Harman Kardon Citation ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 23:08
BiG-GuY schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:51:
Ah, ik gebruik mijn Citation Bar enkel met mijn TV via ARC. Dus gebruik de cast functie niet echt.
Heb je al geprobeerd om de microfoon te muten in de MultiBeam? Als deze luistert dimt hij namelijk de audio, dus kan zijn dat hij onterecht getriggered wordt.
Nadat er wederom een monteur naar heeft gekeken was het probleem iets minder. Toch weer iets anders aangesloten en voorheen. Met jouw tip toegevoegd is het probleem nu opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geha
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11-06-2024
Samoerai schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:54:
[...]

Dit heb ik ook opeens. Inderdaad raar.
Dit is het probleem van het volume aanpassen voor speakergroepen....

https://androidworld.nl/s...laagd-door-sonos-gevolgen

Het is dus al gewijzigd door Google!
Ik heb zelf een stereopaar citation 100 en op de achtergrond een stereopaar citation one, altijd kon dit volume geregeld worden als groep via stem of telefoon nu dus niet meer.
Moet het volume nu afzonderlijk per paar regelen en dat is behoorlijk @#$%&^ dat wij hier nu voor opdraaien doordat Google patenten schend.

Heb uit irritatie nu eerst maar 1 stereopaar citation 100 in gebruik dan werkt volume nog via stem en telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-06 21:25
Al meer mensen (vervelende) ervaringen nav bovenstaande?

Wil gaan uitbreiden, maar is dat wel zo slim dan. Speel overigens via AirPlay, maar toch, systeem lijkt een knauw te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:21
Heb met de Bar (en sub s) het
volgende probleem:

Bij het TV (KPN) kijken valt het beeld af en toe even weg (1 seconden). Dit lijkt volledig willekeurig te gebeuren.

KPN box zit op HDMI 3 en de TV op HDMI ARC.

Netflix en andere apps op de TV (Philips 65 OLED 855) gaan altijd probleemloos.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan82
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-07-2024
Hallo, vandaag heb ik de multibeam 700 geïnstalleerd. Na een beetje vogelen en pielen valt me op dat als ik tv aan het kijken ben en het geluid van de tv via de Beam luister, daarna een nummer via AirPlay speel en weer verder tv wil kijken dat de beam niet automatisch terug gaat naar de arc.
Als ik dan HDMI input selecteer wel weer.
Nou is mijn vraag of het in te stellen is om de HDMI als standaard input te selecteren? Zodat hij weer terug springt nadat ik AirPlay stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 15:09
BasvanS schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:37:
Heb met de Bar (en sub s) het
volgende probleem:

Bij het TV (KPN) kijken valt het beeld af en toe even weg (1 seconden). Dit lijkt volledig willekeurig te gebeuren.

KPN box zit op HDMI 3 en de TV op HDMI ARC.

Netflix en andere apps op de TV (Philips 65 OLED 855) gaan altijd probleemloos.

Iemand enig idee?
Geen idee of je dit nog hebt, maar het zou zomaar een slechte hdmi kabel kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-06 21:47
Ik heb een HK Citation One gekocht maar het verbinden via Google Home lukt mij niet. Ik krijg de melding "kan niet communiceren met je HK Citation One". Ik heb hem al gereset. Mijn SSID naam verkort, wachtwoord zonder speciale tekens. Niks helpt. Heeft iemand ook dit probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 18:37
Daan82 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:58:
Hallo, vandaag heb ik de multibeam 700 geïnstalleerd. Na een beetje vogelen en pielen valt me op dat als ik tv aan het kijken ben en het geluid van de tv via de Beam luister, daarna een nummer via AirPlay speel en weer verder tv wil kijken dat de beam niet automatisch terug gaat naar de arc.
Als ik dan HDMI input selecteer wel weer.
Nou is mijn vraag of het in te stellen is om de HDMI als standaard input te selecteren? Zodat hij weer terug springt nadat ik AirPlay stop.
De multibeam heeft geen voorkeurspoort. Als het signaal stopt (je stopt met muziek streamen) gaat je Multibeam in stand by stand. Hij gaat weer aan als er op een poort een signaal binnen komt of je met de afstandsbediening een poort selecteert. Ik neem aan dat ze dat gedaan hebben om te voorkomen dat je Multibeam onnodig aan staat. Er is wel een simpele oplossing voor je probleem: TV uit als je gaat streamen en TV weer aan als je stopt met streamen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:55
Ik heb net een Harman Kardon Citation 300 gekocht. Maar vermoedelijk DOA. Hij registreert steeds volume up aanrakingen, terwijl ik hem helemaal niet aanraak.
Ik weet zeker dat het via de knoppen moet komen (en niet via volume control via telefoon/apps), want inmiddels heb ik hem factory gereset, en nog niet geconfigureerd (dus niet verbonden met wifi) en dan gebeurt het ook. Ik heb er ook een filmpje van gemaakt:

Herkent iemand dit probleem? Of heb ik gewoon pech en zal ik met een nieuw exemplaar meer geluk hebben. Ik heb contact gehad met de verkoper en mag hem omruilen, maar wil even zeker weten dat het een exemplarisch probleem is en geen probleem in de hele serie.

[ Voor 23% gewijzigd door zjeeraar84 op 02-02-2022 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-06 22:10
Dat is een DOA.

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalm
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-09-2022
Ik ben in het bezit van de citation soundbar, towers, subwoofer en surround speakers en wil graag wat ervaringen delen. Zijn er anderen op dit forum die dezelfde configuratie hebben?

Ik ben heel tevreden over het geluid maar vind de bediening van de installatie en de werking van de google assistent gewoon slecht.
Heb daar al diverse keren contact over gehad met Harman Kardon maar kom niet veel verder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zalm schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:07:
Ik ben in het bezit van de citation soundbar, towers, subwoofer en surround speakers en wil graag wat ervaringen delen. Zijn er anderen op dit forum die dezelfde configuratie hebben?

Ik ben heel tevreden over het geluid maar vind de bediening van de installatie en de werking van de google assistent gewoon slecht.
Heb daar al diverse keren contact over gehad met Harman Kardon maar kom niet veel verder.....
Heb hetzelfde in huis, gebruik de Google Assistent niet, dus heb de mic gemute. Wat ervaar je verder?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalm
Nogmaals; ben over het geluid best tevreden.
Ik vind alleen de bediening echt slecht.
Via google home kan je alleen ( beperkt) de source kiezen en geluid harder/zachter zetten.
Via Google assistent kan je al helemaal niets.......
Je bent eigenlijk aangewezen op de afstandsbediening; echt niet meer van deze tijd.

Heb verder wel wat problemen met de sync tussen video en audio.
Bij mij loopt de video voor op het geluid.
Krijg dat ook niet goed.
Maar kan daarmee leven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 19:36
Heb zelf alleen de towers niet, maar ook met de assistant best tevreden. Ik kan streamen vanaf m'n apparaten, in een groep afspelen met andere citation speakers (en een google nest).

Welke source behalve tune in, spotify, youtube music of je tv mis je dan? Ik gebruik ook vrijwel nooit de google home app voor het bedienen, maar juist YouTube music, m'n Chrome browser of gewoon mijn stem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:55
Zojuist de nieuwe opgehaald en die lijkt het goed te doen. Was dus gewoon een kwestie van pech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalm
Zodra ik iets van audio afspeel, maak niet uit wat de source is, is de google assistent rood en kan die niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Zalm schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:34:
Zodra ik iets van audio afspeel, maak niet uit wat de source is, is de google assistent rood en kan die niet gebruiken.
Google Assistant is met de Bar enkel te gebruiken wanneer Surround modus uit is tijdens casten en bij het afspelen van HDMI/Optical/Aux is hij altijd muted ja.

Met de afstandsbediening kan je hem overrulen. Maar persoonlijk had ik een andere Google Home speaker in de ruimte die ik als Assistent gebruikte. Nu ben ik over op Apple en gebruik ik Siri.

Persoonlijk gebruik ik nooit de afstandsbediening van de bar, mijn Sony 77A80J zet netjes de soundbar aan en uit met aan/uit zetten van de TV en switcht automatisch naar de juiste input. Volume via de TV of AppleTV bestuurt netjes de Soundbar. Geen synchronisatie issues met video en audio.

Op welke TV heb je hem aangesloten en staat je TV wel op Passthrough?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 08:59
Zalm schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:25:
Heb verder wel wat problemen met de sync tussen video en audio.
Bij mij loopt de video voor op het geluid.
Krijg dat ook niet goed.
Maar kan daarmee leven....
Met mijn Citation Amp heb ik dat probleem ook vaak. Even de stroom er af wil nog wel eens helpen.
Van goed firmware maken hebben ze helaas weinig verstand bij HK.

Nederlandse support is erg aardig, maar kunnen vaak niets voor je doen. Behalve de bugs doorspelen naar de ontwikkelaars (waar die ook zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archelon
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-06 21:20
Ik heb 2 maal Citation one. Probeer deze te koppelen aan mijn platenspeler (House of Marley stir it up) via Bluetooth, krijg dit echt voor geen mogelijkheid voor elkaar, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-06 15:48
Ik heb al een jaar een MB700 en een citation sub S. Ik gebruikte de hele tijd de Virtual surrround voor wat meer vulling.

Ik heb toch de citation surrounds aangeschaft, maar aangezien nog veel TV in België stereo is wil ik de virtual surround wel gebruiken.
Alleen heb ik dan de hele tijd dat de stemmen door alle boxen komen in de plaats van enkel centraal. Kan je dit oplossen of ga je die stemmen niet uit de surrounds kunnen houden als je virtual surround op zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

predator0235 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:14:
Ik heb al een jaar een MB700 en een citation sub S. Ik gebruikte de hele tijd de Virtual surrround voor wat meer vulling.

Ik heb toch de citation surrounds aangeschaft, maar aangezien nog veel TV in België stereo is wil ik de virtual surround wel gebruiken.
Alleen heb ik dan de hele tijd dat de stemmen door alle boxen komen in de plaats van enkel centraal. Kan je dit oplossen of ga je die stemmen niet uit de surrounds kunnen houden als je virtual surround op zet?
Helaas is de Virtual Surround van de MB700 daarin slechter dan die van de Citation Bar. De MB700 doet simpelweg stereo doubling, waardoor voor en achter gelijk zijn.

De Citation Bar gebruikt Dolby Surround of soortgelijke upmixing, waardoor stemmen alleen uit de Center komen bij upmixen.

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 18-02-2022 21:39 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-06 15:48
BiG-GuY schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:38:
[...]

Helaas is de Virtual Surround van de MB700 daarin slechter dan die van de Citation Bar. De MB700 doet simpelweg stereo doubling, waardoor voor en achter gelijk zijn.

De Citation Bar gebruikt Dolby Surround of soortgelijke upmixing, waardoor stemmen alleen uit de Center komen bij upmixen.
Dus de MB700 is alleen goed bij echte 5.1 films en series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

predator0235 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:42:
[...]

Dus de MB700 is alleen goed bij echte 5.1 films en series?
Voor een 5.1 effect wel ja. Of alles hoger dan 5.1, meeste TVs kunnen dat intern omzetten naar 5.1.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188103

Mijn huidige surround set heeft het begeven. Ik vind de citation towers er wel leuk uitzien, maar ik zie dat de serie reeds van 2018 dateert. Ook de lage beschikbaarheid van de set doet me twijfelen als er niet iets nieuws aan zit te komen. Of komt het door, jawel, corona?
Nu persoonlijk loop ik wel niet echt warm van de google home en chromecast integratie en zo zijn er nog wat minpuntjes.
De bedoeling is de set 2.0 te gebruiken. Draadloze aansturing gebeurt dan via citation amp? de citation bar is te lang en past niet, dus die wordt het niet. Ik begreep dat er een soort web interface is om de speakerset in te stellen. Kan je ook een sound delay instellen? Niets vervelender dan niet-synchroon beeld en geluid.
De huidige set was een 5.1 van loewe, maar 5.1 hoeft niet meer. In BE zijn de meeste kanalen toch stereo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-06 21:25
Koop een receiver, een Harman Kardon AMP of Sonos AMP icm met KEF LS50 Meta’s op standaards. Of gewoon vloerspeakers :)

Als het toch 2.0 / 2.1 mag blijven :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Het is zover de Harman Kardon Citation MultiBeam 1100 is eindelijk aangekondigd.
Dolby Atmos, DTS:X, eARC, WiSA.

Lijkt er wel op dat ze de ingebouwde microfoon hebben verwijderd, ze noemen specifiek “Voice Assistant speaker compatible”. Wel wordt nu ook Alexa Multiroom ondersteund, naast Chromecast en Airplay 2.

https://www.worldshop.eu/...0-soundbar-black-1764077/

YouTube: HK Citation Multibeam 1100

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsoet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-01 20:16
BiG-GuY schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:21:
Het is zover de Harman Kardon Citation MultiBeam 1100 is eindelijk aangekondigd.

Lijkt er wel op dat ze de ingebouwde microfoon hebben verwijderd, ze noemen specifiek “Voice Assistant speaker compatible”. Wel wordt nu ook Alexa Multiroom ondersteund, naast Chromecast en Airplay 2.

Dat ziet er goed uit, jammer dat er niet meer bekend is. Vrij semir qua informatie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Jup, nog altijd geen officiële announcement. Alleen wat Britse shops die hem gepost hebben. Daaruit kan je wel wat specs halen.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

https://hifi.nl/artikel/3...-Dolby-Atmos-en-DTSX.html

Nu ook een NL bron. Maar nog geen officiële pagina van Harman Kardon.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:19
Waarom kunnen de Harman Kardon Citation ONE MK3 eigenlijk niet als surround speaker gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-06 09:49
BiG-GuY schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:21:

Wel grappig dat ie al wel in de Lufthansa Worldshop staat (voor Euro 799), maar verder nog nergens (ook nog niet in de ING winkel helaas, daar is het altijd goed shoppen voor HK en JBL producten :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

wouter.N schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:43:
Waarom kunnen de Harman Kardon Citation ONE MK3 eigenlijk niet als surround speaker gebruikt worden?
Omdat die speakers geen WiSA hebben. Harman Kardon gebruikt de WiSA techniek voor de aansturing van de speakers in Surround. Normale wifi is daarvoor niet geschikt.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06 13:46

renskoenraadt

Like No Other

Wie kan bevestigen ook problemen te hebben met het stoppen van audiostreaming met een spraakcommando via een Google Home Mini, als deze al langer tijd via, in dit geval, een paar Citation 200's (ingesteld als standaard muziekspeler in de app) speelt?

Om precies te zijn: ik start met een spraakcommando aan de Google Home Mini NPO Radio 2 via TuneIn, welke via het paar Citation 200's wordt gespeeld. Uren later (5 - 6) wil ik dit stoppen, maar vele commando's verder (uiteraard iets van elkaar verschillend in intonatie en volume) blijft de muziek verder spelen. Het lijkt er dan op alsof de Google Home Mini 'denkt' dat het commando is uitgevoerd (je krijgt helaas geen bevestiging dat iets is gestopt :s), maar als ik in de Home app kijk, zie ik dat dit niet het geval is.

En nee, het is geen optie om de commando's via de microphone van een van de 2 Citation 200's te laten gaan :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenvs
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15-04-2022
HAWK Wizard schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:56:
[...]

Wel grappig dat ie al wel in de Lufthansa Worldshop staat (voor Euro 799), maar verder nog nergens (ook nog niet in de ING winkel helaas, daar is het altijd goed shoppen voor HK en JBL producten :)).
Inmiddels zijn er meer gegevens bekend!!! Ziet er erg goed uit. Dit wordt DE concurrent van de Sonos ARC
https://www.google.com/am...Atmos-en-DTSX-UPDATE.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

En de eerste NL-winkel met het product op de site: https://www.mediamarkt.nl...m-1100-zwart-1715697.html

Product zal wel niet snel in de aanbieding komen, toen ik mijn Citation Bar in juni 2019 kocht was het een speurtocht om hem voor minder dan de adviesprijs te vinden. Toen was hij €999 en had hem voor €799 kunnen vinden.

Ben benieuwd of ze de Bar in productie houden binnen de serie om zo drie tiers te hebben qua soundbars, of dat ze verder gaan met alleen de Multibeams.

[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 17-04-2022 11:11 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsoet
Ik heb even onderzoek gedaan, en de Harman Kardon Citation MultiBeam™ 1100 lijkt vanaf 1 Mei, 2022 leverbaar. Ik ben benieuwd! Hopelijk verhelpt het mijn ARC problemen met de Multibeam 700, doordat deze balk eARC ondersteund!

[ Voor 27% gewijzigd door nielsoet op 21-04-2022 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan0911
  • Laatst online: 16-01 19:59
Towers schijn je niet te kunnen koppelen met de nieuwe multibeam 1100.
Alleen surrounds en de sub schijn je ermee te kunnen koppelen.
Beetje jammer mocht dit zo zijn towers kosten destijds 2500 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Er wordt inderdaad nergens iets genoemd over de Towers... Zou wel een rare keuze zijn om het niet meer te ondersteunen, omdat ze met hetzelfde WiSA protocol werken.

[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 21-04-2022 22:09 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boddie23
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-06 20:28
Hier word wel iets genoemd over de towers... helaas dat ze niet te koppelen zijn. Overigens wel meer info hier: https://www.wifimedia.eu/...ation-multibeam-1100.htmlAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1qmILFth-YN_91jviXw1p9_4Io=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXZrkAxC9HHWtBjvHYhP6o27.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roan Warners
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 27-12-2023
BiG-GuY schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:09:
Er wordt inderdaad nergens iets genoemd over de Towers... Zou wel een rare keuze zijn om het niet meer te ondersteunen, omdat ze met hetzelfde WiSA protocol werken.
Voor de perfecte Dolby Atmos ervaring is de combinatie met Citation Surrounds en een Citation Sub de beste oplossing. Het klopt dus inderaad dat de Citation Towers niet te koppelen zijn. De Citation Bar en de MultiBeam700 die wel gekoppeld kunnen worden aan de Towers ondersteunen geen Dolby Atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Store88
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-06-2024
Goedemiddag allemaal,

Heb een vraag ik heb gisteren de harman kardon multibeam 700 en de harman kardon citation sub gekocht.nu heb ik de probleem dat de bas soms totaal weg is opeens en 4 seconden later is die er weer.dit gebeurt bij youtube/spotify en bij de radio die je kan afspelen via spraak.maar heb van alles geprobeerd resete van de soundbar en sub op nieuw koppelen niks helpt.wie weet dit

Ps ik heb de 2.4 en 5.0Ghz alle 2 aparte namen en wachtwoorden gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Store88 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:59:
Goedemiddag allemaal,

Heb een vraag ik heb gisteren de harman kardon multibeam 700 en de harman kardon citation sub gekocht.nu heb ik de probleem dat de bas soms totaal weg is opeens en 4 seconden later is die er weer.dit gebeurt bij youtube/spotify en bij de radio die je kan afspelen via spraak.maar heb van alles geprobeerd resete van de soundbar en sub op nieuw koppelen niks helpt.wie weet dit

Ps ik heb de 2.4 en 5.0Ghz alle 2 aparte namen en wachtwoorden gegeven
Dit klinkt alsof de WiSA wegvalt, die opereert in 5Ghz. Heb je een wifi punt (AP/router) dichtbij de soundbar in gebruik?

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Roan Warners schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:18:
[...]

Voor de perfecte Dolby Atmos ervaring is de combinatie met Citation Surrounds en een Citation Sub de beste oplossing. Het klopt dus inderaad dat de Citation Towers niet te koppelen zijn. De Citation Bar en de MultiBeam700 die wel gekoppeld kunnen worden aan de Towers ondersteunen geen Dolby Atmos.
Erg jammer dat HK heeft gekozen om de Towers EOL te verklaren op deze manier.

Ben benieuwd of de Multibeam 1100 + Surround + Sub een betere ervaring gaat zijn dan Bar + Towers + Surround + Sub wat ik nu heb...

Zodra hij beschikbaar is, bestel ik hem wel bij een webshop die niet moeilijk doet met retouren, zodat ik het zelf kan vergelijken.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Store88
Hoi big Guy wat bedoel je met (AP/router) dichtbij de soundbar in gebruik? Ik had wel de subwoofer idd pal naast me modem van kpn staan omdat ik nergens plek heb anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Store88 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:56:
Hoi big Guy wat bedoel je met (AP/router) dichtbij de soundbar in gebruik? Ik had wel de subwoofer idd pal naast me modem van kpn staan omdat ik nergens plek heb anders
KPN modem/router zendt wifi uit, in dezelfde band (5Ghz) als de Soundbar uitzendt voor WiSA. WiSA wordt gebruikt voor de connectie tussen de Soundbar en de Sub/Surround speakers. WiSA is zo ontwikkeld dat het vanzelf van kanaal kan wisselen wanneer interferentie herkend wordt op een van de andere banden.

Zo moest ik in mijn wifi thuis de kanalen onder kanaal 100 uitzetten op die verdieping, anders had ik soms ook haperingen in het WiSA signaal.

Probeer de router wat verder weg te zetten en kijk of het probleem dan weg is.

[ Voor 9% gewijzigd door BiG-GuY op 22-04-2022 17:45 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Store88
Hoi big Guy,

Kan je mij stap voor stap uit leggen wat ik nu kan doen met de bands voor de 2.4 en 5ghz wat moet ik aan zetten en wat niet? Kan ik niet de 2.4 ghz uit zetten en alleen de 5 aan laten staan?en waar kan ik de kanalen beter op zetten bij de 2.4 en 5ghz

[ Voor 31% gewijzigd door Store88 op 22-04-2022 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Store88 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:39:
Hoi big Guy,

Kan je mij stap voor stap uit leggen wat ik nu kan doen met de bands voor de 2.4 en 5ghz wat moet ik aan zetten en wat niet? Kan ik niet de 2.4 ghz uit zetten en alleen de 5 aan laten staan?en waar kan ik de kanalen beter op zetten bij de 2.4 en 5ghz
WiSA werkt op een willekeurig kanaal in alleen de 5Ghz band. In mijn ervaring werkt het het beste als je eigen WiFi in huis op kanaal 100 of hoger ingesteld wordt.

Maar zelfs als je een hoger kanaal kiest, kan het nog steeds storen als de router binnen een meter van de Soundbar is.

Dit is overigens niet uniek aan de Harman Kardon, meeste met draadloze subs werken in 2.4 of 5Ghz, alleen niet via WiFi. Waardoor een WiFi signaal dat zo dichtbij is, kan storen op de draadloze connectie voor de sub.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Store88
Hoi big guy

Ik ga de subwoofer aan de anderen kant van mij tv kast zetten en dat is ongeveer 1.40 ofzo
Ik heb de soundbar op de 5ghz aangesloten en ik heb de WiFi op.me mobiel ook op 5ghz

Dus ik zelf zit op 5ghz is dat goed of moet ik op de 2.4 blijven en de soundbar gewoon op de 5ghz laten staan? En bij de WiFi globale configuratie zie ik namelijk staan bij 2.4 1.6 or 11 en bij de 5ghz auto waar moeten ze op staan?

[ Voor 39% gewijzigd door Store88 op 23-04-2022 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Het maakt niet uit waarop je apparaten zitten. Heb zelf gewoon zelfde naam voor beide netwerken thuis, dus apparaten kiezen zelf welke ze pakken. Meeste zit op 5Ghz.

Nogmaals WiSA is los van wifi, het maakt dus niet uit waarop je soundbar verbonden is. Je wilt in ieder geval het 5Ghz kanaal niet op auto hebben in de KPN router, zoals ik zei, probeer kanaal 100 of hoger in te stellen.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Store88
Ik heb inmiddels de 5ghz niet meer op auto staan.en zoals je zei op de 100,104,108,112 staan en de subwoofer aan de anderen kant van mij tv kast dus uit de buurt van de modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
Heeft iemand al ooit last gehad dat de witte ledjes niet meer reageren op geluidswijzigingen en/of dat de respons van het apparaat bij het wijzigen van het geluid heel traag is?

Normaal, met het inhouden of herhaaldelijk drukken op de + of - knop gaat het volume vrij rap omhoog of omlaag. Nu gaat het tergend traag en moet ik ook even wachten voor ik het volume weer kan instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
wow ik ben er een tijdje tussen uit geweest maar zie net dat de beam1100 komt. ik heb nu als huidige setup de surrounds en sub icm de bar deze heb ik eigenlijk vanaf het begin al (2018) nu vraag ik me eigenlijk af of het een toevoeging zou zien om de beam 1100 te nemen ter vervangen van de bar?

daarnaast zag ik ook dat de mk3 versie uit is van de one ik heb nu de mk2 versies staan wat is het verschil tussen deze twee?

@BiG-GuY dat weet jij vast wel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Ben zelf ook heel erg benieuwd naar de MultiBeam 1100. Dus staat al op m’n verlanglijst haha.

Heb geen technische verschillen kunnen vinden tussen de Citation One MK2 en MK3. De MK2 voegde al Stereo (via Google Home) geluid en AirPlay2 toe.

Misschien dat er eindelijk een EQ mogelijk is? Maar het is geen spec die genoemd wordt.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan0911
  • Laatst online: 16-01 19:59
blijft alleen erg jammer dat de towers niet te koppelen zijn medt de multibeam 1100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 18:06
wbtje schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:32:
wow ik ben er een tijdje tussen uit geweest maar zie net dat de beam1100 komt. ik heb nu als huidige setup de surrounds en sub icm de bar deze heb ik eigenlijk vanaf het begin al (2018) nu vraag ik me eigenlijk af of het een toevoeging zou zien om de beam 1100 te nemen ter vervangen van de bar?
Tenzij de 1100 nieuwe features heeft of codecs ondersteunt die je nodig hebt, verwacht ik van niet. Beamforming met tweeters aan de zijkant zal in principe slechtere geluidskwaliteit hebben dan front facing tweeters. Ligt uiteindelijk aan de kwaliteit van de implementatie natuurlijk, maar fysisch staat de “oude” bar dan voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Het center kanaal zal wel vanuit het midden van de MB1100 komen, met de centrale tweeter. Dat verschil merkte ik met de MB700 vs Bar. Dus ben blij dat ze dat wel gedaan hebben in de MB1100.

Vermoed dat de tweeters aan de zijkant wel een breder geluidsveld als resultaat gaat hebben, vermoedelijk dat ze daarom de Towers niet meer ondersteunen, aangezien die sowieso niet mee kunnen doen in MultiBeam modus. De MB700 werkte wel met de Towers, maar is minder geschikt dan de Bar voor de losse 5.1 setup.

Een belangrijke toevoeging vind ik zelf dat hij eARC heeft en support voor alle codecs, zodat je de komende jaren vooruit kan.

[ Voor 11% gewijzigd door BiG-GuY op 26-04-2022 10:07 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roan Warners
BiG-GuY schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:35:
Ben zelf ook heel erg benieuwd naar de MultiBeam 1100. Dus staat al op m’n verlanglijst haha.

Heb geen technische verschillen kunnen vinden tussen de Citation One MK2 en MK3. De MK2 voegde al Stereo (via Google Home) geluid en AirPlay2 toe.

Misschien dat er eindelijk een EQ mogelijk is? Maar het is geen spec die genoemd wordt.
Het enigste verschil tussen de Citation One MK2 en MK3 is de chip die er in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Store88
Vraagje hebben jullie de harman kardon sub en of de sub s/subwoofer gewoon op 0 staan kwa bas of lager of hoger want heb de idee dat de bas best hard gaat ook als je hem op min 10 heb staan.en is er toevallig een app dat je zelf de bas en geluid kan aanpassen zoals Equalizer?hoe doen jullie dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roan Warners
Store88 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:05:
Vraagje hebben jullie de harman kardon sub en of de sub s/subwoofer gewoon op 0 staan kwa bas of lager of hoger want heb de idee dat de bas best hard gaat ook als je hem op min 10 heb staan.en is er toevallig een app dat je zelf de bas en geluid kan aanpassen zoals Equalizer?hoe doen jullie dat
Er is helaas geen equalizer wat betreft de Citation Sub of Sub S. De plaatsing van de Sub is erg belangrijk, zet je de Sub bijvoorbeeld in een hoek of dicht bij de muur dan versterkt dit de bas weergave. Zelf heb ik de Citation Sub S op -10 staan en niet in een hoek / strak tegen de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Store88
wel jammer dat het er nog steeds niet is.zo lopen ze daarbij allemaal mensen mis en verkopen ze niks meer ze moeten wel na de klanten luisteren.want ze vragen wel flinke bedragen er voor maar een Equalizer toevoegen is ver te zoeken kunnen ze toch gewoon toevoegen bij het update?blijkbaar is er ook geen app te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
BiG-GuY schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:06:
Het center kanaal zal wel vanuit het midden van de MB1100 komen, met de centrale tweeter. Dat verschil merkte ik met de MB700 vs Bar. Dus ben blij dat ze dat wel gedaan hebben in de MB1100.

Vermoed dat de tweeters aan de zijkant wel een breder geluidsveld als resultaat gaat hebben, vermoedelijk dat ze daarom de Towers niet meer ondersteunen, aangezien die sowieso niet mee kunnen doen in MultiBeam modus. De MB700 werkte wel met de Towers, maar is minder geschikt dan de Bar voor de losse 5.1 setup.

Een belangrijke toevoeging vind ik zelf dat hij eARC heeft en support voor alle codecs, zodat je de komende jaren vooruit kan.
Schat in dat de Bar met de Towers en Sub en Surround zoals je die nu hebt toch wat "voller" klinkt dan de Multibeam met Sub en Surround maar zonder de Towers, maar goed, dat zou je gewoon even live moeten horen om het zeker te weten. Heb zelf ook de Towers en die hebben zo'n heldere hoog, midden en laag weergave, dat die lastig te matchen zijn door een soundbar lijkt me?

eARC is wel een voordeel, alhoewel je met ARC ook al aardig vooruit kan (ook Atmos over DD+ werkt dan, dat is de Atmos die etflix, Prime, etc gebruiken, alleen Atmos over TrueHD zoals op BlueRays te vinden is werkt niet over ARC, en dan heb je eARC nodig. Workaround is een HDMI splitter die audio direct naar je soundbar (of receiver ) stuurt en 4K beeld direct naar je scherm..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

HAWK Wizard schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:56:
[...]

Schat in dat de Bar met de Towers en Sub en Surround zoals je die nu hebt toch wat "voller" klinkt dan de Multibeam met Sub en Surround maar zonder de Towers, maar goed, dat zou je gewoon even live moeten horen om het zeker te weten. Heb zelf ook de Towers en die hebben zo'n heldere hoog, midden en laag weergave, dat die lastig te matchen zijn door een soundbar lijkt me?

eARC is wel een voordeel, alhoewel je met ARC ook al aardig vooruit kan (ook Atmos over DD+ werkt dan, dat is de Atmos die etflix, Prime, etc gebruiken, alleen Atmos over TrueHD zoals op BlueRays te vinden is werkt niet over ARC, en dan heb je eARC nodig. Workaround is een HDMI splitter die audio direct naar je soundbar (of receiver ) stuurt en 4K beeld direct naar je scherm..
De Citation Bar doet enkel DD5.1, DTS5.1 en LPCM2.0 over ARC. Vanuit een HDMI-bron direct op de Bar ondersteund hij ook LPCM5.1. DD+ wordt helaas niet ondersteund.

Voor (stereo) muziek zullen de Towers sowieso beter zijn, maar bij surround/5.1 media merk je minder het verschil tussen de Bar en de Towers, ja de Towers zorgen voor een breder geluid, als je ze verder uit elkaar kan zetten, maar daar moet de Multibeam ook mee helpen.

Heb overigens wel de Sub erbij, zonder Sub is het verschil veel groter inderdaad.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Store88
Klein vraagje waar ik nu na een aantal dagen opeens tegen aan loop.

Ik heb de herman kardon multibeam 700 gekoppeld met een hdmi kabel na me LG tv.maar na 20.min gaat de subwoofer uit en de geluid speeld door bij de soundbar.na het aan raken van de soundbar of afstandbediening gaat die weer aan na een tijdje. Jammer dat er geen optie is dat je slaapstand uit kan zetten,Is dit ook bij de optische kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Store88 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 22:41:
Klein vraagje waar ik nu na een aantal dagen opeens tegen aan loop.

Ik heb de herman kardon multibeam 700 gekoppeld met een hdmi kabel na me LG tv.maar na 20.min gaat de subwoofer uit en de geluid speeld door bij de soundbar.na het aan raken van de soundbar of afstandbediening gaat die weer aan na een tijdje. Jammer dat er geen optie is dat je slaapstand uit kan zetten,Is dit ook bij de optische kabel?
Geen problemen met Sony TV. Bij een LG C9 moesten we eARC uitzetten bij een Samsung Soundbar, anders ging de Soundbar na 15-20min in slaapstand.

Nu heeft de MB700 geen eARC, dus die optie kan je in je LG uitzetten.

Heb vroeger de Citation Bar via Optisch gebruikt met een LG C9 omdat CEC/ARC veel problemen had vanuit de LG. Dat werkte goed.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Store88
Mijn.lg tv ondersteund alleen arc.ik ga morgen d3 hdmi los koppelen en optisch kabel aansluiten.want nu heb ik dat ook na ongeveer 20 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Rus
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-05 11:19
Beste Tweakeraars,
Sinds een paar weken de HK speakerset aangesloten op de google home. Nu zit ik met het volgende probleem. Heb een speakergroep gemaakt met 1x sounbar 1x sub 4x one. Deze koppelen prima, alleen vaak valt de verbinding met spotify weg. De muziek gaat uit, als ik deze herstart moet ik de speakergroep weer aanklikken en verbind deze opnieuw. Dit gaat soms na elk liedje en soms naar 2 liedjes.

Heeft hier iemand ervaring mee???

Verder is het geluid zeer mooi!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Heb vandaag de Citation Multibeam 1100 opgehaald. Ga er vanavond verder mee spelen :).

Eerste indruk met muziek is best positief, zelfs zonder de Sub gekoppeld komt er best een net geluid uit, Sub voegt uiteraard de diepe bass toe, maar tot zover positief verrast.

Het pairing proces was veel simpelere en praktisch automatisch. Met piepjes/plopjes bepaalde hij vanzelf welke Surround speaker waar gepositioneerd was, Sub en Surround waren automatisch gekoppeld na het starten van de koppelingsoptie. Daarna krijg je ook de optie voor Automatische kalibratie van de audio, dit heb ik wel uitgevoerd, maar zal ik opnieuw doen, zodra ik hem goed gemonteerd heb. Nu staat die simpelweg op de Citation Bar :+ .

Fysieke maat is grofweg gelijk aan de Citation Bar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1AcHskfWPxvbDvUeFwQAHnBu8Oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7SXspOuVXNjWnC8Hn0o4Al52.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door BiG-GuY op 11-05-2022 15:22 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roan Warners
BiG-GuY schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:12:
Heb vandaag de Citation Multibeam 1100 opgehaald. Ga er vanavond verder mee spelen :).

Eerste indruk met muziek is best positief, zelfs zonder de Sub gekoppeld komt er best een net geluid uit, Sub voegt uiteraard de diepe bass toe, maar tot zover positief verrast.

Het pairing proces was veel simpelere en praktisch automatisch. Met piepjes/plopjes bepaalde hij vanzelf welke Surround speaker waar gepositioneerd was, Sub en Surround waren automatisch gekoppeld na het starten van de koppelingsoptie. Daarna krijg je ook de optie voor Automatische kalibratie van de audio, dit heb ik wel uitgevoerd, maar zal ik opnieuw doen, zodra ik hem goed gemonteerd heb. Nu staat die simpelweg op de Citation Bar :+ .

Fysieke maat is grofweg gelijk aan de Citation Bar.

[Afbeelding]
Nice! Ik ben benieuwd wat je er van vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boddie23
@BiG-GuY ben erg benieuwd naar je uitgebreide ervaring binnenkort. Heb jij zelf ook de multibeam 700 gehad of gehoord om mee te vergelijken? Ben zelf erg geïnteresseerd in de 1100 ook namelijk!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Tot zover best tevreden mee. Heb de MultiBeam 1100 kunnen ophangen aan de VESA mount die ik voor de Citation Bar gekocht had, scheelt weer gaten boren voor ons :) .

Verder ontdekt dat DTS niet ondersteund wordt, je ziet in het display bij de input (eARC, HDMI, Optical) welke codec gebruikt wordt, bij DTS is dat stuk leeg.
Nu is dat voor mij geen probleem, want gebruik een Apple TV die alles intern decode en uitstuurt als LPCM7.1 met Dolby Atmos MAT, bij Dolby Atmos content.

Dat werkt ook allemaal goed en schakelt zonder problemen tussen de codecs zodra ik de AppleTV aangesloten heb direct op de MB1100. Via eARC van mijn Sony A80J merkte ik een audio glitch bij schakelen tussen Dolby Atmos MAT en LPCM, met de interne apps via Google TV werkte het zonder problemen, dus is denk ik iets in Google TV en niet in de soundbar.

De enkele HDMI in poort kan gewoon 4k60 Dolby Vision aan, wat ook de max is van de nieuwste AppleTV 4K, dus dat is helemaal prima.

Automatisch in/uitschakelen gaat gewoon goed via CEC en volume control werkte zoals verwacht Plug en Play.

En dan de audio. Heb de MB1100 met de Sub en de Surround. Ze werken erg goed samen, de mix is duidelijk anders dan met de Bar, het geluid is veel ruimtelijker, ook met Stereo media. Surround kan je op 0-1-2-3 instellen, standaard staat deze op stand 2, wat voor een stereo bron te heftig is voor mijn smaak, de achterkanalen zijn dan namelijk net zo hard als de front kanalen met stemmen, heb hem nu zelf op 1 gezet en dat bevalt een stuk beter.

Met 5.1 en hogere media werkt dat ook prima. Atmos klinkt duidelijk nog ruimtelijker, maar of ik het Atmos effect echt merk, moet ik nog testen met een goede film.

Heb de MB700 kort getest maar die vond ik minder dan de Bar, dus die had ik toen geretourneerd. De MB1100 is duidelijk een upgrade tegenover de vorige twee als je naar audiokwaliteit en opties bekijkt. Met de Beamforming mis ik de Towers niet voor de media die we consumeren. De Towers heb ik ondertussen al weggedaan.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boddie23
Nou ik heb ondertussen ook de multibeam 700 ingeruild voor de multibeam 1100. Wat een verschil zeg.!! Die 1100 is echt een monster en qua diepte en helderheid ook echt flinke stappen vooruit. Ik heb de bar in combinatie met de sub s en de surround speakers en ik ben helemaal tevreden geluidstechnisch.

Enige wat vreemd is is dat de purevoice/smart surround functie niet via de afstandsbediening uit of aangezet kan worden en hierdoor word je dus verplicht dit elke keer via de bar in het menu zelf te doen.. gemiste kans en heb hier inmiddels ook contact over met de klantenservice van harman kardon.

2e wat vreemd is dat ik geen atmos content van netflix af kan spelen. Via Disney plus en ook via een usb met gedownload spul werkt het wel alleen op netflix kan geen atmos content uitgestuurd worden. Waar dit aan ligt ben ik nog niet achter en ook hier hadden ze bij harman zelf nog geen antwoord op. Ik ben benieuwd of iemand daar hier ook last van heeft of had en of er een oplossing voorhanden is.

Voor de rest, mega ding en onwijs veel plezier van tot nu toe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Zal eerder je bron zijn dan de MB1100 zelf.

Sommige (oudere) TV’s of mediaspelers konden niet alle versies van DD+ Atmos afspelen waardoor het bij de ene app wel werkt en bij de andere niet.

Gebruik zelf een AppleTV 4K en alles wat DD+ Atmos is, werkt zonder problemen.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Hmm, in de handleiding van de Citation Multibeam 1100 staat dat de Towers wel ondersteund worden... Heb de mijne al weggedaan voor ik de MB1100 had, dus kan het niet meer testen. Achteraf met onze nieuwe kittens was het ook beter dat ze weg waren voor de kittens kwamen, anders vonden ze het wel hele leuke lange krabpalen :+ .

Je kunt de CITATION MultiBeam 1100 draadloos koppelen met:
• CITATION SUB(S) (subwoofer, apart verkrijgbaar): om de bass performance te versterken;
• CITATION SURROUND (satellietluidsprekers, apart verkrijgbaar): om de surround sound-ervaring te verbeteren;
• CITATION SUB (S) en CITATON TOWER: om een 5.1.2 kanaals surround sound systeem in te stellen

[ Voor 12% gewijzigd door BiG-GuY op 22-05-2022 12:19 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roan Warners
BiG-GuY schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:11:
Hmm, in de handleiding van de Citation Multibeam 1100 staat dat de Towers wel ondersteund worden... Heb de mijne al weggedaan voor ik de MB1100 had, dus kan het niet meer testen. Achteraf met onze nieuwe kittens was het ook beter dat ze weg waren voor de kittens kwamen, anders vonden ze het wel hele leuke lange krabpalen :+ .

Je kunt de CITATION MultiBeam 1100 draadloos koppelen met:
• CITATION SUB(S) (subwoofer, apart verkrijgbaar): om de bass performance te versterken;
• CITATION SURROUND (satellietluidsprekers, apart verkrijgbaar): om de surround sound-ervaring te verbeteren;
• CITATION SUB (S) en CITATON TOWER: om een 5.1.2 kanaals surround sound systeem in te stellen
Dit is een fout in de Nederlandse handleiding, hier word aan gewerkt. In de Engelse handleiding en alle andere talen staat het wel correct.

You can wirelessly pair your Citation MultiBeam 1100 with:
• CITATION SUB (S) (subwoofer, sold separately): to
enhance the bass performance;
• CITATION SURROUND (satellite speakers, sold
separately): to enhance the surround sound experience;
• CITATION SUB (S) and CITATION SURROUND: to set up
a 5.1.2 channel surround sound system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theroyalboy88
  • Laatst online: 05-02-2024
Hallo allemaal

Ik ben ook naar de mb1100 aan het kijken. Nu heb ik maar een beperkt budget en wilde ik eerst voor de mb700+sub s +surround speakers gaan twv 1000 euro. Nu ik jullie reacties zie wellicht toch beter een mb1100.. nu is mijn vraag waar zal ik eerder profijt van hebben de sub s erbij of de surround speakers?

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Zelf zou ik dan eerder de Sub S toevoegen, al is de MB1100 best goed op zichzelf, missen de diepe bassen zonder een Sub.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theroyalboy88
  • Laatst online: 05-02-2024
De surround creert de soundbar zelf voldoende? Ik twijfel nog enorm tussen een 5.1 set met receiver of toch deze soundbar. Keuzes keuzes.. ben benieuwd naar bevindingen van mb1100 gebruikers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boddie23
Een soundbar zal nooit hetzelfde creëren als een receiver en een losse 5.1 set die je zelf kan samen stellen. Ik heb bewust gekozen voor gebruiksgemak en daardoor al onwijs veel verschillende soundbars en merken versleten.

De lg lijn met de sl9 met achterspeakers geprobeerd. Was oke maar niet overtuigend en miste details en een fatsoenlijk dialoog geluid. Daarna ook de 2 jaar nieuwere bar nog geprobeerd maar deze was geen haar beter helaas.

De jbl5.1 ook nog geprobeerd met afneembare zij/achterspeakers. Was qua bass echt te aanwezig en verder veel te weinig sprankeling en ook weinig aan te tweaken naar smaak.

Daarvoor 2 bars van teufel geprobeerd waarbij ik ook niet overtuigd was.

Als laatste de mb 700 van harman icm de surround speakers en de sub s. Was echt een prima geluid alleen hier miste ik ook weer de heldere dialogen en ook de echt goede spreiding qua kanalen. Wat ik nu heb met de mb1100 heb ik nog niet eerder gehad. Deze bar kan ontzettend goed de heldere dialogen weergeven terwijl er ook echt een heel mooi geluid uit komt met muziek. Ook de surround speakers lijken zelfs beter tot hun recht te komen door de 1100 ipv de 700.

Lang verhaal kort, voor pure hifi moet je niet bij een soundbar zijn maar dit is voor mij de eerste bar die volledig voldoet aan mijn wensen en die wat mij betreft in de buurt komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Het 5.1 effect met Surround achter je wordt in heel veel media niet heel actief gebruikt. Vooral actiefilms wordt het veel gebruikt, dus ligt ook heel erg aan wat je doet.

Met games dan weer wel, dus als je veel zou gamen, is de Surround mogelijk interessanter dan de Sub S.

Je kan natuurlijk ook eerst een van de twee uitbreidingen kopen en later de andere. Dat is het mooie aan de Citation serie.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsoet
BiG-GuY schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:58:
Tot zover best tevreden mee. Heb de MultiBeam 1100 kunnen ophangen aan de VESA mount die ik voor de Citation Bar gekocht had, scheelt weer gaten boren voor ons :) .

Verder ontdekt dat DTS niet ondersteund wordt, je ziet in het display bij de input (eARC, HDMI, Optical) welke codec gebruikt wordt, bij DTS is dat stuk leeg.
Nu is dat voor mij geen probleem, want gebruik een Apple TV die alles intern decode en uitstuurt als LPCM7.1 met Dolby Atmos MAT, bij Dolby Atmos content.

Dat werkt ook allemaal goed en schakelt zonder problemen tussen de codecs zodra ik de AppleTV aangesloten heb direct op de MB1100. Via eARC van mijn Sony A80J merkte ik een audio glitch bij schakelen tussen Dolby Atmos MAT en LPCM, met de interne apps via Google TV werkte het zonder problemen, dus is denk ik iets in Google TV en niet in de soundbar.

De enkele HDMI in poort kan gewoon 4k60 Dolby Vision aan, wat ook de max is van de nieuwste AppleTV 4K, dus dat is helemaal prima.

Automatisch in/uitschakelen gaat gewoon goed via CEC en volume control werkte zoals verwacht Plug en Play.

En dan de audio. Heb de MB1100 met de Sub en de Surround. Ze werken erg goed samen, de mix is duidelijk anders dan met de Bar, het geluid is veel ruimtelijker, ook met Stereo media. Surround kan je op 0-1-2-3 instellen, standaard staat deze op stand 2, wat voor een stereo bron te heftig is voor mijn smaak, de achterkanalen zijn dan namelijk net zo hard als de front kanalen met stemmen, heb hem nu zelf op 1 gezet en dat bevalt een stuk beter.

Met 5.1 en hogere media werkt dat ook prima. Atmos klinkt duidelijk nog ruimtelijker, maar of ik het Atmos effect echt merk, moet ik nog testen met een goede film.

Heb de MB700 kort getest maar die vond ik minder dan de Bar, dus die had ik toen geretourneerd. De MB1100 is duidelijk een upgrade tegenover de vorige twee als je naar audiokwaliteit en opties bekijkt. Met de Beamforming mis ik de Towers niet voor de media die we consumeren. De Towers heb ik ondertussen al weggedaan.
Is hij tijdens ARC stabieler dan de MB 700? Of heb je die niet gehad, enker de Bar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

nielsoet schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:56:
[...]

Is hij tijdens ARC stabieler dan de MB 700? Of heb je die niet gehad, enker de Bar?
Met m’n Sony A80J TV werkt de ARC stabiel met de Bar en nu met eARC voor de MB1100. Met de LG C9 TV was ARC een ramp en heb ik hem via Optical gebruikt, dat werkte wel prima.

MB700 alleen kort getest, dus geen ervaring mee.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
BiG-GuY schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:58:

en bevalt ie nog steeds? heb je citation bar ook al verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

wbtje schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:27:
[...]

en bevalt ie nog steeds? heb je citation bar ook al verkocht?
Jup en Jup. Erg tevreden mee en duidelijk een waardige upgrade. Ook met simpele 2.0/5.1 audio klinkt het goed, maar Dolby Atmos soundtracks zijn wel net die stap meer in ruimtelijkheid.

Voor gaming is het overigens ook een andere ervaring met Dolby Atmos op een Xbox Series console. Op de TV moet ik wel VRR uit laten, anders is de audio niet in sync (TV zet lipsync functie uit dan) maar dat zal meer aan de TV/techniek liggen dan aan de MB1100.

Met de Bar had ik hetzelfde probleem toen ik vroeger op de LG C9 probeerde te gamen met de Bar via Optical aangesloten. Veel TVs compenseren latency van audio door de video erop aan te passen, maar VRR mode triggert in alle TVs een zo laag mogelijke latency, waardoor die techniek niks doet.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
BiG-GuY schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:31:
[...]

Jup en Jup. Erg tevreden mee en duidelijk een waardige upgrade. Ook met simpele 2.0/5.1 audio klinkt het goed, maar Dolby Atmos soundtracks zijn wel net die stap meer in ruimtelijkheid.

Voor gaming is het overigens ook een andere ervaring met Dolby Atmos op een Xbox Series console. Op de TV moet ik wel VRR uit laten, anders is de audio niet in sync (TV zet lipsync functie uit dan) maar dat zal meer aan de TV/techniek liggen dan aan de MB1100.

Met de Bar had ik hetzelfde probleem toen ik vroeger op de LG C9 probeerde te gamen met de Bar via Optical aangesloten. Veel TVs compenseren latency van audio door de video erop aan te passen, maar VRR mode triggert in alle TVs een zo laag mogelijke latency, waardoor die techniek niks doet.
Goed om te horen! Al is mijn citation bar zgan en wordt de tv zelden gebruikt wil ik hem toch upgrade 😅😅😅 mijn bar staat dus te bij deze te koop. Als ik hem verkoop zal ik de nieuwe bar aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-06 18:42

jotheman

Was like that when I got here!

Ik kom hier eigenlijk met een vraag, kwam het topic bij toeval tegen. Leuk om ook de ervaringen van anderen te lezen!

Hier een gebruiker van 3 Citation One's en een MB700. Allen bevallen goed, goede betrouwbaarheid (qua WiFi-verbinding, Google Home etc.) en het geluid is gewoon erg netjes.

Ik heb zelf al eens vaker een beetje verkennend naar de Towers gekeken. Ik geef niet gauw zoveel uit aan audio, maar heb nu een 5.1 set met een receiver en als ik met 2 towers een goede stereo-opzet zou kunnen neerzetten is dat misschien toch wel erg leuk.
Ik begrijp alleen iets niet. Bij de Towers wordt expliciet aangegeven: Die zijn voor streaming. That's it.
Maar ik heb een mediacenter-pc'tje (NUC'je) die gewoon via HDMI nu via mijn receiver aangesloten is. Ik wil niet gaan lopen hannessen met bluetooth streaming oid; ik moet die mediacenter gewoon goed en betrouwbaar op die dingen aan kunnen sluiten, anders is het geen optie.
Ik kan me toch wèrkelijk niet voorstellen dat daar geen opties voor zijn. Weet iemand hoe dat zit? Zat al te denken, moet je dan een multibeam hebben die je koppelt aan die towers oid? Anders vind ik "waarde" en insteek van die Towers echt wel vrij belabberd eerlijk gezegd, en dat kan ik me haast niet voorstellen...

Ben benieuwd of jullie hierop het antwoord hebben, waarvoor dank alvast! :)

I see dead pixels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

jotheman schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:54:
Ik kom hier eigenlijk met een vraag, kwam het topic bij toeval tegen. Leuk om ook de ervaringen van anderen te lezen!

Hier een gebruiker van 3 Citation One's en een MB700. Allen bevallen goed, goede betrouwbaarheid (qua WiFi-verbinding, Google Home etc.) en het geluid is gewoon erg netjes.

Ik heb zelf al eens vaker een beetje verkennend naar de Towers gekeken. Ik geef niet gauw zoveel uit aan audio, maar heb nu een 5.1 set met een receiver en als ik met 2 towers een goede stereo-opzet zou kunnen neerzetten is dat misschien toch wel erg leuk.
Ik begrijp alleen iets niet. Bij de Towers wordt expliciet aangegeven: Die zijn voor streaming. That's it.
Maar ik heb een mediacenter-pc'tje (NUC'je) die gewoon via HDMI nu via mijn receiver aangesloten is. Ik wil niet gaan lopen hannessen met bluetooth streaming oid; ik moet die mediacenter gewoon goed en betrouwbaar op die dingen aan kunnen sluiten, anders is het geen optie.
Ik kan me toch wèrkelijk niet voorstellen dat daar geen opties voor zijn. Weet iemand hoe dat zit? Zat al te denken, moet je dan een multibeam hebben die je koppelt aan die towers oid? Anders vind ik "waarde" en insteek van die Towers echt wel vrij belabberd eerlijk gezegd, en dat kan ik me haast niet voorstellen...

Ben benieuwd of jullie hierop het antwoord hebben, waarvoor dank alvast! :)
De Towers kunnen in Music of Video mode draaien. In Music mode werken ze als stereo speakers in Google Home, je kan ze dan gebruiken als hele grote Citation One speakers.

In Video mode werken ze in WiSA mode, dan kan je ze koppelen aan de Citation Bar of de Citation MB700. De MB1100 heeft geen ondersteuning voor de Towers. Wanneer ze gekoppeld zijn met de Bar/MB700 worden de L/R kanalen uitgeschakeld in de soundbar zelf en wordt dat overgenomen door de Towers. De Bar is beter geschikt voor deze setup, omdat die een dedicated center kanaal heeft in de Bar.

Een andere manier was om de Citation Adapt te kopen, deze is echter nooit in NL op de markt geweest. Daaraan kan je via WiSA de Towers en Sub/Sub S/Surround koppelen voor een 4.1 setup.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amst3l
BiG-GuY schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:06:
[...]

De Towers kunnen in Music of Video mode draaien. In Music mode werken ze als stereo speakers in Google Home, je kan ze dan gebruiken als hele grote Citation One speakers.

In Video mode werken ze in WiSA mode, dan kan je ze koppelen aan de Citation Bar of de Citation MB700. De MB1100 heeft geen ondersteuning voor de Towers. Wanneer ze gekoppeld zijn met de Bar/MB700 worden de L/R kanalen uitgeschakeld in de soundbar zelf en wordt dat overgenomen door de Towers. De Bar is beter geschikt voor deze setup, omdat die een dedicated center kanaal heeft in de Bar.

Een andere manier was om de Citation Adapt te kopen, deze is echter nooit in NL op de markt geweest. Daaraan kan je via WiSA de Towers en Sub/Sub S/Surround koppelen voor een 4.1 setup.
En de WiSa soundsend (dacht ik)? Deze is sinds kort te krijgen, staat bijvoorbeeld op bol.com daarmee kan je misschien ook andere setups mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

amst3l schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:00:
[...]

En de WiSa soundsend (dacht ik)? Deze is sinds kort te krijgen, staat bijvoorbeeld op bol.com daarmee kan je misschien ook andere setups mee maken.
De Towers, Sub (S) en Surround werken idd met de Soundsend en Axiim Link, er is echter geen bijpassende Center die je kan gebruiken daarmee. Ook is de mix/upmixer slechter dan wat de Citations zelf doen.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafk33s
  • Laatst online: 18-06 19:47
Hebben hier mensen met een MB1100 ook ervaring met de Samsung Q950A? Ik heb nu de Samsung maar ben niet helemaal tevreden over het geluid bij muziek en overweeg daardoor de MB1100 met de sub en surround speakers.

Is het de overstap waard?

[ Voor 5% gewijzigd door Mafk33s op 08-06-2022 11:56 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Heb de nieuwere Samsung niet gehoord, maar de Samsung Q90R heb ik wel gehoord, die vond ik niks qua geluid. Heel plat en schel, zeker het center kanaal. Subwoofer was vooral boomy en vulde het totaal niet goed aan.

Zelfs de Citation Bar met Citation Sub was een veel betere set dan die Samsung.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk van Dijk
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-03 19:40
Enkele dagen een Harman Kardon Citation MultiBeam 1100 in bezit. Wilde mijn ervaring graag met jullie delen.

- Mooi design, een heel mooi geluid voor een Soundbar, goede Atmos effecten;
- Geen DTS codec (wordt Multichannel PCM);
- Onstabiele verbinding Airplay/Spotify Connect. De verbinding valt soms gewoon helemaal weg!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

DTS had ik ook gemerkt ja. De specs zeggen er niks over. De helpdesk site geeft wel aan dat DTS ondersteund wordt, maar vermoed dat die gewoon de data van de Citation Bar heeft gekopieerd.

https://citationsupporthe...l-and-an-hdmi-connection-

Geen problemen ervaren met AirPlay, maar gebruik de Bar voor 90% via de TV met eARC.

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 29-06-2022 00:23 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roan Warners
BiG-GuY schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:31:
DTS had ik ook gemerkt ja. De specs zeggen er niks over. De helpdesk site geeft wel aan dat DTS ondersteund wordt, maar vermoed dat die gewoon de data van de Citation Bar heeft gekopieerd.

https://citationsupporthe...l-and-an-hdmi-connection-

Geen problemen ervaren met AirPlay, maar gebruik de Bar voor 90% via de TV met eARC.
Thanks! Ik zie het inderdaad. Het lijkt er inderdaad op dat dit de informatie van de Citation Bar is. We gaan het aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Henk van Dijk schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:40:
Enkele dagen een Harman Kardon Citation MultiBeam 1100 in bezit. Wilde mijn ervaring graag met jullie delen.

- Mooi design, een heel mooi geluid voor een Soundbar, goede Atmos effecten;
- Geen DTS codec (wordt Multichannel PCM);
- Onstabiele verbinding Airplay/Spotify Connect. De verbinding valt soms gewoon helemaal weg!
Thx.

Helaas wordt ondersteuning voor DTS minder en minder..........heb nog net op tijd een LG UST gekocht, die nog wel DTS support (ook passthrough), de nieuwste (> 2021) modellen doen dat niet meer (ook niet via passthrough). Samsung doet dat al jaren niet.

Wel gek, want meeste Philips (Android) TVs ondersteunen het wel, sterker, die hebben DTS Play-Fi aan boord voor draadloze surround setup..........maar helaas nog nergens goede DTS Play-Fi surround speakers en subwoofer gevonden (in aanvullen op de B&W soundbar die goed genoeg is voor front (left, center en right). iemand enig idee?

[ Voor 21% gewijzigd door HAWK Wizard op 30-06-2022 13:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Moet zeggen, mis DTS niet echt. De enige dienst die het qua streaming gebruikt is de Bravia Core dienst, heb m’n Sony 77A80J ondertussen een jaar en dus geen toegang meer tot de Bravia Core dienst…

Sony ondersteund nog wel DTS, je kan specifiek de pass through hiervan uitzetten, dan stuurt hij stereo LPCM uit hij DTS content.

Verder gebruikt alleen PLEX het als je media hebt die DTS gebruikt. Nu heb ik ervoor gekozen om die media qua audio om te zetten naar DD+ en werkt helemaal prima. Bijna alle 4K films komen tegenwoordig uit met Dolby Atmos. Aan de andere kant kan de AppleTV alles intern omzetten naar LPCM, dus verlies je ook geen kwaliteit.

Multichannel PCM is ook geen probleem voor de MultiBeam 1100.

DTS Play:Fi lijkt nog nicher dan WiSA te zijn, terwijl het op papier een interessante techniek is die verder gaat dan WiSA.

[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 30-06-2022 20:16 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Streaming idd zelden DTS, maar heb vrij veel movie content die wel allemaal DTS (TrueHD) hebben. Speelt niet alleen goed af via Plex, ook via Kodi. Mijn HK Receiver werkt hier ook goed mee, de Shield media player gelukkig ook, maar veel nieuwe audio (soundbars, etc) en video (displays, beamers, UST, etc) systemen helaas niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:52
Ik heb gezocht in het topic op muurbeugel en wallmount maar niets kunnen vinden, toch kan ik me indenken dat deze vraag al eerder is gesteld. Excuses als dat zo is, ik vind m niet.

Anyway, ik neig ernaar een multibeam 1100 en 2 surround speakers aan te schaffen, is er echter voor deze surround speakers een muurbeugel te koop? Ik kan alleen de stands vinden, maar daarmee kom ik nog ongeveer 40cm te kort qua hoogte.

Overigens, voel je ook vrij om hierop te schieten: ipv een 1100 overweeg ik een 700 maar dan met sub. Bij de 1100 vond ik qua geluid de sub niet per se nodig, maar prijstechnisch is de 700 en sub interessanter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

MisterEagle schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:18:
Ik heb gezocht in het topic op muurbeugel en wallmount maar niets kunnen vinden, toch kan ik me indenken dat deze vraag al eerder is gesteld. Excuses als dat zo is, ik vind m niet.

Anyway, ik neig ernaar een multibeam 1100 en 2 surround speakers aan te schaffen, is er echter voor deze surround speakers een muurbeugel te koop? Ik kan alleen de stands vinden, maar daarmee kom ik nog ongeveer 40cm te kort qua hoogte.

Overigens, voel je ook vrij om hierop te schieten: ipv een 1100 overweeg ik een 700 maar dan met sub. Bij de 1100 vond ik qua geluid de sub niet per se nodig, maar prijstechnisch is de 700 en sub interessanter.
Muurbeugel per speaker wordt meegeleverd bij de Surround speakers. Op de beugel kan de speaker links/rechts draaien, maar niet op/neer. Dus je moet ze wel op de juiste oorhoogte ophangen.

Ben zelf erg blij met de MB1100 + Sub + Surround, maar kan me wel voorstellen dat het voor sommigen genoeg is met alleen de MB1100.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:52
BiG-GuY schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:34:
[...]

Muurbeugel per speaker wordt meegeleverd bij de Surround speakers. Op de beugel kan de speaker links/rechts draaien, maar niet op/neer. Dus je moet ze wel op de juiste oorhoogte ophangen.

Ben zelf erg blij met de MB1100 + Sub + Surround, maar kan me wel voorstellen dat het voor sommigen genoeg is met alleen de MB1100.
Ohh, maar dat hadden ze niet verteld in de winkel, dat die mount erbij zit!

Ja ik twijfel, mezelf kennende als ik wel voor de 1100 en surround ga, koop ik over een maand alsnog de sub. Dat is dan voordeliger dan wanneer ik van de 700 naar de 1100 wil upgraden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

MisterEagle schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:41:
[...]

Ohh, maar dat hadden ze niet verteld in de winkel, dat die mount erbij zit!

Ja ik twijfel, mezelf kennende als ik wel voor de 1100 en surround ga, koop ik over een maand alsnog de sub. Dat is dan voordeliger dan wanneer ik van de 700 naar de 1100 wil upgraden :+
Heb de mijne in 2018 gekocht, toen samen met de Bar. Ze zitten er volgens de site van HK nog steeds bij: https://www.harmankardon....ound_Spec_Sheet_Dutch.pdf

Heb zelf overigens kortere stroomkabels gekocht, omdat ik de stopcontacten precies onder de speakers heb laten monteren in onze nieuwe woning. Standaard achtje gaat in de speakers.

[ Voor 12% gewijzigd door BiG-GuY op 18-07-2022 18:01 ]

Gallery V&A

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste