Harman Kardon Citation ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leigh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-04-2021
Hallo mensen, al en tijdje volg ik deze topic, en zit ik in een dubio.....ik heb mijn geliefde stereo speakers en versterker de deur uit gedaan, en ben opzoek naar en soundbar met subwoofer, nu kom ik al gauw terecht op de Harman Kardon Citation bar, en sub.
Alleen heb ik hier en paar vragen over, zoals, zijn er nog veel software problemen?, weg vallende signalen, weg vallen van de subwoofer.

Ik en mijn vriendin hebben deze set beluisterd in de media markt, kon hem nergens anders beluisteren, de set klonk geweldig! en kwa geluid, films, muziek, optredens was ik direct verkocht, maar.....wat mij opviel is dat de verkoper af en toe de sub aan en uit deed, en ook hoorde ik direct dat als en nummer begon de sub later inkwam met muziek.
Hij deed hem zelfs aan en uit, en had de sub het signaal weer, verkoper gaf aan dat er zoveel signalen in de media markt rond gaan, dat dit nog wel eens stoort, thuis zou dit niet het geval zijn....
Door hier te lezen, schrik ik natuurlijk af om de koop door te zetten, elke review, test of wat dan ook, lees ik veel klachten over de software, en signalen, zelfs het niet meer aan gaan van soundbar of subwoofer.

Nu is ook de Harman Kardon multibeam 700, met de bijhorende sub s, ik kan hier weinig over vinden, en ben benieuwd of deze ook dezelfde problemen heeft als zijn grotere broer.

Ik zelf heb de Sony KD-55XE9005, dus Arc hdmi enz enz, is allemaal van toepassing.

Groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

leigh schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:36:
Hallo mensen, al en tijdje volg ik deze topic, en zit ik in een dubio.....ik heb mijn geliefde stereo speakers en versterker de deur uit gedaan, en ben opzoek naar en soundbar met subwoofer, nu kom ik al gauw terecht op de Harman Kardon Citation bar, en sub.
Alleen heb ik hier en paar vragen over, zoals, zijn er nog veel software problemen?, weg vallende signalen, weg vallen van de subwoofer.

Ik en mijn vriendin hebben deze set beluisterd in de media markt, kon hem nergens anders beluisteren, de set klonk geweldig! en kwa geluid, films, muziek, optredens was ik direct verkocht, maar.....wat mij opviel is dat de verkoper af en toe de sub aan en uit deed, en ook hoorde ik direct dat als en nummer begon de sub later inkwam met muziek.
Hij deed hem zelfs aan en uit, en had de sub het signaal weer, verkoper gaf aan dat er zoveel signalen in de media markt rond gaan, dat dit nog wel eens stoort, thuis zou dit niet het geval zijn....
Door hier te lezen, schrik ik natuurlijk af om de koop door te zetten, elke review, test of wat dan ook, lees ik veel klachten over de software, en signalen, zelfs het niet meer aan gaan van soundbar of subwoofer.

Nu is ook de Harman Kardon multibeam 700, met de bijhorende sub s, ik kan hier weinig over vinden, en ben benieuwd of deze ook dezelfde problemen heeft als zijn grotere broer.

Ik zelf heb de Sony KD-55XE9005, dus Arc hdmi enz enz, is allemaal van toepassing.

Groet
Ik heb de set nu enkele maanden en bij mij is het signaal naar de subwoofer nooit weggevallen ook heb ik nooit vertraging gemerkt. Het verbinden had ik wat geduld bij nodig. Was een fabrieksreset nodig op de bar voor hij meer dan het testgeluid doorstuurde, maar daarna dus probleemloos.

Ik ervaar wat problemen met de surroundspeakers (gaan aan zonder daar opdracht toe gehad te hebben. Zou zoals ik hier lees bij de volgende update opgelost moeten zijn) maar nooit signaalverlies.

Arc had ik wat problemen met het aanzetten van het systeem via mijn Harmony afstandsbediening starte nog weleens op de verkeerde bron, maar na het instellen van wat extra vertraging op mijn harmony hub bij doorsturen signalen zodat de set meer tijd heeft op te starten is dat verholpen. Een enkele keer moet ik de stekker er even uithalen omdat hij zegt geen signaal uit een poort te ontvangen.

Tunein radio werkt niet altijd zoals het moet bij het geven van een spraakcomando bijvoorbeeld speel SlamFM zegt hij te gaan starten maar doet hij dat niet of enkele seconden. Heeft soms meerdere keren starten nodig.

Het geluid is echt waanzinnig. Vooral de sub heeft me overdonderd. Als de problemen die er softwarematig zijn verholpen worden. Ben ik zeer tevreden met de set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheAirwaver
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:26
leigh schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:36:

Groet
Ik heb vandaag de Citation 700 binnen gekregen en krijg morgen de Sub S. De bar is echt een plaatje en als klein broertje van de gewone bar komt er nog steeds krachtig en zuiver geluid uit. Ik zal volgende week een post doen over de connectiviteit tussen bar en sub. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:02
Ik zag net dat de Citation Multibeam 700 geen codecs ondersteund, geen DTS, Dolby Digital.
Maakt dat nog uit, als hij alleen maar wordt gebuikt als (geluid)output voor films/series afgespeeld via een AppleTV of games van een PlayStation 4.

Anders gezegd: doet de Apple TV als media speler (of de TV zelf?) alle werk om het geluid in 5.1 naar een Multibeam 700 5.1 setup (dus met sub en surround speakers) te sturen?

(Ik weet dat er geen domme vragen bestaan, maar ik merk dat ik hier weinig kennis van heb :-)

[ Voor 13% gewijzigd door testmanager op 24-04-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leigh
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:04:
[...]

Ik heb de set nu enkele maanden en bij mij is het signaal naar de subwoofer nooit weggevallen ook heb ik nooit vertraging gemerkt. Het verbinden had ik wat geduld bij nodig. Was een fabrieksreset nodig op de bar voor hij meer dan het testgeluid doorstuurde, maar daarna dus probleemloos.

Ik ervaar wat problemen met de surroundspeakers (gaan aan zonder daar opdracht toe gehad te hebben. Zou zoals ik hier lees bij de volgende update opgelost moeten zijn) maar nooit signaalverlies.

Arc had ik wat problemen met het aanzetten van het systeem via mijn Harmony afstandsbediening starte nog weleens op de verkeerde bron, maar na het instellen van wat extra vertraging op mijn harmony hub bij doorsturen signalen zodat de set meer tijd heeft op te starten is dat verholpen. Een enkele keer moet ik de stekker er even uithalen omdat hij zegt geen signaal uit een poort te ontvangen.

Tunein radio werkt niet altijd zoals het moet bij het geven van een spraakcomando bijvoorbeeld speel SlamFM zegt hij te gaan starten maar doet hij dat niet of enkele seconden. Heeft soms meerdere keren starten nodig.

Het geluid is echt waanzinnig. Vooral de sub heeft me overdonderd. Als de problemen die er softwarematig zijn verholpen worden. Ben ik zeer tevreden met de set.
Bedankt voor je ervaring en uitleg, hoe is de connectie op jou netwerk?,2.4 ghz, of 5,0 ghz?.

Ook ben ik benieuwd of er nog mensen hinder hebben in ruis, en af en toe en tik als je bijvoorbeeld nummer skipt.

Ik zit echt te twijfelen, soundbar met sub, of de soundbar 700 met sub s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leigh
TheAirwaver schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:06:
[...]

Ik heb vandaag de Citation 700 binnen gekregen en krijg morgen de Sub S. De bar is echt een plaatje en als klein broertje van de gewone bar komt er nog steeds krachtig en zuiver geluid uit. Ik zal volgende week een post doen over de connectiviteit tussen bar en sub. :Y
Waarom ben jij voor de Citation 700 gegaan, dat is de multibeam toch?.

Let me know ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

leigh schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:41:
[...]

Bedankt voor je ervaring en uitleg, hoe is de connectie op jou netwerk?,2.4 ghz, of 5,0 ghz?.

Ook ben ik benieuwd of er nog mensen hinder hebben in ruis, en af en toe en tik als je bijvoorbeeld nummer skipt.

Ik zit echt te twijfelen, soundbar met sub, of de soundbar 700 met sub s.
Ik maak gebruik van een Deco P7 set met zowel 2.4ghz als 5ghz. De Soundbar is verbonden op 5ghz. Verbinding is uitstekend zoals gezegd nog geen signaal verlies ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leigh
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:56:
[...]

Ik maak gebruik van een Deco P7 set met zowel 2.4ghz als 5ghz. De Soundbar is verbonden op 5ghz. Verbinding is uitstekend zoals gezegd nog geen signaal verlies ervaren.
Oke, helder, ik heb de optie ook om te kiezen tussen 2,4 en 5 ghz.

Toch eens de Harman Kardon Citation MultiBeam 700 en de grote broer naast elkaar gelegd op papier ( Citation, wat ik er uit opmaak is 1 speaker meer, maar de HK 700 levert 210 w rms, en de HK citation 150 w rms.

Denk toch nog eens om bij media markt het verschil eens te horen, zonder en met sub 2, en de grotere sub.
Jammer dat alleen media markt deze opstelling heeft staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

leigh schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:58:
[...]

Oke, helder, ik heb de optie ook om te kiezen tussen 2,4 en 5 ghz.

Toch eens de Harman Kardon Citation MultiBeam 700 en de grote broer naast elkaar gelegd op papier ( Citation, wat ik er uit opmaak is 1 speaker meer, maar de HK 700 levert 210 w rms, en de HK citation 150 w rms.

Denk toch nog eens om bij media markt het verschil eens te horen, zonder en met sub 2, en de grotere sub.
Jammer dat alleen media markt deze opstelling heeft staan.
Mijn televisie hangt aan de muur een stukje boven mijn tv meubel en de Citation bar ligt op mijn tv meubel. Het grote voordeel van de Citation bar voor mij ten opzichte van de multibeam of bijvoorbeeld Sonos was dat hij drie extra hdmi aansluitingen heeft naast de hdmi ARC aansluiting. Hierdoor kon ik mijn firestick, chromecast en tv box aan de bar zelf aansluiten en heb ik richting mijn tv nog maar een enkele hdmi kabel lopen, die veel makkelijker en netter is weg te werken.

Mijn televisie is 55inch en de bar is dezelfde breedte als mijn televisie. Is enkel optisch Misschien, maar vond ik mooier.

De sub denk ik dat de s had volstaan. Ik heb de gewone sub echt naar beneden bij moeten trimmen door zijn overweldigende bass. Desalniettemin denk ik dat ik bij opnieuw kiezen wederom voor de gewone zou gaan, want groot, groter, grootst.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leigh
Ik lees trouwens de volgende review over de HK Citation 700

"Gebruik je graag randapparatuur zoals een spelcomputer of blu-rayspeler en wil je deze rechtstreeks op de soundbar aansluiten, dan past de grotere Citation Bar misschien beter bij jouw wensen. Deze heeft namelijk drie HDMI- én een HDMI ARC-poorten zodat je naar alle gelang apparaten kan aansluiten."

Het moet toch niet zo zijn om 300 euro extra uit te moeten geven om en paar aansluitingen meer?!,
Kan toch ook de HDMI Arc van tv naar soundbar, en de ps4 pro hdmi naar de 4k hdmi in de tv...?
Of is het beter om de hk citation 700 aan te sluiten via de optisch kabel naar de tv, en de HDMI Arc te verbinden met de ps4 pro.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leigh schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 00:21:
Ik lees trouwens de volgende review over de HK Citation 700

"Gebruik je graag randapparatuur zoals een spelcomputer of blu-rayspeler en wil je deze rechtstreeks op de soundbar aansluiten, dan past de grotere Citation Bar misschien beter bij jouw wensen. Deze heeft namelijk drie HDMI- én een HDMI ARC-poorten zodat je naar alle gelang apparaten kan aansluiten."

Het moet toch niet zo zijn om 300 euro extra uit te moeten geven om en paar aansluitingen meer?!,
Kan toch ook de HDMI Arc van tv naar soundbar, en de ps4 pro hdmi naar de 4k hdmi in de tv...?
Of is het beter om de hk citation 700 aan te sluiten via de optisch kabel naar de tv, en de HDMI Arc te verbinden met de ps4 pro.....
Ik heb altijd de hele set gewild, dus met surrounddpeakers. Multibeam was voor mij dus overbodig. Voordeel van de bar is dat je dan echt drie dedicated kanalen hebt aan de voorzijde voor center en sides met twee woofers en een tweeter per kanaal. Voor mij waren de extra poorten wel echt een pre, omdat ik nu echt maar een enkel kabel langs mijn wand heb lopen naar de televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAirwaver
leigh schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:46:
[...]

Waarom ben jij voor de Citation 700 gegaan, dat is de multibeam toch?.

Let me know ;)
Ja klopt! Qua formaat past ie beter bij onze tv (49"). Het is de nieuwste in de serie dus ik had de hoop dat deze gevrijwaard is problemen die bij veel mensen bekend zijn. Tot op heden overdonderd door het volle geluid en de sub S geeft meer dan voldoende power om onze woonkamer van +/- 40m2 goed te vullen. Ook het installeren en de sub toevoegen was in no time gedaan. Tot nu toe dus zéér tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan83
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-07-2022
Heb eerst contact gezocht met HK, die wisten wel ongeveer wat het probleem zou kunnen zijn. Maar ik moest eerst contact opnemen met de verkoper i.v.m. garantie. Mochten zij me niet kunnen/willen helpen, dan kon ik het via HK zelf laten lopen. Maar in dit geval heb ik heb teruggestuurd naar iBood voor reparatie/service. Alles goed gegaan en na een week kwam er een pakket retour met een Citation 100 erin. Navraag bij iBood vertelde mij dat er een nieuwe is opgestuurd en die werkt op dit moment wederom top.

Onderstaande bericht kreeg ik vanuit HK Support:

"Bedankt voor de email. Wat vervelend dat de Harman Kardon Citation 100 niet werkt!
Het zou kunnen dat de speaker zich heeft "verslikt" in een firmware update.
Ik zou aanraden de speaker nogmaals te resetten, maar deze keer (veel) langer op de resetknop te drukken. Net zolang tot er een "pingeltje" klinkt uit de speaker. Dit kan soms wel 30-40 seconden duren. Als de speaker daarna nog altijd de Google Assistent LEDs laat knipperen, en dit niet meer ophoudt, kan het zijn dat de speaker is vastgelopen. In dat geval kunnen we hem herstellen bij ons service centrum.

Als het product is aangekocht via een retailer, zou ik u graag willen adviseren contact met hen op te nemen omtrent de garantievoorwaarden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help aub ik heb een vraag

Ik heb de harman kardon citaties home cinema set

Soundbar
Towers
Sub
En de surround speakers

Alles werkt na behoren allen de surround speakers werken amper tot niet soms doen ze het wel en soms niet en doen deze het ook gewoon op de tv ? Wie kan mij helpen ik heb alles al geprobeerd of zijn ze stuk ? Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:30
Mensen, heb het hele topic doorgelezen en gegoogled en ben teleurgesteld.

In mijn familie heeft iedereen een home assistent, we bellen geregeld met Google Duo. Dit omdat je volledig vrij kan rondlopen en praten. De microfoons in de Google nest mini's zijn superb.

Geloof me, 100x better dan met je telefoon op handsfree, het is bijna vergelijkbaar met professionele conferentie telefoons.

Anyway, heb een duopack ones gekocht omdat mijn ouders de Google nest mini ook als radio gebruiken.

Het geluid is veel beter uiteraard maar nu komt het; Google Duo wordt niet ondersteund door Harman Kardon.

Waarom is me een raadsel. Wordt dit soms met vertraging uitgerold door Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:27:
Help aub ik heb een vraag

Ik heb de harman kardon citaties home cinema set

Soundbar
Towers
Sub
En de surround speakers

Alles werkt na behoren allen de surround speakers werken amper tot niet soms doen ze het wel en soms niet en doen deze het ook gewoon op de tv ? Wie kan mij helpen ik heb alles al geprobeerd of zijn ze stuk ? Bij voorbaat dank
Kan het zijn dat je televisie en of setup box zo ingesteld zijn dat deze enkel stereo geluid doorgeven? Ik moest beide van stereo naar meerkanaals zetten of ac3 bij de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leigh
De kogel is door de kerk, ik had informatie gevraagd bij smits arnhem,specefieke informatie over de HK Citation bar, met subwoofer, en de HK multibeam 700 met sub s.
Na wat verdere informatie, en met wat bedenk tijd, heb ik ook verdere informatie gezocht over de HK Enchant 1300 met bijhorende enchant subwoofer, Specs en informatie naast elkaar gelegd bij smits arnhem, en de knoop doorgehakt om toch voor e Enchant 1300 soundbar te gaan met de subwoofer.

Ben zeer benieuwd of hier meer reviews van zijn, en of ervaringen,aangezien dit setje ooit in 2018 a 2019 ook en dikke 1700 euro koste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv95
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-09 09:14
Hallo allemaal,

Ik heb globaal door het forum gelezen, maar ik heb de informatie die ik zoek nog niet gevonden.

Ik ben een tijdje aan het denken geweest over welk merk "home speakers" ik thuis wil gaan gebruiken. Ik ben altijd al fan geweest van de Harman/Kardon producten, dus heb ik laatst impulsief de Citation 100 aangeschaft via ibood. Dit wel met het oog op dat ik de set later steeds verder wil uitbreiden door het hele huis.

Nu zit ik alleen met de vraag of het mogelijk is om bijvoorbeeld muziek te luisteren via bijv. een Citation One, Citation 100 en de sub (s). Ik lees op internet wisselende berichten of het nu wel of niet mogelijk is om deze speakers met elkaar te koppelen. Kunnen de subs nu alleen i.c.m de bars/towers worden gebruikt? Of kan ik deze gewoon bij in een speakergroep zetten zodat ik ze kan gebruiken i.c.m de andere citation speakers.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, anders zou ik misschien toch moeten switchen naar een ander merk. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timv95 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:10:
Hallo allemaal,

Ik heb globaal door het forum gelezen, maar ik heb de informatie die ik zoek nog niet gevonden.

Ik ben een tijdje aan het denken geweest over welk merk "home speakers" ik thuis wil gaan gebruiken. Ik ben altijd al fan geweest van de Harman/Kardon producten, dus heb ik laatst impulsief de Citation 100 aangeschaft via ibood. Dit wel met het oog op dat ik de set later steeds verder wil uitbreiden door het hele huis.

Nu zit ik alleen met de vraag of het mogelijk is om bijvoorbeeld muziek te luisteren via bijv. een Citation One, Citation 100 en de sub (s). Ik lees op internet wisselende berichten of het nu wel of niet mogelijk is om deze speakers met elkaar te koppelen. Kunnen de subs nu alleen i.c.m de bars/towers worden gebruikt? Of kan ik deze gewoon bij in een speakergroep zetten zodat ik ze kan gebruiken i.c.m de andere citation speakers.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, anders zou ik misschien toch moeten switchen naar een ander merk. Alvast bedankt!
De Sub verbind via WiSa, omdat zowel de one, 100, 300 en 500 niet over WiSa beschikken werken deze niet samen met de Sub. De sub werkt niet standalone maar enkel als toevoeging aan de bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv95
Verwijderd schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:26:
[...]

De Sub verbind via WiSa, omdat zowel de one, 100, 300 en 500 niet over WiSa beschikken werken deze niet samen met de Sub. De sub werkt niet standalone maar enkel als toevoeging aan de bar.
Ok, dan is het dus ook niet mogelijk om de bar in een speakergroep op te nemen, en via daar dus ook de sub? Bar/Sub voor tv. En de One, 100, 300, 500 voor muziek als ik het goed begrijp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Timv95 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:53:
[...]

Ok, dan is het dus ook niet mogelijk om de bar in een speakergroep op te nemen, en via daar dus ook de sub? Bar/Sub voor tv. En de One, 100, 300, 500 voor muziek als ik het goed begrijp.
Jazeker wel. De bar kan prima in een speakergroep met de One, 100 enz. Als de bar in de groep zit en de sub gekoppeld is aan de bar doet die dus ook uiteraard mee. Voor muziek kan dus alles samen ook de bar en sub. Voor tv geluid alleen bar, sub en eventueel surroundspeakers, omdat dan de bar als hub fungeert en WiSa verbinding noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv95
Super, nu weet ik voldoende. Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escudo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik heb sinds kort op mijn Citation Bar de rode lampjes die branden bij afspelen van muziek (Spotify/TuneIn). Mic dus uitgeschakeld... Tot voor kort was dit niet het geval, meerderen die dit ervaren, of zal een gevalletje fabrieksinstellingen het oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kl4ploper
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-12-2024
Is het mogelijk bij de multibeam 700 een start volume instellen bij het casten van spotify?

Heb nu vaak dat de bar het volume van mij telefoon over neemt waardoor het spotify geluid knijterhard uit de bar komt..

Bij tv/casten hebben wij het volume meestal rond de 15% staan wat voor ons ruim voldoende is. Echter als ik een spotify playlist ga casten start hij op 100% of wat het volume van de app op de telefoon is.

Is dit aan te passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Escudo schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:01:
Ik heb sinds kort op mijn Citation Bar de rode lampjes die branden bij afspelen van muziek (Spotify/TuneIn). Mic dus uitgeschakeld... Tot voor kort was dit niet het geval, meerderen die dit ervaren, of zal een gevalletje fabrieksinstellingen het oplossen?
Dan staat je bar waarschijnlijk op de virtual surround stand dan schakelt hij automatisch de microfoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escudo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 00:15:
[...]

Dan staat je bar waarschijnlijk op de virtual surround stand dan schakelt hij automatisch de microfoon uit.
Je hebt helemaal gelijk, dankjewel! Wel apart dat dit ineens het geval is, mogelijk na een reboot gebeurt.
Sowieso de laatste tijd wel eens last dat de televisie geen signaal krijgt vanuit de bar en dus maar de tv-speakers activeert. Moet dan de bar rebooten waarna hij het vaak weer doet. Twijfel of het nou aan de tv ligt, of aan de bar. Toch maar even aankijken, blijft wel een fantastisch apparaat verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Escudo schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:01:
als je dit hebt staat idd de vsurround aan. Ik heb dat zelf altijd aan staan omdat ik wil dat de surround speakers meespelen met de muziek. en dat dat doet ie allen als de vsound aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Ik heb een vraag. Zijn er mensen die hk citation one duo in stereo opstelling hebben staan? wat ik me af vraag is of ze altijd aan staan? ik heb ze eerder wel eens aangschaft in een opwelling en ze direct weer geretourneerd. Ik wil namelijk een speakergroep maken met mijn soundbar allen wil ik dan 1 assistent gebruiken en had dus de assistent op de duo speakers uitgezet. Op dat moment bleven de oranje lampjes branden op 1 van de stereo gekoppelde one speakers en viel mij op dat ze nooit uit gingen......... Ik vond dat op dat moment storend en heb ze eigenlijk direct terug gestuurd.

Ik hoop dat iemand hier ook ervaring mee heeft want wil me speakergroep toch uitbreiden maar wil maar 1 assistent gebruiken.

alvast

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wbtje schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:10:
Ik heb een vraag. Zijn er mensen die hk citation one duo in stereo opstelling hebben staan? wat ik me af vraag is of ze altijd aan staan? ik heb ze eerder wel eens aangschaft in een opwelling en ze direct weer geretourneerd. Ik wil namelijk een speakergroep maken met mijn soundbar allen wil ik dan 1 assistent gebruiken en had dus de assistent op de duo speakers uitgezet. Op dat moment bleven de oranje lampjes branden op 1 van de stereo gekoppelde one speakers en viel mij op dat ze nooit uit gingen......... Ik vond dat op dat moment storend en heb ze eigenlijk direct terug gestuurd.

Ik hoop dat iemand hier ook ervaring mee heeft want wil me speakergroep toch uitbreiden maar wil maar 1 assistent gebruiken.

alvast

bedankt
Ik heb een tijdje een duo setje ones in dezelfde speakergroep als de bar gehad. Dan heb je idd twee assistenten, maar ik heb daar geen problemen mee ervaren. Vaak pakte de One mijn vraag eerder op dan de bar en kreeg ik maar een reactie en dus ook geen storing. Voordeel is dat als je Netflix via een chromecast kijkt of muziek luistert via Spotify de One nog steeds reageert op verzoeken: volgende, pauze, stop enz. Terwijl mijn bar door virtual surround sound dan uitgeschakeld staat voor commando's.

De reden dat ik ze weg heb gedaan is omdat ik ze nog amper hoorde in combinatie met de rest van de set. Werd beetje overbodig. Heb daarvoor wel een gewone Google home in de plaats genomen juist om ook tijdens afspelen gebruik te kunnen maken van Google. Het werkt dus echt prima samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:07:
[...]

Ik heb een tijdje een duo setje ones in dezelfde speakergroep als de bar gehad. Dan heb je idd twee assistenten, maar ik heb daar geen problemen mee ervaren. Vaak pakte de One mijn vraag eerder op dan de bar en kreeg ik maar een reactie en dus ook geen storing. Voordeel is dat als je Netflix via een chromecast kijkt of muziek luistert via Spotify de One nog steeds reageert op verzoeken: volgende, pauze, stop enz. Terwijl mijn bar door virtual surround sound dan uitgeschakeld staat voor commando's.

De reden dat ik ze weg heb gedaan is omdat ik ze nog amper hoorde in combinatie met de rest van de set. Werd beetje overbodig. Heb daarvoor wel een gewone Google home in de plaats genomen juist om ook tijdens afspelen gebruik te kunnen maken van Google. Het werkt dus echt prima samen.
Hey Youri bedankt voor je reactie, je kan ze in de groep ook bijv harder zetten in verhouding waardoor je de ones toch gaat horen. ik vind het alleen een nadeel dat ze voor mijn gevoel constant aan staan en geen stand-by mode kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wbtje schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:25:
[...]

Hey Youri bedankt voor je reactie, je kan ze in de groep ook bijv harder zetten in verhouding waardoor je de ones toch gaat horen. ik vind het alleen een nadeel dat ze voor mijn gevoel constant aan staan en geen stand-by mode kennen.
Is dat anders dan bij de bar dan? Die staat toch ook nooit helemaal uit. Anders zou de assistent niet werken. Ik denk dat de ones in een vergelijkbare stand gaan bij geen gebruik.
Nooit helemaal uit idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Vraag voor de Citation 700 / sub S bezitters:

- kun je het volume via de tv remote regelen?
- kun het het volume van de sub regelen?
- kun je lip sync/ audio delay corrigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAirwaver
MP3-Junky schreef op zondag 3 mei 2020 @ 07:31:

Wij hebben sindskort de 700 met sub s:

- Ja als je de hdmi-arc aangesloten hebt regel je het volume (ook) via de tv.
- Volume van de sub gaat mee met normale geluid echter kan je wel de bass-volume aanpassen (dus in zekere zin pas je daar dus het volume aan).
- Nog niet gevonden/uitgeprobeerd....

Verder zéér tevreden over de kracht die in deze compacte set zit! En nog geen gekke of rare problemen zoals in de eerste citation producten ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:02
MP3-Junky schreef op zondag 3 mei 2020 @ 07:31:

Wbt vraag 3: even googlen en je vindt als eerste resuklaat een YouTube film van HK zelf hoe je dat instelt (bar en MB zijn daarin gelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:00:
[...]

Is dat anders dan bij de bar dan? Die staat toch ook nooit helemaal uit. Anders zou de assistent niet werken. Ik denk dat de ones in een vergelijkbare stand gaan bij geen gebruik.
Nooit helemaal uit idd.
ja de bar gaat echt in standby stand en de speakers blijven altijd aan (dus als je mic mute) blijf je altijd de oranje lampjes zien ook al speel je geen muziek af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:16
Kun je met een Harman Kardon Citation ONE MK2 als je deze in slaapkamer gebruikt,
de lampjes ook uitschakelen, zodat er geen last van hebt in een donkere kamer ?

En nog een vraag, kun je de app Google Podcast gebruiken op deze speaker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geha
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik las net dit verhaal over een nieuwe update van Google home wat betreft android tv....

https://www.homecinemamag...5/android-tv-google-home/

Als ik de tv dus in de speakergroep kan plaatsen,
zou ik dan straks het geluid van mijn Philips android tv wel op de Citation 100's krijgen?

Daar zou ik best blij van worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wbtje schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:29:
[...]

ja de bar gaat echt in standby stand en de speakers blijven altijd aan (dus als je mic mute) blijf je altijd de oranje lampjes zien ook al speel je geen muziek af.
Als je de bar uit zet met de microfoon uit blijven de lampjes ook oranje oplichten om jou te laten weten dat de assistentfunctie uitgeschakeld is, dus dat is echt niet anders dan bij de One.

Gewoon standby van de bar zal echt niet anders zijn dan van de One. Ze blijven beide altijd enigzins wakker om de assistentfunctie actief te houden.

Ik zie echt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Verwijderd schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:57:
[...]

Als je de bar uit zet met de microfoon uit blijven de lampjes ook oranje oplichten om jou te laten weten dat de assistentfunctie uitgeschakeld is, dus dat is echt niet anders dan bij de One.

Gewoon standby van de bar zal echt niet anders zijn dan van de One. Ze blijven beide altijd enigzins wakker om de assistentfunctie actief te houden.

Ik zie echt geen verschil.
thx voor je reactie, je hebt gelijk. Ik had ze maandag even gebeld. Google schijnt wel bezig te zijn met de assistent functie aan en uit zetten schijnt. Ik heb ze maar besteld voor in de keuken waren nu 239 dus dacht laat het maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 10:32
Ben al een tijdje aan het orienteren op soundbars/5.1 sets o.a. de Citation reeks.
Mij valt op dat de bar nu een stuk goedkoper aangeboden wordt dan bij introductie en dat coolblue en de MM een beperkte voorraad aangeven.

Is er iets bekend over mogelijke uitfasering van de bar? Wordt die vevrangen door een nog aan te kondigen model? Of blijft alleen de multibeam over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
netman schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:58:
Ben al een tijdje aan het orienteren op soundbars/5.1 sets o.a. de Citation reeks.
Mij valt op dat de bar nu een stuk goedkoper aangeboden wordt dan bij introductie en dat coolblue en de MM een beperkte voorraad aangeven.

Is er iets bekend over mogelijke uitfasering van de bar? Wordt die vevrangen door een nog aan te kondigen model? Of blijft alleen de multibeam over?
gister harman gesproken en nog expliciet hierom gevraagd. Volgens Harman was er nog geen bericht bekent dat er dat deze bar uitgefaseerd zou worden... Dat zou wel heel dom en kort zijn ook. Kijk naar Sonos, die is ondertussen al heel lang met hetzelfde product op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 17:10
Is het nou zo dat de Citation Surround Set alleen kan verbinden met de Citation Bar en niet met de Citation Multibeam 700 voor 5.1? In de handleiding van de set word alleen de Bar genoemd, maar misschien is deze nog niet up-to-date? Bij de handleiding van de Sub S wordt wel de Bar en 700 genoemd.

EDIT: Hmm Coolblue verkoopt de 700 wel als set met de Surround Set. Dat is de enige hint die ik kan vinden dat het wel kan.

[ Voor 17% gewijzigd door bloblub op 07-05-2020 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netman
Uit de handlleiding van de multibeam:
"U kunt de CITATION MULTIBEAM 700 draadloos koppelen met:
• CITATION SUB(S) (subwoofer, apart verkrijgbaar): om de
bass performance te versterken;
• CITATION SURROUND of CITATION TOWER (satellietluidsprekers, apart verkrijgbaar): om een 5.0 kanaalssurround sound systeem (met virtuele surround
luidsprekers) in te stellen;
• CITATION SUB(S) en CITATION SURROUND/CITATION
TOWER: om een 5.1 kanaals surround sound systeem
(met virtuele surround luidsprekers) in te stellen;
• CITATION SUB (S), CITATION TOWER en CITATION
SURROUND: om een 5.1 kanaals surround sound steem
in te stellen."

Koppelen met surround, speakers , towers en SUB(-S) kan dus gewoon. Multibeam bestond nog niet toen de surrounds uitkwamen en staat dus niet in die handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 17:47
Zou mooi zijn als er bluetooth speakers te koppelen zijn aan mijn nieuwe Philips OLED (Android). Denk dat dit qua latency en mogelijkheden beperkter zal zijn dan een soundbar.

Ben ook aan het orienteren voor een nieuwe soundbar en heb de Citiation bar op de shortlist staan. Heb nog niets gelezen over een opvolger en denk dat prijs wat aan het dalen is. Lees in dit topic nodige software issues. Zag ook een nette review van de multibeam 700:
https://www.homecinemamag...met-imposante-prestaties/

Wil eigenlijk geen losse sub. Zou dan de Bar of de Multibeam de beste keus zijn?

(De nieuwe Sonos ARC is met 900 euro behoorlijk aan de prijs en zal Sonos kennende niet snel gaan dalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAirwaver
Fazer013 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:12:
Zou mooi zijn als er bluetooth speakers te koppelen zijn aan mijn nieuwe Philips OLED (Android). Denk dat dit qua latency en mogelijkheden beperkter zal zijn dan een soundbar.

Ben ook aan het orienteren voor een nieuwe soundbar en heb de Citiation bar op de shortlist staan. Heb nog niets gelezen over een opvolger en denk dat prijs wat aan het dalen is. Lees in dit topic nodige software issues. Zag ook een nette review van de multibeam 700:

Wil eigenlijk geen losse sub. Zou dan de Bar of de Multibeam de beste keus zijn?

(De nieuwe Sonos ARC is met 900 euro behoorlijk aan de prijs en zal Sonos kennende niet snel gaan dalen)
Ik kreeg de multibeam 1 dag voor de sub s binnen en was toen al verbaasd hoeveel bass deze genereerde. Echter de Sub S maakt het wel af en is relatief bescheiden qua formaat. Je kan toch eerst zonder proberen en als dit toch te min voor je is altijd nog een sub s erbij plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-08 08:47
wbtje schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 12:02:
[...]

gister harman gesproken en nog expliciet hierom gevraagd. Volgens Harman was er nog geen bericht bekent dat er dat deze bar uitgefaseerd zou worden... Dat zou wel heel dom en kort zijn ook. Kijk naar Sonos, die is ondertussen al heel lang met hetzelfde product op de markt.
Daar zou ik toch niet altijd even hard op vertrouwen. Toen ik de Omni 20+ kocht was die ineens ook heel erg laag in prijs en vermoedde ik dus ook dat er een nieuwe reeks aan kwam.

Gebeld naar HK die me bevestigde dat er zeker geen nieuwe reeks aan kwam. Een 2 tal maanden later werd de citation reeks gelanceerd...

Kreeg als vergoeding wel iets van korting op de Citation.

Uiteindelijk met de Google Home app is alles wel te verbinden, dus het is zeker geen ramp geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
ja maar dat is met alles. Ik heb de bar nu ruim een jaar en ben er nog steeds blij mee als is er alleen een nieuwe uitgekomen (de kleinere variant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
  • Laatst online: 06-08 08:47
wbtje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:19:
ja maar dat is met alles. Ik heb de bar nu ruim een jaar en ben er nog steeds blij mee als is er alleen een nieuwe uitgekomen (de kleinere variant).
Ik ben er wel van bewust dat er met de tijd nieuwe modellen uitkomen, dat is met alles zo. En dat is zeker ook niet erg.

Alleen vind ik het wel een verschil als je speciaal belt met de vraag of er op korte termijn een nieuw model uit komt, dat ze dan zeggen dat dat niet het geval is en daardoor dus de aankoop doet. En dat dan een paar weken later blijkt dat er een nieuwe reeks uit is.

Dan ging ik meteen voor de nieuwe reeks, want die ziet er een pak strakker uit :)

Maar de omni klinkt ook super goed, dus ik zit er zo niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netman
In de VS zijn de citation surrounds inmiddels flink in de aanbieding. 249 dollar.

https://www.amazon.com/Ha...und&qid=1589277980&sr=8-3

Ook de sub en de towers zijn daar in de aanbieding

https://www.crutchfield.com/shopsearch/citation.html
sub $399.95
towers $1499.95
De hele set incl. bar, sub en surround is $999.99

Prijzen op de amerikaanse harman kardon site zijn identiek.

[ Voor 34% gewijzigd door netman op 12-05-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Crowns schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:02:
[...]

Ik ben er wel van bewust dat er met de tijd nieuwe modellen uitkomen, dat is met alles zo. En dat is zeker ook niet erg.

Alleen vind ik het wel een verschil als je speciaal belt met de vraag of er op korte termijn een nieuw model uit komt, dat ze dan zeggen dat dat niet het geval is en daardoor dus de aankoop doet. En dat dan een paar weken later blijkt dat er een nieuwe reeks uit is.

Dan ging ik meteen voor de nieuwe reeks, want die ziet er een pak strakker uit :)

Maar de omni klinkt ook super goed, dus ik zit er zo niet mee.
idd daar heb je een punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries1975
  • Laatst online: 14:00
Goedendag,

Ik heb de towers gekoppeld aan de soundbar, ook staat de sub en de surroundspeakers op de soundbar. Het probleem bij mij is dat na verloop van tijd de primary tower niet meer functioneert , de secundairy tower blijft wel mee doen. Nadat ik de stroom van de tower afhaal en weer terug zet gaat hij wel weer meedoen.

Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Fazer013 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:12:

Ik heb de nieuwste (beta) versie van chromecast op m'n OLED854 waarmee het mogelijk zou moeten zijn, maar ik krijg nog altijd niet de optie om m'n philips oled tv aan m'n home groep te assignen waar ook m'n citation one speakertjes en m'n sony soundbar in zitten. De optie 'toewijzen aan een groep' staat sowieso niet in de settings van m'n tv in google home.

En hou er rekening mee dat als het straks wel mogelijk is, dat je speakers alleen in een groep aan je tv gekoppeld kan worden binnen de google home app (bijv. casten) en dus niet werkt als je bijv. tv via je decoder of via ci+ wilt kijken. Ook de apps op je tv zullen het geluid niet naar je citation speakers doorgeven.
Ik geloof niet dat android danwel philips het 'transmitten' van geluid via bluetooth ondersteunt of in de nabije toekomst gaat ondersteunen.

[ Voor 15% gewijzigd door Steelo op 16-05-2020 23:45 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
Een tijd geleden heb ik in dit forum een aantal berichten geplaatst over de problemen die ik had met de Citation bar. Na de bar tientallen keren een fabrieksherstel te hebben gegeven en het stroom er vanaf gehaald te hebben waarbij het de ene keer beter en de andere keer slechter werd zijn de problemen nu zo goed als verdwenen.
Ik moet ook wel zeggen dat ik er gewend aan ben geraakt dat ik de afstandsbediening erbij moet pakken om de bar handmatig aan te zetten en dat dit niet meer automatisch door de tv gebeurt. Maar ach, daar is de prijs naar :S

Qua geluidsbeleving is het nog altijd top en ik dacht de bar en sub uit te breiden met de one's (duo) om het wat breder te maken en de kamer wat meer te vullen. Qua geluid verraste het me enorm, super veel geluid uit 2 kleine speakertje. In een speakergroep geplaatst en het vult elkaar heel mooi aan.

Toen kwam het, ik wil de speaker hun definitieve plek geven waardoor ze van het stroom af moesten. 1 van de 2 liet de bekende toon horen nadat hij weer was aangesloten en de ander staat nu continu met de knipperende lampjes. De speaker wordt niet meer herkend, na een rest verschijnt hij ook niet meer in google home. een aantal minuten van het stroom en opnieuw aansluiten verandert niks en de lampjes blijven knipperen.

Geluid doen ze goed hoor bij HK maar software is echt om te huilen. Deze kunnen gelukkig nog terug. En de rest gaat waarschijnlijk op MP of hier op tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:16

DJT

Een buurman hier had vergelijkbare problemen, telkens fabrieksherstel nodig nadat ze geen verbinding meer maakten. Nu heeft hij zijn Wifi netwerk vernieuwd (nu Ubiquity) en de problemen zijn voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalting
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2023
Valt het jullie op dat, zodra je alleen de soundbar muziek laat spelen zijn eigen kleine subs gebruikt? Zo hoor je je lage tonen duidelijk.

Zodra ik de grote sub ga koppelen vallen de kleine subs van de soundbar uit. Zonde als je het mij vraagt. Hierdoor krijg je toch meer midtonen als ze wel mee spelen.

Voor diegene met een soundbar met sub. Speel eens muziek af en unplug de sub maar eens. Dan hoor je alleen maar hoge tonen uit de soundbar.

Heb je zo’n dure soundbar en worden de helft van de speakers niet gebruikt zodra je er een sub aankoppelt van 700,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlebird81
  • Laatst online: 24-05-2020
Hallo Citation liefhebbers, deze week de Citation 700 soundbar incl woofer gekocht. Nu is het zo dat de soundbar, na uitschakelen en inschakelen, af en toe niet meer werkt. De TV (Samsung 4K LED van nog geen jaar oud) herkend de soundbar ook niet meer (apparaat als Onbekend met een standby icoon). Soms staat de soundbar niet eens meer in het overzicht van apparaten op de TV.

Ik heb hem nu weer aan de praat gekregen (stekker eruit en erin, opnieuw instellen, stroom eraf etc etc) maar dit lijkt me geen doen. Ik heb op internet wel iets gelezen dat de HDMI-ARC functie niet altijd even goed werkt omdat de diverse fabrikanten zelf bepalen wat er over de HDMI-ARC ingang komt. Is een artikel uit 2018. Heeft iemand hier ook last van?

Oja nog 1 klein ding. Als ik de volume bedien hoor ik bij elke toetsaanslag een irritante tik waardoor ook het geluid even onderbroken wordt. Weet iemand hoe ik dat uit kan zetten? Kan het nergens vinden :)

Alvast bedankt.

Groetjes Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netman
Littlebird81 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:17:
Hallo Citation liefhebbers, deze week de Citation 700 soundbar incl woofer gekocht. Nu is het zo dat de soundbar, na uitschakelen en inschakelen, af en toe niet meer werkt. De TV (Samsung 4K LED van nog geen jaar oud) herkend de soundbar ook niet meer (apparaat als Onbekend met een standby icoon). Soms staat de soundbar niet eens meer in het overzicht van apparaten op de TV.

Ik heb hem nu weer aan de praat gekregen (stekker eruit en erin, opnieuw instellen, stroom eraf etc etc) maar dit lijkt me geen doen. Ik heb op internet wel iets gelezen dat de HDMI-ARC functie niet altijd even goed werkt omdat de diverse fabrikanten zelf bepalen wat er over de HDMI-ARC ingang komt. Is een artikel uit 2018. Heeft iemand hier ook last van?

Oja nog 1 klein ding. Als ik de volume bedien hoor ik bij elke toetsaanslag een irritante tik waardoor ook het geluid even onderbroken wordt. Weet iemand hoe ik dat uit kan zetten? Kan het nergens vinden :)

Alvast bedankt.

Groetjes Remco
Ik heb momenteel een Multibeam ter review via de review club en herken de problemen die je beschrijft met het wegvallen van de HDMI-CEC koppeling. Helaas wordt het protocol nogal verschillend geïmplementeerd door verschillende fabrikanten. .
Heb daarover contact gehad met HK en zij geven aan dat HK het volledig conform standaard geïmplementeerd hebben. (Ik vermoed dat iedere leverancier dit zegt en dat de standaard te ruim gespecificeerd is.)

Heb getest met een LG en een Sony TV. en beide hebben hun eigen eigenaardigheden.

Wat je als alternatief zou kunnen overwegen is HDMI-CEC link laten liggen en de multibeam de ir codes van de AB van je TV leren. Dan reageert de multibeam gewoon op de AB van je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

bertalting schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:32:
Valt het jullie op dat, zodra je alleen de soundbar muziek laat spelen zijn eigen kleine subs gebruikt? Zo hoor je je lage tonen duidelijk.

Zodra ik de grote sub ga koppelen vallen de kleine subs van de soundbar uit. Zonde als je het mij vraagt. Hierdoor krijg je toch meer midtonen als ze wel mee spelen.

Voor diegene met een soundbar met sub. Speel eens muziek af en unplug de sub maar eens. Dan hoor je alleen maar hoge tonen uit de soundbar.

Heb je zo’n dure soundbar en worden de helft van de speakers niet gebruikt zodra je er een sub aankoppelt van 700,-
Dat is normaal hoor. Je wilt niet dat frequenties zowel door de soundbar als de subwoofer worden weergegeven. De frequenties met overlap zouden dan vanuit verschillende punten naar je oren toe komen en dat klinkt niet lekker. Dezelfde toon zou letterlijjk op twee verschillende momenten bij je oren aankomen waardoor het 'versmeerd' en niet strak klinkt.

Ik weet niet bij welke frequentie de sub het overneemt maar normaal gesproken zou dan =<80Hz moeten zijn. Boven de 80Hz is de sub te lokaliseren en ook dat is niet de bedoeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmijnhar
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-08 11:28
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:31:
Mijn vraag
...mijn surround speakers vallen regelmatig 1 a @ seconden weg
wie herkent dit en heeft een oplossing

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
mijn wifi thuis is tp link deco m9
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...heb gereset en hk gemaild. nog geen oplossing
Ik heb de Citation Duo en de deco M9 ook en ervaring stabiliteits problemen. Vooral in pair-mode of speaker groep mode is het geluid van spotify vaak krakend. Kan het zijn dat de deco M9 en Citation reeks allergisch zijn aan elkaar? Lijken me wifi issues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
Hallo,

Ik zit er over te denken om een Citation bar + sub s + surround speakers aan te schaffen.
Ik gebruik momenteel een macmini die via mijn versterker beeld geeft aan mijn tv. Klopt het dat de citation bar deze rol overneemt? Zo ja, kan de citation bar 4k beeld doorgeven? Ik kan hier niets over vinden bij de specs.

Edit:
wat is trouwens naast de lengte het grote verschil tussen de Citation bar en multibeam 700 ? De Multibeam heeft volgens de site meer vermogen, waarom is de Citation Bar dan duurder ?

[ Voor 22% gewijzigd door Modz op 26-05-2020 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netman
Modz schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:58:
Hallo,

Ik zit er over te denken om een Citation bar + sub s + surround speakers aan te schaffen.
Ik gebruik momenteel een macmini die via mijn versterker beeld geeft aan mijn tv. Klopt het dat de citation bar deze rol overneemt? Zo ja, kan de citation bar 4k beeld doorgeven? Ik kan hier niets over vinden bij de specs.

Edit:
wat is trouwens naast de lengte het grote verschil tussen de Citation bar en multibeam 700 ? De Multibeam heeft volgens de site meer vermogen, waarom is de Citation Bar dan duurder ?
Ja de bar heeft 3 input hdmi poorten . Het beeld wat je op deze poorten aanlevert gaat via de HDMI out naar de TV.
De bar ondersteunt 4K volgens de specificaties :

https://www.harmankardon...._Bar_Spec_Sheet_Dutch.pdf

Verschil met de multibeam. :
De multibeam heeft geen extra HDMI inputs en je kunt er dus geen mac-mini op aan sluiten. .De bar Is groter, heeft 3 gelijke kanalen qua drivers. maar geen multibeam. Maar ik heb de bar niet gehoord dus hoe het geluid is weet ik niet.

[ Voor 59% gewijzigd door netman op 26-05-2020 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kl4ploper
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-12-2024
Hallo,

Zou juist weer wakker geworden achter mijn pc omdat mijn vrouw beneden via spotify op de citation MB 700 muziek wilde luisteren. Dit gebeurde bijna op vol volume, ofwel het bulderde door het huis heen..

Is er geen max strat volume in te stellen? Ik bedoel spotify op mijn telefoon op geluid 100%, zou op de MB700 overeen komen op zon 20% ofzo.

En een ander probleem wat mijn vrouw heeft (samsung s8) is dat als zij de cast opdracht geeft, de MB700 vaak het afspelen van de muziek stopt, terwijl als ik de opdracht geef met mijn pixel 3a, hij rustig de gehele dag blijft spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

al enige tijd heb ik een citation bar, deze functioneerde naar tevredenheid. Daarom heb ik besloten om ook de surround speakers aan te schaffen. Vandaag zijn deze binnen gekomen. De setup is makkelijk genoeg en tot aan de testtoon gaat het goed.

Zodra ik echter muziek via Spotify (via de soundbar) afspeel komt er alleen geluid uit de bar, niet uit de surround speakers. Hetzelfde geldt voor het streamen van films of series via Netflix (met 5.1 geluid uiteraard).

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? De speakers zijn daadwerkelijk gepaired,. Als ik via speaker setup opnieuw een testtoon laat afspelen komt er wel weer geluid uit de surround speakers.

Na iets meer klooien merk ik dat het via mijn PS4 die met een optische kabel aan de soundbar is gekoppeld wel werkt. Het zal dus iets in de instellingen van mijn tv en Spotify zijn denk ik..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2020 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netman
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:10:
Hallo,

al enige tijd heb ik een citation bar, deze functioneerde naar tevredenheid. Daarom heb ik besloten om ook de surround speakers aan te schaffen. Vandaag zijn deze binnen gekomen. De setup is makkelijk genoeg en tot aan de testtoon gaat het goed.

Zodra ik echter muziek via Spotify (via de soundbar) afspeel komt er alleen geluid uit de bar, niet uit de surround speakers. Hetzelfde geldt voor het streamen van films of series via Netflix (met 5.1 geluid uiteraard).

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? De speakers zijn daadwerkelijk gepaired,. Als ik via speaker setup opnieuw een testtoon laat afspelen komt er wel weer geluid uit de surround speakers.

Na iets meer klooien merk ik dat het via mijn PS4 die met een optische kabel aan de soundbar is gekoppeld wel werkt. Het zal dus iets in de instellingen van mijn tv en Spotify zijn denk ik..
Muziek is standaard stereo en zou normaal niet via de surrounds moeten komen. Wellicht als je de (virtual) surround mode aan zet dat het wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip. Ik dacht dat ik dit al had geprobeerd, maar nu werkte het wel.
Sowieso heb ik door mijn ziggobox en PlayStation direct via HDMI aan de bar aan te sluiten voor die apparaten het probleem opgelost.

Het enige wat nu niet werkt is wanneer ik Netflix via de app van mijn Philips tv (43pus6401/12)
gebruik. Het lijkt erop dat via de HDMI van de tv geen 5.1 wordt doorgegeven. Vervelend, maar.makkelijk omheen te werken via PlayStation en/of ziggobox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WantedDizzle
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-09 09:57
Hoi!
Ik wist niet zo goed waar ik het moest posten, dus dacht doe het hier.
Weten jullie waarom zo weinig is te vinden over Harman Kardon Surround?
Kan hier namelijk ook niks over vinden op tweakers of ik heb niet goed gekeken

Gaat om dit product:
https://www.harmankardon....EA-Current&cgid=soundbars

[ Voor 4% gewijzigd door WantedDizzle op 29-05-2020 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntax_13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 22:25
WantedDizzle schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:03:
Hoi!
Ik wist niet zo goed waar ik het moest posten, dus dacht doe het hier.
Weten jullie waarom zo weinig is te vinden over Harman Kardon Surround?
Kan hier namelijk ook niks over vinden op tweakers of ik heb niet goed gekeken

Gaat om dit product:
https://www.harmankardon....EA-Current&cgid=soundbars
Ik heb deze set sinds een paar dagen in huis. Alleen heb ik nog niet echt tijd gehad om hem goed te testen.
Komend weekend maar eens kijken of ik hier wat meer tijd aan te besteden.
Ik heb voor de sattelieten 4 Citation stands gekocht van SoundXtra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Hoi allemaal

Wil graag een soundbar aanschaffen.
Nu heb ik de Harman Kardon multibeam beluisterd en vond dat goed klinken.
Nu is de Harman Kardon Enchant 800 in de aanbieding.
Is dit vergelijkbaar?
Twijfel ook nog tussen een Sonos Beam of misschien wat meer uitgeven en een Sonos Arc nemen.
Heb een LGC9 oled tv die eARC ondersteund en Dolby Atmos aan boord heeft.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fomix
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-06 09:25
mmijnhar schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:50:
[...]

Ik heb de Citation Duo en de deco M9 ook en ervaring stabiliteits problemen. Vooral in pair-mode of speaker groep mode is het geluid van spotify vaak krakend. Kan het zijn dat de deco M9 en Citation reeks allergisch zijn aan elkaar? Lijken me wifi issues...
Heb je hier ondertussen al een oplossing voor gevonden? Ik zit met exact dezelfde setup en helaas dus ook dezelfde problemen...
Lees je boodschap nu pas, maar ook volgend topic opengedaan op het forum:
Stereo paar google home 'ploppend geluid'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WantedDizzle
Syntax_13 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:41:
[...]

Ik heb deze set sinds een paar dagen in huis. Alleen heb ik nog niet echt tijd gehad om hem goed te testen.
Komend weekend maar eens kijken of ik hier wat meer tijd aan te besteden.
Ik heb voor de sattelieten 4 Citation stands gekocht van SoundXtra.
Tof!! Kun je laten weten hoe de set is? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Syntax_13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 22:25
WantedDizzle schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:14:
[...]

Tof!! Kun je laten weten hoe de set is? :)
Harman Kardon Surround ervaringen tot nu toe:

Zeer eenvoudige setup. Uitpakken, speakers plaatsen en aan de stroom hangen (7 stekkers!), HK box aansluiten, en die als laatste van stroom voorzien. Vervolgens word er een korte setup doorlopen.

Voordat je de speaker-set toevoegt aan Google Home, raad ik aan eerst even te wachten op de firmware update van de HK Surround box, of deze handmatig te starten via het menu op het mini touchscreen.

Elke keer als je de box aanzet scant hij even of de speakers er zijn.
Je kunt die dus makkelijk even afkoppelen van de stroom om ze te verplaatsen.

De SoundXtra stands zijn ook geweldig. Kwalitatief goed en zwaar genoeg om niet zomaar om te vallen.

Er zijn een aantal standaard equalizer opties (news, music, movies, etc). Alleen jammer dat je geen uitgebreide handmatige equaliser instelling kunt doen. Ik vind in films soms de balans tussen de stemmen en de muziek/sfx niet geweldig en dat had je op die manier wat kunnen tweaken.

Ik gebruik een 1e generatie Nvidia Shield TV voor het afspelen van TV series en films (van een NAS).
Het zoeken naar de juiste media-player is nog wel een dingetje. Via Plex Mediaserver kreeg ik de geluidsuitvoer niet goed werkend (bijv. bij films met 7.1 geluid). Gezien de HK 5.1 is miste ik dan kanalen (meestal die met de stemmen). Gezien de opmerkingen van gebruikers van Plex hebben meer mensen hier last van.
Ik ben nu overgestapt op KODI en daar kun je de uitvoer van het geluid handmatig instellen(forceren) op 5.1, KODI zet de geluidsstream dan om naar die indeling. Het geluid klink dan prima voor de relatief kleine speakers en kan wat mij betreft hard genoeg.

Ik heb gemerkt dat als ik 's-ochtends beneden kom af en toe witte led lampjes branden op de speakers (=connected), terwijl die uit zouden moeten zijn als de box uit staan. Ik vermoed dat er een aangesloten apparaat via HDMI-CEC de box af en toe ontwaakt. Dus dat moet ik nog uitzoeken. En nu nog uitzoeken hoe KODI het beste in te stellen of verder op zoek naar een alternatief (suggesties zijn welkom).

Voorlopig dus zeer tevreden met deze aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Jongens even een vraag.

Als ik de multibeam 700 koop kan ik dan 2x Citation one speaker kopen en zo surround creëren of heb ik dan echt de surround speakers nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netman
rjn27 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:42:
Jongens even een vraag.

Als ik de multibeam 700 koop kan ik dan 2x Citation one speaker kopen en zo surround creëren of heb ik dan echt de surround speakers nodig?
Dan heb je echt de surrounds nodig.

Met de citation ones kan je wel multiroom geluid streamen maar geen surround

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmijnhar
Fomix schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:53:
[...]

Heb je hier ondertussen al een oplossing voor gevonden? Ik zit met exact dezelfde setup en helaas dus ook dezelfde problemen...
Lees je boodschap nu pas, maar ook volgend topic opengedaan op het forum:
Stereo paar google home 'ploppend geluid'
Helaas, HK support kent het fenomeen en zegt dat de Deco M9 niet krachtig genoeg is om de constante sync's bij te houden (voor bij pair/grouped speakers). Bijzonder vreemd voor zo'n 'top product'? De enige oplossing is de mesh routers te vervangen door een ander merk. :( Een mogelijk piste dat de d-link switches een oorzaak waren icm. de deco's, zijn ook getest & uitgesloten.

Ik heb nu TP-Link support gevraagd om een reactie en Coolblue gevraagd om een waarschuwing op hun site te zetten.

Lastige situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fomix
mmijnhar schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:59:
[...]

Helaas, HK support kent het fenomeen en zegt dat de Deco M9 niet krachtig genoeg is om de constante sync's bij te houden (voor bij pair/grouped speakers). Bijzonder vreemd voor zo'n 'top product'? De enige oplossing is de mesh routers te vervangen door een ander merk. :( Een mogelijk piste dat de d-link switches een oorzaak waren icm. de deco's, zijn ook getest & uitgesloten.

Ik heb nu TP-Link support gevraagd om een reactie en Coolblue gevraagd om een waarschuwing op hun site te zetten.

Lastige situatie...
Het enige vreemde dat me al is opgevallen is dat één speaker op het 2.4ghz netwerk zit en de andere op het 5ghz netwerk.
Het uitschakelen van 2.4 heeft echter niet geholpen.
Ben er nu ondertussen ook al achter dat je via de webconsole van de M9 ook naar de logs kan kijken. Misschien morgen nog is een testje doen en achteraf is door de logs snuisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmijnhar
Fomix schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:28:
[...]
Het enige vreemde dat me al is opgevallen is dat één speaker op het 2.4ghz netwerk zit en de andere op het 5ghz netwerk.
Het uitschakelen van 2.4 heeft echter niet geholpen.
Ben er nu ondertussen ook al achter dat je via de webconsole van de M9 ook naar de logs kan kijken. Misschien morgen nog is een testje doen en achteraf is door de logs snuisteren.
Ik vrees dat het allemaal niks wordt. HK support houdt het op de Deco die niet in staat is een constant wifi signaal aan te houden en TP-Link support houdt het op een radio signaal conflict en het feit dat de Citation One niet genoeg afgeschermd is (en het sterke mesh zend volume van M9 mee de oorzaak). Beiden zien niet snel een oplossing.

Ondertussen getest in een ouderwets Wifi netwerk en daar hebben de Citation One in pair mode 0,0 probleem. Het ligt echt aan die specifieke combinatie. Die bij beide support afdelingen gekend zijn. Zouden ze beter in de FAQ vermelden.

Ik ga vermoedelijk die Deco M9 verkopen & een Ubiquity Unify wifi netwerk aanleggen, dan heb ik ten minste echt controle. Wat die citations klinken goed, hebben Google Home & zijn betaalbaarder dan de heos/sonos varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WantedDizzle
Syntax_13 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:20:
[...]

Harman Kardon Surround ervaringen tot nu toe:

Zeer eenvoudige setup. Uitpakken, speakers plaatsen en aan de stroom hangen (7 stekkers!), HK box aansluiten, en die als laatste van stroom voorzien. Vervolgens word er een korte setup doorlopen.

Voordat je de speaker-set toevoegt aan Google Home, raad ik aan eerst even te wachten op de firmware update van de HK Surround box, of deze handmatig te starten via het menu op het mini touchscreen.

Elke keer als je de box aanzet scant hij even of de speakers er zijn.
Je kunt die dus makkelijk even afkoppelen van de stroom om ze te verplaatsen.

De SoundXtra stands zijn ook geweldig. Kwalitatief goed en zwaar genoeg om niet zomaar om te vallen.

Er zijn een aantal standaard equalizer opties (news, music, movies, etc). Alleen jammer dat je geen uitgebreide handmatige equaliser instelling kunt doen. Ik vind in films soms de balans tussen de stemmen en de muziek/sfx niet geweldig en dat had je op die manier wat kunnen tweaken.

Ik gebruik een 1e generatie Nvidia Shield TV voor het afspelen van TV series en films (van een NAS).
Het zoeken naar de juiste media-player is nog wel een dingetje. Via Plex Mediaserver kreeg ik de geluidsuitvoer niet goed werkend (bijv. bij films met 7.1 geluid). Gezien de HK 5.1 is miste ik dan kanalen (meestal die met de stemmen). Gezien de opmerkingen van gebruikers van Plex hebben meer mensen hier last van.
Ik ben nu overgestapt op KODI en daar kun je de uitvoer van het geluid handmatig instellen(forceren) op 5.1, KODI zet de geluidsstream dan om naar die indeling. Het geluid klink dan prima voor de relatief kleine speakers en kan wat mij betreft hard genoeg.

Ik heb gemerkt dat als ik 's-ochtends beneden kom af en toe witte led lampjes branden op de speakers (=connected), terwijl die uit zouden moeten zijn als de box uit staan. Ik vermoed dat er een aangesloten apparaat via HDMI-CEC de box af en toe ontwaakt. Dus dat moet ik nog uitzoeken. En nu nog uitzoeken hoe KODI het beste in te stellen of verder op zoek naar een alternatief (suggesties zijn welkom).

Voorlopig dus zeer tevreden met deze aanschaf.
Bedankt voor je reactie, je hebt me nu nog meer richting dan kant van aanschaf gebracht! Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-09 21:47
leigh schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:28:
De kogel is door de kerk, ik had informatie gevraagd bij smits arnhem,specefieke informatie over de HK Citation bar, met subwoofer, en de HK multibeam 700 met sub s.
Na wat verdere informatie, en met wat bedenk tijd, heb ik ook verdere informatie gezocht over de HK Enchant 1300 met bijhorende enchant subwoofer, Specs en informatie naast elkaar gelegd bij smits arnhem, en de knoop doorgehakt om toch voor e Enchant 1300 soundbar te gaan met de subwoofer.

Ben zeer benieuwd of hier meer reviews van zijn, en of ervaringen,aangezien dit setje ooit in 2018 a 2019 ook en dikke 1700 euro koste!
En hoe bevalt de Enchant 1300 met bijbehorende SW?
De reviews - vakbladen en gebruikers - die ik heb gevonden waren louter positief.

[ Voor 21% gewijzigd door SjakieZulu op 06-06-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fomix
mmijnhar schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:58:
[...]

Ik vrees dat het allemaal niks wordt. HK support houdt het op de Deco die niet in staat is een constant wifi signaal aan te houden en TP-Link support houdt het op een radio signaal conflict en het feit dat de Citation One niet genoeg afgeschermd is (en het sterke mesh zend volume van M9 mee de oorzaak). Beiden zien niet snel een oplossing.

Ondertussen getest in een ouderwets Wifi netwerk en daar hebben de Citation One in pair mode 0,0 probleem. Het ligt echt aan die specifieke combinatie. Die bij beide support afdelingen gekend zijn. Zouden ze beter in de FAQ vermelden.

Ik ga vermoedelijk die Deco M9 verkopen & een Ubiquity Unify wifi netwerk aanleggen, dan heb ik ten minste echt controle. Wat die citations klinken goed, hebben Google Home & zijn betaalbaarder dan de heos/sonos varianten.
Ik heb het alvast aan Coolblue gemeld via Twitter. Ze gingen het opnemen op de status pagina van de speakers. Ik ben benieuwd...
Men M9 heeft me net iets teveel gekost om al terug te investeren in iets anders. Ik wacht voorlopig af...
Vorige week nog een firmware update gehad maar die heeft niets opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAirwaver
Even een vraagje over de presets en de instellingen bij de Citation 700 serie.
De soundbar zegt dat het is opgenomen en gaat dan ook bijvoorbeeld naar de radiozender, echter als je daarna weer op de presetknop drukt zegt ze; "je hebt nog geen voorinstelling ingesteld" dus ergens slaat ie het niet goed op. Heb ze ook al een keer gewist maar dit hielp ook niet....

Heeft 1 van jullie een idee of moet ik dit voorleggen bij HK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ux0rious
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-01 15:52
Hoi mede tweakers,

Pas geleden 2x Citation 100's aangeschaft kan deze alleen via bluetooth aan mijn tv koppelen voor geluid.
echter zit hier dan een latency in die ik er niet uit krijg. Is er nog een andere manier om de speakers te koppelen voor tv geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
ux0rious schreef op maandag 8 juni 2020 @ 21:10:
Hoi mede tweakers,

Pas geleden 2x Citation 100's aangeschaft kan deze alleen via bluetooth aan mijn tv koppelen voor geluid.
echter zit hier dan een latency in die ik er niet uit krijg. Is er nog een andere manier om de speakers te koppelen voor tv geluid?
deze speakers zijn voor zover ik weet helemaal niet bedoeld om aan een tv te koppelen. als je iets aan je tv wil koppelen moet je de hk citation bar kopen of de kleinere variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ux0rious
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-01 15:52
wbtje schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:42:
[...]

deze speakers zijn voor zover ik weet helemaal niet bedoeld om aan een tv te koppelen. als je iets aan je tv wil koppelen moet je de hk citation bar kopen of de kleinere variant.
Kunnen de 100's dan aan de bar / multibeam gekoppeld worden via een groep?
heel duidelijk is het allemaal niet op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netman
ux0rious schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Kunnen de 100's dan aan de bar / multibeam gekoppeld worden via een groep?
heel duidelijk is het allemaal niet op de website.
Ja je kunt ze koppelen aan de bar als cast groep. Je kunt dan dus (multi-room) muziek streamen. Je kunt de 100s echter niet als surround speaker koppelen aan de bar voor TV geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 10:55
netman schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:21:
[...]

Ja je kunt ze koppelen aan de bar als cast groep. Je kunt dan dus (multi-room) muziek streamen. Je kunt de 100s echter niet als surround speaker koppelen aan de bar voor TV geluid.
Precies. Dit is een belangrijke toevoeging. Het werkt dus niet zoals bij Sonos waarbij de 'one's' gekoppeld kunnen worden als surround speaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloblub
Escape2Dawn schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:03:
[...]

Precies. Dit is een belangrijke toevoeging. Het werkt dus niet zoals bij Sonos waarbij de 'one's' gekoppeld kunnen worden als surround speaker.
Dit heeft mij in het begin ook verbaasd. Ik wil juist geen sonos wegens de lock-in van de app en services. Maar hierdoor kan ik wel begrijpen waarom de eenvoud van sonos zo populair is. Misschien denk ik te eenvoudig, maar als alle citation speakers WiSA ondersteuning hadden was het een stuk eenvoudiger geweest voor een leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartf71
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-05-2023
Ik heb een nieuwe vraag waarvoor ik hoop dat iemand een simpel antwoord heeft.

Ik heb sindskort twee tweedehands Citation 300's staan maar de menutaal van één van de apparaten staat ingesteld op Zweeds.

Op zich geen ramp maar ik zou het toch liever in het Nederlands zien staan. Het andere apparaat kon ik probleemloos met de knop onderop resetten waarna ik bij opnieuw opstarten Nederlands kon kiezen. Bij het tweede exemplaar kan ik resetten tot ik een ons weeg maar bij het opnieuw opstarten komt hij automatisch meteen weer in het Zweeds te staan.

Alle handleidingen wijzen telkens naar een resetknop maar dat werkt dus niet. Als ik vanuit het menu terugstel naar fabrieksinstellingen start hij ook opnieuw op maar ook dan krijg ik geen taalmenu. Als ik via het menu naar systeeminfo ga, dan zie ik aan de linkerzijde een wereldbol icoon met de tekst land daarbij maar daar staat ook een slotje op. Als ik dat vervolgens selecteer, geeft hij voor land "Europe" op en voor taal nog steeds "Svenska."

Wat ik ook probeer, hardwarematig of softwarematig omstellen van de taal lukt niet. De resetknop lijkt wel te werken maar nadat het apparaat uitschakelt, start hij dus gewoon weer in het Zweeds op.

Heeft er iemand nog een andere suggestie wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
Zijn er naast meerdere HDMI poorten andere voordelen voor de Citation Bar in tegenstelling tot de Multibeam 700 als je er toch een sub bij neemt?

Ik zit te twijfelen doordat ik de Sub S erbij neem. De 6 woofers van de Bar gaan dan toch uit. Is het geluidsverschil van de tweeters de 300 euro extra waard?

Ik had gehoopt ze naast elkaar te luisteren bij de mediamarkt. Maar ondanks dat de citation lijn overal te zien is waren ze nergens te beluisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT

DJT

Het is ook niet zo dat de woofers 'uit' gaan. :)

De precieze crossover frequenties van de Citation lijn kan ik zo snel even niet vinden maar normaal gesproken werkt het zo: De sub verzorgt het laag tot zo'n 80Hz, de midwoofer neemt het daar over en speelt tot circa 2000Hz en vanaf dat punt speelt de tweeter pas.

De Bar en de Multibeam zijn wel twee heel verschillende apparaten. De Bar is een 3.0 soundbar (dus links, center, rechts), wil je daarmee een surround ervaring dan moet je nog de Citation Surrounds aanschaffen voor linksachter en rechtsachter. De Multibeam is een 5.0 soundbar (links, center, rechts, linksachter, rechtsachter) vanwege de drivers die vanuit de zijkant projecteren om de illusie van achterspeakers te creëren. Je kúnt hier dan ook nog de surrounds aan koppelen voor een 7.0 systeem volgens mij.

[ Voor 44% gewijzigd door DJT op 12-06-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
DJT schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:41:
Het is ook niet zo dat de woofers 'uit' gaan. :)

De precieze crossover frequenties van de Citation lijn kan ik zo snel even niet vinden maar normaal gesproken werkt het zo: De sub verzorgt het laag tot zo'n 80Hz, de midwoofer neemt het daar over en speelt tot circa 2000Hz en vanaf dat punt speelt de tweeter pas.
Ah thanks! Misschien dan toch maar de Bar overwegen, ook omdat ik dan een centraal HDMI punt heb.

Helaas is de citation lijn nog niet zo populair dat er allerlei vergelijking reviews online staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Ik zat nog even naar de verdeling van de drivers op de twee soundbars te kijken en dan zie je pas hóe verschillend de twee apparaten zijn, echt totaal niet te vergelijken.

De Multibeam 700 heeft 5 fullrange drivers (naast elkaar in het midden van de bar) die voor links, center en rechts zorgen en twee tweeters aan de zijkant die de achterkanalen verzorgen.

De Bar heeft netjes een verdeling van drie setjes van een tweeter en twee midwoofers verdeeld over de héle bar. Daar is veel minder trucage nodig om er fatsoenlijk geluid uit te krijgen en door de breedte van de bar is het geluidsbeeld vanzelf al groter.

Ik denk dat de multibar vooral een antwoord op de Sonos Beam is, een modeproduct dus. De Bar heeft een veel meer traditionele opbouw waarbij natuurkundige wetten niet getart hoeven te worden om er fatsoenlijk geluid uit te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door DJT op 12-06-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-09 21:47
De paar reviews die ik heb gelezen (HK site, homecinemamagazine.nl) over de bar zijn niet bepaalt positief. De multibeam lijkt de betere van de 2.

Ik vind de Enchant 1300 het beste wat HK te bieden heeft, zeker als je de subwoofer erbij koopt. De combi is serieus bruut! De Enchant serie is uitlopend en met flinke korting te verkrijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Heb gisteren de MultiBeam 700 binnen gehad en weer teruggestuurd.

Als standalone soundbar is de audiokwaliteit beter dan bij de Citation Bar. Dieper en ruimer dankzij de MultiBeam-technologie. Diepte verbaasde me wel, aangezien de Bar veel smaller is. De beschikbare EQ-presets tunen audio veel meer dan op de Bar.

Bij gebruik in volledige WiSA-opstelling met twee Towers, twee Surround en de Sub is dat niet zo. Het lijkt erop dat de MultiBeam-technologie is uitgeschakeld wanneer de Towers zijn verbonden. Puur als middenluidspreker met WiSA is de originele Bar beter, vanwege dubbele woofer en enkele tweeter voor specifiek center kanaal.

Ook de gebruikte upsampler is slecht, wat ik ook heb opgemerkt bij sommige andere producten. Ik denk dat de Citation Bar Dolby Surround gebruikt voor de upmixer van 2.0 naar 5.1, de upsampler in de MultiBeam 700 'verdubbelt' gewoon de audio, dus je krijgt stemmen uit alle kanalen wanneer je bron stereo is... Sommige mensen vinden dit leuk, maar dat is niet hoe home cinema hoort te zijn.

Ook ondersteunt de MultiBeam 700 geen DTS. Hij heeft alleen DD5.1 / LPCM-ondersteuning.

Dus als je het hele systeem wilt (met Towers), koop dan de oudere Bar. Als je een stand-alone Bar wilt (met of zonder Sub), koop dan de MultiBeam 700.

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 12-06-2020 17:39 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

SjakieZulu schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:28:
De paar reviews die ik heb gelezen (HK site, homecinemamagazine.nl) over de bar zijn niet bepaalt positief. De multibeam lijkt de betere van de 2.

Ik vind de Enchant 1300 het beste wat HK te bieden heeft, zeker als je de subwoofer erbij koopt. De combi is serieus bruut! De Enchant serie is uitlopend en met flinke korting te verkrijgen.
Eens! De Enchant 1300 heeft de beste papieren van alle HK soundbars, en is nog het goedkoopst ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Kijkende naar de speakerlayout van de Enchant 800/1300, lijkt de MultiBeam 700 een kleine versie van de Enchant serie, maar dan met WiSA en Google Assistant erbij. Gek genoeg is de MultiBeam 700 de 'krachtigste' als je kijkt naar de 210W RMS specificatie, terwijl het de kleinste Bar van ze is.

Ben benieuwd of ze met een vervanger voor de Bar gaan komen die dan ook gelijk eARC en Dolby Atmos erin heeft samen met de MultiBeam techniek. Lijkt me uiteindelijk wel, vraag is wanneer :D .

[ Voor 35% gewijzigd door BiG-GuY op 12-06-2020 18:41 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netman
BiG-GuY schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:58:
Kijkende naar de speakerlayout van de Enchant 800/1300, lijkt de MultiBeam 700 een kleine versie van de Enchant serie, maar dan met WiSA en Google Assistant erbij. Gek genoeg is de MultiBeam 700 de 'krachtigste' als je kijkt naar de 210W RMS specificatie, terwijl het kleinste Bar van ze is.

Ben benieuwd of ze met een vervanger voor de Bar gaan komen die dan ook gelijk eARC en Dolby Atmos erin heeft samen met de MultiBeam techniek. Lijkt me uiteindelijk wel, vraag is wanneer :D .
Ik gok vlak voor de IFA. Eind augustus dus. 2 jaar geleden werd toen de citation reeks geannonceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Hoi allemaal.

Even een vraagje wil de Multibeam 700 aanschaffen.
Nu twijfel ik toch om voor de Enchant 1300 te gaan.
Ik ga geen rear speakers gebruiken.
Komt er uit de Enchant 1300 net zo’n goede bass als uit de Multibeam 700

Of toch een Enchant 800 met sub.
Of een Multibeam 700 met citation sub

Budget is €500-€600

Vind muziek net zo belangrijk als tv audio/films

Ik kan een Multibeam 700 voor €400 overnemen

[ Voor 12% gewijzigd door rjn27 op 12-06-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollieexloo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:51
Hey hey,

Is het mogelijk om de Google Assistant volume hoger te zetten in verhouding tot de normale audio volume bij de Multibeam 700?
Er zit namelijk best wel een verschil tussen bijvoorbeeld de Spotify volume de de antwoorden van de Google Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 10:55
bartf71 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:35:
Ik heb een nieuwe vraag waarvoor ik hoop dat iemand een simpel antwoord heeft.

Ik heb sindskort twee tweedehands Citation 300's staan maar de menutaal van één van de apparaten staat ingesteld op Zweeds.

Op zich geen ramp maar ik zou het toch liever in het Nederlands zien staan. Het andere apparaat kon ik probleemloos met de knop onderop resetten waarna ik bij opnieuw opstarten Nederlands kon kiezen. Bij het tweede exemplaar kan ik resetten tot ik een ons weeg maar bij het opnieuw opstarten komt hij automatisch meteen weer in het Zweeds te staan.

Alle handleidingen wijzen telkens naar een resetknop maar dat werkt dus niet. Als ik vanuit het menu terugstel naar fabrieksinstellingen start hij ook opnieuw op maar ook dan krijg ik geen taalmenu. Als ik via het menu naar systeeminfo ga, dan zie ik aan de linkerzijde een wereldbol icoon met de tekst land daarbij maar daar staat ook een slotje op. Als ik dat vervolgens selecteer, geeft hij voor land "Europe" op en voor taal nog steeds "Svenska."

Wat ik ook probeer, hardwarematig of softwarematig omstellen van de taal lukt niet. De resetknop lijkt wel te werken maar nadat het apparaat uitschakelt, start hij dus gewoon weer in het Zweeds op.

Heeft er iemand nog een andere suggestie wat ik kan proberen?
Hmmm dat is vreemd. Ik herken dit niet. Ik raad je aan contact op te nemen met Harman Kardon klantenservice. Dat kun je hier doen --> https://www.harmankardon.nl/support-product.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
netman schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:37:
[...]

Ik gok vlak voor de IFA. Eind augustus dus. 2 jaar geleden werd toen de citation reeks geannonceerd.
Ik begrijp dat het een gok is. Maar hoe wild is deze gok? :P Ik was namelijk van plan de Bar te kopen in Juli. Zou zonde zijn als er dan een zo snel een nieuwe komt.

Anderzijds zal een nieuwe versie van de Bar wel weer 999 euro kosten denk ik.
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste