Harman Kardon Citation ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetje
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 26-05-2024
Hallo,

Ik ben hier nieuw en dit is mijn eerste bericht. Ik heb een citation bar multibeam 700, een sub S en 2 x de one.

Ik heb twee vragen:

- Is het mogelijk om op korte termijn de multibeam 700 te vervangen voor de multibeam 1100 en later de Sub S door een maat groter? Misschien als ik ooit de geldpest krijg wil ik de towers aanschaffen. Ik wil echt een bioscoopbeleving, ik vind deze set vrij braaf qua beleving. Zou deze upgrade verschil maken?

- Is het mogelijk om een platenspeler aan te sluiten op de citation?

Het zijn nu drie vragen geworden :)

Ik heb weinig technische kennis (ik wil het natuurlijk wel leren) dus graag niet teveel technisch jargon ajb :X

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04:12
Hallo allen,

Ik heb vandaag een Sub S gekocht, die ik samen wilde gebruiken met mijn multibeam 700. Het koppelen leek makkelijk te gaan via de UI van de multibeam. Ook wist ik een mooi testgeluid boven te krijgen. Echter, als ik daarna muziek speel, en ik weet zeker dat Avicii bas heeft, doet de Sub S helemaal niets.
Verschillende dingen heb ik al geprobeerd, zoals het veranderen van het volume van de bas, het resetten er van, zowel via het knopje op de achterkant als door de stroom er uit te halen, en het opnieuw aansluiten.
Helaas mag dat allemaal niet baten. Heeft iemand nog tips met wat ik kan proberen?
Anders morgen de klantenservice maar weer bellen... :(

Edit: Ik heb natuurlijk ook nog gekeken of ik mijn Multibeam moest updaten.
Het is gelukt! De stroom afhalen van zowel mijn Multibeam als sub S en tegelijk weer er op heeft het probleem opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door Emmavdv op 27-07-2022 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-05 16:34
Peetje schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:21:
Hallo,

Ik ben hier nieuw en dit is mijn eerste bericht. Ik heb een citation bar multibeam 700, een sub S en 2 x de one.

Ik heb twee vragen:

- Is het mogelijk om op korte termijn de multibeam 700 te vervangen voor de multibeam 1100 en later de Sub S door een maat groter? Misschien als ik ooit de geldpest krijg wil ik de towers aanschaffen. Ik wil echt een bioscoopbeleving, ik vind deze set vrij braaf qua beleving. Zou deze upgrade verschil maken?

Ik heb weinig technische kennis (ik wil het natuurlijk wel leren) dus graag niet teveel technisch jargon ajb :X

1. Jazeker! Je kan er deze nieuwe apparaten gewoon op koppelen. Verschil zal het altijd maken, is denk ik vooral de vraag of jij het 't waard vind ;)

2. Ligt misschien aan de aansluiting van de platenspeler zelf? Zo uit m'n hoofd kan je via optisch, hdmi en via een audio jack iets aansluiten. Denk dat je even de handleiding/specificatielijst erbij moet pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:12

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Peetje schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:21:
Hallo,

Ik heb twee vragen:

De Towers kunnen niet gebruikt worden samen met de MultiBeam 1100. De Towers zijn vooral nuttig voor muziek, voor de filmervaring zal de MultiBeam 1100 een grotere upgrade zijn. En de grotere Sub is een stuk krachtiger en gaat dieper, wat voor de filmbeleving positief is.

De MB700 is het instapmodel in de serie, Bar is een stap beter en de MB1100 is een flinke stap vooruit. Sub S is de instap sub en de Sub is weer een flinke stap beter.

Je kan de MB1100 dus ook combineren met de Sub S en later de Sub. Maar niet met beide tegelijk.

Verder voor een filmervaring raad ik wel de Citation Surround aan, want juist in films worden de surroundkanalen best wel gebruikt.

De MB700 en Bar hebben een Aux in via 3,5mm minijack aansluiting. Alle drie de modellen hebben een Optical in. Dus als je platenspeler op een van die manieren aangesloten kan worden, kan je deze aansluiten. Er bestaan ook analoog to optical audio converters.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
Ik had de cititation multibeam 700 bar al in huis, en heb daar nu de surround set aan toegevoegd.
Installatie ging super makkelijk, maar ik heb nog wel wat problemen: ik heb nl het idee dat de surround helemaal niet werkt. Ja, ik hoor geluid uit de speakers naast mij maar ook de stemmen. Best irritant, die moeten toch alleen uit de bar komen?

Heb verschillende dingen al geprobeerd; via HDMI ARC en optical. Films met 5.1 gestreamd via Netflix/Prime/Disney/HBO met mijn LG C1 / ShieldTV / PS5. Hoor nog steeds geen verschil.

Wat is volgens jullie de beste film om je set te testen? (ik mis ook de intros van de DVD tijd met THX en DD5.1 logo's, dan kon je nog wat testen ;))

Moet virtual surround aan of uit staan op de bar? Als ik heb aanzet hoor ik wel geluid uit de surround speakers maar ook de stemmen. Zet ik VS uit dan hoor ik alleen een zacht geruis.

Horen die witte leds op de surround speakers altijd te branden?

Welke modus moet ik aanzetten op de bar? Film/muziek/standaard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

RichieSD schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:25:
Ik had de cititation multibeam 700 bar al in huis, en heb daar nu de surround set aan toegevoegd.
Installatie ging super makkelijk, maar ik heb nog wel wat problemen: ik heb nl het idee dat de surround helemaal niet werkt. Ja, ik hoor geluid uit de speakers naast mij maar ook de stemmen. Best irritant, die moeten toch alleen uit de bar komen?

Heb verschillende dingen al geprobeerd; via HDMI ARC en optical. Films met 5.1 gestreamd via Netflix/Prime/Disney/HBO met mijn LG C1 / ShieldTV / PS5. Hoor nog steeds geen verschil.

Wat is volgens jullie de beste film om je set te testen? (ik mis ook de intros van de DVD tijd met THX en DD5.1 logo's, dan kon je nog wat testen ;))

Moet virtual surround aan of uit staan op de bar? Als ik heb aanzet hoor ik wel geluid uit de surround speakers maar ook de stemmen. Zet ik VS uit dan hoor ik alleen een zacht geruis.

Horen die witte leds op de surround speakers altijd te branden?

Welke modus moet ik aanzetten op de bar? Film/muziek/standaard?
Je TV lijkt enkel stereo uit te sturen. Wanneer de Bar/MB700 5.1 input ontvangen en je zet Virtual Surround aan, zou er 0,0 verschil moeten zijn.

Check dat je LG TV wel op Passthrough staat ipv LPCM/Auto.

Virtual Surround van de MB700 zorgt idd voor stemmen uit alle speakers, maar dat is enkel als de bron stereo is.

Muziek/Film/Standaard is enkel EQ en doet niks specifiek met Surround.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
Het is gelukt. De passtrough optie gevonden onder advanced sound setting. Daar stond een kopje LG sound system met digital sound output. Heb daar niet eerder onder gezocht omdat het een HK bar betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
RichieSD schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:23:
Het is gelukt. De passtrough optie gevonden onder advanced sound setting. Daar stond een kopje LG sound system met digital sound output. Heb daar niet eerder onder gezocht omdat het een HK bar betreft.
Daar heb ik me destijds ook helemaal suf op gezocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetje
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 26-05-2024
BiG-GuY schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:18:
[...]

De Towers kunnen niet gebruikt worden samen met de MultiBeam 1100. De Towers zijn vooral nuttig voor muziek, voor de filmervaring zal de MultiBeam 1100 een grotere upgrade zijn. En de grotere Sub is een stuk krachtiger en gaat dieper, wat voor de filmbeleving positief is.

De MB700 is het instapmodel in de serie, Bar is een stap beter en de MB1100 is een flinke stap vooruit. Sub S is de instap sub en de Sub is weer een flinke stap beter.

Je kan de MB1100 dus ook combineren met de Sub S en later de Sub. Maar niet met beide tegelijk.

Verder voor een filmervaring raad ik wel de Citation Surround aan, want juist in films worden de surroundkanalen best wel gebruikt.

De MB700 en Bar hebben een Aux in via 3,5mm minijack aansluiting. Alle drie de modellen hebben een Optical in. Dus als je platenspeler op een van die manieren aangesloten kan worden, kan je deze aansluiten. Er bestaan ook analoog to optical audio converters.
Super, dank voor je antwoord! Ik ga mijn bar upgraden naar de 1100! Vwb de platenspeler… dat lijkt me lastig maar misschien moet ik maar eens een techneut mee laten kijken. Je geeft aan dat het dus mogelijk is. Is het dan ook mogelijk om de muziek over alle speakers te laten afspelen? Of speelt de muziek dan alleen op de soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Peetje schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:03:
[...]

Super, dank voor je antwoord! Ik ga mijn bar upgraden naar de 1100! Vwb de platenspeler… dat lijkt me lastig maar misschien moet ik maar eens een techneut mee laten kijken. Je geeft aan dat het dus mogelijk is. Is het dan ook mogelijk om de muziek over alle speakers te laten afspelen? Of speelt de muziek dan alleen op de soundbar?
Alle inputs die niet Google Home zijn, kunnen enkel afgespeeld worden op de soundbar met de direct gekoppelde speakers, zoals de Sub en Surround. Voor Google Home bestaan de inputs niet, dus je kan er geen speakergroep mee maken om het af te spelen op een Citation One bijvoorbeeld.

Je zult iets van een analoog naar digitaal converter nodig hebben om een traditionele platenspeler aan te sluiten. Er bestaan tegenwoordig ook platenspelers met Optische audio ingebouwd. Dat zou het makkelijkst zijn.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
BiG-GuY schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:58:
[...]

Heb de mijne in 2018 gekocht, toen samen met de Bar. Ze zitten er volgens de site van HK nog steeds bij: https://www.harmankardon....ound_Spec_Sheet_Dutch.pdf

Heb zelf overigens kortere stroomkabels gekocht, omdat ik de stopcontacten precies onder de speakers heb laten monteren in onze nieuwe woning. Standaard achtje gaat in de speakers.
waar hadj ij de kortere stroomkabels gekocht? .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

wbtje schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 23:54:
[...]

waar hadj ij de kortere stroomkabels gekocht? .
Ze zijn van het merk Vebos en zijn bedoeld voor de Sonos Play:3. Die van de Play:5 zullen ook passen als ik naar de vorm kijk. Play:1 niet.

Gallery V&A

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-05 10:25
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Ik heb een Citation One, eerste versie, en de bar met sub s. Dat werkte perfect zonder enige problemen.

Nu heb ik daar nog een citation 200 aan toegevoegd en de sindsdien begon de One ineens te kraken, ook wanneer de andere speakers niet aan stonden.

Ik heb deze nu op een andere plek gezet, misschien dat het daar aan ligt, maar heb kraken blijft. Heb ook al een reset gedaan, maar dat helpt niet.

Intussen kan ook geen enkele speaker meer verbinden met Spotify. Radio kan ik wel gewoon afspelen.

Ik zie online wel dat er meer mensen dit probleem hebben, maar kan geen oplossing vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verhoej
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 16:44
29 -08 een update gehad op de mb 700. Sindsdien een tik over de speakers bij zender wisselen op de tv en een audio delay van 20 tot 30 sec. Youtube kijken een audio delay van enkele minuten. Iemand die dit ook ervaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 21:27
Hier ook 3 mensen met problemen na de update op de MB700. (versie 0.97.93690,0x52cc30f)
Ik zelf heb over HDMI helemaal geen geluid meer, de TV krijgt de soundbar niet meer geactiveerd.

Mijn vader en broer hebben bij bron of zenderwissel ook seconden lang geen geluid.
En soms ook helemaal niet via ingebouwde apps.. Is geen beste update geweest dit.

Heb zelf al een ticket ingeschoten bij HK, en contact gehad met onze lokale verkoper. Die ging ook support zoeken bij HK..

Fijn dat ik nu door de update gewoon geen gebruik meer kan maken van mijn producten.

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 20:34
ZicoDon schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:39:
Hier ook 3 mensen met problemen na de update op de MB700. (versie 0.97.93690,0x52cc30f)
Ik zelf heb over HDMI helemaal geen geluid meer, de TV krijgt de soundbar niet meer geactiveerd.

Mijn vader en broer hebben bij bron of zenderwissel ook seconden lang geen geluid.
En soms ook helemaal niet via ingebouwde apps.. Is geen beste update geweest dit.
HIer hetzelfde probleem, ook MB700, zelfde firmware. Xbox, Shield en apps (LG TV) gaat goed. Probleem treedt op TV kastje van T-mobile. Geen geluid of met grote vertraging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZicoDon
cvanatten schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:40:
[...]

HIer hetzelfde probleem, ook MB700, zelfde firmware. Xbox, Shield en apps (LG TV) gaat goed. Probleem treedt op TV kastje van T-mobile. Geen geluid of met grote vertraging.
Vervelend! in ieder geval nog iets van geluid.
Zoals vermeld moet ik het zonder stellen.. (Phillips Android TV)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verhoej
Zojuist bericht gehad van HK. Probleem bekend weten nog niet waar het aan ligt. Zijn bexig met een oplossing in de vorm van een nieuwe update, maar weten niet hoelang dit gaat duren.

Ben eigelijk niet van plan om daarcweken op te gaan wachten.

[ Voor 8% gewijzigd door verhoej op 01-09-2022 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
Ik kreeg zojuist ook reactie van HK.

"Dit is inderdaad vreemd, ik ga meteen contact opnemen met het software development team"

Alsof ze nog van niks weten.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roan Warners
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 27-12-2023
ZicoDon schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:21:
Ik kreeg zojuist ook reactie van HK.

"Dit is inderdaad vreemd, ik ga meteen contact opnemen met het software development team"

Alsof ze nog van niks weten.. 8)7
Dit issue was voor mij inderdaad nieuw, Ik ga hier zo snel mogelijk achteraan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsoet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-01 20:16
Zojuist ook de Multibeam 1100 besteld voor 599 euro. Ik ben benieuwd of het veel scheelt ten opzichte van mijn Multibeam 700!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
nielsoet schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:32:
Zojuist ook de Multibeam 1100 besteld voor 599 euro. Ik ben benieuwd of het veel scheelt ten opzichte van mijn Multibeam 700!
Was de introductie prijs niet ruim 2x zoveel :o ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-05 16:52
amst3l schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:54:
[...]

Ik kan m niet goedkoper vinden dan 899 zelfs... voor 599 is het wel erg interessant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsoet
MisterEagle schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:56:
[...]

Ik kan m niet goedkoper vinden dan 899 zelfs... voor 599 is het wel erg interessant
amst3l schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:54:
[...]

Sterker nog, voor die prijs heb ik hem bij Harman Kardon zelf gekocht! Het is wel de outlet.. Maar dat interesseert me niet, want zelfde garantie. En mijn vorige ervaringen met de Outlet waren ook goed (Citation Sub S en Citation 300)!

Edit: Link https://www.harmankardon.nl/outlet/ Geen dank :)

[ Voor 9% gewijzigd door nielsoet op 02-09-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-05 09:27
Mijn mb700 gaat na de update niet meer in standby, blijft aanstaan zelfs met de remote.
Thanks voor de tips hier trouwens mbt passthrough op de LG. Ik draai dus al een mooi tijdje in stereo😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boddie23
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 24-05 20:50
Even als reactie op de instellingen op mijn lg tv. Ik heb een bar 1100 en via hdmi arc aangesloten. Ik kan alleen kiezen uit automatisch of pcm bij de geluidsinstellingen, dit kopje heet dan digitaal geluid uit. Ik heb hem normaal op automatisch staan maar ik hoor heel veel verschil als ik m op pcm zet. Wat is het verschil qua instellingen? En wat kan ik het beste aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Boddie23 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 12:42:
Even als reactie op de instellingen op mijn lg tv. Ik heb een bar 1100 en via hdmi arc aangesloten. Ik kan alleen kiezen uit automatisch of pcm bij de geluidsinstellingen, dit kopje heet dan digitaal geluid uit. Ik heb hem normaal op automatisch staan maar ik hoor heel veel verschil als ik m op pcm zet. Wat is het verschil qua instellingen? En wat kan ik het beste aanzetten?
Welk type is het? Bij de C8-C9-CX doet Auto stand Dolby Digital passthrough en rest converteren naar DD5.1 .

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boddie23
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 24-05 20:50
Gaat om een lg oled b8pla dus misschien dat het net een te oud model is dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Waarschijnlijk wil je de Auto stand gebruiken. De B8 is zelfde OS als de C8.

Je kan op de MultiBeam zien welke codes je afspeelt. Bij iets als Netflix met Dolby Atmos content zou je dan ook Dolby Atmos moeten zien.

LPCM is stereo only vanaf die TV.

Gallery V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verhoej
Bericht gehad van HK. Volgende week komen ze met een bugfix of een rollback naar voorlaatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
Ik moest van de week wat gegevens doorsturen naar HK.
Serienummer, MAC Adres etc.

Nu gaan ze als het goed is het systeem van een rollback voorzien binnen 3-5 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FateTrap
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-03 21:11
In de < 200 EUR prijscategorie zijn dit de beste merken op gebied van geluidskwaliteit:

F&D, Klipsch, Edifier, Tribit, Harman Kardon

In dezelfde prijscategorie hebben de volgende producten zo goed als nooit iets dat competitieve geluidskwaliteit heeft:

Bose, JBL, Sony, Logitech, Yamaha

Stel dat je met de Harman Kardon Aura Studio 3 muziek gaat afspelen via windows10/11 met de standaard WASAPI.
Dit gaat nooit beter klinken dan als je FLAC 24-bit nummers gaat afspelen met een F&D F550X via FreeBSD + Audacious in bit-perfect mode met vchans uitgeschakeld.

[ Voor 4% gewijzigd door FateTrap op 09-09-2022 13:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verhoej
Rollback update gehad. Problemen verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsoet
nielsoet schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:32:
Hij is binnen! Is veel stabieler (eARC) dan mijn Multibeam 700, welke ik nu overigens te koop heb staan.

Wel heb ik een klein probleempje bij het wisselen van uitvoer, waarbij het 4-5 seconden stil is voordat audio weer start. Meer mensen problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yekcin
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 31-10-2022
Roost schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:49:
Ik heb de multibeam 700 icm een Samsung Smart TV. Als ik kanalen wissel leidt dat vaak tot een kort storend geluid uit de Multibeam. Weet iemand hier meer van? Dank!
Sinds vorige week ook in het bezit van een Multibeam 700. Deze hangt via ARC aan mijn LG C1.
Klinkt allemaal super, maar ik heb ook last van een storend geluid bij het schakelen van kanalen binnen Ziggo, of bijvoorbeeld wanneer je switched naar Xbox. Het geluid is een soort elektronische knap.

Iemand ervaring hiermee of een idee of er een oplossing is om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
verhoej schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:05:
Hier ook rollback gehad. Problemen verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuuFF
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-05 11:35
Yekcin schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:25:
[...]

Sinds vorige week ook in het bezit van een Multibeam 700. Deze hangt via ARC aan mijn LG C1.
Klinkt allemaal super, maar ik heb ook last van een storend geluid bij het schakelen van kanalen binnen Ziggo, of bijvoorbeeld wanneer je switched naar Xbox. Het geluid is een soort elektronische knap.

Iemand ervaring hiermee of een idee of er een oplossing is om dit te verhelpen?
Ik heb het zelfde probleem als ik mijn Citation bar gebruik i.c.m. LG OLED B6. Bij mij treedt het op wanneer ik bijvoorbeeld Netflix kijk (via de WEB OS app). Wanneer er content start (ook na pauzeren) hoor ik bijna altijd die "elektronische knap". Wanneer ik zenders wissel (via de kabel) dan treedt het gelukkig niet op.. Erg irritant geluid met name wanneer het volume goed hoog staat wanneer er een film gekeken wordt..

• nico445
verhoej schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:05:
Deed die van jou dat uit zich zelf of had je dit gemeld bij de support? Hier draai ik nog op de laatste firmware volgens mij.

• wbtje
Ondertussen verkocht

[ Voor 82% gewijzigd door wbtje op 19-09-2022 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CF-ROB
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-05 23:53
nico445 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:07:
[...]

Deed die van jou dat uit zich zelf of had je dit gemeld bij de support? Hier draai ik nog op de laatste firmware volgens mij.
Dat doet ie niet uit zichzelf. Welke firmware versie heb je? V93690 is de versie die mogelijk problemen veroorzaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wbtje
De bar is ondertussen verkocht en zojuist de multibeam 1100 ter Vervanging besteld! Ik ben benieuwd 😅😅😅 als ik @BiG-GuY z’n bevinding lees is het een flinke upgrade 😎

Setup is nu dan

Multibeam 1100
Surround
En sub

Twee mk2 ones te aanvulling van de speakergroep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nico445
CF-ROB schreef op zondag 18 september 2022 @ 08:54:
[...]

Dat doet ie niet uit zichzelf. Welke firmware versie heb je? V93690 is de versie die mogelijk problemen veroorzaakt.
V93690 inderdaad. Ben inmiddels zover met de support dat er andere software naar de soundbar gestuurd wordt. zou met enkele dagen moeten werken volgens hun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CF-ROB
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-05 23:53
Dan komt het helemaal goed! Normaal gezien is het dan binnen een dag of 2 opgelost. Je moet er alleen voor zorgen dat je bar in de nacht verbonden is met het internet. That's all.

• amst3l
Hebben andere ook meer last met de Assistant? Wij hebben regelmatig last dat de opdracht wel verstaan wordt, maar vervolgens niet (of op het verkeerde kanaal?) wordt uitgevoerd.

Speelt sinds een week of 3/4.. Is dat gerelateerd aan de bovenstaande posts?

• chang
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 16:29
Heeft iemand van jullie de combinatie LG C8 en MB1100? Wordt een deel van het tv-beeld geblokkeerd als je de MB1100 voor de TV plaatst?

• wbtje
ik heb de multibeam 1100 binnen.

eerste indruk.

koppelen/instaleren veel makkelijker dan de citation bar.
geluid bij muziek luisteren ook veel beter dan de citation bar
film kijken heb ik alleen nog niet getest.

wat ik eigenlijk niet wist en weet of dit klopt is dat er geen google assistent meer zit op de bar.

@BiG-GuY kan jij dit bevestigen. op de site van coolblue staat bijv dat dit wel het geval is.

• BiG-GuY

BiG-GuY

wbtje schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:04:
ik heb de multibeam 1100 binnen.

eerste indruk.

koppelen/instaleren veel makkelijker dan de citation bar.
geluid bij muziek luisteren ook veel beter dan de citation bar
film kijken heb ik alleen nog niet getest.

wat ik eigenlijk niet wist en weet of dit klopt is dat er geen google assistent meer zit op de bar.

@BiG-GuY kan jij dit bevestigen. op de site van coolblue staat bijv dat dit wel het geval is.
Er zit geen Microfoon meer in de MultiBeam 1100 nee. Je hebt daarvoor een externe Assistent nodig. Je kan bijvoorbeeld een Nest Mini halen daarvoor die je softwarematig aan de MultiBeam koppelt voor het afspelen van muziek.

Op de Bar had ik de Assistent altijd op mute, want die gebruikte ik niet via de Bar.

Wij gebruiken eigenlijk alleen nog de HomePod Mini’s/Siri voor Voice assistent in huis en dat bevalt veel meer dan Google.

Onze Sony TV heeft wel ook Google Assistent, maar dat werkt zelden goed, en bij onze moet je een knop op de afstandsbediening ingedrukt houden wil die werken.

[ Voor 14% gewijzigd door BiG-GuY op 22-09-2022 12:22 ]

Gallery V&A

• wbtje
BiG-GuY schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:21:
[...]

Er zit geen Microfoon meer in de MultiBeam 1100 nee. Je hebt daarvoor een externe Assistent nodig. Je kan bijvoorbeeld een Nest Mini halen daarvoor die je softwarematig aan de MultiBeam koppelt voor het afspelen van muziek.

Op de Bar had ik de Assistent altijd op mute, want die gebruikte ik niet via de Bar.

Wij gebruiken eigenlijk alleen nog de HomePod Mini’s/Siri voor Voice assistent in huis en dat bevalt veel meer dan Google.

Onze Sony TV heeft wel ook Google Assistent, maar dat werkt zelden goed, en bij onze moet je een knop op de afstandsbediening ingedrukt houden wil die werken.
aahhh thx voor je snelle antwoord. ik heb nu de hk citation one mk2 als assistent en idd de bar als bar. is misschien wel beter ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Dat kan ook prima ja. De microfoons in de losse speakers waren sowieso beter dan degene die in de Bar/MB700 zitten.

Gallery V&A

• chang
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 16:29
Hoi, Ik ben van plan om de MB1100 te kopen.
Als je de MB1100 met ethernet-kabel aansluit, is het nog nodig om de wifi-installatie te doen?
Alvast bedankt voor het antwoord.

• wbtje
chang schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:56:
Hoi, Ik ben van plan om de MB1100 te kopen.
Als je de MB1100 met ethernet-kabel aansluit, is het nog nodig om de wifi-installatie te doen?
Alvast bedankt voor het antwoord.
Nee het is WiFi of kabel

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Sinds dat ik de multibeam heb (700) blijven de volgende problemen:

- Na enkele minuten pauze tv valt geluid weg (moet ik opnieuw op hdmi arc drukken)
- Geluid is erg zacht behalve bij muziek en gewoon televisie kijken. Maar bij Disney en Netflix moet ik volume tot boven een 3/4 zetten.

Set up is een Google TV de Sony XH95. Via Chromecast of de TV zelf maakt geen verschil. Wel zit er iets verschil in Netflix op 5.1 of Netflix stereo (moet ik continu bij nieuwe aflevering wijzigen).

• nielsoet
BlakeNL schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:40:

- Na enkele minuten pauze tv valt geluid weg (moet ik opnieuw op hdmi arc drukken)
- Geluid is erg zacht behalve bij muziek en gewoon televisie kijken. Maar bij Disney en Netflix moet ik volume tot boven een 3/4 zetten.

Set up is een Google TV de Sony XH95. Via Chromecast of de TV zelf maakt geen verschil. Wel zit er iets verschil in Netflix op 5.1 of Netflix stereo (moet ik continu bij nieuwe aflevering wijzigen).
Dit had ik ook, heb de Multibeam 1100 gekocht

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
nielsoet schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:42:
[...]

Dit had ik ook, heb de Multibeam 1100 gekocht
Deze heeft die problemen niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsoet
BlakeNL schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:43:
[...]

Deze heeft die problemen niet meer?
Nope!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziehier
  • Laatst online: 21-05 10:04
Met de multibeam 700 gebeurt het bij mij erg vaak dat de verbinding met de surround set speakers enkele seconden wegvalt, terwijl ze op 2-3 meter afstand staan zonder obstructies ertussen. Ik lees vaker over dit soort verbindingsproblemen online.

Merken jullie met de multibeam 1100 dat de verbinding met de surround speakers stabieler is?

(Ik heb overigens ook de subwoofer sub s, maar die staat naast de soundbar, dus daar valt de verbinding minder weg)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ziehier
  • Laatst online: 21-05 10:04
Opvolging op mijn eigen post hierboven: ik heb de multibeam 1100 gekocht.

De installatie was makkelijk en de verbindingsproblemen die ik met de oude multibeam had zijn nu helemaal weg (plus geluid is super)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darembo72
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 12:41
Heeft er iemand ervaring met de Citation towers speakers? Is er een combinatie met een soundbar mogelijk waarbij dolby atmos ondersteund wordt?
Ik heb begrepen dat de multibeam 1100 dolby atmos ondersteund, maar dit schijnt dan weer niet te werken in combinatie met de citstion towers.
Zijn er misschien nog andere mogelijkheden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

darembo72 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:22:
Heeft er iemand ervaring met de Citation towers speakers? Is er een combinatie met een soundbar mogelijk waarbij dolby atmos ondersteund wordt?
Ik heb begrepen dat de multibeam 1100 dolby atmos ondersteund, maar dit schijnt dan weer niet te werken in combinatie met de citstion towers.
Zijn er misschien nog andere mogelijkheden?
Heb de Towers een tijd gebruikt met de Bar, Sub en Surround. Dat was een erg goede set, maar geen Dolby Atmos nee.

De MultiBeam 1100 kan idd niet samen met de Towers gebruikt worden.

Nu vind ik het geluid van de MultiBeam 1100 beter klinken dan de Bar+Towers voor het kijken van TV/series/films. De Towers zijn enkel echt beter voor muziek, maar daarvoor kan je ze ook standalone gebruiken, als je dat veel zou doen.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darembo72
BiG-GuY schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:32:
[...]

Heb de Towers een tijd gebruikt met de Bar, Sub en Surround. Dat was een erg goede set, maar geen Dolby Atmos nee.

De MultiBeam 1100 kan idd niet samen met de Towers gebruikt worden.

Nu vind ik het geluid van de MultiBeam 1100 beter klinken dan de Bar+Towers voor het kijken van TV/series/films. De Towers zijn enkel echt beter voor muziek, maar daarvoor kan je ze ook standalone gebruiken, als je dat veel zou doen.
Dank hiervoor, het bevestigt wat ik al vermoedde. Ik sta een beetje in dubio.
Ik ben al in bezit van de towers, en ook erg tevreden over de kwaliteit. Maar icm de tv wil ik toch net wat meer, nu twijfel ik of ik ernaast een atmos set wil plaatsen. Of een citation bar /multibeam 700 met sub S die wel te koppelen zouden zijn met de towers, maar geen Atmos bieden.
Een luxe probleem natuurlijk, maar ik vind het toch wel bijzonder teleurstellend dat er geen mogelijkheden zijn om deze devices, beide uit de citation serie, te koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

darembo72 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:15:
[...]

Dank hiervoor, het bevestigt wat ik al vermoedde. Ik sta een beetje in dubio.
Ik ben al in bezit van de towers, en ook erg tevreden over de kwaliteit. Maar icm de tv wil ik toch net wat meer, nu twijfel ik of ik ernaast een atmos set wil plaatsen. Of een citation bar /multibeam 700 met sub S die wel te koppelen zouden zijn met de towers, maar geen Atmos bieden.
Een luxe probleem natuurlijk, maar ik vind het toch wel bijzonder teleurstellend dat er geen mogelijkheden zijn om deze devices, beide uit de citation serie, te koppelen.
De MultiBeam 700 werkt wel samen met de Towers, maar werken niet optimaal. De Bar is een betere combi.

Bij de Bar zit er simpelweg 3.0 in qua speakers en de L/R kanalen gaan uit zodra je de Towers toevoegt. Hierdoor krijg je daadwerkelijk een goede gescheiden 3.0 separatie aan de voorkant.

Met de MultiBeam 700 blijven alle frontkanalen ook uit de bar komen, wat niet wenselijk is. Ook is de Surround upmixing van de Bar veel beter.

Denk dat de halfgebakken manier van de “surround” opstelling met de MB700 ze heeft doen besluiten om geen support te maken voor de MB1100. Ook zorgt de MultiBeam techniek in de MB1100 voor een extra breed geluidsbeeld, waardoor de Towers voor een Surround/Atmos opstelling minder toevoegen.

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 26-10-2022 22:24 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darembo72
BiG-GuY schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:18:
[...]

De MultiBeam 700 werkt wel samen met de Towers, maar werken niet optimaal. De Bar is een betere combi.

Bij de Bar zit er simpelweg 3.0 in qua speakers en de L/R kanalen gaan uit zodra je de Towers toevoegt. Hierdoor krijg je daadwerkelijk een goede gescheiden 3.0 separatie aan de voorkant.

Met de MultiBeam 700 blijven alle frontkanalen ook uit de bar komen, wat niet wenselijk is. Ook is de Surround upmixing van de Bar veel beter.

Denk dat de halfgebakken manier van de “surround” opstelling met de MB700 ze heeft doen besluiten om geen support te maken voor de MB1100. Ook zorgt de MultiBeam techniek in de MB1100 voor een extra breed geluidsbeeld, waardoor de Towers voor een Surround/Atmos opstelling minder toevoegen.
Dank voor de uitgebreide toelichting wederom! Ik denk dat ik voor nu inderdaad de Citation Bar aanschaf, en deze aanvul met een sub s en citation surround set.
Ik ben te gehecht aan de towers om er afstand van te doen. Voor muziek en Radio bevallen deze meer dan goed, en om een gehele aparte dolby atmos set er naast aan te schaffen is ook overkill.
Nogmaals, het is een luxe probleem. Maar het schuurt wel een beetje dat je, als je het over dit soort bedragen hebt, alsnog een compromis moet sluiten.
Maar ondanks dat zal ik ongetwijfeld gaan genieten van een avondje TV kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

darembo72 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:48:
[...]

Dank voor de uitgebreide toelichting wederom! Ik denk dat ik voor nu inderdaad de Citation Bar aanschaf, en deze aanvul met een sub s en citation surround set.
Ik ben te gehecht aan de towers om er afstand van te doen. Voor muziek en Radio bevallen deze meer dan goed, en om een gehele aparte dolby atmos set er naast aan te schaffen is ook overkill.
Nogmaals, het is een luxe probleem. Maar het schuurt wel een beetje dat je, als je het over dit soort bedragen hebt, alsnog een compromis moet sluiten.
Maar ondanks dat zal ik ongetwijfeld gaan genieten van een avondje TV kijken!
Het zal nog steeds een erg goede set zijn hoor. Voor ons moesten de Towers sowieso weg vanwege kittens die we daarna in huis gehaald hadden. Dat was anders een hele grote krabpaal geweest voor ze.

En de Bar kan wel gewoon volwaardige DD5.1, DTS 5.1 (HDMI ARC/Optical) en LPCM5.1 (voor de HDMI inputs).

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
BlakeNL schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:40:

Ik heb sinds kort ook het probleem dat het geluid wegvalt bij pauze. En vaak dat de eerste seconde bij het zappen het geluid achterloopt. Wat een brol is deze soundbar zeg. Heb je dit opgelost gekregen BlakeNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimforfriends
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-03 16:17
Laatst kreeg ik van Ziggo te horen dat mijn mediabox (coax) aan vervanging toe was en heb ik de Next Mini gekregen. Sindsdien laat tijdens het zappen het geluid zich af en toe een seconde of 20 a 30 op zich wachten.(aangesloten op de Multibeam 700)
Zonder de soundbar werkt de Next Mini wel goed. Ziggo wijst naar de soundbar en kan/wil er verder niets aan doen.
Herkent iemand dit probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door wimforfriends op 14-11-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 20:34
Lees even terug in het topic ivm vergelijkbare problemen ivm een softwareupdate. Een roll-back via de klantenservice was daarbij de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimforfriends
Net geprobeerd contact te leggen met de support maar die verwijzen me direct weer de winkel waar ik de soundbar heb gekocht. Gedoe allemaal. Hoe hebben jullie contact gelegd mbt een rollback van de software? Moesten jullie ook eerst terug naar de winkel?

edit: heb inmiddels contact met een medewerker van HK.
To be continued.....

[ Voor 13% gewijzigd door wimforfriends op 15-11-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
Heeft iemand nog meer de update Systeem update van 16.11.2022 binnen? Betrapte de MB700 er vanochtend op dat deze aan het updaten was.

Nog niet kunnen testen o.i.d. ivm werk. Iemand een idee wat er gewijzigd is? Ik hoop stiekem dat de TV niet steeds het HDMI signaal 'claimt´, 3x hey google roepen voordat we de radio op kunnen zetten begint een beetje te vervelen ( voornamelijk bij de vriendin ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
Deetje schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:07:
[...]

Ik heb sinds kort ook het probleem dat het geluid wegvalt bij pauze. En vaak dat de eerste seconde bij het zappen het geluid achterloopt. Wat een brol is deze soundbar zeg. Heb je dit opgelost gekregen BlakeNL
Ondertussen spontaan gecontacteerd door supportteam van HK. Nieuwe update gepushed en alles werkt weer smooth. Mooie service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimforfriends
Gisteren de update voor de multibeam700 ontvangen en het probleem van de geluidsvertraging is opgelost.

• macpol
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb 2x Citation one als paar ingesteld. Elke nacht rond 1 uur verbreekt de verbinding (ik gebruik Google Home). Ik moet dan de hoofspeaker uit-/aanzetten om weer verder te kunnen streamen. Soms moet ik ze allebei restten en opnieuw toevoegen. Het ligt w.s. niet aan mijn router, want ik heb nog een paar HK Citation 500 waarbij dit nog nooit is gebeurd..
Iemand enig idee waar het probleem zit?

• amst3l
Nou.. ik heb meer problemen dan eerst. Als ik tv heb gekeken en wil daarna via Tune in radio luisteren doet hij helemaal niks.

Ook via de tune in app kan ik niet casten, net als met spraakcommando. Blijft gewoon op HDMI staan als kanaal. Gek genoeg werkt casten via youtube music wel. Iemand een idee? Anders maar de support inschakelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterhuis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-04 23:05
Damn mijn ouders hebben de Citation Towers met bar en dat vind ik een geweldig geluid. Alleen vond ik het jammer dat de Citation Bar geen Dolby Atmos heeft. Denk ik eindelijk de citation soundbar van mijn dromen te zien kan die weer niet koppelen met mijn Tower. Denken jullie dat dit een software issue is en dat support wel degelijk komt of blijft de 1100 en Tower voor altijd gescheiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
waterhuis schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:16:
Damn mijn ouders hebben de Citation Towers met bar en dat vind ik een geweldig geluid. Alleen vond ik het jammer dat de Citation Bar geen Dolby Atmos heeft. Denk ik eindelijk de citation soundbar van mijn dromen te zien kan die weer niet koppelen met mijn Tower. Denken jullie dat dit een software issue is en dat support wel degelijk komt of blijft de 1100 en Tower voor altijd gescheiden?
Zoals ze het communiceren kan het gewoon niet.. meer uitleg is er naar mijn weten niet. Misschien dat je de support is kan contacteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimforfriends
amst3l schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:34:
Nou.. ik heb meer problemen dan eerst. Als ik tv heb gekeken en wil daarna via Tune in radio luisteren doet hij helemaal niks.

Ook via de tune in app kan ik niet casten, net als met spraakcommando. Blijft gewoon op HDMI staan als kanaal. Gek genoeg werkt casten via youtube music wel. Iemand een idee? Anders maar de support inschakelen...
Bij mij lag Tune In er sowieso al uit bij de vorige software versie. Ik luister nu maar radio via Ziggo. Niet ideaal want de tv staat dan constant aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roan Warners
waterhuis schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:16:
De MultiBeam1100 en de Towers blijven gescheiden. Er is hier voor gekozen zodat het geluidbeeld van Atmos blijft zoals het hoort te zijn. Dit gaat helaas niet in combinatie met Citation Towers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterhuis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-04 23:05
Roan Warners schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:49:
[...]

De MultiBeam1100 en de Towers blijven gescheiden. Er is hier voor gekozen zodat het geluidbeeld van Atmos blijft zoals het hoort te zijn. Dit gaat helaas niet in combinatie met Citation Towers.
Aha vandaar, nu blijf ik twijfelen tussen de Bar en de 1100. Kan de 1100 stand-alone een betere filmervaring geven met Atmos dan de Bar met Towers? Als ik de recensies hierboven lees dan is de 1100 een echte killer. Alleen de helft van een film is meestal muziek en daar zijn de Towers dan weer geweldig in.

Daarbij heb je natuurlijk ook nog het probleem dat dan de Sub of met de Towers moet worden gekoppeld of de 1100..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roan Warners
waterhuis schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:44:
[...]

Aha vandaar, nu blijf ik twijfelen tussen de Bar en de 1100. Kan de 1100 stand-alone een betere filmervaring geven met Atmos dan de Bar met Towers? Als ik de recensies hierboven lees dan is de 1100 een echte killer. Alleen de helft van een film is meestal muziek en daar zijn de Towers dan weer geweldig in.

Daarbij heb je natuurlijk ook nog het probleem dat dan de Sub of met de Towers moet worden gekoppeld of de 1100..
Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Ik vind de MultiBeam1100 met Sub en Surrounds echt fantastisch klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Hoi allemaal, na twee maanden de multibeam in gebruik te hebben valt me de laatste week op dat tijdens het streamen van spotify dat de muziek opeens stopt en dat er dan in de Google Home app staat dat ik de multibeam als nieuw apparaat kan instellen. Hebben meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
Ben net terug van een vakantie, had eerder al firmware issues op de Multibeam 700 die opgelost waren maar het is nu helemaal drama :'( Meer mensen al last van dat de connectie met de surrounds en de subwoofer constant wegvallen? Ik zit muziek te luisteren hoor het wegvallen en dan zie ik de lampjes knipperen.
Even resetten doet die het een paar dagen weer goed maar wat een drama...
Leuk dat die apparaten firmware updates ontvangen, maar heb liever gewoon eenmalig een stabiel stuk firmware |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verhoej
Heb nu ook last van wegvallend wifi. Vooral wanneer de tv aangaat duurt het even voordat alles geconnect is. Was voor de laatste updat niet het geval. Altijd een stabiele wifi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennyface
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-01-2023
Hoihoi,

Ik heb een Citation 1100 gekocht en verbonden met een LGCX tv met de eARC inputs. Daarnaast heb ik een ps5 op mijn tv aangesloten. In de handleiding staat dat je je tv of gameconsole moet instellen op bitstream i.p.v. Linear PCM.

Maar het probleem is dat ik voor zover ik weet de ps5 niet in kan stellen op bitstream. Enkel PCM, Dolby of DTS.

Wat ik wil weten is wat welke audioformat ik moet gebruiken op de ps5 om het beste uit de soundbar te halen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Als het goed is krijg je bij de PS5 Multi Channel PCM als je PCM kiest. Dat zal de hoogste kwaliteit zijn die je kan krijgen van een PS5. De PS5 ondersteund geen Dolby Atmos, je TV en Soundbar ondersteunen geen DTS.

Je TV moet wel op Passthrough staan, als je een LG op PCM instelt, zal de TV alles downsamplen naar Stereo LPCM.

[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 16-12-2022 09:58 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennyface
Hey, dankjewel ik ga ermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennyface
Hoi daar was ik weer

Alles gelukt, en het geluid is prima. Alleen heb ik 1 groot probleem. Met filmscenes met veel actie of muziek met veel bass geeft de soundbar soms een krakend, popping geluid. Dit komt dan via de speaker die gericht staat op het plafond op de linkerkant van de soundbar. Hij wordt dan ook redelijk warm. Er zit nog een plafondgerichte speaker op maar die heeft dat probleem niet.

Nu ik dit typ denk ik dat ik gewoon een faulty soundbar heb. Ik dacht eerst dat het kwam door bepaalde instellingen, maar ik heb alles op de juiste manier ingesteld.

Ik vraag het toch even op dit forum voordat ik het vervelende retourgedoe ga doen. Kan het aan wat anders liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

lennyface schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:18:
Hoi daar was ik weer

Alles gelukt, en het geluid is prima. Alleen heb ik 1 groot probleem. Met filmscenes met veel actie of muziek met veel bass geeft de soundbar soms een krakend, popping geluid. Dit komt dan via de speaker die gericht staat op het plafond op de linkerkant van de soundbar. Hij wordt dan ook redelijk warm. Er zit nog een plafondgerichte speaker op maar die heeft dat probleem niet.

Nu ik dit typ denk ik dat ik gewoon een faulty soundbar heb. Ik dacht eerst dat het kwam door bepaalde instellingen, maar ik heb alles op de juiste manier ingesteld.

Ik vraag het toch even op dit forum voordat ik het vervelende retourgedoe ga doen. Kan het aan wat anders liggen?
Nergens last van qua poppend geluid. Met films kijken we wel vaker op volume 50, met flinke actiescenes geen problemen.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennyface
BiG-GuY schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:13:
[...]

Nergens last van qua poppend geluid. Met films kijken we wel vaker op volume 50, met flinke actiescenes geen problemen.
Hmm, hierzo krijg ik het rond de 40.. mag ik weten welke soundinstellingen jij hebt op je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

lennyface schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:25:
[...]

Hmm, hierzo krijg ik het rond de 40.. mag ik weten welke soundinstellingen jij hebt op je tv?
Sony 77A80J met Passthrough aan op Auto 1. Dus TV zend Dolby Digital+ 2.0/5.1 en Atmos naar de Soundbar, afhankelijk van bron.

Je zult over het algemeen passthrough aan willen hebben. Geen PCM stand op de TV, dan krijg je enkel Stereo audio.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennyface
BiG-GuY schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:33:
[...]

Sony 77A80J met Passthrough aan op Auto 1. Dus TV zend Dolby Digital+ 2.0/5.1 en Atmos naar de Soundbar, afhankelijk van bron.

Je zult over het algemeen passthrough aan willen hebben. Geen PCM stand op de TV, dan krijg je enkel Stereo audio.
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno_j
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-05 00:11
Hoi iedereen,

Ik heb een Citation Multibeam 700.

Sinds de laatste firmware update is opeens het Levels menuutje (onder Speaker Setup) leeg, en kan ik niet meer de "Bass Level Trim" veranderen (ook niet via de afstandsbediening). Heeft iemand anders dit?
Factory reset mag niet baten.

HK wilt nu dat ik de soundbar opstuur, maar, dit lijkt me een beetje onzin. Kan me lastig voorstellen dat dit een hardware dingetje is. Heeft iemand anders hier ook last van?

De soundbar zit op firmware 0.97.93920.0x025540c (Last update: 16.11.2022).
Filmpje: https://imgur.com/a/eTpQM7y

[ Voor 21% gewijzigd door onno_j op 23-12-2022 14:45 . Reden: +filmpje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
onno_j schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:29:
Hoi iedereen,

Ik heb een Citation Multibeam 700.

Sinds de laatste firmware update is opeens het Levels menuutje (onder Speaker Setup) leeg, en kan ik niet meer de "Bass Level Trim" veranderen (ook niet via de afstandsbediening). Heeft iemand anders dit?
Factory reset mag niet baten.

HK wilt nu dat ik de soundbar opstuur, maar, dit lijkt me een beetje onzin. Kan me lastig voorstellen dat dit een hardware dingetje is. Heeft iemand anders hier ook last van?

De soundbar zit op firmware 0.97.93920.0x025540c (Last update: 16.11.2022).
Filmpje: https://imgur.com/a/eTpQM7y
Heb even voor je gekeken, zelfde firmware versie maar ik heb het probleem niet. Misschien dat ze op afstand een firmware versie terug kunnen pushen? Kan je het daarna met een update nog een keer proberen.

Gebruik je de Assistant veel? Ik ervaar met de laatste versie vaak dat er geen muziek/tunein wordt afgespeeld. Een workaround is om muziek via google music af te spelen en daarna tune in te starten. Ideaal is het niet echter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
wbtje schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:59:
Hoi allemaal, na twee maanden de multibeam in gebruik te hebben valt me de laatste week op dat tijdens het streamen van spotify dat de muziek opeens stopt en dat er dan in de Google Home app staat dat ik de multibeam als nieuw apparaat kan instellen. Hebben meer hier last van?
Niemand hier last van? Ik had hem gereset en toen was het even weg maar lijkt gewoon te gebeuren

• nielsoet
[s][s]Heeft er hier iemand ervaring met de HK Citation 100?

[ Voor 58% gewijzigd door nielsoet op 03-01-2023 17:01 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:53

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

macpol schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:50:
Ik heb 2x Citation one als paar ingesteld. Elke nacht rond 1 uur verbreekt de verbinding (ik gebruik Google Home). Ik moet dan de hoofspeaker uit-/aanzetten om weer verder te kunnen streamen. Soms moet ik ze allebei restten en opnieuw toevoegen. Het ligt w.s. niet aan mijn router, want ik heb nog een paar HK Citation 500 waarbij dit nog nooit is gebeurd..
Iemand enig idee waar het probleem zit?
Ik heb ook twee van deze speakers. Ik heb ze als stereo paar ingesteld en gebruik ze in de huiskamer.
Ik heb ook gedonder met deze set. Soms meldt Roon dat er een fout is opgetreden. Vervolgens even de stekkers eruit en opnieuw op starten, dan gaat het weer een tijdje goed.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
Ik zit er aan te denken om de multibeam 700 weg te doen en er een (refurbished) multibeam 1100 voor terug te kopen (bedankt voor de tip!)

Waar ik enorm tegenaan loop bij de 700 is de google assistant/cast die gewoon niet goed werken.. TuneIn casten of iets via YouTube Music werkt vaker niet dan wel. Het lijkt alsof de soundbar blijft hangen in een ingang ondanks dat daar geen input op komt (of zou moeten komen).. Nu las ik dat de 1100 geen eigen assistant meer heeft. Naast dat het qua geluid een upgrade is natuurlijk ben ik benieuwd of andere dit ook zo ervaren? Ik heb echt van alles geprobeerd, van het zoeken naar poorten die misschien geblokkeerd worden, uitschakelen van de pi-hole.. maar geen oplossing helaas.

Ik heb een sub + de surrounds, dus de set wil ik logischerwijs intact houden. Is het met de 1100 evengoed nog makkelijk om muziek te streamen met Google Cast (zonder dat er problemen zijn?) Dat is namelijk mijn grootste 'zorg'. We luisteren veel radio, als dat via casten (of een andere weg) mogelijk is dan denk ik dat mijn keus zo gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

amst3l schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:32:
Ik zit er aan te denken om de multibeam 700 weg te doen en er een (refurbished) multibeam 1100 voor terug te kopen (bedankt voor de tip!)

Waar ik enorm tegenaan loop bij de 700 is de google assistant/cast die gewoon niet goed werken.. TuneIn casten of iets via YouTube Music werkt vaker niet dan wel. Het lijkt alsof de soundbar blijft hangen in een ingang ondanks dat daar geen input op komt (of zou moeten komen).. Nu las ik dat de 1100 geen eigen assistant meer heeft. Naast dat het qua geluid een upgrade is natuurlijk ben ik benieuwd of andere dit ook zo ervaren? Ik heb echt van alles geprobeerd, van het zoeken naar poorten die misschien geblokkeerd worden, uitschakelen van de pi-hole.. maar geen oplossing helaas.

Ik heb een sub + de surrounds, dus de set wil ik logischerwijs intact houden. Is het met de 1100 evengoed nog makkelijk om muziek te streamen met Google Cast (zonder dat er problemen zijn?) Dat is namelijk mijn grootste 'zorg'. We luisteren veel radio, als dat via casten (of een andere weg) mogelijk is dan denk ik dat mijn keus zo gemaakt is.
Heb de MB700 niet lang gehad, dus durf je niet te zeggen of die bij mij wel stabiel was geweest. Met de originele Bar had ik nooit problemen qua streamen, met de MB1100 heb ik nooit uitval met AirPlay en gebruik nu ook Google Home en stream al de hele dag zonder onderbrekingen.

De MB1100 heeft 2x2 Wifi 5 ingebouwd, dus de connectie wordt hier opgebouwd op 866Mbps, dat is meer dan genoeg om muziek stabiel te streamen. De MB700 is dacht ik 1x1 Wifi 5, zoals de meeste Citation speakers. Veel concurrenten hebben enkele Wifi 4 2.4/5Ghz, soms zelfs enkel 2.4Ghz (veel Sonos), dat werkt in veel netwerken veel minder stabiel.

Dat er geen Assistant in de MB1100 zit, vind ik juist een pluspunt, in de Bar had ik hem altijd gemute staan, omdat bij de Bar de Assistant ook niet werkte als je een HDMI of Optical bron gebruikte, dan werd die vanzelf gemute.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
@BiG-GuY Ja precies, en dat idee heb ik nu dus ook.. dat de bar een kanaal kiest (HDMI bijv) terwijl daar geen signaal opzit omdat de tv uitstaat. Toevallig kwam ik dit artikel tegen: https://www.googlenestcom...peaker-groups/td-p/325055, wellicht dat is nog is proberen.. anders denk ik dat ik toch is ga kijken voor de opvolger.

Dat de Assistant er niet op zit kan me dan eerlijk gezegd niet echt boeien, zolang ik maar weer muziek kan streamen en radio luisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsoet
By the way, ik verkoop een Mulitbeam 1100, Citation Sub S, Citation 300 en Citation 100! PM voor interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanvhu
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-03 00:06
amst3l schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:32:

Waar ik enorm tegenaan loop bij de 700 is de google assistant/cast die gewoon niet goed werken.. TuneIn casten of iets via YouTube Music werkt vaker niet dan wel. Het lijkt alsof de soundbar blijft hangen in een ingang ondanks dat daar geen input op komt (of zou moeten komen)..
Ik heb sinds de laatste update exact hetzelfde probleem. Moet apparaat compleet spanningsloos maken, voordat tunein streaming hoorbaar is.
Als ik dan tv aan heb gehad via hdmi, dan is het probleem weer terug.

Arjan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amst3l
Fijn.. ben ik niet de enige.. ik heb nog een ticket open bij Harman, zal ik is op doorgaan. Wie weet komt er (hopelijk) binnenkort een update.

Keep you posted!
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste