Harman Kardon Citation ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vijay70
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-01-2021
Hallo allemaal.
Ik heb een citation surround set met bar sub en surround speakers.
Nu heb ik na overleg met hk support 2x citation 100 gekocht om te koppelen aan alleen de bar om een vol en mooier geluid te krijgen als ik muziek luister..
echter hoeveel speaker groepen ik maak en probeer de bar en de 2x 100 spelen niet samen.
Dit moet toch kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vijay70
  • Laatst online: 16-01-2021
Modz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:29:
hoi @Beppicus

Ik denk dat het eraan ligt wat voor ruimte je met muziek probeert te vullen. Ik heb zelf een bar + subs + surround in de woonkamer en dan een enkele 100 in de keuken. De keuken is geen hele grote ruimte, dus een 100 vult die goed.
Hallo modz.
Ik wil ook een citation surroundset ,maar nu heb ik er 2x citation 100 mk2 bij gekocht om te koppelen aan alleen de bar kan dat.ik krijg het niet voor elkaar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-wchn
  • Laatst online: 29-01-2023
Beppicus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:26:
Beste Tweakers,

Ik ben mij aan het oriënteren op een citation setup. Voor ons is muziek de meest belangrijke factor, dus de keuze voor een Multibeam lijkt mij, gezien de reacties, een interessante keuze. Ik wil deze aanvullen met een Sub S, de surround speakers laat ik achterwege. Nu twijfel ik over de rest van de setup voor muziek. Zouden jullie 2 x een Citation 100 adviseren of 1 x een Citation 300? Of adviseren jullie juist een andere setup binnen deze prijsrange?
Als je graag muziek luisterd, zou je toch eens de citation bar met de multibeam 700 eens moeten vergelijken in de winkel door ze om en om te laten spelen. Naar mijn idee was de bar wat voller van geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-wchn
Weet iemand hoe het zit met de equalizer,
Deze zou toch komen met een update dacht ik gelezen te hebben?.

Ondanks ik ontzettend tevreden ben zou ik toch een beetje willen finetunen ivm het middengebied bij de bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beppicus
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-11-2022
Mike-wchn schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

Als je graag muziek luisterd, zou je toch eens de citation bar met de multibeam 700 eens moeten vergelijken in de winkel door ze om en om te laten spelen. Naar mijn idee was de bar wat voller van geluid.
Dat is wat ik heb gedaan maar vond de Multibeam 700 toch net wat beter klinken. Een vriend van mij had exact hetzelfde. Inmiddels staat de multibeam thuis, nog 20 procent korting gepakt via ING rentepunten, dus voor 400 euro echt een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-wchn
Oke super.
Geluid blijft toch iets persoonlijks natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:40

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Vijay70 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:22:
Hallo allemaal.
Ik heb een citation surround set met bar sub en surround speakers.
Nu heb ik na overleg met hk support 2x citation 100 gekocht om te koppelen aan alleen de bar om een vol en mooier geluid te krijgen als ik muziek luister..
echter hoeveel speaker groepen ik maak en probeer de bar en de 2x 100 spelen niet samen.
Dit moet toch kunnen.
Speakergroep is een techniek van Google Chromecast, dus werkt enkel met media afgespeeld via Chromecast/Wifi streaming. Hoe speel je de muziek af? Je moet dan wel casten naar de naam van die groep uiteraard.

Vanaf een HDMI/optical input kan je enkel de Bar of MB700 met Sub (S)/Surround/Tower aan elkaar koppelen (via WiSA) om surround te krijgen.

De Bar en MB700 ondersteunen beiden 'Virtual Surround', echter is die bij de Bar geavanceerder. Hij lijkt de officiële Dolby Surround te gebruiken hiervoor. De MultiBeam doet simpelweg kanalen doubler, dus Front L/R wordt gekopieerd naar Center en Surround L/R.

Zodra je een Sub (S) koppelt aan een van de Bars, wordt deze automatisch meegenomen in al het geluid.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okidoki4u
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 17:58
Heeft iemand er last van dat als je een Citation (in mijn geval Citation 100) in een speakergroep hebt zitten op een Mesh netwerk (2.4 en 5Ghz). dat de speakergroep niet werkt ?
Volgens mij heeft het er mee te maken dat 1 van de 2 speakers al dan niet tijdelijk op de andere frequentie van het netwerk zit (beide hebben dezelfde SSID ). Dit kan ik alleen nog niet aantonen.
Mijn router is een TP-Link Archer AX11000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_oe
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-11-2021
Sinds gisteren de nieuwe Chromecast binnen, wat een geweldig ding. De Ziggo Next box gaat hier zsm de deur uit.

Enig puntje waar wellicht een oplossing voor bestaat: ik heb de remote aan zowel mijn tv als soundbar, maar het lijkt alsof hij er maar één tegelijk kan gebruiken voor de aan en uitschakel knop. Mijn tv reageert er nu wel op maar soundbar niet en eerder was dit andersom. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
Na veel inlezen en vergelijken het weekend de soundbar multibeam en een citation one gekocht.
Ik dacht: laten we beginnen met 1 extra speaker, kan nog altijd uitbreiden.
Na wat getob uiteindelijk allebei de apparaten in Google home gekregen.

Gisteren had ik opeens sound drops op de soundbar. Niet via streamen, maar alleen met tv kijken.
Tevergeefs allerlei settings geprobeerd op de soundbar, tv en next horizon. HDMI, optisch..maakte allemaal.niet uit. Nu bleek dat ik dit ook hoorde op de speakers van de tv zelf.
Ma alles van het stroom gehaald te hebben leek mijn probleem verholpen.

Uit radeloosheid had ik de soundbar echter ook uit Google home gehaald.
Daar is mijn leed geëindigd.

Met geen mogelijkheid krijg ik de soundbar nog terug in Google home. Google home ziet het apparaat, maar bij finaliseren van de configuratie mislukt de verbinding elke keer.
Ik zie zelfs daarvoor op de soundbar de juiste ip config....en een sterk signaal.

Hetzelfde met de citation one gedaan en die gaat er zonder problemen weer bij.

Via een andere telefoon heb ik het nog zover gekregen dat het apparaat er iig nog bij komt te staan, ook al komt er een verbindingsprobleem melding.
De speakers fungeren dan wel in een speakers groep, echter google assistent werkt dan niet op de soundbar.ook het volume is niet separaat van de groep dan aan te passen. Voor de hele groep wel. Een half slimme soundbar dan dus .....

Reset via touch panel, knop achterop en stroom van de soundbar heeft nog niet geholpen.

Support van HK ingeschakeld, dus hoop dat daar nog iets uit gaat komen.

Heb er geen fijn gevoel over als dit soort problemen binnen twee dagen al optreed.

Al met al.een dag kunnen genieten van het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beppicus
Dag meivogeltje. Wat zou kunnen helpen is de hele setup opnieuw doen vanuit Google home. Dus je ruimtes en speakerparen allemaal verwijderen, en opnieuw inrichten. Zo heb ik dit bij een vriend opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
Beppicus schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:45:
Dag meivogeltje. Wat zou kunnen helpen is de hele setup opnieuw doen vanuit Google home. Dus je ruimtes en speakerparen allemaal verwijderen, en opnieuw inrichten. Zo heb ik dit bij een vriend opgelost.
M'n ruimtes zijn nogal gevuld met HUE verlichting, dus daar sta ik niet om te springen. Heb uiteraard al wel alles wat speaker gerelateerd was verwijderd, tevergeefs. Of bedoelde je alleen de speaker gerelateerde dingen?

Wat mij wel opvalt:

Op de citation one heb ik dus totaal gene problemen. Nu heb ik hier tijdens het streamen naar de citation one de soundbar weer proberen toe te voegen...en al de tijd dat er een poging om de verbinding tot stand te worden gebracht is is er geluid uit mn soundbar. Zonder enige hapering. Op het moment dat de configuratie er geen izn meer in heeft wordt het geluid ook pas gestopt. Dit houdt dus in dat er een verbinding tot stand gebracht wordt....aleen dus niet 100% voltooid door de een of andere reden.

Edit:

Ik heb jou manier geprobeerd door een nieuw huis te maken in google home en vervolgens de multibeam toe te voegen. Kom tegen hetzelfde probleem aan. Op mn telefoon staat dat de soundbar nu verbinding maakt met mn wifi netwerk. Op de soundbar zelf zie ik een juiste ip config. Na lang zoeken/laden de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Meivogeltje op 26-10-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beepee
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-10-2022
relst89 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:34:
Zijn er hier mensen die onderstaand probleem herkennen?

Bij mijn ouders werkt de subwoofer van de Citation niet meer. Hij is verbonden aan de Bar, ik krijg er een testtoon uit maar geen laag. Dacht eerst dat het misschien aan de media kon liggen omdat met reguliere tv vrij weinig laag meegestuurd wordt echter bij muziek en films is er ook geen laag. Met de subwoofer terug naar de winkel gegaan daar deed hij het wel...

Krijg vervolgens een belletje vanuit de winkel dat er later die dag nog iemand binnen kwam met exact hetzelfde probleem, ze vermoeden dat het iets softwarematig is.

Van het weekend ben ik weer bij mijn ouders en ik ga dan even kijken of er een nieuwe update is, laatste keer dat ik dat checkte was alles up to date. Neemt natuurlijk niet weg dat er een foutje in de laatste software kan zitten natuurlijk...is er deze week nieuwe software uitgebracht toevallig?
Ik heb precies hetzelfde probleem, had jij toevallig al een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• relst89
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
beepee schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:38:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem, had jij toevallig al een oplossing?
Er is mij een harde reset geadviseerd vanuit de winkel en dat heeft geholpen.

Kans bestaat dat je hem opnieuw via Google Home moet installeren bij mijn ouders was dat om één of andere reden niet nodig.

Hopelijk werkt het voor jou ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:11
Bij mij werken op dit moment de speaker groepen in het geheel niet meer. Kan ze niet openen / vinden / aanpassen. Als ik een nieuwe aanmaak gaat dat wel , maar daarna ...foetsie en nergens meer te vinden

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:02
https://www.coolblue.nl/p...n-citation-amp-zwart.html

Interessant!

"Omschrijving
Met de Harman Kardon Citation Amp breng je al je Citation producten samen. De audiostreamer zorgt dat alles op één apparaat is aangesloten. Denk hierbij aan je hifi boekenplank speakers, wifi speakers, zuilspeakers of soundbar. De Digital Loop Amplifier technologie van Harman Kardon geeft een vermogen van 200 watt per kanaal. Wanneer je liever naar muziek luistert, stream dan draadloos via Chromecast Built-in of AirPlay."

https://www.forbes.com/si...p-to-its-citation-lineup/

[ Voor 75% gewijzigd door testmanager op 28-10-2020 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meivogeltje
Na een paar dagen tobben en contact met Harman Kardon de hoop opgegeven.

Verschillende telefoons/tablets , accounts 2,4ghz en 5ghz op de router uitzetten, mobiele data uitzetten, soundbar reset via knop en touchpanel. Niks hielp. Was ook niet naar verwachting gezien ik de citation one met alle gemak kon resetten kon toevoegen en verwijderen in Google home.
Dan neem ik toch voorzichtig aan dat het niet aan mijn devices of omgeving ligt, maar je weet het nooit.
Maandag MediaMarkt gebeld, vandaag bij technische support gestaan waar er naar het probleem gekeken kon worden, geruild of geld terug.
De seller van HK was ook in de winkel. Hij heeft zelf naar mijn probleem gekeken en kwam er ook niet uit. Al snel dus een nieuwe soundbar gekregen. Daarnaast nog €30 terug gekregen, omdat de soundbar blijkbaar in de aanbieding is deze week.
Thuisgekomen de soundbar aangesloten.
1ste poging vertelt de HK soundbar mij dat de verbinding tot stand is gekomen, dat terwijl Google home nog lang niet door zijn wizard was. Geen device in Google home dus.
Geen paniek, reset soundbar.
Nogmaals het apparaat toegevoegd aan Google home, soundbar krijgt wifi tijdens het proces.......en ja hoor. Een slimme soundbar is niet slim genoeg om te wachten met een update, totdat je nieuwe apparaat is toegevoegd in Google home. Nee, er is netwerkverbinding...dus we moesten gelijk....
Maar goed, update uitgevoerd. Nogmaals toevoegen aan Google home....en hoppa!! Zonder problemen. Speaker groep aangemaakt voor de.multibeam en citation one, zonder problemen! Na een paar dagen contact met HK support, vele uren troubleshooten om de soundbar in Google home te krijgen nu eindelijk een werkend apparaat.
Hoop dat het hier bij blijft en dat ik eindelijk kan gaan genieten van het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:26
Zeker!

Overigens is het denk ik meer een apparaat voor liefhebbers van muziek die al in het bezit zijn van twee goeie bedrade speakers, dan voor mensen die hun televisie er op willen aansluiten om surround geluid met Harman Kardon Citation boxen te krijgen.

Ik heb mijn ogen gefixeerd op de Wisa Soundsend:

https://www.wisaassociation.org/soundsend/

Mogelijk volgende maand al reeds in Europa verkrijgbaar voor € 149 en naar ik begrijp ook te gebruiken via wisa in combinatie met de Harman Kardon Citation subwoofers, Surround en Tower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
ptrv schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:39:
[...]

Zeker!

Overigens is het denk ik meer een apparaat voor liefhebbers van muziek die al in het bezit zijn van twee goeie bedrade speakers, dan voor mensen die hun televisie er op willen aansluiten om surround geluid met Harman Kardon Citation boxen te krijgen.

Ik heb mijn ogen gefixeerd op de Wisa Soundsend:

https://www.wisaassociation.org/soundsend/

Mogelijk volgende maand al reeds in Europa verkrijgbaar voor € 149 en naar ik begrijp ook te gebruiken via wisa in combinatie met de Harman Kardon Citation subwoofers, Surround en Tower.
Ik heb hier ook al een WISA dongle liggen, maar inderdaad ben je voor de Front Left en Right speakers afhankelijk van die dure Towers. Dat gaat me iets te ver (and wife does not like them: vindt ze lelijk en groot).

Als de Citation 100 nu via Wisa aan te spreken zouden zijn, was dat een mooie oplossing geweest voor de 5.1 set.

(ps, ik had toentertijd ook WISA aandelen gekocht, maar die zijn helemaal ingestort, dat zegt misschien wel iets over het toekomstperspectief van WiSa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
gwbuiter74 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:01:
Ik heb continu last van hele korte audio drop-outs steeds bij het veranderen van het volume.Heel hinderlijk.Hem heb rechtstreeks via HDMI ARC op mijn tv aangesloten.
Ik heb dit ook. Alleen niet bij veranderen volume, maar gewoon af en toe. Treedt idd alleen maar op via HDMI-ARC (maar heb het ook 1x via optical gehad). HK zegt vanwege dat laatste dat ik hem kan laten nakijken, maar dat gaat via CE repair en daar heb ik niet echt vertrouwen in. Dus ik twijfel nu heel erg of ik het voor lief ga nemen of toch terugsturen.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
Marselaar schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:16:
[...]

Ik heb dit ook. Alleen niet bij veranderen volume, maar gewoon af en toe. Treedt idd alleen maar op via HDMI-ARC (maar heb het ook 1x via optical gehad). HK zegt vanwege dat laatste dat ik hem kan laten nakijken, maar dat gaat via CE repair en daar heb ik niet echt vertrouwen in. Dus ik twijfel nu heel erg of ik het voor lief ga nemen of toch terugsturen.
Toevallig een LG of Samsung TV?
De verkoper van HK die mij probeerde te helpen gaf dit ook aan als veel voorkomend issue bij die merken. Dacht er zelf ook last van te hebben, maar had die hapering toen ook via het geluid van de tv speakers. Cec/anynet aanzetten op je tv wordt geopperd als mogelijke oplossing... ..of overgaan op optisch en je AB les geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Meivogeltje op 29-10-2020 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Meivogeltje schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Toevallig een LG of Samsung TV?
De verkoper van HK die mij probeerde te helpen gaf dit ook aan als veel voorkomend issue bij die merken. Dacht er zelf ook last van te hebben, maar had die hapering toen ook via het geluid van de tv speakers. Cec/anynet aanzetten op je tv wordt geopperd als mogelijke oplossing... ..of overgaan op optisch en je AB les geven.
Nee, Philips. Ze wezen bij mij ook meteen naar de TV. En daarna idd optisch geprobeerd, maar toen ook al 1x gehad (lijkt dus wel minder bij optisch).

Cec/anynet herken ik niet van mijn TV (Cec is wss zoiets als Easylink?). Dus ik zou mijn AB les kunnen geven dat hij bij Optisch ook zich zo gedraagt als via HDMI-ARC? Nog maar eens in verdiepen want het lijkt me vrij kansloos het ding nu naar CERepair te sturen. Servicedesk kon geen enkele indicatie geven over hoe lang dat b.v. zou gaan duren en mijn ervaring met dat soort servicedesk is dat er altijd konijnen uit de hoge hoed komen qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
testmanager schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:49:
[...]

Ik heb hier ook al een WISA dongle liggen, maar inderdaad ben je voor de Front Left en Right speakers afhankelijk van die dure Towers. Dat gaat me iets te ver (and wife does not like them: vindt ze lelijk en groot).

Als de Citation 100 nu via Wisa aan te spreken zouden zijn, was dat een mooie oplossing geweest voor de 5.1 set.
Ja, ik dacht gezien mijn budget gewoon maar eens te beginnen met 2.1 _/-\o_ Twee Citation Surrounds (die ik dan als links-voor en rechts-voor gebruik) en de Sub 2. Daar ben ik dan met rentepunten korting in totaal 678,40 voor kwijt, plus €149 voor de SoundSend. Dat is voor mij dan al een flinke rib uit het vege lijf 8)

Wanneer het dan echt allemaal werkt - geen HDMI-CEC problemen - en sync is, en zo nodig de app goed te bedienen is ... (het liefst laat ik trouwens alles werken met de afstandsbediening van de televisie en geen geduik in de app ieder ogenblik)

Wanneer ik dan met een tweedehands ouwe AirPort Express via de optical in - die naar ik begrijp op de SoundSend zit - ook nog AirPlay 2 kan gebruiken, ben ik in business en dan kan ik rustig gaan kijken of het allemaal goed blijft werken, makkelijk te bedienen is en - voor mij heel belangrijk - synchroon blijft bij het kijken van films en televisie.

Daarna kan ik dan eens gaan kijken of ik een goede middenspeaker en goede rechts-voor en links-voor kan vinden. Daar zijn echt wel een paar leuke kandidaten voor, bijvoorbeeld bij een aantal van onze Deense vrienden, maar die zijn overigens wel voor een behoorlijke prijs. Dan kunnen de Citation Surrounds doorschuiven naar rechts en links achter (5.1) en dan later eventueel zelfs bij 7.1 nog steeds gebruikt worden :)

Bovendien zou het mij niet verbazen wanneer Harman Kardon de komende tijd ook nog wel met wat nieuwe Wisa compatibele speakers uit gaat komen.
testmanager schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:49:
[...]

(ps, ik had toentertijd ook WISA aandelen gekocht, maar die zijn helemaal ingestort, dat zegt misschien wel iets over het toekomstperspectief van WiSa?
Wat leuk, ik kwam van de week dit bericht tegen en dacht nog dat ik het wel interessant zou vinden om in Wisa te kunnen investeren. Dat gaat niet in mijn geval, maar als ik jou was zou ik nog even wachten met verkopen:

https://alphastocknews.co...m-on-product-launch/4418/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
Wil je ze alleen voor muziek gebruiken? Volgens mij gaat zelfs dat niet, je hebt de bar/multibeam nodig om ze te koppelen en aan te sturen. De surround en sub 2 hebben naar mijn weten zelf geen ontvanger of mogelijkheden tot instellen. Alles gaat via de bar bij mij. Behalve dan losse speakers als de 100, 200 etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
Marselaar schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

....Dus ik zou mijn AB les kunnen geven dat hij bij Optisch ook zich zo gedraagt als via HDMI-ARC?
i.i.g Kan je je AB van de tv de basis leren om de soundbar te bedienen. Geluid, bron, Aan/uit.

Dat is wat ik er iig uit begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Meivogeltje schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:18:
[...]

i.i.g Kan je je AB van de tv de basis leren om de soundbar te bedienen. Geluid, bron, Aan/uit.

Dat is wat ik er iig uit begrijp.
Volgens mij kan ik mijn AB niets leren, maar kan ik via HDMI ARC Easylink aanzetten zodat volume ook via AB geregeld kan worden. Via optisch gaat dat niet, maar ik zal voor de zekerheid nog een keer de instellingen in duiken.

Maar waarschijnlijk ga ik hem toch opsturen, als ik nog ergens een geschikte doos heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
Modz schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:16:
... je hebt de bar/multibeam nodig om ze te koppelen en aan te sturen. De surround en sub 2 hebben naar mijn weten zelf geen ontvanger of mogelijkheden tot instellen. ...
Ja, dat is de belangrijkste vraag waar ik al een paar weken mee rond loop. Volgens iemand halverwege in het wisa draadje in dit forum is het werkend te krijgen zonder de bar/multibeam/Tower van Harman zelf per se als wisa zender te moeten gebruiken. Daar zou die SoundSend of een andere wisa transmitter ook kunnen voldoen met de Harman Kardon Citation Sub of Sub S en Surrounds, als het goed is tenminste.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1915188

Ik heb ook een mailtje met deze specifieke vraag gestuurd naar wisa, maar tot nu toe geen antwoord mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
Okidoki4u schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:55:
Heeft iemand er last van dat als je een Citation (in mijn geval Citation 100) in een speakergroep hebt zitten op een Mesh netwerk (2.4 en 5Ghz). dat de speakergroep niet werkt ?
Volgens mij heeft het er mee te maken dat 1 van de 2 speakers al dan niet tijdelijk op de andere frequentie van het netwerk zit (beide hebben dezelfde SSID ). Dit kan ik alleen nog niet aantonen.
Mijn router is een TP-Link Archer AX11000.
Ik lijk een vergelijkbaar probleem te hebben: heb een Fritz box en Fritz mesh Network, met zelfde naam voor 2,4 en 5 gigahertz en kan op alle losse luidsprekers prima afspelen. in groepen soms wel, soms niet.

het gekke is dat het bij mij iets beter werkt nu ik één netwerknaam heb gekozen. toen ik twee verschillende namen had voor 2.4 en 5 ghz, werkt het slechter...... Optimaal is het echter nog niet.

Ander vraagje: ondersteunen de Citation speakers nu alleen Chromecast of ook het aparte Spotify connect? Wat is het verschil eigenlijk? welke is beter of slechter om te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries1975
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:00
Ik heb sinds vanochtend het probleem dat de soundbar geen enkele satellite speaker meer ziet. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okidoki4u
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 17:58
HAWK Wizard schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:48:
[...]

Ik lijk een vergelijkbaar probleem te hebben: heb een Fritz box en Fritz mesh Network, met zelfde naam voor 2,4 en 5 gigahertz en kan op alle losse luidsprekers prima afspelen. in groepen soms wel, soms niet.

het gekke is dat het bij mij iets beter werkt nu ik één netwerknaam heb gekozen. toen ik twee verschillende namen had voor 2.4 en 5 ghz, werkt het slechter...... Optimaal is het echter nog niet.

Ander vraagje: ondersteunen de Citation speakers nu alleen Chromecast of ook het aparte Spotify connect? Wat is het verschil eigenlijk? welke is beter of slechter om te gebruiken?
De speakers los afspelen gaat inderdaad prima. En in een groep soms wel....soms niet.
Voorheen gebruikte ik de standaard Ziggo Connect box (en bepaalde TP-link routers), daar blijken Citation speakers ook al veel problemen mee te hebben (gekraak en slecht geluid).
Al met al te veel problemen voor deze speakers voor het geld wat je er voor betaald.
Ondanks dat de speakers een mooi geluid hebben, heb ik gisteren toch mijn Citation 100 Speakers verkocht en staat er nu een Google Home Max (de Nest Audio vond ik toch niet voldoende).
Alles werkt nu zonder problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Nadat ik de optische kabel van mijn HK Citation Bar weer vervangen had door hdmi-arc, viel het me op dat ik al een tijd geen audio drops meer heb gehad. Het blijkt dat ik eigenlijk alleen Netflix heb gekeken. Daar komt het probleem dus niet of nauwelijks voor, maar als ik YouTube kijk, dan komt het regelmatig voor.

Ik kan in mijn TV 3 instellingen doen m.b.t. de audio:
1. Stereo (ongecomprimeerd) => veel dropouts, ook met Netflix
2. Meerkanaals => dropouts voornamelijk bij Youtube
3. Meerkanaals (bypass) => geen geluid bij Netflix dus geen optie.

Het lijkt me dus echt wel een probleem met de instellingen (software), waardoor reparatie me eigenlijk zinloos lijkt. Any thoughts on this?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BossLife
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:30
Dag Tweakers,

Afgelopen weekend de Multibeam 700 en een Sub S aangeschaft in combinatie met een Samsung QLED tv.
Het geluid van de MB700 is kraakhelder, echter ben ik niet tevreden met de Sub S.

Als ik de Bass op standje 0 heb (in het midden dus) is de bas veel te overheersend, terwijl die naar mijn mening ondersteunend moet zijn. Je hoort hem dan constant dreunen en trillen, tot storends aan toe. Ik heb de Sub S al laten omruilen, omdat ik er vanuit ging dat dit een defect moest zijn (zo storend was het). Echter is de vervangende sub niet anders.
Als ik de bass op standje -10 zet (de laagste), is het bij een laag volume redelijk prima, maar als ik het volume harder doe wordt de sub weer irritant overheersend.

Ik heb de sub op meerdere plekken in de kamer gezet, op de PVC of op een kleedje; het maakt geen verschil.

Is er iemand met vergelijkbare ervaringen of heeft iemand hier een oplossing voor? Ik zou het jammer vinden om de bar en sub terug te doen, gezien de soundbar zelf goed klinkt. Helaas is zonder sub dan weer te leeg geluid..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SLice88
  • Laatst online: 17:40
In dit topic kwam deze oplossing naar voren en zo te lezen is hij er tevreden over:

DM89 in "Het grote 'Soundbar' discussie topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-wchn
@BossLife

Je zou evt eens kunnen spelen met de baspoort door het te vullen met iets.
Bijvoorbeeld een stuk doek of een spons of wol of iets dergelijks.

Ik snap je probleem precies, wou eerst de gewone sub maar als ik die sub s al hoor dreunen ben ik al lang blij met deze kleinere variant die al soms te luid kan zijn met standje-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BossLife
  • Laatst online: 10:30
Goede tip, ga ik proberen. Voor de zekerheid ook die 'Shock absorbers' besteld, mogelijk dat dat iets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Wat mogelijk ook kan helpen is hem niet recht, maar iets schuin van de muur te zetten, voorkomt staande golf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
Sinds wij een aantal citiation speakers in huis hebben, is de kwaliteit van onze wifi behoorlijk achteruit gegaan. Speakers die niet gevonden worden, telefoons die slecht/geen internet krijgen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Dit is mijn huidige situatie:
Citation Bar (bekabeld en direct gekoppeld met sub s en surround, dat gaat niet over wifi volgens mij?)
Citation 100 (wifi)
Citation 200 (wifi)
Citation Oasis (wifi)

Mijn router is een RT-AC5300, waar ik nooit problemen mee gehad heb.

Iemand ideeën ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Modz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:21:
Sinds wij een aantal citiation speakers in huis hebben, is de kwaliteit van onze wifi behoorlijk achteruit gegaan. Speakers die niet gevonden worden, telefoons die slecht/geen internet krijgen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Citation Bar (bekabeld en direct gekoppeld met sub s en surround, dat gaat niet over wifi volgens mij?)
Citation 100 (wifi)
Citation 200 (wifi)
Citation Oasis (wifi)

Iemand ideeën ?
ik heb nergens last van netgear r7000 router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob___
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-11-2020
Hi,

Sinds gisteren de trotse bezitter van de HK Citation 700. Echter is geluid dat via de tv naar de HK C 700 gaat erg zacht. De HK volume moet dan tussen de 80% a 90% voor fatsoenlijk geluid.

Deze issues zijn met tv kijken via Ziggo media, Netflx maar bv niet via youtube daar knalt het geluid meteen goed, ook audio streamen direct naar de HK gaat perfect en genoeg volume.

Settings van tv staat zover ik weet goed. Alles is aangepast naar alles auto. TV is LG OLED55C8PLA - aansluiting via HDMI ARC

al geprobeerd:
- andere kabels.
- stroom tv af
- output via optical kabel (zelfde issues
- audio out via media box direct naar Sounds Bar (zelfde probleem)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taiky
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-01 15:54
Citation 100 (wifi)
Citation 200 (wifi)
Citation Oasis (wifi)

Iemand ideeën ?
Ik heb hier ook last van.

Sinds ik harman kardon citation apparatuur in mijn netwerk heb opgenomen (of in ieder geval kort erna), heb ik steeds meer problemen in mijn netwerk.
Ik heb zelf het volgende :

- hk citation duo
- hk multibeam 700
- asus RT-AC88U

Ik las ook dat asus routers wel vaker last hadden van storingen zodra men multiroom apparatuur aansluit (beide hk en Samsung werden genoemd)

EDIT: ik heb zojuist dit gevonden. Wat een mogelijke oplossing biedt. Misschien handig om naar te kijken. Ik test het eens uit. Het zou ook voor andere speakers dan Sonos moeten werken.
https://en.community.sono...issues-with-sonos-6793561

[ Voor 11% gewijzigd door Taiky op 11-11-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
EDIT: ik heb zojuist dit gevonden. Wat een mogelijke oplossing biedt. Misschien handig om naar te kijken. Ik test het eens uit. Het zou ook voor andere speakers dan Sonos moeten werken.
https://en.community.sono...issues-with-sonos-6793561
Ga ik proberen, thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ptrv schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

Ja, dat is de belangrijkste vraag waar ik al een paar weken mee rond loop. Volgens iemand halverwege in het wisa draadje in dit forum is het werkend te krijgen zonder de bar/multibeam/Tower van Harman zelf per se als wisa zender te moeten gebruiken. Daar zou die SoundSend of een andere wisa transmitter ook kunnen voldoen met de Harman Kardon Citation Sub of Sub S en Surrounds, als het goed is tenminste.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1915188

Ik heb ook een mailtje met deze specifieke vraag gestuurd naar wisa, maar tot nu toe geen antwoord mogen ontvangen.
Zolang je een WiSA transmitter hebt, kan je elke WiSA speaker aansturen. Heb de Axiim Link getest met de Citation Surround, Sub en Towers, dat werkte gewoon.

Je kon ook een van de Surrounds als Center instellen, dus technisch kan je 3 sets Surround kopen met een Sub (S) en dan kan je een 6.1 set maken via WiSA.

Overigens vond ik de Bar fijner klinken en paste het geluidsbeeld beter op elkaar. Zeker met de Towers erbij.

De WiSA dongles tot nu toe doen weinig aan audio mixing wat ik gewend was van hoe een Receiver werkt qua audio mix. Alle speakers werken alsof het "grote" speakers zijn, geen crossover dus. De Sub speelt enkel het .1 kanaal af, dus bij 2.0 content heb je weinig bas. Ook is de Upsampling simpelweg een doubler.

De Citation Bar als centrale hub en WiSA zender doet dat een heel stuk beter. Die werkt volgens HK enkel met HK WiSA speakers, heb geen andere WiSA speakers om dat te testen.

De Axiim Link was het "top model" qua WiSA zender via USB.

Gallery V&A

• ptrv
Hi BiG-GuY,

bedankt voor je uitgebreide antwoord, erg vriendelijk. Ik kan mij zeker voorstellen dat de combinatie van de Citation Bar met de (in mijn ogen dan weer foeilelijke) Towers een heel stuk beter klinkt dan de relatief kleine surrounds, alle waar naar zijn geld inderdaad. Voor mij is het vooral interessant om te kijken hoe ik op een zo economisch mogelijke manier draadloos (en sync) surround geluid in de woonkamer kan krijgen.

Van de website heb ik begrepen dat de Wisa SoundSend via de app een soort van simpele equalizer functie heeft. Er zijn ook een aantal presets voor stemgeluid en een film- en nacht-stand en dergelijke en je kunt dan ook in de app aangeven hoe ver je speakers zijn verwijderd van je ideale kijk/luisterpositie.

Het zal allemaal vrij basic zijn, en cross-over instellingen voor een subwoofer zal wel een brug te ver blijken - het is tenslotte inderdaad geen super de luxe surround versterker, maar een zendertje van nog geen 200 euro - maar de SoundSend doet wel iets van processing. Je kunt ook het volume per surround kanaal regelen, voor zover ik het begrijp.

Wat je schrijft over de connectiviteit is geheel in lijn met het antwoord dat ik heb ontvangen op mijn e-mail aan de WiSa Association:

From your website I understand that this combination:

The Wisa SoundSend with the Harman Kardon Citation Sub or Sub S, Surrounds and Tower speakers will work without any problems through a Wisa connection?

Where and when will this be available in the Netherlands?

Op die laatste vraag kreeg ik geen antwoord, maar officieel luidt het nog steeds dat de SoundSend binnenkort ook in Europa beschikbaar gaat komen. Op de eerste vraag was dit het antwoord:

Hi Peter,
Thank you for your interest in WiSA. Happy to help!

The combination that you mention is a compatible configuration.
The speakers that you mentioned are in fact WiSA Certified.
The SoundSend will be a certified Tx, therefore they will work together.

You can learn more at https://www.wisaassociation.org/soundsend/

Ik zou het overigens prima begrijpen als de moderators dit menen te moeten verplaatsen naar het WiSA draadje, maar deze informatie is denk ik ook wel interessant voor Harman Kardon Citation klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ptrv schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:35:
Hi BiG-GuY,

bedankt voor je uitgebreide antwoord, erg vriendelijk. Ik kan mij zeker voorstellen dat de combinatie van de Citation Bar met de (in mijn ogen dan weer foeilelijke) Towers een heel stuk beter klinkt dan de relatief kleine surrounds, alle waar naar zijn geld inderdaad. Voor mij is het vooral interessant om te kijken hoe ik op een zo economisch mogelijke manier draadloos (en sync) surround geluid in de woonkamer kan krijgen.

Van de website heb ik begrepen dat de Wisa SoundSend via de app een soort van simpele equalizer functie heeft. Er zijn ook een aantal presets voor stemgeluid en een film- en nacht-stand en dergelijke en je kunt dan ook in de app aangeven hoe ver je speakers zijn verwijderd van je ideale kijk/luisterpositie.

Het zal allemaal vrij basic zijn, en cross-over instellingen voor een subwoofer zal wel een brug te ver blijken - het is tenslotte inderdaad geen super de luxe surround versterker, maar een zendertje van nog geen 200 euro - maar de SoundSend doet wel iets van processing. Je kunt ook het volume per surround kanaal regelen, voor zover ik het begrijp.

Wat je schrijft over de connectiviteit is geheel in lijn met het antwoord dat ik heb ontvangen op mijn e-mail aan de WiSa Association:

From your website I understand that this combination:

The Wisa SoundSend with the Harman Kardon Citation Sub or Sub S, Surrounds and Tower speakers will work without any problems through a Wisa connection?

Where and when will this be available in the Netherlands?

Op die laatste vraag kreeg ik geen antwoord, maar officieel luidt het nog steeds dat de SoundSend binnenkort ook in Europa beschikbaar gaat komen. Op de eerste vraag was dit het antwoord:

Hi Peter,
Thank you for your interest in WiSA. Happy to help!

The combination that you mention is a compatible configuration.
The speakers that you mentioned are in fact WiSA Certified.
The SoundSend will be a certified Tx, therefore they will work together.

You can learn more at https://www.wisaassociation.org/soundsend/

Ik zou het overigens prima begrijpen als de moderators dit menen te moeten verplaatsen naar het WiSA draadje, maar deze informatie is denk ik ook wel interessant voor Harman Kardon Citation klanten.
Ook zonder de Towers klinkt het geluid beter met de Bar+Surround+Sub. Doordat de crossover goed gebruikt wordt doet de sub mee met alle kanalen, maar wel alleen de diepte, dus je krijgt geen boomy bass, zoals met veel concurrenten. Je merkt dat de speakers meer in balans zijn qua audio en de volumes zijn out of the box in balans. Het vermogen in de speakers is natuurlijk anders tussen de Towers en de Surround, als je geen Towers gebruikt, zal dat dus niet zo'n issue zijn vermoed ik. Ook kan je enkel volume per kanaal doen in Axiim Link, geen afstanden. En aangezien de Surrounds nu op 30-80cm van m'n hoofd afstaan vanwege de vorm van de huidige woonkamer, moeten die genoeg gedimd worden, wat dus niet genoeg kan ermee.

De Soundsend lijkt wel meer opties te krijgen dan de Axiim Link, wat bijzonder is aangezien de Axiim Link duurder is... dus wie weet.

De Surrounds op zichzelf zijn nog best aardig voor het formaat, Zit nog te denken wat ik wil doen in m'n toekomstige thuiskantoor voor muziek en/of PC koppeling. Aan de ene kant is 2x Citation 100 in stereo voor muziek interessant. Maar die kan ik weer niet goed gebruiken bij m'n PC (BT audio delay). Of Citation Surround + Sub S en WiSA dongle. Of compleet andere actieve speakers bijvoorbeeld studio Monitors. Keuzes, keuzes.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Citation 100 (wifi)
Citation 200 (wifi)
Citation Oasis (wifi)

Iemand ideeën ?
Heb je eea al eens getest met 1 wifi frequentie (dus alleen 2.4 ghz of alleen 5 ghz, maar dus niet beide aan)? En ook zonder wifi mesh/repeaters? Heb het idee dat het daar wat "buggy" van wordt.

Op dit moment werkt het weer goed, maar soms stopt 1 HK speaker er gewoon mee (niet vindbaar op Google Home / Cast, etc) om het na een tijdje weer gewoon wel te doen.

BTW, die native koppeling met Sub(S) en Surround gaat volgens mij via WiSA of ander (proprietary) HK protocol, niet via standaard wifi dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
Ja heb wat geprobeerd met de 2.4 en 5 ghz kanalen, maar loste het niet op. Ik heb uiteindelijk de fix van @Taiky geprobeerd ( https://en.community.sono...issues-with-sonos-6793561 )
Dit lijkt het voor me te hebben opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeman038
  • Laatst online: 14-03-2022
Koeman038 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:14:

Niemand die dit ook heeft?

Goedemiddag,

Graag doe ik een beroep op jullie gezamenlijke kennis: ik wil graag een platenspeler(Lenco L-85) met RCA out koppelen aan een HK Citation 300. (Google home)

Nu dacht ik dit te doen middels een Bluetooth transmitter, echter krijg ik geen geluid. Google home App herkent na lang zoeken de transmitter wel.

De helpdesk van Harman Kardon kan me niet verder helpen.

Iemand hier de gouden tip?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob___
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-11-2020
Iemand tips?
Rob___ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:21:
Hi,

Sinds gisteren de trotse bezitter van de HK Citation 700. Echter is geluid dat via de tv naar de HK C 700 gaat erg zacht. De HK volume moet dan tussen de 80% a 90% voor fatsoenlijk geluid.

Deze issues zijn met tv kijken via Ziggo media, Netflx maar bv niet via youtube daar knalt het geluid meteen goed, ook audio streamen direct naar de HK gaat perfect en genoeg volume.

Settings van tv staat zover ik weet goed. Alles is aangepast naar alles auto. TV is LG OLED55C8PLA - aansluiting via HDMI ARC

al geprobeerd:
- andere kabels.
- stroom tv af
- output via optical kabel (zelfde issues
- audio out via media box direct naar Sounds Bar (zelfde probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
  • Laatst online: 06-08 08:47
Zijn er hier mensen die de multibeam met de citation bar hebben vergeleken? Wat is jullie ervaring daarin?

Ik twijfel namelijk tussen de 2 en gezien het prijsverschil tegenwoordig nog maar een 200 euro is budget niet meer het twijfelpunt.Ik heb de bar wel een keer geluisterd, de multibeam nog niet en dat kan voorlopig nog niet gezien de huidige lockdown in België.

De bar zou ook gecombineerd worden met een sub s.

• Crowns
Crowns schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:26:
Zijn er hier mensen die de multibeam met de citation bar hebben vergeleken? Wat is jullie ervaring daarin?

Ik twijfel namelijk tussen de 2 en gezien het prijsverschil tegenwoordig nog maar een 200 euro is budget niet meer het twijfelpunt.Ik heb de bar wel een keer geluisterd, de multibeam nog niet en dat kan voorlopig nog niet gezien de huidige lockdown in België.

De bar zou ook gecombineerd worden met een sub s.
Niemand die deze effectief vergeleken heeft? Althans als ik het forum nog eens na lees precies niet :)

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Ik overweeg een Citation Multibeam aan te schaffen inclusief subwoofer als opstelling bij de TV. Later wil ik dit uitbreiden met een extra speaker (of Towers :)), zodat muziek ook weergeven wordt in de eethoek en keuken. Dit is wel dezelfde kamer, maar vanwege de grootte en de afstand is muziek daar minder goed hoorbaar.

Is het mogelijk om dan zo te configureren dat bij afspelen van TV als bron, alleen de Multibeam en subwoofer worden gebruikt en bij streamen van muziek de extra speaker wordt toegevoegd? Als je dit iedere keer opnieuw moet instellen wordt het onpraktisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crowns
buddow schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:17:
Ik overweeg een Citation Multibeam aan te schaffen inclusief subwoofer als opstelling bij de TV. Later wil ik dit uitbreiden met een extra speaker (of Towers :)), zodat muziek ook weergeven wordt in de eethoek en keuken. Dit is wel dezelfde kamer, maar vanwege de grootte en de afstand is muziek daar minder goed hoorbaar.

Is het mogelijk om dan zo te configureren dat bij afspelen van TV als bron, alleen de Multibeam en subwoofer worden gebruikt en bij streamen van muziek de extra speaker wordt toegevoegd? Als je dit iedere keer opnieuw moet instellen wordt het onpraktisch.
Kan zeker, je maakt groepen aan die een aantal speakers combineren. Als je vanuit bv spotify streamt kan je een groep selecteren waar al je speakers inzitten.

• HAWK Wizard
Crowns schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:19:
[...]

Kan zeker, je maakt groepen aan die een aantal speakers combineren. Als je vanuit bv spotify streamt kan je een groep selecteren waar al je speakers inzitten.
Is het niet zo dat je (bv bij de Towers) je deze bij de initiele setup moet instellen op OF muziek (en dan worden ze zichtbaar in Google Home en kun je ze in een groep opnemen) OF als onderdeel van een video/surround setup? Dat kun je wel wijzigen, maar moet je in het menu (van bv de Towers) een soort reset doen dacht ik?

Heb zelf de Towers (maar (nog) geen Bar, die ga ik mogelijk nog wel doen, dan ook met een Sub erbij, maar ben dan dus bang mijn goede, stereo Tower speakers niet meer als zodanig in te kunnen zetten, dus OF OF ipf EN EN?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
Iemand ervaring met Kordina-online?

Daar staat de bar aan een wel heel mooie prijs.

https://kordena-online.nl...457n2tljmbzBoCoJIQAvD_BwE

Heb intussen vooral veel slechte reviews gevonden. Zou mogelijks uiteindelijk geen goede deal worden als ze niet leveren 🙂

[ Voor 20% gewijzigd door Crowns op 20-11-2020 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 11:14
Hallo, vanmiddag mijn vader geholpen met het installeren van zijn nieuwe citation multibeam 700.

Ik heb echter een vraag:
Wat is de beste manier om radio af te spelen? Er wordt vaak geluisterd naar radio en zou dit graag zo makkelijk mogelijk maken voor mijn ouders.
Heb Tune-in gedownload maar ik zie dat je daar eigenlijk de app voor moet kopen om geen advertenties te hebben, is dit dan net als de gratis spotify versie dat je spontaan (bijvoorbeeld midden in een nummer op de radio een tune-in reclame krijgt?

Dan zou ik graag d.m.v. de preset mogelijkheid de 3 meest gebruikte radio zenders als preset toevoegen. Op de harman cite zag ik de video dat je deze eenvoudig in kan stellen door in het menu op preset toevoegen te drukken, je commando roept en hem dan toevoegt als preset? Dan kunnen mijn ouders in het vervolg op preset 1 t/m 3 drukken op de afstandsbediening om de radiozender te luisteren.

Alvast bedankt

Ik zoek de makkelijkste manier om dit te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beppicus
De makkelijkste manier is natuurlijk via een voice command. Hey Google, speel radio 10 bv. Heb je de presets ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Beppicus schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:15:
De makkelijkste manier is natuurlijk via een voice command. Hey Google, speel radio 10 bv. Heb je de presets ook niet nodig.
En zo'n voice command kun je dan dus onder een preset programmeren, is vaak handiger dan dit de ruimte in roepen lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 11:14
De microfoon staat uit en die moet eigenlijk zo min mogelijk gebruikt worden.

Dus dan zou ik dat 3x moeten doen voor de radio zenders die het meest gebruikt worden en dan voortaan kunnen ze gewoon op preset 1, 2 en 3 drukken en kan de microfoon weer uit?

Welke app wordt dan gebruikt om de radio af te spelen?
Er is in google home geen app/ account gekoppeld, in de google home kon ik kiezen om spotify, netflix en youtube music te koppelen maar verder stond er niets tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Niels-88 schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:09:
De microfoon staat uit en die moet eigenlijk zo min mogelijk gebruikt worden.

Dus dan zou ik dat 3x moeten doen voor de radio zenders die het meest gebruikt worden en dan voortaan kunnen ze gewoon op preset 1, 2 en 3 drukken en kan de microfoon weer uit?

Welke app wordt dan gebruikt om de radio af te spelen?
Er is in google home geen app/ account gekoppeld, in de google home kon ik kiezen om spotify, netflix en youtube music te koppelen maar verder stond er niets tussen.
Als het goed is werkt TuneIN prima om vrijwel alle reguliere radiostations af te spelen (hoeft niet nog eens apart via Google Home ingesteld te worden, zit standaard in de HKC producten).

Je kunt dan inderdaad 1x de mic aanzetten, het commando definieren (bv "Hey Google, play Radio 10 on TuneIN") en die onder preset-1 zetten, en dan kan de mic weer uit en kun je met de preset dit commando genereren. Zo werkt het iig op mijn HKC Towers (ook te gebruiken de mic uit dus, 1x configgen met mic aan).

[ Voor 8% gewijzigd door HAWK Wizard op 22-11-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk Fiets
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 12:48
Hi,

Ik overweeg om een de Multibeam van Harman Kardon aan te schaffen, maar dit bericht (reviews: TP-Link sluit lokale toegang voor slimme stekkers af) triggerde bij mij de vraag: in hoeverre werkt de soundbar nog als Google en/of Harman Kardon in de toekomst ooit besluit om de Google Assistant voor de soundbar niet meer te ondersteunen?

Ik meen eerder ook wel gelezen te hebben dat Google de ondersteuning heeft gestopt voor bepaalde speakers (ik dacht Sonos), waardoor bepaalde functionaliteiten kwamen te vervallen.

Nu installeer je de Harman Kardon natuurlijk via de Google Home app, dus wat blijft er aan functionaliteiten over als daar de ondersteuning zou wegvallen en wat valt er dan daadwerkelijk weg?

Thanks alvast als iemand daar iets meer info over heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk Fiets op 24-11-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Marselaar schreef op maandag 9 november 2020 @ 08:03:
Nadat ik de optische kabel van mijn HK Citation Bar weer vervangen had door hdmi-arc, viel het me op dat ik al een tijd geen audio drops meer heb gehad. Het blijkt dat ik eigenlijk alleen Netflix heb gekeken. Daar komt het probleem dus niet of nauwelijks voor, maar als ik YouTube kijk, dan komt het regelmatig voor.

Ik kan in mijn TV 3 instellingen doen m.b.t. de audio:
1. Stereo (ongecomprimeerd) => veel dropouts, ook met Netflix
2. Meerkanaals => dropouts voornamelijk bij Youtube
3. Meerkanaals (bypass) => geen geluid bij Netflix dus geen optie.

Het lijkt me dus echt wel een probleem met de instellingen (software), waardoor reparatie me eigenlijk zinloos lijkt. Any thoughts on this?
Ik heb exact hetzelfde probleem. Als ik het goed begrijp heb jij ook een Philips TV toch? Ik heb dit met de Philips 55OLED854 aangesloten via HDMI-ARC. Deze is gekoppeld aan de HK Citation Bar. Zelf nog niet kunnen testen met optisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Sir_G-nius schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:54:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem. Als ik het goed begrijp heb jij ook een Philips TV toch? Ik heb dit met de Philips 55OLED854 aangesloten via HDMI-ARC. Deze is gekoppeld aan de HK Citation Bar. Zelf nog niet kunnen testen met optisch.
Ja, ik heb een 55PUS7384 . Ik heb dit voorgelegd aan de support van Harman en de winkel waar ik hem kocht. De eerste heeft niet echt een oplossing. De winkel wilde iemand langssturen van CE Repair, maar die belden later met de mededeling dat Philips op de hoogte is en bezig is dit te fixen in de firmware.

• WernerTweakers
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-04-2023
Tip voor andere met connection / wifi problemen en de HK Citation speakers: bij mij hielp het ze vast op 5ghz te zetten. Sindsdien (vrijwel) geen issues meer. Helpt wel dat ik in een klein appartement woon waar 5ghz bereik overal erg goed is en ik dus 2.4 ghz totaal uit heb kunnen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modz
WernerTweakers schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:37:
Tip voor andere met connection / wifi problemen en de HK Citation speakers: bij mij hielp het ze vast op 5ghz te zetten. Sindsdien (vrijwel) geen issues meer. Helpt wel dat ik in een klein appartement woon waar 5ghz bereik overal erg goed is en ik dus 2.4 ghz totaal uit heb kunnen zetten.
Ik heb dit uitgevoerd: https://en.community.sono...issues-with-sonos-6793561

Heeft al mijn wifi issues opgelost

• HAWK Wizard
Thx, heb zelf een Fritz!Box, daar heet dit geloof ik Band Steering?
https://nl.avm.de/service...teering-en-hoe-werkt-het/

Ga het eens uitzetten en kijken of dat stabieler werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
Vandaag de bar en de sub s gehaald tegen een scherpe prijs. Ik krijg alleen de sub niet gekoppeld, lampje gaat van flikkeren naar constant aan, alleen de verbinding komt er niet.

De bar staat nog op een versie van 09/2018 en vermoed dat de sub s een nieuwere versie heeft waardoor ze elkaar niet vinden.

Is er een optie om handmatig te updaten? Kan namelijk daar nergens iets over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 15:26
HAWK Wizard schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:36:
[...]

Thx, heb zelf een Fritz!Box, daar heet dit geloof ik Band Steering?
https://nl.avm.de/service...teering-en-hoe-werkt-het/

Ga het eens uitzetten en kijken of dat stabieler werkt.
Nee hoor, airtime fairness is echt iets anders dan band steering ( https://routerguide.net/airtime-fairness-on-or-off/ ) Zover ik weet is er geen setting voor in de fritzbox.

Band steering zou alleen een 'probleem' kunnen zijn op het moment dat je het apparaat aan zet. Dan probeert hij misschien 2.4 Ghz en wordt door de frtizbox doorgestuurd naar 5Ghz en dat zou een verstoring kunnen geven. Maar zoals gezegd, alleen bij het aanzetten. Daarna zou hij op 5Ghz moeten blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syphrone
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-09 21:44
Ik zag net dat de mediamarkt in Venlo de multibeam 700 voor 349euro heeft staan of 679euro met de sub s. Dit is tot maandag. Weet iemand of dit een goede deal is? Twijfel al een tijdje of het iets is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:04
Ik heb een Netgear Nighthawk RAX120 en twee HK Citations 500 als speakerpaar geïnstalleerd. Perfect geluid. Maar nadat de boel een tijdje uit heeft gestaan ziet de Home App de speakers niet meer en hebben ze verbinding met de WiFi verloren. Alleen de speakers aan en uit zetten helpt tijdelijk. Volgens mij heb ik alles geprobeerd. Airtime setting heeft de Nighthawk niet. Ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Citation 100 (wifi)
Citation 200 (wifi)
Citation Oasis (wifi)

Iemand ideeën ?
Zet de bar zijn eigen Citation Wifi Netwerk op? In dat geval krijg je misschien interferentie met je basis wifi netwerk, dan moet je wat spelen met de kanalen opdat ze elkaar zo min mogelijk storen.
Ik had ooit een Denon surround versterker, mooi product maar zodra dat apparaat aanging storte de huis wifi volledig in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Blij met mijn citation 100.Sinds juni in gebruik.

Nu heb ik wat van vroeger op mijn laptop staan en dat wilde ik afspelen, ik heb nog geen Windows mediapseler gevonden (anders dan VLC) die muziek kan stream naar een audio chromecast. Dus met bleutooth.

Ik kreeg Bleutooth eerst niet gekoppeld maar dit lukte door mijn laptop op 10 cm afstand van de speaker te houden. Zodra ik verder dan een halve meter verwijderd ben van de speaker stopt het afspelen. Met mijn beperkte kennis denk, volgens iets niet goed met de antenne. maar wellicht iets anders? iemand ervaring met iets dergeljks gehad?

Overigens gelijk test met telefoon, die kan helemaal niet koppelen met de speaker (pairing fails).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Crowns schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:03:
Vandaag de bar en de sub s gehaald tegen een scherpe prijs. Ik krijg alleen de sub niet gekoppeld, lampje gaat van flikkeren naar constant aan, alleen de verbinding komt er niet.

De bar staat nog op een versie van 09/2018 en vermoed dat de sub s een nieuwere versie heeft waardoor ze elkaar niet vinden.

Is er een optie om handmatig te updaten? Kan namelijk daar nergens iets over vinden.
al gelukt ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
Dit is intussen in orde. Handmatig updaten is me niet gelukt maar de update is doorgevoerd nadat de bar een uur in stand by stond.

Werkt intussen perfect.

Alleen had ik verwacht dat er wel een EQ op stond, want dat las ik toch dat er dat aan zou komen, maar blijkbaar is dat nog niet het geval. Dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Samoerai schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:04:
[...]

Nee hoor, airtime fairness is echt iets anders dan band steering ( https://routerguide.net/airtime-fairness-on-or-off/ ) Zover ik weet is er geen setting voor in de fritzbox.

Band steering zou alleen een 'probleem' kunnen zijn op het moment dat je het apparaat aan zet. Dan probeert hij misschien 2.4 Ghz en wordt door de frtizbox doorgestuurd naar 5Ghz en dat zou een verstoring kunnen geven. Maar zoals gezegd, alleen bij het aanzetten. Daarna zou hij op 5Ghz moeten blijven zitten.
Gek genoeg werkt het sinds ik die Band Steering uitgezet heb in mijn Fritz!Box vrij stabiel. Slechts zelden meer problemen met uitval, etc. Daarvoor was het elke dag wel 1 of meerdere keren raak (of eigenlijk: mis, deel van de groep die niet bereikbaar is, afspelen dat stopt, etc).

Kan nog wel eens toggelen met die setting en kijken of het reproduceerbaar is.

BTW, heb sinds tijdje 1 SSID voor 2,4Ghz en 5Ghz, daarvoor had ik twee aparte SSIDs en toen was het helemaal drama (onwerkbaar)........het gekke is dat alleen de HK Citation's daar enorm veel last van leken te hebben (heb wel FB Mesh, met in totaal 3 Mesh punten, mogelijk heeft dat er ook mee te maken? maar ook hier weer: de rest (non HKC) werkt seamless moet ik zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Goedenavond, vraagje wat is het verschil tussen De eerste Citation one en de MKII??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 13:16
OmeAnne schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:07:
Goedenavond, vraagje wat is het verschil tussen De eerste Citation one en de MKII??
De mkII heeft Apple Airplay2 ondersteuning, de 1e versie heeft dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
Ik ben aan het orientieren voor een set HK Citation One MK2 of 100 MK2. Ik lees hier en daar best wel over wat problemen m.b.t. stabiliteit met het streamen van audio via Spotify of Google cast via WiFi.

Kan iemand hier vertellen of deze speakers inmiddels als goed en stabiel werken?

Kan iemand ook vertellen wat nu de laatste firmware versie en dan specifiek de google cast-firmware versie? Google zelf is al bij versie 1.50 maar ik heb het idee dat Harmon Kardon hierin hopeloos achter loopt. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modz
hey @basix , ik heb zelf de 100 MK2. Van alle speakers die ik heb, is dit de minst stabiele. Soms heeft ie een restart nodig om weer wifi te vinden. Ook is het geluid wat zacht, als ik m dan harder zet overheerst de bas wat. Als ik nu opnieuw de keuze zou maken, zou ik een 200 neerzetten. Deze heeft mooier/beter geluid, is stabieler en is ook nog eens verplaatsbaar. Wel een stuk duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
basix schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:05:
[...]

De mkII heeft Apple Airplay2 ondersteuning, de 1e versie heeft dat niet
Ah okay, maar als ik daar totaaaaaaal niks mee doe, zou ik prima voor de 1ste versie kunnen gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
OmeAnne schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:47:
[...]

Ah okay, maar als ik daar totaaaaaaal niks mee doe, zou ik prima voor de 1ste versie kunnen gaan dus.
Klopt, je kunt dan alleen gebruik maken van bluetooth en google cast als verbinding voor muziek services. De MK2 schijn ook een lager bass profiel te hebben waardoor deze minder "zwaar/diep" klinkt. Helaas nog geen equalizer beschikbaar via google home.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisjam
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 20:42
Wij hebben sinds een aantal dagen een Harman Kardon Multibeam 700 aangekocht. Op zich prima geluid, maar als wij bepaalde opnames/terugkijktv (Digicorder van Telenet) doorspoelen valt het vaak (>80%) voor dat het geluid tussen de 5-20s weg blijft. We hebben de Multibeam aan onze Samsung TV verbonden met de bijgeleverde HDMI ARC kabel.

Zijn er nog mensen die dit al hebben voorgehad? En eventueel weten hoe we dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Hi! Sinds een week ben ik in het bezit van een HKC beam 700 + Sub S en 2 surround speakers. Er doen zich een aantal problemen voor en misschien heeft iemand hier een oplossing voor.

Heb al contact gezocht met de support afdeling van Harman door ze een mail te sturen met mijn bevindingen tot nu toe. Ben nog het antwoord aan het afwachten maar wie weet heeft iemand soortgelijke ervaringen.

Mail aan Harman:
==========================================================================

Goedemorgen,

Sinds een week ben ik in bezit van een HKC700 i.c.m. de HK Sub S en twee HK Surround speakers. Deze set is aangesloten op een (nieuwe) Sony KD-65XH9005 televisie. De HK is verbonden via HDMi Arc op HDMI poort 3 van de TV die (e)-Arc ondersteunt. Ik heb de TV zo ingesteld dat deze het audio systeem altijd moet gebruiken i.p.v. de interne speakers.

De volgende problemen doen zich voor:
[list]
• Regelmatig bij het inschakelen van de TV (en ik de bron: TV selecteer) geeft de HK geen geluid weer. Als ik dan switch naar de TV speakers heb ik geluid en maar wanneer ik terug switch naar de HK nog steeds geen geluid. Op beeld zie je dan dat de HK geen connectie maakt, want hij springt weer terug naar de TV Speakers. Als ik dit een paar keer doe, dan blijft die uiteindelijk op Audio Systeem staan en heb ik geluid via de HK set.

• Wanneer ik bijv. Netflix (via de app op de TV) pauzeer (een minuut of 4 of langer) en vervolgens weer op play klik, is de HK de verbinding verloren en is er geen geluid meer te horen. Wat ik hierboven beschreef (switchen TV > audio systeem), moet ik dan ook weer uitvoeren om geluid te krijgen via de HK.

• Het volume van de HKC700 is erg zacht waardoor stemmen bij bijvoorbeeld TV kijken soms bijna niet te horen is als de stand op Surround staat. Ik heb meerdere EQ settings geprobeerd maar dat maakt allemaal weinig uit. Wanneer ik het volume hoger zet, hoor ik welliswaar de stemmen beter, maar ook de rest van se surround geluiden. Het afstellen hiervan gaat erg moeizaam en het lukt me niet dit goed in balans te krijgen.

• Verder mis ik een app die de afstandsbediening kan vervangen, omdat de display van de HKC700 bovenop zit, en niet af te lezen is, vanaf de bank wat je nu precies geselecteerd hebt. Een aanpasbare equalizer zou ook geen overbodige luxe zijn.
[/list]

Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Peter

==========================================================================

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-wchn
Heb op de site van Sony gekeken, er is een update uit die verbindingsproblemen met soundbars zou moeten oplossen.
Inmiddels doet mijn hk citation bar helemaal niks meer via de HDMI ARC icm Sony tv.
Heb uit nood maar de optische kabel aangesloten.

Of de nieuwe update (handmatig downloaden en via USB installeren) werkt weet ik nog niet want moet nog een USB stick kopen.

Als je langs genoeg wacht komt de update vanzelf via automatisch updaten ter beschikking op de tv maar dat kan wel een aantal weken duren.

Mocht het bij mij werken dan laat ik het hier wel weten, doe jij als je eerder bent dat ook even svp?

[ Voor 6% gewijzigd door Mike-wchn op 08-12-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Oké thanks voor de info. Om welke versie update gaat het? Ben wel benieuwd of ik de laatste versie heb dan namelijk. Zal binnenkort even checken. Toen ik vorige week mijn Sony TV aansloot, stond er meteen een update klaar en die geïnstalleerd werd (HDMI 2.1 update op poort 3 en 4).

Heb je misschien een link naar de info vwb de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-wchn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJ6FtPVH9Q8d7sWTjl0Zbo4Tjm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L28QXPC9D2tk502OZzKjgFMe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Oke bedankt, maar helaas staat mijn model er niet tussen.

Ik heb een Sony KD-65XH9005 en de fw update is o.a.voor de KD-65XF9005 en KD-65XE9005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 16:12
Heeft iemand de citation surround en ervaring met het volgende;

Ik merk dat elke nacht de speakers aanspringen, het witte lampje brand maar de soundbar zelf blijft uit. Als ik de soundbar via de afstandsbediening aan/uit zet gaan de speakers ook weer netjes uit. Ik dacht eerst dat het te maken had met Google Home, specifiek de niet storen / slaap stand. Dat deze aanspringt op tijd X en dat deze daarop reageert. Maar dat bleek in ieder geval niet het geval.

Iemand een idee wat dit kan triggeren? Verder top product, zeer blij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
Dit is een bekend probleem @amst3l is bij veel andere, waaronder bij mij, precies het zelfde. Zou een software probleem zijn, welke hopelijk ooit met een update gefixt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
Modz schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:24:
Dit is een bekend probleem @amst3l is bij veel andere, waaronder bij mij, precies het zelfde. Zou een software probleem zijn, welke hopelijk ooit met een update gefixt gaat worden.
In ieder geval fijn om te weten dat ik niet de enige ben dan... Was al aan het kijken om de soundbar van het internet af te sluiten in de nachtelijke uurtjes, wellicht dat dat een tussenoplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
:) heb dit probleem al sinds maart. wordt er ondertussen gek van

[ Voor 192% gewijzigd door wbtje op 16-12-2020 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amst3l
Ik heb inmiddels wat meer contact gehad met de support afdeling:

edankt voor uw email naar de Harman Customer Support, en uw vraag over de Citation Surround speakers.

Het probleem met uw Surround speakers word helaas veroorzaakt door een bug in de software van de speakers. Wij hebben de oplossing inmiddels gevonden, en de update is ook afgerond. Maar moet nog even uitgebreid getest worden. Zodra de test periode afgelopen is, zullen wij de update vrijgeven. Zodat uw soundbar de update kan downloaden.

Eventueel kunt u er ook voor kiezen om de update alvast te ontvangen, maar let er wel opdat het een BETA versie is van de volledige update die binnenkort uit gaat komen. Wanneer u de update wilt ontvangen, zouden wij graag het mac-adres van uw soundbar willen hebben.

[update]
Inmiddels het mac-adres doorgestuurd voor de beta versie. Het is dus mogelijk om op afstand de beta versie terug te draaien. Ook is me nogmaals verteld dat de nieuwe versie "zeer binnenkort" komt.

Tot nu toe zeker niet ontevreden over de service, integendeel :)

[ Voor 15% gewijzigd door amst3l op 17-12-2020 15:06 ]

• Twizaa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-05-2022
BiG-GuY schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 00:10:
[...]

Heb ze sinds het begin dat ik de Bar heb. Voor muziek en goed gemixte 5.1 materiaal voegen ze veel toe. Je hebt immers full range Front L/R dan. Nog steeds blijft de sub onmisbaar in mijn oren. Of het de extra prijs waard is ten opzichte van de set zonder de Towers, is lastig. Heb de Towers zelf voor €1999 gekocht toen via special deal van een webshop, omdat ik daar m'n hele set gehaald had. Die shop bestaat alleen niet meer en is overgenomen door PlatteTV.nl, welke geen HK voeren...
Ik heb dus sinds vandaag de towers aan de set toegevoegd. Ik vroeg me alleen af of het normaal was dat de display van de tower permanent uit staat na het koppelen? De display die op de soundbar staat is wel gewoon werkend.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Twizaa schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:29:
[...]

Ik heb dus sinds vandaag de towers aan de set toegevoegd. Ik vroeg me alleen af of het normaal was dat de display van de tower permanent uit staat na het koppelen? De display die op de soundbar staat is wel gewoon werkend.
Jup, zodra je ze in Movie mode gebruikt, werken ze puur als WiSA speakers. Het hele Google Home aspect wordt dan uitgeschakeld, inclusief display dus.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Ik heb nu ongeveer 4 maanden de Harman Kardon citation 100 en ben er zéér tevreden over, de Google Assistent reageert 9 van de 10 keer voortreffelijk!
Alleen vraag ik mij af of je het volume van de assistent response zachter kan zetten. Want als de radio zachtjes speelt en ik vraag bijv. om het licht aan te doen reageert deze met een véél harder volume.
Irritant maar ik kan nergens een oplossing voor deze instelling vinden, zal dus wel niet kunnen denk ik? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Ben benieuwd naar de oplossing. Gek genoeg is het bij mij (Citation 200) precies andersom: als ik op normaal volume muziek afspeelt en dan de Google Assistant iets vraag, is het antwoord nauwelijks te verstaan, zo zacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesGen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-08 13:05
Dag allemaal,

Ik lees af en toe wat opmerkingen en tips maar heb niet echt een antwoord op mijn vragen gevonden of ik lees er los over ;)

Vraag 1: citation bar of multibeam 700 kopen?
Vraag 2: kan je andere speakers dan de surround koppelen aan je bar of multibeam?

Grtjs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amst3l
WesGen schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:13:
Dag allemaal,

Ik lees af en toe wat opmerkingen en tips maar heb niet echt een antwoord op mijn vragen gevonden of ik lees er los over ;)

Vraag 1: citation bar of multibeam 700 kopen?
Vraag 2: kan je andere speakers dan de surround koppelen aan je bar of multibeam?

Grtjs
Voor vraag 1; ik heb zelf beide beluisterd. En vond het prijsverschil tussen de multibeam en de gewone 'bar' te hoog. Zeker omdat naar mijn mening de multibeam qua geluid vrijwel gelijkwaardig is en misschien wel beter. Maar dat is mijn mening!

Vraag 2; het schijnt dat je ook de kleinere standalone speakertjes kan koppelen, maar heb ik zelf geen ervaring mee.

[ Voor 35% gewijzigd door amst3l op 22-12-2020 11:16 . Reden: Quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesGen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-08 13:05
Momenteel is er prijsverschil van circa 150 euro
Dus voor de prijs zou ik het niet laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickleijten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-05 10:32
Ik ben me ook aan het orienteren en twijfel tussen de bar en de Multibeam.

De multibeam heeft 2 tweeters van 25mm en de bar heeft er 3 van 20mm. Ik verwacht dat de Multibeam daarom wat "voller" klinkt. Op dit moment neig ik daarom naar de Multibeam.
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste