Harman Kardon Citation ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:11
Zou er ooit nog een update komen voor de Citation 100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-05 10:25
Iemand een idee of de achter surround speakers niet meer gemaakt worden?
Kan ze precies niet meer online te koop vinden.

Heb lang getwijfeld of ik ze wilde toevoegen, maar dat is nu precies te laat :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skytrnc
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13:06
Volgens de klantenservice van HK:

''Helaas zijn de Citation Surround speakers uit het assortiment en komen ze niet meer terug. Wanneer er een plaatsvervanger voor komt, weet ik helaas niet. Deze informatie is nog niet bekend''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
Skytrnc schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:36:
Volgens de klantenservice van HK:

''Helaas zijn de Citation Surround speakers uit het assortiment en komen ze niet meer terug. Wanneer er een plaatsvervanger voor komt, weet ik helaas niet. Deze informatie is nog niet bekend''
Dat is jammer, te lang gewacht. Hopelijk komt er een opvolger dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimforfriends
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-03 16:17
Crowns schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:50:
[...]

Dat is jammer, te lang gewacht. Hopelijk komt er een opvolger dan.
Zal vast wel eens op marktplaats langskomen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werffje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik hoorde vorig jaar in de mediamarkt dat er een nieuwe versie zou uitkomen voor de surround met daarin ook speakers naar boven gericht… maar tot op heden helemaal nergens info kunnen vinden of dit waar is….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Iemand ervaring met een Sub S die plots niet meer juist werkt?

Wij hebben setup Multibeam 1100 + Sub S. Gekoppeld TV > Arc > Multibeam en Multibeam draadloos met Sub.

Werkte vanaf het begin prima maar op gegeven moment viel het op dat de diepe bass weg was. We krijgen nu alleen de baas van de multibeam zelf.

Multibeam doet het nog prima, de Sub S koppelt wel gewoon, wit brandend lampje en de test bass toon doet het ook vanaf multibeam naar sub. Maar bij het afspelen van muziek of film helemaal geen enkel geluid van de bas. Al geprobeerd om opnieuw te koppelen, andere kabel, etc. en geen effect helaas. Bekend defect of is er een trucje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 13:09
Dankzij iemand op Reddit lijkt het er op dat de issue van wegvallende surrounds over is. Ik had de laatste tijd weer echt problemen ermee. Om de tien seconden, soms langer, soms korter vielen de surrounds één a twee seconden weg.

Nadat ik de soundbar in store mode heb gezet (network, en dan met vinger tien seconden op SSID drukken) heb ik geen issues meer. Het kan toeval zijn, dus ik juich nog niet te vroeg, maar so far so good. Alleen heb ik nu wel het idee dat de bass minder krachtig/punchy is dan voorheen, of zit dit tussen mijn oren? No pun intended. Ik heb geen manier gevonden om store mode weer uit te zetten, dus om het te vergelijken zou ik de boel moeten resetten weer. Liever niet.
Fox schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:11:
Iemand ervaring met een Sub S die plots niet meer juist werkt?

Wij hebben setup Multibeam 1100 + Sub S. Gekoppeld TV > Arc > Multibeam en Multibeam draadloos met Sub.

Werkte vanaf het begin prima maar op gegeven moment viel het op dat de diepe bass weg was. We krijgen nu alleen de baas van de multibeam zelf.

Multibeam doet het nog prima, de Sub S koppelt wel gewoon, wit brandend lampje en de test bass toon doet het ook vanaf multibeam naar sub. Maar bij het afspelen van muziek of film helemaal geen enkel geluid van de bas. Al geprobeerd om opnieuw te koppelen, andere kabel, etc. en geen effect helaas. Bekend defect of is er een trucje?
Dit lijkt me heel erg irritant zeg, dat zulke dingen ineens gebeuren. Ik had dit met de Samsung Q990b, ineens uit het niets klonk de sub veel zwakker dan eerder die dag. Ik had aan settings niets gedaan, ook de plaatsing van de sub was hetzelfde.

Wat je kan doen is het op Reddit vragen. Ze hebben mij al een paar keer goed geholpen.

https://www.reddit.com/r/t5_36v0n/s/oDCiVHfd1N

Om een of andere reden werkt die link niet goed. Dus moet je op Reddit even naar de Soundbars subreddit gaan.

[ Voor 55% gewijzigd door devilsnight op 14-04-2024 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik zit eraan te denken een Citation Bar of MultiBeam soundbar te kopen, maar je schrikt er wel van als je alle problemen in dit topic leest. Het gaat mij alleen om de Bar, eventueel in combinatie met de Sub S, maar geen surrounds. Is het aan te raden nog te investeren in deze productlijn, of gaat er gewoon te veel, te vaak fout zoals ik hier wel een beetje de indruk van krijg?

@devilsnight Mis jij een Sub bij je Citation Bar (ik meende gelezen te hebben dat je deze er namelijk niet bij hebt)? Ik heb een redelijk kleine ruimte dus twijfel of deze nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
Stefan22 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:50:
Ik zit eraan te denken een Citation Bar of MultiBeam soundbar te kopen, maar je schrikt er wel van als je alle problemen in dit topic leest. Het gaat mij alleen om de Bar, eventueel in combinatie met de Sub S, maar geen surrounds. Is het aan te raden nog te investeren in deze productlijn, of gaat er gewoon te veel, te vaak fout zoals ik hier wel een beetje de indruk van krijg?

@devilsnight Mis jij een Sub bij je Citation Bar (ik meende gelezen te hebben dat je deze er namelijk niet bij hebt)? Ik heb een redelijk kleine ruimte dus twijfel of deze nodig is.
Ik kan je zeggen dat sinds de soundbar in store mode gezet is ik 0,0 issues heb nog. Ik keek laatst Fallout op Prime en het was echt genieten met het geluid en echt geen enkele keer een uitvaller/cut-off van de surrounds. Ik denk echt dat de fix gevonden is en dat maakt me immens blij, want ik vind dit een sublieme setup. Ik gebruik hem zelf vooral voor films, series en gamen. Ik stream geen muziek draadloos of wat dan ook.

Klopt, ik heb nog altijd geen subwoofer erbij. Toen ik vorig jaar op soundbar jacht ging besloot ik Google te raadplegen over welke soundbars goed waren zonder een sub en al heel snel kwam ik bij deze uit. Één review wist me echt te overtuigen om de soundbar in elk geval in huis te halen en uit te proberen. Eerst een paar dagen alleen de soundbar om te kijken of dat al voldoende was, maar in games en films mistte ik echt het surround geluid, ik wilde dingen achter me horen. Dus de surrounds ook erbij gehaald.

Keer op keer met films, series, games blijf ik me verbazen over de kracht van de soundbar zelf. Het is echt alsof er een sub in zit. Met de Fallout serie wanneer de grote vault deur opent, wat een kracht zat in die scène qua geluid. Of met onweer in een film, het is echt genieten. Daarnaast ben ik mijn onderbuurman niet tot last en dat is erg fijn.

Ik ben nog wel steeds benieuwd wat voor verschil de Sub S zou brengen, dus er is kans dat ik die nog wel in huis haal en misschien besluit te houden ook. Maar dat zal ik in overleg met de buurman doen, want ik wil echt niemand tot last zijn. Ik raad jou aan de bar in huis te halen en gewoon eens wat content testen. Ik had vorig jaar de Philips Fidelio B97 in huis gehaald en ook de HK. Dus ik kon de boel mooi goed vergelijken. Het heeft hooguit vijf minuten in totaal geduurd en de Philips zat weer terug in de doos. De HK out of the box klonk geweldig en bij de Philips wilde ik gelijk al het een en ander veranderen.

Qua settings is de HK dus aardig gelimiteerd en zelf vind ik dat erg fijn, het werkt gewoon meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 10:31
Wij hebben onze Multibeam 700 nu zo'n 2,5 jaar maar sinds drie weken lijkt deze op de meest random momenten te herstarten.

Op zich niks mis mee als je em niet gebruikt maar omdat wij de microfoon uit hebben staan begint Google elke keer keihard de schreeuwen dat de microfoon uit staat. Overdag is dit irritant maar het gebeurt ook 's nachts (en vijf minuten geleden), we schrikken ons elke keer kapot.

Herkent iemand dit? Ik dacht eerst dat de reboot door een update kwam maar het gebeurt nu wel echt heel vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
Stefan22 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:50:

Ik heb de bar icm de Sub S, die werkt bij mij altijd perfect.

Ook de andere speakers die ik heb draaien prima. Dus ik denk dat je net de pech moet hebben, het blijft hard- maar vooral software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
@devilsnight @Crowns Bedankt voor de reacties. Ben uiteindelijk voor de MultiBeam 700 gegaan aangezien de Citation Bar toch wat te groot werd. De soundbar bevalt tot nu toe uitstekend, nog geen rare dingen gehad.

Klopt het dat de soundbar een soort van "altijd aan" staat, dus dat een tikje op het scherm altijd ervoor zorgt dat het display aan gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Stefan22 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:56:
@devilsnight @Crowns Bedankt voor de reacties. Ben uiteindelijk voor de MultiBeam 700 gegaan aangezien de Citation Bar toch wat te groot werd. De soundbar bevalt tot nu toe uitstekend, nog geen rare dingen gehad.

Klopt het dat de soundbar een soort van "altijd aan" staat, dus dat een tikje op het scherm altijd ervoor zorgt dat het display aan gaat?
Yep! Dat heb ik ook. Ook dat ie uit zichzelf soms weer aangaat en na een paar minuten uit gaat weer of dat ik hem zelf uit moet zetten met de remote weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Ik heb alles verkocht en neem afscheid van dit topic. Succes allemaal en groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillieBrandt
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23-05-2024
Iemand advies rond bar + sub voor muziekweergave?

Ik heb een stereopaar Ctiation One MK3 voor muziekweergave. Zeer tevreden van. Nu had ik hier graag een subwoofer aan gekoppeld, waarvoor ik dus ook een bar nodig zal hebben. Zijn er suggesties naar welke opstelling het best zou klinken puur voor muziek (tv interesseert me minder, maar is mooi meegenomen).

- multibeam 700 + subwoofer S?
- multibeam 700 + subwoofer (groot formaat)?
- Citation Bar + subwoofer (groot formaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boddie23
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 24-05 20:50
WillieBrandt schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:49:
Iemand advies rond bar + sub voor muziekweergave?

Ik heb een stereopaar Ctiation One MK3 voor muziekweergave. Zeer tevreden van. Nu had ik hier graag een subwoofer aan gekoppeld, waarvoor ik dus ook een bar nodig zal hebben. Zijn er suggesties naar welke opstelling het best zou klinken puur voor muziek (tv interesseert me minder, maar is mooi meegenomen).

- multibeam 700 + subwoofer S?
- multibeam 700 + subwoofer (groot formaat)?
- Citation Bar + subwoofer (groot formaat)
Mijn persoonlijke mening is dat de multibeam 1100 samen met de sub s meer dan voldoende is. Vond de multibeam 700 echt stukken minder in alle opzichten dan de 1100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
Mijn Citation One (eerste variant) heeft moeite met stemherkenning, je moet er echt voor gaan staan en praten of erg hard roepen eer deze activeert.

Iemand nog die ervaring?

Intussen al gereset maar niets blijkt te helpen, de andere speakers verder in huis schakelen eerder aan dan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Oh wat ben ik immens blij zeg, wanneer de 1100 met rears goed werkt. Ik kijk nu de film Rampage op Prime en bij een bepaald stukje brult een monster en de kamer trilt nog net niet, maar wat een power komt uit die brul zeg, dankzij de soundbar. Wat een ding is dit toch.

En dat ZONDER sub! 🤯

En het is iets van twee weken geleden dat ik de bar in store/demo mode zette, sindsdien 0,0 audio cut-offs van de rears gehad. 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 23:17

renskoenraadt

Like No Other

Zijn er nog anderen die dit lezen die twijfels beginnen te krijgen over de continuïteit van de Citation-lijn? Enkele modellen zijn steeds moeilijker tr verkrijgen, zoals de Surrounds.

Of zou dat zijn omdat men denkt dat deze niet nodig zijn met de 1100?

[ Voor 3% gewijzigd door renskoenraadt op 03-05-2024 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 17-05-2024
Beste,

Ik heb via Marktplaats afzonderlijk een citation multibeam 1100 en een citation sub s aangeschaft.
Ik krijg ze echter niet gekoppeld. De 1100 vindt de sub s niet.

Is er iemand die mij tips kan geven?

Dankjewel alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:54
Hoe komt het dat de Multibeam 700 om de dag de Wifi verbinding verliest?

***Edit***
Heb WiFi kanaal gesplitst en de MB700 op de 2,4G verbonden, kijken of het nu goed blijft !

***Edit***
Wifi verbinding toch weer verbroken, dat was het dus niet, iemand een idee, of is deze defect ?

[ Voor 71% gewijzigd door Albert020 op 10-05-2024 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrauballe
  • Laatst online: 14-08-2024
Albert020 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:32:
Hoe komt het dat de Multibeam 700 om de dag de Wifi verbinding verliest?

***Edit***
Heb WiFi kanaal gesplitst en de MB700 op de 2,4G verbonden, kijken of het nu goed blijft !

***Edit***
Wifi verbinding toch weer verbroken, dat was het dus niet, iemand een idee, of is deze defect ?
Hallo Albert,
Ik hoop dat het goed is om u in het Engels te antwoorden, aangezien ik Deens ben. Ik heb een Google-vertaling naar NL gemaakt.
Ik heb precies hetzelfde probleem waarbij de MB700 de verbinding met wifi verbreekt.
De verbinding wordt altijd opnieuw gemaakt als ik de soundbar uit en weer aanzet.
Ik probeer het probleem op te lossen met ondersteuning.
Ik heb geprobeerd een ssid met alleen 5GHz te maken, maar dat maakte geen enkel verschil.
Mijn netwerk bestaat uit ubiquiti-toegangspunten, welke gebruik je.
De fw op mijn MB700 is 0.97.94357. Heb jij hetzelfde?
Hartelijke groeten
Anders

Hi Albert,
I hope it is OK to answer you in English since I'm danish. I made a Google translate to NL.
I have the exact same issue with the MB700 disconnecting from wifi.
It always reconnects when I powercycle the soundbar.
I'm trying to troubleshoot with support.
I tried to make a 5GHz only ssid, but that did not make any difference.
My network is ubiquiti access points, which ones are you using.
The fw on my MB700 is 0.97.94357 do you have the same?
Best regards
Anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
agrauballe schreef op zondag 12 mei 2024 @ 23:23:
[...]

Hallo Albert,
Ik hoop dat het goed is om u in het Engels te antwoorden, aangezien ik Deens ben. Ik heb een Google-vertaling naar NL gemaakt.
Ik heb precies hetzelfde probleem waarbij de MB700 de verbinding met wifi verbreekt.
De verbinding wordt altijd opnieuw gemaakt als ik de soundbar uit en weer aanzet.
Ik probeer het probleem op te lossen met ondersteuning.
Ik heb geprobeerd een ssid met alleen 5GHz te maken, maar dat maakte geen enkel verschil.
Mijn netwerk bestaat uit ubiquiti-toegangspunten, welke gebruik je.
De fw op mijn MB700 is 0.97.94357. Heb jij hetzelfde?
Hartelijke groeten
Anders

Hi Albert,
I hope it is OK to answer you in English since I'm danish. I made a Google translate to NL.
I have the exact same issue with the MB700 disconnecting from wifi.
It always reconnects when I powercycle the soundbar.
I'm trying to troubleshoot with support.
I tried to make a 5GHz only ssid, but that did not make any difference.
My network is ubiquiti access points, which ones are you using.
The fw on my MB700 is 0.97.94357 do you have the same?
Best regards
Anders
Klopt, heb het zelfde, maar dan met internet van ZIggo.

De oplossing voor dit probleem bij mij waren de settings van de Firewall.
Het enigste wat ik veranderd heb ik de modem setting is Firewall beveiliging inschakelen, de rest uit !

[ Voor 19% gewijzigd door Albert020 op 13-05-2024 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06 20:52
Hallo allen,

Ik ben al een behoorlijke tijd erg blij met mijn setup van de multibeam 700 met Sub S. Echter heb ik één vreemd iets, waarvan ik niet echt weet hoe ik het moet oplossen.
Als ik iets luister via casten, dan is een volume van ongeveer 6% aangenaam. Hoger dan dat zorgt naar mijn zin voor wel heel erg dikke disco. Een procent hoger of lager zorgt ook voor een gigantisch verschil.
Bij mijn TV, die is aangesloten via de optische kabel, zijn de normaal klinkende volumes veel hoger, denk bijvoorbeeld aan 30%. 6% is helemaal niet hoorbaar. Dit laatste bevalt mij beter. Weet iemand hoe ik de volumes van het casten meer gelijk kan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-06 11:34
Emmavdv schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 21:15:
Hallo allen,

Ik ben al een behoorlijke tijd erg blij met mijn setup van de multibeam 700 met Sub S. Echter heb ik één vreemd iets, waarvan ik niet echt weet hoe ik het moet oplossen.
Als ik iets luister via casten, dan is een volume van ongeveer 6% aangenaam. Hoger dan dat zorgt naar mijn zin voor wel heel erg dikke disco. Een procent hoger of lager zorgt ook voor een gigantisch verschil.
Bij mijn TV, die is aangesloten via de optische kabel, zijn de normaal klinkende volumes veel hoger, denk bijvoorbeeld aan 30%. 6% is helemaal niet hoorbaar. Dit laatste bevalt mij beter. Weet iemand hoe ik de volumes van het casten meer gelijk kan trekken?
Hier heb ik ook "last" van. Zou met een soundbar in deze prijscategorie wel iets aan in te stellen moeten zijn, vind ik. Maar helaas... Als er iemand iets op weet, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 10:12
Sinds een tijd heb ik bij 1 van mijn Citation surround speakers last van krakend geluid, alsof een speaker echt kapot is.
Het rare is dat het weer voor even opgelost is als ik de stroom er even kort vanaf haal.

Ik dacht eerst aan ontvangstprobleem, maar ook als hij pal naast de soundbar staat gebeurt het..

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Mijn HK Multibeam 700 gaat maandag naar de reparatie afdeling van Harman Kardon.
Heb nu echt alles geprobeerd, verbinding gesplitst 2.4G/5G, Access Point, niks helpt.
Elke dag of om de 2 dagen is de verbinding verbroken en moet deze helemaal,
opnieuw naar fabrieksinstelling worden terug gezet voor je weer verbinding kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Albert020 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:12:
Mijn HK Multibeam 700 gaat maandag naar de reparatie afdeling van Harman Kardon.
Heb nu echt alles geprobeerd, verbinding gesplitst 2.4G/5G, Access Point, niks helpt.
Elke dag of om de 2 dagen is de verbinding verbroken en moet deze helemaal,
opnieuw naar fabrieksinstelling worden terug gezet voor je weer verbinding kunt maken.
Klinkt als een bekend verhaal... Is jouwe nog binnen garantie?
Bij mij wil HK hem wel ontvangen, maar het begint bij 50 euro servicekosten (waar ze dus niets voor doen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
yannickie111 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:44:
[...]

Klinkt als een bekend verhaal... Is jouwe nog binnen garantie?
Bij mij wil HK hem wel ontvangen, maar het begint bij 50 euro servicekosten (waar ze dus niets voor doen)...
Heb hem net 1 maand, in deze maand alles geprobeerd om het euvel te verhelpen, dus binnen garantie.

[ Voor 30% gewijzigd door Albert020 op 01-06-2024 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plunkett
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
Reeds in bezit van HK multibeam 1100

Is het mogelijk om het ingestelde volume vast te zetten.

Als me tv aangaat en de soundbar spingt aan staat deze elke keer op 50.

Ik zou de soundbar graag op een zelf gewenst volume laten aan gaan.

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:29
De Citation One MK3 is in promotie bij bol.com voor 99 euro. De prijs is interessant. Maar is het wel een goede koop want het product lijkt EoL?Ik ben op zoek naar enkele draadloze speakers die ik kan koppelen voor muziek; Spotify en lokaal afspelen. Smart features interesseren mij niet echt. Maar ik wil liever niet dat ze plots niet meer bruikbaar zijn omdat de support stopt ;) Werken deze ook met de Linkplay app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 01:12
Ik heb ondertussen zo'n 5 jaar de HK Citation bar onder de tv liggen en ben er best tevreden mee.

De sub is nu in de aanbieding en deze is vandaag bij mij binnen gekomen. Ik krijg hem echter niet gekoppeld aan de soundbar. Hij staat netjes binnen een afstand van een meter. Ik heb zowel de soundbar als de sub meerdere keren gereset maar de soundbar kan de sub niet vinden.

Er is niet heel veel te vinden over dit specifieke probleem maar wat mij wel opvalt is dat de de firmware voor het laatst is geupdate op 24-1-2020. Ik heb een mail gestuurd naar HK maar wellicht dat er hier nog iemand is met de gouden tip?

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Inmiddels is mijn HK Multibeam 700 bij de reperatie afdeling geweest van Harman Kardon.
En hebben ze daar de hoofdprintplaat met voeding vervangen, sindsdien geen netwerkverlies gehad ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Albert020 op 21-06-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 12:23

Nhz

DVNTR

Heeft er iemand toevallig al wat vernomen over de nieuwe surround speakers? Ook via marktplaats zijn ze amper te vinden...

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrauballe
  • Laatst online: 14-08-2024
Albert020 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:33:
Inmiddels is mijn HK Multibeam 700 bij de reperatie afdeling geweest van Harman Kardon.
En hebben ze daar de hoofdprintplaat met voeding vervangen, sindsdien geen netwerkverlies gehad ;)
Hallo Albert 020
Werkt uw Harman Kardon citation 700 nog steeds op wifi? Ik heb hetzelfde probleem en overweeg om hem ter reparatie op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
agrauballe schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 06:56:
[...]

Hallo Albert 020
Werkt uw Harman Kardon citation 700 nog steeds op wifi? Ik heb hetzelfde probleem en overweeg om hem ter reparatie op te sturen.
Hoi, ja heb geen enkel probleem meer gehad met de wifi verbinding na deze terug is gekomen van reparatie.
Ze hebben de hoofd print en voeding vervangen bij Harman Kardon, zou hem gewoon laten fixen.
Ben blij dat ik het gedaan heb, iedere dag verbinding kwijt en alles opnieuw moeten instellen is ook niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb zojuist de sub s gekocht voor 235 euro. Ik ben zeer benieuwd! Met deze aankoop heb ik de hele set compleet.

[ Voor 25% gewijzigd door devilsnight op 18-07-2024 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Henneo schreef op zondag 2 juni 2024 @ 21:27:
Ik heb ondertussen zo'n 5 jaar de HK Citation bar onder de tv liggen en ben er best tevreden mee.

De sub is nu in de aanbieding en deze is vandaag bij mij binnen gekomen. Ik krijg hem echter niet gekoppeld aan de soundbar. Hij staat netjes binnen een afstand van een meter. Ik heb zowel de soundbar als de sub meerdere keren gereset maar de soundbar kan de sub niet vinden.

Er is niet heel veel te vinden over dit specifieke probleem maar wat mij wel opvalt is dat de de firmware voor het laatst is geupdate op 24-1-2020. Ik heb een mail gestuurd naar HK maar wellicht dat er hier nog iemand is met de gouden tip?
Ik ben vandaag begonnen met het testen van de S sub en hij werkt hier echt meteen. Ik sloot hem aan op stroom, op de bar zelf naar pairing gegaan en dat was alles.

Ik heb de soundbar echter wel in store mode staan omdat dit als tip werd gegeven om hele irritante audio cut outs te verminderen of zelfs volledig voorkomen. Heb je dit geprobeerd? Misschien dat dat het is.

Verder heb ik de soundbar niet via WiFi of wat dan ook, als dat überhaupt mogelijk is. Wel vorig jaar een tijdje via ethernet kabel. De software versie is

MB1100 : 23.09.51.81.01

SUB S: 0.2312.1

SURROUND L : 6.2152.2

Bij Surround R hetzelfde

Hopelijk krijg je het opgelost man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommmy
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19-08-2024
Het was lang zoeken, maar ben erachter waarom de harman kardon Citation audio drop outs heeft. De soundbar wordt te warm!
Zet er maar een ventilator op en het probleem is weg.
Ik heb mijn tv meubel voorzien van stille PC ventilatoren die aangaan op temperatuur om het probleem te lijft te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 15:10
Tommmy schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 01:08:
Het was lang zoeken, maar ben erachter waarom de harman kardon Citation audio drop outs heeft. De soundbar wordt te warm!
Zet er maar een ventilator op en het probleem is weg.
Ik heb mijn tv meubel voorzien van stille PC ventilatoren die aangaan op temperatuur om het probleem te lijft te gaan.
Gaat dit om de Citation Bar? Ik heb namelijk dit zelfde probleem sinds een paar weken. En de dropouts komen pas na een uur, dus dat zal het verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Een update: sinds eind januari overgestapt op Google Home Max en 0,0 problemen gehad. Ze zijn niet 1 keer uitgevallen oid. Wat een verademing na alle HK strubbelingen. Google schiet zichzelf in de voet dat ze gestopt zijn met de productie van de Max want ze klinken heel erg goed, beter dan de set 100's. Nu wachten op wat Gemini gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik.moed
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 03-10-2024
ik heb een harman karton citation bar en vraag me het volgende af.

Opeens hoorde ik hem praten, hij zei "Google Home App"

TV stond uit, afstandsbediening en telefoon niet in de buurt.

Kan iemand uitleggen waarom hij uit het niets begon te praten?

n.b. ik schrok er nogal van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 09:40
HAWK Wizard schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:14:
Heeft iemand hier toevallig dat HK wireless 5.1 systeem?
uitvoering: Harman Kardon Surround

Zo ja, weet iemand of daar de firmware ook midden 2023 eindelijk aangepast is? Dat zou net de problemen kunnen fixen die je in alle reviews leest.
De firmware van maart 2023 lijkt veel problemen al te hebben opgelost, de allernieuwste firmware hopelijk nog meer (die is van 16 juli 2024, fw 0.98.94396, GC 1.56.310669).

BTW, de set is nu bij de Media Markt in de aanbieding voor Euro 1.299 :
https://www.mediamarkt.nl...rround-zwart-1591947.html

(bij ING nog steeds goedkoper, maar goed, voor als je dat niet hebt).

[ Voor 3% gewijzigd door HAWK Wizard op 03-10-2024 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanDaph
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 24-11-2024
Hallo allen,

Ik ben van plan om een soundbar van Harman Kardon aan te schaffen en had altijd mijn ogen gericht op de Citation Multibeam 1100. Nu zie ik dat er een nieuwe variant wordt aangeboden, simpelweg de Citation Bar genoemd. Ik heb een beetje moeite om te bepalen wat "de betere keuze" op dit moment is. Ik ben zelf een leek op dit gebied dus ben benieuwd of iemand kan uitleggen wat de grootste verschillen zijn. Als ik puur uit ga van het totale uitgangsvermogen van beide varianten, zit daar redelijk wat verschil in. Maar dat lijkt me een beetje kort door de bocht. Als ik het in zou moeten schatten is de "oudere" Citation Multibeam 1100 een wat meer completer apparaat. Ik ben opzoek naar een wat completer apparaat waarop ik hoogstens een extra subwoofer op wil aansluiten.

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 12:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@XanDaph Heb je beide apparaten al in de pricewatch naast elkaar gezet? https://tweakers.net/pricewatch/compare/1263937;1807900/ Dan kan je alvast makkelijker vergelijken. Verder moet aankoopadvies in een eigen topic in het speciaal daarvoor bedoelde subforum. Beeld en geluid koopadvies

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
agrauballe schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 06:56:
[...]

Hallo Albert 020
Mijn HK Multibeam 700 is weer defect, voor 2x naar reparateur, gaat nu weg, wat een troep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Ik heb via marktplaats een multibeam 700 gekocht. Deze geeft aan dat hij op een 2022 software firmware versie zit, maar als ik via het menu wil 'updaten' dan geeft hij aan 'your software is up to date"

Ik heb al factory reset geprobeerd, tips?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 12:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Masterrikkie Nu had dat natuurlijk de laatste versie kunnen zijn, maar op de website zie ik inderdaad dat er firmware is van 2024
CITATION MULTIBEAM 700
Software Update Release Notes
------------------------------------------------------------------------
Version: 94384
Release Date: May 20, 2024
Release Media: OTA (over the air) Automatic Update
Wat zegt de handleiding over firmware? Kun je eventueel een fabrieksreset doen waarna je opnieuw probeert te updaten?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Jorgen schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:19:
@Masterrikkie Nu had dat natuurlijk de laatste versie kunnen zijn, maar op de website zie ik inderdaad dat er firmware is van 2024

[...]

