Toon posts:

Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 79 80 81 Laatste
Acties:

• dimmak
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14:35
Zijn er mensen met Tidal & Sonos? Volgens de support pagina van Sonos moet ik net als met Spotify Connect direct kunnen casten naar mijn Sonos Beam vanuit de Tidal app, maar in de Tidal app komt eigenlijk alleen mijn Chromecast naar voren.

• pman63
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:33
pwbogaart schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:35:
[...]

Dit is dus wel precies wat ik eerder bedoelde qua te duur: Ik zie verschillende UD5007s op MP staan. Kostte in 2014 nieuw zo'n €400, worden nu voor zo'n €300 aangeboden. Ik weet, inflatie en zo, maar toch...
Niet alleen inflatie ook het gebrek aan nieuwe modellen, Marantz (en Denon) maken geen spelers meer in dit segment. Alleen Sony en Panasonic van de bekende merken maken ze nog. Daarnaast kun je alles vragen, of je het ook krijgt is vraag 2.

• nineball
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:24
dimmak schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:57:
Zijn er mensen met Tidal & Sonos? Volgens de support pagina van Sonos moet ik net als met Spotify Connect direct kunnen casten naar mijn Sonos Beam vanuit de Tidal app, maar in de Tidal app komt eigenlijk alleen mijn Chromecast naar voren.
De (s1) Sonos spullen die ik heb komen gewoon naar voren in de Tidal app op ios.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

pman63 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:36:
[...]

Niet alleen inflatie ook het gebrek aan nieuwe modellen, Marantz (en Denon) maken geen spelers meer in dit segment. Alleen Sony en Panasonic van de bekende merken maken ze nog. Daarnaast kun je alles vragen, of je het ook krijgt is vraag 2.
Wilde net zeggen, je kunt ook naar de denon DBP-1611 of hoger kijken.
Kijk ook eens naar Oppo, die maken ze ook nog.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• pwbogaart
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 29-11 15:45
Bedankt voor al het meedenken. Ik was inmiddels de zeer hoog aangeschreven pricewatch: Audiolab 6000CDT Zwart op het spoor gekomen, nu met een zeer aantrekkelijke BF aanbieding, die ik zeker zou kopen als hij fysiek zou passen in de boekenkast, maar dat gaat dus niet lukken (2.5 cm over aan de achterkant voor de kabels…)

Het gaat dus toch gewoon de pricewatch: NAD C538 worden die prima past (fysiek, en ook bij de pricewatch: NAD C328)

Nu nog even wachten of er wellicht een mooie BF aanbieding komt eind deze week,

• pman63
Ik zou even verder kijken dan de pricewatch alleen, want ik vindt het aanbod daarin wel erg beperkt.

[Voor 13% gewijzigd door pman63 op 22-11-2021 23:07]

• pwbogaart
pman63 schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:49:
Ik zou even verder kijken dan de pricewatch alleen, want ik vindt het aanbod daarin wel erg beperkt.
Heb je suggesties dan? Als ik bij de hifi-zaken kijk zie ik ook niet echt veel alternatieven, vooral gezien de fysieke beperkingen. Ik heb max 33 cm diepte beschikbaar *inclusief kabels* en een standaard element van >= 30cm diep (zoals ook veel van betere BR spelers zoals de eerder door jouw genoemde UDx00x) gaat dus niet passen. In de ondiepere klasse zie ik naast genoemde NAD vooral wat alternatieven van Denon en Yamaha, maar daar zie ik geen wezenlijk verschil mee…

• dimmak
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14:35
nineball schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:25:
[...]

De (s1) Sonos spullen die ik heb komen gewoon naar voren in de Tidal app op ios.
Hmm.. Android dingetje dan misschien? Wel vervelend. Ik zou graag van Spotify overstappen naar Tidal, maar dit houdt me tegen.

• pman63
Als de beperking diepte is dan wordt de spoeling wel een stuk dunner, als het dan ook nog eens matched met de rest van de apparatuur zou ik daar verder ook niet al te lang meer over nadenken. Wat ik vooral probeerde aan te geven was dat pricewatch niet zaligmakend is voor wat aanbod en aanbieders. Dus kijk vooral verder dan de neus lang is. Ik mis Smits in Arnhem bijvoorbeeld (en die heeft een aardig aanbod) https://www.smitsarnhem.n...ers?product_list_limit=60

• pwbogaart
pman63 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:23:
Ik mis Smits in Arnhem bijvoorbeeld (en die heeft een aardig aanbod) https://www.smitsarnhem.n...ers?product_list_limit=60
Ik zie het; mooi assortiment. Variërend van mooie aanbiedingen tot kabels met een shielding van eenhoornhaar of zo (anders kan ik de €13,000 voor 6m RCA niet verklaren)

• bouwfraude
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Jorgen schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:58:
[...]
Discman's hadden sowieso een buffer (ESP) of een iets snellere manier van afspelen, want anders had je tijdens het lopen continu dat je cd oversloeg.
De eerste Discmans niet, als je moest hardlopen naar de bus sloeg hij over. Sommige spelers in de auto hielden ook niet van drempels.
De huidige instap Marantz spelers zijn niet meer zo geweldig die klaagt over schijfjes die de 21 euro drive in de PC gewoon ript.

IOTAVX heeft de NP3 een CD speler van 24cm diep doet ook DAB, internetradio etc.

[Voor 7% gewijzigd door bouwfraude op 25-11-2021 10:27]

• The Eagle

The Eagle

pwbogaart schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:37:
[...]

Heb je suggesties dan? Als ik bij de hifi-zaken kijk zie ik ook niet echt veel alternatieven, vooral gezien de fysieke beperkingen. Ik heb max 33 cm diepte beschikbaar *inclusief kabels* en een standaard element van >= 30cm diep (zoals ook veel van betere BR spelers zoals de eerder door jouw genoemde UDx00x) gaat dus niet passen. In de ondiepere klasse zie ik naast genoemde NAD vooral wat alternatieven van Denon en Yamaha, maar daar zie ik geen wezenlijk verschil mee…
Weet niet wat voor beokenkast je hebt (Ikea Billy wellicht?) Maar wellicht handig om een andere boekenkast of simpelweg een zaag te overwegen (om in de achterkant te zetten).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gwaihir
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Ik zoek ervaringen met een (staande) microfoon voor de computer, m.b.t. het al dan niet horen van typen en de speakers. Ik ben ooit van een simpel staand exemplaar (analoog, op de mic-in) overgestapt op de mic van mijn prima webcam. Was een goede stap voorwaarts, maar ik wil eigenlijk nog beter: echt minder het typen en de galm van de ruimte horen. (Met de mic nog wel buiten beeld.) Is dat realistisch mogelijk?

Er mag best wat geld tegenaan (tenminste, ik vind 't best wat geld nu ik inmiddels naar ca. 175 euro uitgeven zit te kijken). Maar.. ik vraag me nogal af of 't gaat werken. Wie gebruikt met succes een microfoon onder zulke omstandigheden, of heeft het tevergeefs geprobeerd?

• pwbogaart
The Eagle schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:59:
Weet niet wat voor beokenkast je hebt (Ikea Billy wellicht?) Maar wellicht handig om een andere boekenkast of simpelweg een zaag te overwegen (om in de achterkant te zetten).
Haha, heb ik al gedaan (zaag erin), om de kabels een paar extra cm ruimte te geven aan de achterkant. Idd Ikea kast, maar geen Billy (massief hout ipv spaanplaat). Heb ook met een gatenzaag gaten gemaakt om horizontaal wat verbindingen te leggen tussen een smal deel (waarin de audio) en een breed deel van 90cm (waarin net een 32" TV past)

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Gwaihir schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:57:
Ik zoek ervaringen met een (staande) microfoon voor de computer, m.b.t. het al dan niet horen van typen en de speakers. Ik ben ooit van een simpel staand exemplaar (analoog, op de mic-in) overgestapt op de mic van mijn prima webcam. Was een goede stap voorwaarts, maar ik wil eigenlijk nog beter: echt minder het typen en de galm van de ruimte horen. (Met de mic nog wel buiten beeld.) Is dat realistisch mogelijk?

Er mag best wat geld tegenaan (tenminste, ik vind 't best wat geld nu ik inmiddels naar ca. 175 euro uitgeven zit te kijken). Maar.. ik vraag me nogal af of 't gaat werken. Wie gebruikt met succes een microfoon onder zulke omstandigheden, of heeft het tevergeefs geprobeerd?
Even een kleine ervaring, ik ben laatst overgestapt naar een USB microfoon (MPM-4000U Podcast Mic). Ja, je stem klinkt aanzienlijk beter erdoor maar die dingen pakken letterlijk elk bijgeluidje ook op. Mijn tip: gebruik als het kan iets als Nvidia Broadcast erbij. Dan heb je wel de voordelen van een dergelijke microfoon, en de 'nadelen' worden mooi weg gefilterd.

• Gwaihir
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
@rodie83 Ik ben onlangs met OBS begonnen. Dat lijkt me zoiets dan ook wel te hebben. Wel 't gevoel dat eer ik klaar ben met mijn setup, ik de computer zelf moet vervangen / upgraden. Want die is tot nu toe vooral gebouwd op zuinig en stil en ook zo nieuw niet meer. Oh well..

• pwbogaart
Vraagje over speakers. Ik heb al 25 jaar een stel Kef Coda 8's in de boekenkast staan. Klinken prima, maar ik vraag me toch steeds meer af of ik er op vooruit zou gaan als ik nieuwe speakers (in hetzelfde formaat, zo'n 32 cm hoog) zou kopen. De techniek is immers niet stil blijven staan...

(Moet dus wel in de kast passen, tussen de boeken. ik lees bv. veel goeds over de Kef LS50 Meta, maar die hebben een bass port aan de achterkant, dus dat zal niet gaan).

Zou ik feitelijk iets opschieten met bijvoorbeeld ... ja, wat? Ik zie eigenlijk vooral heel veel budget (<<€500) of met de baspoort aan de achterkant.

Zijn er überhaupt opties die ik zou moeten checken / beluisteren? Of toch gewoon lekker de Coda's houden?

• aljooge
  • Nu online
Ja natuurlijk kan je erop vooruit. Beetje lastige tip nu de evenementen weer geschrapt zijn, maar bezoek wat van die audioshows, of high end audio zaken

High end monitoren bestaan. Omdat de woofer ontbreekt “redelijk”’geprijsd.

Blijf je in het segment rond de 400 euro hangen, dan heel behoorlijke monitoren, onderling qua geluid kwestie van smaak, zosls bv de Kef. Daarboven het echte high end: kosten ergens boven 2k, betere speakerbouw, duurdere onderdelen, betere sound. Kwaliteit heeft een prijs, maar gelukkig bij monitoren blijft de investering heel erg betaalbaar. Bij vloerstaanders kan het zomaar een bedrag worden van een middenklasse auto of hoger

• Upbeat78
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01-12 10:14
Ik gebruik al een paar maanden de Poly 20 sync (deze). Deze altijd aangesloten gehad via de vaste USB-A kabel. Vandaag werkte dat opeens niet meer.

Er zit ook bluetooth ingebakken en dat werkt wel. Echter is het geluidprofiel heel erg plat.
Heb al contact gehad met Poly support, maar die weten het ook niet direct. Die gaan ook spitten.

Vandaag ook een windows update in de wachtrij gehad. KB50077289, dat gaat over .NET update. Kan mij niet voorstellen dat dat het probleem was. Het probleem speelde al voordat ik de update installeerde. Ik dacht bij het zien van de update, misschien lost dat het op. Maar helaas.

Ik heb het apparaat in mijn Win 10 lijst verwijderd, bluetooth verwijderd, bluetooth uitgezet en de kabel erin gestoken. Maar ik kan het niet vinden.
Herkent iemand dit probleem?

• vlaaing peerd
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 01-12 19:02
Upbeat78 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:01:
Ik gebruik al een paar maanden de Poly 20 sync (deze). Deze altijd aangesloten gehad via de vaste USB-A kabel. Vandaag werkte dat opeens niet meer.

Herkent iemand dit probleem?
Wat werkte er opeens niet meer? geen geluid? gaat ie uberhaupt nog aan? Branden de LEDjes nog?

Deze speakerfoon gedraagt zich in Windows als een geluidskaart, dus ik zou eerst kijken in je geluidsinstellingen van Windows of je niet simpelweg een andere geluidskaart moet selecteren.

Als ie helemaal niks doet (geen ledjes, of teken van leven) eerst maar even de USB kabel vervangen. Uiteraard ook even een ander USB apparaat testen op diezelfde poort en waar mogelijk de Poly op een andere USB poort uitproberen.

Heb je ook een andere PC, dan ook daar even je Poly op aansluiten.

Laat maar even weten hoever je hiermee komt en dan pakken we het na je feedback verder op. Succes ermee!

• vlaaing peerd
aljooge schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:33:
Ja natuurlijk kan je erop vooruit.
Mwah, niet altijd. Er is ook ontzettend veel juist enorm veel slechter geworden (de standaard van de consument bijvoorbeeld).
pwbogaart schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:02:
De techniek is immers niet stil blijven staan...
Verbeteringen zitten vooral in het materiaal, het is ook niet zo dat speakers de laatste 20 jaar revolutionair zijn veranderd.
(Moet dus wel in de kast passen, tussen de boeken. ik lees bv. veel goeds over de Kef LS50 Meta, maar die hebben een bass port aan de achterkant, dus dat zal niet gaan).

Zou ik feitelijk iets opschieten met bijvoorbeeld ... ja, wat? Ik zie eigenlijk vooral heel veel budget (<<€500) of met de baspoort aan de achterkant.

Zijn er überhaupt opties die ik zou moeten checken / beluisteren? Of toch gewoon lekker de Coda's houden?
Wat is je budget? Zijn closed cabinet geen optie?

In de €500,- range ga je niet heel veel verbetering vinden. Kef zijn nooit koekenbakkers geweest als het gaat om speakers ontwerpen.

Ben het eens met Aljooge dat er mogelijk wat interessants zit in monitorspeakers met een bi-amped afgestemde ingebouwde versterker. Die kunnen soms erg goed afgesteld zijn. In dat geval even kijken naar merken als Adam, Mackie, Neuman, Genelec ...of Kef. Nadeel van amped monitors is dat je audio uit via een XLR of Jack moet.

HiFi in die prijsrange is vaak wat minder, dan ga je al snel richting dezelfde prijs in Euros die jij er toen in Guldens voor betaalde. Als het budget geen probleem is, dan kan je ook daar wel gaan shoppen. Merken als Kef, maar ook bv Klipsch of B&W e.d.

Of je erop vooruit gaat? Dat betwijfel ik. Het is deels smaakgebonden, maar je raakt ook gewend aan je speakers. Dat zijn toch behoorlijk subjectieve factoren. Maar ook objectief valt het te bezien of er vandaag de dag werkelijk betere speakers zijn dan een degelijke redelijk high-end set van 25 jaar oud.

• The Eagle

The Eagle

Ik was laatst op het Dutch Audio Event en heb daar best wel wat aan bookshelves gehoord. Niet dat die Kefjes slecht zijn, maar er wordt zeker oo bookshelf niveau ook door de onbekendere merken aan de weg getimmerd. Ik kan me alleen het merk niet meer herinneren, maar die klonken serieus heel goed.

Was er nogiemand op DAE btw? Wil dat merk eigenlijk wel weten. Waren twee flinke kamers nast elkaar met zwarte bookshelves. In een van beiden een demo van een amp en dac producent, de andere weet ik zo even niet. Hadden een ribbontweeter iirc. Meen dat ik ze bij Metrum Acoustics zag. Was wel een bedrag van 3 nullen per speaker though

• aljooge
  • Nu online
The Eagle schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:54:
Ik was laatst op het Dutch Audio Event en heb daar best wel wat aan bookshelves gehoord. Niet dat die Kefjes slecht zijn, maar er wordt zeker oo bookshelf niveau ook door de onbekendere merken aan de weg getimmerd. Ik kan me alleen het merk niet meer herinneren, maar die klonken serieus heel goed.

Was er nogiemand op DAE btw? Wil dat merk eigenlijk wel weten. Waren twee flinke kamers nast elkaar met zwarte bookshelves. In een van beiden een demo van een amp en dac producent, de andere weet ik zo even niet. Hadden een ribbontweeter iirc. Meen dat ik ze bij Metrum Acoustics zag. Was wel een bedrag van 3 nullen per speaker though
Die stonden bij de Sonnet stand. Ik vond die bookshelfs ook zeer indrukwekkend en heb daar een tijdje gezeten. Zo’n grote ruimte hadden ze daar, alleen twee bookshelfs en totaal niet te weinig laag.

• The Eagle

The Eagle

aljooge schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:04:
[...]

Die stonden bij de Sonnet stand. Ik vond die bookshelfs ook zeer indrukwekkend en heb daar een tijdje gezeten. Zo’n grote ruimte hadden ze daar, alleen twee bookshelfs en totaal niet te weinig laag.
Held :D
Gevonden. Het waren denk ik Acelec Model One's: https://www.sonnet-audio.com/Model_One_.html
En idd, a 5400 euro ex btw het paartje
Sonnet en Metrum zaten back to back in ruimte 115 en 111. Hadden de zelfde speakers staan. Kan niet echt missen. Al denk ik dat ik ze zelf op Metrum apparatuur gehoord heb. Daar stond ook nog een sub bij meen ik.
* The Eagle zijn bankrekening eens lief aan gaat kijken

Edit: kan echt niet missen. Metrum en Sonnet delen het zelfde contact adres

[Voor 28% gewijzigd door The Eagle op 30-11-2021 20:24]

• SDS7
  • Registratie: december 2021
  • Laatst online: 08:38
Rcf art 7 series (715a mk4)
Geven vrij veel background noise, vnl door de tweeter als er geen muziek speelt. Ook wanneer de volumeknop uit staat.
Is dit normaal?

• Upbeat78
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01-12 10:14
vlaaing peerd schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:16:
[...]

Wat werkte er opeens niet meer? geen geluid? gaat ie uberhaupt nog aan? Branden de LEDjes nog?

Deze speakerfoon gedraagt zich in Windows als een geluidskaart, dus ik zou eerst kijken in je geluidsinstellingen van Windows of je niet simpelweg een andere geluidskaart moet selecteren.

Als ie helemaal niks doet (geen ledjes, of teken van leven) eerst maar even de USB kabel vervangen. Uiteraard ook even een ander USB apparaat testen op diezelfde poort en waar mogelijk de Poly op een andere USB poort uitproberen.

Heb je ook een andere PC, dan ook daar even je Poly op aansluiten.

Laat maar even weten hoever je hiermee komt en dan pakken we het na je feedback verder op. Succes ermee!
Dank voor je uitvoerige reactie! Typische is; deze ochtend werkt het opeens wel 8)7 Gisteren heb ik echt mijn laptop meerdere keren herstart, uit/aan gezet, andere kabel geprobeerd en gewoon niets. Led brandde wel en wordt ook herkent door de Poly software dat het is aangesloten. Enkel geen geluid via win10 kwam door.
Het enige wat ik nog gedaan heb is gisteren mee genomen naar huis en in mijn pc gestoken. En daar werkte het wel. Snap er helemaal niets van |:( 8)7

edit:
Het blijft wazig. Na het installeren van een nieuwe windows update en herstarten werkt het opeens weer niet. Er is een afspeel apparaat bijgekomen. Heb nu een "oortelefoon van hoofdtelefoon" er als optie bij. Deze 'werkt' wel, maar het geluid is mat en komt niet in de buurt van de normale geluidskwaliteit.

Ik ga je tips nog eens lezen en wat troubleshooten.

edit2:
Nog wat getest en uitgeprobeerd.
Led brandt en reageert op volume aanpassing in win10. Ook als ik de teams toets op de poly aan tik, dan komt teams venster omhoog.
Apparaat nog eens uit win10 verwijderd en laptop uitgezet. Poly losgekoppeld. Daarna weer opnieuw opgestart en na het booten de poly opnieuw aangesloten en het werkt nog steeds niet.
Microfoon werkt wel, maar geluid afspelen gaat dus niet.

Ik heb nog een oude laptop liggen op kantoor en daar werkt het apparaat wel. Blijkbaar ligt het op een of andere manier aan mijn laptop.
Ik heb speakers in mijn monitor zitten, die werken wel. Ook de laptop speakers werken.
Keyboard en muis ook usb werken wel.

btw. de poly werkt niet via de usb hub op de monitor en werkt niet met de usb kabel direct op mijn laptop aangesloten.

[Voor 31% gewijzigd door Upbeat78 op 01-12-2021 10:14]

• vlaaing peerd
SDS7 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:07:
Geven vrij veel background noise, vnl door de tweeter als er geen muziek speelt. Ook wanneer de volumeknop uit staat.
Is dit normaal?
Lijkt op een PA speaker zo te zien. Meest voorkomende bron van ruis is aarding, misschien dit lijstje even nalopen en kijken of dat het probleem verhelpt.

• The Eagle

The Eagle

SDS7 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:07:
Is dit normaal?
Dat zijn actieve units zo te zien. Heb je het effect ook als je er de ingangskabel uit trekt? En is dat een TRS of een XLR aansluiting?

• SDS7
  • Registratie: december 2021
  • Laatst online: 08:38
The Eagle schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:06:
[...]

Dat zijn actieve units zo te zien. Heb je het effect ook als je er de ingangskabel uit trekt? En is dat een TRS of een XLR aansluiting?
Zelfde als ingangskabel (XLR) er uit is. Ook zelfde noise level als speaker volume op minimum of op half staat.

• The Eagle

The Eagle

SDS7 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:38:
[...]

Zelfde als ingangskabel (XLR) er uit is. Ook zelfde noise level als speaker volume op minimum of op half staat.
Dan denk ik speakereigenschap. Het zijn PA speakers, die mogen best iets ruisen lijkt mij. Meestal staat er een geroezemoes van mensen te achten tot er muziek uit komt :P
En anders zou ik de verkoper / bax-shop / Thomann eens vragen of dat hoort. je heoft niet meteen garantie te claimen ofzo, gewoon een vraag stellen kan ook :)

Pagina: 1 ... 79 80 81 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee