Harman Kardon Citation ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-04 17:58
bloblub schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:52:
[...]

Ik begrijp dat het een gok is. Maar hoe wild is deze gok? :P Ik was namelijk van plan de Bar te kopen in Juli. Zou zonde zijn als er dan een zo snel een nieuwe komt.

Anderzijds zal een nieuwe versie van de Bar wel weer 999 euro kosten denk ik.
Tsja de citation lijn is inmiddels 2 jaar oud en de prijs is al behoorlijk gedaald. Hier in Nederland maar zeker ook in de US.
https://www.crutchfield.com/shopsearch/citation.html

Daarnaast nog geen atmos oid in de line-up.
Er zijn dus zeker signalen dat de huidige reeks aan een update toe is maar of HK dat ook zo ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04 10:35
je kan natuurlijk eeuwig blijven wachten op iets nieuws... ik ben nog steeds blij met mijn setup

bar surround en woofers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-04 15:18
DJT schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:20:
Een buurman hier had vergelijkbare problemen, telkens fabrieksherstel nodig nadat ze geen verbinding meer maakten. Nu heeft hij zijn Wifi netwerk vernieuwd (nu Ubiquity) en de problemen zijn voorbij.
Wel fijn dat het nu goed werkt. Ben ook een surround set met HK Citation aan het overwegen, maar je moet dan niet allemaal van dit soort issues hebben.

Heb zelf een Fritz Mesh wifi netwerk, dat zou hopelijk voldoende moeten zijn, maar hoe zou dit vooraf goed te testen zijn? Begrijp dat WiSA net iets andere frequenties gebruikt voor de onderlinge communicatie dan de "normale" 5Ghz wifi frequenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
BiG-GuY schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:32:
Heb gisteren de MultiBeam 700 binnen gehad en weer teruggestuurd.

Als standalone soundbar is de audiokwaliteit beter dan bij de Citation Bar. Dieper en ruimer dankzij de MultiBeam-technologie. Diepte verbaasde me wel, aangezien de Bar veel smaller is. De beschikbare EQ-presets tunen audio veel meer dan op de Bar.

Bij gebruik in volledige WiSA-opstelling met twee Towers, twee Surround en de Sub is dat niet zo. Het lijkt erop dat de MultiBeam-technologie is uitgeschakeld wanneer de Towers zijn verbonden. Puur als middenluidspreker met WiSA is de originele Bar beter, vanwege dubbele woofer en enkele tweeter voor specifiek center kanaal.

Ook de gebruikte upsampler is slecht, wat ik ook heb opgemerkt bij sommige andere producten. Ik denk dat de Citation Bar Dolby Surround gebruikt voor de upmixer van 2.0 naar 5.1, de upsampler in de MultiBeam 700 'verdubbelt' gewoon de audio, dus je krijgt stemmen uit alle kanalen wanneer je bron stereo is... Sommige mensen vinden dit leuk, maar dat is niet hoe home cinema hoort te zijn.

Ook ondersteunt de MultiBeam 700 geen DTS. Hij heeft alleen DD5.1 / LPCM-ondersteuning.

Dus als je het hele systeem wilt (met Towers), koop dan de oudere Bar. Als je een stand-alone Bar wilt (met of zonder Sub), koop dan de MultiBeam 700.
Dank voor deze zeer zinvolle toevoeging. Ben ook voornemens om een HK Citation config te maken, als vervanging van mijn huidige, bedrade 5.1 setup (passieve Infinity speakers, 5x model boekenplank met 10 inch subwoofer).

Paar vragen nog wel:
- als je ook gewoon goede 2.0 stereo muziek wilt luisten, kan dat dan met de Bar? of heb je dan persé de 2 Towers nodig? de MB 700 lijkt iig niet voldoende equipped daarvoor.
- hoe klinken de 2 Towers in stereo mode vergeleken met andere, bedrade speakers (vergelijkbaar met Infinity, KEF, B&W, etc of meer als andere, goedkopere speaker merken? enige referentie zou welkom zijn!).
- als je de Bar (of MB 700) met 2 surrounds hebt, is dan nog een subwoofer nodig?
- als je de Bar (of MB 700) en de 2 Towers met 2 surrounds hebt, is dan nog een subwoofer nodig?
- is dan de Subwoofer S voldoende, of toch beter de grote (10 inch) subwoofer (of is dat overkill)? (de ruimte is circa 6 x 4 meter)
- kun je ook volstaan met 2 Towers, Sub en Surround of heb je persé de Bar (of MB 700) nodig?
- de Bar support WEL DTS? (de MB 700 blijkbaar niet)
- zou later (firmware) upgrade naar 7.1(.2) mogelijk zijn of moeten we daarvoor wachten op de nieuwe generatie?

Bij voorbaat dank!

Kan lastig afscheid nemen van mijn goed klinkende bedrade 5.1 setup ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netman
HAWK Wizard schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:16:
[...]

Dank voor deze zeer zinvolle toevoeging. Ben ook voornemens om een HK Citation config te maken, als vervanging van mijn huidige, bedrade 5.1 setup (passieve Infinity speakers, 5x model boekenplank met 10 inch subwoofer).

Zit een beetje met hetzelfde dilemma. Heb een aantal weken de MB700 mogen reviewen maar in vergelijk met mijn staande speakers is het HIFI gevoel er gewoon niet. Ik denk dat je dat bij elke soundbar houdt. Neig nu naar een Sonos AMP gecombineerd met 2 DALI Oberon VOKAL centers als stereopaar., en dat aangevuld met Sonos one/Sub voor surround. Sub, Speakers en AMP zijn in platte TV kast in te bouwen voor de WAF. Helaas heeft HK nog geen AMP alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
netman schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:48:
[...]

Zit een beetje met hetzelfde dilemma. Heb een aantal weken de MB700 mogen reviewen maar in vergelijk met mijn staande speakers is het HIFI gevoel er gewoon niet. Ik denk dat je dat bij elke soundbar houdt. Neig nu naar een Sonos AMP gecombineerd met 2 DALI Oberon VOKAL centers als stereopaar., en dat aangevuld met Sonos one/Sub voor surround. Sub, Speakers en AMP zijn in platte TV kast in te bouwen voor de WAF. Helaas heeft HK nog geen AMP alternatief.
Klinkt ook als een optie.

Maar met HK zou je dan toch met 2 Towers en de MB700 (of de Bar) een prima oplossing hebben die wel HIFI (2.0 stereo) gevoel geeft zonder speaker kabels? Maar goed, heb de HK Citation nog nergens live kunnen horen, dus ben wel benieuwd. En dan de Surrounds en Sub (S) erbij voor de surround filmbeleving. Vraag me alleen af of de groot Bar mogelijk "voldoende" is met de Sub (S) en Surrounds erbij, ook voor de Hifi beleving, of dat je de Towers echt wel nodig hebt (duur, maar nog stuk goedkoper dan draadloze B&O speakers, maar geen idee of die dan ook (nog) beter klinken?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Jongens ik heb een probleem met mijn Multibeam 700
Als ik de tv aanzet op RTL4 en dan omschakel naar een kinderkanaal bijvoorbeeld Nicktoons dan heb ik geen geluid.
Als ik dan alles aan en uit zet en gewoon opstart op 306 dan doet het geluid het wel.

Ik heb de Multibeam sinds vandaag hij staat op een LGC9 oled tv met alle CEC en ARC settings aan.

Wat kan dit zijn want het is zwaar irritant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netman
HAWK Wizard schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:27:
[...]

Klinkt ook al een optie.

Maar met HK zou je dan toch met 2 Towers en de MB700 (of de Bar) een prima oplossing hebben die wel HIFI (2.0 stereo) gevoel geeft zonder speaker kabels? Maar goed, heb de HK Citation nog nergens live kunnen horen, dus ben wel benieuwd. En dan de Surrounds en Sub (S) erbij voor de surround filmbeleving. Vraag me alleen af of de groot Bar mogelijk "voldoende" is met de Sub (S) en Surrounds erbij, ook voor de Hifi beleving, of dat je de Towers echt wel nodig hebt (duur, maar nog stuk goedkoper dan draadloze B&O speakers, maar geen idee of die dan ook (nog) beter klinken?)?
Volgens mij zijn de towers prima voor HIFI maar helaas te groot bevonden door de vrouw des huizes. Of een bar voldoende is vraag ik me af. Heb de Citation Bar niet kunnen beluisteren maar wel de sonos ARC. Je mist toch de breedte van de HIFI set. Maar goed het hangt er natuurlijk vanaf welke eisen je stelt aan muziekweergave.

[ Voor 3% gewijzigd door netman op 22-06-2020 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjn27
  • Nu online
rjn27 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:40:
Jongens ik heb een probleem met mijn Multibeam 700
Als ik de tv aanzet op RTL4 en dan omschakel naar een kinderkanaal bijvoorbeeld Nicktoons dan heb ik geen geluid.
Als ik dan alles aan en uit zet en gewoon opstart op 306 dan doet het geluid het wel.

Ik heb de Multibeam sinds vandaag hij staat op een LGC9 oled tv met alle CEC en ARC settings aan.

Wat kan dit zijn want het is zwaar irritant?
Opgelost na een software update!

[ Voor 6% gewijzigd door rjn27 op 22-06-2020 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:18

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
HAWK Wizard schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:16:
[...]

Paar vragen nog wel:
- als je ook gewoon goede 2.0 stereo muziek wilt luisten, kan dat dan met de Bar? of heb je dan persé de 2 Towers nodig? de MB 700 lijkt iig niet voldoende equipped daarvoor.
- hoe klinken de 2 Towers in stereo mode vergeleken met andere, bedrade speakers (vergelijkbaar met Infinity, KEF, B&W, etc of meer als andere, goedkopere speaker merken? enige referentie zou welkom zijn!).
- als je de Bar (of MB 700) met 2 surrounds hebt, is dan nog een subwoofer nodig?
- als je de Bar (of MB 700) en de 2 Towers met 2 surrounds hebt, is dan nog een subwoofer nodig?
- is dan de Subwoofer S voldoende, of toch beter de grote (10 inch) subwoofer (of is dat overkill)? (de ruimte is circa 6 x 4 meter)
- kun je ook volstaan met 2 Towers, Sub en Surround of heb je persé de Bar (of MB 700) nodig?
- de Bar support WEL DTS? (de MB 700 blijkbaar niet)
- zou later (firmware) upgrade naar 7.1(.2) mogelijk zijn of moeten we daarvoor wachten op de nieuwe generatie?

Bij voorbaat dank!

De WiSA-techniek werkt met random 5Ghz kanalen van 20Mhz. Met een Spectrum Analyzer kan ik zien dat hij soms van kanaal wisselt, samen met mijn Aruba Instant-On AP15 Wi-Fi heb ik 0,0 problemen met de verschillende Citation producten in huis en op WiSA ook nooit haperingen/vertragingen.

Heb in het begin de Citation Bar met Sub en Surrounds gehad en redelijk vlot de Towers erbij gekocht, omdat ik een goede deal kon krijgen bij 1 store voor alles.

Als je de Towers niet gebruikt vond ik de MultiBeam 700 beter klinken. Al was dat wel met wat "oppoets" technieken van de MultiBeam. Door het formaat van de Bar heb je betere pure stereo separatie, maar blijft nog steeds smaller dan losstaande setup. Voor muziek kan ik de Towers erbij zeker aanraden.

Standalone zijn de Towers alleen te pairen met de Sub. Dan werken ze als volwaardige Google Home speakers, maar dus alleen BT koppeling naar bijvoorbeeld een TV... Zodra je ze in WiSA mode zet zijn ze verder dom en heb je een WiSA receiver/dongle nodig om ze aan te sturen. De Bar en MultiBeam werken native uiteraard, al heb ik het dus ook prima werkend gehad met de Axiim Link dongle op mijn LG C9. Center kanaal was voor mij alleen te belangrijk, terwijl er nog bijna geen aanbod in is los.

edit:

Ook maakte HK de Citation Adapt, alleen nooit in NL verkocht. Wat een WiSA receiver is met Google Home, 4xHDMI+ARC en optical/analoge audio welke je kan gebruiken samen met Towers/Surround/Sub (WiSA) voor een 5.1 setup met TV input. Het lijkt erop dat ze het 'Smart' component van de Bar los in die Adapt gestopt hebben. Dacht eerst dat hij alleen stereo kon, maar vind ook websites waar 5.1 genoemd wordt. HK zelf noemt helaas geen codec support.

Voor deze set heb ik een volwaardige KEF R300 + R50A + R600C + R400b set gehad op een Yamaha RX-A3050 receiver.

Omdat ik over was gegaan op een nieuwe LG 4K OLED van een Panasonic FullHD plasma had ik een nieuwe receiver nodig. Vanwege het kaliber speakers zat je dan gelijk weer aan €2999+ voor een receiver. Toen de keuze gemaakt dat ik liever voor dat geld naar iets anders ging kijken. Ook omdat de Atmos upfiring speakers nutteloos waren in m'n woning.

Heb toen eerst een Samsung HW-Q70R geprobeerd. Voor het formaat/prijs een prima set, maar de stap terug in kwaliteit was te groot. Vooral center kanaal miste teveel diepte in mijn oren. De HW-Q80R/Q90R zouden daarin wel beter zijn, want grotere speakers.

Had al meerdere standalone Citation speakers waar ik erg tevreden mee was en vond het design erg mooi. Toen toch de knoop doorgehakt met de Citation Bar en dus snel daarna de set compleet gemaakt. Zeker voor muziek vind ik de Towers onmisbaar, maar ook bij goed gemixte 5.1 media klinkt het veel ruimtelijker.

De subwoofer is wat mij betreft ook een must, zelfs met de Towers. De Towers op zichzelf klinken heel neutraal en omdat er nog geen EQ is in de Bar, moet je het daarmee doen. De 10" Sub is zeer goed en gaat heel diep. De 8" Sub S heb ik nog niet gehoord om te weten hoeveel verschil er is. De 10" Sub klinkt beter dan de KEF Sub die ik hiervoor had die het dubbele kostte en het dubbele aan vermogen had... woofer size doet meer met het sub lage dan het vermogen.

Ben persoonlijk meer tevreden met de algehele Citation set dan ik was met de KEF speakers + Receiver. Ook omdat mijn woonkamer nu veel opgeruimder is. Als ze met een vernieuwde Bar komen die ook o.a. Atmos erin heeft, ga ik waarschijnlijk wel upgraden.

De MB700 kan idd alleen Dolby Digital 5.1/LPCM. De Bar kan DD5.1/DTS5.1 en LPCM5.1 , heeft alleen geen eARC, dus LPCM5.1 alleen met direct verbonden apparaten.

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 24-06-2020 10:18 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Thx voor de uitgebreide toelichting en ook goed om te weten dat je vanuit KEF+Yamaha komende er qua geluid niet (veel) op achteruit gegaan bent. Denk dat het dan zeker ook goed is in vergelijking met mijn huidige Infinity+Onkyo setup.

Die Axiim Link (of andere WiSA USB stick?) is mogelijk wel zinvol: die kan direct op mijn HTPC denk ik zo, en dan kan die direct de Citation speakers via WiSA aansturen? Dan geen Bar of MB 700 meer nodig? Is er dan meer controle over audio settings mogelijk? Je zou dan toch 1 Citation speaker als center kunnen gebruiken? of de Towers dat laten opknappen (of werkt dat zo niet)? Of bv een Klipsch of SA of andere WiSA compliant center speaker?

Die Adapt(+) klinkt trouwens ook niet onaardig, zie dat dat hier en daar nog wel te koop aangeboden wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door HAWK Wizard op 22-06-2020 22:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

HAWK Wizard schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:02:
Thx voor de uitgebreide toelichting en ook goed om te weten dat je vanuit KEF+Yamaha komende er qua geluid niet (veel) op achteruit gegaan bent. Denk dat het dan zeker ook goed is in vergelijking met mijn huidige Infinity+Onkyo setup.

Die Axiim Link (of andere WiSA USB stick?) is mogelijk wel zinvol: die kan direct op mijn HTPC denk ik zo, en dan kan die direct de Citation speakers via WiSA aansturen? Dan geen Bar of MB 700 meer nodig? Is er dan meer controle over audio settings mogelijk? Je zou dan toch 1 Citation speaker als center kunnen gebruiken? of de Towers dat laten opknappen (of werkt dat zo niet)? Of bv een Klipsch of SA of andere WiSA compliant center speaker?

Die Adapt(+) klinkt trouwens ook niet onaardig, zie dat dat hier en daar nog wel te koop aangeboden wordt.
Je hebt momenteel twee WiSA dongles. LG Innotek en Axiim Link. Die eerste is heel basic en kan volgens mij alleen op LG TV werken, omdat het ding zelf geen settings heeft, alle settings zitten in de LG TV interface. LG OLED 2019-2020 modellen ondersteunen WiSA met een dongle.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTG-TtYzDBQkB-8ev1uPMZFHhWI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gOjxoTXPW1rw31j93UTM6KGy.png?f=user_large

De Axiim Link heeft BT en een Android/iOS app daarin heb je o.a. 10bands EQ per kanaal(of global) en volume level per kanaal.

De Axiim Link kan ook op Windows 10 en Xbox werken.

In de instellingen van WiSA kies je zelf welke speaker welk kanaal doet, dus ja je kan een willekeurige WiSA speaker als Center kanaal instellen. Dus ook die van Klipsch, of het geluid dan lekker klinkt is wat anders, het zal niet echt in balans zijn ben ik bang, Klipsch heeft een heel specifiek klankbeeld.

Ook kan de Axiim Link 5.1 naar 4.1 downsamplen, al is het effect voor films verre van optimaal, omdat de stemmen dan gewoon uit L/R komen. Het is geen 'phantoom' center speaker zoals mijn Yamaha best ok kon nabootsen met 2.0 opstelling.

Ik had als test een van de Citation Surrounds als Center ingesteld. En dat werkte, al klinkt de Bar beter qua center kanaal en het geluid was meer in balans met alles van Citation via de Bar, omdat de volume levels op 0 bij alle speakers niet gelijk was.

Ook is de upsampler in de Axiim Link vrij nutteloos. 2.0 naar 5.1 is gewoon een channel doubler. Het effect wat je op een Receiver met "all channel stereo" krijgt. Kijk helaas nog genoeg media die alleen in stereo verkrijgbaar is, met de "Surround" stand in de Bar heb je gewoon degelijke upmixing dat de stemmen goed naar het center kanaal gaan.

Heb in het verleden m'n ogen op de Klipsch WiSA speakers gehad overigens. Maar omdat ze maar niet naar NL kwamen toen toch voor Citation gegaan. Er is nu 1 shop die ook die Klipsch verkoopt.

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 24-06-2020 10:03 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timon.P
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-08-2020
Hoi, ik heb een kort vraagje over de Citation one speakers, maar kan na zoeken het antwoord niet vinden. Ik heb een platenspeler van het merk TEAC, met bluetoothfunctie, model TN-180BT-Cherry. Deze platenspeler kan muziek streamen naar een Bluetooth apparaat. Naar mijn kleine Bluetooth-speaker gaat dit zonder problemen, maar als ik de HK citation one koppel met de platenspeler komt er geen geluid uit, terwijl hij in de Google Home app ook aangeeft dat hij gekoppeld is met de platenspeler, wat gaat hier verkeerd? Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven. Het lijkt haast alsof de speaker hier niet geschikt voor is, maar ik kan niet terugvinden of dit het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timon.P
Hoi, ik heb een kort vraagje over de Citation one speakers, maar kan na zoeken het antwoord niet vinden. Ik heb een platenspeler van het merk TEAC, met bluetoothfunctie, model TN-180BT-Cherry. Deze platenspeler kan muziek streamen naar een Bluetooth apparaat. Naar mijn kleine Bluetooth-speaker gaat dit zonder problemen, maar als ik de HK citation one koppel met de platenspeler komt er geen geluid uit, terwijl hij in de Google Home app ook aangeeft dat hij gekoppeld is met de platenspeler, wat gaat hier verkeerd? Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven. Het lijkt haast alsof de speaker hier niet geschikt voor is, maar ik kan niet terugvinden of dit het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Heb je al een reset van de Citation one speakers geprobeerd? Knopje onderop 5+ sec ingedrukt houden. Dan opnieuw koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timon.P
Dat heb ik geprobeerd, nu vinden de apparaten elkaar helemaal niet meer. Ze zoeken beide, zonder resultaat. Met mijn telefoon verbindt de box moeiteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
ik ervaar een probleem met de citation one duo soms als ik muziek afspeel in stereopaar gaan ze toch afzonderlijk afspelen waar door het als een echo klinkt en dan na een paar seconden komt ie weer terug.

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:05
Van de week kwam ik toevallig bij mediamarkt dus gelijk eens even aan het luisteren geweest naar een aantal setups:

1. Samsung Q90R soundbar + sub + surrounds
2. Citation Bar + sub + surrounds
3. Sonos ARC + Sub + Sonos one als surrounds.

Samsung maakte weinig indruk op me. Geluidskwaliteit was niet geweldig, de sub rammelde en er kwam een krakend geluid uit de rears.

De Citation setup vond ik erg indrukwekkend. Mooi vol geluid, qua looks ook mooie apparatuur om te zien waar de vrouw natuurlijk wel blij van werd.

De Sonos installatie viel na de Citation een beetje tegen. Het geluid was niet zo vol als de HK Citation opstelling.

De Citation Beam heb ik helaas niet kunnen beluisteren dus die wil ik ook nog wel eens horen. O.a. homecinemamagazine heeft er wel een lovende review over geschreven.

Ik ben me aan het orienteren voor een mooie setup ter vervanging van mijn Denon X2200 met de Jamo s608 surround set. Ik heb niet zoveel behoefte meer aan een aparte receiver met zoveel mogelijkheden die ik eigenlijk niet benut, en de speakers mogen qua omvang ook wel een stukje minder. De Citation surround set lijkt me een mooie vervanger, en heeft naar mijn idee zelfs een stuk meer "punch" dan m'n huidige setup. Ook tof is dat je het systeem prima kunt gebruiken voor multiroom audio.

Nu lees ik hier in het topic toch wel veel (software related?) problemen met de Citation lijn. Dat schrikt me toch wel een beetje af want alles bij elkaar gaat het toch om een behoorlijke uitgave. Is het echt zo erg gesteld met de instabiliteit van de speakers zodra alles eenmaal is aangesloten?

Tot slot was ik nog even benieuwd of iemand toevallig weet of er nog een nieuwe soundbar aan zit te komen in de citation lijn die bijvoorbeeld ook Dolby Atmos ondersteuning heeft, dat zou wel een mooie toevoeging zijn denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Laatst online: 25-04 07:18
Timon.P schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:39:
Ik heb met mijn Citation One MK2 duo precies hetzelfde helaas... Koppelen met bluetooth werkt prima (koppelt snel, volume veranderen geeft piepjes etc), maar geen enkel geluid. Ik heb het geprobeerd met 2 mobiele telefoons en een laptop en met verschillende apps / applicaties. Helaas geen resultaat en de boxen blijven stil. Casten via apps gaat wel helemaal perfect; het is puur bluetooth wat niet werkt.

Ik ga nog contact zoeken met HK en horen wat zij te zeggen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timon.P
wbtje schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:11:
ik ervaar een probleem met de citation one duo soms als ik muziek afspeel in stereopaar gaan ze toch afzonderlijk afspelen waar door het als een echo klinkt en dan na een paar seconden komt ie weer terug.

Meer mensen last van?
Dit probleem heb ik zelf nog niet ervaren met de citation duo. Dit gaat allemaal vrij moeiteloos.
Morrar schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:47:
[...]

Ik heb met mijn Citation One MK2 duo precies hetzelfde helaas... Koppelen met bluetooth werkt prima (koppelt snel, volume veranderen geeft piepjes etc), maar geen enkel geluid. Ik heb het geprobeerd met 2 mobiele telefoons en een laptop en met verschillende apps / applicaties. Helaas geen resultaat en de boxen blijven stil. Casten via apps gaat wel helemaal perfect; het is puur bluetooth wat niet werkt.

Ik ga nog contact zoeken met HK en horen wat zij te zeggen hebben...
Met andere devices, zoals m’n iPhone of IPad gaat het verbinden met Bluetooth moeiteloos. Ik heb onlangs 1 speaker meegenomen naar een bekende met een Sony - Bluetooth platenspeler en dit werkte prima. De Bluetoothverbinding was stabiel en het geluid ook zeker in orde. Dus de TEAC geretourneerd en de Sony besteld. Deze komt eerdaags binnen, dan zal ik laten weten hoe het daarmee gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timon.P
Terugkoppeling naar vorige post: het werkt met de sony hier ook vlekkeloos in stereo met de HK citation Duo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-04 12:19
Na twijfel tussen aantal soundbars de Multibeam 700 besteld en gisteren in half uurtje aangesloten en geconfigureerd. Wilde graag een soundbar met Google assistant (ter vervanging van mijn Google Home mini) en de optie om te casten (ipv haperende bluetooth). Moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van het design, volume, google integratie van de Multibeam 700. Er zou nog iets meer laag in de speaker mogen zitten, mogelijk in toekomst sub aanschaffen.

Het is wel apart dat je de soundbar allerlei updates ziet installeren op het display. Tijd van "domme" speakers ligt ver achter ons........ de oude grote Yamaha speakers zat wel beter stereo geluid in, maar ga ik denk verhuizen naar de garage (staan nog wat andere 2wielers met een stemvork logo :-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priscilla37
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-09-2020
Ik heb de citation set , beamer sub en 2 speakers. Vanuit het niets waren mijn speakers en sub ontkoppeld, de speakers doen het weer alleen uit de sub komt geen geluid. Hij geeft aan dat deze gekoppeld is , weet iemand hoe ik dit opgelost krijg 😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAirwaver
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-04 18:55
Priscilla37 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:00:
Ik heb de citation set , beamer sub en 2 speakers. Vanuit het niets waren mijn speakers en sub ontkoppeld, de speakers doen het weer alleen uit de sub komt geen geluid. Hij geeft aan dat deze gekoppeld is , weet iemand hoe ik dit opgelost krijg 😑
Fabrieksherstel en weer opnieuw koppelen al geprobeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priscilla37
  • Laatst online: 09-09-2020
TheAirwaver schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:15:
[...]

Fabrieksherstel en weer opnieuw koppelen al geprobeerd??
Ja ook al geprobeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ritchie72
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 27-07-2020
Ben benieuwd, houd ons op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
dat zou het moeten oplossen ff alles opnieuw koppelen. heb dit ook weleens gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Littlebird81 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:17:
Hallo Citation liefhebbers, deze week de Citation 700 soundbar incl woofer gekocht. Nu is het zo dat de soundbar, na uitschakelen en inschakelen, af en toe niet meer werkt. De TV (Samsung 4K LED van nog geen jaar oud) herkend de soundbar ook niet meer (apparaat als Onbekend met een standby icoon). Soms staat de soundbar niet eens meer in het overzicht van apparaten op de TV.

Ik heb hem nu weer aan de praat gekregen (stekker eruit en erin, opnieuw instellen, stroom eraf etc etc) maar dit lijkt me geen doen. Ik heb op internet wel iets gelezen dat de HDMI-ARC functie niet altijd even goed werkt omdat de diverse fabrikanten zelf bepalen wat er over de HDMI-ARC ingang komt. Is een artikel uit 2018. Heeft iemand hier ook last van?

Oja nog 1 klein ding. Als ik de volume bedien hoor ik bij elke toetsaanslag een irritante tik waardoor ook het geluid even onderbroken wordt. Weet iemand hoe ik dat uit kan zetten? Kan het nergens vinden :)

Alvast bedankt.

Groetjes Remco
Ai, dit brengt mij ook een beetje in twijfel qua aanschaf. Heb een Samsung 4K van net 2 maanden oud staan, en wilde ook overwegen om daar deze HK Multibeam 700 op aan te sluiten.

En ik hoorde hier en daar ook dat mensen haperingen ondervonden waarbij Google assist zo ineens random inschakelde. Waarschijnlijk, ik weet eigenlijk wel zeker.. zal ik zelf toch niet gebruikt maken van spraakherkenning. Is het niet mogelijk om de microfoon definitief gewoon uit te schakelen?

[ Voor 10% gewijzigd door gwbuiter74 op 21-07-2020 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritchie72
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 27-07-2020
Ja ...de Google assistent schakelt idd soms gewoon in tijdens radio luisteren. Dan gaan de rode lampjes branden bij de soundbar. Als je dan niks zegt gaat de Google assistent weer uit. Ik heb de Citation Multibeam 700 nu bijna 1 week in bezit.

Ook valt de radio regelmatig uit. Dan stoppen de o.a. de achteespeakers 1 a 2 seconden

Heb al bij Harman Kardon gereageerd, en ik kreeg als antwoord:

"Wat vervelend om te horen dat de audio van uw Surround speakers wegvalt.

Kunt u mij vertellen of het probleem zich alleen voordoet bij de Surround speakers ? Of valt het geluid van de soundbar ook weg, als u de Surround speakers uitzet ?

Daarnaast zou ik graag van u willen weten of dit probleem zich ook voordoet , wanneer u gebruik maakt van bijvoorbeeld Spotify ?

Ik wil u aanraden om de volgende stappen even te testen. Zet de Surround speaker  ( tijdelijk ) op een andere plek neer Schakel uw modem , en eventuele access points tijdelijk uit. U heeft dan geen internet, maar kan de soundbar wel even met een film , of tv show testen.  Reset zowel de soundbar als de Surround speakers, en stel deze opnieuw in. - Zet zowel de soundbar, als beide Surround speakers aan, en houd het "Reset" knopje tussen de 10, en 15 seconden ingedrukt
- Wanneer u een reset toon hoort, is het resetten afgerond, en mag u de knopjes loslaten. 

Mochten deze stappen het probleem niet oplossen, dan horen wij dit graag van u."

Over de Google assortiment heb ik het nog niet eend gehad
Hopelijk komt er snel een goede firmware update, anders gaat deze set terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quanticus
  • Laatst online: 16-07-2024
Gisteren kwam de tweede Citation 500 binnen, na een paar uur ging hij automatisch naar de laatste software/firmware update (stond op 2018!). In Google Home de speaker toegevoegd en daarna meteen een nieuwe speakergroep voor de stereo beleving. Via Spotify connect of via ChromeCast gaat dit perfect, alleen wil ik dit ook perfect via AirPlay 2. Laat dit nou net niet het geval zijn.

Je Kunt tegenwoordig 2 speakers selecteren met AirPlay maar bij mij is de beleving dat de muziek van links naar rechts “loopt” en weer terug. Helaas verre van perfect, maar is het oplosbaar denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twizaa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-05-2022
Ik heb sinds een tijd de sub, surround en de bar in mijn woonkamer. Nu wil ik misschien de towers eraan toevoegen en zie ik dat deze al een tijd via de Amerikaanse webshop voor 799 dollar per set worden aangeboden. Zie: https://www.harmankardon....eries/CITATION+TOWER.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uf1ySy0OSxkja3UGyUBVAOm3jMg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MItMo34cnRApP56guDVZSOUx.png?f=fotoalbum_large

Is er een manier om dit setje voor die prijs hier in Nederland te krijgen? Het prijs verschil van 1800 euro is wel enorm veel. Harman Kardon Nederland heeft mij laten weten dat er geen actie of prijsdaling komt op de citation lijn op de korte termijn bij hun.

Stiekem wel het vermoeden dat er binnenkort een nieuw model aangekondigd gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quanticus
  • Laatst online: 16-07-2024
Twizaa schreef op zondag 26 juli 2020 @ 04:37:
Ik heb sinds een tijd de sub, surround en de bar in mijn woonkamer. Nu wil ik misschien de towers eraan toevoegen en zie ik dat deze al een tijd via de Amerikaanse webshop voor 799 dollar per set worden aangeboden. Zie: https://www.harmankardon....eries/CITATION+TOWER.html
[Afbeelding]

Is er een manier om dit setje voor die prijs hier in Nederland te krijgen? Het prijs verschil van 1800 euro is wel enorm veel. Harman Kardon Nederland heeft mij laten weten dat er geen actie of prijsdaling komt op de citation lijn op de korte termijn bij hun.

Stiekem wel het vermoeden dat er binnenkort een nieuw model aangekondigd gaat worden :)
Als je het mij vraagt krijg je Qty:1 dus 1 speaker en kosten ze $1600 voor een paar en dat komt dan weer redelijk dichtbij de NL prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twizaa
quanticus schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:28:
[...]

Als je het mij vraagt krijg je Qty:1 dus 1 speaker en kosten ze $1600 voor een paar en dat komt dan weer redelijk dichtbij de NL prijs :)
Er staat duidelijk op de Amerikaanse website dat het per paar is. Zover ik weet worden de speakers ook niet per individu verkocht maar altijd samen in 1 doos. De prijs is dus echt $799 per paar.

Als je op desktop zit en de redirect naar de Nederlandse website weigert kan je het zelf zien:
https://www.harmankardon....eries/CITATION+TOWER.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanderSterre75
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20-09-2024
Wie kan mij helpen?

Heb nu een HKC Bar. Is het nu zinvoller om een HKC 500 aan te schaffen of een HKC Sub?

Sub werkt samen met de Bar wat samen wellicht voldoende goede sound kan bieden, of is het toch beter om voor een aparte 500 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-04 08:46
Twizaa schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:56:
[...]

Er staat duidelijk op de Amerikaanse website dat het per paar is. Zover ik weet worden de speakers ook niet per individu verkocht maar altijd samen in 1 doos. De prijs is dus echt $799 per paar.

Als je op desktop zit en de redirect naar de Nederlandse website weigert kan je het zelf zien:
https://www.harmankardon....eries/CITATION+TOWER.html
al zou het de prijs per stuk zijn, is het nog een stuk goedkoper dan de €2500 die ze hier in NL kosten. Mocht je het voor elkaar krijgen deze zo te bestellen, hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
VanderSterre75 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 23:06:
Wie kan mij helpen?

Heb nu een HKC Bar. Is het nu zinvoller om een HKC 500 aan te schaffen of een HKC Sub?

Sub werkt samen met de Bar wat samen wellicht voldoende goede sound kan bieden, of is het toch beter om voor een aparte 500 te gaan?
sup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
ritchie72 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:19:
Ja ...de Google assistent schakelt idd soms gewoon in tijdens radio luisteren. Dan gaan de rode lampjes branden bij de soundbar. Als je dan niks zegt gaat de Google assistent weer uit. Ik heb de Citation Multibeam 700 nu bijna 1 week in bezit.

Ook valt de radio regelmatig uit. Dan stoppen de o.a. de achteespeakers 1 a 2 seconden

Heb al bij Harman Kardon gereageerd, en ik kreeg als antwoord:

"Wat vervelend om te horen dat de audio van uw Surround speakers wegvalt.

Kunt u mij vertellen of het probleem zich alleen voordoet bij de Surround speakers ? Of valt het geluid van de soundbar ook weg, als u de Surround speakers uitzet ?

Daarnaast zou ik graag van u willen weten of dit probleem zich ook voordoet , wanneer u gebruik maakt van bijvoorbeeld Spotify ?

Ik wil u aanraden om de volgende stappen even te testen. Zet de Surround speaker  ( tijdelijk ) op een andere plek neer Schakel uw modem , en eventuele access points tijdelijk uit. U heeft dan geen internet, maar kan de soundbar wel even met een film , of tv show testen.  Reset zowel de soundbar als de Surround speakers, en stel deze opnieuw in. - Zet zowel de soundbar, als beide Surround speakers aan, en houd het "Reset" knopje tussen de 10, en 15 seconden ingedrukt
- Wanneer u een reset toon hoort, is het resetten afgerond, en mag u de knopjes loslaten. 

Mochten deze stappen het probleem niet oplossen, dan horen wij dit graag van u."

Over de Google assortiment heb ik het nog niet eend gehad
Hopelijk komt er snel een goede firmware update, anders gaat deze set terug naar de winkel.
wacht al sinds maart op een software update gewoon blijven klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
  • Laatst online: 24-04 16:33
Ik ben van plan een sound bar aan te schaffen met sub. Momenteel heb ik hier een aantal citation speakers staan en een Omni20+. Allemaal gekoppeld via de Google Home app.

Van de citations ben ik minder tevreden, verbinding valt regelmatig weg en is daardoor vaak niet te zien in Spotify en afspelen via de groep is ook niet mogelijk dan. Ben nog het meest tevreden van de Omni eigenlijk.

Daarom ben ik aan het overwegen om voor de Enchant 1300 + sub te gaan, ook al is die wat ouder. Heeft hier iemand ervaring mee in vergelijking met de citation bar + sub?

Zijn er zaken buiten de Google assistent die ik nog mis moest ik voor deze reeks gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twizaa
Modz schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:56:
[...]

al zou het de prijs per stuk zijn, is het nog een stuk goedkoper dan de €2500 die ze hier in NL kosten. Mocht je het voor elkaar krijgen deze zo te bestellen, hoor ik het graag!
Helaas is het pakket net te groot voor de meeste bezorg- en doorstuurdiensten waardoor je alsnog enorm veel kwijt bent aan verzendkosten. Het zou wel heel voordelig kunnen worden als je er meerdere haalt en op een pallet laat versturen😜.

Ik hoor het graag als iemand anders een manier in gedachten heeft om tegen een redelijk tarief die towers hier te krijgen.

Zijn er andere hier die de hele set al compleet hebben die de towers ook echt aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Twizaa schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:03:
[...]

Helaas is het pakket net te groot voor de meeste bezorg- en doorstuurdiensten waardoor je alsnog enorm veel kwijt bent aan verzendkosten. Het zou wel heel voordelig kunnen worden als je er meerdere haalt en op een pallet laat versturen😜.

Ik hoor het graag als iemand anders een manier in gedachten heeft om tegen een redelijk tarief die towers hier te krijgen.

Zijn er andere hier die de hele set al compleet hebben die de towers ook echt aanraden?
Heb ze sinds het begin dat ik de Bar heb. Voor muziek en goed gemixte 5.1 materiaal voegen ze veel toe. Je hebt immers full range Front L/R dan. Nog steeds blijft de sub onmisbaar in mijn oren. Of het de extra prijs waard is ten opzichte van de set zonder de Towers, is lastig. Heb de Towers zelf voor €1999 gekocht toen via special deal van een webshop, omdat ik daar m'n hele set gehaald had. Die shop bestaat alleen niet meer en is overgenomen door PlatteTV.nl, welke geen HK voeren...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
Ik heb sinds gister de bar, sub s, surround en een losse 100 in de keuken. Aan mn bar heb ik mn mac mini hangen. Kan ik nu, als ik iets op mn tv kijk (dus via mn mac mini welke aan mn bar hangt), de speaker in de keuken 'bijschakelen'? Ik wil dus het geluid van de tv ook in de keuken aan kunnen zetten. Gaat dit? Ik heb een speaker groep gemaakt, met los streamen gaat dit goed, ik krijg het alleen niet voor elkaar als de input HDMI is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Modz schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:08:
Ik heb sinds gister de bar, sub s, surround en een losse 100 in de keuken. Aan mn bar heb ik mn mac mini hangen. Kan ik nu, als ik iets op mn tv kijk (dus via mn mac mini welke aan mn bar hangt), de speaker in de keuken 'bijschakelen'? Ik wil dus het geluid van de tv ook in de keuken aan kunnen zetten. Gaat dit? Ik heb een speaker groep gemaakt, met los streamen gaat dit goed, ik krijg het alleen niet voor elkaar als de input HDMI is.
Dit gaat niet. Het Chromecast component van de speakers is niet gekoppeld aan het HDMI gedeelte. Chromecast Audio is ook niet zonder delay, dus je zou flinke delays krijgen in je audio sync. Met muziek via Chromecast Audio syncen de speakers naar elkaar, zodat het in sync is.

Heb vroeger Yamaha MusicCast gehad, die kon wel audio delen tussen speakers/receivers via MusicCast, vanaf een HDMI-bron had je echter flinke delays.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Nu online
Ik heb de Multibeam 700 en sinds gister werkt ARC niet meer.
Het heeft perfect gewerkt. En nu heb ik geen geluid meer.
Krijg af en toe ook een soort stand-by icoontje te zien op de tv als ik hem harder of zachter wil zetten.
Ik heb een LG C9 oled.
Heb de Multibeam al 2x teruggezet naar fabrieksinstellingen.
De C9 tv heb ik ook 1 teruggezet dit heeft het probleem niet verholpen.
De Multibeam is 6 weken oud en deed het perfect.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guise
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 09:08
Twee HK Citation One's gehaald, voor de eetkamer en voor het thuiskantoor. Op zich een prima wi-fi speaker voor die prijs, maar het gebrek aan equalizer en de absurd luide bas op laag volume maken het voor mij vrijwel onmogelijk om op een gewenst volume de radio aan te hebben zonder dat ik de buren overlast bezorg. Beetje jammer, omdat ie verder erg fijn in gebruik is.

Is er een workaround voor, of kan ik ze beter gewoon terugbrengen? Aangezien de eerste berichten met "er komt een equalizer aan, we zijn hierover in gesprek met Google" al uit begin 2019 stammen, heb ik er niet veel hoop op eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Guise schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:51:
Is er een workaround voor, of kan ik ze beter gewoon terugbrengen?
Ik heb ergens gelezen dat als je de BT en Volume - beide 10sec indrukt dat de speaker zich dan opnieuw opstart en de loudness van de bass wordt uitgezet...... maar of het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netman
rjn27 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:02:
Ik heb de Multibeam 700 en sinds gister werkt ARC niet meer.
Het heeft perfect gewerkt. En nu heb ik geen geluid meer.
Krijg af en toe ook een soort stand-by icoontje te zien op de tv als ik hem harder of zachter wil zetten.
Ik heb een LG C9 oled.
Heb de Multibeam al 2x teruggezet naar fabrieksinstellingen.
De C9 tv heb ik ook 1 teruggezet dit heeft het probleem niet verholpen.
De Multibeam is 6 weken oud en deed het perfect.

Iemand een idee?
Had zelf ook problemen met CEC en multibeam. Bij mij werd het beter toen ik mijn NUC/XBMC niet meer aansloot op mijn tv. Verschillende apparaten met verschillende CEC implementaties kunnen met elkaar interfereren.
Kortom sluit eens alleen de beam aan op de TV en kijk of het dan beter gaat, dat hielp bij mij. (TV LG C6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guise
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 09:08
Yowzawood schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:56:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat als je de BT en Volume - beide 10sec indrukt dat de speaker zich dan opnieuw opstart en de loudness van de bass wordt uitgezet...... maar of het werkt?
Zojuist getest, en het werkt!
BT + Volume Down 10s indrukken: speaker start opnieuw op met bas uitgeschakeld
BT + Volume Up 10s indrukken: speaker start opnieuw op met bas ingeschakeld

Het is wel een "alles of niets"-oplossing. Met de bas volledig uitgeschakeld blijft er weinig "oomph" over en klinkt de Citation One eigenlijk gewoon als een "blikken" telefoonspeaker.

Ik heb mijn probleem verholpen door beide Citation One's beneden neer te zetten (eetkamer en woonkamer), waar de bas niet zo ergerlijk is. In het kantoor boven heb ik een oude Sonos Play:1 neergezet, zodat daar iets minder bas door de muur naar de slaapkamer van de buurvrouw heen dendert :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Guise schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:43:
[...]

Zojuist getest, en het werkt!
BT + Volume Down 10s indrukken: speaker start opnieuw op met bas uitgeschakeld
BT + Volume Up 10s indrukken: speaker start opnieuw op met bas ingeschakeld
Goed om te weten dat het werkt.... een setje staat bij mij ook nog op de lijst. Twijfel tussen de Citations en de Sonos One.

Wel wat bizar dat ze nog steeds geen EQ functie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik heb continu last van hele korte audio drop-outs steeds bij het veranderen van het volume.Heel hinderlijk.Hem heb rechtstreeks via HDMI ARC op mijn tv aangesloten.
Het probleem doet zich overigens niet voor als ik bv een koppeling doe met mn smartphone voor spotify. Ik vermoed dan dus ook dat het een combinatie van TV en soundbar is. Heb een Samsung Qled 55Q70R.
Zijn er meerdere die soortgelijke problemen ervaren?
Heb al sinds het eerste gebruik er last van. Reset heeft geen effect gehad.
Ik kan hem terugsturen naar Harman zodat ze hem kunnen nakijken/repareren, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn van een soundbar van nog geen 2 weken oud.

[ Voor 4% gewijzigd door gwbuiter74 op 12-08-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
Als ik de tv afstandsbediening gebruik om volume aan te passen klinkt er bij iedere druk een plok plok geluid uit de multibeam soundbar. Met de tv tuner afstandsbediening niet volgens mij. Lijkt ook iets van de laatste week, mogelijk update van Harman geweest?

Verder tevreden over de multibeam na een maand gebruik. Voor achtergrond muziek staat volume rond de 10%. Even hard zetten zit rond de 40% volume. Speakergroep met verschillende merken Google speakers werkt ook goed door het hele huis. Soms zou er iets meer bas op laag volume in mogen, misschien dat ik de sub S nog eens ga proberen als er leuke aanbieding komt.

Voor de One speakers zou je de equalizer in spotify eens kunnen proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheAirwaver
Fazer013 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:09:
Als ik de tv afstandsbediening gebruik om volume aan te passen klinkt er bij iedere druk een plok plok geluid uit de multibeam soundbar. Met de tv tuner afstandsbediening niet volgens mij. Lijkt ook iets van de laatste week, mogelijk update van Harman geweest?

Verder tevreden over de multibeam na een maand gebruik. Voor achtergrond muziek staat volume rond de 10%. Even hard zetten zit rond de 40% volume. Speakergroep met verschillende merken Google speakers werkt ook goed door het hele huis. Soms zou er iets meer bas op laag volume in mogen, misschien dat ik de sub S nog eens ga proberen als er leuke aanbieding komt.

Voor de One speakers zou je de equalizer in spotify eens kunnen proberen.
Kleine tip voor de sub S. Je kan hem met 20% korting krijgen als je iemand met een ING rekening kent (of bent). Daar kan je voor een paar rentepunten een kortingsbon krijgen voor HK-site en is de sub S nog maar 320,-

Je kan die kortingscode op max 2 apparaten per keer gebruiken maar je mag volgens mij meerdere bonnen per jaar indienen, dus wie ook nog twijfelt aan een mooi HK-setje 'sla je slag' zou ik zeggen....

Wij zijn extreem blij met zowel de multibeam als de sub S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
Dat is een goede tip @TheAirwaver Heeft de sub S op alle vlakken meerwaarde of met name bij films?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheAirwaver
Fazer013 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:45:
Dat is een goede tip @TheAirwaver Heeft de sub S op alle vlakken meerwaarde of met name bij films?
Bij zowel films als muziek écht een meerwaarde.
Wij kregen de bar 1 dag eerder dan de sub en ik moet zeggen dat er al best wat 'laag' uit de bar kwam, maar de sub maakt het echt af. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-04 10:10

renskoenraadt

Like No Other

Wie heeft het verschil ervaren tussen de Citation Sub en de Citation Sub S? Als ik specs via de productvergelijker gebruik, zie ik geen verschil...

De prijs verschilt echter fors?

Wie kan me informeren waarom de 'normale' i.p.v. de 'S' (of andersom natuurlijk) aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
There is no substitute for cubic inches..... De sub heeft 10 inch woofer en grotere klankkast dan de sub s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

HAWK Wizard schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:34:
There is no substitute for cubic inches..... De sub heeft 10 inch woofer en grotere klankkast dan de sub s.
Zo koekkoek!

Ik kan me opnieuw vergissen, maar volgens mij is nergens een indicatie gegeven van de te vullen oppervlakte. Zou me verbazen als de sub s geen ruimte van 50m^2 kan vullen (4,5m. x 11m.), iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAirwaver
renskoenraadt schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:43:
[...]

Zo koekkoek!

Ik kan me opnieuw vergissen, maar volgens mij is nergens een indicatie gegeven van de te vullen oppervlakte. Zou me verbazen als de sub s geen ruimte van 50m^2 kan vullen (4,5m. x 11m.), iemand ervaring?
Zoals al eerder aangegeven hebben wij de sub S.
Onze woonkamer is ongeveer 45 m2 en ik kan je zeggen dat de kamer goed gevuld wordt met laag.

Ik lees veel ervaringen van mensen die de normale sub hebben en die ernstig hebben moeten knijpen omdat anders hun halve huis weg trilt ( voor een keer best grappig, buren zullen daar ongetwijfeld anders over denken :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Top, dan wordt het waarschijnlijk de sub s!

Thanks voor je info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal081
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-11-2024
gwbuiter74 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:01:
Ik heb continu last van hele korte audio drop-outs steeds bij het veranderen van het volume.Heel hinderlijk.Hem heb rechtstreeks via HDMI ARC op mijn tv aangesloten.
Het probleem doet zich overigens niet voor als ik bv een koppeling doe met mn smartphone voor spotify. Ik vermoed dan dus ook dat het een combinatie van TV en soundbar is. Heb een Samsung Qled 55Q70R.
Zijn er meerdere die soortgelijke problemen ervaren?
Heb al sinds het eerste gebruik er last van. Reset heeft geen effect gehad.
Ik kan hem terugsturen naar Harman zodat ze hem kunnen nakijken/repareren, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn van een soundbar van nog geen 2 weken oud.
Ik heb exact hetzelde probleem met mijn Citation Bar. Ook alleen maar via de TV (LG 55C8). Ik dacht eerst dat het met mijn setup te maken had, maar ik lees op internet dat er meer mensen zijn die hetzelfde probleem hebben met andere TV's.

Harman Kardon laat het verder afweten. Want op mijn emails reageren ze ook niet inhoudelijk. Ben bang dat ze zelf ook niet weten hoe het probleem op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
weet iemand al wanneer er een update komt ..... waardeloos elke ochtend de surround speakers aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Pascal081 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:17:
[...]

Ik heb exact hetzelde probleem met mijn Citation Bar. Ook alleen maar via de TV (LG 55C8). Ik dacht eerst dat het met mijn setup te maken had, maar ik lees op internet dat er meer mensen zijn die hetzelfde probleem hebben met andere TV's.

Harman Kardon laat het verder afweten. Want op mijn emails reageren ze ook niet inhoudelijk. Ben bang dat ze zelf ook niet weten hoe het probleem op te lossen is.
Heb de korte audio dropouts heel soms en alleen met LPCM bron. Tijdelijk terug naar de interne tv (LG 65C9) speakers en weer terug naar Optical en probleem is weg. Bij DD/DTS media nooit dropouts.

Heb je via Optical geprobeerd?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03 17:43
De Citation Bar is sinds 22 augustus voor €649 te krijgen bij de grote retailers. Hopelijk is dat een hint dat er op IFA 2020 (3-5 sep) nieuwe producten worden aangekondigd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsta86
bloblub schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:20:
De Citation Bar is sinds 22 augustus voor €649 te krijgen bij de grote retailers. Hopelijk is dat een hint dat er op IFA 2020 (3-5 sep) nieuwe producten worden aangekondigd. :)
Dat zou mooi zijn, ik hoop op een nieuwere versie met atmos ondersteuning, en hopelijk wat minder kinderziektes. Ik vind de citation bar (en lijn) erg mooi maar de bugs waar men hier tegen aanloopt maken me toch wat huiverig om over te gaan tot aanschaf...

• netman
Net aangekondigd: Citation 200 . Sonos Move concurrent

https://news.harman.com/r...-sound-untethered-6812552

[ Voor 7% gewijzigd door netman op 03-09-2020 11:42 ]

• bloblub
Deze was al eerder aangekondigd dacht ik. Maar het lijkt er op dat dit voor de citation lijn alles is. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaha2002
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-01 20:23
Heb de Citation multibeam 700 gekocht met de SUB S en 2 satellites, allemaal gekoppeld en ik kan met de testtoontjes horen dat de speakers het doen. Na een uit/aan deed de SUB S het ook, goeie bas alleen de satellites doen volgens mij helemaal niets, alleen een hele zachte ruis. De witte leds branden continue, als ik op de afstandsbediening surround druk komt er geluid uit de satellites alleen dan ook alle geluid, op geen enkele mogelijke manier 5.1.

Iemand ervaring met deze setup? Aangesloten op een LG 9CX65 via ARC

Ook via Ziggo Next box en dan YouTube 5.1 soundest blijven de satellieten stil. SUB S doet het wel

[ Voor 8% gewijzigd door Omaha2002 op 05-09-2020 09:00 . Reden: Next box toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
Ik heb zojuist een 200 en een Oasis besteld. Ik heb al een bar + subs + surround in de woonkamer en een 100 mk2 in de keuken. Uiteindelijk wil ik in iedere kamer muziek kunnen hebben, binnen 1 eco systeem. De reviews voor de oasis zijn zeer positief en ik verwacht dat voor een slaapkamer er genoeg volume uit komt. De 200 heb ik gekocht om een beetje overal te gebruiken, bijv in de tuin of in de badkamer. Ben benieuwd hoe het klinkt, vooral de oasis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-04 18:25
Omaha2002 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 08:42:
[...] op geen enkele mogelijke manier 5.1.

Iemand ervaring met deze setup? Aangesloten op een LG 9CX65 via ARC

Ook via Ziggo Next box en dan YouTube 5.1 soundest blijven de satellieten stil. SUB S doet het wel
Youtube ondersteunt geen 5.1/surround. Testvideo's opzoeken via Youtube heeft dus weinig zin.
Probeer liever NPO 1,2,3 HD (dolby surround) of Netflix.

Ik vermoed dat je de oplossing moet zoeken in de instelling van je TV qua audio.
Zoek naar iets als "surround" of "Dolby Atmos" en zet het aan.
Controleer ook of deze niet per ongeluk op PCM(Stereo) staan:
DTV audio setting: auto (of dolby digital/dolby digital plus)
Digital sound out: auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaha2002
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-01 20:23
Propheticus schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:50:
[...]

Youtube ondersteunt geen 5.1/surround. Testvideo's opzoeken via Youtube heeft dus weinig zin.
Probeer liever NPO 1,2,3 HD (dolby surround) of Netflix.

Ik vermoed dat je de oplossing moet zoeken in de instelling van je TV qua audio.
Zoek naar iets als "surround" of "Dolby Atmos" en zet het aan.
Controleer ook of deze niet per ongeluk op PCM(Stereo) staan:
DTV audio setting: auto (of dolby digital/dolby digital plus)
Digital sound out: auto
Precies dat, ik schaam me eigenlijk, in de TV instelling kiezen voor Dolby Digital, stond op automatisch. Ik dacht dat eARC het signaal 1-op-1 zou doorgeven, dat is dus niet het geval.

Super geluid uit de multibeam 700, surround speakers en SUB S.

Dank!

[ Voor 0% gewijzigd door Omaha2002 op 09-09-2020 16:49 . Reden: schrijffout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-04 18:25
Omaha2002 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:49:
[...]

Super geluid uit de multibeam 700, surround speakers en SUB S.

Dank!
Gelukkig was het zoiets en geen defect. Graag gedaan!

• wbtje
Robsta86 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:42:
[...]

Dat zou mooi zijn, ik hoop op een nieuwere versie met atmos ondersteuning, en hopelijk wat minder kinderziektes. Ik vind de citation bar (en lijn) erg mooi maar de bugs waar men hier tegen aanloopt maken me toch wat huiverig om over te gaan tot aanschaf...
ik snap niet zo goed waarom je dat wenst ze moeten eerst zorgen dat ze hun software op orde krijgen met deze voordat ze een heel nieuw product gaan introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Helaas hebben de meeste Soundbars wel wat bugs, bij andere merken net zo. Ben voor 99% tevreden met wat ik nu heb met de Citation Bar + Sub + Surround + Towers en weet dat er geen alternatief is dat beter klinkt zonder over te gaan op een receiver en losse bedrade speakers. Dus dan neem ik het voor lief.

Sinds ik over ben op gebruik via Optisch, heb ik misschien 1x per week dat ik audio drops heb, dan is het een kwestie van de TV switchen naar interne speaker en terug naar Optisch en probleem is opgelost.

Ben zelf ook benieuwd naar een eventuele opvolger.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
Ik heb inmiddels de 200 en Oasis ontvangen en in gebruik genomen. De 200 heeft echt fantastisch geluid, beter dan de 100 die ik in de keuken heb staan. Het is een mooi formaat en makkelijk mee te nemen door de hendel. De Oasis is prima voor op de slaapkamer, maar verwacht niet hetzelfde geluid als er uit een 100 of 200 komt.

Ik heb echter een issue met de Oasis: het scherm is mij veel te fel. Ik slaap met rolluiken dicht in een zo donker mogelijke kamer. De Oasis heeft een 'nacht stand' maar die zet volgens mij alleen de wifi uit en dimt het scherm niet verder. Googlen naar oplossingen heeft mij nog niet echt geholpen, je komt vooral uit op pagina's met product informatie. Volgens mij hebben nog niet veel mensen het apparaat in gebruik. Iemand hier ervaringen?

[edit]: niet goed gekeken, er zit dus een knopje voor de helderheid op de achterkant....

[ Voor 5% gewijzigd door Modz op 14-09-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Beste mede Tweakers ik heb naast mijn citation bar /surround setup ook nog twee citation one speakers staan in de keuken waar ik sinds een aantal weken toch wat problemen mee ervaar. (ik weet nou niet of hk recentelijk een update heeft gedaan).

De twee one speakers komen uit een duopack en zijn geconfigureerd als speakerpaar. Echter staan ze soms gescheiden van elkaar en geeft de tweede speaker aan dat ie een oude software heeft of opnieuw geconfigureerd moet worden als ik er op klik. Ik heb twee fotos toegevoegd in de bijlage en vraag me af of nog meer mensen hier last van ervaren? en of iemand tips heeft.

de factory reset heb ik inmiddels 2 keer al gedaan zonder enige vorm van succes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsRj_BRgp4GF_pjGyMtGJ33jmOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Waf99uy7wQO5g1ELQjJNLuPC.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3LwM_Fw-XwBzhToUOTJDV0VMb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5NDNjdk0e3cb5KEWB2XlwhO4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door wbtje op 21-09-2020 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit_R
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-04 16:10
Ik had ze een paar weken niet gebruikt. Beide speakers knipperden en maakten geen contact. Helemaal opnieuw ingesteld. Moet ik altijd met Android versie 9. De Google home app op Android 10 werkt bij mij niet met de citation one. Nu werkt alles weer probleemloos. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAlj5jG1htKoEhOylSVwbFurjX0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LANJYpcx2evrOZzIJG4dNc4s.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wbtje
Gerrit_R schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:53:
Ik had ze een paar weken niet gebruikt. Beide speakers knipperden en maakten geen contact. Helemaal opnieuw ingesteld. Moet ik altijd met Android versie 9. De Google home app op Android 10 werkt bij mij niet met de citation one. Nu werkt alles weer probleemloos. [Afbeelding]
thx voor je reactie ik heb dit echter al 3x geprobeerd maar helaas. soms ziet ze ook opeens niet meer als stereopaar...... ik weet wel dat de google home app een paar keer upgedate is ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-wchn
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-01-2023
Dag allen,

Wat een zoektocht was het zeg, een soundbar kopen.
Winkel na winkel bezocht en elke keer een ander als favoriet.
Eenmaal besloten op een ochtend naar expert te rijden en als ik er weer niet uit kwam dan maar iets van sonos kopen want die zijn opzich altijd wel goed.
Tot het moment dat de verkoper aankwam met de citation lijn, gelukkig maar want wat een geluid zit er in dat ding zeg.
Leuke aanbieding gemaakt ivm aankomende kortingsweek dus overal 20% op gekregen.
2 weken later weer terug omdat ik nog steeds niks had ontvangen en ik dacht ik neem de multibeam 700 wel icm met sub s want het wachten op die grotere bar kon nog wel even duren maar na een fijne luistersessie met schakeling tussen de 2 soundbars toch maar besloten te wachten op de grote bar want die klinkt toch wel een heel stuk volwassener wat ook de verkoper opviel en degene die ik bij me had.
Wat wel een dingetje is is dat de citation sub erg sterk is waardoor ik uiteindelijk heb besloten de sub s te nemen omdat ik toch wel een sub erbij wil aangezien ik een beetje bas wel prettig vind.
Helaas is de citation bar pas in december leverbaar maar gelukkig vonden ze er nog 1 in een filiaal ergens in Nederland.
Hopelijk kan ik over een aantal dagen dan alsnog genieten van de set en hopelijk zonder al te veel problemen zoals ik hier lees met de verbinding.

Ps. Ik las ergens dat mensen beweerde dat de enchant 1300 versie sterker is dan de citation bar maar dat is niet waar.
Je kunt een rms vermogen niet vergelijken met een max vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Waarom is de citation bar nu zo slecht leverbaar eigenlijk @Mike-wchn ? Volgens de pricewatch zouden er wel voorraden moeten zijn...

[ Voor 38% gewijzigd door Robsta86 op 01-10-2020 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteA
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb nu al eeen aantal weken problemen met de Citation One. Dit is nadat de google home app geupdate was. De vorige keer in augustus kreeg ik het weer draaiende, maar nu ondertussen al ruim 2 weken niet.
Veelvuldig contat gehad met Harman, eerst wisten ze nergens van, nu komt eruit dat het oude type niet meer werkt met de laatste google home update.

Maar ze geven aan er niets aan te kunnen doen, en dat ik moet afwachten. Wat een tegenvallende ondersteuning zeg. Nu gewoon al die tijd een speaker staan, die het niet eens meer op Bluetooth doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
GroteA schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:56:
Ik heb nu al eeen aantal weken problemen met de Citation One. Dit is nadat de google home app geupdate was. De vorige keer in augustus kreeg ik het weer draaiende, maar nu ondertussen al ruim 2 weken niet.
Veelvuldig contat gehad met Harman, eerst wisten ze nergens van, nu komt eruit dat het oude type niet meer werkt met de laatste google home update.

Maar ze geven aan er niets aan te kunnen doen, en dat ik moet afwachten. Wat een tegenvallende ondersteuning zeg. Nu gewoon al die tijd een speaker staan, die het niet eens meer op Bluetooth doet.
Ik heb ook de eerste versie van de One, is up to date en doet het toch gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike-wchn
  • Laatst online: 29-01-2023
@Robsta86

Wisten ze niet bij expert.
Kon meerdere oorzaken hebben.
Op de site van harman staat ook dat er nageleverd word eind okt.
Uiteindelijk nog rond gekeken en ben toch blijven hangen bij expert aangezien die korting de prijs liet zakken naar 640 euro en elders weer overal 799 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteA
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-05-2024
Crowns schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:40:
[...]

Ik heb ook de eerste versie van de One, is up to date en doet het toch gewoon.
Ok. Ik ben heel benieuwd. Het is nu weer verdacht stil vanuit Harman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Goedemorgen iedereen,

Even een vraagje aan andere Citation gebruikers. Sinds gister heb ik een Citation 300. Ben hier erg tevreden over maar ik heb wel een minpunt ontdekt en wellicht is daar een oplossing voor.

Als de speaker even niet gebruikt is en in sleep mode staat lijkt hij de verbinding te verliezen. Ik zie de speaker dan wel staan in mijn Google Home app maar hij kan geen verbinding maken. Ook staat hij niet tussen de te casten speakers in Spotify. Mijn Google Hub heeft hier geen last van en is altijd online.

De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is het herstarten van de 300, wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Banaan86 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:36:
Goedemorgen iedereen,

Even een vraagje aan andere Citation gebruikers. Sinds gister heb ik een Citation 300. Ben hier erg tevreden over maar ik heb wel een minpunt ontdekt en wellicht is daar een oplossing voor.

Als de speaker even niet gebruikt is en in sleep mode staat lijkt hij de verbinding te verliezen. Ik zie de speaker dan wel staan in mijn Google Home app maar hij kan geen verbinding maken. Ook staat hij niet tussen de te casten speakers in Spotify. Mijn Google Hub heeft hier geen last van en is altijd online.

De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is het herstarten van de 300, wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Iemand een idee?
Ik heb ook de citation 300 en herken dit probleem helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Exocet schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:08:
[...]

Ik heb ook de citation 300 en herken dit probleem helemaal niet.
Bedankt voor je reactie. Vreemd... gebruik jij Android of IPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Banaan86 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:38:
[...]

Bedankt voor je reactie. Vreemd... gebruik jij Android of IPhone?
Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Na 3x resetten zonder resultaat kwam ik op het heldere idee om eens het andere Wi-Fi acces punt in huis te proberen en alles werkt nu zoals het hoort gelukkig. Wel een weak signaal geeft ie aan aangezien dat punt op zolder zit maar alles klinkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beppicus
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-11-2022
Beste Tweakers,

Ik ben mij aan het oriënteren op een citation setup. Voor ons is muziek de meest belangrijke factor, dus de keuze voor een Multibeam lijkt mij, gezien de reacties, een interessante keuze. Ik wil deze aanvullen met een Sub S, de surround speakers laat ik achterwege. Nu twijfel ik over de rest van de setup voor muziek. Zouden jullie 2 x een Citation 100 adviseren of 1 x een Citation 300? Of adviseren jullie juist een andere setup binnen deze prijsrange?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modz
hoi @Beppicus

Ik denk dat het eraan ligt wat voor ruimte je met muziek probeert te vullen. Ik heb zelf een bar + subs + surround in de woonkamer en dan een enkele 100 in de keuken. De keuken is geen hele grote ruimte, dus een 100 vult die goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beppicus
@Modz dank voor je reactie, had ik even toe moeten lichten. Het gaat om de woonkamer, is ongeveer 30 m2 dus niet heel groot. Idee is dus.. of een Citation 100 aan de linkerkant, bar en sub rechts van het midden in de kamer, en dan rechts de andere Citation 100. Of een 300 aan de linkerzijde van de woonkamer, en dan de bar en sub rechts van het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmmaEmmaEmma
  • Laatst online: 10-10-2020
Afgelopen dagen heb ik een aantal dingen gekocht van Herman Kardon, na advies in een winkel.
Ik wil graag muziek kunnen luisteren. Films kijken met surround geluid is voor mij bijzaak.

Als eerste werd geadviseerd om een Citation multibeam 700 aan te schaffen in combinatie met 2x Citation One. Bij installeren bleek dat deze niet aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Gebeld met de winkel, was hun fout. Ik zou 2x Citation Surround moeten hebben i.p.v. 2x Citation One.
Vandaag heb ik 2x Citation Surround bijgehaald (Citation One mocht ik terug brengen maar heb ik gehouden).
Nu krijg ik de Surround wel gekoppeld aan de bar. De testtonen werken. Maar tot op heden krijg ik er geen muziek uit.

Mis ik nog iets? Wie kan mij helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloblub
EmmaEmmaEmma schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:13:
Afgelopen dagen heb ik een aantal dingen gekocht van Herman Kardon, na advies in een winkel.
Ik wil graag muziek kunnen luisteren. Films kijken met surround geluid is voor mij bijzaak.

Als eerste werd geadviseerd om een Citation multibeam 700 aan te schaffen in combinatie met 2x Citation One. Bij installeren bleek dat deze niet aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Gebeld met de winkel, was hun fout. Ik zou 2x Citation Surround moeten hebben i.p.v. 2x Citation One.
Vandaag heb ik 2x Citation Surround bijgehaald (Citation One mocht ik terug brengen maar heb ik gehouden).
Nu krijg ik de Surround wel gekoppeld aan de bar. De testtonen werken. Maar tot op heden krijg ik er geen muziek uit.

Ik heb ze zelf nog niet, maar muziek is standaard stereo. Je zal je bron moeten forceren om over surround te spelen. Ik weet niet of dit op de bar moet, of op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
Beppicus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:38:
@Modz dank voor je reactie, had ik even toe moeten lichten. Het gaat om de woonkamer, is ongeveer 30 m2 dus niet heel groot. Idee is dus.. of een Citation 100 aan de linkerkant, bar en sub rechts van het midden in de kamer, en dan rechts de andere Citation 100. Of een 300 aan de linkerzijde van de woonkamer, en dan de bar en sub rechts van het midden.
hmm als ik je situatie goed begrijp, zou ik een 300 links adviseren. Maar begin met de bar en de sub, dan kan je zelf beter inschatten wat je nodig zou willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
EmmaEmmaEmma schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:13:

virtual surround modus aanzetten Dan werkt je assistent niet meer maar dan spelen de surround speakers mee met de muziek ( ik heb de normale citation bar en daarmee werkt het zo) Let wel op het is niet zo dat ie niet extendend stereo afspeeld maar eerder virtueel. Dit betekent dat de stemmen echt van voor komen en de muziek tonen vooral uit de surround.

Je kan de one's koppelen via de google home app aan de bar. Dan heb je een speakergroep en speelt ie echt muziek over zowel de bar als de ones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
Is er hier iemand die de citation bar al vergeleken heeft met de Enchant soundbar? Ben namelijk op zoek naar een soundbar, maar die bar moet wat mij betreft geen Google inbegrepen hebben.

Heb al wel 2 andere speakers van de citation reeks en een omni+. Dus daar zou deze wel mee moeten kunnen verbinden via Google Home.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beppicus
@Crowns ik kan het mishebben maar volgens mij ondersteunt de Enchant geen multiroom.. dus zou je deze niet kunnen koppelen met de Citation speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beppicus
Van de week de multibeam 700 binnengekregen. Ben er blij mee, prachtig geluid, beter dan verwacht. Ik vroeg mij af wat de ervaringen van gebruikers zijn van de Multibeam i.c.m. de surround speakers. Zorgt dit voor een goede verbetering bij film kijken? Dacht ergens te lezen dat een deel van de multibeam speakers uitgeschakeld wordt bij het aansluiten van de surround speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
Beppicus schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:30:
@Crowns ik kan het mishebben maar volgens mij ondersteunt de Enchant geen multiroom.. dus zou je deze niet kunnen koppelen met de Citation speakers.
Dat is niet zo heel handig dan, ga ik wel even uitzoeken. Maar in principe, als je via wifi deze kan verbinden in de Google home app kan je ze wel koppelen in groepen. Of althans dat dacht ik toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• relst89
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Zijn er hier mensen die onderstaand probleem herkennen?

Bij mijn ouders werkt de subwoofer van de Citation niet meer. Hij is verbonden aan de Bar, ik krijg er een testtoon uit maar geen laag. Dacht eerst dat het misschien aan de media kon liggen omdat met reguliere tv vrij weinig laag meegestuurd wordt echter bij muziek en films is er ook geen laag. Met de subwoofer terug naar de winkel gegaan daar deed hij het wel...

Krijg vervolgens een belletje vanuit de winkel dat er later die dag nog iemand binnen kwam met exact hetzelfde probleem, ze vermoeden dat het iets softwarematig is.

Van het weekend ben ik weer bij mijn ouders en ik ga dan even kijken of er een nieuwe update is, laatste keer dat ik dat checkte was alles up to date. Neemt natuurlijk niet weg dat er een foutje in de laatste software kan zitten natuurlijk...is er deze week nieuwe software uitgebracht toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeman038
  • Laatst online: 14-03-2022
Goedemiddag,

Graag doe ik een beroep op jullie gezamenlijke kennis: ik wil graag een platenspeler(Lenco L-85) met RCA out koppelen aan een HK Citation 300. (Google home)

Nu dacht ik dit te doen middels een Bluetooth transmitter, echter krijg ik geen geluid. Google home App herkent na lang zoeken de transmitter wel.

De helpdesk van Harman Kardon kan me niet verder helpen.

Iemand hier de gouden tip?

Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste