De multibeam is van 2020 tgv de bar 2018, qua tijd blijvende ondersteuning kan dit misschien ook wel de reden zijn tot aankoop multibeam. Want bij sonos stoppen ze al met bepaalde oudere types te ondersteunen
Ik zag indd. dat de citation bar in diverse webshops al slecht- of zelfs niet meer leverbaar is. Daarnaast is hij op de officiele Harman Kardon website al enige tijd flink afgeprijsd. Hopelijk is dit een voorbode voor de introductie van een nieuw model...?WesGen schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:34:
De multibeam is van 2020 tgv de bar 2018, qua tijd blijvende ondersteuning kan dit misschien ook wel de reden zijn tot aankoop multibeam. Want bij sonos stoppen ze al met bepaalde oudere types te ondersteunen
Ik zelf vind de bar TOV de multibeam beter klinken al helemaal op redelijk volume.
Maar luister zelf vooral even wellicht denk je er anders over dan mij en degene die bij me was.
Maar luister zelf vooral even wellicht denk je er anders over dan mij en degene die bij me was.
Gewoon 799 nogrickleijten schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:51:
[...]
Ik zag indd. dat de citation bar in diverse webshops al slecht- of zelfs niet meer leverbaar is. Daarnaast is hij op de officiele Harman Kardon website al enige tijd flink afgeprijsd. Hopelijk is dit een voorbode voor de introductie van een nieuw model...?
Ik ben gegaan voor de multibeam met sub s.
Beetje bang dat de bar eruit gaat en binnen x-aantal tijd niet meer ondersteund gaat worden.
Ik heb veel gelezen en reviews doornemen vergeleken met wat onze noden waren.
Morgen installeren en dan horen we wat het geluid doet in onze woonkamer
Beetje bang dat de bar eruit gaat en binnen x-aantal tijd niet meer ondersteund gaat worden.
Ik heb veel gelezen en reviews doornemen vergeleken met wat onze noden waren.
Morgen installeren en dan horen we wat het geluid doet in onze woonkamer
Ben benieuwd of er op korte termijn Bars komen de Atmos en/of DTS/-X ondersteunen.
Juist met Wisa is het mogelijk interessant een mooie 7.1.2 setup te maken zonder kabels!
Juist met Wisa is het mogelijk interessant een mooie 7.1.2 setup te maken zonder kabels!
Hallo,
Ik heb een Multibeam 700 met Sub en Surround....prachtige set echter met een gekmakend probleem:
Als ik via mijn Samsung Note10+ Spotify(premium) wil afspelen verbreekt na een paar minuten de verbinding. Spotify weer openen op telefoon en opnieuw verbinden laat Spotify weer verder spelen.
Alle mogelijkheden/opties in mn telefoon aan en uit gezet (sluimeren toestaan, op achtergrond spelen enz enz)
Wie helpt mij?
Groet
Ik heb een Multibeam 700 met Sub en Surround....prachtige set echter met een gekmakend probleem:
Als ik via mijn Samsung Note10+ Spotify(premium) wil afspelen verbreekt na een paar minuten de verbinding. Spotify weer openen op telefoon en opnieuw verbinden laat Spotify weer verder spelen.
Alle mogelijkheden/opties in mn telefoon aan en uit gezet (sluimeren toestaan, op achtergrond spelen enz enz)
Wie helpt mij?
Groet
Dag allemaal,
Na een paar dagen gebruik van de multibeam 700 en sub s en geweldige ervaring komen de eerste problemen naar boven:
Bij het bekijken van een film is vaak het stemgeluid zeer stil en het muziek en drama effect zeer luid.
Verschillende instellingen zoals film of surround genomen maar lossen het probleem niet op.
Omdat je het stemgeluid wil opvangen zet je dit natuurlijk wat harder waardoor de effectgeluiden nog luider zijn en de buren minder blij zijn
Wie kan me tips geven om dit beter ingesteld te krijgen?
Grtjs WesGen
Na een paar dagen gebruik van de multibeam 700 en sub s en geweldige ervaring komen de eerste problemen naar boven:
Bij het bekijken van een film is vaak het stemgeluid zeer stil en het muziek en drama effect zeer luid.
Verschillende instellingen zoals film of surround genomen maar lossen het probleem niet op.
Omdat je het stemgeluid wil opvangen zet je dit natuurlijk wat harder waardoor de effectgeluiden nog luider zijn en de buren minder blij zijn
Wie kan me tips geven om dit beter ingesteld te krijgen?
Grtjs WesGen
Ik heb ook sinds enkele dagen een Multibeam samen met de grotere sub. Top systeem maar herken inderdaad je punt dat op de film-modus de effecten erg hard zijn t.o.v. de stemmen. Wat ik heb gedaan is bij de standaard-modus de bas op trimstand +5 heb gezet. Hierdoor heb je toch alle mooie geluidseffecten maar is het verschil niet zo groot als bij de film-modus.
Hk citation one mk2 aangeschaft, maar het geluid valt me erg tegen. Ik vind het erg dof en plat klinken, mis hoge tonen. Nu vraag ik me af of ik misschien toevallig een slechte speaker heb getroffen omdat ik dit nergens in de reviews terug lees. Als ik midden voor de speaker sta zijn de hoge tonen iets beter, maar maar links en rechts en zeker achter de speaker lijkt het of hij in een doos staat of zo....
kwestie van smaak denk ik heb de mk2 duo en vind het mooi klinken. Wel vind ik dat je het volume omhoog moet gooien voordat er echt muziek uit komt.justgamerz246 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:28:
Hk citation one mk2 aangeschaft, maar het geluid valt me erg tegen. Ik vind het erg dof en plat klinken, mis hoge tonen. Nu vraag ik me af of ik misschien toevallig een slechte speaker heb getroffen omdat ik dit nergens in de reviews terug lees. Als ik midden voor de speaker sta zijn de hoge tonen iets beter, maar maar links en rechts en zeker achter de speaker lijkt het of hij in een doos staat of zo....
Dat vooral, bij lager volume is de bas overheersendwbtje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:23:
[...]
... Wel vind ik dat je het volume omhoog moet gooien voordat er echt muziek uit komt.
ik gebruik zal stereo paar en ik ervaar geen overheersende bas moet ik zeggen.Modz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:47:
[...]
Dat vooral, bij lager volume is de bas overheersend
Als ik het volume aanpas op HK MB 700 dan hoor ik even helemaal niets.
Hoe kan dat aangepast worden?
Het is hier wel wenselijk om gewoon het geluid door te laten gaan
Hoe kan dat aangepast worden?
Het is hier wel wenselijk om gewoon het geluid door te laten gaan
Ik ben echt ontzettend ontevreden over mijn Citation multibeam 700. Al sinds de aankoop valt de verbinding met Google home weg (volgens de speaker had deze wel verbinding).
Het heeft waarschijnlijk te maken met de KPN box 12. Deze heeft problemen met chromecast en dergelijke. Naderhand heb ik een AP geïnstalleerd en ik zag dat mijn Citation daar aan verbond, maar geen problemen meer had. Helaas verbond de Citation ook op weer veelvuldig met de KPN box waarna de verbinding met de app weer wegviel.
Ik besloot daarom de SSID van mijn AP te veranderen in een andere naam en de Multibeam daaraan te verbinden. Sindsdien kan ik mijn speaker nooit meer verbonden krijgen met de app. Bij setup krijg ik altijd het geluid, maar bij WiFi verbinding krijg ik een foutmelding van de Google home app. Echter is de speaker, zo lees ik op de display, wel verbonden. Als ik dan de app forceer te sluiten, zie ik de speaker als 'unlinked device' staan. Als ik daar dan weer op klik kom ik wel verder, tot aan configuration, en daar blijft de app permanent in hangen.
Ik krijg de speaker dus nooit meer zichtbaar in mijn app... Ik heb alles geprobeerd. Resets, router resets, SSID weer hetzelfde genoemd, verbonden via alleen de KPN router, verbonden met allen 2.4 GHz of 5ghz. Niks werkt meer. Iemand toevallig met dezelfde issues?
Het heeft waarschijnlijk te maken met de KPN box 12. Deze heeft problemen met chromecast en dergelijke. Naderhand heb ik een AP geïnstalleerd en ik zag dat mijn Citation daar aan verbond, maar geen problemen meer had. Helaas verbond de Citation ook op weer veelvuldig met de KPN box waarna de verbinding met de app weer wegviel.
Ik besloot daarom de SSID van mijn AP te veranderen in een andere naam en de Multibeam daaraan te verbinden. Sindsdien kan ik mijn speaker nooit meer verbonden krijgen met de app. Bij setup krijg ik altijd het geluid, maar bij WiFi verbinding krijg ik een foutmelding van de Google home app. Echter is de speaker, zo lees ik op de display, wel verbonden. Als ik dan de app forceer te sluiten, zie ik de speaker als 'unlinked device' staan. Als ik daar dan weer op klik kom ik wel verder, tot aan configuration, en daar blijft de app permanent in hangen.
Ik krijg de speaker dus nooit meer zichtbaar in mijn app... Ik heb alles geprobeerd. Resets, router resets, SSID weer hetzelfde genoemd, verbonden via alleen de KPN router, verbonden met allen 2.4 GHz of 5ghz. Niks werkt meer. Iemand toevallig met dezelfde issues?
Ik had met mijn Citation 700 Multibeam ook installatieproblemen via de Google Home app. Ik strandde steeds halverwege de installatie waarbij de volgende melding kwam:" Er is iets misgegaan. Huiskamer is mogelijk ingesteld maar we kunnen niet communiceren met het apparaat vanaf je iphone. Zorg dat je lokale netwerktoegang hebt ingeschakeld in de privacyinstellingen van je Iphone.".
Deze stond echter al ingeschakeld.
Uiteindelijk is het gelukt door mijn WiFi versterkers in huis tijdens de installatie even los te koppelen. Toen ging de installatie moeiteloos. Na de installatie de WiFi versterkers gewoon weer in kunnen schakelen zonder verdere problemen.
Neemt in mijn geval helaas niet weg dat het netwerk af en toe verdwenen is en google assistent niet meer werkt. Het even van de stroom halen van de soundbar is dan weer voldoende om het netwerk aan de praat te krijgen.
Deze stond echter al ingeschakeld.
Uiteindelijk is het gelukt door mijn WiFi versterkers in huis tijdens de installatie even los te koppelen. Toen ging de installatie moeiteloos. Na de installatie de WiFi versterkers gewoon weer in kunnen schakelen zonder verdere problemen.
Neemt in mijn geval helaas niet weg dat het netwerk af en toe verdwenen is en google assistent niet meer werkt. Het even van de stroom halen van de soundbar is dan weer voldoende om het netwerk aan de praat te krijgen.
Ik heb met mijn Citation 700 Multibeam dat ik kortstondige hikjes in het geluid heb (dropouts).
De ene dag vaker dan de andere dag. Heel vervelend als er tijdens nieuwsuitzendingen halve woorden wegvallen.
Ik heb dit niet via de speakers van de tv zelf. Ook Spotify geeft van die dropouts.
Soundbar is aangesloten met HDMI-arc.
Via de cd-speler aangesloten via AUX heb ik nergens last van.
Heeft iemand anders dit probleem ook?
De ene dag vaker dan de andere dag. Heel vervelend als er tijdens nieuwsuitzendingen halve woorden wegvallen.
Ik heb dit niet via de speakers van de tv zelf. Ook Spotify geeft van die dropouts.
Ik heb dit alleen als ik naar Prime video kijk. Verder nergens last van, maar ik heb mijn speaker via optisch aangesloten.wimforfriends schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:36:
Ik heb met mijn Citation 700 Multibeam dat ik kortstondige hikjes in het geluid heb (dropouts).
Overigens, mbt tot je problemen met de home app. Ik herken dat ik mijn speaker aan en uit moet zetten, maar ik vind dat echt niet kunnen. Ik zal eens kijken wat het apparaat doet als ik mijn AP uitzet, maar de bedoeling was wel dat de speaker aan mijn AP verbonden moest zijn.
Zijn er überhaupt mensen die een volledig stabiele verbinding hebben met de speaker?
*nee ook na het verwijderen van de AP blijft het probleem. Ik denk dat er intern iets niet meer werkt. Er zijn nooit problemen geweest met verbinden, maar het is niet meer mogelijk. Ik ga het ding retour sturen, want je hebt er op deze manier niks aan.
[ Voor 11% gewijzigd door BlakeNL op 07-01-2021 14:23 ]
Moet zeggen dat ik ook die drops heb via mijn bar. zowel via de ARC als via optisch.
ARC werkt op moment helemaal niet zelfs.
Ook radio via de bar valt soms na 5 sec al uit tot vervelens toe.
Nee tis prachtig geluid maar stabiel is die allerminst.
ARC werkt op moment helemaal niet zelfs.
Ook radio via de bar valt soms na 5 sec al uit tot vervelens toe.
Nee tis prachtig geluid maar stabiel is die allerminst.
Gisteren nieuwe software binnen gekregen op Citation Bar en Sub (heb nog geen surrounds). Kan geen release notes vinden, iemand een idee wat er is gewijzigd?
Ik heb geen citation maar een enchant 1300 soundbar en ik ervaar ook dat de soundbar regelmatig de wifi kwijt is. Hij is dan ook niet meer te vinden in de google home app. Enige manier is om de setup weer helemaal door te lopen, best wel irritant op momenten dat je net iets snel wil casten.BlakeNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:49:
[...]
Ik heb dit alleen als ik naar Prime video kijk. Verder nergens last van, maar ik heb mijn speaker via optisch aangesloten.
Overigens, mbt tot je problemen met de home app. Ik herken dat ik mijn speaker aan en uit moet zetten, maar ik vind dat echt niet kunnen. Ik zal eens kijken wat het apparaat doet als ik mijn AP uitzet, maar de bedoeling was wel dat de speaker aan mijn AP verbonden moest zijn.
Zijn er überhaupt mensen die een volledig stabiele verbinding hebben met de speaker?
*nee ook na het verwijderen van de AP blijft het probleem. Ik denk dat er intern iets niet meer werkt. Er zijn nooit problemen geweest met verbinden, maar het is niet meer mogelijk. Ik ga het ding retour sturen, want je hebt er op deze manier niks aan.
Dank!roderickvd schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:55:
Gisteren nieuwe software binnen gekregen op Citation Bar en Sub (heb nog geen surrounds). Kan geen release notes vinden, iemand een idee wat er is gewijzigd?
Gelijk even gekeken bij mijn Towers, ook die hebben upgrade gehad (versie 7 januari 2021).
Even kijken of het nu wel stabiel blijft. Het is toch vaak aan en uit zetten om het weer beetje werkend te krijgen.... Zeker met groepen....
Heb ook nog een Citation 200, geen idee hoe je kunt zien of daar upgrade voor is?
Staat nu uurtje te spelen in verschillende Google home groepen, met zowel TuneIn, Spotify als Deezer (dat verschilt ook nog wel eens qua stabiliteit), maar so far so good...
Er gelijk maar even ingedoken.... Zowel de Towers als de 200 hebben Google cast versie 1.44.xxxx . Mijn oudere Essence heeft 1.28.xxxx en de Google producten hebben allemaal 1.50.xxxx.of 1.52.xxxx.
Dit gaat dus allemaal om de Google Cast versies. De systeem versies zijn per type device uiteraard anders en niet vergelijkbaar.
Dit gaat dus allemaal om de Google Cast versies. De systeem versies zijn per type device uiteraard anders en niet vergelijkbaar.
Hoe is bij jou de verbinding met Spotify? Bij mij valt deze nu regelmatig weg waardoor het niet echt lekker luistert.roderickvd schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:55:
Hier geen issues (Ethernet).amst3l schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:54:
[...]
Hoe is bij jou de verbinding met Spotify? Bij mij valt deze nu regelmatig weg waardoor het niet echt lekker luistert.
[quote]BlakeNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:49:
[...]
Jazeker ! De Multibeam werkt hier al een half jaar zonder noemenswaardig issue. WiFi connectie altijd stabiel en de Home-app laat hem altijd zien en bedienen.
Enige puntje was het in sync krijgen van beeld en geluid met de nieuwe Sony OLED tv. Was een kwestie van instelling aan de kant van de tv.
[...]
Jazeker ! De Multibeam werkt hier al een half jaar zonder noemenswaardig issue. WiFi connectie altijd stabiel en de Home-app laat hem altijd zien en bedienen.
Enige puntje was het in sync krijgen van beeld en geluid met de nieuwe Sony OLED tv. Was een kwestie van instelling aan de kant van de tv.
Hoi allemaal.
Ik heb de citation multibeam bar met de sub s. Deze zijn via hdmi arc aangesloten op een Samsung q80t. Nu wisselt de soundbar vanzelf het geluidsprofiel op willekeurige momenten van de dag. Surround word aan of uitgezet. Nightmode hetzelfde. Deze is ooit ook overdags actief.. Hij wisselt uitzichzelf van de film stand na de muziekstand. Via het apparaat staat de laatste software versie erop. Soundbar is al eens gereset. Dit geeft geen verschil. Helpdesk van HK geven aan dit probleem nog 'nooit' te hebben gehoord. Wie kan me helpen. Gr John
Ik heb de citation multibeam bar met de sub s. Deze zijn via hdmi arc aangesloten op een Samsung q80t. Nu wisselt de soundbar vanzelf het geluidsprofiel op willekeurige momenten van de dag. Surround word aan of uitgezet. Nightmode hetzelfde. Deze is ooit ook overdags actief.. Hij wisselt uitzichzelf van de film stand na de muziekstand. Via het apparaat staat de laatste software versie erop. Soundbar is al eens gereset. Dit geeft geen verschil. Helpdesk van HK geven aan dit probleem nog 'nooit' te hebben gehoord. Wie kan me helpen. Gr John
Bij mij werkt het met een iPad perfect maar gebruik ik een Android device zie ik 1 device wel en de ander maar half ( ik zie het wel maar kan er niets mee).BlakeNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:50:
Ik ben echt ontzettend ontevreden over mijn Citation multibeam 700. Al sinds de aankoop valt de verbinding met Google home weg (volgens de speaker had deze wel verbinding).
Wat is jouw setup? Vorige week heb ik gebeld met HK en zeggen dat ze van mijn probleem nog niet eerder hebben gehoord. Tot dusver nog geen antwoord of oplossing van de technische dienst. Ik zit nu al een week met een speaker zonder smart functies.Salento schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:23:
[quote]BlakeNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:49:
[...]
Draait nu al een paar dagen vlekkeloos op de nieuwste firmware. Bij vorige versie toch wel om de zoveel dagen problemen met de Google home/ Chromecast connectie. Hou het in de gaten.HAWK Wizard schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:41:
Er gelijk maar even ingedoken.... Zowel de Towers als de 200 hebben Google cast versie 1.44.xxxx . Mijn oudere Essence heeft 1.28.xxxx en de Google producten hebben allemaal 1.50.xxxx.of 1.52.xxxx.
De Multibeam staat op 5 Ghz WiFi met een vast IP adres. Via de Home-app heb ik hem geplaatst in een specifieke ruimte/groep (huiskamer). Daat staat hij in met oa. de TV en een JBL 500 smartspeaker. Daar is de Multibeam overigens probleemloos mee in een speakerpaar te zetten.
Ik draai de laatst beschikbare firmware (uit mijn hoofd gezegd van oktober 2020).
Sinds het weekend twee Citation 100 binnen gekregen. Beide werkten prima tot vandaag. Eentje blijft knipperen en reageert nergens meer op.
Ik heb geprobeerd de 100 te resetten. Knopje inhouden tot geluidje klinkt. Echter gebeurd er helemaal niks. Ledjes blijven wit knipperen.
Ik ben dus bang dat hij wellicht is vastgelopen.
Hebben jullie nog opties? Of maar eens even kijken hoe ik garantie kan claimen.
*Edit
Gisteren nog gebeld en de 100 kan retour. Dus vandaag neem ik deze mee naar het werk om daar in te pakken en besluit om deze nog een keer aan te sluiten. En warempel ik kan nu wel resetten
Kan daarna ook gewoon verbinding maken.
Straks thuis nog maar eens even kijken of hij daar ook nog wil werken.
*Edit
Thuis weer aangesloten. In eerste instantie werkt het heel even maar daarna weer zelfde probleem. Dus deze gaat retour en krijg ik een nieuwe voor. De andere 100 heeft geem enkel probleem.
Ik heb geprobeerd de 100 te resetten. Knopje inhouden tot geluidje klinkt. Echter gebeurd er helemaal niks. Ledjes blijven wit knipperen.
Ik ben dus bang dat hij wellicht is vastgelopen.
Hebben jullie nog opties? Of maar eens even kijken hoe ik garantie kan claimen.
*Edit
Gisteren nog gebeld en de 100 kan retour. Dus vandaag neem ik deze mee naar het werk om daar in te pakken en besluit om deze nog een keer aan te sluiten. En warempel ik kan nu wel resetten

Straks thuis nog maar eens even kijken of hij daar ook nog wil werken.
*Edit
Thuis weer aangesloten. In eerste instantie werkt het heel even maar daarna weer zelfde probleem. Dus deze gaat retour en krijg ik een nieuwe voor. De andere 100 heeft geem enkel probleem.
[ Voor 38% gewijzigd door Highfive95 op 12-01-2021 18:54 ]
eindelijk!!!! nergens last meer van!roderickvd schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:55:
Kan iemand van de nieuwste versie de versienummers delen? Ik heb laatst via de support het verzoek gedaan om beta software te pushen daar mijn apparaat. Kan ik mooi even checken of ik nu inderdaad de beta versie heb of de reguliere versie.
Mij is verteld via de mail dat een nieuwe versie zeer spoedig gereleased zou worden. Dat was zo rond de kerst. Is het dus inderdaad vrij vlot gegaan.
Mij is verteld via de mail dat een nieuwe versie zeer spoedig gereleased zou worden. Dat was zo rond de kerst. Is het dus inderdaad vrij vlot gegaan.
Heb hierboven al de Google cast versies gedeeld, die geven aardig beeld of het recente versie is of niet. De systeem versies verschillen qua nummering per model type, dus over welk model heb je het?amst3l schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:41:
Kan iemand van de nieuwste versie de versienummers delen? Ik heb laatst via de support het verzoek gedaan om beta software te pushen daar mijn apparaat. Kan ik mooi even checken of ik nu inderdaad de beta versie heb of de reguliere versie.
Ik heb een HK Citation 100 speaker die regelmatig zijn koppeling met Google home verliest. Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren?
Ongeveer een jaar geleden een HK Citation One voor m'n moeder gekocht. Ze is nogal allergisch voor zware tonen dus al gauw bleek deze speaker niet de beste optie voor haar. Onlangs een Sonos Move voor haar gekocht en nu heb ik haar HK Citation One cadeau gekregen. Twee vraagjes:
1. Is het inmiddels wel mogelijk om op één of andere manier de bass lager te krijgen?
2. (Hoe) kan ik het geluid van mijn Sony Bravia KDL-50W815B doorschakelen naar de speaker?
1. Is het inmiddels wel mogelijk om op één of andere manier de bass lager te krijgen?
2. (Hoe) kan ik het geluid van mijn Sony Bravia KDL-50W815B doorschakelen naar de speaker?
Ik lees dat er toch nog wel wat mensen zijn met dezelfde problemen. Ook ik ben niet enorm te spreken over mijn HK set. Ikzelf heb de HK Surround, eigenlijk de Citation lijn.
In combinatie met een Philips TV heb ik al maanden last van audio drops op de meest vreemde momenten. Via de TV decoder, maar ook de Apple TV. De receiver zelf is al vervangen door HK en heb ik sinds vorige week terug; nog steeds audio drops.Support geeft verder geen sjoege.
Zojuist alle HDMI-kabels naar de TV geprikt en een digital audio kabel naar de HK receiver; nog steeds audio drops.
Zijn er meer mensen die audio drops hebben met de combinatie Philips TV + Harman Kardon? Ik word er echt doodmoe van en het lijkt mij een HK issue en iets met software/firmware.
In combinatie met een Philips TV heb ik al maanden last van audio drops op de meest vreemde momenten. Via de TV decoder, maar ook de Apple TV. De receiver zelf is al vervangen door HK en heb ik sinds vorige week terug; nog steeds audio drops.Support geeft verder geen sjoege.
Zojuist alle HDMI-kabels naar de TV geprikt en een digital audio kabel naar de HK receiver; nog steeds audio drops.
Zijn er meer mensen die audio drops hebben met de combinatie Philips TV + Harman Kardon? Ik word er echt doodmoe van en het lijkt mij een HK issue en iets met software/firmware.
Na mijn post hierboven over het geluid van mijn multibeam 700 wat blijft verspringen van geluidsprofielen heb ik nogmaals een reset gedaan. Nu is het springen van de profielen verholpen. Geluidspercentage blijft hetzelfde alleen heb ik echter nog steeds dat het virtual surround met enige regelmaat zichzelf aan of uit schakeld. Dit begint zwaar frustrerend te worden.
Ik heb al de instellingen van de tv nagelopen maar het probleem speelt zich ook af als ik Spotify afspeel.
Ik zou morgen eens contact opnemen met hk. Dit moet nu eens opgelost worden.
Wie weet zo wat het laatste update nummer is. Of waar een nieuwere versie te downloaden is dan wat ik via het menu kan vinden.
Fijne avond
Ik heb al de instellingen van de tv nagelopen maar het probleem speelt zich ook af als ik Spotify afspeel.
Wie weet zo wat het laatste update nummer is. Of waar een nieuwere versie te downloaden is dan wat ik via het menu kan vinden.
Fijne avond
Je kan via de Google Home app instellen dat je met het beta programma mee wil doen. Als je de versie nummers wil hebben kan ik je eventueel wel een fotootje sturen, pb me maarJohnH87 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:41:
Na mijn post hierboven over het geluid van mijn multibeam 700 wat blijft verspringen van geluidsprofielen heb ik nogmaals een reset gedaan. Nu is het springen van de profielen verholpen. Geluidspercentage blijft hetzelfde alleen heb ik echter nog steeds dat het virtual surround met enige regelmaat zichzelf aan of uit schakeld. Dit begint zwaar frustrerend te worden.
Fijne avond
Uiteindelijk gemeld bij support en ik heb een nieuwe citation gekregen. Ondanks 3 keer dezelfde vragen beantwoorden en het gebruik van UPS (zo'n hekel aan, je moet zelf label printen en UPS zit nooit in de buurt) zonder gedoe en snel een vervangend apparaat gekregen.[Roland] schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:00:
Blij met mijn citation 100.Sinds juni in gebruik.
Nu heb ik wat van vroeger op mijn laptop staan en dat wilde ik afspelen, ik heb nog geen Windows mediapseler gevonden (anders dan VLC) die muziek kan stream naar een audio chromecast. Dus met bleutooth.
Ik kreeg Bleutooth eerst niet gekoppeld maar dit lukte door mijn laptop op 10 cm afstand van de speaker te houden. Zodra ik verder dan een halve meter verwijderd ben van de speaker stopt het afspelen. Met mijn beperkte kennis denk, volgens iets niet goed met de antenne. maar wellicht iets anders? iemand ervaring met iets dergeljks gehad?
Overigens gelijk test met telefoon, die kan helemaal niet koppelen met de speaker (pairing fails).
Sinds ik overgestapt ben op Aruba Instant On Wifi heb ik geen issues meer gehad met de connectie van de verschillende Citation producten in m'n woning. Denk dat veel mensen met Wifi problemen gewoon geen stabiele Wifi connectie hebben.
Ook heb ik het Wifi kanaal vastgezet op kanaal 100. Wanneer hij op een lager kanaal zat, merkte ik dat de Towers vaker disconnecte van de Bar. Kanaal 100 is gek genoeg juist een sterker kanaal.
De WiSA zelf opereert op een hoger kanaal van 20Mhz, due overlapt sowieso niet.
Heb recent toch de Citation 300 geprobeerd via Bluetooth op een recente PC en heb gewoon 0 audio delay. Kan me herinneren dat dit in het begin niet bruikbaar was, vanwege audio delays.
Audio cuts zijn helaas present bij heel veel soundbars en TV's met ARC. Heb het ook 1x per week, dan zet ik even de TV terug naar internal en weer op Optical/ARC. Na de recente update heb ik de HDMI met ARC weer aangesloten. Tot zover gaat het ok.
Vroeger met mn Panasonic Plasma en Yamaha receiver nooit problemen gehad hiermee. eARC zou de oplossing moeten zijn voor de verschillende audio drops en sync issues over ARC, maar helaas. Genoeg TV's en Soundbars met eARC met nog steeds random issues, dat is niet uniek voor de HK dus.
Verder ben ik wel heel tevreden over de Citation producten en ga in m'n nieuwe woning die klaar is over een paar maanden, in veel meer kamers Citation producten gebruiken
.
Ook heb ik het Wifi kanaal vastgezet op kanaal 100. Wanneer hij op een lager kanaal zat, merkte ik dat de Towers vaker disconnecte van de Bar. Kanaal 100 is gek genoeg juist een sterker kanaal.
De WiSA zelf opereert op een hoger kanaal van 20Mhz, due overlapt sowieso niet.
Heb recent toch de Citation 300 geprobeerd via Bluetooth op een recente PC en heb gewoon 0 audio delay. Kan me herinneren dat dit in het begin niet bruikbaar was, vanwege audio delays.
Audio cuts zijn helaas present bij heel veel soundbars en TV's met ARC. Heb het ook 1x per week, dan zet ik even de TV terug naar internal en weer op Optical/ARC. Na de recente update heb ik de HDMI met ARC weer aangesloten. Tot zover gaat het ok.
Vroeger met mn Panasonic Plasma en Yamaha receiver nooit problemen gehad hiermee. eARC zou de oplossing moeten zijn voor de verschillende audio drops en sync issues over ARC, maar helaas. Genoeg TV's en Soundbars met eARC met nog steeds random issues, dat is niet uniek voor de HK dus.
Verder ben ik wel heel tevreden over de Citation producten en ga in m'n nieuwe woning die klaar is over een paar maanden, in veel meer kamers Citation producten gebruiken
Wat mij ook opvalt bij mijn Multibeam700 is dat het geluid bij sommige reclames nagenoeg geheel wegvalt. Bijvoorbeeld de Coolblue reclame die ik regelmatig op RTL4 voorbij zie komen. Bijna niets van te verstaan en als ik de soundbar in het begin van die reclame uitschakel gaat ie verder zonder problemen over de luidspreker van de tv zelf.
Erg vreemd.
Erg vreemd.
[ Voor 3% gewijzigd door wimforfriends op 20-01-2021 10:04 ]
Klinkt als een prima feature: smart commercial mutingwimforfriends schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:49:
Wat mij ook opvalt is dat het geluid bij sommige reclames nagenoeg geheel wegvalt. Bijvoorbeeld de Coolblue reclame die ik regelmatig op RTL4 voorbij zie komen. Bijna niets van te verstaan en als ik de soundbar in het begin van die reclame uitschakel gaat ie verder zonder problemen over de luidspreker van de tv zelf.
Erg vreemd.
Ik snap wat je bedoeld, beetje te vergelijken alsof je stereo afspeelt met 1 luidspreker.
Iemand ervaring met bekabeld aansluiten? Ben dan benieuwd of het afspelen op tuneln dan niet word onderbroken tekens. Ben bijna in staat weer een losse radio erbij te kopen
Iemand ervaring met bekabeld aansluiten? Ben dan benieuwd of het afspelen op tuneln dan niet word onderbroken tekens. Ben bijna in staat weer een losse radio erbij te kopen
Toch niet zo interessant: ik heb hem net binnen, maar hij blijkt maar tot 4.1 te ondersteunen, geen 5.1. Een center speaker is niet mogelijk. Jammer!testmanager schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:14:
https://www.coolblue.nl/p...n-citation-amp-zwart.html
Interessant!
"Omschrijving
Met de Harman Kardon Citation Amp breng je al je Citation producten samen. De audiostreamer zorgt dat alles op één apparaat is aangesloten. Denk hierbij aan je hifi boekenplank speakers, wifi speakers, zuilspeakers of soundbar. De Digital Loop Amplifier technologie van Harman Kardon geeft een vermogen van 200 watt per kanaal. Wanneer je liever naar muziek luistert, stream dan draadloos via Chromecast Built-in of AirPlay."
https://www.forbes.com/si...p-to-its-citation-lineup/
Wij hebben de Multibeam sinds afgelopen woensdag, mooie soundbar maar helaas exact hetzelfde probleem. Na pauzeren van een tv programma of bij het vooruitspoelen, valt het geluid bij het hervatten ook tussen de 5-20 seconden weg. Heel irritant. Aansluiten via Optisch ipv HDMIarc maakt net uit, zelfde probleem.chrisjam schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:48:
Wij hebben sinds een aantal dagen een Harman Kardon Multibeam 700 aangekocht. Op zich prima geluid, maar als wij bepaalde opnames/terugkijktv (Digicorder van Telenet) doorspoelen valt het vaak (>80%) voor dat het geluid tussen de 5-20s weg blijft. We hebben de Multibeam aan onze Samsung TV verbonden met de bijgeleverde HDMI ARC kabel.
Zijn er nog mensen die dit al hebben voorgehad? En eventueel weten hoe we dit kunnen oplossen?
Vandaag HK gebeld. Daar deed men of dit geen bekend probleem is. Ze komen er op terug.
Zijn er anderen met hetzelfde probleem waarbij dit opgelost is? Ik stuur de soundbar liever niet terug...
Als het zowel over optisch als HDMI is dan lijkt het een probleem van de signaaltoevoer naar de Multibeam toe, de TV en/of kabeldecoder combinatie. Met mijn TV en Ziggo Next valt het geluid niet weg bij pauze en doorspoelen. (Multibeam aangesloten op de TV met HDMI eARC)BWCKL schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:48:
[...]
Wij hebben de Multibeam sinds afgelopen woensdag, mooie soundbar maar helaas exact hetzelfde probleem. Na pauzeren van een tv programma of bij het vooruitspoelen, valt het geluid bij het hervatten ook tussen de 5-20 seconden weg. Heel irritant. Aansluiten via Optisch ipv HDMIarc maakt net uit, zelfde probleem.
Vandaag HK gebeld. Daar deed men of dit geen bekend probleem is. Ze komen er op terug.
Zijn er anderen met hetzelfde probleem waarbij dit opgelost is? Ik stuur de soundbar liever niet terug...
Hier ook nergens last van, behalve dat de Assistant soms een commando oppikt en dus (tijdelijk) het geluid even mute. Jammer dat hij niet detecteert (zoals bij de geluidsstand) wat je aan het doen bent en dus automatisch de microfoon uitschakelt.
Helaas vergeet ik zelf te vaak de mute microfoon knop in te drukken...
Helaas vergeet ik zelf te vaak de mute microfoon knop in te drukken...
Ik heb de Multibeam nu via optisch kabel direct op de Next aangesloten en de HDMI arc kabel uitbreiding tv en Multibeam gehaald. Nu valt het geluid niet meer weg na het pauzeren, vooruitspoelen etc 😀
Maar zodra ik daarnaast ook de Multibeam weer via HDMI arc op de tv aansluit (om ook geluid te hebben voor PS4, Streamen etc) komt het geluid zowel uit de Multibeam als uit de tv speakers bij TV kijken via de next, ondanks dat ik dit heb uitgeschakeld. Geen optie dus.
Ik heb gelezen dat dit mogelijk is te lossen door een CEC killer tussen de Next en TV te plaatsen. De killer wordt morgen thuis bezorgt, ik hoop dat met deze er tussen het geluid van de TV uitgeschakeld blijft.
Wordt vervolgt.
Maar zodra ik daarnaast ook de Multibeam weer via HDMI arc op de tv aansluit (om ook geluid te hebben voor PS4, Streamen etc) komt het geluid zowel uit de Multibeam als uit de tv speakers bij TV kijken via de next, ondanks dat ik dit heb uitgeschakeld. Geen optie dus.
Ik heb gelezen dat dit mogelijk is te lossen door een CEC killer tussen de Next en TV te plaatsen. De killer wordt morgen thuis bezorgt, ik hoop dat met deze er tussen het geluid van de TV uitgeschakeld blijft.
Wordt vervolgt.
Wat is een CEC killer dan weer? Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord.BWCKL schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:41:
Wordt vervolgt.
Een CEC killer blokkeert het CEC signaal (pin 13) van de HDMI aansluiting. Ik heb de killer vandaag ontvangen en raad maar... alle problemen zijn daarmee opgelost. Kennelijk stuurt de Next mediabox van Ziggo een CEC signaal waarop de TV / Soundbar niet goed reageren. Ik ben weer tevreden 😊
Wij hebben dit ook regelmatig bij tv kijken (of chromecast) via arc hdmi met citation+surround. Tijd zonder geluid lijkt te zijn toegenomen sinds ik de sub erbij heb aangesloten. Alles opnieuw instellen helpt niet. HK ook al paar keer gebeld “ we zijn er mee bezig” krijg je dan te horenchrisjam schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:48:
Wij hebben sinds een aantal dagen een Harman Kardon Multibeam 700 aangekocht. Op zich prima geluid, maar als wij bepaalde opnames/terugkijktv (Digicorder van Telenet) doorspoelen valt het vaak (>80%) voor dat het geluid tussen de 5-20s weg blijft. We hebben de Multibeam aan onze Samsung TV verbonden met de bijgeleverde HDMI ARC kabel.
Zijn er nog mensen die dit al hebben voorgehad? En eventueel weten hoe we dit kunnen oplossen?
[ Voor 4% gewijzigd door filthy rich op 29-01-2021 22:54 ]
en aans löpt wa vast
Zou zo'n CEC killer ook de oplossing zijn bij haperend geluid. Af en toe een paar milliseconden uitval tot soms wel een verlies van 50% bij sommige reclames op RTL (met name de coolblue reclame valt nagenoeg geheel weg terwijl er niets aan de hand is als de Multibeam700 uit staat)
Hoi allemaal, sinds verhuizing werkt onze citation 500 niet meer helemaal lekker. Na een periode van inactiviteit kunnen spotify en de home app de speaker niet meer vinden. Heeft iemand anders ditzelfde probleem? Ik heb een vrij standaard kpn netwerk thuis. Zou iemand ook kunnen aangeven wat de laatste firmware versie is?
Sinds een paar dagen de Harman Kardon Citation Multibeam 700 in gebruik en kwa geluid bevalt het prima. Zowel mijn vrouw als ik gebruiken geen google assistant en hebben de microfoon dus gemute, hierbij blijven de oranje leds wel (irritant) branden. Ik heb inmiddels contact genomen met HK, echter zijn zij nog niet van plan deze led-indicatie uit te schakelen.
Hoe gaan jullie hiermee om, of gebruiken de meeste well de google assistant?
Zo .. even mijn ervaringen met de Citation 100 serie (MK2) na een ongeveer een maand of 7 gebruik.
Netwerk: Ziggo wifi router, daarna D-link.. uiteindelijk een Asus AImesh netwerk opgezet. De laatste upgrade was nodig omdat mijn D-links om de een of andere reden verzopen in de google home handshake als de speakers actief werden
- Op geen enkele android telefoon (pocophone, samsung, oneplus 7 pro) kan de google home app de citation 100 speakers configuren. Ze worden wel gevonden na een factory reset maar de melding blijft "can't connect to citation 100". Dat is al sinds ik ze heb. En zojuist weer vol verbazing mijn iphone gepakt waarin de home app de speakers wel meteen kan vinden en configureren.
- Speaker groups zijn .. een ramp. Waarschijnlijk gedeeltelijk google home gerelateerd aangezien groepen verdwijnen/onzichtbaar zijn op random momenten. Pak ik dan een andere telefoon dan is de groep opeens wel te zien. En nee.. de groep is dan niet "in use" of bezet door het andere device.
- De citation 100 wil nog wel eens op random momenten zijn verbinding met google home verliezen en gaan klagen dat ik naar de home app moet gaan om de speaker te configureren.
- Als er iets niet werkt.. werkt het ook meteen helemaal niet. De speakers zijn onbereikbaar en ik ben al meerdere keren lang bezig geweest met factory resets, speakergroepen verwijderen en opnieuw aanmaken. Speakers herconfigureren.. etc.
Firmware versie:1680
Cast: 1.44.219548
Ter vergelijk: Mijn nest mini's en hub werken 'altijd'.
In het verleden was ik altijd erg te spreken over HK producten. Maar ik betrap mezelf er steeds meer op dat ik gewoon mijn hub aanspreek en als "speakertje" gebruik dan dat ik weer tegen allemaal issues met mijn citation 100's aan loop. Dit is in ieder geval voor mij de laatste keer geweest dat ik een HK kocht
Netwerk: Ziggo wifi router, daarna D-link.. uiteindelijk een Asus AImesh netwerk opgezet. De laatste upgrade was nodig omdat mijn D-links om de een of andere reden verzopen in de google home handshake als de speakers actief werden
- Op geen enkele android telefoon (pocophone, samsung, oneplus 7 pro) kan de google home app de citation 100 speakers configuren. Ze worden wel gevonden na een factory reset maar de melding blijft "can't connect to citation 100". Dat is al sinds ik ze heb. En zojuist weer vol verbazing mijn iphone gepakt waarin de home app de speakers wel meteen kan vinden en configureren.
- Speaker groups zijn .. een ramp. Waarschijnlijk gedeeltelijk google home gerelateerd aangezien groepen verdwijnen/onzichtbaar zijn op random momenten. Pak ik dan een andere telefoon dan is de groep opeens wel te zien. En nee.. de groep is dan niet "in use" of bezet door het andere device.
- De citation 100 wil nog wel eens op random momenten zijn verbinding met google home verliezen en gaan klagen dat ik naar de home app moet gaan om de speaker te configureren.
- Als er iets niet werkt.. werkt het ook meteen helemaal niet. De speakers zijn onbereikbaar en ik ben al meerdere keren lang bezig geweest met factory resets, speakergroepen verwijderen en opnieuw aanmaken. Speakers herconfigureren.. etc.
Firmware versie:1680
Cast: 1.44.219548
Ter vergelijk: Mijn nest mini's en hub werken 'altijd'.
In het verleden was ik altijd erg te spreken over HK producten. Maar ik betrap mezelf er steeds meer op dat ik gewoon mijn hub aanspreek en als "speakertje" gebruik dan dat ik weer tegen allemaal issues met mijn citation 100's aan loop. Dit is in ieder geval voor mij de laatste keer geweest dat ik een HK kocht

Ik gebruik Google Assistant ivm aansturen gordijnen, lampen etc. Maar idd wel bloedirritant dat tijdens de tv-uitzendingen Google Assistant steeds denkt dat ie wat moet doen en het geluid dus even uitvalt. In de Google Home app zou je de gevoeligheid van de microfoon kunnen wijzigen maar dat wordt dus weer niet door de Multibeam ondersteund.Felix08 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:08:
Sinds een paar dagen de Harman Kardon Citation Multibeam 700 in gebruik en kwa geluid bevalt het prima. Zowel mijn vrouw als ik gebruiken geen google assistant en hebben de microfoon dus gemute, hierbij blijven de oranje leds wel (irritant) branden. Ik heb inmiddels contact genomen met HK, echter zijn zij nog niet van plan deze led-indicatie uit te schakelen.
Verder nog meer mankementen zoals steeds uitvallende netwerkverbinding (herstelt na even de stroom van de Multibeam te halen) en haperend geluid af en toe.
Soms ook een brei van geluiden waar niks van tye maken is. dit laatste verdwijnt weer door even van zender te wisselen.
Duidelijk een versie met nog veel kinderziektes
Kan iemand bevestigen dat de laatste geïnstalleerde firmware versie van de "Multibeam 700", 91759 is uit augustus 2020 en cast versie 1.40.168834 (Kun je nakijken bij de instellingen in Google Home onderaan bij de speaker settings of ga in een browser naar het ip adres van je multibeam). De Multibeam heeft sinds augustus geen update meer gehad en ik vind het erg irritant worden dat de speaker constant mute omdat hij denkt dat de assistent word aangeroepen door een geluid op een tv zender. En dit muren kun je inderdaad uitzetten in Google Home, maar lijkt mij dat een firmware update meer oplost.
Mijn Citation One speakers hebben al cast versie 1.44.
Mijn Citation One speakers hebben al cast versie 1.44.
Ik heb firmwareversie van het systeem: 92467 en van Cast: 1.44.219548. En cool, wist niet dat je ook nog in te stellen had als je via het ip-adres doet connecten.
Yep, er zit een kleine UI achter, waar je ook een log van de speaker kunt downloaden.amst3l schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:40:
Ik heb firmwareversie van het systeem: 92467 en van Cast: 1.44.219548. En cool, wist niet dat je ook nog in te stellen had als je via het ip-adres doet connecten.
De firmware en cast versie die je aangeeft zijn van de Multibeam 700 speaker?
En welke taal en landcode staat er bij jou ingesteld?
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisvd1979 op 08-02-2021 19:56 ]
Nederlands en NL. En ja, is de multibeam.Dennisvd1979 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:47:
[...]
Yep, er zit een kleine UI achter, waar je ook een log van de speaker kunt downloaden.
De firmware en cast versie die je aangeeft zijn van de Multibeam 700 speaker?
En welke taal en landcode staat er bij jou ingesteld?
Had de logs gedownload maar nog niet gekeken wat er nou allemaal in staat. Vind het stiekem interessanter of je via bijv SSH kan inloggen en wat kan gaan hacken..
Dank voor het doorgeven.amst3l schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:56:
[...]
Nederlands en NL. En ja, is de multibeam.
Had de logs gedownload maar nog niet gekeken wat er nou allemaal in staat. Vind het stiekem interessanter of je via bijv SSH kan inloggen en wat kan gaan hacken..
Als ik de Beam van mij laat zoeken naar een update dan word er niks gevonden. Zal eens mailen met HK.
De logs zijn best interessant. Ik heb het adres waar de update vandaan moet komen hieruit kunnen halen. Maar geen mogelijkheid gezien om http-requests te sturen of om via SSH naar binnen te kunnen.
Laat even weten wat HK zegt. Ik heb ook een oudere firmware versie en via de update knop wordt geen nieuwere versie gevonden.Dennisvd1979 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:03:
[...]
Dank voor het doorgeven.
Als ik de Beam van mij laat zoeken naar een update dan word er niks gevonden. Zal eens mailen met HK.
De logs zijn best interessant. Ik heb het adres waar de update vandaan moet komen hieruit kunnen halen. Maar geen mogelijkheid gezien om http-requests te sturen of om via SSH naar binnen te kunnen.
Zeker! Zal ik doen.Felix08 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:48:
[...]
Laat even weten wat HK zegt. Ik heb ook een oudere firmware versie en via de update knop wordt geen nieuwere versie gevonden.
Ik heb zelf al een tijdje de multibeam en sindskort de sub s erbij gekocht. De sub verbind wel met de soundbar en de testtoon werkt ook maar toch komt er geen geluid uit de sub. Bassinstellingen staan op het hoogste ook.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Ik heb hier ook last van gehad. Zelf heb ik de Multibeam en de grotere sub. Na enkele dagen kwam er ineens geen geluid meer uit de sub. Eerst dacht ik dat het aan de nachtmodus lag, maar deze was niet ingeschakeld. Bij mij heeft het uiteindelijk geholpen om de multibeam te resetten naar fabrieksinstellingen en vervolgens weer opnieuw te koppelen aan de Sub. Sindsdien (2 maanden geleden) heb ik geen uitval meer gehad van de submikeconcept schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:16:
Ik heb zelf al een tijdje de multibeam en sindskort de sub s erbij gekocht. De sub verbind wel met de soundbar en de testtoon werkt ook maar toch komt er geen geluid uit de sub. Bassinstellingen staan op het hoogste ook.
Iemand een idee?
Inderdaad ook een keer gehad inderdaad. Moet wel zeggen, de grote sub doet z'n werk wel (en daar zijn de buren niet al te blij meerickleijten schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:32:
[...]
Ik heb hier ook last van gehad. Zelf heb ik de Multibeam en de grotere sub. Na enkele dagen kwam er ineens geen geluid meer uit de sub. Eerst dacht ik dat het aan de nachtmodus lag, maar deze was niet ingeschakeld. Bij mij heeft het uiteindelijk geholpen om de multibeam te resetten naar fabrieksinstellingen en vervolgens weer opnieuw te koppelen aan de Sub. Sindsdien (2 maanden geleden) heb ik geen uitval meer gehad van de sub. Hopelijk werkt dit bij jou ook.
Goed. Vandaag eindelijk reactie ontvangen van de technische afdeling. Volgens hen heb ik de meest recente firmware. Wanneer er een nieuwe komt is niet bekend.
HELP!
Vandaag de Citation 100 gekregen en geïnstalleerd. Na "verbonden" in beeld te krijgen komt de volgende melding:
Er is iets mis gegaan
Huiskamer is mogelijk ingesteld, maar we kunnen niet met het apparaat communiceren vanaf je iPhone. Zorg dat je lokale netwerktoegang hebt ingeschakeld in de privacyinstellingen van je iPhone. Probeer het opnieuw.
Uiteraard heb ik Google Home toegang gegeven en staat deze app onder Privacy-Lokaal netwerk-schuifje op groen. Heb het vanaf 2 iPhones en een iPad geprobeerd (allen met IOS 14.4 update), maar allemaal hetzelfde probleem.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem krijg opgelost?
Vandaag de Citation 100 gekregen en geïnstalleerd. Na "verbonden" in beeld te krijgen komt de volgende melding:
Er is iets mis gegaan
Huiskamer is mogelijk ingesteld, maar we kunnen niet met het apparaat communiceren vanaf je iPhone. Zorg dat je lokale netwerktoegang hebt ingeschakeld in de privacyinstellingen van je iPhone. Probeer het opnieuw.
Uiteraard heb ik Google Home toegang gegeven en staat deze app onder Privacy-Lokaal netwerk-schuifje op groen. Heb het vanaf 2 iPhones en een iPad geprobeerd (allen met IOS 14.4 update), maar allemaal hetzelfde probleem.
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb WiFi versterkers door het huis heen die blijkbaar de boel ontregelden. Ik heb ze tijdelijk even losgekoppeld en daarna ging de installatie meteen goed. Daarna kon ik de WiFi versterkers gewoon weer activeren.KaatjeKnal schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:33:
HELP!
Er is iets mis gegaan
Bedankt voor je reactie.
Ik heb echter geen wifi versterkers. Heb de router ook al uit en aan gezet, maar zie dat de speaker wel op groen springt en met wifi contact maakt, maar dat het probleem dus lijkt te zitten in de privacy instellingen op onze iPhones.
Ik heb echter geen wifi versterkers. Heb de router ook al uit en aan gezet, maar zie dat de speaker wel op groen springt en met wifi contact maakt, maar dat het probleem dus lijkt te zitten in de privacy instellingen op onze iPhones.
Ik overweeg de volgende setup in mijn woonkamer icm HK Citation:
Philips TV (zonder ingebouwd BT) - BoomBoom 50 zender verbonden met de Optical Out - Duo Citation One.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil namelijk de speakers standaard en alleen voor de TV gebruiken.
Enkele vragen die ik heb:
- Is het pairen van de speakers met de TV iets eenmaligs?
- Wanneer TV uitschakeld, gaan de speakers naar standby oid?
- Gaan de speakers automatisch aan zodra de TV inschakeld?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen,
Philips TV (zonder ingebouwd BT) - BoomBoom 50 zender verbonden met de Optical Out - Duo Citation One.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil namelijk de speakers standaard en alleen voor de TV gebruiken.
Enkele vragen die ik heb:
- Is het pairen van de speakers met de TV iets eenmaligs?
- Wanneer TV uitschakeld, gaan de speakers naar standby oid?
- Gaan de speakers automatisch aan zodra de TV inschakeld?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen,
Voor zover ik weet kun je met bluetooth maar met 1 speaker tegelijk contact maken. Dus dan heb je niets aan twee speakers. En bij bluetooth heb je waarschijnlijk sync problemen omdat het langzamer is dan een bekabelde verbinding. Dus niet echt een aanrader. Waarom kies je niet voor de Citation 700? Die kun je wel met optical op je TV aansluiten of via HDMI. Of een JBL soundbar als budget het probleem is.
Ja wellicht toch een beter oplossing, zit er nog een beetje mee dat ik de soundbar aan een gipswand moet hangen dan, maar dat moet op te lossen zijn.
Iemand ook de ervaring dat de google assistent van zijn HK iets te enthousiast aanspringt?
Ik ben zelf aan alexa gewend, heb GA geprobeerd maar deze loopt duidelijk achter qua commando's en herkenning. Houd ik GA uit, dan zie ik die ledjes, maar zonder te muten springt GA vaak aan en antwoordt op niet gestelde vragen :confused:
Ik ben zelf aan alexa gewend, heb GA geprobeerd maar deze loopt duidelijk achter qua commando's en herkenning. Houd ik GA uit, dan zie ik die ledjes, maar zonder te muten springt GA vaak aan en antwoordt op niet gestelde vragen :confused:
Consultant - Autogek
Klopt het dat de citation bar niet kan afgesteld worden op de kamer/ruimte? Ik kan er niets over terugvinden op de HK website of brochure...
Hij heeft geen ruimte-EQ zoals Audyssey, DRC, Trueplay ofzo. Verder zijn EQ mogelijkheden zeer beperkt (alleen basniveau van de subwoofer). Inderdaad erg jammer en wat voor mij een grote pull gaf naar Sonos. Uiteindelijk toch voor de Citation Bar gekozen voornamelijk vanwege de WAF van de sub.
Beste Tweakers,
Inmiddels heb ik het gehele topic doorgelezen en zijn de meeste van mijn vragen beantwoord. Echter blijf ik met 1 punt zitten waar iemand mij wellicht antwoord op kan geven.
Situatie:
Eind april krijg ik de sleutel van mijn nieuwe woning. Ik wil graag de ''domme trimless spots'' slim maken doormiddel van zigbee led draai dimmers. Deze worden gekoppeld aan een philips hue bridge. Vervolgens wil ik deze spraak gestuurd kunnen bedienen dmv google assistent.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Harman Kardon Citation 100, op deze manier kan ik kennis maken met de google assistent en heb ik gelijk een leuke speaker voor een schappelijke prijs.
Graag zou ik in de toekomst (wanneer er nog geld over is) uitbreiden met een Citation Bar/Beam ten behoeven van mij televisie.
Is het dan ook mogelijk om de Citation 100 te koppelen aan de Bar/Beam zodat deze het geluid van de TV ook afspeelt?
Ik begrijp inmiddels wel dat de Citation 100 niet ingezet kan worden als surround. Maar kan ik deze bijvoorbeeld wel naast de Bar/Beam ter ondersteuning neerzetten?
Ik ben geen fanatieke ''high quality'' muziekluisteraar of fanatiek thuis bioscoop persoon. Maar het geluid uit de standaard tv boxen is van slechte kwaliteit.
Het zou zonden zijn om nu een 100 aan te schaffen die over een half jaar weinig/geen functie meer heeft.
Kan iemand mij van goed advies voorzien?
Alvast vriendelijk bedankt
Inmiddels heb ik het gehele topic doorgelezen en zijn de meeste van mijn vragen beantwoord. Echter blijf ik met 1 punt zitten waar iemand mij wellicht antwoord op kan geven.
Situatie:
Eind april krijg ik de sleutel van mijn nieuwe woning. Ik wil graag de ''domme trimless spots'' slim maken doormiddel van zigbee led draai dimmers. Deze worden gekoppeld aan een philips hue bridge. Vervolgens wil ik deze spraak gestuurd kunnen bedienen dmv google assistent.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Harman Kardon Citation 100, op deze manier kan ik kennis maken met de google assistent en heb ik gelijk een leuke speaker voor een schappelijke prijs.
Graag zou ik in de toekomst (wanneer er nog geld over is) uitbreiden met een Citation Bar/Beam ten behoeven van mij televisie.
Is het dan ook mogelijk om de Citation 100 te koppelen aan de Bar/Beam zodat deze het geluid van de TV ook afspeelt?
Ik begrijp inmiddels wel dat de Citation 100 niet ingezet kan worden als surround. Maar kan ik deze bijvoorbeeld wel naast de Bar/Beam ter ondersteuning neerzetten?
Ik ben geen fanatieke ''high quality'' muziekluisteraar of fanatiek thuis bioscoop persoon. Maar het geluid uit de standaard tv boxen is van slechte kwaliteit.
Het zou zonden zijn om nu een 100 aan te schaffen die over een half jaar weinig/geen functie meer heeft.
Kan iemand mij van goed advies voorzien?
Alvast vriendelijk bedankt
Dit kan helaas niet. De Bar/Beam kan niet zelfstandig geluid streamen (via WiFI) naar andere devices zoals de Citation 100. Hij kan alleen de surround boxen en een sub aansturen.Kromme_plank schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:48:
Je kunt dit het beste zien als dat er geluid vanaf internet (of met bepaalde programma's vanaf je eigen netwerk) naar 1 of meerdere boxen gestuurd kan worden. Maar geluid kan niet van 1 box doorgestuurd worden naar andere boxen.
[ Voor 0% gewijzigd door Samoerai op 08-03-2021 15:38 . Reden: sub vergeten ]
Bedankt voor je antwoord, duidelijk uitleg. Wellicht is het dan verstandiger om te beginnen met een Bar/Beam? Deze kan wel tv geluid afspelen (Dit is voor mij belangrijker dan muziek) en bevat ook een google assistance volgens mij?Samoerai schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:37:
[...]
Dit kan helaas niet. De Bar/Beam kan niet zelfstandig geluid streamen (via WiFI) naar andere devices zoals de Citation 100. Hij kan alleen de surround boxen en een sub aansturen.
Je kunt dit het beste zien als dat er geluid vanaf internet (of met bepaalde programma's vanaf je eigen netwerk) naar 1 of meerdere boxen gestuurd kan worden. Maar geluid kan niet van 1 box doorgestuurd worden naar andere boxen.
Welke heeft dan de voorkeur? De multibeam of soundbar?
Ik heb twee HK Citation 500 aangeschaft. Alles doet het prima, maar er klinken regelmatig hele diepe 'ploffen' of 'dreunen'. Ook tijdens het afspelen van muziek. Iemand hier ervaring mee?
Mijn advies: kies de Multibeam alleen als hij je esthetisch beter past (hij is kleiner). "Multibeam" reflecties en DSP of niet: vanwege de side-firing tweeters zal hij slechter klinken dan de Bar met alle speakers front-firing. Juist in het hoge gebied waar geluid directioneel is.Kromme_plank schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:07:
[...]
Bedankt voor je antwoord, duidelijk uitleg. Wellicht is het dan verstandiger om te beginnen met een Bar/Beam? Deze kan wel tv geluid afspelen (Dit is voor mij belangrijker dan muziek) en bevat ook een google assistance volgens mij?
Welke heeft dan de voorkeur? De multibeam of soundbar?
Afhankelijk van wat je ermee wilt zijn verdere voordelen:
- Bar 3x HDMI in vs. MB 0x
- Bar ook DTS 5.1 + nog wat formats vs. MB alleen DD 5.1
- Bar volwaardige Dolby Surround upmixing voor muziek vs. MB alleen "2x stereo"
Zie verder deze uitstekende Reddit post: https://www.reddit.com/r/...n_kardon_citation_series/
Thx, eindelijk duidelijkheid over dat DTS 5.1. iig wel gesupport wordt, en ook dat de Dolby en DTS HD formaten iig via optical ook goed doorkomen. Dan begint het nu toch wel interessant te worden zo'n Bar plus Sub plus Surround te kopen. Heb nu paar maanden de Citation Towers in gebruik (als standalone) echt top speakers en sinds de laatste firmware/Googlecast upgrade, ook redelijk stabiel in de Google multi room setup.roderickvd schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:18:
[...]
Mijn advies: kies de Multibeam alleen als hij je esthetisch beter past (hij is kleiner). "Multibeam" reflecties en DSP of niet: vanwege de side-firing tweeters zal hij slechter klinken dan de Bar met alle speakers front-firing. Juist in het hoge gebied waar geluid directioneel is.
Afhankelijk van wat je ermee wilt zijn verdere voordelen:
- Bar 3x HDMI in vs. MB 0x
- Bar ook DTS 5.1 + nog wat formats vs. MB alleen DD 5.1
- Bar volwaardige Dolby Surround upmixing voor muziek vs. MB alleen "2x stereo"
Zie verder deze uitstekende Reddit post: https://www.reddit.com/r/...n_kardon_citation_series/
Let wel dat Dolby Digital wel ondersteund wordt, maar Dolby Digital Plus dan weer niet. Bijv. een Chromecast kan DD+ niet downsamplen naar DD, maar bijv. een Amazon Firestick kan dit dan weer wel. 't is maar een weetje.HAWK Wizard schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:47:
[...]
Thx, eindelijk duidelijkheid over dat DTS 5.1. iig wel gesupport wordt, en ook dat de Dolby en DTS HD formaten iig via optical ook goed doorkomen. Dan begint het nu toch wel interessant te worden zo'n Bar plus Sub plus Surround te kopen. Heb nu paar maanden de Citation Towers in gebruik (als standalone) echt top speakers en sinds de laatste firmware/Googlecast upgrade, ook redelijk stabiel in de Google multi room setup.
Een nVidia Shield Pro kan dat neem ik aan ook?Samoerai schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:27:
[...]
Let wel dat Dolby Digital wel ondersteund wordt, maar Dolby Digital Plus dan weer niet. Bijv. een Chromecast kan DD+ niet downsamplen naar DD, maar bijv. een Amazon Firestick kan dit dan weer wel. 't is maar een weetje.
Geen idee helaas.HAWK Wizard schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:49:
[...]
Een nVidia Shield Pro kan dat neem ik aan ook?
Toch wel gek dat HK die HD formaten niet ondersteund, heb hier een vrij oude Onkyo Receiver die speelt gewoon DTS-HD en DD+TrueHD, etc af (alleen geen Atmos en DTS:X, dat is te nieuw denk ik, maar dan springt ie op DTS-HD respectievelijk TrueHD, ook prima.
Zou wel mooi zijn als HK binnenkort met een upgrade komt die die nieuwere formaten wel ondersteunt.
Zou wel mooi zijn als HK binnenkort met een upgrade komt die die nieuwere formaten wel ondersteunt.
[ Voor 21% gewijzigd door HAWK Wizard op 10-03-2021 17:19 ]
Zou dat ook gelden voor de MB denk je?HAWK Wizard schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:18:
Toch wel gek dat HK die HD formaten niet ondersteund, heb hier een vrij oude Onkyo Receiver die speelt gewoon DTS-HD en DD+TrueHD, etc af (alleen geen Atmos en DTS:X, dat is te nieuw denk ik, maar dan springt ie op DTS-HD respectievelijk TrueHD, ook prima.
Waarschijnlijk licensing issues. DTS vraagt behoorlijke bedragen. Je kunt de case maken dat het voor streaming platforms niet nodig is, en veeleisende home theater gebruikers wel een dedicated HT AVR gebruiken i.p.v. de Citation range. Positionering.
De MB ondersteunt nog minder formaten dan de Bar, zie de Reddit post bovenstaand.
De MB ondersteunt nog minder formaten dan de Bar, zie de Reddit post bovenstaand.
Ha, dat is mijn topic op Reddit
.
Verwacht overigens niet dat er met updates meer formaten toegevoegd zullen worden, zoals eerder aangegeven zal dat deels met licenties te maken hebben, maar kan ook aan de hardware liggen.
Aangezien de Citation Bar ondertussen meer dan 2j oud is. Hoop ik dat ze een keer met een opvolger komen met de extra codecs erin en misschien Atmos upfiring. Al moet ik zeggen dat de 5.1 die je met de Citation set kan krijgen veel krachtiger is dan welke andere 5.1.2/7.1.2/11.1.4 soundbar je kan kopen, zelfs met alleen DD/DTS codecs.
Overigens kan de Bar ook LPCM5.1, maar dan moet je wel iets aansluiten direct via HDMI van de Bar, aangezien hij geen eARC heeft.
Verwacht overigens niet dat er met updates meer formaten toegevoegd zullen worden, zoals eerder aangegeven zal dat deels met licenties te maken hebben, maar kan ook aan de hardware liggen.
Aangezien de Citation Bar ondertussen meer dan 2j oud is. Hoop ik dat ze een keer met een opvolger komen met de extra codecs erin en misschien Atmos upfiring. Al moet ik zeggen dat de 5.1 die je met de Citation set kan krijgen veel krachtiger is dan welke andere 5.1.2/7.1.2/11.1.4 soundbar je kan kopen, zelfs met alleen DD/DTS codecs.
Overigens kan de Bar ook LPCM5.1, maar dan moet je wel iets aansluiten direct via HDMI van de Bar, aangezien hij geen eARC heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door BiG-GuY op 12-03-2021 08:53 ]
Ben idd wel benieuwd naar een eventuele opvolger én of het mogelijk is om niet enkel die gigantische zuilen te gebruiken als front speakers. Heb nu de MB icm de sub en de surround set. Maar deze zijn alleen voor achter heb ik me laten vertellen.
Wij hebben de Citation AMP geprobeerd aan te sluiten. De TV herkent hem, maar hij blijft wit knipperen en de boxen (analoge JBL) geven geen geluid. Kan iemand ons adviseren? Er zit ook een cd speler op aangesloten. We hebben hem gekocht omdat we de analoge boxen alleen voor de cd speler hebben, maar we willen de tv ook via de boxen laten spelen. Hij doet het inmiddels!!!!!!
[ Voor 4% gewijzigd door Hanoula op 16-03-2021 12:59 ]
Ik las iets over koppelen van speakers aan de bar.
Een situatie van een bekende is als volgt.
Persoon(en) hebben een HK MB700 en 2 citation ONE'S MK2's.
Van wat ik zojuist heb gelezen kun je de 2 ONE's MK2's niet koppelen met de MB700?
Is dit correct?
Moet even confirmatie hebben dat het klopt wat ik hierboven beschreven heb.
Van wat ik zojuist heb gelezen kun je de 2 ONE's MK2's niet koppelen met de MB700?
Is dit correct?
[ Voor 13% gewijzigd door skaylars op 27-03-2021 17:30 ]
Ikzelf lees ook wisselende berichten over 2x een CITATION surround voor zowel voor en achter. Heeft iemand dit ook daadwerkelijk geprobeerd?skaylars schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:25:
Is dit correct?
Je kunt de ONE's niet gebruiken als surround boxen. De Bar/Beam kan niet zelfstandig geluid streamen (via WiFI) naar andere devices zoals de Citation 100. Hij kan alleen de speciale surround boxen en een sub aansturen.skaylars schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:25:
Is dit correct?
Je kunt wel geluid vanaf internet (of met bepaalde programma's vanaf je eigen netwerk) naar 1 of meerdere boxen sturen. Spotify en TuneIN kan dus op meerdere boxen tegelijk (en synchroon) afgespeeld worden.
Wat zijn die programma's dan? Ik heb daar wel is een google search aan gewaagd maar niks concreets gevonden..Samoerai schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:03:
[...]
Je kunt de ONE's niet gebruiken als surround boxen. De Bar/Beam kan niet zelfstandig geluid streamen (via WiFI) naar andere devices zoals de Citation 100. Hij kan alleen de speciale surround boxen en een sub aansturen.
Je kunt wel geluid vanaf internet (of met bepaalde programma's vanaf je eigen netwerk) naar 1 of meerdere boxen sturen. Spotify en TuneIN kan dus op meerdere boxen tegelijk (en synchroon) afgespeeld worden.
Zou het dan wel of mogelijk zijn om 2 sets van de surround speakers te gebruiken ipv 1 surround en 1 tower?
Je kunt bijvoorbeeld vanuit Chrome streamen naar je boxen, of op je telefoon iets gebruiken als BubbleUPNP om lokale bestanden af te spelen. Op je computer kun je via VLC streamen naar je boxen. Zoeken naar 'windows cast audio' geeft nog wel meer opties die ik dan verder nooit uitgeprobeerd heb.amst3l schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:26:
[...]
Wat zijn die programma's dan? Ik heb daar wel is een google search aan gewaagd maar niks concreets gevonden..
Zou het dan wel of mogelijk zijn om 2 sets van de surround speakers te gebruiken ipv 1 surround en 1 tower?
Geen idee of je meer dan 2 surround speakers kunt connecten met de bar. Als je geen voorraad van die speakers hebt lijkt me dat ook een tikje duur om te testen.
Geweldig! Dit moest ik even 100% weten. Bedankt voor de reactie 
Samoerai schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:03:
[...]
Je kunt de ONE's niet gebruiken als surround boxen. De Bar/Beam kan niet zelfstandig geluid streamen (via WiFI) naar andere devices zoals de Citation 100. Hij kan alleen de speciale surround boxen en een sub aansturen.
Precies, dat is ook waar ik tegen aan loop steeds. Zou graag verifieren, maar om nou een setje te halen en te retourneren als het niet lukt gaat me dan toch wat te ver. Toevallig een tweaker die in de buurt van brandevoort woont? Kunnen we het zo testenSamoerai schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:50:
[...]
Je kunt bijvoorbeeld vanuit Chrome streamen naar je boxen, of op je telefoon iets gebruiken als BubbleUPNP om lokale bestanden af te spelen. Op je computer kun je via VLC streamen naar je boxen. Zoeken naar 'windows cast audio' geeft nog wel meer opties die ik dan verder nooit uitgeprobeerd heb.
Geen idee of je meer dan 2 surround speakers kunt connecten met de bar. Als je geen voorraad van die speakers hebt lijkt me dat ook een tikje duur om te testen.