Harman Kardon Citation ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Escape2Dawn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 10:55
Beste mede Tweaker,

om wildgroei omtrent dit onderwerp te voorkomen is het wellicht een goed idee om er een algemeen topic aan te wijden. De Harman Kardon Citation lijn!

De productlijn wordt hier gepresenteerd --> https://www.harmankardon....pbannerCitationSeries2018

Afbeeldingslocatie: https://www.hifi.nl/gfx/20180905164141_2018-09-05_HarmanKardon_CitationFamily_White_(750x400).jpg

Stel hier al jouw vragen omtrent dit product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
Ik stel de eerste vragen:

1. Ik heb een Citation 500 en een Citation 100. Kan ik de Citation sub hieraan koppelen?

Antwoord:

Harman Customer Support.

Nee, dit is niet mogelijk. De Sub, Towers en Surround speakers lopen allemaal via de Citation Bar, als onderdeel van een 5.1 setup.
De Bar is eigenlijk een soort "hub" voor deze speakers. De Citation One ,100, 300 en 500 zijn alleen onderling met elkaar te koppelen via Google Home, maar niet aan een Sub.

2. Ik heb mijn Chromecast, de Citation 500 en de Citation 100 in één groep geplaatst. Vervolgens heb ik mij aangemeld voor het 'Preview Programma' en de update is binnen. Als ik nu iets kijk op de Chromecast had ik gehoopt geluid over de Citation 500 en Citation 100 te horen. Dit is helaas niet het geval. Hoe kan dit?

3. Ik heb Philips Hue verlichting die ik bedien met de Citation 500 en Citation 100. Echter, met de Citation 500 (staat in woonkamer) kan ik alle ruimtes bedienen terwijl ik dat met de Citation 100 ( staat in keuken) niet kan. Als ik tegen de Citation 100 zeg "zet de lampen in de woonkamer uit" wordt enkel de keukentafellamp uitgezet. Als ik tegen de Citation 500 zeg "zet de keukentafellamp uit' doet die dat wel. Iemand een idee hoe dit kan?

[ Voor 93% gewijzigd door Escape2Dawn op 03-02-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:07
Ik ben eigenlijk gewoon heel erg benieuwd hoe deze lijn ervaren is door mede tweakers.
En dan ook bijvoorbeeld hoe klinkt dit t.o.v. Sonos / Heos / Bluesound .
In de winkel als een MM is hier geen enkele mogelijkheid om te vergelijken .
Zelf ben ik aan het zoeken om aan de WAF factor te voldoen om te gaan "downscalen" van mijn SVS sub / Cambridge Audio reciever / en Monitor audio speakers , maar ik "durf" niet goed :) Ben bang dat ik teleurgesteld ga zijn . (ja het spul kan terug als je niet tevreden bent, maar zie de gezichten bij de MM al beetje voor me ;) :

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
Pimmetje651 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:12:
Ik ben eigenlijk gewoon heel erg benieuwd hoe deze lijn ervaren is door mede tweakers.
En dan ook bijvoorbeeld hoe klinkt dit t.o.v. Sonos / Heos / Bluesound .
In de winkel als een MM is hier geen enkele mogelijkheid om te vergelijken .
Zelf ben ik aan het zoeken om aan de WAF factor te voldoen om te gaan "downscalen" van mijn SVS sub / Cambridge Audio reciever / en Monitor audio speakers , maar ik "durf" niet goed :) Ben bang dat ik teleurgesteld ga zijn . (ja het spul kan terug als je niet tevreden bent, maar zie de gezichten bij de MM al beetje voor me ;) :
Ik kwam van een set met satelliet speakers, losse versterker en actieve subwoofer. Dat is echt appels met peren vergelijken. Ik heb wat dat betreft echt ingeboet. Ik ga op termijn dan ook de bar en de subwoofer nog aanschaffen om het echt diepe warme geluid te krijgen (let op: bij hoog volume, want bij laag volume is het nu echt ruim voldoende). Overigens heeft een vriend van mij Sonos en die heeft toch ook maar de bar en sub aangeschaft van Sonos. Voor het echte warme geluid bij hoog volume is dat wel nodig ongeacht welk ecosysteem je kiest volgens mij.

De Citation 100 gaat niet al te hard, maar de 500 wel weer. Per saldo zorgt die voor ruim voldoende bass voor beide. De verhouding van volume heb ik staan 50% voor de 100 en 10% voor de 500. Ik word wel 'afgestraft' voor het afspelen van mp3's. Ik hoor nu voor het eerst wat voor een K&* kwaliteit dat eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Ik zal sowieso gaan voor de bar incl sub en dan losse speakers als "rear"
Alhoewel die zuilen ...zijn ook wel mooi maar dan is het me echt te kostbaar aangezien de Bar dan als center zal werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Misschien ook handig om hier vragen en tips te vermelden over de Harman kardon enchant1300/800 en over de updates als deze er al zijn of nog moeten komen.
De enchant is krachter als de citation alleen geen achterspeakers dat vind ik wel jammer,maar wie weet komt dat nog.
Ik hoor graag ervaringen over deze soundbars en ook tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben er
Wat ik me afvraag Harman kardon is geen goedkope soundbar,maar waarom word er bv geen dts x of de nieuwe dts imax toegevoegd
De soundbar geven toch een breed geluid dus zou alleen maar beter worden.
Aan de software kan het niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-03 19:32

Mikayu

.srt

Ben er schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 23:30:
Wat ik me afvraag Harman kardon is geen goedkope soundbar,maar waarom word er bv geen dts x of de nieuwe dts imax toegevoegd
De soundbar geven toch een breed geluid dus zou alleen maar beter worden.
Aan de software kan het niet liggen.
Er is geen meerwaarde om DTS:X te ondersteunen bij een 5.1 setup. Daar heb je ietsje meer kanalen voor nodig. En het moet ook hardwarematig ingebakken zijn, anders zou vrijwel elke versterker wel te upgraden zijn.
Overigens heeft IMAX niets met het geluidsformaat te maken. De zogenaamd nieuwe IMAX Enhanced is de tegenhanger van Dolby Vision, maar dan met een DTS:X sausje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:40
Wat ik me afvraag: hoe goed werkt de Google assistant functie? En dan kijk ik met name naar het kleinste model.

Ik heb nu geprobeerd met een aantal third party apps (dSub, Emby) op mijn telefoon muziek van de lokale server naar de Google Home mini te casten maar dat werkt niet lekker. Starten en stoppen van muziek werkt maar bijvoorbeeld skippen (next, volgende, skip.....) dus niet.

Zouden deze speciale speakers dat beter doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
D-e-n schreef op maandag 18 februari 2019 @ 08:21:
Wat ik me afvraag: hoe goed werkt de Google assistant functie? En dan kijk ik met name naar het kleinste model.

Ik heb nu geprobeerd met een aantal third party apps (dSub, Emby) op mijn telefoon muziek van de lokale server naar de Google Home mini te casten maar dat werkt niet lekker. Starten en stoppen van muziek werkt maar bijvoorbeeld skippen (next, volgende, skip.....) dus niet.

Zouden deze speciale speakers dat beter doen?
Ik was nooit echt kapot van Google Assistant op mijn mobiel. Echter, via deze speakers vind ik het briljant werken. Mijn vrouw wordt er gek van dat ik heel de dag tegen Google praat. Eindelijk werkt het goed ook in combinatie met Philips Hue. Ik gebruik het werkelijk voor allerlei vragen en merk dat ik minder mijn telefoon gebruik. Zelfs voor het aanzetten van Netflix via mijn Chromecast hoef ik mijn telefoon niet meer te gebruiken. Ook tijdens het koken als timer, als woordenboek, als omreken tool, als vragen naar verkeersdrukte richting iets en het aantal minuten daar naar toe etc. etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Hallo mikayu
Ik ben het gedeeltelijk met je eens,maar er zijn meerdere soundbars die net zoveel kanalen hebben en dts x en dolby atmos verzenden zelfs zonder hoogte speakers.
En de nieuwe senheiser Beam heeft hetzelfde effect als de Harman kardon maar wel met dolby atmos en dts
X deze komt in mei op de plank.
Maar Ik denk dat het meer met een licentie te maken heeft,dts X virtual zou als een meerwaarde kunnen
denk dat de Harman Kardon wel degelijk een goede software heeft in deze soundbars.

Of ik moet er volledig naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ben er schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:47:
Hallo mikayu
Ik ben het gedeeltelijk met je eens,maar er zijn meerdere soundbars die net zoveel kanalen hebben en dts x en dolby atmos verzenden zelfs zonder hoogte speakers.
En de nieuwe senheiser Beam heeft hetzelfde effect als de Harman kardon maar wel met dolby atmos en dts
X deze komt in mei op de plank.
Maar Ik denk dat het meer met een licentie te maken heeft,dts X virtual zou als een meerwaarde kunnen
denk dat de Harman Kardon wel degelijk een goede software heeft in deze soundbars.

Of ik moet er volledig naast zitten.
Je ziet het verkeerd. Dergelijke soundbars ondersteunen Dolby Atmos of DTS:X, maar kunnen het niet weergeven door gebrek aan fysieke kanalen.
Zie het als een Full HD tv die met een 4K signaal overweg kan. Het geeft beeld, maar dit is geen UHD. In 9 van de 10 gevallen is het beeld zelfs lelijker dankzij het moiré effect. Zo ook met het geluid uit speakers die omhoog staan gericht slecht kan uitpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetje651
Als dit mijn voorlopige lijstje is :
- Harman Kardon CITATION BAR
- Harman Kardon CITATION SURROUND
- Harman Kardon CITATION SUB

Hoever zal ik dan "klaar" zijn ? want ik kan nergens duidelijk vinden of je dan hiermee 5.1 hebt .

al zijn de Harman Kardon CITATION TOWER wel mooi maar dan gaat het wel erg kostbaar worden voor (maar) Harman Kardon spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
Pimmetje651 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:10:
Als dit mijn voorlopige lijstje is :
- Harman Kardon CITATION BAR
- Harman Kardon CITATION SURROUND
- Harman Kardon CITATION SUB

Hoever zal ik dan "klaar" zijn ? want ik kan nergens duidelijk vinden of je dan hiermee 5.1 hebt .

al zijn de Harman Kardon CITATION TOWER wel mooi maar dan gaat het wel erg kostbaar worden voor (maar) Harman Kardon spul
Dit antwoord kreeg ik van Harman Kardon:

Harman Customer Support.

Nee, dit is niet mogelijk. De Sub, Towers en Surround speakers lopen allemaal via de Citation Bar, als onderdeel van een 5.1 setup.
De Bar is eigenlijk een soort "hub" voor deze speakers. De Citation One ,100, 300 en 500 zijn alleen onderling met elkaar te koppelen via Google Home, maar niet aan een Sub.

Ik denk dat je dan klaar bent met de set die je wilt kopen

• GamatronCleric
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:46
Mikayu schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 00:10:
[...]

Je ziet het verkeerd. Dergelijke soundbars ondersteunen Dolby Atmos of DTS:X, maar kunnen het niet weergeven door gebrek aan fysieke kanalen.
Zie het als een Full HD tv die met een 4K signaal overweg kan. Het geeft beeld, maar dit is geen UHD. In 9 van de 10 gevallen is het beeld zelfs lelijker dankzij het moiré effect. Zo ook met het geluid uit speakers die omhoog staan gericht slecht kan uitpakken.
Niet om het 1 of ander, Maar er zijn wel degelijk soundbars die WEL Dolby Atmos en DTS:X kunnen weergeven dankzij de omhoog gerichte speakers (wat gewoon een valide oplossing is volgens Dolby Labs).

Tevens je voorgaande post over DTS:X met 5.1 -> Quote: "Er is geen meerwaarde om DTS:X te ondersteunen bij een 5.1 setup" is ook niet helemaal correct aangezien DTS:X prima overweg kan met een 5.1 speaker setup. Het hele object gebaseerde systeem hoort het zelfs met een standaard 5.1 setup wat dynamischer weergeven dan met een standaard DTS track.

• Mikayu

Mikayu

.srt

GamatronCleric schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:51:
[...]

Niet om het 1 of ander, Maar er zijn wel degelijk soundbars die WEL Dolby Atmos en DTS:X kunnen weergeven dankzij de omhoog gerichte speakers (wat gewoon een valide oplossing is volgens Dolby Labs).

Tevens je voorgaande post over DTS:X met 5.1 -> Quote: "Er is geen meerwaarde om DTS:X te ondersteunen bij een 5.1 setup" is ook niet helemaal correct aangezien DTS:X prima overweg kan met een 5.1 speaker setup. Het hele object gebaseerde systeem hoort het zelfs met een standaard 5.1 setup wat dynamischer weergeven dan met een standaard DTS track.
Als je een goed reflecterend plafond hebt werkt dit redelijk, maar het effect wordt al snel teniet gedaan door bijvoorbeeld een plafond ventilator of zelfs een lamp. Het is een valide oplossing volgens Dolby, maar niet zo dicht op elkaar zoals het geval is bij een soundbar.

Overigens is er niet meer dynamiek als je een DTS:X track afspeelt op een 5.1 setup. De object metadata wordt simpelweg genegeerd.

• GamatronCleric
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:46
Mikayu schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:31:
[...]

Als je een goed reflecterend plafond hebt werkt dit redelijk, maar het effect wordt al snel teniet gedaan door bijvoorbeeld een plafond ventilator of zelfs een lamp. Het is een valide oplossing volgens Dolby, maar niet zo dicht op elkaar zoals het geval is bij een soundbar.

Overigens is er niet meer dynamiek als je een DTS:X track afspeelt op een 5.1 setup. De object metadata wordt simpelweg genegeerd.
Toch zijn er menig reviews van Dolby Atmos soundbars bijv: https://www.whathifi.com/sony/ht-st5000/review welke het tegendeel bewijzen.
Goed reflecterend plafond etc. is zelfs voor de standaard atmos enabled speakers een must dus daar hoef je een soundbar niet voor af te rekenen.

Frappant dat bij DTS:X de object metadata wordt genegeerd aangezien DTS zelf claimt dat DTS:X met nagenoeg iedere speaker setup (waaronder 5.1 en 7.1) beter zou moeten klinken.

• Mikayu

Mikayu

.srt

GamatronCleric schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:55:
[...]

Toch zijn er menig reviews van Dolby Atmos soundbars bijv: https://www.whathifi.com/sony/ht-st5000/review welke het tegendeel bewijzen.
Goed reflecterend plafond etc. is zelfs voor de standaard atmos enabled speakers een must dus daar hoef je een soundbar niet voor af te rekenen.

Frappant dat bij DTS:X de object metadata wordt genegeerd aangezien DTS zelf claimt dat DTS:X met nagenoeg iedere speaker setup (waaronder 5.1 en 7.1) beter zou moeten klinken.
Goed, reviews en end-user ervaringen kunnen weleens behoorlijk verschillen.
Ik vind dat een 5.1 Citation setup zonder Atmos je veel beter het bioscoop gevoel geeft dan slechts een Atmos enabled soundbar. Mede dankzij het feit dat de meeste filmstudio's niet eens fatsoenlijk kunnen mixen (regen vanaf het plafond, lol)

En als ik mijn tech probeerde te verkopen zou ik ook claimen dat het ene lossless formaat nog meer lossless is als het andere 8)7 Het is object based, niets meer en niets minder.
Misschien wel een beetje een stuiptrekking geweest? Dolby heeft duidelijk de winnende hand op consumer gebied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 08-05 19:35
GamatronCleric schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:55:
[...]
Whathifi had net zo goed wceend kunnen heten. Whathifi moet wel zo'n beetje de minst objectieve reviewsite op aard zijn (hifi.nl kan er ook wat van). Die vinden werkelijk waar alles prachtig. Als het een Brits merk is, is het nog beter. Hun top 10 lijstjes van beste speakers zijn steevast B&W, wharfdale, KEF, Tannoy, Monitor Audio etc.. waarom? Omdat dit Engelse/Britse speakermerken zijn en Whathifi een Engelse hifi site is.

Leuk en aardig dat Atmos/DTS:X via een soundbar.... dat werkt natuurlijk niet zoals bedoelt, maar verkoopt wel lekker. Net zoals Bose 2.1 setjes 5.1 kunnen nabootsen...... nee, je hoort geen 5.1

Geluid wat via je plafond moet weerkaatsen om Atmos effect te horen is verre van ideaal. Dat moet je toch echt speakers in een (verlaagd) plafond gaan bouwen.
Mikayu schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:21:
Goed, reviews en end-user ervaringen kunnen weleens behoorlijk verschillen.
Ik vind dat een 5.1 Citation setup zonder Atmos je veel beter het bioscoop gevoel geeft dan slechts een Atmos enabled soundbar.
Uiteraard. Geluid nabootsen /reflecteren vanuit een plek waar het geluid niet vandaan komt is in onze consumenten huiskamers kansloos. Een yamaha YSP5600 soundbar (a dik € 2000) zal best een knap geluid neer kunnen zetten en mogelijk zelfs geluid zodanig reflecteren dat het uit het plafond lijkt te komen. Alleen in een ruimte met een daarvoor perfect ingerichte akoestiek. Net zoals dat mijn auto 1 op 25 rijdt.... in een vacuüm...met alleen een carrosserie......Niets haalt het bij een speaker op de plek zetten/hangen waar het geluid vandaan moet komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Hulleman op 28-02-2019 11:09 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Ben er
Ik ben heel tevreden met mijn enchant 1300 met subwoofer
Maar mis toch echt wel de rear speakers achter mij.
Hoop toch dat Harman kardon hier nog wat mee gaat doen.

Dan is het echt een super se
De enchant is toch mooier kwa geluid dan de citation en ook krachtiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anrejane
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-04-2024
Via Spotify speelt onze Citation Bar wel samen met onze Citation 500, maar verder lukt het niet om de twee (tot nu toe onze enige twee onderdelen) aan elkaar te koppelen, terwijl ze wel allebei herkend worden. Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05 21:40
Ik heb de Citation 100 en speel via google chrome en heb ook chrome cast audio aan mijn receiver hangen.
Het idee was een receiver met 5.1 KEF R set in de achterkamer en de Citation 100 in de voorkamer zodat ik een kamer vullend geluid heb als ik aan bijv. de eettafel zit.
De Citation 100 geeft een soort bonkerig mid-bas geluid via de passieve radiator; helaas heb ik nergens een optie gevonden om een equalizer of bas/treble in te kunnen stellen. Bass/treble instelling is bij de chrome cast audio wel mogelijk als optie onder de google homeinstellingen.
Met een iets andere plaatsing is het iets minder heftig. Ik had dit van een JBL boom box wel verwacht aangezien die voor een publiek die graag extra bas luisteren maar van HK had ik een neutraler geluid verwacht. (ik weet dat JBL en HK bij elkaar horen)

De Citation 100 is naar de slaapkamer verhuis en op zich zelf klinkt dit op zeer lage muziek niveaus wel goed als ik hem een stuk van de muur af plaats.

Voor in de badkamer zit er toch nog een JBL Link 20 in de planning omdat het chromecast systeem toch wel goed werkt en die tegen water kan en ingebouwde accu heeft.

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Ben vorige week weer eens gaan kijken en beetje luisteren naar de Citation Bar en de zuilen.
Maar ligt het nu aan mij, maar is het maximale volume wat oa de bar kan produceren gewoon niet zo heel hard ?
Als ik bijvoorbeeld deze op 60% zet (in de winkel) dan kan ik ervoor gaan staan, en gewoon praten met mijn vriendin die me ook gewoon nog verstaat enz .
Dit moet ik in mijn huidige opstellinge niet proberen hoor, want als die op 60% staat verstaan we elkaar echt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
anrejane schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:20:
Via Spotify speelt onze Citation Bar wel samen met onze Citation 500, maar verder lukt het niet om de twee (tot nu toe onze enige twee onderdelen) aan elkaar te koppelen, terwijl ze wel allebei herkend worden. Heeft iemand tips?
Heb je in de Goolge Home app een speakergroep aangemaakt? Wanneer je dit doet en hen samen toevoegt aan deze groep en je die groep selecteert in welke app dan ook (Spotify, TuneIn radio, DS audio etc), dan zou je over alle speakers geluid moeten horen. De 500 kun je NIET als rear speaker inzetten overigens.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
Pimmetje651 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:26:
Ben vorige week weer eens gaan kijken en beetje luisteren naar de Citation Bar en de zuilen.
Maar ligt het nu aan mij, maar is het maximale volume wat oa de bar kan produceren gewoon niet zo heel hard ?
Als ik bijvoorbeeld deze op 60% zet (in de winkel) dan kan ik ervoor gaan staan, en gewoon praten met mijn vriendin die me ook gewoon nog verstaat enz .
Dit moet ik in mijn huidige opstellinge niet proberen hoor, want als die op 60% staat verstaan we elkaar echt niet meer
Ik krijg de bar morgen toegestuurd en zal het ook eens proberen. Het kan zo zijn dat het in een winkel, doordat het geluid weg kan en minder weerkaatst, zachter klinkt.

Ik ben tevens zeer benieuwd of de bar zonder subwoofer ook wel zuiver hard kan (warm geluid produceert).

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een vergelijk van Sonos met Harman Kardon Citation qua volume en zuiverheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Heb ter test eens een Citation one aangeschaft, en opzich valt deze me echt niks tegen , MAAR ik mis echt een equalizer ! Want de bass is me allemaal net iets TE aanwezig .
Iemand daar al iets over gelezen of /wanneer die komt ?
Stel dat ik bijvoorbeeld de bar enz ook wil kopen dan is dit echt een MUST !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karpertjuh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09-2024
Escape2Dawn schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:40:
[...]

Ik krijg de bar morgen toegestuurd en zal het ook eens proberen. Het kan zo zijn dat het in een winkel, doordat het geluid weg kan en minder weerkaatst, zachter klinkt.

Ik ben tevens zeer benieuwd of de bar zonder subwoofer ook wel zuiver hard kan (warm geluid produceert).

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een vergelijk van Sonos met Harman Kardon Citation qua volume en zuiverheid.
En hoe bevalt die?

psn: Arco1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
Ik ben tevreden in ieder geval bij een middel laag volume. Ik vraag mij af of het geluid van de Sonos bar incluis Sub bij hard volume niet zuiverder is. In principe gaat het allemaal erg hard en blaast de bass je echt omver. Echter, zonder sub ben ik niet kapot van de soundbar terwijl dat volgens mij bij Sonos wel zo is. Wellicht ligt het nu ook aan onze woonkamer die niet zo groot is. Volgend jaar hebben wij een ander huis en ik ben zeer benieuwd naar die opstelling. Ik mis in ieder geval ook echt een equalizer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Escape2Dawn
Pimmetje651 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:33:
Heb ter test eens een Citation one aangeschaft, en opzich valt deze me echt niks tegen , MAAR ik mis echt een equalizer ! Want de bass is me allemaal net iets TE aanwezig .
Iemand daar al iets over gelezen of /wanneer die komt ?
Stel dat ik bijvoorbeeld de bar enz ook wil kopen dan is dit echt een MUST !!
Ik ook! Wij moeten dit aankaarten bij Harman Kardon anders doen zij hiermee niets.

[UPDATE]
Na het sturen van een mail met als titel 'Schreeuw om equalizer' kreeg ik onderstaande bericht terug

Bedankt voor uw email.
Aangezien schreeuwen niet geheel mijn ding is, zal ik terug fluisteren... er wordt aan gewerkt.
Wanneer is nog niet exact bekend helaas, maar wij zijn bezig om deze functie toe te voegen aan de gehele modelreeks middels automatische updates.

Mocht u contact op willen nemen met ons omtrent dit dossier, beantwoord deze email dan direct of noem als u ons liever opbelt het volgende referentienummer: 03579297

Met vriendelijke groet,

Aschwin
Customer Support EMEA
Harman Lifestyle Division

Er wordt dus aan gewerk 8)

[ Voor 40% gewijzigd door Escape2Dawn op 03-04-2019 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 19:37

spanx

_Sp[A]nX_

Ik ben serieus aan het kijken voor de zuilen icm de bar. Heeft iemand de zuilen misschien al. Ervaringen?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
spanx schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 17:12:
Ik ben serieus aan het kijken voor de zuilen icm de bar. Heeft iemand de zuilen misschien al. Ervaringen?
Ik zal bijna zeggen : ga je kopen bij bijvoorbeeld een MM en mocht het niks zijn... breng je ze binnen 30dgn terug O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 19:37

spanx

_Sp[A]nX_

Pimmetje651 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:01:
[...]

Ik zal bijna zeggen : ga je kopen bij bijvoorbeeld een MM en mocht het niks zijn... breng je ze binnen 30dgn terug O-)
Normaliter heb je gelijk maar als het om deze bedragen gaat ben ik toch wat huiverig

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
dat is kwestie van op de bon laten zetten dan bij / door de MM. Het is de NLse wet die je beschermt hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:38

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Wanneer je fysieke aankopen doet in een winkel heb je geen recht op retouren bij een geopend product. Als een winkel dit wel accepteert is dat service van de winkel, geen recht. Mijn ervaring met MM is dat ze geen geopende verpakking terug nemen bij iets wat in de winkel is gekocht. Bij online aanschaf en thuisbezorgd echter wel, aangezien ze dan aan de wettelijke 14 dagen voldoen... Bol.com en Coolblue zijn de enige die ik ken die niet moeilijk doen over retouren.

Zelf ben ik ook zeer geïnteresseerd in een set van:
Citation Bar
Citation Sub
Citation Surround

Iemand al ergens een goede deal kunnen krijgen als je ze tegelijk koopt? Kijkende naar dat iedereen de adviesprijs hanteert moet daar zeker wat ruimte in zitten... Heb de Citation One en Citation 300 al en ben daar dik tevreden mee.

[ Voor 26% gewijzigd door BiG-GuY op 18-04-2019 08:33 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianj050
  • Laatst online: 19-01-2023
Leuk lees al even mee! Heb zelf de set gehad; de soundbar met sub; en besteld bij Coolblue. Heb deze uitgebreid getest tegenover de Sonos Beam met sub en bose 700 met sub. In eerste instantie was ik echt super tevreden over de afwerking van de Citation Bar en de muziek kwaliteit. Echter met tv en films kwam het spraak heel zacht naar voren en de effecten erg hard en toen kwam voor mij het euvel, ik kon haast niets regelen of stellen behalve de bas. Ook meet die de ruimte niet in met microfoon en moet je het doen met de eq die ze zelf hebben gemaakt. Daarnaast dat er continue 4 roden lampjes branden tijdens film/tv kreeg ik ook niet uit. Daarom hele set terug naar Coolblue en deden ze niet moeilijk over, top service! Ben nu heel blij met de bose 700, heeft nu AirPlay 2 en Google Assistant komt eraan. Qua geluid meer gebalanceerder vind ik en in te regelen met microfoon. Ook de sub laat het trillen. De Sonos Beam met sub klonk ook goed met muziek, maar verloor het weer bij films en tv bij mij, was heel hard of heel zacht. De bose is misschien niet heel spannend maar doet alles wel goed en films knallen er echt uit! Als de Citation meer functies had en minder een beta gevoel gaf, dan ging ik er wel voor! De sub echt geweldig, wat een bereik.. en als het op vol volume staat is het net een bioscoop. Maar dat kan hier niet voor de buren, dus zoek ik ook iets op lager volume wat vol klinkt.

[ Voor 19% gewijzigd door christianj050 op 23-04-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Voor de geïnteresseerden heeft bol.com nu actiebundels. Deel is alleen al uitverkocht... Dus hoop dat ze weer snel voorraad krijgen.

https://www.bol.com/nl/b/...03_53000_discount___71988

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:44
BiG-GuY schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:46:
Voor de geïnteresseerden heeft bol.com nu actiebundels. Deel is alleen al uitverkocht... Dus hoop dat ze weer snel voorraad krijgen.

https://www.bol.com/nl/b/...03_53000_discount___71988
Mocht je ING Rentepunten hebben kan je de Citation ook voordelig aanschaffen. De Citation 100 is bijvoorbeeld 169,- maar je kunt ook een waardebon van 200,- kopen voor 100,-.

Ik twijfel zelf over een Citation One. Zou deze te klein zijn voor een middelgrote kamer, voor wat achtergrondmuziek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Heb zelf de Citation One in de slaapkamer en in de badkamer. Voor die ruimtes is hij erg groot qua volume.

In de woonkamer heb ik een Citation 300 staan, die eigenlijk krachtiger is dan nodig is voor de kamer. Ze zijn allemaal best krachtig qua geluid.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik heb inmiddels 2x Citation One en 2x GHmini's in de woonkamer staan. Mooie balans.

Zodra de update voor de equalizer bij HK uitgerold wordt kunnen de mini's elders in huis ingezet worden vermoed ik.

Stereo paar met de HK's is 2x mono waarbij je het volume synchroon aanstuurt.
Wel kan je de balans regelen.
Verder wordt op de laatst toegevoegde Citation One de far field microfoon dan non-aktief. Je kan op beide HK's het volume van het paar regelen.

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pali
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-03 17:11
Heb sinds dit weekend ook de Citation One in huis en ben er erg over te spreken! Geluid is echt top, en ook de Google Assistant werkt briljant!
...
Althans, dat deed hij de eerste twee dagen. Sinds gisteren reageert de One soms nog wel op het "Oke / hey Google" keyword bij zowel mij als mijn vriendin, maar de commando's die we erna geven pakt hij niet meer op. De witte lampjes voorop de One blijven enkele seconden knipperen en doven daarna weer. Hierna worden ook de "Oke Google" commando's niet meer opgepikt.

Echter, als ik de microfoon op de One uitschakel en vervolgens weer inschakel werkt alles weer wel even, maar na verloop van tijd treed het probleem weer op.

Hebben meer mensen hier last van toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Escape2Dawn
Pali schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:53:
Heb sinds dit weekend ook de Citation One in huis en ben er erg over te spreken! Geluid is echt top, en ook de Google Assistant werkt briljant!
...
Althans, dat deed hij de eerste twee dagen. Sinds gisteren reageert de One soms nog wel op het "Oke / hey Google" keyword bij zowel mij als mijn vriendin, maar de commando's die we erna geven pakt hij niet meer op. De witte lampjes voorop de One blijven enkele seconden knipperen en doven daarna weer. Hierna worden ook de "Oke Google" commando's niet meer opgepikt.

Echter, als ik de microfoon op de One uitschakel en vervolgens weer inschakel werkt alles weer wel even, maar na verloop van tijd treed het probleem weer op.

Hebben meer mensen hier last van toevallig?
Heel soms heb ik dat ook. Ik heb de 100, 500 en de soundbar en heb bij allemaal een uitval meegemaakt. De 100 reageerde niet meer op commando's, de 500 was ineens niet meer bereikbaar/zichtbaar in de home app en uit de soundbar kwam geen geluid meer van mijn tv. (Allemaal op willekeurige momenten trouwens). Het enige dat heeft geholpen is de 100 en de 500 terug te zetten naar fabrieksinstellingen en de soundbar van de stroom te halen. Hopelijk wordt dit opgelost in een update. Ik vind dat het systeem, zeker voor deze prijzen, wel betrouwbaar moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pali
Escape2Dawn schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:58:
[...]

Heel soms heb ik dat ook. Ik heb de 100, 500 en de soundbar en heb bij allemaal een uitval meegemaakt. De 100 reageerde niet meer op commando's, de 500 was ineens niet meer bereikbaar/zichtbaar in de home app en uit de soundbar kwam geen geluid meer van mijn tv. (Allemaal op willekeurige momenten trouwens). Het enige dat heeft geholpen is de 100 en de 500 terug te zetten naar fabrieksinstellingen en de soundbar van de stroom te halen. Hopelijk wordt dit opgelost in een update. Ik vind dat het systeem, zeker voor deze prijzen, wel betrouwbaar moet zijn.
Helemaal mee eens. Gisteren werkte het systeem een paar uur weer prima, maar vanmorgen herkende hij weer niks. Na wat testen kreeg ik een paar keer een Engelse response, terwijl zowel ik als mijn vriendin enkel Nederlands hebben ingesteld in de Google Home app. Ben toch benieuwd hoe dat dan kan, en of dat wellicht de reden is dat hij soms niet reageert (kan commando niet verwerken in een twee talen tegelijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
Pali schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Helemaal mee eens. Gisteren werkte het systeem een paar uur weer prima, maar vanmorgen herkende hij weer niks. Na wat testen kreeg ik een paar keer een Engelse response, terwijl zowel ik als mijn vriendin enkel Nederlands hebben ingesteld in de Google Home app. Ben toch benieuwd hoe dat dan kan, en of dat wellicht de reden is dat hij soms niet reageert (kan commando niet verwerken in een twee talen tegelijk?)
Hoeveel luisterende GH devices heb je in de ruimte?

Ik merk dat bij mij de luisterende GH-mini dominant is ook als de HK One's het wel gehoord hebben. Dan wint de GH mini en staan de beide HK One's met de nek vol tanden.

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pali
Ax05 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:19:
[...]

Hoeveel luisterende GH devices heb je in de ruimte?

Ik merk dat bij mij de luisterende GH-mini dominant is ook als de HK One's het wel gehoord hebben. Dan wint de GH mini en staan de beide HK One's met de nek vol tanden.
Slechts eentje, alleen de HK One, dus qua dominantie is er weinig aan de hand denk ik.

Wel kwam ik er vandaag achter dan mijn werk account, ook gekoppeld op mijn telefoon, de Assistant op Engels ingesteld had staan. Hierdoor denk ik dat mijn HK zowel in het Nederlands als in het Engels probeerde te werken, wat volgens Google nog in een Beta fase zit. Ook bij mijn activiteit zag ik dat mijn HK enkele keren een Engels commando heeft opgevangen terwijl er op dat moment geen commando werd gesproken. In de opname hoor je dan bijvoorbeeld de tv vaag op de achtergrond.

Nu ik al mijn accounts op Nederlands heb ingesteld werkt de HK tot nu toe goed, maar ben benieuwd of dat over een paar uur nog zo is. We testen gewoon lekker door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 17:55

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Erg mooie speakers, ik had eerst 1 exemplaar van de One. Ik heb er een tweede bijgehaald na een dag.

Dikke teleurstelling! Na het creëren van een speakergroep blijkt de weergave dubbel mono te zijn! Hoort nergens naar. Zou komen omdat de software versie van de Cast ongeveer 3 versies achter loopt. Nieuwe versie laat al zeker 6 maanden op zich wachten.

Als enkele speakers prima echter wil je stereo, dan dit product ff laten liggen.🤬

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:37
Ik ben van plan een citation 300 te kopen in Duitsland. Ik kan via via deze behoorlijk voordelig aanschaffen. Ik vraag mij alleen af of een Duitse versie in Nederland gewoon met de Nederlandse taal werkt. Is er iemand die dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

cassiekai schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:28:
Ik ben van plan een citation 300 te kopen in Duitsland. Ik kan via via deze behoorlijk voordelig aanschaffen. Ik vraag mij alleen af of een Duitse versie in Nederland gewoon met de Nederlandse taal werkt. Is er iemand die dat weet?
De hoofdtaal kan je in de eerste wizard instellen daar staan er een boel, maar uiteindelijk is je Google Assistent taal op je telefoon leidend voor welke taal hij op reageert.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:37
BiG-GuY schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:01:
[...]

De hoofdtaal kan je in de eerste wizard instellen daar staan er een boel, maar uiteindelijk is je Google Assistent taal op je telefoon leidend voor welke taal hij op reageert.
Top, dank je wel. Ik kan hem dus met een gerust hart in in Duitsland aanschaffen. Het is wel jammer dat je niet veel aan de geluidsinstellingen kunt doen. Ik heb begrepen dat de Google Home Max daar verder in is en deze zichzelf inmeet op de plek waar hij staat om een optimaal geluidsresultaat te krijgen. Heb wel gelezen dat deze laatst genoemde weer niet in het Nederlands aangesproken kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Goedeavond!

Na een paar keer bij de MediaMarkt en BCC geweest te zijn heb ik toch nog een paar vragen. De beste man van de MM zei dat ondertussen stereo wel mogelijk is, en ook dat spraak bij films in te stellen is (deze zou wat zacht zijn). Ik twijfel aan deze uitspraken, iemand die dit kan bevestigen?

Op dit moment heb ik Sonos voor muziek als multiroomoplossing waar ik zeer tevreden over ben. Echter vind ik de 5.1 opstelling van Sonos summier. Ik wil dus een volledige set van HK halen in ons nieuwe huis, inclusief de torens. Dit ga ik enkel gebruiken icm TV, dus niet voor de muziek. Hiervoor dacht ik eerst los nog Sonos te gebruiken, maar ik heb gezien dat er twee HDMI-in aansluitingen aan de bar zitten. Als ik 1 daarvan gebruik voor de TV, kan ik de andere HDMI aansluiting dan gebruiken om via een versterker mijn Sonos amplifier (passief) aan te koppelen? Op deze manier kan ik alles van Sonos blijven gebruiken, en hoef ik de Amp ook niet van de hand te doen. Iemand die dit misschien kan testen?

Ik twijfel nog wel over de gehele aanschaf, ik wil namelijk een heel mooi design met goed geluid wat gebruiksvriendelijk is, en de eerste twee voldoen wel. Zijn de kinderziektes er al een beetje uit of zal ik nog wachten met de aanschaf?

Toch maar eens naar de randstad gaan voor een volledige huiskameropstelling uit te proberen, zonder dat er spul disconnect oid. Kortom: advies? Reviews spreken elkaar soms tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1222226

Hallo, ik heb zins kort de Harman citation bar nu zit hier al een chroomcast ingebouwd. Maar heb er ook 1 in mijn tv. Dit geeft denk ik wel conflicten. En welke sub zou iemand me aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Anoniem: 1222226 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:48:
Hallo, ik heb zins kort de Harman citation bar nu zit hier al een chroomcast ingebouwd. Maar heb er ook 1 in mijn tv. Dit geeft denk ik wel conflicten. En welke sub zou iemand me aanraden.
Je hebt niet veel keuze met de Citation Bar. Alleen de Citation Sub werkt hiermee samen. Technisch zou ook een andere WiSA compatible sub moeten werken.
En wat betreft Chromecast, als je ze beiden een andere naam geeft heb je sowieso geen conflicten, zelfde naam hoort ook te werken. De Chromecast in de Citation series is audio only.

[ Voor 16% gewijzigd door BiG-GuY op 15-06-2019 09:20 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ben recent overgestapt op de Citation Bar + Sub. En nu uitgebreid met Citation Tower en Surround. Helaas had ik een DOA Bar, waardoor deze nu retour winkel is. Heb voor nu de Tower en Sub gekoppeld aan elkaar en de Tower via BT verbonden met mijn LG OLED 65C9, werkt nog best ok, soms wat delay issues, maar grotendeels gewoon in sync.
Geluid van de Towers + Sub is echt heel goed. Of het de prijs waard is, dat kan je alleen zelf bepalen.

Heb mooie deals kunnen maken voor alle Citation items via soundstore.nl . De hele serie zitten wel kortingen op nog voor een paar dagen. Dus als je nog op zoek bent, kijk daar even :) .

Had al 2x Citation One en 1x Citation 300, ook dik tevreden mee.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Escape2Dawn schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:40:
[...]

en hoe is /bevalt de bar enz ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Escape2Dawn
Pimmetje651 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:27:
[...]

en hoe is /bevalt de bar enz ?
Nu een tijdje in gebruik. De HK C soundbar kan, in tegenstelling tot die van Sonos, niet zonder subwoofer. Dat kan wel, maar dan heb je alleen hoge tonen wat klinkt als een krant. Met de subwoofer erbij klinkt het goed, maar soms uit balans. Je kunt dit niet inregelen behalve dat je de bass minder kunt zetten. Je kunt in de Google Home app niet meer inregelen. Ik heb HK hierover gemaild en mijn ongenoegen geuit. Zij zijn bezig met een grote update en binnenkort komt deze uit. Dan kun je meer tweaken.

Wat ik een groot probleem vind (alles relatief natuurlijk, want het is geen wereldprobleem) is dat de spraak bij films zacht is en je het volume dan harder moet zetten. Als er dan vervolgens iets gebeurd (explosie, muziek in de film) dan gaat hij weer te hard. Ook hiermee zijn zij bezig hebben ze mij aangegeven.

Ik vind het nog een beetje beta aanvoelen af en toe. Zeker voor dit geld.

Over de overige functionaliteiten ben ik zeer tevreden. Het ziet er erg mooi uit en iedereen zegt dat ook. Verder werk de assistent erg fijn en bij het tv aanzetten heb je direct mooi geluid.

Ik denk als er een paar udates zijn geweest dat ik dan dik tevreden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Wat dan dus wel jammer blijft is de prijs, want wil je een beetje een geluid wil heb en moet je toch +/-€2000 neerleggen en dat is dan nog zonder rear's (en echte / losse front's)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digitalnova
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 11:38
Escape2Dawn schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:14:
[...]

Wat ik een groot probleem vind (alles relatief natuurlijk, want het is geen wereldprobleem) is dat de spraak bij films zacht is en je het volume dan harder moet zetten. Als er dan vervolgens iets gebeurd (explosie, muziek in de film) dan gaat hij weer te hard. Ook hiermee zijn zij bezig hebben ze mij aangegeven.
Ik had dit ook totdat ik de citation surround aansloot en een factory reset uitvoerde, sindsdien is het level tussen stem en muziek in films een stuk beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ben tot zover erg tevreden over de complete set als het op geluidskwaliteit aankomt. Had hiervoor een Yamaha receiver met losse (passieve) KEF Speakers, je voelt en hoort de kracht van de actieve speakers wel. En met de mooie deals die ik heb gehad heb ik zo de bar 'gratis' aan kortingen op de hele set :) . (kost nog steeds genoeg).

Wel af-en-toe wat hick-ups met HDMI ARC/CEC tussen mijn HK Bar en LG OLED 65C9, nu lees ik alleen wel veel verhalen over problemen met ARC/CEC met de LG TV's, dus het kan zijn dat dit niet aan HK ligt. Wel werkte het voor mij normaal/zonder problemen met Yamaha receiver en daarna tijdelijk met Samsung soundbar.

Via Optisch werkt het overigens wel altijd en aangezien de Bar toch geen HD Audio formaten kan maakt het niet uit of je Optisch of HDMI ARC gebruikt.
Direct aan de soundbar aangesloten apparaten ondersteunen wel gewoon LPCM 5.1 dus kan via de OSMC Vero 4K+ met PLEX for Kodi add-on wel genieten van die audio tracks via LPCM 5.1. Zolang ik geen speakers in mijn plafond kan inbouwen, zal Atmos voor mij niet werken,

Verder heb ik nog een issue dat een van de Surrounds niet goed lijkt te connecten, het LEDje blijft knipperen en verliest dan na 10min ofzo connectie met de bar. Connect ook weer vanzelf. Dit gebeurd ook direct naast de Bar, dus kan niet de afstand zijn (rears zijn niets een 3m van de bar af). Er zijn weinig mensen die ook de Towers hebben dus weet niet of het nog een software issue is. Heb dit ook bij HK gemeld dus even afwachten.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
digitalnova schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:06:
[...]

Ik had dit ook totdat ik de citation surround aansloot en een factory reset uitvoerde, sindsdien is het level tussen stem en muziek in films een stuk beter geworden.
Hi All, ik heb de surround set up van de citation dus bar woofer en twee surround speakers. Nu ervaarde ik bovenstaande ook sinds 5 juni en is naar mijn gevoel er een update geweest. Het geluid is in zijn geheel dan gedempt en moet ik het volume heel hoog zetten, als ik de bar opnieuw opstart is het probleem zeg maar verholpen maar komt het toch nog soms terug. In eerste instantie dacht ik dat het aan de soundbar lag en dat dachten ze bij HK ook waarna ik een nieuwe bar (wat achteraf een refurbished bar ) opgestuurd na een hoop ellende heb ik gister eindelijk een nieuwe bar gehad en heb ik het probleem nog niet gehoord. Ik heb een reset uitgevoerd op de surround en woofer voordat ik gister alles koppelde.

Verder ben ik zeer tevreden en heb ook begrepen dat de eq setting update in de testfase zit. Daarnaast valt me op dat als ik tv kijk op bijv volume 8% dat er een lichte ruis zit in de soundbar icm ook dit is na mijn gevoel sinds de update van begin juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Harman kardon heeft het probleem wat ik ervaar kunnen reproduceren en ze geven aan dat er binnen een paar weken een software update komt waarmee dit opgelost zou moeten zijn.
wbtje schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:35:
[...]

Hi All, ik heb de surround set up van de citation dus bar woofer en twee surround speakers. Nu ervaarde ik bovenstaande ook sinds 5 juni en is naar mijn gevoel er een update geweest. Het geluid is in zijn geheel dan gedempt en moet ik het volume heel hoog zetten, als ik de bar opnieuw opstart is het probleem zeg maar verholpen maar komt het toch nog soms terug. In eerste instantie dacht ik dat het aan de soundbar lag en dat dachten ze bij HK ook waarna ik een nieuwe bar (wat achteraf een refurbished bar ) opgestuurd na een hoop ellende heb ik gister eindelijk een nieuwe bar gehad en heb ik het probleem nog niet gehoord. Ik heb een reset uitgevoerd op de surround en woofer voordat ik gister alles koppelde.

Verder ben ik zeer tevreden en heb ook begrepen dat de eq setting update in de testfase zit. Daarnaast valt me op dat als ik tv kijk op bijv volume 8% dat er een lichte ruis zit in de soundbar icm ook dit is na mijn gevoel sinds de update van begin juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
Sinds gisteren ben ik eigenaar van een LG 65C9. Prima tv maar qua geluid op zoek naar iets beters.
Echter staat de tv op z'n voet en dat geeft quasi geen mogelijkheden voor een soundbar wegens zo goed als geen plaats tussen tvmeubel en onderkant tv. Dus ging ik op zoek naar een 2.0 oplossing in de vorm van speakers naast het scherm (later kan ik er nog 2.1 van maken door een sub toe te voegen).

Nu kwam ik uit bij de Harman Kardon Citation Surround en dacht ik deze als speakers (L en R) te gebruiken bij de tv. M'n toestel is WiSa compatible dus dat zou alvast moeten lukken.
Maar kunnen deze speakers zo ingezet worden, dus zonder de Citation soundbar erbij? Ik kan hier nergens uitsluitsel over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Laatst online: 09-05 08:27
Ik denk dat je dat echt uit moet gaan proberen. Ik weet dat de Towers wel verbinding kunnen maken via een Wisa hub, dus (in principe) moet dat goed gaan. De vraag is dan alleen of de Surrounds voldoende geluid/laag weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Gameplayer schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 08:36:
Sinds gisteren ben ik eigenaar van een LG 65C9. Prima tv maar qua geluid op zoek naar iets beters.
Echter staat de tv op z'n voet en dat geeft quasi geen mogelijkheden voor een soundbar wegens zo goed als geen plaats tussen tvmeubel en onderkant tv. Dus ging ik op zoek naar een 2.0 oplossing in de vorm van speakers naast het scherm (later kan ik er nog 2.1 van maken door een sub toe te voegen).

Nu kwam ik uit bij de Harman Kardon Citation Surround en dacht ik deze als speakers (L en R) te gebruiken bij de tv. M'n toestel is WiSa compatible dus dat zou alvast moeten lukken.
Maar kunnen deze speakers zo ingezet worden, dus zonder de Citation soundbar erbij? Ik kan hier nergens uitsluitsel over vinden.
nee de surround speakers zullen alleen werken met de citation bar omdat de citation bar zeg maar de receiver is en de surround speakers daaraan gekoppeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalting
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb sinds 27-07 een update mogen ontvangen. Het valt mij op dat de center nu goed blijft. Het switchen van virtual surround blijft de bar een raar geluid geven.

Iemand ook bij het casten of streamen van muziek last van lag of haperingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

wbtje schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:57:
[...]

nee de surround speakers zullen alleen werken met de citation bar omdat de citation bar zeg maar de receiver is en de surround speakers daaraan gekoppeld worden.
Technisch zijn de Citation Bar, Surround, Sub en Towers volledig WiSA compliant. Dus zolang je een WiSA compatible zender hebt zouden ze ermee moeten kunnen pairen. Ze praten immers onderling ook over WiSA en het hele punt van WiSA is dat het uitwisselbaar hoort te zijn.

De LG C9 ondersteund wel WiSA, je hebt alleen nog wel een USB zender nodig voor het WiSA deel, dat zit helaas niet in de tv geïntegreerd. Heb nog geen winkels gevonden waar je die USB zender kan kopen... Wilde namelijk eerst volledig op WiSA gaan, tot de Klipsch speakers maar niet kwamen toch de knoop doorgehakt en voor de volledig Citation Bar+Sub+Surround+Tower gegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 13-08-2019 20:52 ]

Gallery V&A

• wbtje
BiG-GuY schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:51:
[...]

Technisch zijn de Citation Bar, Surround, Sub en Towers volledig WiSA compliant. Dus zolang je een WiSA compatible zender hebt zouden ze ermee moeten kunnen pairen. Ze praten immers onderling ook over WiSA en het hele punt van WiSA is dat het uitwisselbaar hoort te zijn.

De LG C9 ondersteund wel WiSA, je hebt alleen nog wel een USB zender nodig voor het WiSA deel, dat zit helaas niet in de tv geïntegreerd. Heb nog geen winkels gevonden waar je die USB zender kan kopen... Wilde namelijk eerst volledig op WiSA gaan, tot de Klipsch speakers maar niet kwamen toch de knoop doorgehakt en voor de volledig Citation Bar+Sub+Surround+Tower gegaan.
wouw de towers erbij! hahahah ik heb de bar woofer en suround vind het wel super maar mis de eq setting nog maar die volgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrvk82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
Kan je ook 4x Citation 100, de Bar en Sub nemen? Of las ik hier boven ergens goed dat de Citation 100 niet met de Sub kan communiceren? Lijkt mij wel. Dan heb je een 5.1.

Kan ook niet echt ergens terugvinden wat nou de grootste verschillen qua geluid zijn met die Citation Surround Vs de 100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeru117
Wel als multiroom oplossing maar je kunt alleen de Surrounds als surround speakers gebruiken icm de Bar en Sub. De Citation 100 is een op zichzelf staande luidspreker, terwijl je alleen iets aan de Surrounds hebt als je deze koppelt met de Bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrvk82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
Goed om te weten, dank. Lijkt wel een beetje mager als je alleen de bar hebt voor. Kan je ook 4x die surround speakers doen? Of moet je dan naar die towers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
De maximale surround set kun je maken met de bar, sub, surrounds en de towers. Dat kan niet met 4x de surrounds.

Wil je een compactere oplossing dan kun je ook naar de nieuwe surround set van Harman Kardon kijken: https://www.harmankardon....k7MxoCwEMQAvD_BwE&start=1 De luidsprekers zien er hetzelfde uit als de Citation Surrounds, maar dan zonder het stof. En deze set heeft geen Google Assistent geintegreerd, maar wel Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LM1981
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
https://www.harmankardon.nl/citation.html

Op de website stellen ze, in het product vergelijk overzicht, dat airplay 2 beschikbaar is op de citation 300, 500, bar en towers. Iemand al een software update gehad?

[ Voor 4% gewijzigd door LM1981 op 04-09-2019 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalting
LM1981 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:49:
https://www.harmankardon.nl/citation.html

Op de website stellen ze, in het product vergelijk overzicht, dat airplay 2 beschikbaar is op de citation 300, 500, bar en towers. Iemand al een software update gehad?
Hier nog geen update gehad. Laatste update voor de bar was op 27-7-2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalting
Meerdere mensen die last hebben van schurend geluid zodra de volume op heel zacht staat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuuFF
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:39
Ik hoor het geluid al vanaf het begin dat ik de soundbar heb (januari). Het is een soort hele lichte ruis die bij een hoger volume volgens mij nog wel aanwezig is maar overstemd wordt door het hogere volume.
Ik kan het voornamelijk goed horen bij alleen spraak, bijvoorbeeld het journaal, bij een erg laag volume (8% en lager ongeveer).

Verder vind ik het maximale volume dat de surrounds kunnen ook aan de lage kant. Wanner ik de volumes wijzig door middel van de instellingen op de soundbar vind ik het verschil in minimaal en maximaal ook maar aan de magere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalting
TuuFF schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:23:
Ik hoor het geluid al vanaf het begin dat ik de soundbar heb (januari). Het is een soort hele lichte ruis die bij een hoger volume volgens mij nog wel aanwezig is maar overstemd wordt door het hogere volume.
Ik kan het voornamelijk goed horen bij alleen spraak, bijvoorbeeld het journaal, bij een erg laag volume (8% en lager ongeveer).

Verder vind ik het maximale volume dat de surrounds kunnen ook aan de lage kant. Wanner ik de volumes wijzig door middel van de instellingen op de soundbar vind ik het verschil in minimaal en maximaal ook maar aan de magere kant.
Ik ben van mening dat het geluid van de subwoofer komt. Ik wil het eens gaan proberen zonder sub zodat hopelijk dat geluid weg is.
De volumes van de surround speakers heb ik nog niet ervaren wat jij benoemd. Dat is hier wel goed te noemen.

Hopelijk komen ze weer gauw met een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuuFF
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:39
Ik ben (nog) niet in het bezit van een subwoofer, de "ruis" komt bij mij uit de soundbar.
bertalting schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:08:
[...]

Ik ben van mening dat het geluid van de subwoofer komt. Ik wil het eens gaan proberen zonder sub zodat hopelijk dat geluid weg is.
De volumes van de surround speakers heb ik nog niet ervaren wat jij benoemd. Dat is hier wel goed te noemen.

Hopelijk komen ze weer gauw met een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalting
TuuFF schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:53:
Ik ben (nog) niet in het bezit van een subwoofer, de "ruis" komt bij mij uit de soundbar.
[...]
Ah helder. Ik kan het alsnog gaan testen of het ook uit de sub vandaan komt.
Ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
Even voor de duidelijkheid he, ik heb nu een Sony soundbar (HT-ST5000, met chromecast built-in). Als ik een aantal Citation ones haal, kan ik de Sony soundbar toch in het multiroom netwerk opnemen via Google Home?
Want Coolblue geeft als minpunt aan dat Citation alleen met elkaar samen werkt, maar dat staat haaks op de beloftes van google home....

• bertalting
Bart0ving schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:27:
Even voor de duidelijkheid he, ik heb nu een Sony soundbar (HT-ST5000, met chromecast built-in). Als ik een aantal Citation ones haal, kan ik de Sony soundbar toch in het multiroom netwerk opnemen via Google Home?
Want Coolblue geeft als minpunt aan dat Citation alleen met elkaar samen werkt, maar dat staat haaks op de beloftes van google home....
Ik kan er naast zitten maar volgens mij werken de citation speakers alleen samen met alleen de citation series. Logischerwijs zou je denken dat het via Google home gaan moeten werken.
Ik durf het niet te zeggen. Wellicht via HK even een mailtje sturen

• bertalting
Sindskort heb ik de bar aan de muur gemonteerd. Kan iemand mij vertellen wat de instelling “wandgemonteerd” inhoudt in het menu? Ik kan het nergens vinden namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertalting
TuuFF schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:23:

Hierbij het antwoord van HK:

Bedankt voor de email.

Wat het schurende geluid betreft - treedt dit geluid ook op als de Soundbar op "streaming mode" staat (als u bijvoorbeeld Spotify of iets dergelijks) afspeelt, en het geluid pauzeert? En maakt het uit of uw Soundbar daarbij op Surround Mode staat (met andere woorden, hoort u het geluid wel/niet als u op de Surround toets op de afstandbediening drukt)?

Wat betreft de instelling voor wandgemonteerd - dit is een instelling die de lage tonen van de Soundbar aanpast. Bij wandmontage hangt de Soundbar zeer dicht bij de muur, wat een "knallend" effect kan hebben bij lage tonen. De "wandgemonteerd" instelling voorkomt dit fenomeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LM1981
Bericht gehad van HK omtrent AirPlay.

👍🏻👍🏻👍🏻

Thank you for your patience concerning your case.

The following week Airplay 2 support for the Citation speakers will be implemented. Since this update was coming very soon, the websites have been adjusted to already include this information.

I hope this information is suffice and I wish you a great day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
bertalting schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:17:
[...]

Hierbij het antwoord van HK:

Bedankt voor de email.

Wat het schurende geluid betreft - treedt dit geluid ook op als de Soundbar op "streaming mode" staat (als u bijvoorbeeld Spotify of iets dergelijks) afspeelt, en het geluid pauzeert? En maakt het uit of uw Soundbar daarbij op Surround Mode staat (met andere woorden, hoort u het geluid wel/niet als u op de Surround toets op de afstandbediening drukt)?

Wat betreft de instelling voor wandgemonteerd - dit is een instelling die de lage tonen van de Soundbar aanpast. Bij wandmontage hangt de Soundbar zeer dicht bij de muur, wat een "knallend" effect kan hebben bij lage tonen. De "wandgemonteerd" instelling voorkomt dit fenomeen.
Ik heb ook de bar surrounds en woofer het schurende geluid was voor de update van 27-7-2019 echt erger maar ik ervaar dit probleem ook bij laag volume. ( ik heb overigens 3 bars gehad en alle 3 hadden ze dit probleem).

Verder ervaar ik sinds kort het probleem dat de bar vanuit het niets aan gaat en op ARC blijft staan waardoor die niet meer uit gaat. Ook ervaar ik soms dat als ik de bar vanuit standby opstart met muziek op spotify dat de subwoofer bas wegvalt de eerste minuut en dan stabiel is op het moment dat dit gebeurt zie ik de surround speakers overigens ook knipperen (conection lost) de speakers staan 5 meter van de bar en zou volgens HK geen connection Lost mogen vertonen.

Het aangaan van de bar op ARC in surround modus zoals hierboven genoemd gaat gepaard met uit het niets connecten van de de surround speakers. Dus soundbar staat uit surround speakers gaan knipperen, soundbar springt op arc na minuut knipperen van surround speakers en eenmaal geconnect dan blijft de bar aanstaan.

beetje vervelende situatie HK heeft de case nou in behandeling iig.

Ik vind de support wel goed maar ervaar toch nog een hoop kinder ziektes in dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalting
Reactie van HK Support wat betreft het schurend geluid:

Uw configuratie is mij geheel duidelijk.
Ik heb uw situatie uitvoerig besproken hier intern, en naar nu blijkt is dit een bekend fenomeen.
Dit is een probleem wat kan worden opgelost middels een firmware update (het betreft gelukkig geen hardwarematig probleem), en ik heb de bevestiging gekregen dat dit in een update zal worden opgelost.
Tot die tijd is echter de enige werkende oplossing uw hardware zoals TV decoders en console tijdelijk op de TV aan te sluiten, tot het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LM1981
Update gehad voor citation 500. AirPlay en instelbaar bassniveau is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
bertalting schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:28:
[...]

Ik kan er naast zitten maar volgens mij werken de citation speakers alleen samen met alleen de citation series. Logischerwijs zou je denken dat het via Google home gaan moeten werken.
Ik durf het niet te zeggen. Wellicht via HK even een mailtje sturen
Hmm.. wel bijzonder eigenlijk dat er niemand lijkt te zijn die hier ervaring mee heeft. Ik zal eens een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
LM1981 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:27:
Update gehad voor citation 500. AirPlay en instelbaar bassniveau is toegevoegd.
Is er een manier om te zoeken naar een update? Mijn citation 300 versie is nog van 2 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalting
Bart0ving schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:07:
[...]

Hmm.. wel bijzonder eigenlijk dat er niemand lijkt te zijn die hier ervaring mee heeft. Ik zal eens een mailtje sturen.
Het blijkt een kleine groep citationgebruikers te zijn Bart :-)
Ik heb het wel geprobeerd met mijn zoon zijn Bluetooth speaker, zelfs die speaker wil hij niet koppelen. Oke het is dan geen WiFi speaker.

Btw: hier geen update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart0ving
Ik heb even gemaild. Houd je op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LM1981
Exocet schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:14:
[...]

Is er een manier om te zoeken naar een update? Mijn citation 300 versie is nog van 2 augustus.
Ik ken geen manier om te zoeken. Wordt automatisch ge-update. Wellicht volgt de 300 later deze week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
LM1981 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:39:
[...]

Ik ken geen manier om te zoeken. Wordt automatisch ge-update. Wellicht volgt de 300 later deze week?
Zag iets knipperen zojuist een voila de update 😁

Is er ergens een pagina waar deze firmware updates worden aangekondigd?

[ Voor 11% gewijzigd door Exocet op 17-09-2019 22:54 ]

• bertalting
Exocet schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:53:
[...]

Zag iets knipperen zojuist een voila de update 😁

Is er ergens een pagina waar deze firmware updates worden aangekondigd?
Harman heeft dat eigenlijk nooit gedaan. Heb je zelf al iets kunnen merken qua verbetering?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LM1981
bertalting schreef op woensdag 18 september 2019 @ 00:38:
[...]

Harman heeft dat eigenlijk nooit gedaan. Heb je zelf al iets kunnen merken qua verbetering?
Ik heb het idee dat ze het default bas niveau iets hebben terug geschroefd. Bas niveau instelling is toegevoegd alsmede AirPlay. Verder niks nieuws ontdekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart0ving
bertalting schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:29:
[...]

Het blijkt een kleine groep citationgebruikers te zijn Bart :-)
Ik heb het wel geprobeerd met mijn zoon zijn Bluetooth speaker, zelfs die speaker wil hij niet koppelen. Oke het is dan geen WiFi speaker.

Btw: hier geen update
Deze reactie kreeg ik:

Beste meneer,

Goed dat u informeert naar de mogelijkheden.

Het zou mogelijk moeten zijn om via de Google Home app uit te breiden met de CITATION 100.

Wellicht alleen voor muziek, gezien de speaker alleen hiervoor bedoeld is.

Het werkt niet met films omdat de lip sync niet synchroniseert.

Mocht u contact op willen nemen met ons omtrent dit dossier, beantwoord deze email dan direct of noem als u ons liever opbelt het volgende referentienummer: 04295711

Met vriendelijke groet,

Zou dus gewoon moeten kunnen, mooi!

• bertalting
Bart0ving schreef op donderdag 19 september 2019 @ 18:26:
[...]

Deze reactie kreeg ik:

Beste meneer,

Goed dat u informeert naar de mogelijkheden.

Het zou mogelijk moeten zijn om via de Google Home app uit te breiden met de CITATION 100.

Wellicht alleen voor muziek, gezien de speaker alleen hiervoor bedoeld is.

Het werkt niet met films omdat de lip sync niet synchroniseert.

Mocht u contact op willen nemen met ons omtrent dit dossier, beantwoord deze email dan direct of noem als u ons liever opbelt het volgende referentienummer: 04295711

Met vriendelijke groet,

Zou dus gewoon moeten kunnen, mooi!
toon volledige bericht
Dat is goed nieuws Bart

• Appie721
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-07-2024
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Citation One, super aankoop met geluid boven verwachting!

Alleen heb ook ik het probleem bij het aanspreken van de assistent dat de speaker wel activeert maar soms op het commando daarna niet gereageerd. Daarna werkt de assistent pas weer als ik de microfoon via de touch button een keer uit/aan zet. Ik heb HK hierover gemaild maar nog geen antwoord.

Bij de firmware versie zie ik landcode GB. Weet iemand of ik een import speaker oid heb of klopt dit? Onderstaand zie ik in Google home:

Firmwareversie van systeem: 1474
Firmwareversie van Cast: 1.34.138277
Taal: Nederlands
Landcode: GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertalting
Appie721 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:28:
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Citation One, super aankoop met geluid boven verwachting!

Alleen heb ook ik het probleem bij het aanspreken van de assistent dat de speaker wel activeert maar soms op het commando daarna niet gereageerd. Daarna werkt de assistent pas weer als ik de microfoon via de touch button een keer uit/aan zet. Ik heb HK hierover gemaild maar nog geen antwoord.

Bij de firmware versie zie ik landcode GB. Weet iemand of ik een import speaker oid heb of klopt dit? Onderstaand zie ik in Google home:

Appie, dit fenomeen heb ik ook weleens met mijn bar. Bij mij had het te maken met slechte WiFi of verkeerde WiFi instellingen. Ik moest de bar soms 3 keer vragen om Q-Music op te zetten.
Landcode hier : nl en castfirmware: 1.36.146299

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LM1981

Hier een citation 500 met landcode NL. Systeem versie: 91286
Castversie: 1.36.146299
Geen problemen met de assistent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appie721
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik heb inmiddels antwoord van HK wat betreft het soms niet reageren van de assistent:

'Dit is inderdaad een fenomeen wat, indien het is wat ik denk dat het is, bekend is.
Heeft u in Google home de "start- en stopgeluiden" aangezet onder "toegankelijkheid"?
Dit veroorzaakt het probleem. de "ping" geluidjes als de Assistent reageert/een actie uitvoert.
Dit gebeurt helaas bij een heleboel WiFi speakers, en wordt inderdaad onderzocht/opgelost door middel van een update. '

Ik heb het bevestigingsgeluid uitgezet, nu afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 08-05 17:55

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb ook deze software versies op mijn 2x One. Ik wacht ook met smart op de update voor de One, maar die staat geplant voor het laatste kwartaal van dit jaar. De release van de update is al een aantal maal uitgesteld. Ze beloven al sinds maart een nieuwe update voor de one. Ik geloof er niet meer zo in die toezeggingen.

/dev/null

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertalting
I_stealth_I schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:41:
[...]

Ik heb ook deze software versies op mijn 2x One. Ik wacht ook met smart op de update voor de One, maar die staat geplant voor het laatste kwartaal van dit jaar. De release van de update is al een aantal maal uitgesteld. Ze beloven al sinds maart een nieuwe update voor de one. Ik geloof er niet meer zo in die toezeggingen.
Wat mij opvalt is dat Harman Kardon alle recensies heeft verwijderd op de website.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste