Ik heb net een citation amp aangeschaft, maar ik krijg hem niet in een google speaker group. Ik merk dat de firmware update te oud is. De google cast versie is 1.44 en je hebt blijkbaar 1.52 en hoger nodig om nog te kunnen groeperen. Is er een nieuwe firmware beschikbaar? Ik vind er niets over? Zijn er hier eigenaren die reeds over een nieuwere firmware beschikken?
Nou, ben ik weer hoor!
Na het gezeur met de verbinding van de speakergroep via WiFi, het volgende probleem.
De multibeam 1100 valt ineens uit tijdens het tv kijken. Het scherm bovenop de soundbar brand 3 seconden en valt dan uit en gaat ook niet meer aan.
Pas na het resetten licht het schermpje weer op, voor weer 3 seconden. En dan kan ik weer overnieuw beginnen.
Het geluid valt elke 5 seconden weg bij de televisie die overigens vast zit aan de soundbar met een HDMI kabel. Ook als het beeld niet meer aan wilt gaat het geluid gewoon door, maar blijvend haperen. Ook als ik even via spotify stream hetzelfde euvel.
Ik ben zo onderhand wel klaar met deze bagger, ik wil mijn geld terug maar helaas is de enige keuze om hem ter reparatie op te sturen. Maar als ik iedereen hier zo hoor dan zakt mij de moed in de schoenen.
De soundbar is 28 mei al opgestuurd, maar ben nog geen steek verder.
Mensen hier ook ervaring mee?
Na het gezeur met de verbinding van de speakergroep via WiFi, het volgende probleem.
De multibeam 1100 valt ineens uit tijdens het tv kijken. Het scherm bovenop de soundbar brand 3 seconden en valt dan uit en gaat ook niet meer aan.
Pas na het resetten licht het schermpje weer op, voor weer 3 seconden. En dan kan ik weer overnieuw beginnen.
Het geluid valt elke 5 seconden weg bij de televisie die overigens vast zit aan de soundbar met een HDMI kabel. Ook als het beeld niet meer aan wilt gaat het geluid gewoon door, maar blijvend haperen. Ook als ik even via spotify stream hetzelfde euvel.
Ik ben zo onderhand wel klaar met deze bagger, ik wil mijn geld terug maar helaas is de enige keuze om hem ter reparatie op te sturen. Maar als ik iedereen hier zo hoor dan zakt mij de moed in de schoenen.
De soundbar is 28 mei al opgestuurd, maar ben nog geen steek verder.
Mensen hier ook ervaring mee?
Heb hetzelfde met mijn Citation Towers, zit mijn eerdere post hierover. Al heel lang geen update meer gehad dus vrees het ergste....Teun_2 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:03:
Ik heb net een citation amp aangeschaft, maar ik krijg hem niet in een google speaker group. Ik merk dat de firmware update te oud is. De google cast versie is 1.44 en je hebt blijkbaar 1.52 en hoger nodig om nog te kunnen groeperen. Is er een nieuwe firmware beschikbaar? Ik vind er niets over? Zijn er hier eigenaren die reeds over een nieuwere firmware beschikken?
(Terwijl model gewoon nog nieuw te koop is....)
[ Voor 4% gewijzigd door HAWK Wizard op 09-06-2023 08:47 ]
Niet ok dit. Hiervoor had ik een Onkyo waarvan de chromecast ook nooit fatsoenlijk gewerkt heeft.HAWK Wizard schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:46:
[...]
Heb hetzelfde met mijn Citation Towers, zit mijn eerdere post hierover. Al heel lang geen update meer gehad dus vrees het ergste....
(Terwijl model gewoon nog nieuw te koop is....)
Van de harman support kreeg ik deze reactie
Ik geloof niet helemaal dat dit aan Google ligt. Lijkt me iets dat de fabrikant moet implementeren.[...]
Door een recente wijziging in het streaming beleid van Google's Chromecast is het streamen van audio in een groep inderdaad niet meer mogelijk met een casting version lager dan 1.52. Het vervelende is alleen dat deze casting versie door Google zelf ge-update moet worden, waardoor ik niet zeker weet wanneer de Citation Amp aan de beurt is.
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door Teun_2 op 09-06-2023 17:50 ]
ik geef je weinig kans dat HK dit gaat fixen. Ik heb een hele lijst met door HK bevestigde bugs. Sommige al twee jaar oud, maar ondanks beloften is er in de enige FW update in die tijd niet één gefixt. Het lijkt er op dat HK geen support meer levert voor de Amp.Teun_2 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:49:
[...]
Niet ok dit. Hiervoor had ik een Onkyo waarvan de chromecast ook nooit fatsoenlijk gewerkt heeft.
Van de harman support kreeg ik deze reactie
[...]
Ik geloof niet helemaal dat dit aan Google ligt. Lijkt me iets dat de fabrikant moet implementeren.
Jammer, want verder een prima apparaat, zolang je treble, maxvolume en Airplay niet gebruikt.
Die treble slider leek inderdaad ook niets te doen. Mijn luidsprekers doen het ook gewoon prima op de standaard instelling. Naar mijn gevoel klinkt hij wat gebalanceerder dan de onkyo die hij vervangt. Gisteren en vandaag speelt hij plots wel in een groep, ook al is de cast versie daar in principe te oud voor.ustinov schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 20:06:
[...]
ik geef je weinig kans dat HK dit gaat fixen. Ik heb een hele lijst met door HK bevestigde bugs. Sommige al twee jaar oud, maar ondanks beloften is er in de enige FW update in die tijd niet één gefixt. Het lijkt er op dat HK geen support meer levert voor de Amp.
Jammer, want verder een prima apparaat, zolang je treble, maxvolume en Airplay niet gebruikt.
Wat een belachelijke support. Heel vriendelijk en snel met reacties, maar als je nieuwe producten al niet meer ondersteunt na een jaar nadat ze eerst op de markt komen en nog steeds te verkrijgen zijn, is dat schandalig. Deze gaat retour en geen jbl/hk meer voor mij.
Zoals aangegeven heb ik uw vraag voorgelegd aan onze product experts, om te vragen of het al bekend is wanneer de casting software van de Citation Amp ge-update gaat worden. Mijn collega's geven aan dat wij helaas nog niet weten of de , en wanneer de update gaat plaatsvinden.
Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar u op gehoopt had, en hoop dat wij snel meer duidelijkheid kunnen geven.
[ Voor 30% gewijzigd door Teun_2 op 12-06-2023 14:47 ]
Wauw zo herkenbaar deze klachten. Ook trots 3 Jaar compleet citation set van multibeam 700+ sub en surround sinds eind vorige jaar alleen maar ellende met connectie verbreking. Meerdere malen contact gehad dan geven ze standaart script vragen. Gaf eerder aan dat sinds het update van november 2022 het ellende voornamelijk begon. Krakend geluiden op het surround. Sub en surround vallen weg. Vooral begin van streamen of tv kijken
. Heel teleur gesteld. Misschien was Sonos beter geweest ???????
Uit eindelijk kreeg ik dit op het mail:
Als u op het bovenstaande in alle kwestie "ja" kan beantwoorden, dan ben ik vrij zeker wat hier gaande is.
Het probleem zoals u mogelijk al vermoedt, is in dit geval een software probleem met de soundbar, waarin niet zozeer afstamt van het probleem dat in 08/2022 aanwezig was, maar meer de fix die halverwege november naar voren is gekomen.
Namelijk het software team heeft ontdekt dat firmware versie 93920 een communicatie probleem heeft met de WISA communicatie tussen de surrounds en subwoofer, wat resulteert dat het wat onstabieler is geworden bij sommige soundbars.
En deze firmware versie heeft ook het probleem dat de soundbar zichzelf "forceert" om in de HDMI bron te blijven, als deze (kort) daarvoor gebruikt was met de TV, en dus denkt dat de soundbar nog steeds gebruik moet maken van de HDMI bron (Die mogelijk op dit moment niet gebruikt wordt door u).
Het software omtrent het bovenstaande is met hoge prioriteit bezig om de twee kwesties aan te pakken en zou in de narbije toekomst worden uitgebracht voor alle soundbars.
Dit zal automatisch gebeuren in de nachtelijke uren, zolang de soundbar aangesloten is aan de stroom en een geldige netwerk verbinding heeft (Wat tot zover ik mag zien, niet het probleem zou moeten zijn).
Helaas is hier alleen geen tijdsframe voor waar wij op de hoogte van zijn, dus daarin kan ik het tijdsframe van release niet specificeren.
Hopelijk geeft dit wat helderheid op de kwestie en dat de nieuwe update zo snel mogelijk wordt uitgebracht zodat u weer kan genieten van hoe het moet werken.
Met vriendelijke groet,
Kevin
Harman Klantenservice
. Heel teleur gesteld. Misschien was Sonos beter geweest ???????
Uit eindelijk kreeg ik dit op het mail:
Als u op het bovenstaande in alle kwestie "ja" kan beantwoorden, dan ben ik vrij zeker wat hier gaande is.
Het probleem zoals u mogelijk al vermoedt, is in dit geval een software probleem met de soundbar, waarin niet zozeer afstamt van het probleem dat in 08/2022 aanwezig was, maar meer de fix die halverwege november naar voren is gekomen.
Namelijk het software team heeft ontdekt dat firmware versie 93920 een communicatie probleem heeft met de WISA communicatie tussen de surrounds en subwoofer, wat resulteert dat het wat onstabieler is geworden bij sommige soundbars.
En deze firmware versie heeft ook het probleem dat de soundbar zichzelf "forceert" om in de HDMI bron te blijven, als deze (kort) daarvoor gebruikt was met de TV, en dus denkt dat de soundbar nog steeds gebruik moet maken van de HDMI bron (Die mogelijk op dit moment niet gebruikt wordt door u).
Het software omtrent het bovenstaande is met hoge prioriteit bezig om de twee kwesties aan te pakken en zou in de narbije toekomst worden uitgebracht voor alle soundbars.
Dit zal automatisch gebeuren in de nachtelijke uren, zolang de soundbar aangesloten is aan de stroom en een geldige netwerk verbinding heeft (Wat tot zover ik mag zien, niet het probleem zou moeten zijn).
Helaas is hier alleen geen tijdsframe voor waar wij op de hoogte van zijn, dus daarin kan ik het tijdsframe van release niet specificeren.
Hopelijk geeft dit wat helderheid op de kwestie en dat de nieuwe update zo snel mogelijk wordt uitgebracht zodat u weer kan genieten van hoe het moet werken.
Met vriendelijke groet,
Kevin
Harman Klantenservice
Il apprecieer wel dat ze het probleem erkennen en ook de technische achtergrondinformatie meegeven. Dat is helaas ook zeldzaam. Dat wil ook zeggen dat ze er echt over hebben nagedacht om na te gaan wat het probleem is.
Zonder softwarefix ben je daar als klant uiteraard niet heel veel mee, maar dit waardeer ik wel. De NL servive dienst heeft daar uiteindelijk ook geen controle over.
Zonder softwarefix ben je daar als klant uiteraard niet heel veel mee, maar dit waardeer ik wel. De NL servive dienst heeft daar uiteindelijk ook geen controle over.
Het is en blijft belachelijk dat het zo lang moet duren natuurlijk, een rollback is ook niet mogelijk werd me eerder al verteld door de support afdeling. Zou in ieder geval fijn zijn als ze dit zelf forceren.
Hoe dan ook blijft het afwachten, ik denk in ieder geval wel 2x na bij een (toekomstig) nieuw systeem. Voor mij zo min mogelijk 'smart'
Hoe dan ook blijft het afwachten, ik denk in ieder geval wel 2x na bij een (toekomstig) nieuw systeem. Voor mij zo min mogelijk 'smart'
Met een Soundbar (Multibeam 700) & Wireless One MK3. Om het geluid van onze platenspeler krachtiger te krijgen en te verdelen over de 2 speakers dacht ik een Citation Amp er bij te kopen. Paar “doen” adviezen en wat Googlen dacht ik met de goede ervaring met de andere 2 speakers: “doen dan maar!”
Maar nu lijkt het er op dat ik beide speakers helemaal niet kan connecten via de Amp.
Heb ik een domme fout gemaakt?? Dan moet ik heel snel zijn om hem nog terug te brengen…
Maar nu lijkt het er op dat ik beide speakers helemaal niet kan connecten via de Amp.
Heb ik een domme fout gemaakt?? Dan moet ik heel snel zijn om hem nog terug te brengen…
Zo te lezen kan je er alleen (draadloos) een Sub of Surround aan verbinden: https://www.harmankardon....p_Owner's%20Manual_NL.pdf (pagina 27) of https://www.harmankardon....0AMP_QSG_Multilingual.pdf (pagina 11)Stef81 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:00:
Met een Soundbar (Multibeam 700) & Wireless One MK3. Om het geluid van onze platenspeler krachtiger te krijgen en te verdelen over de 2 speakers dacht ik een Citation Amp er bij te kopen. Paar “doen” adviezen en wat Googlen dacht ik met de goede ervaring met de andere 2 speakers: “doen dan maar!”
Ik denk dat je dus snel moet zijn
Even een update over mijn post van 28 Mei.
Afgelopen week eindelijk de multibeam 1100 weer in ontvangst mogen nemen. Is bij coolblue geweest en ze hebben 'm opgestuurd naar een reparateur. Zoals het nu lijkt vermoed ik dat ze er nieuwe software op gezet. Hij werkt weer als van ouds.
Kan het niet met zekerheid zeggen want kan nergens terug vinden wat ze nou gedaan hebben. Ook als ik coolblue bel kunnen ze mij geen antwoord geven.
En nu maar duimen dat die het goed blijft doen!
Afgelopen week eindelijk de multibeam 1100 weer in ontvangst mogen nemen. Is bij coolblue geweest en ze hebben 'm opgestuurd naar een reparateur. Zoals het nu lijkt vermoed ik dat ze er nieuwe software op gezet. Hij werkt weer als van ouds.
Kan het niet met zekerheid zeggen want kan nergens terug vinden wat ze nou gedaan hebben. Ook als ik coolblue bel kunnen ze mij geen antwoord geven.
En nu maar duimen dat die het goed blijft doen!
Heb een Multibeam 700 + Sub S super combinatie al zeg ik het zelf.
Merk alleen dat de Sub af en toe de verbinding verliest, deze staat er nog geen 1/5 meter vandaan?
Merk alleen dat de Sub af en toe de verbinding verliest, deze staat er nog geen 1/5 meter vandaan?
Wie weet of het mogelijk is om met 1 citation speaker een andere te bellen?
Ik kom op internet wel wat info tegen dat het via google Meey zou moeten kunnen,.maar vaak verouderd of van toepassing op de VS
Ik kom op internet wel wat info tegen dat het via google Meey zou moeten kunnen,.maar vaak verouderd of van toepassing op de VS
Ik heb momenteel de Citation Bar en de kleine sub s erbij.
Wat is jullie ervaring met de surround speakers? Ik twijfel om ze aan te schaffen voor ze een keer uit productie gaan, alleen vind ik ze nog steeds wat aan de dure kant gezien mijn twijfel.
Ik snap dat het een surround geluid geeft, zoals ik dat vroeger al wel had. Maar is het in deze combi en de grote bar echt een meerwaarde?
Hierdoor komen er opnieuw 2 speakers bij, met het huidige aantal de bar, sub, one en de 200 geeft de 100 regelmatig krakend geluid. Dat houdt me ook wat tegen.
Wat is jullie ervaring met de surround speakers? Ik twijfel om ze aan te schaffen voor ze een keer uit productie gaan, alleen vind ik ze nog steeds wat aan de dure kant gezien mijn twijfel.
Ik snap dat het een surround geluid geeft, zoals ik dat vroeger al wel had. Maar is het in deze combi en de grote bar echt een meerwaarde?
Hierdoor komen er opnieuw 2 speakers bij, met het huidige aantal de bar, sub, one en de 200 geeft de 100 regelmatig krakend geluid. Dat houdt me ook wat tegen.
Is het mogelijk met de towers, de surrounds en de sub, de tv als center te gebruiken??BiG-GuY schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:44:
[...]
In elk netwerkapparaat zit een uniek MAC-adres per netwerkchip. Dus wifi en LAN zijn altijd andere MAC-adressen. Het kan dus zijn dat je router het MAC-adres van de andere laat zien als die eerder verbonden was ermee. Kan ook een probleem met je specifieke router zijn. Heb je al geprobeerd je MultiBeam volledig te resetten en dan nooit verbinden met Wifi om te kijken hoe dat presteert via LAN?
Heb in het verleden de HomePod Mini's gebruikt, daar was ik tevreden over qua besturing en integratie in mijn Apple Home (HomeKit), maar het geluid was het net niet. Toen weer overgestapt op de One MK3 die qua geluid beter beviel, maar besturing was niet fijn. Google Home vind ik qua app slecht, ook de nieuwe beta versie. Qua speakers voor muziek ben ik meerdere keren geswitcht, maar nu tevreden met de HomePod (2023).
Voor in de woonkamer heb ik jaren de Citation Bar + Surround + Sub + Towers gebruikt. Jaar terug de Towers weggedaan (o.a. vanwege nieuwe kittens) en later de Bar vervangen voor de MultiBeam 1100 toen die uit was gekomen.
Qua algeheel geluid een erg goede set, maar de Surround upmixing vond ik tegenvallen. Helaas is er nog genoeg content die ik kijk met stereo audio of een simpele 5.1 mix. En dat er geen DTS meer in zit vond ik ook irritant. Is juist een van de redenen dat ik een Sony TV heb genomen, zodat alle codecs ondersteund worden en met de Bar werkte DTS wel.
De Sony HT-A9 heeft een veel ruimere geluidsbubbel dan ik met de MultiBeam had, is ook niet zo gek omdat je in alle vier de speakers upfiring Atmos speakers hebt. Ook werkt de 360 Sound Mapping van Sony best goed en ondersteund die alle codecs en verschillende upmixers, zodat het center kanaal goed gescheiden wordt van de rest en je geen stemmen van achteren krijgt...
Een compatible Sony OLED TV is wel essentieel, want het center kanaal via de TV werkt echt goed vind ik, geeft een nog beter gepositioneerd geluid dan een Soundbar onder de TV.
Nope. Niet dat je dat echt wilt met de meeste TV speakers. Zodra je een WiSA dongle/transmitter zou gebruiken in de TV gaan de TV speakers uit als je die WiSA dongle aanspreekt.rse1 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:02:
[...]
Is het mogelijk met de towers, de surrounds en de sub, de tv als center te gebruiken??
Heb een tijd de Sony HT-A9 set gehad samen met een Sony 77A80J TV, die dat wel kan. Echter heb ik de Sony set uiteindelijk toch weer weggedaan, de subwoofer viel tegen en het center kanaal viel toch tegen via de TV met verschillende content. Al heeft die Sony TV een van de beste speakers die ik in een TV heb gehoord, is het niet te vergelijken met een high end Soundbar van nu.
[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 11-07-2023 14:11 ]
Aah okee duidelijk bedankt. Zag inderdaad dat alleen Sony tv's het kunnen zat te denken aan de a95l over een tijdje. Zou top zijn als de tv zelf wisa ondersteunde maar dat doen alleen die van LG en dan ook alleen maar 2.1. Zijn de citation sub en surrounds met andere wisa transmitters te verbinden? Zat te denken aan een combinatie met de Platin Audio Monaco 5.1.2 aangezien, dit de enige wisa set tot nu toe is met dolby atmos zo ver ik kan zien.BiG-GuY schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:09:
[...]
Nope. Niet dat je dat echt wilt met de meeste TV speakers. Zodra je een WiSA dongle/transmitter zou gebruiken in de TV gaan de TV speakers uit als je die WiSA dongle aanspreekt.
Heb een tijd de Sony HT-A9 set gehad samen met een Sony 77A80J TV, die dat wel kan. Echter heb ik de Sony set uiteindelijk toch weer weggedaan, de subwoofer viel tegen en het center kanaal viel toch tegen via de TV met verschillende content. Al heeft die Sony TV een van de beste speakers die ik in een TV heb gehoord, is het niet te vergelijken met een high end Soundbar van nu.
Of misschien dan toch de citation bar 1100 in combinatie met de surrounds en sub. Wel weer jammer dat de towers daar niet op aan te sluiten zijn voor de beste muziek ervaring. Dilemma'srse1 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:46:
[...]
Aah okee duidelijk bedankt. Zag inderdaad dat alleen Sony tv's het kunnen zat te denken aan de a95l over een tijdje. Zou top zijn als de tv zelf wisa ondersteunde maar dat doen alleen die van LG en dan ook alleen maar 2.1. Zijn de citation sub en surrounds met andere wisa transmitters te verbinden? Zat te denken aan een combinatie met de Platin Audio Monaco 5.1.2 aangezien, dit de enige wisa set tot nu toe is met dolby atmos zo ver ik kan zien.

Je kan de Towers ook standalone gebruiken als je het puur voor Stereo muziek zou willen gebruiken natuurlijk. Dus MB1100 met Sub/Surround voor 5.1.2 setup en de Towers voor Stereo muziek. Ze werken dan niet samen maar je luistert denk ik geen muziek tegelijk met TV kijken en omgekeerd.rse1 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:50:
[...]
Of misschien dan toch de citation bar 1100 in combinatie met de surrounds en sub. Wel weer jammer dat de towers daar niet op aan te sluiten zijn voor de beste muziek ervaring. Dilemma's![]()
De Citation Sub vind ik beter dan de Subs die je bij Sony kon kiezen. Bij Sony mist de diepte vooral, waardoor je een boomerige bass krijgt als je de bass harder zet en dus body mist als je het minder hard zet.
Ben nu alleen overgestapt op Sonos, waar ik vroeger niet zo'n fan van was. Maar met de Era 300 speakers hebben ze grote stappen gezet en de Sonos app is heel veel beter dan Google Home. Ook kan je veel meer instellen per speaker en zijn er veel meer soorten sets mogelijk.
Zo heb ik in de woonkamer nu de Sonos Arc + 2x Sub G3 + 2x Era 300 voor een 7.2.4 setup. De bass is hiermee nog veel strakker, de dubbele sub zorgt niet voor luidere bass, maar voor meer gecontroleerde bass waardoor het nog strakker klinkt.
Diezelfde Era 300 heb ik op verschillende plekken in huis voor standalone Dolby Atmos muziek of in 'Stereo' set met 2x Era 300 voor een nog ruimtelijkere ervaring, ook kan je bij alle speakers een Sub of Sub Mini toevoegen voor extra diepte als je dat wilt en je hebt sowieso een EQ bij alle speakers...
Dolby Atmos muziek is wel hit and miss, niet alle tracks zijn lekker gemixt. Bij HK kan je dan enkel de MB1100 (met Sub/Surround) gebruiken met een AppleTV 4K om Dolby Atmos muziek af te spelen.
Bij Sonos heb je nu 2 type Soundbars en de Era 300 die allemaal standalone Dolby Atmos kunnen en dus ook met set/multiroom in sync.
Had gehoopt dat Harman Kardon en WiSA wat meer ontwikkeling hadden, maar valt tegen. WiSA heeft recent wijzigingen aangekondigd die de mogelijkheden ook niet echt uitbreid. Het blijft gelimiteerd tot 8 speakers totaal, dus verder dan 5.1.2 of 7.1 ga je niet komen met WiSA HT.
[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 11-07-2023 15:36 ]
Hmm interessant goede punten die je aanhaalt. De wisa soundsend ondersteunt idd maar 8 kanalen. Wist niet dat je met sonos echte surround sound kon krijgen. Hmm even terug naar het tekenbord. Ik heb het niet zo met die all in one dolby atmos Soundbars, ik geloof er niet zo in. Misschien dat ik dan wel met de monaco 7.1.2 begin, die komt met de soundsend. En dan later de 2 fronts verwissel met de citation towers en Sub. Dat is wel weer mooi van WiSA, je kan alle WiSA speakers moeiteloos combineren! En dan hopen dat ze in de toekomst het protocol gaan uitbouwen zodat er meer speakers ondersteund worden.BiG-GuY schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:34:
[...]
Je kan de Towers ook standalone gebruiken als je het puur voor Stereo muziek zou willen gebruiken natuurlijk. Dus MB1100 met Sub/Surround voor 5.1.2 setup en de Towers voor Stereo muziek. Ze werken dan niet samen maar je luistert denk ik geen muziek tegelijk met TV kijken en omgekeerd.
De Citation Sub vind ik beter dan de Subs die je bij Sony kon kiezen. Bij Sony mist de diepte vooral, waardoor je een boomerige bass krijgt als je de bass harder zet en dus body mist als je het minder hard zet.
Ben nu alleen overgestapt op Sonos, waar ik vroeger niet zo'n fan van was. Maar met de Era 300 speakers hebben ze grote stappen gezet en de Sonos app is heel veel beter dan Google Home. Ook kan je veel meer instellen per speaker en zijn er veel meer soorten sets mogelijk.
Zo heb ik in de woonkamer nu de Sonos Arc + 2x Sub G3 + 2x Era 300 voor een 7.2.4 setup. De bass is hiermee nog veel strakker, de dubbele sub zorgt niet voor luidere bass, maar voor meer gecontroleerde bass waardoor het nog strakker klinkt.
Diezelfde Era 300 heb ik op verschillende plekken in huis voor standalone Dolby Atmos muziek of in 'Stereo' set met 2x Era 300 voor een nog ruimtelijkere ervaring, ook kan je bij alle speakers een Sub of Sub Mini toevoegen voor extra diepte als je dat wilt en je hebt sowieso een EQ bij alle speakers...
Dolby Atmos muziek is wel hit and miss, niet alle tracks zijn lekker gemixt. Bij HK kan je dan enkel de MB1100 (met Sub/Surround) gebruiken met een AppleTV 4K om Dolby Atmos muziek af te spelen.
Bij Sonos heb je nu 2 type Soundbars en de Era 300 die allemaal standalone Dolby Atmos kunnen en dus ook met set/multiroom in sync.
Had gehoopt dat Harman Kardon en WiSA wat meer ontwikkeling hadden, maar valt tegen. WiSA heeft recent wijzigingen aangekondigd die de mogelijkheden ook niet echt uitbreid. Het blijft gelimiteerd tot 8 speakers totaal, dus verder dan 5.1.2 of 7.1 ga je niet komen met WiSA HT.
https://platinaudio.com/c...products/htx-surround-hubrse1 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:52:
[...]
Hmm interessant goede punten die je aanhaalt. De wisa soundsend ondersteunt idd maar 8 kanalen. Wist niet dat je met sonos echte surround sound kon krijgen. Hmm even terug naar het tekenbord. Ik heb het niet zo met die all in one dolby atmos Soundbars, ik geloof er niet zo in. Misschien dat ik dan wel met de monaco 7.1.2 begin, die komt met de soundsend. En dan later de 2 fronts verwissel met de citation towers en Sub. Dat is wel weer mooi van WiSA, je kan alle WiSA speakers moeiteloos combineren! En dan hopen dat ze in de toekomst het protocol gaan uitbouwen zodat er meer speakers ondersteund worden.
Deze belooft zelf 16 kanalen over WiSA te kunnen sturen inclusief Bluetooth en Wifi

. Kan alleen op de website geen informatie nog vinden.
Zojuist eindelijk een software update gekregen voor de MultiBeam 700. Ook de Google cast software is geüpdate naar:
Google Cast version number: 1.56.310669
Probleem met casten lijkt eindelijk verholpen te zijn.
Ja klopt, niets voor gedaan. Heeft de datum van 18-07-23.
Hmm..ik hoop dat de Citation 100 ook wordt geupdate!
Mijn HK Oasis wekker heeft de update ook al binnen.
Bedankt voor het melden! In de Google Home app zie ik dat ik dezelfde versie heb. Viel me overigens vanochtend al op dat de soundbar (en surrounds) 'uit' stonden. Normaal staan ze aan omdat er een verbinding is via het HDMI kabel. Ga het vanavond is testen, maar eerste tekenen zien er goed uit.patjepat83 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:38:
Zojuist eindelijk een software update gekregen voor de MultiBeam 700. Ook de Google cast software is geüpdate naar:
Thx, goed nieuws, mijn HK Citation Towers hebben ook een automatische update gehad, ook datum 18 juli 2023, Google Cast 1.56.xxxx!
En jawel.......Google Home speaker groups werkt nu eindelijk weer zoals het hoort met de Towers! 🎉
Of er nog andere wijzigingen zijn weet ik niet, maar dit was uiteraard het belangrijkste!
Btw, de Citation 200 zit nog op 1.52.xxxx, dus geen upgrade, maar die Cast versie is al voldoende voor speaker groups.
En jawel.......Google Home speaker groups werkt nu eindelijk weer zoals het hoort met de Towers! 🎉
Of er nog andere wijzigingen zijn weet ik niet, maar dit was uiteraard het belangrijkste!
Btw, de Citation 200 zit nog op 1.52.xxxx, dus geen upgrade, maar die Cast versie is al voldoende voor speaker groups.
[ Voor 3% gewijzigd door HAWK Wizard op 20-07-2023 07:51 ]
Ik zag nog wel dat de soundbar automatisch wisselt naar HDMI (ondanks dat de tv uitstaat). Als dit nog opgelost kan worden...
Ik kan na de update van gisteren op mijn HK Oasis wekker plotseling een heleboel DAB zenders niet meer ontvangen. Snap er niks van!
Kun jij nog alla zenders via DAB ontvangen? Mij lukt dat niet. Alle Radio 1,2,3 en 4 en ook Radio 10 niet meer te vinden...patjepat83 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:59:
Mijn HK Oasis wekker heeft de update ook al binnen.
Factory reset heeft dit opgelost...Roost schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:55:
[...]
Kun jij nog alla zenders via DAB ontvangen? Mij lukt dat niet. Alle Radio 1,2,3 en 4 en ook Radio 10 niet meer te vinden...
Harman Kardon Citation 300 heeft ook een update gehad
Eindelijk een update maarrrrrr nu is het beeldscherm van de multibeam 700 traag en geluid hapert!!!!
Hey mensen, paar vraagjes.
Ik zit te twijfelen tussen een HK Citation Multibeam 1100 en de JBL 9.1.
Ik had een Samsung Q990b, maar de sub bleek echt overkill te zijn, kan nooit fijn geweest zijn voor de buren als ik hem gehouden had. Ik kreeg met instellingen de sub ook niet zo dat ik kon genieten van een sterke bass, maar niet dat ie in andere scenes en games weer belachelijk boomy was.
Dus viel mijn oog op de HK die volgens reviews zelfs zonder sub behoorlijk goed werk verricht. Tv geluid is crap, dus alles is eigenlijk een upgrade te noemen. Is de bass echt verrassend goed voor puur alleen de bar? Ik zal hem vooral voor Xbox Gaming gebruiken en films en series. Uiteindelijk zal ik ook rears willen halen.
Beide HK en JBL zijn redelijk hetzelfde qua prijs, alleen bij JBL krijg je echt alles. Maar wellicht is die sub ook weer te krachtig en zonder sub niet om aan te horen zoals bij Samsung het geval was. Heeft iemand dezer twee zelf kunnen uitproberen?
Ik zit te twijfelen tussen een HK Citation Multibeam 1100 en de JBL 9.1.
Ik had een Samsung Q990b, maar de sub bleek echt overkill te zijn, kan nooit fijn geweest zijn voor de buren als ik hem gehouden had. Ik kreeg met instellingen de sub ook niet zo dat ik kon genieten van een sterke bass, maar niet dat ie in andere scenes en games weer belachelijk boomy was.
Dus viel mijn oog op de HK die volgens reviews zelfs zonder sub behoorlijk goed werk verricht. Tv geluid is crap, dus alles is eigenlijk een upgrade te noemen. Is de bass echt verrassend goed voor puur alleen de bar? Ik zal hem vooral voor Xbox Gaming gebruiken en films en series. Uiteindelijk zal ik ook rears willen halen.
Beide HK en JBL zijn redelijk hetzelfde qua prijs, alleen bij JBL krijg je echt alles. Maar wellicht is die sub ook weer te krachtig en zonder sub niet om aan te horen zoals bij Samsung het geval was. Heeft iemand dezer twee zelf kunnen uitproberen?
Heeft iemand ervaring met de citation surround als front side speakers?
Heb omenteel een combinatie van multibeam 1100 + sub en wil er eventueel een surround set aan toevoegen voor een wat bredere soundscape, en zodat de multibeam beter zijn taak als center speaker kan vervullen voor voice ed.
Ik kan de surround set alleen niet naast de bank plaatsen. Enige mogelijkheid is aan de zijkanten van de tv met de multibeam in het midden. De vraag is echter of dit verstandig is.
Kijk voornamelijk films met 5.1/7.1 als bron.
Heb omenteel een combinatie van multibeam 1100 + sub en wil er eventueel een surround set aan toevoegen voor een wat bredere soundscape, en zodat de multibeam beter zijn taak als center speaker kan vervullen voor voice ed.
Ik kan de surround set alleen niet naast de bank plaatsen. Enige mogelijkheid is aan de zijkanten van de tv met de multibeam in het midden. De vraag is echter of dit verstandig is.
Zo ver ik het begrijp fungeert de multibeam 1100 als zowel left right center en atmos kanalen. vandaar dat ie ook niet werkt in combinatie met de Towers. Alleen rear surrounds en Sub zijn mogelijk.fiftyfive schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:09:
Heeft iemand ervaring met de citation surround als front side speakers?
Ik heb sinds een paar dagen ook ineens dat het geluid telkens voor ongeveer één seconde uitvalt. Enig idee wat dit kan zijn?Nyro187 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:19:
Eindelijk een update maarrrrrr nu is het beeldscherm van de multibeam 700 traag en geluid hapert!!!!
Heb ik ook last van, heel hinderlijk inderdaad!Danny96 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:21:
[...]
Ik heb sinds een paar dagen ook ineens dat het geluid telkens voor ongeveer één seconde uitvalt. Enig idee wat dit kan zijn?
Helaas hebben wij hier ook last vanamst3l schreef op zondag 30 juli 2023 @ 07:58:
[...]
Heb ik ook last van, heel hinderlijk inderdaad!
Hier ook, na de update valt het geluid zeer veel weg. Morgen maar weer eens met HK bellen.
Ben benieuwd of er een niet-standaard uitkomt 😅verhoej schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:27:
Hier ook, na de update valt het geluid zeer veel weg. Morgen maar weer eens met HK bellen.
Ja hier ook last van na de update van mijn multibeam 700. Af en toe valt het geluid een seconde weg. Ik zal ze ook even mailen. Dit is nu de 2e keer dat er wat mis is na een update 😤amst3l schreef op zondag 30 juli 2023 @ 07:58:
[...]
Heb ik ook last van, heel hinderlijk inderdaad!
I used to be schizophrenic, but we are okay now.
Ik wilde eindelijk de knoop doorhakken, de bar kopen en later rears erbij voor surround geluid in games en films. Maar na het lezen van deze comment heb ik grote twijfels, is dit echt niet te omzeilen?
https://www.avforums.com/...ts.2425226/#post-30710814
Het komt er dus op neer volgens deze poster dat als je rears toevoegt je geluiden die bedoeld zijn voor de soundbar door de rears krijgt te horen. Vanwege de smart surround optie. Dus stel ik speel een game zoals Red Dead redemption 2 en Ik schiet, dan hoor je de kogels niet alleen via de bar maar ook via de rears. Dat is niet goed.
Komt dit jullie bekend voor?
Het komt er dus op neer volgens deze poster dat als je rears toevoegt je geluiden die bedoeld zijn voor de soundbar door de rears krijgt te horen. Vanwege de smart surround optie. Dus stel ik speel een game zoals Red Dead redemption 2 en Ik schiet, dan hoor je de kogels niet alleen via de bar maar ook via de rears. Dat is niet goed.
Ervaar ik zelf niet zo, ik heb wel het geluid uit de surrounds wel bewust harder gezet. Maar als ik bijv. Call of duty op de PS5 doe of een film kijk dan hoor ik wel duidelijk achter me (zowel links als rechts) geluiden. Zitten ook wel een paar meter van de soundbar af dus wellicht dat het daardoor minder opvalt. Nogmaals, zelf ervaar ik het niet zo. Geluid is voor mij echt wel top!devilsnight schreef op maandag 31 juli 2023 @ 03:08:
Ik wilde eindelijk de knoop doorhakken, de bar kopen en later rears erbij voor surround geluid in games en films. Maar na het lezen van deze comment heb ik grote twijfels, is dit echt niet te omzeilen?
Heb op moment van schrijven mijn set te koop gezet, ga straks toch nog kijken of ik wat kan fixen m.b.t. de audio drops. Bij een goed bod mag de set echter weg, al ben ik niet helemaal uit over de opvolging. Het liefst zo niet-smart mogelijk voor mij in ieder geval
Heb je de stekker er al uit getrokken en hem zo opnieuw laten starten? Dit lijkt bij mij de oplossing te zijn geweest.NRGetic schreef op zondag 30 juli 2023 @ 23:05:
[...]
Ja hier ook last van na de update van mijn multibeam 700. Af en toe valt het geluid een seconde weg. Ik zal ze ook even mailen. Dit is nu de 2e keer dat er wat mis is na een update 😤
Dat zou een fijne easy-fix zijn, meteen maar even doen en vanavond is kijken wat het oplevertviktorvm schreef op maandag 31 juli 2023 @ 08:06:
[...]
Heb je de stekker er al uit getrokken en hem zo opnieuw laten starten? Dit lijkt bij mij de oplossing te zijn geweest.
Duidelijk! Ik denk dat de enige manier om het zelf te testen is door zowel de bar als surrounds te halen en uitproberen. Ik wil heel graag geluiden achter mij horen in games waarvan het logisch is dat je die hoort. Een alligator achter me in RDR2 bijv, of geweerschoten achter mij, maar als ik zelf schiet moet dat niet uit de rears ook komen.amst3l schreef op maandag 31 juli 2023 @ 08:00:
[...]
Ervaar ik zelf niet zo, ik heb wel het geluid uit de surrounds wel bewust harder gezet. Maar als ik bijv. Call of duty op de PS5 doe of een film kijk dan hoor ik wel duidelijk achter me (zowel links als rechts) geluiden. Zitten ook wel een paar meter van de soundbar af dus wellicht dat het daardoor minder opvalt. Nogmaals, zelf ervaar ik het niet zo. Geluid is voor mij echt wel top!
Heb op moment van schrijven mijn set te koop gezet, ga straks toch nog kijken of ik wat kan fixen m.b.t. de audio drops. Bij een goed bod mag de set echter weg, al ben ik niet helemaal uit over de opvolging. Het liefst zo niet-smart mogelijk voor mij in ieder geval
Ik las ook dat deze soundbar verassend genoeg VRR support heeft. Dat is wel erg fijn voor Xbox die toch best last heeft van audio delay met Atmos als je de Xbox niet direct verbind met de bar. Ik zal deze thread even doorlezen over die audio drops, want ik zit daar niet echt op te wachten.
En als dit hem toch niet wordt, dan misschien toch maar voor de Philips Fidelio FB1.
[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 31-07-2023 11:25 ]
Stroom eraf en er weer op heeft het verholpen inderdaad! Had ook een probleem met Google Assistent, dat is nu ook verholpen.viktorvm schreef op maandag 31 juli 2023 @ 08:06:
[...]
Heb je de stekker er al uit getrokken en hem zo opnieuw laten starten? Dit lijkt bij mij de oplossing te zijn geweest.
I used to be schizophrenic, but we are okay now.
Ook ik had de laatste dagen last van het feit dat op de HK citation700 soms een seconde of 2 het geluid weg viel. Bloedirritant maar met het 'terug naar fabrieksinstellingen' kunne verhelpen. Wel zo prettig.
Alleen nu krijg ik, net zo als anderen op dit forum eerder ervaarde, het op geen enkele mogelijkheid voor elkaar op nog geluid te krijgen uit de Surround Speakers.
Iemand die mij kan helpen?
Ze zijn gekoppeld, dat is het probleem niet. Geluidsniveau op beide speakers op 6 gezet, maar helemaal niets te horen. Ze deden het voordat ik alles terugzetten naar fabrieksinstellingen prima. Maar nu enkel geluid uit de soundbar...
Ook het uitvoeren van een eventuele update hielp niet.
Alleen nu krijg ik, net zo als anderen op dit forum eerder ervaarde, het op geen enkele mogelijkheid voor elkaar op nog geluid te krijgen uit de Surround Speakers.
Ze zijn gekoppeld, dat is het probleem niet. Geluidsniveau op beide speakers op 6 gezet, maar helemaal niets te horen. Ze deden het voordat ik alles terugzetten naar fabrieksinstellingen prima. Maar nu enkel geluid uit de soundbar...
ik durf hem niet eens meer te updaten, 3x eerder en iedere keer werkte het ding nog beroerder dan daarvoorpatjepat83 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:38:

Heb je de surrounds ook al spanningsloos gehad na de update van je 700? ik had ditzelfde probleem afgelopen week met mijn sub. alles spanningsloos. eerst de 700 opstarten en dan de rest..Helger Z schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:34:
Ook ik had de laatste dagen last van het feit dat op de HK citation700 soms een seconde of 2 het geluid weg viel. Bloedirritant maar met het 'terug naar fabrieksinstellingen' kunne verhelpen. Wel zo prettig.
Sub dus als laatste op de spanning.Arjanvhu schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:56:
[...]
Heb je de surrounds ook al spanningsloos gehad na de update van je 700? ik had ditzelfde probleem afgelopen week met mijn sub. alles spanningsloos. eerst de 700 opstarten en dan de rest..
Dit werkt bij mij goed
[ Voor 198% gewijzigd door Albert020 op 01-08-2023 09:58 ]
Lijkt voor mij ook de oplossing, surrounds die niet werken zoals hierboven heb ik niet ervaren maar gisteravond ook alleen maar Ted Lasso gekekenNRGetic schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:10:
[...]
Stroom eraf en er weer op heeft het verholpen inderdaad! Had ook een probleem met Google Assistent, dat is nu ook verholpen.
Heb alle speakers een uurtje of 2 van de stroom gehaald en daarna alles weer ingeprikt, startende met de soundbar.. De Assistant lijkt het overigens ook beter te doen dan hiervoor.
surround speakers ontkoppelen en weer opnieuw koppelen en het werkte weer bij mij.
Het gaat nu tussen de 1100 en Philips Fidelio B97 voor mij. Ik denk dat ik ze allebei in huis haal en het ga testen. Om het een eerlijke test te maken zal ik ook een sub s en de HK surrounds erbij moeten halen denk ik.
Hoe ervaren jullie de 1100 zonder sub? Is het absoluut te doen, of mis je echt zeker wel een sterkere bass?
Hoe ervaren jullie de 1100 zonder sub? Is het absoluut te doen, of mis je echt zeker wel een sterkere bass?
Heel raar, heb de stroom er al een keer afgehaald, maar bij de Sub S valt soms de verbinding weg.
Staat ongeveer 1/5 meter van de Multibeam 700 vandaan, hoe kan dit ?
Ik heb regelmatig dat de Sub en surrounds traag op gang komen. gedurende twee minuten dan weer wel, dan weer niet maar daarna toch wel stabiel.Albert020 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:37:
Heel raar, heb de stroom er al een keer afgehaald, maar bij de Sub S valt soms de verbinding weg.
Over de Google assistant heb ik het maar even niet....als ik een film of tv kijk kletst ie ongevraagd tegen me aan en als ik hem nodig heb laat ie het vaak afweten omdat er geen verbinding is.
Ja idd, dat heb ik dus ook, maar is dat normaal ?wimforfriends schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:33:
[...]
Ik heb regelmatig dat de Sub en surrounds traag op gang komen. gedurende twee minuten dan weer wel, dan weer niet maar daarna toch wel stabiel.
Over de Google assistant heb ik het maar even niet....als ik een film of tv kijk kletst ie ongevraagd tegen me aan en als ik hem nodig heb laat ie het vaak afweten omdat er geen verbinding is.
Ik hou mijn fingers crossed met mijn 2 Citation 100's in stereo, ze draaien al 4 dagen goed! Ze hebben nog geen update gehad, maar ik geloof dat ik nu een set heb waarbij de hardware (nog) niet defect is. Mijn buurmans set staat onbruikbaar op zijn zolder, zo zonde.
Ik ben van plan de HK Citation one MK3 aan te schaffen in duo.
Ik neem aan dat deze gewoon te koppelen zijn met mijn samsung TV via bluetooth, of gaat dat via wifi?
Ik neem aan dat deze gewoon te koppelen zijn met mijn samsung TV via bluetooth, of gaat dat via wifi?
Her zijn gewoon Google wifi speakers, koppeling zal via bluetooth moeten. Koop ze nieuw, met garantie!RooT schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:11:
Ik ben van plan de HK Citation one MK3 aan te schaffen in duo.
Ja, los doen ze het wel, maar in stereo is alles zeer onstabiel. Ik heb nu eindelijk een set 100's die het lijken te doen, al 4 dagen online! Mijn buurman heeft een set One's nieuw gekocht, hebben 1 jaar goed gespeeld en daarna nooit meer. Laten repareren in de garantie heeft niet geholpen. Ik kan ze niemand aan bevelen.RooT schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:21:
Ik zat juist te denken aan tweede hands. Waarom raad je nieuw aan, gaan ze snel stuk?
Hmm.. is het beter dan een soundbar te kopen? Ik wil het namelijk zowel voor TV als ook voor muziek gebruiken in de woonkamer.
Bij mij is het zo normaal geworden dat ik de soundbar op een slimme stekker heb aangesloten om vanaf de bank de stroom eraf te kunnen halen en weer op spanning te zetten. Dan werkt het weer even. Maar triest dat het zo moet natuurlijk.Albert020 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:11:
[...]
Ja idd, dat heb ik dus ook, maar is dat normaal ?
Het wegvallen van de verbinding met de sub of surround heeft te maken dat het een interference heeft met het 5ghz kanaal van jouw WiFi. Ga voor de gein maar eens, als je ziggo hebt, een programma terug kijken. Grote kans dat je verbinding wegvalt van 1 van jouw speakers.
Zelf heb ik het ziggo kastje alleen op 2.4ghz gezet, problem solved.
Okay, thanks, ga ik ook proberen.bertalting schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:46:
Het wegvallen van de verbinding met de sub of surround heeft te maken dat het een interference heeft met het 5ghz kanaal van jouw WiFi. Ga voor de gein maar eens, als je ziggo hebt, een programma terug kijken. Grote kans dat je verbinding wegvalt van 1 van jouw speakers.
[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 04-08-2023 21:07 ]
Heren, vraagje ik heb sinds kort een Citation 700 bar gekocht, maar ervaar het volgende probleem: Na een paar dagen begint het geluid om de zoveel seconden weg te vallen, en het valt mij op dat de interface op de bar zelf ook heel stuk trager/haperend is geworden. Dit doet hij sinds de laatste update (volgens mij).
Als ik de bar vervolgens unplug/plug is het euvel weer voorlopig verholpen maar dit is toch niet normaal voor dit merk?
Heeft iemand ervaringen hiermee, of is dit een teken dat ik een defecte heb?
Als ik de bar vervolgens unplug/plug is het euvel weer voorlopig verholpen maar dit is toch niet normaal voor dit merk?
I am in love, haha.
Wat een geluid joh!!!! 😍
Ik ben vandaag rustig aan de slag gegaan met de 1100 soundbar en de rears en ik ben alleen maar aan het genieten. Ik ben immens onder de indruk van de power van de soundbar. Het is alsof er een subwoofer ingebouwd zit, zo ervaar ik het echt. Het klinkt voor mij zoals de Samsung Q990b klonk met subwoofer, alleen vond ik die onnodig boomy, gewoon onplezierig hoe dat klonk. Dit klinkt warm, echt voor mij.
Ik keek het begin stuk in Atmos op Netflix van de film A Quiet Place 2 en zodra de boel los gaat....wauw! En qua surround heerlijk ook. Ik schrok me gewoon kapot toen in de film iemand met zijn auto toeterde en het geluid in het algemeen voelt gewoon vol, het vult mijn kamer en dan bedoel ik ook absoluut de bass. Bij elke film scène of game die ik testte realiseerde ik me dat ik eigenlijk geen subwoofer nodig heb.
En dit is dus echt precies wat ik zocht. Een soundbar die het hevige werk zelf kan uitvoeren, dus echt lekker krachtig klinken maar tegelijkertijd ook helder en zuiver. Want met de Samsung merkte ik al dat de subwoofer echt overkill was en ik kan me niet voorstellen dat buren dat niet gehoord hebben. Iets wat ik juist niet wil.
Ik ga weer genieten!
Wat een geluid joh!!!! 😍
Ik ben vandaag rustig aan de slag gegaan met de 1100 soundbar en de rears en ik ben alleen maar aan het genieten. Ik ben immens onder de indruk van de power van de soundbar. Het is alsof er een subwoofer ingebouwd zit, zo ervaar ik het echt. Het klinkt voor mij zoals de Samsung Q990b klonk met subwoofer, alleen vond ik die onnodig boomy, gewoon onplezierig hoe dat klonk. Dit klinkt warm, echt voor mij.
Ik keek het begin stuk in Atmos op Netflix van de film A Quiet Place 2 en zodra de boel los gaat....wauw! En qua surround heerlijk ook. Ik schrok me gewoon kapot toen in de film iemand met zijn auto toeterde en het geluid in het algemeen voelt gewoon vol, het vult mijn kamer en dan bedoel ik ook absoluut de bass. Bij elke film scène of game die ik testte realiseerde ik me dat ik eigenlijk geen subwoofer nodig heb.
En dit is dus echt precies wat ik zocht. Een soundbar die het hevige werk zelf kan uitvoeren, dus echt lekker krachtig klinken maar tegelijkertijd ook helder en zuiver. Want met de Samsung merkte ik al dat de subwoofer echt overkill was en ik kan me niet voorstellen dat buren dat niet gehoord hebben. Iets wat ik juist niet wil.
Ik ga weer genieten!
misschien teveel bluetooth signalen in de buurt. kijk eens met je telefoon wat er eventueel aan bluetooth uit kan ( bv TV ) en probeer de sub eens (tijdelijk) op een andere plaats te zetten.Albert020 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:37:
Ik heb de laatste tijd wel een stuk minder vaak dat google spontaan begint te luisteren als de TV aanstaat. ik durf alleen nog niet te concluderen of dit aan de laatste update ligt of omdat ik in google home de gevoeligheid van "hey google" lager heb gezet ,dit is namelijk sinds kort ook mogelijk voor de citation
hoe weg te vallen? met netwerk streaming? via bluetooth? via hdmi ? zie je dan de lampjes knipperen?maddog4004 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:51:
Heren, vraagje ik heb sinds kort een Citation 700 bar gekocht, maar ervaar het volgende probleem: Na een paar dagen begint het geluid om de zoveel seconden weg te vallen, en het valt mij op dat de interface op de bar zelf ook heel stuk trager/haperend is geworden. Dit doet hij sinds de laatste update (volgens mij).
hoe completer de vraag , hoe sneller een goed antwoord
Klopt, stom van mij; ik luister gewoon via de optical in. Wifi is verbonden en de laatste update staat erop. Watbde lampjes betreft ik zie aan de voorkant gewoon ten alle tijden 4 blauwe branden. Als het geluid wegvalt, verandert dat niet. Ik heb de dezelfde output getest op koptelefoon en daar haperde het niet, dus probleem echt op Citation bar geïsoleerd.
dus het geluid via de optical van je bron ( TV?) valt steeds weg? kun je proberen om het geluid via HDMI te laten gaan ? ( liefst HDMI -arc) en dan kijken wat er dan gebeurtmaddog4004 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:32:
Klopt, stom van mij; ik luister gewoon via de optical in. Wifi is verbonden en de laatste update staat erop. Watbde lampjes betreft ik zie aan de voorkant gewoon ten alle tijden 4 blauwe branden. Als het geluid wegvalt, verandert dat niet. Ik heb de dezelfde output getest op koptelefoon en daar haperde het niet, dus probleem echt op Citation bar geïsoleerd.
Nee het geluid komt vanaf mijn PC, dus via HDMI is geen optie.Arjanvhu schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:37:
[...]
dus het geluid via de optical van je bron ( TV?) valt steeds weg? kun je proberen om het geluid via HDMI te laten gaan ? ( liefst HDMI -arc) en dan kijken wat er dan gebeurt
Hij heeft het eerste paar maanden prima gedaan. Ik heb hem eergisteren weer gereset en alle settings opnieuw gedaan.
Nu is er weer een nieuw probleem, tijdens afspelen stopt hij gewoon, en zegt "please login in google home app". Waar ik geen idee van heb waar dat op slaat want ik was helemaal niet met de home app bezig ofzo.
Ik begin mijn versterker en draden wel te missen nu eerlijk gezegd.
Geweldig apparaat Hèmaddog4004 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:25:
[...]
Nee het geluid komt vanaf mijn PC, dus via HDMI is geen optie.
Hij heeft het eerste paar maanden prima gedaan. Ik heb hem eergisteren weer gereset en alle settings opnieuw gedaan.
Nu is er weer een nieuw probleem, tijdens afspelen stopt hij gewoon, en zegt "please login in google home app". Waar ik geen idee van heb waar dat op slaat want ik was helemaal niet met de home app bezig ofzo.

Betreft die login; lijkt mij of het apparaat toch wifi problemen heeft en daardoor zijn login met Google home verliest
Lol, same here. Mag alleen nog met garantie kopen, dan kan het retour. Wifi blijft lastig, op mijn router van Kabelnoord vallen mijn Citation 100's uit stereo, op de Asus gaat het (tot nu toe) goed, terwijl er meer dan 80 apparaten op de Asus zitten, en op isp router alleen de speakers.Arjanvhu schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:49:
[...]
Geweldig apparaat Hèdoor al het gezeik met de 700 de afgelopen 3 jaar, heeft mijn vrouw ieder nieuw apparaat van Harman en JBL AKG en consorten verboden hier in huis
![]()
Betreft die login; lijkt mij of het apparaat toch wifi problemen heeft en daardoor zijn login met Google home verliest
Hdmi heeft ook audio, je moet het misschien nog aan zetten in je audio settings op je pcmaddog4004 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:25:
[...]
Nee het geluid komt vanaf mijn PC, dus via HDMI is geen optie.
Zowel ik als mijn vriendin konden hier wel om lachenArjanvhu schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:49:
[...]
Geweldig apparaat Hèdoor al het gezeik met de 700 de afgelopen 3 jaar, heeft mijn vrouw ieder nieuw apparaat van Harman en JBL AKG en consorten verboden hier in huis
Nu mijn surroundspeakers opeens merkbaar vaker uitvallen denk ik ook dat de volgende aanschaf geen Harman zal zijn. De vraag is natuurlijk wel of andere merken beter zijn...die zullen toch ook wel hun problemen kennen.
Hier stopte de Citation 100 er na 3 jaar plotseling compleet mee. Support zegt dat ie niet meer te repareren is en ik kan 20% korting krijgen op een nieuwe. Vind 3 jaar wel erg weinig, dus nu maar Sonos proberen.wimforfriends schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:32:
Nu mijn surroundspeakers opeens merkbaar vaker uitvallen denk ik ook dat de volgende aanschaf geen Harman zal zijn. De vraag is natuurlijk wel of andere merken beter zijn...die zullen toch ook wel hun problemen kennen.
Gisteren was het weer hopeloos met de verbinding tussen de MB700 met surroundspeakers en sub. Ze bleven uit en aan springen. Dus maar weer eens de boel ontkoppeld en weer gekoppeld. Lijkt weer even beter te gaan zolang het duurt.
Ik heb de citation 700 nu ook al enige tijd maar de afgelopen 2 jaar raak ik er toch wel klaar mee..
Casten via Spotify / YouTube is vaak dramatisch ene keer wel gelijk gekoppeld, en zoals gisteren blijft het koppelen hangen..
Als er YouTube gekeken is via native app op Samsung tv, kraakt het geluid als je bij een tv app start
De stappen waarin je het volume kan regelen dramatisch, of het ligt aan de s21/Pixel 6. Je kan de bar niet knap even op 5% oid zetten. De laatste stap is meen ik 10% en dan 0. Moet aldoor de Google Home app openen om dan via daar de citation wel op 5 te zetten.
Ik ben echter gebonden aan de maatvoering van de 700, gezien deze in een soort kast staat, naarstig op zoek naar een vervanger..
Casten via Spotify / YouTube is vaak dramatisch ene keer wel gelijk gekoppeld, en zoals gisteren blijft het koppelen hangen..
Als er YouTube gekeken is via native app op Samsung tv, kraakt het geluid als je bij een tv app start
De stappen waarin je het volume kan regelen dramatisch, of het ligt aan de s21/Pixel 6. Je kan de bar niet knap even op 5% oid zetten. De laatste stap is meen ik 10% en dan 0. Moet aldoor de Google Home app openen om dan via daar de citation wel op 5 te zetten.
Ik ben echter gebonden aan de maatvoering van de 700, gezien deze in een soort kast staat, naarstig op zoek naar een vervanger..
Ik heb sinds een klein jaar 4 stuks Harman Kardon Citation One speakers die verdeeld staat over het huis.
Prima geluid, heel tevreden.
Ik heb eveneens 2 google Nest Mini speakers voor muziek op de 2 toiletten.
Nu merk ik een verschil bij het reageren tussen de Google speakers en de HK speakers.
En ik zou dit graag juist krijgen. De Google speakers reageren correct.
Bij de routine "goedemorgen", gaat alles bij de Google Nest speakers perfect.
Is dit iets dat ik ergens kan instellen zodat hij ook hier het nieuws van HLN leest?
Wel jammer dat hij niet meteen de instelling van de Google Home app overneemt...
Ook jammer dat na het nieuws niet meteen muziek gespeeld kan worden (ingesteld via de routine) maar goed, dat is slecht een korte vraag. Mocht hier toch een optie voor zijn... mag altijd gedeeld worden.
Prima geluid, heel tevreden.
Ik heb eveneens 2 google Nest Mini speakers voor muziek op de 2 toiletten.
Nu merk ik een verschil bij het reageren tussen de Google speakers en de HK speakers.
En ik zou dit graag juist krijgen. De Google speakers reageren correct.
Bij de routine "goedemorgen", gaat alles bij de Google Nest speakers perfect.
- zegt "goedemorgen"
- geeft het weerbericht
- vertelt een (flauwe) mop
- geeft me het nieuws (in de Google Home app ingesteld dat dit van HLN komt en dat is ook zo)
- zegt "goedemorgen"
- geeft het weerbericht
- vertelt een (flauwe) mop
- geeft dan aan "dit kan niet op dit apparaat"
- geeft me het nieuws uit Nederland (ik dacht ANP Nieuws)
Is dit iets dat ik ergens kan instellen zodat hij ook hier het nieuws van HLN leest?
Wel jammer dat hij niet meteen de instelling van de Google Home app overneemt...
Ook jammer dat na het nieuws niet meteen muziek gespeeld kan worden (ingesteld via de routine) maar goed, dat is slecht een korte vraag. Mocht hier toch een optie voor zijn... mag altijd gedeeld worden.
Zes weken geleden zocht ik contact met HK met betrekking tot mijn Harman Kardon Citation Oasis DAB+ wekkerradio:
- Elke nacht gaat de DAB+ radio meerdere malen uit zichzelf aan (alleen 's nachts)
- Het toestel slaat niet alle gescande radiozenders op
Deze klachten ontstonden na de laatste firmware update van het toestel.
Inmiddels zijn we ruim anderhalve maand verder, heb ik met vijf verschillende mensen contact gehad en zijn er meer dan twintig (20) emails gewisseld. Alles zonder enige voortgang of resultaat. De wekkerradio is rommel en de customer support levert broddelwerk. Ik ben er klaar mee en heb het contact verder verbroken. Nooit meer Harman Kardon voor mij!
- Elke nacht gaat de DAB+ radio meerdere malen uit zichzelf aan (alleen 's nachts)
- Het toestel slaat niet alle gescande radiozenders op
Deze klachten ontstonden na de laatste firmware update van het toestel.
Inmiddels zijn we ruim anderhalve maand verder, heb ik met vijf verschillende mensen contact gehad en zijn er meer dan twintig (20) emails gewisseld. Alles zonder enige voortgang of resultaat. De wekkerradio is rommel en de customer support levert broddelwerk. Ik ben er klaar mee en heb het contact verder verbroken. Nooit meer Harman Kardon voor mij!
Vandaag update gehad op mijn multibeam 700 maar heb nu helemaal Geen geluid meer.
Soundbar reageert overal op behalve geluid… reset etc gedaan.. nieuwe setup via iPad maar zelfs de test toon hoor ik niet…
Streamen met spotify via AirPlay of Bluetooth … idem…. Meer mensen met dit issue?
Soundbar reageert overal op behalve geluid… reset etc gedaan.. nieuwe setup via iPad maar zelfs de test toon hoor ik niet…
Streamen met spotify via AirPlay of Bluetooth … idem…. Meer mensen met dit issue?
Ghanz
Vreemd, hier laatste update geweest op 08-08-2023.soetie schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:53:
Vandaag update gehad op mijn multibeam 700 maar heb nu helemaal Geen geluid meer.
HIer gisteren 04.09.2023
0.97.94261.0x025540c
0.97.94261.0x025540c
Ghanz
Je kunt een update toch niet forceren, moet gewoon wachten tot deze automatisch binnen komt ?
Volgens mij niet inderdaad en is het gewoon afwachten
Ghanz
Kun je een check niet forceren via het menu?https://citationsupporthe...oftware-was-last-updated-
Iemand een idee wat er 'gefixt' moet zijn met deze update 🤡?
Ik overigens nog steeds op de versie van 08-08.
Update, zojuist via de webinterface 'check for new updates' gedaan. Niks nieuws. Iemand nog meer blijven hangen op versie 08-08?
Ik overigens nog steeds op de versie van 08-08.
Update, zojuist via de webinterface 'check for new updates' gedaan. Niks nieuws. Iemand nog meer blijven hangen op versie 08-08?
[ Voor 66% gewijzigd door amst3l op 09-09-2023 09:50 ]
Ik heb hier de MultiBeam 700, Towers, Suround, en de Subwoofer. Het is alleen maar drama en de laatste update heeft ook niet veel geholpen. Problemen met casten, wegvallende verbinding en ga zo maar door. Diverse keren contact gehad met de helpdesk maar dat schiet allemaal niet op. Het is absurd voor een merk als Harman Kardon dat het er zo aan toe gaat. Ik zit trouwens nog op de update van 08-08.
Lijkt wel dat het erger is geworden met de laatste update . Eerste 5 minuten van het streamen verbreekt het sub en surround met veel ruis. Begonnen met de laatste update
Hier nu ook constant uitvallende surrounds en subwoofer. update dd 8-8. Ik zet de surrounds nu maar uit want het is geen gehoor zo. Kan toch niet de bedoeling zijn.
Nog steeds geen update, ook niet via de 'zoek' functie op de MB700 zelf. Iemand een idee of ik dit kan forceren?
Op advies van HK de stroom er een tijd vanaf gehaald en daarna reset naar fabrieksinstellingen. Na opnieuw installeren helaas nog steeds voortdurend uitval sub en surrounds. Ik hoop dat er nog een plan B komt.wimforfriends schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:39:
Hier nu ook constant uitvallende surrounds en subwoofer. update dd 8-8. Ik zet de surrounds nu maar uit want het is geen gehoor zo. Kan toch niet de bedoeling zijn.