Harman Kardon Citation ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-03 22:12
goedemorgen

vraagje ik heb een Citation duo modellen , en ik wou met een Google home Hub nest chalk conecten daarmee , kan dat via Google home app . ?

ik wil youtube en of spotify streamen naar de Harmon.

ik hoor het graag .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 10:55
DonDee schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:16:
goedemorgen

vraagje ik heb een Citation duo modellen , en ik wou met een Google home Hub nest chalk conecten daarmee , kan dat via Google home app . ?

ik wil youtube en of spotify streamen naar de Harmon.

ik hoor het graag .
Ja je kunt iedere Google Assistant speaker koppelen met de Google Home app.
Ik heb thuis JBL, Lenovo, Sony en veel HK Citation 'aan elkaar hangen'. Je kunt groepen maken ongeacht het merk of type zolang het maar Google Assistant heeft.

YouTube streamen naar de HK Citation kan sowieso niet. Je kunt wel via de HK Citation opdracht geven, mits je een Chromekast gekoppeld hebt, opdracht geven om op jouw TV af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Escape2Dawn schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:06:
[...]

Ja je kunt iedere Google Assistant speaker koppelen met de Google Home app.
Ik heb thuis JBL, Lenovo, Sony en veel HK Citation 'aan elkaar hangen'. Je kunt groepen maken ongeacht het merk of type zolang het maar Google Assistant heeft.

YouTube streamen naar de HK Citation kan sowieso niet. Je kunt wel via de HK Citation opdracht geven, mits je een Chromekast gekoppeld hebt, opdracht geven om op jouw TV af te spelen.
hoe doe je dat dan met de assistente? hoe zorg je ervoor dat de bar altijd de assistent is die gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1974
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:26
Ik heb de citation bar+sub gekocht.

mij is het volgende opgevallen..

- De sub geeft heel weinig bass, ik heb de trim al op max staan. Alleen als de input uit veel bass bestaat trillend de ruiten in de kozijnen. (Het kan dus wel) .. De Sonos beam+sub heeft veel meer bass die moet je standaard bijna uit moet zetten. Ik verwacht bij zo'n sub toch veel bass kan produceren , ook bij laag volume
- ik heb niet echt verschil kunnen waarnemen in de verschillende modus :film, muziek etc.
- nacht modus zou alleen het DTS signaal afkappen ?. (dus het is niet de bass standaard even dempen)

heeft iemand anders deze ervaring ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 13:28

DJT

Een speaker klinkt zo goed als de ruimte waar hij in speelt, en dat geldt dus ook voor een subwoofer.

Probeer de sub eens op een andere plek neer te zetten. De beste plek kan je bepalen door de sub op je luisterplek neer te zetten en dan op je knietjes door de kamer heen. De plek waar je dan de meeste bass hoort is de plek waar je de sub moet neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1974
Hoi DJT
Is de plek van een sub belangrijk ??

Zoverre ik weet is dat niet zo, de andere speakers wel die zijn gericht . Een sub is normaal niet gericht , en kan gewoon achter de bank.

Ik wil deze set gebruiken als vervanger van mijn ouder surround set . Ik weet dat ik moet inleveren, want mijn oude set is een 5.1 met een sterke sub van REL.

Ik heb het vermogen en frequentie bereik vergeleken van de sub. Waar ik uit concludeerde dat het verschil niet al te groot zou moeten zijn. En heb de sub als eerst op een plek gezet waar mijn oude sub stond .(+/- 2m van uit de zit plek) . De sub is nogal groot tov mij ouder sub en kan helaas niet achter de bank.

Ik had dus heel wat anders verwacht van deze sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-06 16:32
Mijn sub doet dus tot dusverre helemaal niets...

Het ledje blijft branden.
Volgens het lcd display is de sub gekoppeld.

Maar als ik dan content afspeel (YouTube of Spotify) reageert de sub gewoon niet. Niks. Nada.

Wat kan ik mogelijk fout hebben gedaan?

Ik kan btw ook geen instellingen vinden in de Google Home app..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 13:28

DJT

niek1974 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:34:
Hoi DJT
Is de plek van een sub belangrijk ??

Zoverre ik weet is dat niet zo, de andere speakers wel die zijn gericht . Een sub is normaal niet gericht , en kan gewoon achter de bank.

Ik wil deze set gebruiken als vervanger van mijn ouder surround set . Ik weet dat ik moet inleveren, want mijn oude set is een 5.1 met een sterke sub van REL.

Ik heb het vermogen en frequentie bereik vergeleken van de sub. Waar ik uit concludeerde dat het verschil niet al te groot zou moeten zijn. En heb de sub als eerst op een plek gezet waar mijn oude sub stond .(+/- 2m van uit de zit plek) . De sub is nogal groot tov mij ouder sub en kan helaas niet achter de bank.

Ik had dus heel wat anders verwacht van deze sub
Een sub is omni-directioneel, het geluid gaat dus inderdaad alle kanten op. In die zin maakt het dus niet uit waar je 'm neerzet (zolang je crossover maar onder de 80Hz zit, anders kan je hem met je gehoor lokaliseren en dat zou met een sub niet moeten).

De juiste plaatsing heeft meer te maken met de afstand tot de luisterplek. De golven van laagfrequent geluid (bas tonen) zijn lang en als de golf ter hoogte van je luisterplek een 'dal' heeft dan ervaar je daar minder bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1974
Ik merk ook dat het geluid vanuit de TV(arc hdmi) niet echt hard kan. De mediaspeler kan veel harder(optisch aansluiting) ook muziek via andere kanalen kunnen hard genoeg.....

ik heb nog wel een TV van 10jaar oud .. en kan geen instellingen vinden om dit aan te passen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
ik heb echt nergens last van wat jullie zeggen doorloop de configuratie eens opnieuw het lijkt alsof er iets niet goed gaat. de woofer klapt hard zat bij mij en staat op -6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo,

Ik heb thuis een Home cinema set 5.1 van denon als ik bijvoorbeeld tv kijk dan heb ik ook achtergrond muziek uit mijn achterspeaker.

Nu heb ik bij mijn ouders een 5.1 set geïnstalleerd van harmin cardon (de nieuwste) alleen werken de achterspeakers alleen bij bijvoorbeeld netflix en niet bij gewoon tv kijken.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik kan hier niks over vinden in de handleiding. Ik heb het via HDMI arc aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
Drial schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:16:
Hallo,

Ik heb thuis een Home cinema set 5.1 van denon als ik bijvoorbeeld tv kijk dan heb ik ook achtergrond muziek uit mijn achterspeaker.

Nu heb ik bij mijn ouders een 5.1 set geïnstalleerd van harmin cardon (de nieuwste) alleen werken de achterspeakers alleen bij bijvoorbeeld netflix en niet bij gewoon tv kijken.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik kan hier niks over vinden in de handleiding. Ik heb het via HDMI arc aangesloten.
Zonder wat te veranderd te hebben doen ze het nu wel, lijkt wel of ze na enige tijd uitvallen. Het geluidsniveau van de achter speakers heb ik op maximaal staan maar valt me toch behoorlijk tegen.. in vergelijking met mijn eigen systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-07 14:29
Als je zou moeten kiezen tussen de Citation One MK1, Citation One MK2 en de Citation 100, welke zouden jullie nemen en waarom?
Ik was namelijk bij de Mediamarkt onlangs, en kon (helaas) alleen de Citation One MK2 beluisteren, welke best wel aardig klonk in mijn beleving.

Ik kan de delta (op Apple airplay na) niet vinden tussen de MK1 en MK2.

Daarnaast is geloof ik de informatie van de Citation 100 niet compleet op tweakers, is deze 'beter' dan de One?

[ Voor 3% gewijzigd door soepah op 30-01-2020 13:49 ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:30

filthy rich

löp wa los

Hebben jullie ook dat de assistent soms automatisch uitgeschakeld wordt bij het kijken van films of het luisteren van tunein/spotify? (Heb de citation bar + surrond speakertjes)

Ik moet heel vaak handmatig de microfoon aanzetten

[ Voor 12% gewijzigd door filthy rich op 01-02-2020 15:26 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
filthy rich schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:26:
Hebben jullie ook dat de assistent soms automatisch uitgeschakeld wordt bij het kijken van films of het luisteren van tunein/spotify? (Heb de citation bar + surrond speakertjes)

Ik moet heel vaak handmatig de microfoon aanzetten
de microfoon staat uit zodra je surround gebruikt. mijn virtual surround staat aan dus bij mij staat de assistent altijd uit als ik muziek luister of tv kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-07 14:29
soepah schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:52:
Ik kan de delta (op Apple airplay na) niet vinden tussen de MK1 en MK2.
Daarnaast is geloof ik de informatie van de Citation 100 niet compleet op tweakers, is deze 'beter' dan de One?
Niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Waarom zou je voor de Citation 100 gaan tov de One?
En waarom voor een MK2 tov een MK1?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1336722

Beste leden,

Recent de Citation bar gekocht.
Bij streaming, casting en arc tv speelt alleen de rechterzijde van de bar.
Bij uitzondering spelen alle speakers. Ik heb de aanleiding nog niet kunnen traceren/ isoleren omdat het als willekeurig ervaart. Ervaringen, oplossingen?

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1336722

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb de Citation bar omgeruild voor een nieuwe.
Bleek fabricagefout.
Met dank aan mediamarkt Almere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:44

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
niek1974 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:34:
Ik heb de citation bar+sub gekocht.

mij is het volgende opgevallen..

- De sub geeft heel weinig bass, ik heb de trim al op max staan. Alleen als de input uit veel bass bestaat trillend de ruiten in de kozijnen. (Het kan dus wel) .. De Sonos beam+sub heeft veel meer bass die moet je standaard bijna uit moet zetten. Ik verwacht bij zo'n sub toch veel bass kan produceren , ook bij laag volume
- ik heb niet echt verschil kunnen waarnemen in de verschillende modus :film, muziek etc.
- nacht modus zou alleen het DTS signaal afkappen ?. (dus het is niet de bass standaard even dempen)

heeft iemand anders deze ervaring ook ?
Bass Trim op max betekend dat je hem maximaal dempt... heb zelf alles op "level"/0 staan.
De Bar, Tower, Sub en Surround klinken goed stevig. De bass gaat dieper en luider dan mn KEF R400b die ik daarvoor had, welke weer dieper en luider ging dan de REL T5 die ik daarvoor had.

Dus de Sub is zeker heel krachtig, ook bij lage volumes merk ik een duidelijk verschil met of zonder sub.
soepah schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:14:
[...]

Niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Waarom zou je voor de Citation 100 gaan tov de One?
En waarom voor een MK2 tov een MK1?
MK1 vs MK2 is inderdaad dat de MK2 Airplay ondersteunen.
De Citation 100 is groter dan de One en kan luider. Vond zelf het verschil het niet waard. Dus heb 2x Citation One en 1x Citation 300 in huis naast de Surround dingen.

[ Voor 17% gewijzigd door BiG-GuY op 07-02-2020 22:36 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimroth
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09-01-2021
Hoi,
Ik ben sinds Januari in bezit van de Citationbar ( inmiddels de derde ).
De eerste Bar kwam niet goed uit standje stand ( het geluid kwam dan alleen uit sub.
Wanneer stekker in en uit stopcontact dan werkte het weer.
De 2de ging niet in standbye stand ( na aantal seconden ging display weer branden wanneer deze met Afstandbediening werd uitgezet ).
De derde die ik vandaag binnen kreeg gaat wel in standbye modus maar wanneer ik dan het display aanraak staat hij gelijk weer aan.
Vraag me af of dit zo hoort en meerdere gebruikers dit hebben.
Geluid is top maar als ik dit eerder geweten had had ik nooit voor deze set met sub gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Nimroth schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:57:
Hoi,
Ik ben sinds Januari in bezit van de Citationbar ( inmiddels de derde ).
De eerste Bar kwam niet goed uit standje stand ( het geluid kwam dan alleen uit sub.
Wanneer stekker in en uit stopcontact dan werkte het weer.
De 2de ging niet in standbye stand ( na aantal seconden ging display weer branden wanneer deze met Afstandbediening werd uitgezet ).
De derde die ik vandaag binnen kreeg gaat wel in standbye modus maar wanneer ik dan het display aanraak staat hij gelijk weer aan.
Vraag me af of dit zo hoort en meerdere gebruikers dit hebben.
Geluid is top maar als ik dit eerder geweten had had ik nooit voor deze set met sub gekozen.
Dat is normaal. Ik heb 5 bars gehad en nu is het stabiel. ik moet zeggen er zitten wat kinderziektes in maar deze worden er langzaam maar zeker uit gefilterd

• Geha
  • Laatst online: 11-06-2024
Hallo,

Naar alle tevredenheid een stereopaar citation 100 in de kamer staan, en een citation one in de keuken.
Normaal kon ik deze samen in een groep met spraakassistent bedienen echter nu door een herinstallatie door nieuwe modem kent hij op spraakgebied geen groepen meer?
Handmatig klik ik de groep zo aan op spotify en dan werkt het wel.

Het lijkt wel of ik ineens op oudere firmware ofzo zit, maar resetten naar fabrieksinstellingen helpt ook niet.
Taalinstellingen staan wel allemaal op nl.

Iemand hier al ervaringen mee en/of waar dit aan kan liggen?

• Nimroth
Goedemiddag,
Vandaag wat muziek geluisterd via spotify en gewoon via Tunein.
Nu valt het mij op dat er totaal geen geluid uit het midden van de bar komt maar alleen dus linker en rechter kanaal klopt dit wel????
Misschien zie ik spoken maar viel me op toen ik voor de bar stond en gezien dit de derde is ga je kritisch luisteren en kijken.
Was me bij de andere 2 nog niet opgevallen omdat ik daar maar kort van heb mogen genieten.
In mijn beleving klinkt deze ook anders.
Iemand een antwoord??

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-07 21:39
Nimroth schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:51:
Goedemiddag,
Vandaag wat muziek geluisterd via spotify en gewoon via Tunein.
Nu valt het mij op dat er totaal geen geluid uit het midden van de bar komt maar alleen dus linker en rechter kanaal klopt dit wel????
Lijkt mij normaal met stereo geluid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Alles qua audio streaming via Chromecast Audio is stereo. Als je het center kanaal wilt laten meedoen, moet je Surround aanzetten in de Audio opties. Persoonlijk gebruik ik dat alleen voor video/films/series.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nimroth
Dan hoop ik dat ie doet want als ik de optie surround aan klik op de bar hoor ik iets bijna niets verschil maar geen geluid uit center speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Ted038 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:54:
[...]

Lijkt mij normaal met stereo geluid ?
mijn setup

bar, woofer, surround.

virtual surround aan en geluid uit bar (alle speakers in bar) woofer en suround speakers.

[ Voor 3% gewijzigd door wbtje op 17-02-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
Zijn er meer mensen die gebruik maken van de speakergroep functie?

Ik heb mijn Soundbar (Sony HT-ST5000) gekoppeld in een speakergroep met mijn Harman Kardon Citation One en Citation 300.
Ik merk helaas dat het geluid redelijk vaak (wel 20 keer per liedje) zo'n heel irritant stottertoontje heeft. Alsof hij gewoon niet goed synchroniseert.
Soms loopt het geluid dan ook even achter.
Ik heb dat ook wanneer ik naar enkel de Citation One stream via chromecast/spotify.

Hebben meer mensen hier last van (gehad)? Ik stoor me er best aan. De Chromecast functie was voor mij de reden om over te stappen van Bose Soundtouch naar HK Citation, zodat ik mijn soundbar kon koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanEd
  • Laatst online: 17-09-2023
Confirm:

2x Citation One mkii maken true stereo pairs. Er ontbreekt echter nog steeds Equalizer...

System/Cast Firmware version: 2592/1.40.168834.
Ik wou dat we snel een cast version update kregen(~1.44.xxx). Misschien kunnen we er een volledige equalizer mee krijgen zoals google home speaker.
testmanager schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:39:
[...]

Update:
Inmiddels heb ik een set Citation One MK2 binnen via Google (deze hebben weliswaar een US country code?) en zijn voorzien van firmware van systeem 2578 en firmwareversie van Cast 1.40.168834.
Equalizer ondersteund nog steeds alleen balans, maar... een speaker paar speelt nu wel echt STEREO!!

Anoniem: 1343020

Help help ,mijn soundbar van citation gaat steeds uit!!??als ik spotify aan het luisteren dan doet het voor een minuutje dan stopt het gewoon!!!heb van alles gedaan maar niets help,weet iemand wat ik moet doen???

• wbtje
Anoniem: 1343020 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:56:
Help help ,mijn soundbar van citation gaat steeds uit!!??als ik spotify aan het luisteren dan doet het voor een minuutje dan stopt het gewoon!!!heb van alles gedaan maar niets help,weet iemand wat ik moet doen???
luistert er nog iemand op een ander apparaat? probeer hem anders te resetten en opnieuw te configuren of even de stekker eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1202
  • Laatst online: 08-02-2021
Heeft iemand ervaring met een platenspeler in combinatie met de Citation collectie?
Hoe moet deze aangesloten worden om hem multiroom te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1343020

Sorry Harman maar ik breng je terug,ben er klaar mee 😡😡😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Anoniem: 1343020 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:56:
Klinkt voor mij als netwerk issues. Heb je wel sterk genoeg bereik daar? Of bedraad geprobeerd?
Peter1202 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:32:
Heeft iemand ervaring met een platenspeler in combinatie met de Citation collectie?
Hoe moet deze aangesloten worden om hem multiroom te kunnen gebruiken?
Weet niet of er platenspelers met optisch zijn? En volgens mij is Multiroom alleen via Chromecast Audio, dus kan niet de aangesloten bronnen direct aan Soundbar naar de andere (Citation) Google Home speakers sturen.

[ Voor 36% gewijzigd door BiG-GuY op 23-02-2020 11:27 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukenjill
  • Laatst online: 24-02-2020
Hallo allemaal
I53k heb van harman kardon de citation one duo gekocht en gekoppeld met elkaar, kan ik ook nog een 3de of 4de speaker koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
Bart0ving schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:59:
Zijn er meer mensen die gebruik maken van de speakergroep functie?

Ik heb mijn Soundbar (Sony HT-ST5000) gekoppeld in een speakergroep met mijn Harman Kardon Citation One en Citation 300.
Ik merk helaas dat het geluid redelijk vaak (wel 20 keer per liedje) zo'n heel irritant stottertoontje heeft. Alsof hij gewoon niet goed synchroniseert.
Soms loopt het geluid dan ook even achter.
Ik heb dat ook wanneer ik naar enkel de Citation One stream via chromecast/spotify.

Hebben meer mensen hier last van (gehad)? Ik stoor me er best aan. De Chromecast functie was voor mij de reden om over te stappen van Bose Soundtouch naar HK Citation, zodat ik mijn soundbar kon koppelen.
Ik gebruik heel vaak verschillende groepen en ik ervaar dit probleem niet. Kan het aan de wifi verbinding liggen? Dat was bij mij in het begin wel het geval. Ik zat eerst met alle HK Citations en andere speakers op 5 GHz. Hier ben ik vanaf gestapt en heb alles gekoppeld aan 2.4 GHz. Dat gaat zonder problemen en een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-07 06:39
Ik zit met het dilemma dat een set van 2 x HK Citation One me net iets te gesloten is, iets te ingehouden. Ik zou dus toch voor een grotere set willen gaan. Een set van 2 x 100 of 2 x 300.

Heb geluisterd bij de MM, waar links een One en een 100 staan en rechts een 300 De 100 geeft duidelijk meer openheid dan de One. Bij het luisteren naar de 300 "klonk dat ook veel beter", maar verschil tussen de 100 en 300 was lastig waar te nemen omdat die een eindje verderop staat. je kan ze niet als stereoset vergelijken.

Als ik naar de specs kijk, heeft de 100 een daadwerkelijk iets grotere woofer (102mm ipv 89mm. Beiden hebben ee tweeter van 20mm) dan de One. Dat verklaart dat het wat voller, opener klinkt.
De 300 echter, is eigenlijk hetzelfde als een One maar dan dubbel uitgevoerd, dus dezelfde grootte tweeter en woofer. maar dan 2 x 2 ipv 1 x 1. Kan het dan wel zijn dat een set van 2 x 300 opener, anders, gaat klinken dan een set van 2 x One?

Ik heb het dus geprobeerd met luisteren maar vond het verschil tussen 100 en 300 lastig te horen in de winkel. Kan het zijn dat de 300 meer volume kan geven maar de 100 echt ander geluid, want grotere woofer? Of werkt dat niet zo?

[ Voor 6% gewijzigd door testmanager op 25-02-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
testmanager schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:42:
Ik zit met het dilemma dat een set van 2 x HK Citation One me net iets te gesloten is, iets te ingehouden. Ik zou dus toch voor een grotere set willen gaan. Een set van 2 x 100 of 2 x 300.

Heb geluisterd bij de MM, waar links een One en een 100 staan. De 100 geeft duidelijk meer openheid dan de One. Bij het luisteren naar de 300 "klonk dat ook veel beter", maar verschil tussen de 100 en 300 was lastig waar te nemen.

Als ik naar de specs kijk, heeft de 100 een daadwerkelijk iets grotere woofer (102mm ipv 89mm. Beiden hebben ee tweeter van 20mm) dan de One. Dat verklaart dat het wat voller, opener klinkt.
De 300 echter, is eigenlijk hetzelfde als een One maar dan dubbel uitgevoerd, dus dezelfde grootte tweeter en woofer. maar dan 2 x 2 ipv 1 x 1. Kan het dan wel zijn dat een set van 2 x 300 opener, anders, gaat klinken dan een set van 2 x One?

Ik heb het dus geprobeerd met luisteren maar vond het verschil tussen 100 en 300 lastig te horen in de winkel. Kan het zijn dat de 300 meer volume kan geven maar de 100 echt ander geluid, want grotere woofer? Of werkt dat niet zo?
Ik heb de 100, 300 en de 500. Als ik het opnieuw zou doen had ik 2 keer de 500 en 1 x de 300 gekocht. Ik vind persoonlijk de 100 wat tegenvallen op hoog volume ten opzichte van de 300. Hij lijkt het dan net niet lekker te halen qua diepte en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Escape2Dawn schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:50:
[...]

Ik heb de 100, 300 en de 500. Als ik het opnieuw zou doen had ik 2 keer de 500 en 1 x de 300 gekocht. Ik vind persoonlijk de 100 wat tegenvallen op hoog volume ten opzichte van de 300. Hij lijkt het dan net niet lekker te halen qua diepte en dergelijke.
Bedankt voor je reactie! Heb je die speakers ieder afzonderlijk draaien of 2 van de 3 gekoppeld in een stereo set-up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
testmanager schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:25:
[...]

Bedankt voor je reactie! Heb je die speakers ieder afzonderlijk draaien of 2 van de 3 gekoppeld in een stereo set-up?
Nee ik heb alles afzonderlijk dus nog geen ervaring met stereo koppeling.

• Nimroth
Kan ik 2 citation 100/300 speakers via Google home app in een groep plaatsen samen met de citation bar??
Wil graag een vol geluid in huiskamer creëren wat ik met alleen soundbar en sub niet bereik.

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:52
De Citation serie is bedoeld voor multi room audio, dus meerdere speakers in een groep plaatsen moet mogelijk zijn.

De soundbar 700 staat als leverbaar op de Harman site, maar bij Coolblue / Mediamarkt als binnenkort leverbaar. 79cm breed, 210W en 499 euro.
https://www.harmankardon.nl/soundbars/HKCITAMB700GRYEU.html

Dit weekend knoop doorhakken over nieuwe 55inch TV en daarna huidige oude soundbar vervangen. Is een Citation soundbar (de 700 of de grote) te doen zonder subwoofer? De soundbar ligt hier op een groot houten meubel, zal mogelijk de bas van de soundbar wat versterken.

[ Voor 29% gewijzigd door Fazer013 op 27-02-2020 12:23 ]

Anoniem: 1346326

Hallo ik heb een vraag ivm de citation 500 en de citation one duo, Ik heb de one's in stereo staan en in een groep staan alsook de 500 staat mee in dezelfde groep maar bij afspelen van muziek speelt ofwel de one set ofwel de 500 maar nooit Tesamen ik krijg ze dus niet gekoppeld.
Alle instellingen staan correct (denk ik) ze staan beide aangevinkt in de groep en zijn beide verbonden met WiFi en Bluetooth... Zijn ze te koppelen of gaat dit enkel bv met de soundbar erbij?

Ps: de 500 knalt enorm lekker bij vol. 50-65 reageren de buren 😂

Thx people 😊

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1346326 op 27-02-2020 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
Nimroth schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 00:53:
Kan ik 2 citation 100/300 speakers via Google home app in een groep plaatsen samen met de citation bar??
Wil graag een vol geluid in huiskamer creëren wat ik met alleen soundbar en sub niet bereik.
Jazeker. Je kunt iedere Google home/assistant speaker in een groep plaatsen en met elkaar koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de 500 en one duo kunnen koppelen als ik stream maar bij afspelen via Bluetooth werk de speaker groep niet ik moet kiezen ofwel geluid via de 500 ofwel via de duoset.... Met streaming werken de boxen wel samen in speaker groep... Hoe ka dit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Anoniem: 1346326 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 18:13:
Ik heb de 500 en one duo kunnen koppelen als ik stream maar bij afspelen via Bluetooth werk de speaker groep niet ik moet kiezen ofwel geluid via de 500 ofwel via de duoset.... Met streaming werken de boxen wel samen in speaker groep... Hoe ka dit???
Je gebruikt onduidelijke bewoordingen. Met “streamen“ bedoel je waarschijnlijk “afspelen via Chromecast”? Daarvoor kun je inderdaad groepen aanmaken. Die groepen zijn niet voor het afspelen via Bluetooth.

(Waarom zou je uberhaupt willen afspelen vis het Bluetooth?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Streamen =Chromecast ja...
Aah ok dus via Bluetooth is het enkel via de 500 oftewel het duosetje... Ook raar dat dat je geen groepen kan gebruiken via BT... En waarom ik ook muziek afspeelt via Bluetooth.... Ik heb bijna 100gig aan live djsets etc die ik geregeld afspeelt.... Dus vandaar muziek afspelen via Bluetooth....is er een a'dere manier om mijn muziek die op gsm staat naar de boxen te zenden? Ben geen internet wizard en of specialist dus don't shoot me

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 1346326 op 28-02-2020 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Anoniem: 1346326 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:50:
Streamen =Chromecast ja...
Aah ok dus via Bluetooth is het enkel via de 500 oftewel het duosetje... Ook raar dat dat je geen groepen kan gebruiken via BT... En waarom ik ook muziek afspeelt via Bluetooth.... Ik heb bijna 100gig aan live djsets etc die ik geregeld afspeelt.... Dus vandaar muziek afspelen via Bluetooth....
Aha, duidelijk.Bedankt voor je toelichting!

Hoe dan ook is BT (in mijn ogen) verre van ideaal voor het streamen van muziek.
Kun je je live-sets niet uploaden naar, ik noem maar wat, SoundCloud, en vandaar dan via hun app streamen naar de gewenste speakers? Of misschien is er een NAS waar je alles kan opslaan, en die ook een app heeft die het streamen van media via ChromeCast ondersteund?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Aha nog nooit gedaan infeite uploaden naar een cloudservice ben der een " leek" in dus is ook allemaal nieuw voor mij zal eens onderzoeken hoe dat allemaal werkt die SoundCloud etc thx voor de response in ieder geval al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkelman
  • Laatst online: 01-02-2022
Bar, Sub en surround. Alles Citation.
Pairing bar en surround gaat prima. Geluidstest ook
Alleen geen geluid uit beide surround. Instellingen aan en uit surround geprobeerd. Alles doorlopen, gereset. Maar nog geen geluid.
Op youtube test filmpjes met 5.1 geprobeerd maar ook daar geen geluid. Als ik op debat de geluidstest doe hoorde ze gewonnen de verbinding is hoed. Ik snap er niets van.

Is er niemand die dezelfde problemen als ik heeft met surround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Henkelman schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:40:
Bar, Sub en surround. Alles Citation.
Pairing bar en surround gaat prima. Geluidstest ook
Alleen geen geluid uit beide surround. Instellingen aan en uit surround geprobeerd. Alles doorlopen, gereset. Maar nog geen geluid.
Op youtube test filmpjes met 5.1 geprobeerd maar ook daar geen geluid. Als ik op debat de geluidstest doe hoorde ze gewonnen de verbinding is hoed. Ik snap er niets van.

Is er niemand die dezelfde problemen als ik heeft met surround?
volgens mij speeld youtube geen surround af. staat je tv wel ingesteld op dolby? probeer netflix is als je dat hebt met een film en stel je tv goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuuFF
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-07 13:09
De instellingen van de tv checken is inderdaad een goed voorstel. Ik had namelijk hetzelfde probleem maar wel in gegeven door een ander probleem...

Mijn LG OLED55b6v heeft 2 instellingen voor het uitgaande geluid: PCM en "auto".
Een tijd lang had ik PCM ingeschakeld staan omdat bij "auto" er zo nu en dan een soort elektrische "knap" of "tik" uit de bar komt bij het wisselen van TV zenders. Daarnaast werd de verbinding na zo'n 3 minuten verbroken (HDMI ARC) bij het pauzeren van bijvoorbeeld Netflix content.
Echter op PCM wordt alleen maar een 2.0 kanaal door de tv verstuurd en deden de surrounds (met virtual surround ingeschakeld op de bar) alleen wat lafjes mee... Met virtual surround uitgeschakeld helemaal niet.
Hierom staat bij mij de instelling weer op "auto" en neem ik de 2 genoemde effecten maar voor lief... Volgens Harman ligt dit aan de TV. Bij LG heb ik deze vragen open staan...
Testen met youtube zou ik ook niet aanraden. Een (Netflix) film met 5.1 ondersteuning is vele malen betrouwbaarder.
wbtje schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:49:
[...]

volgens mij speeld youtube geen surround af. staat je tv wel ingesteld op dolby? probeer netflix is als je dat hebt met een film en stel je tv goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-01 09:24
Hey! sinds vandaag een citation 100 op mijn nachtkastje staan.

Ik "hoor" (gezoem) hem echter de hele tijd op standby staan. Nogal irritant als je er naast probeert te slapen. Herkennen jullie dit, als je je oor er tegen aan houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries1975
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-04 06:04
Goedendag ,

Ik heb de hele citationset Tw weten bar/sub/towers en surround speakers .nu heb ik het probleem dat wanneer ik het systeem uitzet het witte lampje van de surround speakers gaan knipperen en daar helaas niet meer mee ophouden.. Zodoende moet ik telkens de stroom van de twee surround speakers afhalen . Bij harman zelf wordt ik niet veel wijzer , de kennis die deze mensen hebben valt mij zwaar tegen. Ze zeggen dat ik de software moet updaten , maar zodra ik vraag hoe Ik dat moet doen zeggen ze dat het automatisch zou moeten gebeuren..... weet iemand hier misschien hoe ik moet updaten/ of hoe ik er voor kan zorgen dat de lampjes gewoon mee uitgaan als ik het systeem uitzet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wbtje
Andries1975 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 07:34:
Goedendag ,

Ik heb de hele citationset Tw weten bar/sub/towers en surround speakers .nu heb ik het probleem dat wanneer ik het systeem uitzet het witte lampje van de surround speakers gaan knipperen en daar helaas niet meer mee ophouden.. Zodoende moet ik telkens de stroom van de twee surround speakers afhalen . Bij harman zelf wordt ik niet veel wijzer , de kennis die deze mensen hebben valt mij zwaar tegen. Ze zeggen dat ik de software moet updaten , maar zodra ik vraag hoe Ik dat moet doen zeggen ze dat het automatisch zou moeten gebeuren..... weet iemand hier misschien hoe ik moet updaten/ of hoe ik er voor kan zorgen dat de lampjes gewoon mee uitgaan als ik het systeem uitzet?
idd de mensen van harman kardon kunnen je niet verder helpen. Harman support echter wel. Dit wordt uitgevoerd door WIFI Media.

ik had een soort gelijk probleem met de surround maar heb de gehele setup terug gezet naar fabriek en bij mij was het hierbij verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priscilla37
  • Laatst online: 09-09-2020
Ik heb de citation beamer en boxen, alleen krijg ik de boxen niet gekoppeld. Het lichtje blijft branden en de verbinding lukt, alleen er komt geen geluid uit de boxen wel uit de beamer . Ik heb al een setup gedaan .. Wie kan mij hierbij helpen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nimroth
Nieuwe update gehad op 12-03-2020 op de Citation bar.
Nu blijven bij bv muziek via Tune in de rode lampjes branden en word er niet meer gereageerd via hey Google pfffff.
Meerder gebruikers hier last van??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuuFF
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-07 13:09
Heb je toevallig virtual surround ingeschakeld? Dan gaan die lampjes branden omdat Google assistent dan is uitgeschakeld.
Nimroth schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:21:
Nieuwe update gehad op 12-03-2020 op de Citation bar.
Nu blijven bij bv muziek via Tune in de rode lampjes branden en word er niet meer gereageerd via hey Google pfffff.
Meerder gebruikers hier last van??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nimroth
Heb je toevallig virtual surround ingeschakeld? Dan gaan die lampjes branden omdat Google assistent dan is uitgeschakeld.

Klopt helemaal was er inmiddels ook achter gekomen thanksss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
13-3 is er een update geweest van mijn hk bar/ surround en of woofer. sindsdien ervaar ik het probleem dat elke ochtend de surround speakers aan staan en dan niet automatisch meer uitgaan. De soundbar lijkt in standby te staan. Ik heb ondertussen de melding wel al gedaan hk support. zijn er meer mensen die hier last van ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
Escape2Dawn schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:35:
[...]

Ik gebruik heel vaak verschillende groepen en ik ervaar dit probleem niet. Kan het aan de wifi verbinding liggen? Dat was bij mij in het begin wel het geval. Ik zat eerst met alle HK Citations en andere speakers op 5 GHz. Hier ben ik vanaf gestapt en heb alles gekoppeld aan 2.4 GHz. Dat gaat zonder problemen en een groot verschil.
Hoi, bedankt voor je reactie!
Misschien een domme vraag, maar hoe koppel ik ze aan 2.4 GHz? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooop
  • Laatst online: 11-10-2022
Hallo,
ik ben voornemens om de Citation 500 aan te schaffen met 2x citation one. Is dit afdoende zonder sub?
Kan ik ze nu ook koppelen als stero of surroundset?
Ik lees heel veel over de niet instelbaarheid mbt bass en treble en dat de bass nogal overheersend aanwezig is. is dit nu wel mogelijk?
Ook twijfel ik ernstig of ik niet beter de Sonos play 5 moet aanschaffen. De reacties over beide systemen zijn enerzijds lovend en anderzijds hebben deze weer hun manco's...Keuze stress!!
Kunnen jullie mij enige vorm van richting bieden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
Bart0ving schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:15:
[...]

Hoi, bedankt voor je reactie!
Misschien een domme vraag, maar hoe koppel ik ze aan 2.4 GHz? 8)7
Er bestaan geen domme vragen ;) . Wanneer je de fabrieksreset hebt gedaan op jouw apparaat, dan moet je via de Home App dit apparaat weer koppelen aan een netwerk. Hier kun je dan ook kiezen uit jouw 2.4 Ghz netwerk (als je deze op jouw router aan hebt staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
Tooop schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:22:
Hallo,
ik ben voornemens om de Citation 500 aan te schaffen met 2x citation one. Is dit afdoende zonder sub?
Kan ik ze nu ook koppelen als stero of surroundset?
Ik lees heel veel over de niet instelbaarheid mbt bass en treble en dat de bass nogal overheersend aanwezig is. is dit nu wel mogelijk?
Ook twijfel ik ernstig of ik niet beter de Sonos play 5 moet aanschaffen. De reacties over beide systemen zijn enerzijds lovend en anderzijds hebben deze weer hun manco's...Keuze stress!!
Kunnen jullie mij enige vorm van richting bieden? 8)7
Ik heb achteraf vaak gedacht "was ik maar voor Sonos gegaan", maar nu begint het totale systeem wel volwassen te worden. Ik vind de verschillen tussen de verschillende types wel groot, maar de prijs is daar ook naar en dat is niet voor niks. Zo ben ik zeer tevreden over de HKC 500 maar veel minder over de HKC 100. Achteraf gezien had ik 2 HKC 500 willen hebben. Erg goed geluid vind ik.

Ik heb zelf de HKC 1 niet, maar ik weet wel dat deze niet (zoals bij Sonos wel kan) als surround kunnen dienen. Hiervoor moet je weer de 'echte' surround speakers kopen die enkel weer te koppelen zijn aan de bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
Escape2Dawn schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:37:
[...]

Er bestaan geen domme vragen ;) . Wanneer je de fabrieksreset hebt gedaan op jouw apparaat, dan moet je via de Home App dit apparaat weer koppelen aan een netwerk. Hier kun je dan ook kiezen uit jouw 2.4 Ghz netwerk (als je deze op jouw router aan hebt staan).
Hi! Bedankt, ik kom er zo gauw niet achter of ik dat op mijn router aan heb staan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooop
Hallo,
bedankt voor de informatie. Ik denk dt de keuze is gevallen op de Harman en Kardon set. Wat ik me nog wel afvraag is of de bass waar een x aantal over klaagt al regelbaar is, ik kan hier weinig over vinden. Maw is er al een instelbare equaliser toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Tooop schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:48:
Hallo,
bedankt voor de informatie. Ik denk dt de keuze is gevallen op de Harman en Kardon set. Wat ik me nog wel afvraag is of de bass waar een x aantal over klaagt al regelbaar is, ik kan hier weinig over vinden. Maw is er al een instelbare equaliser toegevoegd?
nog geen eq setting bas kan je wel stellen. Het is een mooie set alleen de kinderziektes zitten er nog wel een beetje in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 06-07 07:30
Ik heb 4 maanden geleden een bar en later, omdat ik het geluid vond tegenvallen, ook de Sub erbij aangeschaft. Ik had me beter in moeten lezen over al de problemen die ik hier voorbij zie komen.

Eigenlijk is het te belachelijk voor woorden dat er zoveel kinderziektes in een Bar ad €999.- verkoopprijs.

Bij mij ook de volgende punten die ik hier eerder voorbij heb zien komen.
  • De bar komt niet uit standby als ik de tv aanzet (eARC) Dit is eigenlijk pas sinds de update van 12-03-2020.
  • In sommige gevallen komt het geluid alleen uit de rechterzijde van de bar (volgens mij vooral wanneer de bron Dolby is)
  • Het streamen/ google assistant werkt niet lekker. Meestal moet ik 2 keer vragen om iets te spelen. De eerste keer wordt er een seconde afgespeeld waarna het geluid verdwijnt. Op de bar zelf wordt dan nog wel aangegeven dat er gestreamd wordt. Na een tweede keer vragen blijft het wel afspelen.
Van het stroom afhalen en resetten heeft niks uitgehaald helaas Ben benieuwd of HK zelf met een oplossing komt. Van mij mag de set terug. Zeker ook omdat Sonos WEL de mogelijkheid heeft om alle speakers toe te voegen aan de surround set, en niet alleen specifieke

[ Voor 3% gewijzigd door El Polo Diablo op 23-03-2020 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
El Polo Diablo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 07:40:
Ik heb 4 maanden geleden een bar en later, omdat ik het geluid vond tegenvallen, ook de Sub erbij aangeschaft. Ik had me beter in moeten lezen over al de problemen die ik hier voorbij zie komen.

Eigenlijk is het te belachelijk voor woorden dat er zoveel kinderziektes in een Bar ad €999.- verkoopprijs.

Bij mij ook de volgende punten die ik hier eerder voorbij heb zien komen.
  • De bar komt niet uit standby als ik de tv aanzet (eARC) Dit is eigenlijk pas sinds de update van 12-03-2020.
  • In sommige gevallen komt het geluid alleen uit de rechterzijde van de bar (volgens mij vooral wanneer de bron Dolby is)
  • Het streamen/ google assistant werkt niet lekker. Meestal moet ik 2 keer vragen om iets te spelen. De eerste keer wordt er een seconde afgespeeld waarna het geluid verdwijnt. Op de bar zelf wordt dan nog wel aangegeven dat er gestreamd wordt. Na een tweede keer vragen blijft het wel afspelen.
Van het stroom afhalen en resetten heeft niks uitgehaald helaas Ben benieuwd of HK zelf met een oplossing komt. Van mij mag de set terug. Zeker ook omdat Sonos WEL de mogelijkheid heeft om alle speakers toe te voegen aan de surround set, en niet alleen specifieke
Hoi Die update van 12-3 is ellende je moet gewoon bellen en klagen. Ik heb nu ook steeds meer spijt allhoewel het product heeel mooi is. ik ervaar de volgende problemen sinds de update

[list=1] Elke ochtend staan de surround speakers aan en gaan dan niet automatisch uit. De rest van de dag werkt alles gewoon goed. (hard reset haalt helaas niks uit).
[list=1] Het afspelen via de assistent gaat inderdaad moeizaam soms moet je inderdaad twee of drie keer wat zeggen voordat hij daadwerkelijk muziek gaat afspelen.
[list=1] De display op de soundbar gaat niet meer aan als je zegt hey google speel muziek af op spotify (volgens mij deed hij dat eerder wel altijd en gaf hij weer wat je afspeelde).

Vraag me af wie nog meer problemen heeft.

verder om even terug te komen op sonos. sonos speelt niet daadwerkelijk surround af. Het klinkt ongeveer zo maar het is niet echt zo. Daarom is de HK citation bar zo uniek zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
ik kan me overigens niet voorstellen dat er steeds maar een paar mensen zijn met problemen. dan zou het gaan om hardware terwijl het steeds meer een software issue lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SejoerdO
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-07 21:55
Ik ben op zoek naar nieuw geluid voor in de woonkamer. Mijn keuze is gevallen op de Citation serie, maar ik heb hier nog wat vragen over. De woonkamer is 3 meter breed en 6 meter lang en open richting de keuken (L-vorm). Het 5.1 systeem met de bar, sub en surround speakers lijkt me prachtig, maar is helaas boven mijn budget. Nu heb ik (denk ik) 2 scenario’s, maar ik weet niet precies het verschil. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!

Tweemaal de Citation ONE MK2 speakers en dan pairen in stereo.
Eenmaal de Citation 300 speaker.

Welk scenario zouden jullie kiezen en waarom? Of zou je iets anders adviseren? Misschien ook starten met een set en wellicht uitbreiden in de toekomst als je kijkt naar het budget.

[ Voor 8% gewijzigd door SejoerdO op 28-03-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
SejoerdO schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:16:
Ik ben op zoek naar nieuw geluid voor in de woonkamer. Mijn keuze is gevallen op de Citation serie, maar ik heb hier nog wat vragen over. De woonkamer is 3 meter breed en 6 meter lang en open richting de keuken (L-vorm). Het 5.1 systeem met de bar, sub en surround speakers lijkt me prachtig, maar is helaas boven mijn budget. Nu heb ik (denk ik) 2 scenario’s, maar ik weet niet precies het verschil. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!

Tweemaal de Citation ONE MK2 speakers en dan pairen in stereo.
Eenmaal de Citation 300 speaker.

Welk scenario zouden jullie kiezen en waarom? Of zou je iets anders adviseren? Misschien ook starten met een set en wellicht uitbreiden in de toekomst als je kijkt naar het budget.
Je wilt het dus niet als (surround)geluidsset voor je TV gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SejoerdO
Ik wil het geluidssysteem ook gaan gebruiken voor de televisie @testmanager. Het geluid van de televisie is niet echt van hoog niveau. Het zal gebruikt worden voor de volgende dingen: muziek luisteren, televisie kijken, film kijken en gamen. Tevens maken we in huis gebruik van een Homey i.c.m. een Google Mini. Alleen hoop ik dat de Google Mini naar de eerste etage kan verhuizen na deze aanschaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeryS
  • Laatst online: 07-07-2020
SejoerdO schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:22:
Ik wil het geluidssysteem ook gaan gebruiken voor de televisie @testmanager. Het geluid van de televisie is niet echt van hoog niveau. Het zal gebruikt worden voor de volgende dingen: muziek luisteren, televisie kijken, film kijken en gamen. Tevens maken we in huis gebruik van een Homey i.c.m. een Google Mini. Alleen hoop ik dat de Google Mini naar de eerste etage kan verhuizen na deze aanschaf. :)
Dat gaat hem niet worden met de set die jij wilt aanschaffen. Zowel de one als de 300 kunnen niet aangesloten worden op televisie. Je kan ze als standalone gebruiken, als multiroom opstelling en als stereopaar. De televisie is alleen aan te sluiten op de citation bar, die dan op zijn beurt eventueel uit te breiden is met de subwoofer en/of surroundspeakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeryS
wbtje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:59:
[...]

Hoi Die update van 12-3 is ellende je moet gewoon bellen en klagen. Ik heb nu ook steeds meer spijt allhoewel het product heeel mooi is. ik ervaar de volgende problemen sinds de update

[list=1] Elke ochtend staan de surround speakers aan en gaan dan niet automatisch uit. De rest van de dag werkt alles gewoon goed. (hard reset haalt helaas niks uit).
[list=1] Het afspelen via de assistent gaat inderdaad moeizaam soms moet je inderdaad twee of drie keer wat zeggen voordat hij daadwerkelijk muziek gaat afspelen.
[list=1] De display op de soundbar gaat niet meer aan als je zegt hey google speel muziek af op spotify (volgens mij deed hij dat eerder wel altijd en gaf hij weer wat je afspeelde).

Vraag me af wie nog meer problemen heeft.

verder om even terug te komen op sonos. sonos speelt niet daadwerkelijk surround af. Het klinkt ongeveer zo maar het is niet echt zo. Daarom is de HK citation bar zo uniek zeg maar.
Ik heb inderdaad ook dat elke ochtend de surroundspeakers aan staan. Heel irritant. Hele dag uit en er gebeurd niets. Het is echt enkel als ik 's ochtends beneden kom. Voorderest eigenlijk geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SejoerdO
JoeryS schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:27:
[...]

Dat gaat hem niet worden met de set die jij wilt aanschaffen. Zowel de one als de 300 kunnen niet aangesloten worden op televisie. Je kan ze als standalone gebruiken, als multiroom opstelling en als stereopaar. De televisie is alleen aan te sluiten op de citation bar, die dan op zijn beurt eventueel uit te breiden is met de subwoofer en/of surroundspeakers.
Thanks voor het antwoord, dat is helder. Hier had ik geen rekening mee gehouden. Ik heb op dit moment tijdelijk een Sonos Play 5 in mijn bezit en daar zit een analoge aansluiting aan. Was er, onterecht, vanuit gegaan dat dit ook bij de Harman Kardan serie aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1362238

Een vraagje,
We hebben 3 citation speakers.
2 citation one en een citation 300.
We hebben ze op de wifi staan op een ziggo wifibooster 5ghz.
Maar ervaren steeds dat de muziek blijft uitvallen en dat ze af en toe uit zichzelf beginnen te praten met er is een fout opgetreden probeer het opnieuw.
Het wifi signaal stoort zover we weten niet.
Kan iemand vertellen waar dit probleem zich dan wel voor doet?
groet Arne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
JoeryS schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:29:
[...]

Ik heb inderdaad ook dat elke ochtend de surroundspeakers aan staan. Heel irritant. Hele dag uit en er gebeurd niets. Het is echt enkel als ik 's ochtends beneden kom. Voorderest eigenlijk geen problemen.
Heb je hiervan al melding gemaakt bij HK support? Het is van belang dat iedereen meldingen maakt zodat ze door gaan krijgen dat ze hun software eerst beter moeten gaan testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeryS
wbtje schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:57:
[...]

Heb je hiervan al melding gemaakt bij HK support? Het is van belang dat iedereen meldingen maakt zodat ze door gaan krijgen dat ze hun software eerst beter moeten gaan testen
Ja heb ik. Krijg daarbij wat tips zoals de bar enkel aan de stroom te houden in de nacht, dus zonder hdmi kabels van gebruikers. Kijken of het dan ook gebeurt en dan kijken per gebruiker aansluiten wat dat doet. Misschien dat tv, settupbox, firestick of chromecast hem wakker maakt. Ben er nog niet mee begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
JoeryS schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:27:
[...]

Ja heb ik. Krijg daarbij wat tips zoals de bar enkel aan de stroom te houden in de nacht, dus zonder hdmi kabels van gebruikers. Kijken of het dan ook gebeurt en dan kijken per gebruiker aansluiten wat dat doet. Misschien dat tv, settupbox, firestick of chromecast hem wakker maakt. Ben er nog niet mee begonnen.
Onzin ook, bij mij hangt alleen de tv eraan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exeleration-G
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-12-2022
eerder elders gepost, maar ik kom nu deze topic tegen;

Hoi allemaal, ik ben op zoek naar een nieuwe audioset en heb interesse in de Harman Kardon Citation One Duo.

Ik wil deze speakers gebruiken om Spotify naar te casten.

Daarnaast wil ik deze speakers gebruiken om het geluid van mijn TV (een LG-tv) weer te geven. Er hangt een Chromecast aan deze tv die ik regelmatig gebruik om bijvoorbeeld YouTube naar de tv te streamen.

Het probleem is dat deze TV naast zijn interne speakers alleen maar geluid uit kan geven via de optische poort (en evt. via de tulpstekkers?). Een directe verbinding met de Citation One via bijvoorbeeld bluetooth of het chromecastprotocol lijkt me aldus niet mogelijk.

Om dit probleem te verhelpen, overweeg ik de aanschaf van een bluetooth transmitter zoals deze, en deze dan met de optische poort van de tv te verbinden.

Ik heb hier mijn twijfels bij:
- ik vraag me af of ik de Harman Kardon-speakers überhaupt kan koppelen aan deze transmitter wanneer er geen scherm bij betrokken is om bijvoorbeeld een pairing-pincode op in te voeren;
- ik vraag me af of het gebruiksgemak acceptabel is; maw moet ik steeds opnieuw pairen als ik de tv uitgezet heb of bijvoorbeeld gestreamd heb naar de speakers met mijn smartphone;
- ik vraag me af of evt. latency hier een probleem is (ik meen dat ik daarvoor kan aanpassen op mijn tv, niet zeker)

Is er iemand hier die hier iets meer over kan zeggen of, nog beter, ervaring hier mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeryS
wbtje schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:57:
[...]

Onzin ook, bij mij hangt alleen de tv eraan.....
En een nachtje proberen zonder tv eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan0911
  • Laatst online: 16-01 19:59
Beetje onzin voor de update van 12-3 gingen de surrounds ook niet automatisch aan bij uitschakelen van de bar, dit probleem is echt gekomen na de update van 12-03.
Fabriekserstel en reset hebben ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
johan0911 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:22:
Beetje onzin voor de update van 12-3 gingen de surrounds ook niet automatisch aan bij uitschakelen van de bar, dit probleem is echt gekomen na de update van 12-03.
Fabriekserstel en reset hebben ook niet geholpen.
Eens heb idd reset ook al geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1363308

Goedemorgen,

Ik weet niet of ik dit hier goed neerzet, zo niet sorry maar kon niet vinden hoe ik een nieuw topic over de Harman Kadon Citation kon plaatsen :>

Wij hebben sinds een maand 2 Harman Kardon Citation One speakers aangeschaft. Echter willen beide speakers (die overigens niet in een speaker groep staan) maar af en toe radio streamen via Tune-in. De speaker reageert dan heel netjes dat ze het gewenste radiostation via Tune-in gaat streamen maar of ze speelt niets af of ze speelt 1-2 seconden en stopt dan.

De speakers hebben op dat moment wel verbinding met het Wi-Fi netwerk want als we vervolgens nummers via Spotify af willen spelen, lukt dat wel.

Wij hebben hierover contact gehad met de supportafdeling van Tune-in maar daar komen we niet echt verder mee. Het modem is ook al een keer gereset, de Wi-Fi-speakers zijn gereset maar alles werkt maar voor even.

Het vreemde is ook dat ze het soms wel doen en soms niet en dat er geen pijl op te trekken is wanneer wel en wanneer niet.

Ik voeg een filmpje bij waarop het probleem duidelijk te zien/horen is en hoop dat er hier iemand is die dit probleem voor ons op kan lossen want anders gaan ze echt terug naar de winkel :-(

[Video: https://1drv.ms/v/s!Aj5lUMMVwcPwksMsupB8eg7N38Pbdw?e=ChTNwAhttps://]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Anoniem: 1363308 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:37:
Goedemorgen,

Ik weet niet of ik dit hier goed neerzet, zo niet sorry maar kon niet vinden hoe ik een nieuw topic over de Harman Kadon Citation kon plaatsen :>

Wij hebben sinds een maand 2 Harman Kardon Citation One speakers aangeschaft. Echter willen beide speakers (die overigens niet in een speaker groep staan) maar af en toe radio streamen via Tune-in. De speaker reageert dan heel netjes dat ze het gewenste radiostation via Tune-in gaat streamen maar of ze speelt niets af of ze speelt 1-2 seconden en stopt dan.

De speakers hebben op dat moment wel verbinding met het Wi-Fi netwerk want als we vervolgens nummers via Spotify af willen spelen, lukt dat wel.

Wij hebben hierover contact gehad met de supportafdeling van Tune-in maar daar komen we niet echt verder mee. Het modem is ook al een keer gereset, de Wi-Fi-speakers zijn gereset maar alles werkt maar voor even.

Het vreemde is ook dat ze het soms wel doen en soms niet en dat er geen pijl op te trekken is wanneer wel en wanneer niet.

Ik voeg een filmpje bij waarop het probleem duidelijk te zien/horen is en hoop dat er hier iemand is die dit probleem voor ons op kan lossen want anders gaan ze echt terug naar de winkel :-(

[Video]
ik ondervind sinds de laatste update ook wat problemen met tune-in met name dat er dan niets afgespeeld wordt. ik ben bang dat ze gaan zeggen dat dit een google ding is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooop
Uiteindelijk heb ik de citiation 500 aangeschaft.
Idd weinig tot geen regelinstellingen, maar wat een geluid!
In mijn optiek zijn prijs dubbel en dwars waard. We hebben een behoorlijke woonkamer maar dat is geen probleem voor deze powerhouse. Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen.
Eerste indruk was voor mij fantastisch, geen last van de "zware" bas.
Eventueel kun je deze nog trimmen indien gewenst maar de pre-instellingen zijn voor mijzelf afdoende.
Kraakhelder geluid en tot op heden geen minpunten gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Meuning,

We hebben in huis een Samsung Q60R TV, De HK Citation 700 Soundbar er aan via ARC en twee Citation One speakers (zo een setje dat je voor 200,- kon kopen) Deze 3 unit zijn als speakergroep te combineren en werken als zodanig met Spotify en radio waardoor we een soor Stereo X2 in huis hebben. Echter was ik benieuwd of het ook met de TV kan werken. Tot nu toe casten we direct naar de TV vanaf de telefoon(s) en dan gaat het allemaal via ARC uitsluitend over de soundbar. Ik heb gepoogd de Bar z'n bluetooth the gebruiken voor gekoppelde apparaten maar de bar verbindt tot nu toe nog niet met iets en ik heb ook nog niet een seperate Chromecast geprobeerd als verwacht ik daar weinig van.

tricks much welcome

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Kan ik twee Citation ONE's koppelen aan mijn televisie via bluetooth en ze zo het stereo geluid van m'n televisie laten afspelen? Ik kan hier gek genoeg niet zoveel over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1202
  • Laatst online: 08-02-2021
Ik heb een Citation bar, zou een Sub S een goede toevoeging zijn of moet ik toch voor de gewone sub gaan? Ik heb een kleine huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen1993
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-03 01:46
Sinds gisteren heb ik de citation bar + de sub s in huis. Is het mogelijk om de volume biepjes uit te schakelen wanneer je het volume hoger of lager zet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurgen1993
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-03 01:46
Peter1202 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:56:
Ik heb een Citation bar, zou een Sub S een goede toevoeging zijn of moet ik toch voor de gewone sub gaan? Ik heb een kleine huiskamer.
Ik heb sinds gisteren de Citation bar en een sub S in huis. Mijn vorige 5.1 surround set van Denon had een subwoofer van 110W. De sub S levert 100W. Ik heb een woonkamer van circa 25m2 en de sub S heeft meer dan genoeg vermogen om bij bijvoorbeeld een explosie in een film de bank te laten trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Jackson6 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:43:
Kan ik twee Citation ONE's koppelen aan mijn televisie via bluetooth en ze zo het stereo geluid van m'n televisie laten afspelen? Ik kan hier gek genoeg niet zoveel over vinden.
Dat ligt aan de TV. Op een Samsung Qled kun je ongetwijfeld de audio over bluetooth speakers doen maar dan mis je bij deze modellen wel de lipsync

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan83
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-07-2022
Ik heb sinds een week de Citation 100. Fijn ding, goed geluid. Vanalles aan het streamen geweest en tegenaan zitten praten.

Ik kom vanmorgen in de woonkamer knipperen de 3 witte lampjes aan de voorkant en is het wifi lampje rood. Wifi netwerk is prima, ook op andere apparaten.

De Citation reageert nergens meer op. Ook niet op bluetooth modus.

Citation gereset, niks.

Citation gereset en uit de Google Home verwijderd om opnieuw te installeren, ook niks.

Hij lijkt in een bepaalde modus te staan waar ik hem niet uit krijg.

Dacht eerst wellicht is hij aan het updaten ofzo, maar dat duurt toch niet de hele ochtend?

HELP!!

[ Voor 14% gewijzigd door Stefan83 op 09-04-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:30

filthy rich

löp wa los

https://www.rtings.com/soundbar/suggestions

Bij Rtings kan je suggesties doen voor reviews voor vergelijkingen met andere soundbars. Je moet wel een account hebben. Indien mensen hier zouden willen stemmen zou dat fijn zijn.

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:06
Als je niet verder komt, gewoon Harman Kardon support bellen. Die hebben mij in ieder geval netjes geholpen bij een probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
JoeryS schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:29:
[...]

vandaag een mail gehad van hk;

Bedankt voor uw geduld betreft deze zaak. Zojuist heb ik antwoord van onze technici.

Zojuist heb ik antwoord ontvangen van onze product specialisten. Ze zijn op de hoogte van het probleem met de Surround speakers en dit zal met de volgende software update opgelost zijn.
We hebben nog geen exacte datum van release maar dit zal binnen nu en een maand worden opgelost, is de verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeryS
wbtje schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 23:40:
[...]

vandaag een mail gehad van hk;

Bedankt voor uw geduld betreft deze zaak. Zojuist heb ik antwoord van onze technici.

Zojuist heb ik antwoord ontvangen van onze product specialisten. Ze zijn op de hoogte van het probleem met de Surround speakers en dit zal met de volgende software update opgelost zijn.
We hebben nog geen exacte datum van release maar dit zal binnen nu en een maand worden opgelost, is de verwachting.
Ben benieuwd. Ik heb het vooralsnog iig niet voorelkaar gekregen het op te lossen door gebruikers los te koppelen.

Ben er inmiddels achter dat de set wel meer problemen geeft. Hdmi ARC geeft nog weleens problemen met bronnen die geen signaal geven waardoor ik opnieuw moet opstarten. De reactie op de afstandsbediening is niet altijd correct. En het feit dat Google stopt te werken bij het gebruiken van de set vind ik ook jammer. Heb maar weer een extra Google home in de huiskamer gehangen om tijdens muziek of film gewoon te kunnen pauzeren en dergelijke. En ook ik ondervind problemen met tunein radio luisteren. Kan zomaar stoppen of zegt te starten en start vervolgens niet.

De set heeft totaal iets meer dan 2000,- gekost en dan dit soort problemen. Vind ik erg teleurstellend. Geluid zelf is wel waanzinnig. Subwoofer misschien iets te..... Boven trilt de het deurbeslag en de douchedeur mee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmidnetS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 19:17
jurgen1993 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:18:
[...]

Ik heb sinds gisteren de Citation bar en een sub S in huis. Mijn vorige 5.1 surround set van Denon had een subwoofer van 110W. De sub S levert 100W. Ik heb een woonkamer van circa 25m2 en de sub S heeft meer dan genoeg vermogen om bij bijvoorbeeld een explosie in een film de bank te laten trillen.
Dankje voor deze toevoeging, probeerde er al achter te komen of de Sub S meer dan voldoet of dat ik een gewone citation sub moest kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccccc382
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-07 07:34
Stefan83 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:02:
Ik heb sinds een week de Citation 100. Fijn ding, goed geluid. Vanalles aan het streamen geweest en tegenaan zitten praten.

Ik kom vanmorgen in de woonkamer knipperen de 3 witte lampjes aan de voorkant en is het wifi lampje rood. Wifi netwerk is prima, ook op andere apparaten.

De Citation reageert nergens meer op. Ook niet op bluetooth modus.

Citation gereset, niks.

Citation gereset en uit de Google Home verwijderd om opnieuw te installeren, ook niks.

Hij lijkt in een bepaalde modus te staan waar ik hem niet uit krijg.

Dacht eerst wellicht is hij aan het updaten ofzo, maar dat duurt toch niet de hele ochtend?

HELP!!
Ik heb dus exact het zelfde probleem op mijn citation ONE , de 4 lampjes aan de voorkant knipperen en hij wil niet reseten,als ik de stroom er af haal en hem na een uur weer verbind, begint hij direct weer met knipperen. Iemand enig idee?
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste