Harman Kardon Citation ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-05 06:40
Ik heb sinds kort ook een MB1100 en deze is aangesloten op een Sony TV.
Wat hebben jullie gekozen als audio uit op de TV?
Standaard staat deze in de Sony op Auto 1 (Uitvoer van gecomprimeerde audio zonder aanpassing) Er is dan nog keuze tussen Auto 2 ( Uitvoer van alleen gecomprimeerde audio voor multi-channel content zonder aanpassing) en PCM.
Als ik PCM selecteer lijkt het net of het gehele geluidsbeeld erg hol wordt, ik ben er dan ook niet uit of dit een verbetering is.

En nog een vraag, kan je ook ergens zien wat er voor surround wordt weergeven? Bijvoorbeeld Atmos of Dolby Digitaal?

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-05 16:34
Kenny73 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:05:
Standaard staat deze in de Sony op Auto 1 (Uitvoer van gecomprimeerde audio zonder aanpassing) Er is dan nog keuze tussen Auto 2 ( Uitvoer van alleen gecomprimeerde audio voor multi-channel content zonder aanpassing) en PCM.
Als ik PCM selecteer lijkt het net of het gehele geluidsbeeld erg hol wordt, ik ben er dan ook niet uit of dit een verbetering is.

En nog een vraag, kan je ook ergens zien wat er voor surround wordt weergeven? Bijvoorbeeld Atmos of Dolby Digitaal?
Ik denk dat je naar een setting moet zoeken dat 'ie het signaal doorgeeft "passthrough". Denk dat als je daar even op Googled je hebt zo gevonden hebt ;)

Overigens net allerlei gegevens naar de Harman Kardon support gestuurd. Uiteraard na een powercycle werkt tune in weer meteen.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanvhu
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-03 00:06
Overigens net allerlei gegevens naar de Harman Kardon support gestuurd. Uiteraard na een powercycle werkt tune in weer meteen.. :p
Totdat je de hdmi ingang hebt gebruikt, dan wordt hij daarop " gelocked"
Bij mij overigens al 2 jaar geneuzel met de citation 700. Eerst een jaar moeten wachten op de eerste update, waarbij er niets verbeterde qua problemen, en nu een maand geleden een update waarbij het ding alleen nog maar beroerder werkt.

Zo jammer dat elektronika fabrikanten tegenwoordig een incompleet werkend apparaat op de markt brengen en dan denken met software alle problemen op te kunnen lossen.

Tot 10 jaar geleden was Harman een toonaangevend bedrijf op audio gebied, maar die naam gooien ze zo aardig te grabbel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:11

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Kenny73 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:05:

Heb hem zelf op Auto 1 staan, zodat alles in de TV omgezet wordt naar DD5.1 en bij Atmos switched hij netjes naar Atmos. In het Display van de bar kan je het zien of het PCM, Dolby Surround of Dolby Atmos is. Als je een externe bron gebruikt die ook TrueHD ondersteund, zie je ook Dolby Atmos (TrueHD). Helaas heeft de MB1100 geen DTS, dus die Passthrough (onderste optie) optie moet je uitlaten, anders heb je geen geluid bij DTS media. Met die optie uit zend de Sony DTS door als PCM Stereo.

Auto 2 zend de bron door zoals die binnenkomt, DD2.0/5.1 wordt uitgestuurd als hetzelfde en DD+ Atmos wordt gewoon doorgestuurd als Dolby Atmos. Helaas heb ik gemerkt dat als je Auto 2 gebruikt en je dan iets afspeelt dat als Stereo PCM naar de Soundbar gaat, je All channel stereo “Surround” krijgt. Waardoor je ook stemmen van achteren krijgt, wat ik zelf heel hinderlijk vindt. Kijk veel op YouTube wat grotendeels stereo is en NLZIET is enkel stereo.

PCM moet je nooit gebruiken, dan wordt er enkel stereo PCM uitgestuurd, altijd.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
Thanks, ik ga er eens mee stoeien.

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

@Roan Warners is het eigenlijk bekend of de MB1100 met een update DTS/DTS:X gaat ondersteunen? Nu Disney+ het ook gaat toevoegen aan hun content, is het wel fijn dat de MB1100 ook DTS kan.

De Citation Bar kon wel gewoon DTS5.1 afspelen...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMeesters
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-08-2024
nielsoet schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:00:
By the way, ik verkoop een Mulitbeam 1100, Citation Sub S, Citation 300 en Citation 100! PM voor interesse!
Hoi Niels,

Ik ben eventueel geïnteresseerd, grijze versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
Na wat heen-en-weer gemail zou ik nu de MB700 moeten opsturen. Echter ga ik, heel eigenwijs, dit niet doen. Ik ga eerst voor een rollback in firmware versie. Gezien er andere op bijv https://www.googlenestcom...peaker-groups/td-p/325055 hetzelfde probleem hebben is het niet een kwestie van een onderdeeltje vervangen lijkt me. Zeker omdat het eerst wél goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:09
Heeft iemand nog tips om Citation 100 aan de gang te krijgen met een Asus router op Merlin? Ik heb beamforming al uitgezet maar de verbinding valt steeds weg bij 1 van de speakers waardoor stereo niet werkt en de muziek stopt.

Bij mijn buurman Citation 1-set op TP-link router dezelfde ellende, die hebben we zelfs binnen de garantie nog opgestuurd ter reparatie, maar dat heeft niets geholpen (of ze hebben niets vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Zelfde problemen hier met Citation 100 en One. Al iets ontdekt?
[Roland] schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:44:
Ik heb 2 citation 100 in stereo. Redelijk tevreden mee.

Echter sinds 2 weken wanneer ik Spotify cast vanaf mijn galaxy S20FE. Dropouts die soms tot 30 seconden duren. Erg irritant. Had natuurlijk alle wifi apparatuur al een keer gereboot en dat hielp niet. Dus gisteren aan het troubleshooten gegaan.

Ook wanneer ik spotify via "hey Google" zijn er dropouts (maar korter)

Speakers losgekoppeld (niet stereo) en het zelfde probleem op beide individuele speakers. Factory reset gedaan op allebei de apparaten en opnieuw alles ingesteld. Probleem verholpen tot een 15 minuten geleden. Weer die dropouts. Met factory reset zou ook de firmware geupdate moeten zijn van de speakers, als het goed is dus de laatste.

- casten vanaf telefoon naar google mini gaat goed
- radio luisteren gaat goed (hey google, play npo radio2).

speakers staat op 6 meter van access point, verder geen issues met wifi (oud klein huis)

system firmware is:
1592
cast firmware is:
1.40.168834
Geen idee of dit de laatste versie, voor beide apparaten gelijk.

Iemand een idee? of hoe verder te troubleshooten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
dotternetta schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:47:
Zelfde problemen hier met Citation 100 en One. Al iets ontdekt?

[...]
Ik heb de set al bijna een jaar niet meer gebruikt maar uiteindelijk geen last meer gehad. Weet alleen niet meer of dit nou uit zichzelf is opgelost of dat ik wat gedaan heb. Staat me vaag iets van bij dat ik heel Google Home verwijderd heb en alles opnieuw heb opgezet (maar dat kan ook alleen een idee zijn geweest dat ik nooit heb uitgevoerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Heb nu zelf de Citation One MK3 en de Citation 300 in verschillende ruimtes door het huis verspreid en 0 issues met mijn Aruba Instant AP22 wifi. Beamforming en MIMO staan gewoon aan, geen problemen mee.

Gebruik ze niet in stereo, maar wel speaker groepen verspreid over meerdere verdiepingen (en dus meerdere AP’s).

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Bedankt voor jullie feedback. Heel Google Home verwijderen begin ik voorlopig nog niet aan. 80+ apparaten met veel routines. Het is iets met de wifi, verwacht ik. Mijn Google speakers en Xiaomi Smart hebben geen problemen, ook nooit gehad, maar HK geeft veel verbindingsproblemen. Ik heb het bij buurman niet kunnen oplossen (nieuwe routers etc), niet stereo werkt het wel goed, is voor hem prima, maar voor mij niet. Ik experiment wel verder, binnenkort fiber met nieuw modem/router, wie weet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Heb je IPv6 aanstaan op je router? De cast protocollen maken gebruik van IPv6 om onderling te communiceren, dit werkt prima als de router geen IPv6 doet, omdat de apparaten automatisch een lokaal IPv6 adres krijgen en het enkel gebruiken voor verkeer tussen apparaten. Als er echter iets op je netwerk zit wat die IPv6 specifiek blokkeert, kan dat juist voor problemen zorgen. En heb ook Ziggo routers gezien die weleens rare dingen doen met IPv6, terwijl ze het juist wel officieel ondersteunen, door dan de IPv6 op router niveau uit te zetten, waren de problemen op dat netwerk verholpen.

Heb in het verleden overigens juist veel problemen gehad met de Nest Audio speakers in stereo dat er constant een van de twee wegviel, met de Citation in groepen, heb ik nog geen haperingen gemerkt, heb ze nu 2 weken draaien en luister elke doordeweekse dag tussen 9:00-18:00 een radio stream die constant doorgaat.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
BiG-GuY schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:12:
Heb je IPv6 aanstaan op je router? De cast protocollen maken gebruik van IPv6 om onderling te communiceren, dit werkt prima als de router geen IPv6 doet, omdat de apparaten automatisch een lokaal IPv6 adres krijgen en het enkel gebruiken voor verkeer tussen apparaten. Als er echter iets op je netwerk zit wat die IPv6 specifiek blokkeert, kan dat juist voor problemen zorgen. En heb ook Ziggo routers gezien die weleens rare dingen doen met IPv6, terwijl ze het juist wel officieel ondersteunen, door dan de IPv6 op router niveau uit te zetten, waren de problemen op dat netwerk verholpen.

Heb in het verleden overigens juist veel problemen gehad met de Nest Audio speakers in stereo dat er constant een van de twee wegviel, met de Citation in groepen, heb ik nog geen haperingen gemerkt, heb ze nu 2 weken draaien en luister elke doordeweekse dag tussen 9:00-18:00 een radio stream die constant doorgaat.
Dus ipv6 wel of niet uitschakelen op de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

amst3l schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:36:
[...]

Dus ipv6 wel of niet uitschakelen op de router?
Heb het bij mij uitstaan, aangezien mijn provider naar internet toe geen IPv6 levert. Technisch hoort het gewoon te werken met IPv6 aan, maar als de router in zijn firewall wat doet op IPv6 kan je rare issues hebben met o.a. casten. In die situaties had ik IPv6 in de router uitgezet en waren die problemen weg.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanvhu
amst3l schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:32:
Na wat heen-en-weer gemail zou ik nu de MB700 moeten opsturen. Echter ga ik, heel eigenwijs, dit niet doen. Ik ga eerst voor een rollback in firmware versie. Gezien er andere op bijv https://www.googlenestcom...peaker-groups/td-p/325055 hetzelfde probleem hebben is het niet een kwestie van een onderdeeltje vervangen lijkt me. Zeker omdat het eerst wél goed werkte.
is een rollback van de firmware mogelijk dan?

Ik heb zelfs een complete factory reset gegeven en dat heeft ook niet geholpen.
Als ik in de ochtend de citation 700 een opdracht geef om een radio station te streamen , dan geeft hij netjes antwoord "ik stream radio ... op TuneIn" echter zonder dat er hierna geluid komt.

Als ik dan op het display kijk dan staat de geluidsbron op HDMI ( pauzestand).
Dit gebeurt telkens als ik de avond tevoren als laatste de Sony TV heb aangehad.

Deze staat in de ochtend echter uit. ( standby) . dit is al bijna 2 jaar de situatie, en afgelopen maanden heb ik op de Sony geen update gedraaid.

De Citation700 spanningsloos maken en weer opstarten is bij dit "vastlopen de enige oplossing.

Ik ga nu zometeen de hdmi uit de HK halen nadat ik de tv heb uitgezet wn kijk dan morgen vroeg wat daarvan het resultaat is.

maar met 99% zekerheid durf ik te stellen dat dit een software fout is en niet een hardware fout.

Als hk mij gaat vragen hem op te sturen, dan mogen ze hem gelijk houden en geld retourneren, heb het wel gehad met dit apparaat, hoe goed de speaker dan ook klinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanvhu
edit:
Net wat testen gedaan.

Als ik de citation met de afstandsbediening op aux of HDMI zet met alleen de spaningskabel in het apparaat, dan krijg je via het spraak commando van google geen streaming geluid meer terwijl google wel zegt dat hij de opdracht heeft uitgevoerd. Alleen een reboot helpt dan.

ik heb hierna de spraakopdracht opgeslagen als preset in de citation.
na handmatig op hdmi te hebben gezet kreeg ik in eerste instantie ook geen streaming via de preset toets.

Echter door deze 2x kort achter elkaar in te drukken , kwam er wel reactie.

Ik zou zeggen, Harman doe er je voordeel mee.

Waar de rekening heen kan dat laat ik nog wel weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
Arjanvhu schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 00:20:
edit:
Net wat testen gedaan.

Als ik de citation met de afstandsbediening op aux of HDMI zet met alleen de spaningskabel in het apparaat, dan krijg je via het spraak commando van google geen streaming geluid meer terwijl google wel zegt dat hij de opdracht heeft uitgevoerd. Alleen een reboot helpt dan.

ik heb hierna de spraakopdracht opgeslagen als preset in de citation.
na handmatig op hdmi te hebben gezet kreeg ik in eerste instantie ook geen streaming via de preset toets.

Echter door deze 2x kort achter elkaar in te drukken , kwam er wel reactie.

Ik zou zeggen, Harman doe er je voordeel mee.

Waar de rekening heen kan dat laat ik nog wel weten ;)
Ik weet ook zeker dat het om een software fout gaat.. ze vroegen mij namelijk om op te sturen. Heb overigens wel om een rollback gevraagd.

Dus als ik het goed begrijp, spanning eraf en alle kabels eruit. Stroom erop en een preset opslagen voor ´speel radio10 via tunein´. Werkt dit dan ook wanneer je bijv. tv hebt gekeken?

Ik heb de soundbar al iets te lang om nog te kunnen retourneren helaas, dus ik moet er toch het beste van maken :+

@BiG-GuY oke, ga ik dat proberen.. wie weet is het wel de gouden tip :)

[ Voor 4% gewijzigd door amst3l op 11-01-2023 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
BiG-GuY schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:12:

Ik zal er naar kijken. Gisteren trouwens na een paar keer resetten ze beide op 5G kunnen krijgen en ze hebben de hele avond goed gespeeld, normaal kreeg ik een foutmelding na 10 seconden. Ben er nog niet achter waarom het nu opeens wel werkt. Heb voor de zekerheid een casefan voor de router gehangen, Asus AC87u CPU draaide op 83 graden, nu 72, maar die aanpassing was uren na dat ik de speakers opnieuw had geïnstalleerd. Eerst maar een paar dagen afwachten, bij buurman draaide het ook altijd een paar dagen goed. Bedankt voor de tip!

Edit: IPv6 uitgezet en alles draait nog (ze hebben het de hele dag goed gedaan 8)7 ), ga het bij buurman ook proberen, eens kijken of het kan instellen bij de mesh van Kabelnoord. Het zou er wel mee te maken kunnen hebben want op mijn 2de router, waar ze zonder problemen mee verbonden (minder goed bereik dus niet de voorkeur) stond IPv6 al uit. Wordt vervolgt!

[ Voor 10% gewijzigd door dotternetta op 11-01-2023 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
Antwoord van HK:
Bedankt voor uw geduld.

Wat vervelend om te horen dat u problemen heeft met het streamen van muziek naar uw Harman Kardon Citation 700 soundbar. Ik zal uw case van mijn collega overnemen en u graag verder helpen om dit probleem samen met u op te lossen.

Gebaseerd op de informatie uit uw originele email denk ik inderdaad dat het probleem met het streamen veroorzaakt word door de software van uw soundbar. Dit is namelijk een bekend probleem en ik kan u vertellen dat ons software team bezig is met het zoeken naar een oplossing. Mijn collega's denken dat dit probleem verholpen kan worden met een nieuwe software update, maar wij weten helaas nog niet wanneer deze update uitgerold gaat worden. Tot die tijd is er echter wel een work around beschikbaar waarvan wij zeker weten dat deze werkt. Ik wil u aanraden om de onderstaande stappen even te volgen.

Gebruik eerst het commando " Hey Google, speel muziek" om de soundbar van HDMI naar "casting" over te schakelen
Zodra de soundbar begint met het afspelen van muziek , kunt u het commando " Hey Google, speel ( favorite radio station ) gebruiken. Om weer naar de radio te kunnen luisteren.
Zoals ik al aangaf is dit een bekend probleem met de software. Ik begrijp uit uw laatste email dat u de soundbar graag zou willen downgraden, maar ik moet u helaas vertellen dat dit niet mogelijk is. De huidige software is namelijk al een her-uitgave van een eerdere software versie , met een aantal kleine verbeteringen tegenover de vorige software versie.

Ik hoop dat wij snel een nieuwe update kunnen uitrollen , zodat u weer "normaal" naar de radio kunt luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanvhu
Gebruik eerst het commando " Hey Google, speel muziek" om de soundbar van HDMI naar "casting" over te schakelen
Zodra de soundbar begint met het afspelen van muziek , kunt u het commando " Hey Google, speel ( favorite radio station ) gebruiken. Om weer naar de radio te kunnen luisteren.
Deze" workaround" werkt inderdaad ook, net getest.

Met mijn "preset" oplossing moet er wel 2x binnen 5 sec op de preset knop worden gedrukt de streaming te activeren.

We zullen het maar moeten afwachten hoe lang we nu moeten wachten op een nieuwe software versie. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
Altijd fijn als een perfect werkend product met een software update om zeep wordt geholpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
wbtje schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:59:
Hoi allemaal, na twee maanden de multibeam in gebruik te hebben valt me de laatste week op dat tijdens het streamen van spotify dat de muziek opeens stopt en dat er dan in de Google Home app staat dat ik de multibeam als nieuw apparaat kan instellen. Hebben meer hier last van?
Nou ondertussen weer wat verder case aangemaakt bij Harman Kardon. Wat gebeurt er precies.

als de soundbar via de kabel met internet verbonden is klapt de verbinding er uit ene keer naar 5 min andere keer 10 min soms een half uur tijdens het streamen van muziek. Als wifi gebruikt werkt de soundbar vlekkeloos.

ik heb ondertussen al 3 andere kabels geprobeerd de bar rechtstreeks aangesloten op de router maar het probleem met bekabelde verbinding blijft zich voordoen. Alle overige apparaten in het bedraden netwerk werken overigens ook prima.
je zou eerder zeggen dat het anders om is. Nu zegt echter Harman kardon dat de oorzaak kan zijn dat de router een wifi verbinding wil verkiezen boven de bedraden.... en dat dit misschien een instelling is. Ik heb hier zelf nog nooit van gehoord andere apparaten doen doen het vlekkenloos en de oude citation bar heeft het jaren vlekkenloos op die bedrade verbinding gedaan......

Ik weet niet of sommige van jullie een bedrade verbinding hebben op de multibeam 1100? en dit misschien ook ervaren? of kunnen testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjanvhu
wbtje schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:47:
[...]

Nou ondertussen weer wat verder case aangemaakt bij Harman Kardon. Wat gebeurt er precies.

als de soundbar via de kabel met internet verbonden is klapt de verbinding er uit ene keer naar 5 min andere keer 10 min soms een half uur tijdens het streamen van muziek. Als wifi gebruikt werkt de soundbar vlekkeloos.
Had je toevallig de de citation eerst via wifi aangemeld op je router, en daarna bedraad. Het zou ook kunnen zijn dat de citation ondanks zijn bedrade verbinding ook probeert via wifi een signaal te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amst3l
Wat je ook kan proberen @wbtje, is om te kijken of je via de wifi instellingen je soundbar kan uitsluiten/blokkeren op ip basis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wbtje
@Arjanvhu ik had hem initieel gelijk met een bedrade setup geïnstalleerd toen deed het probleem zich voort vervolgens een fabrieksherstel gedaan en eerst via wifi geïnstalleerd en daarna de kabel erin helaas blijft het probleem zich voort doen.

@amst3l dat zou niet uitmaken denk want als de bar verbonden is met de kabel dan klapt ie eruit ook als is de wifi optie niet geconfigureerd.

Wat gebeurt er?

Ik stream muziek via spotify gisteren bijv na fabrieksherstel en verbonden per kabel een uur, na een uur stopt ie ermee hij is weg uit me netwerk internet kabel eruit en opnieuw erin en hij is er weer na een x aantal minuten klapt die weet eruit ik wacht even en kijkt wat er gebeurt in de router komt ie vanzelf terug als verbonden apparaat echter kan ik hem nog niet in de Google Home app zien of via spotify streamen. Sterker nog ik zie in de Google Home app staan nieuw apparaat toevoegen multibeam 1100…

Op wifi werkt ie vlekkeloos….. ik heb heel veel apparatuur in huis bedraad en de multibeam is de enige die dit probleem heeft zijn voorganger de citation bar deed het vlekkeloos op een bedrade verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:42
Ik ben op dit moment aan het kijken voor een waardige vervanger van onze Soundbar. We willen graag een stereo setup maar wel met gemak van streaming. Zo doende lijkt een HK citation amp ons wel wat, zeker omdat er ook nog uitbreiding mogelijk is naar achter speakers en subwoofer. Helaas lees ik wel her en der dat er issues zitten met volume stappen en oververhitting en nog wat andere bugs. Ik kan eigenlijk niet terug zoeken of dit inmiddels is.opgelost dmv firmware. Zijn er mensen die dit ook hebben?

