Harman Kardon Citation ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 10:23
Heb je geprobeerd de sub te verplaatsen? Zeker in de hoek komt er makkelijk zo'n 6 dB bij. En als 't in je woonkamer echt "niet wil" dan zou je het ongeluk kunnen hebben dat je last hebt van "room gain", afmetingen op de "eigenfrequentie" van de sub. Maar in dat geval zouden alle subs er last van moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-05 10:25
Heeft er iemand advies over het volgende. Ik heb de citation Bar en de sub s.
Over het algemeen geeft dit voldoende geluid en is zeker een meerwaarde tov het geluid van mijn LG GX.

Wanneer ik films kijk mis ik toch wel een beetje het geluid dat me omringd. Daarom dacht ik de surround speakers nog aan te schaffen, maar ik kan die niet echt netjes plaatsen in onze woonkamer.

Zou ik de surround speakers ook van voor kunnen gebruiken? Dit heb ik al proberen opzoeken, maar kan het niet zo vinden.
Zo ja, zou dit een ruimtelijker effect geven aan de filmmuziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:58

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Crowns schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:21:
Heeft er iemand advies over het volgende. Ik heb de citation Bar en de sub s.
Over het algemeen geeft dit voldoende geluid en is zeker een meerwaarde tov het geluid van mijn LG GX.

Wanneer ik films kijk mis ik toch wel een beetje het geluid dat me omringd. Daarom dacht ik de surround speakers nog aan te schaffen, maar ik kan die niet echt netjes plaatsen in onze woonkamer.

Zou ik de surround speakers ook van voor kunnen gebruiken? Dit heb ik al proberen opzoeken, maar kan het niet zo vinden.
Zo ja, zou dit een ruimtelijker effect geven aan de filmmuziek?
Technisch ja, maar het zal geen Surround effect geven, dus het voegt weinig toe. De Surrounds zijn bedoeld om fysiek achter je te staan.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudbrands
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-08-2021
Sinds gisteren de volledige citation set bar sub surround en towers en wouw wat een geluid enkel blijf ik 1 probleem houden en dit is dat naar uitachakeling van de tv als de tv de volgende dag aangaat maakt de box geen verbinding met de tv terwijl de box wel op hdmi staat de enige oplossing die ik hiervoor heb is de stekker eruit halen en dan weer opnieuw erin dan werkt alles weer vlekkenloos zelf heb ik het idee dat dit aan de tv licht se tv die ik heb is een sony bravia weet iemand hiervoor een oplossing

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-05 13:05
Ik heb de multibeam 700 icm een Samsung Smart TV. Als ik kanalen wissel leidt dat vaak tot een kort storend geluid uit de Multibeam. Weet iemand hier meer van? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ruudbrands schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:07:
Sinds gisteren de volledige citation set bar sub surround en towers en wouw wat een geluid enkel blijf ik 1 probleem houden en dit is dat naar uitachakeling van de tv als de tv de volgende dag aangaat maakt de box geen verbinding met de tv terwijl de box wel op hdmi staat de enige oplossing die ik hiervoor heb is de stekker eruit halen en dan weer opnieuw erin dan werkt alles weer vlekkenloos zelf heb ik het idee dat dit aan de tv licht se tv die ik heb is een sony bravia weet iemand hiervoor een oplossing

Alvast bedankt
Sony Bravia zegt niet zoveel, wat is het type?

Heb zelf de Sony 77A80J en heb heel soms issues met ARC. Voor mij helpt het dan om de TV te herstarten, dit kan door powerknop ingedrukt te houden op de AB en dan de optie te kiezen. Dit gebeurd misschien eens in de paar weken.

Bij m'n vorige TV LG 65C9 was dat echt om de dag, dus had daarmee op Optisch aangesloten.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 23:17

renskoenraadt

Like No Other

Is er iemand die, net als ik, óók gebruik maakt van KPN Interactieve Televisie en die het volgende wil proberen:

Ontkoppelen van de interactieve Televisie afstandbediening met de televisie (zodat de volmueknoppen het volume op de ontvanger aansturen i.p.v. de speakers van de televisie) en vervolgens checken of dat het geluid vervolgens 'harder' kan worden/wordt doorgestuurd richting de Citationbar (bij een gelijk volumeniveau van de Bar uiteraard)?

Ik kan me nl. bedenken dat het doorgegeven volume van de ontvanger richting de bar vast gegeven is (x-aantal dB) zodra de afstandbediening met de televisie wordt gekoppeld, immers sturen de volumetoetsen dan het niveau van de televisiespeakers aan i.p.v. het volume van de ontvanger?

Alvast bedankt!

p.s. Wat ik nl. ervaar is dat het volumeniveau bij het kijken naar televisie flink verhoogd moet worden om acceptabel te zijn in vergelijking met het luisteren naar radio (via TuneIn). Zodra er geswitched wordt van televisie kijken naar radio luisteren en er geen rekening wordt gehouden met dit niveau, schrik je je werkelijk een hoedje (en de vrouw die dan op bed ligt vindt dit al he-le-maal niet leuk :9),

[ Voor 20% gewijzigd door renskoenraadt op 16-08-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

TV signaal is sowieso een stuk zwakker qua audiosterkte. Heb de Bar hier rond de 60 wanneer we TV kijken (Ziggo DVB-C zonder CI+), rond de 40 voor Netflix, Plex e.d., rond de 30 voor YouTube...

[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 16-08-2021 22:35 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Begrijp ik je dan correct dat ook jij bij elke wijziging van ingang (audio) bron je het volume aanpast?

En heb je er dan geen last van als je van televisie kijken overschakelt naaar YouTube dat je dan +/- een 2x zo hoog volume hebt?

Ik heb dat dus met name als ik vlak voor het eten overschakel van televisie kijken naar radio luisteren (Radio 2 via TuneIn), maar ook als de Google Assistent antwoord geeft op een commando...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Jup, blijft helaas een ding als je verschillende soorten bronnen gebruikt en is niet uniek met de Citation Bar.

Veel TVs hebben een ingebouwde auto volume leveler, die van m'n Sony 55/77A80J werkt best ok, maar dat werkt alleen voor de interne speakers, zoals bij alle TV's.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb 2 citation 100 in stereo. Redelijk tevreden mee.

Echter sinds 2 weken wanneer ik Spotify cast vanaf mijn galaxy S20FE. Dropouts die soms tot 30 seconden duren. Erg irritant. Had natuurlijk alle wifi apparatuur al een keer gereboot en dat hielp niet. Dus gisteren aan het troubleshooten gegaan.

Ook wanneer ik spotify via "hey Google" zijn er dropouts (maar korter)

Speakers losgekoppeld (niet stereo) en het zelfde probleem op beide individuele speakers. Factory reset gedaan op allebei de apparaten en opnieuw alles ingesteld. Probleem verholpen tot een 15 minuten geleden. Weer die dropouts. Met factory reset zou ook de firmware geupdate moeten zijn van de speakers, als het goed is dus de laatste.

- casten vanaf telefoon naar google mini gaat goed
- radio luisteren gaat goed (hey google, play npo radio2).

speakers staat op 6 meter van access point, verder geen issues met wifi (oud klein huis)

system firmware is:
1592
cast firmware is:
1.40.168834
Geen idee of dit de laatste versie, voor beide apparaten gelijk.

Iemand een idee? of hoe verder te troubleshooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utreg88
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-04 19:07
[Roland] schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:44:
Ik heb 2 citation 100 in stereo. Redelijk tevreden mee.

Echter sinds 2 weken wanneer ik Spotify cast vanaf mijn galaxy S20FE. Dropouts die soms tot 30 seconden duren. Erg irritant. Had natuurlijk alle wifi apparatuur al een keer gereboot en dat hielp niet. Dus gisteren aan het troubleshooten gegaan.

Ook wanneer ik spotify via "hey Google" zijn er dropouts (maar korter)

Speakers losgekoppeld (niet stereo) en het zelfde probleem op beide individuele speakers. Factory reset gedaan op allebei de apparaten en opnieuw alles ingesteld. Probleem verholpen tot een 15 minuten geleden. Weer die dropouts. Met factory reset zou ook de firmware geupdate moeten zijn van de speakers, als het goed is dus de laatste.

- casten vanaf telefoon naar google mini gaat goed
- radio luisteren gaat goed (hey google, play npo radio2).

speakers staat op 6 meter van access point, verder geen issues met wifi (oud klein huis)

system firmware is:
1592
cast firmware is:
1.40.168834
Geen idee of dit de laatste versie, voor beide apparaten gelijk.

Iemand een idee? of hoe verder te troubleshooten?
Hallo Roland.
Heb je misschien een oplossing voor je probleem gevonden?

Ik ervaar al weken problemen zoals jouw maar met een S21+. Aangezien mijn wifi netwerk al erg oud was heb ik de boel maar eens vernieuwd. Alles werkt prima, en de eerste week spotify idem.
Maar nu sinds afgelopen vrijdag weer zelfde problemen.
Nergens anders last mee. Ook spotify naar mijn google speakertje boven werkt perfect.

Heb de speaker inmiddels alweer tig keer gereset en opnieuw verbonden.
Ook tijdens deze procedure nogal eens een fout melding waar ik niet zoveel mee kan en als ik het dan nog een keer probeer werkt het ineens wel.

Erg frustrerend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
utreg88 schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:42:
[...]

Hallo Roland.
Heb je misschien een oplossing voor je probleem gevonden?
Nee :-(
Luister tegenwoordig maar vooral radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utreg88
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-04 19:07
[Roland] schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:54:
[...]

Nee :-(
Luister tegenwoordig maar vooral radio.
Haha, duidelijk. Bluetooth lijkt wel te werken trouwens.
Maar goed, ik ga verder zoeken.

Dankjewel voor je snelle antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 14:49
Even een vraag in dit redelijk stille topic de laatste tijd. Ik ben voor vervanging van mijn huidige set, bestaande uit:

Denon X1400H receiver
2 x Jamo S606 zuilenspeakers front
JBL center en surround speakers (uit een oudere JBL set)
JBL subwoofer

een alternatief aan het zoeken. Ik wil eigenlijk een Citation Bar, Sub S en 2 surround speakers gaan aanschaffen vanwege een paar redenen:

Draadloos
Chromecast built in
streaming audio

Ik heb een 55" OLED C16LA die ik gebruik in combinatie een PS5 en een Xbox Series X, dus HDMI 2.1 is aanwezig voor alles, en de soundbar gaat via ARC aangesloten worden (lijkt me het beste??)

Zijn er mensen die iets zinnings kunnen zeggen over front speakers die ik mis en ga compenseren met de Citation bar, is dit een goede keuze, is de Multibeam 700 beter (is nieuwer, meer Watt, maar minder speakers in de soundbar)?

Ik heb de JBL 9.1 gehoord in de winkel, maar de losse boxjes zijn niet echt vast qua geluidsweergave en de bar vond ik niet geweldig klinken.

Ik zit te denken om de set te kopen en uit te proberen als extra in de huidige opstelling, zodat ik zelf het verschil kan horen/ervaren, maar wellicht kunnen mensen hier wat zinnigs zeggen?

Winkel en online review ervaring zegt toch lang niet alles...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Als je hem als volledige set gaat uitrusten, zou mijn advies zijn om voor de Citation Bar te gaan. Die heeft echte 3.0 kanaals scheiding in de Bar. De Bar is nog best breed vergeleken met concurrenten, waardoor je nog best wel de losse kanalen qua positie uit elkaar kan houden. Afhankelijk van hoe breed je speakers nu staan ga je alsnog veel verschil daarin merken.

Heb zelf hiervoor een 5.1.2 Atmos set gehad met een Yamaha RX-A3050 en KEF R400 series speakers. Ben zelf erg tevreden met de Citation Bar/set heb er geen spijt van dat ik ben overgestapt. Zeker nu we verhuisd zijn en in de nieuwe woning we geheel geen meubel nodig hebben bij de TV. TV met Soundbar aan de muur, zit er heel strak uit.

Nu heb ik wel de Citation Towers er ook bij, maar zelfs zonder Towers vink ik de Bar voor films/series best goed klinken. Voor puur muziek miste ik de Towers wel, maar dat is omdat ik de Citation Towers al had...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 14:49
BiG-GuY schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:20:
Als je hem als volledige set gaat uitrusten, zou mijn advies zijn om voor de Citation Bar te gaan. Die heeft echte 3.0 kanaals scheiding in de Bar. De Bar is nog best breed vergeleken met concurrenten, waardoor je nog best wel de losse kanalen qua positie uit elkaar kan houden. Afhankelijk van hoe breed je speakers nu staan ga je alsnog veel verschil daarin merken.

Heb zelf hiervoor een 5.1.2 Atmos set gehad met een Yamaha RX-A3050 en KEF R400 series speakers. Ben zelf erg tevreden met de Citation Bar/set heb er geen spijt van dat ik ben overgestapt. Zeker nu we verhuisd zijn en in de nieuwe woning we geheel geen meubel nodig hebben bij de TV. TV met Soundbar aan de muur, zit er heel strak uit.

Nu heb ik wel de Citation Towers er ook bij, maar zelfs zonder Towers vink ik de Bar voor films/series best goed klinken. Voor puur muziek miste ik de Towers wel, maar dat is omdat ik de Citation Towers al had...
Ik wil de Bar, Sub S en de surround speakers van de Citation serie aan elkaar koppelen. De Towers wil ik nou juist niet, anders kan ik net zo goed mijn Jamo S6 serie zuilen houden.

Het gaat voornamelijk om TV kijken, Netflix en Disney+ en consoles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Tarz schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:42:
[...]

Ik wil de Bar, Sub S en de surround speakers van de Citation serie aan elkaar koppelen. De Towers wil ik nou juist niet, anders kan ik net zo goed mijn Jamo S6 serie zuilen houden.

Het gaat voornamelijk om TV kijken, Netflix en Disney+ en consoles
Zoals ik aangaf voegen de Towers vooral wat toe bij muziek. Met films/series etc. merk je het verschil veel minder tot niet. Zeker omdat je met 5.1 content merkt dat heel veel gewoon uit het center kanaal komt, wat hoe dan ook door de Bar wordt gedaan.

In een 5.1 opstelling met de Bar + Surround + Sub (S) heb je echt een hele krachtige set. En daarmee bedoel ik niet dat hij specifiek heel hard gaat, maar dat er veel kracht in het geluid zit.

Mijn broer heeft de Samsung Q90R, die in veel reviews erg goed wordt beoordeeld, die vind ik zelf best slecht klinken omdat hij geen kracht heeft, die Samsung kan wel veel harder, maar deste harder deste scheller die wordt, dus niet positief dat die zo hard kan.

Heb zelf geen ervaring met deze Jamo's, maar toen ik van m'n KEF naar de Citation overstapte vond ik het niet echt een downgrade voor films en series, zeker omdat de Citation Sub beter is dan de KEF R400b Sub die ik daarvoor had (terwijl die KEF sub net zoveel kostte als de Citation Bar + Sub...)

Uiteindelijk had ik zonder de Towers gekund, omdat ik ze weinig voor muziek gebruik, maar toen ik de set kocht meer dan 2 jaar terug was dat wel mijn verwachting.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-05 16:34
Vind het nog steeds jammer dat je niet 4x een surround kan aansluiten, althans volgens de support van HK. Met alleen een surround set, sub en de multibeam 700 mis ik toch nog een sterke (en realistische) center weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

amst3l schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:24:
Vind het nog steeds jammer dat je niet 4x een surround kan aansluiten, althans volgens de support van HK. Met alleen een surround set, sub en de multibeam 700 mis ik toch nog een sterke (en realistische) center weergave.
Misschien is de Harman Kardon Surround 5.1 wat voor je in dat geval.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
BiG-GuY schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:42:
[...]

Misschien is de Harman Kardon Surround 5.1 wat voor je in dat geval.
Heb je een linkje misschien? Google geeft niks nuttigs terug

[ Voor 6% gewijzigd door amst3l op 10-10-2021 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
amst3l schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 07:59:
[...]

Heb je een linkje misschien? Google geeft niks nuttigs terug
Neem aan dat BG dit bedoelt: https://www.harmankardon.nl/luidsprekers/HK+SURROUND.html

Is mooie, draadloze set, nu nog flink in de aanbieding ook. Geen idee hoe deze klinkt, maar werkt zo te zien ook met WiSA en heeft hdmi 2.2 met ARC.

Ben even vergeten of deze set ook AC3/Dolby en DTS surround ondersteunt (de Multibeam 700 doet GEEN DTS, de "gewone" Bar WEL!).

[ Voor 13% gewijzigd door HAWK Wizard op 10-10-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Dat is hem inderdaad. Lijkt qua uiterlijk heel erg op de Citation Surround speakers. Dus ik vermoed dat de speakers erin vergelijkbaar zijn, muv de Sub. Die heeft een heel andere vorm.

Heb er alleen zelf ook geen ervaringen mee.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
HAWK Wizard schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:37:
[...]

Neem aan dat BG dit bedoelt: https://www.harmankardon.nl/luidsprekers/HK+SURROUND.html

Is mooie, draadloze set, nu nog flink in de aanbieding ook. Geen idee hoe deze klinkt, maar werkt zo te zien ook met WiSA en heeft hdmi 2.2 met ARC.

Ben even vergeten of deze set ook AC3/Dolby en DTS surround ondersteunt (de Multibeam 700 doet GEEN DTS, de "gewone" Bar WEL!).
Maar is het dan juist de streamingbox die je nodig hebt (met uiteraard de 2 extra speakers), om Dolby en DTS te krijgen? Of is dat gewoon überhaupt onmogelijk met de MB700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

amst3l schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 07:56:
[...]

Maar is het dan juist de streamingbox die je nodig hebt (met uiteraard de 2 extra speakers), om Dolby en DTS te krijgen? Of is dat gewoon überhaupt onmogelijk met de MB700?
Onmogelijk. De Bar en Multibeam hebben die Streaming Box ingebouwd, want dat zijn de WiSA Transmitters.

De Surround 5.1 is wel met WiSA tussen de speakers, maar is een gesloten systeem. Die kan je dus alleen standalone afnemen/gebruiken.

Wat alleen onbekend is, is welke codecs die Streaming Box wel kan. Dat wordt nergens gespecificeerd. Bij de andere Citation producten ook niet, door het zelf te testen met de Bar en MultiBeam weet ik dat de MultiBeam geen DTS heeft. Overigens moet je TV ook DTS kunnen, wil je er wat mee kunnen.

De Bar en Streaming Box hebben ook HDMI-in poorten, daarop werkt bij de Bar ook DTS/DD/LPCM5.1 .

[ Voor 15% gewijzigd door BiG-GuY op 11-10-2021 08:06 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
Mmh ja wat ik me dus afvraag is, is het mogelijk om van mijn setup (al dan niet met extra surround speakers voor L/R voor) een betere surround ervaring te creëren...

Ik heb al iets gelezen over dit product: https://www.wisaassociation.org/soundsend/. En nu dus ook weer over de streaming box/versterker van HK zelf. Maar nergens kan ik iets vinden. Zeker gezien de meeste producten 300+ euro kosten. Is het ook niet een kwestie van "even uitproberen" helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

amst3l schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:39:
Mmh ja wat ik me dus afvraag is, is het mogelijk om van mijn setup (al dan niet met extra surround speakers voor L/R voor) een betere surround ervaring te creëren...

Ik heb al iets gelezen over dit product: https://www.wisaassociation.org/soundsend/. En nu dus ook weer over de streaming box/versterker van HK zelf. Maar nergens kan ik iets vinden. Zeker gezien de meeste producten 300+ euro kosten. Is het ook niet een kwestie van "even uitproberen" helaas.
Wanneer je de Bar, Multibeam of Streaming Box gebruikt, ben je beperkt qua aantal en type te koppelen speakers tot wat Harman Kardon heeft bepaald.

Als je de Soundsend gebruikt, zit de WiSA Transmitter daarin, dit betekend alleen wel dat je de Bar of Multibeam niet kan gebruiken als Center kanaal met de Soundsend. De Surround, Towers en Sub (S) werken wel met die Soundsend.

Heb het zelf getest met de Axiim Link en je kiest simpelweg zelf welke speaker je waar wilt hebben in de 7.1 WiSA setup. Zo kan je 7x de Surround koppelen en 1x een Sub.

Uiteindelijk bij de Bar gebleven omdat ik geen passende losse Center kon vinden en de algehele geluidskwaliteit klonk beter met de Bar als middenpunt van de configuratie.

De Bar en Multibeam hebben geen WiSA Receiver, enkel WiSA Transmitter. De enige die beide heeft zijn de Towers. Die kunnen namelijk in Music (Transmitter) of Video (Receiver) mode.

Voor de duidelijkheid, een WiSA Receiver is dus normaal gesproken enkel een speaker.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
Ah. dus ik kan beter mijn kruistocht opgeven denk ik dan. Zou het op zich nog wel is aandurven om met afterpay een setje van de surrounds te bestellen om te kijken of dat biedt wat ik zoek. Maar ja.. keuzes keuzes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
BiG-GuY schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:39:
[...]

De Bar en Multibeam hebben geen WiSA Receiver, enkel WiSA Transmitter. De enige die beide heeft zijn de Towers. Die kunnen namelijk in Music (Transmitter) of Video (Receiver) mode.

Voor de duidelijkheid, een WiSA Receiver is dus normaal gesproken enkel een speaker.
Heb zelf hier de Towers naar grote tevredenheid in gebruik (in Music/stereo mode). Dan is alleen de rechter speaker (WiSA) Transmitter neem ik aan en de linker Receiver?

Zit in mijn thuis bioscoop nog steeds te wachten op een goede UST laserprojector MET WiSA aan boord (mogelijk de nieuwste HiSense LP9, maar wacht eigenlijk op de nieuwe LG, als opvolger van de HU85LS), waarbij dan hopelijk wel een goede oplossing voor het Center kanaal is te regelen (ingebouwd in de UST of anders draadloos via WiSA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

HAWK Wizard schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:05:
[...]

Heb zelf hier de Towers naar grote tevredenheid in gebruik (in Music/stereo mode). Dan is alleen de rechter speaker (WiSA) Transmitter neem ik aan en de linker Receiver?

Zit in mijn thuis bioscoop nog steeds te wachten op een goede UST laserprojector MET WiSA aan boord (mogelijk de nieuwste HiSense LP9, maar wacht eigenlijk op de nieuwe LG, als opvolger van de HU85LS), waarbij dan hopelijk wel een goede oplossing voor het Center kanaal is te regelen (ingebouwd in de UST of anders draadloos via WiSA)
Dat klopt ja. Zodra je ze in Movie mode zet werken ze beiden in WiSA Receiver mode.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 11:33
Zijn er hier mensen die al wat langer in het bezit zijn van de Harman Kardon Citation Multibeam 700?

Ik overweeg deze te halen maar er zijn toch twee dingetjes die me laten twijfelen

1. De stoffen buitenkant, hoe ziet die er naar een tijdje uit? Is deze versleten/beschadigd/stoffig/vies geworden?

2. We hebben hem vandaag gehoord bij Coolblue maar het geluid van stemmen viel een beetje tegen, zal dit een verkeerde preset zijn geweest? Ik lees dit hier in de reviews niet veel over.

3. Mijn vriendin luistert graag naar muziek via de settop box van KPN en zou dan graag willen dat als ze naar een andere kamer toe loopt de muziek daar ook te horen is. Begrijp ik goed dat het niet mogelijk is om het geluid van de TV te sturen naar een multiroom opstelling? Kan dit alleen via de Chromecast functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Dorest0rm schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:57:
Zijn er hier mensen die al wat langer in het bezit zijn van de Harman Kardon Citation Multibeam 700?

Ik overweeg deze te halen maar er zijn toch twee dingetjes die me laten twijfelen

1. De stoffen buitenkant, hoe ziet die er naar een tijdje uit? Is deze versleten/beschadigd/stoffig/vies geworden?

2. We hebben hem vandaag gehoord bij Coolblue maar het geluid van stemmen viel een beetje tegen, zal dit een verkeerde preset zijn geweest? Ik lees dit hier in de reviews niet veel over.

3. Mijn vriendin luistert graag naar muziek via de settop box van KPN en zou dan graag willen dat als ze naar een andere kamer toe loopt de muziek daar ook te horen is. Begrijp ik goed dat het niet mogelijk is om het geluid van de TV te sturen naar een multiroom opstelling? Kan dit alleen via de Chromecast functie?
Ik kan je alleen de 3e vraag beantwoorden: Het luisteren via de settop box van KPN is toch helemaal niet nodig? Door de ingebouwde Google Assistant, gekoppeld aan een gratis TuneIn account, kan je elk radiostation beluisteren wat je maar wenst, in elke ruimte :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
Dorest0rm schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:57:

De buitenkant kan je gewoon afstoffen, geen probleem hier dus.

De stemmen vind ik meer dan prima, probeer is naar een specialist te gaan ipv een alle gaartje zoals coolbue of de media markt. Luistert vele malen rustiger kan ik je uit eigen ervaring vertellen.

En idd, je hebt de GA tot je beschikking en je kan casten. Waarom moet je dan via een settop box muziek luisteren? Gewoon een kwestie van africhten lijkt me >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 11:33
renskoenraadt schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:05:
[...]

Ik kan je alleen de 3e vraag beantwoorden: Het luisteren via de settop box van KPN is toch helemaal niet nodig? Door de ingebouwde Google Assistant, gekoppeld aan een gratis TuneIn account, kan je elk radiostation beluisteren wat je maar wenst, in elke ruimte :).
amst3l schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:33:
[...]

De buitenkant kan je gewoon afstoffen, geen probleem hier dus.

De stemmen vind ik meer dan prima, probeer is naar een specialist te gaan ipv een alle gaartje zoals coolbue of de media markt. Luistert vele malen rustiger kan ik je uit eigen ervaring vertellen.

En idd, je hebt de GA tot je beschikking en je kan casten. Waarom moet je dan via een settop box muziek luisteren? Gewoon een kwestie van africhten lijkt me >:)
Thx voor de reactie :)

Het gaat meer om het gemak (of eigenlijk gewenning). TV kijken, even snel iets doen dus de TV wisselen naar de radio, naar de andere kamer lopen, was opvouwen, en weer terug, TV aan etc.

Jammer dat het niet kan, maar zo te zien geen dealbreaker.

Coolblue in Amsterdam heeft overigens een soundbooth waarin je kan luisteren dus je luistert niet naar 10 verschillende soundbars tegelijk :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimforfriends
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-03 16:17
Nu een jaar de Multibeam 700 in huis.
Het stemgeluid vond ik tegenvallen in het begin omdat de hoge tonen wat magertjes zijn. Helemaal als je de soundbar niet vrij hebt staan omdat die hoge tonen uit de speakertjes aan de zijkant komen.
In het begin een haperend geluid af en toe maar dat is na de laatse upgrade verdwenen.
Wat wel is gebleven is het heel vaak activeren van google voice assistant zonder dat daar opdracht toe is gegeven. Het tv-geluid valt dan een aantal seconden uit en dat is knap hinderlijk.
Wat ook stoort is dat ik een paar keer per week de soundbar van de stroom moet halen omdat de wifi niet gevonden kan worden, terwijl die op tablet en telefoon gewoon aanwezig is. Na opnieuw aanzetten werkt het dan weer even.
Ondanks dat het geluid verder wel okay is (met de basmodule en surroundspeakers erbij) zou ik hem niet nog eens kopen maar verder kijken naar iets dat minder storingsgevoelig is.Dat laatste weerhoudt mij dus ook om de towers erbij te kopen wat eigenlijk wel mijn opzet was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Bij de Citation Bar gaat de Assistant vanzelf op mute tijdens het gebruik van ARC, Optical of AUX. Dus daar heb je dat probleem sowieso niet mee. Lijkt me dat als je de Mic mute op de MB700 je hier ook geen problemen mee zal hebben.

Ik heb zelf in dezelfde kamer ook een Nest Hub staan, dus gebruik de mic van die voor de stemcommando's in de woonkamer.

De opbouw qua speakerverdeling is daarin met de Citation Bar ook beter, alle drie de kanalen hebben twee tweeters en woofers die naar voren wijzen. Enkel als je de Towers gebruikt, doen de L/R kanalen niks uit de Bar, dus dan heb je enkel de Center die iets doet.

Hier geen problemen met de Wifi connectie met de Citation Bar. Hoe is de signaalsterkte volgens de Bar? En hoe lang is je DHCP-lease in je router. Bij mij staat die op een dag en heb dan geen problemen. Ook heb ik hem gereserveerd in m'n router, zodat het IP-adres niet wijzigt, al is dat geen vereiste. Met andere Google Home producten hielp dat met stabiliteit van de Wifi.

Sinds ik de Sony TV heb, hoef ik de Bar ook zelden te herstarten vanwege CEC issues, met LG was dat 1x per week, nu minder dan 1x per maand.

Ben zelf dus erg tevreden met deze set.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalesEHV
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 13:20
wimforfriends schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:48:
Nu een jaar de Multibeam 700 in huis.

In het begin een haperend geluid af en toe maar dat is na de laatse upgrade verdwenen.
Wat wel is gebleven is het heel vaak activeren van google home zonder dat daar opdracht toe is gegeven. Het tv-geluid valt dan een aantal seconden uit en dat is knap hinderlijk.
Welke firmware versie heb je nu? Die van mij is al een jaar oud, heb in juni al gevraagd wanneer er een update kwam maar dat was nog niet bekend. Ik zit nog op Systeem versie 92862 en Cast versie 1.40.168834

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier T
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-11-2021
Goede morgen,

Ik ben Xavier, franstalig, woon in Noordwijk,

Ik heb net in huis Citation Bar, Tower, dikke Sub en surround. Ik was op zoek naar WiSA aansluiting voor mijn LG oled (2019 WiSA ready) Ik heb alles geprobeerd, het lukt me niet om meer dan 2.1 geluid (film uit Apple Tv 4K naar LG naar HK) te krijgen. De WiSA is wel goed aangesloten, de 5.1 luidsprekers doen het goed in virtual surround. Ik krijg weinig of geen steun van HK, de telefonische hulp lijn is grootste deels uitgeschakeld, uiteindelijk kreeg ik te lezen van HK : ” u had de compatibiliteit van u televisie van te voor moeten checken” ! LG wil me niet helpen (had een LG sound bar en. Surround maar was echt slecht kwaliteit) omdat het gaat niet om een LG product.

Ik lees veel berichten van Citation eigenaren. Heb het gevoel dat ik een miskoop heb gedaan …ik wil gewoon een Apple TV film kunnen bekijken in 5.1,
Als ik geen oplossing binnen 1 week kan vinden, stuur ik de 49 kg doos (alleen voor de towers) terug !

Is een van jullie bekend genoeg met Citation lijn om me te kunnen helpen ?

Xavier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Xavier T schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:40:
Goede morgen,

Ik ben Xavier, franstalig, woon in Noordwijk,

Ik heb net in huis Citation Bar, Tower, dikke Sub en surround. Ik was op zoek naar WiSA aansluiting voor mijn LG oled (2019 WiSA ready) Ik heb alles geprobeerd, het lukt me niet om meer dan 2.1 geluid (film uit Apple Tv 4K naar LG naar HK) te krijgen. De WiSA is wel goed aangesloten, de 5.1 luidsprekers doen het goed in virtual surround. Ik krijg weinig of geen steun van HK, de telefonische hulp lijn is grootste deels uitgeschakeld, uiteindelijk kreeg ik te lezen van HK : ” u had de compatibiliteit van u televisie van te voor moeten checken” ! LG wil me niet helpen (had een LG sound bar en. Surround maar was echt slecht kwaliteit) omdat het gaat niet om een LG product.

Ik lees veel berichten van Citation eigenaren. Heb het gevoel dat ik een miskoop heb gedaan …ik wil gewoon een Apple TV film kunnen bekijken in 5.1,
Als ik geen oplossing binnen 1 week kan vinden, stuur ik de 49 kg doos (alleen voor de towers) terug !

Is een van jullie bekend genoeg met Citation lijn om me te kunnen helpen ?

Xavier
Wanneer je de Citation Bar gebruikt. Gebruik je de WiSA via de LG TV niet. De Citation Bar moet je via ARC of Optical aansluiten en de rest van de Citation speakers sluit je aan op de Citation Bar.

In de Citation Bar kan je Virtual Surround aanzetten als je naar stereo media kijkt. In de LG moet je Passthrough aanzetten, dan moet 5.1 bron ook gewoon als 5.1 afspelen.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier T
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-11-2021
Hi Big-Guy,

Bedankt voor je antwoord, je bent de eerst die mee denkt ! Tot nu toe nutteloze hulp van LG en van HK .

Ik gebruik idd de WiSA van de Citation Bar (niet van de LG oled, die is alleen WiSA ready)
Nu :
- van Apple TV 4K , heb ik HDMI naar Lg oled
Ik kijk naar alles via de Apple Tv (Apple, Netflix, Amazone prime, canal +, Disney)
- van Lg oled, heb ik HDMI Arc (eARC is beschikbaar) + optical naar Citation Bar.
- ik kijk naar een Apple tv film (meest zijn Dolby Atmos) maar heb alleen 2.1 op de citations.

Ik begrijp wel dat als ik een stereo source heb, kan ik alleen maar 2.1 op de Citation krijgen … maar kan dat ook een virtual spittoons gebruiken.

Ik begrijp niet de “passthrough”. Bedoel je dat ik de optical (bvb) van Apple tv direct naar de Citation bar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimforfriends
SalesEHV schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:17:
[...]

Welke firmware versie heb je nu? Die van mij is al een jaar oud, heb in juni al gevraagd wanneer er een update kwam maar dat was nog niet bekend. Ik zit nog op Systeem versie 92862 en Cast versie 1.40.168834
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9yiLwTDo3IhGIWHehjZfWM-KJHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j22C09W9LlColi4O8LQVUbeH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimforfriends
BiG-GuY schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:26:
Bij de Citation Bar gaat de Assistant vanzelf op mute tijdens het gebruik van ARC, Optical of AUX. Dus daar heb je dat probleem sowieso niet mee. Lijkt me dat als je de Mic mute op de MB700 je hier ook geen problemen mee zal hebben.

Ik heb zelf in dezelfde kamer ook een Nest Hub staan, dus gebruik de mic van die voor de stemcommando's in de woonkamer.

De opbouw qua speakerverdeling is daarin met de Citation Bar ook beter, alle drie de kanalen hebben twee tweeters en woofers die naar voren wijzen. Enkel als je de Towers gebruikt, doen de L/R kanalen niks uit de Bar, dus dan heb je enkel de Center die iets doet.

Hier geen problemen met de Wifi connectie met de Citation Bar. Hoe is de signaalsterkte volgens de Bar? En hoe lang is je DHCP-lease in je router. Bij mij staat die op een dag en heb dan geen problemen. Ook heb ik hem gereserveerd in m'n router, zodat het IP-adres niet wijzigt, al is dat geen vereiste. Met andere Google Home producten hielp dat met stabiliteit van de Wifi.

Sinds ik de Sony TV heb, hoef ik de Bar ook zelden te herstarten vanwege CEC issues, met LG was dat 1x per week, nu minder dan 1x per maand.

Hij geeft signaalsterkte Excellent aan (Rssi:-45)
Die andere dingen waar je het over hebt zijn acacadabra voor mij.
De mic op mute is geen optie omdat ik google voice assistant dagelijks gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Xavier T schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 21:48:
Hi Big-Guy,

Bedankt voor je antwoord, je bent de eerst die mee denkt ! Tot nu toe nutteloze hulp van LG en van HK .

Ik gebruik idd de WiSA van de Citation Bar (niet van de LG oled, die is alleen WiSA ready)
Nu :
- van Apple TV 4K , heb ik HDMI naar Lg oled
Ik kijk naar alles via de Apple Tv (Apple, Netflix, Amazone prime, canal +, Disney)
- van Lg oled, heb ik HDMI Arc (eARC is beschikbaar) + optical naar Citation Bar.
- ik kijk naar een Apple tv film (meest zijn Dolby Atmos) maar heb alleen 2.1 op de citations.

Ik begrijp wel dat als ik een stereo source heb, kan ik alleen maar 2.1 op de Citation krijgen … maar kan dat ook een virtual spittoons gebruiken.

Ik begrijp niet de “passthrough”. Bedoel je dat ik de optical (bvb) van Apple tv direct naar de Citation bar ?
Je probleem zit niet in de Citation maar ergens in de instellingen van je TV/Apple TV.

In de audio instellingen van de LG TV, moet je eARC uitzetten en Passthrough aan, de Citation Bar heeft geen eARC. Heb nu geen LG TV meer, maar de optie kan ingesteld worden op Auto, Passthrough of PCM.

Zelfde geld voor als je Optical kiest, daar kan je ook Auto, Passthrough of PCM kiezen. PCM = stereo only.

In je Apple TV dient hij op Dolby Digital/Atmos te staan als je hem via je TV met surround wilt gebruiken. Dolby Atmos kan je TV omzetten naar Dolby Digital 5.1.

5.1 zou gewoon moeten werken dan. Heb zelf geen Apple TV gebruikt, maar met alle interne apps heb ik gewoon 5.1 gehad via de C9 en de Citation Bar en via de Xbox op HDMI1 van de TV heb ik ook gewoon 5.1 gehad naar de Citation Bar.

In het Display van de Citation Bar zie je ook Dolby Audio staan wanneer er Dolby Audio door komt.

Je kan ook proberen je Apple TV op HDMI1 van de Citation Bar aan te sluiten, dan kan je ook LPCM5.1 sturen vanaf de Apple TV naar de Citation Bar.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amst3l
BiG-GuY schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:07:
[...]

Je probleem zit niet in de Citation maar ergens in de instellingen van je TV/Apple TV.

In de audio instellingen van de LG TV, moet je eARC uitzetten en Passthrough aan, de Citation Bar heeft geen eARC. Heb nu geen LG TV meer, maar de optie kan ingesteld worden op Auto, Passthrough of PCM.

Zelfde geld voor als je Optical kiest, daar kan je ook Auto, Passthrough of PCM kiezen. PCM = stereo only.

In je Apple TV dient hij op Dolby Digital/Atmos te staan als je hem via je TV met surround wilt gebruiken. Dolby Atmos kan je TV omzetten naar Dolby Digital 5.1.

5.1 zou gewoon moeten werken dan. Heb zelf geen Apple TV gebruikt, maar met alle interne apps heb ik gewoon 5.1 gehad via de C9 en de Citation Bar en via de Xbox op HDMI1 van de TV heb ik ook gewoon 5.1 gehad naar de Citation Bar.

In het Display van de Citation Bar zie je ook Dolby Audio staan wanneer er Dolby Audio door komt.

Je kan ook proberen je Apple TV op HDMI1 van de Citation Bar aan te sluiten, dan kan je ook LPCM5.1 sturen vanaf de Apple TV naar de Citation Bar.
Dit was voor mij de gouden tip om het geluid ein-de-lijk zo te krijgen zoals ik het graag wou. Bedankt!

Ipv alle speakers komen de stemmen nu echt via de soundbar en zijn de kanalen veel beter gescheiden.

😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsoet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-01 20:16
BiG-GuY schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:26:

heb je per toeval een Sony Android TV? Mijn Multibeam 700 geeft geen geluid nadat ik bijv. Netflix op pauze heb gezet voor ~10 minuten. Dan moet ik switchen naar de TV speakers en terug... Heb het nog niet kunnen verhelpen. Jij geen problemen mee? Ben via HDMI ARC verbonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

nielsoet schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:12:
[...]

heb je per toeval een Sony Android TV? Mijn Multibeam 700 geeft geen geluid nadat ik bijv. Netflix op pauze heb gezet voor ~10 minuten. Dan moet ik switchen naar de TV speakers en terug... Heb het nog niet kunnen verhelpen. Jij geen problemen mee? Ben via HDMI ARC verbonden.
Jep, het is een 77A80J, die heeft Google TV (Android TV 10). Wat jij beschrijft heb ik inderdaad ook, maar dat is niet iets unieks aan de Citation Bar en niet alleen bij Netflix. Bijna alle Soundbars gaan vanzelf in een soort slaapstand, wanneer ze een periode geen audio ontvangen. Bij de Citation Bar zal dat grofweg 10min zijn.

Mijn broertje had het bij zijn Samsung Q90R soundbar echter zelfs als je wel wat afspeelde dat hij gewoon steeds na 10min in slaapstand ging, toen hadden we eARC uitgezet op de LG TV en was dat probleem over. Terwijl de TV en die Bar eARC ondersteunen...

De Citation lijn heeft enkel normaal ARC, dus eARC moet wel in je TV uit zijn.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:16
Ik heb een Citation Amp en luister radio door via de Juke-app in HD-Audio te casten. Ik vind echter dat als ik het volume wijzig, de stappen wel erg groot zijn. Het is of te zacht of te hard.

Als ik radio luister via m'n TV-ontvanger (via de Aux aansluiting / optische kabel) dan kan ik het volume veel beter regelen.

Hoe kan ik bij het casten het volume nou in kleinere stappen wijzigen?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 16:37
nathalia schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:02:
Ik heb een Citation Amp en luister radio door via de Juke-app in HD-Audio te casten. Ik vind echter dat als ik het volume wijzig, de stappen wel erg groot zijn. Het is of te zacht of te hard.

Als ik radio luister via m'n TV-ontvanger (via de Aux aansluiting / optische kabel) dan kan ik het volume veel beter regelen.

Hoe kan ik bij het casten het volume nou in kleinere stappen wijzigen?
Via het webinterface kun je het maximum volume op 10% zetten. Dan zijn de stappen veel kleiner.
Er zit alleen een bug in de firmware waardoor de amp het na een keer uit en aan zetten niet meer toepast. Je moet dan via het webinterface max volume even op (bijv.) 20% en dan weer op 10% zetten.
Ik heb daar zelf een bookmarklet voor gemaakt.
Later ben ik een service op een RPi gaan draaien die volume op 20 en dan 10% zet als de chromecast online komt.

Het ip adres vind je via google home.

[ Voor 37% gewijzigd door ustinov op 06-11-2021 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
ustinov schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:27:
[...]

Via het webinterface kun je het maximum volume op 10% zetten. Dan zijn de stappen veel kleiner.
Er zit alleen een bug in de firmware waardoor de amp het na een keer uit en aan zetten niet meer toepast. Je moet dan via het webinterface max volume even op (bijv.) 20% en dan weer op 10% zetten.
Ik heb daar zelf een bookmarklet voor gemaakt.
Later ben ik een service op een RPi gaan draaien die volume op 20 en dan 10% zet als de chromecast online komt.

Het ip adres vind je via google home.
Ah, nu snap ik het! Ik had al eerder via de webinterface het max. volume op 10% gezet. Na een dag waren de stappen toch weer groot. In de webinterface gekeken, maar het volume stond nog keurig op max. 10%. Ik dus voor de zekerheid weer op "Save" geklikt, maar er veranderde niets.

Nu dus zoals jij zegt eerst op 20% gezet en gesaved. En toen op 10% gezet en gesaved. En nu werkt het!

Hopelijk komt er snel een firmware-update die dit gaat fixen.

Ik heb geen Raspberry PI, maar ik zal eens kijken hoe dat moet met een bookmarklet....

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
nathalia schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:15:
[...]

Ah, nu snap ik het! Ik had al eerder via de webinterface het max. volume op 10% gezet. Na een dag waren de stappen toch weer groot. In de webinterface gekeken, maar het volume stond nog keurig op max. 10%. Ik dus voor de zekerheid weer op "Save" geklikt, maar er veranderde niets.

Nu dus zoals jij zegt eerst op 20% gezet en gesaved. En toen op 10% gezet en gesaved. En nu werkt het!

Hopelijk komt er snel een firmware-update die dit gaat fixen.

Ik heb geen Raspberry PI, maar ik zal eens kijken hoe dat moet met een bookmarklet....
HK customer support heeft deze fout in juni geverifieerd en doorgegeven. Fingers crossed!

Ik heb de Amp een vast ip-adres gegeven (kan in webinterface of in je router) en de volgende bookmarklet gemaakt:
code:
1
 javascript:(function()%7Bw=window.open('http://192.168.10.10/webclientAmp');setTimeout(()=%3E%7Bfetch('http://192.168.10.10/api/setData?path=settings:/mediaPlayer/maxVolume&role=value&value=%7B%22type%22:%22i32_%22,%22i32_%22:20%7D');%7D,1000);setTimeout(()=%3E%7Bfetch('http://192.168.10.10/api/setData?path=settings:/mediaPlayer/maxVolume&role=value&value=%7B%22type%22:%22i32_%22,%22i32_%22:10%7D');%7D,2000);setTimeout(()=%3E%7Bw.close();%7D,4000);%7D)()

Wel even het ipadres (3x) in de bookmarklet goed zetten voor jouw Amp.

Deze opent de webinterface in een nieuwe tab, zet volume op 20 en iets later op 10 en sluit die tab dan weer.
Geen garantie dat het op elk device werkt ;)

Met de hand werkt het in ieder geval.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nathalia
Ik heb de bookmarklet in Chrome gebruikt en het werkt perfect. Thanks voor deze workaround. Uiteraard hoop ik op een firmware-update waarin het wordt opgelost, maar dit is voor the time being helemaal goed.

Mazda MX-30

• Sanderr1990
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-05 23:54
Hi!

Ik heb een paar vraagjes over de Multibeam 700 en Citation Bar.

1. Welke vinden jullie beter qua geluid?
2. De Citation Bar is bijna nergens meer verkrijgbaar. Wordt deze uit de handel gehaald doordat er bijvoorbeeld een nieuw model komt?
3. Ik wil in de toekomst Citation 100 speakers erbij kopen maar deze kun je jammer genoeg niet als surround speakers gebruiken (toch?). Ook las ik dat je de speakers wel kan koppelen mits muziek afspeelt vanaf je telefoon. Dus stel, ik speel via Youtube muziek af op mijn OLED tv en wil dit over alle speakers afgespeeld hebben (bijvoorbeeld de citation bar + 2 Citation 100 speakers). Als ik het goed begrijp is dit dus niet mogelijk?

Bedankt alvast!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Sanderr1990 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:49:
Hi!

Ik heb een paar vraagjes over de Multibeam 700 en Citation Bar.

1. Welke vinden jullie beter qua geluid?
2. De Citation Bar is bijna nergens meer verkrijgbaar. Wordt deze uit de handel gehaald doordat er bijvoorbeeld een nieuw model komt?
3. Ik wil in de toekomst Citation 100 speakers erbij kopen maar deze kun je jammer genoeg niet als surround speakers gebruiken (toch?). Ook las ik dat je de speakers wel kan koppelen mits muziek afspeelt vanaf je telefoon. Dus stel, ik speel via Youtube muziek af op mijn OLED tv en wil dit over alle speakers afgespeeld hebben (bijvoorbeeld de citation bar + 2 Citation 100 speakers). Als ik het goed begrijp is dit dus niet mogelijk?

Bedankt alvast!
1. Ik vind zelf de Bar beter dan de Multibeam, omdat die echt separate speakers per kanaal heeft.
2. Vooralsnog is er nog geen opvolger aangekondigd voor de Bar, hij is wel al meer dan 2jaar te koop
3. Je kan enkel via Chromecast een Bar met een Citation 100 koppelen. Dus enkel voor muziek direct via Chromecast. Wat jij beschrijft kan alleen met de Surround speakers.

Gallery V&A

• Sanderr1990
BiG-GuY schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:31:
[...]

1. Ik vind zelf de Bar beter dan de Multibeam, omdat die echt separate speakers per kanaal heeft.
2. Vooralsnog is er nog geen opvolger aangekondigd voor de Bar, hij is wel al meer dan 2jaar te koop
3. Je kan enkel via Chromecast een Bar met een Citation 100 koppelen. Dus enkel voor muziek direct via Chromecast. Wat jij beschrijft kan alleen met de Surround speakers.
Thanks! Mijn voorkeur gaat denk ik ook echt uit naar de Citation Bar.

Dus als ik het goed begrijp kan ik niet via Youtube op de TV muziek luisteren/kijken over de Citation Bar i.c.m. de Citation 100? Dat is toch vreemd of ligt het aan mij?

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 15:09
Sanderr1990 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:25:
[...]

Thanks! Mijn voorkeur gaat denk ik ook echt uit naar de Citation Bar.

Dus als ik het goed begrijp kan ik niet via Youtube op de TV muziek luisteren/kijken over de Citation Bar i.c.m. de Citation 100? Dat is toch vreemd of ligt het aan mij?
De Bar/Beam kan niet zelfstandig geluid streamen (via WiFI) naar andere devices zoals de Citation 100. Hij kan alleen de speciale surround boxen en een sub aansturen.

Je kunt wel geluid vanaf internet (of met bepaalde programma's vanaf je eigen netwerk) naar 1 of meerdere boxen sturen. Spotify en TuneIN kan dus op meerdere boxen tegelijk (en synchroon) afgespeeld worden.

Eenvoudig gezien kun je dus via WiFI je geluid naar meerdere boxen tegelijk casten. Maar als een apparaat via een kabel aangesloten is, zoals bij de TV, kun je alleen op de aangesloten box/bar afspelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Samoerai op 11-11-2021 16:59 . Reden: Extra uitleg. ]

• Sanderr1990
Samoerai schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:54:
[...]

De Bar/Beam kan niet zelfstandig geluid streamen (via WiFI) naar andere devices zoals de Citation 100. Hij kan alleen de speciale surround boxen en een sub aansturen.

Je kunt wel geluid vanaf internet (of met bepaalde programma's vanaf je eigen netwerk) naar 1 of meerdere boxen sturen. Spotify en TuneIN kan dus op meerdere boxen tegelijk (en synchroon) afgespeeld worden.

Eenvoudig gezien kun je dus via WiFI je geluid naar meerdere boxen tegelijk casten. Maar als een apparaat via een kabel aangesloten is, zoals bij de TV, kun je alleen op de aangesloten box/bar afspelen.
Bedankt voor de duidelijke uitleg!
Kan ik dan mijn Android Tv (Philips 55OLED854) niet via WiFi verbinden met de soundbar waardoor ik dus naar meerdere boxen kan casten? Lijkt mij dat Google hier wel een oplossing voor heeft?

• BiG-GuY

BiG-GuY

Mijn Sony Android/Google TV kan niet in dezelfde castgroep gedaan worden.

Met video ga je het nooit in sync krijgen. Dat is waarom Chromecast video niet ondersteund wordt.

Zoals ik zei Chromecast Audio, kan je een groep mee maken.

Voor puur muziek direct via de speakers. Geen enkel probleem dus, maar je moet dan echt enkel audio casten. Spotify, YT Music, Tune In en nog velen anderen werken gewoon.

Houd er wel rekening mee dat Google Cast max Stereo is. Dus als je de Bar met andere Google Cast speakers koppelt in een groep. Wordt het hooguit dubbel Stereo etc. Kan ook tussen merken combineren. Gebruik zelf de Nest Audio's verspreid over de woning met in de woonkamer de Citation Bar.

Zodra je een fysieke input gebruikt op de Citation Bar, ontkoppelt hij de Audio cast groep. Voor Google is elke bron enkel AUX. Of dat nou ARC, HDMI, Optical of Aux is. Google Cast ondersteund geen onderscheid.

Gallery V&A

• Sanderr1990
BiG-GuY schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:20:
Mijn Sony Android/Google TV kan niet in dezelfde castgroep gedaan worden.

Met video ga je het nooit in sync krijgen. Dat is waarom Chromecast video niet ondersteund wordt.

Zoals ik zei Chromecast Audio, kan je een groep mee maken.

Voor puur muziek direct via de speakers. Geen enkel probleem dus, maar je moet dan echt enkel audio casten. Spotify, YT Music, Tune In en nog velen anderen werken gewoon.

Houd er wel rekening mee dat Google Cast max Stereo is. Dus als je de Bar met andere Google Cast speakers koppelt in een groep. Wordt het hooguit dubbel Stereo etc. Kan ook tussen merken combineren. Gebruik zelf de Nest Audio's verspreid over de woning met in de woonkamer de Citation Bar.

Zodra je een fysieke input gebruikt op de Citation Bar, ontkoppelt hij de Audio cast groep. Voor Google is elke bron enkel AUX. Of dat nou ARC, HDMI, Optical of Aux is. Google Cast ondersteund geen onderscheid.
Duidelijk, thanks! Dat is wel jammer, ik wou mijn platenspeler ook aansluiten op de aux input. Dat geluid kan dus enkel over de bar incl. sub afgespeeld worden en niet over overige speakers.

Beetje offtopic, maar is dat bij Sonos en/of Heos ook het geval? Die hebben natuurlijk aparte apps voor het koppelen.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Sanderr1990 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:39:
[...]

Duidelijk, thanks! Dat is wel jammer, ik wou mijn platenspeler ook aansluiten op de aux input. Dat geluid kan dus enkel over de bar incl. sub afgespeeld worden en niet over overige speakers.

Beetje offtopic, maar is dat bij Sonos en/of Heos ook het geval? Die hebben natuurlijk aparte apps voor het koppelen.
Overigens sluiten de Citation Surround prima aan op de Citation Bar/Sub. Heb zelf ook de Towers erbij, maar ook zonder maken ze het geluid af. Met Virtual Surround aan in de Bar krijg je geluid uit alle speakers in die set, als je dat echt wilt met een Stereo bron. Ik gebruik dat enkel met video, niet voor muziek.

Qua klankbeeld zijn de Citation One-100-300-500 heel anders en duidelijk meer bedoeld als losse/stereo speakers.

Heb alleen ervaring met Yamaha MusicCast naast Google Home. Die kon dat wel, een AUX bron delen met andere MusicCast apparaten. En vanaf een Receiver naar andere losse speakers. Echter was dat nooit in sync.

Sonos kan geen Aux inputs delen. Enkel de 5/Five hebben Aux in.

Gallery V&A

• amst3l
Sanderr1990 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:39:
[...]

Is de citation versterker niet de oplossing die je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Kan die wel de Aux delen dan? Volgens mij kan geen van de Google Cast speakers in de markt een Aux signaal delen over Google Cast.

Daarbij moet je bij de versterker weer losse speakers aansluiten en is die minder geschikt om bij een TV te gebruiken, omdat er geen center kanaal mogelijk is, max 4.1 .

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
BiG-GuY schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:26:
Kan die wel de Aux delen dan? Volgens mij kan geen van de Google Cast speakers in de markt een Aux signaal delen over Google Cast.

Daarbij moet je bij de versterker weer losse speakers aansluiten en is die minder geschikt om bij een TV te gebruiken, omdat er geen center kanaal mogelijk is, max 4.1 .
Je hebt een AUX L/R ingang erop zitten. Maar idd het is dan denk ik nog steeds de ideale oplossing:
https://www.harmankardon....series/CITATION+AMP-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

amst3l schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:52:
[...]

Je hebt een AUX L/R ingang erop zitten. Maar idd het is dan denk ik nog steeds de ideale oplossing:
https://www.harmankardon....series/CITATION+AMP-.html
Dat is het punt niet. De Citation Bar heeft ook een Aux in met 3.5mm. Verloopkabeltje ertussen en je platenspeler werkt (zolang die een voorversterker ingebouwd heeft).

Het ging hier om het delen van een Aux input over meerdere Google Cast speakers. En dat kan voor zover ik weet geen enkele.

Mogelijk dat Denon HEOS het kan, net als Yamaha MusicCast. Echter is het vanaf een Aux input nooit in sync met beeld.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
Het lijkt er zowaar op dat de Google Home Max een aux poort zou moeten kunnen streamen. Ik heb die niet, dus weet ik niet of dit in de praktijk werkt: https://support.google.com/googlenest/answer/7659949?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr1990
BiG-GuY schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:55:
[...]

Dat is het punt niet. De Citation Bar heeft ook een Aux in met 3.5mm. Verloopkabeltje ertussen en je platenspeler werkt (zolang die een voorversterker ingebouwd heeft).

Het ging hier om het delen van een Aux input over meerdere Google Cast speakers. En dat kan voor zover ik weet geen enkele.

Mogelijk dat Denon HEOS het kan, net als Yamaha MusicCast. Echter is het vanaf een Aux input nooit in sync met beeld.
Ja ik twijfel nu tussen onderstaande:

- Denon Heos DHT-S716
- Harman Kardon Citation Bar

Geluid van beide soundbars is echt top, heb ze jammer genoeg niet in dezelfde winkel om beurten kunnen beluisteren.

Nadelen Citation Bar:
- Je moet speciale surround speakers kopen, je kunt niet gewoon de standaard Citation 100 speakers als surround speaker instellen die je op andere momenten ook voor muziek kan gebruiken. (duurder en nog meer speakers in huis).
- Ik wil mijn platenspeler erop aansluiten via aux of optisch maar dan kan ik geen muziek afspelen over de Citation 100 sprekers, alleen via de soundbar omdat je alleen muziek over alle speakers kan afspelen via Google Cast.

Nadelen Heos bar
- Volgens mij is alleen de heos app niet heel gebruiksvriendelijk? Verder kun je elke kleinere speaker uit de Heos serie koppelen als surround speaker en normale speaker. Dan gebruik je m alleen wanneer nodig als surround speaker en staan ze er niet standaard.

Iemand ervaringen met een van de 2 of beide? Of zijn er andere merken die beter zijn?
Op Sonos kun je volgens mij geen externe apparaten zoals een platenspeler aansluiten en werkt bijvoorbeeld niet met bluetooth, maar is dit wel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Maar wat is het probleem van de Citation Bar met de Citation Surround gebruiken voor enkel muziek? Alle Google functies die de kleine speakers hebben, zitten in de Citation Bar + de extra functies die specifiek voor een Soundbar gebruikt worden.

Groot voordeel van Google Cast is dat praktisch alle audio apps ondersteuning hebben voor Google Cast.

Google Cast/standaard wifi is simpelweg niet geschikt voor een stabiele draadloze connectie zonder delays bij video media. Sonos maakt een eigen mesh netwerk hiervoor (of is dat tegenwoordig anders), HeOS geen ervaringen mee.

De Citation Bar gebruikt WiSA om te communiceren met de Sub/Surround/Towers.

Dus je kan dan je stereo geluid gewoon over alle speakers in die set afspelen.

De kleine Citations hebben enkel Wifi/BT.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
De Citation Towers hebben ook een mini web interface, waar je met name network settings kan configueren. Er zou ook een echte Webclient in zitten, maar als je daar op clicked geeft ie "Webclient not found". Iemand dit al wel werkend? En is het uberhaupt zinvol? (bv om vMax in te stellen, etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

HAWK Wizard schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:53:
De Citation Towers hebben ook een mini web interface, waar je met name network settings kan configueren. Er zou ook een echte Webclient in zitten, maar als je daar op clicked geeft ie "Webclient not found". Iemand dit al wel werkend? En is het uberhaupt zinvol? (bv om vMax in te stellen, etc)?
Ik gebruik ze enkel in “video” mode. Dus de mijne hebben geen netwerkconnectie meer en display is uit. Dus kan het niet voor je checken.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 20:32
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik 2 HK civitation 200 kan koppelen zonder die klote app van google.
Ben de hele dag bezig geweest om dit voor elkaar te krijgen.
Google home werkt niet voor mij , dan doen allebei de speakers en dan weer 1 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr1990
BiG-GuY schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:55:
[...]

Verwachten jullie dat er een update komt vanuit Google Cast? Dat in de toekomst je wel een inkomend aux signaal op de soundbar over meerdere speakers kan afspelen?
En dat je ook bijvoorbeeld 2 citation one speakers als surround opstelling kan plaatsen?

Vanmiddag ergens de citation bar en citation mb 700 beide om beurten beluisterd, op dit moment gaat mijn voorkeur denk ik toch uit naar de MB 700. Het geluid is zowel voor film als muziek erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Sanderr1990 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:54:
[...]

Verwachten jullie dat er een update komt vanuit Google Cast? Dat in de toekomst je wel een inkomend aux signaal op de soundbar over meerdere speakers kan afspelen?
En dat je ook bijvoorbeeld 2 citation one speakers als surround opstelling kan plaatsen?
Nope, dit zal nooit gebeuren. Google Cast doet niks met Surround, enkel Mono en Stereo.
Wifi is gewoon niet geschikt voor lagvrij delen van analoge audiobronnen. En voor Google Cast bestaan er geen digitale bronnen qua aansluiting, enkel casting via apps.

Voor 5.1 zal er een nieuwe versie van Google Cast nodig zijn, wat waarschijnlijk andere hardware eisen zal hebben.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
Samoerai schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:54:
[...]

Ik heb nu nog een oude HK AVR met daarop een bedrade sub, 4 speakers en een center.

In mijn nieuwe situatie na verhuizing denk ik aan de HKC AMP ter vervanging van de AVR - dat bakbeest gaat naar zolder, met 2 boxjes en de center.

Stel ik zet de sub en 2 boxjes op de AMP, begrijp ik goed dat je dan in ieder geval de output van de tv (via HDMI) en sub en twee boxjes bedraad kan aansturen?

Net als muziek via AirPlay (2). Echter, als ik in de keuken verderop een One MK2 plaats (of 2 stuks), klopt het dan dat ik muziek over 4 speakers kan sturen, dus zowel de bedrade speakers als de One’s?

Geluid van de tv kan niet over de One’s las ik, maar gaat dan enkel via de bedrade speakers? Eigenlijk ideaal, want tv geluid mag in de tv-hoek blijven.

Zou je dan zelfs tv over de AMP/bedrade speakers kunnen sturen (hoeft niet hard), terwijl iemand anders de One (in de keuken) met Spotify bijv. luistert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

MacbookProx schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:12:
[...]

Ik heb nu nog een oude HK AVR met daarop een bedrade sub, 4 speakers en een center.

In mijn nieuwe situatie na verhuizing denk ik aan de HKC AMP ter vervanging van de AVR - dat bakbeest gaat naar zolder, met 2 boxjes en de center.

Stel ik zet de sub en 2 boxjes op de AMP, begrijp ik goed dat je dan in ieder geval de output van de tv (via HDMI) en sub en twee boxjes bedraad kan aansturen?

Net als muziek via AirPlay (2). Echter, als ik in de keuken verderop een One MK2 plaats (of 2 stuks), klopt het dan dat ik muziek over 4 speakers kan sturen, dus zowel de bedrade speakers als de One’s?

Geluid van de tv kan niet over de One’s las ik, maar gaat dan enkel via de bedrade speakers? Eigenlijk ideaal, want tv geluid mag in de tv-hoek blijven.

Zou je dan zelfs tv over de AMP/bedrade speakers kunnen sturen (hoeft niet hard), terwijl iemand anders de One (in de keuken) met Spotify bijv. luistert?
Elke Citation One/100/200/300/500 is een standalone speaker. Daar kun je dus losse content op afspelen.

Binnen Google Home is de Amp een “Stereo Speaker”, je kan inderdaad twee passieve speakers aansluiten en 1 actieve Sub. Voor aansluiten aan een TV, de Amp heeft hier een HDMI ARC poort voor.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr1990
Hi! Zojuist de Multibeam 700 gekocht, erg tevreden mee! Klinkt super! Ook ging het instellen erg makkelijk.

Een vraagje, google assistent werkt alleen als ik die Google knop op de afstandsbediening of op het led schermpje indruk. Waarom reageert die niet gewoon op ‘hey Google’. Ik merk dat die dit heel soms wel doet maar meestal moet ik die knop indrukken.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
Vreemd, bij mij werkt ie eigenlijk altijd direct. Misschien de voice match functie of de gevoeligheid via de Google home app instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpster
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-05 21:06
Dag mensen,

Heb een complete set gehaald met 700 beam en sub 's en de 2 surround speakers.

Nu heb ik alles wel gekoppeld en kreeg ik ook via Spotify alle boxen geluid uit maar surround tijdens een film lukt mij niet.

Enige tips of wat ik over het hoofd zie is welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderr1990
Sharpster schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:04:
Dag mensen,

Heb een complete set gehaald met 700 beam en sub 's en de 2 surround speakers.

Nu heb ik alles wel gekoppeld en kreeg ik ook via Spotify alle boxen geluid uit maar surround tijdens een film lukt mij niet.

Enige tips of wat ik over het hoofd zie is welkom!
Even kijken bij je tv instellingen of je meerkanaals aan hebt staan bij de audio output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Bij de meeste merken TV’s heet het Passthrough.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
BiG-GuY schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:59:
Bij de meeste merken TV’s heet het Passthrough.
Dit was voor mij een paar weken terug ook de gouden tip! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr1990
Is het bij meer mensen niet mogelijk om een spraakopdracht te geven voor Netflix om iets af te spelen, bijvoorbeeld:

'Speel Friends af via Netflix'

Dan krijg ik eerst de reactie dat die dat gaat doen en daarna krijg ik de melding:

'Sorry ik kan Netflix nog niet afspelen op Android TV'

Het lukt wel om gewoon Netflix op spraakcommando op te starten maar een bepaald programma afspelen lukt niet. Ook lukt het gewoon als ik de google assistent van de TV zelf gebruik.

Het gaat om de tv: Philips 55OLED854 i.c.m. Multibeam 700
Ik gebruik hierbij de interne Chromecast in de TV.

[ Voor 15% gewijzigd door Sanderr1990 op 30-11-2021 01:26 ]

• pajjanssen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:18
Ik ben dit topic al een tijdje met veel interesse aan het volgen i.v.m. een mogelijke overstap van een passieve 2.1 stereo setup naar een Citation setup (met Bar, Towers, Sub en surrounds).

Een van de dingen die ik graag zou willen weten is in hoeverre de Citation speakers in staat zijn om muziek 'gapless' af te spelen via streaming diensten als Spotify en bijv. Tidal.

Ik gebruik nu een Chromecast Audio om muziek vanaf Spotify te kunnen casten naar mijn stereo versterker, maar daarmee lukt het niet om muziek echt 'gapless' af te spelen, waardoor er bij bijv. DJ sets of concerten altijd een korte onderbreking is te horen tussen de verschillende tracks. Hetzelfde merk ik als ik cast naar onze TV met Google Cast ingebouwd. Dat is best storend...

Als ik de muziek stream naar Spotify Connect devices (naar apps op TV, PC of mobiel) dan kan het wel gapless.

Iemand ervaringen hiermee met Citation speakers die hij/zij zou willen delen?

Heel erg bedankt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door pajjanssen op 16-12-2021 18:42 ]

• HAWK Wizard
pajjanssen schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:40:
Ik ben dit topic al een tijdje met veel interesse aan het volgen i.v.m. een mogelijke overstap van een passieve 2.1 stereo setup naar een Citation setup (met Bar, Towers, Sub en surrounds).

Een van de dingen die ik graag zou willen weten is in hoeverre de Citation speakers in staat zijn om muziek 'gapless' af te spelen via streaming diensten als Spotify en bijv. Tidal.

Ik gebruik nu een Chromecast Audio om muziek vanaf Spotify te kunnen casten naar mijn stereo versterker, maar daarmee lukt het niet om muziek echt 'gapless' af te spelen, waardoor er bij bijv. DJ sets of concerten altijd een korte onderbreking is te horen tussen de verschillende tracks. Hetzelfde merk ik als ik cast naar onze TV met Google Cast ingebouwd. Dat is best storend...

Als ik de muziek stream naar Spotify Connect devices (naar apps op TV, PC of mobiel) dan kan het wel gapless.

Iemand ervaringen hiermee met Citation speakers die hij/zij zou willen delen?

Heel erg bedankt! :)
Helaas, ook bij de Citations die hele irritante overgangen met minimale pauze..... Zowel bij Spotify als Deezer. Erger me hier al jaren aan, zit denk ik intrinsiek in het Googlecast/Chromecast protocol, en ben gestopt met mixen luisteren op die manier..... Spotify Connect heeft hier geen last van, maar de Citation speakers zelf supporten dat niet. Of het via de Citation BAR (en dan WiSA) wel kan, weet ik niet. En Deezer Connect of Tidal Connect is er volgens mij niet.

Als je exact dezelfde mix op je telefoon speaker(s) afspeelt zijn de overgangen wel gapless, maar ja.....

Heb ook wel eens een poging gedaan via Bluetooth (dat zit ook op de Citations), maar bizar genoeg is het daarmee helemaal onmogelijk om uberhaupt connectie te maken met de Towers (en een Android 11 smartphone). Ook los Casten via bv Spotify gaat gek genoeg niet, alleen als ze in een (Google cast) speaker group zitten werkt het. Geen tijd gehad dit eens goed uit te zoeken, maar als standalone speakers zijn ze gek genoeg niet echt bruikbaar (toch zonde van die dure Towers), maar gelukkig heb ik nog paar andere Cast devices die ik dan maar in dezelfde groep zet en dan speelt ie wel af.

1 van die andere devices is een hele oude B&O Essence.....en die support dus gewoon wel Spotify Connect en speelt de mixes dus wel gapless af!

Hoop dat er snel nieuwe modellen komen of een flinke firmware upgrade, want het is gewoon niet betrouwbaar genoeg. Als het eenmaal speelt klinkt het trouwens wel erg goed!

[ Voor 31% gewijzigd door HAWK Wizard op 16-12-2021 19:50 ]

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:21
Mijn ouders hebben de Multibeam 700 en zijn erg tevreden over het geluid. Echter ze hebben last van drop outs. Erg irritant.

Ze zijn er al 2 keer bij geweest om 'm opnieuw te installeren. Maar nog steeds hetzelfde probleem. Alleen de soundbar en geen subwoofer ofzo.

Herkent iemand dit? En is dat op te.lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ExTaxi schreef op donderdag 16 december 2021 @ 23:57:
Mijn ouders hebben de Multibeam 700 en zijn erg tevreden over het geluid. Echter ze hebben last van drop outs. Erg irritant.

Ze zijn er al 2 keer bij geweest om 'm opnieuw te installeren. Maar nog steeds hetzelfde probleem. Alleen de soundbar en geen subwoofer ofzo.

Herkent iemand dit? En is dat op te.lossen?
Wat versta je onder dropouts?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Dat de verbinding in ene voor 5-10 seconden wegvalt. Dus als je radio luistert is het in ene stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ah, ik gebruik mijn Citation Bar enkel met mijn TV via ARC. Dus gebruik de cast functie niet echt.
Heb je al geprobeerd om de microfoon te muten in de MultiBeam? Als deze luistert dimt hij namelijk de audio, dus kan zijn dat hij onterecht getriggered wordt.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Het is gewoon de geïntegreerde radio die aantast. Maar ook als de bar via optische kabel is aangesloten gebeurt het bij tv.

Mijn vader dacht dat er een knop ingedrukt moet worden wil de microfoon werken. (Ik heb zelf geen idee, heb geen soundbar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

De MultiBeam en de Bar ondersteunen Ok/Hey Google. Zonder een knop in te drukken. Bij de MultiBeam werkt hij in alle modi wanneer iets afspeelt. Dan dempt hij de audio om je goed te horen wanneer hij denkt dat je het wake word gebruikt hebt.

Als je toch gewend bent om de knop te gebruiken, kan je de microfoon muten in de instellingen op het display van de MultiBeam. Wanneer je de knop indrukt, werkt de microfoon nog steeds.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik toch wel vaak problemen heb met de cititaion 100 die ik heb.
de dropouts van een paar maanden geleden zijn vanzelf opgelost echter sinds afgelopen vrijdag problemen met volume.

Ga ik van radio naar spotify dan is het volume totaal verschillend. Op te lossen door het volume harder of zachter te zetten, echter sinds gisteren lukt dat niet meer. Vraag ik de Google assistant om het volume aan te passen dan krijg ik als reactie dat dit niet mogelijk is op dit apparaat (via home app op telefoon kan ik gewoon volume aanpassen).

Echt alsof elke software update weer wat anders kapot maakt. Ik weet eigenlijk niet of dit nu aan Harmann Kardon ligt of aan Google home. Ik vind het in ieder geval vreselijk irritant.

Ook dit zal wel weer vanzelf over gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
[Roland] schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:47:
Vraag ik de Foogle assistant om het volume aan te passen dan krijg ik als reactie dat dit niet mogelijk is op dit apparaat (via home app op telefoon kan ik gewoon volume aanpassen).
Dit heb ik ook opeens. Inderdaad raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bietnsup
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-04-2023
Sins een paar dagen heb ik de Citation Amp. Voor mij is de overgang van een klassieke surround receiver wel even wennen. Softwarematig dus ff zoeken. De eerste hardware ervaring is trouwens positief. Bijzonder wat zo'n klein apparaat kan. Ik weet niet of er al wat ervaringen zijn met de Amp maar ik heb wat vragen.
Als je via de mobiel (bijvoorbeeld Spotify) overschakelt naar de Amp, en het volume van de mobiel stond hard omdat je daarvoor de oordopjes gebruikte, dan dondert het geluid via de Amp keihard de huiskamer in. Schrikken! Het lijkt er op dat de Amp de volume stand van de mobiel overneemt. M'n vorige Yamaha receiver begon altijd op laag volume. Ik heb niet kunnen zien of je dat kunt instellen.
Een andere vraag. Bij het in-/uitschakelen via bv de spotify app op de mobiel dan geeft de Amp een geluidsignaal af. Volgens mij een soort bevestiging dat de verbinding tot stand gebracht of verbroken is. Ook dit "pung" signaal is soms zo hard dat het schrikken is in het gezin. Ik heb nergens kunnen zien of dat uit te schakelen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ustinov
bietnsup schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 16:11:
Sins een paar dagen heb ik de Citation Amp. …
De geluiden bij starten kun je met de Google Home app uitschakelen.
Het hoge volume bij inschakelen van spotify vanaf mobiel kun je oplossen door max volume op 10% te zetten in het webinterface.
Probleem is alleen dat de Amp dat na uit standby komen niet meer toepast. Dus dat is wachten op een firmware fix. Ik heb een stuk hieboven een bookmarklet gedeeld die het max volume weer goed zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Weet iemand of dat mogelijk is om 2 stuks Citation 200 te koppelen en dat de ene speaker dan écht dienst doet als linker en de ander als rechter audiokanaal?

Naar mijn idee blijven beide dan stereo afspelen (dus 2x2), of vergis ik me?

• amst3l
renskoenraadt schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:41:
Weet iemand of dat mogelijk is om 2 stuks Citation 200 te koppelen en dat de ene speaker dan écht dienst doet als linker en de ander als rechter audiokanaal?

Naar mijn idee blijven beide dan stereo afspelen (dus 2x2), of vergis ik me?
Ik dacht dit ook het geval is idd. Ik kan (of heb het nog niet gevonden) mijn HK Google speaker ook niet aan de soundbar koppelen. Volgens mij mis je ook gewoon die fysieke "pair" knop.

Aan de andere kant werkt multiroom via Google Cast dan wel weer goed.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Google “Stereo” pair is helaas gelimiteerd tot 2x zelfde soort speaker. Met alle Citations hoor je echter wel gewoon echt stereo te krijgen, enkel bij de originele Citation One had je dan dubbel mono.

De Citation 200 is per speaker gewoon mono, alleen de 300/500 zijn intern stereo.

Alle Google Home speakers (ongeacht merk) zijn wel in een groep te zetten, zodat ze tegelijk afspelen, een stereo paar + losse speakers en/of een Bar zijn gewoon te combineren. Je bent wel gelimiteerd tot wat elke speaker kan weergeven en enkel met Casten werkt dit.

Voor Google Home bestaat er geen Optical/ARC, dat werkt compleet los van Casting binnen de Bar/MultiBeam.

Helaas werkte bovenstaande voor mij niet stabiel wanneer ik muziek afspeelde over 3 verdiepingen verspreid over 3 stereoparen en 2 losse speakers. Elke paar uur verloren ze sync en stopten ze met afspelen. Heb een tijdje de Nest Audio gebruikt hiervoor en daarna de Citation One MK2 getest. Helaas overal gelijk.

Ook kunnen de Citations geen AirPlay Stereo aan, wat helaas ook een techniek limitatie is.

Ben nu over op de HomePod Mini verspreid over mijn huis, waar ik erg tevreden mee ben. Werkt ook in alle ruimtes/paren tegelijk en een gehele werkdag thuis, geen enkel probleem.

Woonkamer gewoon nog steeds de Citation Bar + Sub + Surround + Towers. Omdat er nog niks in de markt is wat beter presteert dan deze set in deze form factor (actieve speakers zonder losse versterker). Ben wel benieuwd of en wanneer ze met een opvolger komen voor de Citation Bar met ook eARC/Atmos/HDMI2.1 . Dat laatste is nu enkel bij Sony nog beschikbaar.

Gallery V&A

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

BiG-GuY schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:53:
Google “Stereo” pair is helaas gelimiteerd tot 2x zelfde soort speaker. Met alle Citations hoor je echter wel gewoon echt stereo te krijgen, enkel bij de originele Citation One had je dan dubbel mono.

De Citation 200 is per speaker gewoon mono, alleen de 300/500 zijn intern stereo.

Alle Google Home speakers (ongeacht merk) zijn wel in een groep te zetten, zodat ze tegelijk afspelen, een stereo paar + losse speakers en/of een Bar zijn gewoon te combineren. Je bent wel gelimiteerd tot wat elke speaker kan weergeven en enkel met Casten werkt dit.

Voor Google Home bestaat er geen Optical/ARC, dat werkt compleet los van Casting binnen de Bar/MultiBeam.

Helaas werkte bovenstaande voor mij niet stabiel wanneer ik muziek afspeelde over 3 verdiepingen verspreid over 3 stereoparen en 2 losse speakers. Elke paar uur verloren ze sync en stopten ze met afspelen. Heb een tijdje de Nest Audio gebruikt hiervoor en daarna de Citation One MK2 getest. Helaas overal gelijk.

Ook kunnen de Citations geen AirPlay Stereo aan, wat helaas ook een techniek limitatie is.

Ben nu over op de HomePod Mini verspreid over mijn huis, waar ik erg tevreden mee ben. Werkt ook in alle ruimtes/paren tegelijk en een gehele werkdag thuis, geen enkel probleem.

Woonkamer gewoon nog steeds de Citation Bar + Sub + Surround + Towers. Omdat er nog niks in de markt is wat beter presteert dan deze set in deze form factor (actieve speakers zonder losse versterker). Ben wel benieuwd of en wanneer ze met een opvolger komen voor de Citation Bar met ook eARC/Atmos/HDMI2.1 . Dat laatste is nu enkel bij Sony nog beschikbaar.
Over een duidelijk verhaal gesproken, thanks! De opmerking van mij over '2x2' was stom, ik wist al dat de 200 en lager een mono speaker is (1x tweeter, 1x woofer) en dat de 300 en hoger 2x tweeter en 2x woofer heeft...

Ik heb nu 2x 200 besteld en zal deze voor in stereo instellen. Ik verwacht op korte termijn (lees de CES 2022) dat HK een geüpdatete versie van de Bar zal introduceren (en hopelijk daarmee ook enkele missertjes van de originele oplossend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Ik heb een Harman Kardon Citation Amp. Behalve muziek van mijn NAS speel ik ook muziek via Spotify. Ik vind de kwaliteit van Spotify nogal om te huilen. Dit is gewoon slechts mp3-kwaliteit. Ik ben dus aan het kijken of ik zal overstappen naar Tidal, omdat ze daar CD-kwaliteit (Hifi) en Studio-kwaliteit (MQA) aanbieden.

Echter, nu vraag ik me af of de Citation Amp deze MQA-kwaliteit wel ondersteunt. Ik kan het nergens vinden....

Heeft er iemand het Tidal Hifi Plus abonnement? En zo ja, ondersteunt de Amp de MQA-kwaliteit?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
Er stond op de HK site dat de Amp geen MQA ondersteund, maar die informatie is nu verwijderd.
Mogelijk zou je met Roon en Chromecast MQA toch af kunnen spelen, als je MQA belangrijk vindt.
Er bestaat niet zoiets als ‘mp3 kwaliteit’. Die heb je per definitie in verschillende kwaliteiten. En FLAC van 320kbps Ogg kunnen de meeste mensen niet onderscheiden in dubbel blinde tests.

Edit: ik weet niet wat je verwacht van high res en MQA, maar de Citation Amp begrenst de output op 20kHz.
Op ASR is er een kort draadje met een plaatje uit de metingen van stereoplay.de.
Ik verwacht zelf dat (behalve de analoge input) de Amp vergelijkbaar zal meten met SMSL VMV A2 die vergelijkbare specs heeft en ook gebaseerd is op dezelfde Axign chip.

[ Voor 43% gewijzigd door ustinov op 01-01-2022 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimforfriends
Hier met de Multibeam700 nog steeds problemen met de WiFi die er steeds uitgeknikkerd wordt terwijl bij overige apparaten in huis de connectie intact blijft. Uit en aan zetten van de Multibeam700 door de stroom eraf te halen lost dat dan wel weer op maar leuk is anders omdat ik vaak spraakcommando's wil geven.
Ook nog steeds vaak dropouts tijdens tv kijken omdat er gedacht wordt dat er een spraakcommando is gegeven. Ik snap niet dat die bug er nog steeds niet is uitgehaald, want iedereen klaagt daarover zolang de Multibeam op de markt is.
Ik heb ook dagelijks dat als ik naar een andere tv-zender switch er een zwaar vervormd geluid te horen is dat pas weer weggaat als ik een paar keer van zender ben veranderd.
Ik heb de set met basmodule en surround speakers nu ruim een jaar in huis. Geluid is prima maar ik zou hem vanwege die 'rondom-ellende' niet aanbevelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Bij de Citation Bar heb je überhaupt de optie niet om de handsfree spraakcommando's te doen, zodra je iets afspeelt wat niet Chromecast is. Ook als je Surround aanzet terwijl je Chromecast gebruikt, gaan de LEDjes op oranje en is de microfoon muted. Enkel als je de knop op de afstandsbediening indrukt kan je hem dan met stem besturen. Omdat ik zelf de voice control niet gebruik op de Bar, heb ik hem sowieso op Mute staan qua microfoon. Geen last van dropouts daardoor.

Voor je probleem met TV, heb je Dolby Digital aanstaan in je TV/decoder of stuurt hij LPCM naar de soundbar? Bij de meeste apparaten kan je dit aanpassen. Mijn ervaring is beter met Dolby Digital aan, ook omdat je dan echte 5.1 krijgt die in de bron zit.

Met de Citation Bar heb ik geen disconnects van Wifi, bestuur hem wel via de Google Home app bijvoorbeeld en hij is altijd benaderbaar/bestuurbaar.

Gallery V&A

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste