababla aan de telefoon gezeten.
Er is iets goed kapot in mijn icloud, waarschijnlijk door het overzetten van een iPhone. De enige oplossing leek de woning te wissen... en overnieuw beginnen.
Ben nu al ca 2,5 uur bezig met alles (!) weer terug te zetten.
Heb alles goed gedocumenteerd en screenshots van alle automatiseringen gemaakt
(lang leven Smart Home! _/-\o_ ) en nu bezig met alle automatiseringen weer terugplaatsen.
http://i64.tinypic.com/21en21.jpg
Echt een enorme *(&*klus :(. echt ZO vreselijk ruk dat je nieteens een backup van je configuratie kunt maken :|

De Apple meneer ging het nog escaleren, maar ach... daar ga ik niet op wachten. Ik weet nog goed van de vorige keer dat er dan van die vragen terug komen van: zijn je homekit devices up to date? hebben ze een eigen app wellicht? hangen ze aan de stroom? heb je de kabel al eens verv... AAARGHHHH

Met de thuis automatisering (zelfde icloud) niks aan de hand.
Ik begin toch het instabiele van een iPad (pro) er van te verdenken hoor. Dit is al de 3e keer dat ik soortgelijke issues heb; thuis nog niet 1 keer voorgekomen (ATV4).

Vrijdag toch eens even die homepod uitchecken. (360 in UK, 599 bij Bol :') )

• Rgerr
http://i63.tinypic.com/1zqsoxk.png

Krijg sinds gisteren steeds van zulke meldingen als ik thuis kom of weg ga. Beetje domme vraag lijkt me als ik het zo heb ingesteld. Iemand hier ook ‘last’ van?

Edit: krijg ze nu ook als ik gewoon thuis ben. :?

Rgerr wijzigde deze reactie 16-02-2018 18:04 (10%)

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Iemand enig idee of je raamventilatieroosters ook kan automatiseren via HK?

Ik heb momenteel deze roosters:

(niet mijn eigen foto, maar vrijwel hetzelfde)

En wil dus eigenlijk dat als ik aan het koken ben, of mijn eve room geeft aan dat de luchtkwaliteit verslechterd, hij automatisch de roosters open en of dicht doet (door een automatisering aan te maken), evenals s nachts.

Het zou kunnen dat de standaard soma/serena apparaatjes deze opdracht aan kunnen, maar geen idee eigenlijk want hij hoeft iedere keer maar een paar cm verschoven te worden en niet zoals een normaal gordijn een lang stuk, omdat het maar een klein schuifje betreft, zoals je ook ziet op de foto.

Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom, de shades apparaatjes leken mij het dichts in de buurt te komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rgerr
quote:
Jasper-NL schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:11:
[...]

Thanks,

Dat lijkt me wel erg vreemd, waarom zouden er anders knopjes naar boven en onder zitten?

Heb je ook foto's van het resultaat?
Opnieuw geprobeerd, van volledig uit (0%) naar boven werkt niet via de knoppen. Wel van aan (>0%) naar boven en naar beneden. Heb de aanname gemaakt dat ‘ie niet deed door alleen van 0% naar boven te testen, niet andersom.

http://i63.tinypic.com/nzg42c.jpg

Huidige situatie.

• paQ
Zo ziet een eve room met problemen er uit.

Batterijen na 6 weken “leeg”. Eergister nog 18%, vanmiddag kapte hij er mee (bij de rode piek)
Batterijen vervangen, en sindsdien een flatline :|
http://a67.tinypic.com/5n6k39.jpg
Temperatuur toont een dalende lijn nu
Op naar nummer 3
Best wel heel erg slecht allemaal... :N

paQ wijzigde deze reactie 02-03-2018 18:37 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rgerr
quote:
iAmRenzo schreef op zondag 4 maart 2018 @ 09:52:
[...]

Nice, wel jammer dat ze geen 64 GB versie hebben!
http://i66.tinypic.com/qxrn82.jpg

• paQ
quote:
symen89 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 07:58:
[...]

Ik wil het bedienen met een raspberry pi :)

paQ in "Homebridge topic"

*D

De SOMA Connect is overigens ook een pi, dus je zou zeggen "dat moet wel goed komen".

• Jasper-NL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 20-09 12:30
quote:
Jasper-NL schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:15:
Ik heb vanavond de Kogeek dimmer switch binnen gekregen en natuurlijk direct geïnstalleerd. Hij werkt fantastisch en ziet er goed uit. Installatie was heel eenvoudig, ik had er uiteraard al voor gezorgd dat er een neutraal draad aanwezig was.

De bediening met de knoppen is ook handig. 1x naar boven klikken is aan (naar de vorige stand), 1x naar beneden is uit. Lang boven is feller, lang beneden is minder fel.

De lamp fade mooi aan en uit zoals een Hue lamp dat doet, niet zoals een schakelaar van aan direct naar uit.
Hierbij nog een foto van hoe de Koogeek Dimmer/Switch eruit ziet:

Ik ben er niet kapot van, het is erg jammer dat de Koogeek een stuk groter is. Ik zit er over na te denken om de overige knoppen helemaal weg te doen en dicht te stucen. Deze knoppen gebruik ik niet omdat er Hue lampen in zitten, die kunnen dus altijd 'aan' staan.

Oja, het lijkt dus niet mogelijk te zijn om twee Koogeek dimmers/switches naast elkaar te plaatsen. Dus dat is erg jammer als je twee dimmers naast elkaar wil hebben.

Jasper-NL wijzigde deze reactie 16-03-2018 14:35 (6%)

• robertwebbe
Ik zag zojuist dat Koogeek een HomeKit deur- en raamsensor heeft: https://www.koogeek.com/p-dw1.html.

Heb er net eentje besteld op AliExpress besteld voor € 24,47 (incl. gratis verzending).

robertwebbe wijzigde deze reactie 17-03-2018 15:28 (28%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rgerr
http://i68.tinypic.com/2i9pbhl.jpg
In de kunststof primer.

http://i66.tinypic.com/hunjbn.jpg
Hoogglans wit.

Bovenstaande zijn twee Koogeek HomeKit schakelaars, welke zich prima een andere kleur laten spuiten. :) Schuurpapiertje (k160), kunststof primer en kleur naar wens.

De lampjes kun je natuurlijk vrij precies af plakken, maar heb ik niet gedaan.

Rgerr wijzigde deze reactie 20-03-2018 14:40 (11%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rgerr
quote:
meesje schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:49:
[...]

Mijn complimenten! Ziet er erg goed uit.
http://i68.tinypic.com/j8mwd1.jpg

Het resultaat. :) Iets meer WAF in vergelijking met de vorige situatie, toch? ;)

Rgerr wijzigde deze reactie 20-03-2018 19:43 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb de Koogeek DW1 binnen, werkt uitstekend. Vooral voor wat die kost ben ik positief verrast.
Er is zelfs een aanbieding van op TomTop, met de code SAFETY9 kun je hem voor € 21,24 krijgen, inclusief gratis verzending naar Nederland: https://www.tomtop.com/p-dw1.html.

robertwebbe wijzigde deze reactie 30-03-2018 14:17 (31%)

• paQ
quote:
meesje schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:37:
[...]

Ik ben in de woonkamer. Bij het testen heb ik zowel BT als wifi uitgezet.
dan is het een bug in de X op 11.3 (of incompatibiliteit aan de eve zijde :z )
Zodra ik wifi en BT uitschakel kan ik geen elgato plugs bedienen.
Geen reactie en/of draaiende zonnetjes.

http://a65.tinypic.com/2n7gryb.jpg

BT weer aan en dan reageren ze wel, maar het ventilatortje draait niet meer. Knippert wel soms. Of ik zie het ventilatortje zonder de blauwe schoepen :')

echt... schijt elgato :(

paQ wijzigde deze reactie 06-04-2018 09:43 (23%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robertwebbe
@meesje Ik had precies hetzelfde. Maar uiteindelijk had ik hem open, het is toch echt je nagels er tussen drukken en trekken. Echt makkelijk gaat het niet...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• paQ
Die xiaomi sensors zijn echt superklein.
Heb een superklein stukje uut het “waterafdrupgootje” gehakt (komt nooit water overigens) en daar de magneet in geplaatst. De sensor kan dan aan de buitenzijde van de deur :)
http://a64.tinypic.com/23j4bwp.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20-09 22:49
Ik krijg de rule niet opgeslagen, zowel niet met double press als long press.

Serena wijzigde deze reactie 08-04-2018 10:45 (35%)

• Serena
Raar, ik heb een scene die continue mislukt. Deze week deed een Eve stekker raar en die heb ik opnieuw ingesteld. Staat in meerdere scenes welke allemaal werken met uitzondering van 1. Als ik die selecteer gaat geen enkele lamp aan en komt meteen 'mislukt' in beeld. Huh?

Update:
Ook in de app Home een foutmelding.
https://tweakers.net/ext/f/8RzCmOeqiRwYVGTKXWMXGwxp/thumb.png
Activeer ik hem in de app Devices gaat alles keurig aan.
Activeer ik hem daarna in Woning gaat het weer fout. Snap er niks van!

Serena wijzigde deze reactie 13-04-2018 13:02 (38%)

• Matomatisch
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 15:39
quote:
sunnybird schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:27:
@Matomatisch Ik krijg in de app Woning van Homekit, keurig netjes de Fibaro Switch te zien en ook de Hue Motion en de Hue Lux en de Hue Temp van de sensor in mijn kamer Entree. En via automatisering kan ik dan alles aan elkaar koppelen. In mijn geval als Hue Motion detecteert zet Fibaro Switch aan.
Linksonder is de spiegellamp waarmee ik de Fibaro switch verbonden heb. Daarnaast staat de 'Switch Service'. Ik kan hiermee niets doen, dit staat altijd op 'Geen reactie'. Hetzelfde zie ik in de Fibaro Homekit app. Maar de switch werkt wel gewoon, maar dan via die omweg die ik eerder postte.

Jij ziet dit dus niet? Ik vind dat echt irritant, want dit komt altijd in de statusdetails in Homekit terecht. Zelfs als ik bij de 'Switch Service' aanduid dat dit niet moet...

Matomatisch wijzigde deze reactie 29-04-2018 13:51 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rgerr
http://i67.tinypic.com/282dqf4.jpg

Kwam zojuist in m’n Woning app naar voren, na het opstarten van m’n Apple tv. Weet nog niet wat ik er precies mee kan, Siri kan hem vanaf de Homepod tenminste nog niet aan of uit zetten.

Edit: Siri kan wel afspelen huidige video pauzeren en afspelen.

Edit 2: https://www.iculture.nl/n...1-4-apple-tv-beschikbaar/

Door de komst van 11.4 beschikbaar, helaas geen uitgebreidere toelichting welke mogelijkheden het verder biedt samen met Siri en automatiseringen.

Rgerr wijzigde deze reactie 03-06-2018 11:41 (37%)

• robertwebbe
Er is weer nieuwe Eve telg in de Elgato familie, de Flare, een waterbestendige kleuren led lamp (90 lumen). Draadloos opladen en dan 6+ uren te gebruiken.
Adviesprijs: rond de 99 euro.

https://www.evehome.com/en/eve-flare

Zeer waarschijnlijk afgeleid van de Elgato Avea Flare maar dan met ronde bol en HomeKit ondersteuning.

robertwebbe wijzigde deze reactie 11-06-2018 16:32 (93%)

• trinite_t
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20-09 11:29
quote:
Stro schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:23:
[...]

Ik wacht nu ook al een hele poos op een goede oplossing.

Volgens mij zijn er ruwweg 3 opties:
1. Koogeek wandschakelaars via de gebruikelijke Aziatische webshops --> het grote nadeel is dat het formaat aanzienlijk groter is dan gebruikelijk schakelmateriaal (55)
2. Wachten op de Parce L1 https://shop.parce.de/products/parce-l1 in Q4 2018
3. Inbouwmodules gebruiken achter je bestaande schakelaar zoals van Fibaro. Nadeel hiervan is alleen dat hotelschakelingen niet werken en er geen dimvariant beschikbaar is.

Ohja, er is nog een vierde optie, maar alleen voor Hue-gebruikers, namelijk het "inbouwen" van een Hue Tap achter je bestaande schakelaar: https://www.appgefahren.d...auen-so-gehts-205740.html
Zelf ben ik met een 5e optie bezig, namelijk het zelfbouwen van een systeem om achter een originele schakelaar te bouwen op basis van een Esp32. De eerste versie zit er nu in en is erg stabiel. "Nadeel" is wel dat het nog een bridge service nodig heeft om met homekit te babbelen. Dit had ik toch al draaien om met mijn klikaanklikuit te kunnen babbellen. De Esp32 stuurt HTTP2 calls naar deze service.

Ik lees nu met een Esp32 3 schakelaars uit.

Vervolgstappen zijn:
- "dubbele" klik detecteren om speciale acties aan te hangen

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• paQ
quote:
Jasper1975 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:35:
[...]

Wat is je belangrijkste reden om dit niet te doen?
De homekit versie is misschien wel het domste slimme slot dat je kunt vinden.
Geen auto-unlock, geen digitale sleutels uitdelen. Het is niet meer dan een in homekit bedienbaar slot.

Met de Z-wave variant (via z-wave hub > domoticz > homebridge > homekit) heb je alle vrijheid kwa toepassing, zonder dat je inboet op functionaliteit.

Volgens mij moet het bovenste rode kruisje bij de HK versie inmiddels groen zijn, maar de rest blijft rood :N

paQ wijzigde deze reactie 25-06-2018 11:13 (17%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Serena
Als ik nu geen goede ontvangst in huis heb voor al mijn gekoppelde apparaten weet ik het ook niet meer… 😂

https://tweakers.net/ext/f/xJdqc8SZM8uA8fiX7Wmpb2Wc/thumb.png

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-09 23:58
quote:
meesje schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:37:
[...]

Dat is inderdaad een aardige prijs: $60.99 + $22.75 Shipping & Import Fees Deposit to Netherlands
Ik ben erg benieuwd welke Aqara produkten gaan werken met deze gateway. Volgens mij vallen de ronde temp/humidity en raam/deur sensoren al af. Deze zijn uitgebracht onder de naam 'Mi'; de vierkante versies onder de naam 'Aqara'.
Hierbij bevestiging van AQara zelf op Twitter.

https://twitter.com/AQaraSmarthouse

Iemand die de sensoren nu gebruikt met b.v. HomeBridge en welke configuraties maken jullie ermee?

How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

• paQ
Heb me eens wat verdiept in het samenstellen van een 'dashboard' of iig helder overzicht van alle homekit meuk. Bij de meeste apps moet je dan ook nog switchen bij meerdere setups.

Ik heb HomeDash aangeschaft. 10 euro.
Best prijzig om eens te proberen, maar het valt me niet tegen moet ik zeggen :)

http://i65.tinypic.com/2u8e2xd.png

Pro:
- meerdere setups tegelijk tonen
- je kunt apparaten bedienen
- mooie graphics

Con:
- sommige apparaten pakt hij niet: gordijnen bijv zijn nergens te vinden :(
- een schakelaar met als functie lamp, komt niet bij de verlichting naar boven (Koogeek homekit schakelaar bijv)
- er zijn maar 2 maten pane; small en regular. Waarbij de small niet de helft is van een regular 8)7 #OCD
- apparaten in een groep worden niet gegroepeerd getoond

paQ wijzigde deze reactie 20-08-2018 13:54 (4%)

• paQ
Ja, maar een eve thermo wellicht ook al.
hoe dan ook zal er alleen warm water door die radiator stromen als je op je thermostaat (beneden) vraag hebt.

Zo gaat het op kantoor.
Als temp 18, dan kranen op 18,5
Dat is gebeurd ergens diep in de nacht.
Dan om 7:30 gaat alles naar 20,5, zodat het 20,5 / 21 is zodra ik binnenkom om 8:30

Staat de deur te lang open, dan gaat alles vanzelf weer uit.
Afhankelijk van gevoelstemp. doet homepod/siri de rest :)

Komende winter ga ik toch ook meer de airco erin betrekken, dus geen idee nog hoe dat gaat lopen.

paQ wijzigde deze reactie 22-08-2018 10:44 (65%)

• paQ
Nog wat gesleuteld aan de homedash app op de iPad.
Ik moet nog even wachten voor een widget voor window coverings alleen.

Ik heb de schakelaar (lamp characteristic) gekoppeld aan een fake RGB bulb. Die heeft namelijk wel een dimmer en kan zo de Toilet lamp nu ook in het staafdiagram terugvinden.

Verder 4 nepschakelaars aangelegd voor gezinsleden die al dan niet aanwezig zijn. Ik ga daar denk ik ook fake RGB van maken, want dan kan ik eveneens in een staafdiagram tonen wie er dan zijn ipv dát ze (of iemand) er zijn (rechtsbeneden "Aanwezigheid" )

• Serena
Jaaaaaa!!!! AirPlay 2 voor de AirPort Express.
Blij ei hier, heb er 4 in huis staan…

https://tweakers.net/ext/f/L1vm5478nPDG2akfgotfZ2I7/thumb.png

Serena wijzigde deze reactie 28-08-2018 22:06 (45%)

• Rgerr
Zat net in de Woning app te neuzen naar nieuwtjes in iOS 12:

http://i65.tinypic.com/25snb5t.jpg

http://i68.tinypic.com/352kz8m.jpg

Zo kun je veel eenvoudiger meldingen aan en uit zetten voor verschillende accessoires. :*)

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 17:22:
[...]

Wat betreft motion, kun je in de Ring app instellen welk gebied in de gaten gehouden moet worden en/of gevoeligheid instellen? Zo ja, neemt HomeKit deze instelling over of gaat ie lekker z’n eigen gang?
Zeker kan dat:

http://i66.tinypic.com/n4vcsx.jpg

En neemt de instelling van Ring over, althans ik heb hem niet kunnen betrappen op iets geks.

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 18:53:
[...]

Welke sensoren heb jij gekoppeld aan de gateway? Ik ben erg benieuwd of de smoke sensor al gekoppeld kan worden. En ook de xiaomi smart socket.
http://i64.tinypic.com/5nt0ft.jpg
http://i63.tinypic.com/29267py.jpg

Deze kunnen gekoppeld worden met de HomeKit hub, other HomeKit accessoires bedoeld ‘ie andere merken mee. Met HomeKit code.

• Wusser
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20-09 16:19
@meesje & @Rgerr (al wist hij het al) ik heb vandaag succesvol mijn SonOff S20 geflasht met de Ravencore firmware. Het was redelijk eenvoudig om de stappen te volgen. Ik kreeg nog wel een foutmelding op dat 1M, 1MB moest zijn maar verder ging het goed. Wel goed om te weten dat voor je Stap 4 doet dat je de switch aan 230 hangt en niet aan je laptop laat om de instellingen te doen.

Het installen van de OTA Repository en de OTA Binary File name is precies zoals het daar staat. Dit is namelijk wat je ziet als je verbinding maakt met de hotspot (OTA0000000, waar de cijfers het macadres zijn) die de switch uitzendt:

Volgens de uitleg gaat de LED branden na een minuut of 6, dat was niet het geval waardoor ik de switch nog een keer heb geflasht en na ruim 10 min weer wachten heb ik hem een keer uit het stopcontact gehaald en er weer terug in gedaan. Vervolgens kon de Home app hem via de code vinden en werkt hij als een trein.

Dinsdag krijg ik als het goed is de switch van @Rgerr binnen en dan zal ik proberen een video te maken van de stappen :)

Wusser wijzigde deze reactie 29-09-2018 21:02 (3%)

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik kom ergens niet helemaal uit wellicht dat de mensen die ook koogeek producten gebruiken een oplossing hebben.
Ik gebruik voor 1 van mijn non smart lampen een Wi-Fi Enabled Smart Socket. Nu heb ik in Homekit een automatisering gemaakt wanneer er iemand na 17u thuis komt deze automatisch aan gaat:

tumb:
https://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/th_IMG_4134_zpsfyfkuaay.png

Lijkt mij niet heel bijzonder en de instelling in iCloud staat tevens goed (deel mijn locatie van dit apparaat).
Echter gebeurt er helaas niets, dus ik kom na 17u thuis, maar de lamp gaat niet aan (overigens ook niet uit als ik hier een automatisering van maak).

Hebben meer mensen dit probleem? Voor de rest doet de plug het wel gewoon, ik kan hem via homekit gewoon bedienen. Echter werkt de automatisering niet.

• Wusser
Een tijdje terug is het gegaan over de SonOff Basic WiFi Switch en om deze te voorzien van Ravencore firmware zodat OTA updates mogelijk zijn en de switch direct in Homekit kan worden opgenomen ipv via Homebridge.

Gisteren heb ik @Rgerr zijn switch ontvangen om deze de flashen. Dit is me gelukt en ik kreeg hem netjes terug in Homekit. Het werkte beter dan toen ik afgelopen weekend mijn S20 had geflashed. Hieronder een paar plaatjes van mijn werk. Zoals ik eerder heb gezegd, wil ik een video maken over hoe dit te doen omdat er meer vraag naar is. Deze ga ik nog maken omdat ik de switch snel terug wilde sturen naar @Rgerr :)

Mochten er mensen zijn die geen zin hebben om te solderen, flashen, enz. dan heb ik binnenkort een aantal ready-to-use switches die je over zou kunnen nemen. Ik heb een paar basic switches besteld en zal deze flashen zodat ze direct in Homekit gebruikt kunnen worden.

https://tweakers.net/ext/f/VQhAeT6KpzEGUo4mcgON88y5/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/l2JvjPG0820gwBk57u2iyuxO/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/KSTqH4g0zzNuKznWecdDYYu0/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/UZoHXqnrhyGeYiCsfRMlDqTv/thumb.png https://tweakers.net/ext/f/heOMrXS8RULAx7v19zWx8i44/thumb.png https://tweakers.net/ext/f/38iJ4T2Hi14Mz6B0bL3FTUBF/thumb.png

Wusser wijzigde deze reactie 04-10-2018 11:57 (3%)

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:13:
https://homekitnews.com/2...ome-mijia-xiaomi-devices/
De Aqara homekit hub ondersteunt nu ook (oude) Mi accessoires:
- Mi Window & Door Sensor
- Mi Motion Sensor
- Mi Wireless Switch
- Mi Temperature & Humidity Sensor
- Mi Smart Plug (Chinese version)
- Cube
- LED Light Bulb (Tuneable White)

Goede ontwikkeling. Nu nog de rookmelders!

Edit: Oeps te vroeg gejuicht.....
There is a mixture of good and bad news with the latest update; The good news is that for those people who bought Aqara Wireless Rocker Switches that then found they were an older type (that wasn’t supported by the new Hub) despite the same model number, these can now be successfully added to the Aqara Hub/App. The bad news is that these devices still don’t get exposed to HomeKit, so if you’re going to be making use of these, you will be limited to automations within the Aqara app, which in turn means you can only create automations to control other Aqara devices.

Ik weet niet hoe ik bovenstaande nu precies moet lezen. Ze noemen specifiek 'Aqara Wireless Rocker Switches'. En later zeggen ze '....that these devices.....'. Slaat 'these' nu op de Rocker Switches of op de totale lijst? Taaltechnisch zal met 'these' de Rocker Switches bedoeld worden, maar mijn gevoel zegt dat de hele lijst bedoeld wordt.

@Rgerr Ik denk dat jij uitsluitsel kunt geven. ;)
Net de app even geupdate, maar zie eigenlijk niet de genoemde devices staan, dat ik ze kan toevoegen. Geen cube, geen temp sensor v1 enz. Wel kan ik nu een smart plug, led light bulb en wireless relay controller toevoegen.

Zie onderstaande wat ik nu wel kan toevoegen:

http://i66.tinypic.com/14tc29v.jpg
http://i65.tinypic.com/v6hh6g.jpg
http://i64.tinypic.com/m7ak4i.jpg
Iemand enig idee waarom mijn Roomba gaat stofzuigen als ik weg ga? De lampen blijven wel allemaal aan, het is puur de Roomba...

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• paQ
nou, sinds 3 dagen werken mijn hue lampen niet meer in de Woning app op Mojave.
gewoon... plotseling...

paQ wijzigde deze reactie 16-10-2018 13:04 (31%)

Toppe schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:00:
Ja, als het schuifje aanstaat zou je verwachten dat hij het doet, en hij doet het ook... alleen ga ik net weg (18:30 liep ik weg) en de Roomba gaat dan alsnog stofzuigen, terwijl het alleen mag tussen 05:00 en 18:00.

Daarbij, de scène die er ook aan gekoppeld zit wordt niet uitgevoerd, want de lampen blijven wel aan.

Kort: Roomba start terwijl scène niet start...

Edit: had ‘m even uitgezet omdat ik naar de fysio was en niet wou dat de Roomba weer ging zuigen. Kom ik net thuis, staat dat ding weer midden in de kamer

Edit 2: oke, ik heb ook een scène die de Roomba naar zn basisstation terug stuurt als ik thuis kom, maar blijkbaar doet HomeBridge een toggle, als ik deze ‘automation’ test dan start hij de Roomba als hij uit staat

Zo, de Roomba gaat niet meer aan als er iemand thuis komt, uiteindelijk een automation gemaakt in HomeKit en er via Eve een conditie aangehangen (in dit geval Roomba = on)

Toppe wijzigde deze reactie 16-10-2018 17:27 (28%)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Rgerr
Toppe schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:51:
[...]

Maar krijg je ook een notificatie en de mogelijkheid om de feed direct in HomeKit te bekijken?
http://i66.tinypic.com/30kunmu.jpg

Yep. :)

offtopic:
Ja, ik eet pizza vanavond. :+

• Rgerr
Vanmorgen de Aqara HomeKit hub bijgewerkt, en kan welliswaar weer wat nieuwe devices toevoegen. *O* Alleen nog wachten tot de rook -en gasmelders opgenomen kunnen worden en al mijn devices zitten in de HomeKit hub. :)

http://i65.tinypic.com/20ijnnk.jpg

http://i64.tinypic.com/t8s2tu.jpg

• Wusser
@meesje Dit zie je in de Eve app:

• Rgerr
Hokkie schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:49:
@Rgerr
Hue Dimmer Switch heb ik gereset vanochtend. Daarna wel opgenomen in de Hue App, maar verder niet. Vervolgens verscheen deze ook in de HomeKit Woning-app in de kamer waar ik deze heb ingesteld binnen de Hue App. Geen knoppen geconfigureerd! In de Woning-app eveneens de Fibaro Switches opgenomen en ook dat werkt. De Switches ook beide in een scène (binnen HomeKit dus) opgenomen; werkt.

Nu heb ik een automatisering toegevoegd in de woning app onder de knoppen van de Hue DimmerSwitch. De Hue lampen werken, maar de Fibaro niet. Onder automatisering de “test deze automatisering” geprobeerd en ook dat werkt! Fysiek de knop indrukken echter niet (wel de Hue lampen).

Ik heb ook een Fibaro Wall Plug; deze werkt wel!! Zowel met de fysieke knop alsook binnen de app (scène).

Beide Fibaro Switches vallen prima binnen Bluetooth bereik (mocht dat niet helder zijn). Ze zitten in dezelfde ruimte als mijn Apple tv.
Hoe heb je de Hue switch geconfigureerd? In je Woning app krijg je namelijk aparte knoppen, maar ook een knop waarbij je diverse acties kunt configureren:

http://i68.tinypic.com/2dt8zvb.jpg

• Hokkie
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 17-09 08:22

Hokkie

Hello

@Rgerr Dat dacht ik ook. Zie schermafdruk;

Hokkie wijzigde deze reactie 04-11-2018 11:33 (35%)

 MacBook Pro 2017 15inch TouchBar  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 7 || Audio Research Unico P || Opera Mezza 2012 || Omega Seamaster || Philips HUE || Synology DS716+

• paQ
Uit een review:

sja...
nu zitten al mijn schakelaars thuis ofwel in gipswand, ofwel in fermacel.
Maar dan is het alsnog ene hele onderneming. En er moet overal blauwe draad zijn....
Ik houd het nog wel even bij de philips hue schakelaars op een blindplaat voorlopig.

De kwaliteit van die aqara schakelaars is wel echt dik voor elkaar.

paQ wijzigde deze reactie 09-11-2018 12:20 (38%)

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15:28
Donstil schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:50:
[...]

Aah fuck. Was ik al bang voor.

[...]

Die afdekplaat heb ik nu in de slaapkamer maar vind ik eigenlijk niet mooi.

Koogeek kan wel maar begrijp dat deze 45mm zijn i.p.v. 40mm en een blauwe nul draad nodig hebben.

Hoef overigens niet persee op stroom te zitten. Mag best met een batterijtje zijn. Als het maar goed past op de originele plek.
Er zijn sinds kort wandschakelaars van Friends of Hue, die zouden binnenkort te koop moeten zijn. Ik heb al 5 jaar Hue in huis en _eindelijk_ komen ze met een praktische oplossing voor mensen die niet alleen wonen.

Omdat ik het wachten zat was heb ik het zo opgelost. Gewoon een afdekplaat over de inbouwdoos met een Hue tap erop geplakt. Ziet er niet eens zo beroerd uit. Steekt iets verder uit de muur dan een gewone schakelaar, maar ik heb me er nog nooit aan geergerd.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

PhilipsFan schreef op zondag 11 november 2018 @ 00:49:
[...]

Er zijn sinds kort wandschakelaars van Friends of Hue, die zouden binnenkort te koop moeten zijn. Ik heb al 5 jaar Hue in huis en _eindelijk_ komen ze met een praktische oplossing voor mensen die niet alleen wonen.

Omdat ik het wachten zat was heb ik het zo opgelost. Gewoon een afdekplaat over de inbouwdoos met een Hue tap erop geplakt. Ziet er niet eens zo beroerd uit. Steekt iets verder uit de muur dan een gewone schakelaar, maar ik heb me er nog nooit aan geergerd.

[Afbeelding]
Dit hebben wij nu ook met de Ikea schakelaars alleen we vinden dit toch geen mooie oplossing, ik heb nooit echt goed gezocht maar echt mooie afdek platen heb ik bij de bouwmarkten niet gevonden. Het is allemaal met een zichtbaar schriefje.

Omdat we nu gaan verhuizen wilde we het eigenlijk gewoon in 1x goed aanpakken.

Dat is dus helaas lastiger dan gedacht 8)7

Donstil wijzigde deze reactie 11-11-2018 11:03 (11%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• L201
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20-09 09:33
Rgerr schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:19:
[...]

Past precies op standaard inbouwdozen. Schroefdraad gebruik je niet, je moet die ‘gaten’ gebruiken. Let wel dat je een draaibare stelring er in hebt zitten.
Helder, bedankt! Maar vanwaar een draaibare stelring? Is een doos met 4 schroefgaatjes niet voldoende zodat je hem ook onder/boven hebt?

• Montoya200x
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Ik ga het maar weer eens proberen met Eve...... :o

Wilde net deze aanbieding posten en poefffff, weg was tie voor die prijs :(
https://www.amazon.de/Roo...Ink-Display/dp/B07GFRD2GD

Hij is nu nog steeds goedkoper dan gemiddeld in NL, maar voor €49,81 kon ik deze niet laten gaan, dus ben benieuwd of deze het langer uit gaat houden, dan de vorige 3 van de oude generatie, die allemaal kaduuk retour zijn gegaan....

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22-07 23:17
Ik zie nu pas dat er een eigen topic is. Misschien handiger dan een los topic...

Ik heb al een tijdje geen werkende situatie. Het gaat nu beter dan gisteren, maar nog niet helemaal goed...

Ik ben gisterenavond eens opnieuw begonnen.
Nu vanaf de iPad gestart en pas als die was ingesteld het huis gedeeld met mijn telefoon.

Vervolgens het default huishouden van mijn telefoon weggegooid en nu nog één huis, gedeeld vanaf de iPad.

Ik heb op de iPad de Honeywell toegevoegd en die verschijnt ook op de telefoon, dat gaat nog goed.

Maar op afstand, werderom geen reactie:

Maar het gaat in ieder geval al beter dan gisteren:

iPad hangt nu overigens wel aan de lader, op jullie verzoek.

Dit was het oude topic met vraag, die ga ik met een antwoord maar afhandelen:
Apple Homekit werkt niet lekker

Youtube: DashcamNL

• Serena
Ik denk dat het alleen om meldingen in de Circle app gaat, niet in Woning.

• Rgerr
Brynnie schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:10:
[...]

Bedankt voor het meedenken @Rgerr, maar gaat dergelijke oplossing geen problemen geven?

Situatieschets:
Toilet met 1 lichtpunt, 1 schakelaar.

Huidige situatie:
Lichtpunt bevat Hue lamp en in de kleinste kamer is ook een Hue motion detector actief. Dus, wanneer iemand naar het toilet gaat, floept het licht aan. Uiteraard enkel wanneer de schakelaar "aan" is. Wanneer de schakelaar uit is, detecteert de bewegingsmelder wel de persoon maar kan het licht niet aanzetten omdat de Hue lamp onbereikbaar is. Resultaat: Persoon (vloekt over onbetrouwbare domotica en) zet licht aan met schakelaar.

Situatie met jouw voorgestelde idee:
Schakelaar wordt vervangen door de aangepaste Aqara door/windowssensor. Electriciteit naar lichtpunt wordt vast aangesloten. Lichtpunt staat dus continu onder stroom.

Bij het betreden van het toilet (en bij het verlaten van het toilet) kan een persoon telkens de lichtschakelaar aan- dan wel uitzetten. (Old school, zonder rekening te houden met domotica).
Ik vraag me af of er geen scenario kan optreden waarin de programmatie de mist in gaat. Er zijn immers 2 virtuele schakelaars: de omgebouwde Aqara en de Hue bewegingsmelder.

Bijvoorbeeld:
De Aqara schakelaar staat "aan" bij het binnenkomen, maar licht brandt (nog) niet. De persoon denkt niet na en schakelt de Aqara schakelaar "uit" met de gedachte dat hij/zij het licht aanzet. Zal het licht dan aangaan door de bewegingsmelder of uitgaan omdat de automatisatie ervoor zorgt dat bij het uitschakelen van de Aqara, de Hue lamp uitgeschakeld wordt.

Het is niet de bedoeling dat in bovenstaand scenario het licht aanspringt door de bewegingsmelder, daarna weer uitgaat door het bedienen van de schakelaar en vervolgens weer aanspringt omdat er toch beweging gedetecteerd wordt.

Lijkt me niet echt intuïtief werken.

Zoals ik al elders in dit topic of het Homebridge topic gelezen heb: 2 slimme apparaten kunnen elkaar ook "in de weg zitten".
Snap dat je daar over nadenkt. In mijn toilet heb ik een Hue lamp en Hue motion zitten. Die zijn middels Hue app geconfigureerd en vallen dus buiten de HomeKit automatisering. Resultaat is dat de lamp altijd aangaat en indien geen beweging na een paar minuten weer uit gaat.

Daarnaast heb ik het volgende gedaan: de schakelaar verwijderd en draden (bruin en zwart) in een lasdoosje gedaan. Daardoor staat de lamp altijd onder spanning en kan dus niet per ongeluk worden uitgedrukt. Door het verwijderen van de schakelaar, is er een gat in de muur. De Hue motion past precies in mijn raampjes van de schakelaar. Resultaat is een nagenoeg perfect (lijkt bijna alsof het nooit anders is geweest) passend systeem. WAF is erg hoog en tevreden op dit aspect van de domotica. Daarnaast heb ik nog nooit gehoord dat iemand in het donker zit. :)

Edit:

http://i67.tinypic.com/2ebdctd.jpg

• mrtnhsp
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 20-09 16:04
Goedemorgen,

Is onderstaande compleet genoeg?

• robertwebbe
Rgerr schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:00:
[...]
Daarnaast heb ik het volgende gedaan: de schakelaar verwijderd en draden (bruin en zwart) in een lasdoosje gedaan. Daardoor staat de lamp altijd onder spanning en kan dus niet per ongeluk worden uitgedrukt. Door het verwijderen van de schakelaar, is er een gat in de muur. De Hue motion past precies in mijn raampjes van de schakelaar. Resultaat is een nagenoeg perfect (lijkt bijna alsof het nooit anders is geweest) passend systeem. WAF is erg hoog en tevreden op dit aspect van de domotica. Daarnaast heb ik nog nooit gehoord dat iemand in het donker zit. :)
http://oi67.tinypic.com/2ebdctd.jpg

Hoe zit het zaakje nu vast dan? Geplakt met dubbelzijdige tape?

Ik heb zelf de achterzijde van de Philips sensor verwijderd, dat kan gewoon door het schroefje los te draaien en dan komt het uitpuilende deel geheel los. En als je dan alleen de deksel van het wipgedeelte eruit haalt, dan past die er ook zo in. De schakelaar zelf blijft dan gewoon zitten.

https://farm8.staticflickr.com/7850/47498550621_7d978d6277_n.jpg https://farm8.staticflickr.com/7923/33621720958_fd3146c42e_n.jpg https://farm8.staticflickr.com/7892/47498546921_6c7b2691a3_n.jpg

robertwebbe wijzigde deze reactie 30-03-2019 17:44 (37%)

• paQ
:')

ow man....

• paQ
iemand al gewaagd iOS13 te installeren?
ik heb hem klaarstaan, maar durf nog niet goed :+

edit:
Klimaatbediening ziet er nice uit.
En alles lijkt gewoon te werken

paQ wijzigde deze reactie 20-06-2019 17:05 (63%)

• paQ
yep

Ik kan ze ook met geen mogelijkheid uit elkaar trekken.
Bijv:

Voorheen waren dit gewoon 3 losse tegels.
Die je al dan niet kon opvoeren als 'favoriet'.
Op deze manier kun je dus niet meer in 1 oogopslag zien wat de temp of RV is bijv.
Daarbij vind ik de "uit" tegels veel te donker.
De data achter die tegel doet er namelijk echt wel toe, maar hij is zo amper zichtbaar, en data die ik wil zien is dus verstopt. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 10:51
Morpheusk schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:27:
Ik kon in dit topic nog niks vinden over een Homekit en IFTT beregeningscomputer en een Homekit garagedeur opener met status info. Na een tijdje zoeken ben ik op een Rachio 3 en een Insignia™ - Wi-Fi Garage Door Controller uitgekomen. Beide zijn inmiddels besteld en verwacht deze binnen enkele weken in huis te hebben. Eerst moet ik nog wel opzoek naar 110v adapters of de juiste 230v adapter, daarnaast erg benieuwd of de producten 1,2,3 goed werken in Europa. Ik houd jullie op de hoogte.
Inmiddels de Insignia™ - Wi-Fi Garage Door HomeKit Controller aangesloten. Binnen 10 minuten up and running. Mooi product! Voor de Rachio 3 zoek ik eigenlijk nog een 230V naar 24V AC adapter, maar dat is nog niet zo gemakkelijk als het lijkt. Het schijnt dat deze niet meer verkocht mogen worden :?

Nu nog even uitzoeken of ik een soort van push message kan ontvangen als de garage deur langer dan x-minunten open staat.

American Express Gold Card 1 jaar gratis en 20.000 punten cadeau. Dit is al snel goed voor 80 euro bol.com bonnen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• paQ
13 beta 3 is uit.
Paar wijzigingen, waaronder wederom in de sensor weergave. Het is nu nog kutter :(

Alles wordt nog steeds (ongevraagd) gegroepeerd, en er is nu helemaal geen informatie meer op de tegel zelf. Het is ook niet mogelijk de losse onderdelen uit 1 sensor te verhuizen bijv. Een andere naam geven kan wel, maar maakt voor het groeperen niets uit.

en dit:

edit:
ik heb er maar een feedback rapport over ingediend. Dit is echt onwenselijk op veel vlakken.
Een hue sensor liet eerst alleen LUX zien op de tegel, nu helemala niets meer.
Maar dus ook geen beweging.

Dit schiet zijn doel geheel voorbij. Ik snap überhaupt nog niet helemaal wat het doel hier van is. Welk nut heeft het nou eigenlijk om data uit sensoren te verbergen en te zeggen "hierachter zit data verstopt }) " :?
Laat users dan gewoon zelf kiezen of ze groeperen of niet.

edit 2:
Als een "verborgen" sensor nu tript, dan wordt de tekst "x sensors" rood.
Dan moet je alleen nog steeds zelf kijken welke sensor dat dan is. :')

paQ wijzigde deze reactie 03-07-2019 10:11 (39%)

• Serena
Zoals gevraagd, de screenshots van de temperatuur.
En dit is iOS 13 bèta 5 developers versie.

Beetje jammer, maakt deze weerplugin ook een beetje zinloos.

Serena wijzigde deze reactie 30-07-2019 16:03 (29%)

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 iPhone

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True