Ik kan de
pricewatch: Edifier R2000DB van harte aanbevelen, en ik ga er van uit de 1700's dus ook. heeft alles wat hij wilt en (voor boekenplank speakers) een krachtig en goed geluid (had ik graag willen hebben toen ik nog jong was).
hou wel rekening met de relatief korte kabel tussen de twee speakers (in de eerste zit de versterker), en nog belangrijker de diepte.... diezelfde kabel steekt nog minimaal een centimeter of 5-7 verder naar achter, en is te stug om dat minder te maken, en het zijn al best diepe speakers
De reviews zullen dat ook staven, met de Edifier kan je eigenlijk niet de mist in gaan. (ik kan alleen de 2000's garanderen, want de 1700's nog nooit persoonlijk gehoord, het lijkt me niet al te veel schelen, maar dat is een aanname).
in vergelijking met mijn Klipsch RC-24 (centerspeaker) vind ik de Edifiers duidelijk sprankelender/helderder en tegelijkertijd ook krachtiger qua geluid.
Het is compleet Appels met Ledlampjes vergelijken, maar meer heb ik niet qua vergelijkingsmateriaal van die 2 merken

Pyr0_ schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:30:
@
JT Heb ze net geplaatst. Ten eerste, wat een verschil in grootte! Wat een kanonnen zijn dit zeg. Ik dacht dat de Bostons forse jongens waren, maar deze Teufels zijn toch écht van een andere orde.
En dan het geluid.. Nogmaals, ik dacht dat de Bostons goed laag hadden, maar deze jongens... Ik was echt blown away gewoon. Super strak laag, super mooi midden en hoog. Enigste waar ik beetje 'tegen aan loop' is dat ik denk dat het laag wat too much is in deze kamer. Ik hoop niet dat de buren zich komen beklagen binnenkort. Al hebben ze dat nog nooit gedaan bij de Bostons. Ik heb de Bass op -4DB gezet nu, maar ook bij redelijk laag volume hoor je 'm wat resoneren in de kamer zeg maar. -6DB vond ik teveel van het goeie.
ergens in dit topic heb ik ook al eens gezegd dat toen ik mijn fronts kocht ik ze wel een beetje
erg bombastisch vond... zoals hierboven ook al aangegeven door @
AntoniusDD , bij mij hielp het alles om ze letterlijk 5 á 10 cm verder van de muur te zetten zodat je een free-flow hebt achter je speakers...
Bij mij staan ze nu op gemiddeld 43cm@12,5graden naar binnen, is bass-reflex ongeveer 50cm van de muur, ongeveer hetzelfde dus wat AntDD ook heeft.
Bas werd minder overheersend, strakker, en de rest leek wel helderder te gaan klinken (dat laatste is natuurlijk onzin, speaker technisch gezien, maar omdat de bas beter onder controle was hoorde je de rest beter)
En ik heb overigens ook een Marantz, en eerst een Audysey(-XT) run doen is altijd goed, maar als je je speakers ook maar iets verplaatst moet je hem wel écht opnieuw doen, zeker als je met zoiets belangrijks bezig bent als je bas op orde krijgen....
inv
[
Voor 39% gewijzigd door
zion op 14-06-2021 18:14
]