MrRickos schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:37:
Hi,
Ik ben al jaren fan van Harman Kardon. Ik heb altijd eerst de HK Go + Play gehad.
Een geweldig geluid. Nooit klachten van gehad. Deze enthousiasme nam ik mee naar de aankoop van mijn geluidsinstallatie. Vol trots wou ik mijn eigen ''thuisbioscoop'' bouwen. Hiervoor heb ik de SONY BRAVIA 4K OLED XR77A80J (2021) gekocht. Ook over deze televisie ben ik meer dan tevreden. Het enige wat nog miste was de geluidsinstallatie. Ik wist het zeker. Dit moest Harman Kardon Citation worden.
Vol trots kocht ik bij BCC de volgende artikelen:
- Harman Kardon Citation Multibeam 1100
- Harman Kardon Citation Sub Zwart
- Harman Kardon Citation Surround Zwart
Ik was een blij kind op het moment dat de producten opgehaald konden worden, maar al snel veranderde mijn enthousiasme. Bij het installeren ontving ik meerdere schokken. Dit vond ik vreemd, maar dit verdween na enige tijd. Terwijl ik mijn buren, mijn geweldige nieuwe geluidsinstallatie liet zien, gaf de soundbar een enorme harde knal. Ik had het geluid op 20% staan, maar de knal klonk als 80%. Daarna was het geluid aanzienlijk zachter. Dit leek eerder op 5%. De middelste box in de soundbar leek zijn kracht te zijn verloren. Dit werd bevestigd toen mijn surround de geluiden van de soundbar overtrof. Dit verpeste mijn surroundbeleving. Na deze gebeurtenis leek mijn Google home verbinding en mijn bluetooth niet meer te werken. De soundbar lijkt na 10 minuten elke keer opnieuw op te starten. De muziek speelt door op mijn apparaat, maar het geluid wordt niet afgespeeld. Ook bij het starten en stoppen wordt het geluid niet opgepakt door de soundbar. Ik heb het apparaat meerdere malen teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dit werkte niet.
Mijn laatste optie was om het terug te brengen naar de winkel en deze te laten repareren. Ik heb een afspraak gemaakt en deze laten opsturen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik mijn soundbar een maand later terug met de opmerking: Product werkt gewoon. Teruggezet naar fabrieksinstellingen. Proberen via Bluetooth of Google home te verbinden als de kabel niet werkt. Anders kabel vervangen.
Thuis heb ik per direct mijn soundbar opnieuw aangesloten, maar tot mijn grote verbazing viel de soundbar weer uit na 5-10 minuten op zowel de bluetooth als de Google Home verbinding. Ik ben per direct teruggegaan naar de BCC en hij is weer opgestuurd. Mijn doos, die ik in nieuwstaat heb afgeleverd, ziet eruit alsof er mensen mee gevoetbald hebben, maar hier is BCC niet verantwoordelijk voor gaven ze aan. Vervolgens kreeg ik bij het terugbrengen ook te horen dat als ze nu weer niks vonden, ze de kosten bij mij in rekening gingen brengen. Ik kreeg een foto van mijn verpakking en het lijkt weer meer beschadigd te zijn.
Ik ben momenteel radeloos. Ik heb geen idee meer wat ik kan doen. Ik heb mijn zuurverdiende spaargeld gestopt in deze installatie, maar kan nu al twee maanden niet genieten van mijn product. BCC wil mij geen nieuwe geven en er komt geen oplossing. Het lijkt erop dat ik na deze reparatie een rekening krijg voor de gemaakte kosten, een niet werkende soundbar en naar mijn geld kan ik blijkbaar fluiten.
Ik heb zelf een Iphone 11, maar dit lijkt mij ook geen probleem te moeten zijn voor Bluetooth of Google Home. Daarnaast heb ik TP-Link multiroom router DECO X20 3-PACK gekocht omdat mijn surround vaak wegviel. Dit zou door mijn huidige router van Ziggo komen. Het lijkt mij ook sterk dat dit product mijn bluetooth of Google Home verstoort.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring gehad en een oplossing voor mijn problemen?
Momenteel zie ik geen andere uitweg, dan mijn verlies te nemen, het product als defect te verkopen voor 20% van de prijs en een nieuwe aan te schaffen bij een andere aanbieder..