Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 14:04
jeroen11 schreef op zondag 1 december 2019 @ 22:05:
Netatmo bevalt me goed voor roommelders en camera’s. Voor alarm is er nog weinig op de markt hier voor zover ik weet. In de VS heb je al een tijdje Honeywell Lyric alarmsysteem en sinds vorige maand Abode Iota. Beide niet in NL te koop. De Aqara hub kan als Homekit alarm fungeren maar kan niet aan meldkamer gekoppeld worden en lijkt minder betrouwbaar, zeker met EU firmware.
Heb je een Netatmo Presence Outdoor camera? Hoe bevalt die?
RSj65 schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:11:
De circle 2 camera geeft in de HomeKit de melding, geen reactie en werkt dus niet in de HomeKit. In de Logitech app werkt hij wel. Kan iemand me helpen om dit op te lossen?
Al geprobeerd opnieuw toe te voegen? Dus eerst verwijderen uit de Woning app en vervolgens opnieuw toevoegen.
ro3lie schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:28:
Iemand goede ervaring met een oplossing voor alarm, rookmelders en eventueel camera’s?

Nest spreekt mij aan maar geen HK support..
voorkeur voor iets wat HK en GA ondersteunt.
Heb een tijdje een Xiaomi gateway gebruikt als alarm, maar meer voor de fun. Heb hem er alleen uitgegooid toen mijn de oppas de voordeur open trok toen wij niet thuis waren. Dat was het resultaat van te goede automatisering. :+ Momenteel gebruik ik geen alarmsysteem als in een alarm dat op locatie afgaat, maar wel een Ring deurbel en buitencamera die ingesteld is op beweging. Die stuurt mij vervolgens een pushbericht met snapshot (van de buitencamera) op het moment ik niet thuis ben. Niet handig als je camera uitkijkt op een weg, wel als je hem goed plaatst op een bijvoorbeeld een oprit (of bewegingszones kunt instellen zodat je geen notificaties krijgt als er een auto langs komt).

Rgerr wijzigde deze reactie 02-12-2019 15:43 (60%)

droperator.nl

• RSj65
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 07:48
@Rgerr dank voor je antwoord. Gisteravond heb ik inderdaad de camera verwijderd en opnieuw in de HomeKit gezet. Toen ik vandaag op m’n werk zat stond de circle camera wederom in HomeKit met “ geen reactie. Nu kom ik zojuist thuis en doet hij het weer gewoon.

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:25
Rgerr schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:35:
[...]
Heb je een Netatmo Presence Outdoor camera? Hoe bevalt die?
[...]
Nu alleen de indoor (welcome) maar binnenkort komt daar de outdoor bij. De indoor bevalt goed, zeker ook in combinatie met homekit en ben benieuwd hoe de HSV gaat uitpakken, hopelijk wordt die ook bij mij binnenkort uitgerold.
jeroen11 schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:36:
[...]

Nu alleen de indoor (welcome) maar binnenkort komt daar de outdoor bij. De indoor bevalt goed, zeker ook in combinatie met homekit en ben benieuwd hoe de HSV gaat uitpakken, hopelijk wordt die ook bij mij binnenkort uitgerold.
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met HSV. T.o.v. de Circle 2 wel mooi dat je bij Netatmo zowel HSV als de Netatmo functionaliteit kunt blijven gebruiken.

• Rgerr
RSj65 schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:06:
@Rgerr dank voor je antwoord. Gisteravond heb ik inderdaad de camera verwijderd en opnieuw in de HomeKit gezet. Toen ik vandaag op m’n werk zat stond de circle camera wederom in HomeKit met “ geen reactie. Nu kom ik zojuist thuis en doet hij het weer gewoon.
Dat is wel vreemd, maar ik moet zeggen dat mijn camera’s het ook wel eens minder goed doen buitenshuis. Geen idee waar het aan ligt overigens, misschien wel een port issue met de firewall of gewoon 4G probleem.

droperator.nl

• Rgerr
jeroen11 schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:36:
[...]

Ik heb afgelopen week een outdoor gekocht. Volgend jaar ga ik verhuizen dus ga hem dan pas in gebruik nemen, verwacht dat HSV dan al wel beschikbaar is. :+ Maar Netatmo heeft mooi spul, de deurbel heb ik laten schieten vanwege een niet te weigeren Ring Pro aanbieding via Amazon (inclusief Echo Show 5, gewoon voor de leuk!)

droperator.nl

• mvrooij
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 24-01 17:38
Kan iemand mij vertellen of de Apple TV HD in sluimerstand ook werkt als homehub? Of moet deze hiervoor altijd aanstaan? Heb nu Sluimerstand afstaan dan werkt het super, maar verbruikt het natuurlijk wel meer stroom dan in sluimerstand. Hoor het graag!

• Roppedop
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13:22
Bij mij wel.

PSN: RudeRob

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:58
mvrooij schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:37:
Kan iemand mij vertellen of de Apple TV HD in sluimerstand ook werkt als homehub? Of moet deze hiervoor altijd aanstaan? Heb nu Sluimerstand afstaan dan werkt het super, maar verbruikt het natuurlijk wel meer stroom dan in sluimerstand. Hoor het graag!
Standby werkt prima ;)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

Naast de Eufycam 2 krijgt de Eufycam 2C ook ondersteuning voor HSV. Op zich ook wel logisch aangezien ze hetzelfde base station hebben.
https://smartapfel.de/bal...c-startet-in-deutschland/
Voor de verschillen tussen 2 en 2C zie: https://technicallywell.c...-eufycam-e-vs-eufycam-2c/
De prijzen voor een set met twee camera’s zijn (ongeveer) 399 euro (Eufycam 2) en 249 euro (Eufycam 2C).

Nu nog een wachten op de eerste reviews (met HSV). Wat ik heb gelezen is dat HSV wel heel vaak beweging signaleert en dat de gevoeligheid (nog) niet ingeregeld kan worden. Dit zal bij de Eufycams wel er voor zorgen dat de 360 en 180 dagen niet gehaald gaan worden.

meesje wijzigde deze reactie 05-12-2019 19:16 (34%)

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:24
Ik heb net een Fibaro CO sensor binnen, maar zie dat ie al in september 2018 uit de fabriek gerold is. Dat is wat jammer, gezien het feit dat je die sensors al na 8 jaar moet vervangen. Ben wel benieuwd of anderen hier (misschien in de black friday gekte) ook een Fibaro CO sensor hebben besteld, en wat bij jullie dan de fabricage-datum is :)

omniscale.nl

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:14
Sinds kort in bezig van een Eve Room, Amazon black friday deal haalde me over. Geen spijt van, werkt super en nu ook wat inzicht in gezondheid van de lucht ipv alleen temperatuur.

Maar ik heb ook een probleempje; ik heb in diezelfde kamer ook twee Eve Thermo thermostaatknoppen geïnstalleerd met geintegreerde temperatuursensor. Er wordt nu dus op 3 plekken de temperatuur gemeten, maar aangezien die thermo dingen allebei vlak bij de radiator zitten zijn die natuurlijk een stuk minder betrouwbaar. Kortom; ik wil graag de Eve Room als enige temperatuursensor gebruiken. Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar krijg?

• Rgerr
DeNachtwacht schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 15:18:
Sinds kort in bezig van een Eve Room, Amazon black friday deal haalde me over. Geen spijt van, werkt super en nu ook wat inzicht in gezondheid van de lucht ipv alleen temperatuur.

Maar ik heb ook een probleempje; ik heb in diezelfde kamer ook twee Eve Thermo thermostaatknoppen geïnstalleerd met geintegreerde temperatuursensor. Er wordt nu dus op 3 plekken de temperatuur gemeten, maar aangezien die thermo dingen allebei vlak bij de radiator zitten zijn die natuurlijk een stuk minder betrouwbaar. Kortom; ik wil graag de Eve Room als enige temperatuursensor gebruiken. Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar krijg?
Simpel, de room als temperatuursensor gebruiken voor automatiseringen. Of bedoel je wat anders?

droperator.nl

• DeNachtwacht
Rgerr schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 15:25:
[...]

Simpel, de room als temperatuursensor gebruiken voor automatiseringen. Of bedoel je wat anders?
Ja snap ik. maar in het hoofdmenu van de woonkamer wordt nu de gemiddelde temperatuur genomen. En als ik tegen siri zeg "verwarm de kamer tot 21 graden" wil ik ook zeker weten dat de temperatuur van de Eve Room wordt gebruikt en niet die van de radiator (aangezien die sneller op 21 graden zal zitten.

• Rgerr
DeNachtwacht schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 16:44:
[...]

Ja snap ik. maar in het hoofdmenu van de woonkamer wordt nu de gemiddelde temperatuur genomen. En als ik tegen siri zeg "verwarm de kamer tot 21 graden" wil ik ook zeker weten dat de temperatuur van de Eve Room wordt gebruikt en niet die van de radiator (aangezien die sneller op 21 graden zal zitten.
Dat zal lastig worden, omdat je thermostaat kijkt naar z’n eigen sensor(en). Je kunt het wel via een andere sensor automatiseren.

Edit: schiet me net wat te binnen, kunt bijv. bij tado een temperatuurafwijking instellen. Bijvoorbeeld -0,3C, als de thermostaat dan 21C meet is het eigenlijk 21,3C. Zo zou je kunnen compenseren.

Rgerr wijzigde deze reactie 07-12-2019 20:01 (15%)

droperator.nl

• DeNachtwacht
Hmm, volgens mij heeft dit niets met de thermostaat maar met de Home app te maken. Als ik het commando "verwarm de woonkamer" geef dan heeft hij 3 sensoren waaruit hij kan kiezen. Het lijkt er op dat je nergens kan instellen welke van de 3 thermometers (in mijn geval) de leidende moet zijn, maar hij gewoon standaard de laagste pakt.

Wel jammer, lijkt me toch niet heel gek dat mensen dit handmatig willen kunnen selecteren.

• PeterTweakt
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 16-12-2019
DutchTech schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:31:
Mensen, ik heb een vraagje. Wanneer ik in de Woning-app een automatisering probeer toe te voegen zijn drie keuzemogelijkheden 'grijs', oftewel kan ik deze niet aantikken. Twee daarvan zijn 'personen arriveren' en 'personen vertrekken'. Dit zou ik gewoon moeten kunnen doen, aangezien ik een Apple TV heb die ook netjes aangeeft verbonden te zijn met mijn 'kamer'. Ook gecontroleerd of de nodige zaken onder privacyinstellingen goed staan, allemaal in orde.

Wat zou hier nog het probleem kunnen zijn? En beter: hoe los ik dit probleem op?
Ik zit nu met een soortgelijk probleem als DutchTech dat had in 2018.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Want ik zit nu met het zelfde probleem. :(
Ik hoor het heel graag, want wat ik ook probeer: ik kom er niet uit. 8)7
Alvast bedankt voor jullie hulp/tips! _/-\o_

PeterTweakt wijzigde deze reactie 07-12-2019 23:05 (71%)

• Rgerr
PeterTweakt schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:52:
[...]

Ik zit nu met een soortgelijk probleem als DutchTech dat had in 2018.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Want ik zit nu met het zelfde probleem. :(
Ik hoor het heel graag, want wat ik ook probeer: ik kom er niet uit. 8)7
Alvast bedankt voor jullie hulp/tips! _/-\o_
Tijdzone juist ingesteld? De anderen worden grijs als er geen accessoire in je woning zit die als trigger gebruikt kan worden.

droperator.nl

• Jasper1975
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 25-01 09:47
Heeft iemand ervaring met deze:
Onvis Alarm

• PeterTweakt
Rgerr schreef op zondag 8 december 2019 @ 07:26:
[...]

Tijdzone juist ingesteld? De anderen worden grijs als er geen accessoire in je woning zit die als trigger gebruikt kan worden.
Ik heb de tijdzones van mijn Apple items (iPad, iPhone, Apple Watch, Apple TV) naar mijn weten allemaal ingesteld op automatisch en 24h. Wat zou volgens jou de juiste instelling moeten zijn?

Ik begrijp niet wat je bedoeld met dat er geen accessoire in mijn woning zit die als trigger gebruikt kan worden, als de anderen grijs worden. Zou je kunnen uitleggen wat je daar mee bedoeld?

• Rgerr
PeterTweakt schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:19:
[...]

Ik heb de tijdzones van mijn Apple items (iPad, iPhone, Apple Watch, Apple TV) naar mijn weten allemaal ingesteld op automatisch en 24h. Wat zou volgens jou de juiste instelling moeten zijn?

Ik begrijp niet wat je bedoeld met dat er geen accessoire in mijn woning zit die als trigger gebruikt kan worden, als de anderen grijs worden. Zou je kunnen uitleggen wat je daar mee bedoeld?
Als je de tijdzones maar hebt ingesteld, dan zit het in principe goed.

Als je bijvoorbeeld geen bewegingssensor in je woning hebt toegevoegd, dan kan deze niet worden gebruikt als trigger voor een automatisering, dan wordt ie grijs in het menu.

droperator.nl

• Furfoot
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:57
Ik heb een inbouwdoos in de wand met 2x bruin en 1x zwart draad, de draden zijn aangesloten op een dubbele pulse dimmer die twee verschillende sets aan lampen schakelt, een set van 7 gu10 spots en een enkele lamp met trafo en meerdere g4 bolletjes.

Beide sets aan lampen wil ik in Homekit gaan opnemen. Het liefst vervang ik de GU10 spotjes met Hue spotjes en blijf ik gewoon gebruik maken van de bestaande G4 Lamp. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Flickr

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:02
homepod updates *O*

ik snak inmiddels wel naar meer stabiliteit zeg :|
ik mis iOS 12 :'(

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• jffry90
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 09:15
paQ schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:54:
Ik kreeg zojuist reactie
“Really soon”
Laat dat "really" maar achterwege. Dacht een mooi cadeautje z'n Netatmo voor de feestdagen....

• paQ
jffry90 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:23:
[...]

Laat dat "really" maar achterwege. Dacht een mooi cadeautje z'n Netatmo voor de feestdagen....
niets nieuws in gadget land helaas...
veel bla bla, en dan moet je maar afwachten in de jaren er na.

Dat is op al die startup platforms niet anders. Sommige producten volg ik daar al met shipping date March 2016 :')

• Rgerr
our teams are working on it, we'll let you know as soon as possible. You can sign up to receive an email when this solution becomes available
Kreeg ik afgelopen week als antwoord van Netatmo. Dacht er nog over om mijn Ring Pro terug te sturen binnen het bedenktermijn, maar dat gaat niet wat worden. ;)

Oh en een antwoord van Ring op HomeKit support:
Our top priority at Ring is to ensure that our neighbors have the best possible experience with our products, and sometimes that causes shifts in when certain features will be available. We are as eager to bring you HomeKit compatibility and will share more as soon as we have it.

Rgerr wijzigde deze reactie 11-12-2019 14:01 (35%)

droperator.nl

• paQ
dat is een mooie verwoording van "when hell freezes over"

• DeNachtwacht
Hmm ik ben op zoek naar een sensor om de licht intensiteit in huis te meten. Het idee is simpel: een automatie met 1 regel: als het buiten donker wordt het licht automatisch aandoen als iemand thuis is.

Ik verbaas me eigenlijk dat dit niet echt te vinden is tenzij ik ook weer een losse hub moet aanschaffen. Iemand een idee of er losse tools zijn zoals bijvoorbeeld de producten van Eve die dit kunnen zonder dat ik meteen zo'n hub moet aanschaffen? beetje zonde om dat voor 1 sensor te moeten doen.

• Rgerr
DeNachtwacht schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:42:
Hmm ik ben op zoek naar een sensor om de licht intensiteit in huis te meten. Het idee is simpel: een automatie met 1 regel: als het buiten donker wordt het licht automatisch aandoen als iemand thuis is.

Ik verbaas me eigenlijk dat dit niet echt te vinden is tenzij ik ook weer een losse hub moet aanschaffen. Iemand een idee of er losse tools zijn zoals bijvoorbeeld de producten van Eve die dit kunnen zonder dat ik meteen zo'n hub moet aanschaffen? beetje zonde om dat voor 1 sensor te moeten doen.
Ik gebruik daar een Hue motion voor. Maar als je geen Hue verlichting hebt dien je wel een hub aan te schaffen.

droperator.nl

• paQ
DeNachtwacht schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:42:

Er zit een lux sensor in de aqara hub. Alhoewel ik mijn grootste twijfels heb bij die metingen.
De fibaro motion sensor meet ook licht en kan direct in homekit.

paQ wijzigde deze reactie 12-12-2019 09:50 (66%)

• DeNachtwacht
paQ schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:49:
[...]

Er zit een lux sensor in de aqara hub. Alhoewel ik mijn grootste twijfels heb bij die metingen.
De fibaro motion sensor meet ook licht en kan direct in homekit.
thanks. Ik kom ook de Koogeek A1W Environment Sensor tegen, maar helaas is die nergens verkrijgbaar momenteel.. heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Dit ziet er wel uit als de meest complete sensor.

• Rgerr
DeNachtwacht schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:45:
[...]
thanks. Ik kom ook de Koogeek A1W Environment Sensor tegen, maar helaas is die nergens verkrijgbaar momenteel.. heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Dit ziet er wel uit als de meest complete sensor.
Is wel voorbijgekomen in dit topic, maar zoals je zelf al aangeeft nog niet verkrijgbaar...

droperator.nl

• DeNachtwacht
Rgerr schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 00:23:
[...]

Is wel voorbijgekomen in dit topic, maar zoals je zelf al aangeeft nog niet verkrijgbaar...
Thanks, ik snap het denk ik ook al. Op Amazon lees je bij de eerste versie behoorlijk veel negatieve user reviews over het felle geluid van de fan. In de woonkamer is dat natuurlijk niks dus ik gok dat ze m terug getrokken hebben daarom.

• paQ
houd er ook rekening mee dat wanneer je dergelijke 'desktop' apparaten draait, verschuift, lampje op dezelfde kast/tafel aan doet, heel je lux meting meteen om zeep is.

Je doet er beter aan een hue sensor aan te schaffen met een hub, ben je meteen ook klaar voor alle hue uitbreiding. Ze zijn super klein en heel snel. Die kun je ergens op een hoog punt in je huis ophangen zodat je niet eens weet dat ie er is.
Het gaat immers om de drempelwaardes die je instelt. De daadwerkelijke luxmeting doet er natuurlijk helemaal niet toe.

• DeNachtwacht
paQ schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:05:
houd er ook rekening mee dat wanneer je dergelijke 'desktop' apparaten draait, verschuift, lampje op dezelfde kast/tafel aan doet, heel je lux meting meteen om zeep is.

Je doet er beter aan een hue sensor aan te schaffen met een hub, ben je meteen ook klaar voor alle hue uitbreiding. Ze zijn super klein en heel snel. Die kun je ergens op een hoog punt in je huis ophangen zodat je niet eens weet dat ie er is.
Het gaat immers om de drempelwaardes die je instelt. De daadwerkelijke luxmeting doet er natuurlijk helemaal niet toe.
Thanks, ik ben nu voor de fibaro motion gegaan. Bij Amazon is die nog redelijk goed geprijsd, nu even een paar dagen wachten op het pakje en dan kan ik eindelijk de verlichting goed instellen. Iemand nog een tip, mijn automation werkt volgens mij zo goed;

ALS iemand thuis is
ALS er te weinig licht is in de woonkamer
ALS iemand de woonkamer inloopt
Zet de woonkamer verlichting aan

Andere suggesties voor leuke automations sta ik ook open voor natuurlijk.

• PeterTweakt
Rgerr schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:01:
[...]

Als je de tijdzones maar hebt ingesteld, dan zit het in principe goed.

Als je bijvoorbeeld geen bewegingssensor in je woning hebt toegevoegd, dan kan deze niet worden gebruikt als trigger voor een automatisering, dan wordt ie grijs in het menu.
Ik heb een bewegingsmelder in mijn woning toegevoegd. Dus dat kan het ook niet zijn. Maar dat hoeft toch niet nodig te zijn? Ik laat toch d.m.v. de gps van mijn iPhone het systeem van Apple Woning weten dat ik van/naar mijn woning ga? Bedankt voor je antwoorden tot nu toe trouwens, Rgerr.

• paQ
PeterTweakt schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:34:
[...]

Ik heb een bewegingsmelder in mijn woning toegevoegd. Dus dat kan het ook niet zijn. Maar dat hoeft toch niet nodig te zijn? Ik laat toch d.m.v. de gps van mijn iPhone het systeem van Apple Woning weten dat ik van/naar mijn woning ga? Bedankt voor je antwoorden tot nu toe trouwens, Rgerr.
en je hebt ook een hub?
iphone locatie staat aan?

• PeterTweakt
paQ schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:35:
[...]

en je hebt ook een hub?
iphone locatie staat aan?
Hallo paQ en Rgerr,

In een laatste ultieme poging heb ik alles nóg een keer gereset. 8)7 Dus:
- woning verwijderd
- hub op Apple TV uitgezet
- iCloud uitloggen op de Apple TV
Daarna alles bij langsgegaan (privacy instellingen, locatie instellingen etc.). Dat stond allemaal goed ingesteld, maar ik ontdekte dat ik nog een oude Apple Watch 2 in mijn account zag staan; die heb ik verwijderd.

Daarna heb ik:
- iCloud ingelogd op de Apple TV
- Apple TV ingesteld als woning hub
- Woning aangemaakt op mijn iPhone

En op miraculeuze wijze, werken de locatie gevoelige trickers (personen arriveren, personen vertrekken) wel weer :o Vraag me niet hoe het komt.

Bedankt voor het meewerken allebei! _/-\o_

• paQ
icloud is a bitch

• blazez
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 25-01 13:29
Eigelijk weet ik waarschijnlijk het antwoord al, maar weet iemand of er mogelijkheden zijn om de knoppen in de homekit app aan te passen? Die lange grote knoppen van de scenes zouden van mij best wat kleiner mogen en liever zou ik wat meer naar beneden onder elkaar hebben dan alleen maar naar rechts in twee rijen.
Is daar iets aan te knutselen of zie ik iets simpels over het hoofd?

• Rgerr
PeterTweakt schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:41:
[...]

Hallo paQ en Rgerr,

In een laatste ultieme poging heb ik alles nóg een keer gereset. 8)7 Dus:
- woning verwijderd
- hub op Apple TV uitgezet
- iCloud uitloggen op de Apple TV
Daarna alles bij langsgegaan (privacy instellingen, locatie instellingen etc.). Dat stond allemaal goed ingesteld, maar ik ontdekte dat ik nog een oude Apple Watch 2 in mijn account zag staan; die heb ik verwijderd.

Daarna heb ik:
- iCloud ingelogd op de Apple TV
- Apple TV ingesteld als woning hub
- Woning aangemaakt op mijn iPhone

En op miraculeuze wijze, werken de locatie gevoelige trickers (personen arriveren, personen vertrekken) wel weer :o Vraag me niet hoe het komt.

Bedankt voor het meewerken allebei! _/-\o_
Exact wat @paQ aangeeft, iCloud is wat dat betreft een verschikking. Soms werkt het wel (op HomeKit vlak) en soms ook totaal niet. Waar het aan ligt? Weet niemand, zelfs Apple geeft als laatste noodgreep aan dat de hele woning verwijderd dient te worden en alles opnieuw toevoegen. Totaal niet gebruiksvriendelijk natuurlijk.
blazez schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:57:
Eigelijk weet ik waarschijnlijk het antwoord al, maar weet iemand of er mogelijkheden zijn om de knoppen in de homekit app aan te passen? Die lange grote knoppen van de scenes zouden van mij best wat kleiner mogen en liever zou ik wat meer naar beneden onder elkaar hebben dan alleen maar naar rechts in twee rijen.
Is daar iets aan te knutselen of zie ik iets simpels over het hoofd?
Gezien je zelf het antwoord al weet, behoef je geen antwoord op deze vraag. :+

Rgerr wijzigde deze reactie 18-12-2019 08:50 (19%)

droperator.nl

• blazez
Rgerr schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:49:
[...]

Gezien je zelf het antwoord al weet, behoef je geen antwoord op deze vraag. :+
Flauw. Je zou natuurlijk mijn vermoeden kunnen bevestigen of niet. Of tips kunnen geven. Het feit dat ik “waarschijnlijk” gebruik geeft aan dat ik het niet wet. Daarom stel ik de vraag of er nog andere mogelijkheden zijn die ik ove het hoofd zie.

• Rgerr
blazez schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:48:
[...]

Flauw. Je zou natuurlijk mijn vermoeden kunnen bevestigen of niet. Of tips kunnen geven. Het feit dat ik “waarschijnlijk” gebruik geeft aan dat ik het niet wet. Daarom stel ik de vraag of er nog andere mogelijkheden zijn die ik ove het hoofd zie.
Ik gaf je het bovenstaande antwoord omdat je dat zelf aan gaf het al wel wist. Daarmee bevestigde ik je aan zekerheid grenzende vermoeden al, en behoefde je vraag geen antwoord. Maar om jou tegemoet te komen, het antwoord is nee.

droperator.nl

nieuws: Apple maakt HomeKit ADK opensource

Interessant, ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor applicaties zoals HomeBridge!

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• paQ
Zou Netatmo hier op hebben gewacht?

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:54:
Zou Netatmo hier op hebben gewacht?
Lees in het artikel dat commerciële bedrijven nog steeds een betaalde licentie dienen af te nemen, dit is dus voor de knutselaars en non-profits. Maar wel een goede ontwikkeling! Ben benieuwd wat er allemaal beschikbaar komt hierdoor.

droperator.nl

• paQ
ja goed, maar als het op deze manier hardwarematig allemaal makkelijker is...

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:17:
ja goed, maar als het op deze manier hardwarematig allemaal makkelijker is...
Moeten ze opschieten. :+

droperator.nl

• DeNachtwacht
Vraagje; ik heb een Fibaro Motion en krijg de automation niet helemaal werkend.

Probleem:
ALS beweging gedetecteerd wordt
ALS het nacht is
ALS ik thuis ben
moet de verlichting aan gaan. Wat er nu gebeurt is echter dat de verlichting aan gaat, maar ook meteen weer uit. Wat doe ik fout?

• Rgerr
DeNachtwacht schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:55:
Vraagje; ik heb een Fibaro Motion en krijg de automation niet helemaal werkend.

Probleem:
ALS beweging gedetecteerd wordt
ALS het nacht is
ALS ik thuis ben
moet de verlichting aan gaan. Wat er nu gebeurt is echter dat de verlichting aan gaat, maar ook meteen weer uit. Wat doe ik fout?
Lijkt op een conflict met een andere automatisering, kijk daar eens naar.

droperator.nl

• DeNachtwacht
Thanks. Ik heb ook een automation dat de lichten uit gaan als de laatste persoon van huis vertrekt, om de één of andere reden triggert die meteen dat de lichten uit gaan

• Rgerr
DeNachtwacht schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 21:06:
Thanks. Ik heb ook een automation dat de lichten uit gaan als de laatste persoon van huis vertrekt, om de één of andere reden triggert die meteen dat de lichten uit gaan
Als je die uitschakelt, is dan het probleem verholpen?

droperator.nl

• DeNachtwacht
Yep. Maar wel vreemd, want die automation leek verder goed te zijn.
ALS de laatste het huis verlaat
ALS de gangverlichting aan is
zet alle verlichting in huis uit.

• Rgerr
DeNachtwacht schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 21:43:
Yep. Maar wel vreemd, want die automation leek verder goed te zijn.
ALS de laatste het huis verlaat
ALS de gangverlichting aan is
zet alle verlichting in huis uit.
Lijkt niet met elkaar te conflicteren, desalniettemin eens proberen je tweede automatisering anders in te regelen. Vervolgens weer testen. Het vreemde van HomeKit is dat het soms de meest vreemde dingen wel of niet doet, een veel genoemde mogelijkheid is even uit en inloggen van iCloud op een Device.

droperator.nl

• DeNachtwacht
Vraagje; wie heeft er ervaring met de fibaro motion sensor? Ik weet niet goed hoe die lux sensor werkt want hij lijkt niet constant te meten en alleen te triggeren als er beweging is gedetecteerd, klopt dat?

Gedurende de nacht wordt de verlichting automatisch ingeschakeld als de eerste bewoner thuis komt. Dit werkte al zonder de motion sensor (via detectie dat de iPhone thuis is).

Wat ik nu extra wil instellen is dat de verlichting aan gaat op het moment dat iemand thuis is én het is een donkere dag (zoals vandaag met veel regen en bewolking). Wat is dan een goede lux waarde als trigger en hoe zou ik dit het best kunnen vorm geven? Ik heb nu:

ALS iemand thuis is
ALS het overdag is (want anders triggert ie ook door het avond programma)
ALS luxwaarde >= 25
Zet de verlichting in de woonkamer op 100%

Is dit hoe het kan werken met die lux sensor? Op dit moment lijkt het namelijk niet mogelijk iets met die lux sensor te triggeren dus volgens mij doe ik iets fout...

• Rgerr
DeNachtwacht schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:34:
Vraagje; wie heeft er ervaring met de fibaro motion sensor? Ik weet niet goed hoe die lux sensor werkt want hij lijkt niet constant te meten en alleen te triggeren als er beweging is gedetecteerd, klopt dat?

Gedurende de nacht wordt de verlichting automatisch ingeschakeld als de eerste bewoner thuis komt. Dit werkte al zonder de motion sensor (via detectie dat de iPhone thuis is).

Wat ik nu extra wil instellen is dat de verlichting aan gaat op het moment dat iemand thuis is én het is een donkere dag (zoals vandaag met veel regen en bewolking). Wat is dan een goede lux waarde als trigger en hoe zou ik dit het best kunnen vorm geven? Ik heb nu:

ALS iemand thuis is
ALS het overdag is (want anders triggert ie ook door het avond programma)
ALS luxwaarde >= 25
Zet de verlichting in de woonkamer op 100%

Is dit hoe het kan werken met die lux sensor? Op dit moment lijkt het namelijk niet mogelijk iets met die lux sensor te triggeren dus volgens mij doe ik iets fout...
ALS = Lux waarde verandert

EN = Lux waarde > 2
EN = Lux waarde < 10
EN = Iemand is thuis

DAN = Lamp x en y op 50%

droperator.nl

• DeNachtwacht
Vanwaar die => 2? 0 is snachts neem ik aan? En weet je zeker dat het onder 10 moet zijn? Overdag lijkt die bij mij te hangen op rond de 12-14 nu. En vol daglicht is toch meteen waardes ver boven de 100?

• Rgerr
DeNachtwacht schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:41:
Vanwaar die => 2? 0 is snachts neem ik aan? En weet je zeker dat het onder 10 moet zijn? Overdag lijkt die bij mij te hangen op rond de 12-14 nu. En vol daglicht is toch meteen waardes ver boven de 100?
Waardes heb ik zo gegokt, lux zal je moeten aanpassen aan je situatie. Dus wanneer jij vindt dat het licht aan moet, even je lux waarde bekijken en instellen. Zal wel even finetunen zijn, vervolgens je lux sensor niet meer verplaatsen, anders help je je hele automatisering om zeep en kun je opnieuw beginnen. :)

droperator.nl

• Saninl
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:17
Rgerr schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:38:
[...]

EN = Lux waarde > 2
EN = Lux waarde < 10
EN = Iemand is thuis

DAN = Lamp x en y op 50%
Even een vraag tussendoor; waar komen deze AND/OF regels vandaan, of waar (welke app) kan je ze instellen? Want in Homekit werkt het niet zo bij mij?

• Rgerr
Saninl schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:57:
[...]
Even een vraag tussendoor; waar komen deze AND/OF regels vandaan, of waar (welke app) kan je ze instellen? Want in Homekit werkt het niet zo bij mij?
Ik gebruik de Home 4 app daarvoor, maar is een betaalde app. Je kunt ook de gratis Eve app gebruiken.

https://apps.apple.com/nl/app/home-4/id995994352

Rgerr wijzigde deze reactie 24-12-2019 12:32 (6%)

droperator.nl

• DeNachtwacht
Rgerr schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:38:
[...]

EN = Lux waarde > 2
EN = Lux waarde < 10
EN = Iemand is thuis

DAN = Lamp x en y op 50%
Is er een reden waarom je als lux waarde verandert + en ... doet en niet gewoon

ALS lux waarde =< 15

Dat kun je met de eve app namelijk ook gewoon instellen.

• Rgerr
DeNachtwacht schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:28:
[...]

Is er een reden waarom je als lux waarde verandert + en ... doet en niet gewoon

ALS lux waarde =< 15

Dat kun je met de eve app namelijk ook gewoon instellen.
Als lux waarde < 15 triggert geen automatisering (meer). Vandaar de Als lux waarde verandert als trigger en als voorwaarden zoals eerder genoemd.

droperator.nl

• DeNachtwacht
Rgerr schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:30:
[...]

Als lux waarde < 15 triggert geen automatisering (meer). Vandaar de Als lux waarde verandert als trigger en als voorwaarden zoals eerder genoemd.
Dank je, maar ik begrijp niet goed waarom dit geen automatisering zou triggeren zodra de lux wijzigt in een waarde onder de 15? Maar misschien verklaart dit waarom mijn automations tot dusver niet werken. Ben benieuwd naar je uitleg ;)

• Rgerr
DeNachtwacht schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:51:
[...]

Dank je, maar ik begrijp niet goed waarom dit geen automatisering zou triggeren zodra de lux wijzigt in een waarde onder de 15? Maar misschien verklaart dit waarom mijn automations tot dusver niet werken. Ben benieuwd naar je uitleg ;)
Niet mijn uitleg, maar die van een ontwikkelaar:
As of iOS 11.3, Threshold Range Event triggers do not seem to work with custom characteristics. Fortunately you can still check for Any Change, and combine that with conditions to verify the range.
bron: https://github.com/keybuk...ion/blob/master/README.md

droperator.nl

• RoTeK70
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08:05
Ik heb sinds kort de Netamo Weather station. Werkt goed qua HomeKit intergratie. Ik wil deze graag uitbreiden met de wind & regensensor Nu vraag ik mij af kunnen deze ook worden opgenomen binnen HomeKit? Ik kan dat niet echt terugvinden. Iemand een idee?
RoTeK70 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:28:
Ik heb sinds kort de Netamo Weather station. Werkt goed qua HomeKit intergratie. Ik wil deze graag uitbreiden met de wind & regensensor Nu vraag ik mij af kunnen deze ook worden opgenomen binnen HomeKit? Ik kan dat niet echt terugvinden. Iemand een idee?
Nee, dat is helaas nog niet mogelijk.
Zie: https://www.iculture.nl/nieuws/netatmo-weerstation-homekit/

meesje wijzigde deze reactie 25-12-2019 12:36 (7%)

• RoTeK70
Bedankt! Helaas.....

Dan ga ik mijn geld maar uitgeven aan een HomeKit camera met Secure video ondersteuning.
Dus Logitech Circle 2 of de Netatmo camera. Laatste met gezichtsherkenning is ook wel grappig.
Iemand ervaringen met bovenstaande modellen?

RoTeK70 wijzigde deze reactie 26-12-2019 08:21 (31%)

• RSj65
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 07:48
RoTeK70 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 07:44:
[...]

Bedankt! Helaas.....

Dan ga ik mijn geld maar uitgeven aan een HomeKit camera met Secure video ondersteuning.
Dus Logitech Circle 2 of de Netatmo camera. Laatste met gezichtsherkenning is ook wel grappig.
Iemand ervaringen met bovenstaande modellen?
Ik heb de circle 2 , gekoppeld aan HomeKit.
Echter valt de verbinding tussen HomeKit en de circle 2 nog wel eens weg. Dan is er altijd nog de app van Logitech zelf, die werkt altijd.
Beeld en geluid is prima.
Via HomeKit gaat s nachts hue verlichting branden als er activiteiten geconstateerd worden op de circle 2.

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:22
RSj65 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:53:
[...]

Ik heb de circle 2 , gekoppeld aan HomeKit.
Echter valt de verbinding tussen HomeKit en de circle 2 nog wel eens weg. Dan is er altijd nog de app van Logitech zelf, die werkt altijd.
Beeld en geluid is prima.
Via HomeKit gaat s nachts hue verlichting branden als er activiteiten geconstateerd worden op de circle 2.
Ik zie dat (nog) niet. Ik wilde een camera met Homekit en die Netatmo met al z'n notificaties had ik geen zin in.

Vanmiddag geinstalleerd en meteen "Homekit Secure Video" aangezet. Dat is een beta die je er op moet zetten. Moet je wel 200 GB iCloud opslag hebben. Je kunt dan niet meer met de app de camera bedienen, alles gaat via Homekit, ook de opnames.

Ik heb nog weinig reviews gezien, kijken of ik tijd heb.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• RoTeK70
Allen, ik zoek eigenlijk deze Sonoff maar dan met HomeKit firmware iemand een idee waar ik deze kan bestellen?

SONOFF® TH10

Ik wil namelijk de watertemperatuur van mijn vijver meten binnen HomeKit.

Iemand een idee?
RoTeK70 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:07:
Allen, ik zoek eigenlijk deze Sonoff maar dan met HomeKit firmware iemand een idee waar ik deze kan bestellen?

SONOFF® TH10

Ik wil namelijk de watertemperatuur van mijn vijver meten binnen HomeKit.

Iemand een idee?
Ik ben nog geen websites tegen gekomen waar je ze kant en klaar kunt kopen. Je kunt een Sonoff ook zelf flashen. Destijds had ik een Sonoff Basic geflashed met Ravencore firmware (zoek maar eens op ‘homekit’ in het Sonoff topic). Ravencore ondersteunt ook de TH10.
https://github.com/RavenS...ture-and-Humidity-Sensors

• paQ
Nou... nog maar bitter weinig van de CES voor wat betreft homekit :/
Behalve dat Netatmo met een domme smartlock komt, die al dan niet ooit eens over homekit zal werken...
Meer daarover in 2023 :O

Het is al weer een CES geleden dat ze met hun deurbel kwamen.... .... . ....... .

edit:
dat slot van Netatmo is eigenlijk gewoon een DOM smartlock volgens mij. Het principe is zover ik kan zien hetzelfde. Het slot bepaalt of de cilinder kan draaien of niet, that's it.

paQ wijzigde deze reactie 06-01-2020 09:22 (24%)

• stok
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Ik lees her en der dat Ikea met een grote update komt, maar dat deze de inrichting in Homekit om zeep helpt. Uit voorzorg heb ik tradfri toegang tot wan ontzegd, maar kan iemand hier bevestigen dat er idd risico is? Zal tzt toch de hub moeten updaten als ik met nieuwe speeltjes aan de gang wil ...
Eve komt met een HomeKit camera: https://smartapfel.de/eve...mekit-kamera-aufgetaucht/
Nu nog wachten op prijs en releasedatum. Dat zal beide wel tegen vallen... ;)

• Rgerr
meesje schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:29:
Eve komt met een HomeKit camera: https://smartapfel.de/eve...mekit-kamera-aufgetaucht/
Nu nog wachten op prijs en releasedatum. Dat zal beide wel tegen vallen... ;)
Yes, een Bluetooth camera! :+

droperator.nl

• paQ
ha... dit is dan wel weer grappig.
een homekit MV :7
https://homekitnews.com/2...mekit-ventilation-system/
en uiteraard: "Keep me informed" (and then we won't)

• crimby
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 24-01 23:27

crimby

PSN: Crimby

Ik ben op zoek naar een CO sensor die met HomeKit kan communiceren. Nu heb ik eigenlijk alleen nog maar de Fibaro CO Sensor gevonden, maar deze werkt (zover ik kan vinden) enkel via Bluetooth.
Nu wil ik in eerste instantie de sensor bij de CV ketel op zolder hangen.

Ik wil een Apple TV aanschaffen om als HomeKit hub te gebruiken en deze komt beneden in de woonkamer te staan.

Alleen nu ben ik bang dat die CO sensor never nooit de Apple TV kan bereiken. Iemand hier ervaring?
paQ schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:34:
ha... dit is dan wel weer grappig.
een homekit MV :7
https://homekitnews.com/2...mekit-ventilation-system/
en uiteraard: "Keep me informed" (and then we won't)
zeer interessant! Dat zou een mooie toevoeging zijn en hoef ik niks zelf te bouwen (aangezien ik dat (nog) niet kan).

crimby wijzigde deze reactie 07-01-2020 09:13 (36%)

De Eve Cam is leverbaar vanaf april 2020 en kost 149,95 euro.
https://smartapfel.de/eve...homekit-secure-video-vor/
Helaas nog steeds een cam die redelijk aan de prijs is. Wellicht tzt wat goedkoper verkrijgbaar bij amazon.de.
Ik ben benieuwd naar de kijkhoek van 150 graden. In onze woning vond ik de 180 graden van de Omna te breed. Een (Fos)cam met 130 graden vind ik fijner.

Daarnaast is de Eve Water Guard in februari leverbaar.
https://smartapfel.de/eve...ofort-vorbestellt-werden/

• paQ
crimby schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:52:
Ik ben op zoek naar een CO sensor die met HomeKit kan communiceren. Nu heb ik eigenlijk alleen nog maar de Fibaro CO Sensor gevonden, maar deze werkt (zover ik kan vinden) enkel via Bluetooth.
Nu wil ik in eerste instantie de sensor bij de CV ketel op zolder hangen.
Volgens mij is er verder alleen nog de Onelink, maar daar heb ik nog geen positief verhaal over gelezen. Met name over batterijduur.

Ik vind persoonlijk dat dergelijke apparaten gewoon moeten werken. Leuk als ze in homekit kunnen, maar een brandalarm bijv hoor ik echt wel afgaan. Dan ga ik echt niet eerst mijn telefoon checken of het tegeltje daar ook wel op licht, en of mijn daaraan gekoppelde automatisering wel wordt uitgevoerd.

m.a.w.
Ik denk niet dat de vraag om HK ondersteuning in CO melders heel erg groot zal zijn.

• crimby

crimby

paQ schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:09:
[...]

Volgens mij is er verder alleen nog de Onelink, maar daar heb ik nog geen positief verhaal over gelezen. Met name over batterijduur.

Ik vind persoonlijk dat dergelijke apparaten gewoon moeten werken. Leuk als ze in homekit kunnen, maar een brandalarm bijv hoor ik echt wel afgaan. Dan ga ik echt niet eerst mijn telefoon checken of het tegeltje daar ook wel op licht, en of mijn daaraan gekoppelde automatisering wel wordt uitgevoerd.

m.a.w.
Ik denk niet dat de vraag om HK ondersteuning in CO melders heel erg groot zal zijn.
Ik wil het liefst dat ik van daar uit een flow kan starten. Bv alle lampen aan, berichtje naar de buren etc. Helemaal als ik niet thuis ben en het niet kan horen en liever niet mn huisdieren dood aan tref bijvoorbeeld.

• paQ
crimby schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:13:
[...]

Ik wil het liefst dat ik van daar uit een flow kan starten. Bv alle lampen aan, berichtje naar de buren etc. Helemaal als ik niet thuis ben en het niet kan horen en liever niet mn huisdieren dood aan tref bijvoorbeeld.
Snap ik ook wel. Ik heb dat hetzelfde met de rookmelders. Maar toch is dat geen reguliere manier van domotica triggeren / automatisering starten. Dus ben je aangewezen op enkele merken. Daar bedoel ik mee dat je hoopt dat je natuurlijk nooit een scene hoeft te starten met de CO melder als trigger.

Er zijn best wel wat sensoren echter die CO kunnen meten (al dan niet mbv homebridge) maar die werken niet autonoom als waarschuwingsmiddel.

Ik lees over fibaro nooit iets slechts eigenlijk, dus het zal allemaal heus wel goed werken. De vraag is of het BT je ATV zal bereiken.

paQ wijzigde deze reactie 07-01-2020 19:24 (6%)

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:24
@crimby ik weet niet hoe groot je huis is, maar ik heb hier een tweelaags-eengezinswoning (allemaal nieuwbouw en dik beton) met de Apple TV (4K, die heeft beter Bluetooth bereik) beneden in de huiskamer en de Fibaro CO melder in de hal op de eerste verdieping bij de CV ketel in de buurt. Qua bluetooth-bereik werkt dat zonder enig probleem :)

omniscale.nl

• crimby

crimby

posttoast schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:18:
@crimby ik weet niet hoe groot je huis is, maar ik heb hier een tweelaags-eengezinswoning (allemaal nieuwbouw en dik beton) met de Apple TV (4K, die heeft beter Bluetooth bereik) beneden in de huiskamer en de Fibaro CO melder in de hal op de eerste verdieping bij de CV ketel in de buurt. Qua bluetooth-bereik werkt dat zonder enig probleem :)
Fijn om te lezen. Bij mij zit er wel nog een laag tussen. De CV staat op de zolder, wel op ongeveer 1 meter van het trappengat.
Maar het proberen waard dan!

• paQ
Kan mij iemand uitleggen waarom "Opdrachten" gewoon niet werken in Homekit? :?
een 'converteer naar opdracht' werkt feilloos in 'test deze automatisering' bijvoorbeeld, maar zodra je hem triggert met een gebeurtenis in homekit, dan .... naja... gewoon niet.

• Klik
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13:50
Had ik ook laatst.
Ff uitloggen icloud en weer inloggen en hij doet het weer

• Henk_R
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 18-01 09:15
Ik heb een soortgelijk probleem. Lampen aan- en uitzetten in de app lukt wel. Maar automatisch aangaan bv een op een bepaald tijdstip werkt opeens (vaak) niet. Wel als je deze test.
De reactie uitloggen in de cloud snap ik niet helemaal. Waar moet ik uitloggen. Deze automatisering wordt geregeld door de appletv en daar staat de app Home niet eens op
Henk_R schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 08:31:
Ik heb een soortgelijk probleem. Lampen aan- en uitzetten in de app lukt wel. Maar automatisch aangaan bv een op een bepaald tijdstip werkt opeens (vaak) niet. Wel als je deze test.
De reactie uitloggen in de cloud snap ik niet helemaal. Waar moet ik uitloggen. Deze automatisering wordt geregeld door de appletv en daar staat de app Home niet eens op
Destijds heb ik wel eens ervaren dat een automation ingeregeld in de Woning app op mijn iPad niet zichtbaar werd in de Woning app op mijn iPhone. Na een reboot van mijn iPad was wel alles in sync.
Ook een paar keer ervaren dat mijn Hue Tab niet meer werkte. De oplossing is een reboot van de AppleTV.

Op basis van deze ervaringen heb ik het vermoeden dat @Klik bedoelt dat je op het device (waarop je de Opdracht hebt ingericht) in iCloud moet uit/in loggen. Of wellicht, gezien mijn ervaringen van hierboven, is een reboot van het device al voldoende (uit/in loggen lijkt me overigens wel sneller ;)). Je kunt ook voor de zekerheid je Homekit hub (AppleTV) even rebooten.

• OsA
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-01 15:22
Rgerr schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:28:
Zit te wachten op de Netatmo deurbel, laat ze daar maar mee opschieten. :+
Ondertussen CES 2020 voorbij, hier werd niets genoemd over Netatmo Smart Doorbell! Iemand met meer info over verschijningsdatum? lijkt me zeer interessant maar duurt nu wel erg lang.

• degorre
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 24-01 15:34
Iemand oplossing voor dit ?

In slaapkamer gaan met Hue motion 2 nachtlampjes aan voor 2 minuten , dan uit , werkt perfect
Maar ik heb ook een scene in de kamer tv kijken , dan gaan de 2 zelfde nachtlampjes aan en de tv , werkt ook goed
Maar als er tijdens het tv kijken iemand binnen komt gaan na 2 minuten de nachtlampjes uit ?
Hoe kan ik dit oplossen ?
Bedankt
Sven

• Rgerr
degorre schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:07:
Iemand oplossing voor dit ?

In slaapkamer gaan met Hue motion 2 nachtlampjes aan voor 2 minuten , dan uit , werkt perfect
Maar ik heb ook een scene in de kamer tv kijken , dan gaan de 2 zelfde nachtlampjes aan en de tv , werkt ook goed
Maar als er tijdens het tv kijken iemand binnen komt gaan na 2 minuten de nachtlampjes uit ?
Hoe kan ik dit oplossen ?
Bedankt
Sven
Lampen als voorwaarde nemen, dus: als beweging en lampen uit, dan lampen aan.

droperator.nl

• paQ
OsA schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 13:33:
[...]

Ondertussen CES 2020 voorbij, hier werd niets genoemd over Netatmo Smart Doorbell! Iemand met meer info over verschijningsdatum? lijkt me zeer interessant maar duurt nu wel erg lang.
ik blijf Netatmo stalken met de vraag wanneer, en ze zeggen nu al 4 maanden: really soon.
:O

het slaat helemaal nergens meer op.
50five claimt 'mid 2020'

Het ding staat gewoon op de lijst met compatible apparaten op de site van apple, dus daar kan het ook niet aan liggen. Vooralsnog is de robin deurbel van 600 euro de enige echte HK compatible deurbel. En met secure video.
Alleen 600 euro voor een 720 hardwired (ethernet) deurbel is echt heel erg veel geld.

Ik denk dat de kans groot is dat Eufy Video Doorbell nog eerder homekit ondersteuning krijgt (al dan niet via een hub) dan dat de netatmo deurbel verkrijgbaar is. Hun wireless cam systeem is 2 weken geleden al HK compatible geworden (de homebase, die ook de video's opslaat) en als ik de verhalen mag geloven, volgende maand ook HSV.

paQ wijzigde deze reactie 21-01-2020 16:46 (17%)

• degorre
Rgerr schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:13:
[...]

Lampen als voorwaarde nemen, dus: als beweging en lampen uit, dan lampen aan.
hoe doe je dit ? In homekit kan ik toch geen lamp als voorwaarde nemen ?

Nu gaat de scene tv kijken aan door druk op hue dimmer switch , komt er daarna iemand binnen gaan de lichten door de bewegingsensor na 2 minuten uit terwijl ze aan moeten blijven door de scene tv kijken

Bedankt

• Rgerr
degorre schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 18:12:
[...]

hoe doe je dit ? In homekit kan ik toch geen lamp als voorwaarde nemen ?

Nu gaat de scene tv kijken aan door druk op hue dimmer switch , komt er daarna iemand binnen gaan de lichten door de bewegingsensor na 2 minuten uit terwijl ze aan moeten blijven door de scene tv kijken

Bedankt
In de Woning app lukt dit inderdaad niet, alternatieve apps zoals Home 4 en Eve wel.

droperator.nl

• degorre
Ok , probeer het daar eens in maar heb niet de beste ervaring met deze apps
Automatiseringen hiermee werken niet altijd , de ene dag wel de andere dag niet

Voor de techneuten hier : ontwikkel eens een Nederlandstalige app voor homekit automatiseringen die gemakkelijk en stabiel werkt zoals IFTTT :-)

• Rgerr
degorre schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:26:
Ok , probeer het daar eens in maar heb niet de beste ervaring met deze apps
Automatiseringen hiermee werken niet altijd , de ene dag wel de andere dag niet

Voor de techneuten hier : ontwikkel eens een Nederlandstalige app voor homekit automatiseringen die gemakkelijk en stabiel werkt zoals IFTTT :-)
Automatiseringen worden niet uitgevoerd door een app, maar door iCloud. Het maakt dus niet uit of in je app A of app B je automatiseringen maakt, als ze niet worden uitgevoerd ligt dat ergens anders aan. De ene app heeft alleen wel meer mogelijkheden dan de ander, zoals in mijn vorige post aangegeven. Weet je zeker dat je automatisering klopt? Log dan eens uit en in op je Apple TV. Vaak helpt dat al wel, iCloud doet soms een beetje raar wat dat betreft.

droperator.nl

• RoTeK70
Vraagje, mijn Netatmo weerstation doet het ineens niet meer binnen Homekit. Via app en browser kan ik nog steeds verbinding maken met het weerstation. Zowel via EVE als Homekit app krijg ik uitroeptekens.
Iemand anders ook last van?

Of iemand hier een oplossing voor?

• Rgerr
RoTeK70 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 06:21:
Vraagje, mijn Netatmo weerstation doet het ineens niet meer binnen Homekit. Via app en browser kan ik nog steeds verbinding maken met het weerstation. Zowel via EVE als Homekit app krijg ik uitroeptekens.

Resetten en opnieuw toevoegen lijkt me de snelste oplossing.

droperator.nl

• blazez

Hier geen problemen met de verbinding. Dus geen algemene storing oid lijkt me.
Ik zou hem inderdaad even opnieuw toevoegen

Wellicht helpt het om je HomeKit hub opnieuw op te starten.

• RoTeK70
meesje schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:39:
[...]

Wellicht helpt het om je HomeKit hub opnieuw op te starten.
Inderdaad moest toch weer op mijn hub uitloggen en weer inloggen.

Bedankt
Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True