Ik zat te zoeken op ervaringen in dit topic mbt de Aqara U200 en kwam deze vraag tegen.remmuz schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:52:
[...]
Ik heb ook de Aqara U200. Gekozen vanwege Homekey. Twee weken later en ik heb Homekey nog nooit gebruikt... Vingerafdruk is veel makkelijker en sneller.
Wat is voor jou de toegevoegde waarde van Homekey?
Ik gebruik zelf eigenlijk alleen maar Homekey. Komt ook omdat ik mijn Apple Watch aan mijn linker pols draag en de keypad ook links hangt en de deur ook aan die kant opent.
De toegevoegde waarde van Homekey kwam gisteravond naar voren. Jongste zoon kan alleen openen met vingerafdruk en had ik opgehaald van de voetbal op de fiets in de regen. Mijn vrouw was ook mee die voornamelijk de vingerafdruk gebruikt ipv haar Apple Watch. Beide hadden al 2x met de vingerafdruk geprobeerd met natte vingers en dat lukte dus niet. Toen zelf de Apple Watch erbij gehouden en de deur ging direct open. Dat gaat bij mij alsnog sneller dan de pin code invoeren op de keypad.
Vind het slot een van de betere gadgets die ik nu heb. Ik zie nu in de Woning app precies wie naar binnen kan als gast en kan dat on the fly in- en uitschakelen. Voorheen gaven we de buren links, rechts en tegenover ons de voordeur sleutel ivm het voeren van de kat als wij op vakantie zijn. Op een gegeven moment weet je niet meer wie wel en wie niet een sleutel heeft. Dat probleem is nu opgelost.
XBL: MRE Inc