Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:03:
Sinds maart dit jaar ben ik in het bezit van de Bar, Towers, Surround, Sub en een Citation 500. Ik moet zeggen dat als het werkt, klinkt het fantastisch. Heb zelf ook veel met de helpdesk gestoeid met allerlei problemen. Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn met dezelfde configuratie die dezelfde problemen ondervinden als ik. Hierbij mijn problemen:
1. De Bar gaat 's nachts als we liggen te slapen spontaan aan op HDMI1 waarop de tv aangesloten zit. De rode leds branden dan en het systeem blijft geheel aan. Dit was opgelost bij de vorige firmware maar is nu weer terug met de laatste 91381 versie.
2. Bij de laatste firmware versie 91381 gaan de leds op de Towers en Surround NOOIT meer uit. Dus niet meer als de Bar in Standby gaat en ook niet na een tijdje wanneer de set niet gebruikt wordt. Dit was altijd wel zo. Gaan ze dan niet meer in de energie-bespaar-stand? Overigens is het nu zo dat de Primary Tower ook 1 witte led laat zien bij de nieuwe firmware (moest daarvoor wel de Tower zelf een software update laten doen door deze geheel te resetten).
3. Mijn Bar zit gezamelijk in een groep met de Citation 500 die in de keuken staat. 's Ochtends als we bv Radio 538 willen luisteren vragen we dat via Hey Google met de Groepsnaam. Het is nooit zo dat dan beide speakers (citation 500 en Bar) gezamelijk gaan spelen. Ook al zegt de Bar van wel. Soms komt er 2 seconden geluid uit en stopt dan weer. Of er komt helemaal geen geluid uit. Het display laat wel zien dat hij het afspeelt op TuneIN. Na een tweede keer exact hetzelfde te vragen werkt het wel. Hij lijkt wel alsof na een nacht niet gebruikt te hebben de hele boel moet ontwaken voordat het echt goed werkt. Hebben jullie ook dit probleem?
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen op deze 3 punten en misschien hebben jullie wel een oplossing hiervoor want met de HK helpdesk kom ik er niet uit.
1. Dit heb ik ook. Ik heb de HDMI in ingang 1 van de soundbar en in de TV in HDMI Arc (Samsung). Wanneer ik TV heb gekeken blijven de oranje LEDs aan staan. Ik moet de soundbar nadat ik de TV uit heb gezet dan nog met de afstandbediening van HK uitzetten. Wanneer ik muziek heb gestreamd heb ik hiervan geen last en gaan deze LEDs wel uit.
2. -
3. Dit had ik laatst ook met TuneIn. Ook ik moest het toen 2 keer vragen. Dit heb ik nooit met Spotify overigens. Dat is erg gek. Wellicht dat ik het soms niet handig zeg. Wanneer ik zeg: "Hey Google! Speel radio 538 op groep x" dan werkt het vaak wel.
Verder heb ik nog een raar punt. Eerst even de opstellingen.
Woonkamer Geluid: Soundbar, Subwoofer, HKC 500. Licht: 3 HUE lampen (groep: woonkamer, beneden en hele huis)
Keuken Geluid: HKC 300. Licht:1 HUE lamp (groep: beneden en hele huis)
Slaapkamer 1 Geluid: Sony LF-S50B. Licht: 2 TRADFRI lampen gekoppeld via HUE (groep: boven en hele huis)
Slaapkamer 2 Geluid: HKC 100 (groep: boven en hele huis)
Wanneer ik in de woonkamer zeg: "Hey Google, zet de keuken lamp aan, dan gebeurt dit. Wanneer ik in de keuken zeg: "Hey Google, zet de woonkamer lampen aan" dan gebeurt dat niet en gaat de keuken lamp aan. Dit zelfde geldt ook voor de andere vertrekken voor wat betreft de verlichting. Vanuit de woonkamer opstelling/groep kan ik alles bedienen, maar vanuit de andere vertrekken weer niet.
Echter, in de slaapkamers kan qua muziek wel weer zeggen: "Hey Google, speel 'artiest' op boven en hele huis, maar niet woonkamer.
Hebben jullie ook deze ervaring?