Harman Kardon Citation ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie721
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-06 22:55
Voor de geïnteresseerden, wat de landcodes betreft op de Citation One speakers verteld HK :

"Wat de landcode van de speaker betreft - alle speakers in Nederland zijn GB speakers, die vallen in dezelfde groep. Er zijn GB, FR en DE speakers voor de "grote taalgroepen", kleinere regio's vallen onder de Engelse speakerversie. Dit maakt dus technisch gezien niets uit qua firmware updates. Deze worden net zo goed geinstalleerd. "

De firmware updates gaat nog wel even duren denk ik :

"Harman is nog met Google aan het onderzoeken hoe ze een eventuele equalizer gaan implementeren voor de Citation speakers.
Helaas hebben we op dit moment hierover nog geen update beschikbaar of informatie over wanneer dit eventueel mogelijk gaat zijn."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:30

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

bertalting schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:07:
[...]

Wat mij opvalt is dat Harman Kardon alle recensies heeft verwijderd op de website.
Denk dat de Citation One er wel eens uit kan gaan of er komt een v2. De prijs is 20 euro gezakt van de (huidige) One.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LM1981
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
bertalting schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:07:
[...]

Wat mij opvalt is dat Harman Kardon alle recensies heeft verwijderd op de website.
Dat is inderdaad vreemd.... Zouden ze ontevreden zijn met hoe ze het product initieel in de markt hebben gezet? Met kinderziektes. Lijkt erop dat ze nu met de updates pas komen bij een product zoals het zou moeten zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalting
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2023
LM1981 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 07:50:
[...]

Dat is inderdaad vreemd.... Zouden ze ontevreden zijn met hoe ze het product initieel in de markt hebben gezet? Met kinderziektes. Lijkt erop dat ze nu met de updates pas komen bij een product zoals het zou moeten zijn....
Als de updates komen... ik ben voor de rest zeer te spreken over de performance van de bar/sub/surround. Het is meer de stabiliteit waar ik tegenaan loop.
- bij het snel veranderen van volume, lag of knetterend geluid bij het streamen.
- GUI op de bar ‘laggy’
- Sub staat veel te hoog ingesteld waarbij ik de Bass nu op -10 heb. hierbij krijgt de bar zelf ook minder bass.
- Schurend geluid op alle inputs bij laag volume
- Equalizer mist nog
- het systeem op je 5ghz WiFi koppelen is een drama

Naar mijn idee moeten ze de firmware open sources maken zodat mensen zelf custom firmwares kunnen bakken. De systemen draaien gewoon op Linux kernels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:21
I_stealth_I schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:26:
[...]

Denk dat de Citation One er wel eens uit kan gaan of er komt een v2. De prijs is 20 euro gezakt van de (huidige) One.
Zo te zien komt er inderdaad binnenkort een MKII versie (dan met Airplay, en evt andere verbeteringen?)

https://www.coolblue.nl/p...tation-one-mk2-grijs.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bertalting
testmanager schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:06:
[...]

Zo te zien komt er inderdaad binnenkort een MKII versie (dan met Airplay, en evt andere verbeteringen?)

https://www.coolblue.nl/p...tation-one-mk2-grijs.html
Kortom, iedereen die een update is beloofd met al deze verbeteringen zijn genaaid en moeten maar even een nieuwere versie speaker gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
bertalting schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:14:
[...]

Kortom, iedereen die een update is beloofd met al deze verbeteringen zijn genaaid en moeten maar even een nieuwere versie speaker gaan kopen.
Dat is denk ik niet nodig, ik vernam dit van een leverancier:

"Zoals het nu lijkt worden de Citation One MKII modellen rond 15 oktober verwacht. Ze beschikken inderdaad over Airplay 2 en de huidige lijn zal dmv een software update ok worden voorzien van Airplay 2.

Verder is het bij de nieuwe versie handiger om de speakers in stereo of mono te schakelen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

testmanager schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:50:
[...]

"Zoals het nu lijkt worden de Citation One MKII modellen rond 15 oktober verwacht. Ze beschikken inderdaad over Airplay 2 en de huidige lijn zal dmv een software update ok worden voorzien van Airplay 2.

Verder is het bij de nieuwe versie handiger om de speakers in stereo of mono te schakelen."
Handiger....dus voor de mk1 blijft het onhandig of niet mogelijk? Wat houden ze ons aan het lijntje zeg :X
Ik wacht begin oktober nog even af, maar anders ben ik echt klaar met deze speakers en dit merk. Dit is een grote teleurstelling en een bak frustratie. Mocht ik in oktober geen update ontvangen, dan druk ik ze op Marktplaats. Einde ‘Herman Karton’, ik ga mij niet langer meer ergeren.

Mailtje gedropt naar HK SUPPORT
We zijn nu weer een maandje later. Ondertussen zit ik al 4 maanden met twee speakers opgescheept welke een mono geluid produceren in een stereo paar. Ik ben verschrikkelijk teleurgesteld, zeker nu de speakers ook nog eens met 20 euro in prijs gezakt zijn en jullie de mk2 introduceren.

Nou even heel eerlijk, gaat die software update met equalizer en spereo paar nou nog komen of kan ik beter mijn speakers op Markplaats dumpen? Waarom moet dit allemaal zo lang duren en waarom houden jullie klanten zo aan het lijntje? Ik denk dat compensatie allerminst op zijn plaats is. Doordat jullie aangaven dat de software update zeer snel zou komen, heb ik op goed vertrouwen mijn speakers niet teruggestuurd. Een JBL charge 3 of nieuwer lijkt mij een leuke compensatie voor al dit leed. Het is tenslotte hetzelfde concern.

Dus, hebben jullie nou eindelijk goed en concreet nieuws?

Met vriendelijke groet,

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Ik snap je frustratie, maar misschien is het Google die updates vertraagd, en niet zozeer Harman zelf?
Dat maakt het leed natuurlijk niet minder, wellicht kan Harmen wat toelichting hier op geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-09 23:58
Ik heb sinds gisteren de citation towers. Nu blijft op de secundaire tower het witte lampje constant branden. Ik heb gelezen dat dit voor de wisa is? Het lampje is 1 x heel even uit geweest. Maar sprong daarna weer aan. Is er een mogelijkheid om het lampje blijvend uit te schakelen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalting
ecm.smits schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:22:
Ik heb sinds gisteren de citation towers. Nu blijft op de secundaire tower het witte lampje constant branden. Ik heb gelezen dat dit voor de wisa is? Het lampje is 1 x heel even uit geweest. Maar sprong daarna weer aan. Is er een mogelijkheid om het lampje blijvend uit te schakelen?.
Als het het lampje betreft welke ook op de surroundspeaker zit dan niet. Dit betekent dat het apparaat verbinding heeft.

Aan = verbinding
Knipperend = geen verbinding
Uit = apparaat staat uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanderSterre75
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20-09-2024
Goedendag,

Ik ben mij aan het oriënteren op een soundbar. Dacht aan een Sonos Playbar, maar die is ook al "oud", een Sonos Beam denk ik te licht voor onze woonkamer en een BlueSound soundbar Pulse 2i.

Toen kwam mijn vader met de Harman Kardon Citation Bar en die vind ik er toch wel aardig uitzien!

Wil graag gebruik maken van het smart gedeelte en starten met een bar.
Later eventueel uitbreiden.

Wat vind ik belangrijk?
- muziek luisteren, geen audiofiel,maar wil wel een lekker geluid hebben (stevig qua volume, goed de ruimte vullend)
- goede geluidsondersteuning van tv (films, series van Netflix), maar.... we kijken nu ook weer niet ieder weekend waarbij we ook nog eens heel fanatiek surround willen :) Gewoon goed geluid ook hier.

Ik denk dat de Citation bar prima geschikt zou kunnen zijn, alleen lees ik toch ook wel veel over problemen.

Is dat allemaal inmiddels al verleden tijd? Of speelt het nog steeds?

Heb HK zelf ook gemaild, maar daar nog geen reactie van ontvangen. Daarbij ben ik ook eigenlijk meer geïnteresseerd in de gebruikerservaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertalting
VanderSterre75 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:28:
Goedendag,

Ik ben mij aan het oriënteren op een soundbar. Dacht aan een Sonos Playbar, maar die is ook al "oud", een Sonos Beam denk ik te licht voor onze woonkamer en een BlueSound soundbar Pulse 2i.

Toen kwam mijn vader met de Harman Kardon Citation Bar en die vind ik er toch wel aardig uitzien!

Wil graag gebruik maken van het smart gedeelte en starten met een bar.
Later eventueel uitbreiden.

Wat vind ik belangrijk?
- muziek luisteren, geen audiofiel,maar wil wel een lekker geluid hebben (stevig qua volume, goed de ruimte vullend)
- goede geluidsondersteuning van tv (films, series van Netflix), maar.... we kijken nu ook weer niet ieder weekend waarbij we ook nog eens heel fanatiek surround willen :) Gewoon goed geluid ook hier.

Ik denk dat de Citation bar prima geschikt zou kunnen zijn, alleen lees ik toch ook wel veel over problemen.

Is dat allemaal inmiddels al verleden tijd? Of speelt het nog steeds?

Heb HK zelf ook gemaild, maar daar nog geen reactie van ontvangen. Daarbij ben ik ook eigenlijk meer geïnteresseerd in de gebruikerservaringen.
Qua geluidskwaliteit vind ik de Citation Bar / Sub en surround met kop en schouders boven de concurrenten uitkomen.

Antwoord op jouw vragen:
- Muziek luisteren: Voor de echte beleving zou ik de sub erbij nemen.
- Geluidsondersteuning Netflix: Geen DTS-HD, Dolby+ of Dolby-trueHD ondersteuning. Alleen DD5.1 en DTS5.1

Problemen die bij mij op dit moment spelen zijn puur softwarematig. Denk aan ruis bij laag volume, geen equalizer, de sub die bij mij nog overmatig aanwezig is. Deze worden (hopelijk) binnenkort dmv een update gefixt.

Nogmaals voor performance zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanderSterre75
Wellicht vreemde vraag, maar wat voegt een Citation 500 eventueel toe? Kun je gebruiken voor muziek, dus ik ga er vanuit dat als ik muziek speel/stream vanaf bijv. mijn mobiel dat dit dan uit de Citation bar en Citation 500 kan komen.

Wat gaat dit toevoegen? Alleen meer volume/vulling van het geluid in de ruimte (in dit geval de woonkamer)? Of gaat het mij nog meer brengen?

Heb volgens mij begrepen dat als ik film kijk het geluid dan alleen uit de Citation bar gaat komen en niet uit die 500. Of heb ik ergens wat gemist? :)

Overigens vind ik het wel een soort van bijzonder dat je een systeem aan kunt schaffen waar je toch minimaal 999 euro voor neerlegt en dan "mankementjes" voor lief moet nemen in de hoop dat dit een keer opgelost gaat worden. Het is volgens mij al bijna een jaar verder sinds ik de eerste problemen hiervan zag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager
testmanager schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:50:
[...]

Update:
Inmiddels heb ik een set Citation One MK2 binnen via Google (deze hebben weliswaar een US country code?) en zijn voorzien van firmware van systeem 2578 en firmwareversie van Cast 1.40.168834.
Equalizer ondersteund nog steeds alleen balans, maar... een speaker paar speelt nu wel echt STEREO!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Hoe is overigens jullie (ik richt me dan tot diegenen die een bar+sub+surround hebben) ervaring met het feit dat deze set zijn eigen sub-wifi netwerk creëert om onderling te communiceren.

Ik had eerder een HEOS surround set, en snapte toen al heel lang niet waarom de Wifi op m'n iPad zo slecht fungeerde, tot ik erachter kwam dat dit HEOS wifi netwerk voor de surround set interfereerde op m'n gewone Wifi thuisnetwerk van Netgear Orbi (die op zich heel krachtig en stabiel is). Kon de kanalen ook niet zomaar aanpassen om dit te voorkomen. De basis van de Wifi router stond nu eenmaal maar 2-3 meter van de HEOS set vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanderSterre75
Goedendag,

Ik zal wel achterlijk zijn, maar loop effe vast...

Mijn oude Sony tv heeft geen HDMI ARC, dus wil ik deze optisch aansluiten op de soundbar. Enige is dat mijn kabel nu verrot lijkt. Een kant lijkt op een AUX-kantje en niet op optisch...vaag.... of het is male / female.... vaag, snap niet hoe ik dat eerst had aangesloten dan...

Maar.... mijn KPN ipTV box zit via HDMI op mijn tv. Is dat dan alles?

Of doe ik dan iets niet goed? Heb ik dan 2 afstandsbedieningen nodig? Of werkt iets anders niet?

Kan nu niet proberen helaas want mijn optische kabel is kaduuk lijkt het.

[ Voor 7% gewijzigd door VanderSterre75 op 08-10-2019 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

testmanager schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:39:
[...]

Update:
Inmiddels heb ik een set Citation One MK2 binnen via Google (deze hebben weliswaar een US country code?) en zijn voorzien van firmware van systeem 2578 en firmwareversie van Cast 1.40.168834.
Equalizer ondersteund nog steeds alleen balans, maar... een speaker paar speelt nu wel echt STEREO!!
Nu maar hopen dat de mk1 ook snel een update krijgt.

De mk2 zal het geluid zelf wel naar de tweede sturen en is hiervoor dus niet meer afhankelijk van Google?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalting
testmanager schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:04:
Hoe is overigens jullie (ik richt me dan tot diegenen die een bar+sub+surround hebben) ervaring met het feit dat deze set zijn eigen sub-wifi netwerk creëert om onderling te communiceren.

Ik had eerder een HEOS surround set, en snapte toen al heel lang niet waarom de Wifi op m'n iPad zo slecht fungeerde, tot ik erachter kwam dat dit HEOS wifi netwerk voor de surround set interfereerde op m'n gewone Wifi thuisnetwerk van Netgear Orbi (die op zich heel krachtig en stabiel is). Kon de kanalen ook niet zomaar aanpassen om dit te voorkomen. De basis van de Wifi router stond nu eenmaal maar 2-3 meter van de HEOS set vandaan.
Zodra ik de bar niet heb gekoppeld met google home zie ik een zichtbare SSID van de soundbar.
Eenmaal gekoppeld met Google Home, sub en surrounds is de wifi netwerk weg.

Of het gebruik maakt van je huidige wifi bandbreedte betwijfel ik. Voor het streamen uiteraard wel maar om het signaal te versturen naar je speakers gebruikt het volgens mij niet je eigen wifi bandbreedte.

Je kunt immers de bar ook aansluiten met een LAN kabel. Mocht je dan geen wifi hebben ben ik wel benieuwd of de speakers dan pairen. Nog niet getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertalting
VanderSterre75 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:22:
Goedendag,

Ik zal wel achterlijk zijn, maar loop effe vast...

Mijn oude Sony tv heeft geen HDMI ARC, dus wil ik deze optisch aansluiten op de soundbar. Enige is dat mijn kabel nu verrot lijkt. Een kant lijkt op een AUX-kantje en niet op optisch...vaag.... of het is male / female.... vaag, snap niet hoe ik dat eerst had aangesloten dan...

Maar.... mijn KPN ipTV box zit via HDMI op mijn tv. Is dat dan alles?

Of doe ik dan iets niet goed? Heb ik dan 2 afstandsbedieningen nodig? Of werkt iets anders niet?

Kan nu niet proberen helaas want mijn optische kabel is kaduuk lijkt het.
Ik neem aan dat je het glasvezelkabeltje bedoeld. Deze aansluiting zit op de bar (klein zwart vierkantje (female) deze zit als het goed is ook op je tv (ook female)

Als ik jou was zou ik het KPN kastje rechtstreeks op de bar aansluiten en de tv ook aan de bar.
Je hebt dan alleen 2 afstandbedieningen nodig voor het aan het uitzetten van de bar.
Als het goed is heeft het KPN kastje wel ARC en kun je de volume laten regelen via de afstandsbediening van het KPN kastje welke de soundbar dan controlled.
Via deze weg heb je geen optische kabel meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalting
I_stealth_I schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:25:
[...]

Nu maar hopen dat de mk1 ook snel een update krijgt.

De mk2 zal het geluid zelf wel naar de tweede sturen en is hiervoor dus niet meer afhankelijk van Google?
Ik ben inmiddels een beetje update-moe geworden van HK. Veel beloven maar helaas niks patchen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuuFF
  • Laatst online: 15-09 11:45
bertalting schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:38:
[...]

Zodra ik de bar niet heb gekoppeld met google home zie ik een zichtbare SSID van de soundbar.

Of het gebruik maakt van je huidige wifi bandbreedte betwijfel ik. Voor het streamen uiteraard wel maar om het signaal te versturen naar je speakers gebruikt het volgens mij niet je eigen wifi bandbreedte.

Je kunt immers de bar ook aansluiten met een LAN kabel. Mocht je dan geen wifi hebben ben ik wel benieuwd of de speakers dan pairen. Nog niet getest.
Ik heb de Bar door middel van een LAN kabel verbonden met de router. De surround speakers pairen probleemloos.

Verder werkt de set eigenlijk wel naar behoren op dit moment. Het schurende geluid/ruis bij zeer lage volumes is eigenlijk nog het enige puntje waar ik mij aan stoor. Met name bij films, ben ik toch telkens weer onder de indruk van de performance van de bar met name omdat ik de subwoofer (nog) niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
bertalting schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:38:
[...]

Het gaat me er niet om of het mijn Wifi bandbreedte gebruikt (die heb ik in overvloed) maar het gaat me om de inteferentie van dat Wifi netwerk op mijn eigen Wifi netwerk. Die laatste wordt dan deels verstoord, net als dat veel buren-Wifi om je heen ook van invloed is op je eigen netwerk. Maar dus helemaal als de Bar op slechts een paar meter van je eigen netwerk Wifi staat uit te zenden.

(Bij die HEOS set merkte ik drastisch verschil op mijn Wifi, HEOS aan en uit was een wereld van verschil).

[ Voor 0% gewijzigd door testmanager op 09-10-2019 13:32 . Reden: typootje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalting
testmanager schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:31:
[...]

Het gaat me er niet om of het mijn Wifi bandbreedte gebruikt (die heb ik in overvloed) maar het gaat me om de inteferentie van dat Wifi netwerk op mijn eigen Wifi netwerk. Die laatste wordt dan deels verstoord, net als dat veel buren-Wifi om je heen ook van invloed is op je eigen netwerk. Maar dus helemaal als de Bar op slechts een paar meter van je eigen netwerk Wifi staat uit te zenden.

(Bij die HEOS set merkte ik drastisch verschil op mijn Wifi, HEOS aan en uit was een wereld van verschil).
Ik snap jouw punt.
Ik denk dat de HEOS ook met de WiSa technologie werkt?

Met de hieronder aangetoonde gegevens denk ik niet dat het je huidige WiFi setup wordt verstoord.

WiSA technology takes advantage of wireless spectrum in the 5.2- to 5.8GHz frequency range that was previously reserved for the exclusive use of radar in military, weather, air traffic control, and marine applications. There are 12 20MHz-wide channels available within that spectrum.

Deze channels worden niet (standaard) gebruikt door dagelijkse WiFi routers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager
bertalting schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:02:
[...]

Ik snap jouw punt.
Ik denk dat de HEOS ook met de WiSa technologie werkt?

Met de hieronder aangetoonde gegevens denk ik niet dat het je huidige WiFi setup wordt verstoord.

WiSA technology takes advantage of wireless spectrum in the 5.2- to 5.8GHz frequency range that was previously reserved for the exclusive use of radar in military, weather, air traffic control, and marine applications. There are 12 20MHz-wide channels available within that spectrum.

Deze channels worden niet (standaard) gebruikt door dagelijkse WiFi routers.
Wordt misschien een beetje off-topic:
Dat klinkt goed, maar iig tot 1,5 jaar geleden had Denon dat niet, het ging via de gewone 5Ghz kanalen. Er was een optie om het kanaal te veranderen naar een heel ander kanaal, maar dat werkte niet (bug?), switchte steeds terug naar dat ene gebruikte kanaal.

On topic: ik lees nu dat Citation dat wel gebruikt, dat is goed nieuws!

This product is designed to be instantly on and ready to receive signal fromWiSA Tx Unit at a moment's notice, wireless connection must remain active at all times to ensure proper operation. The product is in compliance with the European Union energy legislation. The product will enter into sleep mode (networked standby) after 20 minutes without operation, after which it can be re-activated via wireless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanderSterre75
Zojuist contact gezocht met HK.

Vandaag de Citation bar aangesloten als volgt:
- vanaf de bar HDMI TV out naar TV HDMI in
- vanaf de bar met optische kabel naar TV
- vanaf de KPN settop naar de bar met HDMI

Het werkt nu netjes (volume regelen) met de AB van de KPN box.

Waar ik nog tegenaan loop:
1. Hey Google, speel Stranger Things op Netflix; antwoord: er zijn geen gekoppelde Chromecast apparaten; maar die zit toch ingebouwd?

2. Via mijn mobiel deed ik YouTube casten. Hierbij zag ik STB_1 en STB_2 als mogelijkheid. Ik had hier de naam van de soundbar terug verwacht. Is dit de naam van de ingebouwde Chromecast? YouTube kwam wel op de TV, echter zonder geluid.

3. Nadat ik via YouTube geen geluid had, terugegaan naar gewoon TV kijken, maar vanaf dat moment geen geluid meer. Dat kreeg ik pas weer nadat ik een reset had uitgevoerd (en dus alles opnieuw moest doen :( ).

Iemand ook deze ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertalting
VanderSterre75 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:47:
Zojuist contact gezocht met HK.

Vandaag de Citation bar aangesloten als volgt:
- vanaf de bar HDMI TV out naar TV HDMI in
- vanaf de bar met optische kabel naar TV
- vanaf de KPN settop naar de bar met HDMI

Het werkt nu netjes (volume regelen) met de AB van de KPN box.

Waar ik nog tegenaan loop:
1. Hey Google, speel Stranger Things op Netflix; antwoord: er zijn geen gekoppelde Chromecast apparaten; maar die zit toch ingebouwd?

2. Via mijn mobiel deed ik YouTube casten. Hierbij zag ik STB_1 en STB_2 als mogelijkheid. Ik had hier de naam van de soundbar terug verwacht. Is dit de naam van de ingebouwde Chromecast? YouTube kwam wel op de TV, echter zonder geluid.

3. Nadat ik via YouTube geen geluid had, terugegaan naar gewoon TV kijken, maar vanaf dat moment geen geluid meer. Dat kreeg ik pas weer nadat ik een reset had uitgevoerd (en dus alles opnieuw moest doen :( ).

Iemand ook deze ervaringen?
1. Netflix oproepen via de bar werkt alleen als je een chromecast apparaat hebt aangesloten. Waarschijnlijk heeft jouw tv dit niet. De soundbar heeft vanzichzelf geen chromecast ingebouwd.

2. Hetzelfde geldt voor youtube casten naar de soundbar. De soundbar kan het beeld niet naar de tv streamen. Dit lukt wederom wel als je een chromecast hebt aangesloten op je tv. Omdat je je TV hebt aangesloten via optische kabel gaat het geluid vanaf je TV naar de soundbar via AUX. Dit heeft allemaal te maken dat je tv geen ARC ondersteunt

3. Je moet dus goed kijken welke ingang de soundbar op dat moment heeft. Is je setupbox op HDMI1 aangesluiten zal het geluid van de KPN box lopen naar HDMI1. Doe je iets via je TV (Youtube/Netflix) dan zul je de bar moeten verwijzen naar de AUX ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
bertalting schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:52:
[...]

1. Netflix oproepen via de bar werkt alleen als je een chromecast apparaat hebt aangesloten. Waarschijnlijk heeft jouw tv dit niet. De soundbar heeft vanzichzelf geen chromecast ingebouwd.
Zeker weten, op de site van HK staat van wel?

De Citation Bar is eenvoudig in gebruik dankzij een full-colour LCD-aanraakscherm en combineert innovatie in home audio met aandacht voor details in design met als resultaat een verfijnde uitstraling en een uitstekende bas zonder een subwoofer. Muziekliefhebbers kunnen genieten van toegang tot meer dan 300 muziekdiensten en high-definition streaming via geïntegreerde Chromecast,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalting
testmanager schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:28:
[...]

Zeker weten, op de site van HK staat van wel?

De Citation Bar is eenvoudig in gebruik dankzij een full-colour LCD-aanraakscherm en combineert innovatie in home audio met aandacht voor details in design met als resultaat een verfijnde uitstraling en een uitstekende bas zonder een subwoofer. Muziekliefhebbers kunnen genieten van toegang tot meer dan 300 muziekdiensten en high-definition streaming via geïntegreerde Chromecast,
Laatste zin bevestigd dit: MUZIEKliefhebbers..... 300 MUZIEKdiensten

Ik zie nergens videodiensten staan zoals netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
bertalting schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:29:
[...]

Laatste zin bevestigd dit: MUZIEKliefhebbers..... 300 MUZIEKdiensten

Ik zie nergens videodiensten staan zoals netflix
Ah sorry, nu snap ik wat je bedoelt.
Dus jouw conclusie is dat casten alleen werkt voor muziek. Dat is dan wel suf, dat je dan alsnog weer een aparte Chromecast in de Bar moet stoppen. Klinkt als een half/half oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalting
testmanager schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:37:
[...]

Ah sorry, nu snap ik wat je bedoelt.
Dus jouw conclusie is dat casten alleen werkt voor muziek. Dat is dan wel suf, dat je dan alsnog weer een aparte Chromecast in de Bar moet stoppen. Klinkt als een half/half oplossing?
Klopt wat je zegt. Echter zal de extra chromecast aan je tv moeten worden gekoppeld zodat de bar jouw tv ziet. Zodoende kan je de bar de opdracht geven om bijvoorbeeld netflix te gaan starten enz enz.
Wat ik persoonlijk voor elkaar heb gekregen om in de Google Home app de Samsung Smart app te koppelen.
Dit werkt ook beperkt. Ik kan geen netflix oproepen maar wel de bar opdracht geven door bijv te roepen: zet tv uit of zet tv aan.
Google voert dan via de Samsung smart app de opdrachten uit.
Hetzelfde principe als mijn KlikAanKlikUit systeem hier in huis. Via Google Home de KaKu gekoppeld en zodoende kan ik mijn lampen, zonnewering besturen via de bar.

Dit werkt, moet ik zeggen, vlekkeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
De Citation Series heeft alleen Chromecast Audio geïntegreerd. Net zoals praktisch alle Chromecast/Google Home enabled speakers en soundbars.

De enige uitzondering die ik ben tegengekomen is een nieuwe bar van JBL die een volwaardige Chromecast heeft (ook met video) want daar zit Android TV in geïntegreerd.

De bar communiceert over WiSA op 5Ghz met de Tower/Surround/Sub, wanneer ik naar mijn 5Ghz spectrum kijk, gebruikt hij daarvoor 1 tot 2 5Ghz 20mhz kanalen die dynamisch wisselen.

Hier geen problemen met Wi-Fi, omdat het technisch geen Wi-Fi is, maar wel op de 5Ghz band zit. Mijn Aruba Instant On AP15 wisselt netjes vanzelf van kanaal als hij een te druk kanaal vindt, zie ook weleens het verkeer van de set en het AP op hetzelfde kanaal terug, haal dan nog steeds 400-450Mbps via Wi-Fi... Dus geen issues hier.
ecm.smits schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:22:
Heb zelf ook de Towers, een van de Towers blijft altijd branden zodra die aanstaat, geen opties kunnen vinden om dit uit te zetten. Zelfde met de Surround speakers.

[ Voor 69% gewijzigd door BiG-GuY op 12-10-2019 11:14 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Escape2Dawn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 10:55
Grrrr ineens werkt mijn Subwoofer niet meer. Ongelooflijk! Maar goed, iemand ideeën?
Wat heb ik al gedaan :
- reset
- stroom eraf
- verplaatst
- 50 x opnieuw gekoppeld
- test geluid doet het gewoon

Help...

Ik weet het niet meer

[Opgelost]
Ik focuste mij enkel op de Subwoofer maar bedacht mij ineens dat de soundbar als hub fungeert. Ik heb de fabrieksinstelling herstelt en daarna de Subwoofer gereset en opnieuw gekoppeld. Nu werkt het weer.

[ Voor 31% gewijzigd door Escape2Dawn op 19-10-2019 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bertalting
Eindelijk maar toch heb ik vandaag een update mogen ontvangen op de Citation Bar.

Nog niet echt grondig getest maar hierbij mijn feedback met plus en minpunt(en)
Updateversie: 91381 7-11-2019

+ Schurend geluid is verdwenen bij laag volume bij HDMI input
+ Airplay toegevoegd in Input
+ Geluid is iets harder ingesteld
+ Mid en hoge tonen nu nog helderder
+ Tot nu toe geen gekraak bij het afluisteren van Spotify bij het snel veranderen van volume
+ Statisch geluid verdwenen bij het switchen van Virtual Surround

- Geen equalizer toegevoegd om de subwoofer te kalmeren (Nog niet kunnen test of de sub nog te veel aanwezig is zelfs bij -10)

Nogmaals even snel getest mocht ik nog tegen dingen aanlopen dan laat ik jullie dat weten.
Maar voor nu een goeie update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
bertalting schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:53:
Eindelijk maar toch heb ik vandaag een update mogen ontvangen op de Citation Bar.

+ Tot nu toe geen gekraak bij het afluisteren van Spotify bij het snel veranderen van volume

- Geen equalizer toegevoegd om de subwoofer te kalmeren (Nog niet kunnen test of de sub nog te veel aanwezig is zelfs bij -10)

Nogmaals even snel getest mocht ik nog tegen dingen aanlopen dan laat ik jullie dat weten.
idd goede update. Had de equalizer optie echter wel echt gewaardeerd. Ik wordt steeds blijer met mijn set.

Even een vraag hoe heb jij je setup? dus surround speakers woofer? en dan op hdmi ook virtual surround aan? of uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalting
wbtje schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:11:
[...]

idd goede update. Had de equalizer optie echter wel echt gewaardeerd. Ik wordt steeds blijer met mijn set.

Even een vraag hoe heb jij je setup? dus surround speakers woofer? en dan op hdmi ook virtual surround aan? of uit
Setup is idd bar, sub en surroundgeluid.
HDMI niet op virtual sound aangezien mijn apparaten dolby of dts doorgeven aan de bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiogek123
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-02-2023
Blij dat de update inderdaad gekomen is. Heel wat verbeteringen.

Ook ik had last van krassend geluid op zacht volume.

Het lijkt erop dat de Subwoofer nu ook beter afgesteld is qua volume ? Ik hoef hem nu niet meer op -10 te zetten

Hebben jullie ook dat het tv geluid zachter is dan bijvoorbeeld Spotify? Ik keek net een muziek programma op tv. Dan zet je hem met gemak over. Als je overschakelt naar streamen dan is dat veel harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalting
audiogek123 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:56:
Blij dat de update inderdaad gekomen is. Heel wat verbeteringen.

Ook ik had last van krassend geluid op zacht volume.

Het lijkt erop dat de Subwoofer nu ook beter afgesteld is qua volume ? Ik hoef hem nu niet meer op -10 te zetten

Hebben jullie ook dat het tv geluid zachter is dan bijvoorbeeld Spotify? Ik keek net een muziek programma op tv. Dan zet je hem met gemak over. Als je overschakelt naar streamen dan is dat veel harder
Hier nog niet opgemerkt. Moet ik wel erbij zeggen dat ik de next box van ziggo heb. Deze is vergeleken met de horizon al een hele verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:07
Ik heb twee citation one speakers, werkt tot op heden perfect als paar.
Kan ik hier ook een derde aan toevoegen? Dus dat ze allerdrie als “paar” werken? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiogek123
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-02-2023
Net deed ik even een Bluesound node streamer aansluiten op de bar. Geluid wordt dan nog beter dan de interne stream mogelijkheid van de bar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuuFF
Bij mij is het schurend geluid bij zeer lage volumes nu ook verdwenen met de update. Dit was echter pas wel na het herstellen van de fabrieksinstellingen en opnieuw installeren van de bar (+surrounds). Naar mijn mening is het product nu op het (software matige) niveau dat hij bij de introductie zou moeten hebben gehad.
bertalting schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:53:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds maart dit jaar ben ik in het bezit van de Bar, Towers, Surround, Sub en een Citation 500. Ik moet zeggen dat als het werkt, klinkt het fantastisch. Heb zelf ook veel met de helpdesk gestoeid met allerlei problemen. Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn met dezelfde configuratie die dezelfde problemen ondervinden als ik. Hierbij mijn problemen:

1. De Bar gaat 's nachts als we liggen te slapen spontaan aan op HDMI1 waarop de tv aangesloten zit. De rode leds branden dan en het systeem blijft geheel aan. Dit was opgelost bij de vorige firmware maar is nu weer terug met de laatste 91381 versie.
2. Bij de laatste firmware versie 91381 gaan de leds op de Towers en Surround NOOIT meer uit. Dus niet meer als de Bar in Standby gaat en ook niet na een tijdje wanneer de set niet gebruikt wordt. Dit was altijd wel zo. Gaan ze dan niet meer in de energie-bespaar-stand? Overigens is het nu zo dat de Primary Tower ook 1 witte led laat zien bij de nieuwe firmware (moest daarvoor wel de Tower zelf een software update laten doen door deze geheel te resetten).
3. Mijn Bar zit gezamelijk in een groep met de Citation 500 die in de keuken staat. 's Ochtends als we bv Radio 538 willen luisteren vragen we dat via Hey Google met de Groepsnaam. Het is nooit zo dat dan beide speakers (citation 500 en Bar) gezamelijk gaan spelen. Ook al zegt de Bar van wel. Soms komt er 2 seconden geluid uit en stopt dan weer. Of er komt helemaal geen geluid uit. Het display laat wel zien dat hij het afspeelt op TuneIN. Na een tweede keer exact hetzelfde te vragen werkt het wel. Hij lijkt wel alsof na een nacht niet gebruikt te hebben de hele boel moet ontwaken voordat het echt goed werkt. Hebben jullie ook dit probleem?

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen op deze 3 punten en misschien hebben jullie wel een oplossing hiervoor want met de HK helpdesk kom ik er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:03:
Sinds maart dit jaar ben ik in het bezit van de Bar, Towers, Surround, Sub en een Citation 500. Ik moet zeggen dat als het werkt, klinkt het fantastisch. Heb zelf ook veel met de helpdesk gestoeid met allerlei problemen. Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn met dezelfde configuratie die dezelfde problemen ondervinden als ik. Hierbij mijn problemen:

1. De Bar gaat 's nachts als we liggen te slapen spontaan aan op HDMI1 waarop de tv aangesloten zit. De rode leds branden dan en het systeem blijft geheel aan. Dit was opgelost bij de vorige firmware maar is nu weer terug met de laatste 91381 versie.
2. Bij de laatste firmware versie 91381 gaan de leds op de Towers en Surround NOOIT meer uit. Dus niet meer als de Bar in Standby gaat en ook niet na een tijdje wanneer de set niet gebruikt wordt. Dit was altijd wel zo. Gaan ze dan niet meer in de energie-bespaar-stand? Overigens is het nu zo dat de Primary Tower ook 1 witte led laat zien bij de nieuwe firmware (moest daarvoor wel de Tower zelf een software update laten doen door deze geheel te resetten).
3. Mijn Bar zit gezamelijk in een groep met de Citation 500 die in de keuken staat. 's Ochtends als we bv Radio 538 willen luisteren vragen we dat via Hey Google met de Groepsnaam. Het is nooit zo dat dan beide speakers (citation 500 en Bar) gezamelijk gaan spelen. Ook al zegt de Bar van wel. Soms komt er 2 seconden geluid uit en stopt dan weer. Of er komt helemaal geen geluid uit. Het display laat wel zien dat hij het afspeelt op TuneIN. Na een tweede keer exact hetzelfde te vragen werkt het wel. Hij lijkt wel alsof na een nacht niet gebruikt te hebben de hele boel moet ontwaken voordat het echt goed werkt. Hebben jullie ook dit probleem?

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen op deze 3 punten en misschien hebben jullie wel een oplossing hiervoor want met de HK helpdesk kom ik er niet uit.
1. Dit heb ik ook. Ik heb de HDMI in ingang 1 van de soundbar en in de TV in HDMI Arc (Samsung). Wanneer ik TV heb gekeken blijven de oranje LEDs aan staan. Ik moet de soundbar nadat ik de TV uit heb gezet dan nog met de afstandbediening van HK uitzetten. Wanneer ik muziek heb gestreamd heb ik hiervan geen last en gaan deze LEDs wel uit.

2. -

3. Dit had ik laatst ook met TuneIn. Ook ik moest het toen 2 keer vragen. Dit heb ik nooit met Spotify overigens. Dat is erg gek. Wellicht dat ik het soms niet handig zeg. Wanneer ik zeg: "Hey Google! Speel radio 538 op groep x" dan werkt het vaak wel.

Verder heb ik nog een raar punt. Eerst even de opstellingen.

Woonkamer Geluid: Soundbar, Subwoofer, HKC 500. Licht: 3 HUE lampen (groep: woonkamer, beneden en hele huis)
Keuken Geluid: HKC 300. Licht:1 HUE lamp (groep: beneden en hele huis)
Slaapkamer 1 Geluid: Sony LF-S50B. Licht: 2 TRADFRI lampen gekoppeld via HUE (groep: boven en hele huis)
Slaapkamer 2 Geluid: HKC 100 (groep: boven en hele huis)

Wanneer ik in de woonkamer zeg: "Hey Google, zet de keuken lamp aan, dan gebeurt dit. Wanneer ik in de keuken zeg: "Hey Google, zet de woonkamer lampen aan" dan gebeurt dat niet en gaat de keuken lamp aan. Dit zelfde geldt ook voor de andere vertrekken voor wat betreft de verlichting. Vanuit de woonkamer opstelling/groep kan ik alles bedienen, maar vanuit de andere vertrekken weer niet.

Echter, in de slaapkamers kan qua muziek wel weer zeggen: "Hey Google, speel 'artiest' op boven en hele huis, maar niet woonkamer.

Hebben jullie ook deze ervaring?

• wbtje
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:03:

Eindelijk iemand die een soort gelijk probleem ervaart. Ik ervaar dus probleem 1 en heb dus een bar surround en woofer en ben ondertussen 4 bars verder. Ik heb dus ook gehad dat de bar aan stond als ik s ochtends beneden kwam. Dit is voor mij opgelost met de laatste bar die twee weken geleden is geïnstalleerd. Wel viel me op (iets wat ik nu twee keer heb meegemaakt) dat de lampjes op de surround speaker aan staan en de bar ook alleen staat de bar dan niet in surround (dus oranje lampjes staan dan niet aan). Ondertussen zijn ze zelf bij me thuis geweest van Harman support met de opmerking dat het wellicht aan de ARC aansluiting ligt (hdmi, tv zou signaal geven om aan te gaan). ik weet niet of dat waar is want heb de BAR het is maar volgens Harman is de bar degene die de surround zal triggeren om aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Kijkende naar jullie genoemde problemen had ik dezelfde issues. Heb een LG OLED65C9, helaas staat LG er bekend om HDMI ARC niet op orde te hebben, in het begin die hoop opgegeven en overgestapt op Optical. Geen issues meer.
Een paar weken terug weer HDMI ARC geprobeerd, opeens weer gehad dat de TV vanzelf aansprong in de nacht etc. Het zal de HDMI CEC zijn. Dus weer terug naar Optical en werkt weer zonder problemen.

Nu mis je eigenlijk niks als je de HDMI poorten niet gebruikt, aangezien de audio toch al gelimiteerd is tot DD5.1/DTS5.1 en mijn TV het on the fly zonder delays kan omzetten, dus kan Dolby TrueHD/Atmos en DTS:X gewoon afspelen en die worden netjes als DD/DTS afgespeeld. De soundbar switcht vanzelf naar Optical in wanneer hij signaal ontvangt, wat bjj mijn tv direct na aanzetten is. De soundbar heeft dan ook direct connectie en schakelt niet tig keer tussen de interne speaker en de soundbar.
Ook kan de LG Magic remote gewoon de IR overnemen dus heb nog steeds volume control.

Enige wat ik nu met de hand moet doen, is de soundbar na gebruik uitzetten met de afstandbediening of 10-15min wachten, dan gebeurt het ook.

Je kan overigens Virtual Surround altijd aan laten staan bij HDMI-bron/Optical, bij 5.1 audio heb ik geen verschil gemerkt met uit of aan, dus vermoed dat het dan niks doet.
Helaas is niet alle media die ik kijk voorzien van Surround audio, en wil wel mn stemmen bij films/series uit de bar hebben, niet de Towers.
Voor muziek zet ik het bewust weer uit, kwaliteit van de Towers+Sub is daar veel beter voor.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
BiG-GuY schreef op zondag 17 november 2019 @ 07:53:
Kijkende naar jullie genoemde problemen had ik dezelfde issues. Heb een LG OLED65C9, helaas staat LG er bekend om HDMI ARC niet op orde te hebben, in het begin die hoop opgegeven en overgestapt op Optical. Geen issues meer.
Een paar weken terug weer HDMI ARC geprobeerd, opeens weer gehad dat de TV vanzelf aansprong in de nacht etc. Het zal de HDMI CEC zijn. Dus weer terug naar Optical en werkt weer zonder problemen.

Nu mis je eigenlijk niks als je de HDMI poorten niet gebruikt, aangezien de audio toch al gelimiteerd is tot DD5.1/DTS5.1 en mijn TV het on the fly zonder delays kan omzetten, dus kan Dolby TrueHD/Atmos en DTS:X gewoon afspelen en die worden netjes als DD/DTS afgespeeld. De soundbar switcht vanzelf naar Optical in wanneer hij signaal ontvangt, wat bjj mijn tv direct na aanzetten is. De soundbar heeft dan ook direct connectie en schakelt niet tig keer tussen de interne speaker en de soundbar.
Ook kan de LG Magic remote gewoon de IR overnemen dus heb nog steeds volume control.

Enige wat ik nu met de hand moet doen, is de soundbar na gebruik uitzetten met de afstandbediening of 10-15min wachten, dan gebeurt het ook.

Je kan overigens Virtual Surround altijd aan laten staan bij HDMI-bron/Optical, bij 5.1 audio heb ik geen verschil gemerkt met uit of aan, dus vermoed dat het dan niks doet.
Helaas is niet alle media die ik kijk voorzien van Surround audio, en wil wel mn stemmen bij films/series uit de bar hebben, niet de Towers.
Voor muziek zet ik het bewust weer uit, kwaliteit van de Towers+Sub is daar veel beter voor.
Het zou inderdaad wat zijn mbt tot ARC als de TV aan gaat. Maar mijn TV gaat niet aan. Ik heb er een samsung qled uit 2018 aangehad een philips uit 2016 en een samsung uit 2019. Alle 3 de tv's vertoonde het probleem. Ik vind het een lastig ding en zal misschien uiteindelijk ook overstappen op optisch. Ben tot op heden nog zeker wel tevreden met de set up alleen vind ik wel vaak dat ik hem heel hard moet zetten eer dat ie echt goed vol klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiG-GuY schreef op zondag 17 november 2019 @ 07:53:

@BiG-GuY , wat betreft mijn punt 2 over de witte leds op Towers en Surround die nooit meer uitgaan. Heb jij dat ook? Bij mij gaan ook niet meer uit met het uitzetten via de afstandsbediening van de Bar, ook niet vanzelf na 10-15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:03:
[...]

@BiG-GuY , wat betreft mijn punt 2 over de witte leds op Towers en Surround die nooit meer uitgaan. Heb jij dat ook? Bij mij gaan ook niet meer uit met het uitzetten via de afstandsbediening van de Bar, ook niet vanzelf na 10-15 minuten.
probeer de gehele configuratie eens opnieuw dus fabrieksherstel voor alle apparaten en daarna geheel opnieuw instellen. misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Weet iemand of de Citation 100 ook van AirPlay 2 wordt voorzien? Heb nu een 300 en one en die werken na de update, maar de 100 is vreemde eend in de bijt. 🦆

• wbtje
is er iemand die de volgende setup heeft?

soundbar
woofer
surround
2x citation one

Zo ja hoe werkt dat in een speakergroep en klinkt het vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 02:55
Hallo iedereen, ik ben een aspirant HK bar en sub koper, nu is de Enchant 1300 voor 599 in de aanbieding/uitverkoop. Ik heb dan altijd meteen een achterdochtig gevoel, is deze bar dan slecht verkocht tov de Citation? De Citation is al tijden stabiel op 999 euro. Is er kwaliteitsverschil naast dat de Enchant vooral bedoelt is om surround na te bootsen? Ik zoek nu naar een verklaring waarom de Citation zoveel duurder is..misschien is er hier iemand die er ervaring mee heeft? Ben bang dat ik nu met de Enchant 1300 in de aanbieding iets koop wat een (ik overdrijf) “afdankertje” is tov de Citation. Ook de sub van de Citation is dubbel zo duur omdat de Sub van de Enchant ook in de uitverkoop is voor 50% korting...

[ Voor 10% gewijzigd door Eagles op 04-12-2019 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuuFF
Ik ben in het bezit van een LG OLED55B6V in combinatie met de volledige 5.1 opstelling.

Om onderstaande redenen heb ik voor de stand alone soundbar de TV "audio out" op PCM gezet in plaats van "auto". Nu de setup volledig 5.1 is (dus inclusief surrounds en subwoofer) dient de setting van de TV op "auto" te staan om een 5.1 signaal uit gestuurd te krijgen. Op PCM stuurt deze TV een 2.0 signaal uit..

Ik loop nu tegen 2 "oude" problemen aan welke de reden waren destijds om de instelling PCM voor de stand alone soundbar in te schakelen. Ik was toen nog niet in het bezit van de surround boxen:

1. Wanneer ik content die ik kijk via de WebOS apps (netflix / Disney+) vervolgens pauzeer dan schakelt de soundbar na 3 minuten uit. Dit gebeurd niet wanneer ik de instelling op PCM heb staan... Kijk ik via Netflix via de chromecast ultra van Google dan gebeurd dit niet... Dit is echter geen optie want dit is moeilijk door de kinderen te bedienen en er is via de Chromecast Ultra geen dolby 5.1 weergave (wat ik overigens wel verwacht had...)

2. Wanneer ik naar TV zenders kijk via de normale kabel verbinding dan hoor ik zo nu en dan bij het wisselen van een zender een harde "elektrische" tik. Dit treedt op wanneer de nieuwe zender inschakelt. Dit is dus niet het geval bij PCM...

Nu is het moeilijk te bepalen of de "fout" ligt bij de TV of de soundbar...
Iemand bekend met deze fenomenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmans
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Hoi, is het schadelijk als ik de speakers volledig uitschakel (bijv. als ik op vakantie ben vind ik het onzin om die aan te laten staan). dmv stroom afsluiten ?? Ik neem aan dat de instellingen gewoon behouden blijven als er een week geen stroom op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Pingelmans schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:58:
Hoi, is het schadelijk als ik de speakers volledig uitschakel (bijv. als ik op vakantie ben vind ik het onzin om die aan te laten staan). dmv stroom afsluiten ?? Ik neem aan dat de instellingen gewoon behouden blijven als er een week geen stroom op staat.
ik had 3 weken de stekker eruit toen ik op vakantie ging en instellingen waren na de vakantie gewoon hetzelfde. Daarna hebben er wel nog twee updates plaatsgevonden, maar volgens mij kan het geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
TuuFF schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:43:
Ik ben in het bezit van een LG OLED55B6V in combinatie met de volledige 5.1 opstelling.

Om onderstaande redenen heb ik voor de stand alone soundbar de TV "audio out" op PCM gezet in plaats van "auto". Nu de setup volledig 5.1 is (dus inclusief surrounds en subwoofer) dient de setting van de TV op "auto" te staan om een 5.1 signaal uit gestuurd te krijgen. Op PCM stuurt deze TV een 2.0 signaal uit..

Ik loop nu tegen 2 "oude" problemen aan welke de reden waren destijds om de instelling PCM voor de stand alone soundbar in te schakelen. Ik was toen nog niet in het bezit van de surround boxen:

1. Wanneer ik content die ik kijk via de WebOS apps (netflix / Disney+) vervolgens pauzeer dan schakelt de soundbar na 3 minuten uit. Dit gebeurd niet wanneer ik de instelling op PCM heb staan... Kijk ik via Netflix via de chromecast ultra van Google dan gebeurd dit niet... Dit is echter geen optie want dit is moeilijk door de kinderen te bedienen en er is via de Chromecast Ultra geen dolby 5.1 weergave (wat ik overigens wel verwacht had...)

2. Wanneer ik naar TV zenders kijk via de normale kabel verbinding dan hoor ik zo nu en dan bij het wisselen van een zender een harde "elektrische" tik. Dit treedt op wanneer de nieuwe zender inschakelt. Dit is dus niet het geval bij PCM...

Nu is het moeilijk te bepalen of de "fout" ligt bij de TV of de soundbar...
Iemand bekend met deze fenomenen?
zet Eens virtual surround aan op de bar. indien het op stereo uitgezonden wordt neemt hij de achterspeakers toch mee. Ik zelf heb het probleem 1 niet en ik heb een samsung qled uit 2019. Probleem 2 heb ik wel maar ik denk dat het iets software matigs is. Ik heb namelijk al 5 soundbars hier gehad en allen hadden dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:05
Ik heb al geruimte tijd de Harman Kardon Citation 300. Deze had ik (per ongeluk) gelinkt aan mijn werk e-mailadres om gebruik te kunnen maken van de Google Home app. Dit e-mailadres is verwijderd en nu wil ik de HK Citation 300 graag (volledig) resetten om te kunnen connecten met mijn prive e-mailadres. Echter lukt dit zowel niet via de reset knop (> 5 sec.) als via het panel om alles op fabriekinstellingen te zetten. Alle instellingen blijven maar terugkomen (wifi, naam etc.)

Is er nog een andere manier dat ik een harde reset kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuuFF
Goedemorgen, bedankt voor je reactie. Toen PCM nog geselecteerd stond en de bar dus een 2.0 signaal kreeg had ik virtual surround wel aan staan. Dit liet de surround boxen inderdaad wel een beetje mee doen allen by far niet gelijk aan de kwaliteit van een 5.1 signaal. Een maal van een volledig 5.1 signaal genoten te hebbe tijdens film en series is het voor mij geen optie om get weer terug te zetten..
wbtje schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 09:07:
[...]

zet Eens virtual surround aan op de bar. indien het op stereo uitgezonden wordt neemt hij de achterspeakers toch mee. Ik zelf heb het probleem 1 niet en ik heb een samsung qled uit 2019. Probleem 2 heb ik wel maar ik denk dat het iets software matigs is. Ik heb namelijk al 5 soundbars hier gehad en allen hadden dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:17
Ik probeer te achterhalen wat het verschil is tussen de Citation One en de Citation One mk2, maar ik kan er niets over vinden. Hier iemand die er iets over weet?

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 18:37
Heb inmiddels een Citation bar gekocht (met dank aan de ING rentepunten actie) ,maar krijg deze niet gekoppeld aan de Citation one . Is dit bij meer zo , of is het helemaal niet mogelijk ? (Zal deze one 's graag als surround inzetten )

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
slow whoop schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:14:
Ik probeer te achterhalen wat het verschil is tussen de Citation One en de Citation One mk2, maar ik kan er niets over vinden. Hier iemand die er iets over weet?
Airplay

• wbtje
Pimmetje651 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:57:
Heb inmiddels een Citation bar gekocht (met dank aan de ING rentepunten actie) ,maar krijg deze niet gekoppeld aan de Citation one . Is dit bij meer zo , of is het helemaal niet mogelijk ? (Zal deze one 's graag als surround inzetten )
Dat gaat ook nooit lukken. Daarvoor heb je de surrounds nodig.

De bar alleen is leuk maar het echte effect van surroundgeluid heb je toch de woofer en surrounds nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 18:37
wbtje schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:46:
[...]

Dat gaat ook nooit lukken. Daarvoor heb je de surrounds nodig.

De bar alleen is leuk maar het echte effect van surroundgeluid heb je toch de woofer en surrounds nodig
dat merk ik idd ook, de Sub is echt een MUST .
En jammer dat je dus niet de One's kan gebruiken als surround ....

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Ik had begrepen dat Airplay ook was uitgerold naar de MK1 modellen.

Bol.lijkt alleen het MK1 model te verkopen, Het artikel nummer bij de product informatie is HKCITATIONONEGRYEP Volgens Bol ondersteunt dit model ook Airplay 2. Coolblue verkoopt zowel zowel mk1 (fabrikantcode HKCITATIONONEGRYEP) als mk2.(fabrikantcode HKCITAONEMKIIGRYEU). Als ik bij Coolblue naar de verschillen tusen MK1 en MK2 kijk, lijkt alleen het artikel nummer/fabrikantcode anders te zijn. Volgens Coolblue ondersteuen beide modellen Airplay.
De Tweakers pricewatch is er nog niet helemaal uit. MK1 is bekend, maar MK2 is "nog niet verwerkt".
Op de Harman Kardon site zie ik maar één model staan: de MK1 met Artikel# HKCITATIONONEGRYEP. Volgens de site ondersteunt dit model geen Airplay.

Ik vind het vreemd dat er zo weinig over bekend is over het MK2 model en de verschillen met MK1. Als fabrikant zou je toch juist willen de wereld willen laten weten hoeveel beter een nieuw model is ten opzichte van de vorige? Waarom zou je moeite doen om een nieuwe model op de markt te brengen als er bijna geen verschillen zijn met het vorige model?

Het gaat me hier niet eens om de Airplay ondersteuning (ik heb geen Apple apparaten) maar meer algemeen over de beschikbare modellen en de verschillen er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08 12:19
Goedemiddag,

Vandaag heb ik 2 citation100 aangeschaft.
De eerste staat en is aangesloten, maar wat is de volgende stap om nummer 2 aan te sluiten en te koppelen, zodat ik van stereo kan genieten.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Dit weekend een Citation One MK2 aangeschaft. Bij Coolblue, omdat ik zeker wilde zijn dat ik een MK2 zou krijgen.

Eerste indruk: leuk speelgoed, en mooi geluid. Het is het mijn eerste Google Assistent, en ik kan nu spraakcommando's geven voor muziek met Spotify, mijn Ikea Trådfri lampen, en de temperatuur in verschillende kamers (Honeywell Home).

Het geluid is prima voor zo'n klein kastje, maar misschien had ik het gezien de lovende reviews nog beter verwacht. Wellicht dat ik er op termijn nog een tweede speaker erbij koop, om een wat voller geluid te krijgen in de woonkamer.

Mijn oude Yamaha stereo setje geeft ook (heel) goed geluid, maar stond al jaren werkeloos toe te kijken, omdat ik daar alleen CD's mee kan afspelen en naar de (analoge) radio kan luisteren. Ik zie het dus ook als vervanging van deze set.

Edit: Ik heb mijn bevindingen over de Citation One in een korte review opgeschreven.

[ Voor 9% gewijzigd door slow whoop op 16-12-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
slow whoop schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:52:
Dit weekend een Citation One MK2 aangeschaft. Bij Coolblue, omdat ik zeker wilde zijn dat ik een MK2 zou krijgen.

Eerste indruk: leuk speelgoed, en mooi geluid. Het is het mijn eerste Google Assistent, en ik kan nu spraakcommando's geven voor muziek met Spotify, mijn Ikea Trådfri lampen, en de temperatuur in verschillende kamers (Honeywell Home).

Het geluid is prima voor zo'n klein kastje, maar misschien had ik het gezien de lovende reviews nog beter verwacht. Wellicht dat ik er op termijn nog een tweede speaker erbij koop, om een wat voller geluid te krijgen in de woonkamer.

Mijn oude Yamaha stereo setje geeft ook (heel) goed geluid, maar stond al jaren werkeloos toe te kijken, omdat ik daar alleen CD's mee kan afspelen en naar de (analoge) radio kan luisteren. Ik zie het dus ook als vervanging van deze set.

Edit: Ik heb mijn bevindingen over de Citation One in een korte review opgeschreven.
Dan had je misschien beter een chromecast audio kunnen aansluiten op jouw Yamaha set. Dan heb je geen Google Assistent maar wel een 'slimme' versterker met goed geluid. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
@Escape2Dawn Dat is een goeie tip. Daar heb ik niet aan gedacht. Ik vraag me wel af hoe goed het geklonken zou hebben op mijn oude setje. Er zitten alleen audio ingangen op voor CD, tape, en minidisk (of zo). Ik had dan dus een van die ingangen moeten gebruiken. Dat heb ik wel eens geprobeerd met mijn NUC waar ik Kodi op draai, om zo naar m'n eigen (gedigitaliseerde) muziekcollectie te kunnen luisteren. Maar ik vond het niet goed klinken. Dat kan natuurlijk ook aan de NUC liggen, maar wellicht ook aan de audio ingangen van mijn stereo setje.

Terug naar de Citation One. Ik merk dat ik na een paar dagen al wen aan het gemak waarmee ik en anderen in huis muziek kunnen afspelen door middel van spraakcommando's naar Google Assistent. Dat gemak is me ook wat waard. Met een Chromecast audio had ik eerst m'n stereosetje aan moeten doen, Spotify op m'n telefoon moeten openen, cast bron moeten selecteren, muziek moeten zoeken en selecteren, en dan afspelen. Dat is toch wat omslachtiger.

Nog een vraag voor de Citation DUO gebruikers: Klopt het dat de Citation DUO bestaat uit 2x een Citation ONE? Hoe werkt de Google Assistent dan? In principe hoeft dan toch maar een speaker als assistent te werken? Staat de assistent dan uit op de andere speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
Verder heb ik nog een raar punt. Eerst even de opstellingen.

Woonkamer Geluid: Soundbar, Subwoofer, HKC 500. Licht: 3 HUE lampen (groep: woonkamer, beneden en hele huis)
Keuken Geluid: HKC 300. Licht:1 HUE lamp (groep: beneden en hele huis)
Slaapkamer 1 Geluid: Sony LF-S50B. Licht: 2 TRADFRI lampen gekoppeld via HUE (groep: boven en hele huis)
Slaapkamer 2 Geluid: HKC 100 (groep: boven en hele huis)

Wanneer ik in de woonkamer zeg: "Hey Google, zet de keuken lamp aan, dan gebeurt dit. Wanneer ik in de keuken zeg: "Hey Google, zet de woonkamer lampen aan" dan gebeurt dat niet en gaat de keuken lamp aan. Dit zelfde geldt ook voor de andere vertrekken voor wat betreft de verlichting. Vanuit de woonkamer opstelling/groep kan ik alles bedienen, maar vanuit de andere vertrekken weer niet.

Echter, in de slaapkamers kan qua muziek wel weer zeggen: "Hey Google, speel 'artiest' op boven en hele huis, maar niet woonkamer.

Hebben jullie ook deze ervaring?
Ik zie dat er geen reactie is gekomen op je probleem. Dit is meer een google assistant ding dan dat het met de speakers te maken heeft. Als je de lampen in de verschillende 'kamers' keuken en woonkamer hebt geplaatst vindt google het fijner als je zegt 'doe de lampen in de keuken/woonkamer aan.

Eigenlijk net zoals je zegt bij het afspelen van muziek. Wat moet er gedaan worden, en waar.

Hopelijk heb je er wat aan.

Nog een aanvulling v.d werking. Als ik zeg tegen mijn speaker, zet de lampen aan, worden alleen de lampen in de woonkamer aangezet omdat die in dezelfde groep als de speaker zitten. Als ik ander lampen aan/uit wil zetten moet ik benoemen in welke ruimte

[ Voor 8% gewijzigd door El Polo Diablo op 20-12-2019 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Eagles schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:37:
Hallo iedereen, ik ben een aspirant HK bar en sub koper, nu is de Enchant 1300 voor 599 in de aanbieding/uitverkoop. Ik heb dan altijd meteen een achterdochtig gevoel, is deze bar dan slecht verkocht tov de Citation? De Citation is al tijden stabiel op 999 euro. Is er kwaliteitsverschil naast dat de Enchant vooral bedoelt is om surround na te bootsen? Ik zoek nu naar een verklaring waarom de Citation zoveel duurder is..misschien is er hier iemand die er ervaring mee heeft? Ben bang dat ik nu met de Enchant 1300 in de aanbieding iets koop wat een (ik overdrijf) “afdankertje” is tov de Citation. Ook de sub van de Citation is dubbel zo duur omdat de Sub van de Enchant ook in de uitverkoop is voor 50% korting...
De Enchant 1300 ondersteund geen Dolby Atmos, iets wat zo'n beetje iedere concurrent wel biedt (wat voor waarde je er ook aan wilt hechten). De kans is dus groot dat de Enchant 1300 gewoon vervangen gaat worden. Hij is immers ook al een jaar op de markt en Samsung vervangt ieder jaar zijn soundbars (Samsung is de eigenaar van HK).

Bij de Citation gelden er andere regels. Dit is een complete (design) productlijn die enigszins modulair is opgebouwd.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B13ZT
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-09 15:13
Ik heb net de HK Citation 500 gekocht. Alles werkt perfect maar hij gaat nooit in sleep-mode. Het scherm blijft namelijk actief.
Iemand die hetzelfde voor heeft of een idee heeft hoe ik de speaker in sleep mode krijg?
Ook is een heel zachte ruis hoorbaar als er geen muziek aan het spelen is, hebben andere mensen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
Ik heb van het weekend de citation bar via de post ontvangen. Ik moet zeggen dat ik het geluid ontzettend dof vind klinken. Zeker de vocals. Het lijkt wel alsof de artiest een zakdoek voor hun mond hebben.

Hebben anderen hier ook ervaring mee. De soundbar heeft inmiddels ook de laatste updates ontvangen.

Ben zeer benieuwd.

Ik heb overigens niet de sub. De bass is ook niet iets wat ik nu direct mis. Echter lijkt het me dat een sub niets toevoegt aan vocals. Misschien heb ik het mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Fky85 schreef op maandag 23 december 2019 @ 07:08:
Ik heb van het weekend de citation bar via de post ontvangen. Ik moet zeggen dat ik het geluid ontzettend dof vind klinken. Zeker de vocals. Het lijkt wel alsof de artiest een zakdoek voor hun mond hebben.

Hebben anderen hier ook ervaring mee. De soundbar heeft inmiddels ook de laatste updates ontvangen.

Ben zeer benieuwd.

Ik heb overigens niet de sub. De bass is ook niet iets wat ik nu direct mis. Echter lijkt het me dat een sub niets toevoegt aan vocals. Misschien heb ik het mis
je kan een aantal voorgeprogrammeerde eq settings kiezen maar ik vind het wel mee vallen wat je zegt. Ik heb echter de surround opstelling met woofer en speel muziek af op virtual surround. Wel ben ik met je eens dat het geluid nog we een fine tuning kan gebruiken naar eigen smaak. Hiervoor komt als het goed is een eq release voor zodat je zelf de settings kan instellen zoals jij het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallyWallywally
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-06-2022
Dag allen,
Ik heb een Citation bar en sub gekocht. Na dag 1 al installatie problemen en fabriek reset werkte simpelweg niet. Alle instellingen blijven behouden, dus de bar omgeruild. Tweede installatie ging goed. Helaas ervaar ik instabiliteit met gebruik van Google Home. Het apparaat bestaat en kan ik besturen vanaf Google Home, echter als ik de apparaat instellingen wil bekijken, kan het apparaat niet gevonden worden. Ik heb zowe iOS als Android om dit te testen. Ook bar herstart (stroom er af) en ook wifi router herstart. Ik kan daarna prima muziek via cast afspelen, maar instellingen inzien ho maar.

Ik word niet heel erg blij van mijn (flinke) investering. Iemand nog tips of ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
WallyWallywally schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:21:
Dag allen,
Ik heb een Citation bar en sub gekocht. Na dag 1 al installatie problemen en fabriek reset werkte simpelweg niet. Alle instellingen blijven behouden, dus de bar omgeruild. Tweede installatie ging goed. Helaas ervaar ik instabiliteit met gebruik van Google Home. Het apparaat bestaat en kan ik besturen vanaf Google Home, echter als ik de apparaat instellingen wil bekijken, kan het apparaat niet gevonden worden. Ik heb zowe iOS als Android om dit te testen. Ook bar herstart (stroom er af) en ook wifi router herstart. Ik kan daarna prima muziek via cast afspelen, maar instellingen inzien ho maar.

Ik word niet heel erg blij van mijn (flinke) investering. Iemand nog tips of ervaring met dit probleem?
ervaar dat probleem niet ik heb ondertussen al 4 bars gehad en heb dit probleem niet ervaren. Hoe bedoel je apparaat instellingen? in de app? Kan je de vraag wat specificeren ik snap niet helemaal wat bedoelt. Ervaar je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 21:43

DJT

Ik zou een eigen sub aan een Citation bar willen toevoegen. Weet iemand of er losse ontvangers verkrijgbaar zijn of moet ik echt een Citation sub kopen en slopen om dat voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

WallyWallywally schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:21:
Dag allen,

Dit zal eerder met je Wi-Fi/netwerk te maken hebben, aangezien dit een Google Home issue is. Heb je de Bar bedraad of draadloos aangesloten? Indien draadloos, hoe sterk is het signaal op dat punt en enig idee of het op 2.4Ghz of 5Ghz is? Hier 0.0 problemen op al mn HK Citation series, bedraad of Wi-Fi geen issues, heb wel goede Wi-Fi in huis, met vorige WiFi die ik in huis had met meerdere routers wel problemen gehad, bleek een vorm van isolation op te treden per unit, maar dit was dus een Google Home probleem.
DJT schreef op zondag 29 december 2019 @ 08:50:
Ik zou een eigen sub aan een Citation bar willen toevoegen. Weet iemand of er losse ontvangers verkrijgbaar zijn of moet ik echt een Citation sub kopen en slopen om dat voor elkaar te krijgen?
Elke WiSA speaker/sub hoort gepaired te kunnen worden. Er zijn echter nog niet zoveel WiSA speakers beschikbaar. Tot nu toe alleen WiSA receivers/controllers tegengekomen, dus omgekeerde van wat je bedoeld. Wat is er mis met de Citation Sub? Ben er zelf zeer tevreden over, goede diepe en strakke bas.

[ Voor 24% gewijzigd door BiG-GuY op 02-01-2020 23:59 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 21:43

DJT

BiG-GuY schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:44:
[...]
Elke WiSA speaker/sub hoort gepaired te kunnen worden. Er zijn echter nog niet zoveel WiSA speakers beschikbaar. Tot nu toe alleen WiSA receivers/controllers tegengekomen, dus omgekeerde van wat je bedoeld. Wat is er mis met de Citation Sub? Ben er zelf zeer tevreden over, goede diepe en strakke bas.
Ik wil graag m'n sub met een parametrische eq kunnen inregelen voor een vlakke respons.

Qua design en klank is de citation serie wat ik zoek, alleen een speaker klinkt zo goed als de ruimte waar hij in speelt. Ik snap daarom ook echt niet waarom er geen enkele vorm van calibratie uitgevoerd kan worden. Zelfs Sonos doet dat. Wellicht iets dat op de rol staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

DJT schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 07:40:
[...]

Ik wil graag m'n sub met een parametrische eq kunnen inregelen voor een vlakke respons.

Qua design en klank is de citation serie wat ik zoek, alleen een speaker klinkt zo goed als de ruimte waar hij in speelt. Ik snap daarom ook echt niet waarom er geen enkele vorm van calibratie uitgevoerd kan worden. Zelfs Sonos doet dat. Wellicht iets dat op de rol staat?
EQ voor de bar/speakers zijn ze mee bezig ja, voor de sub heb ik niks over gehoord, enige regeling die er nu is, bass trim en volume per speaker.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Laatst online: 04-08 16:30
B13ZT schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 02:19:
Ik heb net de HK Citation 500 gekocht. Alles werkt perfect maar hij gaat nooit in sleep-mode. Het scherm blijft namelijk actief.
Iemand die hetzelfde voor heeft of een idee heeft hoe ik de speaker in sleep mode krijg?
Ook is een heel zachte ruis hoorbaar als er geen muziek aan het spelen is, hebben andere mensen dit ook?
Ik heb de HK Citation one duo , en daarbij ook dat er een zachte ruis is , speakers staan ook constant online ( groen lampje onderop ) .weet niet of er een slaap stand is , denk omdat Google Home , online moet zijn zodat het meteen kan reageren wanneer je Google Home oproept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik overweeg om een duo pack van de Citation ONE MK2 te kopen:
https://www.coolblue.be/n...e-mk2-duo-pack-zwart.html
Eerst was er al wat verwarring want bij het single pack stond wel ondersteuning voor Airplay 2 maar bij het Duo Pack niet. Contact gehad met Coolblue en ook het Duo Pack ondersteunt Airplay 2 wat me ook logisch lijkt niet?

Nu mijn setup, doel en vraagjes:

Setup:
We hebben thuis een l-vormige woonkamer (salon en keuken samen).
In het salon staat:
- Een Onkyo TX-509 versterker met daarop een 5.1 surround systeem aangesloten.
- Op de HDMI poorten van de Onkyo zijn aangesloten: Chromecast 3, Apple TV 4 en Telenet decoder.
In het keuken gedeelte staat:
- Een Google Home.

Doel:
Ik wil de Google Home vervangen door een Citation One aangezien ik het geluid van de Google Home maar magertjes vind. De andere van het Duo Pack wil ik ofwel in de bureau of de slaapkamer plaatsen.

Vraagjes:
- Kan ik de Citation One in één speaker groep plaatsen met de Chromecast die op mijn Onkyo is aangesloten? Op die manier krijg ik mooi geluid in de hele l-vormige ruimte. Nu lukt dit prima maar aangezien de Citation geen echte "google speaker" is stel ik toch de vraag.
- Kan ik ook binnen het Airplay 2 systeem een speaker groep maken van mijn Apple TV 4 en de Citation One? Dit lukt nu natuurlijk niet omdat de Google Home die nu in het keuken gedeelte staat geen Airplay ondersteunt.

Hopelijk zijn mijn vraagjes duidelijk en kan iemand ook een helder antwoord formuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdvill
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-08 15:39
BiG-GuY schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:04:
[...]

EQ voor de bar/speakers zijn ze mee bezig ja, voor de sub heb ik niks over gehoord, enige regeling die er nu is, bass trim en volume per speaker.
Kan iemand bevestigen of die bass trim - in afwachting van volwaardige equalizer - ook voor de One (mk I / mk II) beschikbaar en bruikbaar is? Zonder deze functie zijn de Ones naar mijn smaak niet bruikbaar door teveel aan bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

wdvill schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 23:58:
[...]

Kan iemand bevestigen of die bass trim - in afwachting van volwaardige equalizer - ook voor de One (mk I / mk II) beschikbaar en bruikbaar is? Zonder deze functie zijn de Ones naar mijn smaak niet bruikbaar door teveel aan bas.
Heb zelf 2x One mk1 en 1x Citation 300. Bij de Bar, Tower en 300 kan je de bass trim instellen via het display. Aangezien de One geen display heeft niet helaas.

Softwarematig hebben nog altijd alleen de originele Google Home speakers EQ opties, bass trim bestaat daar niet. Dit zal een beperking van Google zijn, dus hoop dat ze dat vrijgeven.

Origineel was de "duo pair" 2x mono ipv L/R kanaal. Geen idee of dat ondertussen is gefixt? Of ook alleen ondersteund op Google eigen speakers?

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 05-01-2020 00:37 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdvill
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-08 15:39
BiG-GuY schreef op zondag 5 januari 2020 @ 00:36:
[...]

Heb zelf 2x One mk1 en 1x Citation 300. Bij de Bar, Tower en 300 kan je de bass trim instellen via het display. Aangezien de One geen display heeft niet helaas.

Softwarematig hebben nog altijd alleen de originele Google Home speakers EQ opties, bass trim bestaat daar niet. Dit zal een beperking van Google zijn, dus hoop dat ze dat vrijgeven.

Origineel was de "duo pair" 2x mono ipv L/R kanaal. Geen idee of dat ondertussen is gefixt? Of ook alleen ondersteund op Google eigen speakers?
Je geeft al aan dat atm enkel speakers van Google zelf (en Chromecast audio) softwarematige EQ-opties hebben in de Home-app. Ik meen recent gelezen te hebben dat externe speakerfabrikanten beperkingen op Chromecast of een oudere versie van CC hebben en EQ vooralsnog slechts via eigen app kunnen voorzien... De bediening van de Ones direct via de Google Home app is handig, maar vormt dus een beperking als het om de EQ gaat...

Over het stereo of dual mono lees ik nog steeds tegenstrijdige berichten. Zelf nog geen set in bezit,dus kan er verder geen uitspraken over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:14
@falcon186
Citation one hebben we hier ook in een groep met een versterker+Chromecast hangen. Vertraging is via google home in te stellen.

Tikkie irritant is het wel dat mijn TV ook aan de versterker hangt en automatisch aanspringt als ik een muziekje opzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
Dat probleem heb ik ook :D

Ik vroeg me af of het mogelijk is om indien ik een video afspeel via de chromecast zowel door de speakers die aan de versterker zijn gekoppeld als door de Citation One kan laten komen?
djiedjee schreef op zondag 5 januari 2020 @ 10:19:
@falcon186
Citation one hebben we hier ook in een groep met een versterker+Chromecast hangen. Vertraging is via google home in te stellen.

Tikkie irritant is het wel dat mijn TV ook aan de versterker hangt en automatisch aanspringt als ik een muziekje opzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Nee, volgens mij niet. De speakergroup is niet te kiezen vanuit videostreaming zoals youtube.
falcon186 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 12:09:

Ik vroeg me af of het mogelijk is om indien ik een video afspeel via de chromecast zowel door de speakers die aan de versterker zijn gekoppeld als door de Citation One kan laten komen?

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
Hoe zit het met de google assistant functionaliteit in vergelijking met een echte “google” speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackcr0w
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-12-2024
Hallo tweakers,

Ik heb een aantal vragen over de Citation series.

Ik ben van plan om nu de citation bar aan te schaffen, is het een aanrader om hier 2x citation 100 speakers bij aan te schaffen? Ipv de grote zuilen die je overal in de voorbeelden ziet, dit is namelijk veel te duur en te groot voor mijn woonkamer.

Dan is dus het idee dat ik de bar met de 2x 100 speakers bij mijn televisie plaats.
Of is het voor films en muziek al goed genoeg met alleen een citation bar (hebben de 2x 100 speakers dan wel nut)? Eventueel wil ik later nog de surround speakers aanschaffen.

Stel ik wil mijn geluid vanuit mijn consoles ook via de soundbar laten afspelen. Kan ik dan het beste mijn bar op de ARC HDMI aansluiten op mijn TV en de consoles op de soundbar zelf?

Ook ben ik erg benieuwd naar de ervaring van jullie over de citation series.

Bedankt voor het medenken :)

[ Voor 11% gewijzigd door blackcr0w op 05-01-2020 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wbtje
blackcr0w schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:06:
Hallo tweakers,

Ik ben van plan om nu de citation bar aan te schaffen, is het een aanrader om hier 2x citation 100 speakers bij aan te schaffen? Ipv de grote zuilen die je overal in de voorbeelden ziet, dit is namelijk veel te duur en te groot voor mijn woonkamer.

Dan is dus het idee dat ik de bar met de 2x 100 speakers bij mijn televisie plaats.
Of is het voor films en muziek al goed genoeg met alleen een citation bar (hebben de 2x 100 speakers dan wel nut)? Eventueel wil ik later nog de surround speakers aanschaffen.

Stel ik wil mijn geluid vanuit mijn consoles ook via de soundbar laten afspelen. Kan ik dan het beste mijn bar op de ARC HDMI aansluiten op mijn TV en de consoles op de soundbar zelf?

voor films gaan de 100 nooit meespelen. De citation bar kan je koppelen aan de surround woofer en Towers voor muziek kun je een speakergroep maken met de one's, 100 300 en of 500. Het afspelen van de muziek gaat dan over de speakergroep. Het vervelende is echter dat ze allemaal een google assistent hebben en dat indien je de mic niet mute de ene keer de bar zal reageren en de andere keer de 100. Als je ze mute zal je altijd de oranje lampjes zien branden en dat is iets wat als storend ervaren wordt.

ik heb zelf me mediaspeler over de bar zitten echter gebruik hem niet dus kan je niet echt adviseren of je hem via de bar of tv moet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
ik heb alleen een keer met een mini gespeeld. Werkt volgens mij precies hetzelfde.

Ik verwacht alleen dat het updatebeleid van HK niet hetzelfdezal zijn.
falcon186 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 20:59:
Hoe zit het met de google assistant functionaliteit in vergelijking met een echte “google” speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
falcon186 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 20:59:
werkt precies hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
wbtje schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:46:
[...]

je kan een aantal voorgeprogrammeerde eq settings kiezen maar ik vind het wel mee vallen wat je zegt. Ik heb echter de surround opstelling met woofer en speel muziek af op virtual surround. Wel ben ik met je eens dat het geluid nog we een fine tuning kan gebruiken naar eigen smaak. Hiervoor komt als het goed is een eq release voor zodat je zelf de settings kan instellen zoals jij het wil.
Ik heb inmiddels de sub besteld en binnen. In eerste instantie bleef het toch nog niet naar mijn smaak maar ben er denk ik achter gekomen wat het is. Het geluid klinkt alleen doffer tijdens het streamen via Chromecast. Ik heb een aantal nummer geprobeerd en telkens geswitcht tussen Chromecast, airplay en bluetooth. En via Airplay en Bluetooth klinkt het beduidend helderder.

Ook via een android is het geluid beter via Bluetooth dan via Chromecast. Het lijkt alsof de bitrate veel lager is oid. Tevens haalt de voor ingestelde eq standen niks uit wanneer er via Chromecast gestreamd wordt.

Hebben anderen dit ook of kunnen anderen dit testen? Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Fky85 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:39:
[...]

Ik heb inmiddels de sub besteld en binnen. In eerste instantie bleef het toch nog niet naar mijn smaak maar ben er denk ik achter gekomen wat het is. Het geluid klinkt alleen doffer tijdens het streamen via Chromecast. Ik heb een aantal nummer geprobeerd en telkens geswitcht tussen Chromecast, airplay en bluetooth. En via Airplay en Bluetooth klinkt het beduidend helderder.

Ook via een android is het geluid beter via Bluetooth dan via Chromecast. Het lijkt alsof de bitrate veel lager is oid. Tevens haalt de voor ingestelde eq standen niks uit wanneer er via Chromecast gestreamd wordt.

Hebben anderen dit ook of kunnen anderen dit testen? Ben erg benieuwd.
heb ik dus geen last van........ ik heb airplay geprobeerd en spotify afgespeelt en spotify klinkt helderder bij mij. Reset de boel is en probeer het opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag
...mijn surround speakers vallen regelmatig 1 a @ seconden weg
wie herkent dit en heeft een oplossing

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
mijn wifi thuis is tp link deco m9
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...heb gereset en hk gemaild. nog geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:31:
Mijn vraag
...mijn surround speakers vallen regelmatig 1 a @ seconden weg
wie herkent dit en heeft een oplossing

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
mijn wifi thuis is tp link deco m9
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...heb gereset en hk gemaild. nog geen oplossing
als ze wegvallen knipperen ze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallyWallywally
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-06-2022
wbtje schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:10:
[...]

ervaar dat probleem niet ik heb ondertussen al 4 bars gehad en heb dit probleem niet ervaren. Hoe bedoel je apparaat instellingen? in de app? Kan je de vraag wat specificeren ik snap niet helemaal wat bedoelt. Ervaar je
Hoi, het blijkt een Google Home probleem icm iPhone. Op een Android toestel ervaar ik minder problemen.

Desondanks kom ik er net achter dat mijn sub helemaal niets deed. Hij is verbonden met de bar, maar simpelweg 0 geluid. De test-toon doet hij wel... Resetten van de sub werkte niet, totdat ik de bar had gereset. Bleek dat de bar het probleem was 😳

Volgend probleem; als je met google home een speaker groep maakt met Citation One’s er bij, dan kan je de afstandsbediening niet gebruiken. Hij bestuurt dan alleen de bar en niet de One’s. Het verbaast me dat HK hier niet over heeft nagedacht.... je moet dus je app gebruiken.

Laatste probleem; als je TV geluid over je bar laat lopen met de ARC instelling, dan kan je joet aangeven dat het geluid over een speakergroep moet. Ik oan mijn One’s dus niet afspelen met TV geluid. Erg jammer. Hopelijk bedenkt HK hier iets op met een update of zo.

[ Voor 37% gewijzigd door WallyWallywally op 12-01-2020 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-unit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-07 15:58

m-unit

PSN: sjaak99 //

ik zou te aller tijden de sub erbij aanschaffen, zonder sub vind ik het geluid van de bar erg onder de maat.
blackcr0w schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:06:
Hallo tweakers,

PSN: sjaak99 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

WallyWallywally schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:41:
[...]
Volgend probleem; als je met google home een speaker groep maakt met Citation One’s er bij, dan kan je de afstandsbediening niet gebruiken. Hij bestuurt dan alleen de bar en niet de One’s. Het verbaast me dat HK hier niet over heeft nagedacht.... je moet dus je app gebruiken.

Laatste probleem; als je TV geluid over je bar laat lopen met de ARC instelling, dan kan je joet aangeven dat het geluid over een speakergroep moet. Ik oan mijn One’s dus niet afspelen met TV geluid. Erg jammer. Hopelijk bedenkt HK hier iets op met een update of zo.
Dit zijn helaas limitaties van het Chromecast protocol. Of dit door Google gefixed kan worden is nog de vraag.

HK heeft daarom de Citation Surround gemaakt die via WiSA gekoppeld worden aan de Bar net als de Sub en Towers. Dan heb je wel volwaardige surround bij ARC/HDMI/Optical. De One/100/300/500 zijn niet bedoeld als surrounds, maar als standalone of "stereo" sets. Dat geven ze ook duidelijk aan op hun site.

Speaker groepen zijn hooguit stereo of dus dubbel stereo vanwege Chromecast.

[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 13-01-2020 08:16 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
Heeft iemand al info over de nieuwe speakers?

Ben voornamelijk benieuwd naar de wekkerradio. Als die enigszins vergelijkbaar zal zijn qua geluid met de one is dat wel leuk voor in de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Bart0ving schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:37:
Heeft iemand al info over de nieuwe speakers?

Ben voornamelijk benieuwd naar de wekkerradio. Als die enigszins vergelijkbaar zal zijn qua geluid met de one is dat wel leuk voor in de slaapkamer.
Veel dan wat ik hier heb gelezen erover nog niet:
https://www.homecinemamag...gt-drie-nieuwe-producten/

Ben ook wel benieuwd naar de wekkerradio, al heb ik nu een One in de slaapkamer. Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe Bar. Aangezien ik de Towers heb doet de Bar qua audio alleen het center kanaal in het middelste deel van de bar, de rest doet dus eigenlijk niks en dan is de bar best groot. Als die nieuwe qua center kanaal minimaal vergelijkbaar klinkt overweeg ik om over te stappen :p .

Gallery V&A

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste