Gewoon even mailen met Harman Kardon. Je krijgt snel en compleet antwoord is mijn ervaring.
Keuzes keuze keuzes,
De Bluesound Powernode 2i of de Citation AMP?
BluOS app of Google Home?
Gekoppeld aan B&W’s 606 en een sub en dan is geluid via de AMP overtuigender dan de Powernode. Getest met o.a. Tidal Hi-res.
Voordeel van de AMP is dat ik nu een groep kan maken met mijn 500’s en dat gaat en blijft prima in sync! Je kunt Google vragen je muziek te stoppen, een nummer te skippen, of harder of zachter te zetten.
Voordeel van de Powernode is de eigen app waar ik eigen muziek vanaf mijn NAS kan afspelen.
De aansluitmogelijkheden zijn verder vergelijkbaar.
Surround
De AMP komt niet verder dan een 4.1 opstelling. 2 losse speakers, 1 sub en dan kun je de citation surround speakers nog aansluiten. De Powernode gaat op papier goed om met Dolby digital en je hebt geen center speaker nodig (aldus de review). Je kunt 2 Powernodes koppelen en zo de achter speakers pluggen (best prijzig
).
Mijn broer zegt dat je HiFi (Bluesound) niet mag vergelijken met consumenten spul (HK). “Je gebruikt toch gewoon de volume knop als je er niet tegen kunt praten?”.
Ik denk zelf dat de Powernode niet HiFi genoeg is en je hem daarom wel met elkaar kunt vergelijken.
Wat jij?
Gekoppeld aan B&W’s 606 en een sub en dan is geluid via de AMP overtuigender dan de Powernode. Getest met o.a. Tidal Hi-res.
Voordeel van de AMP is dat ik nu een groep kan maken met mijn 500’s en dat gaat en blijft prima in sync! Je kunt Google vragen je muziek te stoppen, een nummer te skippen, of harder of zachter te zetten.
Voordeel van de Powernode is de eigen app waar ik eigen muziek vanaf mijn NAS kan afspelen.
Surround
De AMP komt niet verder dan een 4.1 opstelling. 2 losse speakers, 1 sub en dan kun je de citation surround speakers nog aansluiten. De Powernode gaat op papier goed om met Dolby digital en je hebt geen center speaker nodig (aldus de review). Je kunt 2 Powernodes koppelen en zo de achter speakers pluggen (best prijzig
Mijn broer zegt dat je HiFi (Bluesound) niet mag vergelijken met consumenten spul (HK). “Je gebruikt toch gewoon de volume knop als je er niet tegen kunt praten?”.
Ik denk zelf dat de Powernode niet HiFi genoeg is en je hem daarom wel met elkaar kunt vergelijken.
Wat jij?
Kleine aanvulling op wat dieper onderzoek: de Powernode heeft Bluetooth 5.0 aptx en 2-weg connectie mogelijkheid versus 4.2 aptx standaard.
Ik zie meer beschikbare afspeelformaten en de DAC specs 32-bit - 384 kHz en die van de AMP kan ik nergens terugvinden.
Leuk dat ik met de AMP nu in pairing mode 4 speakers al de hele ochtend aan heb staan en dat klinkt erg goed. De AMP wordt wel erg warm en dan gaat er een fannetje draaien. De Powernode blijft vele malen koeler en maakt geen geluid.
Powernode heeft een versterkte hoofdtelefoon uitgang en de AMP en mini jack out (op de achterkant)
Ik zie meer beschikbare afspeelformaten en de DAC specs 32-bit - 384 kHz en die van de AMP kan ik nergens terugvinden.
Leuk dat ik met de AMP nu in pairing mode 4 speakers al de hele ochtend aan heb staan en dat klinkt erg goed. De AMP wordt wel erg warm en dan gaat er een fannetje draaien. De Powernode blijft vele malen koeler en maakt geen geluid.
Powernode heeft een versterkte hoofdtelefoon uitgang en de AMP en mini jack out (op de achterkant)
Hello hello!
Ik heb aardig wat terug gelezen maar niet gevonden wat ik zocht..
Wij hebben recent de grote bar, de surround set en de Citation Sub S gekocht.
Dik tevreden!
De bass staat op -10 maar toch geeft deze nog veel overlast bij de buren.
Heeft er iemand ervaring met de Subdude, Devine Sub Pad of met SVS SoundPath?
Wil even alle opties bekijken om het probleem zoveel mogelijk te minimaliseren.
Alvast bedankt!
Ik heb aardig wat terug gelezen maar niet gevonden wat ik zocht..
Wij hebben recent de grote bar, de surround set en de Citation Sub S gekocht.
Dik tevreden!
De bass staat op -10 maar toch geeft deze nog veel overlast bij de buren.
Heeft er iemand ervaring met de Subdude, Devine Sub Pad of met SVS SoundPath?
Wil even alle opties bekijken om het probleem zoveel mogelijk te minimaliseren.
Alvast bedankt!
Beste Tweakers, een vriend van me wil een Harman Kardon Citation towers met een Beam 700. Voor muziek en TV kijken.
Nu had ik hem verteld om eens naar KEF LS50W2 te kijken.
Nu ben ik benieuwd wat jullie vinden?
http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg
Ken de KEF's niet uit eigen ervaring, maar heb zelf wel goede bookshelf speakers gehad (Infinity, Magnat) en heb nu de HK Citation Towers: dat zijn echt zeer goede speakers, ook als je die gewoon in 2.0 setup gebruikt om kwalitatief goede source muziek af te spelen (bv HD/Hifi streams, zoals oa bij Deezer mogelijk is).bobberg schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:59:
Beste Tweakers, een vriend van me wil een Harman Kardon Citation towers met een Beam 700. Voor muziek en TV kijken.
Zal dus afhangen van de kwaliteit content die je afspeelt. Heb ze (nog) niet in een surround setup gebruikt, maar er zit meer dan voldoende en gebalanceerd laag in, om dat ook aan te kunnen. Zou dan zelf nog wel een (ook draadloze) Citation Sub erbij kopen, maar is denk ik niet persé nodig.
Ja, ik, denk ik. Ik heb 2 Citation 300’s (gekoppeld in een paar) en 2 Citation 100’s, los.Chrisjuh1 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:02:
Ik heb een HK Citation 100 speaker die regelmatig zijn koppeling met Google home verliest. Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren?
Een van die speakers geeft elke twee of drie weken als reactie op een commando: “Log in via de Google Home app”.
De ruimte en speaker is gewoon zichtbaar in de Google Home app, daarbij weet ik niet hoe ik zou moeten inloggen op de app, ik bén ingelogd en de app werkt wel voor de anders speakers, stofzuiger, Hue lampen en routines.
Na een tijdje (dag, dagen) doet ‘ie het ineens weer🧐. Wie herkent dit?
Ik denk dat ik het antwoord al weet.. maar is de CITATION ook zonder netwerk te gebruiken, dus puur om te streamen via bluetooth?
Het kan namelijk nog wel een paar weekjes duren voor we internet hebben in ons nieuwe appartement 😅
Het kan namelijk nog wel een paar weekjes duren voor we internet hebben in ons nieuwe appartement 😅
Jazeker, via Bluetooth kun je gewoon audio streamen. Bij de Towers zelfs in stereoamst3l schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:04:
Ik denk dat ik het antwoord al weet.. maar is de CITATION ook zonder netwerk te gebruiken, dus puur om te streamen via bluetooth?
Goed om te weten! Bedankt! Heb zelf de sub en stereo speakers voor achter. Maar dan hebben we in ieder geval muziek 😜
Het werkt voor de "gewone" Citation speakers (zoals de 100, 200, 300 en 500), maar denk dat de Surrounds alleen maar via de Bar werken? Zie https://www.citation.com....OWNERS_MANUAL_English.pdf (dat geldt mogelijk ook voor de Sub?).amst3l schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:29:
Goed om te weten! Bedankt! Heb zelf de sub en stereo speakers voor achter. Maar dan hebben we in ieder geval muziek 😜
In de tuin onder de overkapping maak ik nu gebruik van een JBL bluetooth (oplaadbare) luidspreker. Zie dat Harman nu ook een Citation 200 heeft, maar deze is aan de dure kant en heb geen accu nodig. Iemand ervaring met een Citation One die continu buiten blijft hangen (droog onder de overkapping)? In de winter wil ik deze binnenhalen voor gebruik in de garage. Denk dat de speaker iets meer te verduren krijgt qua temperatuur verschillen / stof / vocht dan binnen.
Heb zelf een Citation One in de badkamer in gebruik. Hij staat niet in de natte zone, maar ruimte wordt goed warm/vochtig tijdens douchen natuurlijk. Ondertussen meer dan 2j in gebruik, niks aan de hand. Denk alleen dat buitentemp meer fluctueert.Fazer013 schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:21:
In de tuin onder de overkapping maak ik nu gebruik van een JBL bluetooth (oplaadbare) luidspreker. Zie dat Harman nu ook een Citation 200 heeft, maar deze is aan de dure kant en heb geen accu nodig. Iemand ervaring met een Citation One die continu buiten blijft hangen (droog onder de overkapping)? In de winter wil ik deze binnenhalen voor gebruik in de garage. Denk dat de speaker iets meer te verduren krijgt qua temperatuur verschillen / stof / vocht dan binnen.
Idee is om een citation one in de achterste hoek van de overkapping te hangen. Hier komt geen regen, maar mogelijk wel wat vocht. Denk deze van mei tm sep te gebruiken, daarna gaat de speaker naar de garage of binnen.
Een sonos one is wel spatwater bestendig, maar heb binnen reeds een citation bar en aantal Chromecast speakers.
Benieuwd of vermogen en WiFi bereik van een One voldoende is.
Een sonos one is wel spatwater bestendig, maar heb binnen reeds een citation bar en aantal Chromecast speakers.
Benieuwd of vermogen en WiFi bereik van een One voldoende is.
6-5-2021 is er weer een update geweest. Vanochtend toen ik beneden kwam viel het mij weer op dat de surround speakers aan stonden...... of dit toeval is durf ik nu nog niet te zeggen maar zijn er meer mensen die dat ervaren sinds de update op de soundbar?
Ja heb ik ook ervaren, ik zorg er eigenlijk altijd voor dat ik de soundbar echt uit-uit zet met de afstandsbediening.
het uitschakelen gaat wel goed maar scohtends als je beneden komt staan de surrounds opeens aan en dat probleem was met een vorige software update opgelost zeg maar.....amst3l schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:34:
Ja heb ik ook ervaren, ik zorg er eigenlijk altijd voor dat ik de soundbar echt uit-uit zet met de afstandsbediening.
Zijn er hier meer mensen met Citation one mk2's die sinds een maand steeds connectie verliezen met Google home? Maandenlang prima gewerkt, ineens niet meer. 1 vd twee staat praktisch naast de router, bereik is het probleem dus niet.
Een herstart zorgt dat ze weer een dag werken, maar elke dag opnieuw starten is ook wat knullig.
Een herstart zorgt dat ze weer een dag werken, maar elke dag opnieuw starten is ook wat knullig.
Ja, heb dezelfde klacht. Twee stuks die onafhankelijk van elkaar het zelfde probleem hebben. Zijn via WiFi verbonden met twee verschillende AP van UnifyArdj schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:05:
Zijn er hier meer mensen met Citation one mk2's die sinds een maand steeds connectie verliezen met Google home? Maandenlang prima gewerkt, ineens niet meer. 1 vd twee staat praktisch naast de router, bereik is het probleem dus niet.
Na opnieuw opstarten doen ze het weer een dagje. Super frustrerend
Hebben jullie al gekeken naar de firmware versie? En dan niet alleen de HK versie, maar ook de Google Cast / Chromecast versie, die moet v1.4xxxx zijn. Als het nog v1.2xxxx is, zijn er veel stabiliteitsproblemen (mijn Citation 200 en Towers hebben tijdje terug update gehad naar v1.4xxxx, heb echter media device van ander merk die nog op GC v1.2xxxx zit en ook continu problemen (Google Authentication errors, etc) , na restart doet ie het weer even. Vooral wisselen van speakers binnen / buiten Google Home speaker groups levert veel problemen. Daar is nieuwe GC versie aangekondigd, maar nog niet beschikbaar.Keirtje schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:18:
[...]
Ja, heb dezelfde klacht. Twee stuks die onafhankelijk van elkaar het zelfde probleem hebben. Zijn via WiFi verbonden met twee verschillende AP van Unify
Bluesound heeft net een nieuwe Powernode uitgebracht. Wellicht is die de moeite waard om te bekijken.quanticus schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:39:
Keuzes keuze keuzes,
Surround
De AMP komt niet verder dan een 4.1 opstelling. 2 losse speakers, 1 sub en dan kun je de citation surround speakers nog aansluiten. De Powernode gaat op papier goed om met Dolby digital en je hebt geen center speaker nodig (aldus de review). Je kunt 2 Powernodes koppelen en zo de achter speakers pluggen (best prijzig).
Wat jij?
Met V4 bedoel je dan 1.44? Mijn huidige versie is 1.44.219548. Ik ga maar een case aanmaken, wellicht word ik daar wijzer van.HAWK Wizard schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:45:
[...]
Hebben jullie al gekeken naar de firmware versie? En dan niet alleen de HK versie, maar ook de Google Cast / Chromecast versie, die moet v4.xxxx zijn. Als het nog v2.xxxx is, zijn er veel stabiliteitsproblemen (mijn Citation 200 en Towers hebben tijdje terug update gehad naar v4.xxxxx, heb echter media device van ander merk die nog op GC v2.xxxx zit en ook continu problemen (Google Authentication errors, etc) , na restart doet ie het weer even. Vooral wisselen van speakers binnen / buiten Google Home speaker groups levert veel problemen. Daar is nieuwe GC versie aangekondigd, maar nog niet beschikbaar.
Oops, excuus, bedoelde inderdaad v1.44xxxx (en v1.24xxxxx, zal het hierboven aanpassen), maar als je v1.44xxxx hebt, zal dat niet het probleem moeten zijn..... Er verandert wel veel aan de Google server kant, je merkt dan dat de Google producten het snel oppikken, maar de andere merken achterblijven tot er een update komt.Ardj schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:59:
[...]
Met V4 bedoel je dan 1.44? Mijn huidige versie is 1.44.219548. Ik ga maar een case aanmaken, wellicht word ik daar wijzer van.
Ja, ik heb de versie 1.44.219548 ook, dus dat zal het dan blijkbaar niet zijnHAWK Wizard schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:35:
[...]
Oops, excuus, bedoelde inderdaad v1.44xxxx (en v1.24xxxxx, zal het hierboven aanpassen), maar als je v1.44xxxx hebt, zal dat niet het probleem moeten zijn..... Er verandert wel veel aan de Google server kant, je merkt dan dat de Google producten het snel oppikken, maar de andere merken achterblijven tot er een update komt.
Heeft iemand ook last van dat de multibeam opeens geen wifi verbinding meer heeft? Enige oplossing is een reset v.d. bar zelf.
Nu al 2x gehad sinds ik verhuisd ben, iemand een idee?
Nu al 2x gehad sinds ik verhuisd ben, iemand een idee?
Tja, opeens hier ook het probleem van connectie verloren. Ik heb er 2. Eentje met 1.44.xxx die steeds de verbinding met google verliest. Een andere heeft nog 1.40.xxx en die doet het nog wel goed.Keirtje schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:09:
[...]
Ja, ik heb de versie 1.44.219548 ook, dus dat zal het dan blijkbaar niet zijn
Ook nog een soundbar op 1.44.xxx en lijkt het nog wel goed te doen, maar de home app geeft informatie daarover niet goed meer weer, dus dat zal ook wel minder worden vrees ik.
Ik heb dacht ik ook de laatste versie. Wel geforceerd dat de soundbar alleen met 5ghz kan verbinden in het modem. Kijken of dat wat uithaalt.
Oke, kleine update..
Sinds ik ben overgeschakeld naar 5ghz geen problemen meer. Wel is me een nieuw probleem opgevallen die ik zo snel nog niet heb weten te tackelen. Als ik de Assistant een opdracht geef, bijvoorbeeld speel radio538, dan schakelt deze het geluid eerst via hdmi. Na nog een zelfde opdracht gaat deze wel goed en wordt de audio goed afgespeeld.
Iemand een idee dat je kan forceren dat het juiste kanaal wel in een keer wordt gekozen?
Sinds ik ben overgeschakeld naar 5ghz geen problemen meer. Wel is me een nieuw probleem opgevallen die ik zo snel nog niet heb weten te tackelen. Als ik de Assistant een opdracht geef, bijvoorbeeld speel radio538, dan schakelt deze het geluid eerst via hdmi. Na nog een zelfde opdracht gaat deze wel goed en wordt de audio goed afgespeeld.
Iemand een idee dat je kan forceren dat het juiste kanaal wel in een keer wordt gekozen?
Hoi allemaal,
Ik heb der harman kardon citation bar sub en suround helaas verbreekt deze continu de verbinding met de tv aangealoten op hdmi dit gebeurt als de tv uitgeschakeld word en im hem de vilgende dag weer aanzet de enige oplossing die ik dan heb is de stekker er uit halen er er weer terug indoen heeft iemand anders dit probleem ook? En hoe zou ik dit kunnen oplossen bedankr alvast
Ik heb der harman kardon citation bar sub en suround helaas verbreekt deze continu de verbinding met de tv aangealoten op hdmi dit gebeurt als de tv uitgeschakeld word en im hem de vilgende dag weer aanzet de enige oplossing die ik dan heb is de stekker er uit halen er er weer terug indoen heeft iemand anders dit probleem ook? En hoe zou ik dit kunnen oplossen bedankr alvast
Nee, verbinding met tv bljft bij mij wel goed, waarschijnlijk omdat ik hem met de kabel heb aangesloten.
Wel vliegt mijn Wifi er regelmatig uit en dat merk ik als ik google assistant iets wil laten doen.
Ik moet dan ook net als jij de stekker eruit trekken en terug doen om het weer voor even te verhelpen.
Ik kan me voorstellen dat als je de tv met een kabel verbindt het probleem met de uitvallende tv verholpen is.
Wel vliegt mijn Wifi er regelmatig uit en dat merk ik als ik google assistant iets wil laten doen.
Ik moet dan ook net als jij de stekker eruit trekken en terug doen om het weer voor even te verhelpen.
Ik kan me voorstellen dat als je de tv met een kabel verbindt het probleem met de uitvallende tv verholpen is.
Dat probleem heb ik dan (gelukkig niet), maar dat je soms tot 4-5x toe moet 'vragen' of radio538 op mag is toch wel behoorlijk frusterend..
Met welke kabel heb je de boks dan aangesloten aan de tv?
Hoi allemaal,
Ik heb een Multibeam 700 soundbar en heb deze via ARC aangesloten op mijn OLED LG C9 tv.
Nu gebeurd het volgende, als ik mijn tv in stand-by zet dan gaat alles uit dus ook de soundbar. Echter spring na een tijdje de soundbar weer uit stand-by terwijl de tv uit staat. Om vervolgens na verloop van tijd weer in stand-by te gaan. Dit blijft zich dan herhalen.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Ik heb een Multibeam 700 soundbar en heb deze via ARC aangesloten op mijn OLED LG C9 tv.
Nu gebeurd het volgende, als ik mijn tv in stand-by zet dan gaat alles uit dus ook de soundbar. Echter spring na een tijdje de soundbar weer uit stand-by terwijl de tv uit staat. Om vervolgens na verloop van tijd weer in stand-by te gaan. Dit blijft zich dan herhalen.
Bekend probleem helaas, ook wel is last van..rjn27 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:08:
Hoi allemaal,
@Ruudbrands via hdmi. Op de ARC poort.
Rechtstreeks van de Ziggo-modem een standaard LAN netwerkkabel naar de One Connect Box van mijn Samsung TV. Van daar uit een HDMI kabel naar de HDMI/Arc ingang van de soundbar.Ruudbrands schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:30:
Met welke kabel heb je de boks dan aangesloten aan de tv?
Sinds dit weekend in het bezit van een multibeam 700 incl sub en rears. Mooie set om te zien en klinkt heerlijk. En dat zegt iemand die af komt van een redelijk goede stereo set waarbij voorheen muziek voor tv geluid kwam.
Wel vind ik de handleidingen erg summier. Installeren e.d. is prima geregeld, maar er achter komen wat alle knoppen doen op de afstandsbediening + verdere geluidsinstellingen is puur trial en error
Vraagje: is per geluidsprofiel in te stellen of de rears wel of niet meedoen? Voor muziek vind ik de rears er bij storend doordat ik ze niet zacht genoeg kan zetten. Te overheersend.
Dus bv bij geluidsprofiel dat de rears uit blijven en bij movie dat ze er dan wel bij komen.
Wel vind ik de handleidingen erg summier. Installeren e.d. is prima geregeld, maar er achter komen wat alle knoppen doen op de afstandsbediening + verdere geluidsinstellingen is puur trial en error
Vraagje: is per geluidsprofiel in te stellen of de rears wel of niet meedoen? Voor muziek vind ik de rears er bij storend doordat ik ze niet zacht genoeg kan zetten. Te overheersend.
Dus bv bij geluidsprofiel dat de rears uit blijven en bij movie dat ze er dan wel bij komen.
Weet iemand hier toevallig of je een Citation Multibeam 700 ook aan een ander subwoofer kunt aansluiten dan die erbij horen. Ik heb de soundbar voor mijn schoonouders gekocht, en die willen iets meer laag. Hoeft niet fancy te zijn en ik vindt dan 350 euro wel veel geld voor een sub. Ik heb zelf op zolder nog een bluetooth Yamaha sub staan, zou dat gaan?
Bedraad mag ook.
Bedraad mag ook.
Spidermellow
Volgens mij moet het een draadloze wisa subwoofer zijn, dus of de sub s of de sub van hk, of van ander merk met wisa subslangevoort schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:41:
Weet iemand hier toevallig of je een Citation Multibeam 700 ook aan een ander subwoofer kunt aansluiten dan die erbij horen. Ik heb de soundbar voor mijn schoonouders gekocht, en die willen iets meer laag. Hoeft niet fancy te zijn en ik vindt dan 350 euro wel veel geld voor een sub. Ik heb zelf op zolder nog een bluetooth Yamaha sub staan, zou dat gaan?
Bedraad mag ook.
Moet wel zeggen dat ik die sub S die ik nu heb erg vind bonken. Als je denkt ik koop hem er bij voor lichte ondersteuning kan het zijn dat het teveel is.
Heb hem zelf nu op -10 staan en vind hem nog te overheersend.
Heb hem zelf nu op -10 staan en vind hem nog te overheersend.
pfff..het was weer even geleden, maar de HK citation 1 herkent weer het commando niet om qmusic te luisteren. Normaliter kan ik gewoon roepen: luister qmusic of stream qmusic...
Nadat het nu dus weer een tijdje geleden was wordt dit weer niet herkend. Overigens werkt het dan weer wel voor radio538 ofzo.
"Het commando is nu item niet beschikbaar of kan niet worden afgespeeld"
Als ik nu "zet qmusic op' roep, dan werkt het wel.
Of "start qmusic op op 'ruimte' ....bekt niet lekker he!!
Ook vind ik de multibeam te vaak reageren op weet ik veel wat. Daar heb ik de microfoon maar op uitgezet..met als gevolg dat je perse naar een paar oranje lichtjes moet kijken.
Verder is het hier standaard gebruik en werkt het allemal prima :-)
Nadat het nu dus weer een tijdje geleden was wordt dit weer niet herkend. Overigens werkt het dan weer wel voor radio538 ofzo.
"Het commando is nu item niet beschikbaar of kan niet worden afgespeeld"
Als ik nu "zet qmusic op' roep, dan werkt het wel.
Of "start qmusic op op 'ruimte' ....bekt niet lekker he!!
Ook vind ik de multibeam te vaak reageren op weet ik veel wat. Daar heb ik de microfoon maar op uitgezet..met als gevolg dat je perse naar een paar oranje lichtjes moet kijken.
Verder is het hier standaard gebruik en werkt het allemal prima :-)
Hier hetzelfde euvel wordt er helemaal gestoord van.... google nest mini in de keuken werkt de citation roept Log in, in de google home app.Keirtje schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:18:
[...]
Ja, heb dezelfde klacht. Twee stuks die onafhankelijk van elkaar het zelfde probleem hebben. Zijn via WiFi verbonden met twee verschillende AP van Unify

I have not failed, I only found 123 ways that won't work
Same issue hier met mijn Citation One, nooit eerder problemen gehad. Dit moet wel vanuit de laatste firmware versie komen.
Ik zag met het aanmaken van een support ticket vandaag dat er er voor de Citation One Mk2 een hogere firmware versie aanwezig is dan mijn huidigeImperial Guard schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:58:
Same issue hier met mijn Citation One, nooit eerder problemen gehad. Dit moet wel vanuit de laatste firmware versie komen.
Mijn huidige is 2680 maar ik kon de optie 2699 kiezen dus benieuwd wat ze gaan doen....
[ Voor 0% gewijzigd door tupelo20 op 08-06-2021 23:02 . Reden: typo's ]
Ah dit geeft een sprankeltje hoop, nergens kan ik ergens een vorm van firmware releases vinden ...tupelo20 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:01:
[...]
Ik zag met het aanmaken van een support ticket vandaag dat er er voor de Citation One Mk2 een hogere firmware versie aanwezig is dan mijn huidige
Mijn huidige is 2680 maar ik kon de optie 2699 kiezen dus benieuwd wat ze gaan doen....
Nee klopt je kan het zien onder de instellingen binnen de google home app maar men roept ook, dat wanneer je de speaker configureert het automatisch de laatste firmware zou downloaden dus is mijn gok dat 2699 een beta is, ik had ook de optie om preview release aan te zetten in mijn Google Home app kijken wat dat oplevert.
Check net mijn mail dat is vanuit Google dus dood spoor waarschijnlijk...
Mail binnen van support als ik mijn firmware versie stuur en Mac adress van het device gaan ze proberen nieuwe firmware te sturen. Zal niet werken achter Nat gok ik maar misschien word mijn Mac toegevoegd aan een lijst op update server.
Mail binnen van support als ik mijn firmware versie stuur en Mac adress van het device gaan ze proberen nieuwe firmware te sturen. Zal niet werken achter Nat gok ik maar misschien word mijn Mac toegevoegd aan een lijst op update server.
[ Voor 33% gewijzigd door tupelo20 op 09-06-2021 00:14 . Reden: typo's ]
Hier vanmorgen ook een ticket aangemaakt, ben benieuwd naar de response en of ik eventueel ook de laatste firmware kan krijgen.
Ik heb 2 Citation One MKIIs die bij inpluggen netjes werken, maar binnen de kortste keren ook connectie droppen en "please log in to the Google home app" antwoorden. Ook Unifi setup...
Inmiddels ook reactie van de helpdesk en gaan ze hier ook proberen de laatste versie te pushen.tupelo20 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:13:
Nee klopt je kan het zien onder de instellingen binnen de google home app maar men roept ook, dat wanneer je de speaker configureert het automatisch de laatste firmware zou downloaden dus is mijn gok dat 2699 een beta is, ik had ook de optie om preview release aan te zetten in mijn Google Home app kijken wat dat oplevert.
Ik ben verbaasd over de snelheid van het reageren
~
De mac adressen zijn doorgestuurd naar het software team. Zodra ik een reactie terug heb ontvangen zou ik het terugkoppelen.
Ik verwacht dat dit in de loop van de week zou zijn.
~
Ik ben benieuwd
[ Voor 13% gewijzigd door Imperial Guard op 09-06-2021 13:06 ]
Ik heb de laatste versie al en het issue lijkt verholpen dus firmware 2699 lijkt het te verhelpen Fingers crossed
[ Voor 36% gewijzigd door tupelo20 op 10-06-2021 15:58 ]
Heb je daar nog wat voor moeten doen, of opeens was die gepusht?tupelo20 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:56:
Ik heb de laatste versie al en het issue lijkt verholpen dus firmware 2699 lijkt het te verhelpen Fingers crossed
Nee screenshot met mac-adress .en ik heb mijn nat adres meegestruurd https://whatsmyip.com
Ah nee, dat ik had dus ook al gedaan! Ik bedoelde ermee of je zelf nog wat hebt moeten doen of had je opeens de laatste update erop staan?tupelo20 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:51:
Nee screenshot met mac-adress .en ik heb mijn nat adres meegestruurd https://whatsmyip.com
Ik heb niks meer hoeven doen ze hebben hem naar mijn device gepushed. Ik riep tegen mijn nest hey Google. En hoorde mijn Citation niet meer protesteren. Ingelogd in Google home app en zag bij de firmware ineens 2699 ipv 2680 staan.
[ Voor 54% gewijzigd door tupelo20 op 11-06-2021 09:27 ]
Volgens mij is 2699 niet publiekelijk beschikbaar is een betaversie gok ik je ziet het met het aanmaken van een case dat hij bestaatamst3l schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:58:
Van wanneer is die firmware versie? Ik heb er nog een van eind december 2020.
So far Al 2 dagen weer normaal gedrag
Hoi allemaal, ik heb de hk citation 700 en kinderen, weet een van jullie of het mogelijk is om de touchscreen van de citation op lock te zetten? Of misschien een kinderslot?
Nog steeds okee? Ik heb HK ook gemaild met de vraag te updaten, heb ook 2680 momenteel met continue disconnects.tupelo20 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:49:
So far Al 2 dagen weer normaal gedrag
Ja geen issues meer met 2699
Bedankt voor de feedback
Ik vraag me dan toch echt af wat het probleem is. Het lijkt alsof de speaker dropt als hij naar een andere band of andere AP switcht - maar ik meen te hebben gezien dat het zelfs gebeurt als hij op de oorspronkelijke AP verbonden blijft. Heel vaag.
Alle google eigen chromecast devices hebben hier totaal geen last van.
Vorige week een request gedaan bij de klanten service nu 7 dagen angstvallig stil
Of hebben ze zoveel aanvragen gekregen voor nieuwe software
Of hebben ze zoveel aanvragen gekregen voor nieuwe software
"Wij hebben zojuist te horen gekregen dat onze collega's de gegevens van uw speaker verwerkt hebben. Dit betekend dat de nieuwe software update binnen 24 tot 48 uur geüpload zou moeten worden. Ik wil u aanraden om uw speakers aan te laten staan, en deze pas te resetten op het moment dat de update geïnstalleerd is.
Mocht u nog vragen hebben over de update, dan horen wij dit graag van u."
Mocht u nog vragen hebben over de update, dan horen wij dit graag van u."
Gisteren op pad geweest voor een soundbar. Bij BCC werd ik meteen naar de HK Citation gebracht en verkoper vol lof over HK. Beste merk, echt goed geluid en nooit problemen mee. 15 minuten later een verkoper bij de MM die me eerlijk vertelde dat het een erg goed merk is met zeer goed geluid echter dat er veel problemen zijn met dropouts igv het tevens gebruik maken van sub en surround.
Ik vind de zwarte multibeam 700 met Sub S een prima keuze voor mij, maar ga wel twijfelen met die verbinding problemen. Sonos ARC ook geluisterd maar daar is ook gewoon niet aan te komen op het moment. En is me te duur (compleet met Sub)
De Citation bar klinkt nog wel wat beter, maar dan 'moet' je ook die grote Sub er bij nemen.
Ik vind de zwarte multibeam 700 met Sub S een prima keuze voor mij, maar ga wel twijfelen met die verbinding problemen. Sonos ARC ook geluisterd maar daar is ook gewoon niet aan te komen op het moment. En is me te duur (compleet met Sub)
De Citation bar klinkt nog wel wat beter, maar dan 'moet' je ook die grote Sub er bij nemen.
Je kan de grote Bar ook gewoon combineren met de Sub S hoor. Al ben ik heel tevreden met de grote Sub. Gaat goed lekker diep.ExTaxi schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:19:
Gisteren op pad geweest voor een soundbar. Bij BCC werd ik meteen naar de HK Citation gebracht en verkoper vol lof over HK. Beste merk, echt goed geluid en nooit problemen mee. 15 minuten later een verkoper bij de MM die me eerlijk vertelde dat het een erg goed merk is met zeer goed geluid echter dat er veel problemen zijn met dropouts igv het tevens gebruik maken van sub en surround.
Heb ondertussen de Citation Bar + Sub + Surround + Towers al bijna 2 jaar. Ervaar echt praktisch nooit dropouts tussen de speakers (welke via WiSA communiceren), als het al gebeurt is het eens in de zoveel maanden en wordt het vanzelf opgelost door de Bar even van het stroom te halen.
Sinds ik recent ben overgestapt van LG 65C9 naar Sony 77A80J heb ik ook geen issues met HDMI ARC/CEC meer. Werkt elke keer direct en zonder problemen.
De issues die ik soms met de LG had, had ik opgelost door via Optical aan te sluiten. De problemen met LG waren er overigens alleen als je geen extra bronnen op de Bar had aangesloten, dus puur ARC. Vermoed dat de handshake voor CEC in de LG gewoon niet goed zit (staat in meer topics over LG).
Bottom line: Harman Kardon Citation Bar/Multibeam blijft een goede keuze.
Ik heb ook een LG (55 C8), dus aansluiten met optische kabel is dus het beste? Ja het klinkt zondermeer goed. De Bose 700 ook geluisterd maar daar overheerst de bass verschrikkelijk
Ik heb nooit dropouts met de "grote" Citation + Sub + LG OLED GX 6LA.
Edit: mocht het uitmaken, dit is in een vrijstaande woning met minimale interferentie van de buren.
Edit: mocht het uitmaken, dit is in een vrijstaande woning met minimale interferentie van de buren.
[ Voor 42% gewijzigd door roderickvd op 21-06-2021 16:01 ]
Ook nooit last van gehad. Alleen dat de tv soms nog signaal blijft verzenden over HDMI en de soundbar dus niet altijd overschakelt naar tunein radio bijvoorbeeld.
Wanneer je de overige HDMI poorten op de Bar niet gebruikt werkte Optical beter voor mij.ExTaxi schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:05:
Ik heb ook een LG (55 C8), dus aansluiten met optische kabel is dus het beste? Ja het klinkt zondermeer goed. De Bose 700 ook geluisterd maar daar overheerst de bass verschrikkelijk
De Bar switcht vanzelf naar de input Optical, zodra er signaal op binnen komt en de LG zend automatisch signaal naar Optical wanneer je hem aanzet en hij vorige keer ook op Optical stond.
Als je geen problemen ervaart met de HDMI/CEC handshake, kan je hem uiteraard op HDMI laten.
Voor de kwaliteit maakt het niet uit, Optical kan ook DD5.1, DTS5.1 en LPCM2.0 aan op volle bandbreedte.
Helaas nog steeds geen update mogen ontvangen, terwijl ze wel mijn Mac-address hiervoor hebben vrijgegeven, helaas nog regelmatig drop-outs waardoor ik de spanning eraf en erop moet doen.
Hopelijk toch een deze dagen de update om dit irritante probleem te verhelpen
Hopelijk toch een deze dagen de update om dit irritante probleem te verhelpen
En in de mediamarkt outlet staat nu zelfs een Citation Amp met geopende doos voor 383 euro! Outlet doet blijkbaar ook mee met de BTW-actie.BiG-GuY schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:52:
[…]
Heb nu ook mijn nieuwe Citation Amp besteld voor bij m'n KEF Q150 speakers.
Edit: sorry, mijn zoon komt net binnen en blijkt er ook van gecharmeerd. Outletmodel is nu dus weg.
Ik ben benieuwd wat je van de Amp vindt. Ik heb er zelf een sinds een paar maanden voor mijn JM Lab Cobalt 810 en ik ben verbaasd hoe goed het klinkt. Helaas nog maar weinig reviews op internet te vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door ustinov op 25-06-2021 14:16 ]
Gezien het feit dat ook de Citation bars niet goed uit de bus komen voor het luisteren van muziek denk ik dat ik toch ga wachten met de aanschaf van een bar. Zo gek veel films kijk ik niet en ik wil toch ook graag een muziekprogramma goed kunnen horen. Wat vinden de Centation eigenaren van de muziek kwaliteit? Of zijn jullie allemaal fillmfanaten?
Geen enkele soundbar is echt goed met stereo muziek, kleine speakers ook niet. Wil je volwaardige muziek ervaring heb je boekenplank of vloerstaanders nodig. Dat wil niet zeggen dat het voor veel mensen genoeg kwaliteit bied.
Voor een Soundbar doen de Citation Bar en Citation Multibeam het prima, zolang je een Sub erbij neemt. Anders mist er naar mijn mening teveel bass, wat met elke soundbar zonder sub het geval is.
Ze doen het ook een stuk beter dan veel concurrenten die alleen focussen op zoveel mogelijk "speakers" proppen in een compacte soundbar.
In mijn geval gebruik ik de set in de woonkamer voor 80% series, 5% films, 10% gamen en 5% muziek.
Voor een Soundbar doen de Citation Bar en Citation Multibeam het prima, zolang je een Sub erbij neemt. Anders mist er naar mijn mening teveel bass, wat met elke soundbar zonder sub het geval is.
Ze doen het ook een stuk beter dan veel concurrenten die alleen focussen op zoveel mogelijk "speakers" proppen in een compacte soundbar.
In mijn geval gebruik ik de set in de woonkamer voor 80% series, 5% films, 10% gamen en 5% muziek.
[ Voor 31% gewijzigd door BiG-GuY op 25-06-2021 21:58 ]
Heb gisteren de Citation Amp binnen gehad. Bizar hoeveel vermogen erin zit voor zo'n compacte versterker, heb nog niet gedurfd het volume boven de 50% te zetten en dat is al heel luid en nog steeds strak. Al had ik hem compacter verwacht dan hij echt is. Ben alleen nog op zoek naar de beugel om hem aan de muur te kunnen hangen, moet nog kijken of ik daarvoor niet gewoon het schroefdraad op de onderkant kan gebruiken, zodat ik hem onder mijn bureau kan monteren.ustinov schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:07:
[...]
En in de mediamarkt outlet staat nu zelfs een Citation Amp met geopende doos voor 383 euro! Outlet doet blijkbaar ook mee met de BTW-actie.
Edit: sorry, mijn zoon komt net binnen en blijkt er ook van gecharmeerd. Outletmodel is nu dus weg.
Ik ben benieuwd wat je van de Amp vindt. Ik heb er zelf een sinds een paar maanden voor mijn JM Lab Cobalt 810 en ik ben verbaasd hoe goed het klinkt. Helaas nog maar weinig reviews op internet te vinden.
De KEF Q150 zijn wel wat compact voor diepe bass, dus heb toch een Citation Sub S voor bij deze set besteld voor het extra diep. Gisteren getest met m'n Citation Sub gekoppeld en dat klonk erg lekker. Met de prijs van de Sub S nu was de keuze snel gemaakt
Vindt het verder wel jammer dat de Amp geen microfoon en display heeft, maar dat wist ik van te voren al. In de nieuwe woning zal ik daarvoor een losse Nest Mini of Hub moeten plaatsen in mijn thuiskantoor.
[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 26-06-2021 15:37 ]
Op dit moment is de citation 300 massaal in de aanbieding bij verschillende partijen. Weet iemand of dit komt door de een mogelijke nieuwe uitvoering die binnenkort uitkomt?
Nope. Kortingen gelden t/m vandaag. Zoals eerder genoemd in het topic heeft Mediamarkt een 21% BTW weg ermee actie. Waardoor veel concurrenten hun prijs matchen. Morgen zullen de meeste prijzen weer stijgen.Rickver schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:39:
Op dit moment is de citation 300 massaal in de aanbieding bij verschillende partijen. Weet iemand of dit komt door de een mogelijke nieuwe uitvoering die binnenkort uitkomt?
Bij mij was het compacte formaat ook de reden om voor een Citation Amp te gaan. Hij verving een bakbeest van een Onkyo tx-sr606. Ik zie nu dat die niet verder komt dan 70 W aan 8 Ohm. De Amp klinkt inderdaad lekker strak (laag) en geen scherpte (vervorming?) als je hem wat harder zet. Hij lijkt er geen moeite mee te hebbenBiG-GuY schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:34:
[...]
Heb gisteren de Citation Amp binnen gehad. Bizar hoeveel vermogen erin zit voor zo'n compacte versterker, heb nog niet gedurfd het volume boven de 50% te zetten en dat is al heel luid en nog steeds strak.
[…]
Kan het extra vermogen zijn (120 W aan 8 Ohm, hoewel 70 W van de Onkyo ook al erg veel herrie was) of de Axign chip. Op Audiosciencereview verwachten ze daar veel van, maar is de Citation Amp nog niet getest.
Bij mij gaat wel elke paar seconden de fan even aan, maar dat hoor je niet als je muziek luistert. En ik heb hem ook nog in een kastje achter deurtjes gezet.
Ik lees in een aantal reviews dat mensen schrijven dat de bass te overheersend is en niet af trme regelen is. Die ervaring had ik niet bij het luisteren in de winkel.BiG-GuY schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:55:
.
Hmm het is wel rete interessant om de multibeam en sub s dit weekend te bestellen. Mooie korting.
Heb nog niet doorgehad dat er een fan in zat. Hij kan wel best warm worden. Vandaar dat ik hem wil ophangen, anders gaan de toekomstige katten een favoriete plek op m'n bureau hebbenustinov schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:35:
[...]
Bij mij was het compacte formaat ook de reden om voor een Citation Amp te gaan. Hij verving een bakbeest van een Onkyo tx-sr606. Ik zie nu dat die niet verder komt dan 70 W aan 8 Ohm. De Amp klinkt inderdaad lekker strak (laag) en geen scherpte (vervorming?) als je hem wat harder zet. Hij lijkt er geen moeite mee te hebbenik luister al mijn muziek weer eens opnieuw.
Kan het extra vermogen zijn (120 W aan 8 Ohm, hoewel 70 W van de Onkyo ook al erg veel herrie was) of de Axign chip. Op Audiosciencereview verwachten ze daar veel van, maar is de Citation Amp nog niet getest.
Bij mij gaat wel elke paar seconden de fan even aan, maar dat hoor je niet als je muziek luistert. En ik heb hem ook nog in een kastje achter deurtjes gezet.
De bass regeling die je hebt is per heel getal -10 tot +10 of de standaard 0. Verdere instellingen heb je inderdaad niet.ExTaxi schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:26:
[...]
Ik lees in een aantal reviews dat mensen schrijven dat de bass te overheersend is en niet af trme regelen is. Die ervaring had ik niet bij het luisteren in de winkel.
Hmm het is wel rete interessant om de multibeam en sub s dit weekend te bestellen. Mooie korting.
Vind zelf de bass juist erg goed en heb nu de normale Sub en de Sub S in huis. De Sub S is iets boomeriger, niet heel gek aangezien de woofer kleiner is. Kan wel heel erg te maken hebben met de ruimte en hoe je de subwoofer plaatst.
Ook vandaag nog een Amp kunnen kopen voor 478, zat eerst te kijken in het Sonos kamp, maar die is slecht te leveren en zit op 699. Dan scheelt dit wel aardig wat. Ben benieuwd.BiG-GuY schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:20:
[...]
Nope. Kortingen gelden t/m vandaag. Zoals eerder genoemd in het topic heeft Mediamarkt een 21% BTW weg ermee actie. Waardoor veel concurrenten hun prijs matchen. Morgen zullen de meeste prijzen weer stijgen.
Eerste indrukken zijn goed, auto sensing vind ik mijn geval irritant, ik hoef niet altijd de amp aan te hebben. En ARC is ook niet helemaal tof, zodra er een 2e hdmi kabel/device op m’n LG gaat, werkt de audio via ARC niet meer.
Maar geluidskwaliteit is echt wel dik in orde.
Heb even de vraag bij de support neergelegd of die auto sensing uit kan.
Maar geluidskwaliteit is echt wel dik in orde.
[ Voor 11% gewijzigd door Romius op 30-06-2021 23:33 ]
Ik heb daar ook al over geklaagd en aangedrongen dat ze het als klantenwens naar de ontwikkelafdeling doorgeven.Romius schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:32:
[…]
Ook voor ARC wil ik zelf kunnen kiezen of ik via de Amp wil luisteren. Nu moet ik in het settingsmenu van mijn TV elke keer ARC aan en uit zetten. Niet goed voor de WAF.
Ik had het opgelost door TV via een losse DAC aan te sluiten op Aux, maar daar zit ook auto-sensing op. Hoewel de helpdesk beweert van niet. Elke keer dat je wisselt van kanaal gaat de Amp weer aan. Gelukkig waren ze vergeten om ook de ingang automatisch naar Aux te zetten. Als ik chromecast als laatste heb gebruikt gaat de Amp wel aan, maar hoor ik gelukkig niets.
Het is allemaal nog niet helemaal af, die firmware.

Maar het geluid is fantastisch!
Auto-sensing met ARC, is helaas de norm. Ook grote Receivers/Soundbars doen hetzelfde tenzij je HDMI CEC uitzet in je TV, maar je hebt dan een grote kans dat je ARC ook stopt met werken...
Gebruik de Amp zelf alleen via de Aux input, verbonden met line out van m'n monitor, zodat ik de audio van mijn twee laptops kan aansturen met 1 kabel. Verder gebruik ik de Casting functie.
Vind zelf de auto-sensing wel handig op de Aux input, maar een optie om het in te stellen voor de inputs zonder CEC, zou wel handig zijn.
Gebruik de Amp zelf alleen via de Aux input, verbonden met line out van m'n monitor, zodat ik de audio van mijn twee laptops kan aansturen met 1 kabel. Verder gebruik ik de Casting functie.
Vind zelf de auto-sensing wel handig op de Aux input, maar een optie om het in te stellen voor de inputs zonder CEC, zou wel handig zijn.
Beste Tweakers,
Ik ben in het bezit van de HK Citation Oasis en de Towers. Eens per 2 weken, ongeveer, raakt de Oasis de verbinding met het Wifi kwijt. Ik heb een tp-link mesh, waar deze allemaal op zijn aangesloten en de signaalsterkte is goed. Tot-nu-toe reset ik de Oasis en voeg deze als nieuw apparaat toe aan Google Home. De ‘oude’ verwijder ik dan. Een andere oplossing zie ik (nog) niet… erg omslachtig en vervelend. Zeker ‘s ochtends… is er geen andere methode om die Oasis weer in het netwerk te krijgen? Home zegt dat hij (zij) de Oasis niet kan vinden, in ieder geval.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik ben in het bezit van de HK Citation Oasis en de Towers. Eens per 2 weken, ongeveer, raakt de Oasis de verbinding met het Wifi kwijt. Ik heb een tp-link mesh, waar deze allemaal op zijn aangesloten en de signaalsterkte is goed. Tot-nu-toe reset ik de Oasis en voeg deze als nieuw apparaat toe aan Google Home. De ‘oude’ verwijder ik dan. Een andere oplossing zie ik (nog) niet… erg omslachtig en vervelend. Zeker ‘s ochtends… is er geen andere methode om die Oasis weer in het netwerk te krijgen? Home zegt dat hij (zij) de Oasis niet kan vinden, in ieder geval.
[ Voor 2% gewijzigd door Stonewall66 op 01-07-2021 11:56 . Reden: Toevoeging ]
De samenwerking tussen de WiFi TP-Link mesh systemen en de HK Citation speakers schijnt nogal slecht te zijn met diverse problemen tot gevolg. Op meedere fora, o.a. die van TP-Link zelf kun je daar het een en ander over vinden. Een echte oplossing is er niet behalve een ander WFi mesh systeem of ander speaker systeem te gebruiken.Stonewall66 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:53:
Beste Tweakers,
Even een update over de gepushte firmware, die de "please log in via the google home app" issues oplost - alles is in principe nog steeds online. Heb niet meer meegemaakt dat een speaker onbereikbaar is.
Het lukt alleen soms nog steeds niet om verbinding te maken vanuit Spotify om te casten. Speaker is zichtbaar, kan volume vanuit de home app aanpassen, maar spotify lukt het niet om verbinding op te bouwen.
Het lukt alleen soms nog steeds niet om verbinding te maken vanuit Spotify om te casten. Speaker is zichtbaar, kan volume vanuit de home app aanpassen, maar spotify lukt het niet om verbinding op te bouwen.
Ik heb ook iets aparts ontdekt.
Wat wellicht het probleem met WIFI kan verklaren bij de Citation One serie in ieder geval.
Ik had eigenlijk goede verbinding met internet en dus de router.
Echter ik had er Cavus standaards bij gekocht, en zodra ik deze monteerde onder de One,kreeg ik bijna direct problemen met Wifi verbindingen.
Nog nooit eerder problemen gehad.
In eerste instantie snapte ik er ook niets van.
Tot ik tot 4 maal toe de standaards eraf en erop heb gemonteerd.
Zonder , uitstekende verbindingen.
Zodra ik de standaards vastzet aan de One, gelijk wifi uitval al kort erna en tot en met reset toe van de speakers.
Dus als je wifi verbiding slecht is en je hebt Cavus standaards , probeer eens zonder deze standaards of dan wel goed is.
Ik weet niet of met andere merken zoals Vebos ook is.
Maar goed, wellicht een tip ?
Wat wellicht het probleem met WIFI kan verklaren bij de Citation One serie in ieder geval.
Ik had eigenlijk goede verbinding met internet en dus de router.
Echter ik had er Cavus standaards bij gekocht, en zodra ik deze monteerde onder de One,kreeg ik bijna direct problemen met Wifi verbindingen.
Nog nooit eerder problemen gehad.
In eerste instantie snapte ik er ook niets van.
Tot ik tot 4 maal toe de standaards eraf en erop heb gemonteerd.
Zonder , uitstekende verbindingen.
Zodra ik de standaards vastzet aan de One, gelijk wifi uitval al kort erna en tot en met reset toe van de speakers.
Dus als je wifi verbiding slecht is en je hebt Cavus standaards , probeer eens zonder deze standaards of dan wel goed is.
Ik weet niet of met andere merken zoals Vebos ook is.
Maar goed, wellicht een tip ?
Wij hebben afgelopen week de Citation 700 bar met Subs S en achter speakers gekocht. Vandaag eindelijk geïnstalleerd. Het installeren ging redelijk makkelijk wel ff wat dingen uitvogelen maar ook dit is uiteindelijk dus gelukt.
Na de installatie van de multibar de Googel home ingesteld. Ook dit verliep enigszins makkelijk. Na alles te hebben geïnstalleerd gelijk de update gedaan.
En ja toen kwam de eerste irritatie voor de update had ik geen systeem geluid bij het omhoog en omlaag doen van de volume nu in eens wel. Iets wat zeer hinderlijk is vind ik zelf, vooral als je F1 of muziek luistert wil ik niet continu piepjes horen. Kan ik dit ergens nog uitzetten ? Kan het nergens vinden.
Na de installatie van de multibar de Googel home ingesteld. Ook dit verliep enigszins makkelijk. Na alles te hebben geïnstalleerd gelijk de update gedaan.
En ja toen kwam de eerste irritatie voor de update had ik geen systeem geluid bij het omhoog en omlaag doen van de volume nu in eens wel. Iets wat zeer hinderlijk is vind ik zelf, vooral als je F1 of muziek luistert wil ik niet continu piepjes horen. Kan ik dit ergens nog uitzetten ? Kan het nergens vinden.
Nogmaals een update van mijn kant na het pushen van die laatste HK firmware door support naar mijn 2x Citation One.
Het is een stuk beter geworden, maar nog steeds krijg ik soms de drops..."please log in through the Google home app". Reboot is het weer goed. Maar nu al op beide speakers weer 2x gehad.
Ik ben er klaar mee, ik heb de bas ook altijd overheersend gevonden dus was toch al geen grote fan. Ik ga ze verkopen, op een niet Unifi netwerk werken ze ongetwijfeld prima.
Het is een stuk beter geworden, maar nog steeds krijg ik soms de drops..."please log in through the Google home app". Reboot is het weer goed. Maar nu al op beide speakers weer 2x gehad.
Ik ben er klaar mee, ik heb de bas ook altijd overheersend gevonden dus was toch al geen grote fan. Ik ga ze verkopen, op een niet Unifi netwerk werken ze ongetwijfeld prima.
Hi,
Weet iemand of dat het mogelijk is om het geluidsniveau voor de diverse kanalen van de Citation Bar te normaliseren/aan elkaar gelijk te stellen? Ik merk nu een behoorlijk verschil tussen bijvoorbeeld Radio2 (via TuneIn) en (lineaire) televisie. De Citation Bar is via optische kabel verbonden met een LG OLED55E8PLA.
En wat zou de laatste firmware versie moeten zijn? Is dat volgens jullie ook 92835?
Ik heb trouwens ook de microfoon standaard uitgeschakeld, een Google Home Mini ontvangt/verwerkt spraakcommando's beter én je (althans ík) wil(t) dat de microfoon altijd luistert en niet wordt uitgeschakeld als er via HDMI / optisch geluid afgespeelt wordt.
Jammer, dit was net een van de redenen om voor deze bar te kiezen, zodat de GHM naar de 1e etage zou kunnen...
Hopelijk gaat men bij HK ervoor zorgen dat die irritante oranje lampjes worden uitgeschakeld.
Thanks voor de antwoorden!
Weet iemand of dat het mogelijk is om het geluidsniveau voor de diverse kanalen van de Citation Bar te normaliseren/aan elkaar gelijk te stellen? Ik merk nu een behoorlijk verschil tussen bijvoorbeeld Radio2 (via TuneIn) en (lineaire) televisie. De Citation Bar is via optische kabel verbonden met een LG OLED55E8PLA.
En wat zou de laatste firmware versie moeten zijn? Is dat volgens jullie ook 92835?
Ik heb trouwens ook de microfoon standaard uitgeschakeld, een Google Home Mini ontvangt/verwerkt spraakcommando's beter én je (althans ík) wil(t) dat de microfoon altijd luistert en niet wordt uitgeschakeld als er via HDMI / optisch geluid afgespeelt wordt.
Jammer, dit was net een van de redenen om voor deze bar te kiezen, zodat de GHM naar de 1e etage zou kunnen...
Hopelijk gaat men bij HK ervoor zorgen dat die irritante oranje lampjes worden uitgeschakeld.
Thanks voor de antwoorden!
[ Voor 39% gewijzigd door renskoenraadt op 25-07-2021 21:15 ]
Ik heb sinds kort de citation multibeam 700, met daarbij de citation towers en de citation surrounds (de sub moet nog aangeschaft worden). De multibeam produceert nu alleen helemaal geen geluid meer in deze opstelling(op een heel zacht dof geluid na). Nu is mijn vraag of dat dit klopt, of dat ik iets aan de instellingen moet veranderen zodat de multibeam alsnog geluid produceert? Vind het zonde dat de multibeam nu enkel als "koppelstation" functioneert voor de andere speakers en de boksen erin onbenut blijven.
De Bar/MultiBeam fungeert in deze setup enkel als Center kanaal en centrale Hub. Dus als je stereo content afspeelt, krijg je er standaard geen geluid uit, tenzij je Surround aan zet. Met 5.1 of hoger materiaal moet je wel standaard geluid uit het Center kanaal krijgen, dat zal vooral stemmen zijn (zoals het hoort).ralfler schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:36:
Ik heb sinds kort de citation multibeam 700, met daarbij de citation towers en de citation surrounds (de sub moet nog aangeschaft worden). De multibeam produceert nu alleen helemaal geen geluid meer in deze opstelling(op een heel zacht dof geluid na). Nu is mijn vraag of dat dit klopt, of dat ik iets aan de instellingen moet veranderen zodat de multibeam alsnog geluid produceert? Vind het zonde dat de multibeam nu enkel als "koppelstation" functioneert voor de andere speakers en de boksen erin onbenut blijven.
Recent ben ik verhuisd en heb ik wat zaken rondom mijn Home Audio aangepast. Omdat ik op wat meer plekken speakers nodig had, heb ik gekeken naar de Nest Audio (Google Home gen2). Ben er best tevreden mee voor muziek in de verschillende ruimtes. Had 2x Citation One v1 (die geen echte stereo paar (konden), dus moest die sowieso vervangen.
Ondertussen heb ik mijn 2x Citation One (v1) en Citation 300 weggedaan. Ipv de Citation One heb ik nu 5x Nest Audio (waarvan 2x in Paar modus) en ipv de Citation 300 heb ik de Nest Hub Max in de keuken.
Vooral de Nest Audio was ik positief over verrast qua audio, stereo paar werkt ook goed. De Nest Hub Max is duidelijk een stap terug in audio kwaliteit, maar het scherm vond ik wel handig voor in de keuken.
Had overigens geen wifi issues met de Citations op m'n Aruba Instant On wifi, met de nieuwe ook niet.
De Citation Bar + Sub + Surround + Towers houd ik in de woonkamer, daar zijn we erg tevreden over. Sinds de overstap naar een Sony 77A80J van de LG 65C9 TV heb ik ook zelden nog issues met HDMI ARC. Dus het probleem zat eerder bij LG dan bij de Citation.
Ben wel benieuwd of ze een keer een echte opvolger uitbrengen van de Bar met eARC/Atmos/DTS:X en HDMI2.1 . Maar voor nu nog steeds erg tevreden met de set.
Ondertussen heb ik mijn 2x Citation One (v1) en Citation 300 weggedaan. Ipv de Citation One heb ik nu 5x Nest Audio (waarvan 2x in Paar modus) en ipv de Citation 300 heb ik de Nest Hub Max in de keuken.
Vooral de Nest Audio was ik positief over verrast qua audio, stereo paar werkt ook goed. De Nest Hub Max is duidelijk een stap terug in audio kwaliteit, maar het scherm vond ik wel handig voor in de keuken.
Had overigens geen wifi issues met de Citations op m'n Aruba Instant On wifi, met de nieuwe ook niet.
De Citation Bar + Sub + Surround + Towers houd ik in de woonkamer, daar zijn we erg tevreden over. Sinds de overstap naar een Sony 77A80J van de LG 65C9 TV heb ik ook zelden nog issues met HDMI ARC. Dus het probleem zat eerder bij LG dan bij de Citation.
Ben wel benieuwd of ze een keer een echte opvolger uitbrengen van de Bar met eARC/Atmos/DTS:X en HDMI2.1 . Maar voor nu nog steeds erg tevreden met de set.
[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 26-07-2021 08:37 ]
Hallo mede tweakers.
Sinds vorige week eigenaar van een fijne hk multibeam 700, sub s en de bijbehorende surround set van hk. Wat betreft de muzikale kwaliteit van de surround set ben ik best wel tevreden alleen nu vind ik de set bij films echt te krachtig. Heb de bass trim al op -10 staan maar vooral bij bijvoorbeeld de extreme 6 underground op netflix word ik na 10 minuten helemaal gek van de bijna constante aanwezige bass. Nou heb ik al geprobeerd om de poort van de subwoofer te sluiten dmv een oude sok alleen hiermee verdwijnt er weer teveel laag en dit lijkt me ook niet helemaal de bedoeling van de sub. Is er verder toevallig iemand die weet of er nog gewerkt word aan een app om meer te kunnen tweaken? Voor een groot en modern bedrijf als hk word het hier wel tijd voor dacht ik zo. Als laatste las ik hier in dit forum al dat de surround speakers sochtends ineens aan stonden, hier heb ik ook last van. Is daar al een oplossing voor gevonden? Ik hoor graag van jullie
Sinds vorige week eigenaar van een fijne hk multibeam 700, sub s en de bijbehorende surround set van hk. Wat betreft de muzikale kwaliteit van de surround set ben ik best wel tevreden alleen nu vind ik de set bij films echt te krachtig. Heb de bass trim al op -10 staan maar vooral bij bijvoorbeeld de extreme 6 underground op netflix word ik na 10 minuten helemaal gek van de bijna constante aanwezige bass. Nou heb ik al geprobeerd om de poort van de subwoofer te sluiten dmv een oude sok alleen hiermee verdwijnt er weer teveel laag en dit lijkt me ook niet helemaal de bedoeling van de sub. Is er verder toevallig iemand die weet of er nog gewerkt word aan een app om meer te kunnen tweaken? Voor een groot en modern bedrijf als hk word het hier wel tijd voor dacht ik zo. Als laatste las ik hier in dit forum al dat de surround speakers sochtends ineens aan stonden, hier heb ik ook last van. Is daar al een oplossing voor gevonden? Ik hoor graag van jullie
Ik heb de grote bar ook gecombineerd met de Sub s, vond de gewone sub echt te groot.ExTaxi schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:19:
Prima combinatie die meer dan voldoende bas geeft, onze woonkamer is toch zeker niet klein.