Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fomix
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-03 07:37
Mijn vraag
Ondertussen al een tweede paar van Coolblue gekregen. Maar helaas...
Het koppelen van beide boxen op de Wifi en Google Home gaat vlot.
Vanaf het moment dat ik beide boxen in een 'paar' steek beginnen de problemen.

Tijdens het afspelen van muziek geeft één van beide speakers constant een 'poppend' geluid.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Deco M9 wifi van TP Link
- Samsung Galaxy S9+
- Google Pixel 3
- Spotify / Youtube

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zowel op bluetooth als wireless krakend geluid op beide speakers. Volgende zaken geprobeerd:
- Speaker groep (google home)
- Speaker pair (google home)
- Bluetooth (galaxy s9+ , pixel 3)
- Wifi (galaxy s9+ , pixel 3)
- Speakers beiden apart geconfigureerd en alle andere testen gedaan
- Wifi band 2.4ghz uitgezet (om op 5ghz te dwingen)
- Microfoon aan/uit op beide speakers
- één van de toestellen vroeg om firmware update bij installatie. Is gebeurd en beide toestellen zaten op dezelfde meest recente firmware.
- Alle andere wifi toestellen uitgeschakeld om storing uit te sluiten
- Wifi kanaal gechecked met 'wifi analyzer' app om te druk kanaal uit te sluiten
- 2.4Ghz kanaal uit op Wifi , MESH uit op Wifi

Geen van bovenstaande testen heeft enige beterschap gegeven. Beide speakers blijven een krakend geluid geven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opnameabc
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-02-2024
Het lijkt storing van een andere bron zoals straling van een apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmijnhar
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04 21:01
Zelfde laken en pak hier. Al die zaken hielpen ook bij mij niet. HK support stelt dat de M9 niet genoeg PK's heeft om de boxen in sync te houden. Raar verhaal, want die M9 is een recente router. Maar het wordt dus kiezen tussen de deco behouden of de citation behouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-03 08:33
Heb exact hetzelfde probleem hier. Heb 4 HK Citations twee aan twee stereo gekoppeld. Doen het soms goed, maar vaak niet. Kraken en ploppen. Krijg daar ook het PK verhaal en dat de Ziggo en KPN router die onvoldoende zouden hebben. Heb ook contact gehad met KPN hierover. Toevallig had de medewerker daar ook deze HK speakers en hetzelfde probleem en reactie van HK. Ik heb een perfecte dekking waar de speakers staan en uitstekende performance, gemeten met speedtest. Dat PK verhaal is nonsens. Wat het wel is? Echt geen idee. Maar dit kan dus echt niet. Wat hebben jullie inmiddels gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
Voor de volledigheid de uitleg van de HK helpdesk. Ik ben echt benieuwd wat de experts op dit forum hiervan vinden:

Heeft u 1 speaker, dan houdt de router dat keurig netjes bij. Gooien we nu een 2e speaker (of in uw geval, wel 4) in de mix, gaat het fout. De reden hiervoor is, dat niet alleen de router nu 2 speakers van muziek moet voorzien, maar de speakers ook onderling informatie met elkaar uitwisselen om synchroon te blijven spelen. In de praktijk betekent het gebruik van een 2e speaker meer dan 3 keer zoveel pakketten die de router moet verwerken. Hierdoor houdt de router het hardwarematig soms niet bij.

Symptomen van het niet bijhouden van de muziekstream zijn het kraken van de speaker (door missende pakketten/muziekinformatie) of het geheel verliezen van de verbinding met de router.

Indien u gebruik maakt van een router van uw internet provider, in het bijzonder een Experiabox of een Ziggo Connect box, zijn 4 speakers eenvoudigweg te veel.
Wilt u probleemloos gebruik maken van WiFi speakers, en in het bijzonder van meerdere tegelijk, raden wij absoluut aan een losse, kwalitatief goede router aan te schaffen.
Er zijn verschillende goede routers op de markt, Asus, D-Link en Netgear maken bijvoorbeeld zeer goede exemplaren. Een beetje goed exemplaar zal tussen de 100 tot 200 euro kosten, maar dan is uw WiFi netwerk wel gelijk stukken stabieler, sterker en sneller, en heeft u meer dan genoeg "pk's onder de kap" om alle aangesloten apparaten probleemloos te laten functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
Nu heb ik inderdaad een Experiabox (10) en heb daar recent twee super WiFi meshpoints van KPN bij gekocht. Waar ik voorheen niet overal dekking had, is dat nu opgelost. Ik haal overal in huis (en zeker op de begane grond waar de speakers staan) de volgende waarden (gemeten met Speedtest):

Download 70,7 Mbps
Upload 24,2 Mbps
Ping 5ms
Jitter 0,71ms
Pakketverlies 0%

Waar is dat dan te weinig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmijnhar
Klopt, die PK's vind ik moeilijk te geloven. Ik heb de 2 citations ondertussen in een ubiqiti wifi gezet : werkt perfect in stereo! Nog beter: ik heb ze in een oud d-link netwerk gezet (6 jaar oud ofzo), weeral geen enkel probleem en daar zitten zeker niet veel pk's in. Dus ja... het is een leuk verhaal dat weer voor de average gebruiker begrijpbaar is.

Mij lijkt het eerder andersom: dat het zendvermogen van de Deco's is zo krachtig is dat het conflicteert met onderlinge HK sync wifi wanneer ze in stereo of group staan. Een firmware oplossing lijkt me een mogelijk piste. Edoch, beide partijen bevestigen dat het probleem gekend is maar dat er momenteel geen oplossing is. Als ze aan die firmware werken, dan zouden ze het wel zeggen dus reken er maar niet op.

Ik ga de Deco's verkopen en Ubiquiti Unify installeren. Lost direct de erg beperkte configureerbaarheid van de deco's op. Ik vond ook de stabiliteit van die deco's niet top en smarthome zaken waren ook niet wat ik wou...

ps: Zo te horen heb je dezelfde HK helpdesk medewerker, ik herken de schrijfstijl - ik kon eigenlijk wel appreciëren dat hij tenminste z'n best deed om uitgebreid te antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
Ik heb mijn oude Netgear WNDR4500 aan mijn Experiabox gehangen en geconfigureerd als router. Daar vervolgens de HK Citations op aangemeld nadat ik ze eerst volledig verwijderd heb. Zowel als apparaat als ook uit mijn netwerk. Via de google Home app. Twee dingen vielen mij daarbij op:

1. Ik heb enkele speakers meerdere keren moeten verwijderen. Het lijkt erop dat ze er meerdere keren in stonden. Dat viel eerst niet op, maar nadat ik ze verwijderd had, stonden ze er nog een keer in. Was dat wellicht de oorzaak van het probleem?
2. Ik heb nu eerst één speaker aangemeld, en die eerst even laten spelen vanaf Spotify. Pas toen die goed werkte de tweede aangemeld en ze stereo gekoppeld.

Het werkt nu in ieder geval subliem. Niet alleen kraken en ploppen ze niet meer, de geluidskwaliteit is ook echt hoorbaar beter. Had de HD helpdesk toch gelijk. Ook al is het een oude router, die via Speedtest geen betere prestaties geeft dan de super wifi’s.

Ik heb het nu dus naast elkaar draaien. De HK Citations hebben nu hun eigen netwerk via de Netgear en de rest gaat gewoon via de KPN Super wifi’s. Vanuit dat netwerk kan ik ook gewoon mijn speakers bedienen. Dat snap ik niet helemaal, maar het werkt en dat is fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
@mmijnhar Het ziet er naar uit dat we tot dezelfde conclusie zijn gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fomix
Bold52 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:01:
@mmijnhar Het ziet er naar uit dat we tot dezelfde conclusie zijn gekomen!
Heeft iemand al getest of de HK speakers en de Deco M9 toevallig niet op het zelfde channel zitten en dat de HK Sync daardoor overstemt word door de M9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
Fomix schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:37:
[...]
Heeft iemand al getest of de HK speakers en de Deco M9 toevallig niet op het zelfde channel zitten en dat de HK Sync daardoor overstemt word door de M9?
Zou zomaar kunnen. Wellicht dat het probleem het MESH systeem is. De Deco's en de KPN Super Wifi's. Ik heb dat niet getest, anders dan dat via de ouderwetse Netgear er geen problemen meer lijken te zijn (vooralsnog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmijnhar
Ik heb Wifi Commander er eens op losgelaten maar denk niet dat het een channel issue is, het hidden wifi signaal van de Citation zit op andere kanalen (of dat is toch mijn vermoeden, niet eenvoudig te ontcijferen).

Ik heb de deco's eens zonder wireless backhaul gezet als ook de Mesh optie uitgezet voor de Citation's & fast roaming. Helpt niet.

TP-Link support heeft zich ondertussen laten kennen op negatieve wijze en schuift alle verantwoordelijkheid af. Hun mesh product is 'superieur', als het niet werkt dan komt dat omdat HK Citation er niet mee kan omgaan. En feit dat reeds gekende problemen niet openbaar gemaakt worden, vinden ze normaal. In hun ogen is het aan de consument om zelf te ontdekken om producten al dan niet kunnen samenwerken. Come again?

Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken; uit alles wat ik hoor, denk ik niet dat er snel een oplossing komt. Ik ga er allezins niet meer op wachten. Bij deze is de aandachtige lezer gewaarschuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
mmijnhar schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:59:
Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken; uit alles wat ik hoor, denk ik niet dat er snel een oplossing komt. Ik ga er allezins niet meer op wachten. Bij deze is de aandachtige lezer gewaarschuwd. :)
Niet te geloven. Van het kastje naar de muur. Bij mij wijzen KPN en HK dus naar elkaar. Zoals ik aangaf, werkt het bij mij nu uitstekend door de HK's op een los netwerk via een separate Netgear Router zetten. Wel erg omslachtig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
Te vroeg gejuigd. Speakers vallen zo nu en dan toch weer uit. Het gebeurt niet continue, maar af en toe. Heel erg vervelend. Een snelle, separate router is dus toch niet de oplossing. Ik kom nu dan toch op het punt dat ik, als er geen definitieve, duurzame oplossing is, de speakers wil teruggeven en mijn geld terug wil. Ik denk dat ik er zo wel voldoende tijd in heb gestoken om het werkend te krijgen. Meer dan dat je van een klant mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmijnhar
Ik kan enkel meegeven dat het met Ubiquiti's niet meer voorkomt. Deco's komen te koop te staan. De beiden support desks hou ik nog even aan de lijn. TP-Link kwam met het voorstel dat als HK de speakers te beschikking stelt, dat ze de zaak wel dieper willen bekijken. Kans is klein, maar wie weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fomix
mmijnhar schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:23:
Ik kan enkel meegeven dat het met Ubiquiti's niet meer voorkomt. Deco's komen te koop te staan. De beiden support desks hou ik nog even aan de lijn. TP-Link kwam met het voorstel dat als HK de speakers te beschikking stelt, dat ze de zaak wel dieper willen bekijken. Kans is klein, maar wie weet?
Hierop zou men reactie zijn , wauw :O
Een bedrijf dat miljoenen per jaar binnenrijft en het dan niet kan opbrengen om een setje van 350€ aan te schaffen voor te testen. Op het zielige af...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMLL
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-06-2020
Heb hetzelfde probleem bij TP-link m9 en HK Citation one combi. Heb ook alles geprobeerd. Bij afzonderlijk afspelen is er geen gekraak. Begint pas bij verbinden van beide speakers. TP-link gaf als laatste antwoord dat ze aan EC normen voldoen en dat het probleem bij HK ligt (iets met isolatie), maar daar voldoet HK uiteraard ook aan. Zelfde antwoord wat betreft testen van de speakers. Ik heb mijn speakers aangeboden om te testen, maar krijg daar geen reactie op. Overigens zag ik elders een klacht over een combi met JBL speakers. Het is dus niet alleen een HK Citation One probleem. TP-link reageert verder niet meer op advies vragen en van HK verwacht ik nog een antwoord. Ik vrees dat of de speakers of de TP-link set vervangen moeten worden. Het lijkt me voor beide producten niet gewenst dat het systeem niet goed werkt in een dergelijke combi en dat daar steeds meer klachten over komen. Doe er wat aan zou ik zo zeggen...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fomix
Is er iemand die al is getest heeft met maar één TP link 'sateliet' actief?
Want hoewel ze naast elkaar staan zag ik al verschillende keren dat één speaker op de TP link in woonkamer aangemeld was en de andere op de TP link in de bureau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmijnhar
Ik denk dat ik dat ook getest, maar ben het niet zeker. Zonder TP-links heb ik geen problemen meer. Helaas is ook de discussie met de support afdelingen wat stil gevallen: HK is vast nog aan het nadenken of ze een setje naar TP-Link wil opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkplp
  • Laatst online: 18-07-2020
Gisteren een firmware update gehad voor TP-Link M9.
Het poppend geluid niet meer gehoord!
Hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fomix
Hkplp schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:06:
Gisteren een firmware update gehad voor TP-Link M9.
Het poppend geluid niet meer gehoord!
Hopen dat het zo blijft.
Welke build heeft ie?
Hier op de 1.4.0 Build 20200324 Rel. 51287 toch nog last.
Een update check gedaan en voor mij zou er nog geen update beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkplp
  • Laatst online: 18-07-2020
Zelfde build als jij noemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fomix
Die heeft bij mij toch al 'gepopt'.
Hopelijk blijf jij plopvrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
  • Laatst online: 20-10-2021
Fomix schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:01:
[...]

Die heeft bij mij toch al 'gepopt'.
Hopelijk blijf jij plopvrij :)
Met de nieuwe firmware kun je de mesh technologie uitzetten ervaar "momenteel" even geen kraak/plop geluiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
binnen de app de speaker opzoeken en dan mesh technologie uitezetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
Te vroeg gejuicht:

Mesh Technologie uitgeschakeld

Vast Ip

Beide speakers op 5Ghz

Kraak plof niet verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adbfi
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-09-2020
Hier hetzelfde probleem. Ik heb hk citation one duo. Mijn wifi gaat via devolo 1200+ Powerline

Als ik de boxen koppel, hoor je een poppend geluid. Hoe verder ze uitelkaar staan hoe vaker en harder je dat poppend geluid hoort.

• adbfi
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-09-2020
Ik heb alle apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. De boxen heb ik gereset, terug in fabriek stand. Vervolgens alles opnieuw geïnstalleerd, boxen werden automatisch geüpdate. Lijkt nu goed poppend en krakend geluid is nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fomix
adbfi schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:24:
Ik heb alle apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. De boxen heb ik gereset, terug in fabriek stand. Vervolgens alles opnieuw geïnstalleerd, boxen werden automatisch geüpdate. Lijkt nu goed poppend en krakend geluid is nu weg.
Eergisteren een nieuwe firmware op de TP Link doorgekregen. Was van plan dit weekend mezelf er nog is achter te zetten om de boxen nog is te testen.
Welke firmware heb jij momenteel draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkman
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-03 21:07
Zelfde probleem hier.
Vandaag Deco M9 (4 stations) geïnstalleerd en sindsdien mijn speakerpaar Citation ONE aan het kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkman
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-03 21:07
Heb zelf ook nog contact opgenomen met TP-Link & Harman Kardon, zie reacties hieronder:

TP-Link:
Dit is helaas een bekend probleem met alleen de HD one speakers icm Deco M9

Wij ervaren dit probleem alleen met de Harman Kardon speakers

Andere speakers (merken) hebben hier geen last van

Het hoofdkantoor is wel een onderzoek gestart maar wij vermoeden dat de HD speaker chipset conflicteert als hij verbonden is met een Mesh netwerk.

Dit is helaas niet software matig op te lossen. Dit is hardware van de HD

Wij weten ook niet of wij dit vanuit de TP-Link kant kunnen oplossen.

Dit onderzoek loopt nog
Harman Kardon:
Bedankt voor uw bericht.
Wat vervelend dat u problemen ondervindt met de TP-Link Deco M9 in combinatie met onze Harman Kardon Citation One speakers.
Dit is helaas een bekend fenomeen. Dit treedt alleen op met TP-Link's Deco M7 en M9. Alle andere Mesh oplossingen werken bij testen prima.
Er is iets wat u zou kunnen proberen, dit wordt beschreven in DEZE LINK.
Het is een Engelse post, deze laat een paar screenshots uit uw app zien. Het gaat er om om de "Roaming" van de access points uit te zetten.
Dit helpt in sommige gevallen de situatie te verbeteren. Helaas is dit een probleem van het Deco systeem, uw speakers zullen op een andere (mesh)router prima kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesGen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-12-2022
Hoi,

Al enkele maanden in het bezit van de citation soundbar en sub, zeer tevreden en hierdoor gestart met het uitbreiden ervan

Citation one gekoppeld via Google home, groep aangemaakt en toen begon de miserie => geplop en gekraak

Verschillende manieren van groeperen geprobeerd waardoor heel mijn Google home overhoop stond. Alles gereset en opnieuw begonnen maar niets heeft geholpen.
Vervolgens alles overgezet van 2,4ghz naar 5ghz en toen was het verdwenen maar werkte mijn andere smart toestellen/connecties niet meer.
Alles weer naar 2,4 ghz gezet en dan manueel 1 voor 1 andere kanalen geprobeerd waardoor het uiteindelijk is gelukt.

Alles werkt prima zonder geplop of gekraak

Grtjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJgettingSmart
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-09-2021
Dit probleem speelt nu al zo lang. Ben al ruim een jaar bezig met Harman Kardon om dit opgelost te krijgen. Het gekke is dat dit probleem alleen speelt bij mijn citation 100, niet bij de 200 en 300. Ook als ik de 200 op de plek van de 100 zet, geeft-ie geen problemen. Harman Kardon blijft het probleem afschuiven op mijn TP-Link router. En aangezien iedereen dit probleem heeft met de Deco routers, zouden ze hierin best gelijk kunnen hebben. Maar dan zou HK even een belletje moeten doen met TP om dit probleem op te lossen, dit verkoopt echt slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bully eyes
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-12-2023
ik had het zelfde probleem ook alles geprobeerd wat hier wordt vermeld niks werkte.
ik ben toen zelf naar een oplossing gaan zoeken het probleem is wel het wiffi signaal.
wat je moet doen is het microfoontje uitzetten aan de zijkant en leg dan de vinger op het midden van de nest.
wacht tot je een geluid hoor dan staat hij in de fabrieksstand en hij begint te praten (spaans) trek dan de stekker er uit en wacht 5 sec als je de stroom er weer op zet wacht dan even tot dat hij weer volledig is opgestart. nu kun je hem weer opnieuw installeren in de home app. voor mij was toen het probleem opgelost en tot nu nog steeds. laat even weten of bij jullie dan ook het probleem is opgelost.
dit betreft de google nest mini met uitbreiding.

LET WEL OP NIET RESETTEN WEL OP FABRIEKSTAND ZETTEN

[ Voor 6% gewijzigd door Bully eyes op 18-09-2023 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fomix
Ik heb men tp link ondertussen buiten gegooid en vervangen door Netgear setje.
Geen problemen meer gehad.

Nooit van men leven nog dat merk. Ziet er flashy uit maar de ondersteuning is erbarmelijk.
Tevens naar het einde toe moesten ze ook elke week gereset worden want ze liepen gewoon vast...
Dat laatste was de druppel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• typetje1965
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-04 13:18
Ik heropen deze post graag, want ik heb dat knappend, ploppend geluid ook steeds in de Nest Audio speakers. Ik heb er twee in Stereo pair. Het is random. Soms zacht en soms hard. Het zit zowel links als rechts. Misschien is iemand anders er verder mee gekomen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWqvkwFHWa26Nvc0NONJt9qOFtU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q6iwEEXX3DZEmpHivyy3KVg2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• typetje1965
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-04 13:18
Contact gehad met Google. Het ploppend geluid is bekend en staat bij hen op de buglijst. Er is nog geen oplossing, behalve wachten op nieuwe firmware. Ik hoop dat ze eraan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericbuffinga
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-04-2024
Hier hetzelfde probleem met de HK one en Tplink m9. Ik had altijd 1 HKone. Geen problemen. Nu heeft mijn dochter een Google nest luidspreker. We hebben ze niet gekoppeld (tenminste niet dat ik dat bewust heb gedaan). En ja hoor het poppen/tikken is aanwezig.

Ik weet niet wat ik eraan moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@ericbuffinga Kun je de TP-Link eens vervangen of overslaan in het netwerk en dan kijken wat het doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericbuffinga
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-04-2024
sypie schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:01:
@ericbuffinga Kun je de TP-Link eens vervangen of overslaan in het netwerk en dan kijken wat het doet?
Vervangen wordt even lastig, maar ik kan beide speakers wel eens aan de router van KPN hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-04 13:56

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Even off topic, maar wat is het verschil met deze techniek tov Sonos bijvoorbeeld? Ik heb dan niet bepaald een standaard WiFi oplossing die prive tegenkomt. 3 x ruckus en 3 x Ubiquiti aps en heb 8 Sonos speakers over de WiFi lopen en ookal doe ik over elke speaker een ander nummer of de stereo paren eigenlijk nooit problemen.

De Sonos speakers lopen over de ruckus aps zo ook de rest van de apparaten. Op Ubiquiti zit alle IoT apparaten, lampen, stofzuiger, cameras, etc.

Dit alles gekoppeld met een Juniper switch en Ubiquiti router.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1