Wat zegt de handleiding over firmware? Kun je eventueel een fabrieksreset doen waarna je opnieuw probeert te updaten?
Handleiding is beknopt. Heb fabrieksreset gedaan en daarna is het nog steeds 'up to date'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Laatst online: 05-06 09:12
Misschien al een gestelde vraag maar kreeg het niet goed gevonden in het topic:

Wanneer ik tv kijk door te streamen naar de chromecast in mijn tv. Tv aangesloten heb op e-arc van soundbar.

Kan ik dan de chromecast ook niet in een multiroom opstelling zetten? En bijvoorbeeld de citation 100 erbij kopen? Krijg je dan effectief 2 speakers erbij die het geluid van de earc overnemen? Ik snap dat het sowieso geen full surround wordt.

Of kan het echt alleen als je een nummer naar de soundbar streamed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphoekstra
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08-03 22:28
Ik heb onlangs een Citation Amp gekocht die ik met geen mogelijkheid in de Google Home app gekoppeld krijg. Ik heb de Google Home app op mijn iPhone,

Wat heb ik al geprobeerd?
1. Versterker resetten
2. Google Home app opnieuw op mijn iPhone geïnstalleerd zodat ik zeker weten de laatste versie heb
3. Ik vind de Citation Amp via bluetooth en kan ook muziek afspelen via bluetooth
4. Het lukt me om de Citiation Amp op mijn wifi te krijgen en kan ook muziek afspelen via Apple Airplay

Hij verschijn echter maar niet in de Google Home app. Echt om gek van te worden! Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?

Daarnaast heb ik een Citation One. Die deed het altijd prima maar sinds enkele weken, misschien maanden, verschijnt die offline in de Google Home app. Hier ook resetten zonder resultaat. Na resetten zouden de lampjes aan de voorkant moeten gaan knipperen maar dat gebeurt niet. Ik vind 'm ook niet via bluetooth.Is hier nog iets wat ik kan doen? Ik heb 'm al 2 of 3 jaar dus ik betwijfel dat er nog garantie op zit...

• sphoekstra
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08-03 22:28
sphoekstra schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:05:
.....

Daarnaast heb ik een Citation One. Die deed het altijd prima maar sinds enkele weken, misschien maanden, verschijnt die offline in de Google Home app. Hier ook resetten zonder resultaat. Na resetten zouden de lampjes aan de voorkant moeten gaan knipperen maar dat gebeurt niet. Ik vind 'm ook niet via bluetooth.Is hier nog iets wat ik kan doen? Ik heb 'm al 2 of 3 jaar dus ik betwijfel dat er nog garantie op zit...
Betreft die Citation One; ik heb contact gehad met HK customer support. Lang verhaal kort...hij kan de prullenbak in. Het leuke is...ik heb nog een Citation One en die vertoont nu exact dezelfde problemen. Dat belooft wat voor de Citation Oasis, Multibeam, Sub, Surround spekaers en Amp die ik heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimforfriends
Na ongeveer 4 jaar geeft mijn rechter surroundspeaker van de MB700 geen geluid meer. Ik heb beide surrounds ontkoppeld maar de rechter laat zich niet meer koppelen. Hij staat wel in het ljjstje in de display van de MB700 maar als ik erop klik staat er :''don't use this speaker". Komt dit iemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:09
Vraagje voor de eigenaren van een Citation Bar, heb je dat schermpje bovenop ooit nodig gehad na de installatie?

Ik heb op Black Friday een Citation Bar + Sub (de grote) gevonden voor 339 euro, veel geluid voor het geld, maar de soundbar hangt bij mij in een beugel direct onder de TV.

Hierdoor is er geen toegang tot het scherm. De sub is al gekoppeld, dus ik vermoed dat ik het scherm toch nooit ga gebruiken, maar wellicht zijn er zaken die ik over het hoofd zie? Ik wil hem niet lager hangen want het is een Ambilight TV en een kier er tussen ziet er niet mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
XanDaph schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:40:
Hallo allen,

Ik ben van plan om een soundbar van Harman Kardon aan te schaffen en had altijd mijn ogen gericht op de Citation Multibeam 1100. Nu zie ik dat er een nieuwe variant wordt aangeboden, simpelweg de Citation Bar genoemd. Ik heb een beetje moeite om te bepalen wat "de betere keuze" op dit moment is. Ik ben zelf een leek op dit gebied dus ben benieuwd of iemand kan uitleggen wat de grootste verschillen zijn. Als ik puur uit ga van het totale uitgangsvermogen van beide varianten, zit daar redelijk wat verschil in. Maar dat lijkt me een beetje kort door de bocht. Als ik het in zou moeten schatten is de "oudere" Citation Multibeam 1100 een wat meer completer apparaat. Ik ben opzoek naar een wat completer apparaat waarop ik hoogstens een extra subwoofer op wil aansluiten.

Alvast dank!
Het is net andersom, de Citation Bar is de oude versie, de Multibeam 1100 is nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 15:09
XelaRetak schreef op donderdag 5 december 2024 @ 07:07:
Vraagje voor de eigenaren van een Citation Bar, heb je dat schermpje bovenop ooit nodig gehad na de installatie?

Ik heb op Black Friday een Citation Bar + Sub (de grote) gevonden voor 339 euro, veel geluid voor het geld, maar de soundbar hangt bij mij in een beugel direct onder de TV.

Hierdoor is er geen toegang tot het scherm. De sub is al gekoppeld, dus ik vermoed dat ik het scherm toch nooit ga gebruiken, maar wellicht zijn er zaken die ik over het hoofd zie? Ik wil hem niet lager hangen want het is een Ambilight TV en een kier er tussen ziet er niet mooi uit.
Volgens mij kun je hem ook met het schermpje naar voren installeren? Ik dacht dat daar een setting voor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
Samoerai schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:37:
[...]

Volgens mij kun je hem ook met het schermpje naar voren installeren? Ik dacht dat daar een setting voor was.
Dat gaat niet met de schroefgaten, die zitten dan naar boven. De bodem heeft geen wallmount-schroefgaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgettweaker
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-03 16:10
Hi allemaal. Met een multibeam 1100 versie wil ik krijg dat het geluid op het niveau blijft als ik hem uitschakel en weer inschakelt.

Nu gaat hij telkens terug naar 50%. Kan dit ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPPOOO
  • Laatst online: 08-06 15:08
Ik heb 4 ONE speakers en 1 beam...WAT een ellende... Van het begin af aan met grote regelmaat verbindingsproblemen. Buggy als een gek. Als ze eenmaal werken moet je hopen dat de stroom er nooit af gaat. Ik kreeg er 2 vd 4 met geen mogelijkheid meer stabiel. Ze moeten zowat naar de router staan om verbinding te hebben. Was ik er maar nooit aan begonnen...top meek, duur maar wat een bagger deze lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
JIPPOOO schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:03:
Ik heb 4 ONE speakers en 1 beam...WAT een ellende... Van het begin af aan met grote regelmaat verbindingsproblemen. Buggy als een gek. Als ze eenmaal werken moet je hopen dat de stroom er nooit af gaat. Ik kreeg er 2 vd 4 met geen mogelijkheid meer stabiel. Ze moeten zowat naar de router staan om verbinding te hebben. Was ik er maar nooit aan begonnen...top meek, duur maar wat een bagger deze lijn.
Ben allang blij dat ik 1 jaar geleden alles verkocht heb.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 23:17

renskoenraadt

Like No Other

Gisteren (06-01-2025) is de opvolgende serie (Enchant) van de Citation lijn aangekondigd. Configuratie via Google Home is ingewisseld voor Harman Kardon One app.

Vooralsnog een vrij summier aanbod: Enchant 900, Enchant 1100 (beide soundbars), Enchant Sub en Enchant speaker (qua afmetingen vergelijkbaar met de Citation 200, maar zónder accu, maar mét dubbele tweeter).

Hopelijk volgt er een verdere uitbreiding van het gamma en zijn deze speakers écht te koppelen en aan te sturen via Google Home app (niet net zoals Denon en Yamaha, waar het amper nut heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 21:04

jotheman

Was like that when I got here!

Ik heb nog een vraag.
Uit het verleden heb ik nog .dts.wav bestanden (DTS muziek). Ik kan ze nu niet afspelen op mijn Citation 1100.
Ik gebruik ARCe en HDMI, de TV staat ingesteld op auto (dus passthrough als het kan, PCM als alternatief) en speel af met VLC. Gebruik ik de oude Windows mediaplayer, dan krijg ik ruis.
Als ik 'm vastzet op PCM doet 'ie nog steeds niet...

Het maakt me niet uit of het nou DTS of PCM of wat dan ook is, als ik ze maar gewoon af kan spelen.
Als iemand tips heeft, graag!

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 09:40
De vraag is of dts wel doorgeven kan worden via passthrough. Veel merken zijn helaas gestopt met Support voor dts, ook als het alleen maar via arc gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinflame82
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-04 19:08
renskoenraadt schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:15:
Gisteren (06-01-2025) is de opvolgende serie (Enchant) van de Citation lijn aangekondigd. Configuratie via Google Home is ingewisseld voor Harman Kardon One app.

Vooralsnog een vrij summier aanbod: Enchant 900, Enchant 1100 (beide soundbars), Enchant Sub en Enchant speaker (qua afmetingen vergelijkbaar met de Citation 200, maar zónder accu, maar mét dubbele tweeter).

Hopelijk volgt er een verdere uitbreiding van het gamma en zijn deze speakers écht te koppelen en aan te sturen via Google Home app (niet net zoals Denon en Yamaha, waar het amper nut heeft).
Hopelijk komen ze ook weer in het grijs, net als de Citation producten die we nu hebben. Ik zie tot nu toe alleen de Enchant serie in het zwart.
En ik wilde graag de Citation towers nog eens hebben, hoop dat ze daar ook een Enchant versie van uitbrengen.

• wimforfriends
wimforfriends schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:44:
Na ongeveer 4 jaar geeft mijn rechter surroundspeaker van de MB700 geen geluid meer. Ik heb beide surrounds ontkoppeld maar de rechter laat zich niet meer koppelen. Hij staat wel in het ljjstje in de display van de MB700 maar als ik erop klik staat er :''don't use this speaker". Komt dit iemand bekend voor?
Mijn surround doet het weer, na vervanging van het moederbord. Kosten: €299, duurder dan destijds de aanschafprijs van de speaker en het duurde 10 weken voor ik hem weer had. Maar goed, ik ging akkoord met de offerte dus niet mauwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swankie93
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-05 12:17
Dag allen,

Ik ondervind met enige regelmaat drop-outs in m’n citation systeem. Ik heb de set compleet (towers bar, surround en grote bas box) en begin er een beetje moedeloos van te worden. Alles is ge-update, ik had veel problemen met het updaten van de towers aangezien deze in surround modus volgens mij niet geüpdate werden. Afzonderlijk in stereo modus geüpdate, surround opnieuw geconfigureerd en om de haverklap valt er weer een toren uit. Fabrieksinstellingen al geprobeerd, andere netwerk, ik weet het niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swankie93
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-05 12:17
Aanuvlling op mijn bericht van zaterdag:

Een apart netwerk opgesteld met een andere router om eventuele verstoring van andere aparaten te voorkomen. Een kanaal uitgezocht waar voor de rest geen andere routers op zitten. Hierna ging het configureren van de surround set probleemloos. Korstondig muziek afgespeeld, niks bijzonders vernomen. 's avonds televisie kijken, zie ik de ledjes van de torens knipperen en weg waren ze.

Volgende dag na werk direct muziek afgespeeld, in eerste instantie 1 toren, na 10 minuten twee torens en het circus weer compleet.

Begint er dus op te lijken dat het doorgeven van de signalen vanuit de 'master' soundbar naar de rest van de luidsprekers niet goed gaat. Hoe of wat nu is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Hallo allen,

Ik heb een Multibeam 1100, twee rears en de subwoofer s. Ik ben nog niet tevreden, en daarmee bedoel ik dat ik het vaak tijdens content te "boomy" vind qua bass. Scenes waar het niet zou moeten dreunen, doet het dus wel.

Nou heb ik laminaat en geen enkel tapijt of wat dan ook, wellicht draagt dit eraan bij? Ook heb ik nog niet een isolation pad voor de subwoofer die wel naar beneden "vuurt". Ik heb ook verschillende locaties in de kamer getest, maar het is duidelijk nog niet ideaal.

Klopt het ook dat er vrijwel geen settings voor de sub zijn? Op de soundbar zelf zie ik alleen bass en verder niets eigenlijk voor de sub. De bass heb ik overigens meestal op 0 staan.

Wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boddie23
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 24-05 20:50
devilsnight schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:07:
Hallo allen,

Ik heb een Multibeam 1100, twee rears en de subwoofer s. Ik ben nog niet tevreden, en daarmee bedoel ik dat ik het vaak tijdens content te "boomy" vind qua bass. Scenes waar het niet zou moeten dreunen, doet het dus wel.

Nou heb ik laminaat en geen enkel tapijt of wat dan ook, wellicht draagt dit eraan bij? Ook heb ik nog niet een isolation pad voor de subwoofer die wel naar beneden "vuurt". Ik heb ook verschillende locaties in de kamer getest, maar het is duidelijk nog niet ideaal.

Klopt het ook dat er vrijwel geen settings voor de sub zijn? Op de soundbar zelf zie ik alleen bass en verder niets eigenlijk voor de sub. De bass heb ik overigens meestal op 0 staan.

Wat kan ik het beste doen?
Mijn ervaring met de zelfde setup is dat de bas naar -1 vaak al een stuk beter is. Verder zou je nog kunnen proberen om eens de nachtmodus aan te zetten, deze zorgt er ook voor dat het geheel minder boomy is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
Boddie23 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:13:
[...]

Mijn ervaring met de zelfde setup is dat de bas naar -1 vaak al een stuk beter is. Verder zou je nog kunnen proberen om eens de nachtmodus aan te zetten, deze zorgt er ook voor dat het geheel minder boomy is.
Goede tips. Juist nacht modus is iets wat ik niet snel zou proberen, ga ik doen!

Ik merk ook dat het per content verschilt, sommige series of films hebben slecht geluid of de bass is amper aanwezig of juist teveel. Kan ook aan de apps liggen. Het blijft vervelend hoe hoog ik het volume moet zetten op Netflix en Prime. Ga ik echter een trailer op YouTube kijken of iets via de internet browser op de tv dan is het loeihard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Volgens meerdere bronnen dit bericht gelezen,

Alle Citation-luidsprekers zijn voorzien van spraakgestuurde Google Assistant, streaming in meerdere kamers en hi-res audioweergave tot 24-bit/96 kHz dankzij ingebouwde Chromecast. Dat betekent dat je muziek kunt afspelen van streamingdiensten zoals Tidal en je thuismediabibliotheek.

Heb een Harman Kardon Citation 300 en Tidal, maar komt niet hoger dan 16-bit/44.1 kHz.

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 16-03-2025 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebx
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 00:30

ebx

Iemand al een review gevonden van de nieuwe Enchant series ? (900-100)
De connection drop-outs (Cictation 200) and lack of reliability zijn voor mij de grootste reden om niet verder te gaan met HK ...

Op de coolblue review na lijkt ik niks te vinden ... is H&K zijn momentum dan echt over ? En welk alternatief is er voor de Google Audio adapten ... :-(

[E-B-X]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 22:20
Mijn HK Citation Amp vertoont nu ook het knipperende rode LED terwijl er tikken te horen zijn door de luidsprekers. Garantie is al jaren verlopen. Weet iemand wat het onderliggende probleem is?
Op marktplaats was op een tijd iemand die defecte exemplaren opkocht.
Ventilatoren uitblazen en koelpasta vervangen kan ik zelf nog proberen, maar onderdelen vervangen lijkt mij niet rendabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Laatst online: 11:16
iemand meer problemen met de google assistent op de citation Multibeam 700? Ik krijg de vraag van een vriendin met deze speaker. Zij geeft het commando zet radio op 538, de assistent herhaalt dat commando maar doet daarna niks meer.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

edit stekker eruit en erin loste het probleem op :)

[ Voor 8% gewijzigd door fredgroes op 06-05-2025 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
ustinov schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 23:34:
Mijn HK Citation Amp vertoont nu ook het knipperende rode LED terwijl er tikken te horen zijn door de luidsprekers. Garantie is al jaren verlopen. Weet iemand wat het onderliggende probleem is?
Op marktplaats was op een tijd iemand die defecte exemplaren opkocht.
Ventilatoren uitblazen en koelpasta vervangen kan ik zelf nog proberen, maar onderdelen vervangen lijkt mij niet rendabel.
Ik had afgelopen weekend hetzelfde, 1 keer, met de Citation AMP.
Even tikken/gekraak door de speakers, toen viel ie uit, en ging de LED rood knipperen.
Opnieuw uit en aan en alles werkt (voor nu) weer...
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste