Harman Kardon Citation ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wimforfriends
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-03 16:17
Ik heb bij mij de kwaal van de uitvallende surrounds en sub weten te verhelpen.

Mijn ziggomodem zend twee netwerken uit, 2,4gHz en 5gHz. Ze hebben echter dezelfde naam en daar lijkt de soundbar niet mee om te kunnen gaan, alsof ie niet weet wat ie moet kiezen. Ik heb dat verholpen door in de loggen in het modem en het 5gHz-kanaal een andere naam te geven (ik heb er gewoon '-5g' achteraan gezet).
Vervolgens de soundbar teruggezet naar fabrieksinstellingen en bij de herinstallatie dat 5gHz netwerk aangewezen als te gebruiken netwerk.
Sindsdien zijn de surrounds en sub bij mij in ieder geval niet meer uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
wimforfriends schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:33:

Mijn ziggomodem zend twee netwerken uit, 2,4gHz en 5gHz. Ze hebben echter dezelfde naam en daar lijkt de soundbar niet mee om te kunnen gaan, alsof ie niet weet wat ie moet kiezen. Ik heb dat verholpen door in de loggen in het modem en het 5gHz-kanaal een andere naam te geven (ik heb er gewoon '-5g' achteraan gezet).
Vervolgens de soundbar teruggezet naar fabrieksinstellingen en bij de herinstallatie dat 5gHz netwerk aangewezen als te gebruiken netwerk.
Sindsdien zijn de surrounds en sub bij mij in ieder geval niet meer uitgevallen.
Ga ik vanmiddag ook even veranderen en uittesten, bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr1990
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-04 08:46
Hey!

Hebben meerdere mensen dat de Citation MB700 op HDMI blijft hangen waardoor voice commands niet werken? Op de een of andere manier na het gebruik van de TV blijft de MB700 op HDMI hangen, als ik dan bijvoorbeeld vraag om radio af te spelen werkt dit niet. Google zegt dat een bepaalde zender afgespeeld gaat worden maar dit gebeurt niet. Ik krijg dit telkens opgelost door de stekker eruit en weert erin te doen, dan schakelt de HDMI stand zich uit totdat ik weer TV ga kijken. Dit lijkt mij niet de meest ideale oplossing.

Ik hoor graag of andere dit ook hebben en eventueel een oplossing hebben.

• amst3l
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 17:43

Goed om is te proberen!

Heeft iemand nog meer niet de laatste update? Ik zit nog steeds op 08-08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimforfriends
amst3l schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:56:
[...]

Goed om is te proberen!

Heeft iemand nog meer niet de laatste update? Ik zit nog steeds op 08-08
Hier ook nog steed 08-08

Maar mn verbinding blijft nu erg stabiel na de naamwijziging van mn 5ghz netwerk. Zelfs mn google assistant is opgehouden met te roepen dat ie geen verbinding kan krijgen met het netwerk. Ook dat was eerst met de regelmaat van de klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
wimforfriends schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:29:
[...]

Hier ook nog steed 08-08

Maar mn verbinding blijft nu erg stabiel na de naamwijziging van mn 5ghz netwerk. Zelfs mn google assistant is opgehouden met te roepen dat ie geen verbinding kan krijgen met het netwerk. Ook dat was eerst met de regelmaat van de klok.
Verbind je met het wifi 5G netwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimforfriends
Albert020 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 18:10:
[...]

Verbind je met het wifi 5G netwerk?
Ja, met het 5G netwerk...nog steeds geen uitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimforfriends
Ik zag in dit forum dat een aantal onder jullie met de MB700 Tune-in pas aan de gang krijgen na het van de stroom afhalen en weer opstarten.
Bij mij ook al een paar jaar dit probleem.
Heeft iemand hier inmiddels een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos Cranendonck
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 31-10-2023
XA4DB schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:47:
Ik heb sinds een klein jaar 4 stuks Harman Kardon Citation One speakers die verdeeld staat over het huis.
Prima geluid, heel tevreden.
Ik heb eveneens 2 google Nest Mini speakers voor muziek op de 2 toiletten.

Nu merk ik een verschil bij het reageren tussen de Google speakers en de HK speakers.
En ik zou dit graag juist krijgen. De Google speakers reageren correct.

Bij de routine "goedemorgen", gaat alles bij de Google Nest speakers perfect.
  1. zegt "goedemorgen"
  2. geeft het weerbericht
  3. vertelt een (flauwe) mop
  4. geeft me het nieuws (in de Google Home app ingesteld dat dit van HLN komt en dat is ook zo)
Bij de routine "goedemorgen", loopt het bij de HK speakers wat fout.
  1. zegt "goedemorgen"
  2. geeft het weerbericht
  3. vertelt een (flauwe) mop
  4. geeft dan aan "dit kan niet op dit apparaat"
  5. geeft me het nieuws uit Nederland (ik dacht ANP Nieuws)
Ik vermoed dat die melding "dit kan niet op dit apparaat" over het HLN Nieuws gaat? En hij daarom maar het nieuws uit Nederland voorleest?
Is dit iets dat ik ergens kan instellen zodat hij ook hier het nieuws van HLN leest?
Wel jammer dat hij niet meteen de instelling van de Google Home app overneemt...

Ook jammer dat na het nieuws niet meteen muziek gespeeld kan worden (ingesteld via de routine) maar goed, dat is slecht een korte vraag. Mocht hier toch een optie voor zijn... mag altijd gedeeld worden.
Beste allemaal.
Maar bij mij verteld hij ELKE dag dezelfde flauwe mop, Hoe krijg ik dan elke dag een andere?
Groet,
Jos Cranendonck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanvhu
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-03 00:06
Sanderr1990 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:43:
Hey!

Hebben meerdere mensen dat de Citation MB700 op HDMI blijft hangen waardoor voice commands niet werken? Op de een of andere manier na het gebruik van de TV blijft de MB700 op HDMI hangen, als ik dan bijvoorbeeld vraag om radio af te spelen werkt dit niet. Google zegt dat een bepaalde zender afgespeeld gaat worden maar dit gebeurt niet. Ik krijg dit telkens opgelost door de stekker eruit en weert erin te doen, dan schakelt de HDMI stand zich uit totdat ik weer TV ga kijken. Dit lijkt mij niet de meest ideale oplossing.

Ik hoor graag of andere dit ook hebben en eventueel een oplossing hebben.
Late reactie.. ik heb hetzelfde probleem, bij mij helpen 3 dingen
1 stekker eruit 8)7
2 nadat je commando hebt gegeven bv "hey googel speel radio 538" meteen erna hetzelfde commando weer herhalen.
3 google eerst het commando geven "hey google speel muziek" of popmuziek of dergelijke. schijnbaar gaat hij welnaar youtube music. hierna kun je gewoon je eigen zender laten spelen.

Lekker omslachtig.... "but that's the way it works with Harman" :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 20:55

Ik heb ook ineens laat van uitvallende surrounds sinds ik de soundbar op een andere plek heb gezet en de surrounds ook. Ik had echt nooit last van uitvallende speakers, nu wel. De rears staan wel dichtbij de modem, maar dat maakt niet uit toch? Ik wilde eens proberen wat jij zei...

Waar doe ik dit precies? Is dat bij draadloos > beveiliging> 5 GHz wifi-configuratie en dan Wifi-naam (SSID)? Want daar staat niets van 5ghz bij mij. Puur mijn naam en de hond.

Zo ziet het er bij mij uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxsacwaPpna5aAWQoCKxUhl_ogE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0xj6DJSqfhv6MroGKCjBm2vQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb beide een andere naam gegeven. Hopelijk gaat dit de random cutouts laten verdwijnen. Er valt geen pijl om te trekken. Soms duurt het een paar minuten, soms langer, soms minder.

En als ik één van de twee zou deactiveren, kan dat ook helpen?

[ Voor 20% gewijzigd door devilsnight op 13-10-2023 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Na update van 11-10-2023 is bij mij alles weer goed ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Albert020 op 16-10-2023 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr1990
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-04 08:46
Arjanvhu schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:37:
[...]

Late reactie.. ik heb hetzelfde probleem, bij mij helpen 3 dingen
1 stekker eruit 8)7
2 nadat je commando hebt gegeven bv "hey googel speel radio 538" meteen erna hetzelfde commando weer herhalen.
3 google eerst het commando geven "hey google speel muziek" of popmuziek of dergelijke. schijnbaar gaat hij welnaar youtube music. hierna kun je gewoon je eigen zender laten spelen.

Lekker omslachtig.... "but that's the way it works with Harman" :+ :+ :+
Bij mij lijkt het sinds een week ofzo wel te werken! Echter moet ik het wel 2x het herhalen. Op het moment dat ik het 1ste commando geef om radio af te spelen schakelt de soundbaar de HDMI uit en bij het 2e command speelt de soundbar de radio ook daadwerkelijk af. Het is een vooruitgang! Eerder moest ik inderdaad ook eerst de stekker eruit halen zodat HDMI uitgeschakeld werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salento
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-02 16:41
Albert020 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:41:
Na update van 11-10-2023 is bij mij alles weer goed ;)
Onze MB700 heeft sinds gisteren de update van 15-10-2023. Veel verser kan bijna niet ;)
Ik had niet zo veel issues behalve de bekende "TuneIn kan uw station niet afspelen". Werkt nu weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Had toch weer problemen dat de Sub steeds uitviel.
Nu ook het Wifi signaal gesplit, MB700 verbind alleen via 5Ghz netwerk.
Het werkt tot nu toe goed, geen uitval van de Sub meer gehad !

[ Voor 27% gewijzigd door Albert020 op 21-10-2023 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimforfriends
Albert020 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:55:
Had toch weer problemen dat de Sub steeds uitviel.
Nu ook het Wifi signaal gesplit, MB700 verbind alleen via 5Ghz netwerk.
Het werkt tot nu toe goed, geen uitval van de Sub meer gehad !
Fijn dat dat bij jou ook de oplossing was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimforfriends
devilsnight schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:25:
[...]

Ik heb ook ineens laat van uitvallende surrounds sinds ik de soundbar op een andere plek heb gezet en de surrounds ook. Ik had echt nooit last van uitvallende speakers, nu wel. De rears staan wel dichtbij de modem, maar dat maakt niet uit toch? Ik wilde eens proberen wat jij zei...

Waar doe ik dit precies? Is dat bij draadloos > beveiliging> 5 GHz wifi-configuratie en dan Wifi-naam (SSID)? Want daar staat niets van 5ghz bij mij. Puur mijn naam en de hond.

Zo ziet het er bij mij uit

[Afbeelding]

Ik heb beide een andere naam gegeven. Hopelijk gaat dit de random cutouts laten verdwijnen. Er valt geen pijl om te trekken. Soms duurt het een paar minuten, soms langer, soms minder.

En als ik één van de twee zou deactiveren, kan dat ook helpen?
Beiden geactiveerd laten staan en dan bij de 5Ghz configuratie de naam veranderen in bijvoorbeeld ''ThijsYoshi-5ghz''. Vervolgens de soundbar resetten naar fabrieksinstellingen en bij het opnieuw configureren het 5Ghz netwerk selecteren die dan in de lijst naar voren komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
wimforfriends schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:37:
[...]

Beiden geactiveerd laten staan en dan bij de 5Ghz configuratie de naam veranderen in bijvoorbeeld ''ThijsYoshi-5ghz''. Vervolgens de soundbar resetten naar fabrieksinstellingen en bij het opnieuw configureren het 5Ghz netwerk selecteren die dan in de lijst naar voren komt
Even, alleen de MB700 zie ik in mijn netwerk, de Sub S zie ik niet terug ?
Kun je een screenshot maken van jou netwerkoverzicht.

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 30-10-2023 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimforfriends
Albert020 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:39:
[...]

Even, alleen de MB700 zie ik in mijn netwerk, de Sub S zie ik niet terug ?
Kun je een screenshot maken van jou netwerkoverzicht.
Bij het opnieuw installeren na het resetten van de MB700 zie je alleen de MB700 staan in je netwerk. Na de installatie gewoon weer de sub koppelen bij luidsprekersetup. De sub zou dan automatisch gevonden moeten worden. Ik denk dat de sub niet in je netwerkoverzicht staat omdat deze via een intern signaal van de MB700 gekoppeld wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door wimforfriends op 30-10-2023 15:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devilsnight
wimforfriends schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:37:
[...]

Ik hoefde zelf de bar niet eens te resetten. Puur de namen veranderen is genoeg gebleken. Een dikke week geleden getest. Ik wil nooit te vroeg juichen met dingen, dus heb ik het eerst even aangekeken en allerlei content gekeken en er is geen audio cut out meer geweest van de rears, super!

Ik was eerder dit jaar zo mega blij met deze HK, gaf me precies het geluid wat ik zocht zonder een subwoofer nodig te hebben en ik baalde zo erg dat ineens die cut outs optraden. Super tip!!! Ik was hier zelf echt nooit achter gekomen.

En ik geniet echt elke dag weer van deze bar. Ik blijf me verbazen wat een bass(fijne bass) deze produceert zonder een sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Klein beetje offtopic, maar waarom is het volume van Netflix (tv app) toch zo belachelijk laag? Ik moet de bar echt naar 50 zetten wil het echt goed te horen te zijn, 50 met YouTube, Crunchyroll, de internet browser app echter is insane hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 17:43
Ik mag me afmelden voor dit topic. Gisteren is mijn hele set opgehaald. Één ding heb ik geleerd: nooit meer draadloos en/of smart bediening.

Desondanks de bediening en bugs ronduit ruk waren sluit ik me helemaal aan bij @devilsnight, top geluid! Altijd erg van genoten. Maar met een aanstaande verhuizing bespaar ik me graag het gesjouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimforfriends
devilsnight schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:55:
Klein beetje offtopic, maar waarom is het volume van Netflix (tv app) toch zo belachelijk laag? Ik moet de bar echt naar 50 zetten wil het echt goed te horen te zijn, 50 met YouTube, Crunchyroll, de internet browser app echter is insane hard.
Netflix zelf geeft een aantal oplossingen:

https://help.netflix.com/nl/node/11650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimforfriends
amst3l schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:35:
Ik mag me afmelden voor dit topic. Gisteren is mijn hele set opgehaald. Één ding heb ik geleerd: nooit meer draadloos en/of smart bediening.

Desondanks de bediening en bugs ronduit ruk waren sluit ik me helemaal aan bij @devilsnight, top geluid! Altijd erg van genoten. Maar met een aanstaande verhuizing bespaar ik me graag het gesjouw ;)
Ondanks dat het bij mij nu een soort van stabiel werkt snap ik helemaal je frustratie. Het heeft me dus twee jaar gekost om het goed werkend te krijgen (zolang als het duurt)
Het enige dat er bij mij nog waardeloos is dat elke keer als google een opdracht denkt te horen het geluid zo'n 10 seconden uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Geluid veranderen van 5.1 naar stereo zie ik, maar met de setup die ik heb wil ik juist 5.1 hebben. Nou ja, dan volume maar op 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laikos911
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-02 09:10

Ik heb dit ook geprobeerd en in plaats van na 5 a 10 minuten dat de verbinding verbroken werd blijft hij langer verbonden maar afgelopen nacht is de verbinding toch weer weg. Iemand nog een andere oplossing?
Ik heb ook het idee dat de losse Chromecast (uit 2015/2016) lijkt te interfereren, zou dat kunnen? Ik heb ze nu allebei op de extra wifi 5g netwerk verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:32
Ik heb als proef de kanalen van 5G van automatisch afgehaald (Asus router) en ben aan de andere kant van het frequentie bereik gaan zitten. De test loopt nu een paar dagen maar de Citation 100 stereo link is nog niet weggevallen, voorheen speelden ze max een half uur, om dan zonder melding te stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laikos911
  • Laatst online: 16-02 09:10
Sorry ik had blijkbaar al gereageerd.

[ Voor 94% gewijzigd door Laikos911 op 19-11-2023 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Toch ineens volop sound cutouts met de surround speakers. Maar alleen met Xbox. Ik heb er geen last van wanneer ik films of series kijk via de tv apps.

Dit is knap waardeloos zeg. Echt om de minuut ongeveer kappen de surrounds er even een seconde of twee mee en dan zijn ze weer terug. Hoe kan dit nou?

Het enige wat ik op WiFi heb aangesloten is mijn telefoon en de Switch, maar die staat niet eens aan nu. Het is een drama met Xbox nu. En na een factory reset blijft de rechter surround alleen maar knipperen, krijg hem niet gepaired. Nice! >:(

Ik zie bij de instellingen op de soundbar wel staan dat de surrounds niet verder dan 5 meter moeten staan. Ze staan dat echter wel, kan dit de oorzaak zijn? Al had ik er eerst totaal geen last van.

Nadat ik de surround setup verwijderd heb en weer toegevoegd is het pairen gelukt. Het duurde iets van tien minuten zonder uitvallers en toen begon het weer. Ah wat baal ik zeg.

[ Voor 53% gewijzigd door devilsnight op 01-12-2023 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-03 13:21
Met black friday 2 Citation One MK3 aangeschaft "als test" en deze in een luidsprekergroep geplaatst (LG soundbar + sub). De kinderen casten hun muziek nu vaak op beide toestellen die in 1 ruimte staan, en dat valt wel mee. Maar binnenkort verhuizen we, en dan zou ik die One's in een andere ruimte plaatsen, en in de living een krachtigere plaatsen. Ik twijfel echter tussen de 300 en de 500. De 300 lijkt me voor de prijs interessant, maar de 500 is het dubbele van vermogen dacht ik, al kan deze misschien "te" zwaar zijn voor in een living van 32m2, zeker in combinatie met de soundbar in de luidsprekersgroep. Iemand die of de 300 of de 500 aan of afraadt op basis van ervaringen en de reden waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimforfriends
devilsnight schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:15:
Toch ineens volop sound cutouts met de surround speakers. Maar alleen met Xbox. Ik heb er geen last van wanneer ik films of series kijk via de tv apps.

Dit is knap waardeloos zeg. Echt om de minuut ongeveer kappen de surrounds er even een seconde of twee mee en dan zijn ze weer terug. Hoe kan dit nou?

Het enige wat ik op WiFi heb aangesloten is mijn telefoon en de Switch, maar die staat niet eens aan nu. Het is een drama met Xbox nu. En na een factory reset blijft de rechter surround alleen maar knipperen, krijg hem niet gepaired. Nice! >:(

Ik zie bij de instellingen op de soundbar wel staan dat de surrounds niet verder dan 5 meter moeten staan. Ze staan dat echter wel, kan dit de oorzaak zijn? Al had ik er eerst totaal geen last van.

Nadat ik de surround setup verwijderd heb en weer toegevoegd is het pairen gelukt. Het duurde iets van tien minuten zonder uitvallers en toen begon het weer. Ah wat baal ik zeg.
Ik las in een eerder bericht van je dat je nadat je de naam van je 5ghz netwerk had veranderd niet eens hoefde te resetten. Ik ben benieuwd of de soundbar dan wel het 5 ghz netwerk gebruikt of is blijven hangen op het 2,4 ghz netwerk. Je zou kunnen proberen om toch die factory reset te doen en dan als je de keuze krijgt van het te gebruiken netwerk het 5 ghz kanaal te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
wimforfriends schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:17:
[...]

Ik las in een eerder bericht van je dat je nadat je de naam van je 5ghz netwerk had veranderd niet eens hoefde te resetten. Ik ben benieuwd of de soundbar dan wel het 5 ghz netwerk gebruikt of is blijven hangen op het 2,4 ghz netwerk. Je zou kunnen proberen om toch die factory reset te doen en dan als je de keuze krijgt van het te gebruiken netwerk het 5 ghz kanaal te kiezen.
Nou daar komt het aparte, al die tijd heeft de soundbar geen gebruik gemaakt van één van de kanalen. Wanneer ik naar network info ga op de bar staat er dat ie niet connected is. Ik zou eigenlijk ook niet weten hoe ik handmatig de bar kan verbinden met WiFi, ik ben alle settings doorgelopen.

Voor nu heb ik hem bedraad aangesloten omdat ik ergens las dat dit de verbinding voor de surrounds beter kan maken. Ik zou echt willen dat de surrounds zelf bedraad op de bar aangesloten had kunnen worden, dan krijg je geen issues.

Iets anders wat me opvalt is dat wanneer ik even met mijn telefoon bezig ga, iets aanklikken op internet bijvoorbeeld dat ik meteen krijg dat de surrounds even heel kort wegvallen, blijf ik op internet bezig op de telefoon dan blijven de surrounds wegvallen. Voorheen had ik dit allemaal niet. Laat ik de telefoon volledig met rust tijdens een film of serie dan vallen de surrounds haast niet weg.

Ik zag ook de tip van Dotternetta hier, en heb dat ook geprobeerd. Daarnaast heb ik in de router bij "draadloos signaal" 2,4ghz uitgezet om te zien of dat misschien het zou verbeteren. Ik heb dus ook van kanaal verandert voor beide netwerken, maar het hielp allemaal niets. Zo ziet het er nu uit bij mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udjhxUy2kcT5iljs7MEbBPIFWvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b51N6S91IJqkI6Z7iift2NVN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYRj_YzbZuJOxvn_4XHQd7nkQ1M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qurWQilUYuuUaHVDJL1vS2lk.jpg?f=fotoalbum_large

De factory reset heb Ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Ik heb begrepen dat de speakers onderling verbonden zijn via een 5G kanaal, dus als 1 van de groep internet heeft zou de rest ook moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
dotternetta schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:11:
Ik heb begrepen dat de speakers onderling verbonden zijn via een 5G kanaal, dus als 1 van de groep internet heeft zou de rest ook moeten werken
Toen ik de bar net had heb ik eigenlijk alleen voornamelijk films gekeken en games gespeeld. Nooit echt online functies geprobeerd van de bar, zoals Spotify enzo. Nu ik heb bedraad heb aangesloten staat er dat ie verbonden is, maar daarvoor stond er not connected, en toch werkten de surrounds prima.

Maar in principe zou de bar automatisch dus verbinding moeten maken met WiFi? Normaal heb je hier settings voor. Ik ga straks nog eens even goed kijken. Wel echt zo jammer dat het zo goed werkte nadat ik de SSID's beide een volledig andere naam had gegeven en ook wachtwoord. Echt genieten met deze setup, maar dit begint flink roet in het eten te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Die onderlinge verbinding kun je niet beïnvloeden. Ik weet alleen dat stereo setup via een rechtstreekse 5G verbinding gaat, buiten je router om, dat heb ik ergens gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-04 20:48
Ik zit momenteel te kijken naar een soundbar ter vervanging van een oude JBL 2.0. En dan graag iets met multiroom zodat het later ook de Bose SoundTouch 10 en 20 kan vervangen (dat wordt helaas niet meer gemaakt).

De Citation MultiBeam 700 komt voor op het lijstje als kanshebber. Ik hoor echter wisselende ervaringen over deze soundbar, zeker in combinatie met rear speakers. Maar die ervaringen komen vaak uit 2020 en sindsdien zal er vast een en ander gefixt zijn in firmware updates lijkt mij.

Is het multiroom gebeuren nu behoorlijk stabiel? Wil iemand zijn ervaringen met de MultiBeam 700 delen? En ga ik gebrek aan Dolby Atmos missen, of is dat in deze prijsklasse pure marketing speak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Nieuw met garantie zou ik nog wel aan durven, duidelijk afspreken met de verkoper dat als ze niet goed werken je je geld terug krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Dat klinkt niet veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Maar de gok toch gewaagd. Het klonk in de winkel best aardig en niet onbelangrijk zag er voor het oog ook leuk uit.

Dat alles via Google Home werkt zou een voordeel kunnen zijn. Maar moet nog veel uitvogelen. Hoe speel ik bijvoorbeeld rechtstreeks op het apparaat TuneIn radiostations af? Bij Bose had je daar natuurlijk de app voor maar die ontbreekt nu.

Edit; afspelen is gelukt via voice command. Maar kan ik ook ergens een lijstje met TuneIn radiostations hebben zodat ik het niet via voice hoef aan te zetten?

[ Voor 18% gewijzigd door Retrospect op 09-12-2023 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Tunein app gebruiken, links onder (naast de play knop) staan de alle speakers waar je de stream naar toe kunt sturen

[ Voor 10% gewijzigd door dotternetta op 09-12-2023 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kocken_jr
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-12-2023
Goedemiddag,

Onlangs twee harman kardon citation one speakers gekocht. Deze zijn onmogelijk te verbinden met de wifi. Onlangs overgestapt van Tweaks naar Odido (een nieuw modem gekregen). Een oude citation one die ik al had verbond wel meteen. Boven heb ik een tweede netwerk waar de boxjes wel op verbinden. Weet iemand hoe ik ze met de wifi beneden verbonden kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Probeer 2.4 en 5G te scheiden, door ze verschillende namen te geven (in je router/modem)

[ Voor 13% gewijzigd door dotternetta op 10-12-2023 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kocken_jr
Heeft helaas niet geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Wat gebeurt er in Google Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kocken_jr
Hij geeft in google home aan dat hij geen verbinding kan maken met het wifi netwerk. Daarna verschijnt hij wel bij apparaten en kan ik hem een locatie geven. Maar dan gaat de box weer offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Dat heb ik nog nooit gehad. Zit je misschien op kanaal 13 met je 2,4 band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kocken_jr
Op kanaal 1. Hij stond op automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Ik moet mijn 100's soms ook tot 5 x resetten om ze te verbinden. Als de speaker begjnt te praten is het geslaagd en kun je ze in stereo zetten. En dan maar hopen dat ze het een tijdje blijven doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kocken_jr
Helaas lijkt dat ook niet te werken. Ongeveer 100x geprobeerd inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
2 opties: andere router of retour naar de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Update: 5G controle kanaal op 48: beide speakers in 1 x goede verbinding tijdens setup! Ze praten beide en stereo setup slaagde ook in 1 keer! Nu eerst maar een paar dagen testen

1 optie zou je nog kunnen proberen. Ik ben gisteren ook weer 3 uren bezig geweest ze aan de gang te krijgen 😭 (uiteindelijk "gelukt" door ze in een andere ruimte te installeren, "woonkamer" lukt gewoon niet meer) Als ze verbinding maken en je de melding krijgt dat ze niet worden gevonden, zou de led op de speaker groen moeten branden. Trek dan de stekker eruit en sluit de Home app. Start de speaker opnieuw en start de app. Bij mij komen de speakers dan tevoorschijn onderaan in de Home app, niet toegewezen aan een ruimte, daarna kun je de setup (meestal) afmaken, echter 1 weigert bij mij altijd te gaan praten aan het einde van de setup maar lijkt wel goed te werken (voor nu). Update: niet dus, ze spelen een paar minuten Tune-in en stoppen dan zonder foutmelding en zijn beide nog verbonden. Zinnige speakers, ben er bijna klaar mee. Mijn Xiaomi Mi smartspeakers zijn rocksolid en spelen altijd in stereo (kids rooms) en kosten bijna niets, maar zijn jammer genoeg iets te licht voor de woonkamer.