Edit: //Zojuist nog contact gehad met HK, de issues met hitte zouden moeten zijn opgelost//

[ Voor 9% gewijzigd door brtkpr op 15-01-2023 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
is er iemand met de citation multibeam die voor mij kan kijken of het ip en mac adres van de soundbar overeenkomen met het mac adres van op de bar/ google home app en de router? maw zijn deze mac adressen gelijk aan elkaar?

ik hoop dat een van jullie me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsvdtuin
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-05 16:01
Hi,
Kort geleden een multibeam 1100 overgenomen van een tweaked. Echter nu even een ding; de pure voice functie blijft aan staan. Ook als ik hem uit zet, vervolgens de bar uit zet en weer aan zet springt deze functie weer aan. Wel is dit savonds en staat smart niveau aan (geen idee of deze 2 factoren invloed hebben).

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? De functie pure voice is op zich erg handig als je savonds zonder al teveel bijgeluiden dialoog in de films fatsoenlijk wil horen maar wil hem niet standaard aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimforfriends
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-03 16:17
In het begin was ik aangenaam verrast hoeveel bas er uit de multibeam700 in combinatie met de sub kwam. Voor normaal gebruik moest ik de stand op -5 zetten en als ik de bas voluit zette gingen de ramen van mn vitrine rammelen (daarom de sub ook op een stuk foam gezet ter demping.)
Nu wilde ik laatst weer even de volle bas horen maar die bleek afwezig, zelfs bij een hardrocknummer nauwelijks merkbaar. Hij doet wel iets want als ik mn hand op de sub zet voel ik hem lichtjes trillen.
Heeft iemand anders dit ook al eens gemerkt en is dat probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Bij buurman alle IPv6 uitgezet in router en modem, maar het helpt niet. 1 van de Ones verliest de stereo-connectie waardoor de set niet meer werkt: "Er is iets fout gegaan, probeer het later opnieuw"
Nu wachten we op de glasvezel met een nieuwe modemrouter en doen we weer een poging, tot die tijd staat 1 van de Ones stof te happen, zonde.

Mijn prive set 100's draait aardig constant, soms wordt de stereoset (speakerpaar) verwijderd uit Google, na een aantal dagen, maar is zo weer geïnstalleerd na een reset.

Harman heeft nog wel wat te doen, mijn Xiaomi sets hebben nooit dit soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
wbtje schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:23:
is er iemand met de citation multibeam die voor mij kan kijken of het ip en mac adres van de soundbar overeenkomen met het mac adres van op de bar/ google home app en de router? maw zijn deze mac adressen gelijk aan elkaar?

Voor mij zijn ze gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Thx!!! En je hebt hem over WiFi verbonden neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
wbtje schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:32:
Thx!!! En je hebt hem over WiFi verbonden neem ik aan?
Ja, wifi idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimforfriends
wimforfriends schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:39:
In het begin was ik aangenaam verrast hoeveel bas er uit de multibeam700 in combinatie met de sub kwam. Voor normaal gebruik moest ik de stand op -5 zetten en als ik de bas voluit zette gingen de ramen van mn vitrine rammelen (daarom de sub ook op een stuk foam gezet ter demping.)
Nu wilde ik laatst weer even de volle bas horen maar die bleek afwezig, zelfs bij een hardrocknummer nauwelijks merkbaar. Hij doet wel iets want als ik mn hand op de sub zet voel ik hem lichtjes trillen.
Ik ben er zelf inmiddels achter gekomen. Sub ontkoppelen, stroom eraf, stroom erop en weer koppelen. Bas werkt weer als vanouds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiogek123
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-02-2023
Hmm, ik denk dat ik mijn post niet goed gedaan heb aangezien ik hem niet zie staan. Sorry als hij er 2x staat.

Ik heb de beam 1100 gekocht. Echter wil ik de sub s erbij omdat ik laag uit eej subwoofer mooier vind. Echter wil ik weten of ik de sub subtiel mee kan laten doen... en niet dat hij oo bijvoorbeeld -5 nog hard mee dreunt. Ik woon in een appartement wat best gehorig is en wil dat hij maar iets mee doet. Iemand ervaring?

Ook heb ik het probleem dat pcm geluid best slecht klinkt. Dit is op te lossen door smart niveau uit te zetten. Als de bar uit is geweest staat hij weet aan. Dit is wel een beetje jammer. Nu moet ik steeds die knop indrukken als iets stereo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimforfriends
audiogek123 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:05:
Hmm, ik denk dat ik mijn post niet goed gedaan heb aangezien ik hem niet zie staan. Sorry als hij er 2x staat.

Ik heb de beam 1100 gekocht. Echter wil ik de sub s erbij omdat ik laag uit eej subwoofer mooier vind. Echter wil ik weten of ik de sub subtiel mee kan laten doen... en niet dat hij oo bijvoorbeeld -5 nog hard mee dreunt. Ik woon in een appartement wat best gehorig is en wil dat hij maar iets mee doet. Iemand ervaring?

Ook heb ik het probleem dat pcm geluid best slecht klinkt. Dit is op te lossen door smart niveau uit te zetten. Als de bar uit is geweest staat hij weet aan. Dit is wel een beetje jammer. Nu moet ik steeds die knop indrukken als iets stereo is
Mijn ervaring is dat bij gewoon muziek afspelen dat SubS best op de nulstand kan blijven staan maar met films is het heel wisselend. Soms zet ik hem hoger als ik wat actie wil 'voelen' maar het gebeurt ook wel eens dat ie op -10 moet omdat de Sub anders zelfs gaat vervormen door de hoeveelheid bas die door de film heen gemixed zit. Op een extra stuk vloerbedekking of foam zetten kan helpen om de buren niet mee te laten genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05 05:55
Iemand ervaring met een citation 300?
Ook een beetje nav dit topic Chromecast speaker lijkt een 300 variant me prima speaker?

Alleen als ik hier zo lees is het niks dan ellende met chromecast/wifi, en dat resulteerde juist bij mijn vorige speaker dat ik hem eigenlijk nooit meer gebruikte omdat het vooral irritatie opwekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisvd1979
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-12-2024
Arjanvhu schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:18:
[...]

is een rollback van de firmware mogelijk dan?

Ik heb zelfs een complete factory reset gegeven en dat heeft ook niet geholpen.
Als ik in de ochtend de citation 700 een opdracht geef om een radio station te streamen , dan geeft hij netjes antwoord "ik stream radio ... op TuneIn" echter zonder dat er hierna geluid komt.

Als ik dan op het display kijk dan staat de geluidsbron op HDMI ( pauzestand).
Dit gebeurt telkens als ik de avond tevoren als laatste de Sony TV heb aangehad.

Deze staat in de ochtend echter uit. ( standby) . dit is al bijna 2 jaar de situatie, en afgelopen maanden heb ik op de Sony geen update gedraaid.

De Citation700 spanningsloos maken en weer opstarten is bij dit "vastlopen de enige oplossing.

Ik ga nu zometeen de hdmi uit de HK halen nadat ik de tv heb uitgezet wn kijk dan morgen vroeg wat daarvan het resultaat is.

maar met 99% zekerheid durf ik te stellen dat dit een software fout is en niet een hardware fout.

Als hk mij gaat vragen hem op te sturen, dan mogen ze hem gelijk houden en geld retourneren, heb het wel gehad met dit apparaat, hoe goed de speaker dan ook klinkt
Een snellere manier om de MB te herstarten is vanuit de Google Home app. Vanuit het beginscherm selecteer je de soundbar. In het volgende scherm klik je rechtsboven op het tandwiel en weer in het volgende scherm klik je rechtsboven op de 3 puntjes. Als het goed is krijg je een dropdown menu met de optie om te herstarten.

Ook ik heb een Sony tv en ook ik heb dezelfde problemen. Als je een film op pauze zet voor meer dan 3 minuten en je hervat de film, dan is het geluid weg. Alleen door te switchen tussen de tv speaker en weer terug naar de MB werkt het weer. Of met de afstandsbediening van de MB HDMI knop indrukken.

Nou heb ik in de handleiding van de MB gelezen dat je spraak presets kan instellen. De handleiding zegt dat je daarmee kan switchen tussen geluidsbronnen op de MB, waaronder ook de bron HDMI TV. Maar als ik een preset instel en daarna het spraak commando geef, dan begint de Google Assistent op te rakelen wat Wikipedia zegt over HDMI. Iemand dit al werkend gekregen? Dit geld ook voor de andere ingangen AUX en Optical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisvd1979
wbtje schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:23:

Ik heb een MB700 en voor mij zijn ze gelijk. Moet wel eerlijk zeggen dat toen ik de MB 2 jaar geleden had aangeschaft ik toen al veel problemen had met het instellen via Google Home. Ik gebruikte toen nog een Ziggo Horizon box als router. Een fatsoenlijke router plaatsen was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisvd1979
wimforfriends schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:39:
Ik heb dezelfde combinatie en ik ervaar vooral connectie problemen tussen de MB en SUB wanneer de set net is ingeschakeld. Het duurt een minuut voordat de SUB continue geluid geeft. Binnen die minuut is het constant bass wel hoorbaar, bass niet hoorbaar. De SUB ontkoppelen van de MB en het koppelen is de enige manier om het probleem voor een paar dagen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisvd1979
En voor de mensen die het nog niet wisten. Als je in een browser het ip adres van je MB700 ingeeft (en misschien werkt het bij andere typen ook) dan krijg je de web interface van je soundbar te zien. Je kunt hier ook logs downloaden als je wilt. Maar na een blik te hebben geworpen gaat die taal buiten mijn vakgebied. Wellicht dat er iemand hier is die dat begrijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
BiG-GuY schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:02:
[...]

Heb het bij mij uitstaan, aangezien mijn provider naar internet toe geen IPv6 levert. Technisch hoort het gewoon te werken met IPv6 aan, maar als de router in zijn firewall wat doet op IPv6 kan je rare issues hebben met o.a. casten. In die situaties had ik IPv6 in de router uitgezet en waren die problemen weg.
Heb ook al tijden problemen met HK Citation speakers die te pas en te onpas uit bepaalde Google Home Speaker groepen vallen. Reset van de HK werkt meestal wel, maar tijdje later is het weer mis.

Wil best IPv6 uitzetten, maar bedoel je daarmee de externe (WAN) IPv6 kant of de interne (LAN) kant? Zie in mijn Fritzbox 7590 namelijk beide mogelijkheden (en bij beiden staat IPv6 nu aan). Intern zie je ook nog eens heel veel config mogelijkheden (prefixen, etc, etc) maar ben beetje bang om daar aan te gaan zitten. Dat staat nu op "Router advertisement dmv ULA" .

Tips zijn welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
HAWK Wizard schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:24:
[...]

Heb ook al tijden problemen met HK Citation speakers die te pas en te onpas uit bepaalde Google Home Speaker groepen vallen. Reset van de HK werkt meestal wel, maar tijdje later is het weer mis.

Wil best IPv6 uitzetten, maar bedoel je daarmee de externe (WAN) IPv6 kant of de interne (LAN) kant? Zie in mijn Fritzbox 7590 namelijk beide mogelijkheden (en bij beiden staat IPv6 nu aan). Intern zie je ook nog eens heel veel config mogelijkheden (prefixen, etc, etc) maar ben beetje bang om daar aan te gaan zitten. Dat staat nu op "Router advertisement dmv ULA" .

Tips zijn welkom!
IpV6 uit zetten heeft bij mij niet geholpen. Ik wacht nu op glasvezel en ga dan mijn router upgraden, maar ben bang dat het geen verschil gaat maken. Ik heb ze ook op een gastnetwerk geprobeerd maar toen wilden ze niet in stereo, ook niet met local access

[ Voor 5% gewijzigd door dotternetta op 04-02-2023 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
dotternetta schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:10:
[...]
IpV6 uit zetten heeft bij mij niet geholpen. Ik wacht nu op glasvezel en ga dan mijn router upgraden, maar ben bang dat het geen verschil gaat maken. Ik heb ze ook op een gastnetwerk geprobeerd maar toen wilden ze niet in stereo, ook niet met local access
Helaas helpt het bij mij ook niet. Heb zowel extern als Internet ipv6 uitgezet, maar het blijft niet werken. Waar paar maanden geleden de HK Towers en 200 prima in Google Home groups werkten (soms niet, maar vaak wel) is het nu eigenlijk niet meer werkbaar.....zou er firmware upgrade geweest zijn die de boel om zeep geholpen heeft?

Kan de HK speakers nog wel los aansturen dmv Casting, maar dus niet meer als onderdeel van een speaker groep. De Google Home, Mini, Nest, Shield, Philips TVs etc doen het gewoon wel.

Soms zie je de HK speakers wel in de juiste groep staan (soms niet) maar ook dan doen ze het niet als je naar die groep cast.

Erg brak allemaal hoor.....heb zo erg weinig aan de HK speakers......ben ik de enige die hier last van heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amst3l
Bekend probleem helaas, support van HK geeft ook niet echt thuis. Zelf ook veel last van dat casten vrijwel nooit werkt. Vreemd genoeg werkt Spotify wel foutloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nurian.k
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 13-05-2023
Goededag, ik heb reeds een citation bar aangeschaft en zou er graag een subwoofer op willen aansluiten, moet dit persé eentje van harman zijn? Vind hem aan de prijzige kant en vroeg me af of er (goedkopere) alternatieven zijn als dit überhaupt mogelijk is. Hoor het graag en alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
wbtje schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:51:
@Arjanvhu ik had hem initieel gelijk met een bedrade setup geïnstalleerd toen deed het probleem zich voort vervolgens een fabrieksherstel gedaan en eerst via wifi geïnstalleerd en daarna de kabel erin helaas blijft het probleem zich voort doen.

@amst3l dat zou niet uitmaken denk want als de bar verbonden is met de kabel dan klapt ie eruit ook als is de wifi optie niet geconfigureerd.

Wat gebeurt er?

Ik stream muziek via spotify gisteren bijv na fabrieksherstel en verbonden per kabel een uur, na een uur stopt ie ermee hij is weg uit me netwerk internet kabel eruit en opnieuw erin en hij is er weer na een x aantal minuten klapt die weet eruit ik wacht even en kijkt wat er gebeurt in de router komt ie vanzelf terug als verbonden apparaat echter kan ik hem nog niet in de Google Home app zien of via spotify streamen. Sterker nog ik zie in de Google Home app staan nieuw apparaat toevoegen multibeam 1100…

Op wifi werkt ie vlekkeloos….. ik heb heel veel apparatuur in huis bedraad en de multibeam is de enige die dit probleem heeft zijn voorganger de citation bar deed het vlekkeloos op een bedrade verbinding.
is er iemand met een multibeam 1100 welke bedraad met het internet verbonden is? zo niet is er iemand die dit zou kunnen doen ivm een test. HK wil dat ik de multibeam 1100 opstuur omdat ze het niet weten ze zeggen dat ze eerst willen uitsluiten of het aan de bar ligt dit betekent dat de multibeam dan naar E-Care gaat... ik heb daar gewoon mijn twijfels bij ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
wbtje schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:03:
[...]

is er iemand met een multibeam 1100 welke bedraad met het internet verbonden is? zo niet is er iemand die dit zou kunnen doen ivm een test. HK wil dat ik de multibeam 1100 opstuur omdat ze het niet weten ze zeggen dat ze eerst willen uitsluiten of het aan de bar ligt dit betekent dat de multibeam dan naar E-Care gaat... ik heb daar gewoon mijn twijfels bij ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes
Ik zou hem ook niet zomaar opsturen; vroegen ze ook aan mij poosje terug. Feit is in mijn ogen dat sinds de laatste update het niet meer werkt.. oftewel een software update. Ze geven in die zelfde mailwisseling aan dat ze software niet remote kunnen terugdraaien. Doen ze het dan wel fysiek vraag ik me af?

Heeft altijd prima gewerkt, dus ik kan me niet voorstellen dat ze bij de support iets doen.. hardware vervangen bijv. wat het probleem zou kunnen oplossen.

In jouw geval @wbtje vind ik het een lastigere, het zou ook een issue kunnen zijn binnen je netwerk. Wellicht dat je nog is kan proberen om deze soundbar aan te sluiten bij familie/kennissen/buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
amst3l schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:26:
[...]

Ik zou hem ook niet zomaar opsturen; vroegen ze ook aan mij poosje terug. Feit is in mijn ogen dat sinds de laatste update het niet meer werkt.. oftewel een software update. Ze geven in die zelfde mailwisseling aan dat ze software niet remote kunnen terugdraaien. Doen ze het dan wel fysiek vraag ik me af?

Heeft altijd prima gewerkt, dus ik kan me niet voorstellen dat ze bij de support iets doen.. hardware vervangen bijv. wat het probleem zou kunnen oplossen.

In jouw geval @wbtje vind ik het een lastigere, het zou ook een issue kunnen zijn binnen je netwerk. Wellicht dat je nog is kan proberen om deze soundbar aan te sluiten bij familie/kennissen/buren?
ja ik ga dat doen.

maar is er iemand met een multibeam 1100 die er een internet kabel in kan steken wat mij opvalt is dat de router een ander mac adress laat zien dan de router en op wifi zijn ze beide wel gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anodibu
  • Niet online
[...]

Groetjes
Ik heb een paar weken geleden ook een multibeam 1100 gekocht en enkel bedraad ingesteld en ik krijg hetzelfde probleem als jij met Spotify Connect. Na een tijdje valt de connectie weg, na de soundbar uitzetten en terug inschakelen kun je weer connecteren maar na een tijdje valt het weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Anodibu schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:53:
[...]

Ik heb een paar weken geleden ook een multibeam 1100 gekocht en enkel bedraad ingesteld en ik krijg hetzelfde probleem als jij met Spotify Connect. Na een tijdje valt de connectie weg, na de soundbar uitzetten en terug inschakelen kun je weer connecteren maar na een tijdje valt het weer uit.
wowwww ik ben superblij dit te horen. Zou je hiervan melding willen maken bij de harman klantenservice?

+31 207960986 optie 3 Ik ga ervanuit dat als zei deze melding krijgen van een ander persoon dat ze het wellicht serieuzer oppakken.

ik heb nog twee vraagjes, zou jij kunnen kijken in de router wat het mac adress is? van de multiebeam hij staat er denk in onder audiocast daarnaast zou je willen kijken wat het mac adress is in de google home app? dit kan je zien door op het tandwieltje te drukken als je de MultiBeam opent en dan onder apparaat gegevens .

ik ben benieuwd of deze overeenkomen en wat ze zijn! super bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 16:37
brtkpr schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 16:14:
Ik ben op dit moment aan het kijken voor een waardige vervanger van onze Soundbar. We willen graag een stereo setup maar wel met gemak van streaming. Zo doende lijkt een HK citation amp ons wel wat, zeker omdat er ook nog uitbreiding mogelijk is naar achter speakers en subwoofer. Helaas lees ik wel her en der dat er issues zitten met volume stappen en oververhitting en nog wat andere bugs. Ik kan eigenlijk niet terug zoeken of dit inmiddels is.opgelost dmv firmware. Zijn er mensen die dit ook hebben?

Edit: //Zojuist nog contact gehad met HK, de issues met hitte zouden moeten zijn opgelost//
Mijn Citation Amp heeft vorige week een automatische firmware update gehad. Het probleem dat hij Maxvolume (en dus stappen van volume) niet toepast na uit en weer aan zetten is niet gefixt. Hij staat dus gewoon op 100%, wat het web interface ook zegt. Wel is wat 100% heet nu veel zachter, dus ik vind het zelf wel te doen nu.

Hij gaat nog steeds automatisch aan bij signaal op de aux ingang, maar zet de Amp dan niet op aux. Dat probleem is al bijna 2 jaar geleden erkend door HK, maar in de firmware van oktober 2022 nog steeds niet gefixt, ondanks beloftes van de klantenservice.

Verder geeft hij bij mij gekraak/tikjes bij gebruik van Airplay. Goed te horen als je een 1 kHz sinus afspeelt. Dat probleem is ook erkend door HK, maar ze weten niet of ze dat ooit kunnen fixen. Heeft waarschijnlijk met de kloksynchronisatie in Airplay 2 te maken.

Er is een nieuwe batch Amps gemaakt dit jaar, die mogelijk minder last hebben van oververhitting. Zelf geen last van, maar die van mijn zoon wel. Hij hoorde ook nooit de ventilator aangaan, dus misschien was dat het probleem. Op ASR wordt bij 2 omgeruilde Amps wel geklaagd dat de ventilator meer herrie maakte dan bij de vorige batch.
Ik heb de mijne in een kastje staan en dan hoor je hem bij stilte bijna niet.

Prima geluid in een klein formaat, maar de kwaliteitscontrole op de softwareafdeling van HK (of het bedrijf waar ze dat aan hebben uitbesteed) is volledig ruk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anodibu
  • Niet online
wbtje schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:05:
[...]

wowwww ik ben superblij dit te horen. Zou je hiervan melding willen maken bij de harman klantenservice?

+31 207960986 optie 3 Ik ga ervanuit dat als zei deze melding krijgen van een ander persoon dat ze het wellicht serieuzer oppakken.

ik heb nog twee vraagjes, zou jij kunnen kijken in de router wat het mac adress is? van de multiebeam hij staat er denk in onder audiocast daarnaast zou je willen kijken wat het mac adress is in de google home app? dit kan je zien door op het tandwieltje te drukken als je de MultiBeam opent en dan onder apparaat gegevens .

ik ben benieuwd of deze overeenkomen en wat ze zijn! super bedankt.
Ik vrees dat ik je niet veel ga kunnen helpen. Ik gebruik de Google home app niet, heb hem wel als AirPlay speaker toegevoegd maar ik vind geen mac adres dat ik kan checken.
Mijn multibeam is aangesloten op een netwerk switch, dus heb hem vandaag eens rechtstreeks verbonden en heb sindsdien geen onderbrekingen gehad. Heb hem nu weer op de netwerk switch verbonden en ga kijken of het nog voorvalt. Was wel al tijd geleden dat ik het nog geprobeerd had, weet niet of er sindsdien een update gebeurd is op de multibeam of spotify. Er hangt nu ook een sub s subwoofer aan.
Ik ga het alleszins terug wat meer gaan gebruiken, zal updaten of het nog voorvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Ok, geen probleem. Ik heb de bar bij me ouders thuis aangesloten in een ander netwerk dus en daar gebeurt het ook. Snap er geen zak van. Is er iemand die weet of het Mac adres bij een bedrade verbinding gelijk moet zijn aan elkaar dus Mac adres wat je in router ziet en op bar. Als ik een adresreservering wil doen in de router zegt de router ook dat de het mac adres niet overeenkomt

@BiG-GuY hoe zit jou multibeam aangesloten?
Anodibu schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:23:
[...]

Ik vrees dat ik je niet veel ga kunnen helpen. Ik gebruik de Google home app niet, heb hem wel als AirPlay speaker toegevoegd maar ik vind geen mac adres dat ik kan checken.
Mijn multibeam is aangesloten op een netwerk switch, dus heb hem vandaag eens rechtstreeks verbonden en heb sindsdien geen onderbrekingen gehad. Heb hem nu weer op de netwerk switch verbonden en ga kijken of het nog voorvalt. Was wel al tijd geleden dat ik het nog geprobeerd had, weet niet of er sindsdien een update gebeurd is op de multibeam of spotify. Er hangt nu ook een sub s subwoofer aan.
Ik ga het alleszins terug wat meer gaan gebruiken, zal updaten of het nog voorvalt.

[ Voor 6% gewijzigd door wbtje op 10-02-2023 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

wbtje schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:46:
Ok, geen probleem. Ik heb de bar bij me ouders thuis aangesloten in een ander netwerk dus en daar gebeurt het ook. Snap er geen zak van. Is er iemand die weet of het Mac adres bij een bedrade verbinding gelijk moet zijn aan elkaar dus Mac adres wat je in router ziet en op bar. Als ik een adresreservering wil doen in de router zegt de router ook dat de het mac adres niet overeenkomt

@BiG-GuY hoe zit jou multibeam aangesloten?

[...]
Ik heb de Citation speakers weggedaan. Ben overgestapt op de Sony HT-A9 met SW5 Sub voor de woonkamer, welke erg goed samenwerkt met mijn Sony 77A80J TV. En over de woning verspreid gebruik ik nu de Apple HomePod (2023) voor muziek i.p.v. de Citation One/300.

De MultiBeam 1100 (en daarvoor de Bar) had ik gewoon via Wifi aangesloten, het MAC-adres van de wifi chip en de LAN poort is anders, dus let goed op dat je het juiste MAC-adres reserveert in je router.

Overigens heb ik met de Sony HT-A9 wanneer ik hem bedraad aansluit dat AirPlay maar kort werkt terwijl het op de Wifi gewoon blijft werken. Toen ik de MB1100 bedraad had aangesloten, had ik hetzelfde daarop. Dus vraag me af of het niet gewoon iets in AirPlay is wat niet lekker gaat. Spotify gebruik ik niet meer sinds ik over ben op Apple, omdat Apple Music gewoon betere en consistentere kwaliteit levert.

[ Voor 21% gewijzigd door BiG-GuY op 10-02-2023 11:12 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
Mijn vriendin heeft per toeval een nieuwe workaround gevonden.. een die het tot nu toe nog elke heeft gedaan;

We hebben gemerkt dat als je eerst cast naar een ander apparaat, zoals een Google Nest Speaker, en daarna via de Google Home app in het overzichtsscherm van je media (dus waar je al je apparaat ziet) je soundbar aanvinkt.. gaat ook hier de muziek spelen.

Of het blijft werken.. geen idee, maar vooralsnog elke keer succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
BiG-GuY schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:08:
[...]

Ik heb de Citation speakers weggedaan. Ben overgestapt op de Sony HT-A9 met SW5 Sub voor de woonkamer, welke erg goed samenwerkt met mijn Sony 77A80J TV. En over de woning verspreid gebruik ik nu de Apple HomePod (2023) voor muziek i.p.v. de Citation One/300.

De MultiBeam 1100 (en daarvoor de Bar) had ik gewoon via Wifi aangesloten, het MAC-adres van de wifi chip en de LAN poort is anders, dus let goed op dat je het juiste MAC-adres reserveert in je router.

Overigens heb ik met de Sony HT-A9 wanneer ik hem bedraad aansluit dat AirPlay maar kort werkt terwijl het op de Wifi gewoon blijft werken. Toen ik de MB1100 bedraad had aangesloten, had ik hetzelfde daarop. Dus vraag me af of het niet gewoon iets in AirPlay is wat niet lekker gaat. Spotify gebruik ik niet meer sinds ik over ben op Apple, omdat Apple Music gewoon betere en consistentere kwaliteit levert.
Hey, zou je bijna volgen! hahah. wat je zegt over de mac adressen is eigenlijk heel het probleem denk ik, bedraadt is het mac adress van de soundbar anders dan dat ik zie in de router het ip adres blijft hetzelfde.

als ik een adres resevering wil doen zegt de router dat het niet kan. is dit bij de sony misschien ook zo?

wat was jou reden om de citation serie weg te doen? negatieve ervaring? of een andere reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Heb onlangs mijn Citation One MK3 voor reparatie naar de MediaMarkt gebracht, aangezien AirPlay niet meer werkte (AirPlay vanaf iPad, iPhone & Mac streamt wel muziek naar de speaker, alleen hoor je het niet). Streamen naar andere AirPlay apparaten ging prima. Na de reparatie werkte het apparaat weer zoals het hoort, tot aan deze week. Nu werkt AirPlay wéér niet, exact hetzelfde probleem, en ik ben er nu eigenlijk wel klaar mee.

Ben ik de enige met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

wbtje schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:52:
[...]

Hey, zou je bijna volgen! hahah. wat je zegt over de mac adressen is eigenlijk heel het probleem denk ik, bedraadt is het mac adress van de soundbar anders dan dat ik zie in de router het ip adres blijft hetzelfde.

als ik een adres resevering wil doen zegt de router dat het niet kan. is dit bij de sony misschien ook zo?

wat was jou reden om de citation serie weg te doen? negatieve ervaring? of een andere reden?
In elk netwerkapparaat zit een uniek MAC-adres per netwerkchip. Dus wifi en LAN zijn altijd andere MAC-adressen. Het kan dus zijn dat je router het MAC-adres van de andere laat zien als die eerder verbonden was ermee. Kan ook een probleem met je specifieke router zijn. Heb je al geprobeerd je MultiBeam volledig te resetten en dan nooit verbinden met Wifi om te kijken hoe dat presteert via LAN?

Heb in het verleden de HomePod Mini's gebruikt, daar was ik tevreden over qua besturing en integratie in mijn Apple Home (HomeKit), maar het geluid was het net niet. Toen weer overgestapt op de One MK3 die qua geluid beter beviel, maar besturing was niet fijn. Google Home vind ik qua app slecht, ook de nieuwe beta versie. Qua speakers voor muziek ben ik meerdere keren geswitcht, maar nu tevreden met de HomePod (2023).

Voor in de woonkamer heb ik jaren de Citation Bar + Surround + Sub + Towers gebruikt. Jaar terug de Towers weggedaan (o.a. vanwege nieuwe kittens) en later de Bar vervangen voor de MultiBeam 1100 toen die uit was gekomen.

Qua algeheel geluid een erg goede set, maar de Surround upmixing vond ik tegenvallen. Helaas is er nog genoeg content die ik kijk met stereo audio of een simpele 5.1 mix. En dat er geen DTS meer in zit vond ik ook irritant. Is juist een van de redenen dat ik een Sony TV heb genomen, zodat alle codecs ondersteund worden en met de Bar werkte DTS wel.

De Sony HT-A9 heeft een veel ruimere geluidsbubbel dan ik met de MultiBeam had, is ook niet zo gek omdat je in alle vier de speakers upfiring Atmos speakers hebt. Ook werkt de 360 Sound Mapping van Sony best goed en ondersteund die alle codecs en verschillende upmixers, zodat het center kanaal goed gescheiden wordt van de rest en je geen stemmen van achteren krijgt...

Een compatible Sony OLED TV is wel essentieel, want het center kanaal via de TV werkt echt goed vind ik, geeft een nog beter gepositioneerd geluid dan een Soundbar onder de TV.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdjebier
  • Laatst online: 24-12-2023
Hallo allemaal!

Ik ben ten einde raad! Van mijn vriendin heb ik de citation multibeam 1100 gekregen, magnefiek ding hoor!

Het geluid van de soundbar valt om de haverklap weg. Ik gebruik de soundbar bij de televisie uiteraard maar ik heb ook 4 nest audio verspreid in de keuken + woonkamer. Deze zouden moeten communiceren met elkaar en dat doen ze, voor 2 minuten. Daarna valt de soundbar weg en de nest audio blijft spelen.

Even getest of de soundbar het ook rechtstreeks doet zonder alle andere speakers, maar het blijkt dat die er dan ook na enkele minuten mee stopt. Ik heb alles al een keer gereset en opnieuw toegevoegd in de Google home app maar niks helpt. Ook heb ik het WiFi netwerk al gereset.

Iemand enig idee wat er mee aan de hand is? Dit bederft wel het leuke aan de soundbar!

Greetzz

Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdjebier
amst3l schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:30:
Mijn vriendin heeft per toeval een nieuwe workaround gevonden.. een die het tot nu toe nog elke heeft gedaan;

We hebben gemerkt dat als je eerst cast naar een ander apparaat, zoals een Google Nest Speaker, en daarna via de Google Home app in het overzichtsscherm van je media (dus waar je al je apparaat ziet) je soundbar aanvinkt.. gaat ook hier de muziek spelen.

Ik heb ook een MB 1100, deze optie werkt bij mij helaas niet. Het lijkt wel of die het iets langer doet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
BiG-GuY schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:44:
[...]

In elk netwerkapparaat zit een uniek MAC-adres per netwerkchip. Dus wifi en LAN zijn altijd andere MAC-adressen. Het kan dus zijn dat je router het MAC-adres van de andere laat zien als die eerder verbonden was ermee. Kan ook een probleem met je specifieke router zijn. Heb je al geprobeerd je MultiBeam volledig te resetten en dan nooit verbinden met Wifi om te kijken hoe dat presteert via LAN?
Hey vanaf de eerste keer gelijk met kabel geconfigureerd dus zonder wifi. gekke is hij laat op de bar altijd hetzelfde mac adres zien ongeacht of ik wifi of bekabeld instel na reset. De citation bar had ik eerst en die heeft altijd bekabeld gezeten zonder enige vorm van problemen.

Ik heb een netgear r8000p router en moet zeggen dit is het enige apparaat waar ik dit zo meemaak. Daarnaast heb ik het zaakje gisteren wederom gereset en bij mijn ouders opnieuw geïnstalleerd en daar doet ie precies hetzelfde. en eigenlijk heeft de multibeam 1100 van @Anodibu precies hetzelfde...

de citation support gaf aan dat het als het aan de bar ligt wellicht dan de internetkaart achterin kon zijn en om uit te sluiten of het aan de bar ligt ik deze kan opsturen naar CE-repair ;w ik heb alleen zelf niet zo goede ervaring met deze gasten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Sjoerdjebier schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:58:
Hallo allemaal!

Ik ben ten einde raad! Van mijn vriendin heb ik de citation multibeam 1100 gekregen, magnefiek ding hoor!

Het geluid van de soundbar valt om de haverklap weg. Ik gebruik de soundbar bij de televisie uiteraard maar ik heb ook 4 nest audio verspreid in de keuken + woonkamer. Deze zouden moeten communiceren met elkaar en dat doen ze, voor 2 minuten. Daarna valt de soundbar weg en de nest audio blijft spelen.

Even getest of de soundbar het ook rechtstreeks doet zonder alle andere speakers, maar het blijkt dat die er dan ook na enkele minuten mee stopt. Ik heb alles al een keer gereset en opnieuw toegevoegd in de Google home app maar niks helpt. Ook heb ik het WiFi netwerk al gereset.

Iemand enig idee wat er mee aan de hand is? Dit bederft wel het leuke aan de soundbar!

Greetzz

Sjoerd
wat bedoel je met wegvallen? als je muziek streamt via spotify? muziek casten? heb je hem al geprobeerd met een internet kabel aan te sluiten om te kijken of die dan wel goed gaat? wat voor router heb je in huis? een tp link mesh systeem toevallig?

[ Voor 7% gewijzigd door wbtje op 10-02-2023 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Stefan22 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:00:
Heb onlangs mijn Citation One MK3 voor reparatie naar de MediaMarkt gebracht, aangezien AirPlay niet meer werkte (AirPlay vanaf iPad, iPhone & Mac streamt wel muziek naar de speaker, alleen hoor je het niet). Streamen naar andere AirPlay apparaten ging prima. Na de reparatie werkte het apparaat weer zoals het hoort, tot aan deze week. Nu werkt AirPlay wéér niet, exact hetzelfde probleem, en ik ben er nu eigenlijk wel klaar mee.

Ben ik de enige met dit probleem?
wat hebben ze gerepareerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
wbtje schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:41:
[...]

wat hebben ze gerepareerd?
Nieuw moederbord stond op bijgeleverde formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdjebier
wbtje schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:26:
[...]

wat bedoel je met wegvallen? als je muziek streamt via spotify? muziek casten? heb je hem al geprobeerd met een internet kabel aan te sluiten om te kijken of die dan wel goed gaat? wat voor router heb je in huis? een tp link mesh systeem toevallig?
Als ik muziek stream via Spotify inderdaad. Ik heb een TP link router eraan hangen. Ik heb eens geprobeerd met een internetkabel en dat werkt nu perfect? Misschien heeft het te maken met het macadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Sjoerdjebier schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 14:20:
[...]

Als ik muziek stream via Spotify inderdaad. Ik heb een TP link router eraan hangen. Ik heb eens geprobeerd met een internetkabel en dat werkt nu perfect? Misschien heeft het te maken met het macadres.
Bij mij is het probleem andersom. Als ik het over wifi cast werkt het perfect. Zodra ik een kabel erin steek heb ik het probleem dat ie ermee stopt en de verbinding verbreekt.

Heb je Harman kardon al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
amst3l schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:30:

Helaas werkt dat hier niet als oplossing. Het zijn vooral de Citation Towers die niet meer als onderdeel van een Google Home Speaker groep willen functioneren (paar maanden geleden werkte dat nog gewoon wel). Je ziet ze wel in Google Home, maar kan er vervolgens niets mee (uit groep gooie en weer erin zetten kan wel, maar afspelen ho maar). Als je vanuit een app "gewoon" cast naar alleen(!) de Towers, gaat dat wel prima, maar dus niet als onderdeel van een speaker groep. Firmware is van 2019 zie ik, geen upgrade beschikbaar..............maar is dus ook niet gewijzigd laatste maanden, dus probleem ligt bij Google Home app???

De Citation 200 doet het meestal(!) wel goed in Google Home, ook als onderdeel van een speaker groep.

Wat een slechte compatibiliteit allemaal................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 20:32
Ik heb onlangs 2 x citation 200 aangeschaft , dit werkt behoorlijk goed met streamen vanaf een MacBook maar nu wil ik een platenspeler kopen maar hoe kan ik deze laten streamen naar deze speakers.
Heeft iemand een idee hierover hoe ik dat kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Platenspeler uitgang -> bluetooth zender

[ Voor 32% gewijzigd door dotternetta op 19-02-2023 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGoedheiligman
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-04-2023
Beste tweakers,

Ik heb de citation multibeam 1100 in bezit en wil hier rear speakers bij kopen. Echter kan ik niet achterhalen welke ik nodig heb;

Moet ik de Citation Surround duo kopen ( welke ouder is?) Of juist de Citation One MKIII duo (welke nieuwer is?)

En weet iemand het verschil?

Alvast dank. M.v.g. Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
DeGoedheiligman schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:44:
Beste tweakers,

Ik heb de citation multibeam 1100 in bezit en wil hier rear speakers bij kopen. Echter kan ik niet achterhalen welke ik nodig heb;

Moet ik de Citation Surround duo kopen ( welke ouder is?) Of juist de Citation One MKIII duo (welke nieuwer is?)

En weet iemand het verschil?

Alvast dank. M.v.g. Nick
De citation surround moet je hebben ;) de andere zijn 2 losse stand alone speakers. Die je weliswaar via Google Home in een groep kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 21:04

jotheman

Was like that when I got here!

[...]

Groetjes
Mijn 1100 hangt ook aan de kabel. Het werkt bepaald niet vlekkeloos. Mijn vrouw streamt met haar iPhone vanuit Spotify naar de soundbar, na een paar nummer stopt 'ie er vaak mee, erg onbetrouwbaar. Met mijn eigen Android gaat het wel altijd goed.
De bar lijkt wel verbonden te blijven, maar ik kwam toevallig een paar dagen geleden wel tegen dat in de Google Home app hij werd gevonden om te configureren, terwijl hij wel werkte.

Ben blij met het apparaat qua geluid, en blij dat we 'm primair via HDMI gebruiken, maar ik vind 'm qua verbinding echt onbetrouwbaar. Dit is echt basic functionaliteit maar valt me tegen. Zelfde geldt voor de Multibeam 700, die met streamen vaak hapert of de verbinding verliest. Nu staat die nog boven een stapel kabels en gaat via WiFi, dus dat is tot daar aan toe, maar met een bedrade verbinding moet dit echt niet kunnen.

Anyway: Ik begrijp je concrete vraag niet helemaal vwb de 1100, dus als je die hebt dan roep maar.

I see dead pixels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wbtje
jotheman schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:05:
[...]

Mijn 1100 hangt ook aan de kabel. Het werkt bepaald niet vlekkeloos. Mijn vrouw streamt met haar iPhone vanuit Spotify naar de soundbar, na een paar nummer stopt 'ie er vaak mee, erg onbetrouwbaar. Met mijn eigen Android gaat het wel altijd goed.
De bar lijkt wel verbonden te blijven, maar ik kwam toevallig een paar dagen geleden wel tegen dat in de Google Home app hij werd gevonden om te configureren, terwijl hij wel werkte.

Ben blij met het apparaat qua geluid, en blij dat we 'm primair via HDMI gebruiken, maar ik vind 'm qua verbinding echt onbetrouwbaar. Dit is echt basic functionaliteit maar valt me tegen. Zelfde geldt voor de Multibeam 700, die met streamen vaak hapert of de verbinding verliest. Nu staat die nog boven een stapel kabels en gaat via WiFi, dus dat is tot daar aan toe, maar met een bedrade verbinding moet dit echt niet kunnen.

Anyway: Ik begrijp je concrete vraag niet helemaal vwb de 1100, dus als je die hebt dan roep maar.
Mijn concrete vraag heb je al beantwoord. Waarschijnlijk op het moment dat de multibeam 1100 stopt met streamen verliest hij denk ik toch de verbinding kijk het maar eens na de eerst volgende keer dat de bar stopt met streamen log dan in je router en kijk of je hem nog ziet staan bij de aangesloten apparaten. Daarnaast kan je de google home app openen en de bar aanklikken als het goed is staat daar dan niet verbonden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny73
Hier een beam 1100 verboden via Wifi, tot op heden nog nooit een verbindingsprobleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Kenny73 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:38:
Hier een beam 1100 verboden via Wifi, tot op heden nog nooit een verbindingsprobleem gehad.
Klopt met WiFi ervaar ik ook totaal geen problemen alleen als er een internet kabel in zit dan gebeurt het. Maar volgens mij gebruikt 95% de bar icm wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Ben even wat verder op zoek gegaan, maar het ligt dus aan de cast firmware van de Towers.

https://www.googlenestcom...ion-One/m-p/227131#M42984

Die Towers zitten nog op 1.44.xxxxx en voor goede werking moet die op minimaal 1.52.xxxxx zien.

Laatste HK update was van 2021..... Lekker dan, zijn zeer dure speakers. Die Citation 200 zit op 1.56.xxxxx en werkt dus wel goed in Google Home speaker groups.

Iemand met goede contacten bij HK die kan smeken om een update (al zou het alleen de cast software zijn)?
HAWK Wizard schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:49:
[...]

Helaas helpt het bij mij ook niet. Heb zowel extern als Internet ipv6 uitgezet, maar het blijft niet werken. Waar paar maanden geleden de HK Towers en 200 prima in Google Home groups werkten (soms niet, maar vaak wel) is het nu eigenlijk niet meer werkbaar.....zou er firmware upgrade geweest zijn die de boel om zeep geholpen heeft?

Kan de HK speakers nog wel los aansturen dmv Casting, maar dus niet meer als onderdeel van een speaker groep. De Google Home, Mini, Nest, Shield, Philips TVs etc doen het gewoon wel.

Soms zie je de HK speakers wel in de juiste groep staan (soms niet) maar ook dan doen ze het niet als je naar die groep cast.

Erg brak allemaal hoor.....heb zo erg weinig aan de HK speakers......ben ik de enige die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rse1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-09-2024
Hi,

Vraagje. Wordt de multibeam 1100 5.1 in combinatie met de surrounds en de sub? En is het een betere combinatie dan de bar + towers + surrounds+ sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Grrr..glasvezel gekregen incl nieuwe modemrouter. Beide Citation 100's daar op gezet en weer op woensdag is de stereo link verbroken en zegt 1 van de 2: login via de Google Home app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimforfriends
Dennisvd1979 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:32:
[...]

Ik heb dezelfde combinatie en ik ervaar vooral connectie problemen tussen de MB en SUB wanneer de set net is ingeschakeld. Het duurt een minuut voordat de SUB continue geluid geeft. Binnen die minuut is het constant bass wel hoorbaar, bass niet hoorbaar. De SUB ontkoppelen van de MB en het koppelen is de enige manier om het probleem voor een paar dagen op te lossen.
Ik merk bij mij nu ook dat de eerste minuten de verbinding met surroundspeakers en sub hapert. Pas na een tijdje stabiel. Had ik tot een week of twee geleden geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRickos
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-03-2023
Hi,

Ik ben al jaren fan van Harman Kardon. Ik heb altijd eerst de HK Go + Play gehad.
Een geweldig geluid. Nooit klachten van gehad. Deze enthousiasme nam ik mee naar de aankoop van mijn geluidsinstallatie. Vol trots wou ik mijn eigen ''thuisbioscoop'' bouwen. Hiervoor heb ik de SONY BRAVIA 4K OLED XR77A80J (2021) gekocht. Ook over deze televisie ben ik meer dan tevreden. Het enige wat nog miste was de geluidsinstallatie. Ik wist het zeker. Dit moest Harman Kardon Citation worden.

Vol trots kocht ik bij BCC de volgende artikelen:

- Harman Kardon Citation Multibeam 1100
- Harman Kardon Citation Sub Zwart
- Harman Kardon Citation Surround Zwart

Ik was een blij kind op het moment dat de producten opgehaald konden worden, maar al snel veranderde mijn enthousiasme. Bij het installeren ontving ik meerdere schokken. Dit vond ik vreemd, maar dit verdween na enige tijd. Terwijl ik mijn buren, mijn geweldige nieuwe geluidsinstallatie liet zien, gaf de soundbar een enorme harde knal. Ik had het geluid op 20% staan, maar de knal klonk als 80%. Daarna was het geluid aanzienlijk zachter. Dit leek eerder op 5%. De middelste box in de soundbar leek zijn kracht te zijn verloren. Dit werd bevestigd toen mijn surround de geluiden van de soundbar overtrof. Dit verpeste mijn surroundbeleving. Na deze gebeurtenis leek mijn Google home verbinding en mijn bluetooth niet meer te werken. De soundbar lijkt na 10 minuten elke keer opnieuw op te starten. De muziek speelt door op mijn apparaat, maar het geluid wordt niet afgespeeld. Ook bij het starten en stoppen wordt het geluid niet opgepakt door de soundbar. Ik heb het apparaat meerdere malen teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dit werkte niet.

Mijn laatste optie was om het terug te brengen naar de winkel en deze te laten repareren. Ik heb een afspraak gemaakt en deze laten opsturen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik mijn soundbar een maand later terug met de opmerking: Product werkt gewoon. Teruggezet naar fabrieksinstellingen. Proberen via Bluetooth of Google home te verbinden als de kabel niet werkt. Anders kabel vervangen.

Thuis heb ik per direct mijn soundbar opnieuw aangesloten, maar tot mijn grote verbazing viel de soundbar weer uit na 5-10 minuten op zowel de bluetooth als de Google Home verbinding. Ik ben per direct teruggegaan naar de BCC en hij is weer opgestuurd. Mijn doos, die ik in nieuwstaat heb afgeleverd, ziet eruit alsof er mensen mee gevoetbald hebben, maar hier is BCC niet verantwoordelijk voor gaven ze aan. Vervolgens kreeg ik bij het terugbrengen ook te horen dat als ze nu weer niks vonden, ze de kosten bij mij in rekening gingen brengen. Ik kreeg een foto van mijn verpakking en het lijkt weer meer beschadigd te zijn.

Ik ben momenteel radeloos. Ik heb geen idee meer wat ik kan doen. Ik heb mijn zuurverdiende spaargeld gestopt in deze installatie, maar kan nu al twee maanden niet genieten van mijn product. BCC wil mij geen nieuwe geven en er komt geen oplossing. Het lijkt erop dat ik na deze reparatie een rekening krijg voor de gemaakte kosten, een niet werkende soundbar en naar mijn geld kan ik blijkbaar fluiten.

Ik heb zelf een Iphone 11, maar dit lijkt mij ook geen probleem te moeten zijn voor Bluetooth of Google Home. Daarnaast heb ik TP-Link multiroom router DECO X20 3-PACK gekocht omdat mijn surround vaak wegviel. Dit zou door mijn huidige router van Ziggo komen. Het lijkt mij ook sterk dat dit product mijn bluetooth of Google Home verstoort.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring gehad en een oplossing voor mijn problemen?
Momenteel zie ik geen andere uitweg, dan mijn verlies te nemen, het product als defect te verkopen voor 20% van de prijs en een nieuwe aan te schaffen bij een andere aanbieder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Na 3 dagen mailen is het Kabelnoord gelukt UPnP zichtbaar te maken in het menu van mijn modemrouter waar ik nu mijn Harman Kardon Citation 100 set aan heb hangen. Harman Kardon helpdesk zegt dat het aan moet staan. Maar nu ben ik overdonderd door de mogelijkheden:

https://i.imgur.com/3MaLHtg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
dotternetta schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:35:
Na 3 dagen mailen is het Kabelnoord gelukt UPnP zichtbaar te maken in het menu van mijn modemrouter waar ik nu mijn Harman Kardon Citation 100 set aan heb hangen. Harman Kardon helpdesk zegt dat het aan moet staan. Maar nu ben ik overdonderd door de mogelijkheden:

https://i.imgur.com/3MaLHtg.jpg
Misschien dat je nog kan navragen welke poorten je moet hebben? Ben ik benieuwd of dat mijn issues kan verhelpen. Verder zien de settings er goed uit, misschien dat je ergens online een test kan vinden om te achterhalen of UPNP actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
amst3l schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 07:52:
[...]

Misschien dat je nog kan navragen welke poorten je moet hebben? Ben ik benieuwd of dat mijn issues kan verhelpen. Verder zien de settings er goed uit, misschien dat je ergens online een test kan vinden om te achterhalen of UPNP actief is.
Ik hen HK al gemaild, online test kan niets bereiken vanaf buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Wowwww wat een verhaal....... ik heb deze setup ook maar ervaar niet de problemen die jij omschrijft wel andere. Heb jij wel eens contact gehad met hk helpdesk zelf? ze hebben mij ook verzocht de bar op te sturen toen (lees mijn verhaal maar terug) ik heb dit niet gedaan. Je soundbar is namelijk opgestuurd naar CE-repair en als je de verhalen daarvan leest wordt je gewoon niet blij! Ze doen idd niks eraan en sturen hem vaak terug met beschadigingen.

mis de bar bij iemand anders aanlsuiten en kijken of het probleem blijft?
MrRickos schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:37:
Hi,

Ik ben al jaren fan van Harman Kardon. Ik heb altijd eerst de HK Go + Play gehad.
Een geweldig geluid. Nooit klachten van gehad. Deze enthousiasme nam ik mee naar de aankoop van mijn geluidsinstallatie. Vol trots wou ik mijn eigen ''thuisbioscoop'' bouwen. Hiervoor heb ik de SONY BRAVIA 4K OLED XR77A80J (2021) gekocht. Ook over deze televisie ben ik meer dan tevreden. Het enige wat nog miste was de geluidsinstallatie. Ik wist het zeker. Dit moest Harman Kardon Citation worden.

Vol trots kocht ik bij BCC de volgende artikelen:

- Harman Kardon Citation Multibeam 1100
- Harman Kardon Citation Sub Zwart
- Harman Kardon Citation Surround Zwart

Ik was een blij kind op het moment dat de producten opgehaald konden worden, maar al snel veranderde mijn enthousiasme. Bij het installeren ontving ik meerdere schokken. Dit vond ik vreemd, maar dit verdween na enige tijd. Terwijl ik mijn buren, mijn geweldige nieuwe geluidsinstallatie liet zien, gaf de soundbar een enorme harde knal. Ik had het geluid op 20% staan, maar de knal klonk als 80%. Daarna was het geluid aanzienlijk zachter. Dit leek eerder op 5%. De middelste box in de soundbar leek zijn kracht te zijn verloren. Dit werd bevestigd toen mijn surround de geluiden van de soundbar overtrof. Dit verpeste mijn surroundbeleving. Na deze gebeurtenis leek mijn Google home verbinding en mijn bluetooth niet meer te werken. De soundbar lijkt na 10 minuten elke keer opnieuw op te starten. De muziek speelt door op mijn apparaat, maar het geluid wordt niet afgespeeld. Ook bij het starten en stoppen wordt het geluid niet opgepakt door de soundbar. Ik heb het apparaat meerdere malen teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dit werkte niet.

Mijn laatste optie was om het terug te brengen naar de winkel en deze te laten repareren. Ik heb een afspraak gemaakt en deze laten opsturen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik mijn soundbar een maand later terug met de opmerking: Product werkt gewoon. Teruggezet naar fabrieksinstellingen. Proberen via Bluetooth of Google home te verbinden als de kabel niet werkt. Anders kabel vervangen.

Thuis heb ik per direct mijn soundbar opnieuw aangesloten, maar tot mijn grote verbazing viel de soundbar weer uit na 5-10 minuten op zowel de bluetooth als de Google Home verbinding. Ik ben per direct teruggegaan naar de BCC en hij is weer opgestuurd. Mijn doos, die ik in nieuwstaat heb afgeleverd, ziet eruit alsof er mensen mee gevoetbald hebben, maar hier is BCC niet verantwoordelijk voor gaven ze aan. Vervolgens kreeg ik bij het terugbrengen ook te horen dat als ze nu weer niks vonden, ze de kosten bij mij in rekening gingen brengen. Ik kreeg een foto van mijn verpakking en het lijkt weer meer beschadigd te zijn.

Ik ben momenteel radeloos. Ik heb geen idee meer wat ik kan doen. Ik heb mijn zuurverdiende spaargeld gestopt in deze installatie, maar kan nu al twee maanden niet genieten van mijn product. BCC wil mij geen nieuwe geven en er komt geen oplossing. Het lijkt erop dat ik na deze reparatie een rekening krijg voor de gemaakte kosten, een niet werkende soundbar en naar mijn geld kan ik blijkbaar fluiten.

Ik heb zelf een Iphone 11, maar dit lijkt mij ook geen probleem te moeten zijn voor Bluetooth of Google Home. Daarnaast heb ik TP-Link multiroom router DECO X20 3-PACK gekocht omdat mijn surround vaak wegviel. Dit zou door mijn huidige router van Ziggo komen. Het lijkt mij ook sterk dat dit product mijn bluetooth of Google Home verstoort.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring gehad en een oplossing voor mijn problemen?
Momenteel zie ik geen andere uitweg, dan mijn verlies te nemen, het product als defect te verkopen voor 20% van de prijs en een nieuwe aan te schaffen bij een andere aanbieder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Over de verbroken stereo link, alle serienummers en firmware versies doorgegeven. Now we wait...:

Thank you for getting back in touch with us.

I will be sharing these details our team of productspecialists for further investigation.

We will be in touch as soon as we have an update for you. Please note these investigations might take several working days.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRickos
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-03-2023
wbtje schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:12:
Wowwww wat een verhaal....... ik heb deze setup ook maar ervaar niet de problemen die jij omschrijft wel andere. Heb jij wel eens contact gehad met hk helpdesk zelf? ze hebben mij ook verzocht de bar op te sturen toen (lees mijn verhaal maar terug) ik heb dit niet gedaan. Je soundbar is namelijk opgestuurd naar CE-repair en als je de verhalen daarvan leest wordt je gewoon niet blij! Ze doen idd niks eraan en sturen hem vaak terug met beschadigingen.

mis de bar bij iemand anders aanlsuiten en kijken of het probleem blijft?

[...]
Ik heb nog geen contact met HK zelf gehad, omdat ik vertrouwen had in BCC.. Helaas voel ik mij nu bedrogen. Ik heb mijn soundbar op 3 maart teruggestuurd. Dezelfde dag dat ik hem terug ontving van de reparatie. Momenteel nog altijd niks gehoord. Ik heb gezien hoe mijn verpakking is binnengekomen, maar ik begin nu wel te vrezen voor de veiligheid van mijn product. Als ik hem terug ontvang en hij nog altijd niet naar behoren werkt, dan neem ik contact op met HK zelf. Laten we hopen dat het allemaal niet zo ver hoeft te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Heb iom HK mijn 2 Citation 100's apart getest 1 week lang. 1 speaker verliest steeds random de Google connectie. Getest op 3 wifi netwerken. Bevindingen doorgegeven en wacht nu de reply. Natuurlijk zijn ze beide al buiten de garantie, dus ben benieuwd wat ze kunnen bieden.

Update: stuur maar op zeggen ze, heb nu 4 man gesproken en niemand leest de history. Ik heb geen garantie meer dus dat gaan we niet doen. Opsturen helpt trouwens niet, mijn buurmans set hebben we nog net binnen de garantie laten repareren maar dit heeft niet geholpen, 1 speaker valt nog steeds uit.
Heb nu gevraagd om een offerte van een (main)board en aangeboden die zelf te vervangen.

[ Voor 41% gewijzigd door dotternetta op 27-03-2023 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb een vraagje over mijn setje HK Citation..
Ik heb een 1100 Soundbar, en een 200 Smart Speaker.

Deze heb ik na aanschaf gewoon gekoppeld in de Google App.
Maar sinds een week of 2 groeperen ze niet meer als ik muziek af wil spelen op Spotify. (Gisteren op eens wel, vandaag opeens weer niet)

Ik heb dus de Citation 200, Citation 1100, en de groep heb ik Citation 1300 genoemd.
Als ik deze selecteer, speelt alleen de Citation 110, en maakt de 200 om de 20 seconden het "Connect" geluid. In Spotify en Google Home apps staat dat de groep simpelweg actief is, maar er komt alleen geluid uit de soundbar.

Het Wifi lampje is groen, en de box maakt wel het geluid van de volume aanpassing.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Het lijkt heel opeens op te zijn gespeeld, maar niet kapot te zijn omdat het gisteren wel weer werkte.

Ik heb de groep in Google Home verwijderd en weer opnieuw aangemaakt. Ook heb ik de speaker uit en weer aan gezet. Zijn er andere mogelijke fixes?

[ Voor 6% gewijzigd door Houstyn op 07-04-2023 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Houstyn schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:59:
Ik heb een vraagje over mijn setje HK Citation..
Ik heb een 1100 Soundbar, en een 200 Smart Speaker.

Deze heb ik na aanschaf gewoon gekoppeld in de Google App.
Maar sinds een week of 2 groeperen ze niet meer als ik muziek af wil spelen op Spotify. (Gisteren op eens wel, vandaag opeens weer niet)

Ik heb dus de Citation 200, Citation 1100, en de groep heb ik Citation 1300 genoemd.
Als ik deze selecteer, speelt alleen de Citation 110, en maakt de 200 om de 20 seconden het "Connect" geluid. In Spotify en Google Home apps staat dat de groep simpelweg actief is, maar er komt alleen geluid uit de soundbar.

Het Wifi lampje is groen, en de box maakt wel het geluid van de volume aanpassing.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Het lijkt heel opeens op te zijn gespeeld, maar niet kapot te zijn omdat het gisteren wel weer werkte.

Ik heb de groep in Google Home verwijderd en weer opnieuw aangemaakt. Ook heb ik de speaker uit en weer aan gezet. Zijn er andere mogelijke fixes?
Lijkt een beetje op dit probleem: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74592250 ?

De Google Cast versie moet minimaal op v 1.52xxxx staan, anders kun je misschien wel 1 op 1 casten, maar niet meer als onderdeel van een speaker group. Werk aan de winkel voor HK, maar vrees het ergste.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Vanaf het moment dat ik BVA Auctions had gemaild over de garantie doen de speakers het goed, ik snap er niets van. De laatste twee weken geen uitval gehad, daarvoor soms wel 3x per dag.
Update: het is nu woensdag. De vrouw appt alweer. Stereo verbinding is weg "login via de google home app" Altijd op woensdag...

[ Voor 49% gewijzigd door dotternetta op 19-04-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurian.k
  • Laatst online: 13-05-2023
Goedenavond, ik heb sinds kort via marktplaats (niet handig,nee) een citation bar aangeschaft. Deze heeft het nu 3 maanden perfect gedaan. Sinds vandaag de Bar niet met de TV wou aansluiten via HDMI (deed het overigs wel via bluetooth) na meermaals aan en uitzetten heb ik. besloten op hem op fabrieksinstellingen te zetten. Dit heeft helaas het probleem niet verholpen, dus weer op een andere TV, geprobeerd werkt ook niet. Nu dus weer resetten, paar keer geprobeerd, tot dat nu de bar niet meer wil instellen. Schermpje doet het wel maar via WIFI instellen lukt niet meer. Heeft iemand mogelijk een idee wat er aan de hand kan zijn? Ik ben bang dat dit het einde is van de bar….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
lennyface schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:18:
Hoi daar was ik weer

Alles gelukt, en het geluid is prima. Alleen heb ik 1 groot probleem. Met filmscenes met veel actie of muziek met veel bass geeft de soundbar soms een krakend, popping geluid. Dit komt dan via de speaker die gericht staat op het plafond op de linkerkant van de soundbar. Hij wordt dan ook redelijk warm. Er zit nog een plafondgerichte speaker op maar die heeft dat probleem niet.

Nu ik dit typ denk ik dat ik gewoon een faulty soundbar heb. Ik dacht eerst dat het kwam door bepaalde instellingen, maar ik heb alles op de juiste manier ingesteld.

Ik vraag het toch even op dit forum voordat ik het vervelende retourgedoe ga doen. Kan het aan wat anders liggen?
Heb je de soundbar uiteindelijk geretourneerd? Hier ook eentje die behoorlijk warm wordt bovenop links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
Sedert enkele maanden eigenaar van een MB1100 + Sub s en dit aangesloten via hdmi arc op een LG c9. Op de audio-in poort is er ook nog een Xbox Series x aangesloten. Aan de tv hangt dan ook via hdmi een Apple tv 4k (2017). Audio instellingen staan overal correct volgens mij (bitstream, passthrough, …).

Toch merk ik dat er bij tv kijken via de Apple tv op de lcd display van de soundbar ‘HDMI PCM’ staat en dat dit heel soms wat onstabiel lijkt, waarbij die PCM aanduiding dan wegvalt op het display. Is deze aanduiding normaal bij deze settings?

Bovendien, en dat is m’n hoofdvraag en tevens probleem; bij elke (!) opstart van de tv (gaat via de remote van de Apple tv via cec) krijg ik een luide, korte soort van elektrische/statische knal. Iemand een idee hoe dit veroorzaakt kan worden? M’n vermoeden ligt bij de Apple tv maar kan maar niet achterhalen aan wat het dan zou liggen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• signific4nt
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10:59
Ik zie vandaag in de ING-winkel dat de Harman Kardon Citation Bar erg goedkoop wordt verkocht (van 600-700 naar 422 euro).

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1016529

Is dit een aanrader om dit aan te schaffen t.o.v. de Multibeams of kan je voor dit bedrag iets beters van kopen? Ik ben nog zoekende voor een woonkamer van 25m2.

Edit: Ik zie dat het nu ook vanuit MediaMarkt voor dat bedrag wordt verkocht.

[ Voor 20% gewijzigd door signific4nt op 10-05-2023 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darembo72
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 12:41
Ik heb nu enige tijd de multibeam 1100 met surround speakers en de sub s.
Sinds een automatische firmware update heb ik problemen met de connectie met zowel sub-s als de surround speakers.
Hiervoor werd aangeraden om de demo/store mode te activeren waardoor er op een nadere manier connectie gemaakt wordt, dit werkte prima, de verbinding is nu constant. Echter, in de demo modus is het scherm uitgeschakeld, ook na rebooten. Het harman kardon laad scherm is nog wel zichtbaar maar na starten wordt het scherm uitgeschakeld. Dit zou met een toetsencombinatie op de afstandsbediening weer uit te schakelen moeten zijn, voorals nog lukt dit mij niet.
Heeft iemand misschien er varing met de Demo modus , en hoe deze weer uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Na uitgebreid (1 maand) testen op verschillende wifi netwerken iom Harman tot de conclusie gekomen dat 1 van mijn Citation 100's defect is. Wifi blijft groen maar Google link is weg, daarmee werkt de stereo opstelling niet meer. Beide speakers apart getest, waarbij 1 regelmatig weg valt. Harman zegt dat hij moet worden gerepareerd, echter de veilingsite waar ik hem heb gekocht biedt dat niet aan, wel retourneren en geld terug, dat ga ik dan maar doen. Ga nu proberen of de Citation One van buurman met mijn 100 in stereo wil, die heeft hetzelfde probleem, ook na reparatie binnen garantie. Zal ook wel op niks uit draaien. Erg jammer, ze klinken geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05 10:57
19roland70 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:40:
Ik heb onlangs 2 x citation 200 aangeschaft , dit werkt behoorlijk goed met streamen vanaf een MacBook maar nu wil ik een platenspeler kopen maar hoe kan ik deze laten streamen naar deze speakers.
Heeft iemand een idee hierover hoe ik dat kan doen?
https://dupontgu.medium.c...me-for-cheap-fb044368a240
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste