Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-04 20:41

MvL

MvL schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 21:39:
Ik kan sinds (denk ik) de iOS 18 update geen nieuwe apparaten toevoegen aan de home app. Ik heb er een zoek opdracht op los gelaten maar ik kan niks vinden of meer mensen hier last van hebben. Ik wil een Eve Thermo Control toevoegen dit lukt dus niet. Iemand een idee?
Is opgelost! Ik moest een extra stap doen om te resetten wat ik niet wist. Nu kan ik het apparaat wel toevoegen.

[ Voor 3% gewijzigd door MvL op 22-09-2024 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecHyg
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08:57
Nope,de automatisering had ik ingeregeld via de woning app.
meesje schreef op zondag 22 september 2024 @ 08:27:
[...]

Heb je deze automation niet ingeregeld via de Hue app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:03
Gekke situatie, tvOS 18 geinstalleerd en de lampen lijken anders te worden aangestuurd.

Als een groep lampen aan gaan dan lijkt er wel altijd eentje een iets andere kleur te hebben, de verschillende groepen zijn op dezelfde tijd aangeschaft en dus van hetzelfde model (LTW013 in eethoek, LTG002 in badkamer bv). Als ik ze via homekit op een kleurwarmte zet dan zie je geen verschil maar zodra ze op Adaptive worden gezet dan verschilt er altijd wel eentje in een groep (wel altijd dezelfde), het gedrag is niet direct maar na een seconde of 3 zie je een lamp lichtjes van kleur veranderen. In Hue Essentials zie je dan dat er inderdaad een lamp anders is kwa kleur in de groep.

Gevalletje wachten op tvOS 18.1 of doe ik iets geks?

Setup is deconz met conbee2 stick, aansturing via homekit en dan alle lampen op Adaptive Lighting in Homekit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 01:30

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

remmuz schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:52:
[...]

Ik heb ook de Aqara U200. Gekozen vanwege Homekey. Twee weken later en ik heb Homekey nog nooit gebruikt... Vingerafdruk is veel makkelijker en sneller.
Wat is voor jou de toegevoegde waarde van Homekey?
Ik zat te zoeken op ervaringen in dit topic mbt de Aqara U200 en kwam deze vraag tegen.

Ik gebruik zelf eigenlijk alleen maar Homekey. Komt ook omdat ik mijn Apple Watch aan mijn linker pols draag en de keypad ook links hangt en de deur ook aan die kant opent.

De toegevoegde waarde van Homekey kwam gisteravond naar voren. Jongste zoon kan alleen openen met vingerafdruk en had ik opgehaald van de voetbal op de fiets in de regen. Mijn vrouw was ook mee die voornamelijk de vingerafdruk gebruikt ipv haar Apple Watch. Beide hadden al 2x met de vingerafdruk geprobeerd met natte vingers en dat lukte dus niet. Toen zelf de Apple Watch erbij gehouden en de deur ging direct open. Dat gaat bij mij alsnog sneller dan de pin code invoeren op de keypad.

Vind het slot een van de betere gadgets die ik nu heb. Ik zie nu in de Woning app precies wie naar binnen kan als gast en kan dat on the fly in- en uitschakelen. Voorheen gaven we de buren links, rechts en tegenover ons de voordeur sleutel ivm het voeren van de kat als wij op vakantie zijn. Op een gegeven moment weet je niet meer wie wel en wie niet een sleutel heeft. Dat probleem is nu opgelost.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-04 19:17
Zie ik het nou goed dat de HomeBase 3 van Eufy HK ondersteuning heeft gekregen????

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:41:
Zie ik het nou goed dat de HomeBase 3 van Eufy HK ondersteuning heeft gekregen????
Betekent dit ook dat de deurbel (wanneer verbonden met de Homebase) werkt via HomeKit? Of alleen nog voor de gekoppelde camera’s? Dat laatste is natuurlijk ook al mooi.

Edit: https://homekitnews.com/2...ekit-with-the-s3-pro-cam/
Dit artikel heb ik nog niet gelezen, maar is zeer recent.

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 30-09-2024 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:29:
[...]

Betekent dit ook dat de deurbel (wanneer verbonden met de Homebase) werkt via HomeKit? Of alleen nog voor de gekoppelde camera’s? Dat laatste is natuurlijk ook al mooi.

Edit: https://homekitnews.com/2...ekit-with-the-s3-pro-cam/
Dit artikel heb ik nog niet gelezen, maar is zeer recent.
Heb de HB3 nu als hub in HK staan. Maar zie verder nog niets ervan. Geen alarmopties of zo.
Ook de camera’s geven niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:03
Serena schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:01:
[...]

Heb de HB3 nu als hub in HK staan. Maar zie verder nog niets ervan. Geen alarmopties of zo.
Ook de camera’s geven niets.
Verwacht dat dit alleen met die nieuwe dure camera’s gaat werken….

Moet eerlijk zeggen dat ik de Aqara buitencamera interessanter vind. Ook gezien de geschiedenis van Eufy.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:38:
[...]

Verwacht dat dit alleen met die nieuwe dure camera’s gaat werken….

Moet eerlijk zeggen dat ik de Aqara buitencamera interessanter vind. Ook gezien de geschiedenis van Eufy.
Dat is ook mijn verwachting gezien het artikel. Wat bedoel je met ‘gezien de geschiedenis van Eufy’?

Op dit moment heb ik twee Eufy 2K camera’s en één Aqara G2H. Bij het vorige huis had ik een Ring deurbel, deze heb ik laten hangen. Voor onze nieuwe woning wil ik er eentje van Aqara of Eufy. Wat betreft de Aqara krijg ik het security schroefje niet vast. Deze zit klem tegen de muur. Met een custom wig wellicht wel net ruimte. Een Eufy is volgens mij makkelijker en dan moet ik voor homebridge kiezen en geen HSV. Maar Eufy heeft daarentegen lokale opslag op een homebase.
Al met al wil ik kiezen voor één security merk. Dus Aqara of Eufy. Aqara heeft wat betreft HomeKit een beter track record. Het nadeel is dat HSV maar 1080p is terwijl de camera’s van Eufy en Aqara meer ondersteunen. Moeilijk, moeilijk…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
meesje schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:05:
[...]

Dat is ook mijn verwachting gezien het artikel. Wat bedoel je met ‘gezien de geschiedenis van Eufy’?

Op dit moment heb ik twee Eufy 2K camera’s en één Aqara G2H. Bij het vorige huis had ik een Ring deurbel, deze heb ik laten hangen. Voor onze nieuwe woning wil ik er eentje van Aqara of Eufy. Wat betreft de Aqara krijg ik het security schroefje niet vast. Deze zit klem tegen de muur. Met een custom wig wellicht wel net ruimte. Een Eufy is volgens mij makkelijker en dan moet ik voor homebridge kiezen en geen HSV. Maar Eufy heeft daarentegen lokale opslag op een homebase.
Al met al wil ik kiezen voor één security merk. Dus Aqara of Eufy. Aqara heeft wat betreft HomeKit een beter track record. Het nadeel is dat HSV maar 1080p is terwijl de camera’s van Eufy en Aqara meer ondersteunen. Moeilijk, moeilijk…
Dit verhaal van Verge. Stond ook op andere sites. https://www.theverge.com/...camera-answers-encryption

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Eerste “review” van de Eufycam S3 Pro staat ook al online op YouTube. Hier wordt wel de nachtzichtfunctie en HomeKit behandeld.

https://youtu.be/lnHm1GmpJnA?si=hH3LhHYyUi4UGxBq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfchild
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:31
meesje schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:05:
[...]

Je kunt bij Aquara een SD card gebruiken als je lokale opslag wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
wolfchild schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:12:
[...]

Je kunt bij Aqara een SD card gebruiken als je lokale opslag wilt.
En dan jatten ze je hele camera en heb je helemaal niks meer. Dat is nou juist de optie die je NIET wil hebben…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolfchild
  • Laatst online: 08:31
Serena schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:13:
[...]

En dan jatten ze je hele camera en heb je helemaal niks meer. Dat is nou juist de optie die je NIET wil hebben…
Die zit niet in de deurbel maar in de repeater die binnen staat, en dan nog de backup naar HomeKit Secure Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wolfchild schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:37:
[...]

Die zit niet in de deurbel maar in de repeater die binnen staat, en dan nog de backup naar HomeKit Secure Video
Dat is goed om te weten! Bij hun camera’s zit het wel in het apparaat zelf. Dan is een homebase oplossing veiliger. Maar ja Eufy heeft weer geen HomeKit ondersteuning voor hun deurbellen.

Als Aqara nu nog een beetje snel met hun G5 outdoor camera wil komen. Op reddit gelezen: voor eind dit jaar.

[ Voor 18% gewijzigd door meesje op 02-10-2024 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:19
meesje schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:38:
[...]

Dat is goed om te weten! Bij hun camera’s zit het wel in het apparaat zelf. Dan is een homebase oplossing veiliger. Maar ja Eufy heeft weer geen HomeKit ondersteuning voor hun deurbellen.

Als Aqara nu nog een beetje snel met hun G5 outdoor camera wil komen. Op reddit gelezen: voor eind dit jaar.
November las ik op slack. De Wifi versie komt in Q1 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:30
Irritant: ik heb een nieuwe iPhone, mijn vriendin mijn oude. Maar sinds die wissel herkent HomeKit niet meer of zij thuis is (met als gevolg dat, wanneer ik in mijn eentje de deur uit ga, zij in het donker zit ;))

Ik heb haar al een keer verwijderd uit Home en opnieuw uitgenodigd. Hielp niet. Iemand nog tips?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
posttoast schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 18:42:
Irritant: ik heb een nieuwe iPhone, mijn vriendin mijn oude. Maar sinds die wissel herkent HomeKit niet meer of zij thuis is (met als gevolg dat, wanneer ik in mijn eentje de deur uit ga, zij in het donker zit ;))

Ik heb haar al een keer verwijderd uit Home en opnieuw uitgenodigd. Hielp niet. Iemand nog tips?
Controleer bij haar “zoek mijn” instellingen wat er staat bij “mijn locatie”. Daar zou haar iPhone moeten staan. (Of: “dit apparaat” als je het op haar iPhone controleert)

[ Voor 5% gewijzigd door JeppieW op 02-10-2024 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
JeppieW schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:34:
[...]

Controleer bij haar “zoek mijn” instellingen wat er staat bij “mijn locatie”. Daar zou haar iPhone moeten staan. (Of: “dit apparaat” als je het op haar iPhone controleert)
Volgens mij staat het gewoon goed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Wu1do142G5rgtxY6Ul_UUy3feo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pWtiSKZnHqrUcOvtFMzWCLcB.png?f=fotoalbum_large

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poederbaas
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-04 19:38
posttoast schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:48:
[...]

Volgens mij staat het gewoon goed:
Ik heb dus sinds hetzelfde maar dan met mijn eigen iphone. Hij herkent niet meer dat ik uit huis ga en daardoor blijft alle verlichting aan staan.. Andersom als ik thuis kom gaat er ook niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakenRandomName
  • Laatst online: 08:08
posttoast schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 18:42:

Mogelijk de automatisering even opnieuw aanmaken. Heb wel eens meegemaakt dat een naamswijziging van bijvoorbeeld scenes o.i.d. er al voor zorgt dat automatiseringen niet meer uitgevoerd worden.

Geen idee of het in jou geval werkt, maar je kunt het proberen. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Poederbaas schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:10:
[...]

Ik heb dus sinds hetzelfde maar dan met mijn eigen iphone. Hij herkent niet meer dat ik uit huis ga en daardoor blijft alle verlichting aan staan.. Andersom als ik thuis kom gaat er ook niets aan.
Wellicht hebben jullie hier wat aan: https://www.reddit.com/r/HomeKit/s/xxU0htgOla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Het is gefixed! Settings → Privacy & Security → Location Services, die helemaal uit- en daarna weer aanzetten. @Poederbaas ben benieuwd of dit bij jou ook gaat helpen.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poederbaas
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-04 19:38
posttoast schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:49:
Het is gefixed! Settings → Privacy & Security → Location Services, die helemaal uit- en daarna weer aanzetten. @Poederbaas ben benieuwd of dit bij jou ook gaat helpen.
Alles even gecheckt, onderstaande stond uit bij mij. Denk dat dit wel gaat helpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDr0_hSWF5Ph7WqK9nzcVgOKE14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uRnh9HT5VLkN22wpJ7uyuGWY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
remmuz schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:33:
[...]

November las ik op slack. De Wifi versie komt in Q1 2025
Aqara meldt nu op Slack dat de introductie wordt uitgesteld omdat ze extra functionaliteit willen toevoegen.
(Iets met Thread)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:25
Heeft er hier iemand al een goede HomeKit smart plug voor buiten in bezit? Zo ja welke? Ik ben mij aan het oriënteren voor eentje om hier de kerstverlichting op aan te sluiten maar kan het tot op heden nog niet echt vinden :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hk12nl schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:11:
Heeft er hier iemand al een goede HomeKit smart plug voor buiten in bezit? Zo ja welke? Ik ben mij aan het oriënteren voor eentje om hier de kerstverlichting op aan te sluiten maar kan het tot op heden nog niet echt vinden :)
Ik gebruik al jaren een Hue smart plug in een buiten stopcontact. De stekker is door het klepje van het stopcontact redelijk beschermd door regen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hier een dubbele meross outdoor stopcontact (te vinden via Amazon). Doet wat die moet doen maar is wel afhankelijk van een goed wifi signaal. Belangrijk om in gedachten te houden.

Daarnaast een paar Philips plugs in gebruik net als @meesje Die doen het altijd zeker omdat het zigbee netwerk gemakkelijk uit te breiden is dmv hue lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:25
@meesje @TheKerremenke thx voor de snelle reactie. Wellicht dan toch maar (weer) voor hue gaan. Misschien met een zakje of wat tape erom. Bij mij zou hij ook redelijk beschut zitten.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Laatst online: 21-04 20:30
Ik heb een Meross maar die kan niet tegen regen die er rechtstreeks tegen aan komt. De plugs van de Lidl werken betrouwbaarder dan de Meross. Maar is wel weer een extra hub voor nodig. Die heb je als plug en als dubbele door met stekker eraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
hk12nl schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:13:
@meesje @TheKerremenke thx voor de snelle reactie. Wellicht dan toch maar (weer) voor hue gaan. Misschien met een zakje of wat tape erom. Bij mij zou hij ook redelijk beschut zitten.
Bij mij hangen ze niet in de directe regen/sneeuw. Dus over waterbestendigheid ik geen feedback geven.

Eventueel een plastic kapje/afdakje erom of erover maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:27
Je kan ook een shelly 1 (mini) inbouwen in het stopcontact. Dat heb ik bij m’n buiten stopcontacten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijno75
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-04 19:36
Heb je hier al eens naar gekeken https://www.evehome.com/en/eve-energy-outdoor
Heb met dit model geen ervaring maar heb hier thuis wel meerdere eve-energy voor binnen. Werkt super met HomeKit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Tijno75 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:32:
[...]

Heb je hier al eens naar gekeken https://www.evehome.com/en/eve-energy-outdoor
Heb met dit model geen ervaring maar heb hier thuis wel meerdere eve-energy voor binnen. Werkt super met HomeKit.
De ideale oplossing voor een vast stopcontact en HomeKit schakelaar ineen. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0683
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-04 21:50
Ik heb nu ergens een Meross Smart Wi-Fi Switch (MSS710) hangen, maar deze werkt niet goed uit door de WiFi, valt geregeld uit. Ik wil deze vervangen door een Thread of Zigbee switch die ik terug zie in HK. Iemand tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PP_di9c33ajBc2xf72qiNCywi8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMwtpNR7X1fqJF3u6VrrO2HZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten16
  • Nu online
sloo0683 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:14:
Ik heb nu ergens een Meross Smart Wi-Fi Switch (MSS710) hangen, maar deze werkt niet goed uit door de WiFi, valt geregeld uit. Ik wil deze vervangen door een Thread of Zigbee switch die ik terug zie in HK. Iemand tips?

[Afbeelding]
Ik heb de volgende in de badkamer geïnstalleerd, wordt via de Philips Hue bridge (of een andere Zigbee bridge) aan HK exposed: https://www.ledloket.nl/zigbee-3-0-aan-uit-inbouwschakelaar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijno75
sloo0683 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:14:

[Afbeelding]
Ik ben zelf tevreden over Thread. Het heeft ook mijn eerste voorkeur op het gebied van radiotechniek.
Ik heb er wel problemen mee gehad een paar jaar terug. Verdacht eerst mijn DECO Mesh netwerk maar ik denk dat het een Apple iets was. Op een gegeven moment na een reset van de HomePod Mini en/of AppleTV deed het het weer. Tegenwoordig gaat het prima. Heb van zolder t/m de b.g. en de schuur wel een Thread device (EVE energy) zitten.
Eve heeft ook een mooie optie in hun app om het Thread netwerk te 'zien'.

De Eve energy gebruik ik om stopcontacten 'slim' te maken voor div. apparatuur. Al dan niet gecombineerd met Eve Room, Eve Motion of Eve Weather. Daar naast zijn veel lampen vervangen voor Philips Hue. De combo, Apple, Eve & Hue werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:32

NoTimeRemains

I know

Ik ben op zoek naar een smart deurbel die mooi integreert met Homekit. De Aqara G4 is nu in de (BF) aanbieding voor 90 eu, maar lees wat dubbele reviews. Wat hebben jullie? Of toch voor deze gaan?

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:41
NoTimeRemains schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:54:
Ik ben op zoek naar een smart deurbel die mooi integreert met Homekit. De Aqara G4 is nu in de (BF) aanbieding voor 90 eu, maar lees wat dubbele reviews. Wat hebben jullie? Of toch voor deze gaan?
Heb deze nu een tijdje hangen, in het begin was ik niet tevreden doordat de bel het vaak niet deed, de gong gaat wel over. Heb de wifi thuis een upgrade gegeven en sindsdien geen problemen meer. Vervelende is dat je hier geen meldingen van krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakenRandomName
Ik ben voor een Reolink Deurbel gegaan met POE. Deze heb ik via Scrypted en homebridge in Homekit gezet Werkt razendsnel, de melding op de tv is er in minder dan een seconde, op mijn telefoon iets later aangezien die via wifi gaat. :)

[ Voor 5% gewijzigd door TakenRandomName op 19-11-2024 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hier doet die het prima. Maar zo vaak wordt er niet aangebeld. Maar het is dan ook een extra camera aan de voorzijde van het huis. Moest wel snel de batterijen vervangen. Die waren binnen een drie weken leeg bij -20/-25. Maar voor NL gelden die temperaturen niet. Nu is die aangesloten op stroom.

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 01:52
Ook eindelijk de overstap gemaakt van Ring deurbel naar Aqara G4, mede vanwege de integratie met HomeKit. Installatie verliep vlekkeloos, erg simpel. Enige waar ik nog niet uitkom is dat elke keer als de deurbel gaat, ik een dubbele melding krijg in mijn telefoon. Zowel van de Aqara app als van HomeKit. Loop me rot te zoeken of ik die kan uitschakelen in de Aqara app maar kan het niet vinden. Enige wat ik zou kunnen bedenken is de notificaties van de volledige app uit te schakelen, maar dat vind ik ook gelijk zo rigoureus.

Tevens de u200 smartlock erbij besteld, die gaat ook eerdaags op de deur. Hopelijk verloopt die installatie ook zo vlekkeloos.

Ben alleen nog op zoek naar een geschikte draadloze camera die vlekkeloos werkt met Apple HomeKit. Dan kan die Ring camera ook van de muur en het complete abonnement.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
Bulligan schreef op donderdag 21 november 2024 @ 23:50:
Enige waar ik nog niet uitkom is dat elke keer als de deurbel gaat, ik een dubbele melding krijg in mijn telefoon. Zowel van de Aqara app als van HomeKit. Loop me rot te zoeken of ik die kan uitschakelen in de Aqara app maar kan het niet vinden. Enige wat ik zou kunnen bedenken is de notificaties van de volledige app uit te schakelen, maar dat vind ik ook gelijk zo rigoureus.
In de Aqara app ga je naar Profile, dan Settings -> Push Notifications -> Device Notifications.
Daar kun je per device de meldingen aan of uit zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SecHyg
[b]Bulligan schreef op donderdag 21 november 2024 @ 23:50:

Ben alleen nog op zoek naar een geschikte draadloze camera die vlekkeloos werkt met Apple HomeKit. Dan kan die Ring camera ook van de muur en het complete abonnement.
Aqara komt binnenkort met de G5. het wachten waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
SecHyg schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:53:
[...]

Aqara komt binnenkort met de G5. het wachten waard?
Ziet er interessant uit. Daar kan ik zeker nog wel even op wachten. Thanks voor de tip 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Bulligan schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:13:
[...]

Ziet er interessant uit. Daar kan ik zeker nog wel even op wachten. Thanks voor de tip 👍🏼
Binnenkort is helaas wel Q1 2025 als ik internet mag geloven… }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
TheKerremenke schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:36:
[...]

Binnenkort is helaas wel Q1 2025 als ik internet mag geloven… }:|
Dat is niet zo’n probleem. Heb de ring camera nog hangen en onlangs net weer het abbo betaald. Maar zat al langere tijd te kijken naar HomeKit compatible apparaten. Heb mijn hele huis inmiddels ingericht met HUE lampen, sensors en switches. Nu dus de deurbel vervangen door een Aqara en ondervind steeds meer het gemak om alles in HomeKit te hebben, samen met de Apple tv’s. Tevens ook geen abbo meer nodig voor opslag en dergelijke. De Aqara curtain driver staat ook nog op mijn verlanglijstje en een andere thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecHyg
Dat is voor mij DE reden om voor Aqara te gaan.
De Hue Secure camera ook serieus bekeken, specs van de Aqara lijken beter.
Met een NAS erbij valt de Hue Secure camera met abonnementskosten af.
En Homekit werkt fijn, ook voor mijn partner.
Bulligan schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:40:
[...]

Dat is niet zo’n probleem. Heb de ring camera nog hangen en onlangs net weer het abbo betaald. Maar zat al langere tijd te kijken naar HomeKit compatible apparaten. Heb mijn hele huis inmiddels ingericht met HUE lampen, sensors en switches. Nu dus de deurbel vervangen door een Aqara en ondervind steeds meer het gemak om alles in HomeKit te hebben, samen met de Apple tv’s. Tevens ook geen abbo meer nodig voor opslag en dergelijke. De Aqara curtain driver staat ook nog op mijn verlanglijstje en een andere thermostaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:28
Bulligan schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:40:
[...]

De Aqara curtain driver staat ook nog op mijn verlanglijstje en een andere thermostaat.
zelf vorige week de Honeywell thermostaat aangeschaft, bevalt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
remmuz schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:32:
[...]

In de Aqara app ga je naar Profile, dan Settings -> Push Notifications -> Device Notifications.
Daar kun je per device de meldingen aan of uit zetten.
Weet je toevallig ook hoe mijn partner en de tablet in de woonkamer de “timeline” kunnen zien van de Aqara g4 deurbel. Zij kunnen enkel live kijken.
Heb de instelling in HomeKit al staan op “stream and allow recording” staan. Maar ik ben de enige die op de iPhone, MacBook en iPad kan terugkijken op de tijdlijn.

-edit- het is al opgelost. Moest de g4 toch opnieuw installeren omdat ik per ongeluk had gereset tijdens installatie van mijn u200. Nu werkt alles en kunnen we ook de timeline zien op de andere toestellen.
Ben tot dusver dik tevreden over het slot. Wat een genot om zo de deur te openen. Dit had ik al veeeeeeeel eerder moeten doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Bulligan op 23-11-2024 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:05
sonnypiek schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:08:
[...]

zelf vorige week de Honeywell thermostaat aangeschaft, bevalt prima!
Welke honeywell heb je dan ? Ik zoek opentherm en dan rechtstreek naar homekit

Console Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:28
The Gamblers schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:36:
[...]

Welke honeywell heb je dan ? Ik zoek opentherm en dan rechtstreek naar homekit
De lyric T6, is opentherm en werkt met homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Een melding die ik niet al te vaak tegen kom in HomeKit. Als ik de camera stream open geeft die wel gewoon beeld. In de app HomeCam eveneens gewoon beeld.

Misschien is -20/-25 toch iets te koud… :+ >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGsWdn0CPbWq1VnyPhU4GiK5gT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yNAabxJzczkyhvEwTD86sJ5p.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door TheKerremenke op 27-11-2024 23:55 ]

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:32

NoTimeRemains

I know

Ik ben het internet af aan t struinen maar weet iemand Homekit compatible inbouwschakelaars waar mee ik "domme" bestaande lampen kan aansturen?

Ik heb gezien dat Shelly (Gen 3) binnenkort ook Matter gaat ondersteunen maar daarvoor heb ik een blauwe neutraal draad nodig en die heb ik nergens aangezien dit een oud huis is.

Dus kleine inbouwschakelaar voor Homekit, domme verlichting aansturen, zonder neutrale draad?

This is the Way.

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-04 13:03
NoTimeRemains schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:02:
Ik ben het internet af aan t struinen maar weet iemand Homekit compatible inbouwschakelaars waar mee ik "domme" bestaande lampen kan aansturen?

Ik heb gezien dat Shelly (Gen 3) binnenkort ook Matter gaat ondersteunen maar daarvoor heb ik een blauwe neutraal draad nodig en die heb ik nergens aangezien dit een oud huis is.

Dus kleine inbouwschakelaar voor Homekit, domme verlichting aansturen, zonder neutrale draad?
Heb je ook geen blauwe neutraal draad boven je domme lamp?

Sig

• TheKerremenke

Binnenkort (geen idee wanneer) komt switchbot ook met relais schakelaars. Misschien is dat iets? Zou ook HomeKit moeten gaan ondersteunen.

https://tweakers.net/nieu...er-ondersteuning-aan.html

• remmuz

Ik heb deze van Aqara. Misschien niet helemaal wat je zoekt want dit is alles in 1 zeg maar. Heb je wel een hub voor nodig maar dan kun je ze wel aan Homekit toevoegen.
https://www.aqara.com/en/...l-switch-h1-eu-no-neutral

[ Voor 5% gewijzigd door remmuz op 28-11-2024 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-04 19:29

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb wat vraagjes, hoop dat iemand kan helpen. Mij valt op dat als ik via Siri op de HomePod scenes probeer te activeren, ik vaak te horen krijg dat hij dat niet kan. Hetzelfde geldt voor het aanzetten van de Apple TV. Ik krijg de melding "dat kan ik niet", terwijl het
- volgens de Apple Supportpagina zou moeten kunnen
- wel gewoon goed gaat als ik via Siri op mijn iPhone hetzelfde doe.

De HomePod (mini) is een stereopaar die ook aan de betreffende Apple TV verbonden zitten. De Apple TV zit via ethernet aan hetzelfde netwerk als waaraan de HomePods verbonden zitten via WiFi. De iPhone kan hem via diezelfde wifi gewoon netjes aansturen, dus dat kan het niet zijn.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijno75
Wat moet er 'geschakeld' worden in de scene?
Als je de scene 'knop' gebruikt op je iDevice, werkt het dan wel?

Wanneer er hier thuis dingen niet goed werken met HomeKit dan herstart ik alle HomePods en AppleTV's. Meestal helpt dat. Ooit een keer 'ruzie' gehad met een AppleTV, steeds wanneer deze online was verstoorde deze de communicatie met al mijn Eve devices. Ik vermoed iets met de database die in HomeKit zit. De AppleTV een goede reset gegeven en daarna werkte alles weer.
DeNachtwacht schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 23:45:
Ik heb wat vraagjes, hoop dat iemand kan helpen. Mij valt op dat als ik via Siri op de HomePod scenes probeer te activeren, ik vaak te horen krijg dat hij dat niet kan. Hetzelfde geldt voor het aanzetten van de Apple TV. Ik krijg de melding "dat kan ik niet", terwijl het
- volgens de Apple Supportpagina zou moeten kunnen
- wel gewoon goed gaat als ik via Siri op mijn iPhone hetzelfde doe.

De HomePod (mini) is een stereopaar die ook aan de betreffende Apple TV verbonden zitten. De Apple TV zit via ethernet aan hetzelfde netwerk als waaraan de HomePods verbonden zitten via WiFi. De iPhone kan hem via diezelfde wifi gewoon netjes aansturen, dus dat kan het niet zijn.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Tijno75 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 10:38:
Wanneer er hier thuis dingen niet goed werken met HomeKit dan herstart ik alle HomePods en AppleTV's. Meestal helpt dat.
Als tweaker moet ik me toch een beetje schamen, het werkt :$

Ik reset altijd al mijn apple devices zodra er een nieuwe Mac/iOS update is, dus dacht dat zal het vast niet zijn. Maar een simpele reboot was al genoeg. De scene werkt niet omdat die "ontspan" heette en Siri zelf wat gimmicks heeft als je haar vraagt te ontspannen. Na rename naar "avond" werkt dat ook prima.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-02 23:43
Vraag:

Ik heb al heel lang een Eve Door&Window Sensor in gebruik bij mijn voordeur. Tot nu toe deed ie het altijd betrouwbaar. Nu de laatste dagen krijg ik de hele tijd 'spookmeldingen' dat de voordeur open en dicht gaat, terwijl ik niet thuis ben. Nogal vervelend aangezien het (gelukkig) spookmeldingen zijn.

Iemand dit ook wel eens gehad? Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik heb hem nog niet naar Matter ge-upgrade. In de Eve App staat de batterij nog als redelijk vol (zie geen %, maar 1/4 is leeg in de batterij weergave). Had wel ergens gelezen dat het soms de batterij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Vildhjarta schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:53:
Vraag:

Ik heb al heel lang een Eve Door&Window Sensor in gebruik bij mijn voordeur. Tot nu toe deed ie het altijd betrouwbaar. Nu de laatste dagen krijg ik de hele tijd 'spookmeldingen' dat de voordeur open en dicht gaat, terwijl ik niet thuis ben. Nogal vervelend aangezien het (gelukkig) spookmeldingen zijn.

Iemand dit ook wel eens gehad? Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik heb hem nog niet naar Matter ge-upgrade. In de Eve App staat de batterij nog als redelijk vol (zie geen %, maar 1/4 is leeg in de batterij weergave). Had wel ergens gelezen dat het soms de batterij is?
Batterij vervangen? Misschien dat dat het probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-02 23:43
TheKerremenke schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:59:
[...]

Batterij vervangen? Misschien dat dat het probleem verhelpt.
Ja heb maar een setje besteld, kan goed zijn dat het battery % wat Eve aangeeft niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Mijn HomePod draait overuren nu Syrië veel in het nieuws is.... Best irritant, reageert steeds omdat hij denkt aangesproken te worden.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
the-body schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:10:
Mijn HomePod draait overuren nu Syrië veel in het nieuws is.... Best irritant, reageert steeds omdat hij denkt aangesproken te worden.
Daar is veel ruimte voor verbetering inderdaad.
Er is sprake van een nieuw homeOS voor de Homepods (in plaats van tvOS) met integratie van Apple Intelligence en daarmee een betere Siri. Maar dat zou in Europa pas in april zijn.

Als wij het hier over de series hebben die we willen zien dan voelt Siri zich ook steeds aangesproken 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Vraag voor de kenners. Waarom lukt het me niet om de Philips hue wall switch (module voor achter de lichtschakelaar) toe te voegen in HomeKit? In de hue app lukt het logischerwijs wel, maar normaal moet je de knop ook als schakelaar in HK kunnen krijgen.

Echter lukt dat maar niet. Betreft een dubbele schakelaar, dus twee knoppen. Een knop in HK krijgen is al voldoende voor mij, maar tot op heden zonder succes.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakenRandomName
TheKerremenke schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:11:
Vraag voor de kenners. Waarom lukt het me niet om de Philips hue wall switch (module voor achter de lichtschakelaar) toe te voegen in HomeKit? In de hue app lukt het logischerwijs wel, maar normaal moet je de knop ook als schakelaar in HK kunnen krijgen.

Echter lukt dat maar niet. Betreft een dubbele schakelaar, dus twee knoppen. Een knop in HK krijgen is al voldoende voor mij, maar tot op heden zonder succes.

Iemand een idee?
Heb je alle ruimtes in homekit gecontroleerd, bij mij werden de knoppen in bijvoorbeeld in de entree geplaatst. Daarnaast kun je volgens mij in de philips hue app instellen dat je de knop binnen homekit wilt instellen. Er staat onderin bij het accessoire in de hue app: "configureren in andere app".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
TheKerremenke schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:11:

Iemand een idee?
Hmmmmm 🤔🤔. Ik zie ze wel in HomeKit. Heb er alleen niets op geconfigureerd want had ze al ingesteld in de hue app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
TakenRandomName schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:19:
[...]

Heb je alle ruimtes in homekit gecontroleerd, bij mij werden de knoppen in bijvoorbeeld in de entree geplaatst. Daarnaast kun je volgens mij in de philips hue app instellen dat je de knop binnen homekit wilt instellen. Er staat onderin bij het accessoire in de hue app: "configureren in andere app".
Voel me zo’n noob nu… Gevonden in de woonkamer ipv keuken ruimte. :X 8)7 En dat met zoveel jaar ervaring met HomeKit. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Een week geleden stonden opeens alle Hue devices op "niet bereikbaar" in Homekit.
De gebruikelijke stappen (half uurtje de stekkers uit de Homepod mini en Hue bridge) hielpen niet.
Homepod mini gereset en opnieuw geconfigureerd, nog steeds hetzelfde.
Uiteindelijk de Hue bridge verwijderd uit Homekit maar nu krijg ik die van zijn leven niet meer in Homekit.
In de tussentijd is de Homepod geupdate naar 18.2 en de Hue bridge naar 1.68.1968096020. Helaas nog steeds niet mogelijk om de Hue bridge te koppelen via Matter.
Het laatste wat ik wil is de bridge of Homekit resetten. Ben ik nog iets vergeten wat ik zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-04 15:12

Cordon

Lievelings jankert

remmuz schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:18:
Een week geleden stonden opeens alle Hue devices op "niet bereikbaar" in Homekit.
De gebruikelijke stappen (half uurtje de stekkers uit de Homepod mini en Hue bridge) hielpen niet.
Homepod mini gereset en opnieuw geconfigureerd, nog steeds hetzelfde.
Uiteindelijk de Hue bridge verwijderd uit Homekit maar nu krijg ik die van zijn leven niet meer in Homekit.
In de tussentijd is de Homepod geupdate naar 18.2 en de Hue bridge naar 1.68.1968096020. Helaas nog steeds niet mogelijk om de Hue bridge te koppelen via Matter.
Het laatste wat ik wil is de bridge of Homekit resetten. Ben ik nog iets vergeten wat ik zou kunnen proberen?
Heb je al geprobeerd in de Hue app:

Instellingen -> Plusje -> Andere Apps -> Koppelcode opvragen.

Dan krijg je een code, die voer je in in:

Woning -> Nieuwe Accessoire -> Dan wilt die scannen, klik op meer opties... -> Mijn Accessoire is niet vindbaar -> Voer code in... -> Daar voer je dan de koppelcode in.

Hopelijk vind die hem dan, zo moest ik het bij mij doen, omdat hij bij beide bridges een foutmelding gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Cordon schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:22:
[...]

Heb je al geprobeerd in de Hue app:

Instellingen -> Plusje -> Andere Apps -> Koppelcode opvragen.

Dan krijg je een code, die voer je in in:

Woning -> Nieuwe Accessoire -> Dan wilt die scannen, klik op meer opties... -> Mijn Accessoire is niet vindbaar -> Voer code in... -> Daar voer je dan de koppelcode in.

Hopelijk vind die hem dan, zo moest ik het bij mij doen, omdat hij bij beide bridges een foutmelding gaf.
Dat is precies het punt waar ik op blijf hangen.
Ik voer de koppelcode in en dan krijg ik zo'n schermpje met "Bridge Zorg dat je accessoire is ingeschakeld...".
Maar na 5 minute krijg ik de melding "Accessoire niet gevonden".
Zowel Homekit als Hue werken prima afzonderlijk, dus het lijkt geen netwerk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hey, ik heb 4 Eve Thermo radiatorknoppen in huis, waarvan 1 het nieuwere model is dat te upgraden was naar Matter via de Eve app. Jarenlang werkte deze als een zonnetje in HomeKit.

Na de update naar Matter leek alles in eerste instantie goed te gaan. Je kan meer details in de Woning app zien en bewerken, en de 1-2 seconden vertraging na het geven van het commando was eruit. Fijn dus, totdat... het ineens stopte met werken via automatiseringen en via Sir

Mij viel op dat de verwarming niet meer automatisch om 21:30 uit gingen, zoals in de rest van het huis wel goed gaat. Alleen als ik met de iPhone in de Woning app hem aan of uitschakel werkt het (meteen goed en snel overigens).

Wat ook niet meer goed werkt is via Siri commando's geven. "verwarm de werkkamer naar 19 graden" geeft een melding dat er geen koel/verwarmingsapparaten in die kamer zijn. Maar zeg je "zet de Eve Thermo in de werkkamer uit" dan werkt het weer wel goed. In de werkkamer staat hij overigens netjes onder het kopje "klimaat" en kan je temperatuur uitlezen et cetera.

Iemand een idee wat hier mis gaat? Matter zou alles juist mooier moeten laten draaien was de belofte...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
Sinds de laatste update heb ik alleen maar de vraag van Siri “in welke kamer?”. Als ik bijvoorbeeld zeg “doe alle verlichting aan in de woonkamer”, komt ze met die response. Ook als ik daarna nogmaals zeg “woonkamer”, krijg ik hetzelfde antwoord. Zowel op mijn, phone, watch of iPad. Alles is up to date naar 18.2 en sindsdien zijn die issues er ook. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-04 17:08

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Iemand bekend met deze foutmelding? Ik probeer een Aqara G4 deurbel te koppelen, maar krijg deze melding. Snap niet zo goed waarom, heb laatst ook Matter accessoires toegevoegd die volgens mij lopen via de HomePod mini. Mijn router is niet nieuw, maar is een Velop systeem van +- 5 jaar oud (en die het echt nog prima doet).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChpJvhCkuNGvSOhN3Z4zxIuXr9M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GWB9fxVJagjQoqD9PQkdKG1A.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Bulligan schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 19:50:
Sinds de laatste update heb ik alleen maar de vraag van Siri “in welke kamer?”. Als ik bijvoorbeeld zeg “doe alle verlichting aan in de woonkamer”, komt ze met die response. Ook als ik daarna nogmaals zeg “woonkamer”, krijg ik hetzelfde antwoord. Zowel op mijn, phone, watch of iPad. Alles is up to date naar 18.2 en sindsdien zijn die issues er ook. Heel irritant.
Dit heb ik ook en heb er eens wat mee getest.

Ik heb een burolamp die out of the box al Homekit ondersteuning heeft. Die heb ik toegevoegd in mijn woning en aan mijn studeerkamer toegewezen. Deze lamp heet ook Burolamp in de woning app.

Als ik zeg: Hey Siri, Burolamp Aan, dan krijg ik dus dezelfde melding die jij ook krijgt: In welke Kamer met een aantal opties waaruit ik kan kiezen.

Als ik een scene aanmaak die heet Burolamp Aan en voeg de lamp toe als acccessoire en zeg dan Hey Siri: Burolamp Aan, dan gaat direct de lamp aan zonder vraag: In welke kamer. Ik heb dus ook maar een scene aangemaakt Burolamp Uit die de lamp uitschakelt. Dat werkt eigenlijk altijd 100% goed ipv de homekitnaam van een accessoire te roepen met aan of uit.

IK doe overigens bijna alles met scenes. Zo heb ik een aantal slimme stekkers met homekit ondersteuning. Die heten in de woning app allemaal stekker + kamernaam, bv stekker keuken. Ik geef ze niet de naam van de functie die ze hebben. Ik heb bv nu met Kerst een slimme stekker waarop de kerstboom verlichting is aangesloten. De stekker heet gewoon stekker in de woning app en niet Kerstboom. Ik heb dus weer een 2 tal scenes aangemaakt Kerstboom Aan en Kerstboom Uit.

Het enige nadeel hiervan is dat je in het scene overzicht wanneer een apparaat uit staat toch het icoontje brandt/aan staat. Zo lijkt het dus net alsof een apparaat aanstaat als de scene Kerstboom Uit is geactiveerd, maar in feite staat de kerstboom verlichting dus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Laatst online: 22:49
N1ckk schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:59:
Iemand bekend met deze foutmelding? Ik probeer een Aqara G4 deurbel te koppelen, maar krijg deze melding. Snap niet zo goed waarom, heb laatst ook Matter accessoires toegevoegd die volgens mij lopen via de HomePod mini. Mijn router is niet nieuw, maar is een Velop systeem van +- 5 jaar oud (en die het echt nog prima doet).

[Afbeelding]
Geen idee of dat het punt is, maar ik heb een tijdje geleden problemen gehad omdat ik een gescheiden ssid voor 2,4 en 5ghz op mn router ingesteld had. Nadat ik een gedeelde 2,4/5ghz ssid ingesteld had (wat ook de default eigenlijk op de router (asus) is) werkte alles zonder problemen.
Toen het gescheiden was, kreeg ik errors dat mn telefoon op een ander netwerk zat (terwijl de beide ssid's uiteraard op hetzelfde netwerk uitkwamen).
Misschien heb je er iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijno75
Ik had ook wat issues. Wat meestel werkt is alle hubs (AppleTV, HomePod) die homekit draaien een reboot geven. Als het nog niet werkt, automatisering weggooien en weer aanmaken.

Zelf liep ik tegen een issue aan dat een automatisering niet werkte. Het betrof een Eve Room i.c.m. Eve Energy. De automatisering was: wanneer de temperatuur onder de 17 graden daalt en het is tussen 05:00-23:00 dan de Eve Energy aanzetten. Dit werkte niet zoals ik de automatisering interpreteerde.

Omdat het buiten dit tijdsvlak al onder de 17 graden was gekomen werkte deze niet. Als je met tijden werkt dan werkt dit alleen wanneer het dalen plaats vind binnen die periode.

Nu kijken of het wel werkt als 'converteer naar opdracht' gekozen is. ALS ALLE [Eve room temp <=17] and [time] between 05:00 - 23:00 DAN schakel Eve Energy.
DeNachtwacht schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:45:
Hey, ik heb 4 Eve Thermo radiatorknoppen in huis, waarvan 1 het nieuwere model is dat te upgraden was naar Matter via de Eve app. Jarenlang werkte deze als een zonnetje in HomeKit.

Na de update naar Matter leek alles in eerste instantie goed te gaan. Je kan meer details in de Woning app zien en bewerken, en de 1-2 seconden vertraging na het geven van het commando was eruit. Fijn dus, totdat... het ineens stopte met werken via automatiseringen en via Sir

Mij viel op dat de verwarming niet meer automatisch om 21:30 uit gingen, zoals in de rest van het huis wel goed gaat. Alleen als ik met de iPhone in de Woning app hem aan of uitschakel werkt het (meteen goed en snel overigens).

Wat ook niet meer goed werkt is via Siri commando's geven. "verwarm de werkkamer naar 19 graden" geeft een melding dat er geen koel/verwarmingsapparaten in die kamer zijn. Maar zeg je "zet de Eve Thermo in de werkkamer uit" dan werkt het weer wel goed. In de werkkamer staat hij overigens netjes onder het kopje "klimaat" en kan je temperatuur uitlezen et cetera.

Iemand een idee wat hier mis gaat? Matter zou alles juist mooier moeten laten draaien was de belofte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vier jaar geleden had ik vanwege het thuiswerken de Xiaomi Mi Led Desk Lamp 1S gekocht. Vanwege gezinsuitbreiding moest de thuiswerkplek opgedoekt worden. Overwogen om de bureaulamp te verkopen. Normaliter zegt mijn vrouw van doe maar weg, maar deze keer niet. Ik ben daar erg blij om. Nu met onze nieuwe woning hebben we op de 1e verdieping vier slaapkamers waarvan er eentje ingericht wordt voor thuiswerken. Net de lamp weer geïnstalleerd. Je kunt ‘m zelfs direct toevoegen aan HomeKit zonder de Xiaomi app te gebruiken. Je mist dat wel firmware updates. Wat een fijne lamp is dit toch. Enorm veel wit tinten en super helder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 17:28:
Vier jaar geleden had ik vanwege het thuiswerken de Xiaomi Mi Led Desk Lamp 1S gekocht. Vanwege gezinsuitbreiding moest de thuiswerkplek opgedoekt worden. Overwogen om de bureaulamp te verkopen. Normaliter zegt mijn vrouw van doe maar weg, maar deze keer niet. Ik ben daar erg blij om. Nu met onze nieuwe woning hebben we op de 1e verdieping vier slaapkamers waarvan er eentje ingericht wordt voor thuiswerken. Net de lamp weer geïnstalleerd. Je kunt ‘m zelfs direct toevoegen aan HomeKit zonder de Xiaomi app te gebruiken. Je mist dat wel firmware updates. Wat een fijne lamp is dit toch. Enorm veel wit tinten en super helder!
Ik ben dan toch benieuwd wat de meerwaarde is van een bureaulamp in HomeKit. Er zit zo te zien gewoon een draaiknop op om te dimmen?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:05:
[...]

Ik ben dan toch benieuwd wat de meerwaarde is van een bureaulamp in HomeKit. Er zit zo te zien gewoon een draaiknop op om te dimmen?
Net als met diverse andere normale lampen zijn er volgens mij wel legio automations te bedenken. Helemaal icm motion sensoren, zeker die van Aqara (dat vierkantige blokje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Toppe schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:05:
[...]

Gewoon in 1x klaar zijn om te werken.

Ik heb op mijn werkkamer nog een oude radiatorknop. De kamer wordt dus niet warm als het beneden 21 graden is.

Onder mijn buro hangt een infrarood paneel en naast mijn buro hangt er ook eentje welke via Siri aan/uitkunnen. Op mijn buro staat ook een lamp die via homekit te bedienen is. Op mijn iPhone draait een applicatie die mijn werkuren registreert.

Wanneer ik 's ochtends ga thuiswerken, is het commando: Start thuiswerken voldoende om:

* mijn urenapplicatie te triggeren zodat mijn werktijd wordt bijgehouden
* mijn burolamp aangaat omdat het nu rond 8:30 nog best donker is op mijn werkkamer
* mijn beide infrarood panelen aangaan om het lekker warm te houden.

Uiteraard heb ik ook een commando: Stop thuiswerken wat alle bovenstaande acties ongedaan maakt.

EDIT: Mijn burolamp heeft geen dimmer en kan tevens verschillende kleuren en tinten doen, dus ik heb een scene die tijdens het werken de voor mij prettigste kleur/tint instelt.

[ Voor 7% gewijzigd door MRE-Inc op 10-01-2025 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:14:
[...]

Gewoon in 1x klaar zijn om te werken.

Ik heb op mijn werkkamer nog een oude radiatorknop. De kamer wordt dus niet warm als het beneden 21 graden is.

Onder mijn buro hangt een infrarood paneel en naast mijn buro hangt er ook eentje welke via Siri aan/uitkunnen. Op mijn buro staat ook een lamp die via homekit te bedienen is. Op mijn iPhone draait een applicatie die mijn werkuren registreert.

Wanneer ik 's ochtends ga thuiswerken, is het commando: Start thuiswerken voldoende om:

* mijn urenapplicatie te triggeren zodat mijn werktijd wordt bijgehouden
* mijn burolamp aangaat omdat het nu rond 8:30 nog best donker is op mijn werkkamer
* mijn beide infrarood panelen aangaan om het lekker warm te houden.

Uiteraard heb ik ook een commando: Stop thuiswerken wat alle bovenstaande acties ongedaan maakt.

EDIT: Mijn burolamp heeft geen dimmer en kan tevens verschillende kleuren en tinten doen, dus ik heb een scene die tijdens het werken de voor mij prettigste kleur/tint instelt.
mmWave sensor doet dit ook en scheelt je weer een trigger :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whateverisfree
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-04 17:03
Apple HomeKit ondersteund nu robotstofzuigers:

https://smarthomecentre.n...-aan-homekit-in-ios-18-4/

[ Voor 3% gewijzigd door Whateverisfree op 21-02-2025 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 15:05
Ik ben aan het kijken naar een Aqara G5 outdoor camera om mijn achterdeur in de gaten te houden. Nu zie ik dat er 2 versies beschikbaar zijn PoE en WiFi. In de garage, waar ik de camera zou aan hangen heb ik een internet aansluitign voorsien met behulp van TP Link WPA8635P powerline adapters. Ik vroeg me nu af of ik 1 van de ethernet poorten kan gebruiken om via PoE de camera te verbinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:56
Voor zover ik zie ondersteunt de WPA8635P geen Power-over-Ethernet (PoE). Je kan hem dus wel gebruiken om je camera van een netwerkverbinding te voorzien via een bedrade netwerkverbinding, maar voor het voeden zal er nog een PoE injector tussen de WPA8635P en camera geplaatst moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 15:05
davasch schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:11:
Voor zover ik zie ondersteunt de WPA8635P geen Power-over-Ethernet (PoE). Je kan hem dus wel gebruiken om je camera van een netwerkverbinding te voorzien via een bedrade netwerkverbinding, maar voor het voeden zal er nog een PoE injector tussen de WPA8635P en camera geplaatst moeten worden.
En is het dan beter om te investeren in een PoE injector zodat ik de PoE kan gebruiken of zou de WiFi versie ook goed genoeg zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Tibs schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:56:
[...]

En is het dan beter om te investeren in een PoE injector zodat ik de PoE kan gebruiken of zou de WiFi versie ook goed genoeg zijn?
Sorry. Maar dan kan toch niemand een goed antwoord op geven. HK wifi camera’s zijn op zich prima. Maar alles hangt of staat met het wifi signaal/bereik. 9 van de 10 problemen met wifi camera’s zijn terug te herleiden naar gebrekkige wifi. Dus dit is per situatie anders.

Poe camera’s hebben dit probleem niet en hebben daarom de voorkeur. Echter moet je dan wel met poe en utp kabels gaan werken. Hetgeen niet altijd gemakkelijk te realiseren is.

Mocht je geld teveel hebben, beide bestellen. Uitproberen en dan een van de twee retourneren. Niet geheel netjes maar kan een oplossing voor jou situatie zijn.

Persoonlijk zou ik in uw geval voor de wifi versie gaan. Mits er voldoende signaal beschikbaar is. Anders maak je extra kosten voor de poe versie en moet je nog extra geld neer leggen voor een poe injector. (Tenzij je die nog hebt liggen). Maakt het een vrij dure oplossing. Zit toch al snel €50,- verschil in dan.

[ Voor 15% gewijzigd door TheKerremenke op 28-02-2025 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Tibs schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:56:
[...]

Dat heeft niet zoveel te maken met 'goed genoeg' 😊
De Wifi versie moet je voeden via een USB C kabel. En volgens de handleiding mag die niet langer dan 2 meter zijn. Dus als je geen stopcontact in de buurt hebt is een PoE injector makkelijker.
Die heb je al voor een tientje dus de investering valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Iemand wel eens aan de hand gehad dat je een woning niet kon verwijderen?

Bij mijn ouders is er eea goed misgegaan, ineens twee woningen geconfigureerd in de woning app. Eentje met een hub (apple tv) en eentje met alle hue verlichting (en bridge). Beide ouders zijn eigenaar van één van de twee woningen en deze zijn gedeeld met elkaar??? Inrichting is identiek (benaming kamers enzo) tussen de twee woningen.

Ik dacht, gooi ze beide leeg en weg en maak het zooitje opnieuw aan. Nu krijg ik de woning met alle hue verlichting niet verwijderd. Er gebeurt gewoon niks als ik op ‘verwijder woning druk’ en de hue lampen komen gewoon weer terug als ‘no response’ terwijl ze eerder wel verwijderd zijn uit de woning.

Er lijkt eea mis te gaan met een icloud sync of backup, maar ik kan niet vinden wat en hoe het op te lossen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TheKerremenke schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:28:
[...]

Hopelijk is het zo wat duidelijker. Als er vragen zijn dan hoor ik dat graag. ;)
Even een schopje uit 2020 geven: ben je nog steeds tevreden met de Eve Aqua? Heb gisteren een Gen 3 besteld, maar lees over eerdere versies dat ze vrij snel de geest geven. Hoe werkt 'ie daar (nog)?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
THE_BASE schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:05:
[...]

Even een schopje uit 2020 geven: ben je nog steeds tevreden met de Eve Aqua? Heb gisteren een Gen 3 besteld, maar lees over eerdere versies dat ze vrij snel de geest geven. Hoe werkt 'ie daar (nog)?
Tot op heden werken ze prima. Maar binnenkort gaan ze waarschijnlijk in de verkoop. Ivm verhuizing gaan we ze niet direct meer nodig hebben. Ze hebben hun doel gediend. Namelijk de tuin bewateren als we zelf niet aanwezig waren ivm vakantie ofzo.

Kan me voorstellen dat met de gen 3 met matter ondersteuning het bereik ook beter is dan met de gen 1 die ik heb. Daar had ik altijd de eve extend bij nodig. Die eve extend gaat dus mee in de verkoop. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TheKerremenke schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:08:
[...]

Tot op heden werken ze prima. Maar binnenkort gaan ze waarschijnlijk in de verkoop. Ivm verhuizing gaan we ze niet direct meer nodig hebben. Ze hebben hun doel gediend. Namelijk de tuin bewateren als we zelf niet aanwezig waren ivm vakantie ofzo.

Kan me voorstellen dat met de gen 3 met matter ondersteuning het bereik ook beter is dan met de gen 1 die ik heb. Daar had ik altijd de eve extend bij nodig. Die eve extend gaat dus mee in de verkoop. ;)
Top, dank voor je quick reply!

Hier hangt er één in de achtertuin, vrij dicht bij de Apple TV en dus verbonden met Thread. Die in de voortuin is ook verbonden met de Tado X die weer dichtbij de Apple TV staat, zou dus middels Thread goed moeten gaan.

Op zich mooie dingen, maar voor dat geld moeten ze wel blijven werken, anders kan ik net zo goed een goedkoop ding van Gardena kopen. 8)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allissey
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-04 13:48
Homekit deskundigen, ik heb een vraagje: ik wil mijn screens en zonnescherm verder automatiseren door ze aan te sturen op basis van het gemeten zonlicht (UV licht). Nu zoek ik een sensor die ik kan opnemen in homekit en die zo mijn screens en zonnescherm kan sluiten (of openen) op basis van het gemeten zonlicht.

Wie heeft hier ervaring mee of weet een compatible UV sensor. Ik las ergens dat UV licht meten beter is dan lichtintensiteit zelf, maar ik wil ze wel binnen gaan monteren, weet niet of dat nog wat doet met de betrouwbaarheid van de UV meting in verband met het vensterglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Allissey schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:56:
Homekit deskundigen, ik heb een vraagje: ik wil mijn screens en zonnescherm verder automatiseren door ze aan te sturen op basis van het gemeten zonlicht (UV licht). Nu zoek ik een sensor die ik kan opnemen in homekit en die zo mijn screens en zonnescherm kan sluiten (of openen) op basis van het gemeten zonlicht.

Wie heeft hier ervaring mee of weet een compatible UV sensor. Ik las ergens dat UV licht meten beter is dan lichtintensiteit zelf, maar ik wil ze wel binnen gaan monteren, weet niet of dat nog wat doet met de betrouwbaarheid van de UV meting in verband met het vensterglas.
Volgens mij bestaan er geen uv sensoren enkel licht intensiteit sensoren. Bijvoorbeeld de Philips hue sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik heb 1x Aqara G4 en 2x Eve outdoor camera’s hangen, alles gekoppeld met Apple Homekit secure video. Werkt allemaal prima. Nu heb ik mijn vriendin aan Homekit toegevoegd als contactpersoon en alle beheerder rechten gegeven zodat ook zij de camera’s kan zien en ook de opnamen terug kan kijken.

Ik heb de optie ‘stream en bekijk opnamen’ aangevinkt, maar ze kan alleen de live beelden zien.

Alle info die ik tot op heden heb gevonden geven aan dat de instellingen goed zouden moeten staan en ze dus alles zou moeten kunnen terugkijken, maar dat kan dus niet…

Wat doe ik verkeerd?? Moet ik ergens anders nog iets instellen? Moet ze deel zijn van ‘gezin’?

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De laatste tijd valt me op dat de beeldkwaliteit van mijn Eufy 2K indoor cams vrij slecht is binnen de Woning app. Binnen de Eufy app is het beeld vrij scherp. Mij is bekend dat HomeKit max 1080p is. Maar bij deze resolutie had ik toch beter beeld verwacht. Zie onderstaand screenshot (een stuk van het totale beeld). De eerste via de Eufy app, de tweede het beeld via de Woning app. In mijn beleving was het tot voor kort via de Woning app veel scherper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yp8HyDhHCg0GvW3wyhfhCdipxjY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ssIK20VZSCrunPREkfixt3HY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ufK3SeqDAWeNmrgqetUa-X6M1ec=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KEYesH96rRf91Ks6ifNbvrZA.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:41:
De laatste tijd valt me op dat de beeldkwaliteit van mijn Eufy 2K indoor cams vrij slecht is binnen de Woning app. Binnen de Eufy app is het beeld vrij scherp. Mij is bekend dat HomeKit max 1080p is. Maar bij deze resolutie had ik toch beter beeld verwacht. Zie onderstaand screenshot (een stuk van het totale beeld). De eerste via de Eufy app, de tweede het beeld via de Woning app. In mijn beleving was het tot voor kort via de Woning app veel scherper.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In de woning app. Ik had dus het idee dat het juist beter werd :+
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Bartez schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:35:
Ik heb 1x Aqara G4 en 2x Eve outdoor camera’s hangen, alles gekoppeld met Apple Homekit secure video. Werkt allemaal prima. Nu heb ik mijn vriendin aan Homekit toegevoegd als contactpersoon en alle beheerder rechten gegeven zodat ook zij de camera’s kan zien en ook de opnamen terug kan kijken.

Ik heb de optie ‘stream en bekijk opnamen’ aangevinkt, maar ze kan alleen de live beelden zien.

Alle info die ik tot op heden heb gevonden geven aan dat de instellingen goed zouden moeten staan en ze dus alles zou moeten kunnen terugkijken, maar dat kan dus niet…

Wat doe ik verkeerd?? Moet ik ergens anders nog iets instellen? Moet ze deel zijn van ‘gezin’?

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Thanx!
Volgens mij heb ik dit issue ook gehad. Staat dit ook op haar mobiel zo ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Bulligan schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:59:
[...]

Volgens mij heb ik dit issue ook gehad. Staat dit ook op haar mobiel zo ingesteld?
Dat zou ik even moeten checken. Wat was bij jou de oplossing? Kan zij dit van haar kant dan ook aanpassen?
Pagina: 1 ... 87 88 Laatste