[ Voor 36% gewijzigd door dotternetta op 13-12-2023 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwerty19
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Desperation schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 20:41: Ik twijfel echter tussen de 300 en de 500. De 300 lijkt me voor de prijs interessant, maar de 500 is het dubbele van vermogen dacht ik, al kan deze misschien "te" zwaar zijn voor in een living van 32m2, zeker in combinatie met de soundbar in de luidsprekersgroep. Iemand die of de 300 of de 500 aan of afraadt op basis van ervaringen en de reden waarom?
Ik weet niet of je toevallig bij de ING bankiert.. de 500 zit nu onder de helft van de initiële HK adviesprijs daar.. De 500 loopt een stuk dieper door in het laag met meer body, en de algehele soundstage is ietwat breder. Heb de 300 ook (nu in de kamer van zoonlief) qua klanksignatuur zit er verder geen verschil in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03 17:43
Ik heb al mijn consoles altijd aangesloten direct op HDMI poorten van de Citation Bar.
Nu ga ik mijn PlayStation 4 vervangen voor een PlayStation 5.
Is het zo dat ik de PS5 beter kan aansluiten op de HDMI2.1 poort van mijn tv zelf? Zover ik heb onderzocht ondersteunt de Bar geen HDMI 2.1 en VRR? Of maakt dat geen verschil met het doorgeven naar de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
De Citation bar 700 bevalt uitstekend. Mooi ding, heerlijk geluid.
Heb nu echter een Citation One III gekocht en wat een drama is dat. Eerst een refurb, die connectie niet met wifi (aan het einde van het installatieproces). Die teruggestuurd na telefonisch contact. Een nieuwe gekocht (met korting van de HK helpdesk). De nieuwe heeft hetzelfde probleem. Gebruik zelf een iPhone. Ook even de Google telefoon van mijn vrouw geprobeerd. Die geeft aan dat je de device utility app moet gebruiken om het apparaat te activeren. Dat werkt ook voor geen meter.

Heb alles (telefoons, speaker, router) al eens gereset. De home app opnieuw geïnstalleerd. het 2.4ghz uitgezet zodat enkel 5ghz overblijft.

Morgen weer met de HK helpdesk bellen. Komen ze niet met een oplossing dan gaan beide apparaten terug en moet ik helaas wat anders uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Ik had hetzelfde. Door mijn 5G controle kanaal op 48 te zetten kon ik mijn 100's eindelijk goed verbinden. Ze spelen nu redelijk stabiel in stereo
Retrospect schreef op woensdag 20 december 2023 @ 19:43:
De Citation bar 700 bevalt uitstekend. Mooi ding, romig geluid.
Heb nu echter een Citation One III gekocht en wat een drapering is dat. Eerst een refurb, die connectie niet met wifi (aan het einde van het installatieproces). Die teruggestuurd na telefonisch contact. Een nieuwe gekocht (met korting van de HK helpdesk). De nieuwe heeft hetzelfde probleem. Gebruik zelf een iPhone. Ook even de Google telefoon van mijn vrouw geprobeerd. Die geeft aan dat je de device utility app moet gebruiken om het apparaat te activeren. Dat werkt ook voor geen meter.

Heb alles (telefoons, speaker, router) al eens gereset. De home app opnieuw geïnstalleerd. het 2.4ghz uitgezet zodat enkel 5ghz overblijft.

Morgen weer met de HK helpdesk bellen. Komen ze niet met een oplossing dan gaan beide apparaten terug en moet ik helaas wat anders uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
dotternetta schreef op woensdag 20 december 2023 @ 19:51:
Ik had hetzelfde. Door mijn 5G controle kanaal op 48 te zetten kon ik mijn 100's eindelijk goed verbinden. Ze spelen nu redelijk stabiel in stereo

[...]
Dank voor de tip. Dat is dan het allerlaatste wat ik vandaag ga proberen.
Edit; het maakt helaas geen verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door Retrospect op 20-12-2023 20:12 ]

• dotternetta
Jammer! Succes met oplossen! Hou ons op de hoogte!
Retrospect schreef op woensdag 20 december 2023 @ 19:53:
[...]

Dank voor de tip. Dat is dan het allerlaatste wat ik vandaag ga proberen.
Edit; het maakt helaas geen verschil.

• Retrospect
Na telefonisch contact zou ik een troubleshoot handleiding toegezonden krijgen. Die kwam niet. Nog een keer gebeld. Gewoon een summiere handleiding gekregen waar voor mij niets nieuws in stond.

De helpdesk neemt wel gelijk de telefoon op en is vriendelijk. Dat scheelt een boel.

Al met al bracht het helaas niet de oplossing. Inmiddels alles teruggebracht/gestuurd en geen HK meer. En dat vind ik best spijtig want het geeft echt heel leuk geluid, dat Google Home is echter vrij rampzalig gebleken hier in huis.

• dotternetta
Retrospect schreef op donderdag 21 december 2023 @ 19:46:
Na telefonisch contact zou ik een troubleshoot handleiding toegezonden krijgen. Die kwam niet. Nog een keer gebeld. Gewoon een summiere handleiding gekregen waar voor mij niets nieuws in stond.

De helpdesk neemt wel gelijk de telefoon op en is vriendelijk. Dat scheelt een boel.

Al met al bracht het helaas niet de oplossing. Inmiddels alles teruggebracht/gestuurd en geen HK meer. En dat vind ik best spijtig want het geeft echt heel leuk geluid, dat Google Home is echter vrij rampzalig gebleken hier in huis.
Ah jammer, man!
Voor 40 euro heb je een setje Xiaomi Smart Speakers (11 watt, 2 weg) van Marktplaats. Doen het altijd! Klinkt iets minder maar in ieder geval beter dan Google mini's, mocht je nog eens een poging willen doen. Voor slaap of badkamer perfect! Als ze niet voldoen neem ik ze wel over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-04 13:52
Hi all,

Wij zitten hier ook met een raadsel.
Mijn schoonvader heeft nog een HK erbij gehaald. Nu een citation 200. Echter krijgen wij deze met geen mogelijkheid verbonden met het wifi.
Dichterbij zetten, resetten, twee verschillende routers geprobeerd maar niks.

Is er toevallig iemand hier die het zelfde model heeft en de gouden tip heeft?
HK support heb je niks aan, hebben we reeds gebeld maar dat leverde (sorry dat ik het zeg) een kneus op die ons vragen stelde als “heb je hem nieuw” gekocht. Verder wist hij eigenlijk niks te vertellen en we zouden nog wat van een “product specialist” wat horen. Tot op heden niks gehoord, weer een paar dagen geleden.

Het rare is er is nog een HK en die werkt zonder problemen.

Het ideale plaatje is dat deze ook op de deco mesh set gaat werken, maar op de zyxel t56 mag ook.

Weet even niet wat ik nog kan proberen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-04 13:52
xyonix schreef op zondag 24 december 2023 @ 17:07:
Hi all,

Wij zitten hier ook met een raadsel.
Mijn schoonvader heeft nog een HK erbij gehaald. Nu een citation 200. Echter krijgen wij deze met geen mogelijkheid verbonden met het wifi.
Dichterbij zetten, resetten, twee verschillende routers geprobeerd maar niks.

Is er toevallig iemand hier die het zelfde model heeft en de gouden tip heeft?
HK support heb je niks aan, hebben we reeds gebeld maar dat leverde (sorry dat ik het zeg) een kneus op die ons vragen stelde als “heb je hem nieuw” gekocht. Verder wist hij eigenlijk niks te vertellen en we zouden nog wat van een “product specialist” wat horen. Tot op heden niks gehoord, weer een paar dagen geleden.

Het rare is er is nog een HK en die werkt zonder problemen.

Het ideale plaatje is dat deze ook op de deco mesh set gaat werken, maar op de zyxel t56 mag ook.

Weet even niet wat ik nog kan proberen hiermee.
Van de week bovenstaande gepost hier.
We zijn erachter dat toch de t56 zyxel router in ons geval het probleem was. Deze is er nu volledig tussenuit en een andere mesh set aangesloten. De HK verbond meteen zonder blikken of blozen.
Wellicht dat dit hulpvol is voor anderen om te weten/testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Ik ben ook weer aan het experimenteren.
5G controle kanaal op 48 zorgt bij setup gelijk voor een verbinding echter in stereo vallen de 100's om de paar minuten stil, kan wel gelijk weer worden gestart met casten, beide speaker blijven groen.
Nu 5G kanaalbreedte op vast 80 MHz (ipv 20/40/80) gezet en ze spelen nu al een half uur zonder weg te vallen. We gaan weer een tijdje testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Bij mijn combi Multibeam 700/Sub S begint de hapering van de Sub weer :(
Heb netwerkt Ziggo al 2G / 5G gesplit, is een poosje goed gegaan, helaas !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-04 15:18
Heeft iemand hier toevallig dat HK wireless 5.1 systeem?
uitvoering: Harman Kardon Surround

Zo ja, weet iemand of daar de firmware ook midden 2023 eindelijk aangepast is? Dat zou net de problemen kunnen fixen die je in alle reviews leest.

[ Voor 22% gewijzigd door HAWK Wizard op 27-12-2023 19:15 ]

• dotternetta
Albert020 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:17:
Bij mijn combi Multibeam 700/Sub S begint de hapering van de Sub weer :(
Heb netwerkt Ziggo al 2G / 5G gesplit, is een poosje goed gegaan, helaas !
Heb je toevallig ook Iphones en/of een guest network?

• Albert020
  • Nu online
dotternetta schreef op donderdag 28 december 2023 @ 00:44:
[...]

Heb je toevallig ook Iphones en/of een guest network?
Nope, heb geen iPhone en ook geen guest network.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Bericht gewist.

Excuses, ik snap dat niemand zat te wachten op mijn bevindingen.

Samenvatting: 5G kanaal op 48 als HK niet wil connecten. Vast IP adres toewijzen in de DHCP (na koppelen) lijkt (bij mijn Asus) een stabieler stereo link te geven.

[ Voor 178% gewijzigd door dotternetta op 29-12-2023 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:14:
Heeft iemand hier toevallig dat HK wireless 5.1 systeem?
uitvoering: Harman Kardon Surround

Zo ja, weet iemand of daar de firmware ook midden 2023 eindelijk aangepast is? Dat zou net de problemen kunnen fixen die je in alle reviews leest.
Nieuwste firmware voor deze HK Surround set is van 15 maart 2023 (94168) en met Google cast 1.56.xxxx, dus dat is alvast goed nieuws (de HK Surround kan in google home speaker groups opgenomen worden!)

Zodra ik meer getest heb, bericht ik daar verder, geluid klinkt in ieder geval top en echt plug n play!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 17:30:
[...]Nieuwste firmware voor deze HK Surround set is van 15 maart 2023 (94168) en met Google cast 1.56.xxxx, dus dat is alvast goed nieuws (de HK Surround kan in google home speaker groups opgenomen worden!)

Zodra ik meer getest heb, bericht ik daar verder, geluid klinkt in ieder geval top en echt plug n play!
Zie hier mijn review van de HK Surround set: Harman Kardon Surround review door HAWK Wizard

Mogelijk zinvol voor de mensen met netwerk issues, om te kijken of eea op de "mini web server" verder te configureren is (zoals SDDP on/off, DHCP on/off, fixed IP adres, etc). Zowel de Citation Towers als de Surround set hebben dit, neem aan de (nieuwere) Citatiion soundbars ook allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Mini webserver?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Bij een aantal HK Citation speakers/systemen kom je door het ip adres van je HK in de browser in te toetsen, op een eenvoudige configuratie pagina uit, waar je allerlei netwerk settings kunt aanpassen. Ook zie je daar de firmware versie, upgrade check, etc. Werkt bv op de Towers en het wireless Surround systeem, maar dan weer niet op de 200. Of het op de Citation soundbars werkt, moet je even zelf testen (als je het ip adres weet dat toegekend is).

[ Voor 13% gewijzigd door HAWK Wizard op 01-01-2024 19:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 14:52
De 'Soundbar' heeft dit in iedergeval ook. Al heb ik er nooit echt iets aan gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
100's hebben het helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Jammer, de 200 (portable speaker) heeft dit dus ook niet.

Denk dat het alleen bij de speakers/soundbars/etc zit, die ook een WiSA control unit er in hebben zitten, om draadloos andere speakers aan te sturen. In de Towers zit dat, net als in de WiSA soundbars en de Wireless Surround Set dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Heb de hele bende verkocht voor leuk prijsje.
MultiBeam 700 & Sub S, te veel storing met de Sub!
Weer terug bij het oude vertrouwde dat altijd goed werkt, Bose _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 11-01-2024 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Niet veel keuze in smart speakers helaas bij Bose. Ik ga 1 van de 2 100's laten repareren en als het dan nog niet werkt: Google Home Max, dat is de enige serieuze smart speaker die wel goed lijkt te werken
Albert020 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 06:05:
Heb de hele bende verkocht voor leuk prijsje.
MultiBeam 700 & Sub S, te veel storing met de Sub!
Weer terug bij het oude vertrouwde dat altijd goed werkt, Bose _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
dotternetta schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:23:
Niet veel keuze in smart speakers helaas bij Bose. Ik ga 1 van de 2 100's laten repareren en als het dan nog niet werkt: Google Home Max, dat is de enige serieuze smart speaker die wel goed lijkt te werken

[...]
Neeh, heb me Bose Acoustimass 5 Serie 3 weer te voorschijn getoverd, beter geluid, geen uitvallende Sub ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 12-01-2024 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retrospect
Albert020 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:12:
[...]

Neeh, heb me Bose Acoustimass 5 Serie 3 weer te voorschijn getoverd, beter geluid, geen uitvallende Sub ;)
Geweldig spul was/is dat. Spijtig dat het huidige Bose niet een series 4 uitbrengt met nieuwe technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterdv13
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-01 15:18
Mijn MB700 werkt de hele dag goed. Iedere morgen is de verbinding met het wifi netwerk weg. Dan een reset naar fabrieksinstellingen doen, opnieuw in google home aanmelden en het werkt weer. Tot de volgende morgen. Iemand hier ervaring mee ? Heb tot nu toe geprobeerd:
Wifi versterker
Vast ip adres MB
Gescheiden 2.4 en 5 ghz wifi netwerk
kanaal handmatig gekozen op 2.4 ghz netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Ik heb mijn defecte 100 opgestuurd en natuurlijk speelt hij al dagen goed bij hun 😭. Ik ga nu mijn wifi splitsen, 2 routers op het Kabelnoord modem. Zit op 80 verbonden apparaten, misschien is dat een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Gaat je router 's nachts slapen misschien?
peterdv13 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:46:
Mijn MB700 werkt de hele dag goed. Iedere morgen is de verbinding met het wifi netwerk weg. Dan een reset naar fabrieksinstellingen doen, opnieuw in google home aanmelden en het werkt weer. Tot de volgende morgen. Iemand hier ervaring mee ? Heb tot nu toe geprobeerd:
Wifi versterker
Vast ip adres MB
Gescheiden 2.4 en 5 ghz wifi netwerk
kanaal handmatig gekozen op 2.4 ghz netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterdv13
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-01 15:18
dotternetta schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:55:
Gaat je router 's nachts slapen misschien?

[...]
Geen idee. Maar dan is het wel raar dat als er weer wifi verkeer is de MB niet meer kan connecten, alleen na een reset. Als ik zonder fabrieksreset verbinding maak in de google home app dan verschijnt er geen enkel wifi netwerk bij de keuzes . Alleen "ander netwerk". Na fabrieksreset van de MB moet ik de soundbar opnieuw toevoegen aan Google Home en kan ik gewoon gebruik maken van de soundbar. Tot de volgende morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-04 21:10
Hallo!
Sinds vandaag eigenaar van de Multibeam 700, alleen crasht hij om het halfuur en start zichzelf dan weer opnieuw op. Bijzonder hinderlijk natuurlijk. De laatste software versie stamt uit 22-10-2022 v0.97.93690. Ook 1/2 jaar niet aan geweest.
Update forceren via het menu werkt ook niet. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fusionmania op 22-01-2024 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Schrale troost voor jullie, mijn net aangeschafte Google Home Max set valt ' s nachts ook uit. (Maar als ze het doen! D*mn! Wat een sound!) Door de communicatie met de Wifimedia helpdesk vond ik na wat Googlen nog een hidden "multicast" setting in mijn Asus router (Lan-Iptv). Verbroken verbindingen schijnt hiermee te maken hebben. We testen weer verder 🤞🏼

Update: ze hebben de hele nacht doorgespeeld! Morgen krijg ik HK weer terug, die ga ik ook testen!

[ Voor 20% gewijzigd door dotternetta op 23-01-2024 06:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salento
Fusionmania schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:38:
Hallo!
Sinds vandaag eigenaar van de Multibeam 700, alleen crasht hij om het halfuur en start zichzelf dan weer opnieuw op. Bijzonder hinderlijk natuurlijk. De laatste software versie stamt uit 22-10-2022 v0.97.93690. Ook 1/2 jaar niet aan geweest.
Update forceren via het menu werkt ook niet. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? :)
Ik zou via de support van HK proberen of ze de laatste versie kunnen pushen, heb wel eens gelezen op dit forum dat dit mogelijk is. De laatste versie op mij MB700 is van 15-10-2023 (0.97.94268)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
Salento schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:17:
[...]

Ik zou via de support van HK proberen of ze de laatste versie kunnen pushen, heb wel eens gelezen op dit forum dat dit mogelijk is. De laatste versie op mij MB700 is van 15-10-2023 (0.97.94268)
Thanks ik zal de support eens benaderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Na het aanzetten van Multicast onder Lan-iptv in de Asus router hebben de Google Home Max al 48 uur gespeeld zonder problemen. De Harman Kardon is terug gekomen en krijg ik hem wederom niet goed geïnstalleerd. Ze zijn te koop.

Update: de Google Home max speakers zijn al 2 weken niet uitgevallen!

[ Voor 20% gewijzigd door dotternetta op 09-02-2024 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
Fusionmania schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 00:01:
[...]

Thanks ik zal de support eens benaderen :)
Na veel over en weer gemaild te hebben, kunnen ze helaas niet de update bij mij op afstand pushen, vanwege het feit dat de bar een paar keer per dag dus crasht, de enige mogelijkheid is dat ik hem op laat sturen en reparatie kosten moet betalen, aangezien ze vermoeden dat het een hardwarematige fout is en hij buiten de garantieperiode valt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oomkoen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-09-2024
Goedeavond,

Ik heb mij hart laten vallen voor een Citation One. Gewoon een enkele speaker om overdag radio te streamen. Voor de films gaat mijn Onkyo versterker dan wel aan.

Ik wil het budget vriendelijk houden en ben al druk Marktplaats aan het doorspitten. Echter kom ik verschillende One's tegen.
  • de One zonder MK toevoeging
  • One MKII (of MK2)
  • One MKIII (of MK3)
En dat wekt mij wat interesses op, maar ik vind er eigenlijk weinig over. OK, de MK3 is nieuwer dan de MK2.
  • Maar mag ik er van uitgaan dat de One zonder toevoeging de MK1 is?
  • Kan ik van de buitenkant (type sticker) zien of het een MK2 of MK3 is?
  • En wat is nauw het verschil tussen deze types eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Dat is mij ook altijd een raadsel gebleven, volgens mij is het wat onderhuidse hardware en firmware

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oomkoen
oomkoen schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:22:
Goedeavond,

Ik heb mij hart laten vallen voor een Citation One. Gewoon een enkele speaker om overdag radio te streamen. Voor de films gaat mijn Onkyo versterker dan wel aan.

Ik wil het budget vriendelijk houden en ben al druk Marktplaats aan het doorspitten. Echter kom ik verschillende One's tegen.
  • de One zonder MK toevoeging
  • One MKII (of MK2)
  • One MKIII (of MK3)
En dat wekt mij wat interesses op, maar ik vind er eigenlijk weinig over. OK, de MK3 is nieuwer dan de MK2.
  • Maar mag ik er van uitgaan dat de One zonder toevoeging de MK1 is?
  • Kan ik van de buitenkant (type sticker) zien of het een MK2 of MK3 is?
  • En wat is nauw het verschil tussen deze types eigenlijk?
Antwoorden welke ik van Harman Kardon kreeg.

https://support.harmankar...ssisted/CITATION+ONE.html
https://support.harmankar...ted/CITATION+ONE+MK2.html
https://support.harmankar...ted/CITATION-ONE-MK3.html

Verder kreeg ik nog mee:
Het verschilt tussen de 3 is dat elk model een geupgrade voorganger is van zijn voorganger. De MK2 en MK3 hebben verbeterde presentaties in opzichte van de citation one
  • De MK# heeft enkele extra functies zoals ingebouwde google assistant waarmee u spraakopdrachten kunt geven en apparaten in u huis mee kunt bedienen de speakers van de MK3 zijn ook verbeterd met geupgrade luidspreker drivers.
  • MK2 Beschikt over een ingebouwde stereo luidspreker. 1 meer drivers, 2vs1. Heeft een passieve radiator. Heeft AirPlay. Heeft AAC.
  • MK3 is het zelfde alleen kleur verschil en een updated version.
  • MK3 heeft ook ondersteuning voor bluetooth en chromecast, daarmee kunt u draadloos muziek mee luisteren.
Hmm, die links zijn mooi. De overige antwoorden misschien met een korreltje zout nemen. Bluetooth hebben ze allemaal. En het zijn toch allemaal Mono luidsprekers. :?

• oomkoen
Mijn grootste vraag is enkel nog, kan ik aan de buitenkant zien of het een One, One MK2 of One MK3 is?

Zelf via Google en de type plaatjes op de onderkant is het me nog niet duidelijk. Zijn er hier mensen die een One MK2 of One MK3 hebben die eens een foto van hun type plaatje willen maken. Hoe weten zij dat ze een MKx hebben? Of staat dit ergens in de app vermeld?

Want dan kun je iedere One wel verkopen als MK3. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooelof
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11-05-2024
Hallo,

Ik ben een trotse eigenaar van de Citation home cinema, met de surround speakers, de torens, de Citation 700 en de subwoofer.

Deze week vond ik het tijd voor een upgrade, en besloten om de soundbar een upgrade te geven naar de Multibeam 1100.

Tot verbazing bij het aansluiten van de soundbar kwam ik erachter dat de torens en de 1100 niet kunnen samenwerken..
Waarom is dit het geval?
En is er een mogelijkheid om dit wel voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Dat is balen.....heb ook de Towers, nu in stereo opstelling, waanzinnige speakers trouwens! en zat wel te overwegen om die in een surround setup te gaan gebruiken. Ze werken zeker met die hk Surround set (die wordt geleverd met wisa smartbox en 5.1 draadloze speakers, 4 daarvan zijn bouw gelijk aan de normale/losse hk surround speakers, de center speaker lijkt iets "zwaarder" plus een prima draadloze subwoofer, die lijkt "lichter" dan de losse sub S?).

Met die wisa smartbox kun je iig wel de Towers koppelen als front speakers, de bijgeleverde surrounds werken out of the box, de losse draadloze/wisa hk subwoofers zouden ook moeten werken, maar dat heb ik niet kunnen testen.

Vind dit optisch veel mooier dan weer een joekel van een soundbar aan de voorkant te hebben liggen, die relatief kleine center speaker valt stuk minder op en die wisa box idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oomkoen
dotternetta schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:03:
...vond ik na wat Googlen nog een hidden "multicast" setting in mijn Asus router (Lan-Iptv).
Gister mijn tweedehands Citation One MKII mogen ontvangen. In de reviews scoort deze niet bijzonder goed, mede door het wifi probleem. Gister eens geprobeerd te koppelen aan Google Assistent. 1 keer goed gelukt (ja e toen had ik de speaker weer uit gezet), 20 pogingen mislukt. Dan geen wifi verbinding kunnen maken, dan het hele apparaat kwijt zijn.
Gister avond op het laatst deze instelling eens opgezocht (Asus RT-AC88U) Lan -> IPTV -> Multicastrouting: Ingeschakeld.

Tot nu toe nog steeds verbinding met de speaker. Ik houd dit even een weekje in de gaten, zal dan de speaker weer eens uit/aan zetten en verder testen.

Overigens ik heb door HK door middel van het serienummer laten bevestigen dat het een MK2 is, het is anders aan de buitenkant en in de Google Assistant app niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
1 speaker gaat meestal wel, 2 in stereo minder
oomkoen schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 07:01:
[...]

Gister mijn tweedehands Citation One MKII mogen ontvangen. In de reviews scoort deze niet bijzonder goed, mede door het wifi probleem. Gister eens geprobeerd te koppelen aan Google Assistent. 1 keer goed gelukt (ja e toen had ik de speaker weer uit gezet), 20 pogingen mislukt. Dan geen wifi verbinding kunnen maken, dan het hele apparaat kwijt zijn.
Gister avond op het laatst deze instelling eens opgezocht (Asus RT-AC88U) Lan -> IPTV -> Multicastrouting: Ingeschakeld.

Tot nu toe nog steeds verbinding met de speaker. Ik houd dit even een weekje in de gaten, zal dan de speaker weer eens uit/aan zetten en verder testen.

Overigens ik heb door HK door middel van het serienummer laten bevestigen dat het een MK2 is, het is anders aan de buitenkant en in de Google Assistant app niet te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oomkoen
oomkoen schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 07:01:

Wachten is ook zo moeilijk. :X Vanmorgen speaker uit/aan gehad. Geen probleem. IP gewijzigd (zodat ie mooi in mijn DHCP lijstje past). Wifi blijft keurig opkomen en speaker streamt er goed op los.

Of het nou de Multicastrouting instelling was of gewoon vette pech in het begin. Hij blijft het lekker doen. De Multicastrouting instelling zit me ook niet negatief in de weg, dus die blijft mooi actief staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Het ging een tijdje goed, gewoon totaal geen audio cutouts van de surround speakers en vandaag is het gvd weer zo ver. Ben ik lekker aan het gamen, ik hoor het geluid helemaal om me heen en ineens ontbreekt er iets. Yep, de surrounds vallen weer even een seconde uit. Ik hoor zo'n "ploep" geluid en dan weet ik genoeg, de zachte ruis is even weg en dan weer terug. Een reboot haalt niets uit.

Ik begrijp gewoon niet hoe het vlekkeloos kan werken wekenlang, en ineens begint ie weer. Hopelijk gaat dit gauw weer weg, want door dit soort shit begin ik langzamerhand te overwegen misschien toch voor Sonos te gaan. Al zal ik dan echt een sub nodig hebben, iets wat ik met de HK nog altijd niet perse nodig heb. Dat vind ik zo top aan die soundbar.

Met de bar zelf nooit last ook. Het zijn die verdomde surrounds. Leuk dat wireless (behalve de stroomkabels dan) maar liever had ik dit bedraad aangesloten op de bar, geen issues dan.

Ik zag deze tip, maar de 1100 heeft die optie niet zo te zien.

https://www.avforums.com/...ut.2335377/#post-30880153
Buttion system info- then network- push SSID for about 10 seconds and select Shop Mode.
Ik zie wel system info, network maar ik kan daar niets doen. De soundbar zelf is via ethernet kabel. Ik zou WiFi willen proberen, maar zo te zien kan dat niet eens?

Begrijp het gewoon echt niet. Gisteren nog was alles top, en de weken ervoor en vandaag volledig kut. De drops out gebeuren echt nu om de minuut, beide surrounds hebben er last van. Kan ik de boel wel weer een reset geven, maar elke keer moet ik het opnieuw calibreren weer, gedoe allemaal.

[ Voor 44% gewijzigd door devilsnight op 17-03-2024 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salento
De MultiBeam 700 heeft weer een update gekregen, versie 0.97.94357.0xc10a37e, datum 19-3-2024

Ik moest de calibratie opnieuw uitvoeren, verder merk ik geen verschil met de vorige versie.
ff afwachten of het "niet herkennen" van de HDMI van de TV (af en toe) verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenest
  • Laatst online: 01-12-2024
Na lange tijd wachten is er een update voor de mb700 kan helaas nergens vinden wat er nou allemaal veranderd is. Hopelijk is dit de oplossing voor de draadloze speakers die er spontaan mee stoppen en de wifi disconnects ( zelf geen last van) gaan oplossen voor de mede tweakers
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste